۳۱ فروردين ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۱۷۸۵۹
تعداد نظرات: ۲۰۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۱۷-۰۳-۱۳۹۱
کد ۲۱۷۸۵۹
انتشار: ۱۳:۱۳ - ۱۷-۰۳-۱۳۹۱

صدا و سیمای ایران ، وکیل خود خوانده و رایگان مردم اروپا ؟!

عصر ایران - طی روزهای گذشته برگزاری جشن شصتمین سالگرد تاجگذاری ملکه انگلیس سوژه اخبار و گزارش هایی شده است که در صداوسیما به آن پرداخته می شود.

صداو سیما در برنامه های مختلف خبری با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در انگلیس به هزینه " هنگفت " برگزاری این جشن و دیگر هزینه های خانواده سلطنتی اشاره کرده و تلاش می کند این نکته را به بینندگان و شنوندگان خود گوشزد کند که مردم انگلیس غرق در مشکلات اقتصادی هستند در حالی که دولت و خاندان سلطنتی انگلیس بدون توجه به این مشکلات با برگزاری جشن های پر هزینه ، هزینه های سنگینی را بر دوش مالیات دهندگان انگلیسی تحمیل می کنند.

برای این منظور صداوسیما با انعکاس برخی اظهار نظرهای مخالفان جمهوریخواه و حتی مردم عادی انگلیس تلاش دارد تا صدای مخالفان نظام سلطنتی انگلیس را برای بینندگان ایرانی انعکاس دهد.

پر واضح است که انعکاس مساله ای همچون پر هزینه بودن مراسم و انتقاد برخی از مردم و فعالان سیاسی و اجتماعی انگلیس برای یک رسانه که با اصول حرفه ای به فعالیت می پردازد می تواند به عنوان زاویه ای از واقعیت یک خبر یا حادثه مورد توجه باشد و اگر رسانه ای که بر مبنای اصول حرفه ای به فعالیت می پردازد در انعکاس اخبار این چنینی به این زاویه از خبر کم توجهی کند قطعا گزارش جامع الاطرافی را به بینندگان خود ارایه نکرده است و از این بابت انتقادی بر صدا و سیما نیست ؛ اما نکته در این است که :

1- صداوسیما یک زاویه از خبر را به عنوان تمام زوایای آن حادثه یا خبر به خورد بینندگان خود می دهد و از انعکاس دیگر ابعاد و زوایای حادثه خودداری می کند که این کار از لحاظ اصول حرفه ای "اطلاع رسانی استاندارد" نیست بلکه "تبلیغات رسانه ای " محسوب می شود.

2- صداوسیما سیاستی یک بام و دو هوا را دنبال می کند و در حالی که از انعکاس بسیاری از مشکلات و مسایل مشابه داخلی کشور خودداری می کند اما با بزرگ نمایی مشکلات در دیگر کشورها تلاش می کند تا مشکلات داخلی کشور را خفیف جلوه دهد .

در مشکلات مشابه داخلی ، از آن جنس خبرها و گزارش هایی که از دیگر کشورها به عنوان مسایل و مشکلات مردمی پخش می شود در صداوسیما کوچکترین انعکاسی نمی یابد.
صدا و سیما که نام "رسانه ملی" را یدک می کشد ، باید بازتاب دغدغه های ملی باشد و مردم بتوانند صدای واقعی خود را از آن بشنوند و خویشتن را در آن ببینند نه این که از صبح تا شب ، فقط ، "به به و چهچه" از داخل ببینند و بشنوند و دردهای دیگران را نظاره کنند.

مگر صدا و سیما با مردم محروم انگلیس و یونان و فرانسه و ایتالیا و آمریکا و دیگر بلاد قرارداد همکاری دارد که دردهای آنان را فریاد می کند؟ و مگر متولیان صدا و سیما در میان مردم ایران زندگی نمی کنند که کمترین انعکاس دردهای مردم ایران در رسانه ملی خودشان است؟!

3- صداوسیما تلاش دارد حتی با بزرگ نمایی مشکلات اقتصادی و اجتماعی در دیگر کشورها در تبلیغات غیر مستقیم به بینندگان و شنوندگان ایرانی این گونه القا کند که مشکلات آنها در مقایسه با مشکلات مردم دیگر نقاط دنیا (حتی در کشورهای مرفه) قابل توجه نیست و یا حداقل مشکلات آنها نیزمشابه مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم دیگر نقاط دنیا است.

4- وقتی صدا و سیما ، تمام هم و غمش این باشد که مشکلات دیگر کشورها - از مشکل زباله ها در فلان شهر ایتالیا تا گرانی بنزین در فلان ایالت آمریکا - را انعکاس دهد و از مردم خودمان غفلت نماید ، رسانه هایی که واقعاً درد مردم ایران را ندارند ، از این خلأ استفاده می کنند و وکیل و وصی مردم ایران می شوند.  مسوولیت این میدان دادن ها نیز با مسوولان صدا و سیماست.

و نکته پایانی و هشداری این که : با ادامه چنینی روندی دیر نخواهد بود که صداوسیما مخاطبان عوام خود را نیز همچون مخاطبان نخبه و آگاه و تحصیلکرده از دست بدهد چرا که "همه حقیقت را برای همیشه نمی توان از نظرها پنهان داشت."

