۳۱ فروردين ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۱۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۸ - ۲۱-۰۹-۱۳۸۶
کد ۳۱۰۵۵
انتشار: ۲۳:۳۸ - ۲۱-۰۹-۱۳۸۶

نگاه فرانس پرس به ممنوعیت پوشیدن چکمه های زنانه در ایران

متاسفم که شما درباره چکمه های تعداد معدودی از دختران مرفه نگران هستید. من نگران مادرانی هستم که گوشت بر سر سفره های خود ندارند و فاقد هرگونه تن پوشی برای فرزندانشان هستند.


عصر ایران- ممنوعیت پوشیدن چکمه های بلند زنانه در ایران که با انتقاد برخی نمایندگان روحانی مجلس روبرو شده است در خبرگزاری فرانسه بازتاب یافت.

به گزارش عصر ایران (asriran.com) فرانس پرس در گزارشی نوشت: "چند روحانی مجلس ایران از رییس پلیس تهران به خاطر نشان دادن تعصب بیش از حد در مورد پوشش چکمه های زنانه انتقاد کردند."

در همین ارتباط سید هادی طباطبایی یک نماینده روحانی به روزنامه های داخلی گفت: "هیچ مقامی حق ندارد دین را با احساسات مخلوط کند و از جانب روحانیون اقدام به صدور و اجرای فتوا نماید."

وی افزود: "چنین رفتاری اسلام را لکه دار می کند."

براساس این گزارش پلیس ایران هفته گذشته اقدام به آغاز طرحی موسوم به مبارزه زمستانی با پوشش های غیراسلامی کرد. این طرح در ادامه اقدامات سرسختانه و غیرمعمولی است که در فصل تابستان علیه زنان برخوردار از پوشش های غیرموجه به اجرا درآمد.

رییس پلیس تهران همچنین خبر داد که زنان در صورت پوشیدن چکمه های بلند هدف پلیس اخلاقی قرار خواهند گرفت. این طرح همچنین مشمول کسانی می شود که به جای روسری کلاه بر سر می گذارند و مانتوهای زمستانی تنگ و کوتاه می پوشند.

احمد رضا رادان چنین مدهایی را مصداق "تبرج" دانسته است؛ واژه ای اسلامی که به معنای خودنمایی زنان در برابر مردان نامحرم است.

محمد تقی رهبر یک نماینده اصفهان نیز گفته است: "پوشیدن چکمه های بلند همراه مانتو و سایر پوشش ها از طرف زن مسلمان منافاتی با اسلام ندارد."

این روحانی اصولگرا خاطرنشان کرد: "تعیین تبرج بر عهده روحانیون است و اظهارات سردار رادان در چارچوب مسوولیت های پلیس نیست. سازمان های فرهنگی باید در این خصوص تصمیم گیری کنند."

به نوشته فرانس پرس ایران در ماه آوریل یکی از شدیدترین قوانین سخت گیری اخلاقی خود در طول چند سال گذشته را با تذکر دادن به هزاران زنی که با پوشیدن مانتوهای کوتاه، تنگ و روسری های باز قوانین پوشش اسلامی را زیر پا می گذاشتند آغاز کرد.

طی سال های اخیر مد شده که زنان ایرانی در ماه های سرد زمستان چکمه های بلند همراه شلوارمی پوشند.

رادان اخیرا گفت: "پوشیدن چکمه بر روی شلوار طبق قوانین اسلامی مصداق تبرج و نمونه یک پوشش نامناسب است که با آن مقابله خواهد شد."

هر چند این اقدام مورد انتقاد برخی میانه روها قرار گرفته اما پلیس تاکید می کند که این طرح مورد حمایت مردم قرار دارد و اجرای آن برای بهبود امنیت در جامعه ضروری است.

"عشرت شایق" یک نماینده زن مجلس ایران با حمایت تلویحی از این طرح ضمن انتقاد از دامن زدن رسانه ها به این موضوع اظهار داشت: "متاسفم که شما درباره چکمه های تعداد معدودی از دختران مرفه نگران هستید. من نگران مادرانی هستم که گوشت بر سر سفره های خود ندارند و فاقد هرگونه تن پوشی برای فرزندانشان هستند."

