۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۵۲۷۱۰
تعداد نظرات: ۴۳۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۲۲-۱۰-۱۳۸۹
کد ۱۵۲۷۱۰
انتشار: ۱۳:۳۱ - ۲۲-۱۰-۱۳۸۹

صداوسیما و پوشش سقوط هواپیما در ارومیه

عصر ایران - رضا غبیشاوی - یکی از مهمترین مسائل درباره حادثه سقوط هواپیمای مسافربری در نزدیکی ارومیه که منجر به مرگ جمعی از مردم شد؛ نحوه پوشش این اتفاق توسط صداوسیما بود. رسانه ای که پسوند ملی را به دنبال خود یدک می کشد اما کارکرد آن در این حادثه ثابت کرد صداوسیما با عبارت فاصله دارد.


اولین خبر از سقوط هواپیما در ساعت 19 و 45 دقیقه،  در بخش خبری 20و30 شبکه دو پخش شد و بعدا از آن در شبکه خبر که مشغول پخش برنامه بود، زیر نویس شد. شبکه خبر همچنین برای چند دقیقه کوتاه برنامه عادی خود را قطع و خبر فوری سقوط را اعلام کرد.

در بخش خبری 21 شبکه یک که به همراه بخش خبری 14، مهمترین و پرمخاطب ترین بخش های خبری تلویزیون هستند؛ سقوط، دومین خبر بود. با وجود گذشت بیش از یک ساعت، خبر سقوط بسیار کوتاه با ارائه جزئیات حداقلی بدون هیچ فیلم، ارتباط مستقیم با ارومیه، عکس یا حداقل نقشه ای از محل حادثه یا فرودگاه ارومیه یا وضعیت خانواده های قربانیان منتشر نمی شود و تنها به مکالمه تلفنی ساده و بسیار روتین با مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمای کشوری اکتفا می شود که وی نیز عبارت های کلیشه ای را تحویل مخاطبان می دهد. از همان عبارت هایی که گوش هایمان به شنیدن آنها عادت کرده و همه آنها را از حفظیم: "در حال بررسی هستیم."

گوینده خبر به سرعت از "سقوط" می گذرد و ادامه خبرها به روال همیشگی ادامه می یابد. پخش گزارشی مفصل از باریدن برف در تهران و مصاحبه با مردم و ابراز خوشحالی آنها از بارش برف و زیبایی های آن و الخ.

در بخش خبری 22 و 30 شبکه دو، سقوط اما نخستین خبر بود. اولین فیلم و تصاویر به همراه گزارش خبرنگار از محل همراه حادثه سه ساعت بعد از سقوط از شبکه خبر و شبکه تهران منتشر شد. گزارش عینی خبرنگار واحد مرکزی خبر هم در صبح روز بعد منتشر شد. جالب اینجاست که در فردای حادثه، خبر سقوط پس از گذشت 25 دقیقه از آغاز بخش خبری 14 شبکه یک و گذشت حدودی همین  زمان در بخش خبری 21 شبکه یک به آن پرداخته می شود.

شبکه استانی آذربایجان غربی نیز با پخش برنامه های مختلف مانند فیلم و موسیقی تا ساعت یک بامداد مسئولیت خود را برای اطلاع رسانی از این حادثه به خوبی انجام داد.

همچنین در حالی که در شهر عزای عمومی اعلام شده بود، آگهی های تبلیغاتی با آهنگ ها و ترانه های شاد پخش می شد به گونه ای که برخی مردم در تماس با صدا و سیمای آذربایجان غربی اعتراض کردند که اگر دو روز دندان روی جگر بگذارید و نمک به زخم مان نپاشید، ورشکست نمی شوید.

 کارهایی که صداوسیما می توانست انجام دهد

اگر امکان راه اندازی شبکه خصوصی بود قطعا صداوسیما نمی توانست چنین به دور از مسئولیت حرفه ای به پوشش خبری سقوط بپردازد.  همانطور که از نیروهای امدادی و دیگر مقامات مسئول انتظار واکنش سریع و مسئولانه در برابر حادثه سقوط می رود از صداوسیما نیز انتظار است که به مسئولیت حرفه ای خود در اطلاع رسانی سریع و دقیق و همه جانبه از حادثه ای که همه مردم ایران با دلهره و ناراحتی، کنجکاوانه جزئیات آن را پی گیری می کنند عمل کند.

به بیان بهتر، باید خبرنگاران و تصویر برداران صدا و سیما همانند نیروهای امدادی به محل حادثه بروند و از همان جا مستقیماً به اطلاع رسانی بپردازند. شبکه خبر می توانست برنامه های عادی خود را قطع کند و به جای گفت و گو درباره مسائل خنثی و دارای اولویت دست چندم و پخش برنامه های عادی، بر دریافت و انتشار مستمر جزئیات مربوط به حادثه سقوط متمرکز می شد تا عطش مهلک مردم را برای دریافت اطلاعات پاسخ می گفت.

در بخش های خبری مختلف یکشنبه شب می شد ضمن تماس تلفنی با خبرنگار از هنگام حرکت به سمت محل حادثه تا رسیدن به آن مشاهدات وی را برای مخاطبان نقل کرد. می شد ارتباط مستقیمی از فرودگاه ارومیه یا محل حادثه یا از نزدیک ترین منطقه به محل حادثه برقرار کرد و تصویری از وضعیت خانواده های بازماندگان منتقل کرد و مردم را به محل حادثه و حال و هوای آن برد.

 پوشش صداوسیما از معطلی های مسافران در فرودگاه های اروپا و آمریکا

صداوسیما در چند وقت اخیر به شدت بر مسئله معطلی مسافران در فرودگاه های اروپایی به دلیل برف و سرما و لغو پروازها متمرکز شده بود. گزارش های خبری و مصاحبه با آنها را ترجمه و پخش می کرد. خبرنگاران صداوسیما در اروپا به سراغ این مسافران می رفتند و پای درد دل آنها می نشستند تا کانالی برای انتقال شکایت و اعتراضات آنها باشند و با یادآوری ملال آور و بیش از حد این موضوع مقامات مسئول و دولت های اروپایی را متهم کند و وسیله ای برای سرکوفت زدن به آنها بیابد.

عجیب آنکه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران آنقدر که به معطل شدن مسافران در فرودگاه های اروپا و آمریکا اهمیت می دهد یک دهم آن را برای مسافران ایرانی کشته شده در سانحه هوایی در کشورمان قائل نیست.

خبرنگاران صداوسیما هزاران هزار کیلومتر آن طرف تر به فکر حقوق مسافران اروپایی و آمریکایی معطل شده در فرودگاه ها هستند و به مثابه دایه مهربان تر از مادر از اینکه آنها به دلیل برف و سرما و لغو پروازها،‌ کریسمس را باید در فرودگاه ها باقی بمانند به تکاپو می افتند اما حاضر نیستند برای مسافران ایرانی به مسئولیت معمولی خود در اطلاع رسانی بپردازند. همان مسافرانی که با پول آنها چرخ صداوسیما می چرخد و به جای رسیدن به فرودگاه ارومیه سر از سردخانه پزشکی قانونی و بیمارستان در آوردند.

جالب اینکه در لغو پروازها به دلیل برف و سرما و معطلی مسافران در اروپا ، مسئولان یکی از متهمان هستند اما در سقوط هواپیما و مرگ مسافران در ایران، خبری از سهم مسئولان در این حادثه نیست.

البته صدا و سیمای ما، فقط در سانحه سقوط هواپیما از بقیه عقب تر نیست. پیش از این و در روز پنجم آذرماه نیز حادثه ای مشابه اتفاق افتاد: در روز پنجم آذرماه زلزله ای نزدیک به 6 درجه ریشتر در جنوب استان فارس رخ می دهد. رویترز ساعتی بعد به نقل از مرکز زلزله نگاری آمریکا شدت زمین لرزه‌، عمق و محل دقیق کانون زلزله را اعلام می کند. شبکه الجزیره انگلیسی این خبر را به عنوان خبر فوری زیرنویس می کند و دیگر رسانه های خارجی نیز آن را در صدر اخبار خود قرار می دهند اما در صداوسیمای ایران صبح روز بعد ضمن خواندن خبری کوتاه درباره زلزله به مخاطبان وعده می دهد مشروح این خبر در بخش های بعدی به اطلاع آنها رسیده می شود. مثل اینکه چند دقیقه پیش زلزله شده است.

 پوشش خبری سقوط در شبکه های ماهواره ای و رسانه های دیگر

شبکه های خبری ماهواره ای به محض اطلاع از سقوط آن را در قالب خبر فوری زیرنویس کرده و جزئی از نوار خبری پائین صفحه خود قرار دادند. این حادثه، خبر نخست آنها در بخش های خبری بود. با کارشناسان و خبرنگار خود در تهران تماس گرفتند و سعی کردند با تلاش زیاد جزئیاتی از این حادثه را مخابره کنند. جالب اینکه شبکه سی ان ان بلافاصله پس از پخش خبر فوری سقوط هواپیما در حومه ارومیه علاوه بر گفت و گو با کارشناس مسائل ایران، در برنامه پیش بینی آب و هوا نیز وقتی کارشناس آب و هوا به خاورمیانه رسید به شهرهای تبریز ارومیه و تهران و وضعیت فعلی و آینده آب و هوای آنها به طور ویژه اشاره کرد.

