۰۹ خرداد ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد ۱۸۲۳۳۱

به استیلی فرصت دهید

عصر ایران ورزشی، هومان دوراندیش - این روزها عموم تماشاگران پرسپولیس پایشان را در یک کفش کرده اند که " استیلی باید کنار برود. "

 برکناری استیلی قطعاً مشکل اصلی پرسپولیسی ها را در این فصل لیگ برتر حل نمی کند. هواداران پرسپولیس پیش از شروع فصل جاری مسابقات قوتبال در ایران، خواهان قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر بودند ولی احتمالاً الان همه آنها می دانند که قهرمانی در این فصل، ورپریده است.

 اگر استیلی برکنار شود، کس دیگری به جای او می آید و او نیز قطعاً با این تیم قهرمان نخواهد شد. ولی عموم هواداران پرسپولیس با روحیه ای همانند مدیران کم طاقت فدراسیون های عربی، که به محض شکست تیم های ملی شان مری تیم خود را عوض می کنند، بر طبل برکناری استیلی می کوبند.

 استیلی مربی جوانی است که نیازمند فرصتی معقول برای اثبات توانایی های احتمالی اش در مقام مربی است. به نظر می رسد که این فرصت معقول نیز لااقل باید نیم فصل اول لیگ برتر را شامل شود.

 نویسنده این یادداشت مدعی نیست که استیلی مربی بزرگی است اما بد نیست که هواداران بی طاقت پرسپولیس نخستین نتیجه رئال مادرید با مربیگری مورینیو در برابر بارسلونا را به یاد آورند و خودشان را به جای تماشاگران رئال بگذارند. مورینیو نخستین دیدار رئال – بارسلونا را با نتیجه 5 بر صفر واگذار کرد. به قول یکی از خوانندگان عصر ایران ورزشی، آرسن ونگر نیز همین چند روز پیش با آرسنال  8 بر صفر در برابر منچستریونایتد مغلوب شد.

مطالبه تغییر مربی صرفا به دلیل باخت در یک دیدار حساس، دال بر همان روحیه عقب مانده ای است که پیش از این به شدت مبتلابه مدیران تیم های عربی بود.

 شاید مدافعان برکناری استیلی استدلال کنند که مورینیو و ونگر مربیان بزرگی هستند که خودشان را اثبات کرده اند و به همین دلیل نباید به صرف یکی دو باخت سنگین و مفتضحانه، آنها را را از کار برکنار کرد. اما در پاسخ به چنین استدلالی می توان به رفتار فدراسیون فوتبال آلمان – که بدون تردید از حیث قوت مدیریت بهترین فدراسیون فوتبال در جهان است -  با رودی فولر اشاره کرد.

 در مسابقات راهیابی به جام جهانی 2002، آلمان با مربیگری فولر 5 بر 1 به انگلستان، آن هم در خانه خودش، باخت. این شکست مفتضحانه، بدترین شکست لااقل پنجاه سال اخیر آلمانی ها در برابر انگلیسی ها بود. اما فدراسیون فوتبال آلمان دست به ترکیب کادر فنی تیم ملی کشورش نزد و به فولر فرصت داد تا کار خودش را انجام دهد. فولر هم به عنوان یک مربی متوسط در نهایت موفق شد تیم ملی آلمان را به جام جهانی ببرد و عنوان نایب قهرمانی جام جهانی را در بدترین سال های فوتبال آلمان – که کفگیر این فوتبال به ته دیگ خورده بود – برای آلمانی ها به ارمغان بیاورد.

 برعکس، فدراسیون فوتبال ایتالیا در یورو 2008 بلافاصله بعد از شکست ایتالیا در برابر اسپانیایی که در نهایت قهرمان جام شد، آن هم شکست در ضربات پنالتی، دونادونی را برکنار کرد و با توهم کسب موفقیت مجدد با مارچلو لیپی در جام جهانی 2010، لیپی را مربی تیم ملی کرد؛ اقدامی که نهایتاً هیچ سود و ثمری برای ایتالیایی ها نداشت.

خلاصه اینکه، منطق مدیریت مدبرانه در فوتبال اقتضا می کند که مدیران پرسپولیس در شرایط کنونی، استیلی را همانند عقب ماندگان بی صبر، از کار برکنار برکنار نکنند.

اما ضرورت بقای استیلی در پرسپولیس در شرایط کنونی، دلایلی دیگری هم دارد. استیلی آدمی دموکرات و نرمخو است. اهل داد و بیداد و جار و جنجال و قلدربازی و عربده کشی نیست.