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۴ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۲
0
1
ملاک برای ما، قران است. در قران نوشته شده به جز گردی صورت و از مچ دست، بقیه اعضای بدن زن باید پوشیده باشد. ولی در مورد چگونگی آن چیزی نوشته نشده است. بعنوان مثال ننوشته که نباید چکمه پوشید و یا مثلا شلوار را توی چکمه کرد یا نکرد ... متاسفانه برخورد نیروی انتظامی سلیقه ای است. ممکن است فرمانده بعدی نیروی انتظامی این را بد تشخیص ندهد. به هر حال ما باید تابع قانون باشیم و نه تابع سلیقه افراد. امیدوارم نمایندگان مردم در مجلس، بتوانند از این رفتار نیروی انتظامی با دختران و زنان جلوگیری کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۵ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۲
0
3
"پوشیدن چکمه های بلند همراه مانتو و سایر پوشش ها از طرف زن مسلمان منافاتی با اسلام ندارد."
از این جمله آقای رهبر می توان فهمید که حداقل ایشان نمی تواند به عنوان یک فرد صاحب نظر در مورد مسائل اسلامی و فرهنگی نظر دهند زیرا کاملا معلوم است که یا در زمینه علوم دینی درست درس نخوانده اند و یا دوست ندارند آنچه خوانده اند به خاطر بیاورند. در این زمینه هم باید به نظر مراجع رجوع نمود نه به نظر هر روحانی امیدورام نظر آقای رهبر این باشد!!!! ...اخر این که به نظر من در جوامع انسانی باید به تمام وجوه یک انسان اعم از مادیات و معنویات توجه شود که اگر فقط به یک جنبه فکر شود می شود آنچه الان شده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۲
0
3
این کلمه تبرج یا هر چیزی که می گوئید و من چون فارس زبان هستم معنی آنرا نمی دانم برام مهم نیست . ولی آیا در قانون نوشته شده پوشیدن چکمه بلند برای زنان ممنونع است یا نه ؟!! چطور فروش یک چیز ممنوع نیست اما استفاده از آن ممنوع است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۲
1
2
دوران فرماندهي قاليباف يكي از در درخشانترين دوره‌هاي نيروي انتظامي بود كه نيروي انتظامي علاوه انجام وظايف خود اسير احساسات و تعصب نگرديد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۵ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۲
0
1
هر چقدر فرمانده سابق تهران بزرگ سنجيده عمل كرد جاش رادان احساسي عمل مي كنه الان مردم به جاي اطمينان به پليس از مامور پليس مي ترسن كه نكنه بهشون گير بده
از شما تقاضا دارم يك نظر سنجي مستقل كنين ببنين چند درصد مردم با برخورد اينجوري با بد حجابي موافق هستن كلي نيرو رو الكي هزينه كردن جاي برخورد با دزد و قاچاقچي افتادن دنبال لباس مردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۲
0
0
خانم شایق اگر کمی حقوق شما تقلیل یابد مطمئنا" گوشت در همه سفره ها پیدا می شود و لذا بهتر است در موار دی که سخن قانع کننده ندارید از مردم عادی هزینه نکنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۲
1
1
شاید نمایندگانی که با این طرح به بهانۀ دین مخالفت می کنند تولیدی چکمه دارند . ما در یک کشور اسلامی زندگی می کنیم و عقل سلیم حکم می کند که باید شئونات اسلامی رعایت شود . آن روحانیون بقول شما اصلاح طلب آیا حاضرند نوامیسشان چکمه های آنچنانی و شلوارهای تنگ و مانتوهای کوتاه پوشیده و خود را به نامحرم نشان دهند ؟ ... وای برما که تا امروز نفهمیدیم چگونه باید لباس پوشید و کجا باید رفت ؟
ناشناس
-
۰۹:۳۲ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۲
1
2
غربی ها یه ضرب المثل داردن که میگه پلیس هر کشوری نشون دهنده شخصیت مردم اون کشوره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۲
0
0
بسمه تعالي
سلام عليكم