نکته دیگر نیز توجه به خانواده های قربانیان این حادثه بود. در صورتی که نگاه همه رسانه های داخلی اعم از صداوسیما و خبرگزاری ها به مسافران و سقوط هواپیما بود کسی به خانواده های این مسافران توجه کافی را نکرد و این خبرگزاری های خارجی رویترز و فرانسه بودند که تنها عکس هایی را از خانواده های قربانیان منتشر کردند.

 پوشش العربیه از حادثه سقوط هواپیمای باری در دبی

همچنین می توان به شیوه پوشش رسانه ای حادثه اخیر سقوط هواپیما در دبی اشاره کرد. هواپیمایی باری متعلق به شرکت آمریکایی که خدمه پرواز تنها سرنشینان آن بودند.

این هواپیما در منطقه ای در داخل پایگاه نیروی هوایی امارات در نزدیکی یکی از جاده های اصلی منتهی به دبی سقوط می کند. شبکه العربیه خبرنگار خود را به محل سقوط می فرستد. این خبرنگار از لحظه حرکت تا زمان رسیدن به نزدیکترین محل به سقوط در بخش های خبری مختلف تمامی جزئیات را می گوید. اینکه هوا صاف است. وضعیت عبور و مرور خودروهای عادی است ولی تعدادی از خودروها و مردم در مکانی در نزدیکی محل سقوط نظاره گر ماجرا هستند.

خبرنگار العربیه نمی تواند وارد منطقه نظامی شود ولی از نزدیک ترین نقطه به محل حادثه ارتباط مستقیم تصویری برقرار می کند و ضمن نشان دادن منطقه ای که در آن اتفاق افتاده مخاطب را با فضای حادثه آشنا می سازد.

همزمان در محل شبکه العربیه نیز فیلمی انیمیشنی و گرافیکی از این حادثه ساخته می شود که نشان  می دهد هواپیما چگونه سقوط کرده و به زمین برخورد می کند. سپس به بررسی فرضیه های مختلف می پردازد. با کارشناس هوانوردی به گفت وگو می نشیند. با مقامات فرودگاه دبی و هوانوردی مصاحبه می کند و وضعیت این فرودگاه را جویا می شود. مبدا و مقصد پرواز بررسی می شود و محموله های این هواپیما. سابقه هواپیما شرکت سازنده و مالک آن و خیلی چیزهای دیگر.

آنقدر این پوشش خبری غنی و مفید بود که به خودم گفتم حتما مقامات مسئول در امارات نیازی به تماس با دیگر بخش های مدیریتی و کسب اطلاع ندارند و صرف پیگیری العربیه برای آنها کفایت می کند و البته همه این اطلاع رسانی ها در ساعت های اولیه پس از سقوط هواپیما روی داد.

  پوشش جنگ عراق و لبنان را فراموش نکرده ایم

البته مخاطب ایرانی به اینگونه پوشش رسانه ای حوادث مختلف توسط صداوسیما عادت کرده و صحنه هایی از آن را به یاد دارد. در جنگ 2003 آمریکا علیه عراق در حالی که همه شبکه های خبری در مناطق مختلفی از عراق خبرنگار داشتند و جنگ را پیگیری می کردند صداوسیمای ایران به خبرنگار خود در طرف ایرانی رودخانه مرزی اروند در آبادان بسنده کرده بود که ماننده فالگیران که با نگاهی به ته مانده قهوه در فنجان، حجم زیادی از اطلاعات را بیان می کنند خبرنگار صداوسیما نیز با نگاه کردن به آن سمت رودخانه و حداکثر زوم کردن دوربین فیلم برداری بر شهر مرزی فاو عراق تمامی تحولات جنگ عراق را از بیان می کرد.

در بغداد نیز صداوسیما تنها تصویر میدان مرکزی این شهر یعنی میدان فلسطین را پخش می کرد و خبرهای بی روحی را می گفت. احتمالا خبرنگار ایرانی از بالکن اتاقش در هتل فلسطین که مشرف به میدان فلسطین است به فعالیت رسانه ای مشغول بود و خبرهایش در این حد بود که الان برق قطع شد یا چند دقیقه قبل 4 فروند هواپیما از بالای شهر رد شدند! و این درحالی است که در همان مقطع دفتر شبکه ابوظبی در بغداد مورد هدف قرار گرفت و خبرنگارش زخمی شد. دفتر الجزیره در بغداد هدف قرار گرفت و یک نفر از این رسانه کشته شد. دو نفر از خبرنگاران شبکه ال بی سی از مسیر ایران سعی کردند از رودخانه اروند بگذرند که توسط نیروهای عراقی بازداشت  شدند.

پس از آن در جنگ لبنان نیز در حالی که خبرنگاران مرد صداوسیما کیلومترها دورتر از صحنه جنگ بود، زنانی مردانه در نزدیک ترین مکان به محل درگیری در جنوب لبنان، گزارش لحظه به لحظه و البته جذاب تجاوز  وحشیانه 33 روزه اسرائیل علیه لبنان و مقاومت جانانه حزب الله را به تصویر کشیدند تا خبرنگاران صداوسیما تنها به این اکتفا کنند که در روزهای بعد از جنگ خاطرات خود را بیان کنند یا به مناطق سابقا جنگی بروند و لاشه تجهیزات و ادوات نظامی را نشان بدهند و بگویند بله اینجا جنگ بوده است.

مخاطبان هیچ گاه فعالیت های خبرنگاران شبکه های الجزیره و العربیه را از نزدیکترین خط مقدم نبرد در جنوب لبنان از یاد نمی برند. در آن هنگام که می شد از تصاویر پشت سر خبرنگاران، سقوط گلوله ها و موشک های اسرائیلی را دید.

در جنگ لبنان یکی از خبرنگاران زن شبکه العربیه برای مرخصی به همراه مادرش در لبنان به سر می برد اما به هنگام جنگ برای پوشش رسانه ای این اتفاق به مجموعه خبرنگاران این شبکه در خط مقدم جنگ ملحق می شود.

 نتیجه گیری

صداوسیما متعلق به همه ایرانیان است. انتظار مردم از صداوسیما به طور ویژه به عنوان تنها مجموعه انحصاری رادیو و تلویزیونی که از بودجه عمومی نیز ارتزاق می کند این است که اگر در جهت گیری های سیاسی اقتصادی اجتماعی و ... نشان دهنده خواست همه یا بخش مهمی از مردم نیست حداقل برای جان مردم ارزش قائل باشد و این حساسیت و اهمیت دهی را نشان دهد.

نشان دهد که برای مرگ دلخراش 77 ایرانی در سانحه سقوط هواپیما غمگین می شود و می داند که میلیون ها ایرانی از سراجبار و البته اکراه نگاه به شبکه های صداوسیما دارند تا شاید مروتی به خرج دهد و مخاطبان را از آنچه جان ایرانیان را به خطر انداخته مطلع کند .