شخصیت معقول و مودب استیلی در کنار رفتار دموکراتیکش با بازیکنان تیمش، می تواند در ارتقای ادب و متانت مربیان فوتبال ایران تاثیرگذار باشد. کسی تا کنون از استیلی سخنانی جاه طلبانه و بی ادبانه نشنیده است.

 کسانی که مدافع بازگشت دایی به پرسپولیس هستند، فقط در توهم کسب نتیجه مطلوب در لیگ برتر با علی دایی هستند و چندان دغدغه فرهنگ و اخلاق را ندارند.

دایی زمانی که مربی پرسپولیس بود، بارها و بارها، شکست های تیمش را به گردن بازیکنانش انداخت. همه به یاد داریم که او در موارد متعددی، زمانی که تیمش دست خالی و یا با یک امتیاز از زمین بیرون می آمد، بر ناتوانی مهاجمان و یا اشتباهات سایر بازیکنان تیمش انگشت تاکید می نهاد.

 این رفتار دایی نه تنها نشانه ضعف مسئولیت پذیری او در مقام مربی، بلکه دال بر فقدان نقش حمایتی او در قبال بازیکنانش بود.

دایی، بار فتاری غیرحرفه ای که تا کنون در هیچ جای جهان نظیر نداشته است، شیث رضایی را بعد از شکست در برابر استقلال از تیم اخراج کرد تا با این کار توپ ناکامی پرسپولیس را در زمین شیث بی نوا ( و البته نامحبوب ) بیندازد.

 او همچنین بارها و بارها داور را عامل ناکامی های پرسپولیس معرفی کرد اما استیلی چنین نقطه ضعفی را، لااقل در این سطح، ندارد.

علی دایی حتی در بازی های دوستانه نیز به داور رحم نمی کرد و بعد از بازی، داور را عامل شکست پرسپولیس معرفی می کرد. کافی است که این رفتار او را با رفتار متین فابیو کاپلو بعد از اشتباه فاحش و مهلک داور بازی آلمان – انگلستان در جام جهانی 2010 مقایسه کنیم، تا تفاوت شخصیت حرفه ای  دایی و کاپلو را دریابیم.

 استیلی بعد از بازی دربی، به سادگی می توانست میثاق معمارزاده و محمد نوری را عوامل اصلی شکست تیمش معرفی کند. معمارزاده در نیمه اول با واکنشی ضعیف و ناشیانه، عامل اصلی گل خوردن پرسپولیس بود و نوری هم با گل نکردن پنالتی، پرسپولیس را به خاک سیاه نشاند. اما استیلی بعد از بازی، هیچ یک از این دو بازیکن را مقصر باخت تیمش معرفی نکرد.

او اگر می خواست مثل دایی عمل کند، باید محمد نوری را مثل شیث رضایی از پرسپولیس اخراج می کرد.

در شخصیت استیلی فضائلی به چشم می خورد که تماشاگران خشمگین پرسپولیس، امروز از دیدن این فضائل ناتوانند. بیرون رفتن استیلی از پرسپولیس و، بر فرض بعید، بازگشت دایی به این تیم، به یک معنا، اخراج خلق و خوی دموکراتیک از پرسپولیس و بازگشت قلدرمآبی و طلبکاری به کادر فنی این تیم است.

کسانی که دغدغه فرهنگ و فضیلت را دارند، کافی است که شیوه حرف زدن استیلی و دایی را با یکدیگر مقایسه کنند تا دریابند کدام مربی خدمت بیشتری به ارتقای اخلاق نازل جامعه فوتبال این کشور می کند.

استیلی مثل مجید جلالی، متین ومودبانه حرف می زند اما علی دایی، به محض اینکه ناراحت می شود، به نحوی قلدرمآبانه و طلبکارانه در برابر دوربین تلویزیون ظاهر می شود و به زمین و زمان می تازد.

این پرسپولیس قهرمانی را باید به خواب ببیند. دایی و استیلی هم هیچکدامشان مربی بزرگی نیستند. شاید در آینده مربیان بزرگی شوند اما الان فقط دو مربی متوسط در فوتبال عقب مانده ایرانند و بس.

دایی یک سال و نیم در پرسپولیس فرصت داشت. به استیلی هم لااقل نیم سال فرصت دهید. 

برکناری استیلی در شرایط فعلی، تنها با منطق " شوک درمانی " سازگاری دارد ولی به نظر می رسد فضائل اخلاقی این مربی جوان، درحدی است که می توان مهلت بیشتری به او داد و اجرای شوک درمانی برای نجات تیمش را دست کم اندکی به تاخیر انداخت. 