احتراما ملاك ما قرآن وسنت و روايت معصومين (ع) ميباشد: خود نماي زن (مشخص بودن قسمتي از بدن زن به جز گردي صورت واز مچ دست ، مشخص بودن حجم بدن زن يا بدن نما بودن لباس زن و يا به واسطه رنگ پوشش زن كه جلب توجهه(لباس شهرت ) كند) حرام است لطفا عزيزان كتاب مسائل جديد از نظر مراجع تقليد را مطالعه فرمايند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۲
0
2
الحمدالله نيروي انتظامي به همه نا امنيها سروسامان داده ومونده نظارت بر نپوشيدن چكمه وكلاه توسط خانمها.
چه كساني وبا چه نيتي شان ومقام نيروهاي زحمت كش وخدوم نيروي انتظامي را تا اين حد تنزل ميدهند؟ اين چه خيانتي است كه در حق اين نيرو ميشود؟ نيروي انتظامي مسئول حفظ نظم و ايجاد امنيت براي شهروندان را دارد نه برخورد با اينگونه كارها. وچرا اينگونه رفتار را به دين ومذهب گره ميزننند اگر كسي چكه پوشيد اگر كسي شلوار تنگ پوشيد اگرخانمي كلا ه سرش گذاشت اركان دين به هم ميخورد؟ اين چه نگرش بي پايه اساسي است؟ اقايان شما نگران دين وقران نباشيد حفظ دين وقران را خداوند تضمين كرده است شما عملكردتان را خدايي وقراني كنيد شما نيت ورفتار وفكرتان را خدايي كنيد . مطمئن باشيد من وشما با اين طرز تفكر توان ترويج دين را نداريم پس سعي كنيم چهره دين را تخريب نكنيم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۲
0
1
بهتر است ایشان برگردند اصفهان؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۲
0
3
پوشيدن چكمه بلند اگر چه توجه نامحرم را جلب مي‌كند ولي به هيچ وجه شهوت‌برانگيز نيست و به نظر من وقتي خدا فرموده لا اكراه في الدين يعني دين اجباري نبايد باشد و اين پوشش در جامعه اسلامي ما مفسده برانگيز نيست. اگر بخواهيم زيادي بي‌جنبه و بي‌ظرفيت باشيم ممكن است از ديدن يك خانم چادري نيز شهوت به سراغمان بيايد و خانم‌ها را حتي با چادر توي خيابان راه ندهيم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۲
0
1
مژده قرار است تخم مرغ تا دو ماه دیگر ارزان شود!!
چکمه رو ولش!(ج ج)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۲
0
0
مشکل کشورمان به چکمه و مانتوی تنگ است؟
پس خانوم عشرت اگر واقعا ادعا دارند که با مبارزه با این گونه مشکلات میتوان بر سر سفره همه مردم رفاه و تغذیه مناسب بیاورد خب من به عنوان اولین نفر به کمک ایشان می ایم
اما مشکلات ما بیش از ان چیزی است که ما داریم میبینیم
پوشیدن چکمه بلند و لباس چسبان به عهده نیروی انتظامی نیست بلکه اگر چیزی خلاف عرف جامعه هم باشد باید انقدر فرهنگ سازی بشود که مردم درک خوب و بد را پیداکنند نه اینک امر خوب و بد بشنوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۲
0
3
خاك بر سر كسي كه با ديدن يه خانم با چكمه يا شلوار تنگ حالي به حالي بشه!
آخه ... چه فرقي بين مرد شلوار پوش با يه زن شلوار پوش هست هردو آدمند با لباس!!!!!!!
ناشناس
Ghana
۱۲:۲۸ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۲
0
0
ما نگران کسانی هستیم که نان شب ندارند اینها نگران پوشیدن چکمه بلند زنانه هستند ( اگر پول تهیه آن را ندارند دلیلی برای جلوگیری نیست)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۲
0
1
با سلام :
1-قانون يا شرع تماما مشخص وبهتر است روحانيت عزيز جواب اين افراد را بدهند كه هركسي جوگير نشود وحرمت دين وكلام آن را داشته باشدواگر فكر ميكند ما احساس مي كنيم با سواد است اشتباه فكر ميكند د
2-بهتر است خانم عشرت شايق به ما توضيح دهد شما كه اينقدر فكر مردم بوديد ومردم ديده اند چگونه در دوره شما تورم چه بر سر مردم آورده بهتر است فقط توضيح دهي تو به عنوان نماينده تا بحال چه كردي اگر نماينده نباشي وپست تو را عوض كنند به نظر چه اتفاقي مي افتد جواب را من مي دهم هيچ اتفاقي پس وقتي كسي بود ونبودش فرقي نكند بهتراست نباشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۲