اگر صداو سیما این گونه نباشد به صراحت باید گفت رسانه ای عمومی که با پول مردم فعالیت می کند ولی برای جان مردم ایران به اندازه کافی ارزشی قائل نیست  بهتر است امکاناتش را صرف امور خیریه کند و محوطه بزرگ جام جم در اختیار صداوسیما در تهران نیز به پارک ملت اضافه شود تا هم وسعت یکی از زیباترین پارک های پایتخت افزایش یابد و هم به این شکل سودی نصیب این مردم شود و اساسا صداوسیمایی هم نباشد تا انتظاری به وجود بیاید.
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۴۳۷
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۶۷
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
4
333
در اینکه صدا و سیما باید جزییات این حادثه را پوشش میداد شکی نیست..
اما وقتی برنامه ای ترتیب خواهند داد که شخص خاطی به هر حربه ای متوسل میشود تا خود را بی گناه جلوه دهد و درد مردم را بیشتر کند همان بهتر که کاری نمیکند.
این قضایا از اساس مشکل دارد
پاسخ ها
حسین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
رسانه صدا و سیما از ملی به یک رسانه جناحی کامل تبدیل شده است و اخباری را پوشش می دهد که بتواند از آن بهره برداری سیاسی بکند نه انتشار اخبار صرف
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
شما خودتون و ناراحت نکنید. ما هم مثل بیشتر مردم اصلاً این تلویزیون رو نگاه نمی کنیم.
این رسانه پیشکش اونهایی که هنوز نگاه می کنن!
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۳۰
آقا يك پيشنهاد :
يك نظر سنجي در خصوص رسانه ملي و حذف آن بگذاريد بدك نيست.
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
6
317
صدا و سیما همیشه به بی بی سی و شبکه های خبری دیگر ایراد می گیرد که آنها خبرهای جهت دار پخش می کنند ولی در واقع این شبکه ها در بخش اخبار خود فقط اخبار را به صرف خبر بودن پخش می کند بدون جهت گیری و در بخش های تفسیر خود جهت گیری می کند
ولیکن در صدا و سیما خبر از ابتدای پخش شدن جهت دار هست که جای تاسف دارد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
دقیقا! و متاسفانه از لحن خبر خوندن و بردن اسم افراد هم میشه این نکته رو برداشت کرد
مهندس بیکار
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
والا یکی به من بگه فیلم مختارنامه چه ربطی به خبر داره که هر هفته از مردم گزارش میگیرن که از قسمت قبلی چه نتیجه ای گرفتی و توی همه بخش های خبری هم پخش میکنن؟!!!!!
یک نفر از ملت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
1
279
چه عجب یکی بالاخره به صدا و سیما فهموند که یک رسانه ملی است و نه ارث بابای بعضیها
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
1
266
جناب غبيشاوي عزيز حرف جنابعالي كاملا منطقي است ولي صدا وسيما براي مردم نيست ودنبال رو يك جريان خاصي است
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
دست شما دردنکنه
علي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
درود بر غبيشاوي عزيز كه با اطلاع رساني درست ملت راآگاه ميسازد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
2
153
حرف حساب جواب نداره
آروین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
2
249
کافیه یه نظرسنجی از عملکرد صداوسیما بگذارید و ببینید که بودن و نبودنش تفاوتی داره یا نه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
بله که تفاوت داره اگه نباشه میزان آرامش روانی خانواده ها خیلی بیشتر میشه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
من رای به حذفش میدم و بودجه چد ده میلیاردیشو بزارن رو یارانه ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
مردم با حذفش استقبال می کنند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
جان عصر ایران بیا و یه نظرسنجی بذار ببین چند درصد مردم معتقدند صداوسیما رسانه ملیه؟ اصلاً چنددرصد موافق داشتن همچین صداوسیمایی هستند؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
اگر بر دارن که مخابرات بدبخت می شه
با این مسابقات اس ام اسی که زندست مخابرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
2
245
سياست صدا و سيما اين است كه براي سرپوش گذاشتن بر روي مشكلات داخلي، هميشه مشكلات ساير كشورها به وي‍ژه كشور هاي اروپا و امريكا را با آب و تاب و خرسندي اطلاع رساني كند.جاي تاسف است.
پاسخ ها
Maryam
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
این آب و تاب و خرسندی را واقعا عالی گفتید...واقعا خیلی غیر اخلاقی است که هر وقت هر جای دنیا دچار فلاکت و بدبختی(حتی توهمی) هم می شوند این صدا و سیما انگار در دلش قند بلکه نبات آب می شود. این تفکر ایزوله گر انسانی دقیقا خلاف آموزه های پیامبران و مخصوصا خاتم آن هاست. به تحقیق بنی آدم اعضای یکدیگرند که البته بعضی جهال بر آن تبصره نوشته اند!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
8
160
اقایان اصول گرا در عصر ایران، هنوز می خواهید اصولگرا بمانید؟ اصول گرایی یعنی پا روی حقیقت گذاشتن و پیروی بی چون و چرا
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
عزیزم تند نرو رسانه های شما رو هم دیدیم سایت های سبز که اینقدر مدعی ازادی بیان هستند نظرات ما رو نمیگذارند و از هر سخن رئیس جمهور اون قسمتی که منفی است رو تیتر میکنند و فقط دنبال سیاه نمایی هستند حالا چرا شما با اینکه حرمت شکنی عاشورا و اعتراف اشخاصی مثل گنجی و محتشمی پور رو میبینی که میگن تقلب نشده و سرانت هم که نتوانستند تقلب رو ثابت کنن باز هم داری از اینها دفاع میکنی نمیدانم.واقعا چرا؟
آروین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
3
148
کافیه یه نظرسنجی از عملکرد صداوسیما بگذارید و ببینید که بودن و نبودنش تفاوتی داره یا نه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
نظرسنجی واقعی رو میشه از تعدادافرادی به دست آرود که برنامه هارو میبینن و درباره اش روز بعد حرف میزنن. ما الان حتی فوتبالهارو هم از ماهواره میبینیم
معصومه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
8
64
تحلیل فوق العاده ای بود.
فقط یه نکته ای رو هم اضافه کنم. من از کاربران همیشگی عصر ایران هستم ولی شب حادثه از عملکرد ضعیف عصر ایران شوکه شدم. اون شب دوستانم به من زنگ زدن (من اهل ارومیه هستم و تهران زندگی میکنم) و پرسیدن آیا همچنین اتفاقی افتاده (حدود ساعت 9 فکر کنم) من خیلی مضطرب، مثل همیشه اول با گوشیم سریع وارد سایت عصر ایران شدم ولی هیچ خبری نبود خواستم زنگ بزنم به دوستم و بگم احتمالا نه خبری نبود که گفتم قبلش یه سایت دیگه رو هم چک کنم و دیدم بله سایت مهر نیوز خبر رو زده.
خیلی تعجب کردم از عصر ایران...
بعدش هم که همونطور که گفتین اخبار و تلویزیون که متاسفانه انگار نه انگار...
عصر ایران دقيقا 44 دقيقه بعد از سقوط هواپيما در 7 كيلومتري اروميه و خيلي زود تر از اغلب سايت ها و خبرگزاري ها و حتي شبكه هاي صدا و سيما خبر در عصرايران منتشر شد و خبرنگار عصرايران نيز ساعتي بعد خود را به محل حادثه رساند و تلفني خبرها را به دفتر سايت اعلام كرد و بدين ترتيب خبر مذكور تا ساعت سه بامداد ،‌بارها بروز رساني شد.
ازتوجه شما ممنونيم و خدا را به خاطر همراهي و همدلي شما سپاسگزاريم.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۲۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
نیازی به تعرف و تمجید عصر ایران نیست تا خبر را از دوستم در تهران شنیدم سریعا به سایت عصر ایران سر زدم و خبر تکمیلی را دیدم و چند ساعت بعد به روز بودن خبر ها به خوبی ....
ناشناس
| UNITED STATES |
۲۱:۲۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
انصافا در این مورد عصریران چه با پوشش و چه با پی گیریها و مقالات خیلی خوب عمل کرده...ممنونیم و باز هم با اسیب دیده ها و خانواده هایشان ابراز همدردی میکنیم...بدانند که تنها نیستند
ساعد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
تشکر از همدلی به درد ما نمیخوره به نظر خودتون الان عصر ایران داره واقعیت ها رو می گه شما خدایش اگه بدونین یک خبر حقه ولی اگه بگید فیلترتون میکنند می گویید فکر نکنم !!!!!!!!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
5 يا 6 تا خبر و تحليل داده تا حالا عصر ايران و بلالفاصله هم خبر رو منتشر كرده بود . تا حالا هم مسولين رو به چالش حسابي كشيده روي اين حادثه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۴
اگرم این طور باشه ایرادی به این سایت نیست.آخه دستگاه عریض وطویل صداوسیمارو با یه سایت خبری یکی میکنید؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
1
149
وقتی یک چیزی انحصاری باشد همینه مگر مخابرات تا قبل از امدن ایرانسل یادتان نیست با چه منتی به مردم خدمات میدادند حالا سیما هم براش مهم نیست چون یک بودجه ای میگیرند و کسی هم که نیست نظارت بکند و راندمان کار هم براشون مهم نیست تازه با امدن ماهواره دیگر کسی هم بهشان زیاد گیر نمیدهد چون کمتر کسی سیما را میبیند لذا سیمای ما با اسودگی به خواب رفته میماند این بودجه کلان که آن هم میرود پیش سایر بودجه های به هدر رفته در صنعت و کشاورزی .....
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
احسنت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
2
120
