۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۲۸۱۱۱
تعداد نظرات: ۱۱۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۲۸-۰۵-۱۳۹۱
کد ۲۲۸۱۱۱
انتشار: ۱۳:۰۸ - ۲۸-۰۵-۱۳۹۱

هشدار زلزله به مسؤولان: چرا مردم به دنبال "کمک رسانی غیر دولتی" بودند؟!

درصد قابل ملاحظه ای از مردم در طول روزهای اخیر ، از همدیگر می پرسیدند که آیا جای مطمئنی را می شناسید که کمک هایشان را به دست زلزله زده ها برساند؟حتی بسیاری از مردم ، کمک های خود و اطرافیانشان را به طور انفرادی و با خودروهای شخصی ، به مناطق آسیب دیده بردند و بین زلزله زدگان توزیع کردند.
عصرایران ؛ جعفر محمدی* - زلزله آذریایجان ، در کنار همه درس هایی که داشت ، حاوی یک "هشدار جدی" برای مسوولان بود. هشداری که اگر جدی گرفته نشود ، پیامدهایی به مراتب بیشتر از زمین لرزه آذربایجان خواهد داشت.

بعد از زلزله 21 مرداد ، نهادهای امدادی و در رأس آنها سازمان هلال احمر ، فراخوان های متعددی برای جمع آوری کمک های مردمی دادند و بسیاری از مردم نیز کمک های خود را از طریق همین نهادهای دولتی ، به دست زلزله زدگان رساندند.

هلال احمر

با این حال ، درصد قابل ملاحظه ای از مردم ، برغم آن که تمایل داشتند به هموطنان خود کمک کنند ، به نهادهای دولتی اعتماد نکردند. آنها در طول روزهای اخیر ، از همدیگر می پرسیدند که آیا جای مطمئنی را می شناسید که کمک هایشان را به دست زلزله زده ها برساند؟

حتی بسیاری از مردم ، کمک های خود و اطرافیانشان - شامل دوستان و همکاران و همسایگان - را به طور انفرادی و با خودروهای شخصی ، به مناطق آسیب دیده بردند و بین زلزله زدگان توزیع کردند.

هنرمندان در حال جمع اوری کمک به زلزله زدگان

همچنین در گیر و دار تردیدهای مردم به این که آیا کمک هایشان از طرق دولتی به زلزله زده ها می رسد یا خیر؟ هنرمندان ، ورزشکاران ، روزنامه نگاران و خیریه های مردمی ، با توجه به جایگاهی که بین مردم دارند ، رأساً وارد عرصه شدند و مردم نیز با اطمینان خاطر ، کمک های خود را به آنان دادند تا به دست نیازمندان زلزله برسد.

کریم باقری در حال جمع آوری کمک به زلزله زدگان

واقعیت این است که طبق آنچه خبرنگاران عصرایران در مناطق زلزله زده مشاهده و گزارش کرده اند ، نهادهای دولتی و عمومی در زلزله اخیر، فعالیت گسترده ای در امدادرسانی داشتند و بخش عمدهای از کمک های صورت گرفته نیز توسط همین نهادها بین زلزله زدگان توزیع شد و در مجموع منصفانه باید گفت که تلاش های آنان ، واقعاً شبانه روزی و مفید بوده است. با این حال ، سؤالی که مطرح است این که چرا مردم - یا دستکم بخش مهمی از مردم - نسبت به نهادهای دولتی و عمومی دچار درصدی - از یک تا صد - بی اعتمادی شده اند و در ارائه کمک های خود به نهاهای رسمی دچار تردید هستند ، به گونه ای که گاه این بی اعتمادی به حدی می رسد که افراد ، راه سفری طولانی در پیش می گیرند تا خود شخصاً کمک ها را برسانند؟




کمک های مردمی

به نظر می رسد این مساله ، صرفاً در کارکرد فلان نهاد امدادی مانند هلال احمر ریشه ندارد بلکه به رویکردهای فرابخشی مسؤولان ارشد مربوط است.
وقتی وعده هایی به مردم داده می شود که در عمل محقق نمی شوند ، وقتی مسوولان در تریبون های رسمی و رسانه هایشان ، علیه یکدیگر سخن پراکنی می کنند و حرمت می شکنند ، وقتی دست داشتن فلان مسوول ارشد دولت در فلان پرونده کلان مالی افشا می شود ولی خبری از برخورد با او نمی شود و رئیس دولت هم کابینه را خط قرمز می داند ، وقتی مردم می بینند که بی خانمانی و فقیر و نداری در اطرافشان بیداد می کند و در همان حال خبر می رسد که دولت ایران جهیزیه فقرای تاجیکستان و تجهیز مدارس کومور و خانه سازی در ونزوئلا را عهده دار شده ، وقتی هر روز خبر از اختلاس چند میلیاردی در بانک ها و دستگاه های دولتی می رسد ، وقتی مردم خبردار می شوند که مافیای فلان کالا در اختیار فلان آقازاده است و آن دیگری هم انحصار واردات فلان جنس را دارد و نظایر این ها که کم هم نیستند ، معلوم است که در گذر زمان مردم کم کم بی اعتماد می شوند و وقتی بزنگاهی مانند زلزله پیش می آید ، "دست اعتماد"شان می لرزد و حق هم دارند.