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
يه قرمز
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
14
46
به طرز عجيبي تو مقالات اخيرتون دوست داريد از استيلي حمايت كنيد و به دايي حمله كنيد. من مدافع دايي نيستم ولي حس مي كنم شما سعي داريد مخالفين استيلي رو جهان سومي و عقب افتاده ( چند بار در متن اشاره كردين) جلوه بدين. اتفاقي افتاده؟ توافق پنهاني با كسي دارين؟
اگه نمي خواي نمايش بدي حداقل تعداد غير قابل انتشار رو از حالت صفر خارج كن.
عصر ایران بحث مخالفان استیلی نیست. موضوع مورد بحث، روحیه ای است که این بار در مخالفت با استیلی سر برآورده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
اي ول زدي تو خال... اين چندمين مقاله عصر ايران در تعريف استيلي و مذمت دايي و تماشاگران پرسپوليس هست... "تماشاگران بوقلمون صفت" يادتونه؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
کارلوس کروش دستیار مربی بزرگی چون فرگوسن بود اما برای مربیگری نیومد یهو یه تیم بزرگ انتخاب کنه
یکبار دیگه هم گفتم از تعصب استیلی در زمین پرسپولیس خوشم میومد اما الان اون مال این نیمکت نیست با احترام کامل به اون باید گفت که خودش و خصلتهای خوبی که در موردش گفتین رو خراب نکنه و محترمانه استعفا بده آخه تو مملکت ما رسمه اگه یکی یه کار اشتباهی انجام بده تمام نقاط قوتش هم به هزار و یک دلیل ضعف میشه و باید حذف فیزیکی بشه
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
9
41
داداش جون تو ارسن ونگر و مورينيو را با استيلي مقايسه مي كني حداقل بفرما چه نمره درخشاني در سابقه سرمربيگري وي در تيمهاي قبلي وجود دارد استيل اذين را كه فرستاد دسته يك شاهين بوشهر را هم مي مي خواست بفرستد ولي خدارحم كرد كه برداشتندش به نظرت اگر استيلي برود اسپانيا حتي اجازه مي دهند دستيار دهم مورينيو هم بشود كه حالا اين دو را مقايسه مي كني
عصر ایران لطفاً به مثال رودی فولر هم دقت کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
....دلبندم توام که فوتبال ایرانو با اسپانیا و آلمان مقایسه کردی، در ضمن استیل آذین را استیلی نبرد دسته دو مجید جان.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
13
36
چند گرفتي تبليغش را بكني در ضمن مورينيو هر روز كه نباخت ولي اين اقاي استيلي كاري كرده كه براي اولين بار در تاريخ پرسپوليس تا هفته هفتم پرسپوليس بيش از 6 امتياز كسب نكرده و از رده 14 بالاتر نيامده در حالي كه ايشان از هفته ها قبل از پايان فصل قبل به اين وان پيغام مي داده كه سرمربي فصل بعد پرسپوليس من هستم ويار جمع مي كرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
25
16
موافقم
بهر حال پرسپولیس این فصل مشکل مهره رو بیشتر از هر چیزی داره
به نظر بنده حقیر باید به تیم فرصت ساخته شدن داد
همین بازیکنان نیم فصل با هم بازی کنند هماهنگ میشند و میتونن حداقل یه فوتبال جذاب ارائه بدن
درست مثل دوران دنیزلی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
38
4
منظورتون چیه که درباره شیث نوشتید نامحبوب؟! آخه تا اونجایی که من یادمه شیث در زمان اخراج (بعد از کریم باقری) محبوب ترین بازیکن پرسپولیس بود و البته بعد از بلاهایی که دایی سرش آورد از میزان محبوبیتش خیلی کم شد هرچند هنوز هم هواداران زیادی داره. البته حدس میزنم منظورتون عدم محبوبیت نزد علی دایی باشه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
من تا اونجایی که یادمه بعد از اون شوخی مسخره شیث تو هواپیما تبدیل به منفور ترین بازیکن تیم شد
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
3
24
