عصرایران - پنجشنبه گذشته، برای تهران یک روز سیاه بود و میدان کاج سعادت آباد هم مرکز این سیاهی؛ جایی که یک جوان چاقو خورده ، 45 دقیقه نقش بر زمین بود و از مردمی که اطرافش جمع شده بودند ، التماس می کرد که به دادش برسند اما "مردم فهیم و با فرهنگ" ما ، تنها تماشاچی مرگ یک همنوع خود بودند تا شعر "بنی آدم اعضای یکدیگرند" در میان وارثان سعدی ، عینیت یابد!
ماجرا از این قرار بوده که دو نفر در این میدان درگیر می شوند و یکی به ضرب چاقو ، دیگری را نقش بر زمین می کند و مانع آن می شود که دیگران به داد قربانی برسند. فیلمی که از این حادثه خونبار در اینترنت منتشر شده ، نشان می دهد که افراد پرشماری پیرامون قاتل و مقتول گرد آمده و با خونسردی مشغول تماشای ماجرا و گوش دادن به سخنان قاتل بودند که در مذمت قربانی سخن می گفت و هر از گاهی نیز لگدی بر پیکر خونین و نیمه جان او می زد!
انبوده جمعیت نیز به جای آن که به کمک یکدیگر ، جوان قربانی را از مهلکه دور کنند و به آمبولانس اورژانس برسانند ، ترجیح می دادند با موبایل های خود از صحنه فیلمبرداری کنند ، با یکدیگر حرف بزنند و حتی بخندند و البته گاهی نیز از سر دلسوزی به جوان غرقه در خون بگویند: اصلاً تکان نخور ، برایت خوب نیست!
نامگذاری" پنجشنبه سیاه" برای تهران ، نه از بابت مرگ یک شهروند ، که به این دلیل است که رویداد روز پنجشنبه نشان داد که ما ، تا چه اندازه از عواطف و مسوولیت های انسانی دور شده ایم و چه سیاهی و نکبتی بالاتر از این که جامعه انسانی و فرهنگی ما به جایی برسد که در برابر قتل یک همنوع ، هیچ واکنشی جز تماشا از خود نشان ندهد. واقعاً چگونه می شود این واقعیت را هضم کرد که دهها و صدها انسان ، در حالی که می توانستند به کمک همدیگر ، یک انسان را از خطر مرگ نجات دهند ، دست روی دست گذاشتند و "نچ نچ" کنان ، شاهد خونریزی تدریجی یک جوان و نهایتاً مرگ او شدند؟!
اگر مرگ آن جوان ، مصیبتی برای بازماندگانش هست - که قاعدتاً هست - رفتار شرم آور هموطنان ما که فقط تماشا کردند و هیچ نکردند ، مصیبتی برای همه ماست و هشداری است تا بلکه به خود آییم و از خود بپرسیم که واقعاً داریم به کدام سمت و سو می رویم؟
نکته قابل توجه اینجاست که به دلیل آن که این اتفاق در منظر عمومی رخ داده بود ، کمک کنندگان اساساً به دردسر متهم شدن دچار نمی شدند ولی افسوس که غیرت و انسان دوستی ، کمتر از آنی شده که تا قبل از این حادثه تصورش را می کردیم و چه جای ترسناکی شده است شهر برای زیستن! اگر این اتفاق در یک کشور غربی رخ می داد ، همین صدا و سیمای ما ، بارها فیلم آن را پخش می کرد که ایها الناس ببینید که غرب ، چقدر از اساسات و عواطف انسانی خالی شده است ، اما اینجا ، جز سکوت و لاپوشانی ، کار دیگری نباید!
اما سیاهی روز پنجشنبه ، ابعاد دیگری هم دارد ؛ دقت کنید که قتل در شهر تهران و نه در بیابان های اطراف ، آن هم در بالای شهر رخ داده ؛ جایی که لابد پلیس باید حضور می داشت یا دستکم بلافاصله بعد از حادثه باید خود را بدانجا می رساند ، با این حال آن طور که روایت شده ، حضور دیرهنگام پلیس و بعد از حضور نیز عدم اقدام جدی برای دستگیری قاتل و نجات فرد قربانی ، از عوامل مرگ این جوان بوده است.
این سهل انگاری ، آنقدر آشکار و خجالت بار بوده که حتی فرمانده پلیس تهران بزرگ را نیز به سخن آورده و خبر از برخورد پلیس با دو مأموری داده که با بی کفایتی تمام ، نتوانسته اند از عهده یک نفر برآیند و اجازه داده اند جوان نیمه جان ، آنقدر بر آسفالت خیابان باقی بماند تا جان دهد.
واقعاً آیا مردم حق ندارند بپرسند حضور یا عدم حضور پلیس چه توفیری در این مواقع دارد؟ آیا مأموران پلیس این قدر آموزش ندیده اند که بدانند در این قبیل موارد ، می توانند غیر از تماشا کردن و منفعل بودن ، کاری هم کرد؟! راستی ، رئیس پلیس منطقه ، بعد از این افتضاح ، چه می کند ؟ آیا استعفا خواهد کرد و از مردم عذر خواهد خواست یا آن که انگار نه انگار؟!
اورژانس نیز باید توضیح دهد که چه زمانی به صحنه رسید ؟ آیا همانگونه که پیشتر گفته اند زمان رسیدن اورژانس در تهران ، 15 دقیقه است ، در این صحنه نیز 15 دقیقه ای خود را به صحنه رسانده اند یا این 15 دقیقه ها شعارهایی بیش نیستند؟ و این پرسش وقتی دردناک تر می شود که بدانیم پزشکان بیمارستانی که سرانجام قربانی را بدان رسانده اند ، گفته اند که اگر حتی 10 دقیقه زودتر می رساندند ، قطعاً زنده می ماند.
پنج شنبه ای که گذشت را چرا نباید " پنج شنبه سیاه" بنامیم، وقتی ثابت شد عاطفه ها و مسوولیت های انسانی و نوع دوستی ها در جامعه ما ، بسیار پیشتر از آن جوان ، کشته شده اند و ماموران پلیس هم(نه همه شان) ، آن گونه که باید و شاید حافظ جان شهروندان نیستند که اگر بودند ، از عهده یک مجرم آماتور بر می آمدند و نمی گذاشتند جوان مردم در روز روشن در وسط شهر ، آن قدر بر روی زمین بماند و خونریزی کند که بمیرد و راهی گورستان شود.
ای کاش بتوانیم ، بار دیگر همان ایرانیانی باشیم که حتی رفتن خار بر پای دیگری را برنمی تابند چه رسد به آن که یک نفر در مقابل چشمانشان بمیرد و آنها فقط تماشاگر باشند. به اصالت مان برگردیم!
اوباش و فاحشه ها ؛ ما که جز این دوتا خبر دیگه ای از تهران نمیشنویم
پاسخ ها
ناشناس
||
۲۳:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
من 10 دقیقش را تو یوتیوب دیدم تو ایرانی که میگن دزد اومد تو خونت حق نداری بزنیش وگرنه محکمت میکنند و دیه میگیرند دست مردم دست میزدن به بنده خدا یارو قاتله خودشو میکشت مینداختن گردن کمک کننده بعد شما هی بگردین دنبال پرتقال فروش
رضا
||
۱۵:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۴
نه بابا. اين ملت مهمان دوست و مهمان نواز ايران نيست. توهم زديد اينجا تگزاسه. اي مرگ بر آمريكا. غصه نخوريد همون عين هميم فقط وسط يه مشت خزعبلات به اسم تعارف گير كرديم. ما همه همينيم . نه بيشتر نه كمتر. البته هميشه استثنا هست. گاهي وقتا مرد هم پيدا ميشه.
اگر این اتفاق در یک کشور غربی رخ می داد ، همین صدا و سیمای ما ، بارها فیلم آن را پخش می کرد که ایها الناس ببینید که غرب ، چقدر از اساسات و عواطف انسانی خالی شده است ، اما اینجا ، جز سکوت و لاپوشانی ، کار دیگری نباید!
این جملتونو باید طلا گرفت ........
پاسخ ها
محمد
||
۰۰:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۴
فابل توجه نویسنده غرب ندیده و غرب دوست و دوستان دیگری که این نوشته را تایید کرده اند . آیا تردیدی دارید با غربی تر شدن جامعه ما این نوع بی تفاوتی ها هم بیشتر شده است ؟
مگر همین شما غرب دوست ها نبودید که هر امر به معروف و نهی از منکر را دور از شهروندی و تمدن می دانستید و رسیدگی به این نوع جنایات را فقط وظیفه پلیس می دانستید ؟
حالا چه شده که ضرورت بازگشت به اصالتها شما را دگرگون کرده است ؟
صحنه فجیع و غم انگیزی است ؟ اما اکثریت ما همین رفتار را میکردیم که حاضرین در صحنه کرده اند
بر خلاف تصور نویسنده در غرب اوضاع بدتر است اگر میدان سعادت آباد اینجا شاهد این قتل در روز روشن است آ«جا شاعهد تجاوز با عنف چند نفر جوان به دخترکی نورس است و هیچ کس هم کاری و عاملین جنایت ندارد
این موضوع دستمایه نویسنده ای غربی شده است و کتابی 600 صفحه ای درباب ضرورت بازگشت به امر به معروف و نهی از منکر نوشته است
آری ! باید به اصالت خود بازگرردیم
علی از قم
||
۲۱:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۴
حرفت تماما قبول دارم
خبرنگار110
||
۱۲:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۶
گیرم که ما غرب زده
پلیس ضد غربی چه گلی به سر ما زد اون روز
همچین سینه سپر میکنی انگار از فامیلای ضاربی
پلیس 45 دقیقه تماشاچی بوده
تا صبحم داستان بگی هیچی عوض نمیشه برادر شرقی
بنده خدا
||
۱۲:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۶
بله دوست عزیز دقیقا حرف شما درست است
اگر گوش شنوایی باشد!!!!
از زمانی که غرب وارد مملکت ما شده مادی گرایی هم وارد شده و متاسفانه شاهد این صحنه ها هستیم!!!!
نویسنده محترم این متن, اگر خود شما هم در این صحنه بودی کمک می کردی ؟ یا شما هم با گوشی موبایلت از این جوان فیلم تهیه میکردی. احتمالا شما هم به یاد زن و بچه و کرایه خونه و ... می افتادی و می گفتی چرا باید خودم رو درگیر کنم. لطفا به جای پرداختن به معلول به علت ها بپردازید نه اینکه شما هم سیاست پوپولیستی رو دنبال کنید. به هر حال تیکه مربوط به کشورهای خارجی رو خوب اومدی
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۶:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
حرفت درسته ها دوست عزیز . ولی چرا اینطوری هستیم ؟؟!! باور کنید شاید برای این جوون این سوال بود که این همه آدم چه بلایی سرشون اومده که کاری نمیکنن !!! شایدم دق کرد و مرد . ببینم مگه پلیس نمیتونست تی اندازی کنه یا یه آبپاش جای تفنگ دستشونه . باور کنید ما خودمون پست شدیم . مردم میان و الکی به نظر شما منفی میدن . مطمعن باشید ما عوض شدیم و حرف این مرد هر چند تلخ ولی حقیقتیه که داریم تلاش میکنیم بگیم دروغه . برای این جوون هم فاتحه ای بخونید شاید به آرامش برسه .
مریم
||
۰۰:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۴
واقعا براتون متاسفم!!! این چه حرفیه؟!!! یعنی شما می فرمایید اگه با وجود اون همه شاهد یه نفر یه دربست میگرفتو دو سه نفرم به عنوان شاهد ماجرا با خودش به بیمارستان میبرد که گرفتار نشه، چیزی ازش کم میشد؟ یا حتی نجات جون یه
آدم (چه بی گناه چه مقصر) ارزش چند ساعت وقت گذاشتن و تقبل زحمت نوضیح برای پلیس بعضا بی کفایت رو نداره؟!! بد نیست گاهی خودتونو جای قربانی ها بذارین تا بهتر درکشون کنین!....
اگر اين فيلم گرفته و پخش نميشد همين جنايت هم مثل همه اتفاقهاي ناگوار ديگه بايگاني ميشد بهرحال مرگ بر آمريكا و انگليس و كلا استكبار
پاسخ ها
امیررضا
||
۱۲:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
دوست عزیز بنده خودم در صحنه بودم و جاسوسان صهیونیست و عوامل آمریکا و غرب را در صحنه دیدم که داشتن جلوی مردمی رو میگرفتن که برای کمک شتافته بودند!
خبرنگار110
||
۱۲:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۶
آقای امیررضا مثل اینکه به گفته شما جاسوسان صهیونیست و عوامل آمریکا و غرب
همون دوستان ناجا بودن که 45 دقیقه مثل بادمجون نگاه میکردن
این همه وسایل و تجهیزات
ینی 45 دقیقه عدم امنیت در سعادت آباد بخاطر به درایتی پلیس؟
مگه داشتن بمب خنثی میکردن؟
لطفا با کلمات و شعار را دفاعیه نساز که بعدا این بی امنیتی دامان خودت رو هم میگیره و بعدا توبه میکنی
45 دقیقه نظاره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تو اين چهل و پنج دقيقه كه شما فرموديد.... پليس چه مي كرد؟
پاسخ ها
احسان
||
۲۱:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
کارهای بسیار مهمی داشتن از جمله دستگیری دختران خیابانی...سی دی فروشها...و از همه مهمتر ارشاد هموطنان گرامی برای اینکه یه موقع احیانا بعدا به جهنم وارد نشن...آخه میدونید که کلا واسه ایرانی اسلامی افت داره که شهرونداش وارد جهنم بشن...
نمی دونم مقصرکیه یا چیه ولی خودمانیم زمانه کاری کرده که به شمر میگیم ذکی . ولی ادعای ما تمام دنیا رابرداشته با فرهنگ ترین و دلسوزترین وشجاعترین و .......
حرص نخور نوکرتم این ملت خیلی وقته عادت کردن به این کارا که دیگران رو
مذمت کنن ولی خودشون همون کار رو انجام بدن. واسه خودم یکبار اتفاق
افتاد که شاهد تصادف بودم کاری کردم زنگ زدم دوستم اونم راهنمایی کرد
چون توی هلال احمر بود کاری از دستم بر اومد انجام دادم.ولی شاهد بودم زن
جوانی کنار درمانگاه شبانه روزی تصادف کرده بود خونریزی داشت ولی دکتر
درمانگاه از سر جاشم تکون نخورد!!!!! اون از دکتر مملکتمون از ملت چه
توقعیه
پاسخ ها
masume
||
۱۵:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
in mamlekat va mordumesh che goli be sare doktorha zadan ke tavaghu az ensaniat va delsuzy az doktura darand doktur vazifashe bimary ke besh moraje mikone ra darman kone na tu khiabandunbale marz bere
lموسی
||
۱۸:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۴
خانم معصومه دکترها دردانشگاهی درس خوندن و دکتر شدن که هزینه هاش از حقوق همین کارگرها ،مردم فقیر و بچه های یتیم ...و همین جوانی که در خیابان تصادف کرده پرداخت شده چرا یک بار با خودتون فکر نمیکیند؟ایا سوگندی که پزشک ها میخورن این نیست که به انسانها کمک کن بدون هر چشم داشتی؟متاسفانه پزشکان عزیز در جامعه ما کاری جز فخر فروختن به همون ادمهایی که هزینه پزشک شدن اونها رو پرداختن ندارند!واقعا متاسفم چه فرقی بین یک کارگر و پزشک هست به واقع ایا میشه گفت نقش هر انسانی در این جهان از دیگری پر رنگ تر هست؟لطفا از مردم طلبکار نباشید!
و اما در مورد دوستی که این مقاله رو نوشتن باید بگم اگر شما هم میبودی کاری انجام نمیدادی و مقصر مردم نیستند تو جامعه شهری هر کسی وظیفه ای داره این وسط مردم مقصر نیستند و تنها مقصر و متهم صحنه پلیس است و بس.باید بهت بگم که در یک جامعه بزرگ دیگه نمیشه بروش یک روستا اون رو اداره کرد که شما از مردم متوقع هستی که تو هر کاری دخالت کنن.ولی با نظرت در مورد رسانه ها موافقم.اون دوستی که گفت ملت به فکر نون شب و اجار خونه و چند تا بچه قد ونیم قد شون میفتن الحق والنصاف حق رو گفت
علی از قم
||
۰۳:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۵
اموسی عزیز انگار درست ندیدی یا فیلم واضح نیست کی تصادف کرده بابا با چاقو یکی شارگ گردن طرف زده تصادف چیه .
محمد
||
۱۹:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۹
من هم يك پزشك هستم. در مورد تصادف در كنار درمانگاه شبانه روزي بايد عرض كنم وظيفه پزشك بوده كه كمك كنه حتي اگر پزشك در جاده شاهد تصادف باشه وظيفه اش است كه پياده شود و اگر كمكي ازش ساخته است انجام دهد.
