۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۶۰۵۴۵
تعداد نظرات: ۱۰۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۲۳-۰۷-۱۳۹۳
کد ۳۶۰۵۴۵
انتشار: ۱۰:۴۹ - ۲۳-۰۷-۱۳۹۳

«کافه گفت و گو»/ ما، خانواده، وایبر، واتساپ و ...

برخی از ما فراتر از "استفاده" از این برنامه ها ، بی آن که خودمان متوجه باشیم ، "معتاد" آنها شده ایم به طوری که اگر پیامی در واتساپ و وایبر و فایل پیامک هایمان نباشد، انگار گم کرده ای داریم! این وضعیت را در اصطلاح "textiety" می نامند که از جمله مسائلی است که در سال های اخیر ، روان شناسان معاصر در گیر آن هستند.
عصرایران - فناوری های روز ، امروز به داخل خانه ها نیز راه پیدا کرده است و مهم ترین و شایع ترین بروز بیرونی آن ، گوشی های هوشمندی است که بسیاری از ما داریم.

گوشی های هوشمند به ما امکان برقراری ارتباط با اینترنت و استفاده از اپلیکشین ها و نرم افزارهای ارتباطی را می دهند و از این رو ، بسیار بیش از تلفن -به معنای متداول آن- کاربرد دارند.

در این میان، شبکه های ارتباطی مانند واتساپ، تلگرام، کوکو، وایبر و ... امکاناتی منحصر بفرد و رایگان را در اختیار کاربرانشان قرار می دهند.
استفاده از این امکانات، از مزایای زندگی در عصر جدید به شمار می رود و بسیاری از ما در گوشی های خود ، این برنامه ها را داریم و از آنها استفاده می کنیم.

اصل بهره مندی از این امکانات، غیر قابل انکار است و اقدامات سلبی در قبال آنها ، تنها باعث می شود مردم از یک برنامه ارتباطی به برنامه و اپلیکیشن دیگری بروند ،همان گونه که بعد از مسدودسازی وی چت، ایرانی ها وایبر و واتساپ و ... را جایگزین آن کردند.

با این حال ، برخی از ما فراتر از "استفاده" از این برنامه ها ، بی آن که خودمان متوجه باشیم ، "معتاد" آنها شده ایم به طوری که اگر پیامی در واتساپ و وایبر و فایل پیامک هایمان نباشد، انگار گم کرده ای داریم! این وضعیت را در اصطلاح "textiety" می نامند که از جمله مسائلی است که در سال های اخیر ، روان شناسان معاصر در گیر آن هستند.

بسیاری از همسران نیز گلایه می کنند که زن یا شوهر آنها، هنگامی هم که در خانه هستند، به جای هم صحبتی با آنان ، مدام سرشان در گوشی هایشان است. البته صحبت از خیانت و اتهاماتی از این دست نیست، بلکه گلایه آنها این است که همسران شان، گروه دوستان مجازی و جوک ها و عکس ها و فیلم ها و حتی متون آموزنده موبایلی را بر روابط خانوادگی ترجیح می دهند.

عده از خانواده ها نیز قرار گذاشته اند در داخل خانه ، هنگامی که با هم هستند، موبایل را کنار بگذارند ولی همه جا این وضعیت حاکم نیست.

امروز در «کافه گفت و گو» ، در این باره با یکدیگر گپ می زنیم. بحث های سیاسی و فیلترینگ و موافقان و مخالفانش را کنار می گذاریم و سعی می کنیم انتقال تجربه کنیم و از تجربیات دیگران یاد بگیریم که چگونه می توانیم در عین برخورداری از امکانات رو به رشد فضای مجازی و موبایلی، روابط شخصی و خانوادگی خود را حفظ و حتی ارتقا دهیم؟

اثرات مثبت و منفی این فناوری ها بر زندگی شخصی و خانوادگی ما چیست؟

هر کدام از ما ، چه سهمی از حضورمان در خانه را به خانواده و چه سهمی را به مویایل اختصاص داده ایم و چرا؟

هر کدام از ما چه تجربه هایی در این زمینه داریم؟

چگونه می توانیم فرزندان مان را در عین برخورداری از این امکانات، راهنمایی و کمک کنیم تا از همین ابتدای کار ، فرهنگ درست استفاده از امکانات ارتباط مجازی را یاد بگیرند و ضمن برخورداری از مزایای آن ، آسیب نبینند؟

نظرات خود را همین جا بیان کنید تا در کوتاه ترین فاصله زمانی ممکن ، منتشر شود.کافه گفت و گو، امروز تا ساعت 14:30 پذیرای کامنت های شماست.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۰۳
در انتظار بررسی: ۶۲
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
United States of America
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
5
129
من عضو واتساپم و با دوستان یکی دو گروه تشکیل داده ایم و برای همدیگر مطالب مفید و گاهی وقت ها جوک می فرستیم.اوایل همش سرم تو گوشی بود ولی بعد دیدک دارم از حق زن و بچه ام می زنم. بنابراین همه واتساپ بازی هام رو بیرون ازخونه انجام می دم و تو خونه واتساپ رو برای خودم ممنوع کردم. خیلی هم بهتر شده.هم روابط اجتماعی سالم خودم در شبکه رو دارم و هم روابط عالی با همسر و فرزند خردسالم.
کریم کاشفی ملکی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
2
60
در زندگی همه چیز هم ضرر دارد هم فایده. ما به عنوان استفاده کننده باید هوشیار باشیم .نه اینکه غفلت کنیم نا بلای خانواده شود..دلنوازانم کریم کاشفی ملکی از ملکان
لیلا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
4
40
به نظر من این فناوری های جدید خیلی خوبه اما ما روش درست استفاده کردن آنها را باید بدانیم . آموزش و پرورش و صدا و سیما خیلی در این زمینه می تونند کمک کننده باشند و باید روش های درست استفاده کردن را گوشزد کنند چرا که بچه ها و البته خود والدین باید به روز باشند و البته نقش والدین خیلی مهمه اگه پدر و مادری دائم سرشون تو گوشی باشه خب بچه ها هم یاد می گیرند پس اول فرهنگ و جنبه استفاده باید داشته باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
آموزش و پرورش و صدا و سیما ?!! خخخخخ
barfak
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
46
9
هیچ کاریش نمیشه کرد
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
3
47
ما عادت داریم به افراط و تفریط در حالیکه شاعر میگه عاقل آنست که آهسته و پیوسته رود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
13
36
یه بنده خدایی تعریف می کرد پدر و مادرش روی یه مبل می شینند بعد برای هم با وایبر عکس و جوک و این چیزها می فرستند بعد رو موبایل هم دیگه هم باز به هم نشون می دن اخه دیگه چی می شه گفت!ایرانی هستیم دیگه ما اینطوریم
سام
Netherlands
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
17
35
متاسفانه اين اتفاق داره ميوفته كه روز به روز جمع خانواده ها ساكت تر ميشه نه تنها به خاطر پيشرفت تكنولوژي و ابزارهايي مثل موبايل بلكه حتي به واسه سريال هاي اعصاب خورد كن ماهواره اي كه پدر و مادر ها رو درگير ميكنه !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
همین سریال های ماهواره ای کمترین طرفدار را در کشور هایی جهان اول دارند . متوسط ساعات دیدن تلویوزیون در ایران و کشوری مثل سوئد مشخص کننده همه جواب شماست .

