۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۷۶۹۶۴
تعداد نظرات: ۲۶۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۳-۰۵-۱۳۹۰
کد ۱۷۶۹۶۴
انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۳-۰۵-۱۳۹۰

درس ها و عبرت های نا آرامی های انگلیس برای مسوولان ما

در واقع، آنچه در انگلیس گذشت، نه یک جنبشی مبتنی بر مطالباتی مانند آزادی بیان که نشانه ای از یک شکاف بزرگ اجتماعی - اقتصادی است چه آن که طبقه فرودست جامعه، برخلاف طبقه متوسط آن، اصولاً نه در جست و جوی آزادی که به دنبال نان است.
عصرایران - در نا آرامی های اخیر انگلیس ، مسوولان و رسانه ها و تحلیلگران ایرانی عمدتاً دو رویکرد مخالف را اتخاذ کردند.
برخی ، ذوق زده از آنچه در لندن و منچستر و بیرمنگام و لیورپول می گذرد ، شادی کنان بر طبل "پایان غرب" و " سقوط نهایی روباه پیر" کوبیدند و آنچه در انگلیس می گذرد را "قیام مردم انگلیس علیه نظام سلطنتی" خواندند و با محکوم کردن خشونت پلیس در برخورد با معترضان ، خواستار  خویشتن داری لندن ، مداخله سازمان ملل و حتی اعزام نیروهای بسیج ایران به انگلیس به عنوان نیروهای حائل بین معترضین و نیروهای پلیس(!) شدند تا مانع از خشونت شوند.

در مقابل ، گروهی آنچه در لندن و برخی دیگر از شهرهای بحران زده انگلیس می گذرد را شورش اوباش خواندند که هدفی جز ایجاد ناامنی برای غارت فروشگاه های بزرگ نداشتند. در این نگاه ، وقایع اخیر انگلیس فاقد هر گونه مطالبه اصولی خوانده و به چند گروه تبهکار که حق شان است سرکوب شوند ، محدود شد.

واقعیت اما نه آن است که ذوق زدگان وطنی می گویند و نه این است که شیفتگان بریتانیای کبیر بر زبان می رانند.

نگاهی به منشأ حوادث اخیر و نیز مشارکت کنندگان در تجمعات و درگیری های خیابانی انگلیس نشان می دهد که معترضان، فراگیری ملی ندارند، بلکه عمدتاً اقشار فقیر و فرودست جامعه هستند.

آنها  مانند آنچه در کشورهای عربی رخ داد، خواهان "اسقاط نظام" نیستند ، بلکه به تبعیض اقتصادی و نژادی اعتراض شدید دارند.
سیاه پوستان انگلیسی و نیز مهاجران ، از این که پلیس با آنها به مثابه شهروند درجه 2 برخورد می کند ، ناراضی اند. آمارها نشان می دهد که احتمال توقیف و تفتیش بدنی سیاه پوستان و مهاجران در شرایط مساوی 28 برابر شهروندان "بور" انگلیسی است!

همچنین بحران اقتصادی اخیر اروپا ، بیشترین فشارها را بر طبقه فقیر جامعه وارد ساخته است. پیشتر نیز بر اثر بحران اقتصادی ، شهریه های دانشگاه ها افزایش یافت و اعتراضات دانشجویی گسترده ای در انگلیس بپا شد.

بنابراین ، ساده انگارانه است که بگوییم یک عده اوباش به قصد غارت فروشگاه ها وارد عمل شده اند و کل قضیه را در همین یک سطر خلاصه کنیم.
البته بدیهی است که وقتی نظم متعارف به هم می ریزد ، افراد و گروه های فراوانی از فرصت استفاده کنند و کیف و کفش و لپ تاب و ساعت و تی شرت بدزدند و حتی با نیت غارتگری و ماهیگیری از آب گل آلود ، وارد گود شوند کما این که در نا آرامی های اخیر انگلیس به طور گسترده شاهد این وضعیت بودیم که شاید بتوان آن را علاوه بر فرصت طلبی قانون شکنانه برای تصاحب مال مفت ، انتقام فرودستان جامعه از ثروتمندانی دانست که مدیریت فروشگاه های بزرگ و شیک با انواع برندهای گرانقیمت را بر عهده دارند.

در واقع ، آنچه در انگلیس گذشت ،نه یک جنبشی مبتنی بر مطالباتی مانند آزادی بیان که نشانه ای از یک شکاف بزرگ اجتماعی - اقتصادی است چه آن که طبقه فرودست جامعه ، برخلاف طبقه متوسط آن ،اصولاً نه در جست و جوی آزادی که به دنبال نان است.

بنابراین ناآرامی های انگلیس ، نه قیام گسترده مردمی برای "اسقاط نظام سلطنتی" و "خط بطلان کشیدن بر تمامیت تمدن غرب" که واکنشی جدی به شکاف های موجود در جامعه انگلیس بوده است و لذا جایی برای تفاسیر ایدئولوژیک و پرطمطراق و گاه مضحکی که اخیراً در برخی رسانه های داخلی شاهدش هستیم وجود ندارد.

البته برخی از این رفتارهای و واکنش ها ، از منظر "مقابله به مثل سیاسی و دیپلماتیک" قابل درک است و در حد خود اشکالی ندارد اما به نظر می رسد گاه این رویکردها به خود فریبی می رسند و گویندگان آنچه خود می گویند را باور می کنند!

