۰۴ خرداد ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۰۱۲۶۰
تعداد نظرات: ۳۰۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۲۹-۱۱-۱۳۹۰
کد ۲۰۱۲۶۰
انتشار: ۱۱:۵۲ - ۲۹-۱۱-۱۳۹۰

فناوری ترسی ؛ از دوچرخه تا اینترنت!

مسوولان دریافته اند که به فرض که اکنون بتوانند همه دیش ها را از همه پشت بام ها جمع کنند ، در آینده که رشد فناوری ، تلویوزیون ها را بی نیاز از دیش خواهد کرد ، باز به نقطه صفر بر خواهند گشت و لذا باید سیاست های هوشمندانه تری را در پیش بگیرند.
عصرایران - هنگامی که در اواسط قرن 18 میلادی دوچرخه اختراع شد ، مردم اروپا که با پدیده ای جدید و عجیب مواجه بودند ، آن را ماشین اجنه می دانستند و استدلال می کردند که اگر غیر از این است چگونه می تواند بر روی دو چرخ ثابت بماند و بدان سرعت شگفت انگیز(!)حرکت کند.

آنها در آن زمان هرگز گمان نمی بردند که در روزگاری نه چندان دور ، حتی کودکان نیز بر زین دوچرخه ها خواهند تاخت و دوچرخه سواری به یکی از رشته های مسابقان المپیک تبدیل می شود.

فناوری ترسی ، در غرب و سپس در جهان ، در گذر زمان رو به افول گذاشت اما هرگز به صفر نرسید و گاه حتی به دغدغه حاکمان نیز بدل شد کما این که در اوایل سده جاری شمسی ، استفاده از رادیو در منازل ممنوع بود و تنها افرادی می توانستند از آن استفاده کنند که از شهربانی مجوز بگیرند.

مجوز استفاده از رادیو

فناوری ویدئو نیز در بدو ورود خود به ایران با نگاه های سلبی و سیاست های دفعی مواجه شد و چه پرونده ها که در محاکم برای دارندگان این دستگاه پخش فیلم تشکیل نشد! اما سرانجام مسوولان دریافتند که راه مقابله با ویدئو ، نه "بگیر و ببند" که برعکس ، تولید انبوه محصولات ویدئویی است تا مردم در استفاده از محصولات متنوع تولیدی ، مخیر باشند.

ماهواره هم از جمله مقولاتی است که مسوولان به این نتیجه رسیده اند که راه مقابله با آن ، راه اندازی شبکه های متنوع تلویزیونی است . البته هنوز هم نگاه و سیاست قدیمی "برخورد" در این عرصه وجود دارد و برنامه های تلویزیونی رقیب برای آن ، هنوز به ایده آل ها فاصله دارند. مسوولان دریافته اند که به فرض که اکنون بتوانند همه دیش ها را از همه پشت بام ها جمع کنند ، در آینده که رشد فناوری ، تلویوزیون ها را بی نیاز از دیش خواهد کرد ، باز به نقطه صفر بر خواهند گشت و لذا باید سیاست های هوشمندانه تری را در پیش بگیرند.

اینترنت نیز نسبت به سایر فناوری های رسانه ای ، جدیدتر است و لذا هنوز برخی نتوانسته اند خود را با تحولات آن همگام کنند. نوع نگاه مسوولان به مقوله اینترنت هم باید اصلاح شود. اینترنت مانند هر پدیده تکنولوژیک دیگر ، می تواند در جهت مثبت و منفی به کار گرفته شود کما این که در خبرها داشتیم که القاعده از طریق اینترنت برخی آموزش های تروریستی و حتی نحوه ساختن بمب های دست ساز را ارائه می کرد ولی در عین حال ، می دانیم که هم اکنون بسیاری از جراحان روزآمد جهان ، قبل از رفتن به اتاق عمل ، سری به اینترنت و سایت های تخصصی می زنند تا ببینند آخرین دستاوردهای علمی درباره عملی که می خواهند انجام دهند چیست.

اما در ایران ، برخی مسوولان که نتوانسته اند با فناوری روز پیش بروند ، به جای آن که سرعت خود را بالا ببرند ، سرعت اینترنت را پایین می آورند و این موضوع را گاه حتی با مسائل سیاسی و امنیتی توجیه می کنند حال آن که هیچ چیز به اندازه "نارضایتی تراشی" به ویژه در میان جوانان و تحصیل کردگان ، برای امنیت ملی و منافع نظام ، امنیت زدا نیست ؛ ارائه یک اینترنت پرسرعت و دلنواز و بی دردسر ، حتماً می تواند در افزایش میزان رضایتمندی عمومی مؤثر باشد.