یک ایرانی مقیم داخل چه تفریح دیگری غیر از تلویزیون و این ابزار اجتماعی مجازی دارد ؟

وقتی نمی شود با خیال راحت یک کنسرت رفت یا یک خانم آرامش روانی ندارد و نمی تواند به بیرون برود و مثلا ورزش کند انتظار دارید از صبح تا شب بگیرد بخوابد ؟

مجبور است تلویویون ببیند . مسلما برنامه های داخلی را نخواهد دید و میل پیدا می کند به این سریال های بی کیفیت

من معتقدم یکی از علت های دیگر در کنار عدم دیدن آموزش زندگی سالم ، بی برنامگی است
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
من با ناشناس 11:59 موافقم.
مهرگان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
منزل مادر بنده نزدیک پارک نیاوران است و با توجه به جو عالی پارک در ساعت صبح از موزیک و نرمش و ... و اینکه کسی به لباس مردم کاری نداره و انرژی مثبتی در جریانه با تمام مخالفتهای من و همسرم از دیدن این سریالها ایشون دست بردار نیست
ناشناس
| Sweden |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
خانم مهرگان عزیز ، تهران و ایران مناطق دیگری غیر از نیاوران شما را دارد . منظور من مردم عادی هستند که هر روز شاهد این نا امنی روانی ایجاد شده برای خانم ها ، هستند
مهرگان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
هنوز تو ایران ممنوعیتی برای مطالعه نگذاشتن
گر چه در خصوص آسایش با شما موافقم در ضمن جمله "نیاوران شما" کمی کنایی بود :)
ناشناس
| Sweden |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
نظرم در کمال احترام برای شما بود . اگر کنایه ای از آن برداشت شد ، عذر میخوام :)
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
در مورد اون آسایش پارک نیاوران من هم لازم میدونم یک نظر بدم :)
اون آسایش و اینکه میگین کسی به لباس مردم کاری نداره به نظر کمی ساده لوحانه میاد. مسلما لازم نیست هر روز این اتفاق بیفته تا خانم های خانواده ما از فضاهای عمومی زده بشن. یک بار برای یک سال کافیه. مثل اتفاقی که برای یکی از اعضای خانواده من افتاد و ایشون تا یک ماه کلا بیرون از خانه جرات نمیکرد بره!
در چنین شرایطی توی خونه چه کاری بکنن؟ فکر میکنین نظرات کارشناسان جعلی صدا و سیما رو صبح تا شب میشینن تماشا میکنن؟
مهرگان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
5
29
این وسایل اسمشون وسایل ارتباط جمعی است در صورتی که در واقع وسایل انقطاع جمعیست.
ما تا زمانی که خودمان نمیتوانیم صحیح استفاده کنیم نمیتوانیم به فرزندانمان هم آموزش دهیم. در منزل ما حتی تلویزیون به اتاقی در دورترین نقطه منزل منتقل شده که موقع صرف خوراک هم توجه ما را جلب نکند و استفاده از این ابزار تنها زمانی که اعضای خانواده از هم دوریم استفاده میشود و صرفا برای ارتباط نه به اشتراک گذاشتن جملات کلیشه ای شعار گونه.
مثلا شخصی کنار مادرش نشسته و در محیط مجازی متنی در خصوص مادر به اشتراک میذاره و داپم منتظر عکس العمل بقیه است و ساعتها بی هیچ کلامی سپری شده...
این اتفاق سالها پیش در خصوص استفاده بی رویه از تلویزیون هم افتاده
فضول میرزا
Denmark
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
2
17
کلا بیشتر مردم تنها شده اند و دلیل اش همین چیزهاست البته بیشتر سیستم های توتالیتر از تنهایی انفکاک و انشقاق مردم بیشتر سود می برند به این دلیل که در فروش کالاها اگر به فردفرد افراد جنس بفروشند سود بیشتری می برند تا اینکه مثلا یک جنس به دو یا سه نفر
مهدي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
3
12
موضوع تحقيق پايان نامه من دقيقاً همين بحث است . از نكات قابل توجهي كه در مصاحبه هايم با افراد بدست آوردم تغيير فضاي گفت و گو از خانه به فضاي مجازي بوده كه همين امر فاصله بين اعضاي خانواده را تشديد كرده است . نظارتي كه در خانواده ها برروي ارزش هاي خانوادگي ( ملي - مذهبي ) مي باشد در اين شبكه ها وجود ندارد. اين امر به ما هشدار مي دهد كه در تربيت فرزندان برروي خودكنترلي نيز توجه زيادي گردد چرا كه تغييرات اجتناب ناپذير بوده و مي بايست جهت داشتن جمعه اي اخلاقي خودكنترلي و به عبارتي افرادي اخلاق گرا را تربيت نماييم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
43
23
به نظر من ضررش بیشتر از منفعتشه
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
در هر جامعه این ضرر و نفع ، درصدش متفاوت است . در جامعه ایران حق با شماست . شما چطور از مردمی که آموزشی برای زندگی سالم ندیده اند انتظار استفاده درست دارید ؟
مهرگان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
همین چند روز پیش یک ویدیو در خصوص ضررهای شبکه های اجتماعی دیدم که حدس میزنم آمریکایی بود این یک بحران جهانیه دوست عزیز
میگفت گوشیت رو خاموش کن و بالا رو نگاه کن
ناشناس
| Sweden |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
هیچ کس منکر جهانی بودن این مشکل نیست . بحث سر درصد آسیب آن است .
وقتی مساله بر فرض مثال 20% مشکل ایجاد می کند ، بحران فلان کشور جهان اولی محسوب می شود . در حالیکه این درصد بصورت کل در ایران تعریف نشده و با توجه اتفاقاتی مثل حملات فیسبوکی کاربران ایرانی به پیج افراد مشهور نشان میدهد که این بحران در ایران ظاهرا به مرز انفجار رسیده است !