به نظر می رسد مسوولان ما علاوه بر بازی سیاسی با طرف انگلیسی در این وقایع - که در جای خود پذیرفتنی است - می توانند سه درس مهم از آنچه در انگلیس رخ داد بیاموزند:

اول آن که می توان حتی بدون شلیک یک گلوله پلاستیکی یا ابزارهایی مانند گاز اشک آور بحران را با روش "مدارا برای تخلیه هیجانات" خواباند. هر چند در این ناآرامی ها که اغلب به غارت و توحش نیز انجامید ، ساختمان هایی سوختند و فروشگاه هایی غارت شدند ولی سرجمع این خسارات ، خیلی کمتر از حالتی می شد که پلیس دست به کشتار بزند، احساسات طرف مقابل را جریحه دار نماید ، نفرت را افزون تر کند و مردم را نسبت به حاکمیت بدبین نماید ؛ هر چند که قطعاً پلیس سر فرصت سراغ معترضین خواهد رفت و حساب شان را هم خواهد رسید کما این که در روزهای اخیر به خانه های خیلی از آنها هجوم برد و دستگیرشان کرد.

  دومین نکته ای که قابل توجه است این که مقامات انگلیسی برغم آن که هم از سوی معترضین تحت تهاجم بودند و هم افکار عمومی آنها را در آرام ساختن اوضاع مقصر می دانست ، فرافکنی نکردند و با استفاده از ابزار رسانه ای قدرتمند خود مثلاً نگفتند که اسلامگراها مردم را تحریک کرده اند و نظایر این ، بلکه به وجود مشکل در بطن جامعه خودشان اعتراف کردند.همان طور که خانم ترزا می ، وزیر کشور انگلیس در تحلیل این وقایع ، تصریح کرد که حوادث اخیر نشان می دهد جامعه انگلیس مشکلات جدی و فراوانی دارد که باید فکری به حال آن کرد.

اما سومین نکته آموزنده ، نوع مواجهه رسانه ای دولت انگلیس با این ماجرا بود. در وقایع اخیر ، شبکه دولتی بی بی سی انگلیس ، به طور مستمر و البته هدفمند ، به پوشش وقایع پرداخت و حتی درگیری ها را پخش مستقیم کرد. بی بی سی همچنین از مخالفان و منتقدان دولت و حکومت بریتانیا ، دعوت می کرد که به استودیوی آن بروند و هر چه خواستند علیه مسوولان سخن بگویند و به مسائلی مانند اختلاس های نمایندگان پارلمان و رشوه گیری پلیس بپردازند و این عوامل را باعث سرخوردگی مردم و یکی از ریشه های وقایع اخیر بدانند و حق را به معترضین بدهند.

در واقع بی بی سی با این رویکرد خود ، در صدد جلب و حفظ اعتماد مخاطبان خود بود و این که آنها را از مراجعه به رسانه های دیگر و کانال های غیر رسمی بی نیاز کند و نهایتاً شیر اطمینانی باشد برای سرریز کردن غلیان انتقادات کسانی که در خیابان های تخلیه نشده بودند.
اگر رسانه رسمی دولت انگلیس ، این رویکرد را اتخاذ نمی کرد ، آنگاه هم خودش را به نفع رقبای رسانه ای اش بی اعتبار می کرد و هم بازار شایعات، داغ و دردسر ساز می شد و البته بی بی سی در لابلای این رویکرد هوشمندانه خبری ، طبیعتاً خط فکری خود را دنبال می کرد.