متاسفانه مجريان برنامه هاي صداي اروميه چنان از حضور گسترده مردم عزادار اين شهر در مراسم تشييع جنازه عزيزانشان به وجد آمده بودند كه با شور و شعف خاصي آن را گزارش ميكردند و هر شنونده اي كه از ماجرا خبر نداشت فكر ميكرد مردم در گراميداشت يك جشن ملي در خيابان ها حضور پيدا كرد ه اند..
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
2
220
حالا اگه یه بچه گربه در آمریکا از بالای درخت می افتاد چی می شد!!!! صدا و سیما جمهوری اسلامی این اقدامات را انجام می داد:
وزارت محیط زیست آمریکا بخاطر وجود در ختان بلند قد سرزنش می شد.
وزارت بهداشت آمریکا بخاطر بی خبری از جان گربه ها سرزنش می شد.
وزارت دفاع آمریکا بخاطر اینکه تجهیزات فرود اضطراری در اختیار گربه ها قرار نمی دهد سرزنش می شد.
باراک اوباما بخاطر تبعیض علیه حیواناتی شریف مانند گربه ها سرزنش می شد.
احزاب جمهوری خواه و دمکرات آمریکا بخاطر سیاستهای گربه ستیزانه سرزنش می شدند.
و...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
عالي بود راست مي گي تازه فورا بيانيه هم صادر و از اقدامات دد منشانه آنها اظهار انزجار مي كرديم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
خدا پدرتو بيامرزه. عين حقيقتو گفتي!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
ایول ، حرف دل ما رو زدی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
1
115
من هیچ حرفی برای گفتن ندارم و توجه همه رو به نامه ضرغامی به بان کی مون رو جلب میکنم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
20
75
بابا اين حرفا چيه كه ميزنين؟ فقط بگو مرگ بر بي بي سي فارسي !
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
1
128
صدا وسيما در اين حادثه كاملا" منفعلانه عمل كرد .فقط شانس آورديم (يا رويشان نمي شد)كه كل حادثه راتكذيب نكرد .با مقاسيه آن با سقوط هواپيماي c-130 در تهران نيز ميتوان برداشت كرد كه كاملا صنفي عمل كرده است آيا جان 77 انسان بيگناه با جان خبرنگاران از دست رفته در پرواز ياد شده فرق داشت؟؟!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
100
صدا و سیما که ما دیدیم فقط در روز های انتخابات و راه پیمایی های ملی می تونه وظیفه اش رو به نحو اوووووووحسن انجام بده در این مراسم که با شوک اندوه همراه بود انگار یک موضوع سیاسی بود.واقعا برای مجریان صداو سیما و بخصوصو ارومیه متاسفم
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
110
خداپدرت را بيامرزد تحليل جالبي بود. بعد دولتمردان ما مي نشينند و مي گويند ماهواره بد است ونامه مي نويسند به بان كي مون كه به داد مابرسيد كه شبكه هاي ماهوار هاي دارند نسل ما را متلاشي مي كنند.ما اين خبر را دراولين فرصت از بي بي سي شنيديم . آقاي ضرغامي ما عطاي تلوزيون ملي شما را به لقايش خيلي وقته بخشيديم .ارزاني خودتان
ه-ق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
71
ممنون كه حداقل شما حرف حسابي ميزنين اميدواريم گوش شنوايي هم باشد
...
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
74
خواهشا يك نظر سنجي درخصوص عملكرد صدا وسيما بگذاريد وبه گوش آقاي ضرغامي همك برسانيد تا به رسانه ملي خودش غره نشود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
50
صدا و سیما که ما دیدیم فقط در روز های انتخابات و راه پیمایی های ملی می تونه وظیفه اش رو به نحو اوووووووحسن انجام بده در این مراسم که با شوک اندوه همراه بود انگار یک موضوع سیاسی بود.واقعا برای مجریان صداو سیما و بخصوصو ارومیه متاسفم
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
1
58
متاسفانه صدا وسیما صبح فردای روز حادثه هنوز جنازه کشته دفن نشده برنامه طنز و دوبین مخفی خارجی پخش کرد
سینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
65
الان چندین وقته این رویه ی ثابت صدا و سیما ست خدا نکنه یک سیلی آتش سوزی در آنجا اتفاق بیافته چپ و راست پوشش خبری، اما شما ببین اگر یک کشف جدید علمی یک اتفاق خوب عمرا اگر پخش کنند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
بسیار درست فرمودید ...
من که به شخصه دیگه کل اخبار صدا و سیما رو حفظ شدم ، دقیقا میدونم قراره چه چیزی گفته بشه ،
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
40
35
حالا مگه چی شده اینقدر شلوغش می کنید. 77 نفر که بیشتر نبودن.
از ارومیه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
56
فقط میتونم بگم آقای غبیشاوری خیلی ممنون . موفق باشی، چون باگفتن ایراد های صدا و سیما زمانی زیاد لازم . حیف که گوش شنوا نیست . واقعا حیف . حیف که جان مردم ایران به اندازه یک قطعه مرغ طبخ شده ارزش ندارد .
ناشناس
GERMANY
۱۴:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
88
من فکر مي کنم اگر يک اتفاقي به اين بزرگي سر کوچه ما اتفاق بيافتد، شبکه هايي مثل BBC و CNN با سرعت و همچنين دقت و اهميت بيشتري پخش مي کنند. بعد آقاي ضرغامي انتظار دارند مردم صدا و سيماي ميلي را به شبکه هاي ماهواره اي ترجيح بدهند. بنده به شخصه آنتن شبکه هاي ميلي را قطع و فقط ماهواره نگاه مي کنم
پاسخ ها
رحیم-م
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
(میلی) رو خوب اومدی
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
101
CNN BBC NHK خبر سقوط هواپيما ايران اير را بعنوان خبر اول خود اعلام كردند ولي متاسفانه صدا سيما مثل هميشه سياسي كاري كرد تا يك عده خاص رو خوشحال و اكثر مردم رو عصباني كنه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
در هنگام اجراي طرح بزرگ هدفمندي يارانه ها بايد جو را شاد و عادي نگه داشت اين وظيفه خطير هم بر عهده صدا و سيما است به اين روش كاري سياسي كاري مي گويند ...
اين رو حفظ كن فردا ازت امتحان مي گيرند
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
76
خدا نکنه همون طوری که فرمودید توی آمریکا یا اروپا یه حادثه اتفاق بیفته.چه طبیعی چه غیر طبیعی.اون وقت هست که خبرشو تا 24 ساعت بعد و هر نیم ساعت به نیم ساعت اعلام میکنند و طوری وانمود میشه که تقصیره مسئولان اون کشوره.اما توی مملکت خودمون داریم میبینیم که به چه صورتی دارن اخبار رو به گوش مردم(ما) میرسونن.خیلی سطحی و گذرا.جالبتر از همه هم اینه که هیچ مسئولی نمیگه تقصیره ماست و همیشه دنبال مقصر میگردنو هیچ وقت هم پیدا نمیشه!!!!!!
یک مسلمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
61
من که دیگه دارم شک میکنم که واقعا مسئولها به فکر مردمن یا به فکر خودشون،واقعا دارم شک میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
تازه داري شك ميكني؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
خسته نباشی .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
دست گلت درد نکنه .....
صارمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
62
صدا و سیما که افتضاح بود از بین خبرگزاریها هم فقط مهر بود که خوب عمل کرد باقی افتضاح بودند بخصوص ایرنا با آن همه بودجه دولتی که می گیرد!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
خب برای این طوری کار کردن بودجه می گیره دیگه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
91
نمیدونم چرا وقتی صدا و سیمای خودمون را نگاه میکنم احساس میکنم که یک ادم احمق هستم که دارم تو سوئیس زندگی میکنم که از فرط نادانی مدام در حال مصرف بیش از نیاز آب و برق و گاز هستم واحتیاج به راهنمایی دارم ...
پاسخ ها
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
بسيار زيبا و طنز گونه نوشتين من را ياد حس خودم انداختي
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
46
صدا وسيما در اين حادثه كاملا" منفعلانه عمل كرد .فقط شانس آورديم (يا رويشان نمي شد)كه كل حادثه راتكذيب نكرد .با مقاسيه آن با سقوط هواپيماي c-130 در تهران نيز ميتوان برداشت كرد كه كاملا صنفي عمل كرده است آيا جان 77 انسان بيگناه با جان خبرنگاران از دست رفته در پرواز ياد شده فرق داشت؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
براي خبرنگاران بيش از 2 هفته تمام برنامه‌هاي صداوسيما تحت تاثير قرار گرفته بود كه به نوعي حق هم بود؛ اما چرا اينقدر بي‌اهميت از كار اين سقوط گذشتند معلوم نيست.
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
45
خدا پدر مادرتان را بیاموزد بخاک سپاری کروه پرواز که دیروز در بهشت زهرا انجام شد نشان نداد وای کاش یک خبر نگار رادیو وتلویزیون توی این گروه بود ان وقت می دیدید یک ماه عزای عمومی در تلویزیون می شد
م.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
42
فقط جهت يادآوري خودم و بقيه دوستان مي‌خواستم بگم: به گفته قرآن كريم «هركس كه يك نفر را بكشد گويي همه انسان‌ها را كشته است و هركس يك نفر را زنده كند گويي همه انسان‌ها را زنده كرده است. به تعبير زيباي استاد فرهيخته حقوق، دكتر كاتوزيان با مردن يك نفر حلقه‌اي از زنجيره حيات انساني جدا مي‌شود كه حتي ممكن است باعث از هم گسيختگي اين زنجيره شود. اطلاع‌رساني مناسب و مسئوليت‌شناسانه رسانه به اصطلاح ملي مي‌تواند در آينده احتمال بروز اين فجايع را به حداقل برساند كه متأسفانه چنين نشده است.
...
...
...
قربونت!
یک مسلمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
36