اینکه خودمان را هم ردیف کشورهای جهان اول در این بحران بدانیم ، تحلیل ساده انگارانه ای است . چون جنس این بحران ها متفاوت است . علتهایش از زمین تا آسمان با هم فرق می کند
مهرگان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
دقیقا حق با شماست وقتی آمریکا که به قول شما شرایطشون اینقدر بحرانی نیست اقدام میکنه معلوم نیست ما چه اقدامی باید انجام بدیم
مجید یزدانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
21
کلاً با اینکه از زندگی حذف بشه مخالفم . باید راه برخورد باهاشونو آموزش بدند . البته کسی که واقعاً متخصص باشه نه کسایی که احساسی یک مشت اطلاعات روتین و تکراری رو در برخورد با هر پدیده نویی تحویل جامعه میدن . به امید روزی که در کنار پدیده های نو و مدرن صفا و صمیمیت قدیم رو داشته باشیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
3
30
در مورد افرادی که خانواده دارن منظورم تأهله کاملا حق با شماست اما در مورد منی که مجردم و تنها زندگی میکن درحالی که تو 29 سالگیم اینقد از فشار کار و بیرون آدم خسته میشه که به دنیای مجازی یا این اپلیکیشن ها پناه میبره و سعی میکنه عصابنیت ناراحتی یا حتی خوشحالیش اونجا تخلیه کنه میدونی چرا عصر ایران؟واسه اینکه جامعه ما بستست واسه اینکه بروز احساسات از نوع شادی ممنوع شما برو بیرون دعوا کن فحش بده هر جی اما شاد نباش و اینگونه شد که این شدیم!!!!لطفا منتشر کن
پاسخ ها
مهرگان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
شما فیلم her رو ببین خیلی وحشتناک میشه دنیای اینطوری مواظب باش از ارتباطهای حقیقی و واقعی غافل نشی یه روز خاموشش کن برو به رفقای قدیمی یه سری بزن :)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
7
11
وسیله ارتباطی بسیار خوبی است و خانوادگی استفاده میکنیم و طبق معمول در ایران هر چیز جدیدی با مقاومت عده ای مواجه میشود و شاید منافعشان ایجاب میکند اینگونه برخورد کنند. بهر صورت نمیشود جلوی تکنولوژی را گرفت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
2
34
ما مهندس های یه شهر اومدیم یه گروه تو وایبر تشکیل دادیم واسه تبادل اطلاعات تخصصی بین مهندس ها. اولش خوب بود ولی بعد از یه مدتی تبادل اطلاعات تخصص جاش رو به کلمات قصار کلیشه و جک ها و حرفها و جملات تعصبی بی پایه و اساس مثل جملات کوروشو... داد. بعد از یه مدتی تعداد کمی از اعضا که دیدند اینجوریه از گروه خارج شدند. بعد از این قضیه روند جک ها ادامه پیدا کرد و روزه به روز جک ها بی ادبانه تر شد تا جایی که آشکارا بدون رعایت حرمت زن و مرد و بدون توجه به اینکه محیط مختلط هست، آشکارا جکها و متلک های جنسی ارسال می شد.
الان که نگاه می کنم می بینم در مجموع جنبه و ظرفیت استفاده از این ابزار مناسب رو نداشتیم و برای من عملا از عضویت تو این گروه هیچی درنیومد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
درسته. ما هم در حرفه خودمون اینکار رو انجام دادیم منتها هم سفت گرفتیم و هم در ابزارکی گروه رو ساختیم که به مدیر گروه اجازه اخراج اعضا رو میده! و خدا رو شکر الان نزدیک به یک ساله بدون مشکل و کاملا تخصصی ادامه میدیم.
Ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
11
عصر عصر تکنولوی هست .من خودم وایبر دارم وبا دوستانم که مدتی بود ازشون بیخبر بودم در ارتباطم از مطالب مفید استفاده میکنیم گپ وگفتگو میکنیم تو مشکلات همدیگر رو راهنمایی میکنیم،ولی کارهای مهمترم رو فدای وایبر نمیکنم ،اگه استفاده مفید ومعقول از این اپلیکیشن ها بشه ایراد که نداره مفید هم هست اما متاسفانه اغلب کم سن سالها و نوجوونها استفاده درست نمیکنن که ایراد کار هم همینجاست
pinktada
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
3
6
پيشرفت تكنولوژي هاي ديجيتال و كاربرد هاي مفيد آن بر هيچكس پوشيده نيست اما مساله اينجاست كه چطور مي شود تعداد كاربران وايبر يا ساير اين اپليكيشن ها در ايران از همه كشورهاي ديگر بيشتر است . متاسفانه عليرغم همه مسايل و بدور از مسايل سياسي واقعيت اين است كه اين نوع موارد به شدت در ميان حتي كودكان و نوجوانان رسوخ پيدا كرده اند و همه مي دانيم كه سن آنها اقتضا نمي كند كه خوب وبد قضيه را تشخيص دهند همه نوع امكانات اين نرم افزارها از جمله امكان عضويت اين نوجوانان در گروههاي گاها" ضد اخلاقي تهديدي است كه از نظر اينجانب خانواده ها را دچار مشكل نموده است و اما چند پيشنهاد
1- بومي سازي و ترويج استفاده از نرم افزارهاي مشابه داخلي كه امكان دسترسي سنين پايين در آنها قابل كنترل باشد
2- اطلاع خانواده ها از كاركرد اين نرم افزارها بطوريكه امروزه والديني هستند كه خود هيچ گونه آگاهي از نحوه كار اين مسايل ندارند و طبيعتا هيچ كنترلي هم نمي توانند بر فرزندان خود داشته باشند و در پايان
اگر مسولين و حتي خود ما والدين فكر اساسي در مورد اين ناهنجاريها نكنيم با دست خود فرزندانمان را به تباهي كشيده ايم با تشكر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
2
20
در دنیای مدرن به دنبال این هستند زندگی مرفه و با هزینه پایین را برای شهروندانشان ایجاد کنند، ولی متاسفانه برای نفس کشیدن هم باید پول بدهیم.به هر نحوی سعی میکنند جلوی تکنولوژی روز دنیا را بگیرند. همیشه ما 50 سال از دنیا عقبیم. در صنایع هم به همین شکل، ماشیهای 50 سال پیش را با قیمت بالاتر از ماشینهای روز دنیا به ملت تحمیل میکنند، تازه منت هم میگذارند. شبکه های اجتماعی هم به همین شکل. چون رایگان است آقایان دوست ندارند ملت بهره ای ببرند، همین
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
6
17
ما از وایبر و واتس آپ استفاده می کنیم و این نرم افزارها باعث شده که اعضای خانواده و فامیل که از هم از لحاظ جغرافیایی دور هستیم یه جورایی دور هم جمع بشیم و از هم خبر داشته باشیم. و این از مزیت های این نرم افزار ها هست. و نمیشه گفت که این نرم افزارها باعث میشود که از خانواده دور بشیم.
پاسخ ها
مهرگان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
