۳۱ فروردين ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۶۳۱۱۹
تعداد نظرات: ۸۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۰۶-۰۸-۱۳۹۳
کد ۳۶۳۱۱۹
انتشار: ۱۱:۲۴ - ۰۶-۰۸-۱۳۹۳
برنامه 90 در 5 آبان 93 را به خاطر بسپارید

شبی که تلویزیون به نظر سنجی درباره خود تن نداد!

وقتی سریال 50 قسمتی یا3600 دقیقه ای کلاه پهلوی 20 میلیارد تومان آب می خورد بیش از300 مسابقه فوتبال در سال هم 36000 دقیقه آنتن را پُر می کند. آیا مطالبه کمتر از 10 برابر کلاه پهلوی گزاف است؟
عصر ایران؛ مهرداد خدیر- شامگاه 5 آبان 93 صدها هزار و شاید میلیون ها ایرانی پای برنامه تلویزیونی 90 نشستند تا ببینند فرجام مناقشه بر سر حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال چه می شود و موضع این برنامه و شخص مجری محبوب و سرشناس آن چیست.

آشکار بود که عادل فردوسی پور دشوارترین شب اجرای خود را طی 15 سالی که از عمر برنامه 90 می گذرد تجربه می کند. دل او با فوتبال و حق فوتبالی ها و مطالبه فدراسیون از صدا و سیما بود و هست اما مشخص بود که محظور دارد اگر چه محذور نباشد (او را بر حذر نداشته باشند).

هر چه باشد برای صدا و سیما کار می کند و نسبت 90 به جعبه جادو مثل ماهی به ظرف آب است خاصه این که به تعبیر خود عادل «پلانِ بی» یا «گزینه جانشین» هم در کار نباشد و همه می دانیم که رسانه دیداری – شنیداری رسمی که اصرار دارد خود را با واژه «ملی» توصیف کند انحصاری است هر چند که دیگر بی رقیب نیست.

گزارش فردوسی پور از نتیجه جلسه رییس فدراسیون فوتبال و مدیران باشگاه ها با رییس سازمان صدا و سیما البته دقیق نبود چون اظهارات دیگر حاضران از بی نتیجه بودن جلسه و تاکید طرفین بر مواضع قبلی حکایت می کند حال آن که مجری 90 از احتمال توافق تا پایان هفته خبر می داد.

موضوع نظر سنجی هم نه درباره این که مردم حق را به کدام سو می دهند که در سنجش علایق ایرانیان به یکی از دو باشگاه لیگ اسپانیا بود!

شبی که تلویزیون به نظر سنجی درباره خود تن نداد!

احتمالا مدیریت رسانه ملی از شدت علاقه ایرانیان به خود آگاه است که نیازی ندید نظر سنجی کند! فردوسی پورالبته هم به آن خبر و هم به این نظرسنجی و هم به گزارش یک سویه در دفاع از صدا و سیما تن داد اما با همه اینها این را هم اعلام کرد که تنها اگر مشکل اجازه ورود دوربین سیما به ورزشگاه ها حل شود برنامه 90 شنبه آینده پخش می شود و اگر نه 90ی در کار نخواهد بود.

حال سوال این است که آیا 90 به سرنوشت برنامه «هفت» دچار می شود و همان گونه که فریدون جیرانی جای خود را به دیگری – گبرلو- داد اما هفت تعطیل نشد، اینجا هم یکی دیگر را به جای عادل می نشانند و 90 را به هر قیمت روی آنتن می برند یا هویت 90 به ضبط مسابقات بستگی دارد و بدون آن امکان پخش نیست؟

تفاوت 90 با «هفت» اما تنها در وابستگی برنامه به مجری آنها نیست. در برنامه « هفت» فیلمی هست که بررسی کنند اما 90 بدون فیلم بازی چی را می خواهد تحلیل و حاشیه پردازی کند؟

ضمن این که 90 را با فردوسی پور می شناسیم و یکی دو برنامه که مزدک میرزایی اجرا کرد در خاطر کسی نمانده است.

اگر واقع بین باشیم باید شرایط فردوسی پور را درک کنیم و خیال نکنیم که او می توانست آشکارا علیه سازمان متبوع خود موضع بگیرد. چون این اتفاق نه در صدا و سیما که در هیچ رسانه دیگر هم رخ نمی دهد.

اگر منفی نگر باشیم می توانیم خرده بگیریم چرا به آن فیلم سفارشی تن داد و چرا صراحتا حق رابه جانب فدراسیون نداد و اگرنه، از رویکرد نهایی 90 استقبال کنیم که ادامه پخش 90 را به توافق دو طرف منوط کرده تا کفه  فدراسیون سنگین تر شود.