داداش در مثال رودي فولر هم وي يك باخت بد داده ولي اين اقايي كه شما داري ازش طرفداري مي كني الان در هفته هفتم از21امتياز ممكن 6 امتياز بدست اورده و تيم بعد از اتمام يك چهارم ليگ از رتبه 14 بالاتر نيامده احتمال زياد سن شما قد نمي دهد ولي من روزگاري را بياد مي اورم كه پرسپوليس انقدر مقتدرانه شروع مي كرد كه تا هفته ها صدر نشين بود وحتي يك امتياز هم به كسي باج نمي داد ولي حالا ببين اين اقا تيم را به چه روزي انداخته كه بايد از حالا دست به دعا برداشت كه براي اولين بار در تاريخ تيم سقوط نكند در ضمن يارگيري هم كه بانظر خودش بوده پس نمي تواند بهانه بياورد كه من تيم را نبسته ام
عصر ایران سال قبل علی دایی هم پنج باخت پشت سر هم با پرسپولیس داد. آیا باید دایی را هم بلافاصله برکنار می کردند؟ ضمنا شکست 5 بر ا رودی فولر در برابر انگلستان کجا و باخت 2 بر صفر استیلی در برابر استقلال کجا؟
پاسخ ها
نا شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
آقای عضر ایران علی دایی زمانی 5 تا باخت داد که نصف مهره های الآن پرسپولیسو نداشت، خبری از کریمی یا کاظمیان یا.... تو این تیم نبود.
ناشناس
| Russian Federation |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
پس اسم این کاراتون چیه دوست من؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
6
26
پرسپولیس در زمان علی دایی کمبود مهره داشت یا حمید استیلی؟
شما که اینقدر طرفدار استیلی و دشمن دایی هستید اطمینان دارید که با دادن فرصت به اقای استیلی ایشان میتوانند حداقل قهرمانی جام حذفی یا کسب سهمیه آسیا را برای پرسپولیس و طرفدارانش به ارمغان بیاورند؟
عصر ایران عصر ایران ورزشی با علی دایی دشمنی ندارد. ما دایی را هم مثل استیلی و سایرین نقد می کنیم. آینده هم قابل پیش بینی نیست. چه کسی فکر می کرد علی دایی که سایپا را قهرمان لیگ برتر کرد، سال بعد با این تیم عنوان سیزدهم لیگ برتر را بدست آورد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
برادر عصر ایران از تیم قهرمان سایپا فصل بعد چند تاشون تو تیم موندند تا اونجایی که من یادمه از بازیکنای مطرحشون فقط کاپیتانشون موند
سیامک
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
5
28
نویسنده محترم علی دایی کارنامه نسبتا خوبی دارد قهرمانی با سایپا و پرسپولیس با کارنامه استیلی قابل مقایسه نیست.تا کنون پرسپولیس انقدر ضعیف و ناتوان نبوده است..
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
8
18
درسته كه پارسال دايي 5 باخت پشت سر هم داد ولي ايا تيمش اينگونه شروع كرد كه بعد از گذشت هفت هفته از رتبه 14 بالاتر نيامده باشد مطمئنا اگر در 6 مسابقه قبلي خوب عمل مي كرد كسي بخاطر باخت در دربي از مسئولان تيم نمي خواست كه استيلي را عوض كند ثانيا پارسال كه مثلا دايي دربي ها را باخت هيچكس به بازي پرسپوليس ايراد نمي گرفت وحتي معتقد بودند كه بهتر از استقلال بازي مي كرده و علل ديگري را در باخت دخيل مي دانستند ولي امسال از هفت بازي چند بازي اش را خوب ارائه داده فقط بازي با راه اهن واين نشان دهنده مشكل در تفكر سرمربي است كه نمي تواند تيم را جمع وسروسامان دهد
عصر ایران اگر پنج باخت علی دایی در آغاز فصل به وقوع می پیوست، باید دایی را برکنار می کردند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
جناب نویسنده تیم علی دایی که سال قبل 5باخت پشت سر هم آورد خیلی بهتر از این تیم بازی میکرد و همه معتقد بودند شانس با پرسپولیس یار نیست اما الان انقدر افتضاح بازی میکنن که آدم شرمش نیگیره بگه این تیم پرسپولیسه. در ضمن ما نه استیلی رو میخواییم نه علی دایی (زنده باد دنیزلی)
ناشناس
| Russian Federation |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
ما عادت کردیم از افراد مظلوم یا مظلوم نما در برابر قوی ها حمایت کنیم ولی هیچ وقت احترام به بالاتر از خودمون را یاد نگرفتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
مخالفم.حداقل بازی ذوب آهن را که کامل دیدم فوق العاده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۲