اگر مسوولان ، وظایف خود را به درستی انجام دهند و رضایت عمومی را جلب کنند و اعتماد متقابل با مردم ایجاد کنند ، نه بمب و موشک و نه ماهواره بی پارازیت و اینترنت بی فیلتر ، نمی توانند کوچک ترین خدشه ای به بنیان های سیاسی و اجتماعی کشور وارد آورند. شأن و شکوه نظام برآمده از اراده ملت ، فراتر از این مسائل است.
 



ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۳۰۰
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۷۷
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
214
5381
همیشه همینطور بوده، از اوایل انقلاب تا سال 70 استفاده از ویدیوی خانگی قدقن بود، بازی شطرنج ممنوع بود. آیندگان با تعجب به ما نگاه خواهند کرد وقتی ببینند دولتی خود را عاقل و بالغ دانسته و به خود حق می دهد که مردها و زنها و خانواده های ایران را کنترل کند. خود این دولتی-ها از کجا آمده اند و چرا به خود حق میدهند راجع به رفتار و اخلاق انسانهای بالغ این سرزمین تصمیم بگیرند؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
احسنت! جواب کوبنده ای دادی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
اگه میتونستم 3هزار میلیارد مثبت میدادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
دقيقا به نكته ي جالبي اشاره كرديد يعني افرادي كه خودمان انتخاب مي كنيم وقتي در راس امور قرار ميگيرند براي شعور و فهم ما ارزش قايل نيستند
ali
| United States of America |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
درود بر شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
عزيزم قدغن نه قدقن!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
نمی دونم چرا به یاد سیستم ارباب و رعیتی افتادم!
س.م.م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
با سلام
دوست گرامی شما بلوغ و رشد اعتقادی و عقلی رو ثابت کن بقیه اش فعلاً پیش کش .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
81
1509
ممنون
تحلیل خیلی منصفانه و واقع بینانه ای بود
امیدوارم مسئولین کشور بلاخره یه روزی به خودشون بیان...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
نرود میخ آهنین بر سنگ
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
32
1038
اینترنت پر سرعت و دلنوازم آرزوست :)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
907
203
شأن و شکوه نظام برآمده از اراده ملت ، فراتر از این مسائل است
مرسی عصر ایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
3
242
ممنون
تحلیل خیلی منصفانه و واقع بینانه ای بود
امیدوارم مسئولین کشور بلاخره یه روزی به خودشون بیان...
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
4
961
ای آقا مگر شما نمی دانید در کشور عزیز ما همه سیاستها بدون استثنا مقطعی هستند و صرفا برای گذر از یک شرایط بحرانی تدوین می شوند . اگر قرار بود ما هم در سیاستگذاری هایمان چشم اندازهای دورتر را ببینیم که الان نمی نشستیم حسرت بخوریم به حتی امارات متحده عربی که سی و اندی سال پیش بیابانکی بود در حاشیه جنوبی خلیج فارس !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
تازه نمی دانند که حتی انتقاد از مسوولان هم درست نیست، اونم در این مقطع حساس!!!!!!
محسن
| Japan |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
اقا خوبه عصرایران در این مقطع حساس !!! کامنتهایتان را تایید میکنه ;)
!!!
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
53
530
تجربه ثابت كرده كه اصولاً به جنگ تكنولوژي و پيشرفت آن نمي توان رفت و گذشت زمان خود بخود به فن آوري جديدي كه امروز به طور سياسي با آن مقابله مي شود مشروعيت مي بخشد .
چند روز پيش در جلسه اي بودم كه يكي از حضرات مسؤول از موبايل بعنوان آلت شيطاني ياد كرد اما جالب اينكه موبايل همراه خودشون توي زنگ خورد و با عرض پوزش از ديگران جهت پاسخگويي به بيرون مراجعه كردند !!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
52
265
اکنون که اين نظر را می‌نويسم دو سه روزی است که صفحه اصلی سايت گوگل در تبريز و دست‌کم در منطقه‌‌ مربوطه مسدود است. فله‌ای و بی‌حساب و کتاب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
من هم همین مشکل رو داشتم و صفحه ی اصلی گوگل برام نمیومد.
سعی کنید از gmail خارج (log out) بشید.
اگر نشد، کوکی های مرورگر رو پاک کنید. (در فایرفاکس: Tools > Clear Recent History)
امیدوارم مشکل حل بشه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
4
417
درمناظره انتخاباتی خاتمی وناطق نوری همین سوال پرسیده شد که خاتمی همین جواب یعنی باید صداوسیما کاری کند که مردم اصلا رو به ماهواره نیاورند نه اینکه جمع آوری شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
