۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۳۶۷۸۰
تعداد نظرات: ۱۱۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۲۵-۰۷-۱۳۹۱
کد ۲۳۶۷۸۰
انتشار: ۱۳:۲۹ - ۲۵-۰۷-۱۳۹۱
یک پیشنهاد برای حل مشکل

تا چه زمانی باید جنایات معتادان را تحمل کنیم؟

جعفر محمدی
عصرایران - هر چند آمارها ، حاکی از آن است که تعداد معتادان در ایران به لحاظ کمّی زیاد است ولی بدتر از شمار بالای معتادان ، عمیق تر شدن کیفی اعتیاد است که با ورود مواد مخدر صنعتی و محصولات جدید الظهوری مانند شیشه حادث شده است.اعتیاد

اعتیاد در حالی روز به روز در جامعه "گسترش" می یابد و در همان حال "عمیق تر" می شود که قوانین و رویکردهای موجود در کشورمان نسبت به مقوله اعتیاد ، همچنان درگیر روشنفکر بازی قدیمیِ «معتاد بیمار است ، نه مجرم» است!
این نگاه - که مخالفت با آن ، همواره هجمه حامیانش را به دنبال دارد - همواره باعث شده است برخورد با مقوله اعتیاد ، همواره مشمول قاعده "کج دار و مریز" باشد و هیچگاه به سرانجام نرسد.

واقعیت ، بسیار ساده است و نیازی به پیچاندن موضوع نیست. هم قانون صراحتاً حمل ، نگهداری ،خرید و فروش و مصرف مواد مخدر را منع کرده و هم عقل و وجدان عمومی جامعه آن را امری وقیح می داند.
بنابراین وقتی یک کار زشت که در قانون نیز جرم انگاری شده از کسی سر بزند ، او مجرم است و مجرم هم باید مجازات شود ، نه این که با "بیمار" نامیدنش ، مردم را در معرض خطرات گاه مرگبار او قرار دهند.

در این میان ، بسیاری می کوشند با پیش کشیدن مسائل محتلف اجتماعی و اقتصادی ، برای معتادان عذر و بهانه بتراشند و با مظلوم نمایی آنان را قربانیان جامعه قلمداد کنند!

این در حالی است که اگر قرار باشد با این توجیه معتادان را از مجازات معاف داریم ، باید بسیاری از سارقان ، اختلاس کنندگان ، قاتلان و متجاوزان به عنف را هم با همین توجیهات ، بیمار و معاف از تعقیب بدانیم!
وانگهی مگر معتادان در جامعه ای غیر از جامعه ای که اکثریت غیر معتاد در آن زندگی می کنند ، هستند که بقیه آلوده نمی شوند و تنها این ها به سمت اعتیاد می روند؟
واقعاً آیا این توجیه قابل پذیرش است که چون فلانی مشکلات مالی دارد ، معتاد شده است و نباید با او برخورد شود؟ اگر این گونه است ، کسی را که دختر مردم را به زور ربوده و به او تعرض کرده را نیز باید معاف از مجازات دانست زیرا فشار تجرد ، او را به این کار واداشته است و نظایر این!

تأکید می شود که کسی منکر اثر مشکلات اجتماعی بر رفتارهای فردی نیست و قاعدتاً همه نیز بر لزوم کاستن از کاستی های اجتماعی و اقتصادی تاکید دارند ولی این مسائل ، توجیه کننده جرم برای معافیت از مجازات مجرمین نیستند.

البته با توجه به این که متأسفانه و به هزار شرمساری ، تعداد معتادان در ایران بسیار زیاد است ، نمی توان در کوتاه مدت ، با برخورد سخت پلیسی و قضایی ، این معضل را حل کرد چه آن که برخوردهای یک باره و بی مقدمه ، تا کنون درمان هیچ دردی نبوده اند و از این پس هم نخواهند بود.

بنابراین باید واقع بین بود و با همفکری متخصصان ، زمانی را به عنوان "ضرب الاجل ترک اعتیاد" تعریف و به صورت "قانون" ، اعلام عمومی کرد. مگر نه این است که می گویند معتاد مجرم نیست و بیمار است؟ با همین دیدگاه ، بیماران را به درمان دعوت کنند و تمام امکانات کشور را هم برای کمک به ترک اعتیاد بسیج کنند.
بعد از این زمان که مثلاً می تواند دو سال باشد (و در آن ، علاوه بر تلاش برای ترک ، فرهنگسازی فراگیر هم دردستور کار است) ، قانون تشدید مجازات معتادان ولو به شکل تبعید به جزایر دورافتاده و دور از جامعه باید تصویب شود زیرا کسی که برغم این همه فراخوان و امکان ، همچنان بر اعتیادش اصرار می ورزد ، شایسته زندگی سالم در کنار انسان های سالم را ندارد و باید به گونه ای دیگر با او رفتار نمود تا مجازات و اصلاح شود. مردم که گناهی نکرده اند در مجاورت چنین افراد خطرناکی باشند و هر لحطه در معرض جنایات احتمالی شان.

اجرای این پیشنهاد ، هم به نفع معتادان است زیرا هم انگیزه و هم امکانات ترک را در اختیارشان قرار می دهد و هم به سود جامعه ، زیرا اعتیاد و پیامدهایش را به حداقل می رساند.

به علاوه وقتی در آن شرایط ، مجازات های جدی برای اعتیاد تعریف و اجرا شود ، از نظر روانی هم معتاد بودن بسیار وقیح تر از حالت کنونی است که یک روز معتاد را می گیرند ، یک روز رهایش می کنند ، یک روز بیمارش می خوانند که نیازمند مهربانی و کمک است و خلاصه با تساهل و تسامح با او رفتار می کنند.
البته بدیهی است که حتی در سنگین ترین مجازات ها نیز ، همواره جرم هایی شکل می گیرند مانند مجازات قصاص برای قاتلان که نتوانسته قتل را به صفر برساند ولی کسی نمی تواند منکر بازدارندگی کلی شان باشد.
لذا حتی با تحقق آرمانی پیشنهاد فوق نیز اعتیاد ریشه کن نمی شود ولی آمار معتادان نیز میلیونی نخواهد بود ، اعتیاد تفننی این همه فراگیر نمی شود و معتاد بودن ، امری عادی و متعارف در جامعه شمرده نخواهد شد و جوانان بسیاری هرگز آلوده به اعتیاد نخواهند شد تا در در پای منقل و کنار جوی آب و گوشه خیابان عمرشان تباه شود.

