۰۹ فروردين ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۷۰۲۹
تعداد نظرات: ۳۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۰۵-۰۳-۱۳۸۹
کد ۱۱۷۰۲۹
انتشار: ۱۲:۲۵ - ۰۵-۰۳-۱۳۸۹
با تاکید بر این که ما نیز خواهان سالم سازی محیط اجتماعی و حفظ ارزش های اخلاقی ، دینی و خانوادگی هستیم ، بر این نکته تاکید می ورزیم که آزمودن راه های "آزموده شده و جواب نداده" ، شرط عقل نیست و در این وادی باید طرحی نو درانداخت ، طرحی که در جامعه امروز ایران که جوانی و تحصیل کردگی دو ویژگی آن است ، موثر باشد
عصر ایران - مقوله جلوگیری از فساد و فحشا موضوعی است مورد تایید همه ، اما هنگامی که موضوع نحوه مبارزه با فساد و فحشا در عرصه اجتماعی به میان می آید طبیعتا نظر گاه ها و راهکارهای مختلفی مورد توجه قرار می گیرد و راهکارها و سیاست های رایج در این بخش مورد انتقاد یا حمایت گروه های مختلف اجتماعی قرار می گیرد .

طبیعتا مقوله بد حجابی نیز که این روزها به عنوان یک سوژه در سطح رسانه ها و محافل سیاسی و مذهبی  مورد توجه قرار گرفته از این قاعده مستثنی نیست و سیاست های اعمال شده در این حوزه مورد توجه فعالان اجتماعی و سیاسی و گروه های مختلف مردم قرار می گیرد .

اظهارات روز گذشته سردار " ساجدی نیا " رییس محترم نیروی انتظامی تهران بزرگ  درباره فیلمبرداری از زنان بدحجاب - که ایشان آنان را مانکن های خیابانی خوانده- نیز موضوعی است که در روزها و هفته های آتی دارای واکنش های مختلف اجتماعی خواهد بود . 

هر چند به نظر می رسد اعلام این سیاست از سوی این مقام محترم انتظامی بیشتر ناشی از فشارهای سیاسی و رسانه ای است که در هفته های اخیر مطرح شده است  ، اما به نظر می رسد راهکار ارایه شده از سوی ایشان نه قابل اجرا باشد و نه اینکه در صورت اجرا بتواند نتیجه مطلوب و مورد نظر طراحان این سیاست را برآورده کند .

در این زمینه اشاره به نکاتی چند خالی از فایده نیست :

- این طرح هر چند در عرصه شعار موضوعی است که می تواند از انتقاد های مخالفان شیوع بد حجابی در جامعه کاسته و نیروی انتظامی را تا حدودی از اتهام بی عملی و عدم تحرک مناسب در زمینه مبارزه با پدیده بد حجابی برهاند ، اما در عرصه عمل اقدامی است که اجرای آن از توان تشکیلاتی این نیرو خارج است .

مثلا اگر محاسبه کنند که ما در کشور چند شهر بزرگ و چند خیابان و چند کوچه و پس کوچه داریم ، مسئولان محترم  نیروی انتظامی نیز همچون ما متقاعد خواهند شد که اجرای این طرح در سطحی وسیع و فراگیر از توان پرسنلی نیروی انتظامی خارج است و شاید حداقل برای اجرای این طرح نیاز به ده ها هزار نیرو باشد . بی تردید نمی توان در همه معابر کشور ، با ماموران دوربین به دست مستقر شد و وضعیت حجاب را دیدبانی کرد.

طبیعتا نیروی محترم انتظامی می تواند در چند میدان اصلی شهر این کار را انجام دهد ، اما مگر استقرار واحدهای گشت ارشاد در سال های اخیر در چند میدان اصلی شهر تهران و برخی دیگر از شهرهای بزرگ کشور توانسته است تاثیر قابل توجهی در کاستن از ظهور و بروز پدیده بد حجابی در جامعه داشته باشد ؟

اگر اجرای طرح مبارزه با بد حجابی در سال های اخیر توانسته است  رضایت مسئولان را فراهم کند ، پس انتقاد های اخیر درباره شیوع پدیده بد حجابی از کجا می آید ؟
این موضوع نشان می دهد که اجرای طرح مبارزه با بد حجابی در سال های اخیر نه تنها تاثیری جدی در کاستن از رواج پدیده بد حجابی نداشته ، بلکه عملا اوضاع را به جایی رسانده که امام جمعه یکی از شهرهای کوچک کشورمان تهدید می کند که اگر با بد حجابی برخورد نشود دیگر نماز جمعه آن شهر را اقامه نخواهد کرد .