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۲۰۲
در انتظار بررسی: ۳۷۸
غیر قابل انتشار: ۲۲۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
61
1081
جانا سخن از زبان ما میگو یی
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
هرسال توی ایران خودمون میلیاردها خرج میکنن برای بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر....
اما مردم همین شهر از بی آبی.......!!!!
وحيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
62
860
يعني خواب نميبينم ؟هنوز كسي زنده هست واقعيات رو بگه ؟درسته كه خيلي ديره اما بازم از هيچي بهتره
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
59
684
آقا واقعا زدی به هدف..دستون درد نکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
60
702
افرین نصف بیشتر اخبار تلوزیون پخش اخبار مشکلات اروپاییان است و حتی یک خبر در خصوص مشکلات اقتصادی و ... مردم خودمان نمی دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
"چنانچه خبری از مشکلات داخلی اعم از اقتصادی ،جرم و جنایت،مفاسد اداری،اهمال کاری مسئولین و .... بدست ما برسد یا از آنها اطلاع یابیم بطور حتم پخش خواهیم کرد. فعلا همه چی آرومه و مردم به شایعات توجه نداشته باشند." امور پخش صدا و سیما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
56
432
آفرین نوشتار خیلی خوبی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
56
430
به نظر من عصری جون حرف دل یک ملت را گفتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
55
482
واقعاً دیگر رغبت اخبار گوش دادن را نداریم از بس خبرهای کشورهای عربی و اروپایی و مشکلاتی که توسط ایران بزرگنمایی می شود را به خوردمان می دهند چرا باید استرس خشونتهای کشورهای دیگر را به ما منتقل کنید شاید هم می خواهید بگویید ما وضعمان خوب است و امنیت حاکم است . اینهمه مشکلات و گرانی سرمان ریخته شما را به خدا پخش این مزخرفات را تمام کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
55
462
یکی از علت های مهم و اصلی رو آوردن زیاد مردم به استفاده از ماهواره خود صدا و سیما است
کاری که صدا و سیما در این چند سال اخیر انجام داد دقیقاً خود زنی بوده و بس!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
56
414
این را هم در نظر بگیرید که اگر در فلان کشور اروپایی یا آمریکا برای غذا، درآمد، بیمه، بهداشت و غیره مردم دست به تطاهرات و یا درگیری می زنند!
آنقدر در سطوح بالای رفاه زندگی می کنند که با کوچکترین تغییری احساس خلا می کنند و مثل ایران نیست که تغییرات هنگفت در زندگی و آسایش خود داشته باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
30
578
صدا و سيماي ايران رسانه ملي نيست رسانه تبليغاتي حكومت است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
16
377
نكته اينجاست كه ظاهرا همه مي دانند. پس چرا تغييري ديده نمي شود؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
19
276
احسنت احسنت نظر ما را کفتید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
43
444
مگه ما تو ایران مشکل داریم؟بحمدلله تورم که 6 درصد امار بیکاری که زیر 8 درصد،قدرت پول ملیمون خدااااااااااااا،نه اختلاسی نه سوء مدیریتی،خب باید نگران مردم اروپا باشیم
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
داداش تورم 4 درصده بعضی از اقتصاددانها میگن!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
5
291
تحلیل بسیار خوبی بود . کشورما هم هزینه جشن و مسافرت و... خیلی دارد در حالیکه مردم سفره غذایشان خالی شده است.ضمنا کل اگر طبیب است سرخود دوا نماید.با این روشها دیگر چیزی از دین باقی نمی ماند .
saleh
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
798
25
حالا عصر ایران تو چرا ناراحتی . مگه شبکه های اونا واقعیتهای ما رو انعکاس می دن .
نکنه شما هم با روباه پیر بده بستونی داری؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
شبکه های اونا اگه بخوان دروغ بگن یه دروغو بین 20 تا حرف درست جا ساز می کنن تا شنونده باور کنه نه مثل صدا سیما که کاملا معکوس عمل میکنه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
مگه تقليد صداوسيمای ايران به اونهاست که هر چه اونها می‌کنن، اينم انجام بده. اصل اينه که خبرها با صداقت منکعس بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
9
347
افسوس بر این رسانه میلی!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
8
214
جانا سخن از دل ما مي گويي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
4
211
احسنت ، خدا پدر و مادرت را بيامرزد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
520
62
این نکته خوبیه که نویسنده می گه
اما همین کار را که رسانه های اروپایی انجام می دهند همین نویسنده لال مونی می گیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
15
167
صدای بی ما
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
4
239
من معمولاً وقتي خيلي اعصابم از وضعيت موجود كشورمون داغون ميشه تلوزيون ايران رو نگاه ميكنم! چون متوجه مي شم كه مردم همه جاي دنيا چقدر بدبختن و چقدر مملكت ما عليه و همه چي گل و بلبله!!!
ناشناس.
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
6
158
قربون ادم چیز فهم
reza
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
5
212
اول صدا و سیما مدت هاست مخاطبان عام خود را نیز از دست داده است.
دوم اشکال اصلی صدا و سیما این است که به جای خبر رسانی ابتدا یک تحلیل کامل به مخاطب خورانده میشود و بعد ممکن است مخاطب خبر را نیز بشنود !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
19
149
با سلام و درود بر عصر ايران . گل گفتي.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
18
143
خدا خیرت بده
حرف همه همینه
واقعا جای تعجب داشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
15
229
ای سلام ودرود برتو وآن پدرومادری که شماراتربیت کرد حرف دل 99 درصد مردم ایران زدی .
مصطفي
Netherlands
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
5
219
از درياچه اروميه بگير تا.............بي كاري جوانها............از بي ثباتي قيمتها بگير تا......... عدم هماهنگي مسئولان.
يادم يروز اخبار ساعت 19 شبكه يك سيما گزارش تهيه كرده از برگشت قيمت مواد و مايحتاج مورد نياز مردم...... كه تو اون گزارش از مردم ميپرسيد.........قيمتها برگشته....... حالا قيمت چي!!!!! لوبيا .نخود.عدس........... يكي نيست بگه از افزايش سرسام آور قيمت مسكن هم گزارش تهيه ميكنيد؟؟
همچين بعضي موقعها مشكلات امريكا و اروپار بزرگ جلوه ميدن كه انگار دارن درباره بيماري لاعلاج ايدز در افريقا صحبت ميكنن..
درد دل زياد.......
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
14
141
خیلی قشنگ نوشتی دمت گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
8
134
به نکته خوبی اشاره نمودی .متاسفانه حرفه ای عمل نمیکنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
680
49
مي دانم كه چاپ نمي كني ولي مانده ام تو با اين شم سياسيت چرا تا بحال بلائي سرت نيامده.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
در جنگ رسانه اي بالاخره حلوا پخش نمي كنند همانطور كه آنها كاستي هاي ما را بزرگ نمائي مي كنند ما هم بايد مشكلات آنها را حداقل نمايش بدهيم. البته اين كه صداو سيما كم كار و لخت است با شما موافقم ولي اين لختي دليل نمي شود كه ما از تهاجم رسانه اي به زورگوها كوتاه بياييم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
ای بابا یکی به این بنده خدا یه مثبت بده دلش خوش باشه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
20
217
همه این حرفها تو گلوم گیر کرده بود.اصلا فکرشم نمی کردم که میشه این حرفها رو حتی نوشت. عصری جون دستت درد نکنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
15
142
احسنت ، خدا پدر و مادرت را بيامرزد
ناشناس
Malaysia
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
23
131
عالی بود و همیشه پایدار باشی با این قلمت که درد مردم است...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
14
139
با ورود اهواره و ...آنهم با تعداد ميليوني آن مگر صدا و سيما مخاطبي دارد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
21
130
ا ادامه چنینی روندی دیر نخواهد بود که صداوسیما مخاطبان عوام خود را نیز همچون مخاطبان نخبه و آگاه و تحصیلکرده از دست بدهد چرا که "همه حقیقت را برای همیشه نمی توان از نظرها پنهان داشت."
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
14
109
واقعا تحلیل درستی است. اما کو گوش شنوا؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
15
144
آقاجان مخاطباشو از دست داده رفته
قشر تحصیلکرده و نخبه و آگاه خیلی وقته که صداوسیما رو بایکوت کرده
ناشناس
Australia
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
13
113
از همون اول صدا و سیما اینطوری بوده!
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
19
136
به یک حقیقت اشاره کرده اید، اگر صدا وسیما در پی تسکین آلام انسان های فقیر ومظلوم است نگاهی به درون کشور بیندازد که هیچ پشت وپناهی ندارندو مسئولین از این امر سو استفاده کرده و به انحا مختلف در حق این مردم شریف ونجیب اجحاف روا می دارند.
از مسائل سیاسی بگیر تا مسائل اقتصادی و اداری و غیره
کم ظلمی نیست قیمت کالایی در طول یکسال بیش از 100درصد افزایش یابد.
خدا به داد مردم ایران برسد.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
10
100
عصر ایران واقعا دلیل این کار صدا و سیما رو نمیدونی!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
12
123
عصر ايران عزيز مردم متاسفانه خيلي خوب ميفهمند در يك دهي مثل ده ما حرفهاي صدا و سيما خريدار ندارد حالا من نميدانم در شهر ها چطور است؟ازاين همه گراني و بيكاري و..و.... كه در كشور مان وجود دارد خبري نيست !! از فسادهاي اقتصضادي وخياباني خبري و..و ..خبري نيست!!چي بگم اعصابم خرد شد من كه نميدانم در صدا و سيما چي ميگن راحتترم.باتشكر ار انعكاس خوبتان.
ناشناس
Canada
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
12
90
متشکربم عصر ایران به خصوص نکته پایانی بسیار به جا بود!
saman
Netherlands
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
16
79
عالی بود.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
6
128
مگه ما تو مملکت خودمون مشکلی داریم.؟
همه رکوردها رو شکستیم!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
449
49
مطلب شما صحیح است ولی همانطور که کشوری مثل انگلیس از طریق بی بی سی خیلی از حقایق را در مورد کشور ما وارونه جلوه میدهد خوب صدا و سیما هم شاید به نوعی میخواهد مقابله به مثل کند و جالب تر اینکه خیلی از همان مخاطبان نخبه و تحصیلکرده که شما میگویید شنونده اخبار کذب بی بی سی هستند و آن را تائید هم میکنند هرچند غلط نمونه هم کشتار در سوریه توسط سلفیها ولی اخبار وطنی را به کل رد میکنند و حتی نگاه هم نمیکنند به این میگن ((غربزدگی)) در این هم شکی نیست که اخبار وطنی پر از اشتباهات آشکار است و خیلی از مشکلات مردم را نشان نمیدهد ولی باز به بی بی سی ارجحیت دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
به این هم میگن تعصب کور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
اگه وارونه نشون بدند که میشه این کامنت دوستمون که نوشته بود:

مگه ما تو ایران مشکل داریم؟بحمدلله تورم که 6 درصد امار بیکاری که زیر 8 درصد،قدرت پول ملیمون خدااااااااااااا،نه اختلاسی نه سوء مدیریتی،خب باید نگران مردم اروپا باشیم

یعنی اگه وارونه نشون بدهند ما وضعمون خیلی خوبه
افشین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
17
127
میخوان بگن اونجا وضع خرابه ولی وضع ما خوبه! چشم ! ما هم قبول کردیم!؟ وضع ما عالیه! خواهشن اینقدر بدبختی های اروپا و آمریکا رو پخش نکنین ما دیگه دپرس شدیم.! شما که یه عالمه کمک به کشورهای برادر میکنید به این اروپا و آمریکاییهای بدبخت هم کمک کنین تا از این وضع در بیان! جلوی ایه به اصطلاح فرار مغرها رو بگیرید تا کار بمونه برای اونا!
ali
United Arab Emirates
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
10
106
احسنت،تا زمانی که صدا و سیما به صورت کاملاً انحصاری ،دولتی و تک صدایی باشد و هیچ گونه رسانه مستقل و منتقد و آزادی اجازه فعالیت در این عرصه را نداشته باشد ، وضع به همین گونه خواهد بود.هر چند سخنان و انتفادهای فوق بارها و بارها طی چند سال اخیر از رسانه های و نخبگان مستقل و منتقد و دلسوز مطرح شد ولی به دلایل فوق الذکر متاسفانه گوش شنوایی از داخل سازمان صدا و سیما ندارد.به قول معروف : " نرود میخ آهنی در سنگ" .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
56
110
آفرین.آفرین.آفرین.آفرین.آفرین.آفرین.آفرین.آفرین.آفرین.آفرین.آفرین.آفرین.آفرین.آفرین.آفرین.آفرین.
رويا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
23
66
نكته جالبي بود.ولي بايد ديد ديدگاه عوام نسبت به برنامه هاي تلويزيون چگونه است.اين موضوع همانگونه كه اشاره نموديد براي مردمي كه حداقل درك لازم را از مسائل روز ايران وجهان دارند واضح ومشخص است.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
8
73
ما خیلی وقته دیگه اخبار تلویزیون رسمی رو نگاه نمیکنیم.اما خبرهای ورزشی رو عشقه
رحمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
13
138
وقتي رئيس جمهور با پول بيت المال به شانگهاي مي رود تا مشكلات اقتصادي جهان را حل وفصل نمايد آنوقت انتظار داريد صدا وسيما غصه نان شب مردم مظلوم انگليس را نخورد؟
د
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
9
82
شير مادرت حلالت با اين متني كه نوشتي.
بهمن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
6
57
خيلي عالي بود .
اي كاش اين تحليل را صدا وسيما سرلوحه كارهاش قرار بده كه خيلي از مشكلاتش حل خواهد شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
4
74
عصر ایران خدا پدرت را بیامرزد پس دلیل گرایش مردم به سمت ماهواره چیست غیر از بی خاصیت بودن و بی خاصیت تر شدن رسانه ملی . .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
3
65
واقعا ممنونم حرف دل بود اینها به شعور مخاطبشان توهین می کنند.رسانه های ما درخدمت پشتیبان دولتند نه مردم .رسانه ملی دیگر معنایی ندارد
ممل خان
-
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
3
203
هیچ رسانه ای در دنیا همانند صدا و سیما مردم را احمق نمی پندارد. خبرنگاراش در اروپا با هزینه این مردم زندگی میکنند و صبح تا شب دنبال موش تو جویها و کارتن خوابها و کلی ضعف و عقب افتادگی اروپائیانند (چیز هایی که در ایران اصلا وجود نداشته و نخواهد داشت!!) آنوقت انتظار دارید مردم سراغ دیگر شبکه های خارجی نروند؟ من از سر اعتقاد سالهاست تسلیم استفاده از ماهواره نشده ام و از شبکه های مفید آن هم محرومم ولی می فهم در صدا و سیما چه می گذرد وای به حال آنکه با 5 دیش انواع شبکه ها را رصد می کند . خواهشا بس کنید ای صدا و سیمائیان! ای آنهاییکه یرتان را در لاک بی خیالی فرو برده اید!
یاسمن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
3
42
کو گوش شنوا بگو کل اگر طبیب بودی...................................
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
3
50
آه كه اين درد آنقدر سنگين است كه حتي نمي توانم نظري بدهم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
39
آی گفتی
ناشناس
United States of America
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
3
49
اين صداي مردم ايران است كه نگارنده بيان كرده است درود بر شما كه درد مردم را مي فهميد و نفرين بر وطن فروشان
ناشناس
Germany
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
4
58
به جز نود و پخش مستقيم فوتبال و واليبال .هيچ برنامه ديگري نگاه نمي كنم. البته الان نود هم كه چند هفته است نداريم.
علي نيا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
3
52
با سلام
خيلي جالب بود /. ديگه يادمون رفته كه برنامه هاي صدا سيما اصلاٌ براي كي ساحته مي شود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
65
همین الان هم از دست داده یک سر به پشت بام ها بزنید خودتان می فهمید معلوم نیست اینها مردم را چی تصور می کنند مردم ایران خیلی زرنگتر وباهوش هستند

