۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۵۱۱۲۲
تعداد نظرات: ۴۶۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۰۹-۱۰-۱۳۸۹
کد ۱۵۱۱۲۲
انتشار: ۰۹:۵۴ - ۰۹-۱۰-۱۳۸۹
نقدی بر سخنان ریاست جمهوری در باره فرمول انقراض ملت ها

فرمول انقراض یک ملت چیست؟

عصرایران ؛ جعفر محمدی - تقریباً از اواسط دوره اول ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد ، موضوع ازدیاد جمعیت ایران ، به یکی از شاه بیت های سخنان وی تبدیل شده است و ایشان در مناسبت های مختلف ، فرصت را غنمیت می شمارد و بر لزوم افزایش جمعیت ایران و کافی نبودن دو بچه تاکید می کند. حتی در یکی دو مورد نیز آقای احمدی نژاد استان شدن برخی مناطق را منوط به تولید مثل و افزایش جمعیت کرد.

آخرین مورد از این سخنان نیز به سفر استانی دولت به کرج مربوط می شود ؛ خبر ایلنا را بخوانید:

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود ضمن انتقاد از شعار دو بچه کافی است اظهار کرد: این شعار فرمول انقراض یک ملت است نه بقای آن. بسیاری از نخبگان و دانشمندان از خانواده‌های پرجمعیت بوده و همین امر موجب رشد آنها شده است.

وی ادامه داد: زمانی که خانواده‌ای شش فرزند دارد باعث کلنجار رفتن آنها و رشد استعدادهایشان می‌شود. اما اینکه گفته می‌شود فرزندان زیاد را نمی‌توان به خوبی تربیت کرد حرف صحیحی نیست چرا که مهم‌ترین وظیفه خانواده تربیت نسل آینده است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه تعداد فرزند زیاد در خانواده موجب رشد نخبگی فرزند می‌شود، تصریح کرد: حالا نمی‌گویم که خانواده‌ها پنج، شش فرزند داشته باشند اما زمانی که حرف از الگوی اسلامی ـ ایرانی می‌آید باید تمام جوانب و تصمیم‌گیری‌ها را تحت تاثیر خود قرار بدهد و الا دیگران برای ما تصمیم گرفته و به خورد ما می‌دهند.

در باب سخنان رئیس جمهور نکاتی چند حائز اهمیت است:

1 - ایشان فرموده اند که شعار دو بچه کافی است ، فرمول انقراض یک ملت است. اگر چنین باشد ، باید ملت چین که قانون تک فرزندی در کشورشان حاکم است ، رو به انقراض برود ولی می بینیم که این کشور ، همچنان رو به صعود است و قله های پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح می کند و پیش می تازد. در مقابل ، بسیاری از کشورهای آفریقایی ، از بس که نرخ زاد و ولدشان زیاد است ، در سیر کردن شکم مردمشان با حداقل تغذیه نیز مانده اند.

بنابراین ، نمی توان انقراض یا عدم انقراض یک ملت را به شعار دو بچه کافی است ، ربط داد. فرمول انقراض یک ملت ، شعار کفایت دو بچه نیست ، بلکه سوء مدیریت ها ، بی تدبیری ها ، هدر دادن سرمایه های ملی ، فراری دادن مغزهای متفکر ، تحدید آزادی های مشروع  ، حذف نخبگان و تکریم کوته اندیشان ، سپردن کارهای بزرگ به انسان های کوچک ، برتری دادن مسائل فرعی بر امور اصلی و ... هستند که روی هم رفته فرمول انقراض و انحطاط یک ملت را رقم می زنند و می توانند حتی تمدنی پرشکوه را به جامعه ای منحط و رو به زوال تبدیل کنند.

یک ملت وقتی رو به انقراض می رود که حتی هوایی که تنفس می کند ، آکنده از سرب و مونواکسید کربن و ذرات معلق و هزار ماده سمی دیگر باشد ، آب آلوده بخورد ، در میان امواج پارازیت های ماهواره ای روزگار بگذراند ، غذایش برنج های آلوده وارداتی گوشت های هورمونی باشد و از شادی های متعارف بی نصیب!
انقراض یک ملت زمانی رخ می دهد که سرزمین اش ، پر شود از دروغ و ریا و تملق و بداخلاقی.
این ها فرمول های انقراض یک ملت اند نه تعداد زایش هایی که زنان دارند.

2 - منابع موجود ، به زحمت کفاف جمعیت کنونی را می دهد. همین که دولتمردان از مردم خواهش می کنند که در راستای همکاری با طرح هدفمندی ، حتی المقدور از گرفتن یارانه ها خودداری کنند تا منابع باقی مانده بین کسانی که نیاز بیشتری دارند توزیع شود ، نشان از کمبود منابع دارد.
همین آب را در نظر بگیرید که تن و بدن مدیران وزارت نیرو می لرزد وقتی یک سال ، باران کمتری می بارد! همین الان که شما در حال خواندن این مطلب هستید ، در خوزستان ، بسیاری از مردم در تامین آب آشامیدنی سالم ، مشکل دارند و در قم ، هنوز آب شور مردم را می آزارد و اگر خدا رحمی نیاورد و بارانی نبارد ، سال آینده در تهران نیز باید منتظر جیره بندی آب باشیم.

امروز با جمعیت 75 میلیونی ، شاهد میلیون ها متقاضی مسکن هستیم و سالانه باید یک میلیون واحد مسکونی احداث شود تا به نقطه برابری عرضه و تقاضا برسیم ؛ حال اگر به جای 75 میلیون جمعیت کنونی ، 100 یا 150 میلیون نفر بودیم چه حال و روزی داشتیم؟ و همچنین است در مسائل دیگری مانند بهداشت ، درمان ، آموزش ، اشتغال ، تغذیه و ... .