55
114
قربون دهنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
0
534
اين هم 1000000 مين مقاله جهت سر عقل آوردن آقايان ! من موندم شما خدايي چه پشت كاري دارين
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
هنوز تا 3 هزار میلیارد خیلی مونده تا آقایون متوجه بشن...
عصر ایران به پشت کارت ادامه بده!!!!
ساعی
Russian Federation
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
68
280
یکی از سایتهایی که من خیلی دوست دارم همین عصر ایران ...همیشه حقایق بیان می کنه...دوستان خسته نباشید
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
5034
142
قیاس مع الفارق کردی عصر ایران!
شما دوچرخه ای که هیچ ضرری ندارد را با اینترنت مقایسه می کنید. آیا جز این است که بسیاری از اتفاقاتی که در جریان فتنه 88 افتاد، از طریق همین اینترنت بود؟
بنده مخالف اینترنت نیستم ولی کنترل آن لازم است تا از سوء استفاده های سیاسی یا اخلاقی جلوگیری شود.
ضمنا محض اطلاع جنابعالی استفاده از ماهواره ،جایز نیست، البته اگر دین دارید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
شما دین داری برای هممون کافیه. البته طالبان هم دین داشت...
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
شماها آخرشین!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
خجالت بكش. آدم در هزاره سوم چنين حرفهايي بزند خنده دار است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
پس من که پرس تی وی نگاه می کردم دین نداشتم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
گفتید که استفاده از ماهواره جایز نیست! لابد چون حرفهایی بر خلاف شما میزنند؟
امام علی (ع) : همه ی حرف ها رو بشنو و بهترینش رو انتخاب کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
در تایید فرمایش آقا سعید با توجه به استفاده برخی فتنه گران از چاقو، چوب و مشت مقرر گردید که تمامی چاقوها از سطح کشور جمع آوری شود، درخت ها به سرعت سوزانده شده و دست تمامی مردم از ناحیه مچ قطع گردد.
"ستاد مبارزه با فتنه گران"
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
یه نگاه به منفی ها و مثبتات بنداز خودت دیگه چیزی نگو ...آفرین عمو جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
با دوچرخه هم می شود رفت کیف قاپی ، از هر وسیله ای می شود خوب یا بد استفاده کرد ، حتی مغز انسان که نعمتیست خدادادی. وظیفه حکومت برقراری عدل و رفاه برای مردم است ، وقتی پایه حکومت برپایه عدل و رضایت مردم باشد با 2 تا اس ام اس و 3 تا ایمیل فتنه بر پا نمی شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
آقای با دین جهت اطلاع شما هم جمهوری اسلامی ایران 24 شبکه ماهواره ای دارد . شاید هم مسئولین کار غیر دینی میکنند . هان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
کاش می شد که بهت 1 میلیارد منفی بدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
متوهم! کی گفته اینترنت ضرر داره؟ اگه اینجوریه دوچرخه هم ضرر داره چون می شه باهاش زد به یه آدم و فرار کرد می شه باهاش یهو رفت وسط یک چهارراه ایستاد و باعث شد ده تا ماشین با هم تصادف کنن. می شه یه دوچرخه رو برداشت کوبید در سر یک نفر و اونو راهی دنیای باقی کرد و می شه... می شه .....
در ضمن مشکل شما اینه که همه چی رو میندازید گردن این دین مظلوم. شاید استفاده از ماهواره در حال حاضر لزوما قانونی نباشه اما این که جایز هست یا نه و اگه "دین داریم" باید معتقد به جایز نبودنش باشیم قابل قبول نیست. برو ببین چند تا کانال مذهبی داره واسه ایرانیا در ماهواره پخش می شه بی دینا که کانال مذهبی نمی بینن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
منفی ها رو ببین حال کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
آقا سعید دین دارچرا میگی دوچرخه ضرر نداره
بابا بزرگ من با دوچرخه تصادف کرد و فوت کرد ضمنا اگر کسی بخواهد با دوچرخه هم میشه کارهای خلاف انجام داد به نظر من تفکراتی مثل شما باید تو عصر جاهلیت زندگی میکردند نه عصر فناوری
ساسی
| Netherlands |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
شما که حرف از دین میزنین لابد میدونید که دین برای اینه که مردم خودشون خودشون و کنترل کنن نه اینکه حکومت بیاد بالا سر مردم وایسه بگه این کارو بکن این کارو نکن،،،،
اگه غیر این باشه دوتاییمونم میریم بهشت اون موقع برا شما بد میشه...!!!!
اسماعیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
ما اگر دین هم نداشته باشیم لااقل آزاده هستیم که حق همنوعمان را به نام دین نخوریم. شما که دین دارید نگاهی به قرآنی که سر طاقچه گذاشته اید بیاندازید تا ببینید نظر اسلام و قرآن به ما نزدیکتر است یا به شمای "دیندار"!!