همانطور که گفتید اگر این اتفاق در آمریکا اتفاق افتاده بود اخبار 20.30 آن را تیتر کرده و کلیبا آب و تاب به تفسیرش می پرداخت ولی در ایران انگار چیزی است طبیعی و عادی اصلا نیازی به پوشش رسانه ای ندارد.
خاک بر سر ما مردم
پاسخ ها
اسمال اقا
||
۱۹:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۴
پس حس انسان دوستانه چی میشه؟
مگه ما انسان نیستیم؟
اگه خودت هم این اتفاق واست بیفته قاعدتا نباید منتظر کمک باشی!!
نيروي انتظامي كجا بود؟!!
مگر نمي گويند پليس 110 در عرض چند دقيقه خود را به محل حادثه ميرساند؟
خوب است كمي هم از سهل انگاري پليس بنويسيد اگر خيلي احساس مسئوليت مي كنيد.
مردم مالیات می دهند که پلیس مسئول جان و مالشان باشد.
بیهوده این بی مسئولیتی نیروی انتظامی را بر گردن مردم نیاندازید.
اگر در کشورهای خارج بود بعد از این واقعه رئیس پلیس شهر باید استعفا می داد.
تا کی می خواهیم شعار نوع دوستی سر بدهیم و خود را مبرا از هر چیزی بدانیم؟ تا کی می خواهیم همه مشکلاتمان را گردن آمریکا و انگلیس و ... بیندازیم؟ حتماً در آن روز هم دست استکبار جهانی در کار بوده! اگر آن روز آن قاتل به جای قتل، شعار خاصی داده بود باز هم مأموران فقط نگاهش می کردند؟ نیروی انتظامی باید از خانواده آن مرحوم عذرخواهی کند و مردمی که آن صحنه را غیر مسئولانه دیدند و کاری نکردند باید به رفتار خود فکر کنند.
داداش حالا حالا ها صبر کن ، این که چیزی نیست ، من تو همین کامنت ها صد بار گفتم که بنیان فکری جامعه داغون شده ، جامعه شناس ها که دکترهای جامعه هستند یا کوچ کرده اند ، یا حق صحبت ندارند و یا ...
ما با یک جامعه کاملا روانی ، بیمار و افسرده رو به رو هستیم ، تا حالا هم خیلی دیر شده ...
واقعا با چشم هایی پر اشک می نویسم و نمی دانم آن مردانی که خود را جلوی توپ تانک می انداختن تا از کشور خود دفاع کنن در این جامعه سرد و بی احساس چه شدن آیا فرزندان آن مردان بزرگ در جامعه امروز نیستن ؟؟؟؟ همه ما اینقدر گرفتار شدیم و تا لجن خودمان را در دنیایی که هیچ ارزشی نداره فرو بردیم که حاضر نیستیم هیچ تلاشی برای نجات یک انسان بکنیم...انسان چقدر زیباست و چقدر کمیاب ...
امیدوارم خبر بعدی که عصر ایران می خوانم خبری مثبت باشه و تا حدی آرامش خاطر بگیرم
پاسخ ها
ناشناس
||
۲۳:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
دوست عزیز اونا که رفتن جلوی تانک ،شهید شدن . ما از نسل اون افرادی هستیم که ترسیدن و نرفتن از میهن شون دفاع کنند
دریغ و درد که خود پرستی و بی اعتنایی به حقوق دیگران چنان ما را در کام خود فرو برده که تنها به منافع و حقوق فردی خودمان اکتفا میکنیم. این فرهنگ خندیدن بی دلیل و مسخره آمیز با همین سریالهای بی محتوا و پوچ صدا سیما در این کشور و بویژه شهر تهران رواج یافت.
ما یاد گرفته ایم کلمات گنده گنده بگویم و به هر چیزی هم با کنایه و از روی کینه و خودخواهی بخندیم.
جوانی بر کف خیابان در حال جان دادن و دست و پا زدن بین مرگ و زندگی است و ما عاری از هرگونه حس انساندوستی و نوع دوستی تنها بر جان کن کندن او نظاره میکنیم.
شاید این قیاس درستی نباشد ولی به خدا سوگند اینانی که بر مرگ جوانی بر خون دادن جوانی بر کف خیابان نیشخند میزنند چیزی از حتی یزیدیان کم ندارند.
براستی که کل زمان عاشورا و کل مکان کربلاست اگر نیک بنگریم. هیچ چیزی نمیتواند این سهل انگاری پلیس منطقه سعادت آباد تهران، اورژانس سعادت آباد تهران، ساکنین سعادت آباد تهران را توجیه کند.
هیچ چیزی نمیتواند این را توجیه کنه و همه کسانی که در این کار کوتاهی کرده اند در خون به زمین ریخته این جوان شریک جرم هستند.
جای آنست که رییس پلیس منطقه سعادت آباد و همچنین رییس اورژانس سعادت آباد از سمت خود کناره گیری کنند و یا اینکه فرماندهی نیروی انتظامی تهران در اسرع وقت به اخراج این افراد همت کند تا لا اقل درسی باشد از سوی وجدانهای آگاه جامعه به دیگران که هنوز در این شهر و در این آب و خاک انسانهای شریف و با عزتی هستند که خونخواه این جوان باشند.
اصلا زبان یاری نمیکند که چه باید گفت. براستی این است فرهنگ و تمدن مردم ساکن در مناطق مرفه نشین شهر. شما که از صبح تا شب به مردم از فرهنگ و ادب بالایتان فخر فروشی میکنید چه پاسخی دارد؟ چه شد؟ یک نفر مرد در بین شماها نبود؟ یک نفر از آن با فرهنگهای همه چیز دانتان نبود که به داد این جوان برسد؟ شاید هم تافته جدا بافته اید ولی بترسید از خشم خداوند که بسیار سوزاننده است. بترسید از این همه به پروایی
باز هم دست استكبار جهاني از آستين يك وطن فروش چاقوكش بيرون آمد و اين صحنه زشت را در كشور ما رقم زد، الته رد پاي صهيونيسم بين الملل و لابي هاي اسرائيلي در اين تصاوير كاملا مشخصه
من هم اگر اونجا بودم نچ نچ می کردم و می رفتم. دلم نمی خواد وارد قضیه ای بشم و کباب بشم برای کاری که وظیفه من نیست. درسته وظیفه انسانی آدمه اما به اتفاقات بعدش باید فکرکرد.
به جای اینکه مردم رو مقصر بدونیم بهتر نیست بیمارستان(تیم اورژانس)، پلیس و ... رو مقصر بدونیم؟
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۳:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
اصلا شما چرا دنبال مقصر مي گرديد؟
در يك چنين صحنه اي عقل و دل و انسانيت حكم ميكنه كه به مظلوم كمك بشه...
تموم شد و رفت
آخه گرفتن يه آدم حقيري كه از چاقو استفاده كرده سخته ؟ بخدا اگه شهرستان بود اين اتفاق رخ نمي داد اين ميگم چون خودم يه بار شاهد كمك به يه مضروب با چوقو در حضور سه نفر ضارب تو اصفهان تو اتوبان خرازي بودم و ديدم كه ضاربين چقدر ترسو و حقيرند
ناشناس
||
۲۱:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۴
بد تر از این که شما به بی تفاوت بودن خودت اون هم در خیال افتخار میکنی؟ یعنی حتی در خیال هم نمیخوای کمی انسان دوست باشی...اینه که داره جامعه ما را به سوی نابودی میکشه! خدا کمک کنه....
خبر هفته گذشته : فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ از آغاز طرح امنیت محله محور در هفته آینده خبر داد و گفت: با اجرای این طرحهای منطقه ای و گسترده، همه ی محلات تهران برای مجرمان ناامن می شود.
قصد تشویش اذهان عمومی را دارید؟ بدهم پدرتان را در بیاورند پدر سوخته می خواهید ناجا را بی کفایت نشان دهید. مقتول خودش را به موش مردگی زده و قصد تشویش اذهان عمومی را داشته پدر سوخته
مردم فقط وظيفشونه كه فورا به پليس و اورژانس اطلاع بدن،همين!.
آقاي نويسنده، اگه برادرت اونجا بود وبهت زنگ ميزد كه داداش من الان چي كار كنم؟ تو بهش چي ميگفتي؟ خجالت نكش، حقيقت رو بگو.
مشكل نيروي انتظامي بي عرضه رو به گردن مردم نيانداز.
پاسخ ها
محسن
||
۱۴:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
اقای متمدن اگه این یارو به فامیل یا اشنای خودت هم حمله می کرد باز همینو می گفتی
ناشناس
||
۱۶:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۴
حالا شما فرض كن فرد مضروب يكي از آشناهاي شماست و يكي به شما زنگ ميزنه ميگه اين اتفاق براي آشناتون افتاده چيبهش مي گفتي؟ اصلا نيروي اتتظامي بي عرضه، شرف و معرفت شما كجا رفته؟
این خبر رو بی خیال ، از برخورد با اراذل و اوباش بنویسید و فیلم بگذارید، ماموران قوی هیکل، ورزیده، نقاب زاده، سر تا پا مسلح، صدای رعد آسا ، ماشین دودی، که نیمه های شب اوباش را مثل گنجشک در مشتشان میگیرند، و ما هم حال میکنیم. درود به شرف نویسنده مقاله.
جالبه داخل همین میدان یک کیوسک نیروی انتظامر هست ... اینه امنیت ؟ اینه مبارزه با مفاسد ؟ اینه مبارزه با ... ممنون از عصرایران . خوبه از یک رسانه داخلی بشنویم نه رسانه های ماهواره ای ... ایول داشت . ادامه بدین به این کار
بنده با خواندن مطلب فوق بسیار متأثر شدم و با خودم دارم نجوا میکنم آیا این اتقاق در جمهوری اسلامی ایران و ما بین شیعیان امام علی (ع) و منتظران حضرت مهدی (عج) پیشامده است ، من که باور نمیکنم .وای بر ما
پاسخ ها
هم درد
||
۱۰:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۵
برای من هم دقیقا این حادثه بطور زورگیری رخ داد و با چاقو منو زدند و با آرامش بعد از تفتیش من درحضور نیروی انتظامی رفتند وقتی اعتراض کردم نیروی انتظامی گفت ما ستادی هستیم وظیفه درگیری نداریم و سارقین در کمال آرامش رفتند از سال 86 تا کنون هیچ اثری ازشون نیست
همش تقصیر اسراییل و استکبار و جاسوسان داخلی و آمریکا و استکبار جهانیه که از چاقوی این عنصر خودفروش داخلی بیرون زده پلیس هم مشغول خدمت و تصفیه حساب با ارازل محلاته برا این چیزا وقت نداره...................
واقعا جای تاسف داره.خاک عالم بر سر مردمی که این صحنه های زجه زدن این بنده خدا رو دیدن و کمکی نکردن.به حساب ما مسلمونیم ؟ صد یاده کافر!داریم به کجا میریم.این فجایع هم کار انگلیس و امریکاست؟دارم میترکم آخه یکی نست جواب بده؟
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۰:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۶
چرا جواب می دن تا الان هم شانس آوردید که کل ماجرا را از بیخ و بن تکذیب نکردند
یعنی چی؟ من که نمی تونم باور کونم؟آخه وسط شهر تو روز روشن مگه قاتل چند نفر بوده ؟یعنی تهران جوون نداره یعنی انسان وجود نداشت اونجا؟گیرم حق با قاتل بوده ؟مگه شهر بی کلانتره؟من فکر کنم این اتفاق تو هرجا بجز تهران می شد اون جوون زنده می موند؟واقعا هرکسی پیش مقتول بود باید اسمشونو قاتل گذاشت
عصر ایران داری شلوغش میکنی ها. تو این حادثه 2 نفر تخلف کردن اونم اون 2 تا مامور بودن. باهاشون هم که قراره برخورد بشه! دیگه مشکل چیه؟ مطمئنا منظورت از این مقاله این نیست که مردم برن با یه فرد اوباش چاقو بدست درگیر بشن؟
پاسخ ها
امرداد
||
۲۲:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
درست میگی شما راست می گید
این بیت رو عمیق بخون
تو که از محنت دیگران بی غمی
نشاید که نامت نهند آدمی
اگه خودت جای مقتول بودی چه انتظاری داشتی؟
سعید
||
۲۳:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
جناب
من اگه جای اون مقتول بودم انتظار داشتم اون 2 تا مامور به سمت اون قاتل شلیک کنند و حداقل پایش رو هدف قرار بدن(اگه میترسن بکشنش). از مردم که نمیشه انتظار داشت برن با یک جانی که قمه دستش هست درگیر بشن.
بسيار نكرانم اين بود أن جامعه ايد ه أل شما هرروز مي توانيد رفتارهاي خشن را در بين مردمان جامعه ما ببينيد أستانه تحمل مردم ما خيلي كم شده بايد فكري كرد خواهشا ديكر شعار بس است
جرا ساه نمایی می کنی؟ حالا یک طوری شده. همه جا میشه. مملکت این هم پیشرفت می کنه. ماهواره داریم. هسته ای شدیم. به زودی انسان به فضا می فرستیم....حال شما گیر دادی به یک چنین اتفاق کوچکی؟
پاسخ ها
سیب زمینی
||
۱۰:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۵
بـــله واقعا همینطوره!!! ما داریم جهان را مدیریت می کنیم کارهای ساده را باید به مستشاران روس و چین بسپاریم که مسائل ایران را حل وفصل کنند وقت مارا برای کارهای ساده نگذارید!!! با با جهان را بچسب که معطل مانده و بی صاحاب
از كجا معلوم خود مقتول نقشه قتل خودشو نكشيده باشه تا مسئولين مملكتو (زبونم لال) بي كفايت نشون بده؟! يا كار خبرنگار عصر ايران باشه يا با شليك تك تيرانداز منافق نقش بر زمين شده باشه؟ بهرحال موضوع خيلي مشكوكه!
این فیلم ساختگی و مونتاژ شده است و توسط عوامل آمریکا و صهیونیسم بین الملل برای سیاه نمایی جامعه ایران ساخته شده آن دو نفر هم پول گرفته بودند تا در این نمایش خیابانی بازی کنند شما هم با این کارتان به آنها کمک کردید می خواهید جامعه ما را نا امن جلوه دهید پدرسوخته ها بدهم پدرتان را در بیاورند سیاه نمایی می کنید
چند روزی هست که برای سفر کاری چین هستم . دیدم تعدادی " خرگوش و گربه " را در قفس کرده اند تا بخورند با خودم گفتم عجب آدمهای سنگدلی هستند اینها اما حالا که این تصاویر را دیدم گفتم صد رحمت به اینها ! واقعا به کجا داریم می رویم ؟ آن مامورین محترم نیروی انتظامی که برای " بیرون بودن یک تار موی یک خانم " با شدت و حدت برخورد می کنند چرا برای این مسائل هیچ عکس العملی نشان نمی دهند ؟!
اي آقا كجاي كاريد ؟ روش پليس همين است! چندي پيش در محله ما دعوايي بين چندين نفر سر گرفت و ماشين پليس هم كمي پايينتر ايستاده بود موضوع آنقدر برايشان بي اهميت بود كه تا آخرين لحظه به خودشان زحمت ندادند بروند بررسي كنند كه موضوع چيست و قضيه از چه قرار است!
همين كه همه از هم جدا شدند و بعضي خونين و مالين به منازلشان رفت اند تازه آقايان با سرعت به طرفت جمعيت رفتند و پس از حدود 3 دقيقه بدون هيچ نتيجه اي محل را ترك كردند!!!
از محله اي كه تعدادي از مردم بالاي پشت بام ها 6 ماه سال الله اكبر گفتند و گفتند "نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران" چه انتظاري داريد. آهاي مردم سعادت آباد! بيا اين هم ايران و ايراني. جان تون رو فدا مي كرديد مي رفتيد جلو و اون ايراني رو نجات ميداديد....؟؟؟
اگر اين اتفاق تو محله ما يعني ميدان امام حسين (ع) ميافتاد، مردم ترتيب قاتل رو همونجا ميدادند و به حسابش ميرسيدند
البته از مردم انقلابي سعادت آباد هم عذر خواهي مي كنم و منظورم اونها نبودند....
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۵:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
اقای با غیرت !! زیاد جوش نزن .تو محله شما هم چند بار اتفاق افتاده ولی کسی فیلمبرداری نکرده .مردم نمی بایست کاری میکردن بلکه نیروی انتظامی با غیرت باید کاری میکرد
arash
||
۱۶:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
والله اگه یک مقایسه آماری کنید متوجه میشید تو مجله شما 10 برابر این اتفاق شده و بچه محله های شما هم یا پا بساط بودن و حال نداشتن و یا خسته بودن رفتن لالا .دوما این مساله اصلا سیاسی نیست که تو به سیاست ربط میدی من فکرکنم شما از جای دیگه میسوزید او به اینجا ربطش میدید.