مگر خود آقای احمدی نژاد نگفت که در سفرهای استانی کودکی دیده که حتی لباسی برای پوشیدن نداشته و کسانی را دیده که 25 سال است میوه نخورده اند. آیا منطق حکم نمی کند ابتدا لباس و غذای همین جمعیت کنونی تامین شود و بعد اگر منابعی ماند ، به فکر نان خورهای جدید افتاد؟
 
3 - این که جناب رئیس جمهور فرموده اند زمانی که خانواده‌ای شش فرزند دارد باعث کلنجار رفتن آنها و رشد استعدادهایشان می‌شود و تعداد فرزند زیاد در خانواده موجب رشد نخبگی فرزند می‌شود، مبنای علمی و حتی تجربی ندارد . ای بسا از یک خانواده پرجمعیت ، فرزندانی فاضل و دانشمند بیرون بیایند و از خانواده پرجمعیت دیگر ، مشتی دزد و معتاد و کلاهبردار تحویل جامعه شوند. همه این ها بستگی دارد به نوع تربیت و کاملاً هم مشخص است که در جامعه امروزی ما ، به ویژه در شهرها ، هر چه تعداد فرزندان کمتر باشد ، فرصت والدین و منابع مالی خانواده ، به نحو بهتری پاسخگوی نیازهای تربیتی فرزندان است.

4 - هشدار جدی که در این باب مطرح است این که تمام تلاش های سالیان گذشته برای کنترل جمعیت و فرهنگ سازی در این خصوص ، با ترویج جمعیت گرایی در حال هدر روی است و اقداماتی مانند حذف درس تنظیم خانواده از دانشگاه ها ، برداشتن سقف تعداد افراد خانواده در اختصاص یارانه های نقدی و تبلیغ زاد و ولد حداکثری به عنوان یک ارزش اجتماعی در همین راستا ارزیابی می شود.

نکته اینجاست که افزایش زاد و ولد در این سال ها ، منجر به مشکلاتی از قبیل رشد تقاضای اشتغال و مسکن در سالیان آتی می شود و بدین سان ، ایرانیان 20 سال دیگر و مسوولان وقت کشور در آن مقطع ، باید با مشکلاتی دست و پنجه نرم کنند که پیشینیان برایشان تدارک دیده اند.
البته یک نکته را هم نباید از یاد برد و آن این که عموم مردم ، با فرهنگ تنظیم خانواده آشنا هستند و در تصمیم گیری برای خانواده خود ، واقعیت های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی را در نظر می گیرند نه سخنرانی ها را !

 