نويسنده سينه چاك استيلي هنوز پاسخ نداده ايد كه ايا مورد ديگري را بياد داريد كه پرسپوليس اينگونه ضعيف شروع كند كه تا هفته هفتم از رده 14 بالاتر نيامده باشد واين نشان دهنده چيست جز مشكل در مديريت و هدايت تيم باخت هاي پرسپوليس پارسال هم از ان بازي معروف شيث شروع شد كه بازهم شما سينه چاكانه از وي تعريف مي كنيد ممكن است شيث بازيكن خوبي باشد ولي همچون نت غلطي است كه مي تواند يك سمفوني زيبا را بهم بريزد
عصر ایران این یادداشت متضمن دفاع از عملکرد فنی استیلی نیست. نکته اصلی یادداشت چیز دیگری است.
رستم
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
5
21
فکر کنم در شاهین بوشهر یک فصل فرصت داده شد
ناشناس
Russian Federation
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
9
19
عزیز دل خواهران و برادران عصر ایران!بزرگترین مشکل علی دایی اینه که به شما به اصطلاح قلم بدستان باج نمی ده تا ازش تعریف کنید!
عصر ایران در بین همین قلم به دستان، هومن افاضلی دستیار علی دایی در تیم ملی شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
پس شما از اونجا ازش عقده دارید، یعنی چون اون رفته شما نه "پس بچه ها بزنینشونن"!!!یعنی علی دایی حق نداره از کسی خوشش بیاد،
ناشناس
| Russian Federation |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
راستی مثل اینکه زود هول شدی من نوشتم به اصطلاح قلم بدستان!!! یعنی اگر دو خط می نویسه فکر می کنه برای خودش کسی هستش و می تونه هر چی دلش خواست تحویل بقیه مردم بده مثل خود شما نویسنده متن! ولی من از کارهای قبلی هومن افاضلی و خیلی دیگر از قلم بدستان خوشم میاد
ناشناس
Canada
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
0
6
سابقه خوبی در استيل آذين و بوشهر نداشت ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
0
7
خواهشا چرت و پرت ننویسید، استیلی باید بره و خواهد رفت
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
0
2
بنده با اینکه طرفدار استقلالم، ولی از این باخت های پی در پی پیروزی و بالطبع از ناراحتی استیلی- که خدایی وقتی دوربین نشونش میده، دلم براش میسوزه- اصلا نه راضیم و نه خشنود! همش هم دعا کردم که استیلی بتونه نتیجه بگیره -بجز دربی!-حالا بهردلیلی نمیتونه دیگه دلیل نمیشه بخواید علیه دایی باشید و بر دایی بتازید!
خود شما نویسنده محترم! خدایی چقدر از گلهایی که دایی میزد و باعث افتخار ایران و قدرت تیم ملی شد، به هوا پریدین و خوشحال شدین؟ چی شده که حالا دایی رو بد اخلاق و بی اخلاق و آدم بده و مربی متوسط معرفی میکنین؟؟؟ بقول اون دوست گرامی، دایی به کسی باج نمیده،برای همینم فقط افراد خاصی ازش بدشون میاد! دایی برای همیشه برای ما قابل افتخار بوده و هست و اتفاقا خیلی هم رفتارش مردونه ست! گند داوری های لیگ باید بکجا برسه تا قبول کنید دایی حق داره از ناداوری ها گله کنه؟یا شما چطوری رفتارای شیث رو توجیه میکنین؟ اصلا شما از مدیریت و تیمداری سر در میارین که به رفتارای دایی نقد مینویسین؟
لااقل کمی وجدان بخرج بدین تو نوشتن! اون دنیا رو هم در نظر داشته باشین بد نیست.
خق نگهدارتون.
عصر ایران در این مقاله از رفتارهای نابخردانه شیث رضایی دفاعی صورت نگرفته دوست عزیز. ضمناً جان کلام این مقاله این است که دایی و استیلی، لااقل الان، هیچکدامشان مربی بزرگی نیستند. دفاع از استیلی در این مقاله، در واقع دفاع از فضائل دموکراتیک شخصیت وی است و نقد دایی نیز در واقع نقد ویژگی های اقتداگرایانه گفتار و کردار اوست.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
نویسنده محترم حرفت خیلی جالبه تو حاضری مربی اخلاق داشته باشه به غوله خودت فضایل دموتراتیک ولی تیمو داغون کنه هوادار نتیجه و بازی خوب میخواد اخلاق درسته ولی نه در زمینه مربیگری چون اینجا ایرانه و مربی مقتدر میخواد نه کسی که با شعار مردم از دقیقه 30 به بعد بغض کنه و خشکش بزنه ازت خواهش میکنم خواهش میکنم یه کم با همکارات مشورت کن بعد مطلب بزار ممنون میشم
