۱۴ خرداد ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۸۸۹۰۱
تعداد نظرات: ۴۲۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۱۹-۰۸-۱۳۹۰
کد ۱۸۸۹۰۱
انتشار: ۱۴:۲۱ - ۱۹-۰۸-۱۳۹۰

محدود كردن زنان براي نلغزيدن پاي مردان!

اعمال محدودیت ها و فقدان آموزش ها باعث شده اند بخش بزرگی از جامعه ما اساساً روش درست رفتار با جنس مخالف را نداند و اتفاقاً همین مساله باعث بروز بسیاری از ناهنجاری های اخلاقی و حتی در مراحل بعدی فروپاشی های خانواده هاست.
عصر ايران - اخيرا بنا به اعلام برخي رسانه ها پيست هاي اسكي كشور از  ورود زنان و دختراني شوند كه بدون والدين و يا محارم شان به اين اماكن مي آيند جلوگیری می کنند.اسکی زنان
شايد از نگاه كساني كه اين دستور العمل را صادر كرده اند ورود زنان سال هاست كه به ورزشگاه ها و استاديوم هاي ورزشي ممنوع شده و احتمالا آب هم از آب تكان نخورده و صداي كسي هم درنيامده و حالا پيست اسكي هم روي بقیه  محروميت ها مگر چه مي شود؟ به ویژه آن که زنان و دختران علاقه مند به اسکی در قیاس با کلیت جامعه اندک شمارند.

اما در نگاهي جامعه شناختي به موضوع محروم كردن نيمي از بدنه جامعه از يك حق يا مجموعه اي از حقوق شهروندي و اجتماعي و روا داشتن تبعيض جنسيتي عليه نيمي از بدنه جامعه است طبيعتا و قطعا بدون پيامدهاي خاص خود نخواهد بود.
 
 از ياد نبريم وقتي كه امروز از زن و دختر ايراني نام مي بريم منظورمان قريب به دو سوم دانشجويان كشور است كه در ميان آنها ميليون ها دانش آموخته دانشگاهي وجود دارد كه هزاران تن از آنها داراي تخصص و قابليت هايي هستند كه اگر بيش از مردان نباشد قطعا كم از آنها نيست.

زنان امروز جامعه ايراني ديگر حتي قابل مقايسه با زنان يك نسل پيش نيز نيستند ؛ آنها به معنای واقعی کلمه رشد كرده اند و از اين رو طالب حقوق متناسب با شان اجتماعي خود هستند .

وانگهي در بسياري از اين موارد محدوديت ها و تبعيض هاي اعمال شده عليه زنان همواره يك توجيه ظريف جنسيتي ( از زاويه رابطه جنسي) در زير پوست آن وجود دارد كه هر چند ممكن است به زبان واضعان قانون نيايد ، اما در گوشه و كنار توجيهات آنها با ايما و اشاره مورد اشاره قرار مي گيرد و آن اين است كه : جلوگيري از ورود زنان به اماكن عمومي براي ممانعت از اختلاط با مردان و ممانعت از ايجاد مفاسد اخلاقي است ."

به راستي اين توجيه از چه پايه هاي منطقي برخورد دار است ؟ مگر دو سر يك مفسده احتمالی اخلاقي دو انسان نيستند و طبيعتا هر دو طرف در ايجاد و شكل گيري يك رابطه غير اخلاقي به ميزان كمابيش برابر سهم دارند ؛ پس چرا وقتي مي خواهيم نسخه اي براي جلوگيري از مفاسد اخلاقي بپيچيم فقط دامنه محدوديت ها و تبعيض ها زنان جامعه را شامل مي شود .

اگر با محدود کردن یک جنس مشکلات حل می شود(!) چرا چنین محدودیت هایی متوجه مردان هوسراني كه با هزار ايما و اشاره و متلك و كنايه براي زنان و دختران مزاحمت  ایجاد كرده و سعي در اغواي آنها دارند اعمال نمی شود؟ آيا از نظر قانون گذاران ما اين اقدامات مردان در ايجاد مفسده اخلاقي تاثيري ندارد؟
به نظر می رسد چون تصمیم گیرندگان عمدتاً مرد هستند ، تنها زنان را با نگاه جنسیتی می سنجند و برای آنها انواع و اقسام تحریم ها را وضع می کنند ؛ گو این که جامعه از آن مردان است و هر جا همراهی مرد و زن احتمالاً و به زعم آنها می تواند مشکل آفرین باشد ، این زن است که باید از صحنه قیچی شود!

كسي منكر ضرورت جلوگيري و پيشگيري از مفاسد اخلاقي نيست ؛ ولي  در يك جامعه سالم و مطلوب قانون بايد ضامن حقوق و حدود اجتماعي همه شهروندان باشد ؛ نه اينكه با روشي تبعيض آميز براي نيمي از جامعه هر روز محدوديت هاي بيشتري وضع كنيم تا پاي نيمي از ديگر از جامعه نلغزد!

آيا در اين فقره نيز همانند دهها مورد ديگر " آسان ترين راه " به عنوان " بهترين راه " انتخاب نشده است و چون ديواري كوتاه تر از زنان و دختران نيست تلاش نشده تا با ايجاد محدوديت براي آنها صورت مساله پاك شود؟

سوال ديگر اينكه نتيجه اين سياست ها و قوانين محدود كننده در جلوگيري از آمارهاي مفاسد اخلاقي چه بوده كه همچنان تلاش مي شود با وضع قوانين مختلف  براي نيمي از بدنه جامعه ايجاد محدوديت شود؟

هر چند ما نیز به عنوان کسانی که به همراه خانواده هایمان در این جامعه زندگی می کنیم دغدغه حفظ اخلاق و از جمله اخلاق جنسی را داریم ولی بر آنیم که این روش ها جواب نمی دهند کما این که تا کنون اعمال محدودیت ها و فقدان آموزش ها باعث شده اند بخش بزرگی از جامعه ما اساساً روش درست رفتار با جنس مخالف را نداند و اتفاقاً همین مساله باعث بروز بسیاری از ناهنجاری های اخلاقی و حتی در مراحل بعدی فروپاشی های خانواده هاست.


ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۴۲۹
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۱۰۶
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
865
3983
حرف دل خیلی از بانوان رو زدین
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
منفی چرا؟
احمد
| Netherlands |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
حرف دل خیلی از آقایون هم هست. چون این یه توهین به منم هست. یعنی من انقدر بی جنبه و بی شخصیت هستم که به این راحتی تحریک بشم یا مزاحمت ایجاد کنم؟؟
سرگردان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
عصر ایران یا خیلی دلش به حال خانم ها میسوزه یا خیلی زن ذلیله!!!!!!!
پشت پرده این جنجال چیست؟؟؟؟
ناشناس
| Hungary |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
واقعا تیتر قشنگی را برای مقاله انتخاب کرده اید دمتان گرم
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
الان این بنده خدا چی گفته که اینقد منفی دادین؟ خوبه قبل از انتظار از بقیه, یکم ظرفیت خودمونو بالاببریم...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
خدائیش بیشتر مسائل اتفاقا زیر سر همین بانوان است
والا آقایان بیشتر برای تفریح می رن اسکی ولی بانوان برای خودنمائی و ...
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
بابا جان حرص نخورید.وقتی دکتر این مملکت میاد تو رجا نیوز میگه بناهای شهر تهران محرک و سکچواله،دیگه این بحثا واسه چیه؟!
بحث شما تفکر اون آدما رو عوض نمیکنه.کسی که میگه برج میلاد شبیه... است و محرکه ... ای خداااااااااااااااااااااااا!
عصر ایران دمت گرم
isa
| Netherlands |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
ممنون احمد جان حرف دلِ منو زدی...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
سرگردان عزیز! با این طرز تفکرت همه عمر سرگردان خواهی ماند! کمی ظرفیتت رو بالا ببر تا مفهوم این مقاله رو دریابی!
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
64
797
خدا خیرت بده عصرایران ای کاش همه این طوری بدون تعصب بنویسن و عمل کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
عزیزم مگه نمی دونی در ایران یکی از راههای حل کردن مسئله ، پاک کردن صورت مسئله است ؟
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
29
697
خدا رو شکر یکی به فکر خانمها و دختران جامعه ما هم افتاد . دخترانی که وقتی به سن تکلیف میرسند به هزار و یک دلیل از خیلی از امکانات ورزشی و تفریحی محروم میشن . مخصوصا اگر مذهبی هم باشن . خدا کنه کسی پیدا بشه که حجاب چشم و دهان را هم به بعضی از اقایون و پسران جامعه ما یاد بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
منفی یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
19
581
به عنوان یک زن مسلمان و محجبه ایرانی از شما ممنونم. بعضی ها فکر می کنند منشا هر چی فساده زن ها هستند در حالی که هم زن و هم مرد اگر تربیت اصولی و فرهنگ نداشته باشند می توانند مشکل آفرین باشند. از عرضه جنسیت بگیرید تا شوون اجتماعی و اقتصادی و سیاسی. مثلا این فساد بزرگ 3000 میلیاردی را مگر زنان رقم زدند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
150
286
قانون مظلوم و
هوی نفس سلیقه مسولین
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
12
393
کلا هنر بیشتر مسئولان کشور ما پاک کردن صورت مسئله س.
نباید بیش از این ازشون انتظار داست
ناشناس
United States of America
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
502
1343
آقا هر کی میترسه بلغزه نره
صد رحمت به طالبان
سيدي
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
4026
1043
از ديدگاه اسلام، ارتباط ميان زن و مرد، في نفسه، ممنوعيتي ندارد. طبيعي است در جامعه اي که معمولاً نيمي از آن را جنس مرد و نيمي ديگر را جنس زن تشکيل مي دهد، چاره اي جز ارتباط دو جنس مخالف با همديگر نيست. به تعبير ديگر، اجتماع مجموعه اي از زنان و مردان است و قابل تقسيم به جامعه مردان و جامعه زنان نيست.
از اين ديدگاه زن و مرد بايد با نگاه به شخصيت انساني هم که به طور قطع در روابطي سالم خود را نشان مي دهد، در تعاملات اجتماعي حضور يابند. عايقي مفيد و مؤثر به نام هويت انساني وجود دارد که سبب ايجاد جرياني سالم و آسيب ناپذير در روابط ميان زن و مرد مي شود. بر اين مبنا، مرد بايد در زيرساخت هاي فکري خويش، تصوير درستي از زن به عنوان يک شخصيت ارجمند، پاک، باکرامت و با حرمت داشته باشد و زن نيز بايد در روساخت هاي رفتاري اش که وجوه ارتباطي او را در پوشش، گفتار و حرکات نمايان مي سازد، حرمت و کرامت زن بودن خود را نشان دهد. اين تنها طريقي است که زن مي تواند مقام و موقعيت خويش را در برابر مرد حفظ نمايد. زن هر اندازه متين تر، باوقارتر و عفيف تر رفتار کند و خود را در معرض نمايش مرد قرار ندهد، بر حرمت و کرامتش افزوده مي شود. حال با اين مقدمه كه عرض شد ايا حضور زن در مياديني كه نياز به وجد و هياهو و خالي كردن احساسات دارد صحيح است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
مقدمه زیبا و فریبنده برای نتیجه گیری غلط یعنی رنان نیاز به خالی کردن احساسات خود ندارند و یا اینکه اصلا جر انسانها محسوب نمیشوند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
نه بابا .صحيح نيست.چون فقط مردها حق خنديدن و ابراز هيجانات و احساسات دارند.نميدونم خدا اينا رو تو وجود زن براي چي گذاشت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
بله. صحيح است !
شايد هم بهتر باشد سؤال را اينجوری پرسيد : ايا حضور مرد در مياديني كه نياز به وجد و هياهو و خالي كردن احساسات دارد صحيح است؟
ناشناس
| Canada |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
آسمون ریسمون بافتی این نظریات مالیخولیاییتو ارائه بدی؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
بله كاملا صحيح است ! شما هم اگه نميتوني خودت رو كنترل كني مشكل خانمها چيه ؟!؟!؟!؟
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