برچسب ها: احمدی نژاد ، جمعیت ، بچه
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۴۶۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۹۵
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
13
379
احسنت عصر ایران! ما که خودمون متولد دهه شصت هستیم و عضو یه خانواده شلوغ می دونیم که چقدر تعداد زیاد برادر و خواهر باعث کمبود انواع امکانات مادی و معنوی میشه , حالا که با هزار بدبختی از آب و گل در اومدیم محاله که اشتباه والدین خودمون رو تکرار کنیم
به نظر من حتی اگه کسی به مساله اشتغال جمعیت حال حاضر فکر کنه , دیگه حرفی از ازدیاد جمعیت نمی زنه
نادر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
6
320
جناب آقای محمدی گل گفتی . یکی نیست بگوید بعد از انقلاب در یک دوره کوتاه کنترل جمعیت برداشته شد هنوز تبعات افزایش آن مقطع باقی مانده است . آیا از اشتباهات گذشته که هنوز ملموس است درس نگرفته اید؟ تاکی مردم تاوان اشتباه گوئیهای مسئولان را بدهند؟ در ضمن کشورهائی که رشد جمعیت صفر یا نزدیک صفر را سالهاست تجربه می کنند باید تا حالا منقرض شده اند و ما باید در موزه ها به زیارت آنها برویم!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
5
284
نوشته ات رو باید طلا گرفت اما افسوس که گوش شنوایی نیست. ...
ayat
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
5
255
پاراگراف آخرو خوب اومدی، دیگه مردم خودشون تشخیص میدن که دوتا بچه کافیه، ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
6
217
احسنت آقای محمدی. چه زیبا نوشتی. درود بر شما.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
5
210
با تشكر فراوان با اين مقاله پر بارحرفي براي گفتن نمانده حرف دل مارا زدي عصر ايران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
140
9
کاش انقدر عوامانه نمی نوشتید در کشور ما منابع اقتصادی و غذایی و ... جهت رشد جمعیت وجود داره اما استفاده بد از اونه که این شکافها رو بوجود اورده اگر هر خانواده یک فرزند داشته باشند یا حتی فرزندی نداشته باشند هم بدون عوض شدن مدیریت منابع موجود فقر ادامه پیدا می کنه به هر صورت تعدد بستگی به نظر زوجین داره هر چند با تبلیغات جهت دار و جاهلانه امثال شما بعیده که کسی از روی منطق و فکر به اون نگاه کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
5
69
واقعا مطلبي جالب و مستدل و پاسخ پر نغزي بود. اميدوارم مسئولين امر و خصوصا خود احمدي نژاد آنرا بخواند! و پاسخي مستدل ارائه دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۰
پر مغز عزیزم.
شما هم مثل نویسنده این مقاله از سواد کمترین بهره را بردی.
غریبه
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
5
45
عالی بود
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
4
68
مگر خود آقای احمدی نژاد نگفت که در سفرهای استانی کودکی دیده که حتی لباسی برای پوشیدن نداشته و کسانی را دیده که 25 سال است میوه نخورده اند. آیا منطق حکم نمی کند ابتدا لباس و غذای همین جمعیت کنونی تامین شود و بعد اگر منابعی ماند ، به فکر نان خورهای جدید افتاد(سپاسگزار از این متن زیبا)؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
2
41
خدا وکیلی حرف دل مردو را می زنید...
حامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
3
55
آقای رئیس جمهور ، با درآمد ماهی 600 هزار تومان بنده ، بگو چندتا بچه کافیه؟
نسل سومی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
4
46
چین با جمعیت یک میلیارد و 200 میلیون نفر سالهاست با سیاست تک فرزندی منقرض نشده. حالا ما با دو فرزندی می خوایم منقرض بشیم!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
5
35
اینکه احمدی نژاد نمادی از حرف های متناقض است را درست آمدی اما تحلیلت در رابطه با کنترل جمعیت خیلی قوی نیست. البته بنده با کنترل جمعیت موافقم.
ماری
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
3
42
با تشکر فراوان از نویسنده که گفته های وی را باید طلا گرفت . ای کاش می شد که در صداو سیما هم خوانده می شد.... واقعا" با این افزایش جمعیت مشکل بیکاری را چگونه باید حل کرد؟ باز هم تشکر
هومن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
3
36
فوق العاده بود.دوبارکامل خوندم.دختر یا پسر دو بچه کافیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
2
47
والله آدم نمیدونه چطوری زن بگیره بچه دار شدن که جای خود!!
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
3
37
افرین بر عصر ایران مردم خودشان فهم ودرک دارند که با زدوولد کار درست نمیشه
max
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۰:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
2
17
beh irani boodanam omidvar shodam, mersi az zahmateh shoma.
,vوریا
Germany
۱۰:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
3
25
هرچی گفتی حرف حساب بود اما کو گوش شنوا. دمت 20
عبدالله
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
129
6
تنها چيزي كه در نوشته اتان موج ميزند فقط تنفر شديد و لجبازي مي باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۰
موافقم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
عبدا... خان
شما چرا خودتوو ناراحت مي كني
به حرف رئيس جمهور دلبندت گوش بده يه دو جين بچه توليد كن
بعد درباره اين مقاله اظهار نظر كن
انشاا... كه زندگيت پر بركت شود.
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
3
23
درمورد پاراگراف آخر درست است که عموم مردم از تبعات رشد بی رویه جمعیت آگاه هستند اما باز هم کسانی هستندکه از آگاهی لازم برخوردار نیستند همه به یاد داریم که چند سال قبل شخصی عده کثیری را فریفته ودر کوههای اطراف ساوجبلاغ به سفر حج مشرف مینمود ...
تقی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
97
4
متاسفانه جنابعالی قیاس مع الفارق نموده ونیز کلمه الحق یراد بهالباطل ایراد نمودی . ایران در جغرافی ملل با هیچ مملکتی قابل قیاس نیست . حداقل جمعیت در زمان حال دراین حیطه جغرافی دوبرابر جمعیت فعلی است .
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۰:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۰
برادر گرامی!
دلیل؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
3
18
آقااااااااااااااااااااا كو گوش شنوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
3
49
بهتر است مسئولين كه توانائي تامين زندگي چند صد نفر را دارند و هركدام از فرزندانشان در يك كشور زندگي ميكنند اقدام به توليد نسل كنند كه نسل پاك آنان در سراسر دنيا پراكنده شده و باعث بركت در كره خاكي شود نه مردم بيچاره كه توانائي پركردن شكم يك بچه را هم ندارد
فرزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
31
آقای محمدی عاشقتم!!!!!!!
خیلی دنبال بیوگرافیتون گشتم اما چیز خاصی پیدا نکردم!
عصر ایران بیوگرافی محمدی؟
یکی مثل 75 میلیون ایرانی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
2
19
مقاله خوبي بود اما نويسنده محترم بهتر است در مقالات بعدي به عوامل و ريشه اين تلاش دولت براي افزايش رشد جمعيت هم بپردازد... آيا آمارهاي نگران کننده ازدواج و طلاق و مهاجرت جوانان و يا کاهش ميانگين طول عمر ايرانيان نيست که دولت را نگران کرده؟ اگر اين فرضيه درست باشد بايد به دولت گفت که چرا به جاي رفع علتها، به رفع معلولها پرداخته است ؟
ندا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
2
21
هرآنچه جهدکنم دم زگفتگوبندم


زحرف حق نتوانم که دم فرو بندم(بنازم عصرایران )
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
4
15
احسنت.اين جانب مقاله اي داشتم تحت عنوان احمدي نژاد ومالتوس كه زمان طرح افزايش زاد وولدتوسط رييس جمهوردرمطبوعات چاپ شد بجاست نظردانشمندانگليسي نيزدراين خصوص موردتحليل قرارگيرد ضمنااگرسري به سرزمينهاي شمالي بزنيد به راحتي مي بينيدكه مزارع كشاورزي خيلي راحت تبديل به شهركهاي مسكوني مي گرددكه اين بلايكي ازكوچكترين عواقب رشدجمعيت است نمي دانم چرابرخي ..........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
2
19
lمگر نه اینکه چینی ها با فرمول تک فرزندی اکنون منقرض شده اند؛ پس چرا بحث کنیم.
ناشناس
Germany
۱۱:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
2
25
خود آقايون چندتا بچه دارن؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۰
eyyyyyyyyyyyyvvvvvvvvvvvvvvaaaaaaaaaaaaalllllllllllll
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
13
17
اگر منظور احمدي نژاد خانواده هايي هستند كه توانايي لازم در خصوص تامين مالي و بخصوص تربيتي فرزندانشان را دارند نه همه مردم ايران. حرف كاملا" درستي است.واگر منظورش همه مردم باشد باید تاسف خورد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
2
26
به تمام نكات مهم اشاره كرديد و مثال كشور چين هم مقاله شما رو تكميل كرد احسنت به شما
واقعا مسولين ما چه استدلالي مي تونن بيارن وقتي هنوز نتونستن ويراني زلزله بم , فقر شهرهاي مرزي , مشكل بيكاري و مسكن , متكديان رنگارنگ سر چهار راهها و صدها و صدها معضل و مشكل ديگرو از بين ببرن. آخه مردم رو چي فرض كرديد كه براشون اينجوري نسخه مي پيچيد آقايان محترم و مسول
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
74
5
آقای محمدی ، متاسفانه شما در بحث تک فرزندی کوته بینی کردید ...
اگر چین با همان بحث تک فرزندی بیش می رفت(که در حال حاضر این محدودیت برداشته شده است) در 30 سال آینده عملا اقتصادش فلج می شد. چون نیروی کار و در واقع نیروی جوانی نداشت ...