باور کنید اگر قرار بود همین روش های کنونی جواب بدهند ، حال و روزمان امروز این گونه نبود و جوانان مان فوج فوج به سمت اعتیاد نمی رفتند. تجدید نظر در برخورد با مقوله اعتیاد ، از الزامات تاریخی ایران امروز است چه آن که با سیاست "باری به هر جهت" نمی توان کاری از پیش برد.
"وضعیت کنونی جامعه ایران در موضوع اعتیاد" ،بهترین دلیل برای لزوم تجدید نظر است ؛ تعارف نکنیم!
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۱۵
در انتظار بررسی: ۱۵۷
غیر قابل انتشار: ۴۲
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
115
922
تو پارکهای ما در مدتی کمتر از 5 دقیقه می شه مواد مخدر خرید در صورتی که ما بخوای نون بخری بیشتر از این طول می کشه!! ...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
تازه معتادا برا تهیه مواد مجبورن قطعات ماشین و ... بدزدند و ......
جدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
راست میگی باید قانونی وضع بشه که بترسن و معتاد نشن...مثلا هر کسی که اعتیاد پیدا کرد و یک دوره تحت درمان قرار گرفت و دوباره به سمت مواد رفت اعدام بشه...
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
لعنت به اون روشنفکرنماهایی که معتادرابیمار جا زدن،درحالیکه هیچ جرمی نیست که یک معتاد انجام نده .اعتیاد خطرناکترین جرمه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
57
458
خدا خیرتون بده که دارین حرف حساب می زنین... من یکی مادر پیر رو می شناسم که از بس از دست پسر معتادش کتک خورده (برای تهیه پول مواد) که مادرش از دستش به ستوه اومده و به پلیس پناه برده.
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
196
338
با سپاس از انتشار این مطلب، به نظر حقیر در مقابله با پدیده کثیف اعتیاد، تاکنون بهترین بر خوردی که شده است کاری است که مائو پس از روی کار آمدن در چین انجام داد. طبیعی است که اگر معتادی نماند امکان فعالیت برای هیچ قاچاقچی هم وجود نخواهد داشت.
پاسخ ها
جدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
تو اینترنت سرچ کردم واقعا قانون خوبی بو همه معتادها رو بندازن تو دریا
reza
| FRANCE |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
درسته خیلی خشنه ولی با این نظر موافقم
اصلا یعنی چی یک معتاد به همین راحتی 12 نفر و مجروح کنه و یا بکشه
طرح آقای محمدی هم خوبه ولی نیاز به شرایط خاصی هم داره مثلا سن بالای 70 چطوری باشه؟و...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
121
451
اینها همش از ضعف دولت هستش از گرانی تا معتادی وبعد هم قتل
کاوه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
23
428
خدا پدرتون را بیامرزه ، این معتاد بیماره نه مجرم واقعأ حرف بیخودیه ، فقط برای پاک کردن صورت مسأله . الان تو آپارتمانی که من زندگی میکنم یه همسایه معتاد همه را به ستوه آورده . از بوی گند استعمال مواد مخدرش تا انواع و اقسام مزاحمتهاش برای اهالی ساختمان ... من نمیدونم مگه مجرم باید شاخ و دم باشه ؟ وقتی یه نفر مغزش در اثر استعمال مواد مخدر درست کار نمیکنه ، هر کار غیر معقولی از دستش بر میاد ، یعنی گذشته از تعاریف قانونی اصلاً فی النفسه میتونه مجرم باشه .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
موافقم . یه معتاد همون لحظه ای که تصمیم میگیره بره سمت اعتیاد جرم اولش رو انجام داده .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
72
370
شما علت را از بین ببرید معلول خودبخود حذف میشود
معتاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
56
301
سوال:
1- چند تن مواد مخدر فقط وارد شهر تهران می شود؟
2- این چند تن از کدام جاد وارد می شود و آیا نمی توان جاه ر کنترل کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
اينقدر زياد وارد ميشه كه قيمتش برخلاف بقيه اقلام روزبه روز مياد پائين
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
عزیز من شیشه شیمیایه و در زیرزمینهای تهران تهیه میشه موضوع هم مافیایه خودتو خسته نکن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
119
154
یک خلخالی دیگر میخواهد . واقعا میخواهد.
mehmet
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
54
39
مشکل اینه که این مواد ها به راحتی تو این مملکت پیدا میشه.مواد مخدر وقتی وارد کشور میشه که بیشتر از مرز های جنوب شرق کشور وارد میشه قیمتش با قیمت شهر تهران انچنان فرقی نمیکنه.ولی مشروبات الکلی هم بیشتر از مرز های غرب کشور وارد میشه ولی تا مشروبات الکلی بیاد تهران قیمتش چند برابر میشه >؟؟!!!!!! نمی دونم چرا ما هر چی کامنت میزاریم چاپ نمیشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
13
180
از دیروز صبح که این خبر رو خوندم تا شب اعصابم به هم ریخته بود، واقعا عصبی بودم. بابا حکم تیر بدن واسه هر چی دزده و قمه کشه. به قران قسم حکم معمولی به اینا سازگار نیست . اینا باید بترسن. نا نترسن مشکل حل نمیشه !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
16
211
با پیشنهاد نویسنده مبنی بر تبعید بسیــــــــــــــــــــار موافقـــــــــــــــــــم
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
6
124
با سپاس از انتشار این مطلب، به نظر حقیر در مقابله با پدیده کثیف اعتیاد، تاکنون بهترین بر خوردی که شده است کاری است که مائو پس از روی کار آمدن در چین انجام داد. طبیعی است که اگر معتادی نماند امکان فعالیت برای هیچ قاچاقچی هم وجود نخواهد داشت.
ميم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
57
153
پيشنهاد من اين است که با تشکيل اردوگاههاي کار در قسمت کشاورزي و راه سازي و معدن تحت مديريت يک واحد منسجم نظامي -درماني بلا استثنا و عادلانه با يک برنامه فشرده و استرتژيک اين ها ترک و توانمند گردند. من با توجه به دهه ها تجربه هم در بخش راه و معدن و هم در قسمت بهداشت و درمان ميدانم بستر ايجاد نمودن مخصوصا در قسمت معدن براي اين ها کار شاقي نيست و بودجه اوليه را بعدا ميتوان برگشت داد و خرج پروژه از خودش در خواهد امد ...م-ا-کارشناس پيشگيري از بيماري ها
پاسخ ها
ع
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
حرف خیلی خوبیه . من هم اول همین به ذهنم رسید . ولی وقتی تولید داخلی داره از بین میره و واسه آدمای سالمش هم به زور کار پیدا میشه ....
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
اقا برای ادم سالمش کار نیست شما میخواین برای معتادا اشتغال ایجاد کنید؟؟؟
من خودم حاضر بودم با ماهی 395 تومن وزارت کار که میگه کار کنم ولی کو کار؟؟؟
بهنام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
52
90
بنظر من عواملی همچون بالارفتن سن ازدواج و بی کاری و...که باعث تاامیدی دلسردی از اینده میشه و حس پوچی به انسان میده بسیار موثره اعتیاد یک عامل نیست خودش معلول این چنین عواملیه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
اینا دلیلی برای اعتیاد نیست. یک معتاد بی خودترین فرد روی زمین هست
بنده خدا
NETHERLANDS
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
51
295
یکی از فامیل های ما شیشه مصرف میکنه و ۳ بار هم زنش را با چاقو زده. شکایت کردیم که طلاق بگیره و بچه ها ش رو هم نجاط بده . قاضی با اینکه نامه ی پزشکی قانونی جلوش بود گفت خواهر من اینکه ترک نمیکنه برو زندگیتو بکن و بساز. اینجوری هم آواره راهروی دادگستریها میشی . نمیدانستم چه بگم. هنوز هم هنوز هست تو هراس زندگی میکنیم و یک سال هست که نتونستیم کاری بکنیم. یعنی سیستم خیلی کنده. حالا این بچه رو بکشه تقصیر کی هست اینجا؟ چرا برا پایین آوردن طلاق مردم رو فدا میکنن خدا میدانه!