وقایع اخیر انگلیس ، به همان اندازه که وجود جدی ترین شکاف ها در بطن جامعه انگلیس را علنی ساخت و خط بطلانی بر مدینه فاضله بودنش کشید ، عمق ساده انگاری برخی از مسوولان و رسانه های ایرانی را نیز به اثبات رساند.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۲۶۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳۱
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
750
1319
اقا خیلی خوب نوشتی ولی چرا
هدفمند ؟ بابا شرافت خیلی مهمه
به نظر من رسانه های اونها خیلی شرافتمندانه دارن با موضوع برخورد میکنن
سناتور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
613
867
نمي دانم تا كي بايد اخبار و اطلاعات وقايع دنيا را مديريت‌شده تحويل بگيريم ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
462
911
"عمق ساده انگاری برخی از مسوولان و رسانه های ایرانی را نیز به اثبات رساند.".....
هبوط
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
472
776
مسئولين ما ياد گرفتن فقط درس بدن نه درس بگيرن!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
ساده است چون خود را تافته ی جدا بافته و مستحق مدیریت جهانی میدانند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
451
400
احسنت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
2608
786
شما که جیرتونو انگلیس و امرکا میده بایدم از این نارارامی ها وحشت کنید
پاسخ ها
mohamad
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
درست میگی . یه هفته قیام مردم فقیر انگلیس بود جیکشون در نمیومد وقتی مردمشون رو له کردن شبانه دادگاهی میشن تازه عصر ایران یادش افتاده بنویسه اونم چجوری . والا مردم شعور دارن سیاه بازی رو از راست نمایی میفهمن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
به تعداد رایهای منفی که گرفتی توجه کن و دیگه از قول مردم ننویس، چون خودت جزو اقلیت هستی
بابک
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
موافقم ! فقط عصر ایران جان ببخشید اگه ممکنه ما رو هم به انگلیس و آمریکا معرفی کن تا جیره و مواجب بگیریم آخه حقوقمون کفاف زندگیمون رو نمیده !
ناشناس
UNITED STATES
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
338
514
بسیار زیبا و دقیق، ایکاش گوش شنوایی باشد.
پاسخ ها
مجتبی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
کجاش زیبا و دقیق بود؟! اتفاقا بسیار مقاله سطحی و سیاسی بود. نویسنده این مقاله میگه گروه اول که این حوادث رو تبعات ایدوئولوژیکی معرفی می کنند اشتباه میگن، بعد خودش اذعان میکنه که اینها ناشی از شکاف طبقاتیه. خب ادم بی سواد مگه غیر از اینه که شکاف طبقاتی ناشی از الگوی اقتصاد ازاده. ناشی از سیستم سرمایه داری هست که خواستگاه فلسفی اش مکتب اومانیسمه. پس تو با کدام منطق ( گفتم منطق نه مقالات ژورنالیستی سبک )میخای نظر گروه اول رو رد کنی وقتی خودت به ناکارامدی مدل سرمایه داری اعتراف میکنی؟
ناشناس
-
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
310
351
دئده دیلوه قوربان ! آ قانمیاجاقلار کی !!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
270
585
کاملا موافقم این صدا وسیمای جوگیر باید بشنوه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
2166
661
این بی بی سی که شما سنگش و به دلتون می زنید
از کسایی که تو تهران خیابونا اومدن با نام معتضان یاد می کنه
تو انگلیس با نام آشوبگران و اغتشاشگران
این چه معنی می ده؟
پاسخ ها
رامين
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
آقای محترم معنی و مفهوم آن اینست که ما سیاست و مدیریت را نه در سطح داخلی و نه در سطح رسانه ائی بلد نیستیم . وگرنه الان همه یک دل و متحد بودیم
سیاوش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
به منفی هایی که گرفتی توجه کنی اونوقت معنیشو میغهمی!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
درود بر تو هم وطن
عصر ایران شرافت نداری اگر نذاری نظرم رو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
204
425
واقعا حقیقت را گفتی علی الخصوص بحث فرافکنی و انداختن توپ در زمین دیگران که امروزه در ایران مد شده و از خود سلب مسئولیت میکنند و دیگران را مسئول میدانند و به مسئولان میگوییم زمانی میفهمید که دیگر دیر شده و مردم از فشار طبقاتی و گرانی مشابه یا بدتر از آن را در ایران به نمایش میگذارند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
222
356
من يكي كه خراب همين تحليلهاي منطقي عصر ايران هستم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
2215
525
شما وقاعا فکر میکنید حتی یک گلوله پلاستیکی هم شلیک نشده؟؟؟ چرا توهمات و تمنیات درونی خود در جریانات اخیر انگلیس دنبال می‌کنید؟ واقعا که خیلی احمق هستید و البته قابل ترحم