البته نکاتی که توسط نگارنده ذکر شد نیز قابل قبول است. ولی خوب است منصفانه نقد کنید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
2
32
باور کنید ما از داشتن یک بچه هم می ترسیم چه برسه بیشتر باید چند سال برنامه ریزی کرد تا از پس هزینه های 1بچه برآمد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
51
آقای احمدی نژاد هیچگاه نشستن بر سر کلاس های پنجاه نفری را تجربه نکرده است که این حرف ها را می زند. بیچاره زحمات شانزده ساله دولت های هاشمی و خاتمی که به یک حرف نسنجیده بر باد رفت و می رود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
15
با سلام

بررسی دقیقی بود هر چند با جمله آخر شما مو افق نیستم

خیلی از کا رها در این مملکت کا رشنا سی نمی شود
iran
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
2
15
Mr Mohammadi ali bood.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
58
همه متن یه طرف این رو باید با آب طلا نوشت :

فرمول انقراض یک ملت ، شعار کفایت دو بچه نیست ، بلکه سوء مدیریت ها ، بی تدبیری ها ، هدر دادن سرمایه های ملی ، فراری دادن مغزهای متفکر ، تحدید آزادی های مشروع ، حذف نخبگان و تکریم کوته اندیشان ، سپردن کارهای بزرگ به انسان های کوچک ، برتری دادن مسائل فرعی بر امور اصلی و ... هستند که روی هم رفته فرمول انقراض و انحطاط یک ملت را رقم می زنند و می توانند حتی تمدنی پرشکوه را به جامعه ای منحط و رو به زوال تبدیل کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
25
من نمیدونم منابع علمی سخنرانی های احمدی نژاد از کجا میان هر آدمی میدونه افزایش جمعیت باعث تباهی و از بین رفتن ملت میشه مثل الانه خودمون
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
19
کاش نتیجه این استدلالتوتنو با رنگ دیگه یا فونت بزرگتر مینوشتین که بیشتر به چشم میومد ولی در کل خیلی مطلب جالبی بود...
ممنون از این انتقاد واقعا بجا
ناشناس
Germany
۱۱:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
24
ایشون صداش از جای گرم در میاد!
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
2
91
من كه هر چي بنويسم در سايت درج نمي كنيد ولي باز هم به خاطر صراحت گفتار و انتقاد منطقي نويسنده متشكرم خدا دست و قلم نويسندگاه بي طرف و دلسوز منتقد را از جميع بليات دنيوي حفظ كند انشاء ا...
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
2
21
با تشکر از آقای محمدی که حرف دلمون را زدید.راستی مسئولین چه نقشه ای دارند با این تبلیغات های ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
16
افرین حرف های دل ما اینه : بنابراین ، نمی توان انقراض یا عدم انقراض یک ملت را به شعار دو بچه کافی است ، ربط داد. فرمول انقراض یک ملت ، شعار کفایت دو بچه نیست ، بلکه سوء مدیریت ها ، بی تدبیری ها ، هدر دادن سرمایه های ملی ، فراری دادن مغزهای متفکر ، تحدید آزادی های مشروع ، حذف نخبگان و تکریم کوته اندیشان ، سپردن کارهای بزرگ به انسان های کوچک ، برتری دادن مسائل فرعی بر امور اصلی و ... هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
21
جناب آقای محمدی یکی از پر مغز ترین مقالات شما را در اینجا می بینیم. شما با چند مقاله اخیرتان نام خود را در تاریخ روزنامه نگاری ایران ماندگار کردید
babak
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
19
دمت گرم
کی به سخنرانی ها گوش میده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
14
واقعا خوب قلم مي زنيد ولي ايا گوش شنوايي هست؟من فكر مي كنم پشت اين حرف سياستهاي خود خواهانه اي پنهان باشد؟
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
30
پس اگه اینجوریه بریم وسایل پیشگیری از بارداری را تهیه کنیم تا وارداتش رو قطع نکردن
شهاب
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
33
نیست همه خوش شاد و شنگولیم و آخر رفاه رو داریم گفتن زایش رو زیاد کنید مخلوقات بیشتری کیف کنند!!!
خواننده
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
50
يك بند هم بايد به بند هاتون اضافه كرد
* وقتي تعداد فرزندان يك خانواده زياد شد اول پدر و مادر و درنهايت فرزندان به چيزي جز سير كردن شكمهاشون فكر نميكنند*
در نتيجه مسائل سياسي ،مسائل اقتصادي ، مسائل اجتماعي كشور براشون مهم نيست ديگه وقتي براي خوندن كتاب و مجله و سايت ندارن پس آگاهي به صفر ميرسه
ديگه از اين بهتر چي ميخوان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
24
کسی که با گفته یک نفر دیگر بدون در نظر گرفتن امکانات و شرایطی که برای تربیت بچه لازم هست صاحب حتی یک بچه شود معلومه که اصلا عقل ندارد و این قشر باعث بدبختی جامعه هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
2
90
من یک خانواده 12نفری رو میشناسم که7تاشون زندان هستند
عطا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
22
خوشم میاد بعضی وقتها خیلی خوب تفسیر میکنی مباحثو.نمیشه کل این صفحه رو به آقای احمدی نژاد هم ایمیل کنین؟؟؟
ناشناس
United States of America
۱۲:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
2
17
به قول کاشونی ها عصر ایران چاله حلقتو ببوسم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
13
آياحرف منطقي شنوا دارد؟ فعلا هركس برپشت تازي نشست فقط حكم برراندن ميكند.
داود
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
22
آقا جون! شنونده باید عاقل باشه! ایشون هم آزاد هستند هرچی دوست دارند بگن! والا خود دولت یه کاری کرده که بعضاً زوجها حتی یک بچه رو هم زیادی می دونند چه برسه به دو تا و بیشتر!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
23
عالی عالی عالی!!!!!
من خودم دهه 60 ام از این به بعد هم که نوبت ازدواجه دهه شصتی هاست فکر نمی کنم کسی پیدا بشه برای این حرفها کوچکترین ارزشی قائل بشه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
12
درود بر سایت وزین عصر ایران که تحلیلهایش منطقی، متین و برآمده از دل توده مردم ایران است. همیشه در بیان حق پاینده باشید.
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
18
بگذاريد هر چي دل تنگش ميخواد بگه، با اين اوضاع اقتصادي و اجتماعي كه خودمون هيچ آينده اي نداريم كيه كه به اين حرفها گوش بده، در ضمن دمت گرم عصر ايران كه تنها رسانه واقعي به معني واقعي كلمه هستي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
79
38
اگه امکانات باشه چه اشکالی داره چون جمعیت زیاد یه جور برتری به وجود می یاره اگه خوب مدیریت بشه اما کو امکانات؟
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۷:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
قابل توجه بعضی ها. جمعیت سوئیس 7.5 میلیون هست.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
13
ممنون از مقاله خوبتون. هر خانواده خودش تشخیص می ده که چند تا بچه کافیه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
2
35
از نویسنده مقاله تشکر میکنم و از عصر ایران بیشتر بخاطر نشر آن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
2
18
نگرانی دولت از اینده است. خانواده ای که یک پسر دارد هرگز وی را برای کشته شدن به جنگ نخواهد فرستاد. اولین باری که احمدی نژاد این حرف را زد همه رسانه های معتبر دنیا اینو گفتن اما تو ایران قضیه کاملا بایکوت خبری شد!!!
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
17
اینقدر قشنگ نوشتی که نه دلم میاد چیزی اضافه کنم و نه میشه چیزی کم کرد. یک نفر باید به این حضرات حالی بکنه که رشد معقول جمعیت لازمه و خوبه. بعضی از کشورها مثل ایتالیا رشد منفی دارن به همین خاطر جمعیت پیر میشه و نیروی کار ندارن. از طرف دیگه رشد جمعیت فله ای مثل بنگلادش و پاکستان هم باعث میشه منابع از بین بره. رشد جمعیت باید طوری باشه که هرم سنی کشور حفظ بشه و برنامه ریزی کرد. به رییس جمهور بگین اگر رشد فله ای جمعیت خوبه ایشون هم 20 تا وزیر اضافه بکنن به هیئت دولت که چندتا دانشمند در بیان از توش. متاسفانه درست حرف زدن و حرف درست زدن از یاد رفته.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
9
65
سوال : چطور میشود که نخبه ای مانند رییس جمهور محترم ، منطقی با این درجه از وضوح و با اینهمه برهان عریان را نادیده میگیرند؟
درست است که نخبگان اغلب متفاوت می اندیشند اما ... ؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
4
90
من خود دريك خانواده 11نفري بودم حتي يك نفر تحصيلات عالي ندارد
yusef
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
9
صد ها جوان دهه شصت را دیده ام که به خاطر تعداد زیاد فرزندان خانواده و تقسیم شدن درامد خانواده بین آنها، نتوانسته اند تحصیل، هنر، ورزش و استعداد خود را به ثمر برسانند و با دست خالی وارد بازار کار شده اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
9
به تو حــاصـلـــــی نــــدارد غــم روزگـــار گفتن