من که دیگه دارم شک میکنم که واقعا مسئولها به فکر مردمن یا به فکر خودشون،واقعا دارم شک میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
خسته نباشي
ولایت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
187
5
خیلی هم صدا رسانه ملی ما خوبه
آقا گفتند هیا هو نکنید ما هم با سر می پذیریم هرکس هم ناراحته از مملکت بره بیرون پیش اون مستکبرا بره پیش اعوان و انصار BBC و ... که راست میگن و همیشه بی جهتن
دیگه حالا یه اتفاقی افتاد
مبادا شما ها بی خیال بشید
بسه دیگه حالا خوبه هواپیما امریکایی مزخرف بوده
برید راجع به گند کاری های خودتون اون سبزای بی مصرف بنویسید
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
خودش رو ناراحت نکنن دوست من
خواننده
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
واقعا كه بي ادبي اگر خانواده خودت هم جز كشته شده ها بودند اينو بازم ميگفتي
آخه بنده خدا اين چه ربطي به سبزها داره
اگر شما رو ولتون كنند ميگيد سقوط هواپيما هم كار فتنه گرها و استكبار
در ثاني چه جوري شد حالا كه سقوط كرد هواپيماش شد آمريكايي ؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
به نظرم ایشون اصولگرای فابریکه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
زیاد عصبانی نشو برات خوب نیست فشارت میره بالا. صبح تا شب بشین رسانه میلی را نگاه کن . حاشو ببر.
مجید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
بازم خوبه هواپیماش آمریکایی بوده 37 سال کار کرده مال ایرانیه که تو همون آزمایشش سقوط کرد روشون نشد با اون همه خرجی که برای ساخت کارخونه هواپیماسازی کرده کار رو ادامه بدن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
مگه مملکت برا شماست که هر کی ناراحته پاشه بره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| UNITED STATES |
۲۱:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
عجب! شما که مثل محمدرضا پهلوی شدی که گفت هر کی نمی خواد عضو حزب رستاخیز شه بیاد پاسپورتشو بدیم بره !
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
چیه ؟ ما بریم بیرون که امثال تو بی دین پول مملکت رو قورت بدین؟ به همین خیال باش.
احمد
| UNITED STATES |
۱۸:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
مثل اینکه یارانه ویژه دریافت کردی، اینقدر بلبل شدی
حسين
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
شرمنده ام که بي منطقي مثل تو هموطن منه البته حتما منفعتي داري که اين طور حرف ميزني بايد بگم شماها بااين طرز تفکر دراقليت هستيد ومردم روشن شدن ودراکثريت هستن حق ابدي وظلم فانيست .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
2
50
متن فوق العاده ای بود. نویسنده این متن هر کی هست امیدوارم در زندگی خیر ببیند. برای آگاهی بخشیدن به مردم به این گزارشها نیاز است.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
1
37
صدا وسيما در اين حادثه كاملا" منفعلانه عمل كرد .فقط شانس آورديم (يا رويشان نمي شد)كه كل حادثه راتكذيب نكرد .با مقاسيه آن با سقوط هواپيماي c-130 در تهران نيز ميتوان برداشت كرد كه كاملا صنفي عمل كرده است آيا جان 77 انسان بيگناه با جان خبرنگاران از دست رفته در پرواز ياد شده فرق داشت؟؟!!
ناشناس
NETHERLANDS
۱۴:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
154
4
یعنی شما نمی فهمید که سی. ان. ان و بی. بی. سی و امثال اینها که فورا خبر را پخش می کنند به خاطر دلسوزی برای مردم ایران نیست بلکه می خواهند به دنیا بگویند ببینید وضع ایران تحت تاثیر تحریم ها چقدر خرابه و به این وسیله دولت ایران را سیاه کنند؟ مگه همون ها نیستند که با اعمال جنایتکارانه شان باعث وقوع چنین حوادث ناگواری در ایران شده اند؟ چه کسانی هستند که با تحریم های ضد انسانی حتی در مورد هواپیماهای مسافربری باعث به وجود آمدن چنین اوضاعی شده اند؟ شما عصر ایرانی ها دقیقا در خط مورد نظر و علاقه آمریکا حرکت می کنید با این تحلیل های آبکی تان.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
1-CCN و BBC تا جاییکه من دیدم همیشه این گونه خبر ها را فورا کار میکنند و کشورها را الویت بندی نمیکنند چون حرفه ای هستند مثل سیمای ما ناشی نیستند.
2-در اینکه آنها جنایتکار هستند شکی نیست ولی در اینکه مسیولین ما اجازه پرواز به این گونه هواپیما ها میدهند تا نشان دهند تحریمها اثری ندارند و مردم به فنا میروند باید تامل کرد.
ناشناس
| UNITED STATES |
۲۰:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
مزخرف نگو باباجون قباحت داره !
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
صدا و سیما که دلش برای مردم میسوزد!چه گلی به سر ما زده ؟ً! هاناشناس؟
ناشناس
| UNITED STATES |
۲۱:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
برای خبرگزاریها سقوط هواپیمای مسافربری هر جا که باشه خبر اوله!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
دیگه بدتر !اگه صدا وسیمای فاخر ما اطلاع رسانی نکنه که مردم بیشتر در دام سایت های به قول شما جهتدار می افتن
محسن
| SWEDEN |
۰۸:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۴
آقا چرا حرف الکی می‌زنی! هواپیمای کنکورد هم که یکی دو سال پیش سقوط کرد تا چند روز خبر اول سی ان ان و بی بی سی بود. کشتید ما رو با این تئوری توطئه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
1
70
مگه بیکاریم ... اخبار صداوسیمای ملی راگوش دهیم.اخبارداخلی را از سایت هامیگیریم وخارجی را از شبکه های ماهواره ای.والسلام شدتمام.ضرغامی تا دلش میخواهد تلویزیون خود راتماشا کند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
53
با سلام، هموطني از شهر حادثه و غم ديده اروميه هستم كه غم و مصيبت اين حادثه بزرگ لحظه اي از ذهن من بيرون نميآيد . روز بعد از حادثه بنده دقيقا به اخبار ساعت 14 توجه خاصي داشتم و با كمال تعجب مشاهده نمودم كه اين خبر نه در عناوين اصلي خبر بيان شده و درست دقيقا بعد از 25 دقيقه به خبري بسيار كوتاه در اين مورد اشاره شد . واقعا جاي تاسف و تعجب دارد!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
بی عرضگی شان را اینطوری ماست مالی میکنند
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
34
با سلام ممنون از مطلب بسیار جالب و روشنگرانه شما به نظرمن مردم کشور ما در اولویت دست چندم هستند و متاسفانه صدا وسیما هیچ اهمیتی برای مردم ومسائل انان قائل نمی شود واز بازتاب دادن ان ابا وترس دارد اگر مسائل ومشکلات مردم بازتاب داده شود قطعا مشکلات کمتر میشود
بهی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
43
جالبه فردای حادثه نیز یه هواپیمای دیگه هم دچار نقص شده که خدا رو شکر به خیر گذشت که تو صدا و سیما زیاد بهش نپرداختند اگه این اتفاق در غرب می افتاد احتمالا همه شبکه ها تو همه بخش های اخبارشون از عنوان"بحران حمل و نقل هوایی "استفاده میکردند
ناشناس
ITALY
۱۵:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
1
66
وظیفه صدا و سیما ادخال مستقیم بصیرت است نه خدای ناکرده اطلاع رسانی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
68
بابا صدا و سيماي به اين خوبي تازه مي خواد از اين به بعد هر شب يك فيلم دست ششم براي شما پخش كنه ديگه چي ميخواي!!!!!!!!!!!!!!!!
ع.پویان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
1
10
زمانی که به نماینده ولایی مجلس اجازه انتقاد از دولت داده نمی شود بیش از این نیز انتظار نباید داشت.اسم صدا و سیما در حقیقت صدا و سیمای دولتی است نه مردمی.
ولایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
40
0
اینگونه مطالب باعث سست شدن پایه های نظام اسلامی میشه امیدورام هر کس که این مطلب رو نوشته در زندگیش خیر نبینه و از شفاعت اهل بیت در آخرت بی نصیب بمونه
پاسخ ها
بی بی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
خودت جیز جیگر بگیری ننه!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
دكتر شريعتي يك جمله اي داره كه در انتهاي جمله ميگه:(( انها فقط از اگاهي تو ميترسند))
به نظر ميرسه اين اقاي ولايي هم از اگاهي مردم ناراحت شده!
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
19
من ازدوستان بي بصيرت مي خواهم اين قدر به صدا و سيما گير ندهند كار كرد صداوسيما را مي خواهيد بفهميد بايد بصيرت داشته باشيد!!!
اين بي بصيرتي است كه به صداوسيماگير مي دهيد.
به عنوان مثال فرض كنيد سران فتنه ذره اي در اين حادثه مقصر بودند آنوقت صدا و سيما به شما نشان مي داد پوشش خبري يعني چي ؟طوري كه تمام شبكه هاي خبري دنيا بايد مي آمدند و ياد ميگرفتند.
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
13
چه پر توقع! شما از صدا و سیمای میلی بیشتر از این انتظار داشتین؟!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
11
بنده که در حال نگاه کردن به اخبار تلویزیون کشور ترکیه بودم گوینده اخبار به طور زنده خبر سقوط و جزییات آنرا اعلام کرد . همان لحظه که شوکه و ناراحت شده بودم تلویزیون ایران را باز کردم و دیدم به غیر از کانال 6 که به صورت زیرنویس فقط سقوط هواپیما را نوشته بقیه کانالها انگار آب از آب تکان نخورده است. واقعا جای بسی تاسف است به این مملکت که اولا جان انسانهای خودش اینقدر بی ارزش است دوما کسی هیچ مسولی را به خاطر خطاهایش بازخواست نمیکند