برای نمونه شما می توانید یک سری به فیش تلفن بزنید گفتن فیش ها را آسان و قابل فهم می کنیم پالس مصرف را از فیش ها حذف کردند تا مردم از طریق مقایسه پالس های که صحبت کردند نفهمند که هزینه استفاده تلفن گران شده است لطفا اگر این مطلب را چاپ نمی کنید لااقل این مسئله را پیگیری کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
32
جانا سخن از دل ما گفتی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
70
دقیقا!! اگر اخبار صدا و سیما رو گوش بدید چیدمان خبر هم خیلی جالبه مثلا اینطور میشنوید :
تظاهرات داخلی فلان ایالت آمریکا، اعتصاب فلان گروه در فرانسه، اغتشاشات و درگیریها در مصر ، نمایشگاه دکوراسیون داخلی در تهران
خیلی خنده داره، واقعا در ایران هیچ خبر مهمتری از نمایشگاه دکوراسیون داخلی وجود نداره؟؟؟؟
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
3
91
خدا خیر بدهد به عصر ایران و نویسنده شجاع این مطلب. این حرف چندین و چند ساله مردم است. صدا و سیمای ایران و علی الخصوص بخشهای خبری اش، بزرگنمایی موفقیتهای نه چندان بزرگ و کوچک و بی اهمیت جلوه دادن کم و کاستی های داخلی است و در مقابل خبری از موفقیتهای خارجی که نسیت و فقط بزرگنمایی یا به قول شما تبلیغات منفی برای دولتهای خارجی است. پس ما چه فرقی با بی بی سی و صدای آمریکا داریم. آنها هم همین کارها را میکنند ولی به نفع خودشان.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
74
من در زمان پخش اينجور اخبار حقيقتاً يا صداي تلويزيون رو قطع مي كنم ويا كانال رو عوض مي كنم اما يك موضوع برام تعجب آوره كه چطور مصاحبه شوندگان در داخل كشورشان با خيال راحت هر حرفي رو بخوان مي زنن وهيچ ترس و نگراني هم ندارن....؟!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
61
فکر می کنی چرا صدا و سیما این گونه رفتار می کند ؟ چون به هیچ جا پاسخ گو نیست ، یا به عبارتی بهتر پاسخ خواهنده ای وجود ندارد !
مسعود
Germany
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
3
147
در زمان خاتمي. خود خاتمي كه نديديمش توي 8 سال توي سيما. اما صدا و سيما اگر يك مسوول دولتي را به صدا و سيما مي آورد آنقدر سوالهاي چالشي مي پرسيد و وزير بيچاره را سيم جين مي كرد تا يك ضعفي چيزي ازش بگيره اما در زمان احمدي نژاد . آقاي حيدري با آن همه سواد و اطلاعات و تجربه اش . جرات نمي كنه يك سوال چالشي بپرسه و مشخصه كه نگاهش به جوابهاي رييس جمهور و لبخندهاش و ... كاملا مصنوعيه!
منافی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
54
شیر مادرت حلالت! متاسفانه هنوز مسئولین ما به عصر ارتباطات ایمان ندارند! نمیدونند که اخیرا اکثر مردم کشور حتی در روستاها هم وقتی اخبار پخش میشه شروع به تمسخر تلویزیون می کنند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
54
صدا و سیما متاسفانه برای مردم و قشرنخبه نیست بلکه در اختیار سیاست است.
ناشناس
India
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
71
قطار صدا و سیما در هر ایستگاهی که توقف میکند ( انعکاس اخباری همچون مراسم تاجگذاری ملکه بریتانیا، جنبش وال استریت، فساد اخلاقی نخست وزیر سابق ایتالیا، بحران مالی اروپا و...) مسافران و بینندگان بیشماری را پیاده میکند.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
35
احسنت به این تحلیل زیبا
قشر متوسط
Kazakhstan
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
1
83
به نام خدا

اینجا بوشهر است
امروز نان سنگک را 250 تومان گرانتر از دیروز خریدم
I LOVE YOU ASRIRAN
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
82
"...با ادامه چنینی روندی دیر نخواهد بود که صداوسیما مخاطبان عوام خود را نیز همچون مخاطبان نخبه و آگاه و تحصیلکرده از دست بدهد ... "