که شــبــی نـخفته باشــی به درازنای سالی

غــــم حــــال دردمـــنـدان نــه عجب گرت نباشد

که چنین نرفتـه باشد همه عمر بر تو حالی
دادا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
11
ببینید دوستان هرکس میدونه صلاح و خوبی در چیه هرکس این اشتباه رو بکنه و خانوادش رو کنترل نکنه درآینده کاسه چه کنم دست میگیره
خوب ...... به درک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
9
احسنت بر شما. به قول معروف عاقلان را اشارتی بس است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
2
40
جناب آقاي محمدي:
بند 1 نوشته شما محشر بود. به اميد روزي كه ياد بگيريم چشممان را بروي واقعيات گشوده و با منطقي صحيح همه براي آباداني ايران عزيزمان دست به دست هم دهيم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
16
من موندم بابا بعد از 6 سال دیگه باید به حرفهای اینجوریه رئیس جمهور عادت کرده باشیم و اصلا برامون تعجب آور نباشه!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
95
8
ما 10 نفريم همه تحصيل كرده هيچكدوم هم زندان نرفتيم به اندازه كافي زندگي ميكنيم خدا را شكر
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
تو که راست میگی......اما...
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
موردی برخورد نکنید داداش جان چون آن وقت بنده هم می توانم بگویم که ما سه بچه ایم و دو تا از ما تحصیلکرده اما بیکار است و یکی هم که شاغل است در خارج کشور زندگی می کند.
hamid
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
41
محمدي جان قلمت(كيبوردت) حرف ندارد
ممنون
گلي
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
48
با سلام
وعرض خسته نباشيد
من جزو يك خانواده پر جمعيت 8 نفري هستم و من كه آخرين فرزند خانواده هستم فقط تحصيلات عالي را گذراندم و بقيه حتي سيكل هم نگرفتند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
16
درود بر عصر ایران ایرانی! مقاله عالمانه ای بود. تصورات واهی نباید مبنای تصمیم گیری باشه
بهمني
United Arab Emirates
۱۴:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
26
احسنت برشما كه حرف دلمان راگفتيد
هبي
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
29
عاليه اما اي كاش افراد زيادي تو مملكت دسترسي به اينترنت داشتند و ميديدند اين مطالب رو
من هميشه عصر ايرانو تبليغ ميكنم
احسنت
دزفول قهرمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
26
ای ول . الحق که انتقادات خوب و ظریفی رو مطرح کردید. به این رویه ادامه بدهید .
ارمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
24
احسنت به عصر ايران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
94
4
من با اکثر حرفهای رییس جمهور مخالفم ولی این مورد را صحیح میفرمایند. تمام ایراداتی هم که شما به سخنان ایشان گرفته اید به مشکلات مدیریتی برمیگردد. مخالفان افزایش جمعیت در واقع به دلیل مشکلات سعی میکنند مسئله را پاک کنند درحالیکه باید مئله را حل کرد. کاهش جمعیت نوعی پاک کردن مسئله است. نباید به خاطر مشکلات مدیرتی جامعه مشکل دیگری را (زوال جمعیت) بوجود آورد.
پاسخ ها
داش صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
پس لطفا اول مسئله رو حل کنید، بعد به فکر افزایش جمعیت بیفتید.
چرا میخوان با افزایش جمعیت مسئله رو سخت ترش کنید؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
24
متشکرم عالی بود و کاملا منطقی
علی
Germany
۱۵:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
2
32
امروز از انتقادات شما خیلی خوشم امد ولی افسوس که همیشه اینطوری نیستید.لااقل مردم از خوندن این مقالات یه خورده دلشون خنک میشه و چشم و گوششون باز
عمو حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
135
7
آقاي محمدي به نظر بنده شما فقط نوك دماغ خود را ميبيني آقاي احمدي نژاد كه نكفته بايد همه ايراني ها در ايران بزرگ شوند و يا زندگي كنند با توجه به هوش و اسعتداد ايراني ها و رشد و نمو در دانش وعلم بزودي تمام قله هاي معرفت ودانش در اختيار ايرانيان خواهد بود وبا توجه به مديريت جهاني و در اختيار گرفتن آن از طرف فرزندان ما از نظر خاك و منافع و امكانات چيزي كم نمي آوريم وكل هستي در اختيار ما است و براي اداره آن نياز به نيروهاي تازه نفس ايراني داريم دور از ذهن نخواهد بود بر پايي امپراتور بزرگ ايران زمين
پاسخ ها
من هم عمو رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
ولي رفيق بيا كمي سرعت اداره جهان را كم كنيم مبادا به مريخ پرتاپ شود.دادا از كدام امپراتوري حرف مي‌زني؟
داش صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
سلام عمو حسن
ببخشید، الان اینایی که گفتی رو بهش اعتقاد داری؟
اگه واقعا به این حرفایی زدی اعتقاد داری، باید بگم خیلی تو توهمی عمو جون.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
درضمن سرنوشت کشور ایتالیا رو نگاه بیاندازید که با متوسط سن 42 سال دست به گریبان مشکلات اقتصادی اند
حال آنکه هند با جمعیت بیش از یک میلیاردی در حال جهش اقتصادی است
لطفا رسانه رو تبدیل به نظرات ناپخته شخصی نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
جهان آفرینش، مدیریت الهی را دارد شما به فکر مدیریت خودتون باشید و بس!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
عمو حسن عزیز نظر شما محترم اما یه کمی زیادی تخیلی فکر میکنی. ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
شما فیلم هندی زیاد میبینید مگه نه؟
یا اینکه تفکرات ناسیونالیستی و جهانخوارانه دارید که میخواهید امپراتوری راه بیندازید