0
1
من نمیدونم آقای رادان با بر گذاری کدام همه پرسی میگن مردم با این طرح موافق هستند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۲
0
0
به نظر من آقای رادان به جای اینکه این چنین قانونی را اعمال کنند بهتر است اگر می توانند جلوی تولید و ورود این نوع لباس ها را بگیرند .
ناشناس
Denmark
۱۳:۱۴ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۲
0
0
من این خبر و کامنتهای فرستاده شده را با دقت خواندم .در یک جمله بایستی عرض کنم به مردم با فرهنگ کشورم بسیار متاسفم .سرزمین باستانی و مهد تمدن ما ... تا کجا نزول کرده که مردم بجای پرداختن به مسائل اساسی کشور ، به چنین امر کوچکی که اصلآ ارزش بحث ندارد ؛ اینهمه بهاء می دهند . ...جم ـ دانمارک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۲
0
1
البته كه وقتي معضلات مضمن و پايداري چون ترافيك،چاله و چوله هاي تاريخي و از عجايب هفتگانه تهران ،غول اعتياد،بيكاري،فقر،.............،وووووووو حل شده اكنون نوبت موضوع مهم و به غايت پيچيده ،مابعدالطبيعي،بي نهايت استراتژيك،بس فراگير،منفي بي حدو وحصر ،...،وووو است تا ايشان به حل آن همت گمارند.راستي كه ..
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۱۲ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۲
0
1
سفره خالی مردم با نپوشیدن چکمه حل میشود؟ فقط زمانی ما به حساب میاییم که شما میخواهید حرف خودتان را به کرسی بنشانید.نوار انتخاباتی ریس جمهور و اظهار نظر ایشان را راجع به اینگونه مسایل را بارها گوش کنید ببینید قرار بود سفره ها پر باشد که این خانم هم قبول کرده خالیست یا راجع به تبرج!!که اینهمه دم از پالایش زبان پازسی میزنید.بس است به خدا خسته شدیم!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۰ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۲
0
1
چنین رفتاری اسلام را لکه دار می کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۲
0
1
سلام
امیدوارم که اونایی که این نظر رو می خونن به سوال من پاسخ بدن
سوال اول : در مناسک حج همواره شهادیم که لباس احرام مرد و زن یکی است و و مرد وزن یکسان به عبادت خداوند مشغول می شوند من نمی دونم آقای رادان خدای ناکرده از امامان و رسول خدا هم مسلمانتره که این بازی هارو در آورده
چرا پوشیدن یکدست لباس سفید در حج حرام و شهوت برانگیز نیست ولی پوشیدن چکمه ساق بلند حرامه ؟
چرا با قوانین من در آوردی اسلام رو دین خشن نشان می دهید ؟
مگه این مملکت اسلامی نیست ؟ چرا آزادی و حق انتخاب پوشش رو نمیدید؟
بهتره به جای این جور عذاب دادن مردم
به فکر معیشت مردم باشید که مادری به خاطر یک لقمه نون و سیر کردن شکم بچه خردسالش مجبور نشه بره خود فروشی کنه !
یه سخنی هم با خانم شایق
شما واقعا به فکر اونی هستید که نمی تونه یه لقمه نون بر سر سفرش بیاره ؟
اگه واقعا اینطوریه چرا اجازه دادید سیب زمینی خدا که در بدترین موقع سال کیلویی 500 می شد در فصل تابستان کیلویی 600 تومان بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۰ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۲
0
0
خانم شایق, مگر کسی به چادر پوشیدن شما گیر میده که شما به چکمه پوشیدن بعضی گیر میدین؟ ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۶ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۲
0
1