نخیر شما فقط احتیاج به هیجان و احساسات و شادی و وجد و تفریح و زنــــــــــــــــــــــــدگی دارین. ما از سنگ ساخته شدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
مرد حسابی مگه زن رباته خوب مثل مرد ها اون هم نیاز به تخلیه هیجانات واحساسات داره
لطفا کمی فکر کنید
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
ترجمه اینهمه نوشته ایشون اینه که آقا زن ها نباید پاشونو از خونه بیرون بزارن تا کرامت(کرامت؟؟) پیدا کنن... رانندگی, خرید, بیرون رفتن, تفریح... ممننننوع آقاجان... بفرمائید...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
برای نوع نتیجه گیریت از استدلالت متاسفم.اصولا شماها و امثال شما از بیان مطالبتان همیشه می خواهید نتایج عکس بگیرید برای همین هم است که از اول کسی که شماها را بشناسه پای حرفها و سخنرانی هایتان نمی ایسته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
کجای دین و مذهب اجازه خالی شدن هیجان و به مرد داده و به زن نداده یا سیدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
معمولا تو پیست اسکی برای خرید و رانندگی و ... نمی رن.کیه که ندونه کیا میرن پیست اسکی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
یعنی مثلا شما میگی خانوما هیجاناتشون رو چی کار کنند؟؟؟چرا به خاطر اینکه تو توی گناه نیفتی من باید نخندم وشاد نباشم؟چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
امثال شما ذهن بیمارگونه دارین و برای همین فکر میکنین بقیه مثل شمان و نتیجه میگیرین زن که وسیله ای صرفا وسیله ای جنسیه باید دور از همه چی باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
تو بهتره بری مشکل خودتو حل کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
مگه شما آقایون فکر هم میکنید که زیر ساخت داشته باشه.از نظر شما یه تکه سنگ بهترین زن دنیا هست
نا شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
شما فکرت بیماره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
boro doktor
ياسر
| United States of America |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
نه مگه زن هيجان داره فقط آقاي سيدي هست كه هيجان داره و بايد تخليه بشه لابد اونم با گرفتن چندين زن متين و باوقار و عفيف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
38
286
مرد = زن ؟!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
مرد>زن
ss
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
35
220
وای بر ما با این قوانین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
26
167
حرف حساب
نادر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
10
418
بد بینی و تنگ نظریهای مقاماتی که باهمگانی شدن تفریح های سالم مخالفند، موجب گسترش اعتیاد، افسردگی و عقده ای شدن افراد جامعه می گردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
آفرین!
aminoo
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
23
386
آقایان رو راه ندن! چی میشه مگه؟؟؟ خانومها راحت ورزش کنن ، آقایان هم برن جاهای دیگه که کم نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
ورزش دشمن اعتیاد است!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
241
399
بابا نگران نباشين با اين كار اشتغال ايجاد ميشه و عده اي دم در پيستها به عنوان سرپرست بانوان محترم رو همراهي ميكنن و يه نوني گير زن و بچه شون مياد!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
ایول! من که رفتم دم در پیست!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
4
84
لطفا" منبع واصالت خبررا موکدا" اعلام فرمایید تا کار به مباحث واقعی رسید وناهنجاری این خبر واقدام را مسئولین بالاتر نیز بپذیرندو آن را به راحتی تکذیب نفرمایند؛ کی بود کی بود من نبودم نشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
9
529
نيست تو وسط استاديوم چند هزار نفري كه همه شون هم مردن نلغزيدن !!! اوني كه بخواد بلغزه اين جور جاها كه خانمها نيستن شرم و حياش هم كمتر ميشه !!!! و راحت هر غلطي كه بخواد ميكنه و هرحرف كثيفي هم از دهنش دربياد به مردم ميگه !!!
پاسخ ها
Ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
دقیقا موافقم
نمونه اش کلاس های مختلط
کلاس هایی که مختلط با خانوم ها هستیم خیلی رعایت میکنیم که چیزی نگیم یا کاری بدی انجام ندیم ولی کلاس هایی که جدا هستیم هزارتا کار و حرف و سوژه و اینچیزا
امیدوارم اون طرح بی سر و ته تفکیک جنسیتی دانشگاه ها هیچ وقت شکل نگیره
ريحانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
واقعا چي گفتي يه جواب كوبنده به اين اقدامات بي مزه و گزنده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
58
39
باید بیان آزادی بیان رو از شما یاد بگیرن که نظرات مخالف رو تایید نمی کنید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
590
19
bekhab baba
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
khodet bekhab
هموطن
Denmark
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
9
244
درود بر عصر ایران شجاع ؛ بلاخره شما پیشقدم شدید که پاره ائی تابوها را بشکنید . در نظر دیروز هم نوشتم که ما تلاش می کنیم کلماتی رقیق انتخاب کنیم که قابل انتشار باشد . واقعا در قرن بیست و یک و در عصر انفجار اطلاعات ؛ همین موضوعات محرومیت بخش عظیم جامعه یعنی بانوان محترم سرزمینمان از فعالیتهای اجتماعی و تفریحات پیش پا افتاده ورزشی انعکاس بسیار نازیبائی در خارج ایران می یابد تا حدی که شایسته سرزمین ما و بانوان شریف سرزمینم نیست . مگر همین خانمهای شجاع دوشادوش ما در تظاهرات خیابانی در رژیم گذشته شرکت نمیکردند ؟ کدام فساد و عمل غیر اخلاقی در صدها راهپیمائی مشترک دیده شد ؟ مگر همین بانوان شجاع همراه ما مردان در آن شبهای پر آشوب تا صبح با ما در یک سنگر نبودند ؟ کدام چشم ناپاک به آنها نگاه کرد ؟ مگر همین بانوان محترم همراه ما شعارهای سرنگونی سر نمیداند ؟ و دهها مگر دیگر .