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
حالا تونست جون بچه هاشو "نجاط" بده ؟؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
هنگامی که کشت شما شکایت بکن رسیدگی میکنن اگه ماهواره در منزل دارن بگو سه سوت بیان بگیرنش وگرنه اعتیاد به شیشه !!! ای بابا!! اینا که جرم نیست!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
57
202
باز جای شکرش باقیه در کشور عزیز ما مردم به راحتی کشوری مثل آمریکا به سلاح گرم دسترسی ندارند والا از تلفیق شیشه و مسلسل جنایت هایی رقم می خورد که همون یانکی ها رو انگشت به دهن می گذاشت !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
18
78
با سلام هر یک نفر معتاد حداقل ده خانواده را درگیر کرده و به نابودی می کشد چه بسیار دختران و پسران مجرد از ترس ابروی به خاطر اعتیاد برادر یا پدر برای همیشه از ازدواج محروم شده در تمام زندگی گرفتار می شوند اعتیاد یک نفر یعنی نابودی ده خانواده به چه زبانی باید گفت که مسولین از خواب غفلت بیدار شوند بابا ترا به خدا یک معتاد را اعدام کنید ده خانواده را راحت کنید پول اعدام را نیز خانواده ها می پردازند و یا یک فکر اساسی دیگر بکنید ائلئیت امروز جامعه برخورد با مواد مخدر و معتاد است نه احضار وزیر و سوال از رئیس جمهور و یا تضعیف فلان نامزد انتخاباتی
ناشناس
CANADA
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
51
437
مساله مهم اینجاست که چطوری مواد مخدر و به راحتی و به مقدار زیاد در شهرها پیدا میشه. این سوالیست که باید مسئولین انتظامی باید جوابگویش باشند
مسافر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
43
347
پاسخ سوال تيتر كاملا واضح است . تا وقتيكه ساير جنايات را تحمل ميكنيد .
دوست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
60
44
تنها قانون عربستان و دبی و سایرکشورهای عربی آن هم شاید کارگشا باشد چون خطا کارانی که در این جامعه دیده شده اند شاید برخی از اعدام و گردن زدن هم کوتاه نیایند!!!!!!!!!
امیر
UNITED STATES
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
93
118
تا زمانی که باهاشون صفر - صفر بشیم
برای اشتغالش چیکار کردید؟
برا ازدواجش؟
برای رفاهش چطور؟
میدونید سربازی چه عقده هایی رو برای یه پسر ایجاد میکنه؟
خیلی از جوونا واقعا دارن مردونگی میکنن ولی خیلییا شاید نتونن زیر این فشار طاقت بیارن
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
2
39
باید وضعیت اسفبار معتادین نمایش داده بشه تا جوونها کمتر به سمتش کشیده بشن و از طرفی برخورد قاطع با قاچاقچیان از ناحیه همه دستگاه ها مخصوصا دستگاه قضایی بشه والا هرچی نیروی انتظامی و مردم و ... زحمت بکشن بی فایده است مگر اینکه دستگاه قضایی چه تو محاکمه و چه توی مجازات کردن سریع و قاطع برخورد بکنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
54
28
پیشنهاد بسیار خوب و جالبی بود، ای کاش نماینده ها هم این پیشنهاد رو بشنون و برای تصویب قوانین روش کار کارشناسی انجام بدن
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
3
179
در ساختمان ما هم یک خانواده شیشه ای زندگی میکنند. دو پسر بالای چهل سالو خواهر مطلقه که همگی شیشه ای هستند و همیشه در هپروت هستند.
به لطف وجود این خانواده شاهد آمدو شدو رفت و آمد افراد ناباب در ساختمان و مشاعات هستیم. از نظر قانونی هم نمیتوانیم کاری بکنیم. کتکشان میتوانیم بزنیم و لی میترسیم افراد ناباب تر را اجیرو مزاحم خانواده یا خود ما در سایر محلات بشوند.
به نظر من حداقل باید با معتادان شیشه ای به عنوان مجرم برخورد شود.
پاسخ ها
علی
| QATAR |
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
دوست عزیز بهترین راه اینه که محل زندگیتونو تغییر بدبد..با این جماعت "شیشه ای"دهن به دهن نشو ..بخاطر اینکه شیشه ای دیگه چیزی برای از دست دادن ندارد وزندگی شما رو نابود میکند
akbar
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
3
138
]چین به زور صدها میلیون معتاد را مجبور به ترک کرد
فقط زور وقاطعیت جواب می دهد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
8
166
باید مجازات اعدام برای حمل یک گرم آن تعیین گردد مانند بسیاری از کشورها
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
0
111
در بسیاری از نقاظ تفریحی و پارکها بارها دیده ام جوانان با پررویی تمام مشغول مصرف مواد مخدر هستند و اگر به پلیس هم اطلاع دهید میگوید به ما ربطی ندارد !
البته از جهتی زیاد بودن جرائم در کشور ما از بی حجابی بگیر تا ماهواره و سربازی و ... باعث شده به بهانه های گوناگون از حجم زندانیان و مجرمان کاسته شود که در این میان جرم نبودن اعتیاد نیز حاصل همین قوانین قاطی پاطی است !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
58
145
عصرایران خوشت بیاید یا نیاید اینها قربانی هستند قربانی طلاق خشونت سوئ استفاده جنسی و جسمی فقر و نداری تبعیضهای اجتماعی و دهها عامل دیگر. تا این عوامل باشند هر کودکی که متولد میشود شانس این را دارد که به این ورطه بیفتد.به جای اینکه هر کس به خود اجازه دهد برای این دردها نسخه بپیچد و راه آزمون و خطا را هزاران وهزارن بار تکرارکنیم باید دید آن کشورهایی که تجارب موفقی در این زمینه داشته اند از چه راهکارهایی استفاده کرده اند.باید به علوم اجتماعی و انسانی توجه کرد و بیماری را ریشه ای درمان کرد .حذف فیزیکی دردی را درمان نمیکند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
+1000
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
+1000 کاملادرسته.متاسفانه اکثرا طوری نظرمیدهند که گویا درمورد حیوانات صحبت میکنن.
هرچی سراین مردم میاد حقشونه.همتون بی رحمید.خدا خوب شناختتون کاره ای نشدید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
2
148
اگر این اتفاق در کره جنوبی یا ژاپن می افتاد حتما وزیر کشور یا حداقل فرمانده نیروی انتظامی یرکنار می شد یا استعفا می داد در کشور ما هیچ اتفاقی نمی افته و مسولین مصونیت دارند و باید منظر حوادث تلخ تر شد بابا کی می خواهید بفهمید معتاد به شیشه یعنی ین جنایتکار و قاتل که باید با او برخورد کرد
پاسخ ها
علی
| QATAR |
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
استغفا...؟؟!! اونم تو ایران ..من که هنوز ندیدم کسی تو ایران استعفا بده!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
0
316
خواهر من در ایستگاه مترو پسر جوانی رو مشاهده کرده بود که پس از مصرف شیشه و در حالت غیر عادی و پابرهنه در حال گشت زنی و انجام اقدامات خطرناک بوده. می گفت هیچ ماموری هم نبود تا با او که کاملا رفتار پرخطری داشت برخورد کنه. خواهرم می گفت ولی وقتی از همین ایستگاه بیرون اومدم شاهد کلی ون گشت ارشاد و مامور نیروی انتظامی بودم که آماده برخورد با خانمهای به قول خودشون بدحجاب بودند. اولویتهای این جامعه اشتباه نوشته شده است.
پاسخ ها
علیرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
عالی گفتی ناشناس .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
1
82