کمک به زلزله زدگان
کمک های مردمی

اگر این بی اعتمادی ، امروز در ماجرای زلزله ، خود را نشان می دهد ، آن را باید به مثابه علامت بیماری در بدن ، جدی گرفت و به علاجش همت گمارد. لاپوشانی و نادیده گرفتن و ای بسا معکوس جلوه دادن این واقعیت ، عین خیانت و همانند نادیده انگاشتن درد ناشی از بیماری است.

*سردبیر عصرایران


ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۱۹
در انتظار بررسی: ۳۵۷
غیر قابل انتشار: ۱۲۳
وحیده
United States of America
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
53
2457
انعکاس واقعیتی بود که همه از آن آگاهیم...
پاسخ ها
وردنه
| Germany |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
منفی زدم.
ناشناس
| - |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
حرف دل ما بود
اروميه
| Germany |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
دمت گرم عصر ايران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
زمانی که هر مدیر جدیدی مدیران قبلی را در سطح مدیریت کلان کشور نالایق و مورد دار معرفی میکند و هنوز لیستی از دزدان را که در جیب دارد نشان نمی دهد و در مواردی اطرافیانش مورد سو ظن در سطح قوه قضائیه و دارای پرونده باشند.مردم نیز با توجه به این صلب اعتماد خود دولتیان از مدیران حق دارند که کمی سوظن داشته باشند.
چکش
| Germany |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
بیمارمنفی زن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
علت شاید شایعاتی است که کمک های مردمی به دست نیازمندان واقعی نمی رسد. در زمان زلزله بم هم این شایعات وجود داشت.
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
منفی خودت را با مثبت ها مقایسه کن.
سعیدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
باتشکر از انعکاس واقعیت توسط عصرایران عزیز مشکل نبود رسانه ملی صوتی و تصویری مردمی است تمام مشکلات و مسایل را یکطرفه گل و بلبل نشان میدهند !!کسی که خود رابیمار نمی داند به درمان و پزشک هم فکرنمی کند!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
12
1488
اعتماد به آسانی به دست نمیاید ولی براحتی از دست میرود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
76
998
بسیار مطلب ارزنده ای بود سپاسگزارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
23
2297
با سلام
دلیلش اینه که کمک هایی که از طرف مردم توی زلزله بم به زلزله زدگان شد بعدا از توی بازار سردرآوردن!!
یعنی بارها شنیدیم که کسی برنج خریده اما از کیسه برنج النگوی طلا درآمده و نامه ای که در مورد همدردی با زلزله زدگان نوشته شده !!!
همه این عوامل باعث ایجاد بدبینی به نهادهای رسمی شده و نتیجه اش شده همینی که امروز میبینید!!
لطفا چاپ کنید اگه دنبال دلیل اصلی هستید ببینید چند نفر مثبت میدن!!
پاسخ ها
عيسي
| Kazakhstan |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
راست گفتي به خدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
احسنت
دلیل اصلی هم همینه.
خسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
منم با چشم خودم دیدم .........
جعفر
Germany
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
10
995
بنده این مطلب را تائید می کنم بنده شهروند یکی از شهرهای استان آذزبایجان غربی می باشم دقیقا شاهد سردرگمی افراد و چگونه ای کمک به زلزله دیدگان می باشم
بابک از اورمیه
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
16
1032
ما کمکهای خودومون رو با ماشین شخصی به دست مردم عزیزتر از جانمون در مناطق زلزله زده رسوندیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
افرادی مانند شما کم نبودند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
دمتون گرم ...
لاله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
خدا حفظتون كنه با اين همه احساس مسئوليت
علی اکبر
-
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
28
1273
سلام آقامن که خودم ساکن شهراهرهستم کانون یکی از شهرهای زلزله زده .بیش از 20 بار یا بیشتر به هلال احمر برای دریافت چادر برای اسکان خود و2طفل کوچک خودم مراجعه کردم همش امروز وفردا میکنن ونمیدن تمام چادرهای ارسالی میره تو انباریا هرکجا که نمیدونم ما الان 7 شبه بیرون هستیم بدون چادر.چادر مسافرتی که قبلا حدود 40000تومن بود الان توشهر 80000تومن قیمتشه دیگه مردم مجبورن تاوان نا مدیریتی مسوئلان هم بدهند با تشکر علی اکبر ازاهر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
خدا بهتون صبر بده
واقعا نمی دونم چی بگم...
دعا می کنم خدا کمک کنه هر چه زودتر سر و سامون بگیرین
ما مردم همه نگران شما هستیم و براتون دعا می کنیم
شناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
خیلی عذر میخوام شما واقعا زلزله زده هستید؟... هفت شبه بیرون هستین بدون چادر ...اونوقت دسترسی به اینترنت دارین ؟؟با خیال راحت مطالب رو میخونین کامنت هم میزارین ..!!! عصر ایران خواهش میکنم کمی دقت کنین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
ولی خوبه اینترنتتون وصله!!! شوخی کردم همه تان موفق و صبور باشید
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