ناشناس
||
۰۷:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۴
"مردم ترتيب قاتل رو همونجا ميدادند"
به به بعد از 2500 سال فرهنگ ما به كجا رسيده!!!
اي كاش من آنجا بودم واين قاتل كثيف رو به سزاي اعمالش مي رسوندم. متاسفم براي كساني كه در مقابل اين جوجه سكوت كردند وكمكي نكردند.اين قاتل رو بايد جلوي همه مردم تكه تكه كرد وتكه هايش رو جلو سگهاي ولگرد انداخت.
من خودم ساکن سعادت آبادم جایی که این اتفاق افتاده با پاسگاه پلیس کمتر از 50 متر فاصله داره با پای پیاده کمتر از 30 ثانیه واقعا نمیدونم این پلیسا چطور هیچ کاری نکردن؟ یعنی انقد جیگر نداشتن که یه تیر به طرف بزنن؟
مردم عادی که نمی تونند با یه قاتل چاقو به دست طرف بشن، باید پلیس اقدامی می کرد. در این فکرم که اگر اون وسط یکی دست بند سبزی پارچه سبزی در آروده بود یا سعاری می داد باز هم نیروهای پلیس بی تفاوت بودند و دیر می رسیدند؟
در ایران گویا به جز روزنامه نگارها مجرم دیگری نمی شناسند.
امنيت ودفاع از مال ونواميسمردم هرمملكتي به عهده پلیس هست نه به عهده مردم که با ندانم کاری قتل دیگری هم اتفاق بیفتد.متاسفانه ازاین قبیل اتفاقات درممالت ما کم نیستند.امیدوارم روزی برسد هر کس به وظایفی که دارندعمل کنند.
جایی که من ساکن اون هستم ، همیشه از این اتفاق ها میافتد ، من ساکن مهراباد هستم به اصطلاح پایین شهر .... چند وقت پیش دقیقا یک پسر 21 ساله به اسم بابک به ضرب چاقو فوت کرد و این در حالی بود که قبل از اوج گیری دعوا مامورین پلیس دقیقا در محل حضور داشتند و تنها با زدن آژیر از آنجا عبور کردند .. همین ...!!!
آیا این امنیتی است که بارها در مستند مکس به افرات از آن تبلیغ می شود ؟..!!!
و جالب تر آن که با شکایت عظیم مردم گاردهای ویژه بعد از مدتها در محل حضور پیدا کردند و تنها پسرهای جوانی را که مدلهای مویشان به اصطلاح مشکل داشت را به عنوان اراذل دستگیر کردند ...
وقعا من از این همه اقتدار و هوشمندی پلیس آگاهی تهران بزرگ به خاطر ایجاد این محیطی امن و با آرامش سپاس گذارم.!!!
مشابه این صحنه برایم پیش آمد. دو هفته پیش در بی آرتی میدان انقلاب به آزادی دو مسافر در نزدیکی من ،درگیر دعوا و کتک کاری با هم شدند، هر جه داد زدم که بیاید کمک کنید تا جدایشان کنیم هیچ کس جلو نیامد.راننده هم بی خیال راه افتاد.واقعا از آنهمه بی تفاوتی متحیر شدم که چرا مردم اینگونه بی احساس و رباتیک شده اند.
جالبه بدونید فاصله مقتول تا بیمارستان مدرس سعادت آباد 50-100 متر بیشتر نبود!!!تا کانکس کلانتری 134 شهرک هم که در میدان کاج مستقره کمتر از 500 متر ... تازه هنگامیکه آن 2نفر مامور بی مسئولیت و بی عرضه رسیدن قاتل با گذاشتن چاقو زیر صورت خود و تهدید به خود زنی مانع انتقال مقتول می شد درحالی که مقتول زنده بود ماموران جای دستگیری قاتل مشغول بیسم زدن و نظاره مرگ جوان بودند و دست آخر وقتی جوان از حال رفت قاتل خود را تحویل داد به همین سادگی ...واقعا باعث خجالت پلیس هست جالبه بدونید توی همین خیابان 24 ساعته ماموران گروه ضربت سرکلانتری دوم و پایگاه دوم پلیس امنیت در حال توقیف کردن خودروهایی که ایجاد مزاحمت یاآلودگی صوتی و بد حجابی هستند و مدام درحال برخورد قهر
آمیز هستند فقد کافی است طرز برخورد ماموران پلیس امینت رو با جوانان ببینید ان موقع خودتان متوجه می شوید اقتدار دور از ادب پلیس برایه 4تا پسر سوسول و دختر آرایش کرده کم حجابه بی خطر است! اما در مواقع نیاز در مقابل مجرمین خطرناک که دغدغه اصلی مردم هستند پلیس یا نیست یا نظاره گره و اقتداری در کار نیست.... راستی دغدغه اصلی مردم برای ارتقای احساس امنیت چیست؟ اولویت کدام است؟مواد مخدر ، سرقت ، قتل ، روز گیری وتجاوز به عنف؟ یا بد حجابی و آلودگی صوتی ایجاد مزاحمت...؟
ما کرجیا اگه بودیم 3 سوت نسخه مرتیکه آشغال رو می پیچوندیم...خیلی نامردین اصلا اگه قضیه ناموسیم بوده نباید می زاشتین اون بدبخت اونطوری بمیره..تفسیر خوبی بود
albate jalebe ast bedonid ke faseley 3-4ta organce va bimarestan ta midun kaj az5 daghighe kamtare.badesham mage police iran joz residegy be vaze mo va lebas khanumha masoliat digei dare!!!!!
جز تاسف هيچ نميتوان گفت. اما اين سئوال بجاست كه اين نوع تربيت و مسئوليتپذيري چه از مردم و چه از نهادهايي كه مرتبط با چنين موضوعاتي هستند، ثمره چيست ؟؟؟!!!
واقعأ بعنوان یک شهر وند تهرانی متاسفم که در روز روشن و در وسط پایتخت چنین جرم مشهودی رخ داده و مطمئنم همان مردم بر حسب وظیفه به پلیس 110 زنگ زده اند ولی تعلل پلیس وبعد اورژانس کاملا پیدا است؟ بعنوان کسی که دارم مالیات پرداخت میکنم باید امنیت شهر وندان تأمین شود.وقتی روز روشن پلیس با تأخیر وارد میشود در شب و محله های دور که دیگر جای خود دارد از فرماندهی محترم ناجا خواستار برخورد شدید با مامورین خاطی وفرمانده امنیت آن منطقه را خواستاریم.با تشکر یک شهروند تهرانی
پاسخ ها
نوید
||
۱۹:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۴
اقایونی که درمورد پرداخت مالیت نوشتن مشکوک میزنن نکنه شما بازاریها بودین که پول دادین که این دو نفر این فیلم و بازی کنن و شما پرداخت مالیات رو زیر سوال ببرد
واقعا شرمم آمد وقتی این فیلم برای اولین بار دیدم اینقدر حقارت بار بود که سایت یوتیوب بعد از یک ساعت کلی کامنت تسلیت و پیام مرگ یک ملت را نوشتند. من به عنوان یک ایرانی که فیلم قربانی کردن یک انسان در جلوی چسم ملت و پلیس انحام گرفت احساس حقارت و شرمندگی می کنم. ...
من فیلم کامل رو تو سایتها دبدم سوای ایرادی که بر مردمی که تو اونجا حضور داشتن میتوان گرفت من مشکل اصلی رو ئذ عملکرد نیروی پلیس میدونم چون متاسفانه پلیس تو صحنه وجود داره ولی هیچ کاری نمیکنه و داره تماشا میکنه من فکر کنم این حادثه زنگ خطری هست برای پلیس که نیروهاش علی رغم تبلیغاتی که انجام میدن ساده ترین و بدیهی ترین وظیفه اشون رو نمیتونن انجام بدن.تو هر جای دنیا اگه چنین تراژدی پیش بیاد که بعید میدوم رییس پلیس اونجا رو مطبوعات به چالش جدی میکشن و وادارضش میکنن استعفا ویا حداقل عذر خواهی عمومی بکنه ولی تو ایران معمولا ترجیح میدن لاپوشانی کنن و مثلا بگن بعدر 30 ما متهم رو گرفنیم در حالیکه همه تو محل متفق القول هستن که خود جانی خودش رو تسلیم کرد وگرنه پلیس جرات دستگیری رو ندتشت
اصلاً همه مردم سنگدل و .... هر چی که شما بگید.
ولی من میخوام بدونم مملکت احیاناً پلیس یا یه چیزی شبیه این نداره که اسلحه گرم میدن بهشون واسه اینجور مواقع؟ یا اون اسلحه گرم و خشونت پلیس فقط به درد ....
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت سردار شجاع جناب آقای احمد رضا رادان و همچنین سردار بزرگ و دلیر جناب آقای ساجدی نیا و خسته نباشید ویژه خدمت فرمانده پلیس کشور جناب آقای احمدی مقدم. روی سخنم با شماست آقای رادان که با اون لبخند ملیحتون نعوذ و بالله ما رو یاد سردار بزرگ اسلام مالک اشتر می اندازید که چگونه از جان و مال و ناموس مردم به بهترین وجه ممکن حفاظت می کرد. اگر ذره ای غیرت در شما و مسئولین انتظامی کشور وجود دارد استعفا دهید چون یک مسئول را در شرایط سخت می سنجند. آقای رادان و آقای احمدی مقدم که همیشه ادعای خدمت و حفاظت از جان مردم رو دارید، به خداوندی خدا حفاظت از مردم چوب و باتوم کشیدن روی سر مردم نیست. الهم عجل لولیک الفرج.
دوست عزیز، حرف شما نسبتا درسته ولی کاملا موافق نیستم. البته شاید واقعا شرایط طوری نبود که مردم بتونن برن جلو. آخه گناه مردم عادی چیه که با یک بیمار روانی چاقو بدست که داره تهدیدشون میکنه بخوان گلاویز شن. تا اینجاش رو میشه یه جوری توجیه کرد. اما این وسط نیروی انتظامی کجا بوده؟ مگه همون ضلع شمالی میدون کاج باجه پلیس نیست؟ مگه مالیاتی که واسه حفاظت از جان و مال میدیم واسه همچین مواقعی نیست؟
فکر میکنی اون جوونایی که 30 سال پیش میرفتن رو مین یا جلو تانک و توپ اگه الان بودن همینطور برخور میکرن؟ چی بودیم و چی شدیم. فرهنگ چند هزار ساله ما کجا و این کجا...
به کدومش باید افتخار کنیم؟ مذهب و دینمون؟ بشر دوستی و کمک به همنوع؟ انسانیت و شرف؟ تمدن؟ شهدا؟ امنیت؟ و ... با کدومش همچین رفتاری از مردم و پلیس قابل توجیه؟
پاسخ ها
چراغ
||
۱۱:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۵
راستـــی اگر شرف و انسانیــــت را دیدی سلام من را هم بهش برسان خیلی وقته دنبالش می گردم
وضع امنیت به کجا رسیده که همچین اتفاقاتی میافته
اقای نویسنده شما حاضر بودی چاقو بخوری؟
نمیگم کار خوب کردند ولی ترس رو در نظر نگرفتی
پلیس مسووله به طور کامل
نه مردمی که ترسیدند
نه مردمی که اگر بمیرند یک خانواده مرده چون منبع درامد مرده
خودت چه میکردی؟
مرسی عصرایران .متاسف شدم از دیدین این صحنه و از خودم و این مردم واقعا شرمم آمد چه بسا من هم آگر آنجا بودم مثل حاضرین درآن مهلکه بی تفاوت می شدم.بخدا همانطوریکه دوستان گفتند ریشه این بی تفاوتی در گرفتاریها و بدبختی های جامعه است.مردم واقعا مشکلات عدیده د ارند و مسئولین بی خیال مردم و آینده مملکت و فقط مشغول دعواهای سیاسی و منافع خود هستند و البته عمده مردم خسته از این وضعیت . عصرایران تاحالا چندین کامنت غیرسیاسی گذاشتم و نشان نداده اید.حتی کامنتهای سیاسی را بگذارید تا مردم آگاه شوند.در ضمن درموردمسائل اساسی جامعه اقدام به نظرسنجی و نتیجه گیریکنید تا بلکه مسئولین ظاهرا مسئول از دردمردم و جامعه آگاه شوند.
آقایی که فرمودی ترس از کرایه خونه ، و دیدن همسر مانع این کار میشه و باید به عوامل پرداخت. روزی بیاد که بزدلی گریبان ات رو بگیره زنتم نتونی نجات بدی. اون دور و بر قصابی چیزی نبود . جای یه کرد خالی. ...
همه از این حادثه ناراحت شدند شما رسانه ای ها چرا از مسولین سوال نمیکنید چرا نیروی انتظامی توضیح نمی دهد که در این مدت کجا بوده است اورزانس همینطور صدا سیما که وقایع مشابه در کشورهای دیگر را پوشش میدهد یا یک اقدام رسمی را بار ها وبارها بعنوان خدمت مسولین گزارش میکند الان باید از انها سوال کند ودر صدا وسیما پخش کند اینها همه از بودجه عمومی تغذیه میشوند وهمه باید پاسخگو باشند
ما همه چیزمونو باختیم دین و مردونگی و آزادگی و انسانیت...
پاسخ ها
خدا حافظ
||
۱۱:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۵
زیـــاد جوش می خوری !!! تازه متوجه شدی !!! کجایی که بیرون همه روزمون اینطوریه !!! از کرایه تاکسی گرفتن ... خرید کردن ... کنار هم رد شدن ... تصادف کردن ... و هر جایی را که ببینی همه داریم با هم جنگ می کنیم !!! گاهی امر بر من متشبه میشه نکنه اینا را حکومت می خواهد که در پی اصلاح و سرو سامان دادن به آن نیست !!! همه با هم درگیر باشیم و حواسمان به گرانی ها و مشکلات نباشه !!! امیدوارم که اشتباه کرده باشم !!!!!
ما ایرانیها فقط لاف میزنیم-کم که میاریم میگیم 2500 سال قدمت داریم پای کورش را وسط میکشیم وای بر ما امید وارم ادم شویم-مردم ترسیدن پلیس کجا بود ؟ امبولانس کجاهست؟ کاش جنوب تهران بود 2 تا مرد بود
پاسخ ها
سامی
||
۱۱:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۵
کوروش کبیـــر 2500 ساله زیر خاکه ما زنده ها چه غلطی می کنیم !!!!!!!!!
با سلام
با این موقعیت ها نبایستی احساسی، آنگونه که نویسنده محترم انتظار دارند، برخورد کرد. این موقعیت که همراه با تهدید به خودکشی یا دگرکشی یا به نوعی گروگانگیری است یک Crisis یا بحران است و نیاز به تیم های تخصصی جهت مداخله دارد و بهترین عملکرد افراد عادی عدم مداخله است. یادم است مدتی پیش یک تحویدار بانک در امریکا بدلیل درگیری با یک سارق مسلح و جلوگیری از سرقت وی از بانک اخراج شده بود که البته رسانه های ما آنرا نوعی ضعف جلوه دادند در حالیکه در موقعیت های بحرانی بهترین راه مداخله فوری و فوری نیروهای متخصص و عدم مداخله افراد عادی است. پس بی دلیل مردم را تحریک نفرمایید.
یک روانپزشک
پاسخ ها
امرداد
||
۲۲:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
از نظریه انسان دوستانه و تخصصی شما متشکریم یک نفر با یه چاقو و یک انسان در حال مرگ.....و 200 نفر آدم نظاره گر موقعیت ها اینگونه قابل قیاس نیستند که شما مقایسه کرده اید
واقعا متاسفم متاسف از این که با ارزش ترین چیزی که در دنیا بود از یک نفر گرفته شد مگر نه اینکه ما ادعای این رو داریم که مسلمان هستیم مگگر پیامبر اسلام نفرمود هر کس مسلمانی را نجات دهد کل مسلمانان را نجات داده
ما را چه شده درست است که فشار بر زندگی مردم زیاد است آیا این دلیل می شود که مرگ یک همنوع را نگاه کنیم و کاری نکنیم
خدا به داد مابرسد نماز خواندن روزه گرفتن و قرآن خواندن بدون عمل به چه درد می خورد
فقط می توانم بگم شرمنده رویت هستیم رسول خدا و امام عصر ما رو ببخش
پاسخ ها
تهمینه
||
۱۱:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۵
لطفا صبح تا شب نماز بخوان روزه بگیر زکات و مالیت بده خمس بده و ... اینها دین است از سایر مسائل و احادیث استفاده نکن چون مسئولیت داره و برات مشکل ایجاد میشه ... !!! متوجه شدی یا ببرندت توجیهت کنند ؟؟!!!!!
اولا وقتی پلیس در محل حضور داشته وظیفه انها بوده نه مردم عادی
ثانیا با توبیخ دو مامور پلیس قضیه حل نمیشه، اگر این کار در یک کشور اروپایی بود رییس پلیس و وزیر کشورش استفا می دادند.
با سلام
و با تشکر از انعکاس اين حادثه در سايت شما .