زنگ خطر بصدا درآمده اگر مسئولین صدای این زنگ را نشنوند و جلوی آنرا نگیرند دیگر درمقابل سیل ویرانگر این جنایات کسی درامان نخواهد ماند.
سعيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
0
118
تا زماني كه مواد و مواد فروش وجود داتشه باشد معتاد هم هست و تا زماني كه معتاد باشد جنابت هم متصور است. بي جهت به دنبال راههاي عجيب و غريب نرويد. با توجه به سود بالاي تجارت اين مواد خطرناك به جرات ميتوانم بگويم كه همه دلالان و مواد فروشان را نميتوانيد جمع َآوري و دستگير كنيد. اعدام هم كار ساز نيست. سود آنچنان چشم گير است كه خيلي ها جرات خانه خراب كردن ديگران و تباه كردن زندگي ديگران را به راحتي به خود ميدهند. در گراني كه مسئولين محترم تبحر خاصي دارند. اين مواد را اينقدر گران كنيد كه عده خاصي كه پولشان حرام است آن را خريداري نمايند تا در عرض 4-5 سال به اون دنيا برن تا هم شر مفسدين اقاصادي رو كم كرده باشيم و افرادي كه وسعشون نميرسه درگير اين مواد نشن. خيلي هم راحت ميشه گرونش كرد. مواد اوليش رو همسوتن ميشناسين. اين مواد را انحصار كنين و به مصرف كننده هاي نهائي شناخته شده بدين با نظارت كامل از بازار هم جمع كنين مواد اوليش رو و جرم داشتن اين مواد اوليه بودن مجوز همون سازمان انحصاري رو هم مرادف با شيشه بكنين ببينين ديگه توي ناصر خسرو اون آقائي كه بنز سوار ميشه جرات ميكنه راحت و بدون هيچ ترسي اون رو بفروشه يا نه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
141
136
راه حل اين نيست . به معتادان بايد به چشم بيمار نگاه كرد و به صورت جدي براي درمان اونها اقدام كرد . شما تا حالا هلند رفتين ؟ در هلند مي تونيد انواع و اقسام مواد مخدر رو در كافي شاپ ها پيدا كنيد . آمار جرم و جنايت هم در اين كشور بسيار پائينه . هلند خيلي بيش از اونچه كه فكر كنيد آزاده . دليل اين اعمال معتادان صرفا اعتياد آونها نيست . اعتياد آتشي است كه بر روي بنزين گرفتاري و ناراحتي هاي رواني فرد ريخته مي شه و باعث ميشه كه آتش بگيره . ازادي و دموكزاسي رو به مردم بديد ، شرايط يك زندگي شرافت مندانه رو فراهم كنيد ، به مردم به ديده تحقير نگاه نكنيد ، بهشون هزار حجور انگ از ضديت با فلان و بهمان تا جاسوس و خس و خاشاك نگيد خود به خود همه چيز درست ميشه و انوقت لازم نيست نويسنده محترم اين نوشته احساساتي رو بنويسه و از اين همه جنايت بناله . خودش گفته متاسفانه آماراعتياد در ايران زياده . به اين فكر كرديد كه چرا اين آمار بالاست و ايران زياد معتاد داره ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
3
30
بخاطر اين كه بيمار محسوب ميشوند پس از ترك در كمپهاي ترك اعتياد براحتي مجددا به سمت مواد واعتياد ميروند و فقط هزينه اي سنگين را به خانواده و جامعه تحميل ميكنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
3
117
سلام
می گن سیگار پله اول اعتیاده!
جالبه توی ایران توی روز مبارزه با دخانیات کارخونه سیگار افتتاح می شه
توتون و تنباکو با نرخ ارز مبادله ای توی اولویت هفتم ( مهمتر از رایانه که واقعا یک وسیله برای پیشرفته) وارد می شه
خب حال اگر ما این سیگار رو وارد نکنیم چی می شه:
1- هزینه درمان سیگاری ها روی دوش دولت نمیاد
2- انگل اجتماعی کم کی شه
3- جوون های این مملکت وقتشون رو برای کشیدن سیگار (البته منظورم از سیگار، سیگار و تمام مواد دخانیه مثل قلیون و سیگار و ...) حروم نمی کنن
4- کمتر بیماری های جدید و صعب العلاج به وجود میاد
5- جامعه از نظر امنیت خیلی بالا تر می ره
6- بودجه ای که قرار صرف درمان معتادین و سیگاری ها بشه می ره و صرف پیشرفت و آبادانی مملکت می شه
اگر کسی واقعا با این نظرات مخالفه ببه من هم میل بزنه شاید واقعا نظرش قابل شنیدن باشه
در آخرش هم بگم که احتمالا این روشنفکری احمقانه احتمالا کار همین سوداگران مرگه که می گن معتاد بیمار است و نه مجرم
در حالی که اعتیاد خودش یک مادر جرمه که باید واقعا با اون با شدت بسیار زیاد (حتی بیشتر از مسائل اقتصادی!!! چون که اعتیاد خودش به وجود آورنده مشکله) برخورد بشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
0
88
تاوقتی مسولین بی خیالندهمین آش وهمین کاسه هست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
99
15
عقل كل فكر كردي جند تا جزيره لازمه؟
آقاي همفكري، خودت با چند تا متخصص به اين نتيجه رسيدي؟
ضرب العجل اگه مي تونستند كه بيشترشان ترك مي كردند
نوشته شما بيشتر مقصر نشان دادن مسئولين و تحريك و ناميدي مردمه پس نقش فرهنگ سازي و هدايت شما بعنوان رسانه چي ميشه؟
اگر از سالها قبل بجاي اتهام زني و فرا فكني به فكر مردم بودي مي توانستي خانواده ها و بسياري از اين جوانان را بدرستي هدايت كني.
راستي بجز نق و بولد مشكلات چقدر در فرهنگ و هدايت مردم نقش داشتي؟
مسئوليت شما بعنوان رسانه چيست؟
كدام ناهنجاري با تلاش شما _لا اقل درصد كمي_ اصلاح شده است؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
2
37
چند دهه پیش چینی ها همین مشکل رو داشتن ولی با روش یا ترک کنید یا مجازات میشین آمار معتادین رو به شدت کاهش دادن ؛ درسته این حرفا تکراری شده ولی مطمئن باشید اگه وضعیت کار و رفاه و خیلی چیزای دیگه توی جامعه درست بود الان شاید انقدر معتاد نداشتیم !
سهراب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
0
78
نمیدانم کی به این نتیجه میرسیم که قوانین ما مشکل دارن .هر چند سال قوانین متناسب با شرایط جامعه باید عوض بشه . قابل توجه مسوولان خفته وچشم بسته وشعارزده ما که روز به روز اعتیاد وفساد وجنایت بیشتر میشه دست شما درد نکنه
شاهد
BELGIUM
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
4
11
لازمست جامعه بازتر شود که کمتر بسوی مواد بروند وتولید کنندگان وفروشندگان مواد مخدر به اشد مجازات برسند و معتادان به جزایر همیشهایرانی تنب بزرگ وکوچک گسیل شوندتا در آنجا خود را پاک کنند ویا تا پایان در آنجا بمانند.
آنها بیمارندولی بیمار نمیتواند ونباید جنایت کند، آنها خود را بیمار کردهاند وبیمار جامعه هستند ، بیماریست که بامصرف داروش(مواد) نرمال نیست وبا نداشتنش ومصرفش وحشی وهار میشود.
آقای محمدی نگفته که بزرگترین حزب وگروه وفرقه در ایران معتادان هستند و در تمام قشرهای جامعه وجود دارند،واز گراس وحشیش،تریاک و شیره،هروئینوکراک وصد نوع مواد شیمیایی خطر ناکتر استفاده میکنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
2
40
سوال: تا چه زمانی باید جنایات معتادان را تحمل کنیم؟ جواب: تا زمانی که یکی از اونها ما رو از پا در بیاره
ناشناس
GERMANY
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
3
59
1000 LIKE
معین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
5
62
بسیار بسیار از این یادداشت تان سپاسگزارم. سالهاست این دیدگاه را قبول دارم و بارها در هر جایی که توانستن بیان کردم. اینکه :
واقعیت ، بسیار ساده است و نیازی به پیچاندن موضوع نیست. هم قانون صراحتاً حمل ، نگهداری ،خرید و فروش و مصرف مواد مخدر را منع کرده و هم عقل و وجدان عمومی جامعه آن را امری وقیح می داند.
بنابراین وقتی یک کار زشت که در قانون نیز جرم انگاری شده از کسی سر بزند ، او مجرم است و مجرم هم باید مجازات شود ، نه این که با "بیمار" نامیدنش ، مردم را در معرض خطرات گاه مرگبار او قرار دهند.
و :
بنابراین باید واقع بین بود و با همفکری متخصصان ، زمانی را به عنوان "ضرب الاجل ترک اعتیاد" تعریف و به صورت "قانون" ، اعلام عمومی کرد.