عصر ایران سپاس . خدا رو شکر که توی این شرایط به اینترنت دسترسی دارید برادر!!! امیدوارم تمام اظهار نظرها واقعی و قلبی باشد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
خدا صبرتون بده. همچنین تشکر فراوان از زیر ساخت های مقاوم دیتا در مناطق زلزله زده که هر چی نیست اینترنت هست!!
شهروند اهری
| Germany |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
در شهرستان اهر و ورزقان چون تلفن وصل است، اینترنت هم همچنان وصل می باشد. اینترنت لوله آب نیست که در اثر زلزله بشکند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
اونایی که می گن تو این گیر ودار زلزله اینترنت کجا بود ، به عکس سوم این لینک نگاه کنن ، جواب رو می گیرن.
http://www.asriran.com/fa/news/228147
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
11
676
تایید می کنم.
...حتی برخی افراد هنگام اهدا خون خون تاکید می کردند که "خون من به تبریز برسد"!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
بله ما هم رفتيم براي اهداي خون غلغله بود اما گفتن كه ديشب شب قدر بوده و كاركنان محترم سازمان امروز نميان خواستين ساعت 4 عصر تشريف بيارين.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
10
252
آفرین
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
9
700
وای خدا اجرتون بده من تبریزم واقعا این مشکل وجود داره. کمتر کسی حاضره کمک هاشو به موسسات دولتی بده. سر خیابون ها همه جا خود مردم وسائل جمع می کنند. خودم هم اینجوری هستم ولی این واقعا ناراحت کننده است. وقتی می بینم که این موسسات در خارج کشور هزینه می کنند اعتماد از بین می ره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
"کمتر کسی حاضره کمک هاشو به موسسات دولتی بده."
این خیلی درست تره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
8
596
حقیقتش اینه که من یه کارمندم و یکروز حقوقمو واسه کمک به هموطنای عزیزم دادم ( با همه ی ناچیزی مبلغ ) اما هیچ اطمینانی ندارم که به دست اونا برسه و همش با خودم میگم ای کاش از طریق دیگه این کمک رو می کردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
همه این ذهنیت را دارند.این مقاله حقیقت واقعی بین مردم هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
8
461
عین واقعیتو گفتی
ما خودمون وسایل اهدائی فامیل و دوستان رو جمع کردیم و شخصا به زلزله زده ها رسوندیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
10
720
اگر به زلزله بم توجه کنید خواهید دید که چقدر از کمکها مثل چادر و تجهیزات گرمایشی به جای اینکه دست مردم برسه سر از بازار سیاه در آورد.اونوقت آقایون چطور توقع دارند مردم بهشون اعتماد کنند.راستی آقایون کامیون چادر که تو ورزقان ناپدید شد چی شد؟؟
حسام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
10
664
درود بر آقای محمدی گل که حرف دل ما رو زد. من خودم خیلی وقت ها توی صندوق صدقات پول مینداختم که به دست هموطنان نیازمندم برسه که یک تصویر دیدم که کمیته امداد برای زوج های نیازمند افغانستان جشن عروسی گرفته بود (با جهزیه و...) و واقعا از اون موقع به بعد دیگه رغبت پول انداختن توی صندوق صدقات رو ندارم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
دقیقاً چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است و یا اول داخل مسجد بعد بیرون از آن. این مثل را موقع احسان دادن در مساجد می گویند و درستش هم همین است جایی که مردم به صد برابر از ان کمک به افغانستانی و... نیاز دارند چه توجیهی می تواند انسان را قانع کند شما بمردم ایران کمک کنید مردم ایران خودشان در صورت نیاز به مردمان سایر کشورها کمک خواهند کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
8
491
کاملا موافقم عصری جون!
اگر دوستان خاطرشان باشد بعد از زلزله بم گزارشی از همین سیمای میلی پخش شد که انباری در محدوده جنوب تهران(اگه اشتباه نکنم جاده قدیم قم)پر از اقلامی بود که ملت کمک کرده بودند ولی از این انبار و انبارهای مشابه سر در آورده بود.
عزیزی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
6
397
درود بر روان پاک این ملت دل سوز که اینگونه هموطن خود را تنها نگذاشتن وای کاش یه کم مسولین همانند این مردم عمل میکردند
دی به دی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
326
148
درودبر عصرایران امیدوارم این مقا لات ازته دل باشد وجناحی نباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
توهم توطئه، کشت شما ها رو!
ناشناس
Spain
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
8
396
این نشان از بی اعتمادی مردم به مسئولان است. البته تلاش های هلال احمر و دیگر ارگان ها قابل ستایش است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
6
203
قربون دهنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
8
603
وقتی مردم می بینند که بی خانمانی و فقیر و نداری در اطرافشان بیداد می کند و در همان حال خبر می رسد که دولت ایران جهیزیه فقرای تاجیکستان و تجهیز مدارس کومور و خانه سازی در ونزوئلا را عهده دار شده ، وقتی هر روز خبر از اختلاس چند میلیاردی در بانک ها و دستگاه های دولتی می رسد ، وقتی مردم خبردار می شوند که مافیای فلان کالا در اختیار فلان آقازاده است .