مشابه اين حادثه چند دهه پيش در يکي از شهر هاي امريکا اتفاق افتاد که در آن حادثه هم مردم تماشاگر قتل يک زن به دست مردي در خيابان بودند و هيچکدام حتي اين زحمت را به خود ندادند که به پليس اطلاع دهند .
اين حادثه بعدا در جامعه امريکا به موضوع تحقيق بسياري از پژوهشگران مسائل اجتماعي اين کشور تبديل شد تا بفهمند چرايي اين داستان و بي اعتنايي مردم را .
اميدوارم اين حادثه تلنگري باشد و آيا اين موضع را به ذهن متبادر نمي کند که
جامعه ما به لحاظ اخلاقي و ساير مسائل انساني رو به زوال دارد ؟
با عذرخواهي ار دوستان
با سلام به همه خوانندگان
1- متاسم از عدم حضور پلیس. وای که اگه خانمی کمی پوشش نامناسب داشت همه ماموران بی صبرانه منتظر ارشاد ایشان بودند.
2- رفتار های معمولا غلط انتضامی و قضائی موجب شده تا کسی جرات کمک کردن رو نداشته باشه ...... این غفلت مسئولان چه ربطی به مردم ، فرهنگ مردم و سعدی بیچاره داره هرکی قانون غلط وضع می کنه مردم پای لرزش می شینن
3- و نکته آخر اینه شما عزیزان دست اندر کار این سایت انگار بدتون نمیاد با نظر های غیر منطقی رو اعصاب مردم برید تا ویزیت سایتتون بالا بره.........
دوستان بیائید کمی هم انصاف داشته باشیم خوب نیروی انتظامی به چند جا برسد .مگر نشنیدیم چند روز پیش یکی از نمایندگان محترم که رفته بود اصفهان گفت که اصلی ترین مشکل ما الان بی حجابی است خوب آنها لا بد دنبال رفع این خطر بوده اند به این مسائل بی ارزش نرسیده اند .کمی هم باید صبر داشت بایستیم اینشالله درست میشود .
پاسخ ها
منتظر
||
۱۱:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۵
راست گفتی احتمالا کسی از آن دو نفر پوشش زننده نبوده که پلیس دخالت کنه !!!!!
هفته پیش هم همچون قضیه ای به سر ما آمد و برادر من را در مغازه اش با چاقو زخمی کردند و با سهل انگاری مردم به رحمت خدا رفت!
هفته گذشته متاسفانه اتفاقی برایمان افتاد که به فکرمان هم خطور نمیکرد!
ساعت 9 شب بود داشتیم شام میخوردیم که زنگ زدند و خبر دادند برادرم در مغازه اش با یکی درگیر شده است, ماهم که چنین چیزی را هم بعید میدانستیم سریع به طرف مغازه راه افتادیم ولی در نیمه راه زنگ زدند و گفتند که به بیمارستان محلاتی منتقل شده است, من حساب کار دستم آمد و به طرف بیمارستان حرکت کردیم وقتی به آنجا رسیدیم دیدم برادرزن داود که فردی بسیجی و زرنگ است وقتی از اتاق احیا آمد از ناراحتی درحالیکه فریاد میزد کشتنش به زمین افتاد! من که تابحال همچین چیزی را ندیده بودم و برادرم هم اهل حتی دعوا هم نبود منگ شدم و چیزی نفهمیدم! چند ساعتی آنجا بودیم و هی پلیس و بازپرس و غیره می آمد و همه فریاد میکشیدند!
البته عرض کنم که برادر من متولد سال 60 بود یعنی فقط 3 سال از من بزرگتر بود اما از 15 سالگی در مغازه لوازم یدکی که داشتیم کار میکرد و چند سالی بود که خودش مغازه مستقلی در خیابان اره گر گرفته بود و سخت کار میکرد و در آنجا نامدار شده بود و همه کارش و خودش را تعریف میکردند طوری که از ساعت 7 صبح تا 10 شب کار میکرد. 6 سالی بود که با یک خانواده حزب اللاهی و مومن ازدواج کرده بود و یک فرزند پسر 5 ساله داشت که عین خودش بود!
قضیه طبق گفته شواهد از این قرار بود که ساعت 9 شب داشت جمع و جور میکرد که ببندد رفت کرکره را نیمه پایین آورد دخل را جمع جور کرد و طبق معمول چک ها را در جیب و پول های نقد را در یک نایلون گذاشته و داخل ماشین برد, غافل از اینکه قاتل دزد در آن ور خیابان کمین کرده و وقتی رفت داخل مغازه به سمت مغازه میرود و ناجوانمردانه با چاقو به سویش حمله ور شده و پولهایش را میقاپد و کلید ماشینش را هم میخواد که با افتادن اجناس همسایه ها به مغازه می آیند اما وی با قمه بزرگی به سوی آنها هم حمله ور میشود و فرار میکند. برادر من هم براثر فروران خون و اثر ظربه طاقت نیاورده و میمیرد! این است امنیت!!! یک معتاد شیشه ای میاید میکشد میبرد و فرار میکند و حالا هفته اش هم گذشته و خبری ازش نیست!!!
پاسخ ها
ناشناس
||
۲۲:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
به عنوان یک هموطن ، به شما و خانواده محترم تان تسلیت می گویم.
ناشناس
||
۰۰:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۴
ضمن عرض تسلیت باید بگویم طبق قانون قاتل برادر شما بیمار بوده اند نه مجرم !!!
ناشناس
||
۲۳:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۴
تسلیت عرض میکنم
ناشناس
||
۱۲:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۵
به عنوان يك انسان بهتون تسليت ميگم انشاالله كشور ما امن تر ميشه
لطفا این اتفاق رو برای سایت های صدا و سیما ارسال کنید بلکه سرشون رو بلند کنند و ببینند....
من کمی سعی کردم اما نشد....چون معلوم نیست بخش ارتباط با ما که به مرکز خبر وصل باشه کجای سایتشونه...من که پیدا نکردم...شما بگردید
شیطان فریاد میکشد آدم پیدا کنید سجده میکنم
حالا همتون فهمیدین چقدر حرف مفت میزنید و هی میگین ما فرهنگ 2500 ساله داریم و اینطور و آنطور و حقوق بشر کوروش و سایر حرفهای هشت من نه شاهی که فقط حرف مفت هستند و از فرهنگ و غیرت تو خونمون خبری نیست
به اون دوستانی که از مردم بی تفاوت و سنگدل دفاع کردن : آیا می خواین نامردی ایرانی ها تو سایر روابطشون رو هم نادیده بگیرین ؟! کلاهبرداری ها- دروغ ها و دو رویی ها- زبون بازی ها و ... متاسفانه سقوط اخلاقی شدیدی داشتیم و من به عنوان یک شهروند تهران به این سقوط اخلاقی معترفم و متاسفم جدا متاسفم !
همش داریم واسه منافع خودمون از ریز تا درشت همو له می کنیم و زیر پا می ذاریم .
اینهمه آدم از یه لات ترسیدن ؟! اینه ملت آرش کمان گیر و رئیسعلی دلواری و پهلوانان ؟! و به قول دوستی چه زود از اون همه مردانگی فاصله گرفتیم آیا ما فرزندان همان جوانانی هستیم که مثل شیر جلوی دشمن ایستادن ؟!
اگه خدای نکرده جنگی دیگه رخ بده این بزدلان میان از مملکت دفاع می کنن ؟! از ناموس و سرزمینشون ؟! وای بر ما
به نظرم اگه واقع بينانه به مساله نگاه كنيم و مسئولين ستادي و برنامه ريز كلان كشور به اين مشكلات زيرين جامعه كه به سرعت در حال انتقال به سطح جامعه است دقت كنند مي بينند كه بايد در "روش برخورد با مردم عادي- روش برخورد با مجرمين - روش حضور در صحنه جرم و ...." به صورت جدي بازيني و اصلاح صورت گيرد. برخي مواقع بايد خودمان را جراحي كنيم و پليديها را از خودمان جدا كنيم تا بتوانيم به اهداف عاليه برسيم . همه اش به به و چه چه از عملكرد پليس ايني مي شود كه شد. پليس بايد مقتدر و ياور و حامي و دلسوز مردم باشدنه اينكه تا يه همچين مشكلي پيش مي آيد شرايطي ايجاد شود تمام تقصيرت به پليس ختم شود.اين نشاندهنده اين است كه ژليس بايد سطح آموزش "فرهنگي-روانشناسي - عملياتي "كاركنان خود را بالاتر ببرد تا در خدمت رساني به مردم موفق شود
2 حالت داره یا شما نظراتو سانسور میکنید یا مردم به اینور قضیه نگاه نمیکنن. لطفا خودتون رو جای مردمی که اونجا بودن بزارید.جوون رو زمین داره میمیره شما حمله میکنید به سمت ضارب،ضارب خودزنی میکنه اگر از صحنه سالم خارج بشید که با وجود این فرد دیوانه بعیده ،تازه هزار تا مشکل برای شما پیش میاد و نیروی انتظامی مدعی میشه که شما چکاره بودید حمله کردید؟ماداشتیم دستور برای اقدام میگرفتیم؟ حالا این که خود زنی کرده مسوولش شمایی؟ حالا کی جواب میداد؟ اگر واقعا خودزنی میکرد چیکار میکردید؟مطمئن بودید که خودزنی نمیکنه؟ مردم در اون شرایط هیچ تقصیری نداشتن و ربطی هم به چه مردمانی شده ایم نداره! مقصر اصلی نیروی انتظامی است! فقط و فقط!
دوستانی که گفتن وظیفه پلیسه : آیا اگه خطری جون خودتونو تهدید می کرد و کمک میخواستین و مردم همینطوری فقط بر و بر نگاتون می کردن بازم همین نظرو داشتین ؟!!! خودخواهی هم حدی داره بخدا ! خجالت آوره
پاسخ ها
واقع بین
||
۱۱:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۵
خیـــلی وقته که من ناامیدم از مردم اسممان انسانه خویمان ....
واقعا دلم شکست خیلی ناراحت شدم خیلی فکر کردم که خدایا من یه همچین صحنه ای را قبلا در جای دیگری دیده ام آری حالا فهمیدم توی مستند حیوانات هم یه همچین صحنه ای را دیدم که دو هم نوع همدیگر را غرق خون کردند اما حیوانات دیگر سرشونو پایین انداخته بودند و می چریدند من به اون حیوانات خرده نگرفتم و اصلا هم از همچین صحنه ای ناراحت نشدم چون می دونستم که اینا حیوانند و ظرفیت فکریشونم همین قدره اما شما چی ؟
ای انسانها شما را چه شده . اینه مسلمونی؟؟ شما فقط بلدید نماز بخونید و یا حسین بگید ؟؟ شما را چه شده به خود بیایید
می خوام همین جا قسم بخورم که اگه من جای شما بودم اگه به قیمت از دست دادن جونمم تموم شده بود اون جوون رو نجات می دادم
حرف آخر : امروز این رویداد ناگوار برای اون جون بود با این وضع فردا هم نوبت شما و امثال شماست ای پست فطرتا .
چند سال پیش توی میدان اصلی شهر داشتم میرفتم. جلوم 2 زن و یه مرد بودن که مشاجره میکردند. بعد مرده یه دفعه با مشت و سیلی و لگد چند تا زد به زنش و اون یکی زنه که مادر زن بود شروع به جیغ کشیدن کرد و از مردم کمک خواست. ظرف چند ثانیه مشت و لگد بود که به سر و صورت شوهره میخورد .... هرچی مرده میگفت به علی زنمه ... کسی گوش نمیداد. خلاصه در عرض 2-3 دقیقه شوهر ظالم به سزای حرکت زشتش رسید.
بابا لامروتا میترسیدین نزدیک بشین، باشه. نمیشد با سنگ بزنید به ضارب تا فرار بکنه؟
بعلی حالم از تهران بهم خورد.
قول می دم تک تک شماهایی که اینجا اومدید و تاسف به حال انسانیت می خورید خودتونم اگه اونجا بودید هیچ کاری نمی کردید جز تماشا ...بعدم اون کسی که این فیلم رو گرفته از همه پلید تر بوده ...اون که این قدر نزدیک صحنه بوده چرا هیچ غلطی نکرده و با خیال راحت برای خودش فیلم گرفته
وقتی در صدا وسیما اکثر فیلمها وسریالها جنایت ادم کشی قتل را نشان می دهند وکسانی مینشینند وهر روز صحنه های جنایت را از تلوزیون مشاهده میکنند ان وقت این مسائل برایشان عادی میشود. رحم ازدلشان بیرون میرود واز انسانیت خارج میشوند.
چند سال پيش كه براي يه كاري آمدم تهران،حوالي ميدان امام حسين(ع) منتظر بودم يه نفر كه تو كيوسك با تلفن صحبت مي كرد صحبتاش تموم بشه و من هم با خونه تماس بگيرم.صحبتاي اون آقا خيلي طول كشيد.در همين حين خانمي با سر و وضع آشفته و مضطرب اومد اونجا و التماس كنان به اون آقا گفت اجازه دهد تا بوسيله ي تلفن دزديده شدن كيفش رو كه حاوي مدارك،پول و موبايلش بود رو اطلاع بده.در كمال تعجب و جلو چشم ما كه هاج و واج مونده بوديم و بعد از كلي جر و بحث،اون آقا به خانمه گفت:"اصلا اين مساله به من ربطي نداره و مشكل خودتونه"!!!
بخدا قسم اين صحبت همچون پتكي بر سر من فرود آمد و براي چند لحظه هويت خودم رو گم كردم.احساس ميكردم داخل يك فيلم خارجي بازي ميكنم.هرچند فكر نكنم آنها هم در چنين مواقعي بي تفاوت باشند!بعد از چند سال هنوز هم كه هنوزه ذهنم مشغول تجزيه تحليل اين موضوع و دلايل اجتماعي چنين رخدادي آنهم در پايتخته.
من خودم اهل کرج هستم ولی اگراین اتفاق در تبریزیاشهرهای آذربایجان میافتادمطمئن هستم که مردم به دادش می رسیدند.مردم آذربایجان مردمانی باغیرت وشجاع هستند،من اینو به عینه دیدم...
چاقو کش وحشی قمه را تو هوا تکان می داده و چند بار هر کی می خواست بره جلو چاقو می کشید و تهدید می کرد. جالب اینجاست با وجود اینکه 100 متر بالا تر بیمارستان بود و 100 متر پایین تر پایگاه پلیس هیچکدام به موقع نیامدند . مخصوصا از آمبولانس خبری نبود. تو بودی میرفتی جلو فردین . حتما سینه رو هم سپر قمه میکردی؟
بعنوان یک ایرانی به شما قول میدهم با تصویب یک قانون کوچک هیج خلافکاری جرات حمل چاقو را در ایران نداشته باشد مشکل از قانون ضعیف وخاکستری کشور است نه مامورین ونه...در صورت تصویب منع حمل سلاح سرد وجریمه تبعید 10 ساله در صورت مشاهده همه چیز حل خواهد شد
من نمیگم چی شد چی بود کی کرد کی نکرد
خاک تو سر روزنامه و سایت های خبری که نمیتونن این را انعکاس بدند باز هم خوش به مرامت عصر ایران والا خیلی با غیرتی فردا هم سایت شما تعطیل میشه
خوش به حال اون جوان که در 45 دقیقه مرد، ولی من من باید یک عمر هر روز بمیرم و نده شوم، قتل بهتر از حق کشی است چون در قتل یک بار می میری ولی در حق کشی یک عمر در حال مرگی
خیلی شرم اوره بعضی نظراتی که داده شده و با وقاحت کار و بزدلیشون را توجیه میکنند در اینکه پلیس بی کفایت بوده و مسولیت ناپذیر و بایستی مجازات میشد شکی نیست و حداقل کار ممکن است اما گناه مردم اطراف را کم نمیکند اگر این جمعیت هرکدوم یه سنگ به اون فرد میزدند این فاجعه رخ نمیداد .من متاسفم که شاهد مرگ جوونی بوده و حالا بهانه هم میاورند.گناه ادم را بزدل میکند
مگه مردم سیب زمینی اند؟!
یعنی عرضه ندارن 10-20نفر از پس یه نفر با چاقو بر بیان؟انقدر سخته؟!
تو محل ما یکبار یه پلیسی دنبال مجرم میکرد یه تیری از اسلحش در رفت خورد به یک بچه،2دقیقه بیشتر طول نکشید یکی از اهالی محل اونو گذاشت پشت ماکسیمای خودش و خیابونو برعکس انداخت رفتو بچه رو به بیمارستان رسوند..
واقعا که!
امام علی میفرماید:
گویا نشنیده اند سخن خدای سبحان را که می فرماید:(سرای آخرت را برای کسانی برگزیدیم که خواهان سرکشی و فساد در زمین نباشند و آینده از آن پرهیزکاران است)،آری به خدا آن را خوب شنیده و حفظ کرده بودند،اما دنیا در دیده ی آنها زیبا نمود،و زیور آن چشم هایشان را خیره کرد.