همراه بردن مدیران باشگاه ها به جام جم و اعزام مهدی تاج به برنامه، دو اقدام هوشمندانه علی کفاشیان بود تا نشان دهد در این مناقشه تنها نیست و حق پخش را برای خودش نمی خواهد و نمایش این تصاویر نیز موثر بود.

عادل فردوسی پور یا مهدی تاج اما می توانستند یک مثال ساده بزنند تا همه متوجه شوند. آن مثال ساده این است: سریال 50 قسمتی کلاه پهلوی 20 میلیارد تومان برای تلویزیون آب خورد.

اگر هر قسمت سریال کلاه پهلوی را 72 دقیقه در نظر بگیریم با توجه به 50 قسمت، 3600 دقیقه از آنتن سیما را پُر کرده است. مطابق آمار مهدی تاج، تعداد مسابقات لیگ برتر فوتبال 240 مورد و مسابقات جام حذفی و لیگ یک هم که پخش می شد حداقل 60 بازی بوده است.  اگر هر مسابقه را با توجه به قبل و میان برنامه و دیگر برنامه هایی که با استناد به آنها ساخته می شود دو ساعت یا 120 دقیقه در نظر بگیریم 300 برنامه فوتبال 36000 دقیقه از آنتن سیما را در سال پُر می کند. یعنی 10 برابر کلاه پهلوی. وقتی تولید و بیننده 10 برابر یک سریال است چرا باید عایدی آن به همان نسبت نباشد؟

به بیان دیگر صدا و سیما برای سریال 50 قسمتی یا 3600 دقیقه ای 20 میلیارد تومان هزینه می کند و برای 36000 دقیقه فوتبال(10 برابر) می خواهد همان رقم را بپردازد؟

در گزارش 90 سراغ آبخوری ورزشگاه ها و لباس ورزشکاران و موارد دیگر رفتند تا ثابت کنند فوتبال ایران حرفه ای نیست و حال که حرفه ای نیست حق پخش حرفه ای هم نباید بخواهند! مثل این که دوربین را برداری وسط یک کنسرت بکاری و بگویی این که موسیقی نیست، صدایی ندارند و مگر مثل فلان خواننده غربی می خوانند که ما پول بدهیم؟!

  حرف فدراسیون وسازمان لیگ روشن است. می گویند می خواهید پخش کنید پول آن را بپردازید. همین! صدا و سیما اما آسمان و ریسمان می بافد. یک روز موضوع را امنیتی می کند، روز دیگر می گوید این لیگ کیفیت ندارد، روز سوم بهانه می آورد که پخش نکنیم اسپانسرها ازباشگاه ها حمایت نمی کنند چون آگهی آنها دیده نمی شود و فدراسیوون هم پاسخ می دهد یا می تواند بدهد:مگرهر تئاتر و کنسرت و سخنرانی را مستقیما پخش می کنید؟

 مسوولیت ارزیابی کیفیت لیگ هم با صدا و سیما نیست. کما این که درباره کیفیت مذاکرات مجلس نظر نمی دهند و تنها پخش می کنند. این که آگهی ها ادامه پیدا می کند یا نه نیز مشکل باشگاه هاست و فدراسیون و باز به صدا و سیما ربطی ندارد.
 
در دنیای امروز هزار میلیارد تومان بودجه سالانه برخی کشور هاست ولی صدا و سیما مدام می نالد که کم است. دولت به ما پول بدهد تا به فدراسیون بدهیم!

ارزیابی ها اما نشان می دهد که سازمان صدا و سیما با تورم نیرو روبه روست و مشکل آن نه بر سر پروژه ها که به خاطر تامین حقوق و مزایای هزاران نفری است که درباره بهره وری و بازدهی آنان نظرات مختلفی وجود دارد.

 فدراسیون می تواند در گام های بعدی گزینه پخش بازی ها ازطریق سایت را نیز بیازماید و چندان که تصور می شود دست آن بسته نیست.