ناشناس
UNITED STATES
۱۶:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
17
نکته جالب در پوشش خبری این حادثه در رسانه به اصطلاح ملی اینکه که میگن «« در این حادثه 27 نفر نجات پیدا کردن «« و از فوت شدگان خبری درج نمی کنند .
sima
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
17
خسته نباشيد.
منم مطلبتونو با اسم خودتون و به اضافه نظرات تمام دوستان در وبلاگ گروهيمون قرار دادم.
موفق باشيد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
عصر ايران عزيز بنده هم بسياري از مطالب شما را با ذكر منبع در سايت قرار ميدهم
اميدوارم هميشه سرافرازانه به كار خود ادامه بدي!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
20
شير مادرت حلالت باد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
2
19
درود بر فلاح و نجف زاده! این جا ایران 2011!
محمد
NETHERLANDS
۱۶:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
14
حالا کجا بود یه هواپیما توی امریکا رنگش رو عوض کرده بودند از صبح تا شب در باره اش صحبت میکردند.وای بر ما
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
17
عصر ایران کارت خیلیییییییییییییییییی درسته!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
28
من كادر بیمارستان هستم. كاش شما آن شب بودید و می دید چه ظلمی در حق خانواده مسافران شد. وقتی اجساد به بیمارستان منتقل می شدند مدارك شناسایی نداشتند(قبل از انتقال مدارك را بر می داشتند) ما آن ها را با اسم ناشناس در سردخانه می گذاشتیم به دلیل وضعیت بد اجساد قادر به بردن بستگان به داخل سرد خانه نبودیم اجازه نشان دادن عكس قربانیان به خانواده های نگران جهت شناسایی از طرف حراست داده نمی شد به ما گفتند به خانواده مسافران بگویید اسامی كشته شدگان ا شبكه خبر زیر نویس خواهد شد. یك تلوزیون را در سالن اورژانس گذاشتیم ولی خبری از زیر نویس نشد
پاسخ ها
تبریزی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
واقعا بی وجدانی کردند.متاسفم برای این برخورد غیر انسانی مسئولین خودسری که چنین تصمیمی گرفتند.
هموطن ـ دانمارک
DENMARK
۱۷:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
12
همانطوریکه در مطلب بسیار ارزنده تان اشاره کرده اید ؛ تنها عامل این کوتاهی ها یا بعبارت صحیح تر بی توجهی ها ؛ انحصاری و بدون رقیب بودن صدا و سیما هست .کشور همسایه ایران ، ترکیه بیش از سه هزار کانال تلویزیونی خصوصی دارد که چندین کانال آن در سرتاسر دنیا قابل مشاهده هست و صدها خبرنگار در سرتاسر گیتی دارند.اتفاقا در شب حادثه من یک سریال مورد علاقه ام در یکی از کانالهای ترکی را تماشا میکردم که ناگهان با تیتر خبر فوری جریان سقوط هواپیما با 165 مسافر در نزدیکی ارومیه را باطلاع تماشاگران رساند .بدلیل اینکه دوستانی در ارومیه دارم ، فورا با ایران تماس گرفته و موضوع را پرسیدم ، مخاطبم در کمال خونسردی جواب داد ، نه خبر درست نیست چرا که ما الان پای تلویزیون هستیم و تا حالا چنین حادثه ای را گزارش نکرده است .به تلویزیون کانال خبر دانمارک برگشتم دیدم بطور دائم حادثه را بعنوان آخرین خبر نمایش میدهد .دوباره با ایران تماس گرفته به مخاطبم گفتم : بابا دنیا رو آب برده ؛ صدا و سیمای شما راخواب برده تمام دنیا خبر را داده اند غیر از ایران .
محمد
NETHERLANDS
۱۷:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
8
ای گفتی.درود بر عصر ایرانیان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
2
3
از نظر فکری زیاد با شما و خوانندگانتان در موضوعات سیاسی هم عقیده نیستم اما در مورد این مقاله حرفتان حق است و حرف حق جواب ندارد.
ممنون
اویس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
13
آقا قسمت معطلی مسافران اروپایی تو فرودگاه رو خوب اومدی صداسیما جز ضعیف نشون دادن دولت های اروپایی هدف دیگری ندارد، مگه آتش سوزی آمریکا نبود دیدید چه کار کرد صداسیما ، درحالی که جنگل های شمال داشت می سوخت هیچ خبری نبود
بوينگ 727
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
10
بابا چرا پا رو حق ميزاريد صدا و سيما به اين خوبي كجاي دنيا داره.كافي الان خون از دماغ يه ... بياد ميشه تيتر اول خبر صداوسيما.
بابايكم انصاف داشته باشيد اتفاقي نيفتاده فقط هشتاد نفر ايراني مردن .
رسول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
7
وقتی اسنراتژی یک سازمان براساس جهت وزش باد تعیین میگردد نه براساس وظیفه ذاتیش دیگر این همه فلسفه بافی بیخود است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
21
آقا قسمت معطلی مسافران اروپایی تو فرودگاه رو خوب اومدی صداسیما جز ضعیف نشون دادن دولت های اروپایی هدف دیگری ندارد، مگه آتش سوزی آمریکا نبود دیدید چه کار کرد صداسیما ، درحالی که جنگل های شمال داشت می سوخت هیچ خبری نبود
فقط بلدیم بگیم مرگ بر آمریکا
پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۶:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
کاملا باشما موافقم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
2
9
مرگ بر آمریکا
درود بر رزمندگان اسلام
سلام بر شهیدان
ما صداسیما نمی خوایم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
20
آقا اینارو ول کن نظرتون در مورد مصاحبه هایی که صداسیما بعد از سریال مخترنامه پخش می کنه چیه؟
برای من سوال هست؟
یحیی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
6
با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما
من قبلا هم در این مورد کامنت گذاشته بودم
دقیقا همانطور که نویسنده مقاله نوشته ، یکی از بهترین راه کارها برای خروج از این انفعال ، تاسیس شبکه های تلویزیونی خصوصی داخلی است که زیر نظر قانون فعالیت کند
وگرنه این رسانه به اصطلاح ملی با حرف و گفتگو شیوه خود را تغییر نمی دهد
خیلی جالب است نحوه عملکرد رسانه ملی مان ! دقیقا مشابه نحوه عملکرد خودروسازان ملی مان ! می باشد : با همان کیفیت ، با همان امتیاز گسترده ، با همان اجحاف در حق عموم و با همان بی مسئولیتی در قبال مردم
داغدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
16
صداسیما واقعا کوتاهی کرد.بچه ها واقعاخوشحالم که هنوز کسایی هستند که میشه به چشم یک هموطن نوع دوست بشون نگا کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
8
عزیزم رو زجمعه میخواد تاراج رو پخش کنه
حالا شما گیر دادین به صداسیمای عزیز ما .یعنی میگین برم فارسی وان ببینم؟؟البته من فوتبال جام ملتها رو هم از الجزیره اسپورت به زبان عربی گوش میدم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
16
صداوسیمای ایران به خبرنگار خود در طرف ایرانی رودخانه مرزی اروند در آبادان بسنده کرده بود که ماننده فالگیران که با نگاهی به ته مانده قهوه در فنجان، حجم زیادی از اطلاعات را بیان می کنند ........خیلی باحال بود!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
9
من که مدت هاست به صدا و سیما اعتمادم رو از دست دادم و به رسانه های اینترنتی اکتفا میکنم.ثانیا شما چه انتظاری داری؟
مرتضي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
15
انتظاري بيش از اين نيست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
22
شما فکر کنید اگه اتش سوزی های جنگل های شمال در آمریکا یا اروپا بود صدا وسیما چقدر می توانست برنامه وخبر درست کند
غریبه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
6
من که خیلی وقته از این صدا و سیمای میلی نا امید شدم و راحت از .... اخبار تازه رو دریافت میکنم .تازه اخباراش به واقعیت نزدیکتره .
مینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
28
من خیلی ناراحت شدم وقتی تو روزنامه خوندم که یکی از همین مسولین کشور فرموده بودند سقوط هواپیما مشیت الهی بوده و سقوط هواپیما در ایران نسبت به جهان خیلی کمتر است
Alireza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
11
کارشناسان معتقدند با توجه به اینکه دفعه ی قبل توپولف از ارتفاع هفده هزار پائی سقوط کرده بود وهم اکنون هواپيماي مسافر بري اروميه هم سقوط کرد حال آنکه هواپیماهای ایران هم از پنجاه متری سقوط کرده لذا امید آن میرود که تا پایان برنامه پنج ساله چهارم هواپیماهای روسی همینطوری سر جایش نشسته سقوط بکند . احمدی نژاد ضمن تائید این مطلب افزود جا دارد تا دستاورد بزرگ کم کردن ارتفاع سقوط هواپیما را که در طول تاریخ بی سابقه بوده به ملت قهرمان ایران تبریک بگوئیم
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
1
14
گزارش آقای کامران نجف زاده مهم تر از هر چیزیه....مطمئن باشید ..!!! گزارش از کارتن خوابان پاریس...واجبتره..!! مردم ایران کدومه...!!!؟؟ ایرانی اصلا ارزش نداره که...!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
8
خودشون هم خوب مي دونن كه آمار بينندگانشون چقدر اومده پايين. حالا هر چي دوست دارن پخش كنن. ما كه نگاه نمي كنيم. خود ضرغامي بشينه نگاه كنه...
افشار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
21
0
خیلی خیلی هوچیگر و مغرض هستید.واقعا" که؟
یسنا.فرین.فر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
4
0
لاطفا.مطالب.راکاملتر.بنویسید
آرتاس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
1
61
چند وقت پیش هواپیمای A-380 که ماله