واقعا شما چرا ناراحت هستید اجنبی پرستها؟؟؟!!!
اتفاقا و بر عکس این اظهارات احمقانه و خوش خیالانه خواهید دید که این قیامها چطور زمینه ساز تحولات ایدولوژیکتری در آینده خواهد شد.
امثال شما تا دم مرگ هم دست از اجنبی پرستی و یا همان شیطان پرستی خود بر نمیدارید...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
برادر عزيز! به قول مولوي:
دلايل قوي بايد و معنوي
نه رگهاي گردن به حجت قوي
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
منفی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
دوست عزیز با این منفیهایی که گرفتی ظاهرا شما قابل ترحم هستین. نسبت رای ها رو نگاه کن ببین نظر عمده مردم جامعه چیه
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
بیشین بینیم بابا...
سیاوش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
ما اجنبی پرست نیستیم ما حقیقت پرستیم!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
دوست عزیز تحلیل عصر ایران منطقی بود اما چرا شما با دشنام به اون پاسخ دادید؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
لازمه تفکر و تعقل که منجر به ایجاد افکار واقع بینانه میشود داشتن حداقل درک و فهم است.اظهار شما کاملا احمقانه است نه تحلیل کاملا درست و واقع بینانه این سایت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
2561
728
خواهشا شما ادای بی طرفا رو در نیارید که مشخصه دارید از کجا نون می خورید
فرق انگلیس با ایران اینه که اونجا در خفا سر می برند و امثال شما احمقها نمی فهمید حتما از آمار کشته ها خبر دارید ولی در ایران کسی سیلی بخورد در بوق و کرنا می کنند فریاد حقوق بشر سر می دهند اصولا حقوق بشر فقط برای کشورهایی مثل ایران و سوریه معنی میشه و هیچ جای دیگه معنی نداره حالا عصر ایران تو بگو دقیقا کجات در حال سوختن که این خزعبلات و تفت دادی؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
aما با کمال بی احترامی و بی نزاکتی نظرت! رو گفتی و داری می بینی که اکثرا با شما و طرز فکر و نظر شما مخالفن! لطفا واقعیت را بپذیرید!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
اون جاي عصرايران بعد از خواندن مرقومه شما ميسوزه كه مال شما بعد از خواندن حقايق عصر ايران سوخت
دهه شصتی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
شما می تونین بگین ادب از که آموختین؟
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
حقوقتو از کجا میگیری که اینقد بهت برخورده؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
ایول.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
یک بار دیگه کامنتت رو بخون ، ادم اینقدر بد دهن اینجا خونواده نشسته
محسن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
چرا فکر می کنید هر کی که یه حرف زد باید نون خور کشور بیگانه باشه. کسانی که جواب منطقی در برابر حرف طرف مقابل ندارند دست به انگ زنی می کنند.
دکترخوش زبان
UNITED KINGDOM
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
711
685
این تحلیل با اینکه از بسیاری جهات درست است متاسفانه تا حدی تحت تاثیر غول تبلیغات رسانه ای جهان هم قرار دارد و جوابی برای سئوالات زیر ندارد:
چرا 90% فروشگاههای غارت شده (برخلاف معمول همه آشوبهای دنیا) این بار مشاغل کوچک بوده است ونه فروشگاههای بزرگ زنجیره ای یا اماکن عمومی و ...بانکها و ادارات دولتی سالم ماندند؟
چرا فقط به غارت بسنده نشده و باآتش زدن قصد امحا کامل این فروشگاهها را داشتند؟
اکثر فروشگاههای غارت شده متعلق به مسلمانان یا شرقی ها و هندیهای پرکاری بوده که غالبا بسیاری از آنها بیمه هم نبودند و باتخریب کامل آنها قصد زمنگیر شدن این مردمان بدبخت یا انصراف آنها از تعمیر مجدد اماکن کاملا سوخته مد نظر نبوده است؟
با توجه به اینکه این جوانان غارتگر سر ووضع مرتب داشته و ظاهرشان حاکی از داشتن تغذیه قابل قبولی است آیا این غارت و آشوب را میتوان فقط از منظر شکاف اقتصادی بررسی کرد؟
اینکه اکثر جوانان و نوجونان دستگیر شده دارای سابقه تربیت خانوادگی تک والد مادر بوده وبدون سایه پدر بزرگ شده اند آیا پیامی دارد؟
موضوع دارای ابعاد بیشتری است که واقعیت شاید در بین سطور سیاه شده روزنامه ها یا رپرتاژهای مستقیم خبری تلویزیونها باشد که با تعمق در آنها شاید مسائل بیشتری مشخص شود.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
جسارتا قربانDEBENHAMS یکی از فروشگاههای غارت درب و داغون شده است که از قضا یکی از فروشگاهای زنجیره ای پوشاک در سراسر دنیاست.
ناشناس
| CANADA |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
آقای دکتر
فقیر و بدبخت تو ایران خیلی فرق داره با فقیر و بدبخت تو اونجا.دیگه شما که خودن اونجا زندگی می کنی.استانداردهای زندگی خوب وبد فرقش از زمین تا آسمونه تو انگلیس و ایران
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
خوب اون شرقیهای بدبخت نرن انگلیس بمونن کشوراشون رو آباد کنن!
امیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
چرا منفی می دین منطقی حرف زد جواب بدین...اون که فحش دادو جواب می دین اینجا رو منفی میدین
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
شركت سوني بزرگترين مركزي بود كه در آتش سوزي ها از بين رفت لطفا اخبار را از كانال هاي سالم ماهواره اي كسب كنيد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
265
654
حالا انگلیس یا هرجای دیگه مهم اینه که مسئولین اونا با وجود بحران شدید صادقانه و با خونسردی تمام اول فکر میکنن بعد یه کار درست حسابی انجام میدن و کلک کوتاه ... ما خیر سرمون بیفکر همون اول یه کار میکنیم که گندش بالا میاد بعدش فکر میکنیم که حالا چه خاکی بریزیم سرمون .نتیجه 5-6روز آشوب و آتیش سوزی و غارت و فحش و بد و بیراه به ملکه و پلیس و نخست وزیر اونم توسط کسانی که اکثر اونها اصالتا انگلیسی نیستن و سیاهپوستن چند تا کشته داشت ؟ کسی متهم به ارتباط با بیگانه شد ؟کسی متهم به براندازی شد؟ پلیس لندن فقط و فقط ملزم به دستگیری کسانی شده که به اموال عمومی یا خصوصی آسیب زدن ....اونوقت جالبه که اینجاعکسهای 2سال پیش مربوط به مسابقات فوتبال جزیره و تظاهرات روبروی سفارت اسرائیل در لندن رو بعنوان عکس خبری چند روز گذشته چاپ میکنن ... آدمائی که ذات و خمیرشون با دروغ و ریا عجین شده باشه در مواجهه با مشکل ،مجبورن به توجیه و دروغ متوسل بشن و ناگزیر مشکل بزرگتری بوجود میارن . فرار از حقیقت دیر یا زود دامن حقیقت گریزها رو خواهد گرفت .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
296
443