بیدار شو عمو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
امان از دل خجسته
پدر بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
3
29
آقای عمو حسن:فکر کنم شما کوری و فقط تلویزیون و رادیو گوش میکنی که حقایق و نمیبینی!در هوش و استعداد ما ایرانیها که شکی نیست ولی مدیریت جهانی رو .......!!!!!!!!!!
امیر از تهران
United States of America
۱۶:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
17
تعدد فرزند؟!
متاسفانه امروزه می بینیم که نه دو بچه که بسیاری از خانواده ها بخاطر بالا بودن هزینه های زندگی و کم شدن تدریجی قدرت خرید مجبور هستند به (1) بچه قناعت کنند. همه دوست دارند 2-3 بچه داشته باشند ولی اگر آقایان بچه شان در مدرسه دفتر همکلاسی را دیده و بجای دفتر 500 تومانی دفتر 4000 تومانی طلب می کرد، در حالی که در کشور عزیزمان حدافل دستمزد 300 هزار تومان است و با هزینه های متعدد و مشکلات روز افزون زندگی برای بسیاری از خانواده ها آیا این امکان وجود دارد؟!
کاش همه می توانستند همان دو فرزند را از نظر اقتصادی و تربیتی تامین کنند. کاش!
داش صادق
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
9
7
آقای جعفر محمدی
خیلی خوب بود.
فقط یه کم رو املای کلمه "تهدید" بیشتر دقت کن.
شما نوشته بودی "تحدید".
عصر ایران سلام
ممنون از لطف تان
"تحدید" به معنای محدود کردن و "تهدید" به معنای ترساندن است و در متن ، به معنای نخست آمده است.
موفق باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
2
6
آفرین جالب بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
29
عمو حسن شما كه تموم دماغت ميبيني،فكر كنم از هيچي خبر نداري،چون اونهايي كه از وطن ميرن ديگه برنمي گردن و تمام دستاوردهايي كه نيز كسب ميكنن متعلق به همون كشوري ميشه كه مهاجرت كردن.بنا براين فكر نكن كل هستي مال ماست.
وریا
Germany
۱۷:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
3
7
دمت 20 اما کو گوش شنوا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
28
6
نویسنده محترم:
انقراض یک ملت در 20 یا 50 سال رخ نمی دهد،بلکه در طول قرن ها رخ می دهد.منظور هم این نیست که یک ملت از بین بروند بلکه استحاله فرهنگی پیدا می کنند.برای درک این موضوع به آمار مهاجرت به کشورهای اروپایی نگاهی کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
2
18
عزیزان توجه کنند این سخنانی که آقای احمدی نژاد فرمودندیه مسئله داخلی هست وبحمدالله آگاهی که مردم داخل ایران دارند زیاد مسئله سازنیست ولی سخنانی که تو سطح بین اللمللی وبااین ادبیات ایراد میشود،ممکن است کشوررو به.......
مورخ
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
71
7
دوستان عزیز!
نکاتی رو که در زیر بهشون اشاره میکنم برخی از اسناد محرمانه ای بوده(دیگه نیست) که تاریخ دقیق افشای اونها خاطرم نیست(از این بابت شرمنده)
مدتها پیش سران چند کشور غربی در نشستی که در امریکا برگزار شده بود به این نتیجه رسیدند : که اگر رشد فعلی جمعیت در بسیاری از کشورها به همون شدتی که در کشور های خودشون بالاخص امریکا هست ، پیش بره.
در آینده نه چندان دور رشد صنعتی کشورهای جهان سوم تشدید میشه و از اونها جلو میزنه!
اومدن شعاری تحت عنوان فرزند کمتر = زندگی بهتر رو از طریق سازمانهای بین المللی به اذهان عمومی این کشورها تزریق کردند. الباقی ماجرا رو خودتون میدونید.
نکته تکان دهنده اینجاست که همین الان در کشور ما، در نقاطی که بعضا(جسارت به هموطنهای خودمون نباشه) وهابیت و... حضور دارند رشد جمعیتی اونها 3 برابر رشد جمعیتی نقاط دیگر کشور هست!
مقداری تامل در این قضیه و تحقیق بیشتر رو می سپارم به ذهن حقیقت جوی شما
sasan
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
6
17
خیلی زیبا نوشتید وحقیقترا بیان کردید البته یادمان باشد که این مسئولین را ما سرکار آوردیم و وقتی دیدشان تااین حد سطحی و غیرمنطقی است پس باید به خودملت انتقاد کنیم نه جناب مسئول
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
3
6
با تشکر از مطالبی که بیان کردید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
3
18
اینجا هم میشه پاکستان
پاسخ ها
نادر
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۹:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۰
شایدم بنگلادش!!!
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
29
6
در علم اقتصاد جمعیت عامل توسعه است .جمعیت یک متغیر وضعیتی است نه کنترلی . نباید مسائل را وارونه دید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
36
يك بچه دارم خودم و همسرم كار مي كنم هنوز مانده ايم چگونه خرج خود و او را و آينده او را تامين كنيم
عوض دولتخواه
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
9
به نظر من باید به کارهای اساسی پرداخت . که در مقاله شما به انها اشاره شده است . ومردم خودشان تشخیص می دهند جند تا بچه کافی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
13
خوشحالم که در عرصه خطیر رسانه هنوز هستند آزادمردانی که حرف دل بسیاری از مردم رو با قلمی شیوا و رسا بیان میکنن. خدا توفیقتون بده و به مسئولین ما هم کمی فرصت تفکر و تدبر بیشتر...آمین
ایرانی
United States of America
۲۰:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
26
شما شکم همینا را سیر کنید و همین جوانان را سرکار بفرستید بقیش پیشکش
این حرفهای برای جوامع تامین شده هست . نه ایرانیکه چند میلیون بیکار داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
2
22
من در یک خانواده 8

