۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۷
کد خبر ۲۳۶۱۷۵
تعداد نظرات: ۷۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۲۲-۰۷-۱۳۹۱
کد ۲۳۶۱۷۵
انتشار: ۱۰:۴۸ - ۲۲-۰۷-۱۳۹۱
آیا دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد کامل می شود؟

تحمل یا برخورد ؛ مسأله این است!

در این میان ، نکته ای نیز وجود دارد و آن این که ممکن است برآورد قائلان نظریه "تحمل" ، این باشد که هر چند ادامه مشی کنونی دولت ، خسارت بار است اما برکناری رئیس جمهور در شرایط کنونی ، خسارتی بیشتر از ادامه ریاست جمهوری اش بر کشور تحمیل می کند.
عصرایران - محمد رضا باهنر ، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی چندی پیش گفت: باید احمدی نژاد را تا پایان دوره اش تحمل کنیم.
آخر هفته گذشته نیز سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، درباره احمدی نژاد این جملات را بیان کرد: این چند مدت باقی مانده از عمر دولت را مدارا کنیم تا شاید دولت مقداری در برابر این حسن رفتار ، عکس العمل مثبتی نشان دهد ؛ باید کج دار و مریز طی کنیم ، تا این دولت تمام شود.

این چندمین باری است که فعالان سیاسی کشور از مقوله ای به نام "تحمل احمدی نژاد" سخن می گویند.

البته مخالفان این ادبیات نیز کم نیستند ؛ کما این که حیدر پور ، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح می کند: بحث تحمل بحثی انحرافی است که طرح شدنش اشتباه است. حکومت داری یعنی فرماندهی، پس اگر به نتیجه برسیم که کسی نمی‌تواند خواسته‌های نظام و کشور را برآورده کند باید بدون تعلل برکنارش کنیم.

تحمل یا عدم تحمل؟!
 
واقعیت امر ، از دو حال بیشتر نیست: یا رویکرد مدیریتی احمدی نژاد به گونه ای است که ادامه ریاست جمهوری وی ، به زیان کشور است ، یا ادامه ریاست جمهوری وی زیانبار نیست.

حال باید پرسید فعالان سیاسی صاحب قدرت (مانند مجلسیان)، به کدام یک از دو باور فوق معقتدند ؛ اگر منش مدیریتی احمدی نژاد را در مجموع به نفع کشور می دانند که اساساً سخن گفتن درباره تحمل یا عدم تحمل ، امری غیرعقلایی است چه آن که اوضاع ، بزعم آنها عادی است و رئیس جمهور ، دارد امور متعارف دولت داری را انجام می دهد.

اما اگر برآورد آقایان این است که ادامه ریاست جمهوری احمدی نژاد برای کشور خسارت بار است ، بحث "تحمل یا عدم تحمل" موضوعیت می یابد.

در چنین فرضی ، اصل بر این است که حتی برای یک روز و یک ساعت نیز نباید اجازه استمرار خسارت را داد و "تحمل" ، موضوعی انحرافی است چه آن که نمایندگان به عنوان ناظران قانونی بر دولت ، حق ندارند درباره تضییع حقوق موکلان خود (مردم) ، باب تحمل را بگشایند.

تحمل تضییع حق ، صرفاً در جایی می تواند جاری و ساری باشد که "حق یک شخص" مورد تعدی قرار گرفته باشد و او ، «شخصاً»از حق خود بگذرد و راه تحمل و مدارا در پیش بگیرد.
اما هنگامی که سخن از خسارت یک ملت 75 میلیونی در میان است ، هیچ کس نمی تواند عهده دار مسوولیتی "عقوبت دار" به نام دیده بستن بر خسران ملت و تحمل "عامل خسارت" باشد.

البته در این میان ، نکته ای نیز وجود دارد و آن این که ممکن است برآورد قائلان نظریه "تحمل" ، این باشد که هر چند ادامه مشی کنونی دولت ، خسارت بار است اما برکناری رئیس جمهور در شرایط کنونی ، خسارتی بیشتر از ادامه ریاست جمهوری اش بر کشور تحمیل می کند.