بنابراین بعید به نظر می رسد که اجرای طرح جدید " فیلمبرداری از زنان بد حجاب "  نیز که تداوم همان راه پیموده قبلی با شدتی بیشتر است ، بتواند نتیجه ای مطلوب برای طراحان این ایده در برداشته باشد .

- این طرح تا حدودی با غیرت جمعی ما ایرانیان نیز در تضاد است . هر چند این ادعا را نداریم که زنانی که بد حجاب به کوچه و خیابان می آیند نیز با غیرت دینی و ملی ما ایرانیان جور در می آیند ، اما باید توجه داشت که :

اولا بسیاری از همین زنانی که ظاهرا با معیارهای رسمی و دینی بد حجاب محسوب می شوند ، زنانی عفیف و پاکدامن هستند که نه تنها از نظر اخلاقی ، انحرافی در آنها نیست بلکه در بسیاری از موارد و هنگامی که این زنان در سطح جامعه با نگاه های هرزه و ناپاک برخی مردان یا تعرض فیزیکی آنها مواجه می شوند ، از خود دفاع کرده و از حیثیت و و آبروی خود محافظت می کنند و البته از منظر دینی هم این نقد بر  آنها وارد است که در پوشش خود مراعات دستورات مذهبی و قانون مصوب کشور را نکرده اند.

ثانیا بین اغلب این زنان و دختران و خانوده شان این برداشت وجود ندارد که با نوع پوشش خود هنجار شکنی می کنند یا اینکه اقدام به عملی فساد آلود می کنند ، چه اگر چنین می بود طبیعتا بیشتر این زنان و دختران هموطن و خانواده های آنها ( به خود یا به دختران و همسران خود ) اجازه نمی دادند که با چنین پوشش هایی به سطح جامعه بیایند . بنابراین موضوع تا حدودی نیز به شکاف های فرهنگی و مصداق یابی مشترک مفاهیم عرفی و دینی مربوط است .

برای مثال می توان گفت که اگر نظر کسی را نسبت به مقوله  فحشا و یا فساد اخلاقی بپرسیم ، اکثریت قریب به اتفاق مردم از طبقات و گروه های مختلف اجتماعی از این مفاهیم ابراز انزجار و بیزاری کنند ، اما در عرصه مصداق است که تفاوت ها بروز می کند  . مثلا شاید از نظر یک خانواده متدین و مذهبی بیرون رفتن یک دختر یا زن بدون چادر یک عمل غیر اخلاقی و یک گناه بزرگ باشد ، اما همان کار از طرف یک خانواده کمتر مذهبی یا غیر مذهبی مورد یا اشکالی نداشته باشد .

بنابراین باید در اجرای هر طرح اجتماعی اینچنینی این تفاوت ها را در نظر گرفت . بدیهی است که نهادینه سازی ارزش های دینی و اخلاقی مهم ترین نیاز در این مقوله هست تا دستکم درباره مصادیق فساد ناهنجاری ، تقریب دیدگاه نسبی در جامعه شکل بگیرد و همین نظرگاه غالب ، ملاک عمل باشد  و الا اگر زن بدحجابی به اتهام فساد و افساد بازداشت شود در حالی که او خود را پاک منزه می پندارد و وضعیتش را مصداق فساد نمی داند ، نه تنها تاثیری در اصلاح گری نخواهد داشت ، بلکه او احساس مظلومیت نیز خواهد کرد و احتمالا جری تر هم خواهد شد  و به علاوه ممکن است یک شهروند بی طرف و غیر سیاسی ، ناخود آگاه با این باور که به او اجحاف شده ، به عنصری مخالف هم تبدیل شود.

متاسفانه در جامعه ما ، همه نهادهای متولی آموزش و فرهنگ و مذهب و ... دست روی دست می گذارند و نهایتاً نیروی انتطامی را زیر فشار قرار می دهند که با تمسک به قوه قهریه ، تاوان کم کاری های آنان را به دوش بگیرد و طبیعی است مشکلی که ریشه های فرهنگی دارد ، با تمهیدات غیرفرهنگی حل نمی شود.
برخورد انتظامی وقتی جواب می دهد که همه مقدمات فرهنگی فراهم باشد و ارزش ها نهادینه شود و در نهایت با چند نفر معدودی که از سر "عناد" با ارزش های عمومی جامعه در می آویزند ، برخورد نمود.