عصر ایران رای شما نشانه روشنی از نگرش غیردموکراتیک یک شهروند ایرانی است. مطمئن باشید اگر همین " فضائل دموکراتیک " در فوتبال ایران محقق شده بود، الان پرسپولیس و استقلال تیم هایی غیردولتی بودند و مدیرعامل آنها به شیوه ای دموکراتیک از سوی هیات مدیره انتخاب می شد و هیات مدیره و مدیرعامل، در برابر مردم پاسخگو بودند نه در برابر مقام های دولتی. از اقتدارگرایی دفاع نکنید دوست عزیز. استیلی ها و دایی ها، دیر یا زود، از عالم مربیگری هم کنار می روند؛ همان طور که دوران بازی شان در زمین فوتبال به سر آمد. آنچه باقی می ماند، مناسبات اقتدارگرایانه و یا مناسبات دموکراتیک است. کمی به آینده فکر کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
این نظر شماست که دایی مربی بزرگی نیست ولی به عقیده من خیلی هم مربی بزرگی است سه فصل سه جام جهت اطلاع
مش حسن
United States of America
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
0
6
دوست عزیز آقای استیلی چند نکته قابل ذکر است
1 - استیلی به هیچ وجه کاریزمای دایی رو در مربیگری و هدایت تیم نخواهد داشت
2-از بازیکنی دفاع میکنید مانند شیث که به نظر بنده جاش در تیم محلات است نه پرسپولیس این بازیکن قاطعانه میگم استعداد تبانی رو به راحتی داره به نحوه بازی کردنش در فصل گذشته نگاه کنید
3- مربیانی که مثال میزنید قابل مقایسه با حمید استیلی نیستن و قیاس مع الفارق میباشد چون از مدیریت تا ریزترین مسایل فاصله ما با آنها بسیار است
4-حتما در جریان بازیکنهایی که دایی میخواست و آقای موقت نگرفت هستید
5-استیلی به هیچ وقت هنر بازی گرفتن بلد نیست و گرنه رضایی و نوری بازیکنان تعیین کننده ای هستن
6- در یارگیری هم بسیار منفعل بودن با لجاجت آقای موقت مهره ای خاصی غیر کریمی جذب نشد استیلی چطور نمیدونه که یک تیم دو تا گوش چپ و راست خوب میخواد استیلی چطور نمیدونه که یک تیم سانتر فروارد قدرتی میخواد که اون جلو بجنگه استیلی چطور نمیدونه که در نبود این چنین بازیکنانی نباید از هر جایی توپ رو سانتر کرد استیلی چطور نمیدونه ساختار دفاعی یعنی چی تا تبدیل یه پنیر سوییسی نشی استیلی چطور نمیدونه که اول باید گل نخوری بعدش اگه تونستی حمله کنی
7-به نظر من یک تیم باید تیم باشه نه اینکه بازیکنان مربی رو قبول نداشته باشن از الان هم کاملا مشهوده با این وضعیت به هیج جایی نمیرسیم
8-دوست عزیز آقای استیلی دایی پارسال یک تنه درگیر همه مسایل بود از مزاحمت های لیدر ها بگیر تا روزنامه خود باشگاه اگه تو کارش کارشکنی نمیشد به مراتب بهتر از اینا بود باز صد رحمت دو تا جام گرفت
9- در کل این نوع روی کار آمدن ها عاقبت خوبی نداره
10-در این چند بازی که چیز خاصی ندیدیم الا کریمی که اونم لان با اومدن پروین میره از این ببعد ببینیم چی میشه
11- در پایان برای نگارنده مقاله آقای استیلی که علی دایی رو شخصیتی لمپن و بدور از ادب معرفی کردن و ایشون رو در زمره مربیان منشوری به ما شناسوندن آرزوی موفقیت دارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
0
2
همزمان با تعویض مدیرعامل عصر ایران از مربی حمایت میکنه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
0
9
جناب نویسنده با جوابهایی که به نظرات بینندگان داده، موضع خود را کاملا مشخص کرده. یه وقت فک نکنید با دایی مشکل داره!!!!!!!! اصلا اینجوری نیستا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
1
3
ببینید آقای دایی دو قهرمانی آورد . در خیلی از موارد هم بعد از بازی باخت رو خودش بر عهده می گرفت : "مسئول این باخت من هستم" این جمله رو خیلی از دایی شنیدم . شمان باید اینطوری با دایی صحبت کنی . اما در مورد استیلی واقعا من اعتقاد دارم مربی با دانشی هستش و اینکه کلاس های مربی گری حرفه ای رو همه گذرونده و تجربه ی زیادی در کار با آری هان و دنیزلی و قطبی و.. به دست آورده . باید بهش فرصت داد
مهدي
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
0
8