شما که توی دانمارک زندگی می کنی معلومه که اصلا ندونی توی ایران چه خبره، پس الکی نظر نده..ما هم می دونیم که این موضوع ارزش بحث ندارد ولی وقتی نیروی انتظامی در حال برخورد سلیقه ای با دختران است، چطور می توانیم ساکت باشیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۸ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۲
0
1
جناب جم شما بهتره به همون دانمارک بچسبید ایران فرهنگ وتمدنش رو از همین ارزش ها داره...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۰ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۲
0
0
در فتوای از حضرت امام رحمه الله علیه خواندم پوشیدن جوراب بلند بر روی زیرشلوای که معمولا خانم ها این کار را می کردند اشکالی ندارد. عجیب است که حالا پوشیدن چکمه بر روی شلوار جایز نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۰ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۲
0
0
جناب رادان و امثالهم واشخاص متفکر پشت عمل ایشان دست به دست هم دهند و رساله ای چاپ کنند تا مشت محکمی بر دهان ... باشد.خداوند آنها را توفیق روز افزون دهد و لعنت خود را از دشمنان ایشان و پوشندگان چکمه و وطن فروشان خود فروش دریغ نفرماید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۷ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۲
0
0
آره دیگه ! رسانه ها نگران تورم باشند دولت و مجلس خودشون نگران چکمه ها هستند شما چرا بی خود تو کاری که بهتون مربوط نیست دخالت میکنید ؟ هرکی یک وظیفه ای داره مگه نه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۷ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۲
0
0
یکی به این آقای ... رادان بگه به نظر ایشون حمایت مردمی یعنی چی ؟؟؟ حتما از دیدگاه ایشون مردم خلاصه میشن به یه عده افراد ... اطراف ایشون دیگه !! ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۸ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۳
0
0
خانم شایق :
باز موقع انتخابات شد شما به فکر گرسنگان ...
ناشناس
Germany
۰۶:۵۴ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۳
1
0
در روسیه چکمه پوشان بسیارند . چون هوا خیلی سرد است . تقریبا 90 درصد زنان و دختران مجبورند چکمه بپوشند. مای بد شانس بعد از نود و بوقی رفتیم چند جفت چکمه برای مادر و خواهر و عمه و خاله خریدم که پزش را بدهند فرستادیم ایران حالا می بینیم این طور شده . آقای رادان از کجا فهمیدند ما اینها را می فرستیم خدا می داند . به امید روزی که چکمه هم در ایران آزاد شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۳
0
0
مقصر درجه یک مشکل بدحجابی و ... دولتها هستند. چرا که اگر جوانها از روز اول می توانستند ازدواج کنند هیچ وفت به خاطر ارزای نیازهای روانی خود به خودنمایی دچار نمیشدند! آقای رادان بهتر است به جای درگیر شدن با معلول پی برطرف کردن علت باشد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۷ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۳
0
1
کسانی که فکر میکنند وجود زنان با ظاهر اراسته دین و اسلام مردم را ازدستشان میگیرد، یا مشکل جنسی دارند، یا اینکه شناختی از روحیه زن ندارند.
ذاتا هر زنی دوست دارد آراسته و زیبا باشد. اصولا اگر مردم در جامعه آر استه و مرتب باشند، بسیاری از افسردگیها از جامعه رخت بر میبندد. درست است که نمایش اندام جنسی خوب نیست ولی بنده به شخصه در ترکیه دیدم که حتی زنان با پوشش زننده نیز تاثیری بر دین مردم ندارند. میگیئد نه. یه سفر برید. انگار نه انگار . بر عکس تو کشور ما تا یه ذره مانتوی یه خانم میره کنار چشمها هشت تا میشن.
مسلما هیچ تفکر و مشاوره روانشناسانه ای پشت این سخت گیریها نیست. بلکه اصل کسب درجه و رتبه بالاتر است. آنهم با کاسه داغتر از آش شدن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۱ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۳