شرکت کانتس استرالیا یک موتورش خراب

شد !!! وای وای وای !!! صدا و سیما عروسی

گرفت !!! حالا خوبه ما خودمون از هواپیماهای

ایرباس هم استفاده می کنیم و فعلاًامن ترین

هواپیما ها در کشور ما ماله ایرباسه !!! کلاً

صداوسیما نباشه خیلی بهتره !!! لا اقل مردم

آرامش دارند!! هرکی با نظر من موافقه اعلام

کنه!!!؟...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
lموافقم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
27
لطفا یک نظرسنجی در مورد عملکرد صداو سیما در سایتتان بگذارید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
7
صدا و سما از ملت بگه ؟ آه خدای من
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
9
شما از مرحله پرتید کسی دیگه به صداو سیما حتی نیم نگاه هم نمیکند شاید فقط برنامه نود باشد که تماشاچی دارد و گرنه صداو سیما تعطیله خدا پدر مادر سازنده ماهواره را بیامرزد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
9
یادمون هست روزی که خبرنگاران در حادثه هوایی جان باختند بیست روز صدا و سیما را به عزاخانه تبدیل کرده بودند بطوریکه همه مردم ایران قرص افسردگی مصرف میکردند........
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
32
بی بی سی از سر صحنه کمک رسانی گزارش میکنه اونوقت تو صداوسیما خبری نیست و خانم خبرنگار انگار داره سقوط هواپیما در اتیوپی را گزارش میکنه
مریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
10
اصولا اگر در کشورهای غربی برف و باران بلاد عقوبت و عذاب الهی است برای ما نعمت هدف صدا و سیما از گزارش مشکلات غرب فقط و فقط سیاه نمایی است
کارون خروشان
HUNGARY
۰۰:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
2
5
واقعا این برای شما مهمه که صدا و سیما پس از وقوع این حادثه چه نشان داد و چه گفت !!!! خوب این دوباره به ظاهر مسئله رسیدگی کردن است برای همه مردم و مسئولین این باید اهمیت داشته باشد که سازمان هوا پیمایی کشوری چه اقدامی اتخاذ میکند که دوباره حداقل سقوط از این نوع اتفاق نیافتد نه اینکه همه با ادبیات عجیب یاداور میشوند که سال گذشته در همین مسیر همین روز همین نوع سقوط را داشته ایم در مورد شهید کاظمی همه هم و غم این بود که ایشان که بودند و بس نه اینکه واقعا بحث کارشناسی علت سقوط در رساناها اعلام شود و قانون مدونی برای رفع نقص از این نوع تدوین و اجرا شود حتی من یادم میاد اقایون عصبانی میشدند و جز اسرار مهم کشوری میپنداشتند که علت سقوط هواپیما را اعلام کنند حال انکه در کشور های دیگر فیلم بلند علمی از لحظه لحظه سقوط درست میکنند و راه جلوگیری برای تکرار این اشتباه را هم بیان میکنند/ اما دردشما اینه که چرا یک نوحه غمبار تلویزیون برای این واقع نگذاشت و بس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۱۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
0
7
درود بر شما
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
0
14
از صدا و سیمای میلی نباید بیش از این انتظار داشت. من که به خدا قسم الان 3 سال است که دیگر تلویزیونم را فروختم و رادیو هم ندارم. خوش به حالم که برنامه های نحسشان را نمی شنوم و نمی بینم.
عليرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
0
8
چقدر دلنشين است وقتي كسي حرف دل مردم رو بيان مي كنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
0
22
اگر يك گربه در خيابانهاي انگلستان يبوست بگيرد يا يك توله سگ در آمريكا زير ماشين برود تلويزيون در چندين بخش با آب و تاب و تفسير و كارشناس آنرا منعكس مي كند ولي دريغ از خبر هاي داخل كشور!
تلنگور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
0
8
با سپاس فراوان از نويسنده خوب اين مقاله
بايد بگويم جانا سخن از زبان ما ميگويي. به اين برادر بزرگوار بايد گفت زياد خودت را خسته نكن. در يك جمله: از قديم گفته اند: تربيت نااهل را چون گردكان بر گنبد است.
به هر روي :نرود ميخ آهني بر سنگ. بدرود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
0
6
من به محض شنیدن خبر شبکه خبر را دیدم که برنامه میز گرد قیام 19 دی را قطع کرد و فقط خبر حادثه را در یک دقیقه گفت و قرار شد خبر تکمیلی بعد پخش بشه اما جالب است هم مجری و هم مهمانان سقوط هواپیما را به خانواده کلیه مسافرین تسلیت گفتند بدون آنکه صبر کنند ببینند اصلا کسی زنده مانده یا نه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
0
10
جاي آقاي فلاح خبرنگار صداوسيما درلندن خالي .... تا لحظه لحظه از مجروحين صورت زخمي گزارش بفرسته رو انتن .....
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
0
9
صدا و سيماي ما كه نيست به دردمان بخورد
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
0
18
(به آقای شترگفتندچراکوهانت کج میباشد؟فرمود آخر من کجایم صاف است ؟ که کوهانم صاف باشد. دلتان خوش است ها)
به باز ماندگان حادثه از صمیم قلب تسلیت می گویم.
تبریزی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
0
12
حکایت صدا وسیمای ما مصداق آن ضرب المثل ترکی است که می گوید :تیرک بام را در چشم خود نمی بیند اما چوب کبریت را در چشم دیگران می یبند.
aligfrdrd@gmail.com
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
34
0
مرگ بر آمریکا
ايمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
1
22
زين پس بجاي واژه بيگانه صدا وسيما بفرماييد در قابلمه (جان خودم خوب سرپوشيه)
دردمند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
0
8
صداو سیمای ما اولا گلچین روزگاره هرخبری به نفعش باشه یخش میکنه
مثلا اگه بین مسافرای هواییمابی ارومیه
یک خبرنگار یا یک سیاستمدار بود مصاحبه ، ویژه برنامه ، واویلا و محشر کبرایی بود که بیا وببین
ثانیا صداوسیمای ما تاجر خوبیه اگه 30درصد وقت تبلیغ چییس ویفک را به فرهنگ سازی و تبلیغ دینی اصیل می کرد وضع ما این نبود در یک برنامه دکتری از مضرات چییس و یفک میگوید درحالیکه همان شبکه 2دقیقه بعد آن بصورت گسترده کنسرت یفک وچییس یخش میکند