تحلیل بسیار زیبایی بود... ممنون ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
160
122
afarn
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
104
220
خیلی خوبه که عصر ایران این فضا را باز میکند. به امید اینکه مسولین منطقی تر مسایل را بررسی کنند. فقر در کشور ما به مراتب بیشتر می باشد. فاصله طبقاتی در اینجا بیشتر می باشد پس از این تجارب استفاده کنید برای حل سریع مشکلات. سلامت باشید.
محمد بختیاری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
149
267
انگلیس از دیدگاه ایرانی
عناصر نفوذی و عوامل بیگانه که درصد خدشه دار کردن وجه اولیا حضرت ملکه و پلیش خدوم کشور را مورد هجمه قرار داده اند از آبشخور بیگانه تغذیه شده اند. عناصر ناخودی با دریافت پول از سایر کشورها دشمن در صد از بین بردن آبروی نظام جلیل سلطنت هستند/ این اغتشاش گران ....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
169
66
آفرین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
102
107
تحليل بسيار منصفانه و جالب بود.
ايراني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
216
296
تحليل علي بود.
درود بر نگارنده.
فارس و كيهان بخواند
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
238
415
برای کی نوشتی
مثل اینکه نمی دونی کجا زندگی می کنی!!!!
پوریا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
317
872
اونجا عقل حکم میکنه
مطمئن باشید جیمز کامرون یا استعفا یا تن به اصلاحات گسترده میده و مثل اینجا نیست که بزغاله و گوساله و خس و خاشاک و امثالهم نقل و نبات بشه...
منتشر نمیکنی؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
مرسي
ناشناس
| UNITED STATES |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
ey val
عرفان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
194
206
الانه که برچسب حقوق بگیر دولت انگلیس بزنند...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
203
200
تحلیل درستی است. کاملا موافقم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
81
172
واقعاً تحليل درست و منطقی بود. حالا کی مسئولين ما متوجه شوند و مانع از شکاف بيشتر بين طبقات جامعه باشند الله و اعلم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
403
186
تحلیل قوی نبود، هر چند بعضی از صحبت های شما مانند دعوت از مخلفان در رسانه ها برای ابراز عقیده، و صحبت های بعضا نسنجیده برخی مسئولان ما کاملا درست بود اما در کل یکی به نعل یکی به میخ بود
دموکرسی غربی ظاهری زیبا دارد اما جنایتکارترین انسان ها را بر سر کار می آورد مگر همین محرومین،سیاه پوستان و دزد ها انسان نیستند، گذشته از این ها نکته اصلی این است که این حوادث دموکراسی انگلیسی و حامیان داخلی را بی آبرو کرد و نشان داد که غربی هایی که در حوادث بعد از انتخابات دلسوز مردم ایران شده بودند و مرتبا با هم بیانیه می دادند و از نقض حقو بشر صحبت می کردند می بایست به جای دخالت در دیگر کشور ها به فکر همین دزد های داخلی خودشان باشند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
188
315
تیتر ها و مطالب این روزهای کیهان رو در مورد انگلیس بخونید. کلی میخندید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
261
643
...حالا اگه این اتفاقات تو ایران می افتاد مسولانمون سریع میگفتند فتنهء انگلیس و آمریکاست. خداییش حرف حق رو زدی.
به افتخار بچه های عصر ایران "مـثــبــت" میزنیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
166
123
تحلیل بسیار خوبی بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
172
111
متشکر از تحلیل درست تان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
51
54
ba englestan kari nadaram va siyasatash, amma matlab eyne vagheiyate.
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
1412
245
عجب حماقتی میکنید شماها آخه آدم های ناحسابی این مسائل باعث می شود کلیت نظام زیر سوال برود واقعا نمی دانید که همین بیکاری و فقر و تبعیض نژادی می تواند کلیت تمدن غرب را به ورطه سقوط بکشاند لطفا خودتان را به حماقت نزنید از چند وقت است صدای خرد شدن تمدن غرب و لیبرال دموکراسی آن به گوش می رسد پس لطفا خود را به کری نزنید . متاسفانه برای شما ، ایده آل شماها اصلاح طلبان یعنی آمریکای جنایتکار و تمدن وحشی غرب رو به افول است . خدای شماها یعنی غرب در معرض خطر و نابودی است
این امر نزدیک است و دور نیست خواهیم دید روزی برسد که این تمدن غرب مانند کمونیسم به موزه تاریخ سپرده شود نقطه شروعش همین جزئیاتی است که شما آن را دست کم گرفتید
پس بهتر است اصلاح طلبان خدای دیگری را به جای غرب و آمریکا برای خود پیدا کنند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
دوست عزيز !!! اينقدر بحث اصلاح طلب و اصولگرا و چپ و راست و بالا و پائين رو نزن كه حالمون بهم خرد . بابا حرف حق كه ديگه چپ و راست نداره . يه وقت مي بيني يه طرف از اصولگراها يه حرفي مي زنه اصلاح طلبها ازش حمايت مي كنن . مثل مطهري . حرف حق ، حقه ؛ به چپ و راست هم اصلا كاري نداره . مگه خود امام (ره) نگفتن كه اينقدر بحث چپي و راستي رو مطرح نكنين ؟
عصر ايران خواهشا اينو ديگه ثبتش كن .
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
کافر همه را به کیش خود پندارد!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
خصلت مشترک تمامی شما فقدان قدرت تفکر و تعقل و البته کم سوادی است. همینکه امثال شما امکان یافته اید از طریق ایبنترنت نظرتان را اعلام کنید از آثار تمدن وحشی!! غرب است
ناشناس
| UNITED STATES |
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
البته این نکته ظریفی که فرمودید شامل کلیت نظام خودمان هم می شود.
همین بیکاری و فقر و تبعیضی که فرمودید تمدن غرب و نظام لیبرال دمکراسی را به ورطه سقوط می کشاند در نظام عزیز خودمان اگر بیشتر از آنان نباشد کمتر نیست - که البته خیلی بیشتر است- و علی القاعده اینطور که حضرت عالی پیش بینی کردید کم کم باید صدای خرد شدن تمدن خودمان را هم بشنویم.
پس بهتر است به جای نگرانی برای خدای دیگران نگران پیدا کردن طرز تفکر جدیدی برای خودتان باشید
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
اگه این تمدن وحشی غرب!!! نبود شماها هنوز با الاغ طی طریق می کردی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
187
261
حرف حق را زدی،آفرین.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
508
247
یکی از کاربران "گوگل ریدر" در صفحه شخصی خود نوشته است:

تا حالا همه فکر می کردن انگلیس یه کشور توسعه یافته و صنعتی است و ما یا سوریه یه کشور جهان سومی و عقب افتاده ولی اتفاقات اخیر ثابت کرد برخلاف تصور خیلی ها ما مثلا یه موردش تو پیشرفت تکنولوژی فیلم برداری و گسترش موبایل های دوربین دار از اونها خیلی جلوتریم؛ چرا که برخلاف قتل آقا سلطان بعد از روزها هنوز ما نتونستیم یه فیلم چند دقیقه ای و خیلی هم با کیفیت از صحنه تیر خوردن 4 تا مقتول انگلیسی و اونهم از زوایای مختلف ببینیم. فکر کنم هم تکنولوژی گوشی دوربین دار اونجا نرفته هم بخاطر بحران اقتصادی همشون یازده دوصفر دارن که فیلمش مثل ندای ما در عرض چندساعت کل اینترنت رو نترکونده!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
بد نبود به اون کاربر گوگل ریدر سایت یوتوب رو معرفی می کردین تا فیلمای درگیریای لندن رو ببینه البته اگر تو مملکت اونا مثل اینجا سایتشو نبسته باشنش
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
تفاوت کشور عقب افتاده انگلیس و پیشرفته سوریه این است که پلیس انگلیس 4 تن و پلیس سوریه 2500 تن از شهروندان خود را کشته اند!!!!!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
دمت گرم خوب گفتی من نمیدونم با این پوشش خبری بی بی سی چطور فیلم از تیراندازی ندارن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
گوگل ریدر که یه فید خوان هستش توش نمی نویسن از توش مطالب سایتی که عضوش شدن رو می خونن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
188
254
بسیار واقع بینانه و بدون شعارزدگی تحلیل کردید.به باور من ریشه اصلی این رخدادها سرریز شدن سرخوردگی های مربوط به نسل دوم و سوم بسیاری از مهاجرانی است که به هدف کار به آنجا رفتند اما درآنجا ماندنی شدند.به جز چینی ها عمده مهاجران به کشورهای مسلمان منطقه خاورمیانه و پاکستان و شمال آفریقا برمی گردند که در تمام اروپا می توانید آنها راببینید که متاسفانه خیلی از آنها فقط حقوق می گیرند بدون کار مفید. حالا اینکه در زمینه اشتغال تبعیض و جود دارد که البته ما هم در ایران همچنین وضعیتی را در قبال مثلا افغانی ها داریم و تا وقتی که خودت احتیاج داشته باشی به بقیه نمی رسد بماند.در این چند وقت اخیر به هر دلیلی انگیزه مهاجرت بیشتر هم شده و از این پس باید منتظر حوادثی مانند نروژ و انگلستان بود که البته این دوتا قرینه همند اما ریشه مشترک دارند.شاید این تلنگری باشد به همه که بتوانند مملکتهای خود را به حدی از رفاه و پیشرفت برسانند که اینهمه آدم بویژه مسلمان در بلاد کفر! مورد تبعیض قرار نگیرند
امیر عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
752
156
هی با خودم میگم جوابتونو ندیم نمیزارید .آخه جیر خور اینگلیس شما که سعیتونو کردید 2سال پیش حالا داری به کی هشدار میدی ابله
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
خودت فهمیدی چی گفتی بی سواد؟
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
154
175
وافعا تحلیلی کردید که از عمق دل وجان من خبر دادید. به گرمی دستتان را میفشارم و چیزی جز یک کلمه نمیتوانم بگویم: (احسنت)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
274
116
بنظر شما مردن با گلوله راحت تره یا از ترس سگهای هار و وحشی.لطفا قدری انصاف داشته باشید عصر ایران عزیز.
آرامش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
104
50
از نظر من نیاز کشور ما به تحلیلهای اینچنینی مانند مثال نیاز تشنه به آب است. به هر حال این یک تحلیل هوشمندانه و درست است. چه خوشحال شویم چه ناراحت...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
127
116
تحليل بسيار جالبي بود به ويژه مقايسه ها
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
153
196
زیباترین تحلیلی که می شد در باره ی این وقایع نوشت تحلیل شما بود عصر ایران عزیز .

