۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۰۴۱۲۷
تعداد نظرات: ۸۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۱۳-۰۴-۱۳۹۴
کد ۴۰۴۱۲۷
انتشار: ۱۲:۰۳ - ۱۳-۰۴-۱۳۹۴
به بهانه دستور توبیخ برنامه احسان علیخانی

گاف «ماه عسل» و حکایت ماله و تبر!

جاهای دیگر نیز مجریان و برنامه‌سازان صدا و سیما رفتار رسانه‌ای پیشه کنند نه این که اگر گاف خودشان باشند ماله بردارند و اگر اشتباه دیگری با تبر به جان آن نشریه و روزنامه نگار بیفتند
عصر ایران؛ مهرداد خدیر- معاون امور سیمای سازمان صدا و سیما در نامه‌ای به رییس شبکه سه با انتقاد از دو برنامه از مجموعه برنامه های «ماه عسل» خواستار توبیخ «عوامل انتخاب های غلط » و «تغییر رویه در روزهای باقی مانده از ماه رمضان» شده است.

  در نامه علی اصغر پور محمدی به غلامرضا میر حسینی آمده است:
                                   
  «... متاسفانه دو برنامه و دو انتخاب غلط در ماه عسل امسال از شیرینی و شهد زحمات کاسته و موضوعات و مفاهیمی مطرح شده که نه در ماه عسل که در هیچ‌ یک از برنامه‌های دیگر سیما نیز جایی ندارند. از آن‌جا که تکرار این‌گونه اشتباهات قابل اغماض نیست‌، با تذکر به جنابعالی، لازم است ضمن توبیخ عوامل آن انتخاب غلط، با نظارت موثر بر تصحیح‌، ارتقا و ادامه مسیر خوش‌سابقه این برنامه اهتمام کنید.»

  هر چند که معاون صدا و سیما از دو برنامه مورد اشاره نام نبرده اما پیداست که منظور او همان برنامه‌هایی است که در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشت و این بار رسانه انحصاری در مقابل رسانه های متنوع مردمی ناگزیر از عقب نشینی شده است. خصوصا همان برنامه‌ای که خانمی که به «مدلینگ عروس» اشتهار و اشتغال دارد با عنوان «پوزر عروس» و البته با پوشش رسمی به عنوان مصداق «درآمد زیاد با کاری نه چندان شاق»، در برنامه معرفی شد و در برنامه ای دیگر نیز لحن و گفتارهایی به کار رفت که در صدا و سیما پذیرفته نیست.

صفحه اینستاگرام آن خانم البته باعث دردسر شد ولی در هیچ برنامه تلویزیونی به این موضوع نپرداختند حال آن که اگر پای دیگری و خصوصا روزنامه نگاران مستقل در میان بود همان تصاویر را کنار هم می گذاشتند تا به نتیجه مطلوب برسند.

  در این گونه موارد و چنانچه چنین اشتباهاتی از دیگران سر زند برای صدا و سیما سوژه می شود این بار اما اخبار ساعت 22 شبکه 3 سیما در شامگاه پنج شنبه 10 تیر 94 درصدد توجیه و دفاع برآمد و گفت و گویی با احسان علیخانی (تهیه کننده / مجری) پخش کرد که او می گفت «از 150 مورد میهمان دعوت شده ممکن است دو مورد هم اشتباه شود. آیا شما اشتباه نمی کنید؟! »

  گزارش هم با همین جمله اخیر تمام می شد و جالب این که توضیح درباره ماه عسل و دفاع از آن به قدری برای شبکه سه اهمیت داشت که ابتدا و نزدیک به 10 دقیقه این گزارش را پخش کردند و بعد سراغ مذاکرات هسته ای در وین رفتند و در نگاه آنان احتمالا موضوع آقای علیخانی از سخنان جواد ظریف مهم‌تر بوده است!

  در این که هیچ رسانه ای از اشتباه مصون نیست تردیدی نیست و خود رسانه ای ها خصوصا مطبوعاتی ها درباره این اشتباهات گریز ناپذیر اصطلاح «گاف» را به کار می برند.