-اجرای این طرح ممکن است مفاسدی داشته باشد . طبیعتا مسئولان محترم نیروی انتظامی ( و اساسا مسئولان هر نهاد و دستگاه عریض و طویلی ) نمی توانند تضمین دهند که همه کارکنان آن دستگاه مصون از خطا و سهو باشند. فیلمبرداری از زنان مردم یعنی اینکه آرشیوی عظیم  و بزرگ از فیلم های گرفته شده درست شود و طبیعتا حتی اگر در میان هزاران هزار مامور پاک و زحمت کش نیروی انتظامی معدودی انسان سوء استفاده گر باشد ، یا کسی دچار سهو و خطا در نگهداری شود ، با انتشار فیلم های گرفته شده از زنان و دختران مردم ، مفاسد بزرگ تری می تواند شکل بگیرد.

چندی پیش فیلم هایی از بخش های غیر قابل پخش یک برنامه تلویزیونی در سطح جامعه منتشر شد که باعث وهن کسانی گردید که با سیما مصاحبه کرده بودند و به خاطر گاف هاشان ، مصاحبه های آنان بر روی آنتن نرفت ولی متاسفانه، از آرشیو سیما بیرون آمد و به آبروریزی از زنان و مردانی منجر شد که در آن فیلم ها حاضر بودند.
 
بنابراین با تاکید بر این که ما نیز خواهان سالم سازی محیط اجتماعی و حفظ ارزش های اخلاقی، دینی و خانوادگی هستیم، بر این نکته تاکید می ورزیم که آزمودن راه های "آزموده شده و جواب نداده" ، شرط عقل نیست و در این وادی باید طرحی نو درانداخت، طرحی که در جامعه امروز ایران که جوانی و تحصیل کردگی دو ویژگی آن است، موثر باشد و الا بعد از چند هفته یا چند ماه بگیر و ببند و برخورد و محاکمه و فیلمبرداری ، برخواهیم گشت سر خانه اول ، درست مانند تجربه های مکرر پیشین.



ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
0
0
بايد به تمام ادارات وسازمانهاي دولتي وغير دولتي بخشنامه شود تا مسئله حجاب را دقيقا رعايت نمايند درغير اينصورت به شدت برخورد گردد. تا عده اي هنجار شكن جامعه را به سوي فساد وفحشا نكشانند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
0
0
اگراينگونه برخوردها كارساز بود پس از31سال جواب می داد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
0
0
نظرتان کاملا منطقی است : از یک سو بر سالم سازی محیط اجتماعی تاکید کردید و از دیگر سو بر روش های درست اصلاح جامعه از مظاهر فساد تاکید کردید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
0
0
اينگونه برخوردهاي ناهنجارجز بدتركردن وضعيت حجاب تاثير مثبت ديگري نخواهدداشت حضرات بايد درعملكردهاي خودشان تجديدنظر نمايند با برخوردهاي زوري وسرنيزه اي وريختن آبروي فرزندان نظام دشمني ها بيشترخواهدشد ولجاجت نيز بيشترميشود0
دانیال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
0
0
قبلش بررسی نمی کنن که
بعد از اتمام طرح بررسی میکنن
تابلو که جواب نمیده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
0
0
عجب وضعی شده
م تهراني
-
۱۲:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
0
0
اينگونه روشنفكرانه برخورد نمودن با موضوع اشتباهي است كه در طول اين دو دهه بار ها تكرار شده است. از شما خواهان ارائه راه حلهاي مورد نظر بوده و نه اينكه فقط انتقاد نمائيد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
0
1
پس اون مستند عکاس خانه ها رو چی می گید که خود پلیس فیلم برداری کرده بود و بدون سانسور پخش شد؟
یک چیزی هم بگم: وقتی هدف وسیله رو توجیه کنه باید منتظر فجایع بدتر از این هم بود.
هموطن ـ دانمارک
DENMARK
۱۲:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
0
0
خبر را با حیرت میخوانم ،باز دوباره میخوانم .نه اشتباه نکرده ام فیلمبرداری از افراد بد حجاب .اصولا برای افرادی مثل بنده اولین پرسشی که پیش میاید این هست که آیا آقایان متولی تمامی مشکلات مردم را حل کرده اند و مانده است فقط چهارتا تار موی چهار تا جوان .فساد اداری ، رانت های میلیاردی ، رشوه های میلیاردی در بخش دولتی و از طرفی بیکاری ، فقر ؛ گرانی سرسام آور ؛ عدم امکان بهره گیری همگانی از بهداشت ، صدها هزار کودک بی سرپرست ، صدها هزار کودک با سرپرست ولی محروم از تحصیل ؛ کودکان بجای درس و مشق دنبال آدامس فروشی و در خاتمه یکی دیگر از هزاران مشکل جامعه یعنی اعتیاد .آقایان تمامی این مشکلات را حل کردند و فقط مانده است که از افراد بدحجاب !!فیلمبرداری کنند .یعنی تجاوز به حریم خصوصی افراد .آقایان یک نگاهی به لیست جوانانی بیاندازند که در یک سال گذشته از کشور گریخته و بدنبال سرنوشتی نا معلوم در دهها کشور جهان زندگی می کنند .کسانیکه وضعیت مالی بهتری داشتند به اروپا رسیده اند و به هر تقدیری پناهندگی می گیرند ولی هزاران نفر در کمپ های پناهندگی در کشورهای ترکیه و عراق و پاکستان .....در شرائط بسیار نامطلوبی بسر می برند .آیا مقصر این وسط کیست ؟ جوانان فراری یا مسئولین که با سخت گیری های روزافزون امکان زندگی در سرزمین بزرگمان را از آنها می گیرند ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
0
0
این گونه طرح ها فقط ابیاری درخت سبز فتنه است...فقط اینگونه میتوان این جریان را احیا کرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
0
0
ما که استاد بد انجام دادن کارها هستیم حتی کارهای خوبمون رو آنقدر بد انجام می دیم که باعث انزجار عمومی مردم می شه.

ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
0
0
شخصا با عملکرد دولت و نیروی انتظامی در این زمینه کاملا مخالفم مطمئنا این راه حل نیست و پاسخی عکس دریافت خواهند نمود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
0
0
اينگونه برخوردهاي غيرمنطقي و نابخردانه جز ايجادناراحتي و لجبازي بيشتر نتيجه اي نخواهدداشتاي كاش بجاي اينگونه برخوردهاي زشت امرآموزش رابيشترميكرديم وفعاليتهاي فرهنگي رادراين خصوص افزايش ميداديم البته عملكردناصواب مسيولين نيز در اين زمينه بي تاثيرنبوده0
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
0
0
راه حل
1- فعال شدن سازمان های فرهنگی بطور هماهنگ و منسجم در جامعه
2- آموزش و نظارت خانواده

ودست آخر بر خورد قهری ......
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
0
0
چه خوب ! فیلم جدید برادر ده نمکی میشه
حجاب 1 ، حجاب 2 ، ....
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
0
0
این یک کار بسیار ناشیانه ای است که در آینده نتیجه بسیار بدی بر جای خواهد گذاشت
این مشکلات باید ریشه ای حل شود
ر.ت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
0
0
این کارها اصلا جواب نمیدهد و موقتی است مسئولان جراًت داشته باشند و یک حجاب معقول را برای خانمها تحمل کنند البته منظور بی بند و باری نیست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
0
0
من هم با نظر شما كاملا موافقم،اگر اين برخوردها با افرادي كه واقعا مشكل سازند انجام مي شد خوب بود اما متا سفانه اغلب افرادي كه به بي حجابي متهم مي شوند در اصل عنادي با دين ندارند ولي به خاطر همين برخورد هاي نادرست از بسياري مباحث ديني زده مي شوند در حالي كه مجرمان واقعي به راحتي و بدون نگراني به فعاليت خود ادامه مي دهند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
0
0
لطفا یک عکس هم از کسانیکه با مدارک قلابی حقوق حرام دریافت میکنند بیاندازید .
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
0
0
من هم مدتهاست که وضعیت خیابانهای شهرهامان و دور شدن عده ای از هموطنانمان از ارزشها, آزارم میده. اما از وقتی که موج مانور روی این مساله و فشار به نیروی انتظامی شروع شده, واقعا نگرانم که این طرز مواجهه با این مساله به یک شکاف اجتماعی بین مردم و شکاف دیگری بین بخشی از مردم و حکومت تبدیل شود و در آخر رخ بده آنچه که دشمنان میخوان و من ازش میترسم! "کاهش مقبولیت مردمی نظام جمهوری اسلامی و شکاف اجتماعی - اعتقادی در کشور".
لطفا به این مساله بیشتر بپردازید, این اولین تحلیل منطقی و عادلانه ای بود که تو این مدت در این رابطه خونده بودم!
ناشناس
-
۱۵:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
0
0
اقايان با اين برخوردها ميخواهند كم كاري هاي خود را در قبال نسل جوان توجيه كنند وگرنه شما هم دلسوز جوانان نيستيد.
محمدعلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
0
0
عزیزان یادتان باشد همینهایی که امروزه فاسق و بد حجاب مینامید عمدتا فرزندان همان پدرانی هستندکه هنوز هم که هنوز است به رزمندگیشان در میدانهای نبرد افتخار میکنید.باخود چه میکنیم؟
ه م
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