در اینجا بحث ظریفی پیش می آید که عدم توجه به آن می تواند بدعت زا و خسارت بار باشد؛ اگر برکناری رئیس جمهور ، خسارت بیشتری از ابقای او دارد ، دو فرض متصور است:

الف - خود دولت و شخص رئیس جمهور بازی را به گونه ای چیده اند که کسی نتواند برخورد کند.
ب - شرایط موجود ، بدون طراحی دولت ، سبب شده است که خسارت کنار گذاشتن دولت ، بیش از بقای آن باشد.

در فرض نخست ، حتماً باید برخورد شده ، زیان برکناری نیز به جان خریده شود چه آن که در غیر این صورت ، از این به بعد ، هر رئیس جمهوری در دوران زمامداری اش ، در صدد بر می آید تا صحنه را به گونه ای بچیند که برخورد با خطاهای او ، برای کشور هزینه زا باشد و بدین ترتیب ، مصون از پاسخگویی ، تنها به ادامه حضور در قدرت بیندیشد.

اما در  حالت دوم ، چاره ای جز تحمل نیست ، مشروط بر این که زیان های برخورد "اثبات" شود و الّا از کلی گویی ، بویی جز عافیت طلبی و مسوولیت ناپذیری بر نمی خیزد.
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۷۹
در انتظار بررسی: ۱۳۶
غیر قابل انتشار: ۱۷۷
مرتضی
ITALY
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
1767
293
به نظر من باید تا پایان این دولت تحمل شود البته به شرطی که از این حد کنونی فراتر نرود چون در صورت برکناری ،جنجالی که توسط رئیس جمهور و اطرافیانش صورت میگیرد مطمئنا زمانبری ،خسارات و مظلوم نمایی بیشتری نسبت طول دوره باقی مانده ریاست جمهوری ایجاد می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
تحمل به چه قیمتی
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
من به شما منفی دادم اما، شما هم راست میگی
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
86
2216
"اگر برآورد آقایان این است که ادامه ریاست جمهوری احمدی نژاد برای کشور خسارت بار است..." يعني چي؟! يعني هنوز شك دارن كه ادامه اين وضعيت خسارت باره؟! خدا به دادمون برسه.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
جل الخالق
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
خدا بداد همه برسه.گویا نمیدانند در چه بحران خطرناکی قرار داریم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
64
355
... فرمایش بسیار متینی بود
بیکار اجباری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
62
628
به بحث ظریفتون یه بند دیگه هم اضافه کنید که توقف اجرای سیاستهای کنونی دولت به نفع کشور است یا نه ؟
فکر میکنم پاسخ آن خیلی روشن باشد ولی آیا شرایط داخلی و بین المللی فعلی ما بدتر از زمان عدم کفایت سیاسی بنی صدر است ؟ پس مارا چه شده است که بعد از 33 سال تجربه نظام دمکراتیک اسلامی ، اکنون به تحمل انتخاب اشتباه فکر میکنیم در حالیکه این تحمل موجب افت شدید جایگاه و منافع ملی میگردد .
و یه سؤال مهم از نمایندگان محترم مجلس : یعنی قحطی مدیر متخصص و توانا داریم که نتوانند تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بعدی ، بهتر از شرایط فعلی کشور را اداره کنند ؟! از اونهایی که خانه نشین شدند و شاید نمایندگان جوانتر این دوره از مجلس آنها را نشناسند که بگذریم ، مدیران لایقی که هنوز مسئولیت دارند و در نهادهای مستقل از دولت فعالیت میکنند را که حتماً می بینید و میشناسید ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
123
590
سلام
یعنی زمان وشرایط از زمان جنگ ومنافقین هم بدتراست؟
ناشناس
AUSTRALIA
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
3
792
"از کلی گویی ، بویی جز عافیت طلبی و مسوولیت ناپذیری بر نمی خیزد"