  انگیزه این گفتار البته تکرار مباحث پیرامون «ماه عسل» در دو هفته اخیر نیست. بلکه می خواهد تصور کنید این اشتباهات از یک نشریه سر می‌زد و مثلا یک روزنامه مستقل تصویر صفحه اول را به آن خانم اختصاص می‌داد یا همان جملات را به عنوان تیتر در صفحه اول می‌آورد. این را هم در نظر داشته باشید که بینندگان تلویزیون میلیونی‌اند و مخاطبان یک رسانه مکتوب در بهترین حالت از چند ده هزار نفر فراتر نمی‌رود.

  اگر چنین خطایی از یک روزنامه یا سایت غیر همسو با خودشان سر زده بود چه اتفاقی می افتاد؟!

  در نخستین واکنش ابتدا دو سه خبرگزاری خاص بر این موضوع متمرکز می شدند. بعد با چند نفر مصاحبه می کردند. آن گاه سراغ یکی دو نماینده مجلس می رفتند که قبل از این که مطلب را با دقت خوانده یا قایل به تسامح باشند خواستار برخورد با آن نشریه می شدند و دست آخر وزیر ارشاد را مورد انتقاد قرار می دادند و شب هم در برنامه خبری 20:30 عین همان حرف ها را تکرار می کردند و جوّی می‌ساختند که نگو و نپرس و تا آن نشریه به محاق توقیف نمی افتاد دست بردار نبودند.

  حالا اما مهربان شده اند و به جای 20:30 در اخبار 22 شبکه 3 و آن هم در مقام دفاع و توضیح و توجیه  به یک خطا می پردازند! آقای مجری هم به ما یادآور می شود دو خطا را به نسبت 150 مورد ببینید. اما اگر در مجله ای با دو هزار کلمه در هر صفحه چند کلمه از دست مدیر و سردبیر اصطلاحا دربرود نمی توان گفت چند کلمه از 40 هزار کلمه در یک شماره و 400 هزار کلمه در سال و 4 میلیون کلمه در 10 سال. آنجا اما آنان با همان چند کلمه کار دارند!

  احسان علیخانی اتفاقا در زمره مجریان مورد علاقه این نویسنده است و اشتباهاتی از این دست نیز چنان که اشاره شد اجتناب ناپذیر است. اما آیا وقت آن نرسیده که همان گونه که برای خود به « توبیخ» بسنده می کنند برای دیگران نیز بالاتر از توبیخ نخواهند و به جای زوم کردن روی یک شعر که مثلا در معتبرترین فصلنامه به چاپ رسیده یا فضا سازی به خاطر یک تیتر در یک روزنامه - که پس از چاپ قابل تغییر هم نیست- روزنامه نگاران را هم به چشم همکار خودشان ببینند؟

  تنها در ضیافت های افطار نباید احساس کنیم همکاریم. جاهای دیگر نیز مجریان و برنامه‌سازان صدا و سیما رفتار رسانه‌ای پیشه کنند نه این که اگر گاف خودشان باشند ماله بردارند و اگر اشتباه دیگری با تبر به جان آن نشریه و روزنامه نگار بیفتند و تازه از بام تا شام هم درس اخلاق بدهند.


 
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۸۷
در انتظار بررسی: ۱۶۶
غیر قابل انتشار: ۱
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
42
941
گل گفتی آقای خدیر