از طرف نسل سوخته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
یکی از مثبتها رو کم کن
من اشتباهی مثبت دادم
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بهار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
همین که شما دین دارید کافیه !
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
آقا سعيد: هيچ چيزي بخودي خود ضرر ندارد بلكه نوع استفاده آن بايد بوسيله تربيت و توسعه انساني اصلاح شود. با همان دوچرخه هم كه بقول شما ضرر ندارد ميشود افراد را كشت يا مجروح كرد. نوع نگاه را بايد اصلاح كرد آقاي محترم..... بنده و جنابعالي هم تعيين نمي كنيم كه چه چيزي مجاز است و چه چيزي نيست.... همچنين ملاك دينداري افراد هم بين خودشان و خدايشان تعيين مي شود نه جاي ديگر و بوسيله ساير بندگان خدا..... اينقدر خستگي وكيل وصي بودن همه ملت را به خود تحميل نكنيد!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
آقا سعید در مورد شما قضاوتی دارم و اون اینه که شما بر خلاف خداوند که وقتی به خلقت خود در آفرینش انسان نگاه کرد و از روح خودش به اون دمید به خود احسن گفت معتقدید که انسان از روح شیطانه الا خودتون و دوستان همفکرتون ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
خداوندا اندکی آگاهی برای مردمان سرزمینم خواستارم
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
البته دوچرخه هم در زمان خودش با توجه به سرعت شگفت انگیزش! می توانست کاربرد منفی زیادی داشته باشد. ضمنا نکنه فکر کردی کشورهایی که سرعت اینترنت بالا می دهند، هیج نظارت و کنترل بر اینترنت ندارند؟؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
دقيقاً ربط اش با دين چيه؟؟؟؟؟
چون ما بي دين و ايمونيم فقط شماها مسلمونين بگو تا ما هم بفهميم.
نیلوفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
باهات موافقم درسته روند تکنولوژی سریع است ولی باید از ان درست استفاده کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
آقای محترم با یه چاقو هم میشه آدم کشت هم میشه میوه چوست کند هم جراحی کرد منتهی بستگی به آدمش داره. با این حساب چاقو باید فقط دست جراحا باشه چون ممکنه بقیه باهاش آدم بکشن. با این طرز تفکر داره به شعور ملیونها آدم توهین میشه. به قول معروف کسی که داره استفاده میکنه باید عاقل باشه. در ضمن اگه یه زمانی همین دوچرخه رو جلوش رو میگرفتن الان جنابعالی نمی فهمیدی که بی ضرره
یک مادر دلسوز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
آمار طلاق وخیانت زن وشوهر وفساد... خیلی بالا رفته متاسفانه قبح همه چیز هم ریخته اخه یعنی ماهواره تاثیر نداره خوب می دانید که داره
ح-ن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
ربط ماهواره به دين !!!يعني چي اونوقت
ناشناس
| South Africa |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
عجب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
شماها كه خودتونو ديندار ميدونيد و بقيه آدمهارو بي دين دقيقا مصداق خوارج هستيد .
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
آقا جون شما تشريف ببريد تعطيلات بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
کاش میتونستم 3000میلیارد بهت منفی بدم اقای مسلمووووووووووووووووووون
دیگه هم از فیلترنت استفاده نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
محض اطلاع جناب آلو! آقا سعید! ویدیو را هم یک زمانی میگفتند جایز نیست! افتاد؟ البته اگر شعور دارید!
یکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
وای اونی که ماهواره امید و ساخته بی دین بوده پس ؟
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
خودمونیم با این همه پاسخی که بهت دادن خودتو خوب معروف کردی. امان از دست شما به ظاهر دلسوزان نظام.
حمیدرضا
| Canada |
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
جواب همه حرفهات رو از بقیه گرفتی، منفی ها هم همینطور. ولی من فقط میخوام بگم واقعا" آدم باید به چه حدی از نخوت برسه که بگه کسانی که از ماهواره استفاده میکنه "دین ندارن" و دینداری رو خطکشی کنه. همینطوری هست که یک اقلیت مطلق تو جامعه ما اکثریتی رو قبول ندارند. اونها رو دیندار نمیدونند. هرگروه رو با یک برچسب حذف میکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
داداش تو هیچ رساله ای استفاده از ماهواره منع نشده
داداش ...
soheyl
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
از قدیم گفتند: حرف زدن بلد نیستی،لااقل حرف نزدن را یاد بگیر آقا سعید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
4
94
اي گفتي و چقدر حرف دل مارا خوب گفتي
انشاالله اثر داشته باشد
farhad
United States of America
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
1
144
با درود
ابتدا بايد اراده اي براي انتخاب صحيح افراد براي اشغال پستهاي کشوري که توان درک اين مسائل را داشته باشند بوجود آيد که متاسفانه نيست و هنوز پس از اين همه سال و پرداخت هززينه ملاک همان تظاهر و ريا است در انتخاب که منجر به اعمال رفتارهاي تند و غير کارشناسانه ميشود.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