با این تیتری که برای خبرت زدی به نظر میرسه دلت میخواد به فرهنگ ایرانی مردم توهین کنی اخه عقل کل تو اکه بودی جونت رو به خطر میانداختی برای چی برای دعوای ناموسی بین دو تا حیوان مگه چاقو رو تو دست یارو نمی بینی مگه فریاد مردم رو نمی شنوی متاسفم برای این نگاه منفی شما بخاطر وابستگی های سیاسیتون اگه رجا نیوز از اون طرف افتاده شما هم از این طرف سقوط کردید
همشهریان عزیز
ز اینگونه صحنه ها در شهر ما بسیار اتفاق افتاده و حتما شماها ناظر بر تعلل و عملکرد اشتباه نیروی انتظامی و اورزانس بوده اید
و حتما در فیلمها و سریالهای از نوع غربی ( که لعنت خدا بر آنانان باد ) شاهد سماجت پلیس و انجام وظیفه انان تا حد مرگ خود شده اید .
مایلم یک صحنه را برای شما تعریف کنم که سال گذشته در شهران اتفاق افتاد
داخل ماشین پشت چراغ قرمز ایستاده بودم . ناگهان یک ماشین پیکان به سرعت به چهارراه نزدیک شد محکم به ماشینی که پشت چراغ ایستاده بود برخورد کرد و دو نفر از آن بسرعت پیاده و گریختند . در همین حین ماشین پلیس هم رسید و تازه متوجه شدیم که این ماشین تحت تعقیب پلیس بوده . دو مامور پلیس هم سریع پیاده شدند . آن دو مجرم به داخل کوجه ای دویدند و دو اسلحه سرد که با خود همراه داشتند به داخل حیاطی انداختند و پا بفرار
یکی از ماموران هم بدنبال آنها بشدت دوید . مامور دیگر به او فریاد کشید
"""" نرو نرو برگرد ولشون کن بیا """""و مامور ی که در حال دویدن بود با شنیدن این جمله بسادگی موضوع را رها کرده و بازگشت . مجرمین هم در کوچه ناپدید شدند .
بسیار متاسفم که در کشوری زندگی میکنم که پلیسش بگونه ای دیگر قدرت نمایی میکند و در لحظاتی که تک تک شهروندان انتظار نمایش ابهت و عظمت قانون دارند ....
نویسنده ی عزیز عصر ایران، ضمن تأیید فرمایش شما و اظهار تأسف از این حادثه و بی تفاوتی تماشاچیان، عرض می کنم که متأسفانه، در این گزارش، یک طرف قضیه را دیده اید و فقط مردم را محکوم کرده اید، در حالی که متهم و مجرم اصلی نیروی انتظامی پردبدبه و کبکبه است که برای 4 تا جوان معترض معمولی یا دارای پوشش نامناسب، کلی خودنمایی و عرض اندام می کند ؛ ولی به اینگونه جریانات که می رسد ، از آن بیعرضه تر و بی مسئولیت تر و ضد مردم تر کسی نیست.
بابا ناراحتی نداره!! چون تو بالا شهر اتفاق افتاده اگه پایین شهر اتفاق می افتاد مردم تا اومدن پلیس تا حد مرگ قاتلو میزدند.ضعیف کشی در ملا عام اونم تو پایین شهر باشه ومردم ببیند وکاری نکنند.
اگر تو آمریکا این اتفاق افتاده بود رییس پلیس دستگیر میشد
اگر تو زاپن این اتفاق میافتاد رییس پلیس خودکشی میکرد
اگر تو کشورهای عربی اتفاق می افتاد اب از اب تکان نمیخور
تو ایران حتما رییس پلیس ترفیع میگیره
پاسخ ها
استراتژیست
||
۱۱:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۵
بـــابــا کفم برید از این استدلالت ... حقا نفست گرم .... خیلی باحال بود ....
آی آدمها ، که بر ساحل نشسته شاد و خندانيد ،
يک نفر در آب دارد میسپارد جان
يک نفر دارد که دست و پای دائم میزند
روی ِ اين دريای ِ تند و تيره و سنگين که میدانيد ،
آن زمان که مست هستيد
از خيال ِ دست يابيدن به دشمن ،
آن زمان که پيش ِ خود بيهوده پنداريد
که گرفتستيد دست ِ ناتوان را
تا توانائی ِ بهتر را پديد آريد ،
آن زمان که تنگ میبنديد
بر کمرهاتان کمربند ...
در چه هنگامی بگويم ؟
يک نفر در آب دارد میکند بيهوده جان ، قربان .
آی آدمها که بر ساحل بساط ِ دلگشا داريد ،
نان به سفره جامه تان بر تن ،
يک نفر در آب میخواند [1] شما را
موج ِ سنگين را به دست ِ خسته میکوبد ،
باز میدارد دهان با چشم ِ از وحشت دريده
سايههاتان را ز راه ِ دور ديده ،
آب را بلعيده در گود ِ کبود و هر زمان بيتابیاش افزون .
میکند زين آبها بيرون
گاه سر ، گه پا ،
آی آدمها !
او ز راه ِ مرگ [2] اين کهنه جهان را بازمیپايد ،
میزند فرياد و امّيد ِ کمک دارد .
آی آدمها که روی ِ ساحل ِ آرام در کار ِ تماشائيد !
موج میکوبد به روی ِ ساحل ِ خاموش ،
پخش میگردد چنان مستی به جای افتاده . بس مدهوش
میرود ، نعرهزنان اين بانگ باز از دور میآيد ،
آی آدمها !
و صدای ِ باد هر دم دلگزاتر ،
در صدای ِ باد بانگ ِ او رهاتر ،
از ميان ِ آبهای ِ دور و نزديک
باز در گوش اين نداها ،
آی آدمها !
معذرت می خام نیروی انتظامی کارای خیلی مهمتری داره بی کار که نیست این کارای پیش پا افتادرو انجام بده پس کی به جوونا گیر بده تازه کار سیاسیم که نمیکردن یه دعوای ساده بود.
شما هم که مثل مسئولان خدمتگزار، همه چیز را به گردنِ این ملّت بدبخت می اندازید. ممکن است بفرمایید نیروی انتظامی، اورژانس و بیمارستان هایی که در آن نزدیکی هستند، چه کاره اند و برای چه از همین ملّت حقوق می گیرند؟! آیا اگر این حادثه برای یکی از همکاران خودشان رخ می داد، باز هم بی تفاوت بودند؟! اگر یک معترض آن جا داد و فریاد راه می انداخت ، همچنان تماشاچی باقی می ماندند؟! چرا همه ی کاسه کوزه ها را سر مردم می شکنید؟! بنده 35 سال از عمرم را در سفر و اقامت در کشورهای مختلف دنیا سپری کرده ام، خدت را شاهد می گیرم که اگر چنین واقعه ای در هرجای دیگر روی دهد، مسئولان خودشان استعفا می دهند و مورد مجازات های سنگین قرار می گیرند؛ ولی اینجا ککشان هم نمی گزد؛ چون هم مطمئن اند که کسی در تعقیبشان نیست و "هم در نظرشان، مزد گورکن در این مملکت، از جان آدمی بیشتر است!"
آقا وضع حجاب بده ها . نیروی انتظامی عزیز قتل و جنایت و اعتیاد و بیخیال. گشت ارشاد راه بنداز .آقای رهبر نماینده محترم اصفهان که واسه موهای بیرون همشهریات تو ساندویجی سینه پاره میکنی واسه قتل مردم و جنایتم این کارو میکنی یا فقط با بحث حجاب مردم و سر کار میزاری
شهرستانیها از این اتافاقات مسثنا نیستد
در اهواز
در تابستان امسال برای خود بنده شبیه این اتفاق افتاد که تنها با عنایت خداوند توانستم نجات پیدا کنم
در حالیکه بنده سوار موتور از بانک بر می گشتم ومبلغ 500 هزار تومان در جیبهای شلوارم بود که موتور سوار 2 ترکه متوجه شدند ودر اتوبان شلوغ کوت عبد اله جلوی راهم راگرفتند ومرا از موتور انداختند وبسویم برای سرقت با تیز بر هجوم کردند در حالیکه 2 موتور روی زمین بود ومن ومجرمین راه مسیر خودروها را بستیم ترافیک سنگینی بوجود امد وهمه مردم تنها تماشاگر حمله مهاجمین بودند و من از مردم مدد می طلبیدم اما کو گوش شنوا یکی از سارقین مرا زخمی کرد ومن وقتی فهمیدم که اینها حتی با کشتن من در ملا عام هیچ ابایی ندارند سراسیمه ودیوانه وار به سوی مردم دویدم ود میان ماشینها یک شخص اشنا را دیدم که ایشان مر نجات داد وسارقین متواری شدند
دوست عزیز مشکل از اهالی تهران نیست مشکل از مهاجرت بی رویه است که مفهوم شهر را نمیدانند و همچنان به روش قبیله ای رفتار میکنند و تماشاچیانی که فکر میکنند فقط باید به افراد روستا یا قبیله خود کمک کنند و مسیولیتی در قبال دیگران ندارند
هفته پیش روزنامه شرق مطلبی را در مورد مسئولیت های اجتماعی منتشر کرد که در آن مقاله به تجزیه و تحلیل بی تفاوتی مردم نسبت به یکدیگر پرداخته بود که این بی تفاوتی ها ریشه در فرهنگ ما دارد. این اتهام نیست ضرب المثل های ما مصداق بارز این بی تفاوتی فرهنگی است. چقدر پست و بدبخت شده ایم. خدایا ما را از این فلاکت بی وجدانی نجات بده.
اون روز من خودم اونجا بودم، واقعا از دست مردم كاري بر نميومد، اگر كسي به اون آدم چاقو خورده نزديك ميشد حتما كشته ميشد، ولي تا آخر ماجرا از پليس خبري نبود، هيچ خبري نبود، مردم بارها و بارها با پليس تماس گرفتند ولي نيومد، مردم به ضارب التماس ميكردن كه بذاره به اون آدم چاقو خورده كمك كنن ولي اون هربار كه اين رو ميشنيد با قمه اي كه تو دستش بود به مردم حمله ميكرد، مردم نميتونستن كاري كنن، وظيفه پليس بود كه اونم نيومد كه نيومد
پاسخ ها
باربد
||
۱۱:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۶
حداقل یه سنگ میزدی به ضارب اونم از دور- خوش غیرت...
واقعا دردناکه. ولی اگه من توی این صحنه بودم به اون دو تا پلیس به دروغ می گفتم که این ضارب توی تظاهرات شرکت کرده و از عوامل فتنه 88 هستش اونوقت پلیسام فورا با تیر می زدنش
واقعا جالبه که یه سری ازدوستان گفتندکه اگه ماهم اونجا بودیم نچ نچ کنان بیخیال کمک کردن میشدیم چون بعدش دوروز باید الاف میشدیم که مابیگناهیم................افسوس وصدافسوس که نجات جان یک انسان برای ما اندازه دوروزبی ارزش یا حتی دوماه یا حتی دوسال ارزش نداره..........بخدا دیگه نباید اسم انسان رو ماگذاشت..انسان بودن این نیست
برای عصر ایران متاسفم که همیشه دنبال سوژه میگرده تا نیشی بزنه. بی انصاف که اینگونه تحلیل کردی و ایرانیان را مقصر دونستی.وارد شدن در درگیریهای خیابانی ساده نیست تازه ممکنه هرگونه اقدام نابجا باعث صدمه به مصدوم بشه و... درسته که باید بیتفاوت نباشیم اما نیروی انتظامی هست و اورژانس و... خلاصه نویسنده مغرض عصرایران خیلی بی انصافه و عقده گشایی کرده و باعث شده نظر دهنده های مغرض رو هم تحریک کنه تا اراجیف بنویسند و به ایران و ایرانی و مملکت اسلامی توهین کنن.
رسالت رسانه اینه؟!!!!!!
ما تو آذربایجان شرقی تو یه منطقه ای مي شینیم که کارگرها تو کوره های آجرپزی کار میکنند تابستان پارسال یک شب که همسرم با برادر شوهرم از باغ وقتی که هوا هنوز نیمه تاریک شده بود بر می گشتند می بینندهردو با موتور جداگونه ناگهان یه چیزی می خوره به صورت همسر من .از موتور پیاده می شند که ببینن چیه می بینند 2 یا 3 نفر تو باغ همسایه دارن میوه هاشو می چینن و چیزی که خورده بود به صورت همسرمن آشغال میوه ای که داشتند می خوردند او نها با هم درگیر میشن نگو اینها 2 یا3 نفر نیستند 7-8 نفرند کم کم مثل مور و ملخ میریزن رو سر اینها همسر و برادر شوهرم هر دور ورزشکارند یکم میزنند و زیاد می خورند که ناگهان نمیدونیم با چی یکیشون می زنه به چشم شوهرمن که خدا رحم کرده بود بعد اونها که می بینند مشکل حاد شده در میرن . و اینها مثلا زنگ میزنند به پلیس .پلیس می گه میایم ولی حالا که حالاست هنوز پلیس قراره بیاد یعنی خدا رحم کرد همسرم کور نشد............................
چندي قبل درمحله افسريه هم چنين اتفاقي افتاد مردي با قمه دنبال فردي بود وماموران كلانتري 156 هم تماشا ميكردند ولي جواني باچوب فردقمه بدست را متوقف كرد جالبه كه بازم ماموران حاضر به دستگيري فرد نبودن
در كنار همه نواقص و اشكالات مملكتمون قوانينمونم مشكل داشت.
بطور مثال اگر كسي ضريه اي به قاتل وارد مي كرد و اون و موقتا از پا مي انداخت بعدا چه بلايي سرش مي يومد؟؟
واقعا آدم باید تاسف بخوره بر مرگ این جوان
ولی بیش تر از اون باید به اوضاعی تاسف خورد که روزانه هزاران اتفاق شبیه به این برای مرد و زن این مرز وبوم میفته و ملت بی تفاوت شدن. نمی دونم ترس از پلیس و کلانتری یا ترس از اون دادگاه و دادسرا ست که البته کم ترسی هم نیست از گرفتاری هاش . آخر هم معمولا آش نخورده و دهن سوخته
خواهش مي كنم نظر مرا درج نمائيد.
با سلام واحترام
سال گذشته با همسر و فرزندم در شاهين ويلاي كرج منتظر تاكسي ايستاده بوديم جواني با خودروي پرايد براي خانمي معلوم الحال ايجاد مزاحمت مينمود البته چانه زني براي قيمت... و در مقابل چشمان بنده و خانواده ام مكررا" بالا و پائين مي كرد قصد به زور سوار نمودن زن خياباني را داشت ... به قصد نهي از منكر به راندده تذكري جدي دادم و پس از پذيرايي ايشان با الفاظ ركيك يقه ايشان را گرفتم و با خودرو متواري شد و بعد از دور زدن قصد زير گرفتن همسر و فرزندم را داشت و در حضور بقيه برايم چاقو كشي نمود از جايي كه توان مقابل را نميديد متواري گشت از همانجا با 110 تماس و شماره خودروي وي و همچنين مشخصات خود را اعلام نمودم ايشان اظهار نمودند مگر شما كلانتر محلي و... خلاصه فرمودند بايد براي شكايت از خودرو به دادگستري مراجعه نمايم و ..... منهم از آن روز با امر به معروف و نهي از منكر خداحافظي نمودم.
به راستي با كساني كه به اين موارد ورود داشته باشند چه برخوردي مي شود.
به گزارش فارس، وضعيت زنان و كودكان در ايالات متحده نگرانكننده است. آنان در آمريكا در شرايط نامساعدي زندگي ميكنند و همواره در معرض خطرات جدي هستند كه زندگيشان را تهديد ميكند.
فقط بلدیم بگوییم ما تمدن هزار ساله داریم ما چنینیم و چنان انقدر این حرف های سست و بی معنا را زدیم که خودمان باورمان شد.
مقصر مسوولین کشور هستند که تماما توجه شان به مسائل سیاسی و رویاروی با آمریکا شده انگار ما در این کشور مشکل اقتصادی ، فرهنگی و... نداریم که فقط یادمان داده اند بگوییم مرگ بر آمریکا. گناه مردم تماشاگر پوشیده نیست اما به یقین این مردم بی غیرت دست پرورده همین مسوولین هستند....