سپاسگزارم
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
1
12
باسلام امنیت مهمترین ارکان یک جامعه است خواهشمنداست از مسئولین بخواهید تدابیر ی اتخاذ شود که نخبگان جذب نیروی انتظامی شوند که این خود مهمترین واولین قدم می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
تا زمانیکه عصر بگیر و صبح رهایش کن باشد وضع همین است که هست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
27
86
خدا بیامرزه خلخالی رو از زمان ایشون به بعد اقایان دارند فرهنگ سازی میکنند کی میخواد این فرهنگ سازی جواب بده خدا میدونه تازه رکورد بیشترین مصرف کننده مواد مخدر در جهان ماله ایانه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
از قدیم گفته اند جواب های ، هوی است. با افرادی مثل معتاد ها که در وحله اول خودشانرا، بعد خانواده شان را، بعد فامیل شان، بعد شهرشان بدنام و بدبختی می کشانند باید با شدیدترین روشها برخورد نمود.
رشتی
GERMANY
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
9
55
اگر معتادان را بعنوان مجازات برای بیابان زدایی می بردند کشور تا بحال گلستان شده بوذد - اما حیف که مسئولان نا لایق و ترسو از حقوق بشر بین المللی میترسند و چوبش را باید مردم بخورند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
5
7
تبعید قایده نداره چون هم راه برار دارن هم یه منطقه رو به گند میکشن کمپ های مخصوص در جزایری که قابل دسترسی نباشه تا پاک شن یه چا عین جزیره تو فیلم پاپیون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
2
79
در کشور ما تنها جنسی که قیمتش ارزان است و هر روز کمتر و کمتر می شود همین مواد مخدر است . مسئولین اگر تدبیری نکنند وضعیت در سالهای آینده از این هم بدتر خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
کاملاً صحیح است تورم بر همه اجناس اثر گذاشته الا مواد مخدر.نه تعزیرات دارد نه کمیته تنظیم بازار، نه بهش یارانه می دهند و نه نظارتی دارد!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
0
37
معتاد هم بیمار است هم مجرم.یعنی هم باید مجازات شود هم درمان. هیچکدام هم مانع دیگری نیست.
جیرتان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
57
14
مگر ادمهای سالم و غیر معتاد جنایت