اخی دلم خنک شد دمت گرم عصر ایران
پاسخ ها
احمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
ای جان.... حرف دلم رو زدی.
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
وقتی میشنوی دولت تو سوریه داره مسکن مهر میسازه وقتی میشنوی تو عراق داره پالایشگاه میسازه وقتی میبینی خودرو میده به کشورهای دیگه 2 میلیون با کیفیت خوب قطعات نسبت به داخل وقتی میبینی میلیاردها پول اختلاس میشه بعد طرف جیم میشه و....هزاران نه میلیاردها مثال که نمیشه اشاره کرد چون میگن امنیت ملی
میبدی
| United States of America |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
باید اتیش بگیری نه اینکه دلت خنک بشه.باید بشینی زار زار به حال این وضع گریه کنی
آرال
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
7
485
یک نمونه عرض می کنم: بعد از زلزله بم، در شهر ما (یکی از شهرهای آذربایجان شرقی) کیسه های برنجی بین مردم فروخته شده بود که پس از باز کردن آن مقادیری وجوه نقد در داخل کیسه ها بود و این نشان می داد که بنده خدایی که برنج ها را برای زازله زدگان بم ارسال کرده بود، داخل آنها پول هم گذاشته بود. اما این کیسه ها نمی دانیم چگونه سر از مغازه ها درآورده بود!!
بهــرام
Germany
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
5
205
به چه نکته خوب و مهمی اشاره شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
12
546
سلام خدا بر عصر ایران.
این همان چیزی است که سه سال پیش رفسنجانی پیش بینی می کرد. زمانی که گفت سعی کنیم اعتماد رو به مردم بر گردانیم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
تو هم از آب گل آلود خوب ماهی میگیری!
mehdi
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
8
414
درود بر تو عصر ایران.واقعیت را گفتی وقتی درباره کمک صحبت کنی اکثرا به خاطر بی اعتمادی حاصر به کمک نیستند البته برای مسولان زیاد مهم نیست
تبریزلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
6
427
شدت زلزله اخیر 6.2 بود اما شدت زلزله بی اعتمادی به دولت و مسئولان آن خیلی بالاتر از اینها بود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
هزارتا مثبت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
ساغ اول عجب دئدون.
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
5
249
اقوام و همکاران ما وجوه نقدی را به حساب یکی از افراد مورد اعتماد در منطقه زلزله زده واریز کردند تا مطمئن شوند به دست افراد مستحق می رسد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
من هم دقيقآ ( و همين الان) همين كار را انجام دادم و پول خودم و همكارانم را به حساب يك خير در شهر تبريز كه مطمئن هستم به دستشان ميرساند ريختم
اميدوارم كه خداون قبول نمايد
ناشناس
Netherlands
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
6
248
دلیلش این بود که در زلزله بم همه کمکهای خارجی اعم از پتو و چادر در بازار فروخته میشد خانواده ما کمک نقدی خودمون رو به یکی از دوستان تبریزی رسوندیم که خودشون وسیله میبردن به مناطق زلزله زده
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
6
192
واقعا حرف دل مردم راگفتید.ممنون
جمشید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
6
130
خدا اجرتان دهد همه می گین ولی گو گوش شنوا آقایون سایه نشین فعلا دوست ندارن به خودشون زحمت بدنوی ما هم خدامون بزرگه.!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
6
229
سلام
توي شركت ما كه يك شركت خصوصي بزرگ است تصميم اين شد كمك هاي رو يكجا جمع كرديم و يك نفر به نمايندگي شركت برد و مستقيما تحويل زلزله زده ها داد
ناشناس
Canada
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
8
194
توي اصفهان با بچه ها رفته بوديم خون بديم همه از اين ميترسيدند كه مبادا اين خونها به جاي آذربايجان از ... سر در بياره! يعني اگر خون رو هم ميشد شخصي برد و به دست زلزله زده ها رسوند مطمئن باشيد اكثريت مردم همين كار رو ميكردند.
علی از ورزقان
Germany
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
10
359
سلام به عصرایران و همه کسانی که کامنت گذاشتن...البته این نظر شخصی منه...
زمانی که آقای احمدی نژاد در دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری خود از طرف همین مردم حمایت شد و قولهای زیادی به این مردم فقیر داد که هیچ وقت عملی نکرد!
نه تنها عملی نکرد بیشتر پروژها همین طور مسکوت مانده که هیچ همین آقای احمدی نژاد دو روز زوتر به اجلاس رفت و وزیران خودشم با خانواده دهای محترمشان با خودشم برد و چنان بی احترامی به مردم کرد که هیچ وقت مردم این روز را هم فراموش نخواهند کرد درسته بعدش وزیران اومدن و ریس مجلس هم تشریف آوردند اما چه فایده همه مردم مخصوصا قشر مستضعف از این شخص انتظاراتی داشتند که محقق نشد نه تنها یک پیام هم نداد بلکه به ریس جمهور سیرالیون پیام تسلیت هم فرستاد آقایان همین مردم میبینند کور که نیستند مردم رو چی حساب میکنه این شخص....الان مردم در مورد رای که به ایشان دادند در بوهت و دو دلی فرو رفته اند.....دیگر حرفی ندارم خود قاضی باشید همین آقای احمدی نژاد بشینه کلاشو قاضی کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