متاسفانه همین اعمال محدویتها در داخل ایران باعث میشود که خانواده های مهاجر ایرانی بالاترین رقم طلاق ( حدود نود درصد ) را در میان مهاجران به اروپا و آمریکا را دارند که بررسی ریشه های علمی آن خارج از این بحث هست . سپاس از شما که دردهای جامعه را در حد توان به بحث میگذارید و بامید اینکه اینگونه تابوها شکسته شود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
9
337
اگر کسی یک بار اسکی کرده باشه میدونه که وسط اسکی کسی فساد انجام نمیده. اسکی هم یه ورزشه مثل بقیه ورزشها. میتونه حرفه ای انجام بشه میتونه آماتور باشه.
این واقعا اشتباهه که بگیم خانمها نباید یه ورزش رو انجام بدن بخاطر اینکه با پدر یا مادرشون نیومدن. شاید اصلا پدرها و مادرها دوست نداشته باشن برن بشینن تو سرما که دخترشون اسکی کنه. این واقعا توهین آمیزه نه تنها به خانمها بلکه به آقایون و همه جامعه.
ناشناس
Austria
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
8
176
امیدوارم که در تمام تحلیل هایتان این اندازه منطق را شاهد باشیم.
از ایلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
19
54
من میگم خانه از پای بست خوب نیست!
وقتی جامعه (تاکید می کنم کل جامعه ما از مردم گرفته تا مسئولان که آنها هم قشری از همین فرهنگند) ظرفیت خیلی چیزها را ندارد به زور که نمیشه. شما از فردا اجازه بده زنان با سر لخت بیان بیرون! ببین چی می شه!
بنظر من اول باید افکار ما اصلاح بشه و دهر عمل هم پیدا با شه ما متمدنیم بعد چیزهای دیگه. این در مورد هر دو جنسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
کاملا با نظرت موافقم ،جامعه ایران خیلی عقب مونده تر از اینه که بخواد پذیرای دموکراسی بشه .
این یه واقعیته انکار ناپذیره
حالا هی منفی بده
ناشناس
Malaysia
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
6
357
به نظر من این محدودیتها توهین به مردان هم هست (با عرض معذرت از همه مردان خوب سرزمینم ) چرا که انها را در حد حیواناتی که قادر به کنترل وسوسه های جنسی خود نیستند پایین میکشد . من مانده ام که چرا هیچ مردی به این قسمت اعتزاض نمیکند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Zambia |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
متاسفانه بعضی ها اینجوری هستن. علیرغم سطح بالای سواد و تحصیلات سطح پایین فرهنگ عمومی در میان مردم بیداد می کنه. دوست من.صبح ساعت 5 و 15 هزار تماشاچی رو کسی از یاد نبرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
6
270
اين همه جلوگيري از اختلاط باعث چي شده؟ چرا بدترين فسادهاي اخلاقي تو اين كشور اتفاق مي افته و اون هم جاهايي كه (جدايي زن و مرد)بيشتر هم هست ؟
نا شناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
868
8
با سلام
به نظر بنده اگر یک مرد بخواهد خلاف جنسی انجام بدهد برایش مشکل می باشد ولی اگر یک زن و یا دختر به بخواهد خلاف جنسی انجام بدهد برایش مشکل نبوده و در هر زمان و مکان امکان خلاف کردن برایش وجود دارد پس زن جماعت با مرد فرق دارد و چنانچه بعضی از قید و بندها برایش در نظر گرفته می شود دور از انتظار نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۰۶:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
تا حالا در ایران زن متجاوز دیده اید؟
شاهکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
خودت فهمیدی چی میخواستی بگی ؟ "انجام خلاف برای مردان مشکل است اما برای زنان آسان"؟ اصولأ انجام هر نوع خلافی برای هر انسان با شرف و اصیل و متمدنی سخت است و یا بهتر است بگویم غیر قابل تصور است.این فارغ از جنسیت انسان می باشد.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
شما الان خيلي توهين بزرگي به جامعه زنان كرديا...يعني همه خانوما به دنبال چيزاي ديگه اين؟؟؟!!
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
جلل الخالق یعنی من موندم چطور به این نتیجه رسیدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
از این منفی هایی که گرفتی خجالت بکش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
میشه بگی به چه علت ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
نه بابا!!
ريحانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
معلومه چي ميگي؟اين رو از رو چه كتابي يا چه تفكري گفتي نكنه خودت رو صاحب فكر ميدونستي كه اين رو نوشتي.
تو كلام خدا كه اين تفسيرا نشده!!
عجب از بعضي آدما كه نعوذن بالله ميخوان بالاتر از كلام خدا حرف بزنن
(خداي منو ببخش)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
آره ديديم تو ورزشگاه خيلي مشكله برا آقايون تو ورزشگاه جلوي اونهمه دوربين و آدم چقدر مشكل بود بين همه مردا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
اللهم اشف کل مریض!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
ناشناس جان تو اين نظرات كارشناسي را از كجا آوردي
كي گفته مردان برايشان مشكل است خلاف جنسي انجام بدند؟
تجربه شخصيه يا تحقيق كردي؟؟؟؟؟
پيمان
Netherlands
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
7
557
بهترين كار اينه كه همه مردهائي كه اهل اسكي هستند براي حمايت از حقوق انسانهاي مونث ، رفتن به پيست اسكي رو تحريم كنند . من خودم خيلي اهل اسكي هستم اما تا وقتي اين حرف پس گرفته نشه و عذرخواهي نشه ، پامو اونجا نميگذارم . درود بر انسانيت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
662
17
اختلاط افسار گسیخته زن ومرد خودش هزارتا بدبختی میاره که یکیش همون فروپاشی خانواده هاست که دلتون براش سوخته بهترین راهکاربرای اینکار وموارد مشابه اختصاص مجموعه های خاص بانوان است وسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
چشم میگم چند تا کوه اضافه کنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
فعلا که آمار فساد و جرم و جنایت در کشور ما بیشتر از کشورهای آزاده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
83
167
نمیدونم چرا نمگن مثلا مردا نیان پیست اسکی میگن زنا نیان که یه وقت پای مردان نلغزه