0
1
کاری کردن که دنیا به ما می خنده! واقعاً جای تاسف داره!
(کسی که همیشه نظراش سانسور میشه!)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۶ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۳
0
1
من با نظر این دوستمون که میگه " ▪ من نمیدونم آقای رادان با بر گذاری کدام همه پرسی میگن مردم با این طرح موافق هستند؟ " کاملاً موافقم!
پیشنهاد می کنم که یک نظرسنجی در این مورد انجام بشه که که بفهمیم واقاً آقای رادان با بر گذاری کدام همه پرسی میگن مردم با این طرح موافق هستند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۴ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۴
0
0
خواهشا به دولتيها بفرمائيد بجاي اين موارد به معيشت مردم بپردازند. واقعا متاسفم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۴
1
1
اگرپلیس بجای گیردادن به مردم بخاطر پوشش آنها به جان انها اهمیت می دادوازانها حفاظت می کرد بدنبود . درشبی که سرقت در طلافروشی ملک شهر اصفهان انجام شد 4تا ماشین های امنیت اخلاقی دور و بر پارک ملت می گشت ولی درهمان ساعت هیچ ماشین پلیسی درمحل برای جلوگیری از سرقت مسلحانه وجود نداشت از مقامات مسئول خواهش میکنم بجای گیردادن به مردم عادی یه کمی هم به جان ومال انها اهمیت بدهند وازانها حفاظت کنند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۴
1
0
به امید روزی که چکمه هم در ایران آزاد شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۴
0
3
سلام می خواستم بپرسم پوشیدن چکمه فقط برای خانمها مصداق تبرج است یا آقایان را هم شامل می شود؟ اگر شامل آقایان هم هست من یک رفتگر شهرداری ام حکمم چیست ؟! آیا پوشیدن چکمه برایم حرام است ؟ ! باتشکر و ارادت قبلی و قلبی !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۴
0
1
منم با پيشنهاد همه پرسي موافقم اما اگه اونم مثل انتخابات اينترنتي ........ نشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۴ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۵
1
0
با تشکر از درج این خبر که باعث شده مردم نظرات خود در این خصوص را را بی پرده بگویند و شما هم چاپ کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
1
0
بجاي اين كارا فرهنگ مردم رو بالا ببرن كه با ديدن يه كلاه و يه چكمه دست و پاشونو گم نكنن....
بهای نفت در پی «اقدام اسرائیل علیه ایران» در بازارهای جهانی افزایش یافت سقوط بمب‌افکن استراتژیک ارتش روسیه در استاوروپل (+عکس) حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟» سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی / ۲ نفر کشته شدند حاکمان امارات: مجازات زندان و جریمه در انتظار منتشر کنندگان تصاویر منفی یا جعلی از سیل دوبی واکنش مدیر موسسه اطلاعات به علنی شدن تذکر به مسئولان بابت گشت ارشاد اسرائیل چند سایت پدافند هوایی سوریه را هدف قرار داد پیدا شدن بقایای موشک احتمالا اسرائیلی در خاک عراق (+عکس) وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف و مسخره / نخست وزیر سابق: هیچ کس اینگونه اسرائیل را رسوا نکرده / آژانس : آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران نرسیده واکنش یک کاربر عرب‌ به حادثه اصفهان (عکس) دولت سوسیال دموکراتیک چیست؟ پیدا شدن بقایای موشک احتمالا اسرائیلی در عراق (+عکس) غیرقابل دسترس ترین مکان عبادت روی سیاره زمین! (+عکس) آدینه با داستان/ مرد خیلی پیر با بال‌های خیلی بزرگ اوروک ؛ از مهم ترین مراکز مذهبی در بین النهرین(+عکس)
وبگردی