آفرین
محمد مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
55
523
سلام به دوستان
مسئله تحمل یا برخورد نیست . بلکه مسئله حق است و حقانیت . آنچه حق است اجرا فرمایید .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
12
771
کسانی که بحث تحمل را مطرح می کنند یا از سر نااگاهی اظهار نظر می کنند یا تعمدی دارند تا به دولت کمک کنند..والا شرایط کشور خطرناک تر از دوران بنی صدر که نیست؟...در زیر بمباران صدام ما رئیس جمهور نالایق بنی صدر را با اقتدار بر کنار کردیم..حالا که نه شرایط اقتصادی و نه شرایط سیاسی و اجتماعی ما قابل قیاس با ان دوران نیست و از طرفی وجبی از خاک کشور دست بی گانه نیست..در این شرایط بحث تحمل یک بحث پوچ است.
ناشناس
UNITED STATES
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
80
2139
خواهشا چاپ كن . نترس عصر ايران

100 %
شك نكن دوره اش تموم مي شه

اين مجلس به هيچ عنوان با وزير اقتصاد برخورد نكرد
ديگه بايد چه اتفاقي در حوزه اقتصاد مي افتاد تا وزير بر كنار بشه؟؟
شما فكر مي كني مجلسي تا اين حد منفعل رئيس جمهور بر كنار مي كنه؟؟