اما، نرود میخ آهنین در سنگ!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
جناب خدير من اهل رسانه هستم. با كليت نظرتان هم (اغماض در باره اشتباهات رسانه هاي مكتوب) موافقم اما مقايسه يك "پخش زنده با ميهمانان غير قابل پيش بيني" با يك رسانه مكتوب با نويسندگان حرفه اي و دبيران و سر دبيران و نهايتا مدير مسوول! كه در هر مرحله قادر به توقف مطلب و رفع اشكال هستند، قياس غلطي است.
روزنامه نگار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
آقای ناشناس آقای علیخانی یک سال برای گزینش میهمانانشون وقت داشتند ولی توی یه روزنامه شما باید در یک لحظه تصمیم بگیرید و بعضی وقتها به علت حجم مطالب واقعا نظارت بر همه مطالب روزنامه سخته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
کل مقاله یه طرف این پاراگراف هم یه خبر:
در نخستین واکنش ابتدا دو سه خبرگزاری خاص بر این موضوع متمرکز می شدند. بعد با چند نفر مصاحبه می کردند. آن گاه سراغ یکی دو نماینده مجلس می رفتند که قبل از این که مطلب را با دقت خوانده یا قایل به تسامح باشند خواستار برخورد با آن نشریه می شدند و دست آخر وزیر ارشاد را مورد انتقاد قرار می دادند و شب هم در برنامه خبری 20:30 عین همان حرف ها را تکرار می کردند و جوّی می‌ساختند که نگو و نپرس و تا آن نشریه به محاق توقیف نمی افتاد دست بردار نبودند.
ناشناس
| Singapore |
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
میهمانان غیرقابل پیش بینی؟ منظورت چیه؟ اگه مهمونهاشو نمیشناسه که باید برنامه شو تعطیل کنه... در مورد اینکه حرف نامربوطی زده بشه موافقم اما در مورد میهمانها ابدا حرفتون درست نیست...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
انتخاب مهمان غیر قابل پیش بینی است؟ از افرادی که از جلو در استودیو گذری رد میشوند استفاده می شود؟؟؟؟
ابراهیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
بهرحال دعوا بر سر اینکه بخواهیم یک نشریه رو با رسانه مقایسه کنیم چیزی از توش در نمیاد. مغز کلام و هدف نویسنده به رفتار و واکنش آقایونه که واقعا تاسف آوره.
منم واقعا طرفدار علیخانی هستم و به نظرم ایشون هرچقدر هم پول بگیره بهرحال بابتش زحمت کشیده شبیه و من ترجیح میدم به پول یامفتی که آقایون اختلاس میکنن یا فوتبالیست های بی فایده مملکت ما میخورند. اما چرا برای اشتباهات خودمان ماله بکشیم اما برای اشتباهات دیگران تبر؟!!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
795
121
در نظر داشته باشید که برای یک برنامه زنده این اشتباهات پذیرفتنی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
انتخاب افراد که زنده نیست علی جان! اجرا زنده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
32
613
احسنت.
اگر همچین گزارشی رو یه روزنامه یا سایت کار کرده بود الان برادرا همه کفن پوش شده بودند.
اما حالا همه خوابند.
استاندارد دوگانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
این جو سازی های بی ارزش فقط در مقابل صداوسیما پیش میاد!!