خود کرده را تدبیر نیست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
خوب یادم هست که وقتی به اقوام ساده خودم میگفتم بخدا این آقا داره وعده سر خرمن میده خیلی هاشون میگفتن شما تحصیلکرده ها ایمانتونو از دست دادین نور ایمان رو تو چهره این شخص انقلابی نمیبینید.... افسوس
علی
Qatar
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
13
192
درود بر عصر ایران، تنها سایت ایرانی که حرف حق میزنه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
732
23
اگه ممکنه درصد مردمی که مد نظرتونه رو هم بیان کنید. واقعا چند درصد مردم دچار بی اعتمادی به هلال احمر یا سازمانهای مشابه شدن؟ آیا اگر همین ورزشکاران یا هنرمندان می تونن به طور دقیق و منصفانه تو اون شرایط بحرانی توزیع کمک داشته باشن؟ به نظرم مقاله شما ماهی از آب گل آلود گرفتنه.
یا علی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
اگر به نظرات مردم و مثبت و منفی ها توجه نمائید خودتان در صد را پیدا می کنی!!! معلومه که بیشتر مردم از توزیع کمک های اهدائی از کانال های دولتی ناراضیند
ناشناس
| Switzerland |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
ممکنه که این عزیزان نتوانند
۱۰۰ درصد منصفانه تقسیم کنند
ولی این از این بی اعتمادی به دولت
زره ای کم نمیکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
درصد رو مي تونی از مثبت و منفی همین پيام به دست بياري
ناشناس
| India |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
درصدشو از تعداد منفی هایی که دریافت میکنی، محاسبه کن
البته اگر خودتو عمدا به خواب نزنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
درصدش رو از منفی ها به مثبتها خودت حساب کن تا الان 3 نفر مثبت 253 نفر منفی یعنی یک درصد باهات موافقند و 99 % بی اعتماد
سعيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
یا خواب يا خودتو زدی به خواب يا نان به نرخ روز خوری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
اتفاقا یکی از مشکلات بی اعتمادی مردم به سازمانهای رسمی ودولتی همینه که خیلی از این کمکهای مردمی خوب مدیریت نمی شه وممکنه هرج ومرج هم بشه ؛در حالی که اگه سازمانی با مدیریت قوی ومورد اعتماد وجود داشت وهمه کمکهاشون رو به اون سازمان تحویل می دادند چه بسا با این کمکها می شد یک شهری رو آباد کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
اگه به منفی هات یه نگاهی بکنی درصدش هم دستت می یاد!
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
این جمله رو هر جایی که اعتراضی به مسولین میشه،از دانشگاه گرفته تا میشنویم:
ماهی از آب گل آلود گرفتنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
فکر کنم شما خودت یکی از اون هایی هستی که کمک های مردم رو می بری بازار میفروشی ! نه ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
5
107
آدمایی هستند که از تهران با خودروی شخصی برای زلزله زده ها وسایل ضروری بردند. انسانیت زنده است.
نرگس
Germany
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
6
129
نميدونم چي بگم ولي واقعا براي خودم متاسفم كه كاري از دستم بر نمياد
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
223
43
در این شرایط حساس کشور حقیقتا باید شکافی که بین دولت و ملت ایجاد شده و بی اعتماد را هرچه سریعترپرکرد و اعتماد از دست رفته را باردیگر به ملت برگرداند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
عمراااااااااا.... حتما......!امر دیگه ای باشه....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
چطوری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
201
11
هميشه انصاف داشته باشين
مردم به دلايلي كه فرموديد به مسؤولان بي اعتمادند در اين شكي نيست اما دو يه تا فاكتور هم به اين قضيه دامن ميزنه
1- تبليغات منفي بر عليه دولت دهم جداي از اين كه چقدر خوب كار كردند يا بد الان فضاي عمومي بر عليه دولته
2- تشكل گريزي ايراني ها ما در كشوري هستيم كه مردمانمون واقعا توانمند هستند اما نفر به نفر مثالشم المپيكه تا حالا تو يه رشته تيمي چيزي شديم؟
3- فراموش شدن اهرم تبليغات خيلي ساده خواهد بود اگر هر روز اقلام وارد شده و توزيع شده و مابقي نياز را اعلام كنند از رسانه ها. اما همه مديران ما حاضرن در راه اسلام جان بدهند اما آمار هرگز!
امیر عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
310
10
عصر ایران حتی از جسد کودک روی دستان پدر برای خالی کردن عقده استفاده میکند .مطلب چند روز پیش هنوز یادم است که به سفر رئیس جمهور به عربستان خورده میگرفتید که وا مصیبتا چرا به جای آذر بایجان رفت عربستان که البته دیکته شده از سمت اربابان عربی آمریکائی شما بود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
خودت آمریکایی و وطن فروشی آه نمیشود سایتها رو تو اختیار خودتون داشته باشید هرچی میگید بزنه نمیشود همیشه تمجید کرد انتقاد برای چیست یاشاسین عصر ایران موفق باشی بدان در قلب همه جا گرفتی و جاودان خواهی ماند
فاضل
Germany
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