اگه از احوال هم با خبر باشیم خوبه ولی بعضی وقتا صرفا آدما فقط میدونن که فلانی صرفا زنده است و آنلاین و جملات کلیشه ای رد و بدل میشه علاوه بر اینکه ارتباطهایی که در اولویت هستند نادیده گرفته میشن یا حتی ورزش و مطالعه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
21
سلام. این ها ابزار بسیار مفیدی میتونن باشن. اما باید فرهنگ استفاده و آدابش هم رعایت بشه. بعنوان مثال از ۲۴ ساعت ۲۰ ساعت پای اینها بودن حتی واسه یه آدم بیکار یا مجرد هم درست نیست. اینکه هفته ای یکبار پدر و مادر و نوه و ... دور هم جمع میشن همه سرشون تو گوشیه خوب نیست. اینکه عضو هزار تا گروه بشی و ۲۴ ساعته پیام و جوک تکراری بیاد خوب نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
3
11
ما همیشه با همه چیز افراطی برخورد میکنیم (یا رومی روم میشیم یا زنگی زینگ) کلا به واسطه این ایزار جدید رفت و آمدها کم شده بطوری که بچه های اقوام که قبلا با هم بزرگ میشدند الان سالی یکی دوبار به زور هم رو میبینند.همه افراد درگیر این تکنولوژیها شدن به همین دلیل آمار مطالعه کم شده.به نظرم شاید یکی از دلایل طلاق همین اینترنت و چت باشد که در آن هر عکس ویا متنی جابه جا میشه و باعث دلخوری یکی از زوجین میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
دقيقا. شوهر من كلي دوست دختر داره كه ارتباط مجازيش از طريق همين وايبره . ارتباط غير مجازيش البته كمتره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
خانم ناشناس شما فکر میکنید اگر وایبر و ... نبود ایشون دیگه ارتباط نداشت اعمال و کردار انسانها از درون نشات میگیره دنیای بیرون صرفا ابزار است نه عامل
صالحي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
14
در طول دوران مدرنيزم در ايران يك حلقه مفقوده وجود دارد اول پديده اجتماعي فراگير مي شود بعد كارشناسان احساس خطر مي كنند و بعد با صرف هزينه هاي كلان در پي اصلاح رفتار اجتماعي در مقابل آن پديده نوظهور برمي آيند.درحالي كه جواب معادله معكوس به نتيجه نمي رسد.
ماشين شخصي فراگير كه شد يادمان افتاد چيزي به اسم كمربند ايمني هست هرچه گفتند ببنديد چون به رفتار اجتماعي بدل نشده بود مقاومت صورت گرفت وآخر به ضرب جريمه مالي درحال تبديل شدن به رفتار اجتماعي است
شبكه هاي اجتماعي وارد كشور شد بي اينكه كوچكترين آموزش در خصوص نحوه استفاده از آنها داده شود حالا رفتار اجتماعي شده است
مشكل كجاست؟
كارشناسان ما هم پاي نسل جوان به روز نيستند وگاه مي ترسند انگ بخورند در مقابل اظهار نظرشان پيرامون هر پديده نوظهور، بعد به انكار و بزرگنمايي مي پردتزند اما نسل جوان كه آن پديده نوظهور را تجربه كرده است مي داند كه آن حرفها چندان صحيح نيست واين مي شود كه به كارشناسان اعتماد نمي كنند
عصر ارتباطات كه مي گوييم يعني همين ارتباط داشته باشيم با همه...اما چطور؟ اين معادله هنوز به رفتار اجتماعي تبديل نشده است
ي
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
1
13
من وقت زیادی تو این نرم افزارها هدر دادم ولی لازم بود تا تجربه کنم ببینم جر هدر دادن وقت هیچی نداره و دیگه به اینترنت وصل نشم و سراغ اینا نرم. همش یه تب هست و بعد از مدتی از بین میره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
2
9
به نظر من به جای اینکه دولت محتم همش فکر این باشه که جلوی این محیط ها رو ت فضای مجازی بگیره و مردم هم از نرم افزارهای مختلف به دیگری نقل مکان کنند باید یه کار فرهنگی کنه و تو رسانه های ملی روش استفاده درست اونهارو آموزش بده.چون چاره ای نیست باید با تکنولوژی با روش درستش پیش رفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
دولت محترم مشکلی نداره که با این ها.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
3
13
به نظر من اینکه ما در حالت کلی اعتیاد زیادی به این شبکه ها پیدا کردیم حرف درستی است. اما اینکه اونقدرا بزرگش میکنن که باعث از بین رفتن بنیان خانواده ها و این صحبت ها شده ناشی از ناآگاهی یا اهداف خاص هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
4
11
وسیبه ارتباطی خوبی است ولی نه برای افراد متاهل ، چی داره این اپلیکیشن ها
مثلا وایبر برای تماس با خارج از کشور خوبه ولی باز کردن این گروها که معلوم نیست افراد گروه کی هستن چه مطالب رکیک چه شوخیهای بی جا چه عکس ها و فیلم ها خوب وقتی یک آقای متاهل این چیزها را می بیند به کجا می خواهد برسد وقتی به دور از چشم همسرش عضو این گروها می شه به چی می خواد برسه جز اینکه باعث اختلاف بین زن و شوهر ها بشه هیچی نداره یا حتی تانگو کلا همه این پیج ها باعث نابودی خانواده هاست چون بیشتر خانم ها و آقایان ایرانی جنبه این برنامه های را ندارند متاسفانه
ناشناس
Sweden
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
1
12
علت اصلی ضعف روابط در خانواده یا از بین رفتن بینان آن ارتباطی به این ابزار ندارد . مطمئنا ارتباط این مشکلات خانوادگی بیشتر در ضعف سیستم آموزشی جامعه است .
در جامعه ای که برای مثال سربازی اجباری راهی برای تربیت و نظم دهی به افراد جامعه تلقی می شود ، این مشکلات افراطی عادی خواهد بود .
اگر تربیت افراد جامعه نرمال و مطابق اصول جامعه شناسی و روانشناسی باشد ، مردم می فهمند چگونه باید از ابزار جدید استفاده کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
دوست عزیز چندان بی ارتباط هم نیست کسی که ذاتش بد و خراب باشه ربطی یه سیستم آموزش جامعه نداره وقتی هر روز یکی از این برنامه ها باب می شه و مردم ما آماده باش برای این گونه مسائل که مبادا از هم جا بمانند چه ربطی به سیستم اموزش دارد
ناشناس
| Sweden |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
"ذات خراب" هم از تعارف عامیانه است . ذات انسان توسط پدر و مادر و سیستم آموزشی طراحی می شود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
چه ربطی به پدر و مادر دارد مگه زمان پدر و مادر ما یا زمانی که ما بدنیا آمدیم این شبکه ها ی اجتماعی بوده ؟
ناشناس
| Sweden |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
حرف از ذات انسان پیش امد و من گفتم این ذات توسط پدر و مادر و سیستم آموزشی پی ریزی می شود .