ییشنهاد میکنم نام صداوسیما را کافه خبرهای دلخواه ضرغامی بگذارند

واینهایی که گفتم همه دردها نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
2
9
چرا بعضی از نظرات تا سه بار نیز عینا تکرار شده اند!!!!؟ مگه نظارت و دقتی در کار نیست!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
4
1
فرض کنیم یک خبری را خبرگزاری مثل الجزیره تو دنیا منتشر کنه و یک خبری را هم صدا و سیما ؛کدوم یکی تو دنیا مخاطب پیدا می کنه و بیننده اون خبرو قبول خواهد کرد ؟ خب معلومه با تهیه خبر از پشت آب تو جنگهایی که توی اطراف ایران رخ داد و خبرگزاری ها هیچ تکونی به خدشون ندادند توی دنیا مخاطب نخواهد داشت و اون موقعیتی بود که توی دنیا خودشونو مطرح کنند و فقط با پخش خبر(نه با تفسیر) برای خودشون مخاطب بدست بیارند . و حالا با کم کاری مخاطب داخلی رو هم از دست ویدهند و اینا هم همش تقسیر آمریکا و انگلیس و عوامل اونهاست!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
0
15
باور کنید اون لحظه اول که خانم مجری از بخش 20و30 خبر را خواند وبا لحنی لبخند گونه که گویی دارد خبر ورزشی میخواند شنیدم از زمین و زمان شاکی شدم و افسوس خوردم و گریه کردم. یاد آن روزی افتادم که هواپیما در خرم آباد در کوه سقوط کرد و از نزدیک شاهدداغ دار بودن هم وطنانم بودم.
پاسخ ها
رفيع
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
من هم آن طرز گفتن مجري... را ديدم و شنيدم!!! اول خوشبين بودم كه دارد دروغ 13 بدري مي گويد!!! ولي متاسفانه آن خبر سانحه دردناك حقيقت داشت كه آنچنين ...زشت به بينندگاني كه مستقيم و غير مستقيم مربوط بودند با دلواپسان آن عزيزان حادثه....واقعا دست گل سيما با انتخاب چنين مجريان و گويندگاني درد نكنه... وقتي خبر سرگرداني مسافران را درفرودگاههاي اروپا و آمريكا به علت بارش برف و كنسل شدن پروازها را بخاطر اهميت جان مردم بلاد كفر!!! را به تمسخر اعلام و نشان ميدهند...و خبر اينچنين سوانحي را خيلي شاد و عادي!! كه انگار همينيه كه هست!! آن وزير .... !!!!!! آفرين به غيرتتان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
1
14
البته عامل اصلی این کارها دشمن!!!! میباشد.
پاسخ ها
رفيع
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
متاسفانه من هم وقتي اولين بار خبر اين سانحه دردناك رو صورت و صداي شاد آن مجري.... شنيدم! فكر كردم مانند دروغهاي 13بدريست و جك مي گويد!!! نميدانستم سيماي 3 و مجريانش مي توانند تا اين حد ... باشند! به كجا رسيديم كه خبر سرگرداني مسافرين فرودگاههاي اروپا و آمريكا را بخاطر بارش برف و اهميت مجريان پرواز آنان به جان مردمشان را هزار بار و با تمسخر !!! اعلام ميكنيم ولي ...چون مسلمانيم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
0
23
بابا جان انقدر نگيد رسانه ملي .رسانه دولتي درسته.
سارا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
0
12
گوینده خبر ساعت 21 شبکه یک شبی که اخبار تشیع جنازه ارومیه رو نشون می داد کم مونده بود پشت میز برقصه . کلی هم با اون گزارشگر جلف هواشناسی دل می دادن و قلوه میگرفتن
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
0
8
یکی از شبکه های صدا بعد از خبرکشف سفال در فلان منطقه خبر سقوط راگفت
بنده دیروز 5تا کتاب خریدم به خانواده پیشنهاد کردم به جای تلویزیون بیشتر به کتاب خوانی رو بیاوریم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
32
1
عصر ایران خفه شو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
0
9
برادر من دلت خوشه، کدوم صدا و سیما؟ این آقایون دیگه گندشو بالا آوردن. مردم دیگه حتی با اکراه هم نگاه به برنامه های اینها نمی کنن. اگه این چند تا برنامه ورزشی نبودند مردم اصلا تلویزیونهاشونو روشن هم نمی کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
والا به خدا
ما فقط منتظريم تا عادل هم از صدا و سيما بياد بيرون تا كلا درشو تخته كنيم
ما فقط 90 ميبينيم و فوتبال!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
0
9
وقتی اقای وزیر راه مجری شبکه تهران - برنامه به خانه بر میگریدم - را مدیرکل وزارت راه میکند خب معلوم است که دوستان صدا و سیما هوای هم را دارند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
29
0
اسم سایتو باید تخریبی گذاشت تاتحلیلی.اولا ازاینکه اینهمه نظرات قلابی توسایتتون میذاریدمتاسفم.بعدشم وقتی فتنه های جدیدی درآینده رخ دادوشمانظردهنده های محترم توش موندیدوتشخیص ندادیدکه باید کدوم طرفی باشید اونوقت میفهمیدکه ربط بین مختارنامه واخبارچیه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
37
2
مرگ برسران فتنه
مینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
0
16
سلام من برای اولین بار میام اینجا و خبرها رو خوندم واقعا عالی بود دستتون درد نکنه...اینو راس میگید ما خودمون خبر سقوط هواپیما رو برای اولین بار از شبکه ترکیه تو خبر فوریش شنیدیم ولی وقتی به شبکه ملی و دولتی برگشتیم انگار اصلا اتفاقی نیفتاده فقط شبکه خبر زیر نویس میزد همین
محسن
SWEDEN
۰۲:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۴
0
19
بابا خدا رو شکر کنید که نگفتن کار موساد بوده!
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۴
3
3
اطلاع رسانی از حوادث نیازمند دقت و شرایط خاصی است متاسفانه اطلاع رسانی ناقص صدا و سیما و البته غلط و اعلام مکان سقوط هواپیما باعث هجوم مردم به سمت منطقه و اختلال در امر امدادرسانی شد و چه بسا تعدادی از مجروحین اگر در ترافیک گیر نمی کردند زنده می ماندند و متاسفانه بسیاری از کامنت ها فقط فحش و توهین است و با فرهنگ مردم ما همخوانی ندارد فرنگی ها اگر حادثه ای اتفاق بیفتد ترجیح می دهد اخبار را بشنود ولی در ایران اطلاعات بیشتر تحریک مردم به حضور در صحنه می کند وباید برای این امر فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب نماید تا امکانات امدادی سریع به منطقه برسد و مجروحین سریعا منتقل شوند.
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
0
8
حيف شد صدا و سيما نقش موساد و سيا و سران فتنه را تو اين سقوط رسوا نكرد!
مانی
UNITED STATES
۲۳:۲۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
0
11
بهبهانی: خوشبختانه تلفات کم است!

خب البته نسبت به پارسال پیشرفت قابل توجهی داشتید و از این مسئله مهم هم نباید به سادگی عبور کرد که اجساد پودر نشده بودند و سالم به خانواده هاشون تحویل داده شدند ...
ج پ کاشانی
-
۱۱:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
1
12
صداو سیما تنها ساعت اخبار و راست میگه و بس :(((
ممد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
1
3
کاش این 3تا بالاییه تو این هواپیما بود. یه مراسم خوب براش میگرفتن
ازاروميه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
0
6
ازهمديگه تشكرنكردن رو بگو هي به هم تعارف وتشكر فرستادن.استانداراز صداوسيما،صداوسيما ازوزير ،استاندارازوزير،وزيراز اون يكي ودراين بين طفلك مردم بيچاره وداغشونباتمام حسرتها وناله ونفرين هاو.....كه اتفاقا براي بعضي ها هم خوب شدحكايت آب گل آلودوماهي گيران بي رحم
بیننده تلویزیون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
0
4
جالبه که صدا وسیمای وطنی یه گزارش از آقای کامران نجف زاده روز 27 دی در مورد حمله موشها به پاریس پخش کرد تا آقایان قانع شوند که این صدا و سیما تا چه حد قدرت نشر اخبار از رویدادهای مختلف اجانب را دارد اتفاقا داخل گزارش کارتون هم پخش میشد . مرحبا و احسنت به گزارشگران وطنی، نفرین بر گزارشگران تنبل بی بی سی، سی ان ان و . . .
اسماعیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
0
4
متاسفانه در شب سقوط هواپیما کانال استانی ارومیه با وجود اطلاع از حادثه برنامه ای در مورد رخدادهای تاریخی پخش میکرد و بعدا هم مناظر اطراف ساختمان صدا و سیما (گلشر ارومیه) که که در حال باریدن برف بود نشان میداد
الف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
0
3
سلام بر غبیشاوی عزیز

چقدر زیبا تحلیل کرده ای. ممنون

البته مدتهاست که صدا وسیمای میلی شده است نه ملی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
9
آقایان کامران نجف زاده و حسینی بای از موش و گربه های اروپا و افریقا و ... گزارش تهیه میکنند در حالیکه علیرغم مرگ 77 تن از عزیزانمان در ارومیه حتی یک گزارش مناسب از محل حادثه نیز از صدا و سیما پخش نمیشود؟!
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
5
جناب آقاي رضا غبیشاوی

روح رفتگانتان شاد! واقعا لذت بردم. نوشتار بسيار قدرتمند و از سر دردي بود.
قسمت نتيجه گيري هم فوق العاده بود.
با تبديل سازمان صدا و سيما به پارك بينهايت موافقم!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۳۰
0
0
اهلا و سهلا زایر غبیشاوی
وین چنت وین ما وین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۳۰
13
1
بسمعی تعالی
فرض کنیم صدا وسیما دراین حادثه کوتاهی کرده باشد . اما در بیان انتقادات مواردی مطرح شد که هیچ ربطی به سقوط هواپیما ندارد .پس نتیجه میشود بسیاری از منتقدین به دنبال فرصتی برای ضربه زدن به نظام هستند تا تا با اشک تمساح ریختن و دلسوزی دروغین برای کشته شدگان این حادثه به اهداف پلید خود برسند
وبگردی