نمیکنن چرا فرافکنی میکنید این اقای نویسنده احتمالا صاحب یکی از بنگاهها
ترک اعتیاد نیست یا فروشنده شیشه های متادون
شما اگر راست میگید اراذل و اوباش
را از خیابونها جمع کنید نه اینکه به نیمی
از جمعیت ایران توهن کنید داداشی
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
چی میزنی داداش؟
توپ توپیا !
انور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
2
11
البته انورش هم در نظر گرفت 1)مخفی نگه داشتن اعتیاد توسط فرد وخانواده ترس از تبعید 2)تهیه مواد توسط خانواده اش با قیمت گرانتر3)دست های پنهان در پخش مواد قطع شوند سخت است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
82
57
اگر جوانان شغل میداشتند وتمام سرگرمیها ی انان ممنوع نشده بود دنبال اعتیاد نمی رفتند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
بعضی ها اولش شغل هم دارند، خانواده هم دارند، پول هم دارند ولی چرا معتاد شدند این مسئله است! درضمن مگر آدم بیکار وقتی معتاد می شه بهش شغل میدهند؟ اینکه که میشه قوز بالا قوز!!!
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
9
64
باید بگیرن و جمعشون کنن ببرن بریزن تو دریا بعد ببینم کی میتونه مواد بکشه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
4
92
خشونت در همه ابعاد گسترش پیدا کرده. فقط محدود به معتادین نیست.
عوامل گسترش خشونت در جامعه:
احساس سرخوردگی، ناکامی، افسردگی.
احساس اینکه مورد چپاول، غارت، تجاوز قرار گرفتید و خود را محق به اعمال خشونت میدونید! و معمولاً این خشونت رو در مورد یکی مثل خودتون اعمال می کنید. (3000 میلیارد چی شد؟!).
خشونت فقط فیزیکی نیست. رشوه گرفتن، تحقیر دیگران برای جبران احساس ناکامی و حقارت،... نیز خشونت محسوب میشند. و بتدریج در جامعه پخش میشند و در نهایت ممکنه به خشونت فیزیکی منتهی بشند.
زمانی که نوسانات قیمت ارز و سکه وجود داره، و ثبات اقتصادی در حال حاضر وجود نداره، احساس عدم امنیت مالی و شغلی وجود داره، همه این ها باعث میشه رفتارهای پریشان و احساسی خارج از کنترل بیشتر بشند.
هیچکدام از اینکه قربانی و یا حتی عامل ترویج خشونت باشیم در امان نیستیم!
بهتر نیست ریشه ای تر به مساله نگاه کنیم؟ خشونت مساله خیلی پیچیده ای هست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
0
217
این همه مواد گرم گرم از مرزها وارد نمی شود بلکه با تریلی از مر زهای قانونی وارد کشور می شوند
ناشناس
UNITED STATES
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
1
105
نیروی انتظامی باغیرت کلاهش را بالاتر بگذارد و گشت های ارشاد عزیز بیشتر به موی دخترها گیر بدهد. اصلا اینها کار صهیونیستها هست شما که هم که این اخبار تشویش کننده اذاهن عمومی رو مینویسید همدست دشمنانید
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
بیچاره نیروی انتظامی، دوست عزیز برای هر یک نفر که این نیرو نمی تواند یک پلیس بگذارد باید من ایرانی فهم و شعورم برسد که ای بابا من یک انسانم و هدف خدا از آفریدن من شاید این بوده که خیر و صلاحی به خودم خانواده ام و مردم کشورم برسونم نه اینکه انگشت نمای مردم شده و با ابروی خود و خانواده ام بازی کرده و دست آخر گوشه یک خرابه، کنار جوی آب و... با حالتی نکبت بار بمیرم.
منصور جمالی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
5
192
تنها راه برخورد موثر با اعتیاد و معتاد همان روشی است که مائو با استفاده از آن اعتیاد را در کشور چین ریشه کن کرد. باید آنقدر برخوردها سخت و شدید شود تا هزینه اعتیاد بالا رود. با این دیدگاه های وارداتی نمی توان به جایی رسید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
1
32
با اون 3000میلیارد چند تا شغل میشد ایجاد کرد،که به طبع اون اعتیاد هم کمتر بشه، اصلا نفهمیدیم نتیجه دادگاه هم به کجا کشید.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
بیشتر افراد معتاد قبلاً شغل داشتند فهم و شعور نداشتند که خود و خانواده خود را به فلاکت انداختند. بیخودی مسائل را به هم ربط ندهیم. هرچند در جای خودش باید به آن موضوع هم پرداخت و میشود بخشی ازمعضل بیکاری را به مسئله گره زد.
مرتضی جعفری پور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
0
23
فقط اینو میدونم خدا رحم کرده به ایرانیها که داشتن اسلحه در ایران مثل امریکا ازاد نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
202
23
این چه مزخرفیه که نوشتید! سایت عصر ایران گاهی اوقات برخلاف منش کلیش احساسی شده شبیه روزنامه های زرد عمل می کند.