اگر پدر و مادر تفکر معتدل و بر پایه استدلال منطقی را به فرزندشان آموزش بدهند ، میزان آسیب های ناشی از افراطی گری هم کمتر می شود .
مهرگان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
امروز که پدر و مادرها چشم دارن و میبینند وقتی تمام وقت فرزندشون پای گوشی موبایل میگذره باید با اقتدار براشون مرزها رو تعریف کنند. من و همسرم خانواده هامون رو تحریم کردیم که در صورت اصرار برای دیدن سریال و یا استفاده از گوشی در زمانهای دور همی دیگه بهشون سر نمیزنیم کار دنیا بر عکس شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
13
13
در دهه شصت تنها چیزی که وجود داشت تلفن بود تلفن وسیله ارتباط مردم بایکدیگر بود در آن موقع خیلی از چیزها سرجایش بود پدر مادر فرزند حریم خانواده و حریم همسایه و حریم فامیل حنی حریم ساختمانها اما روزبه روز و دهه به دهه که پیش رفتیم خودمان را گرفتار تر از گرفتار کردیم و الان به این نقطه رسیده ایم فکر می کنید الان همه چیز سرجایش قرار داره ؟ همسایه با همسایه کاری نداره ! پدر با مادر کاری نداره ! مادر هم به پدر کاری نداره ! برادر به خواهر و خواهر به برادر کاری نداره!اگراین جامعه همان جامعه مدرن است من به نوبه خود ترجیح می دهم در همان دهه پنچاه و شصد زندگی می کردم که همه چیز سرجایش بود و گرنه وایبر و ........... بهانه ای است برای جدایی خانواده ما دقیقا داریم به نقطه ای می رسیم که اروپا و آمریکا در دهه های قبل رسیده بودند و برایشان خانواده و جامعه مطرح نبود امیدوارم در سالهای آیند تصمیم های درست بگیریم .
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
نخیر این جامعه شما جامعه مدرن نیست . جامعه مدرن یکی از صمیمی ترین جوامع بشری تا بحال است . این حرف من را زمانی درک می کنید که چند مدتی در کشوری مثل هلند زندگی کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
دوست عزیز جامعه با ابزار های مدرن مثل برج و اسمانخراش و ماهواره و اینترنت و وایبر و ... مدرن نمیشود اشکان شما اینجاست که تعریف شما از جامعه مدرن فاقد زیرساخت های جامعه شناسانه است اولین اصل برای یک جامعه اخلاق است که اگر نباشد بهشت را به جهنم تبدیل میکند در جامعه ایی که استانه تحمل افراد به دو دقیقه برسد هزاران هزار از مظاهر تکنولوژیک نمیتواند ان جامعه را مدرن سازد میدانید مشل کجاست ؟؟
این ازار ها نشانه پیشرفت هوش انسان است با دست یابی به علم بموازات این پیشرفت ها عقل کلی جامعه بالا رفته که به این دانش رسیده ..
ما کجاییم ؟؟؟؟ ما منتطریم انها بسازند بما برسانند و استفاده یا به تعبییر درست تر سو استفاده کنیم پس ما مصرف کننده ایم ما نه تولید علم داریم ( به بالاترین تولید علم در دانشگاه کاری ندارم ما در پیشرفت تکنولژیک دنیای امروز هیچ سهمی نداریم ) نه تولید اخلاق ما وارد کننده محصول انهاییم انهم فقط در بخش ابزار
جامعه ما ( منهای درصد اندک ان ) نه سواد زندگی نه اخلاق اجتماعی نه تعقل و تدبر در رفتار و گفتار دارند متاسفانه جامعه ما نه در دهه 50 و 60 ونه امروز مدرن نبوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
9
به نظر من با توجه به كمبود امكانات تفريحي و يا گران بودن آنها، استفاده از شبكه هاي اجتماعي اكثراً به صورت تفريحي درآمده است. در صورتي انواع استفاده هاي را مي توان از آنها كرد. ارتباط ، آشنايي با فرهنگها ، مشاهده آثار ديدني در نقاط مختلف. فكر مي كنم ما براي تخليه فشارهاي مختلف موجود ، اعم از مالي ، اجتماعي و... به اين ابزار روي مي آوريم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
15
با سلام
یکی از اسباب تشویق من برای استفاده از این نرم افزارها مخالفتی که مسئولین با ان نشان دادند بود
میخواستم ببینم مگه چیه
اینها هم مثل تمامی روابط اجتماعی بستگی به استفاده کنندش داره
یادمه یه زمانی ویدئو ممنوع بود حالا به اون زمان میخندیم
عزیزان بخدا اینگونه جهت گیریها درست نیست
یکی بیاد راه درست را یاد بده خیلی بهتره تا جلوش را بگیرند چون این نشد یه چیز دیگه هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
4
تجربه جند سال اخیر ثابت کرده که مسوولین باید با دستاوردهای تکنولوژیک به جای مقابله وحذف (که تاکنون بجز نتیجه عکس هیچ نفعی نداشته) با دید باز برخورد کرده و با استفاده از رسانه ملی آگاهی کامل را در خصوص استفاده صحیح از این وسایل ارتباط جمعی به خانواده ها آموزش دهند تا افراد جامعه با بهره مندی صحیح از امکانات ارتباطی جدید در مقابل خطرات احتمالی آن هوشیارانه رفتار نمایند.
مهرگان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
11
اگه به همین منوال پیش بره علاوه بر آسیب های اجتماعی که همه دوستان اشاره کردند آرتروز گردن هم شایع میشه :)
پاسخ ها
آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
خوشم اومد از نکته ات
الهام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
1
7
بودنش خوبه به خصوص که من از خانواده ام دور هستم اما خیلی وقت گیره و من از وقت بچه ام باید بزنم و بشینم این مطالب رو بخونم
از همه گرو ها اومدم بیرون فقط با خانواده ام در تماسم
اما کلا ایرانی ها فرهنگ استفاده ندان یه سره چیرهای بیخود برای آدم می فرستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
درستش هم همینه. ارتباط با افرادی که از ما دور هستن.
mohammad
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
7
1
فکرکنم تو هم دلواپسی ها....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
1
8
سردي روابط خانوادگي و اجتماعي ربطي به استفاده از اين ابزار ندارد، استفاده از اين شبكه هاي اجتماعي به صورت تفريحي براي دوري لحظه اي از مشكلات حل نشدني جامعه ما مي باشد. اگر به جاي اين ابزار هر چيز ديگري بود، مردم به آن گرايش مي يافتند.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
1
11
چند روز پیش همه خونه مادر خانمم جمع بودیم. از جمع 18 نفری که دور هم نشسته بودیم 14 نفر سرشون تو گوشی هاشون بود. یعنی واقعاً موندم این افراد برای چی دور هم جمع شدن ! به نظر من تکنولوژِی تا جایی خوبه که در خدمت انسان باشه نه اینکه انسان رو مسخ خودش کنه.
پویان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
13
گرایش به این برنامه ها نمایانگر وجود خلا بزرگی در زندگی اکثر مردم ما هست که میشه به موارد زیر اشاره کرد
ارزش نداشتن وقت در بین اکثر مردم
نداشتن برنامه ریزی
کمبود امکانات تفریحی و اجتماعی
بیکاری
و.....
مردم برای پر کردن این خلا ها به ناچار وارد فضای مجازی شدهاند بدون شک پس از مدتی از این شبکه ها نیز زده خواهند شد و کنار خواهند کشید اما کاش آنروز دیر نباشد
پاسخ ها
خودم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
ﺁﻫﺎﯼ کسی ﮐﻪ ﻧﺼﻒِ ﺷﺐ ﺗﻮﺧﯿﺎﺑﻮﻥ