نفری بدنیا آمدم. بالا ترین مدرک د یپلم . اون هم من و یکی از برادرهام . در ضمن پدر و سه برادر معتاد. بقیه را خودتان حدس بزنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
2
15
کی گفته تک فرزندی و دو فرزندی یعنی زوال جمعیت برادر من! این سیاست،موجب کنترل جمعیت است و هیچ منافاتی با رفع مشکلات مدیریتی ندارد بلکه شرط عقل است برای جلوگیری از مشکلات احتمالی
ali
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
0
9
با نظر عموحسين موافقم اين جوري جهان را بهتر فتح مي كنيم بازم نشان ندادي واگذارت به احمدي نژاد و مشايي.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
0
22
براي من عجيب است كه دراين زمانه افرادي باشندكه تعدادفرزندانشان راباحرف ديگري خواه رييس جمهورياكس ديگرتعيين كنند....هرخانواده اي براساس نيازش وتواناييش بايدتعيين كندكه چندفرزندميخواهدبراي همه چيزمان كه تعيين تكليف ميكنندلطفااين يكي رابخودمان بسپاريد..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
9
vaghean naghde jananeei bood.
ايراني
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
20
اميدوارم عصر ايران بدون فرا رسيدن شب به دميدن صبح ختم شود،...
bahman
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
16
با سلام وتشکر از ته قلبم از این متن بسیار جالب وشجاعانه امیدوارم در اینده هم چنین متن های را ببینم.
بهلول
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
2
15
حالا که رییس جمهور عزیز اینقدر بر مواضع خود اصرار می ورزند و به غیر از حرفهای آقای مشایی حرف هیچکسی را گوش نمی کنند بیایید با آقای مشایی همفکری کنیم!!لا اقل ایشان اهل تبادل نظر و تعامل هستند!شاید برخی از حقایق را بتوان از طریق ایشان به رییس جمهور محبوب قبولاند!
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
74
7
انشاءالله انصاف داريد و اين نظر را مي گذاريد
نويسنده مطلب توانائي زيادي در خلط موضوع دارد .
بند 1 : اولا در چين فقط در شهرها قانون تك فرزندي است نه همه جاي آن .
زيرا در غير اينصورت رشد جمعيت آن بايد منفي مي شد ، درحالي كه نيست .
2- كشور ما از نظر منابع جزء كشورهاي غني دنياست و مشكلات موجود ارتباطي به منابع ندارد بلكه بدلبل سوء مديريت است .