معتاد چه ربطی دارد به متجاوز؟ متجاوز معمولا بیمار روحی است ولی قبل از اینکه بیماریش شدید شود و به دیگران خطری وارد کند نمی توان او را تبعید کرد یا کشت و..

متجاوز به حقوق دیگران تجاوز می کند. معتادی که به حقوق دیگران تجاوزی نکرده یعنی تا یپش از تجاوز به حقوق دیگران چرا باید تبعید شود؟ اصلا شما چه کاره هستید به کسی بگویید معتاد باشد یا نباشد؟ به خوش ضربه بزند یا نزند!

معتاد مسلما بیماراست و خطر آن کمتر از خطر بیماری جنسی که در مرز انفجار در کشور ما قرار دارد می باشد. برویدتمام بیماران جنسی را هم تعبید کنید.

که البته بعید نیست که مشمول این قضیه بشیم " که نه تو مانی و نه من"

چون می دونم منطقی هستید نوشتم که یک تلنگری بخورید انتشارش نشونه فهم بالای شماست.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
خیلی منطق ایشون بالاست . من که به همه منطق خودم شک کردم !
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
دوست عزیز اگر همین فرد معتاد خدای نکرده به خواهر و برادر تو تعرض کرد میشود مجرم و متجاوز ولی تا زمانیکه به من نوعی کاری نداشته باشد میشود بیمار. در ضمن بیماری یک فرد ناخواسته است ولی معتاد شدن یک عمل کاملاً آگاهانه و از روی قصد می باشد اکثریت معتادان قبلاً فقیر و بیکار نبودند بلکه اعتیاد این ها را به این حال و روز انداخته است و اکثر اینها حداق دیگر معتادان را دیده بودند که به چه حال و روزی مبتلا شده اند پس چرا بدنبال آن رفته اند! پس اینجا معلوم میشود گرایش به اعتیاد یک عمل خود خواسته می باشد.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
احسنت به کسی که جواب این بنده خدا رو داده ، اعتیاد عملی است خود آگاه.باید مجازات بشه.معلوم میشه طرف معتاده که از مجازات می ترسه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
6
69
نظر كاملا كارشناسانه بود من كه سابقه كار كردن با معتاد دارم واقعا معتقدم معتاد مجرم است بودجه هاي كلان در خصوص اعتياد در بهزيستي به هرز ميرود بدون كارايي واثربخشي لازم . خواهشمند بودجه اين سازمان در اين خصوص بررسي كنيد تا ببنيد چقدرمنابع را به هدر ميدهند بدون انكه كاري كنند.
کسری بدیعی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
0
33
مااین همه برسرمعتادان دادمیکشیم ومعتقدیم که بایداشدمجارات رابرآنهااعمال کردولی آیاکسی فکرمیکندکه معتادان نه چندین هزار،بلکه میلیونهانفرهستندوآمارواقعی بیشترازرقم اعلام شده است.چرابه فکراین نیستم که چرادرجامعه ما،افرادبه راحتی وبزودی به دام اعتیادمی افتندوروربه روزسن اعتیاددرجامعه ماپایین می آیدوبرخلاف دیگرجاها،شدت وحدت اعتبادنیزویرانگرهست.بایدبه دمبال علت بودنه معلول.اگریک معتادراازبین ببریم به جای آن چندین معتادبه وجودخواهدآمد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
مسئولان بصورت جدی وارد مبارزه با مافیای مواد مخدر نمی شوند با این شرایط مبارزه با قاچاق مواد مخدر پس این همه مواد از کجا وارد و در کشور بصورت شبانه روزی پخش می شود. توزیع کنندگان و معتادان دیگر ترسی از بده و بستان مواد و پول حتی در ملا عام ندارند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
6
39
این عربستان اگر همه کارهاش بیخودی باشه ولی انصافا با این قاچاقچی ها و معتادها خوب برخورد می کنه.یکی باید پیدا شه و مثل مائو در چین ریشه اینهارو بزنه
masoud
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
2
87
مقاله نویس محترم چرا از خود نمی پرسند که چرا این همه معتاد داریم ؟ از همه قشری و از همه سنی. چرا به خود جرنت نمی دهید به دنبال ریشه های تمایل به افیون در جامعه باشید؟ پرداختن به ریشه ها و چرائی وجود یک فضای معتاد پرور مخاطراتی دارد که قطعا شما زحمت قبول آن را نمیکشید. با این نوع مقالات که دهها مانند آن تاکنون منتشر شده است به جائی نخواهیم رسید چنانکه تاکنون نرسیدیم. تردیدی نیست که روزهای فاجعه آمیزتری در پیش است. خداوند همه ما را از شر تبعات اعتیاد و افیون حفظ نماید . آمین
پیمان
UNITED KINGDOM
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
8
7
این راه های مسخره و هزینه بر مثل تبعید جواب نمیده . شش ماه مهلت به معتادها بدید و بعد همه را اعدام کنید مگر اینکه در این 6 ماه ترک کنند .
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
1
11
چند روز پیش تو قزوین یه بچه 12 ساله از بس از پدرش که معتاد به شیشه بوده کتک میخورده خودش رو از طبقه چهارم آپارتمان بیرون پرت میکنه و کشته میشه
توجه: جایگزینی فرزند پیشمرگ به جای پدر معتاد بیکار ضمنا" همسر ایشان نیز معلم میباشد
سبا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
2
29
اردوگاه کار اجباری عادلانه ترین و سنجیده ترین راه
برای این امر مهم است
که متاسفانه دولت در اینن زمینه هیچکاری انجام نداده است .
اگر هزینه تابلوهای نصب شده در کنار جاده های ایران برای ارسال صلوات را برای این کار خرج میکردیم نه تنها آبروی یک کشور اسلامی با این همه معتاد در دنیا نمیرفت بلکه جامعه از نظر روحی و روانی هم بیش از ارسال یک صلوات به فیض میرسید .
متین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
64
17
از این همه کامنت خشونت امیز و احساسی متعجم. اعتیاد یه معضل اجتماعی پیچیده هست. معتادها هم بخشی از جامعه و شاید نزدیکان ما باشند اکثریت هم ادمای بدی نیستن. خدایش با این همه اعدام به کجا رسیدیم. راه تو پاک کردن صورت مساله نیس. خشونت یه نفر هم به پای همه نوشته نمیشه. معتادها هم مثل بقیه جامعه خوب و بد دارند. اعتیاد یه اسیب اجتماعیه و یه بیماری علاجش هم یه تخصصه. جرم هم می تونه از هرکسی سر بزنه از جمله معتاد. پس شما را به خدا اینقدر خشونت رسمی را ترویج نکنید.
ناشناس
GERMANY
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
1
9
عصر ایران . این طور که شما معتقد هستین کم کم یک روزی خواهید نوشت باید معتادها را سریعا اعدام کرد تا مشکل جامعه حل شود . نخیر مشکلات اجتماعی ایران با این قبیل راه حلها کم نمی شود . همانطور که تا کنون نشده . هر چند می دانم نوشتن ریشه های مشکل و راه حل های درست برایتان مقدور نیست
ali2000
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
3
12
به نام خدایی که همین نزدیکی هاست
برادر عزیز مقاله نویس دمت گرم و قلمت روان چه راحت نسخه x میلیون ادم فلکزده و توسری خور را پیچیدی ایا یک لحظه فقط یک لحظه فکر نکردی ایا معتاد علت است یا معلول منهم با نفس اعتیاد مشکل دارم خیلی هم مشکل دارم اما از تو می پرسم در خیابان مدنی یک معتاد با قمه بیست نفر را تکه پاره کرد در بد ترین حالت بگو ببینم انانکه سه هزار میلیارد بردند و انانیکه بنا به مصلحت نامی از دزدی هایشان فعلا به میان نیامده و فردا هم نام و هم مقدار را تاریخ برملا خواهد کرد انان چند میلیون انسان را زخمی که نه روزی ده بار کشته اند و زنده کرده اند به جای خدا تصمیم نگیریم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
1
75
من چند بار با پليس 110 تماس گرفتم واعلام كردم فردي مواد مخدر شيشه مي فروشد ولي پليس هيچ اقدامي نكرد ، شايد فروش شيشه از نظر پليس مجاز مي باشد.
زارع
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
0
16
آن روز كه خشخاش در ايران كشت ميشد .معتاد كمتر از امروز بود كه با ان مبارزه ميشود.ميگويند در زندان راهتتر مواد پيدا ميشود؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
0
16
بايد ببينيم سود قاچاق اين مواد به جيب كي ميره !!!! با اين شبكه مافيايي كه خيلي قويه و كسي جرات ايستادگي در برابر اون رو نداره و ... كاري از پيش نميره !!! خانه از پاي بست ويران است !!! بايد سوخت و ساخت !!!
sabet
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
1
12
اعتیاد خود معلول اجتماع است برای درمان معلول ، علت را باید علاج کرد که علت هم چیزی نیست جز سیستم ناکارآمد و شعارزده .
بابک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
7
10
متاسفم که همچین نقد ضعیفی رو گذاشتید تو سایتتون، نقدهای شما همیشه منصفانه و منطقیه اما این بار برعکسه، همه اینا درست، ولی اینو بدونید همه این حرفها مال قبل از اعتیاده، اما دیگه بعد از اعتیاد جریان فرق میکنه، حداقل اینو باید بگیم که معتاد یک بیمار خطرناکه، ولی باید قبول کنیم که معتاد واقعا یه بیماره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
49
8
وقتی کار نیست وقتی تو جامعه جایگاهی نداری نه زندگی درست حسابی نه چیزی اگر زمینه هم داشته باشی همه این فکر و خیالها آدما روانی میکنه میرن سراغ یه چیزی که از این دنیا آزاد شن بی خیال شن از این همه رنج بعد معتاد میشن اقتصاد رو درست کنید روان جوانها را سالم کنید آرامش را بیارید به زندگی تا کسی سراغ این مسائل نره
سعید عبدالهی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
0
10
البته تحلیل شما کاملا درست و منطقی است اما اشکال کار این است که شما درباره آخر کار این بیماری که مصرف مواد مخدر است نوشته اید که کاملا درست است اما همه ما خوب می دانیم هیچ انسانی مجرم یا معتاد به دنیا نمی آید پس چه می شود که عده ای معتاد شده عده ای دیگر قاتل و ... آیا رفتار های غلط در جامعه ، فقر و فقر فرهنگی را نمی توان عامل و ریشه آن دانست آیا آنها را نمی توان قربانیان اصلی نابهنجاریهای جامعه نامید به طور مثال چند وقت پیش ویدیویی در اینترنت منتشر شد که یک به اصطلاح معلم برای تنبیه دو کودک دانش آموز آنها را وادار می کرد که یکدیگر را به شدت هرچه تمام تر کتک بزنند آیا در صورت تداوم این روشها کودکان ما در آینده تبدیل به انسانهایی عقده ای نمی شوند پس صرف نظر از جنایات بی شمار معتادان که اصلا قابل کتمان نیست بهتر است نگاهی به فقر فرهنگی خودمان و گذشته آنها بکنیم
ناشناس
-
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
8
3
جو گير شدن به سبك لمپني "روشنفکر بازی قدیمیِ «معتاد بیمار است ، نه مجرم» است! "