برنامه 90 دوشنبه 5 آبان 93 را به خاطر بسپارید. نه به این خاطر که شاید آخرین برنامه- یا آخرین با اجرای عادل فروسی پور- باشد که به این دلیل که رسانه ای که درباره عالم و آدم نظر می دهد حاضر نشد موضع خود را موضوع نظر سنجی کند و ترجیح داد مردم تنها در این باره نظر دهند که رئال را بیشتر دوست دارند یا بارسا را!
برچسب ها: صدا و سیما ، برنامه 90
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۸۶
در انتظار بررسی: ۶۵
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
27
548
جالب میشد اگر سوال برنامه نود این بود که به نظر شما در دعوابین فدراسیون فوتبال و صدا و سیما حق با چه کسی است؟
پاسخ ها
sepideh
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
غیب گفتی؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
چشم بسته غیب گفتی رفیق
daltanha
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
اگه نتیجه نظر سنجی به سود صدا و سیما بود همه می گفتند که دستکاری شده ؟
و اگه بر عکس به سود فدراسیون تمام میشد باز احتمال درستکاری بود ؟
پس بهتر شد که اینکار صورت نگرفت
عماد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
13
478
صدا و سیما اینقد تو این مدتها هرکاری دلش میخواد میکنه از تحریف اخباری مثل بورسیه ها و حرف زور به فدراسیون و بستن فضای انتقاد به خودش در نظر سنجی نود....
پاسخ ها
سینا
| United States of America |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
جالبه که رسانه ای که ملی نام گرفته، به جای ملی گرایی و کمک به رشد استعدادهای داخلی، جو طرفداری از دو تیم غربی رو گرم می کنه. یه نمونه پیشنهاد دیگه برای رأی گیری می تونه این باشه مثلاً:
هواخواه کدام گزینه هستید؟
1- سمند و مرسدس
2- سمند و بی ام دبلیو
3- تندر 90 و مرسدس
4- تندر 90 و بی ام دبلیو
5- سایر خودروهای ایرانی و آ یو دی!
6- مازراتی رو عشقه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
29
344
انحصاری بودن صدا و سیما یک اشتباه است که بالاخره دیر یا زود باید برداشته شود اما فراموش نکنید این انحصاری بودن به هر که ضرر زده باشد برای فوتبال سرتاسر سود بوده. شما می گویید فوتبال بیننده دارد و برای صدا و سیما سود اما فراموش کرده اید که این فوتبال دوزاری را همین صدا و سیمای انحصاری آنقدر به خورد مردم داد تا به این درجه از محبوبیت برسد. بروید از سایر ورزشکاران بپرسید تا ببینید چه دل پرخونی از این تبعیض و تبلیغ یکطرفه صدا و سیما برای فوتبال دارند. اگر همین صدا و سیما رقابتهای بوکس حرفه ای، تنیس و... را همچون فوتبال پخش زنده می کرد و... چه کسی می نشست فوتبال سطح پایین لیگ ما را نگاه کند؟
پاسخ ها
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
فوتبال که فقط در ایران محبوب نیست. در اکثر نقاط دنیا در صدر ورزش های محبوب است و به راحتی هم قابل جایگزینی نیست. در ثانی منفعت صدا و سیما در روی آنتن بردن برنامه ای که نه تنها هزینه زیادی ندارد بلکه سود کلانی داشته و 120 دقیقه آنتن را پر می کند، به هیچ وجه قابل مقایسه با منفعت فوتبالی ها از محبوب شدن نیست!
یک نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
حالا مثلا بوکس و تنیس ما خیلی مهیج و جذاب است؟ اگر هم منظورت بوکس و تنیس خارجی است باید بگویم فوتبال زیبای اروپایی هم در این تلویزیون پخش می شود اما مردم باز هم فوتبال داخلی را هم نگاه می کنند.
در سایر کشور های دنیا هم که فوتبال و بوکس و تنیس پخش می شوند و همه هم از نوع جذابش!!!!! هستند فوتبال پربیننده تر است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
متاسفانه آقای ((یک نفر)) درست میگه. من شبها که اکثر کانالهای خارجی رو نگاه می کنم می بینم که اکثرا به فوتبال می پردازن و خب این نشون دهنده محبوبیت فوتبال در دنیاست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
آقای "یک نفر" و آقای "وحید"، متاسفانه این محبوب ترین را هم همین تلویزیون در مخ ما فرو کرده. بله فوتبال یکی از پرطرفدارترین سرگرمی ها در دنیا است اما فاصله ان با سایر رشته ها اصلا ان چیزی که در کشور ما است نیست. شما از قدیمی تر ها بپرسید ببنید برایتان تعریف می کنند که مردم در سالهای قبل از انقلاب چطور تا نزدیکی های صبح بیدار می نشستند تا مسابقات بوکس محمد علی را نگاه کنند. امروزه هم این رقابتها بسیار پر بیننده هستند و در خیلی از کشورها حتی پربیننده تر از فوتبال. دلیل اینکه من و شما به انها علاقه نداریم این است که به جز فوتبال رقابتهای حرفه ای هیچ کدام از انها در رسانه های پخش نشده. درواقع ما از کودکی با فوتبال بزرگ شده ایم و انتخاب دبگری نداشته ایم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
کاملا موافقم. من خودم موقع جام جهانی برای کاری اتریش بودم، تعجب کردم که برعکس ما که همه میخ فوتبال بودیم اونها هر کدوم دنبال علاقشون بودن. تو همون کوران جام جهانی بحث خیلی از مردم مسابقات فرمول یک بود که همون زمان داشت برگزار می شد و خیلی ها دنبال اخبار ویمبلدون بودن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
4
76
احسنت .
سعيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
96
187
عادل چند وقتي كه ديگر عادل نيست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
89
175
بنظرم فردوسی پور برای حفظ اعتبارخودش و اثبات صداقتش همین هفته باید از صدا و سیما استعفا بده
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
حقوقشو شما ميدي؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
جوی میدی ها!!
موسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
استعفا بده من میرم بجاش و هر چی صدا و سیما بخواد همونو می گم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
نه واقعاً دارم میگم، من خودم عادل رو دوست دارم، اما همه میدونیم که فردوسی پور 15 ساله داره سنگ فوتبال رو به سینه میزنه، الان هم همه میدونن که حق پخش به نفع فوتباله هم در کوتاه مدت و هم بلند مدت و عادل باید موضعش رو معلوم کنه.
در ضمن من قبول ندارم که عادل از صدا و سیما داره حقوق میگیره شاید ظاهر قضیه این باشه اما حقیقتش اینه که عادل مزد صداقت و اعتبارش رو میگیره اگه استعفا بده چه بسا این اعتبار بیشتر بشه و باعث بشه درآمدش هم افزایش پیدا کنه...خدا رو چه دیدی روزی دست اونه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
8
208
جالبه عادل در دفاع از خودش می گفت زمان مجلس ششم هم به این قضیه پرداختیم. ولی فلش بکی که زد آقای کردان و یکی از مخالفای طرح تو مجلس نشسته بودند و داشتند یک تنه زیراب طرح مجلس ششم رو می زدند و آقای عادل هی سر تکون می داد! اگر بپذیریم که 90 تو این سالها رو هر تصمیمی رو فوتبال اثر گذاشته، باید هم بپذیریم که یکی از عوامل بیماری فوتبال ما خود نوده. دیشب هم آقای عادل به نمایندگی از تلویزیون و آقای تاج به نمایندگی از فدراسیون با هم توافق کردند که پول رو دولت بده و نماینده ای از دولت وجود نداشت! انگار دولت باید پول کمک به فوتبال رو به صدا و سیما بدهد! واقعا راه حل یک برنامه 4 ساعتی اینقدر سطحی بود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
هزاران لایک