60
125
ببینید آنها 150 سال پیش این قضیه رو برای خوشان حلاجی کردند و حل کردند که تکنولوژی را چگونه باید ازش استفاده کنند ولی ما هنوز این موضوع رو نفهمیده ایم
ببین چقدر عقب هستیم !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
2
68
تحلیلتو عشق است .
ناشناس
Australia
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
2
133
آنچه یافت می نشود ، آنم آرزوست !
علی
Australia
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
0
152
سلام
خوشبختانه تکنولوژی مثل ابر است و هیچ کس نمیتواند جلوی فناوری را بگیرد....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
1103
19
معتقدم تمام دیشهای ماهواره رو میبایست از طریق عملیات کمادویی و راپل از بین برد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
عجب اعتقادی! خوب شد شما زمان پیغمبر نبودید وگرنه امروز ما همه مسیحی و یهودی بودیم و اسلامی وجود نداشت.
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
فقط به عشق منفی گرفتن نظر دادی،نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
اونهایی که بهت منفی دادن با ادبیات کنایه آشنا نیستن.من به جای همشون بهت + میدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
7
206
کارایی اینتر نت در ایران را باید با سیب زمینی مقایسه نمود .
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
1
138
عصر ایراااان. چرا حرفای دل رنجش میزنی؟دیدی تو هم عامل بیگانه هستی؟ بازم عناصر ضد انقلاب.نفوذ کردند در.داخل سایتت. بابا.اینترنت پر سرعت چیچیه اصلاااا. فقط رضایتمندی مسولان مهمه. اینترنت چه لایده داره اصلا که تاااازه بخواد پر سرعت هم باشه. همون دایال آپ کفایت میکنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
0
238
با سلام؛ تحلیل منطبق بر واقعیت و روشن بود و اصل مبحث در سطرهای پایانی مطلب است :"اگر مسوولان ، وظایف خود را به درستی انجام دهند و رضایت عمومی را جلب کنند و اعتماد متقابل با مردم ایجاد کنند ، نه بمب و موشک و نه ماهواره بی پارازیت و اینترنت بی فیلتر ، نمی توانند کوچک ترین خدشه ای به بنیان های سیاسی و اجتماعی کشور وارد آورند. شأن و شکوه نظام برآمده از اراده ملت ، فراتر از این مسائل است."
...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
1
157
درست است ، با ابزار نمی شود جنگید ! بلکه باید فرهنگ استفاده از ابزار را ایجاد کرد.
کاربر اینترنت حلزونی .
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
1
220
اینتر نت پرسرعت حق مسلم ماست .
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
1
129
كو گوش شنوا!!!!
تا گوساله گاو شود دل صاحبش اب شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
1
217
توي مملکت ما هرچيزي که مياد بعد 10 سال فرهنگ استفادش مياد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
تا اینجائی که ما دیدیم از بس جنبه منفی تکنولوژی رو چسبیدیم یا تبلیغ کردیم(چه موافق چه مخالف) هیچ از فرهنگ استفادش هم نمیدونیم مثلا ماشین
سیروس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
1
300
داستان ما داستان آن دو زاهد بود که برای اثبات قدرت زهد خود دو راه متفاوت رفتند و یکی در میان جمع مردم با همه خوب و بدها بدنبال پاکی رفت و آن یکی گوشه عزلت گزید. اما آن باخت که خود را از دنیا جدا کرد که با خوردن دستش به دست بانویی زیبا روی عنان دین و زهد از دست داد اما آن یکی که سالها در خدمت مردم بود و هیچگاه به چنان تزلزلی نرسید. جدا کردن خودمان از دنیای اطرافمون غیر از ضعف و ناتوانی چیزی به ارمغان نخواهد داشت. باید با مشکلات روبرو شد تا قوی بنیه و محکم ماند. بجای ممنوع کردن و بستن درها ..بیایید خودمان را بشناسیم ... دغدغه ها را بفهمیم .. گوشهایمان را شنوا کنیم و فریاد در سکوت پیرامونمان را بشنویم .. شاید که رستگار شویم ... به امید آن روز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
دمت گرم آقا سيروس گل.
مهدي
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
1
158
واعظان کاین جلوه در محراب و منبر میکنند, چون به خلوت میروند آن کار دیگر میکنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
0
77
خفته راميشودبيداركردخودرابه خواب زده رامشكل (شما خواب رابخوانيد فهم)
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
662
6
این چه حرفیه که شما میزنید همین اینترنت برامون کافیه همه کارهامون هم بر طرف میکنه سرعت بالای اینترنت که در کشورهای غربی هست را ما نمیخواهیم!
محمود
Germany
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
2
71
میخواستم به مسئولین بفرمایید اگر فردا تهدیدی متوجه میهن شود مردم به دفاع از آن خواهند پرداخت و نه پارازیت و فیلتر ووووو پس بهتر است این همه مردم را آذیت نکنید و مشکلات خودشان برایشان کافی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
0
72
لطفا معنی واژه فن آوری را برای مسئولان محترم ترجمه و شرح دهید!
ناشناس
Kazakhstan
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
1
170
بخدا عاشقتم
یعنی اگر یه روز نیام بهت سر بزنم انگار یه چیزی گم کردم