استيلي در حد پرسپوليس نيست .استيلي در حد پرسپوليس نيست .استيلي در حد پرسپوليس نيست .استيلي در حد پرسپوليس نيست .استيلي در حد پرسپوليس نيست .استيلي در حد پرسپوليس نيست .استيلي در حد پرسپوليس نيست .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
1
8
متاسفم واسه عصر ایران که این مقاله سخیف رو رو سایت قرار داده، نویسنده اون قدر بی اطلاع که نارضایتی تماشاگران از استیلی رو فقط به بازی دربی ربط داده و از روی بی سوادی با تیم رودی فولری مقایسه می کنه که پیش از بازی با تیم انگلیس در صدر جدول گروهش قرار داشت و در کمال بی ادبی به تماشاگران پرسپولیس لقب عقب مانده می ده اما خبر نداره تماشاگران آرسنال در بازی دوم تیم علیه ونگر شعار دادند و در بازی که 8-2 تموم شد و نه 8-0! خواستار برکناری ونگر شدند و اگر نویسنده محترم کمی حوصله داشته باشه کلی وبلاگ هوادارن آرسنال پیدا می کنه که به شدت به ونگر حمله کردند، راستی خبر داری مربی اینتر بعد از 5 بازی برکنار شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
واقعاً با واژه سخیف موافقم بعضی وقتا یه مقالاتی تو این سایت قرارداده میشه که آدم اصلاً دلش نمی خواد دیگه به اینجا سری بزنه
مقاله ای سراسر از بغض و کینه نسبت به اسطوره فوتبال کشورمون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
5
1
ایول یک مطلب میزنی بعد باید بیایی جواب کلی تماشاگر و تماشاگر نما و ... رو بدی ، نونت نیست آبت نیست ول کن یک چیزی بنویس همه حال کنن ، مینوشتی استیلی با مهناز افشار نامزد کرده کلی بیننده ات بیشتر بود کلی هم همه حال میکردن
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
حال کردم ولی اشتباه منفی دادم
سعید کاکاوند
Australia
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
0
4
ما فقط یاد گرفتیم برای تائید نفر جدید و مورد نظرمان ، نفرات قبل را خراب و نفی کنیم و شما دوست مقاله نویس بجای حمله به دیگران از فرد دلخواهت با منطق و دلیل دفاع کن و قضاوت را به دیگران واگذار کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
1
2
واقعا دمت گرم کاری به محتوای نظرات ندارم ولی بر خلاف بسیاری از سایت ها نظرات مردم رو درج کردی و بهشون جواب دادی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
5
2
من نمیدونم اینقدر این روزا میگن علی دایی
یادتون رفته طرفداران پرسپولیس شما پارسال میگفتید علی دایی حیا کن پرسپولیسو رها کن
یادتون نره
واقع متاسفم برای ................
عصر ایران لطفا نظرمو چاپ کنید عصر ایران
عصر ایران یک رسانه هست که همیشه حرف حق را میزند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
2
3
هیچ کدومشون مربی نیستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
0
6
تیم بزرگی مثل پرسپولیس محل آزمون و خطای مربیان کوچکی مانند استیلی نیست چند ساله موش آزمایشی شدیم واسه آقایان
یه بی طرف!
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
0
2
مشکل در نحوه مدیریتی نیست...
کاشانی مدیر با نفوذی بود اما مشکل زمانی پیش آمد که استیلی بجای دستیار پا در جای استادی نهاد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
0
3
به نظر من استیلی بره همه چی درست میشه ضمنا باید از این واقعیت هم چشم پوشی نکرد که بازیکنان پرسپولیس نسبت به سایر تیم ها واقعا ضعیف هستن به جز علی کریمی و مقصر اصلی استیلی هست که بازیکن خوب جذب نکرده این فصل .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
0
4
از عصرايران بعيد بود اينقدر ناشيانه از كسيكه هيچ كارنامه اى جز چند ماه مربيگرى ناموفق در يه تيم ته جدولى نداره جلالى و مورينيو و فولر بسازه. امان از اين اسپانسرها كه وقتى ميان وسط ديگه انصاف بايد بارو بنديلش رو جمع كنه بره!
عصر ایران رودی فولر که مربی بزرگی نبود دوست عزیز
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