++++++++++++++++++++++++++++++++++
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
6
49
جالبه عادل در دفاع از خودش می گفت زمان مجلس ششم هم به این قضیه پرداختیم. ولی فلش بکی که زد آقای کردان و یکی از مخالفای طرح تو مجلس نشسته بودند و داشتند یک تنه زیراب طرح مجلس ششم رو می زدند و آقای عادل هی سر تکون می داد! اگر بپذیریم که 90 تو این سالها رو هر تصمیمی رو فوتبال اثر گذاشته، باید هم بپذیریم که یکی از عوامل بیماری فوتبال ما خود نوده. دیشب هم آقای عادل به نمایندگی از تلویزیون و آقای تاج به نمایندگی از فدراسیون با هم توافق کردند که پول رو دولت بده و نماینده ای از دولت وجود نداشت! انگار دولت باید پول کمک به فوتبال رو به صدا و سیما بدهد! واقعا راه حل یک برنامه 4 ساعتی اینقدر سطحی بود!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
5
79
واقعا عالی بود عصر ایران دمت گرم.از فدراسیون هم ممنون که بالاخره میخواد تکلیف این فوتبالو مشخص کنه که میخواد آماتور بشه یا حرفه ای
پاسخ ها
موسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
این فوتبال فقط دنبال حواشی حرفه ایه و گرنه اینا کجا و حرفه ای بودن کجاااا
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
20
90
نمیدونم این دعواها سر چیه با این کیفیت لیگ بهتر که پخش نشه مگه میخوان ال کاسیکو رو پخش نکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
گل گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
درست گفتيد دوما مگه تيم هاي ما خصوصي هستند كه پول هم مي خوان تيم دولتي بازيش از تلوزيون دولتي پخش ميشه بعد ميگه پولم رو بديد اين فوتبالي هيچ وقت سيري ندارند با سر و صدا راه انداختن مي خوان نتايج افتضاحشون رو پوشش بدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
ظاهرا بد و بیراه گفتن به فوتبال مملکت این روزها مُد شده! این هم دستپخت گزارشگران تلویزیونه که در طول یک سال گذشته از دقیقه اول نق زذند که کیفیت بازی پایینه! نتیجه اش هم همین حال و روزیه که امروز فوتبال داره! ورزشگاههای خالی و .... به نظر من بین فوتبالمون و تلویزیونمون، اتفاقا فوتبالمون به مراتب به استاندارهای دنیا نزدیکتره و بودجه اش هم در حد همین جایی هست که امروز تو دنیا وایساده. حالا شما بیا بودجه صدا و سیما رو مقایسه کن با شبکه های حسابی دنیا....
موسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
خود سازمان استاندارد هم کلی از استانداردهای دنیا فاصله داره ، حالا چرا گیر دادی به فاصله داشتن استاندارد اینا از دنیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
موضوع کیفیت فوتبال با موضوع حق پخش متفاوت است .
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
4
119
"رسانه ای که درباره عالم و آدم نظر می دهد حاضر نشد موضع خود را موضوع نظر سنجی کند و ترجیح داد مردم تنها در این باره نظر دهند که رئال را بیشتر دوست دارند یا بارسا را! "
این جمله خودش گویاتر از هر بحث دیگر است.
akbar
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
9
26
البته به غیر از گزارش سفارشی تهیه شده که در اول پخش شد وبه فدراسیون گفت که می خواهی ضعف هایت را پشت حق پخش قایم کنی بقیه برنامه با وجود تمام محدودیت های موجود برای عادل خیلی خوب مشکل را بررسی کرد وگفت که در بودجه صدا وسیما جایی برای این رقم دیده نشده وباید بودجه بدهند.
این کار حتی توسط فدراسیون هم پیش بینی شده واز سال گذشته با مجلس وصدا وسیما همزمان رایزنی شده بود ولی مجلس کاری نکرده وصدا وسیما هم این تهدیدات را جدی نگرفته بود .
رهگذر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
9
23
توی این جامعه سیاست زده بیچاره کسی که حرفی غیر از حرف دل شما بزنه حتی اگر اکثریت باشه. اگر شما قدرت رسانه ای بیشتری داشتید الان راه تنفس مخالفینتون رو بسته بودید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
3
65
اول با خودم فکر کردم که با وجود بحث حق پخش، 90 با طرح چنین مسابقه اس ام اسی احمقانه ای به شعور مخاطبان خودش توهین کرده. ولی وقتی دیدم 2 میلیون نفر تو این مسابقه شرکت کردند افسوس خوردم که ظاهرا این چنین هم نبوده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
14
42
اما بنظر من گزینه آخر ( هیچکدام ) در برنامه هم زیرکانه بود.
پاسخ ها
سعيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
بنظرم تو هم فيلم پليسي زياد ميبيني
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