ﺩﺳﺘﺖ ﺭﻭ ﺭﻭﯼ ﺑﻮﻭﻭﻭﻭﻭﻕ ﻣﯿﺫﺍﺭﯼﻭ ﻣﯿﺮﯼ !

ﺧﯿﻠﯿﺎ ﺗﻮ لاﯾﻦ و بیتاکو ﻭﺍﯾﺒﺮﻭ ﻭﺍﺗﺴﺎﭖ ﻫﺴﺘﻦ ...


ﻧﻤﻴﮕﻰ زناشون ﺑﯿﺪﺍﺭ ﻣﯿﺸﻥ، ﮔﻮﺷﻰ ﺭﻭ ﺗﻮﯼ ﺩﺳﺘﺸﻮﻥ ﻣﻰﺑﻴﻨﻦ،


ﻣﯿﮕﻥ ﺗﻮ ﻫﻨﻮﺯ ﮐﭙﮥ ﻣﺮﮔﺘﻮ ﻧﺬﺍﺷﺘﯽ

ﻭ ﭼﻪ ﻣﺼﯿﺒﺖ ﻭ ﻗﺸﻘﺮﻗﯽ ﺑﺮﺍﺷﻮﻥﺑﻪ ﭘﺎ ﻣﯿﮑﻨﻦ؟؟ !!