5
95
با سلام وعرض ادب به همه خوانندگان وجویندگان حقیقت .
من هم آذربایجانیم از این که در مناطق آذربایجان زلزله آمده خیلی از روستا ها راویران کرده وساکنین این مناطق راگشته وزخمی کرده است بسیار اندوهگین شدم وبارها گریه کردم .ولی این حقیقت تلخ را باید گفت اصلاً مردم به مسوولین وادارات دولتی وکسانی که خودشان به را به دولتی ها منگنه کرده اند اعتماد ندارند به این دلیل در شهر ما هم مردم خودشان کار کمک رسانی را انجام دادند واکنون هم این کار رامی کنند
درمیدان شهرما چادر های جمع آوری کمک هلال احمر وکمیته امداد تقریباً خالی است ومردم استقبال نکردند .این نوعی اعتراض به مسوولین کشوری است که به خاطر عمل کردبدشان در گذشته است . واین اعتماد به جراحی اساسی احتیاج دارد .
پونه
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
124
14
سلام !من بارها نظر دادم اما منعكس نكردين معلومه كه اين جملات را خودتان مي نويسيد و فقط مردم مثبت منفيش و مي زنن پس خودتون بدترين اين يك ! اما دو :يك بعد ديگر قضيه را هم ببينيد آن هم كارهاي خود مردم حرفهاي شما بالا درست اما من خودم افرادي را از نزدي
ك ديده و مي شناسم كه با كلك و رياكاري دارن از كميته امداد پول مي گيرن صيغه مي كنن مي گن شوهر ندارم از كميته هم پول مي گيرن آن وقت محروم هاي واقعي همانطور نيازمند مي مانند اينگونه افراد هم باعث بي اعتمادي ما به ارگانهاي ذي ربط شدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
73
9
اي رواني براي چي منفي ميدي
ناشناس
France
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
6
111
نمونش خود من :) 1 درصد هم اطمینان ندارم به هیچ بخشی!
این قضیه مال چند سال پیشه
عموم سوپر مارکت داشت،چند ماهی از زلزله بم میگذشت،برنج آوردن که عموم واسشون بفروشه!روش زده بود کمک به زلزله زدگان بم!
من یه آشنا داشتم تبریز به ایشون اطمینان کردم و ...
تا عمر دارم هم به هیچ بخشی هیچ وجهی نمیدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
6
83
متاسفانه بخاطر عدم اطمینان و اعتماد از ....... مردم خود نشان دادند که چقدر دلسوز هموطنانشان میباشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
7
90
دولت مقابل مردم غیور کم آورد
مجید
Germany
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
6
81
سلام در شهرستان خوی نیز افراد وسایل برای زلزله زدگان جمع آوری خودشان شخصا می بردندواعلام مینمدندند مردم اعتمادشان سلب شده وسایل را بشرطی میدهند که شخصا ببریم به دست زلزله دگان بدهیم
رضا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
4
81
خیلی ممنون از شما که حرف دل مردم را میزنید.
ای مسئولین شیفته قدرت این واقعیتی است که شما باعث آن شده اید. با اختلاس های میلیاردی و آب از آب هم تکان نمی خورد
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
5
74
واقعا درد بزرگیه که ملت به دولت بی اعتماد باشد....آشنا ها و فامیل ما همه می خواستن کمک کنن ولی نمیدونستن کجا بدن!
که خودمون جمع شدیم و 3 تا وانت جنس امروز فرستادیم.....دوستای خودمون هم با انت رفتن تا مطئن باشن که به اونی میرسه.....درد بزرگیه!
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
237
10
ریشه این مسئله از زلزله بم در زمان اقای خاتمیه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
باز خاتمی چند بار به بم سفر کرد؟ احمدی نژاد چی کار کرده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
حتما باعث اختلاص 3000میلیاردی هم خاتمی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
3
95
عصر ایران آفرین به مرامت...که اینو چاپ کردی
چرای ویلای خاوری ، مافیای موز،مافیای لاستیک اتوموبیل،مافیای لوازم خانگی و......نمی گی؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
242
13
بنده خود در راهپیمایی روز قدس شاهد بودم که میلیونها نفر از مردم کمکهای نقدی خود را به صندوقهای هلال احمر و کمیته امداد واریز می کردند. پس این مردم؛ مردم مورد نظر شما نیستند؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
با 1000 تومن دادن برای ظاهر سازی چیزی درست نمی شه اساسا جمع مبلغ دریافتی را حساب کنید بعد صحبت
منصور
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
4
93
دیروز مقابل سینما آزادی در تهران مبلغی حدود 3میلیون تومان از طرف خودم و چند نفر از بستگان را به هنرمندان (رایگان - پرستوئی خانم تیموریان و....) دادم تا برای زلزله زدگان صرف کنند .
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
188
12
سلام اگر درصد کمی از مدیران دزذی می کنن نبایستی به کل مسولان تعمیم داد در ضمن رسانه ها در ارتقاء وکاهش اعتمادعمومی نقش موثری دارند.از کجا معلوم من هم سمتی گرفتم اینجور نکنم
گروسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
298
16
ســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــیاه نمایی!