شما فکر کن مثلا روزنامه آرمان یا همین سایت شما با یک مدل عروس و یا یه مانکن مصاحبه کنه !
اصلا کسی اعتراض میکنه؟
چرا الکی مقاله بیخودی میدین؟
انتخاب یک سوژه که در فقط شان رسانه ملی نبوده رو با توهین به مقدسات توسط فلان روزنامه مقایسه می کنید؟؟!!
سید از قم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
16
580
در مورد آن قسمت که فرمودید گویا ماه عسل از مذاکرات هسته ای برای صدا و سیما مهمتر است به عرض برسانم که برای این سازمان هر چیزی مهم تر از مذاکرات هسته ای است! اصولا برای صدا و سیما چیز های مهم بی اهمیت و مسائل بی اهمیت مهم است!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
6
233
سلام آقای خدیر گزارش خوب صادارات کفش ملی به شوروی را ناقص نگذارید پرداختن به وضعیت فعلی مهم است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
9
107
نگفتی اصل ماجرا چیه
عصر ایران توضیح داده شده. بیشتر به خاطر دعوت از خانمی که اصطلاحا لباس عروس پوز می کند ( نمایش وضعیت های مختلف با یک لباس) و مقایسه درآمد آن با مشاغل سخت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
ماجرا دوم چي بود عصرايران عزيز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
واقعا ماجرای دوم رو نشنیدیم فقط همین جریان خانومه رو همه فهمیدن که توی شبکه های اجتماعی پیچید لطفا توضیح بدین
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
35
521
اصلا چرا آوردن اون خانم باید به عنوان اشتباه تلقی بشه؟!
اون خانم هم مثل خیلی از دیگرانی که توی این مملکت زندگی میکنن و به کار مشغول هستند داره زندگیش رو میکنه. مگه وجود امثال این خانم جزئی از واقعیت های جامعه ی ما نیست؟
مگه جامعه ما فقط از یه قشر خاص با یک تفکر خاص تشکیل شده که بخوایم فقط اونها رو توی رسانه *ملی* نشون بدیم؟!!
مگه وضعیت ظاهری و پوششی خیلی از همین عوامل صدا و سیما بیرون از رسانه *ملی* خیلی با ظاهر این خانم فرق داره؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
خیلی موافقم ...
ندا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
ﺍﺣﺴﻨﺖ ﺁﻗﺎ ﺳﻌﯿﺪ ﮐﺎﻣﻼ ﺑﺎ ﺷﻤﺎ ﻣﻮﺍﻓﻖ ﻫﺴﺘﻢ ﯾﮏ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﻗﺸﺎﺭ ﯾﮏ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺗﻌﻠﻖ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻪ ﻧﻪ ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﯾﮏ ﮔﺮﻭﻩ ﺧﻮﺍﺹ ﻣﮕﻪ ﺍﯾﻦ ﺧﺎﻧﻢ ﮐﺎﺭ ﻏﯿﺮ ﺍﺧﻼﻗﯽ ﮐﺮﺩﻥ ﺩﺭ ﺿﻤﻦ ﺑﺎ ﮔﻼﯾﻪ ﻋﺼﺮ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺍﺯ ﺻﺪﺍﺳﯿﻤﺎ ﻫﻢ ﮐﺎﻣﻼ ﻣﻮﺍﻓﻘﻢ.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
کاش میشد صد تا لایک کرد
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
آفرین به نگارنده مطلب با این یادداشت متین ...
کامنت شما هم متین تر...
ناشناس
| Singapore |
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
شما منظور رو متوجه نشدی سعید عزیز. این مشاغلی که شما میگی اساسا کاذب هستند. اینکه کسی پشت ویترین مغازه وایسه و میلیونی پول بگیره شغل محسوب میشه؟ درآمد کارمندان چقدره؟ شاید شما خبر نداشته باشی.
مشکل اینجاست که وقتی همچین مشاغلی تو تلویزیون نشون داده میشن مردم ما بیشتر و بیشتر رو به چشم و هم چشمی میارن. از فردا باید تو مراسم ازدواج احتمالا پول ساقدوش هم بدیم...
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
آوردنش هم بدرد کسی نمیخوره.اصلا هدفش چی بود از آوردن این شخص؟اینجوری باشه خب هر روز همه برن ماه عسل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
باید در یک برنامه که مخصوص لحظات افطار تعیین شده ، نباید یک خانمی که لاک داره مصاحبه شه
اعظم
| Australia |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
منم کاملا موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
8
183
بله این ها خودشون هر کاری بکنند طوری نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
119
18
باشه میگم صدا وسیما رو توقیف کنن شبا برفک پخش کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
این مردم وروزنامه نگاره وکلا" اهالی رسانه از توی برفک هم حرف در میارن.
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
صداوسیما مگه برنامه هم پخش میکنه؟
کسی میبینه مگه اصلا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
شما برو بفرمایید شامتون را نگاه کنید
الی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
350
47
کمتر به علیخانی گیر بدین کور بشه چشم حسود بزارین برنامشو اجرا کنه من که واقعا کیف میکنم از اجراش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
عزیزم موضوع علیخانی نیست مسئله یک بام و دو هواست
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
مگه برد پیته یا فردوسی پوره بازیگر معروفیه یا مجریه معروفیه؟خدایی اگه برنامش تو ماه رمضون و قبل افطار که بهترین ساعت پخش برنامه هاست نباشه صد نفر هم برنامش رو نگاه نمیکنن
یعقوب
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
152
26
تو هم که سنگ خودتو به سینه زدی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
از آب گل آلود داری ماهی میگیری عصر ایران
ولی انصافا حرفت رو قبول دارم
آمنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
8
94
دقیقا" درست گفتید
اگر اینکارو یه روزنامه یا سایت یا حتی یه وبلاگ نویس انجام میداد احتمالا" الآن با دعوت ...روبرو شده بودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
اگر به مطبوعات گير نمي داد مشكل حل بود!!!!! اهال مسجد اضرار!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