ﺩﺭﮎ ﻧﺪﺍﺭﯼ ﺑﯿﺸﻌﻮﺭ!!!
بازم خودم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
مکالمه بین زن ومرد:
مرد: ماشاءالله عزیزم خونه تمیز و مرتبه ان شاءالله وايبر قطع شده؟
زن: نه والله شارژر گوشی رو گم کردم

مجبور شدم خونه رو تمیز کنم تا پیداش کنم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
6
هیچ وقت ابزار نمی تواند مقصر انجام رفتار ما باشد چه بسا سرگرمی های قدیمی تر مانند حل جدول یا همین رادیو و تلویزیون در صورت استفاده افراطی می تواند خانواده ها را از هم دور نگهدارد در حالی که زیر یک سقف زندگی می کنند.
پاسخ ها
مهرگان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
توی علم ارتباطات رادیو از این قایله مستثناست
ولی تلویزیون اینطوره به وسیله انقطاع جمعی معروفه من و همسرم خانواده هامون رو تحریم کردیم که در صورت اصرار برای دیدن سریال و یا استفاده از گوشی در زمانهای دور همی دیگه بهشون سر نمیزنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
والا ای کاش الان هم مثل قبل همه سرشون به جدول و روزنامه گرم بود تا گوشی و این برنامه ها لااقل با خوندن روزنامه و حل جدول چیزی یاد می گرفتن اطلاعات زیاد می کردن ولی الان چی دیگه کمتر کسی از اخبار روزنامه ها اطلاع داره ولی تا دلتون بخواد اخبار بی ربط و رکیک تو وایبر و واتس آپ همه آگاهند
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
8
چند روز پیش همه خونه مادر خانمم جمع بودیم. از جمع 18 نفری که دور هم نشسته بودیم 14 نفر سرشون تو گوشی هاشون بود. یعنی واقعاً موندم این افراد برای چی دور هم جمع شدن ! به نظر من تکنولوژِی تا جایی خوبه که در خدمت انسان باشه نه اینکه انسان رو مسخ خودش کنه.
پاسخ ها
مهرگان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
واقعا موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
10
آقا مهمونیها هم شده وایبر و اتساپ... مهمونا به جای حرف زدن با هم ، به همدیگه جوک می فرستند و بعد هم می خندد. مهمونی هم مهمونی های قدیم.
آقا اگه می خواستی با موبایل حرف بزنی و اس ام اس بدی ، چرا این همه راه رو اومدی؟
مهرگان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
1
این تست رو انجام بدید بعد از نتیجه برای خودتان یه تصمیم جدی بگیرید
http://www.asriran.com/fa/news/184566/%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%D9%85%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA
ابوالفضل
Brazil
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
6
10
سلام.فلسفه وجودی این شبکه هاایجاد سرگرمیهای غیر مفیدوازبین بردن وقت عزیزان این مملکت است واز این بعد قضیه ضررش مثل مواد مخدره.ولی با ظاهری متجددانه.
پاسخ ها
آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
منم دقیقا تو بحث روز یکشنبه گفتم که وایبر و ... مواد مخدر جدید است. دوست عزیز شما اینو از من ایده گرفتی یا ایده خودت بود؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
6
هميشه اختراعات و ابداعات بر اساس نياز انجام پذيرفته است. تبديل آنها به آلات تفريحي ، فقط به دليل كمبود امكانات تفريحي مي باشد.
آزادوار
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
2
با سپاس مطرح نمودن این بحث مهم در کافه گفتگو.
این ابزارها به نوبه خود چاقوی دولبه است که باید با آن به صورت قهری و حذفی برخورد نشود و در عوض به وسیله وسایل ارتباط جمعی دیگر مانند روزنامه ها، صداوسیما و...فرهنگ استفاده آن، تبلیغ و نهادینه شود.
و در استفاده از آن نیز افراط نگردد، هر چیز که به مرحله افراط برسد زیانبار است.
و یاد بگیریم که در این گروهها هر حرف و هر مبحثی رو در هر گروهی مطرح نکنیم.
متاسفانه برخی ملاحظات را کنار گذاشته و مطالبی را عنوان می کنند که در حالت فیزیکی در آن جمع از بیان آن شرم دارند. باید تقریبا فرض بر این گذاشته شود که اگر حرفی رو در گروهی می زنم آیا اگر همه آن افراد در یک جمع فیزیکی بودند من چنان حرفی را در چنان جمعی میزدم یا نه. تا گروهها از جنبه ادب خارج نشده و ما وارد منطقه آسیب این اپلیکیشنها نشویم.
ضمنا هر گروه محلی برای بیان اشتراکات افراد و دغدغه های مشترک گروه باید باشد نه انعکاس افکار و عقیده و عقده های شخصی.
باشد که از این برهه آسیب زا عبور کرده و استفاده از این ابزارها به حالت تعادل و بهینه خود برسد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
2
این جمله که اصل بهره مندی از این امکانات، غیر قابل انکار است کاملا منطقی است،کاش بفهمیم باید آگاه باشیم تا بتوانیم از خودمان خوب دفاع کنیم نه اینکه چشم بپوشیم فکر کنیم از خودمان دفاع می کنیم!!!
3pd
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
3
عصر ایران یه مقاله داشت راجع به محتوا سازی. من تا اونجا کی میتونستم خلاصه این مطلب روبه اشتراک گذاشتم.تو ایمیل،وایبر، اتوماسیون اداری و حتی پرینتی.همش هم سعی میکنم از وایبر به اندازه استفاده کنم.اوایل خیلی مشغولش بودم.اما بعد از خوندن اون مقاله و گذشت زمان کم کم از سرم افتاد.الان در حد خبر رسانی به اقوام، همسر و احوال پرسی مختصر ازش استفاده می کنم.
اما باید دید که بعضی افراد چه خلا هایی دارن که این ابزار ها براشون پر میکنه! قبول کنید اسباب تفریح خیلی کمه،
چند وقت پیش تو شهرمون جشنواره تئاتر کودک بود.با برادرزاده هام رفتیم تئاتر.اما اصلا خوششون نیومد.با کلیپ های موبایل و باری تبلت بیشتر سرگرم میشن.
افتتاحیه جشنواره که افتضاح بود.همش سخنرانی بود.
من خودم کارمند حوزه هنری ام اما اصلا از عملکرد فرهنگی مون راضی نیستم و تو اداره همش منتقدم....
نا شناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
1
2
در اکثر نظرات قید شده است که باید فرهنگ سازی شود . اولا که چطور ؟ ثانیا که اگر همه ما همینطور که صاحب نطریم ، خودمون شروع کنیم به مراعات اصول و ارزشها خودش باعث پیشرفت میشه.
استفاده از تکنولوژری روز دنیا اجتناب نا پذیر است . به نظر من شیوه درست و یا نادرست استفاده از تکنولوژی مثل همه مسایل زندگی کاملا مطابق با تربیت خانوادگی و مشابه ارتباطاتی که خارج از خانواده با دوستان و همکاران و ....داریم هست ، و لا غیر .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
4
هر اختراع و ابزاري شايد دو جهت مثبت و منفي داشته باشد، و غالباً هدف مخترع رفاه انسانها مي باشد. طرز استفاده آن بستگي به خود انسانها دارد. مثلاً تلفن كه براي ارتباط از راه دور بسيار مناسب مي باشد ، در دست بعضي افراد به ابزار مزاحمت تبديل مي شود و ...
در ضمن اين ابزار فقط براي ايران توليد نشده حتي در اكثر مواقع به دليل تحريم ايران امكان استفاده از اين ابزار به ايرانيان داده نمي شود.
beni
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
1
سلام به نظرمن تاعلاقه ومحبت واحترام بین طرفین ازبین نره وافرادخانواده الویت ها روارزش گذاری کنندهیچ نیرویی نمیتونه بین افرادخانواده جدایی بیندازه
نه کارایناست نه کاراوناست
ازاینواون نیست ازماست که برماست
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
3
واقعیت اش من زیاد اهل شبکه های اجتماعی نیستم واتس آپ که ندارم ، از وایبر هم فقط برای تماس های تلفنی رایگان با خارج از کشور استفاده می کنم ، ولی معتاد به بازی کردن هستم ، مخصوصا clash of clans نمیدونم چیکار کنم ؟!
پاسخ ها
آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
منم همین مشکل رو داشتم. فقط یک راه حل داره:
از رو گوشیت پاکش کن و خلاص
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
0
با سلام و خسته نباشید . برای نجات بچه ها از دست پدر ومادر های اس امس باز وب گرد و..... مدرسه ها و مراکز مشاوره ای و سازمانهای دولتی دوره های اجباری در خصوص عواقب این بی فرهنگی جامعه ما آموزش های داده شود که فردا خیلی دیر است ، مهارتهای زندگی را باید از طریق آموزش عمومی به مردم آموخت دانشگا ه ها و مدارس و معلمان و مربیان ومشاوران به جای یاد دا دن به بچه ها به والدین اموزش های لازم را بدهند نتیجه بخش خواهد بود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
3
سلام من خبرنگارم از واتساپ، برام از سراسر استان خبر میفرستن و من برای پوشش خبری اون اقدام کرده و از همین طریق هم مسئولین رو از در درج خبراشون مطلیع میکنم،والبته هیچ وقت اجازه نمیدم این ارتباط رسمی به شوخی ومزاح تبدیل شه و تا الان موفق بودم،وایبر هم دارم و از آنجایی که از خونواده و شهرم دورم ،گروه هایی با دوستان،فامیل وآشناها دارم ،اما با ارتباط سالم از تعامل با همشون لذت میبرم و تمام آشنایانم میدونند تنها در گرو ارتباط سالم و خارج از پیامکای مورد دار این رابطه صمیمی ادامه دارد.اگر در گروهی احساس کنم اخلاقیات رعایت نمیشه به راحتی کنار میکشم و خودم با افراد سالم گروه،گروهی جدید تشکیل میدهم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
آفرین فرزندم
مهرگان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
من عضو یک گروه در وایبرم به عنوان «مهارتهای زندگی مشترک» لینکهای مرتبط رو تو گروه میگذارم مثل مقاله «نیمرویی که املت نمیشه» از عصر ایران اول وقت هم لینک این صفحه را گذاشتم هیچکس نمیخونه