از همه کسانی اظهار نظر کردند و دغدغه داشتند ممنونم این موضوع به تنهایی خود نشان دهنده وجود حس نوع طلبی و انساندوستی و رافت واحساس مسولیت در بین ملت ایران اسلامی است لکندر رابطه با حادثه تلخ و ناجوانمردانه باید گفت همیشه استثناعاتی هم وجود داردو هم نمی توان بی تفاوت از کنار ان گذشت . در شهری مثل تهران متاسفانه شرایط انجام هر کار خلافی مهیاست و به صورت ویژه بایدشهر تحت کنترل باشد در رابطه با این حادثه چند کار باید انجام داد 1)اسیب شناسی موضوع به شرط اینکه نتیجه ان صرفا بایگانی نشود 2)مامورین پلیس ویا..... برای عبرت دیگران در صورتی که کوتاهی کرده اند مورد بازخواست وتوبیخ شوند3)بیشتر به خود بیاییم و اموزه های دینی را بیشتر یاد بیاموزیم و به کار بندیم4)با مدیریتی صحیح احساس مسولیت کارگزاران را بیشتر نماییم. به امید انروز
همه از دیدن اینچیزها ناراحت میشوند ولی شماو امثال شما فقط سواستفاده تان را می کنید واز اب گل الود ماهی میگیرید اینها تقصیر انهایی هست که پلیس راتضعیف می کردند ودر طول سر کار بودن دولت افسادات هر کاری می کردند وفرار می کردند مثلا به دانشگاه ومی گفتند اگر پلیس جرات دارد یک قدم بیاید داخل درب دانشگاه
دوست عزيز خودتان هم ميدانيد مردم كار درستي را كردند و جانشان را به خطر نيانداختند پليس به وظيفه اش عمل نكرده است مردمي كه فيلم ميگرفتند فكر ميكردند چون با پليس 110 تماس گرفته شده حتما" زود ميآيد زهي خيال باطل ولي اگر ميگفتند 10 نفر جمع شده اند حتي شعار هم نميدهند حتما" سريع ميامدند
حالا پست جدید رئیس پلیس این منطقه رو کی بهش میدن؟ به نظرم رییس پلیس تهران بشه خوبه ! بیشتر ازاین صحنه ها بوجود میاد سوژه موبایلی بیشتر میشه !نه؟!!!!!!!
همه جا اینطور نیست. چند سال پیش در ایلام چند لات به من عمله کردند چند فرد رهگذر به کمکم اومدن و متاسفانه یکی از اونها جاقو خورد. ـتاسفانه در این جامعه و بخصوص تهران چیزهای دیگه ارزش شدن. آدمیت مرد.
بسیار متاسف شدم ولی از طرف پلیس 110 خیلی سریع ایران هم شرمنده ام که تاخیر نمی کنه هیچوقت. بنده شخصا تجربه داشتم در در خواست کمک از 110. 45 دقیقه تاخیر و نوش دارو بعد از مرگ سهرابها
دو سال پيش تو اتوبان باقري براي انجام كاري از ماشين پياده شدم كه يك پرايد كه در حال لايي كشي بود محكم به من كوبيد و فرار كرد تقريباً از هشت نقطه بدن دچار شكستگي شده بودم و در چند متر بالاتر از ماشين كنار جدول افتادم در حالي كه به سختي تنفس داشتم يكي دنبال سرقت ماشين بود و ...از جماعت راننده كه همپاي اون پرايد بودند هيچكس حتي زحمت برداشتن پشماره پلاك را هم به خودش نداده بود آخرش هم با تنها دستي كه سالم بود خانواده را مطلع كردم. خدا خودش به خير كند
واي بر ما ، اينقدر سياهي قلبمان را فراگرفته ، قاتل خيلي خطرناك بود؟ حتي نمي شد يك لنگه كفش به سمتش پرتاب كرد و آن جوان مورد ظلم را نجات داد؟؟؟ چقدر ترسو و بيرحمند چطور شب راحت خوابيدند؟ چقدر شهرمان امن است!!
چرا همه نقش پليس رو فراموش كردند؟ اگر قرار باشه مردم اقدام به تامين امنيت و اجراي قانون كنند كه فاجعه اي از اختلاف سليقه در امنيت و عدالت و تشخيص قانون پيش مي آمد !
كدام فرد از حاضرين در صحنه ، مي توانست تشخيص دهد كه فرد مضروب "ظالم" است يا فرد ضارب ؟ با كدام استدلال بايد افراد عادي جامعه دخالت مي كردند ؟ مگر ما مردم قاضي يا كلانتريم ؟ پس نيروي انتظامي چكاره است ؟
خير دوستان . بيخود نه سياسي كنيد اين داستان رو و نه غيرتمدارانه !
اين تراژدي فقط از اقتدار پوشالي !! نيروي انتظامي نشئات ميگيرد كه فقط براي جوانهاي عادي و بي سلاح مردم اقتدار است و براي برخورد با افرادي كه فقط يك سلاح سرد ( بلكه فقط يك صداي خشن ) دارند ؛ كم مي اورد . چشم رادان و طلائي و ... روشن
مردم باید چکار می کردند دست خالی می رفتند و چاقوی یک فرد دیوانه را می گرفتند شما که این توقع را دارید خودتان حتما از یک سوسک می ترسید . اما این هیچ تخفیف به قصور نیروی انتظامی و اورژانس نیست .
هيچ كس بي كفايتي پليس را و انجام ندادن وظيفه اش را ناديده نگرفته ولي انسانيت كجاست ، وسط خيابان صحنه دادگاه و مجازات نيست .چقدر مردممون مهربونند. اي ادمها...
نظر شما در مورد بي تفاوتي افراد و اينكه اقدامي براي نجات يك همنوع صورت نگرفته كاملا صحيح و نگران كننده هست.
ولي نگران كننده تر اينست كه بداينم در منطقه وقوع حادثه ايستگاه پليس و كلانتري نبش ميدان كاج نيز وجود دارد. كه اگر به صورت گذرا از اين منطقه عبور كنيد به وضوح حضور اين مامورين حافظ جان و مال مردم بدون كوچكترين كنكاشي قابل رويت است. فكر كنم فاصله اين ايستگاههاي حافظ جان و مال مردم تا محل وقوع خادثه 100 متر هم نيست.
لذا تعمق در اين موضوع از مورد اشاره شده ما به مراتب تكان دهنده تر و ترسناك تر تست.
باسلام خدمت هموطنان عزیزم.من یک زنجانی هستم باوجود اینکه در شهر ما مغازههای چاقو فروشی خیلی زیاد هست ولی تا به امروز همچین صحنه هایی را ندیدم اما باید همه ما به عنوان یک مسلمان در اخلاقمان بازنگری کنیم وان هم تحقق نمی یابد مگر اصلاح در برنامه های صداوسیما با تشکر محمدی
یادتون میاد در فرانسه یک سیاه پوست کشته شد چند روز شهر در آتش سوخت بخاطر بیکفایتی پلیس ؟؟؟!!! یادتون هست یک یونانی دانشجو کشته شد یک هفته دود از آتن به هوا برخواسته بود و شهر متشنج بود ؟؟؟!!! یادتونه در آمریکا یک ساهپوست کشته شد و همه شهر بهم ریخت !!!؟؟؟؟ یادتونه در ایران یک نفر در جلوی چشم مردم کشته شد و آب از آب تکان نخورد ...
خدا سید جمال را بیامرزد ... در بلاد کفر اسلام دیدم ولی مسلمان ندیدم ... در بلاد مسلمین، مسلمان دیدم اما اسلام ندیدم ...
از ماست که بر ماست ...
پاسخ ها
ناشناس
||
۰۸:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۶
در بلاد کفر اسلام دیدم ولی مسلمان ندیدم ... در بلاد مسلمین، مسلمان دیدم اما اسلام ندیدم.
اين جمله واقعاً توصيف كاملي از كشور ماست.
البته سوژه خوبی برا عصر ایران بود تا دق دلی هاشو رو از پلیس و صدا سیما و نیروهای حامی دولت در بیاره ما هم که هیچی حالیمون نیست .. خودتی ...مثلا یه سایت انسان دوست هستی آره بابا چقدر دلت برا این مملکت میسوزه واقعا برا هر حرفت سایت های اپوزسیون کلی دست میزنن خودتی نفاق از هر کلمه ات معلومه
پاسخ ها
بهبود
||
۰۸:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۶
یعنی با این حساب هر کی حرف بزنه مقصره و حرکت پلیس و صدا و سیما قابل تحسین و مشتی محکم بر دهان یاوه گویان؟
خداي من اينجا كجاست
اي صدا و سيما تو كه هر رو از يك قتل در امريكا سخن ميگي جايي كه همه اسلحه دارند
چرا توي ايران كه اسلحه داشتن جرمه اين همه قتل صورت ميگيره چرا در شهري مثل برازجان هفته اي چند قتل صورت ميگيره چيزي نميگي
دارم دق ميكنم از اين صحنه تا كي بايد تهران بايد فاحشه خونه و جاي اوباشگري باشه
خدا ازتون نگذره نيروي انتظامي
روزانه بيش از چند بار وب شما را مطالعه ميكنم واقعا تنها رسانه اي هستيد كه مردم ميتوانند به شما اعتماد كنند نه طرف دولت نه دشمن دولت و نه طرف سبز و نه دشمن سبز بلكه حرفهاي دل مردم روز ميزنيد واقعا دست شما درد نكنه و دست يكي يكي شما دوستان را مي بوسم مطمئنان موفقيت شما براي همين بوده
از خداوند متعال روزهاي خوب روزهايي شاد و موفق را برايتان ارزو مندم
انتخاب پنجشنبه سياه براي اين روز واقعا کار درستي بوده چرا که در گوشه ديگري از همين کشور و در شهر نقده در استان آذربايجان غربي درست عين همين اتفاق رخ داده است يک جوان 20ساله دانشجو در کنار برادر کوچکترش و در جلوي چشم شهروندان در وسط شهر با دو ضربه قمه به قلبش توسط يکي از اراذل و اوباش معروف اين شهر به قتل رسيده است و دردناکتر اينکه پس از متوقف شدن يک تاکسي توسط برادر مقتول براي انتقال مصدوم به بيمارستان متاسفانه راننده تاکسي عليرغم حضور برادر مصدوم از انتقال ايشان خودداري و اقدام به پياده نمودن آنان نموده است که متاسفانه ايشان پس از رسيدن به بيمارستان فوت نموده است.واقعا با شنيدن اين اخبار آنهم در ايران بايد فقط نشست و زار زار گريه کرد و تنها به فکر رفتن از اين کشور بود و بس.
چرا همه گیر میدن به مردم پس نیروی انتضامی چی کارست که از ما مالیت میگیرن برای ایجاد آرامش ما حفظ امنیت در ضمن خدمت دوستی که میگن فرهنگ غربی تو ایران جا افتاده افکارتو عوض کن و واقعیتهای جامعه رو ببین
کاملا صحیح است این حرف شما
ولی تقصیر خود بزرگان هم هست
وقتی یه کسی رو وادار به انجام یه کاری کنی از روی لجش اون کارو انجام نمیده
اما اگه بهش بگید که طرف گناه داره داره درد میکشه خودش رو میکشه تا طرف رو نجات بده
لطفا تقصیر جوانان نندازید
خودتون در تربیت اونا مقصر بودید بعد ازشون بد هم میگید؟
هر چند نظر امروز مرا مانند دفعات قبل منتشر نکردید ولی پیشنهاد می کنم صفحه جدیدی برای تخلفات و بی توجهی های مأمورین انتظامی در برخورد با جرایم مشهود ، در سایت باز و از مردم خواسته شود حوادث و وقایعی که در آنها مأمورین کاهلی می کنند را برای اطلاع ارسال نمایند و البته پیگیری و در دسترس همه خوانندگان قرارگیرد شاید به این ترتیب پلیس فکری به حال خود و مردم کند و اصل جوابگوئی را جایگزین اصل فرافکنی و تبلیغات کند . البته خوب است در این زمینه مقامات انتظامی علت عدم دخالت مأمورین خود را عدم همکاری قضات اعلام نکردند ، مثل همیشه !!
اگه کسی اونجا سگ همراهش بود شاید اون جوون نمی مرد . چون مطمئنم اون سگ حتمآ کمکش می کرد ...
افسوس
پاسخ ها
ناشناس
||
۲۰:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۱
سرکار خانم ! این بحث شما یکم بی احترامی به مردمی که اونجا بودن و کلاً به تمام مردم ! من اگه جی شما بودم یکم فکر می کردم و بعد سخن می گفتم ! و متآسفم که مثبت هم گرفته اید !
برای خودم متاسفم که تو یه همچینمحلی با همچین آدمایی زندگی میکنم.
فقطهمینو میتونم بگم واقعا که
آخهاون پلیسا اونجا چی کارمیکردن؟؟؟؟
اگه بچه ی خودشونم جای اون بود این کارو میکردن.
آخه اورژانس چرا دیر رسی!!!!!!!!!!!!!
بیمارستان مدرس تا اونجا 600 700 متر فاصله داشته.
آخه چرا!؟؟؟
با خوندن اين مطلب چشام باروني شد.....خسته از اين مردمان پست...مردونگي مرد.. غيرت ايراني مرد... شرافت ايراني مرد......همه چيزمونو از دست داديم.. ديگه هيچي برامون نمونده ديگه اين كشور جاي زندگي نيست...مردم و ماموران نيروي انتظامي كه فقط نظاره گر شدن و با حقارت تمام از اين ماجرا فيلم گرفتن تا قيام قيامت بخشيده نميشن(مخصوصا اقايون) .......واقعا اگه يكي از عزيزاشون هم بود باز همين كارو ميكردن....؟؟؟؟اي كاش اونجا بودم.....ب ناموس حسين حاضر بودم جونمو بدم حتي اگه باز اين جوون كشته ميشد.....اما پيش وجدان و خداي خودم از خودم راضي بودم چون دست رو دست نذاشتم و حداقل كاري رو كه ميتونستم انجام دادم,حرف اخر....جان مولا هر چه هستي مرد باش......يا علي...
واقعن واسه اون کسی که نویسنده ی مطلب به این بدیهی رو متهم به نفاق میکنه متاسفم واقعا آدم چقد میتونه تنگ نظر باشه!!!!!!!البته تو نگی کی بگه؟!!! خاک بر سرمون که حتی نتونیم واسه یه همچین چیزای روشنی دهنمونو وا کنیم و انتقاد کنیم که مادا فردا بشیم منافق،جاسوس،اشوبگر،فتنه گر و ... اخه ملت دنبال انسانیت چرا میگردین؟؟؟ خیلی وقت پیشا باید همچین اتفاقایی میافتاد از این بعدشم زیاد خواهد افتاد چون خیلی وقته راهو داریم اشتباه میریم!!!!!!!!!!خادایا خودت بیدارمون کن از این کابوس.........
حادثه تکان دهنده و دلخراشی است
اما شک نکنید که 99% افرادی که حالا پس از حادثه دارند شعار می دهند اگر در صحنه حضور داشتند همان می کردند که دیگران کردند!
به خود بیاییم! این حادثه ممکن است برای عزیزان ما هم پیش بیاید آن وقت با مقصر دانستن پلیس عزیزمان به زندگی باز می گردد
صدالبته که پلیس و اورژانس مقصرند ولی ما هم آدمیم مثلا!
پلیس گرچه وظیفه داشته اما فک میکنم تجهیزات نداشته یا حق تیر نداشته.بلاخره اون یه انسانه واز جونش ترسیده!!شاید ماهم همین کار رو میکردیم.اما چه خوب میشد همه باهم برای کمک میرفتن مطمئنا فاجعه به این شدت نمیشد
این جملتونو باید طلا گرفت ........
مگر همین شما غرب دوست ها نبودید که هر امر به معروف و نهی از منکر را دور از شهروندی و تمدن می دانستید و رسیدگی به این نوع جنایات را فقط وظیفه پلیس می دانستید ؟
حالا چه شده که ضرورت بازگشت به اصالتها شما را دگرگون کرده است ؟
صحنه فجیع و غم انگیزی است ؟ اما اکثریت ما همین رفتار را میکردیم که حاضرین در صحنه کرده اند
بر خلاف تصور نویسنده در غرب اوضاع بدتر است اگر میدان سعادت آباد اینجا شاهد این قتل در روز روشن است آ«جا شاعهد تجاوز با عنف چند نفر جوان به دخترکی نورس است و هیچ کس هم کاری و عاملین جنایت ندارد
این موضوع دستمایه نویسنده ای غربی شده است و کتابی 600 صفحه ای درباب ضرورت بازگشت به امر به معروف و نهی از منکر نوشته است
آری ! باید به اصالت خود بازگرردیم
پلیس ضد غربی چه گلی به سر ما زد اون روز
همچین سینه سپر میکنی انگار از فامیلای ضاربی
پلیس 45 دقیقه تماشاچی بوده
تا صبحم داستان بگی هیچی عوض نمیشه برادر شرقی
اگر گوش شنوایی باشد!!!!
از زمانی که غرب وارد مملکت ما شده مادی گرایی هم وارد شده و متاسفانه شاهد این صحنه ها هستیم!!!!
آدم (چه بی گناه چه مقصر) ارزش چند ساعت وقت گذاشتن و تقبل زحمت نوضیح برای پلیس بعضا بی کفایت رو نداره؟!! بد نیست گاهی خودتونو جای قربانی ها بذارین تا بهتر درکشون کنین!....