3-در اين مورد بهتراست به نظرات روانشناسان مراجعه كنيد . من خود شاهد بوده ام كه در خانواده هاي پر جمعيت تربيت كودكان بهتر بوده است .
از طرف ديگر نقش ثروت در تربيت كودكان كمتر از آن است كه شما مي گوئيد . به عنوان شاهد مثال ، افراد پيشتاز در كشور را از نظر علمي ، فرهنگي ، ورزشي و... در نظر بگيريد ، چند درصد انها در خاتواده هاي متمكن رشد يافته اند ؟
اگر رشد جمعيت نزديك به صفر يا منفي باشد آن جمعيت به مرور دچار پيري خواهد شد كه آنهم تبعات خود را دارد و به همبن دليل در كشورهاي اروپائي مهاجر جذب ميكنند .
جمعيت جوان يكي از ابزارهاي پيشرفت و برگهاي برنده ء هر كشوري است همانطور كه خانم رايس وزير امور خارجه سابق آمريكا نيز از اين مورد به عنوان يكي از نكات مثبت ايران ياد كرده بود.
دوست عزيز من بهتر است به جاي اتصال غير منطقي علت و معلول ، دلايل واقعي مشكلات كه همانا مديريت هاي غلط ، اقتصاد دولتي ،ياراته هاي بي حساب و كتاب و .... را مطرح كنيد .
رضا
Belgium
۲۲:۱۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
1
63
ما که 32 سالمونه هنوز مامان بچه ها رو پیدا نکردیم ، پیداش کنیم فکری هم به حال تعداد بچه ها می کنیم!!!!!!!
ناشناس
United States of America
۲۲:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
2
36
بجای این حرفا سری به سایت شرکت کنترل هوای تهران بزنید ببینید آلودگی Nox که در اثر سوخت ناجور!! درست شده چه بلایی به سر تهران آورده!!!
حتماً تو گزینه هاش داخل شید و Nox و یا ؤOC را سرچ کنید تا عمق فاجعه را ببینید:
http://91.98.44.19/RBO/rbo.php?ID=18062&CLASSID=76
پیمان
Malaysia
۰۷:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۰
1
7
دمت گرم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۰
1
7
اين مقاله بايد در سايتهاي ديگر هم مورد استفاده قرار بگيرد
نادر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۹:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۰
1
18
احمدی نژاد در زمینه آلودگی هوای تهران گفته بود، همین که چند میلیون نفر دم و بازدم داشته باشند ایجاد آلودگی هوا می کند.. حالا انگار حرفاش یادش رفته که می خواد آلودگی را چند برابر کنه!!!
ناشناس
Netherlands
۱۲:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۰
1
17
فرمول انقراض یک ملت چیست؟ تنفس هواي مطبوع تهران!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۱
18
2
ما یه خونواده هشت نفره هستیم هممون هم تحصیل کرده ایم شکر خدا مشکل خاصی هم نداریم ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۱
3
8
احسنت. ما که جرات نداریم از دست اینها اعتراض کنیم. جداقل شما گفتار 70 میلیون ایرانی رو به آقایون رسوندید. تشکر میکنم.
علي
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۱
2
8
عالي بود دمت گرم آقاي محمدي شما به هدف زدي
afshari
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۱
2
10
آقاي محمدي نمي شناسمت نميدونم ازچه جناحي هستي ولي نوشته هات رو دوست دارم يخصوص اين متن رو خداحفظت كنه كه هردل مارو گفتي اين شعر رو كاش مينوشتي :نون دونه اي 400 تومن گوشت كيلويي 20 هزار تومن بنزين ليتري 700 تومن كرايه خونه ماهي دستكم 500 هزار تومن ملت ايران رو واميداره به رقاصي .
سلام
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۱
1
5
ممنون از مقاله عالیتون. خودم دو بار خوندم و به همه اطرافیانم هم توصیه کردم این مقاله رو بخونند. ممنون
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۹:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۱
1
6
eeeeeyyyyy khodaaaaaa
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۱
1
13
پس این همه یارانه ای رو که دادن یا امکاناتی رو که آماده کردن رو کی استفاده کنه؟ ای بابا!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۱
2
12
با این وضع اقتصاد و فرهنگ اجتماعی بیمار نیازی به تبلیغ ازدیاد جمعیت نیست جمعیت ما همین حالا هم بدون تبلیغ سرعت رشد دارد .سری به روستاها بزنید عیار دستتان خواهد آمد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۱
2
12
با وضعيتي كه پيش آوردن مردم از فكر ازدواج خارج شدند چه برسه به تعداد بچه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۱
2
11
بسیار عالی بود من نگاهی هم به نظرات کردم نسبتا همه جامعه ما دارای شعور فکری و فرهنگی هستن اما چرا وضع ما اینچنین است خدا می داند
جهان سومی ها
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
0
16
اقای مسول هروقت تونستی بچه ای که به دنیا میاد براش تا 20 سالگی برنامه داشته باشی مثل کشورهای جهان اول اون وقت می تونی این حرفها رو بگی.
در مملکتی که در کلان شهر اون هنوز تو مدارس کلاس های 40-50 نفری !!! بوده و یک معلم از ریاضی گرفته تا شیمی تا مربی ورزشی همه کاره کلاس شده وای به حالمان
در مملکتی که بچه فقط اسم پدر مادر روشه ولی از صبح تا شب به علت کار پدر مادر برای یک لقمه نون تو مهد کودک و..... هست وای به حالمان
ما که از اول زندگی تا اخرش به خاطر نداشته ها اه می کشیم وای به حالتان
وبگردی