کلا توی این مملکت مردا همش در حال لغزش هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
195
216
زنها و دخترها توي پيست اسكي دنبال جنس مخالفن مگر اينكه خلافش ثابت بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
باز هم شرف دارن به آقایون که دنبال همجنساشونن ...
علی
Italy
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
262
442
گذشته از صحیح یا ناصحیح بودن متن، تیترتون خیلی جالب نیست، چرا که با این اوصاف به خدا هم میشه گیر داد که چرا برای نلغزیدن مردان، حجاب رو واجب کرده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
چرا نشه؟پس عقل واسه چیه؟انسان هیچ چیزی را بدول دلیل و منطق نمی پذیرد.
ali
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
دوست عزیز سفسطه(درست نوشتم؟!) نکن ! خدا گفته حجاب بپوشین اما خدا نگفته زنها از خونه بیرون نیان یا اسکی نکنن. اصلا حجاب واسه اینه که زنها هم در کنار مردها فعالیت کنن.
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
علی آقا، گفته پیست اسکی که اونجا لباس و حجاب هم دارند، نگفته که استخر شنا!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
خنگ عزیز اتفاقا خدا هم برای مردان و هم زنان حجاب رو واجب کرده شمای کوته بین حجاب رو فقط در پوشاندن مو می بینی! اگه زحمتی نیست یه کم قرآن بخون!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
290
8
آخ سوختی عصر ایران ...؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
متاسفم برای شعوری که نابود شده!
armita
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
9
251
همين رفتارها است كه باعث شده همجنس گرايي در جامعه ما افزايش پيدا كند
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
7
68
خیلی لایــــــک عصر ایران
ناشناس
Canada
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
3
183
واقعا بعد از این همه سال اعمال محدودیت،کدام دستاورد اخلافی ومعنوی فابل دفاع وجود دارد؟غیر از آمار رشد روز افزون طلاف،جرم وجنایات جنسی،رتنه اول جهانی مراجعه به سایتهای پورنو وغیر اخلافی وتکرار دهها باره این اشتباه علیرغم مشاهده نتایج منفی وحتی برعکس آن
پاسخ ها
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
آمار رو به رشد زیر سر ماهواره هاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
4
111
از قديم گفته اند چو در بندي سر از روزن برآرد.... نتيجه اينهمه فساد و تباهي ، اذيت و آزارها ، افزايش جرائم زنان و غيره .. ناشي از همين سخت گيري ها به زنان در عرصه هاي عمومي و سهل انگاري در مقابل بي اخلاقي مردان است. هر چه ما در عرصه عمومي براي زنان محدوديت ايجاد كنيم ، آنان چه از روي جهل يا خشم يا حتي لجبازي به عرصه هاي غيرقابل كنترل خصوصي رو خواهند آورد. و نتيجه آن مي شود كه امروز با آن روبروئيم
امید
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
530
14
اسکی در کشو ما بیش از اینکه برای افراد به عنوان ورزش تلقی بشه...عاملی برای خود نمایی و به رخ کشیدن امکانات این افراد به یکدیگر شده و حتی بسیاری ز افراد به دلیل چشم و هم چشمی لوازم اسکی رو تهیه میکنند ولی در پیست های اسکی فقط برای خود نمایی ظاهر میشوند.به نظر من این طرخ خوبی است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
آخه خودت از استدلالت خندت نمیگیره؟ گیرم حرف شما درست و این ورزش برای به رخ کشیدن امکانات باشه، چه ربطی داره که زنها رو راه ندن؟؟؟
متاسفم برای این افکار مخرب. ومتاسفم از اینکه چنین همشهریانی دارم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
یعنی الان دیگه درست شد! نه؟!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
مگه قراره همه در سطح شما باشند و تفريحات و ورزشهايي رو كه شما انتخاب ميكني انتخاب كنند كه خودنمايي به نظر نياد؟!!!
ناشناس
Hungary
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
2
185
اسکی پوشیده ترین ورزش است یعنی کی هست که برود اسکی و مثلا شلوار کوتاه و جوراب بپوشد یا یقه باز کنددرحالی که در خیابانها خانمهای یقه باز و با شلوار کوتاه که جوراب هم پاشون نیست زیاد دیده میشوددیگه در اسکلی خانم روسریش هم که بیافتد کلاه سرش هست وای از اقراطگران نادان که از روی ریا اسلام را از دلها دور میکنند اگر در ورزشگاه خانمها بودند شاید برخی ورزشکاران بیشتر رعایت اخلاق را میکردند الان گندترین محل های ورزشی از نظر اخلاقی همان جاست که خانمهانییستند .....استودیومهای فوتبال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
صد تا لایک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
afarin.merci
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
407
156
خودت راضی میشی خوهر یا زنت تنهایی بدون همراه برن اسکی با این وضع افتضاحی که تو پیست ها هست
اصلا خودت تا حالا به پیست ها سر زدی ببینی چه خبره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
طلا که پاک چه منتش به خاکه تو اگه به خواهرت شک داری به بقیه چه ربطی داره بعدشم خواهر هر کسی یه شخصیت مستقل برای خودشه وبه داداشو و هیچ کس دیگه ربطی نداره چه جوری زندگی کنه !لطفا الکیم اسم غیرت وا ین جور چیزا رو روش نذارید شما مردا از این غیرت سو استفاده کردینو خوب میتازونیدو خودتو ن رو صاحب زنها میدونید!!!!!!!واقعا برای خودم وخودت متاسفم!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
boro baba.bezar baad biad
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
خودت عمراً پاتو گذاشتی تو پیست اسکی که میگی وضع افتضاح؟! اگه اینطور باشه که کل جامعه هم دست کمی از پیست اسکی نداره اگه بدتر نباشه! موافقی اعلام بشه زنان حق بیرون اومدن از خونه رو هم ندارن؟! فکر کنم مدینه فاضله ای که میگن همین باشه!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
از ديدگاه امثال شما خانمها بايد خانه نشين باشند و كلفتي شما رو كنند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
4
32
like like like
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
420
10
آقای نویسنده اول تکلیف خودتو روشن کن بعد برای بقیه تعیین تکلیف کن