همون دوستان ناجا بودن که 45 دقیقه مثل بادمجون نگاه میکردن
این همه وسایل و تجهیزات
ینی 45 دقیقه عدم امنیت در سعادت آباد بخاطر به درایتی پلیس؟
مگه داشتن بمب خنثی میکردن؟
لطفا با کلمات و شعار را دفاعیه نساز که بعدا این بی امنیتی دامان خودت رو هم میگیره و بعدا توبه میکنی
45 دقیقه نظاره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مذمت کنن ولی خودشون همون کار رو انجام بدن. واسه خودم یکبار اتفاق
افتاد که شاهد تصادف بودم کاری کردم زنگ زدم دوستم اونم راهنمایی کرد
چون توی هلال احمر بود کاری از دستم بر اومد انجام دادم.ولی شاهد بودم زن
جوانی کنار درمانگاه شبانه روزی تصادف کرده بود خونریزی داشت ولی دکتر
درمانگاه از سر جاشم تکون نخورد!!!!! اون از دکتر مملکتمون از ملت چه
توقعیه
و اما در مورد دوستی که این مقاله رو نوشتن باید بگم اگر شما هم میبودی کاری انجام نمیدادی و مقصر مردم نیستند تو جامعه شهری هر کسی وظیفه ای داره این وسط مردم مقصر نیستند و تنها مقصر و متهم صحنه پلیس است و بس.باید بهت بگم که در یک جامعه بزرگ دیگه نمیشه بروش یک روستا اون رو اداره کرد که شما از مردم متوقع هستی که تو هر کاری دخالت کنن.ولی با نظرت در مورد رسانه ها موافقم.اون دوستی که گفت ملت به فکر نون شب و اجار خونه و چند تا بچه قد ونیم قد شون میفتن الحق والنصاف حق رو گفت
خاک بر سر ما مردم
مگه ما انسان نیستیم؟
اگه خودت هم این اتفاق واست بیفته قاعدتا نباید منتظر کمک باشی!!
مگر نمي گويند پليس 110 در عرض چند دقيقه خود را به محل حادثه ميرساند؟
خوب است كمي هم از سهل انگاري پليس بنويسيد اگر خيلي احساس مسئوليت مي كنيد.
ان الله لایغیر قوم .....
بیهوده این بی مسئولیتی نیروی انتظامی را بر گردن مردم نیاندازید.
اگر در کشورهای خارج بود بعد از این واقعه رئیس پلیس شهر باید استعفا می داد.
فاتحه ملت ایران خونده شده. یا تو جاده کشته میشیم یا تو دعوا و یا هواپیما. فراری نیست.
ما با یک جامعه کاملا روانی ، بیمار و افسرده رو به رو هستیم ، تا حالا هم خیلی دیر شده ...
امیدوارم خبر بعدی که عصر ایران می خوانم خبری مثبت باشه و تا حدی آرامش خاطر بگیرم
ما یاد گرفته ایم کلمات گنده گنده بگویم و به هر چیزی هم با کنایه و از روی کینه و خودخواهی بخندیم.
جوانی بر کف خیابان در حال جان دادن و دست و پا زدن بین مرگ و زندگی است و ما عاری از هرگونه حس انساندوستی و نوع دوستی تنها بر جان کن کندن او نظاره میکنیم.
شاید این قیاس درستی نباشد ولی به خدا سوگند اینانی که بر مرگ جوانی بر خون دادن جوانی بر کف خیابان نیشخند میزنند چیزی از حتی یزیدیان کم ندارند.
براستی که کل زمان عاشورا و کل مکان کربلاست اگر نیک بنگریم. هیچ چیزی نمیتواند این سهل انگاری پلیس منطقه سعادت آباد تهران، اورژانس سعادت آباد تهران، ساکنین سعادت آباد تهران را توجیه کند.
هیچ چیزی نمیتواند این را توجیه کنه و همه کسانی که در این کار کوتاهی کرده اند در خون به زمین ریخته این جوان شریک جرم هستند.
جای آنست که رییس پلیس منطقه سعادت آباد و همچنین رییس اورژانس سعادت آباد از سمت خود کناره گیری کنند و یا اینکه فرماندهی نیروی انتظامی تهران در اسرع وقت به اخراج این افراد همت کند تا لا اقل درسی باشد از سوی وجدانهای آگاه جامعه به دیگران که هنوز در این شهر و در این آب و خاک انسانهای شریف و با عزتی هستند که خونخواه این جوان باشند.
اصلا زبان یاری نمیکند که چه باید گفت. براستی این است فرهنگ و تمدن مردم ساکن در مناطق مرفه نشین شهر. شما که از صبح تا شب به مردم از فرهنگ و ادب بالایتان فخر فروشی میکنید چه پاسخی دارد؟ چه شد؟ یک نفر مرد در بین شماها نبود؟ یک نفر از آن با فرهنگهای همه چیز دانتان نبود که به داد این جوان برسد؟ شاید هم تافته جدا بافته اید ولی بترسید از خشم خداوند که بسیار سوزاننده است. بترسید از این همه به پروایی
به جای اینکه مردم رو مقصر بدونیم بهتر نیست بیمارستان(تیم اورژانس)، پلیس و ... رو مقصر بدونیم؟
در يك چنين صحنه اي عقل و دل و انسانيت حكم ميكنه كه به مظلوم كمك بشه...
تموم شد و رفت
آخه گرفتن يه آدم حقيري كه از چاقو استفاده كرده سخته ؟ بخدا اگه شهرستان بود اين اتفاق رخ نمي داد اين ميگم چون خودم يه بار شاهد كمك به يه مضروب با چوقو در حضور سه نفر ضارب تو اصفهان تو اتوبان خرازي بودم و ديدم كه ضاربين چقدر ترسو و حقيرند
بجای متهم کردن مردم یقه مسئولین بی کفایت وزارت بهداشت و مراکز درمانی و غیره رو بگیرین
onam saadat abaddd tehrann ke be gholee khodeshon jozeee bafarhangtarin jayahe tehranee...!
داره امن میشه ممنون
آقاي نويسنده، اگه برادرت اونجا بود وبهت زنگ ميزد كه داداش من الان چي كار كنم؟ تو بهش چي ميگفتي؟ خجالت نكش، حقيقت رو بگو.
مشكل نيروي انتظامي بي عرضه رو به گردن مردم نيانداز.
این بیت رو عمیق بخون
تو که از محنت دیگران بی غمی
نشاید که نامت نهند آدمی
اگه خودت جای مقتول بودی چه انتظاری داشتی؟
من اگه جای اون مقتول بودم انتظار داشتم اون 2 تا مامور به سمت اون قاتل شلیک کنند و حداقل پایش رو هدف قرار بدن(اگه میترسن بکشنش). از مردم که نمیشه انتظار داشت برن با یک جانی که قمه دستش هست درگیر بشن.
همين كه همه از هم جدا شدند و بعضي خونين و مالين به منازلشان رفت اند تازه آقايان با سرعت به طرفت جمعيت رفتند و پس از حدود 3 دقيقه بدون هيچ نتيجه اي محل را ترك كردند!!!
اگر اين اتفاق تو محله ما يعني ميدان امام حسين (ع) ميافتاد، مردم ترتيب قاتل رو همونجا ميدادند و به حسابش ميرسيدند
البته از مردم انقلابي سعادت آباد هم عذر خواهي مي كنم و منظورم اونها نبودند....
به به بعد از 2500 سال فرهنگ ما به كجا رسيده!!!
در ایران گویا به جز روزنامه نگارها مجرم دیگری نمی شناسند.
آیا این امنیتی است که بارها در مستند مکس به افرات از آن تبلیغ می شود ؟..!!!
و جالب تر آن که با شکایت عظیم مردم گاردهای ویژه بعد از مدتها در محل حضور پیدا کردند و تنها پسرهای جوانی را که مدلهای مویشان به اصطلاح مشکل داشت را به عنوان اراذل دستگیر کردند ...
وقعا من از این همه اقتدار و هوشمندی پلیس آگاهی تهران بزرگ به خاطر ایجاد این محیطی امن و با آرامش سپاس گذارم.!!!
اين يكي از علايم آخرالزمان هستش كه مردم به داد هم نمي رسن.
راستی ارتقاع درسته یا ارتقاء یا ط یا غ
آمیز هستند فقد کافی است طرز برخورد ماموران پلیس امینت رو با جوانان ببینید ان موقع خودتان متوجه می شوید اقتدار دور از ادب پلیس برایه 4تا پسر سوسول و دختر آرایش کرده کم حجابه بی خطر است! اما در مواقع نیاز در مقابل مجرمین خطرناک که دغدغه اصلی مردم هستند پلیس یا نیست یا نظاره گره و اقتداری در کار نیست.... راستی دغدغه اصلی مردم برای ارتقای احساس امنیت چیست؟ اولویت کدام است؟مواد مخدر ، سرقت ، قتل ، روز گیری وتجاوز به عنف؟ یا بد حجابی و آلودگی صوتی ایجاد مزاحمت...؟
میگذردهستید وتسلیت وطلب صبربرای خانواده این جوان ازدست رفته وعرض
تاسف .من نمیدانم آیاآن مامورانتظامی شب راچگونه میگذراندیاآن ماموران
آمبولانس چگونه شب راسرمیکنند نمیدانم چگونه باوجدان خود کنارمی آیند
نمیدانم آن مردمی که تماشاگربودند واقدامی نکردندچگونه باوجدان
خودکنارمی آیند نمیدانم آیا باوجدان خودخلوت کرده اند اگرآن جوان بخت
برگشته برادرمان یاپسرمان هم بوداینقدربی تفاوت بودیم واقعا باید
برای مردمی که چنین ازاصالت خودکه زیباترین منش های اخلاقی رادارد
متاسف بود مادردنیای عقبا چگونه عذرآوریم ودرمقابل پیامبراخلاق وخوبی
ها چه عذری آوریم نمیدانم
ولی من میخوام بدونم مملکت احیاناً پلیس یا یه چیزی شبیه این نداره که اسلحه گرم میدن بهشون واسه اینجور مواقع؟ یا اون اسلحه گرم و خشونت پلیس فقط به درد ....
فکر میکنی اون جوونایی که 30 سال پیش میرفتن رو مین یا جلو تانک و توپ اگه الان بودن همینطور برخور میکرن؟ چی بودیم و چی شدیم. فرهنگ چند هزار ساله ما کجا و این کجا...
به کدومش باید افتخار کنیم؟ مذهب و دینمون؟ بشر دوستی و کمک به همنوع؟ انسانیت و شرف؟ تمدن؟ شهدا؟ امنیت؟ و ... با کدومش همچین رفتاری از مردم و پلیس قابل توجیه؟
اقای نویسنده شما حاضر بودی چاقو بخوری؟
نمیگم کار خوب کردند ولی ترس رو در نظر نگرفتی
پلیس مسووله به طور کامل
نه مردمی که ترسیدند
نه مردمی که اگر بمیرند یک خانواده مرده چون منبع درامد مرده
خودت چه میکردی؟
حالا کافی بود یکی یه حرف سیاسی می زد تیکه تیکه می شد....
ما مردمان پر ادعا فقط حرف می زنیم
ولی عمل نمی کنیم .....!
فقط فقط کار شکنی میکنیم وبه همدیگر میپریم
با این موقعیت ها نبایستی احساسی، آنگونه که نویسنده محترم انتظار دارند، برخورد کرد. این موقعیت که همراه با تهدید به خودکشی یا دگرکشی یا به نوعی گروگانگیری است یک Crisis یا بحران است و نیاز به تیم های تخصصی جهت مداخله دارد و بهترین عملکرد افراد عادی عدم مداخله است. یادم است مدتی پیش یک تحویدار بانک در امریکا بدلیل درگیری با یک سارق مسلح و جلوگیری از سرقت وی از بانک اخراج شده بود که البته رسانه های ما آنرا نوعی ضعف جلوه دادند در حالیکه در موقعیت های بحرانی بهترین راه مداخله فوری و فوری نیروهای متخصص و عدم مداخله افراد عادی است. پس بی دلیل مردم را تحریک نفرمایید.
یک روانپزشک
كاري كردن كه به همه چي شك كرديم
به همه چي . همه چي .همه چي
ما را چه شده درست است که فشار بر زندگی مردم زیاد است آیا این دلیل می شود که مرگ یک همنوع را نگاه کنیم و کاری نکنیم
خدا به داد مابرسد نماز خواندن روزه گرفتن و قرآن خواندن بدون عمل به چه درد می خورد
فقط می توانم بگم شرمنده رویت هستیم رسول خدا و امام عصر ما رو ببخش
ثانیا با توبیخ دو مامور پلیس قضیه حل نمیشه، اگر این کار در یک کشور اروپایی بود رییس پلیس و وزیر کشورش استفا می دادند.
و با تشکر از انعکاس اين حادثه در سايت شما .
مشابه اين حادثه چند دهه پيش در يکي از شهر هاي امريکا اتفاق افتاد که در آن حادثه هم مردم تماشاگر قتل يک زن به دست مردي در خيابان بودند و هيچکدام حتي اين زحمت را به خود ندادند که به پليس اطلاع دهند .
اين حادثه بعدا در جامعه امريکا به موضوع تحقيق بسياري از پژوهشگران مسائل اجتماعي اين کشور تبديل شد تا بفهمند چرايي اين داستان و بي اعتنايي مردم را .
اميدوارم اين حادثه تلنگري باشد و آيا اين موضع را به ذهن متبادر نمي کند که
جامعه ما به لحاظ اخلاقي و ساير مسائل انساني رو به زوال دارد ؟
با عذرخواهي ار دوستان
پليس ما مشكل دارد
1- متاسم از عدم حضور پلیس. وای که اگه خانمی کمی پوشش نامناسب داشت همه ماموران بی صبرانه منتظر ارشاد ایشان بودند.
2- رفتار های معمولا غلط انتضامی و قضائی موجب شده تا کسی جرات کمک کردن رو نداشته باشه ...... این غفلت مسئولان چه ربطی به مردم ، فرهنگ مردم و سعدی بیچاره داره هرکی قانون غلط وضع می کنه مردم پای لرزش می شینن
3- و نکته آخر اینه شما عزیزان دست اندر کار این سایت انگار بدتون نمیاد با نظر های غیر منطقی رو اعصاب مردم برید تا ویزیت سایتتون بالا بره.........
هفته گذشته متاسفانه اتفاقی برایمان افتاد که به فکرمان هم خطور نمیکرد!
ساعت 9 شب بود داشتیم شام میخوردیم که زنگ زدند و خبر دادند برادرم در مغازه اش با یکی درگیر شده است, ماهم که چنین چیزی را هم بعید میدانستیم سریع به طرف مغازه راه افتادیم ولی در نیمه راه زنگ زدند و گفتند که به بیمارستان محلاتی منتقل شده است, من حساب کار دستم آمد و به طرف بیمارستان حرکت کردیم وقتی به آنجا رسیدیم دیدم برادرزن داود که فردی بسیجی و زرنگ است وقتی از اتاق احیا آمد از ناراحتی درحالیکه فریاد میزد کشتنش به زمین افتاد! من که تابحال همچین چیزی را ندیده بودم و برادرم هم اهل حتی دعوا هم نبود منگ شدم و چیزی نفهمیدم! چند ساعتی آنجا بودیم و هی پلیس و بازپرس و غیره می آمد و همه فریاد میکشیدند!
البته عرض کنم که برادر من متولد سال 60 بود یعنی فقط 3 سال از من بزرگتر بود اما از 15 سالگی در مغازه لوازم یدکی که داشتیم کار میکرد و چند سالی بود که خودش مغازه مستقلی در خیابان اره گر گرفته بود و سخت کار میکرد و در آنجا نامدار شده بود و همه کارش و خودش را تعریف میکردند طوری که از ساعت 7 صبح تا 10 شب کار میکرد. 6 سالی بود که با یک خانواده حزب اللاهی و مومن ازدواج کرده بود و یک فرزند پسر 5 ساله داشت که عین خودش بود!
قضیه طبق گفته شواهد از این قرار بود که ساعت 9 شب داشت جمع و جور میکرد که ببندد رفت کرکره را نیمه پایین آورد دخل را جمع جور کرد و طبق معمول چک ها را در جیب و پول های نقد را در یک نایلون گذاشته و داخل ماشین برد, غافل از اینکه قاتل دزد در آن ور خیابان کمین کرده و وقتی رفت داخل مغازه به سمت مغازه میرود و ناجوانمردانه با چاقو به سویش حمله ور شده و پولهایش را میقاپد و کلید ماشینش را هم میخواد که با افتادن اجناس همسایه ها به مغازه می آیند اما وی با قمه بزرگی به سوی آنها هم حمله ور میشود و فرار میکند. برادر من هم براثر فروران خون و اثر ظربه طاقت نیاورده و میمیرد! این است امنیت!!! یک معتاد شیشه ای میاید میکشد میبرد و فرار میکند و حالا هفته اش هم گذشته و خبری ازش نیست!!!