9
71
لابد هیچ مشکل دیگه ای تو مملکت نیست اونوقت این مشکل مثل بمب صدا کرده !!! مثلا تعداد بالای ابتلا به سرطان گرانی ،آلودگی آب و هوا و خاک میوه و غذا و .....شهریه میلیونی مدارس
رهگذر
United States of America
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
5
55
حالا همچین مسله حادی هم نبود! اتفاقا خوب شد مطرح شد. با پاک کردن صورت مسله به جواب نمی رسیم. بالاخره مسولین چه خوششون بیاد چه بدشون بیاد یک عده دارند از این راه پول در میارند.
کوروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
14
53
این شغل بد نیست و یکی از مشاغل جامعه هست ولی طرح ان با موضوعیت برنامه ، مورد منازعه هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
72
21
من نمیدونم این عصر ایران چه پدر کشتگی با احسان علیخانی داره بابا ول کنید خب راست میگه بین 150 تا مهمون با این حجم مخاطب این یه ذره اشکال نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
عزیز دل مثل اینکه شما اهل مطالعه خبر و مقاله نیستی
اتفاقا نویسنده اذعان کرده طرفداره علیخانی هست
انتقاد مقاله بر میگرده به رفتار مسئولان نسبت به اشتباهات خودشون و اشتباهات دیگران
نادیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
23
35
به هر حال اشتباه پیش میاد
انتظار عذر خواهی بود اما
که متاسفانه محقق نشد تا دیشب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
31
37
خيلي جالبه پس ميدونيد كه ارايه يك خبر سخيف مثل توجيه يه مجري در كنار صحبت هاي آقاي ظريف كار احمقانه اي است. اما نميدونم چرا خود شما خبرهاي چيپي در حد فلان آقا كه يه زماني بازيگر بوده روي صفحه اينستاگرامش سرفه كرد يا فلان اظهار نظر (نه در حوزه سواد و تخصصش!!!) يا مثلا فلاني بچه اش بدنيا اومده واسش سيسموني فلان خريدن را در كنار خبر هاي روز دنيا قرار ميدين!! چه خوبه قبل از انتقاد از عملكرد ديكران، ببينيد خودتون همون اشتباه رو بارها انجام ندادين...
ضمنا همه كامنت هاي منتشره شما با مضامين: آفرييين، چه گل گفتي، به به و... !! :D
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
آفرین به این کامنت
خیلی گل گفتی
به به ...
تازه نگفتی مثبت منفیهای کامنتها چه جوری کم و زیاد میشه!!!!! خیلی جالبه ...
ابراهیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
دوست عزیز به قسمت اول انتقادت کاری ندارم هرچند ترتیب خبر در تلویزیون و در یک سایت کاملا متفاوته اما راجع به قسمت دوم انتقاد شما خب معمولا اکثریت مخاطبان یک رسانه از جمله عصر ایران معمولا طرفداران او رسانه هستن پس نباید انتظار داشته باشی اگه شما مخالف اون هستی بقیه بیان و باب دل شما کامنت بزارن شما اگه به هر سایتی با هر گرایشی سر بزنی همینطوره مثلا برو به رجا نیوز یا کیهان سر بزن ببین
فرشاد فردی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
9
17
زنده باد جناب خدیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
3
5
مدیر شبک سه؟؟؟؟؟
sam
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
27
22
با سلام
شما که اینقدر ادعای آزادیخواهی دارید چرا کامنت های بنده را منتشر نمی کنید؟همه تان سر و ته یک کرباسید
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
32
47
دختر خانما اصلا كاري به محتوا و شيوه اجراي عليخاني ندارن، فقط همين كه خوش تيپ و شيك پوشه، ملاك ارزيابيشونه و مي گن واي چه مجريه خوبيه - انقد بدم مياد از اين سطحي نگري ها- در مورد مطلب آقاي خدير هم با اون قسمت كه رسانه انحصاري در برابر شبكه هاي اجتماعي مردمي مغلوب و مجبور به عقب نشيني شد خيلي حال كردم. مرسي
صاعقه
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
53
24
چه خبرتونه همش گیر دادید به این برنامه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
4
36
به نظرم مسوولان صدا و سيما، قوه قضاييه و ... عمدا به شكل گزينشي با بعضي از اشتباه ها برخورد ميكنن
بنابراين اميدوار نيستم كه حتي با اين دلايل روشن، رويه رو عوض كنن...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
29
16
عصر ایران خدا هکت کنه با این نحوه انتشار نظرات و مثبت منفیها ...
پاسخ ها
باشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
کاملا موافقم ...
نظرات کاملا یک طرفه منتشر میشه ...
مثبت منفیها هم از آسمون نازل میشه ...
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
54
18
اصلا این عصر ایران با خودشم مشکل داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
32
14
عالی بود تا اینجا برنامهای احسان جان تا میتونه از این برنامه ها داشته باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
5
18
این شد یه چیزی این نقد وارد هستش .
سهراب صابری
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
9
19
زنده باد عصرایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
10
17
زنده باد قلم بلورین جناب مهرداد خدیر!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
26
9
خیلی بی کارید .
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
2
15
ای کاش این پذیرفتن اشتباه زیر مجموعه ، بین مدیران دولتی باب شود و شهامت کشاندن آن به مطبوعات نیز همینطور.متاسفانه امروزه کمتر مدیری اینگونه عمل میکند
aaa
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
20
19
خیلی حرف میزنه اصلا نمیزاره
شرکت کننده صحبت کنه بیشتر میخواد خودشو مطره کنه فقط میکنه من من
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
آفرین
مینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