متاسفانه مدتی است که سایت عصرایران مخصوصا در بحث زلزله آذربایجان سیاه نمایی را به اوج خود رسانده. علیرغم اینکه مشکلاتی در رفتار اولیه صداوسیما و نیز امدادرسانی سازمانها و نهادهای مسئول بود ولی بلافاصله اقدامات و روشها اصلاح گردید و وضعیت بسیار مناسبی را بوجود آورد ولی ظاهرا سایت عصر ایران بدنبال «پیراهن عثمان» کردن نقایص اولیه است که حقیر توصیه میکنم که حداقل اگر از حساب آخرت نمیترسید لااقل عرق ملی داشته باشید و بهانه بدست همسایه های بدخواه (مثل آذربایجان و ترکیه) که بدنبال اهداف خاص در آذربایجان ایران هستند ندهید. و توضیح مطلب دیگر اینکه متاسفانه مخالفت با دولت برای خیلیها «کلاس» شده بنابراین میدانم که منفیهای زیادی به این نظر بنده با استدلال حمایت بنده از اقدامات دولتی خواهند زد!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
خوبه این کلمه سیاه نمایی رو یاد گرفتین شماها و الا چی می گفتین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
شما سفید نمایی کن
رحیم دانش پژوه
Switzerland
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
3
64
مزدبگیران برای انجام دادن کارهمیشه به ساعت خودتوجه دارند.کارخداپسندانه،ساعت نمی شناسد.خداوند به مردم آسیب دیده صبروبملت شریف ایران زمین قوت بدهد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
3
81
کاملا باهاتون موافقم. اگه تو جامعه ای قانون زیرپا گذاشته بشه و قانون فقط واسه مردم عادی اجرا بشه و خیلیا با قدرت و نفوذشون، خودشونو در برابر قانون مصون بدونن، دیگ اعتماد مردمم از بین میره. در صورتیکه میبینم تو همون کشورهای غربی که اینهمه نسبت بهشون بد میگیم، همه در برابر قانون تسلیم هسن. متاسفانه وقتی حرکت انقلابی از طرف مردم انجام می گیره، تعدادی از مسئولین اینو به مشروعیت خودشون ربط میدن ولی این در حقیقت اعتقادات قوی دینی مردم هست! نه مشروعیت برخی مسئولین.
خسته از زندگی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
4
60
دمت گرم عصری جون ...........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
4
56
دمت گرم
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
3
81
خدا رو شکر که صدای حق بطور کامل خاموش نشده
هوشمند
United States of America
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
4
99
مردم وقتی اختلاس های میلیاردی را می بینند. وقتی ثروتهای کشور به تاراج میرود و هزینه کشورهای دیگر میشود دیگه توقع اعتماد نباید داشت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
4
75
متاسفانه بنده وخانواده هم كمك نقديمون رو داديم به شخصى كه ميرفت تبريز شخصا كمك كنه خوب واقعا كمتر كسى اعتماد ميكنه و خيلى خوشبين بايد باشه كه فكر كنه همه ى كمكها به دست زلزله زده ها ميرسه. حداقل زلزله بم و رودبار كه يادمون نرفته!
رضا
United States of America
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
4
74
بسیاری از همین آقایان از زلزله بم به کجاها که نرسیدند بنده خودم از کرمان هستم و به شما میگویم دزدیهای بسیار زیادی صورت گرفت از ماله همین مردمی که کمک کرده بودند و منتااسفانه بسیاری از نادارها به ثروتمند میلیاردی تبدیل شدند
شهداد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
4
79
بزرگترین فاجعه در یک کشور بی اعتمادی مردم نسبت به دولت مردان هست.بزرگترین مسولیت دولت برامده از انتخاب ریاست جمهوری سال اینده ایجاد اعتماد بین احاد ملت و مسولین است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
7
117
هیچوقت نمی شود به دولت بی انضباط و بی برنامه ای که ثروت مملکت را به باد می دهد و بزرگترین ثروت که همانا مردم بودند را نادیده گرفت اعتماد کرد!
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
3
77
دستتان درد نکند .واقیعتی را گفتتید که حرف دل خیلی از هم وطنان است .ایکاش مسولان بخود آیند و درس بگیرند .
ناشناس
Germany
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
5
102
ببینید ایران در جمهوری آذربایجان یک مسجد بسیار بزرگ با هزینه میلیاردی ساحته، جالبه که ترکیه هم یک مسجدی رو در اونجا ساخته، فرقشاینجاست که مسجد ترکیه مملو از جمعیت می شه، اما به مسجد ساخت ایران چند نفری بیشتر نمیان.
وقتی خودمون نیازمندیم، چرا پول رو برای دیگران می برن.
حسن قلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
4
76
آماری که رسما اعلام شد کمک 18 میلیاردی مردم تهران به مناطق زلزله زده بود یعنی اگر جمعیت تهران را 10 میلیون نفر در نظر بگیریم نفری کمتر از دو هزار تومان . و این یعنی تایید مقاله عصر ایران .
ناشناس
United States of America
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
18
68
آقایون محترم سایت محترم ووزین عصر ایران که واقعا با حالی و دل مردم آذربایجانو شاد کردی و تو تنها سایتی بودی که به داد این مردم رسیدی و باز میرسی این مردم آذربایجان با خجالت میرن غذا از مردم میگیرن چون تا حالا دستشونو جلوی کسی دراز نکردن و با عرق خود کار کردن و خوردن میشه با نگاه به دستان پینه بستشان اینا رو دید
حرف اینجاست که آقایون این منطقه معدن طلاست این منطقه مس ایران و دنیا رو جواب میده منت نزارید با پول خودشان بهشون برسید خواهشا امروز دولت اعلام کرده تو عرض یک ماه مسکنشونو میسازه یه تاریخ بزنید تا ببینیم این حرف صحت خواهد داشت که میدونم با همتی که من از مسولین سراغ دارم این شدنیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
233
17
ای بابا