رودي فولر با تيم تيم ملي المان به مقام نايب قهرماني جام جهاني مي رسد از نظر شما مي شود مربي بد دايي هم كه يك قهرماني با سايپا و دوقهرماني با پرسپوليس در كارنامه دارد بازهم مربي بدي و ناشي است اما استيلي كه هيچ سابقه موفقي در زمان سرمربيگري خودش در تيمهايي كه سرمربيگري انها را برعهده داشته ندارد مي شود بهترين مربي شمايي كه سنگش را به سينه مي زني حداقل بگو در كدام تيم كارنامه درخشاني داشته
عصر ایران در همین یادداشت نوشته شده که استیلی و دایی مربیان بزرگی نیستند. فولر هم مربی بزرگی نبود.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
داداش جون يك مربي متوسط به پايين كه نمي تواند مقام نايب قهرماني جام جهاني را كسب كند ان هم در زماني كه به قول خودت كفگير المان از نظر بازيكن عالي به ته ديگ خورده بوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۲
0
1
داداش هنوز نگفتي كه استيلي در كدام تيم كه سابقه سر مربي گري داشته كارنامه موفقي بوده در ضمن دايي كه پارسال 5 بار پشت سر هم باخت به اين دليل هواداران بازهم صبر كردند كه قهرماني جام حذفي را فصل قبل ان اورده بود در صورتي كه ان قهرماني نبود مطمئنا درخواست بركناري وي را هم داشتند ولي اين اقا كه در هيچ تيمي كارنامه موفقي در سرمربي گري نداشته كه به ان بنازد
عصر ایران مگر در این یادداشت به " کارنامه موفق استیلی " اشاره شده است که این سئوال را می پرسید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
اگه روت میشد همینم می نوشتی
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
0
2
حمایت تاکی؟
اینقدر نتایج خوبی گرفته که هنوز چند هفته نشده دیگه نباید فکر قهرمانی رو کرد. بازی های ضعیف و تیم سردر گم و نتایج بد
استیلی اگه برای خودش ارزش قائله باید از این تیم بره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
0
3
آقای دوراندیش، متأسفم که از فردی دفاع می کنی که پرطرفدارترین تیم آسیا رو تبدیل به یک فاجعه کرده...کمی دوراندیش باش و ببین فرد بزرگی چون علی دایی نه در زمان بازی و نه در زمان مربیگری قابل مقایسه با فرد متملقی چون حمید استیلی نیست! ما "بوقلمون صفت ها"!!!(به قول شما) استلی رو نمی خواهیم، نگاهی به نظرات کافیه که این واقعیتو باور کنی ...
م
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
0
2
به تعداد کامت هاتون ننازید ، با این رویه تو دراز مدت فقط ریزش مخاطب دارید
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
0
2
به نظر من آقای استیلی اگر به دکتر برود حالش خوب میشود و من هم همینطور و شما هم همینطور
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
0
0
هومان دوراندیش سایت خبری عمومی محل عقده گشایی جنابعالی از دایی نیست
زنده باد دایی
عصر ایران عصر ایران ورزشی با علی دایی مشکلی ندارد. به یادداشت " در باب دایی ستیزی مایلی کهن " نگاهی بیفکنید تا این نکته روشن را دریابید. برخی از خوانندگان در ذیل آن یادداشت، ما را متهم کرده اند که از علی دایی پول گرفته ایم تا آن یادداشت را بنویسیم.
درخشان زاویه
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
0
1
مقاله بسیار سخیف و سطحی بود . متاسف برای شماهایی که معلومه ساپورتتان می کنید تا به علی دایی حمله کنید .اصلا مقاله تان ارزش خواندن نداشت به خدا.تو دنیا ایران را به اسم علی دایی می شناسند .استسلی کجا و دایی کجا.ولی خب چون دایی اهل باج دادن به خرمگس های معرکه نیست اینگونه به وی تاختید.علی دایی در عرض سه یال از 5 جام ممکنه 3 جام بدست اورده که نشان از بزرگی وی در امر مربی گری می باشد و لی کورها این را نمی بینند. استیلی فقط چند تیم را بدبخت کرده است .خوهشا دیگر از این مقالات مزخرف ننویسید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
0
0
برعكس سايت سياسي عصر ايران بخش ورزشي خيلي اماتور است،‌ لطفا مديران اين رسانه يك تجديد نظري در مورد همكاران خود در اين بخش بكنند
وبگردی