2
13
مگه چی شده ؟ ماه عسل چیه ؟
محمدجواد مقومی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
9
11
از عصر ایران و شخص جناب خدیر که تحلیل های خوبی دارند انتظار میرفت علاوه بر این نکته ای که اشاره فرمودین در متن مقاله،موضع خودشون رو هم درباره اصل این کار اعلام میکردند.واقعا آیا اون خانم به خاطر زیبایی شون یا هر مساله دیگه ای شایسته اینهمه هجمه ست؟خودم رو جای ایشون میگذارم از زندگی در چنین محیطی دلم خیلی میگیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
3
9
این خانم به واسطه این تذکر شبکه سه به اوج شهرت و درامد خواهد رسید
بچه رفسنجان
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
3
3
اکثر تحلیل های شما را در مورد مسائل مختلف می خوانم. به نظر می آید سعی می کنید منصفانه و بی غرض بنویسید و تا حدودی هم موفق بوده اید اما در این مورد خاص، کمی قیاس مع القارق کرده اید. درست است که اشتباه هر کسی در جای خود قابل اغماض است اما خداییش خیلی روزنامه ها نه سهواً بلکه عمداً مطلبی را می نویسند که بنا به وظیفه کاری شون( چیزی که برنامه احسان علیخانی اصلا به آن نمی پردازد) سیاسی کاری است و این نمی تواند توجیه کننده اشتباه آنان باشد چرا که نویسنده تا حد زیادی به تبعات آن آشناست و می تواند قبل از چاپ در آ« تجدید نظر کند اما یک برنامه زنده و ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
6
6
امسال آخرین سال پخش این برنامه است و چند روز را تحمل کنید
خرمشهری
Kazakhstan
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
3
5
قلم بسیار منصفانه ای بود !
چه روزنامه هایی نبودند که بخاطر یک اشتباه کلا لغو پروانه شدند . مضمونی راکه انتخاب و به اشتراک گذاشته اید از مواردی است که هر روز باید در مورد ان( بی عدالتی ) تذکر داد و به چالش کشیده شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
7
7
بابا بیخیال!!!
اخبار هسته ای به اون مهمی رو ول کردین، علیخانی و برنامه مزخرفش شده تیتر اولتون... پایین هم نمیره!!
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
3
5
معمولا همه جای دنیا اهالی رسانه هوای همدیگه رو دارند البته به غیر از ایران که برعکسه! اگه یک روزنامه اصلاح طلب کاریکاتوری رو منتشر کنه که می شه ازش هزار تعبیر کرد، این دوستان محافظه کار می چسبند روی هزار و یکمین تعبیر و طرف رو نابود می کنند... یادمه یه اتفاقی افتاده بود, تلویزیون صفحه ای از یک روزنامه(به قول خودشون پایگاه دشمن) رو نشون می داد و در زمینه اون زوزه گرگ پخش می کرد!
غلامرضا از بوشهر
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
3
3
بازهم خدا را شاکر یم که برنامه‌ ماه عسل در رسانه ملی پخش میشود و نتیجه اینکه توقیف هم نمی شود آخه توبیخ و تذکر برای ایجور جاهاست دیگه احسان خان دوست داریم
ناشناس
Singapore
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
5
5
علیخانی میگه من تو سال اجرایی ندارم حالا کاری به برنامه های خصوصی و دولتی ندارم که برای اجرا میره بابا هز سال عید حتما عباس معصومیه برنامه شبکه سه رو اجرا میکنه
يحيي
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
2
2
رسانه ملي ما كه براي كل كشور بزرگ ووسيع ايران با اقوام مختلف برنامه و فيلم وسريال مي سازد تحت تاثير افرادي خاص با فرهنگ شمال شهر تهران مي باشد . نوع گفتار ، حركات ، رفتار اين افراد چه در رسانه ملي چه در جامعه و چه در فضاي مجازي بيانگر اين موضوع هست . فضايي تحت تاثير فرهنگ نيمه اروپايي .
عصر ايران اگر با سياستهايتان اصطكاك ندارد منتشر كنيد .
نکته دان
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
1
3
یادمه خود شما بعد بازی والیبال ایران امریکا چند تا تیتر زدید که چطور ایران امریکا را له کرد
بعدش یهو اونها رو حذف کردید و تیتر زدید که والیبال بوده و له کردن نبوده و ازین حرفا
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
2
3
بهترین برنامه ماه عسل م باشد شما ها که میگن برنامه هاش غمگینه نیست کل برنامه های صدا سیما شادن چرا به اون برنامه ها اعتراض نمی شه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
8
7
اقا احسان دوست داریم
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
2
5
اصلا چرا آوردن اون خانم باید به عنوان اشتباه تلقی بشه؟!
اون خانم هم مثل خیلی از دیگرانی که توی این مملکت زندگی میکنن و به کار مشغول هستند داره زندگیش رو میکنه. مگه وجود امثال این خانم جزئی از واقعیت های جامعه ی ما نیست؟
مگه جامعه ما فقط از یه قشر خاص با یک تفکر خاص تشکیل شده که بخوایم فقط اونها رو توی رسانه *ملی* نشون بدیم؟!!
مگه وضعیت ظاهری و پوششی خیلی از همین عوامل صدا و سیما بیرون از رسانه *ملی* خیلی با ظاهر این خانم فرق داره؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
3
1
چطور وقتی ۴۵ م میگیره نباید کم بشه برای یک ماه بقیه سال دنبال کار خودش مکه میانگین درامد مردم چقدره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
قرار نیست همه مردم اندازه هم پول بگیرن هرکس به اندازه تخصص خودش
به یک کارگر بارکش با کار زیاد به اندازه یک مهندس یا پزشک متخصص پول نمیدن
شما هم میتونی برو مثل علیخانی برای مردم یک برنامه جذاب بزار و 45میلیون بگیر
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
8
9
علیخانی می تونست به جای دعوت کردن مــــــــــــــــــردم عادی بازیگرا و فوتبالیستها و والیبالیستها و سیاسیون رو دعوت کنه و طرفدار بیشتری هم داشته باشه، درد سر کمتری هم داشته باشه
اما مــــــــــــــــــــــردم رو انتخاب کرد باید تاوانش رو هم بده