بنده در يكي از شهرهاي غرب كشور زندگي مي كنم و بصورت آشكاري سياست هاي مناسب مبارزه با مواد مخدر را در شهرمان را از حدود 20 سال پيش كه دبستاني بودم تا حالا مشاهده مي كنم از شمار افراد معتاد گرفته تا ....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
22
9
چيه بابا الكي شلوغش كرديد . بگيريد وبكشيد ؟ من خودم يه معتادم وضعم هم از خيلي از شما بهتره ، شغل و موقعيت خوبي هم دارم ، خيلي از كارائي هم كه شماها مثلا سالمها ! ميكنيد نمكنم .بريد دنبال كارتون بابا!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
5
5
محرومیت از کلیه خدمات و فعالیتهای اجتماعی فکر کنم جواب بدهد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
4
44
دوستام من 25 سال دارم و بهترین دوستم الان حدودا یه کسال میشه که پاکی داره و به این بیماری مبتات شده بود.
بیاییم منطقی باشیم الان همه ما میتونستیم معتاد باشیم فقط با یک یا دو بار مصرف شما هم آلوده میشین فکر میکنید کسی که پدر مادرش کتک میزنه از اول همینجوری بوده؟؟؟
وقتی تو جامعه تفریح نباشه جامعه ای که میزان بیماری های روانی بالایی داشته باشه مسلما باید وضع بدتر از این باشه. متاسفانه هیچ خوشی و سرگرمی ما جونا نداریم به ادم برای یک لحظه خوشی مواد مصرف میکنه و بعد ز یکسال به عنوان یه معتاد و انکل به جامعه تحمیل میشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
2
8
به نظر من جماعت معتادی که به قول نویسنده محترم به اعتیاد خود اسرار دارند را با به بدترین شکل ممکن مجازات کرد. از جمله تبعید، فرستادن به اردوگاه کار اجباری، سلب حقوق اجتماعی، سلب حقوق مالکیت و ...
کامیار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
3
15
آقای محمدی عزیز، بنده به عنوان یک مخاطب که نوشته های شما را دنبال می کنم شخصا با این مقاله و پیشنهاد شما بسیار متعجب شدم.

فکر می‌کنم اگر دوستان و شهروندان از نزدیک با یک معتاد سر و کار داشته باشند، قضاوت هایشان راجع به معتاد تغییر می کند.

اساسا اجرایی بودن چنین طرحی را غیر ممکن می‌دانم.
اگر قرار به تبعید معتادان است. باید فضایی را در نظر بگیرید که جمعیتی میلیونی را بتوانیم در آن گرد هم آوریم و به نوعی آن ها را از لحاظ روحی و اجتماعی توانمند کنیم.

به نظر شما اساسا در چنین مقیاسی و با وجود طیف های مختلف معتاد در جامعه امکان اجرا کردن چنین طرحی وجود دارد؟

اساسا اگر فرض بگیریم از فردا هیچ معتادی در جامعه نیست و همه در جزیره ای دور افتاده مشغول گذران زندگی و تربیت هستند آیا به نظر شما در بستر کنونی که در جامعه وجود دارد هیچ معتاد جدیدی متولد نمی شود؟ هیچ قتل و غارت و جرمی واقع نخواهد شد؟

آیا به نظر شما شناسایی همه معتادان کشور وجود دارد؟

در بسیاری از جرم هایی که اتفاق می‌افتد مجرم پیش از وقوع جرم آگاه است که حکمش اعدام است اما بازهم این جرم اتفاق می افتد؟ به نظر شما علت چیست؟ کسی که اساسا سنگین ترین حکم برایش بازدارندگی ندارد در چه وضعیت روحی فکری قرار دارد؟
فرض که افراد از تبعات سنگین معتاد شدن آگاه باشند به نظر شما کسی که زندگی ش را باخته و در شرایط متناقض روحی و جسمی قرار دارد به این مساله توجه می کند.

به نظر بنده اگر قرار بود چنین برخوردهایی تاثیر خود را نشان دهد ما باید در برخرودهایی مانند اعدام در ملا عام نتایج بازدارندگی این اقدامات را مشاهده می‌کردیم.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
عزیزم معتادان خطرناک کم هستن باید اون ها رو به شدت مجازات کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
2
6
ما ظرفیتمون خیلی بالاتر از این حرفها است!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
3
18
پیشنهادشمااشتباه بایددنبال علت رفت بایدفرهنگسازی کردروح وروان فرزندان ازسنین نوجوانی درخانواده وجامعه ازگزند
مخاطرات سالم نگه داشت ضمنا دلایل این رفتارهادرجامعه ازچنین افرادی پرسیدتامشکلات ریشه ای حل شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
1
2
سه راه حل براي نجات كشور از دست معتادان خانمانسور 1- درمان معتادين بي گناه 2- فرستاذن معتادين گستاخ به اردوگاههاي كار اجباري در شرائط سخت 3- اعذام معتادين خلافكار و مجرم در اسرع زمان بدون تخفيف و ترحم . غيراز اين همه تشريفات و تعارفات است كه هيچ نتيجه اي نداشته و نخواهد داشت .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
2
2
همشون رو یکجا جمع کنید و مواد دراختیارشون بذارید تا به حدی بکشن تا بمیرن حیف پول نیست که هزینه درمان اینا میکنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
1
2
واقعا فکر میکنید نابود کردن اعتیاد در جامعه از نابودی حزب توده ،گروه فرقان و....سخت تره یا .!؟؟؟
پسر بابام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
2
2
همه اينها تقصير خود جامعست . جامعه باعث ميشه كه جوونامون معتاد بشن حال خودش هم ضربشو داره ميخوره
سلاح‌ های جدید کلاشینکف، آسمان را تسخیر می‌کنند (+عکس) پاپیروس دو هزار ساله‌ای که احتمالا راز «آرامگاه افلاطون» را فاش می‌کند (+عکس) چرا فلسفه کانت در میانه جنگ‌های امروزین هنوز کار می‌کند؟ پرفروش ترین داروها در سال ۱۴۰۲ در ایران ( +اینفوگرافی) برای تقویت حافظه چی بخوریم؟ رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید! خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا (+عکس) گنج داریوش سوم هخامنشی؛ گنجینه ای عظیم که هنوز پیدا نشده است نگاهی به شادترین کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی) هوش اجتماعی مدیران چیست؟! لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته خودروهای مشهور با فروش غافلگیرکننده، از بیتل تا ماتیز و پژو 206 (+عکس) رگبار شدید باران از فردا شروع می شود اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان کاخ سفید: هنوز در خصوص دیدار بایدن و اردوغان برنامه‌ریزی نشده است
وبگردی