کد خبر ۳۰۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۱۵ آذر ۱۳۸۶ - 06 December 2007
به نظر می رسد تحریف محتوای سخنان رییس جمهور امری سهوی نبوده و آمیخته با نوعی شیطنت باشد.


رجانیوز در واکنشی تند به خبرگزاری مهر در خبری با عنوان "تحليل مشترک مهر، بوش و اولمرت با چاشني تحريف سخنان احمدي‌نژاد!" نوشت:
 
خبرگزاری وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی که امروز با ژست ابراز تردید در مقابل گزارش 16 نهاد جاسوسی امریکا، در 2 گزارش جداگانه مقامهای رسمی کشور را متهم به شتابزدگی کرده است، برای تکمیل این پروژه، اظهارات رئیس جمهور در ایلام را تحریف کرد.

به گزارش رجانیوز، در حالیکه رییس جمهور در جمع مردم ایلام، پس از تشریح روند پيروزي هاي هسته اي گفته بود "بزرگترين پيروزي سياسي سده اخير نصيب ملت ايران شده است و بايد هشيار بود تا لطمه نبيند و يا معاوضه نشود"، با تحریف آشکار بخشی از سخنان وی تیتر "گزارش اطلاعاتی آمریکا بزرگترین پیروزی سیاسی سده اخیر ملت ایران است"، را انتخاب کرده بود.

این در حالیست که رئیس جمهور در بخش دیگری از اظهارات خود به این پرداخته و تأکید کرده بود: "گزارش سازمانهاي اطلاعاتي امریکا به صراحت اعلام كرد ملت ايران در مسير درست موضوع هسته‌اي است. اين گزارش ديروز گرچه به ظاهر براي حل مشكلات دولت امریکا و عبور دادن دولت امریکا از بن بست است، اما در حقيقت اعلام پيروزي ملت ايران در ماجراي هسته اي در مقابل همه قدرتهاي جهاني است."

از سوی دیگر، در حالیکه تمام رسانه های غربی از جمله خبرگزاری فرانسه، آسوشیتدپرس، سی.ان.ان، واشنگتن پست و...، از این گزارش به شکست آشکاری برای سیاست خارجی بوش، یاد کرده و تنها برخی شخصیت های صهیونیست مانند اولمرت و باراک، گزارش مزبور را  بی اهمیت خوانده بودند، خبرگزاری مهر نیز در گفتار تحلیلی سیاسی که با تیتر "10 نکته تأمل برانگیز درباره گزارش سازمان های جاسوسی آمریکا" منتشر شده بود، این گزارش را به رغم تناقض ظاهری! در طول گزارش سابق قلمداد نمود و سخنان برخی را که این گزارش را در تناقض با گزارش دو سال گذشته دانسته بودند نادرست ارزیابی نموده بود.

همچنین در گزارشی که به قلم مدیرعامل این خبرگزاری منتشر شد، وی رئیس جمهور و مقامهای رسمی را به شتابزدگی متهم کرد.

بر این اساس، به نظر می رسد تحریف محتوای سخنان رییس جمهور امری سهوی نبوده و آمیخته با نوعی شیطنت باشد.

این خبرگزاری پیش از این نیز شایعاتی علیه دولت کار کرده بود. خبر استعفای متکی پس از استعفای لاریجانی، نخستین بار توسط این خبرگزاری مخابره شد. خبری که به علت موقعیت ویژه ارسال آن و اثراتی که بر جای گذاشت، رییس جمهور را ناگزیر کرد، شخصاً نسبت به تکذیب آن اقدام کند.

گفتنی است خبرگزاری مهر با بودجه دولتی از ردیف بودجه سازمان تبلیغات اسلامی اداره می شود. رئیس جمهور قصد داشت در بودجه 87، بودجه همه دستگاههای فرهنگی را به منظور افزایش بهره وری و انضباط مالی متمرکز کند اما نهایتاً بودجه سازمان تبلیغات به همراه 3 نهاد دیگر جدا شد. با این حال، به دلیل کاهش بودجه این سازمان، گردانندگان ارشد این مجموعه دولت را تهدید به مقابله از طریق خبرگزاری مهر کرده بودند.

 

ارسال به تلگرام
ارسال به دوستان
تلگرام عصر ایران
پربازدید ها
علم و فناوری
عکس