ای بابا کجای کارید ؟! حتی عوام هم این روزا صدا و سیما نگاه نمی کنند. به قول معروف این روزا با اینهمه برنامه های خوب روی ماهواره , اینترنت , DVD , و .... دیگه کی میره تو غار ؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
261
7
همه شبکه های خبری خارجی کارشون همینه!!
ما مقابله به مثل میکنیم
قضاوتتو درست کن و این که میگی اصلا منعکس نمیشه خیلی خیلی عجیبه نمونه پر طرفدارش اخبار 20.30 یعنی میگی هیچ وقت مشکلات در اخبارهامون گفته نمیشه؟
گفتن مشکلات اونها برای اینه مردم ما فکر نکن مشکلات فقط برای ماهست بلکه همه دنیا مشکل دارن لابد می خوای دروغ بگیم بگیم اونا مشکل ندارن وما همیشه مشکل داریم همین مشکل داشتن اونا حقیقته پس چیزی پنهان نشد
کاشکی یه بار گزارشای اونا در مورد خودشون رو هم میدیدی
هیچ کجای دنیا ناامیدی و مشکلات داخلی رو بزرگ جلوه نمیدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
187
3
خواهشاشماكه ازخوابيدن وخميازه اباما تا...اووديگردزدان امريكائی وانگليسی و...باان آب تاب حرف ميزنيدوعكس و...ازاين تحليلهای آبدوغی نفرمائيدكه بيش ازاين پته تون روآب نيفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
51
والا کلا نخبگان که معمولا کمتر تلویزیون نگاه می کنند؛ حالا هر تلویزنونی که می خواد باشه. اینهمه دیش که بالا پشتبوم ها می بینید بیشتر عوام هستند که اونها هم زده اند از رسانه میلی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
30
احسنت......................
ناشناس
Netherlands
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
39
بهتره بگی صدا و سیما میلی
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
53
واقعا براشون متاسفم
نمیدونم چه جوابی به خدا میخوان بدن
نسل ما رو که سوزوندن
yashar
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
27
این درد دل مخاطبین عوام هست وخیلی وقت پیش مخاطبین عوام اولویت کسب اخبارو به شکل دیگر دارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
52
رسانه ملی یا رسانه سیاسی؟؟
صدا وسیمای ملی یا مصلحتی؟!!
امروزه این روشها کهنه شده که بخواهیم با انعکاس مشکلات دیگران مشکلات خود را کمرنگ کنیم.
بابا مردم میفهمند دست از این کارها بردارید با مردم شفاف باشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
34
کاملا موافقم. ۱۰۰٪ همین طور هست که تو این مطلب گفته شده.
هبوط
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
41
از نظر صدا و سيماي ما همه جا رو قحطي و فقر و فحشا و .... گرفته و ما در بهترين شرايط هستيم!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
29
عالی بود
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
39
با وجود ماهواره واینترنت مردم می دانند که رسانه ملی (صدا وسیما)بزرگنمایی می نمایددر نتیجه به مروزمان مخاطبین خود را از دست می دهد و آنقدرمردم مشکلات دارند که دیگر کسی گوش به اخبار نمی دهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
27
کو گوش شنوا
سالهاست که صدا و سیما این کار را می کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
49
فكر كنم اصطلاح "فاجعه ملي" بهتر گوياي وضعيت كنوني "رسانه ملي" باشد.
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
28
از مطلبی که نوشتید واقعا ممنونم خیلی عالی بود
موسي
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
38
همان صداوسيما که تصنيف هاي با معناي حافظ سعدي وساير تاريخ ادبيات که توسط خوانندگاني چون سراج مختاداباد شجريان و...را به اراجيف بي پايه پاپ و...جايگين نموده واينده درخشاني را درانتظار خواهد بود ايادشمنان قسم خورده ميتوانستند با صرف هزينه هاي گزاف به اينجا برسند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
47
ابادان و خرمشهر هنوز گاز ندارن در حالی که منبع گاز واسه ایران هستند یه گزارش ۵ دقیقه ای لازم دارن .اقایون واقعا پولی که به عنوان حقوق می گیرین حلالتون ای با غیرت های وطن پرست!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
28
والا به خدا هر وقت از این دست خبرارو می شنوم منم همینو می گم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
55
در ضمن کلی از مردم انگلیس با این جشنها دارند حال می کنند حتی شبها هم پشت درب های کاخ باکینگهام به سر می برند برای اینکه یک لحظه از لحظات رو از دست ندهند. بعد صدا و سیمای ملی ما کی این گونه خبرها رو هم برای مردم پخش می کنه؟
حامد
United States of America
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
47
احتمالا صدا سیما-بخوانید رسانه میلی- محل تامین بودجه اش از جیب مردم محروم خارج تامین میشود نه مردم ایران!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
41
واقعا حرف دل ما را زدی .دیگه خیلی وقته اخبار ایران را نگاه نمی کنم
فرزند شهید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
252
9
چطور این همه شبکه ضد انقلاب صبح تا شب به نظام مقدس جمهموری اسلامی که ثمره خون هزاران شهید است دروغ می بندد، صدای شما در نمی آید حال که صدا و سیمای خودمان کمی از مشکلات آنها را هم منعکس می کند تا آن تصویر رویایی که از غرب طی سالها در ذهن ایرانیان شکل گرفته واقعی شود داد از نهادتان بلند شده.
صدا و سیما اشکالات زیاد دارد اما این یک کار آنها اتفاقا درست است.
شما بهتر است به فیلمهای سینمایی هالیوود نگاه کنید تا ببینید در خیلی از فیلمهایشان چگون درباره فرهنگ و تمدن ایران دروغ به خورد مخاطب می دهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
3
41
واقعا اين طور خبر چندش آور شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
39
دمت گرم
کیه که گوش کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
46
همین الان هم صدا و سیمای " میلی " بخش زیادی از مخاطبان خود را از دست داده است.
گواه این حرف بنده ، تعداد بسیار زیاد دیشهای ماهواره است که از در و دیوار شهر آویزان است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
40
صداو سیما باید پوشش خبری داشته باشه نه اینکه خبر را پوشش بده !!!!!
پوشش خبری گزینه ای و مصلحتی در شان رسانه ملی نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
43
صدا و سيما فقط براي بخشي از مردم اخبار پخش ميكند و عملاً بقيه بويژه قشر تحصيلكرده را فراموش كرده و يا اصلا به حساب نمي آورد.سياستگذاران اين نهاد هنوز باور نمي كنند كه ما در دهكده جهاني به سر مي بريم و نمي توان اخبار را پنهان كرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
34
خیلی وقته بیننده هاشو از دست داده.
ناشناس
Netherlands
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
87
ببين خبرنگاران ايراني چه راحت از صحنه هاي تظاهرات فيلم برداري ميكنن كسي هم باهاشون كاري نداره... مقايسه كن با ايران !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
31
چقدر خوب بود صدا وسیمایی داشتیم با مردم راحت بود و مردم با رسانه ملیشان راحت بودند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
135
5
همین امر دو مورد رسانه های غربی هم صادقه
چرا بی بی سی به جای رسیدگی به مشکلات مردم انگلیس دایه مهربانتر از مادر برای ما ؟
رسانه های آمریکایی هم جای خود دارند
ايراني
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
38
با تشكر از تحليل خوبتان اميدواريم مسئولان صداوسيما كه در مقابل مشكلات!!! تمام دنيا احساس مسئوليت مي كنند كمي هم دغدغه مشكلات مردم خودمان را دشته باشند در عصر اطلاعات نمي شود واقعيت ها را آنطور كه دلمان بخواهد انعكاس دهيم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
65
همين الانشم فكر كردي به جز بعضي از سريالا كسي تلويزيون مي بينه؟ خدا شاهده چند وقت پيش تو يه مهموني جوونا داشتن خبراي اخبار ساعت 9 رو مسخره مي كردن و قاه قاه به ريش گوينده خبر مي خنديدن!
اردی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
22
تحلیل خوبی بود.
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
45
احسنت به اين قلم . اميدوارم گرفتار قلم شكنان نگرديد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
1
57
وقتی رئیس جمهور محترم نگران اقتصاد اروپاست ، صدا و سیما هم می شود وکیل مردم شان !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
85
اخه تو کشور ما کسی بیکار نیست، تورم نداریم، مشکلات اقتصادی نداریم،اختلاس سه هزار میلیاردی نداریم ......این اتفاقات فقط تو اروپا و امریکا اتفاق می افته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
35
بسیار خوب بود از قدیم گفتن مرغ همسایه غاز چه بد باشه چه خوب
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
30
انان که خواب هستند را می شود بیدار کرد اما هرگز انان را که خود را به خواب زده اند نمی شود بیدار کرد نمیشه ولی اگه بشه چی میشه ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
China
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
109
7
مشکلات اروپا کم نیست! صرف 6 ماه نسبت یورو به یوان از 8.7 رسیده به 7.6!! شما هم شدید وکیل رایگان دول اروپایی هه هه
ehsan
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
4
21
دمت گرم حرف دلمو زدی......
ناشناس
-
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
4
21
همه ما این و خوب می دونیم که خیلی وقته که مخاطبانش رو از دست داده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
3
18
مرسی....
خشن
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
3
67
جالب اینکه گزارشگر ایرانی در استودیویی در قلب لندن یکی از مخالفان حکومت سلطنتی را فراخوانده و تمام ارکان سلطنت را به شکل زنده زیر سوال می برد، بعد دوستان اظهار می کنند که در غرب خبری نیست و آزادی نیست و ... حالا فقط فرض کنید که این اتفاق در یکی ! از کشورهای خاورمیانه اتفاق بیفتد...
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
3
85
چیزی که شما الان داری میگی را ما خیلی وقته که فهمیدیم برا همین خیلی وقته که از پیریز کشیدیمش. ولی باز هم تشکر که دیگران هم آگاه می کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
3
95
آفرین بر نویسنده آزاده این متن
غم این خفته چند خواب در چشم ترمان میشکند...
omid
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
3
45
دمت قیژ، خوب نوشتی. خوشمان آمد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
87
واقعاً یه جوری شده که اخبار صدا و سیما قابل پیش بینیه: پیشرفت و سازندگی و خوبی و خوشی در ایران و فلاکت و بدبختی و رکورد و ... در خارج!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
81
مگه تو ایران مشکلی هم هست ؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
115
مگر انتظار دیگری هم دارید؟! گردنش کلفت است!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
134
جالبه تو اخبار میگه که تو اروپا فروش "اوراق قرضه" دارند و بدبخت شده اقتصادشون - بعد از همون اخبار کلی تبلیغ میکنه برای "فروش اوراق مشارکت" .... و تو خود بخوان ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
38
عالی بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
3
51
کو گوش شنوا . خانه از پایبست ویران است
ش ه ر ا م
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
57
مگر صدا و سیما با مردم محروم انگلیس و یونان و فرانسه و ایتالیا و آمریکا و دیگر بلاد قرارداد همکاری دارد که دردهای آنان را فریاد می کند؟ و مگر متولیان صدا و سیما در میان مردم ایران زندگی نمی کنند که کمترین انعکاس دردهای مردم ایران در رسانه ملی خودشان است؟!
س: مگر قرارداد ندارد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
52
اين حرف ها واسمون تکراري شده اما باز خدا خيرت بده. صداي ما کمه به جايي نميرسه .. صداي تو بلندتره، هرچند صداي بلند هم بي تاثيره
ناشناس
Australia
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
63
عصری جون مگه تو هنوز تلویزیون ملی نگاه میکنی؟؟؟
یکی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
52
و اینست رسانه میلی ....
علی ر
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
31
جانا سخن از زبان ما می گویی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
31
یعنی دمت گرم عصر ایران احسنت احسنت احسنت
omid
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
28
گل گفتی
ناشناس
Netherlands
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
38
دستت درد نکنه عصر ایران آدم مطالب شما رو می خونه هز می کنه ، درسته که ما صدا و سیما درست و حسابی نداریم ولی شما رو داریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
34
گل گفتی ولی چه فایده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
33
آفرین
hossein
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
1
36
مشكلات داخلي و خارجي هر دو بايد بيان شود
حسن
Poland
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
30
دقیقا درسته.
mrshariat
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
42
اين مطلب به عنوان يک تلنگر مناسب است. ولي براي تاثيرگذاري نياز به پيگيري و درج سلسله​وار اين​گونه مطالب است تا شايد مسوولان صدا و سيما قدري براي مخاطب خود شعور قائل شوند
مهدی
United Arab Emirates
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
45
خیلی وقته ما را از دست داده، شما یا خبر نداریر یا نمیخواهید به روی مبارکتان بیاورید.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
45
خداخیرتان بدهدکه منعکس کننده نظرمردم شدید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
98
بی بی سی وقتی در مورد اخبار جشن 60 سالگی سلطنت ملکه انگلیس می گفت، نظر مخالفان را نیز نشان داد. نظرسنجی ها نشان میدهد که بیشتر انگلیسی ها دوست دارند این نهاد حفظ شود.
به هر حال ملکه انگلیس در حکومت دخالتی ندارد و نظام مشروطه هست.