آفرین کم بیراه نگفتی ها
موسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
گزینه آخر یعنی حتی اگر نظری نداشتی یا کلا نظرت در مورد چیزای دیگست اس ام اس بزن که درآمد پایین نیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
کل سوال زیرکانه بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
4
60
تا وقتی که شبکه های تلوزیونی خصوصی درکشور فعالیت نداشته باشند اوضاع همینه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
3
30
من به جای عدد یه نوشته علیه برنامه نود و صدا و سیما فرستادم بهم جواب داد گزینه شماره 6
پاسخ ها
موسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
توقع داشتی بگه گزینه چند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
86
15
عصر ایران سفت و سخت طرف فدراسیونو گرفته ها
امیدوارم جنبه سیاسی نداشته باشه
حسین فسای
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
5
77
اینا فقط بلدن اخبار یمن و عراق و سوریه رو خوب پوشش بدن و از کوچکترین اتفاقات تو امریکا و انگلیس کوه بسازن انتظار دارین بیان علیه خودشون نظر سنجی راه بندازن
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
9
49
تو رو خدا ديگه فوتبال ايراني پخش نکنين حالا ديگه وقتشه که ديگه ازشون راحت بشيم . فوتبال هاي رئال و بارسا رو پخش کنين جاي اين فوتبال فاسد. من که راضي نيستم حتي يک ريال از بيت المال خرج پخشش بشه. هر کي مي خواد ببينه پولشو بده مثل کشور هاي  خارجی. این فردوسی پورم سنگ خودش به سینه می زنه اگه دیگه از تلوزیون پخش نشه نودم جمع میشه که انشا... جمع بشه که تموم بد بختی فوتبال ایران زیر سر این نود.به جای پول حق پخش یه پولی بدن چند تا زمین صاف درست کنند.
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
عزیزم همه چیز رو با یک چوب نزن. همین فوتبال مهیج ترین و بهترین تفریح مردم دنیاست. بهرته فوتبالمون رو درست کنیم با امثال همین حق پخش و بلیط فروشی و خصوصی سازی و... نه اینکه کلا تعطیلش کنیم.
رامين
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
4
23
من موافق خق پخش تلوزيوني بازي ها هستم اما فكر مي كنم اصلا ٣،٤ سال اگه مسابقات پخش نشه وضعيت فوتبال بهتر ميشه تا اينكه بخواهيم هي آب و تاب بديم .
مسئله دوم پول هاي فعلي توي فوتبال هست كه خيلي زياده، بازيكناي يك ميلياردي ما ٢٠٠ ميليون در بهترين شرايط مي ارزن، پس يه باشگاه بايد با ٥،٦ ميليارد بسته شه نه ١٥،١٦ ميليارد، پس حق پخش ساليانه ٢٥،٣٠ ميليارد كاملا منطقي هست .
فوتبال ايران بايد اول خصوصي سازي بشه و پاي مديران دولتي كه به خاطر شهرت واردش ميشن كوتاه بشه نه اينكه بگيم مدير دولتي باشه، پول صدا و سيما رو بگيره و ديگه نگيم بيت المال،،،، پول صدا سيما هم پول ملت ديگه .
به جاي اينكه پول تزريق فوتبال بشه بايد پولش كم بشه و ساختارش درست شه .
ناشناس
United States of America
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
5
29
تلویزیون ما با فرمت SD پخش میکنه انتظار دارید فوتبال جذاب باشه؟
تمام دنیا Full HD را دارند رد می کنند. جام جهانی 4 بازی نهایی را با فرمت 4K ضبط کردند . قطعاً جام جهانی بعدی تماماً 4K ضبط و پخش می شود اونوقت تلویزیون ما فوتبال ها را با فرمت SD که برای 40 سال پیش هست ضبط و پخش می کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
معلومه هیچ از تکنیک پخش سینما و تلویزیون حالیت نیست
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
من موندم چی به شما بگم ولی یک سوال دارم شما تیتر خبر رو دقت کردید اشتباه کامنت نذاشتی؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
4
58
عادل هم نشون داد خیلی عادل نیست و وقتی پای صدا و سیما در میان باشد، عقب نشینی می کند.
دیشب با شروع برنامه و چند جمله ابتدایی فردوسی پور فهمیدم موضعش دفاع از حق نیست
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
اگر شما جای عادل بودی چرا می کردی؟
حمد منتظري
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
به نظر من صدا و سيما با پخش فوتبال خيلي بازيكنان را بزگ كرد و باعث غرور آنان شد و شخصيت كاذب پيدا كردند عدم پخش فوتبال باعث رشد ديگر رشته مي شود صدا و سيما كم نياورد اگر چنين وضعي ادامه داشته باشند خود فوتباليست ها حاضر مي شودند به صدا و سيما پول هم بدهند تا مطرح شودند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