خوش خياليه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
چنان نوشتی چاپ کن نترس گفتم چی نوشتی!!!!!!! کشتیش بابا یه کم ملایم تر!!!!!!!!!
آرش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
100% باهات موافقم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
4891
213
هرچی علیه دولت مگید ما بیشتر به مثبت های او فکر میکنیم کسی را که خدا بزرگ کرده احدی نمیتواند کوچکش کنه ما مردم که دوسش داریم اگر قانون جوری بود که مجدد برای ریاست جمهوری ثبت نام میکرد مطمئنا مردم بهش رای می دادند حلا دوره های دیگه خواهید دید هرچی هست از همه ریس جمهوریهای قبل بیشترذ کار کرده مرگ بر کسانی که حسادت حمیقشان کرده
پاسخ ها
حمیدرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
راستی چراشما طرفداران احمدی نژادنمیتوانید حتی چندخط یاچندجمله بدون مرگ بر... و ناسزاگفتن چیزی بگوئید . به این مسئله فکرکردید؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
منفی ها زیاد مهم نیستند.
نظر اکثریت مردم موقع انتخابات معلوم میشه.
میم الف
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
املات 15 شد ببم جان.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
قطعا از همونهایی هستی که با پول یارانت زنده ای .
چاراویماقی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
!!!!!!! ببخشید شما توی ایران زندگی می کنید ؟یااینکه مثل اصحاب کهف تازه از خواب بیدار شدید؟ با این تفاوت که خواب شما 7 ساله بوده.
علی
| SWITZERLAND |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
برادر عزیز! کسی که خدا بزرگش کرده باشد، با اشتباهاتش اقتصاد کشور را به شکست نمی‌کشاند. روی شخص هم تعصب نداشته باش...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
احمدی نژاد را خدا بزرگ نکرد.امثال جنابعالی گنده اش کردیدآن هم با بی بصیرتی و ساده لوحی که هنوز هم از آن رنج میبرید.
شما هم در حق الناس آقایان شریکید.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
جدی میگی ؟ اوه اوه!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
چقدر بهت رسيده ؟
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
خيلي طرفدار داري از همين الان نتيجه راي گيري فرضي مشخص شد
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
شما مثل اینکه خیلی داره بهت خوش میگذره. احتمالا یا دلال دلاری یا وارد کننده جنسهای بنجل چینی!
امیرحسین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
میشه بگی چی کار کرده؟!!!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
شما چند وقت است که خرید تشریف نبردید؟ بعدم اینکه کفر گویی در این حد؟ آقای احمدی نژاد از کی تا حالا جزء معصومین حساب می شن که خداوند ایشان را بزرگ کرده باشد؟؟!! انسان های فانی را فقط انسان های فانی دیگری مثل جنابعالی بزرگ می کنند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
لطفا خودتو به مردم نچسبون
ميلاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
خوشحالم كه از شماهايي نيستم كه براي مخالفم مرگ بخواهم.
در ضمن از كلمه مردم خيلي استفاده كردي . منفي هاتو بشمر و ببين مردم كي ها هستن...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
میشه لطف بفرمائید یه کم از "مثبت های او" رو برای ما هم بازگو کنید؛ بلکه ذهنمون روشن شد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
شما یا واقعا نمی بینید مردم در چه وضعی هستند یا اینکه دچار تعصب نا به جا شدین
حسین60
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
منفی ها رو بخور نوش جونت !!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
رای مردم را که به صورت قرمز نمایش داده می شود شمارش کن عزیز دل!!
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
همین طرز فکر هاست که .........
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
خوشم میاد این کلمه "مرگ بر این و مرگ بر اون "فقط از دهن ادمهایی مثل شما میاد بیرون ... اگه به مرگ بر گفتن بود الان امریکا باید میرفت زیر اقیانوس ... بجای مرگ بر گفتن واقع گرا باش ... یه ذره هم به اطرافت نگاه کن ببین همه نظرت رو دارند یا نه؟!!
یکی مثل خودت
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
خیلی عالی و به موقع از جناب رئیس جمهور محبوبمان دفاع کردید امیدوارم خدا شما را با آقای احمدی نژاد محشور و در ثواب کارهای سراسر رحمت ایشان شما را شریک کناد الهی آمین
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
اتفاقآ ادبیات شما ناشناس گرامی بخوبی بیانگر طیفی که منتسبش هستید میباشد. تو اول بگو با کیان زیستی / پس آنگه بگویم که تو کیستی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
تعداد این مردم از تعداد منفی های نظرت معلومه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
زیبای خفته تو ایران زندگی میکنی؟ مردم همینایی هستن که بهت منفی دادن.
مجتبی
| UNITED STATES |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
جز مرگ چیز دیگه ای هم بلدید ؟؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
متاسفم برات . . .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
شما تا الان چقدر از نابساماني ارز پول درآوردي كه اينجوري طرفداري مي كني؟!
ناشناس
| UNITED STATES |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
چقدر نظرت طرفدار داره
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
دقیقا مثل همین مثبتهایی که گرفتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
جالبه
ما مردم !
20 رای مثبت
1800 رای منفی
ما مردم !
سید جلال
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
چون دوسش داریم منفی میدیم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
بخواب بابا حال نداری حتما" از این سه هزار میلیارد یه کمی هم به شما رسیده
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
دراینکه کار مثبت در پرونده دولت 9و10 وجود دارد شکی نیست اگر با دولتهای قبل مقایسه کنیم ودر امدها رابحساب بیاوریم . منفی ها زیادتر از مثبتها میشود. واینجاست ما نیز مثل شما عصبانی میشویم وظلم به نظام بوجود امده واستمرار یافته از خون چندصدهزارشهید وجانباز قابل چشم پوشی نمیبینم . ولی هرگز فحاشی نمکنیم بخاطر اینکه شمارا برادر یا خواهر خود میدانم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
این همون چیدن صحنه به صورتیه که کسی نتونه علیه دولت اقدام کند ! آنهم در کشور دمکراتیک!
البته هنوز در مناطق محروم و دور افتاده خیلی افراد طرفدار این دولت هستند!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
مردم یعنی شما و دوستات دیگه؟
سید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
اگه میشد تا صبح فقط بهت منفی می دادم...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
174
79
این مجلس که جسارت سوال را به جان خریده حالا بیاید کار را تمام کند و دردی از دردهای مردم و رهبر انقلاب کم کند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
7
40
ای داد بیداد!
رویا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
2
43
باز هم نظرم در بخش غیر قابل انتشار شمارش شد.....
ای روزگارررررررر!!!!!!!
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
2
102
کی می خواد دوره دولت رو نیمه کاره بگذاره
مجلس؟؟؟!!! جدی؟ اوه....اوه
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
124
62
مجید مریض با "ض" است
کج دار و مریز!!!