همینطور ادامه دهید که مردم شما را دوست دارند
مردم عاقل هستند و خوب و بد را به خوبی تشخیص میدهند
سایت شما سایتی است که هرگز تعصبی عمل نکرده و حرف دل مردم را باز گو کرده است .


از بابت تمام زحمات شما دوستان سپاسگزارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
0
132
اما در ایران ، برخی مسوولان که نتوانسته اند با فناوری روز پیش بروند ، به جای آن که سرعت خود را بالا ببرند ، سرعت اینترنت را پایین می آورند و این موضوع را گاه حتی با مسائل سیاسی و امنیتی توجیه می کنند حال آن که هیچ چیز به اندازه "نارضایتی تراشی" به ویژه در میان جوانان و تحصیل کردگان ، برای امنیت ملی و منافع نظام ، امنیت زدا نیست
ناشناس
Austria
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
0
24
ناراحت بودم که چرا نظر قبلی من در باره گاهی بد بودن ایمیل ها را چاپ نکردید. حالا خوشحالم که حداقل یه تاثیری داشته. ممنون بابت تحلیل جالبتون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
1
105
يادمه رحيم پور ازغدي تو ماهنامه صبح مقاله هاي كوبنده مينوشتن.
اونجا اشاره كرده بودن به اينكه دو سه ماه قبل از اينكه ويدئو آزاد بشه يكسري از آقازاده ها انباراشون رو از ويدئو پر كرده بودن. اين يه مصيبت ديگه اي كه فقط تشخيص و پدرسالاري نيست. منافع شخصي هم ملاك راي و حكم ميشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
0
115
دوستان هرپدیده ای هم محاسن دارد هم معایب اینتر نت هم به همین موضوع مهم این است که مسئولان و دلسوزان با جلوگیری و فیلتر کردن دردی را درمان نمی کنند بلکه به حساسیت مردم نیز نسبت به پدیده خاص بیشتر می کنند آگاهانه یا ناآگاهانه الله و اعلم؟ مهم اینکه هم خانوادها و هم مجامع رسمی چگونگی استفاده در ست و صحیح را آموزش بدهند. حضرات تا زمانی که مصدر امری نمی باشند پیش مردم به هر حربه و حیله ای متوسل می شوند تا جلب نظر و رای نمایند اما به محض اینکه در کرسی ریاست و صدرات تکیه می زنند به راحتی به شعور و فهم اجتماعی و خانوادگی آحاد مردم با اینگونه اعمال سلیقه تحقیر می نمایند.مگر شعور اجتماعی مردم اینقدر تنزل پیدا کرده که نمی توانند با فناوری های روز خود را وفق داده و در مقاصد در ست وصحیح بهره مند شوند؟ اگر یک عده قلیلی برخلاف عرف اجتماعی بهره سویی از موضوع دارند این طیف افراد مورد توجه قرارگیرند و محدودیتی قرارا اعمال شود مد نظر قرار داده شود نه کل جامعه
نادر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
0
123
شبکه های ایرانی روی چندین ماهواره برای مردم در کشورهای دیگه پخش میشه، سوال اینجاست که اگر ماهواره بد و حرامه چرا این کار صورت میگیره؟
پاسخ ها
محسن
| Japan |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
والا به خدا ! دقیقا مثل خبرنگارا و شبکه های خبری ایران در سایر نقاط دنیاست...
اسماعیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
2
37
الان که سرعت و قیمت اینترنت اینجوریه ، تو مناسبتهای "خاص" که سرعت و دسترسی ها به حد صفر میرسه همه دیوونه میشن از ناراحتی. وای به روزی که سرعت بره بالا و فیلتر برداشته بشه. دیگه فک کنم تو روزای "خاص" جنگ داخلی راه بیوفته سر اینترنت. "مسئولین" دور اندیش فکر اینجارو کردن آقا!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
111
37
از آنجاييكه ماهواره همان خر دجال است و اينترنت نيز همين طور، قويا از برادران و خواهران خدم نيروي انتظامي مي خواهم كه هردو را جمع نمايند تا بلكه اين ملت غافل شده از خدا به دين برگردند