آقا جون کامران نجف زاده هم جای عادله! خوب ایشون هم محل درآمدش از صداوسیماست! اصلا نوش جونش! ولی ما که مجبور نیستیم مدام فکر کنیم که عادله و براش هورا بکشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
2
47
یک نگاهی به افغانستان مثلا جنگ زده بندازید، 20-25 کانال تلوزیون خصوصی دارن که روی ماهواره پخش میشه، خدا میدونه چند کانال تلویزیونی رادیویی دیگه هم دارن که روی ماهواره نمیره، همشون هم خصوصی هستن، از برنامه سیاسی تا موسیقی و سرگرمی هم دارن، اما یک نگاه به شبکه های صدا و سیما بندازید، هنوز پخش سریال مختار از آی فیلم عرب زبان! تمام نشده روی شبکه HD میخوان پخشش کنن، تمام برنامه ها تکرار اندر تکرار اندر تکرار هست، بخش های خبری شبیه بیانیه های سیاسی هست، برای 15 دقیقه برنامه 5 تا مجری دارن! و . . . .
این یعنی صدا و سیما رسما تعطیله! اگر آگهی پفک نمکی و چیپس و قرعه کشی فلان برنج و چای نبود خیلی قبل تر ها تعطیل شده بود.
مورموری
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
1
12
حاصل این دعوای حیدری نعمتی ، ابهام و سردرگمی بیشتر مردمی‌ست که نه تلویزیون و نه فدراسیون کمترین ارزش و احترامی برای نظر و خواست آنها قائل نیستند ، تلویزیون ، سالهاست هر موضوعی را بنفع خود تعبیر و تفسیر می‌کند و با استفاده از قدرت انحصاری خویش هر سوژه‌ای را آنگونه که خود می‌خواهد و می‌پندارد بخورد خلق‌الله می‌دهد از آنسو ، فدراسیون در میانه برگزاری لیگ برتر یکباره بیاد عدم دریافت حقوقش از پخش تلویزیونی فوتبال می‌افتد و میلیونها انسان را به همین بهانه از تماشای فوتبال محروم می‌کند تا جنجالی بپا شود شاید مفری برای رهائی از زیر بار انتقادات شدید رسانه‌ها و کارشناسان ورزشی بدلیل شکستهای خفت‌بار تیمهای پایه فوتبال پیدا کند!! نه این درست می‌گوید و نه آن بجا ، و عجیب آنکه هر دو سو برای مردمی دل می‌سوزانند که تنها تفریح و دلخوشی زندگیشان را از آنان دریغ کرده‌اند !! بیچاره مردم که در همه‌ی مشکلات ، مخرج مشترکی برای اختفای واقعیتند.
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
2
19
برنامه 90 دوشنبه 5 آبان 93 را به خاطر بسپارید. نه به این خاطر که شاید آخرین برنامه- یا آخرین با اجرای عادل فروسی پور- باشد که به این دلیل که رسانه ای که درباره عالم و آدم نظر می دهد حاضر نشد موضع خود را موضوع نظر سنجی کند و ترجیح داد مردم تنها در این باره نظر دهند که رئال را بیشتر دوست دارند یا بارسا را!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
6
30
این قضیه باعث شد اعتبار فردوسی پور هم پیش مردم کمتر بشه !
ناشناس
Germany
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
1
19
برنامه نود مدتها که از کارشناس دلسوز فوتبال فاصله گرفته و یا بر اساس نظر خودش ونه بر اساس طرح موضوع وبیان نظرات کارشناسان ودر انتها بینندگان قضاوت کنند خود را صاحب نظر کل میداند و می خواهد تصمیمات فدراسیون را مطابق دلخواه خود تحت تاثیر قرار بدهد چون فکر می کند تصمیمش و فکرش بهترین است نمونه اش هم بعد از جام جهانی وانتخاب سرمربی والبته هم بعضی مطالب بی اهمیت را بزرگ میکند تا بتواند هم رنامه را داغ نگه دارد هم آگهی بفروشد
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
9
23
اخه دیدن فوتبال استقلال باپارسه چقدرجذاب بود؟بخداپخش نشه سنگینتره.....
نامفهوم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
4
13
وقتی صدا و سیمای ملی تبلیغات دور زمین را گروگان پخش تلویزیونی میگیرد و عنوان میکند اگه فوتبال پخش نشه نمیتونید از تبلیغات درامد کسب کنید،چه انتظاری میتوان داشت ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
4
21
کی گفته فوتبال رو تلویزیون محبوب کرده؟؟؟
قبلا که اصلا پخش مستقیم نبود مثلا قبل از انقلاب استادیوما پر بود
چرا الکی نظر میدین؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
3
45
آقاي ضرغامي خودش ميدونه چقدر مردم دوسش دارن...اين كه ديگه نظر سنجي نميخواد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
همین که نظرسنجی نکرد خودش نظرسنجی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
2
18
متاسفانه ما ايراني ها با افراط و تفريط عجین هستيم و با چند برنامه منصفانه 90 فكر مي كنيم اين برنامه عادل ترين قاضي در عرصه ورزش هست .مشخصا هنوز آقاي فردوسي پور سمبل عدل و داد نيستند كه سازماني كه حقوق و شهرت خود را از آن دارد حتي به نقد بكشد و يا حداقل با نظرسنجي بگذارد مردم كه آن قدر سنگ آنها را به سينه مي زند خود براي خود نظر بدهند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