شما عجب آدمهای عقده ای هستید

با همه چیز کینه توزانه برخورد میکنید

از کدام مردم حرف میزنید

حالا گیریم چهار نفر اینجوری کمک کردند
چرا جمع می بندید

پس اینهمه کمک های مردمی از کجا اومده

یعنی همه مردم خودشون کمک هاشون بردند اذربایجان

یه کم خجالت بکشید
مبین
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
3
118
من خودم با طی نمودن 400 کیلومت به روستاهای ورزقان رسیدم انسان خجالت میکشید به ان خانه های ویران شده نگاه کند که باید این خانه ها بیست سال پیش باز سازی میشد ولی مردمان این روستاها بدون ادعا زندگی میکردند در این اوضاع من دیدم کار کشاورزی را شروع کرده بودند مسئولین نباید از خاموشی این افراد در برابر حق خود برای انهال ماجرا جویی کند من دیدم چادری که وسائل نیاز نداشت مگفت ما داریم به روستاهای بالاببرید اینها هم از خانواده شهدا جانبازان اسرا هستند اینها هم برای این انقلاب زحمت کشیدهاند نباید اینها را با مردمان سوریه ... مقایسه کنیم .و افرین با بر این مردمان که هر چی می خواستند بعد از دو ساعت اماده میکردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
118
8
یه چیز بی ربط بگم
نظرتون در مورد هارپ چیه
هم وطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
7
76
درود بر این جسارتو شهامت عصر ایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
7
139
من یادمه استادی داشتیم که تعریف میکرد رفته تایلند و هر روز پیرمردی دروره گرد میدید که چتر میفروخت. 5 دلار. یک روز بارانی بود و میفروخت 1 دلار. این استاد ما این براش جالب بود و ازش پرشید چرا اینجوری میکنی؟!گر 7 دلار هم بفروشی همه ازت میخرن..ولی میدونین جواب پیرمرد دست فروش تایلندی چی بود؟ سری تکان داده بود و پرسیده بود اهل کدام کشوری؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
5
111
از تبریز کامنت میذارم موردی که گفته شد یعنی عدم اعتماد به شدت وجود داشت و از ساعت های اولیه وانت های شخصی مردم و با مدیریت خود مردم راهی منطقه شد.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
219
14
اینقدر از آب گل آلود ماهی نگیر آقا جان.
مگر در حوادث مشابه قبلی در زمان مثلا آقای خاتمی, هنرمندان وارد صحنه نمیشدند ؟
رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید! خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا (+عکس) گنج داریوش سوم هخامنشی؛ گنجینه ای عظیم که هنوز پیدا نشده است نگاهی به شادترین کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی) هوش اجتماعی مدیران چیست؟! لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته خودروهای مشهور با فروش غافلگیرکننده، از بیتل تا ماتیز و پژو 206 (+عکس) رگبار شدید باران از فردا شروع می شود اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان کاخ سفید: هنوز در خصوص دیدار بایدن و اردوغان برنامه‌ریزی نشده است انگلیس درصدد راه اندازی گنبد آهنین روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی دیدار مردم جنوب غرب تهران با رییسی (عکس) استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
وبگردی