من کمی سعی کردم اما نشد....چون معلوم نیست بخش ارتباط با ما که به مرکز خبر وصل باشه کجای سایتشونه...من که پیدا نکردم...شما بگردید
حالا همتون فهمیدین چقدر حرف مفت میزنید و هی میگین ما فرهنگ 2500 ساله داریم و اینطور و آنطور و حقوق بشر کوروش و سایر حرفهای هشت من نه شاهی که فقط حرف مفت هستند و از فرهنگ و غیرت تو خونمون خبری نیست
توی صدا و سیما ما ایرانیا بهترین هستیم ولی در عمل جز یه عده بقیه همه ول معطلیم
همش داریم واسه منافع خودمون از ریز تا درشت همو له می کنیم و زیر پا می ذاریم .
اینهمه آدم از یه لات ترسیدن ؟! اینه ملت آرش کمان گیر و رئیسعلی دلواری و پهلوانان ؟! و به قول دوستی چه زود از اون همه مردانگی فاصله گرفتیم آیا ما فرزندان همان جوانانی هستیم که مثل شیر جلوی دشمن ایستادن ؟!
اگه خدای نکرده جنگی دیگه رخ بده این بزدلان میان از مملکت دفاع می کنن ؟! از ناموس و سرزمینشون ؟! وای بر ما
متاسفم که مردانگی روز به روز تحلیل می ره
برای مرگ انسانیت عزاداری کافی نیست.باید فکری کرد.به خصوص کسانیکه از مردم ما چنین موجوداتی ساختند.
ای انسانها شما را چه شده . اینه مسلمونی؟؟ شما فقط بلدید نماز بخونید و یا حسین بگید ؟؟ شما را چه شده به خود بیایید
می خوام همین جا قسم بخورم که اگه من جای شما بودم اگه به قیمت از دست دادن جونمم تموم شده بود اون جوون رو نجات می دادم
حرف آخر : امروز این رویداد ناگوار برای اون جون بود با این وضع فردا هم نوبت شما و امثال شماست ای پست فطرتا .
بابا لامروتا میترسیدین نزدیک بشین، باشه. نمیشد با سنگ بزنید به ضارب تا فرار بکنه؟
بعلی حالم از تهران بهم خورد.
کوروش بیدار شو که نوبت ماست بخوابیم.
همه این مردم از ترس اون ضارب چاقوکش جلو نرفتن!
اینقدر شعار ندین لطفا!
از ماجرا دست نکش اگر غیرت داری که میدونم داری.
بخدا قسم اين صحبت همچون پتكي بر سر من فرود آمد و براي چند لحظه هويت خودم رو گم كردم.احساس ميكردم داخل يك فيلم خارجي بازي ميكنم.هرچند فكر نكنم آنها هم در چنين مواقعي بي تفاوت باشند!بعد از چند سال هنوز هم كه هنوزه ذهنم مشغول تجزيه تحليل اين موضوع و دلايل اجتماعي چنين رخدادي آنهم در پايتخته.
چاقو کش وحشی قمه را تو هوا تکان می داده و چند بار هر کی می خواست بره جلو چاقو می کشید و تهدید می کرد. جالب اینجاست با وجود اینکه 100 متر بالا تر بیمارستان بود و 100 متر پایین تر پایگاه پلیس هیچکدام به موقع نیامدند . مخصوصا از آمبولانس خبری نبود. تو بودی میرفتی جلو فردین . حتما سینه رو هم سپر قمه میکردی؟
خاک تو سر روزنامه و سایت های خبری که نمیتونن این را انعکاس بدند باز هم خوش به مرامت عصر ایران والا خیلی با غیرتی فردا هم سایت شما تعطیل میشه
بدهيم پدر پدر سوخته شان را دربياورند
پدرسوخته ها رو
دعوا سر زن بوده چرا الکی به مملکتو
فرهنگ گیر میدید؟!!
...کی می دونه قیصر این روزها کجاست....
یعنی عرضه ندارن 10-20نفر از پس یه نفر با چاقو بر بیان؟انقدر سخته؟!
تو محل ما یکبار یه پلیسی دنبال مجرم میکرد یه تیری از اسلحش در رفت خورد به یک بچه،2دقیقه بیشتر طول نکشید یکی از اهالی محل اونو گذاشت پشت ماکسیمای خودش و خیابونو برعکس انداخت رفتو بچه رو به بیمارستان رسوند..
واقعا که!
گویا نشنیده اند سخن خدای سبحان را که می فرماید:(سرای آخرت را برای کسانی برگزیدیم که خواهان سرکشی و فساد در زمین نباشند و آینده از آن پرهیزکاران است)،آری به خدا آن را خوب شنیده و حفظ کرده بودند،اما دنیا در دیده ی آنها زیبا نمود،و زیور آن چشم هایشان را خیره کرد.
ز اینگونه صحنه ها در شهر ما بسیار اتفاق افتاده و حتما شماها ناظر بر تعلل و عملکرد اشتباه نیروی انتظامی و اورزانس بوده اید
و حتما در فیلمها و سریالهای از نوع غربی ( که لعنت خدا بر آنانان باد ) شاهد سماجت پلیس و انجام وظیفه انان تا حد مرگ خود شده اید .
مایلم یک صحنه را برای شما تعریف کنم که سال گذشته در شهران اتفاق افتاد
داخل ماشین پشت چراغ قرمز ایستاده بودم . ناگهان یک ماشین پیکان به سرعت به چهارراه نزدیک شد محکم به ماشینی که پشت چراغ ایستاده بود برخورد کرد و دو نفر از آن بسرعت پیاده و گریختند . در همین حین ماشین پلیس هم رسید و تازه متوجه شدیم که این ماشین تحت تعقیب پلیس بوده . دو مامور پلیس هم سریع پیاده شدند . آن دو مجرم به داخل کوجه ای دویدند و دو اسلحه سرد که با خود همراه داشتند به داخل حیاطی انداختند و پا بفرار
یکی از ماموران هم بدنبال آنها بشدت دوید . مامور دیگر به او فریاد کشید
"""" نرو نرو برگرد ولشون کن بیا """""و مامور ی که در حال دویدن بود با شنیدن این جمله بسادگی موضوع را رها کرده و بازگشت . مجرمین هم در کوچه ناپدید شدند .
بسیار متاسفم که در کشوری زندگی میکنم که پلیسش بگونه ای دیگر قدرت نمایی میکند و در لحظاتی که تک تک شهروندان انتظار نمایش ابهت و عظمت قانون دارند ....
اخه یکی نیست بگه تو ادمی احساس داری وجدان داری
فقط یک لحظه تصور کن همچین اتفاقی به هر دلیلی برای خودت بیوفته
فقط کافی خودمون رو جای همدیگه بذاریم اون موقع دنیا میشه گلستان
جامعه اي كه در آن مهرباني و عشق مرده است
جامعه اي كه احساس مسئوليت مرده است. زندگي در آن مرگ است
/مردی از خویش برون اید و کاری بکند
اگر تو زاپن این اتفاق میافتاد رییس پلیس خودکشی میکرد
اگر تو کشورهای عربی اتفاق می افتاد اب از اب تکان نمیخور
تو ایران حتما رییس پلیس ترفیع میگیره
آی آدمها ، که بر ساحل نشسته شاد و خندانيد ،
يک نفر در آب دارد میسپارد جان
يک نفر دارد که دست و پای دائم میزند
روی ِ اين دريای ِ تند و تيره و سنگين که میدانيد ،
آن زمان که مست هستيد
از خيال ِ دست يابيدن به دشمن ،
آن زمان که پيش ِ خود بيهوده پنداريد
که گرفتستيد دست ِ ناتوان را
تا توانائی ِ بهتر را پديد آريد ،
آن زمان که تنگ میبنديد
بر کمرهاتان کمربند ...
در چه هنگامی بگويم ؟
يک نفر در آب دارد میکند بيهوده جان ، قربان .
آی آدمها که بر ساحل بساط ِ دلگشا داريد ،
نان به سفره جامه تان بر تن ،
يک نفر در آب میخواند [1] شما را
موج ِ سنگين را به دست ِ خسته میکوبد ،
باز میدارد دهان با چشم ِ از وحشت دريده
سايههاتان را ز راه ِ دور ديده ،
آب را بلعيده در گود ِ کبود و هر زمان بيتابیاش افزون .
میکند زين آبها بيرون
گاه سر ، گه پا ،
آی آدمها !
او ز راه ِ مرگ [2] اين کهنه جهان را بازمیپايد ،
میزند فرياد و امّيد ِ کمک دارد .
آی آدمها که روی ِ ساحل ِ آرام در کار ِ تماشائيد !
موج میکوبد به روی ِ ساحل ِ خاموش ،
پخش میگردد چنان مستی به جای افتاده . بس مدهوش
میرود ، نعرهزنان اين بانگ باز از دور میآيد ،
آی آدمها !
و صدای ِ باد هر دم دلگزاتر ،
در صدای ِ باد بانگ ِ او رهاتر ،
از ميان ِ آبهای ِ دور و نزديک
باز در گوش اين نداها ،
آی آدمها !
باید روی فرهنگ تهرانی ها کار کنید. عمرا در شهرستانها اینگونه عمل کنند.
مثل زمان گلادیاتور ها و ادمایی که از تماشای کشته شدن همنوعانشون لذت میبردند
در اهواز
در تابستان امسال برای خود بنده شبیه این اتفاق افتاد که تنها با عنایت خداوند توانستم نجات پیدا کنم
در حالیکه بنده سوار موتور از بانک بر می گشتم ومبلغ 500 هزار تومان در جیبهای شلوارم بود که موتور سوار 2 ترکه متوجه شدند ودر اتوبان شلوغ کوت عبد اله جلوی راهم راگرفتند ومرا از موتور انداختند وبسویم برای سرقت با تیز بر هجوم کردند در حالیکه 2 موتور روی زمین بود ومن ومجرمین راه مسیر خودروها را بستیم ترافیک سنگینی بوجود امد وهمه مردم تنها تماشاگر حمله مهاجمین بودند و من از مردم مدد می طلبیدم اما کو گوش شنوا یکی از سارقین مرا زخمی کرد ومن وقتی فهمیدم که اینها حتی با کشتن من در ملا عام هیچ ابایی ندارند سراسیمه ودیوانه وار به سوی مردم دویدم ود میان ماشینها یک شخص اشنا را دیدم که ایشان مر نجات داد وسارقین متواری شدند
رسالت رسانه اینه؟!!!!!!
این که وسط روز بود
بطور مثال اگر كسي ضريه اي به قاتل وارد مي كرد و اون و موقتا از پا مي انداخت بعدا چه بلايي سرش مي يومد؟؟
ولی بیش تر از اون باید به اوضاعی تاسف خورد که روزانه هزاران اتفاق شبیه به این برای مرد و زن این مرز وبوم میفته و ملت بی تفاوت شدن. نمی دونم ترس از پلیس و کلانتری یا ترس از اون دادگاه و دادسرا ست که البته کم ترسی هم نیست از گرفتاری هاش . آخر هم معمولا آش نخورده و دهن سوخته
با سلام واحترام
سال گذشته با همسر و فرزندم در شاهين ويلاي كرج منتظر تاكسي ايستاده بوديم جواني با خودروي پرايد براي خانمي معلوم الحال ايجاد مزاحمت مينمود البته چانه زني براي قيمت... و در مقابل چشمان بنده و خانواده ام مكررا" بالا و پائين مي كرد قصد به زور سوار نمودن زن خياباني را داشت ... به قصد نهي از منكر به راندده تذكري جدي دادم و پس از پذيرايي ايشان با الفاظ ركيك يقه ايشان را گرفتم و با خودرو متواري شد و بعد از دور زدن قصد زير گرفتن همسر و فرزندم را داشت و در حضور بقيه برايم چاقو كشي نمود از جايي كه توان مقابل را نميديد متواري گشت از همانجا با 110 تماس و شماره خودروي وي و همچنين مشخصات خود را اعلام نمودم ايشان اظهار نمودند مگر شما كلانتر محلي و... خلاصه فرمودند بايد براي شكايت از خودرو به دادگستري مراجعه نمايم و ..... منهم از آن روز با امر به معروف و نهي از منكر خداحافظي نمودم.
به راستي با كساني كه به اين موارد ورود داشته باشند چه برخوردي مي شود.
ياحق
مقصر مسوولین کشور هستند که تماما توجه شان به مسائل سیاسی و رویاروی با آمریکا شده انگار ما در این کشور مشکل اقتصادی ، فرهنگی و... نداریم که فقط یادمان داده اند بگوییم مرگ بر آمریکا. گناه مردم تماشاگر پوشیده نیست اما به یقین این مردم بی غیرت دست پرورده همین مسوولین هستند....
امنیت و آرامش در جامعه حاکم بشه.
كدام فرد از حاضرين در صحنه ، مي توانست تشخيص دهد كه فرد مضروب "ظالم" است يا فرد ضارب ؟ با كدام استدلال بايد افراد عادي جامعه دخالت مي كردند ؟ مگر ما مردم قاضي يا كلانتريم ؟ پس نيروي انتظامي چكاره است ؟
خير دوستان . بيخود نه سياسي كنيد اين داستان رو و نه غيرتمدارانه !
اين تراژدي فقط از اقتدار پوشالي !! نيروي انتظامي نشئات ميگيرد كه فقط براي جوانهاي عادي و بي سلاح مردم اقتدار است و براي برخورد با افرادي كه فقط يك سلاح سرد ( بلكه فقط يك صداي خشن ) دارند ؛ كم مي اورد . چشم رادان و طلائي و ... روشن
ولي نگران كننده تر اينست كه بداينم در منطقه وقوع حادثه ايستگاه پليس و كلانتري نبش ميدان كاج نيز وجود دارد. كه اگر به صورت گذرا از اين منطقه عبور كنيد به وضوح حضور اين مامورين حافظ جان و مال مردم بدون كوچكترين كنكاشي قابل رويت است. فكر كنم فاصله اين ايستگاههاي حافظ جان و مال مردم تا محل وقوع خادثه 100 متر هم نيست.
لذا تعمق در اين موضوع از مورد اشاره شده ما به مراتب تكان دهنده تر و ترسناك تر تست.
خدا سید جمال را بیامرزد ... در بلاد کفر اسلام دیدم ولی مسلمان ندیدم ... در بلاد مسلمین، مسلمان دیدم اما اسلام ندیدم ...
از ماست که بر ماست ...
اين جمله واقعاً توصيف كاملي از كشور ماست.
چه بلایی سرمون اومده؟
فقط کافیه یکی از نزدیکان یا خودتونو جای فرد چا قو خورده بزارید.
(برگشیم به دوران جاهلیت)
اي صدا و سيما تو كه هر رو از يك قتل در امريكا سخن ميگي جايي كه همه اسلحه دارند
چرا توي ايران كه اسلحه داشتن جرمه اين همه قتل صورت ميگيره چرا در شهري مثل برازجان هفته اي چند قتل صورت ميگيره چيزي نميگي
دارم دق ميكنم از اين صحنه تا كي بايد تهران بايد فاحشه خونه و جاي اوباشگري باشه
خدا ازتون نگذره نيروي انتظامي
از خداوند متعال روزهاي خوب روزهايي شاد و موفق را برايتان ارزو مندم
ولی تقصیر خود بزرگان هم هست
وقتی یه کسی رو وادار به انجام یه کاری کنی از روی لجش اون کارو انجام نمیده
اما اگه بهش بگید که طرف گناه داره داره درد میکشه خودش رو میکشه تا طرف رو نجات بده
لطفا تقصیر جوانان نندازید
خودتون در تربیت اونا مقصر بودید بعد ازشون بد هم میگید؟
یک سری اتفاقاتی داره می افته که به هیج وجه نمیشه تحلیلش کرد ، دست کی تو کاره ؟ مردم ایران دارن به کجاها میرن؟
افسوس
فقطهمینو میتونم بگم واقعا که
آخهاون پلیسا اونجا چی کارمیکردن؟؟؟؟
اگه بچه ی خودشونم جای اون بود این کارو میکردن.
آخه اورژانس چرا دیر رسی!!!!!!!!!!!!!
بیمارستان مدرس تا اونجا 600 700 متر فاصله داشته.
آخه چرا!؟؟؟
خود غلط بود آنچه مي پنداشتيم
اما شک نکنید که 99% افرادی که حالا پس از حادثه دارند شعار می دهند اگر در صحنه حضور داشتند همان می کردند که دیگران کردند!
به خود بیاییم! این حادثه ممکن است برای عزیزان ما هم پیش بیاید آن وقت با مقصر دانستن پلیس عزیزمان به زندگی باز می گردد
صدالبته که پلیس و اورژانس مقصرند ولی ما هم آدمیم مثلا!
مقصر اصلی توی این حادثه پليس هستش
واقعا جای تعجبه که فقط نظاره گر بوده !!!
آی آدما که بر ساحل نشسته شاد و خندانید...