بهتون تبریک میگم
آزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
5
یه پیشنهاد برای همه:
روی یک کاغذ بزرگ بنویسیم, موبایل خود را خاموش کرده و وارد خانه شویم. بعد بچسبونیمش روی در خونه. من همین امروز این کار را میکنم .در مرحله بعدی اگه موفقیت آمیز بود این حرکت می خواهم برای روشن بودن تلویزیون برنامه تعیین کنم.
پاسخ ها
مهرگان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
پیشنهاد خوبیه ما تلویزیون رو به یه اتاق دور منتقل کردیم خوب نتیجه گرفتیم تحریم کردیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
4
شاید برای همه نتیجه یکسان نباشه ولی من تا نداشتم فکر میکردم خیلی مهمه. وقتی وایبر و تانگو و واتساپ وصل کردم از این تکنولژی مبهوت شدم. دوستان زیادی رو هم جدید یا قدیم پیدا کردم. اما امروز تنها چیزی که منو جذب نمیکنه همین پیغامهاست. از بس شعارها و جملات حکیمانه و جک و فیلم تکراری میفرستن. هر روز صبح پیغامهای شروع روز شب پیغامهای شب بخیر و اکثرا لایک و احوالپرسی.بنابر این وقتی کانکت میشم و 300 پیغام جدید میبینم کمتر کنجکاو میشم برم سروقت پیغامهای قبلی. میذارم برای دم در مطب دکتر یا تو صفهای مشابه. فقط دنبال یه نرم افزارم که بشه پیغامهای مفید و بدرد بخور رو فیلتر و بقیه رو کامل دیلیت کنم .
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
3
1
به نظر من نرم افزار هایی مثل واتس آپ و... خلاءهای زندگی مردم رو پر می کنند من قبلا زمان فراقتم جز خواب کاری نمی کردم الان با این وسایل وقتم رو پر می کنم اتفاقا دوستان و اقوام رو بیشتر پیدا می کنم تو دنیای مجازی منتها برای دو قشر خیلی ضرر داره زنان و جوانان در حال تحصیل چون ما نهایتش 2ساعت وقت خالی داریم ولی اونا چون فضای جذابی داره ممکنه معتاد بشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
1
اگر يك پاي انسان قطع شود ، وزن بدن روي پاي ديگر خواهد بود، با افزايش و متنوع بودن سرگرمي ها مي توان توازن استفاده از هر وسيله اي را برقرار كرد. اگر موبايل و اين ابزار نبود ، ماهواره ، اگر ماهواره نبود ، ويدئو و ...
سرگرمي هاييكه انتخاب آن دست خود نفر باشد.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
1
7
این ها وسایلی هستند برای ارتباط راح تر و ارزان تر . مثلا شما به راحتی و بسیار ارزان با دوستان خارج از کشور می توانید ارتباط برقرار کنید .
مشکل اصلی از تک تک ما می باشد . مایی که فقط چشم دوخته ایم تا کسی از جایی بیاید و برایمان فرهنگ سازی کند . فرهنگ چیست؟ مگر جز این است که حاصل عملکرد تک تک ما فرهنگ را می سازد .
پس تا وقتی خود شروع نکنیم ، به هیچ جایی نمی رسیم . تا پیش از این ابزارک ها، پیامک و ایمیل ها پر از این حرف های مربوط و نامربوط بود و حالا مدام شارژ اینترنتی می گیریم تا جوک ها و شایعات و تصاویر عمومی و خصوصی دیگران که به مربوط نیست را به اشتراک بگذاریم و بعد بگوییم عجب دوره و زمانه ی بعدی شده است ، فلان فرد عجب حرکات مستهجنی کرده است و .... و نمی گوییم خود ما مشتری آن بوده ایم و خطای ما از تولید کننده ی آن کمتر نیست .
برخی می گویند برای کسب اطلاع این ها می بینند باید گفت مگر شما مامور پلیس یا امنیت کشور هستید؟
خلاصه تا وقتی منتظر این باشیم که بقیه اکار ما را اصلاح کنند و خود دست به اصلاح نزنیم . به هیچ جا نمی رسیم .
نشسته ام در انتظار این غبار بی سوار
دریغ کز شبی چنین، سپیده سر نمی زند
رهگذر
United States of America
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
2
چیزی که مسلمه هیچ کس اندازه خود فرد این جور شرایط رو نمی تونه کنترل کنه. به نظر من راه حل اینه در جمع که هستیم سعی کنیم از وسایل ارتباطی دور باشیم و اون زمان رو با هم بگذرونیم . چیزی که مسلمه وایبر و واتس اپ.. همیشه در دسترس هستند. من خودم یک گروه تخصصی تو لاین ساختم و بچه های هم رشته رو هم از کل ایران دعوت کردم و پیرامون بحث های تخصصی با هم بحث می کنیم کلی هم چیز جدید از هم یاد گرفتیم. واسه گروه هم قانون تعریف کردیم جایی واسه جک یا کلیپ وجود نداره هر کس هم تخطی کنه اخراج می شه. نحوه استفاده کاملا به خود اشخاص بستگی داره. در کشور های صنعتی هم چند تا کلیپ تبلیغی ساخته شده که زمانی با دوستان یا خانواده هستید از موبایل استفاده نکنید! یک کلیپ کوچیک ولی با اثر بخشی زیاد
سحر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
5
6
من و شوهرم هم از این نرم افزار ها نداریم و راضی هستیم. با دوستامون یا تلفنی در تماسیم یا قرار میذاریم بیرون همو میبینیم. خود من اصلا از اول نصب هم نکردم چون حس میکردم فقط وقتمو میگیره و دیگه نه به درسم میرسم نه به کارای خونه. اوایل دوستام با تعجب بهم میگفتن تو چرا تو وایبر نیستی.ولی الان دیگه عادی شده و اگه بخوان چیزی رو بهم خبر بدن پیامک میزنن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
3
هيچ كس جز خود انسان در مورد خود درست قضاوت نمي كند.
يك سوال ؟
تا حال چند مطلب يا گزارش يا فيلم يا لينك آموزشي را در اين ابزار به اشتراك گذاشته ايم؟ قضاوت با خودمان ؟
ايراد بر اين ابزار وارد نيست. مشكل ، مشكل ماست كه نمي توانيم زمان بندي درستي در مورد كارهاي روزانه انجام بدهيم.
ناشناس
Japan
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
8
متاسفانه هر چیز جدیدی که میخواد بیاد تو ایران، اول سیستم دولتی جلوش وایمیسه. به جای این که در مورد اون فرهنگ سازی کنه. بعد متوجه میشه که نمیشه جلوی تحولات رو بگیره تازه یادش میفته که باید فرهنگ سازی کنه!!!
دزموند
United States of America
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
1
11
راجع به مفید یا غیر مفید بودن که نمیشه قاطع نظر داد، بالاخره هر ابزاری هم میتونه مفید باشه هم مضر و این هیچ ربطی به وجود اون ابزار نداره بلکه شعور و فرهنگ مصرف کننده است که میزان سود و زیان یک ابزار رو تعریف میکنه و هیچ معیار ثابتی نداره. ولی بحث من اینه که من یک انسانم و اجتماع تا یک حدی حق داره برای من تصمیم گیری بکنه. این که من اجازه دارم از وسیله ای مثل تلفن یا تو مقیاس جدیدترش واتس اپ و وایبر استفاده کنم به نظرم فقط به شخص خودم مربوطه و کسی حق نداره برای من تصمیم بگیره. مگه نه این که اگه من نوعی تو این محیط ها خلافی بکنم، مسؤولیتش کاملا بر گردن خودمه و پلیس من رو مجازات میکنه، پس حق تصمیم گیری هم باید با خود من باشه. درست مثل اینکه تمام چاقوها رو از سطح شهر جمع کنیم چرا که کسی ممکنه توسط یک چاقو مرتکب جنایت بشه.
مجید
United States of America
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
3
ما زمانی که در خانواده یا مهمونی دور هم جمع میشیم استفاده از موبایل ممنوعه..در عوض گل یا پوچ و پانتومیم و ... شدییییدا حال میده..
محمد نوروزی از رشت
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
2
1
به نظر من مشکل از اونجایی شروع میشه که ما دوست داریم تجربه ی استفاده از همشون رو داشته باشیم. من خودم به شخصه واتساپ رو انتخاب کردم و واقعن برام محیطه جذابی داره. دیگه دلیلی نمیبینم برم لاین و تانگو و وایبر و تلگرام و... چون هرکدوم به نحوی آدم رو از زندگی میندازه.
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
2
16
خدا وکیلی من قبلنا با زنم دعوام میشد خیلی سخت آشتی میکردیم چون خانمم بقدری عصبانی میشد که اصلا نمیشه باهاش صحبت کرد و سر صحبت رو باز کرد اما از وقتی وایبر اومده و خانمم قهر میکنه خیلی راحت هی با وایبر براش پیام میفرستم و کم کم نرمش می کنم و خیلی زود باهم کنار میایم!!! به خدا راست میگم
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
18
چرا کسی به جنبه ی مثبت این نرم افزارها اشاره نمیکنه؟
من به شخصه در یک شهری زندگی میکنم و فامیلها در شهری دیگه و بعضا در کشوری دیگه و به این طریق میتونم در گپ خانوادگی شرکت کنم و در جریان کارهای هم قرار داشته باشیم.
اخیرا سفر خارج از کشوری داشتم که بوسیله ی وایبر میتونستم در هر رستوران و هتلی با نزدیکان و پدر و مادر تماس داشته باشم.
فامیل نزدیکی داریم در یک کشور خارج که بوسیله ی وایبر هر روز مادر و فرزند با هم در تماس اند...
اینکه کسانی یا حتی بیشتر کسان نمیتوانند خودشان را کنترل کنند و افراط و تفریط مینمایند آیا چاره در پاک کردن صورت مساله است؟
لکه های سفید روی ناخن ها چه معنایی دارند؟ سلاح‌ های جدید کلاشینکف، آسمان را تسخیر می‌کنند (+عکس) پاپیروس دو هزار ساله‌ای که احتمالا راز «آرامگاه افلاطون» را فاش می‌کند (+عکس) چرا فلسفه کانت در میانه جنگ‌های امروزین هنوز کار می‌کند؟ پرفروش ترین داروها در سال ۱۴۰۲ در ایران ( +اینفوگرافی) برای تقویت حافظه چی بخوریم؟ رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید! خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا (+عکس) گنج داریوش سوم هخامنشی؛ گنجینه ای عظیم که هنوز پیدا نشده است نگاهی به شادترین کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی) هوش اجتماعی مدیران چیست؟! لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته خودروهای مشهور با فروش غافلگیرکننده، از بیتل تا ماتیز و پژو 206 (+عکس) رگبار شدید باران از فردا شروع می شود اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
وبگردی