صداوسیما باید دو طرف قضیه را ببیند و همواره سعی کند حداقل در ظاهر، بیطرفانه خبر بگوید.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
3
67
خیلی عالی بود!! واقعاً حرف دل ما را زدید!!! روزی نیست پای تلویزیون ایران بنشینیم و در آن خبرهای متعددی از اوضاع بد اقتصادی اروپا و سایر کشورها نشنویم. آدم این جوری واقعا خیال می کند که خودش در بهشت زندگی میکند و در ایران هیچ فقر و فلاکت و گرانی و بدبختی وجود ندارد!!!! آنوقت انتظار دارند بی بی سی و voa و امثال آنها را نبینیم!!! واقعا دمتون گرم!! از این دست تحلیل های جالب بیشتر توی سایت خبری خوبتون بزارید. خیلی ممنونم از شما
ناشناس
Netherlands
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
236
9
عوض گله ندارد.چراکه بی بی سی مشکلات مردم ایران را پوشش می دهد و صداوسیما مشکلات انگلیسی ها را!
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
حق داری ناشناس جان!! از نوشتن ضرب المثلت فهمیدم از کدوم قشری!! ........
سید علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
91
با سلام
خسته شدیم! اما چه کنیم !
تابحال دقت کردید که خبرهای ه ما از امریکا پخش می کنیم شامل چه چیزهایی هست؟ یا تو مدرسه دانش آموز اسلحه کشیده و یا آتش سوزی عظیمی رخ داده که مهار نمی کنند و یا طوفان زده و یا .......
بابا نخواستیم از امریکا نگید !!!!
از سیاستش می گید کافیه !
از طرفی اینکه مردم اروپا و امریکا به شرایط افتصادی حاکمشون اعتراض می کنند خوبه !
خوب اونوقت اگر در داخل باشه چطور ضد نظام میشه ؟
حسام الدین
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
46
قابل توجه صدا و سیمایی ها و البته همه ما:ما نیز روزی تاریخ می شویم، امید که نام مان در زمره خوبان باشد!!! "آرزو بر جوانان عیب نیست."
ناشناس
Japan
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
46
خداییش دمت گرم عصر ایران
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
46
درود بر شرفت عصر ایران