عصر ایران هم داره از آب گل آلود ماهی سیاسی میگیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
3
1
مثل همیشه تحلیل عالی .
داود گ
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
3
7
آقا من موندم چرا خبري از كفن پوشان يا نيرويي ... كه ميخواست در صورت ورود بانوان به سالن واليبال خون به پا مي‌كردند ، نيست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
2
7
چرا قضيه رو اوث مي كنيد اتفاقي افتاد عذرخواهي هم شد چرا دوبار دنبال مچ گرفتن و تضعبف هم هستيم.
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
5
6
كاش ميفهميدم كدوم خط فكري داره اينچنين براي تعطيلي ماه عسل خودشو ميكشه.چقدر بابتش ميگيرين؟درست نيست كه براي منافع يك جريان خاص يك عده كه مشتاق اين برنامه اند رو از ديدنش محروم كنيد
اميدوارم اين حيله كثيف به سرانجام نرسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
2
6
بر خلاف نقدهای دیگه این یکی و نپسندیدم بابا ول کنید این مجری محبوبو اگه یکی دیگه یه خطایی میکنه باید به بزرگواری خودتون ببخشید نه اینکه طرف پشیمون بشه از معذرت خواهی،این بزرگوار اونقد معرفت داره که بارها معذرت خواهی کرد بابا دست از سرش بردارین
نکته دان
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
0
1
یا منتشر نکن یا بدون سانسور منتشر کن ای نان به نرخ روز خور
وبگردی