م10002000
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
509
56
بابا تقصیر خودمونه انقدر بی جنبه ایم
که اگه یه طنز می سازن سریع جملاتشو در کلام عامیانمون استفاده می کنیم.
تا ماهواره می آد سریع تا چیزی شد میزنیم بی بی سی و ووو این حرفها شعار میدیم که اینا راست میگن
تا یه فیلم میدن به جای نکات مثبت منفی هاشو یاد می گیریمو واسه زرنگی ازشون استفاده می کنیم. خوب خودمون آدم نیستیم . مسئول ها هم گیر کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
قیاس از خود مگیر!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
شاید شما آدم نباشید و این مواردی که اشاره کردید در موردتون صدق کنه، اما خیلیها آدم هستند و میتونند درست و نادرست رو براحتی تشخیص بدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
28
110
شما گفته ايد كه مسئولان فهميده اند،به نظر من كه هنوز هم نفهميده اند! فقط تصور كنيد وقتي 50 سال بعد مردم عكسهاي نحوه جمع آوري ديشها را مي بينند ،چقدر تعجب مي كنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
آقا همین الان فیلمشو به مردم کشوری معمولی -نه پیشرفته- نشان بده ببین چه حالی میشه
محسن
| Japan |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
اینو خوب اومدی باهات موافقم! " به نظر من كه هنوز هم نفهميده اند! "
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
0
163
خيلي از چيزها از جمله ماهواره و اينترنت مثل تيغ دو لبه ميمونه. هم جنبه هاي مثبت داره و هم جنبه هاي منفي كه صد البته جنبه هاي مثبتش به مراتب بيشتره. آيا هيچ آدم عاقلي پيدا ميشه كه به خاطر سوزاننده بودن آتش و يا خطرناك بودن چاقو شما رو از استفاده صحيح از اين وسايل و نظاير اون منع كنه؟؟؟
دارا
Germany
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
0
55
فقط محض اطلاع.....درزمان های دورتر درزمان ورودصنعت چاپ این پدیده هم تحریم یا تکفیر (یاچیزی مشابه..!) میشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
0
58
حيف كه تا اين چيزا توي اين مملکت جا بيفته عمر ما صدبار تموم شده و نتيجه هايمان هم هفت تا كفن پوسوندن
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
7
120
بابا ول کنید این ماهواره رو .عصر ایران خاوری چی شد؟ اختلاص چی شد؟پولیمونو کی پس میره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
شما اول یاد بگیر چطور "اختلاس" را می نویسند بعد بیا مطالبه طلبت را بکن. در ضمن هر مطلبی هم جای خودش باید بحث و بررسی بشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
پول شما؟
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
0
55
جای آن که سرعت خود را بالا ببرند ، سرعت اینترنت را پایین می آورند
خیلی درست بود
ناشناس
Canada
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
0
101
اگر مسوولان ، وظایف خود را به درستی انجام دهند و رضایت عمومی را جلب کنند و اعتماد متقابل با مردم ایجاد کنند ، نه بمب و موشک و نه ماهواره بی پارازیت و اینترنت بی فیلتر ، نمی توانند کوچک ترین خدشه ای به بنیان های سیاسی و اجتماعی کشور وارد آورند. شأن و شکوه نظام برآمده از اراده ملت ، فراتر از این مسائل است.
گل گفتی ولی کاش میدانستن رضایت عمومی با بستن و بگیر وببیند چه مشود
آی آدم هاااااا
س.م.م
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
591
20
با سلام