هرچند هیچ تاثیری نداره
ناشناس
Poland
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
40
حرف دل مارو زدی
نمازی
United States of America
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
65
جانا سخن از زبان ملت ایران گفتی .
آقای ضرغامی اگر شک دارد به پشت بام منزلش مراجعه و دیشهای همسایه های مکتبی خود را بشمارند.
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
70
باور کنید الآن حدود بیش از یکسال است که اصلا تلویزیون ایران نگاه نمیکنم
و اعصابم نیز راحت است
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
83
"دیر نخواهد بود که صداوسیما مخاطبان عوام خود را نیز همچون مخاطبان نخبه و آگاه و تحصیلکرده از دست بدهد"
تا همین الان فکر می کنی کم از دست داده!؟
تو هر خونه ای پا میزاری 24 ساعت ماهواره روشنه عمو جان کجای کاری؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
3
88
عصرایران زیاد حرص نخور
ما دیگه خیلی وقته رسانه دولتی ایران نمیبینیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
4
65
صدا و سیما در یک خبر عجیب اعلام کرد که ارزش بورس توکیو از 10 تیلیارد دلار به یک تیلیارد دلار کاهش یافت. عوام ترین مخاطب میتواند بفهمد که منظور خبر کاهش 90درصدی بورس پایتخت ژاپن در یک روز است. احتمالاً خبر سونامی سال گذشته تازه به گوش برادران صدا و سیما رسیده است!!!
ابراهيم
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
8
148
صدا و سيما فقط به درد هواشناسي مي خورد و بس
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
بخدا هواشناسی شم بدرد نمیخوره
همیشه اشتباه میگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
اونم که ی خط در میون اشتباه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
مطمئنی؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
به درد همین کار هم نمی خوره ! پیش بینی سایت یاهو همیشه واقعی تر از صدا و سیما بوده !!
بودجه سازمان صدا و سیما به تنهایی به اندازه بودجه یک کشور کوچک است. پول مفت , نظارت هم بی نظارت . نتیجه همین می شود دیگر .
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
منفي دادم چون خداييش به اين دردم نميخوره
دو هفته پيش اعلام كرد شمال بارون مياد از گرما پختيم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
به اون دردم نمي خورره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
اون رو هم اشتباه میگه
فقط کلاه قرمزی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
آخه بدبختی اینجاست که اونم درست نیست
دی:
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
1
30
من اگر نیکم اگر بد تو برو خود را باش
هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
154
9
من هم با شما در مورد اینکه صداو سیما اخبار داخلی رو فقط با به به و چه چه پخش می کنه و مشکلات مردم و رو انجور که هست پوشش نمی ده موافقم اما واقع بین باشیم درسته صدا و سیمای ما فقط اخبار منفی کشورهای اروپایی و آمریکا رو پخش میکنه ولی خدا وکیلی اونا هم اخبار سرتاسر منفی از ایران به مخاطباشون ارائه می کنند و چه بسا در سیاهنمایی صدا و سیمای ما منصف تر از اوناست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
33
عالي بو د
تو ايران مشكل اقتصادي ميشه ميگن تحول اقتصادي همين مشكل تو اروپا رياضت اقتصادي
هميشه باهاتيم عصر ايران
امید
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
28
درود بر نویسنده و درود بر عصر ایران
مهران
Germany
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
46
حقوق های کلان برنامه های اعصاب خرد کن
توی فلستین یک نفر دماغش خون بیاد چند روز و چند ساعت خبر پخش میکند /ولی در این مملکت امن امانه ما باید از رسانه های خارجی بفهمیم در ایران چه خبره!!
حميد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
3
46
چيزي كه بايد همه ما توجه كنيم اينه كه كشورهاي غربي شايد در شبكه هاي فارسي زبانشون مثل صدا سيماي خودمون يكطرفه مسائل داخلي ايران را پوشش بدن و بقولي سياه نمائي كنند. اما در شبكه هاي داخلي خودشون ابدا خبري نه مثبت نه منفي از ايران پخش نمي كنند. اصلن براشون مهم نيستيم- يا اينجوروانمود ميكنن-. در حاليكه رسانه هاي ما دم بساعت خبراي اونا را بخوبي و مفت و مجاني پوشش ميدن.
كار ديگه از نبليغات رسانه ايي گذشته، شبيه كل كل هاي كوچه بازاري هم شده. مثلن اگه يه روز گربه اوباما با سگ كلينتون شاخ به شاخ بشن، رسانه ميلي ما اين موضوع را بعنوان جنگ قدرت در كاخ سفيد! با آب و تاب فراوان پوشش و اطلاع رساني ميكنه. اينه كه ديگه همه دادشون دراومده از اين مسخره بازي و الا تبليغات رسانه ايي(=جنگ رواني) حد و حساب داره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
29
صدا و سیما = کاسه داغ تر از آش
اسماعیل
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
42
من کسی بودم که اخبار را در چندین نوبت نگاه می کردم و خانواده به من می گفتند چقدر اخبار گوش می دهی چند وقتی که دیگر اخبار گوش نمی دهم و اخبار تلویزیون را گوش می دهم حالت تهوع به من دست میدهد و تلویزیون به ندرت نگاه می کنم و ..............
رستم
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
41
صداو سیما کانال چنده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
30
عصر ایران، بمان. بمان. همین.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
36
سه ساله که از تلویزیون ملی فقط و فقط اذان رو میبینیم.
شاهین
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
3
70
من بعد از اخبار 20:30 به فامیل که تو اروپان زنگ میزنم مبگم پاشن بیان ایران !!!! نمیدونم اون بد بختا چه جوری تو فرانسه زندگی میکنن ! اونجام شد جای زندگی ! بدون یارانه ! بدون کارت سوخت ! خاک تو سرشون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
66
تلویزیون ایران در دنیا بیشترین تشابه را با تلویزیون کره شمالی دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
36
خیلی وقت است که صدا وسیما مخاطبانش را از دست داده ولی مانند کبک سرش زیر برف است
ناشناس
Germany
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
3
40
وقتی اخبار صدا وسیمای « میلی» را گوش می کنی این تصور بهت دست می ده که تمام دنیا در گیر مشکلات اقتصادی و تظاهرات و درگیری و قتل و آشوب و دزدی است اما ایران کشور گل و بلبل و بدون مشکل است ما که خیلی وقته اعتمادی به اخبار صدا و سیما نداریم
بهر حال تحلیل جالبی را ارائه دادید متشکرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
54
احتمالا"صدا و سیما با صداو سیمای کره شمالی پیمان اخوت بسته !همه چی آرومه من چقدر خوشحالم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
43
نکته ای که وجود دارد این است که مسئولان صدا وسیما اینگونه گزارش ها را به حساب جنگ رسانه ای می گذارند در حالی که خبر گزاری های غربی همچون بی بی سی میلیونها بیننده فرا مرزی و جهانی که خارج از انگلستان منبع خبری خود را بی بی سی قرار می دهنددارند در حالی که صدا وسیما با این شیوه مخاطب فرا ملی که هیچ مخاطب داخلی را هم روز به روز از دست می دهد! لطفا انتشار دهید و اگر می شود مقاله از این زاویه بنگارید.
محمد رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
36
مدیران کشور پیشنهاداتی برای رفع مشکل بحران اقتصادی جهان دارند ولی هیچ راهی برای رفع مشکلات مملکت خودمون ندارند
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
3
44
من یه زمانی خیلی اخبار صدا و سیما رو دنبال میکردم ولی الان به هیچ وجه ماهواره هم ندارم باهش مخالفم هر ماه کلی هزینه میکنم تا اخبار از لابه لای سایتهای پیدا کنم ممنون تلحیل بسیار عالی و زیبا بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
30
مرغ همسایه غازه
کور خود و بینای مردم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
41
اگر میدونستیم ایران و مسئولانش اینقدر دلسوز هستند و به فکر سایر مردم جهان حتما در اروپا به دنیا می اومدیم.