تو خودت اصلا اجازه میدی خواهر یا همسر خودت تنهایی و بدون همراه به این پیست ها بره لطفا جواب رو بده بدونیم کدوم طرفی هستی؟
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
من راضیم اگه تنهایی یا با دوستاش بره
ناشناس
| Malaysia |
۰۶:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
بله من اجازه میدهم اگر امثال تو ان را الوده نکنند
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
عزیز من مشکل اینجاست که ما هنوز گرفتار تعصبات خشک و خالی و قرون وسطایی و متحجرانه خویش هستیم. هنوزم که هنوزه این نگاه ابزاری و مالکانه با ماست. اینکه زن یا جنس مخالف مال ماست و نباید بدون اذن و اجازه ما قدم از قدم برداره مال آدمای بی فکر و متحجر و خشکه مذهب هست. این تعصبات اجازه نمی ده فرهنگ ما رشد کنه بخاطر همین تا یکی بهمون می گه که اجازه می دی خواهرت یا زنت بدون اجازه و تک و تنها جایی بره غیرتی می شیم و بهمون بر می خوره. خدا شفامون بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
فکر کنم اشتباهی برای بالایی نوشتم
mohamad
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
311
7
یه سوال اگه این روش درسته پس چرا بالاترین امار طلاق تو دنیا تو همون غرب بدون مهدودیت و درست اموزش داده شده هستش واقعا فکر نمیکنید خیلی مضحک باشه این پیشنهاد غلط و تکراری غربی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
آمارت از جنس دولت مهرورز نیست؟
ناشناس
| Malaysia |
۰۶:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
از امار طلاق در ایران خبر داری؟
آیناز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
پیاده شو باهم بریم داداش!!!
(ببخشین نه اشتباه شد. ما باهم نامحرمیم. اختلاط زن و مرد اینجا مجازات اعدام داره)
پس پیاده نشو فقط به حرفم گوش بده.
چاره اش فقط یه تحقیق هست. اونوقت می فهمی که اگه زنان جامعه ما هم مشکلات بی شمار بعد از طلاق و دیدگاه زشت جامعه به زن مطلقه را نداشت آمار طلاق چه بسا بیشتر از همون غرب هم بود.
اینجا خیلی از زندگی ها جریان "بسوز و بساز" هست دوست عزیز. هیچ ربطی هم به آنچه گفتی نداره.
ناشناس
| Hong Kong |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
مهدودیت ؟؟؟؟ حرف از آموزش میزنی؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
الان ما که داریم مسیر مخالف رو میریم مثلا آمار طلاقمون کنترل شده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
آقا یکی به من بگه چرا تقریبا تمامی افرادی که با نظر عموم مردم مخالفند حتی املای کلمات رو نمی تونن درست بنویسند.. بابا به خدا محدودیت رو اینجوری می نویسند همونطوری که اسکی ورزشه نه هجمه ی فرهنگی دشمنان!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
شما اول یاد بگیر "محدودیت" چطور نوشته میشه بعد از بقیه آموزشها صحبت کن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
خیلی استادی جناب محمد! اولا که محدودیت نه مهدودیت! دوم اینکه محض اطلاع بی اطلاع شما آمار طلاق در ایران هم دست کمی از کشورهای اروپایی و آمریکا نداره! بیشتر اونهایی هم که طلاق نمی گیرن نه بخاطر خوشبختی بلکه بخاطر همه محدودیتها و بدبختیهایی که جامعه ما برای زنان ایجاد کرده از فردای خود می ترسند و مجبورند تحمل کنند البته برای امثال شما اصلا مهم نیست، همینکه شرایط بقدری سخت و مصیبت باشه که زن مجبور به زندگی باشه و طلاق نگیره کافیه!
امید
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
7
124
احسنت بر نویسنده واقع بین.
تا زمانی که به زنان از نگاه جنسیتی مورد قضاوت قرار می‌گیرند آش همین آش و کاسه همین کاسه است. چرا که این دیدگاه زن را ضعیفه می‌پندارد و آن را نصفه‌ای از ما می‌داند. لذا هر لحظه و در هر کجا (خانه، اتوبوس، مدرسه، دانشگاه، دریا، کوه، پارک، خیابان و ...) فکر می‌کند که توسط مردانی که پاکدامنش می‌نامند مورد آزار جنسیتی قرار می‌گیرند. این دیدگاه با زندگی امروزی خیلی فاصله دارد. زنان از بسیاری از زوایا از مردان برترند اما این مردان مردسالار هستند که این واقعیت را کتمان می‌کنند. تا کی این چنین شتابان؟ بالاخره روزی واقعیت‌ها به عمل در خواهند آمد. آن روز دیر نیست. این همه دختران با سواد وقتی که فرزندان آینده خود را آگاه کردند آن وقت نتیجه‌اش را همه خواهند دید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
dorood bar to
صادق علیزاده
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
921
437
شما اشتباه میکنید این قوانین محدود کننده کار درستیه چون که تو همین پیست اسکی پسر دخر بوده رفتی تو یه نقطه خارج از دید روابط جنسی داشتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
سواد!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
پس کلشو تعطیل کن که کسی این کارو نکنه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
توی اون سرما!!!!!!مثل که خیلی جوونا تحت فشارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
پس بریم پیست اسکی برای اینکه دیده نشیم(خارج از دید)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
khob be to che rabti dare.khodeshoon masoolan
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
حالا نه اینکه نرن پیست اسکی دیگه نمی تونن روابط داشته باشن؟!!!
محمد
United States of America
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
143
52
حضرت موسی به 11 خواهر گفت من جلو میرم که نگاه به شماها نکنم. حالا اگر اقایان سر به زیر و قوی باشند اصلا نگاه بد به کسی میافته؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
پس حضرت موسی هم از گناه بری نبوده
حالا شما می گین همه اونهایی که میرن اسکی بالاتر از پیغمبرن و نیازی به محدودیت ندارند
آیدین
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
220
208
واقعا که خودت که ......می دونی اون جاها چه خبره واسه ما تریپ حقوق بشری میای واقعا که خیلی .......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
چه خبره؟ میری اونجا پات میلغزه؟ خوب مشکل از تو هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
380
236
بهتر بود این تیتر را انتخاب میکردین:

"محدود کردن دختران برای بی آبرو نشدن آنان"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
خوش بحال شما که با ورزش نکردن آبرو کسب می کنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
موافقم
آفرین
ناشناس
| Malaysia |
۰۶:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
یعنی شما به این اماکن تشریف میبرید تا دختران را بی ابرو کنید؟!!!! یعنی به خودتان تسلط ندارید یا اینکه نمیتوانید امر به معروف به ادمهای بیمار کنید که متعرض کسی نشوند؟
بی نامهمه
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
171
124
طالبان کی ؟ خجالت داره واقعا که دیگه بسه .
ناشناس
Germany
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
3
20
فرق این منطق با منطق طالبان چی هست؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
24
5
این چه حرفیه می زنید؟
خدا به ما عقل داده
نمیشه موقعیت گناه ایجاد کرد بعد بگیم مواظب خودتون باشید.
اگر اینطور بود نیازی به این همه پیامبر نبود
یعنی رسالت این همه پیامبر و وضع باید و نباید توهین به شعور ما است؟
ضمنا محدودیتی نیست، گفتند با خانواده باشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
17
3
راست ميگه بيچاره ، مردم ميخان به خواسته دلشون برسن !!! چه كارشون داريد !!! بزاريد حال كنن !!! ديگه صحبت تعقل و فكر بزاريد كنار ، اين حرفا قديمي شده !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
3
13
با این قوانین خلق الساعه - که در آن ذره ای از دانش اجتماعی مشهود نیست -کم کم به آنجا خواهیم رسید که با پزشکان متخصص زنان وارد مذاکره خواهند شد که نسل زن را از ریشه برکنند و فقط اولاد ذکور متولد شوند . قشری گری تا چه حد،به داد ما برس ای خداوند خالق زنان.
یک زن
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
6
47
از بچگی به ما گفتن مردها قدرت کنترل خودشون رو ندارند. با عرض پوزش، یعنی مثل حیوانات در فصل جفت گیری هستند. و باید از جلوی چشمشون دور بشیم وگرنه آسیب می بینیم. تعجب من از اینه که آقایون هم این حرفها رو قبول دارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
2
12
واسه همین تفسیرهاته که هر روز میام عصر ایران. بی تعارف یکی عصر ایران.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
2
13
آفرین به این مقاله زیبا، فکرنمی کردکسی به این موضوع که من همیشه بهش معتقد بودم اشاره کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
2
13
نمیدونم چرا این طرح تفکیک جنسیتی تو مجلس شورای اسلامی اعمال نمیشه ؟!
مجید
United States of America
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
2
12
از محدودیتهای قبلی که ایجاد شد چقدر نتیجه گرفتند؟ جامعه ما چقدر سالمتر از جوامع دیگر است؟ اگر می شدبا دوربین مخفی خود این از ما بهترون رو چک کنی انوقت خواهیم دید چقدر پاکند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
2
14
واقعا حال ادم به هم می خوره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
2
18
آن شخص محترم که راجع به رابطه جنسی در پیست اسکی اظهار نظر کرده اند بداند که مگر جاقحطی است که بروند در پیست اسکی اینکار را بکنند اینهمه جا چرا فقط به رابطه جنسی فکر میکنید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
2
19
بهتره نوزادان دختر رو زنده به گور کنید تا خیال همه راحت بشه...!!!!!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
2
20
اینها زن رو تبدیل کردن به یه وسیله جنسی و همش این موضوع رو پررنگتر میکنن و میخوان بقول خودشون محدودترش کنن و به جنبه های انسانی زن توجهی ندارن تو کشورهای دیگه یه خانم خیلی راحت ساعت 12 شب کنار رودخونه شهر ورزش میکنه کسی اصلا نگاش هم نمیکنه ضمن اینکه جرات هم نداره بهش حتی متلک هم بندازه ضمن اینکه درصد نسبی خیانت و طلاق و حتی تجاوز توشون بیشتر از کشور ما نیست مشکلشون فقط اینه که اساسا خانواده براشون ملاک اصلی نیست و این هم اینطوری براشون جا افتاده که البته به نظر من اشتباست اما واقعا اونجاها کسی عقده جنسی نداره میشه لطفا چاپ کنین
پرهام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
2
18
نمیدونم چرا بعضی امید دارند که راههایی که در سی سال گذشته نتیجه نداده در سی سال آینده نتیجه میده
به تو چه
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
22
5
همون بهتر که محدود بشن. تو دانشگاه ظرفیت ندارن تو پیست اسکی دیگه بدتر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
2
14
این یه اصله تو ایران :
IF women are happy ==> men are not happy
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
2
10
متاسفانه نگاه غالب تو جامعه ما به جنس مونث نگاه صحیحی نیست در کل دنیا اینطوریه البته ولی اینجا به خاطر محدودیت هم مردا هم خانما یه حالت افسار گسیختگی نشون میدن از خودشون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
107
3
خب یک روز هم پیست اسکی اختصاصی برای خانم ها باشه .
این طوری فکر میکنم بهتره @
اسلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
2
10
من که گاهی از این می ترسم که مردم همه اینا رو از اسلام بدونن و به ان بد بین شوند
ناشناس
Germany
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
1
10
کو گوش شنوا؟؟؟
سیبیل کلفت
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
17
1
اصلا چه معنی داره زن بره اسکی ؟
شیعه علی
United States of America