فی جمله :

1- طبق آمار رسمی در ایران بیشترین کلیک در مورد سایتهای مستهجن یا همان س . ک . س است (این یک طرف قضیه)

2- در تحقیقات و پژوهشها ، اینترنت حاوی اطلاعات خوبی است (این هم طرف دیگه)

حال پیدا کنید پرتقال فروش را ؟

هم دسته ی اول عاقل و بالغ و مختارند
هم دسته ی دوم عاقل و بالغ و مختارند

با این پروسه ای در پیش دارید و مباحث مهم آسیب شناسی شما بعنوان یک مسئول چه میکنید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
كي مي‌خوايم بفهميم كه وقتي يك چيزي رو ممنوع مي‌كنيم حس كنجكاوي رو تحريك مي‌كنيم و باعث ميشيم همه توجهات به سمت اون موضوع ممنوع جلب بشه. از كتاب بگير تا ويدئو، ماهواره، موسيقي و .... خدا وكيلي وقتي دو تا كتاب بزارن جلوت و بگن اين يكي چاپ مجددش ممنوع شده، كدومش رو مي‌خوني؟؟؟
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
جناب س.م.م..خوب حرف جناب عالی درست...مگه نمیگی عاقل و بالغند؟؟!!! پس خودشون برای خودشون تصمیم میگیرند. لازم نکرده کسی بالاسرشون باشه.لولو سرخرمن نمی خوان...بهشت که زورکی نمیشه ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
1
110
نظرات نويسنده كاملا منطبق با اصول دمكراسي ميباشد و انسان بطور ذاتي دنبال پاكي است .اما تا زماني كه مسئولان صلاح شما را بهتر از خودتان ميدانند!!!!! اميدوار به عملي شدن باورهايتان نباشيد
خسرو
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
0
119
آقاسعید و بسیاری از مسئولان در این مملکت چنین تصور میکنند که عقل و شعور و درکشان از مسائل بیشتر از موکلینشان است و همواره با سیاست
های تنگ نظرانه خود نسلی تشنه فن آوری های جدید را برای سالیان متمادی محروم نگهداشته و عاقبت هم متوجه میشوند که کارشان اشتباه بوده است،
واقعا چرا برای این زمانهای سوخته و از دست رفته که مملکتی را از خیل دنیای پیش رفته در عصر دهکده جهانی عقب نگهمیدارد پشیزی ارزش قائل نیستیم؟
چرا تجربه های گذشته چراغی فراروی آینده مان قرار نمیدهد ؟.
من
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
0
99
دمت گرم عصر ایران اگر شما هم این حرفها را نزنی ما میترکیم ،حداقل دلمون اینجوری خنک میشه
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
0
109
تفسیر منطقی ومبتنی بر حقیقت است.
ناصر جمالي
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
0
76
درود بر نويسنده
واقعا حق مطلب رو خيلي خوب ادا كردي
ناشناس
Switzerland
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
0
13
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
0
20
باد(تکنولوژي) مارا خواهد برد.
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
1
87
درود بر عصر ایران
تنهای صدای این روزهای مردم ایران
چرا برخی مجسمه‌های یونانی و رومی بینی ندارند؟ گرانقیمت‌ترین خودروهای کلاسیکی که تاکنون در حراجی‌ها به فروش رفته‌اند(+عکس) پایان کابوس! استقلال با تسویه بدهی به سانتاکلارا، پنجره نقل و انتقالات را باز کرد تصاویری از حضور رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی (فیلم)    بشار اسد، غایب بزرگ مراسم رئیسی / سفر وزیر خارجه بحرین با وجود قطع روابط / هیات سطح پایین ونزوئلا کشف سیاره جدیدی شبیه زمین در فاصله‌ای نزدیک به زمین! زایمان موفق در خانه با کمک اورژانس؛ مادر شادگانی صاحب فرزند دختر شد استوری «علی خسروی» سخنگوی کمیته داوران درخصوص تهدید شدنش به قتل! مراسم چهلمین روز درگذشت همسر محسن مهر علیزاده (عکس) ایران و ارمنستان در مسیر تثبیت اوضاع منطقه؛ تاکید بر افزایش روابط و همکاری‌های دوجانبه امباپه: هنوز نمی‌دانم کجا می‌روم؛ المپیک؟ رئال مادرید؟ همه چیز به زودی مشخص می‌شود «نخل ایستاده»؛ قطعه‌ای که به عشق «خرمشهر» متولد شد تجهیز هواپیماهای روسیه به اینترنت وای فای تا سال ۲۰۲۸ ستاد کل نیرو‌های مسلح: بالگرد سانحه دیده پس از برخورد با ارتفاع، دچار آتش سوزی شده یک روان‌پزشک: امروزه از هیپنوتیزم در بیهوشی جراحی‌ ها استفاده می‌شود
وبگردی