0
0
این تازگی ها متداول شده در مناظره از دانشجویان فیلم می گیرند . در خارج از کشور از هموطنان معترض و حالا در خیابانها از از جوانانی که موسوم به بد حجاب هستند
چرا در کشور ما فرهنگ استفاده از دوربین نهادینه نشده و بیشتر به عنوان یک ابزار امنیتی مورد استفاده قرار می گیره تا یک ابزار تکنولوژیک هنری . تفریحی و . . .
ناشناس
UNITED STATES
۱۶:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
0
0
مقاله ی بسیار خوب و پر از حرف منطقی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
0
0
ازموده را دوباره آزمودن خطاست نتيجه اش را در جمع آوري ديشهاي ماهواره ديديم خانه از پاي بست ويران است با اين كار ها تيشه بر ريشه اسلام و جمهوري اسلامي ميزنيد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
0
0
وقتي با خانواده به قم مي روي و به صرف اينكه دختر ده ساله ات شوار و روپوش و روسري دارد ولي چون چادر ندارد از ورودش به محوطه مسجد جمكران جلوگيري مي كنند و با او وخانواده اش برخورد خشن و دور از ادب مي كنند انتظار داريم فرزندانمان به اعتقادات ما احترام بگذارند .وقتي همسرتان قصد زيارت بقاع متبركه رادارد و چون مانتو و شلوار و مقنعه دارد ازورودش به حياط بقاع جلوگيري مي كنند و با برخورد خشن آقا كه با چوب دستي بر پشت خانم مي زند كه خانم شما چون چادر نداريد مجاز به ورد به صحن حياط هم نيستيتد فكر مي كنيد دفعه بعد همسرتان تمايلي به زيارت بقاع متبركه خواهد داشت .
وقتي همسرتان را راضي كرديد كه از چادرهاي كثيف اهدايي انتظامات استفاده كند و او قبول مي كند و وارد صحن حرم مي شود و با فشارجمعيت موي زير مقنعه پيدا مي شود و انتظامات بي ادب شما با بي ادبي مي گويد كه خانم موي خود را بپوشانيد و وقتي خانم انتظامات با اعتراض زائر مواجه مي شود كه خانم اينجا قسمت بانوان هست و همه اينجا خانم هستند به نظر مشكلي نيست در پاسخش مي گويند اينجا داراي دوربين مدار بسته است و آقايي پشت دروبين نشسته است (عذر بد تر از گناه ) آيا اين خانم و مادر را مي توان براي بارديگر به اعتقادات خوشبين نمود .
ذهنيت دختران ما و مادران فعلي و آينده ما كه انباشته از اين همه بهانه گيري هاي الكي است چگونه خواهد بود ؟ آنها چگونه خواهند توانست فرزندان خود را با چهره واقعي دين و عفاف آشنا كنند ؟ ايا اين سخت گيريها چهره دين را روشن تر و يا تيره خواهد نمود ؟اپا پيامبر دينش را به اجبار به مردم تحميل نمود ؟ اگر پيامبر مثل ما با مردم برخورد مي كرد آيا اسلام مي توانست دين جهاني شود ؟ خيلي بهتر بود بجاي سخت گيري بيجا در دين كمي چهره دين را سهل مي كرديم .
در جلوي بقاع و مساجد متبركه بجاي نشاندن اشخاصي بي ادب و بي سواد افرادي را مي نشانديم كه وقتي با التماس خانمي و دختري روبرو مي شد كه مي گفت آقا من از شهر دوري آمدم و يادم رفت چادري براي خودم بياورم و از چادر اينجا نيز بخاطر حفظ بهداشت نمي توانم استفاده كنم ونذري و اعتقادي دارم و مي خواهم بروم زيارت كنم او بخاطر عقيده اين خانم و اين دختر تبسمي مي كرد و اورا هدايت و راهنمايي مي كرد آيا خدا و پيغمبر از اين مامور انتظامات راضي نمي شد و آن وقت ذهنيت آن خانم نسبت به دين و مذهب و اعتقادات چگونه مي شد؟