1
25
خداييش اين چه سوال مسخره ايي بوده براي نظرسنجي گذاشتن ؟! قراره از تحليلش به چه نتيجه اي برسن ؟؟؟ !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
4
6
حالا نتیجه نظرسنجی چی شد؟کسی اطلاع داره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
4
12
حیف پول که صرف دیدن لیگ داخلی بشه
سيروس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
4
28
فردوسي پور نشون داد آن فردوسي پور قديم نيست شجاعت ندارد و محافظه کار شده است و الا وقتي موضوعي به اين مهمي مطرح ميشه خودش ميگه ببينيم نظر مردم چيه و مردم بهترين قضاوت ها رو ميکنند چرا نظر سنجي رو در اين موضوع انجام نداد؟ مگر همين کي روش با همين نظر سنجي ها بر نگردوندند ؟ چي شد که اين دفعه نظر مردم مهم نيست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
پول زیاد با همه همین کارو می کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
3
30
ما تلویزیون داریم فقط ماهواره نگاه میکنیم. خانواده مذهبی هم هستیم.
مرتضی علی عسکری
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
7
29
با تشکر از اقدام سنجیده و بموقع جناب آقای کفاشیان ریاست محترم فدراسیون فوتبال بخاطر جلوگیری از زیاده خواهی رسانه ملی !!! و دلخوری از جناب آقای فردوسی پور نون به نرخ روزخور !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
3
26
فوتبال رو بدن شبکه های ماهواره ای پخش کنن. اونا خوب پول می دن. مثلا بازی های استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و فولاد رو پوشش بدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
2
5
یعنی به حقانیت خداوند: آی دلم خنک شد از این نوشته سراسر حق و حقیقت ,آی دلم خنک شد ,آی دلم خنک شد,آی دلم خنک شد,آی دلم خنک شد....
البته این را نیز می‌دانم قضیه دقیقا"همان سنگ پای قزوین است و روی برخی از دوستان عزیز و گرامی ...
احد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
2
6
صداو سیما میگه پول رو دولت بده!!برادر من سود تبلیغات رو شما داری میبری هزینه اش فقط مال دولته؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
10
2
خود شما تا کنون هیچ یک از کامنت هائی که نظر شما را تامین نمی کند نمایش ندادید شما فکر میکنید با این جو سازی ها به اهدافتان میرسید هر چه جلوتر میروید ماهیت شما برای خواندگانتان بیشتر روشن میشود هر چند در انتشار مطالب سعی می کنید که خود را مبرا از وابستگی بدانید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
1
3
به نظر میرسد استقلال مالی فدراسیون فوتبال یکی از شرایط حرفه ای دانستن فوتبال ایران از طرف ای اف سی باشد والا سهمیه ایران در لیگ قهرمانان کم خواهدشد پس نگران نباشید قضیه بزودی یه جوری حل و فصل میشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
2
2
رسانه ای که درباره عالم و آدم نظر می دهد حاضر نشد موضع خود را موضوع نظر سنجی کند و ترجیح داد مردم تنها در این باره نظر دهند که رئال را بیشتر دوست دارند یا بارسا را!
ناشناس
United States of America
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
1
3
به نظر من تشکیلات ورزش یک کانال با امکانات تلوزیون بزنه و اجارشو به صدا سیما بده و درآمد و دخل و خرچش هم دست بگیره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
2
2
این روزها بنظر میرسه مدیران رسانه تصمیم دارن در انتخابات مجلس شرکت کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
2
1
مرسی
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
3
3
آخه انصافا اين فوتبال نصفه نيمه بي برنامه هم گروكشي داره؟ نوسيده محترم كه ميفرمايند: "حرف فدراسیون وسازمان لیگ روشن است. می گویند می خواهید پخش کنید پول آن را بپردازید. همین!" اين پول ناقابل كه ميفرمايين همين از كيسه باباي شماست؟ آدم براي اين فوتبال بايد اينقدر بده؟ خب ميگن شبكه هاي عربي داوطلب پخش ليگ ما شدن. برين بپرسين كه اونا با چه نرخي اين كار رو ميكنن. فدراسيون اول ليگ ميزون تحويل بده بعد انتظار داشته باشه ملت براي ديدن قرتي بازي يه مشت بچه اون پول نجومي رو پرداخت كنه
ناشناس
Netherlands
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
2
2
به این دلیل ساده که : چاقو دسته خودش را نمی برد :)
سامان
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
2
3
عالی بود این قیاس:

"مسوولیت ارزیابی کیفیت لیگ هم با صدا و سیما نیست. کما این که درباره کیفیت مذاکرات مجلس نظر نمی دهند و تنها پخش می کنند. این که آگهی ها ادامه پیدا می کند یا نه نیز مشکل باشگاه هاست و فدراسیون و باز به صدا و سیما ربطی ندارد."
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
1
11
خوب اصل 44 برای صدا و سیما. اجرا بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
7
5
صدا وسیما وفدراسیون فوتبال هردو دولتی هستند.این دعوا ساختگی است وآخرش با تحمیل هزینه به ملت مساله را حل خواهند کرد.این روشی است که سالهاست در کشور رایج است که برای ارائه خدمتی ملت را به التماس بیندازند و بعد با گرفتن پول ، اقدام به ارائه نصفه نیمه آن کنند
حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟» سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی / ۲ نفر کشته شدند حاکمان امارات: مجازات زندان و جریمه در انتظار منتشر کنندگان تصاویر منفی یا جعلی از سیل دوبی واکنش مدیر موسسه اطلاعات به علنی شدن تذکر به مسئولان بابت گشت ارشاد اسرائیل چند سایت پدافند هوایی سوریه را هدف قرار داد پیدا شدن بقایای موشک احتمالا اسرائیلی در خاک عراق (+عکس) وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف و مسخره / نخست وزیر سابق: هیچ کس اینگونه اسرائیل را رسوا نکرده / آژانس : آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران نرسیده واکنش یک کاربر عرب‌ به حادثه اصفهان (عکس) دولت سوسیال دموکراتیک چیست؟ پیدا شدن بقایای موشک احتمالا اسرائیلی در عراق (+عکس) غیرقابل دسترس ترین مکان عبادت روی سیاره زمین! (+عکس) آدینه با داستان/ مرد خیلی پیر با بال‌های خیلی بزرگ اوروک ؛ از مهم ترین مراکز مذهبی در بین النهرین(+عکس) واکنش‌ های بین‌المللی به حادثه اصفهان؛ عمان: اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم / انگلیس:کاهش تنش‌ها ضروری است/ هلند: از نزدیک وضعیت ایران را پیگیری می‌کنیم وتو امریکا در برابر 12 رای مثبت به عضویت فلسطین در سازمان ملل (فیلم)
وبگردی