عصرایران رو من یه "فرهنگ" زیبا می دونم تا یه سایت خبری
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
136
115
شما هم بدون مطالعه نوشتی آقا...در بین دستگیرشدگان از پسر خانواده میلیاردر هست تا فقیر... هر جامعه ای مولفه ها و مسائل خاص خود را دارد... بخشی از مردم انگلستان اصلا با هولیگانیسم وندالیسم و آنارشیسم بزرگ می شوند... خانواده های تک والدینی هم مشکل بزرگ جوامع غربی است و بالاخره شکاف طبقاتی و افزایش هزینه های زندگی...خودشون تحلیلهای قشنگی دارن و از همین الان در پی علاج هستند. کسایی رو هم که اینجا حرفهای صد من یه غاز می زنند جدی نگیرید اینها اصولا حرف مفت زیاد می زنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
127
78
تبریک می گم به وسعت دیدتون.
بهنام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
68
264
مسئولین ما کی میخوان بفهمن که تو اروپا و آمریکا دیگه واژه ی نظام معنی نداره که حالا مثلا بخواد سرنگون بشه!!
alireza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
157
109
جامعه انگلیس باید خود متحول شود چرا که اومدعی تمدن مدرن است.حکومت سلطنتی راتبدیل به حکومت دمکراسی نمایدوتمام اقشاررابرای حکومت بکارگیردوبه نظراتشان احترام بگذارد
پرهام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
698
207
دهنت رو ببند بابا عصر ایران فهمیدیم شما خیلی روشن فکر هستین
حسابتون رو یه چک کنید ببینید پولتون از انگلیس سر موقع ریخته شده یا نه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
ا...
پس شما از اين راه پولدار شدين پرهام خان؟؟
احمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
154
191
در برابر برداشت مسئولان و بخصوص شخص رییس جمهور در مورد میزان آزادی در ایران و نبود آزادی در کشورهای غربی همین نکته کفایت می کند که که در آن کشورها حداقل ماهواره و اینترنت آزاد است و این راحت تر پذیرفتنی است تا هزاران دلیل و برهان که در آنجا آزادی نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
122
110
بله
میشه از گلوله پلاستیکی و گاز اشک آور استفاده نکرد
مگر سک و اسب چه اشکالی دارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
آهان! همونهایی که کیهان عکسشو گذاشته؟
خبرنگار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
136
117
عصر ایران شیر مادرت حلالت باشه!!!
امیدوارم همیشه این جانب اعتدال رو توی تحلیلات حفظ کنی.
آمین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
319
156
شما چگونه تحت تاثیر قرار گرفته اید .این همه تخریب .این مقدار برخورد خشن رانمی بینید وفوراکشور خودتان رابامثالهای غیر منطقی محکوم می کنید نیروی انتظامی انگلیس با اینگونه حرکتها شوخی ندارد تعداد بازداشتیهارا خودشان بیش از دوهزارگفتهاند این برخورد آیا ناچیز است .اگر در جنایتی در ایران چهار نفر را گرفتند همه فریاد .......برمی آوریم واز دنیا کمک میطلبیم که آزادی سلب شدهاست ؟؟؟؟
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
108
111
وقتی این مقاله رو می خونی ، فهم وادادگی عده ای از مسئولین کشورمان در طول تاریخ برای انسان ساده می شود برای شناخت انگلیس خبیث بیشتر مطالعه کن
abbas
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
105
166
عميق و كارشناسي شده بود. كاش يكهزارم تدبير انگليسي ها را صاحبان قدرت در جريان انتخابات سال 88 در ايران انجام مي دادند و جلو اين افتراق عظيم ملي را سد مي كردند. افسوس كه ديگر دير است و دود اين غرور و ندانم كاري در آينده اي نه چندان دور به چشم همه خواهد رفت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
403
91
حالا شما چرا ناراحتید!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
منفی بدید به این چرا مثبت دادید؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
650
220
بابا برین انگلیسی پرستا... همین آشغال های انگلیسی بودند که ایران رو نابود کردند. بعد شماها هی میشینید مزخرفات بی بی سی فارسی و من و تو رو گوش میکنید؟؟ البته برای ایران امروز که پسرهاش ابرو بر میدارن این چیز عادی هست. لعنت به منافق... . حالا هی تا میتونید منفی بدید. میدونم که اینو انتشار نمیدی عصر ایران.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
104
98
بسیار زیبا نوشته اید و دلیرانه. نکته جالب اینکه آنان به بهانه اینکه دشمنان میبینند و میشنوند مخفی کاری و انکار نیز نکردند و همان ساده انگارانی که در کشور پخش اخبار صحیح در جامعه را خطا میدانند از اخبار صحیح منتشر شده برداشت های اشتباهی دارند...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
70
63
اگه اينا مردم انگليس بودن حداقل شما بايد يه تصوير هزار نفري از اين مردم رو توي تلويزيوني مثل تلويزيون خودمون كه دنبال چنين تصاويري مي‌گرده مي‌ديديد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
171
110
میشه بگی چرا نظرات مخالفو منتشر نمی کنی؟از سراسر مطلبت که احترام به آرای دیگران تبلیغ میشه؟!مگه من چی گفتم که خوشتون نیومد؟من فقط گفتم آیا ترساندن مردم بوسیله ی سگهای وحشی بدتر و غیر انسانی تره یا زدن آنها با گلوله؟خواهش میکنم این مطلبو قرار دهید لطفا.مردم از بی آزادی بیانی!!!
بهمن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
106
175
خیلی عالی بود
بعد از چند وقت یه تحلیل که به آدم مزه بده رو خوندم دستت درد نکنه
ولی یادت نباشه که این مسائل فقط مال استعمار کبیر و استکبار جهانی ولی تو این مملکت همه چی آرومه من چقدر خوشبختم!!!!!!!!!!!
کوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
103
95
بسیار درست این تحلیل
آریایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
206
160
انگلیس قراره 3000نفرو فقط تو لندن محاکمه کنه و طرز دستگیری متهمان این طوره که میرن در خونشون بدون اینکه در بزنن با یه وسیله های مخصوصی درارو میشکنن و وارد میشن