چقدر خوب بود بجاي نيروهاي انتظامي كه هر روز در خيابانها آنها را مي بينيم و شاهد اعمالشان هستيم و انگار كه آنها مامور پاك خدايند و خود در دنيا داراي هيچگونه لغزشي نيستند و با اعمالشان چهره دين را خشن مي كنند با برخورد مناسب و آموزشهاي مناسب جلوي دين گريزي جوانانمان را مي گرفتيم ...تجربه چندين وچند ساله كافي نبود كه باز آزموده را مي آزمائيم و فكر نمي كنيد مشكلي در عقلاي ما هست كه خردان ما آنگونه برخورد مي كنند كه مي خواهند از عقلاي ما انتقام بگيرند؟كمي واقع بين باشيم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
0
0
به نظر شما چکار کنیم؟ شعار ندهید چیزی بگویید که تاثیرگذار باشد فرهنگ کجا باید نهادینه شود؟ در کلاس های درس که این افراد مشغول پیامک هایشان هستند و برای درس اخلاق ارزش قائل نیستند؟ در دانشگاه که این افراد از کلاس های اخلاق فرار می کنند؟ در تلوزیون که چنین افرادی اصلا نمی بینند و در جایی که ساسی مانکن و ممل شپشو برنامه دارند کی ماهواره را ول می کند تلوزیون ببیند؟ یا در جو خانواده که پدر و مادر بر سر این درگیرند که چرا پدر با دختری هم سن دختر خودش رابطه دارد و می خواهد تجدید فراش نماید؟ می شود آدم خودش را در معرض دید بگذارد و بگوید نگاهم نکنید؟ به این می گویید عفت که فرد خودش را مثل عروس بیاراید و برای مردان متاهل عشوه بریزد؟ چرا دلتان برای قربانیان آینده نمی سوزد؟ چرا دلتان برای بچه های بی گناهی که در آتش هوس بازی این افراد پدر و مادرشان از هم جدا می شوند نمی سوزد؟ کسی که خودش را در معرض نمایش می گذارد گناهکار است نه آن بچه های معصوم. پس خودتان را به آن راه نزنید. اگر واقعا بی طرف و انتقاد پذیر هستید مطلب را سانسور نکنید.
حقجو
KUWAIT
۱۷:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
0
0
این کارها موجب نفرت جوانها از برنامه های دینی است که شاید بی غرض هم نباشه چون تأثیر بد این کارها را دارید میبینید همچنانکه یکی از دوستان اشاره کردند که اینها فرزندان همان رزمندگان ند !!! شاید همینگور هم باشه واینقدر اینها بد عمل کردند تا بجای اینکه بیشتر بسوی دین توجه کنند ... دور کردند ... بجای اینکه فرهنگ مذهبی مردم را اصلاح کنند که خودشان با میل فرمان خدارا اطاعت کنند ... میبینید که چکار کردند ومیکنند .. هر چه هست ما دلمان میسوزه که چرا مردم نه ترس اخرت ونه آبروی دنیا انها را گناه بازنمیداره.. خدا هدایت فرمایه
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
0
0
مطمئن باشید برخورد فیزیکی آثارش مخرب تر از آن خواهد بود که مسئولان فکرش را می کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
0
0
مگه دینی هم مونده رفت اقا خیلی وقته دیگه کمتر جوانی تو این جامعه با ایمانه
امير
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
0
0
شما اگه به فكر جوون ها هستيد به جاي قدرت نمايي به اونا مشكل اشتغالشون رو حل كنيد.
سام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
0
0
همه ی مشکلات مملکت حل شده فقط این یکی مونده که آن هم با این درایت مطلق مثل بقیه سریع حل میشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
وبگردی