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
14
35
این کار از شیعیان علی بعید است
متاسفانه بعضی از مسئولین ما فریب جنگ نرم دشمن را خورده اند.
و نمی دانند که اینگونه اقدامات آب در آسیاب دشمن ریختن است.
در شرایطی که دنیا در آستانه تحولی بزرگ است اینگونه اعمال بر اعتبار تفکر شیعه لطمه وارد می کند و چه در داخل و چه در خارج از کشور باعث شیعه گریزی خواهد شد. این دستور کاملا با معیار های شیعه در حکومت داری مغایر است. و بیشتر به کارهای وهابیون و طالبان شبیه است.
عادل
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
1
16
پاک ماندن هم یاد گرفتنی است نه زوری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
34
70
با سلام
معلوم شد اين خبر ومقاله چقدر طرفدار دارد ، كه روشن شد چه اندازه مردم اشتباه فكر مي كنند .
بد گماني به آقاياني !!! كه اختلاط را ممنوع كردند نشاني كودكانه فكر كردن است .
كودك به تلخي دارو فكر مي كند نه به شيريني سلامت .
اين حرفها همان حرفهاي لائيكهاي زن پرست است كه شما نقل كرده ايد .
اين همه آزادي در روابط دختر و پسر در اروپا چه عايدشان كرد غير از پشيماني از رفتارهاي نا مشروع و رسوائيهاي اخلاقي حتى بين بازيكنان و بازيگران و سياست مداران و خلاصه همه و همه كه نشانه غير قابل انكار آن بيماريهاي عجيب و غريب مثل ايدز است .
و به قول معروف اين آزاديها چه گلي به سر آنها زد كه به سر ما بزند .
مشكل اين جاست كه بين عدالت و تساوي خلط شده همان گونه كه كودكان خلط مي كنند وتشخيص نمي دهند .
به دوران كودكي خوش برگشتيد !!!
مجيد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
25
11
تجربه چيز خوبي كه مطمعناً آقايان كسب نكردند اينها سبب ميشوند دختران جهت اسكي به كشور هاي همسايه مثل ارمنستان و يا تركيه بروند شايد اونجا ما بتونيم جلوي مردهاي بي بند و بار كشور همسايه را بگيريم.
راست ميگيد پيست اختصاصي براي خانمها در نظر بگيريد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
1
25
نكنه مي خوان ايران را به دوقسمت تقسيم كنند و ديوار بزرگي احداث نمايند ؟
اصفهاني
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
19
19
فرض كن من نوعي و هزار تا ديگه مثل من نميتونند ظرفيت خودشون رو بالا ببرند آن وقت تكليف چيست؟ شما جرأت ميكني ناموست رو همين طوري بفرستي بياد؟
يكي از فاميلاي ما كه مقيم يكي از كشورهاي اروپائيه چند وقت پيش بعد از چند سال اومده بود دو سه هفته اي ايران؛ ميگفت چرا توي خيابونا مرداي ايراني اينطوري به من نيگاه ميكنن؟ من اصلا از نگاه كردنشون ميترسم. اصلا پيداست كه يه چيزيشون ميشه.
اسم مهم نيست
-
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
116
118
چند روز پيش داشتم با تاكسي كه راننده ش حدود 65 سال داشت ميرفتم كه چشمش به يك مرد موتور سوار با زنش كه مانتوي چسب پوشيده بود افتاد، يه حرف جالبي زد و گفت: اگه يه كمي از بي حيايي زن و دخترهاي امروز را مردها داشتن يه دختر هم سالم نميموند!! چرا همه مردها را متهم ميكنند يه كم هم به زنها حيا را متذكر بشيد لطفا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
131
163
اصولا در مسائل خلاف اخلاقي شروع كننده مرد بوده نه زن. بعنوان مثال تا حالا كسي شنيده كه زني به مردي تجاوز كرده و به مجازات اعدام محكوم شده؟ يا مثلا چند زن به يك مرد به صورت گروهي تعرض كردند؟
aaa
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
216
93
زنهاي پر رو و پرمدعاي اين دوره و زمونه حقشونه بدتر از اينا سرشون بياد.
ياسر
United States of America
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
101
296
آقايان چندين ساله كه دارند از اين نوع قوانين عهد حجري تصويب و اجرا ميكنند آيا تا العان جواب داده؟ آيا با اين نوع قوانين از آمار طلاق، فحشا، خيانت، فرار از خانه و .... كم شده ؟ چرا مسئولين نمي خواهند كه قبول كننده كه اين گونه قوانين اشتباه است، آن چه مسئوليست كه نمي خواهد به اشتباه خود اعتراف كند و سعي در اصلاح اين گونه قوانين داشته باشد حتي اگر به تباه شده جوانان اين جامعه به انجامد.
کیان
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
82
587
با سلام و احترام . این طرز فکر طالبانی کم کم به بانکها و ادارات و حتی رسنورانها نیز کشیده خواهد شد مثلا بانکهای زنانه و ادارات زنانه و......
کم کم میگن خواهر از برادرش باید چادر به سر کنه و......
پنجمین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری (عکس) انتقال سافونوف به پاری‌سن‌ژرمن قطعی شد؛ کراسنودار ۲۰ میلیون یورو درآمد دارد واکنش امام جمعه آستارا به کاندیداهای تکراری! / گرفتار درجا زدن در بین افراد امتحان پس داده هستیم سابقه ۷۲ درصد نامزدها؛ صرفاً نمایندگی در مجلس! حسین طیبی از قهرمان اروپا خداحافظی کرد دولت مصر استعفا داد؛ مدبولی مامور تشکیل دولت جدید شد تبرئه عمران خان در پرونده افشای اسرار دولتی سی‌ و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی «ره» (عکس) حمله اسرائیل به مواضع گروه های محور مقاومت در سوریه ویتامینی که مصرف زیاد آن خطر مرگ دارد وینیسیوس بهترین بازیکن، بلینگام بهترین جوان لیگ قهرمانان شد / درخشش کهکشانی‌ها در جوایز یوفا اجرای محله‌ای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در مناطق ۲۲گانه حدود ۶۲ هزار ایرانی برای حج در عربستان هستند امباپه در المپیک پاریس غایب خواهد بود! / رئال مادرید مانع حضور ستاره فرانسوی شد زلزله ۳.۸ ریشتری میمند فیروزآباد را لرزاند
وبگردی