این نشون میده که انگلیس برای سر پا موندن هر کاری دلش بخواد میکنه
پاسخ ها
عرفان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
فرق زیاد است جناب اونا حداقل مجرمان رو می گیرن نه مثل مملکت ما به خاطر ماهواره از پنجره بدون اجازه صاحب خونه وارد حریم خصوصی مردم بشن ...
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
104
279
من ضمن استقبال از تحلیل قشنگ عصر ایران روی صحبتم با دوستان فارس وکیهان است عزیزان کشته شدن 5 نفر در انگلیس (3 پاکستانی توسط اشوبگران)را دیدی کشته شدن 2000نفر مسلمان در سوریه ندیدی لابد انها هم فتنه گر و اشوب طلب بودند که با ندای الله اکبر بعد از نماز جمعه کشته شدند اخوی انصاف هم خوب است احسنت عصر ایران که مردانه گفتی
ناشناس
UNITED STATES
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
53
60
اینم اضافه میکردین که دانشجوهای هیچ دانشگاهیش تحت عنوان فلان گروه پا نشدن برن و خودشون قاطی کنن..
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
157
136
عالی بود واقعا عالی بود
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
309
157
اگر خواهان اسقاط نظام نشدند براي اين است كه درك سياسي ندارند مردم خاورميانه رشد سايسي كرده اند اما مردم غرب فعلا به دليل برنامه هاي بسيار پيچيده ي سياستمداران نمي دانند چي بخواهند و نمي دانند مشكل اصلي شان از كجاست ولي اين خواب مردم غرب طولي نخواهد كشيد مردم بزودي خواهند فهميد ريشه ي مشكلاتشان در نظام شان است .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
مرسی کلی خندیدم
ناشناس
UNITED KINGDOM
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
94
39
ahsant, in vagheity ke man inja ba cheshm khodem daram mibinam
مجتبي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
10
0
عصر ايران عزيز تحليل خوب و بجايي بود اما همه واقعيت نبود.ازشما توقع تحليلهاي جامعتري داريم.
11111111111
-
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
53
221
چرا در باره سوریه اینجوری چیزی نمیگن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ای عصر ایران خدایی سانسور نکن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
232
190
اگر بی بی سی هم توسط مدیران روزنامه کیهان اداره میشد الان شاهد این بودیم که تمام معترضین به همدستی با طالبان و ایران و کره شمالی محکوم شده بو دند و شاهد بودیم که برخی مسئولین لندنی یکی دوماه بازداشت میشدند و بعد از یکی دوماه با زیر شلواری و دمپایی پاره جلو دوربینها ظاهر میشدند و به همدستی با ایران و کره شمالی اعتراف میکردند و مدیران بی بی سی ( کیهان ) بالبخند میگفتند دیدید ما درست میگفتیم لطفا بقیه را هم بخاطر خیانت به آیین مسیح اعدام کنید .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
دمت گرم
موندم عصر ايران چه طور منتشرش كرد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
209
102
به یه نکته هم دقت کنید که مردم عادی با نظامشون مشکل ندارن. فقط مهاجر ها و سیاه پوست ها هستند.
مثل اینه که توی ایران افغانها یا پاکستانی ها بخوان دست به شورش بزنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
127
6
عصر ايران خدا پدرت بيامرزاد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
77
163
ای اپوزیسیون فتنه گر نون خور انگلیس
این جوانان انگلیسی از فساد غرب خسته شدن
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
124
183
واقعا بسیارجای تاسف است که ظلم ها واستعمارگریهای انگلیس را نبینیم والان سنگ آن را به سینه بزنیم کوردلی و بی بصیرتی تا کی عصر ایران مگر خود انگلیس درآشوبهای 88 کم نقش داشت مگر شما تبلیغات های دروغین و کشته سازی مزدوران را دراین جریانات ندیدید خوب جواب شمارا خداوند درقران فرموده و شما همان گمراهان هستید که به چشم و قلبتان مهر زده شده است مکر شما نمیدانید که خداوند مکر کافران را به خوآنها باز می گرداند تا که نخواهید فهمید وای برشما و طرفداران کورتان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
143
158
بالاخره عصر ايران شد طرفدار انگليس
راز تخريب دولت از طرف عصر ايران مشخص شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
160
170
تصاویر درگیری مسابقه فوتبال رو قالب می کنن به مردم بنام درگیری در انگلیس.
وبگردی