البته مهم محتواست
عصر ایران  

سلام
ضمن تشکر از نقدتان ، "کج دار و مریز" کنایه از رفتار با احتیاط بخاطر شرایط
موجود است. مانند آن که کوزه ای آب دست تان باشد و به دلایلی کج شود ولی در همان حال مراقب باشید آب درونش بیرون نریزد. در این موارد می گویند " کج دار و مریز. یعنی کج نگه دار ولی مواظب باش نریزد.
این شعر منسوب به خیام را بخوانید:
یارب توجمال آن مه مهرانگیز
آراسته‌ای به سنبل عنبربیز
پس حکم همی کنی که در وی منگر
این حکم چنان بود که کج دار و مریز

"کج دار و مریض" ، به جای "کج دار و مریز" ، اشتباه رایج است.
به لغت نامه دهخدا مراجعه فرمایید.
موفق باشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
2
379
بابا اینا رییس سازمان تامین اجتماعی رو هم نتونستن برکنار کنن چه برسه به رییس جمهور!!!
shahin
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
9
48
اقای ناشناس منفیهای کمنت خودت ببین افتضاح نوشتی هموطن طرز فکرت تجدید نظر کن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
3
228
احمدي‌نژاد خود يكي از طرفداران نظريه برخورد است چون به شدت علاقه‌مند است از خود چهره يك قهرمان را در نظر طيفي از عوام‌الناس بسازد كه مي‌خواست كارهاي بزرگي انجام دهد و "نگذاشتند" و در نهايت هم تحمل او را نداشتند و بركنارش كردند. او مي‌خواهد قهرمانانه كنار برود تا حداقل بخشي از افكار عمومي جامعه از او حمايت كرده و مانع از برخورد با او شود و حتي اجازه سوال از او بابت فاجعه‌اي كه در اقتصاد و مديريت كشور ايجاد كرده را ندهد. همين دليل به تنهايي كافيست تا تحمل او را تجويز كند و البته بايد ندانم‌كاريها و مديريت فاجعه‌بار وي در كشور به شدت تبيين شود تا هم از قهرمان شدن دروغين وي ممانعت شود و هم مانع از تكرار "فاجعه احمدي‌نژاد" در آينده كشور شود.
ناشناس
UNITED STATES
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
100
242
در عجبم که ملت ما در خودشان چه چیزی دیده اند که انتظار شرایط بهتر از این را دارند ؟؟؟؟؟؟؟
واقعا فکر می کنید شخصی بهتر از احمدی نژاد سزاوار حکومت بر این ملت است ؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
3
146
اول اینقدر هزینه نداشت.ار بس در اجرای سیره امیر المومنین تاخییر شد و مصلحت گروهی اصولیون بر ایران و انقلاب مقدم شد.به اینجا رسید.صبر بیشتر یعنی پیغام به نفر بعدی که: بریز وبپاش باید در حد نابودی ملی باشد تا در حاشیه امن باشی!!!باز اقایان بعدا نگن "از کجا میدانستیم"
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
7
57
پس مجمع تشخیص مصلحت نظام چه کاره است؟
منصور نوین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
2
74
فاقا احمدی نژاد و دارو دسته اش هر چه سریعتر باید برکنار بشن تا دولت بعدی حساب کار دستش بیاد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
61
112
پاشيد بريد امضاهاتونو پس بگيريد اينجوري سنگين تريد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
47
42
به نظر من باید به سیره حضرت امام (ره) تاسی کرد...وقتی رئیس جمهوری نمیتوناد-یا نمیخواهد کشور را اداره کند در واقع دارد از آبروی نظام خرج کاستیهای خودش میکند...این هم برای نظام و هم برای بزرگان نظام اسیب پذیری ایجاد میکند..این سوال در ذهن مردم شکل میگیرد که مگر از مصلحت نظام و کشور چیزی بالاتر هم هست؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
192
3
به شما چه ربطی داره !؟
حمیدرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
107
35
سلام