در ضمن ما صدا سیما نمیبینیم خیلی وقته.
saman
Germany
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
25
عصرایران دمت گرم
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
2
49
مگه رییس جمهور محترم نگران مشکلات اقتصادی اروپا نیستند؟ خب چه اشکالی داره؟ صدا و سیما هم نگران مشکلات مردم مفلوک و فقیر اروپاست دیگه؟ ما که تو کشورمون مشکلی نداریم که صدا و سیما بخواد انعکاسشون بده! اگر هم مشکلات کوچکی باشه، همش کار غربی هاست!
ناشناس
Switzerland
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
3
70
من که دیگه سه ساله که اصلا رسانه ملی را دیگر نگاه نمی کنم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
3
48
حالا ک همه هستین بیاین یه پولی جمع کنیم بلکم مشکلات اقتصادی اروپا رو ما حل کنیم
احمد حصار
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
2
61
خلاصه اخبار (مخصوصا شبکه خبر):
همه جای دنیا وضع بدتر از ایران است
خواهش میکن اکسپت لطفا!
هم وطن
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
2
43
واقعا به نکته مهمی اشاره کردین،اگه واقعیت های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی به سانسور خبری تبدیل بشن،فرصت خوبی برای رسانه های بیگانه تا از آب گلالود ماهی بگیرند.
ناشناس
China
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
229
8
asre iran to ham namayadegi engelis va BBC ro ghabool kardi.

hala masalan yek naghde elmai kardi.

baba jange tablighati hastesh.

vaghti ke bbc va digar sheypoorchihaye oon mardom mosalmoon ro va dolat ro bembarane tablighati mikonand va hatta khode asre iran ham bi tasir az bbc nist.
mikhahi seda va sima dast be hamchenin barnamehai nazane.

irland va scotland va gheyre hame mokholefe nesame saltenati dar engelis hastand.

hatta agar mokhalefane nezame saltenati dar engelis 10 nafar bashe seda va sima hagh dare oon ro neshoon bede.
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
5
165
اینها همه به کنار توهین به شعور مخاطبین رو هم بهش اضافه کنین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
0
0
1 - " اطلاع رساني استاندارد" لازم به ذكر است خود بي بي سي در خصوص اين خبر چنين استانداردي را رعايت نكرد و شروع به "به به و چهچه " گفتن از ملكه انگلستان كه شصتمين سالگرد تاج گذاري ملكه و فدايي دانستن ملكه از ديد مردم پرداخت ....؟!

2 - " سياست يك بام و دو هوا" وقتي كه مديران رسانه بجاي مديران ارتباطات ،مديران سياسي هستند چنين مي شود....كه هر خبري و يا برنامه اي را با ديده سياسي مي نگرند نه با منطق رسانه اي

3 - تمام همكاران شاغل در صدا و سيما "رسانه ملي " از بطن اين جامعه مي باشند و هستند هر چند شايد بعضي از مسئولين به خاطر مشغله كاري و شرايط خاص شان در قرنطينه كاري خودشان قرار مي گيرند امّا همكاران اين رسانه با يك حقوق كارمندي و مشكلات اقتصادي را بهتر از من و شما درك مي كنند ( با توجه به حيطه رسانه اي و تماس هاي مردم و درخواست هايشان) اما سئوال اينجاست چرا پرداخت نمي شود....؟! و يا چرا نمي خواهند پرداخت كنند ....؟! شايد برنامه هاي زيادي در اين زمينه بصورت محرمانه تهيه مي نمايند و به اطلاع بعضي از آقايان ميرسانند ...؟!

4 - شما تصور كنيد برايتان چند بخش نامه كلي برسد كه در آن بيان شود با توجه به شرايط فعلي هدفمندي يارانه ها و تحريم ها هر گونه پرداخت به مسائل اقتصادي را به نحوي تحت شعاع قرار مي دهد تا خداي نكرده مورد سوء استفاده معاندين نظام واقع نشود چگونه مي توان به اين گونه مسائل در اين رسانه كه منتسب به نظام است پرداخت نمود ....؟!

5 - در سيستمي كه هيچ كسي مسئوليت و عواقب ندانم كاري خود را بر عهده نمي گيرد و سعي در خالي نمودن دوش خود از مسئوليت خود مي شود (مثل سرعت اينترنت) و ديگران را مقصر جلوه دهد حال با اين وضع اگر رسانه ملي به اين گونه موارد پرداخت نمايد و خداي نكرده مشكلي در اين سيستم به وجود بيايد به جاي پرداختن به ايراد كار و سيستم و بر عهده گرفتن مسئوليت خود در قبال عدم تحقق برنامه اش به خاطر ضعف مديريتي يا سيستمي و يا ... تمام كاسه و كوزه ها را بر سر اين رسانه ملي خواهند شكست و مقصر اين رسانه مظلوم و گمنام خواهند دانست.

6 - هر چند خود اين حقير خيلي به اين موضوع شما معتقد هستم اما زماني را كه با خود خلوت مي نمايم به اين نتيجه مي رسم.
وبگردی