بابا رو رو بنازم استخوانهای مردم زیر بار اقتصادی خرد شده در حال خمیر شدنه شما بحث تحمل رو میکنی اینهایی که این حرف رو میزنن پشت پرده دنبال گرو کشی سیاسی هستن وگرنه اگر یک مقدار حرف رهبری عزیز رو ملاک قرار میدادن جور دیگه ای عمل میکردن
هاله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
52
196
ناشناس عزیز البته اگه یه نگاهی به منفی و مثبت هایی که گرفتی بندازی متوجه میشی که رای میاوردین یا نه!!!!!!! مشت نشانه خروار است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
1
56
چه مصلحتی بزرگتر از حق این ملت و زن و بچه های مردم؟؟؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
34
47
تحمل تحمیل خسارت تاکی؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
40
81
خیلی از مردم 7 سال تحملش کردن حالا حامیان سابقش هم 1 سال تحملش کنند چیزی نمیشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
31
44
ناشناس از مردم مایه نذار فقط نظر خودت رو بگو ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
51
114
جلوي ضرر بيشتر رابايدزودگرفت همه مسوليد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
69
20
در مورد دو فرض آخر "الف - خود دولت و شخص رئیس جمهور بازی را به گونه ای چیده اند که کسی نتواند برخورد کند.
ب - شرایط موجود ، بدون طراحی دولت ، سبب شده است که خسارت کنار گذاشتن دولت ، بیش از بقای آن باشد." آيا راهي براي تشخيص وجود دارد. يعني چه كسي يا چه نهادي چگونه مي تواند صحنه‌ارايي را از سهوي بودن موضوع تشخيص دهد؟ لطفا منتشر كنيد يا با ايميل پاسخ دهيد.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
32
97
اقای باهنر ترا بخذاجسارت داشته باش حرفت را پوست کنده بگو خسته شدیم از بس یکی به نعل زدید یکی به میخ
نترس حقوقت قطع نمیشود
ناشناس
NETHERLANDS
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
14
91
باید عدم کفایت احمدی نژاد رای داده شود جز این امکان ندارد مملکت به ارامش برسد
علیرضا فاتحی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
125
10
مدیریت تغیر یک امر حیاتی است در بحث تحول سازمانی فرایند تغیر یک روند اجتناب ناپذیر است اگر از دیدگاه علمی به مساله نگاه شود تغیر می تواند در این شرایط راهکار عالی به شمار اید ولی از دیدگاه سیاسیتغیر مساویست با یک معادله هزار مجهولی که به روش سیمپلکس هم حل نخواهد شد واساسا جواب ندارد پس بهنر است خطر نکنیم وبا تحمل منتظر ظهور دکتر دیگری باشیم.....
مجتبی
UNITED STATES
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
1
228
تا وقتی که افراطیون بر سر کارن و به خودشون اجازه میدن در مورد هر کس و هر چیز اظهار نظر کنن وضع همینطوری می‌مونه، کسانی که خودشون رو بی عیب میدونن و بقیه رو جهنمی...کسانی که خودشون رو حامی خدا میدونن!کسانی که هر کس انتقادی رو میکنه سریع انگ فتنه گر و خاىن میچسباند در حالی که فتنه گر اصلی خودشونن،به خدا از بس خون دل خوردیم دیگه جونمون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
35
85
اصلا چرا نظر سنجی نمی کنید؟
سید جمشید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
16
183
سلام ، بهتر است جناب باهنر و جناب احمدی نژاد و سایر جنابان در کشور به این فکر باشند که بجای اینگونه حرف ها به فکر تحمل فشارهای معیشتی مردم باشند . ما میگیم بجای این حرف ها بفکر این باشیم که دسته گلی که آقایان مجلس و دولت در اقتصاد و تضعیف پول ملی و تضعیف معاش مردم به آب دادند را چگونه باید تحمل کنیم؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
214
38
کی گفته امسال سال اخر دولت است."
وبگردی