۱۰ فروردين ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۳۵۵۳۶
تعداد نظرات: ۱۱۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۲۲-۰۲-۱۳۹۳
کد ۳۳۵۵۳۶
انتشار: ۱۲:۲۴ - ۲۲-۰۲-۱۳۹۳
این اقتضای طبیعت گرگ است که برای سیر کردن خود شکار کند ولی اقتضای طبیعت "انسان مسؤول" دست روی دست گذاشتن در برابر خطرات نیست.
عصرایران - "کودک 4 ساله ای در منطقه "بزینه رود" استان زنجان طعمه گرگ شد.  این ششمین کودک این منطقه است که اسیر حمله گرگ می شود.  به گفته شاهدان ، این حادثه زمانی اتفاق افتاده که گرگ تنها 200 متر با خیابان اصلی شهر "بزینه رود" فاصله داشته است .  گرگ پس از حمله به کودک 4 ساله او را به باغی در اطراف شهر بزینه رود برده و خانواده کودک پس از 3 ساعت جسد او را یافتند."  (واحد مرکزی خبر)

حتی تصورش هم سخت است که فرزند آدم ،‌ زنده زنده دریده و غذای گرگ های گرسنه شود ولی این ماجرای تلخ و وحشت انگیز ،‌ در کشورمان در حال رخ دادن است و ششمین کودک در یک منطقه از استان زنجان،‌ همین چند روز پیش طعمه گرگ شده است.

هر چند فرماندار گفته است که برای خانواده هایی که گرگ ،‌فرزندان شان را می خورد متأسف است و هر چند ، وعده پرداخت دیه از منابع مالی سازمان حفاظت محیط زیست را داده است ،‌ اما این تأسف و آن دیه ،‌نه دردی از پدر و مادرهایی که جگر گوشه هایشان را گرگ خورده دوا می کند و نه جلوی اتفاقات بعدی را می گیرد و این گونه که پیش می رود ،‌ در آینده خبرهای وحشتناک دیگری از این منطقه خواهیم شنید و امید که اینگونه نباشد.

سازمان حفاظت محیط زیست ، همان گونه که مسؤول حفاظت از گونه های جانوری است ،‌این مسؤولیت را هم دارد که شرایط را به گونه ای فراهم سازد که جانوران نیز به انسان ها آسیب نرسانند.

گرگ ها ‌6 کودک زنجانی را خورده اند؛ مسؤولان چه می کنند؟!

در همین ماجرای حمله گرگ ها به کودکان زنجانی،‌ مدیرکل محیط زیست استان زنجان به واحد مرکزی خبر گفته است: "به لحاظ محیط زیستی گرگها به علت نیافتن طعمه های اصلی خود نظیر خرگوش به کودکان زیر 5 سال حمله می کنند که این موارد فقط در خدابنده اتفاق می افتد."

این سخن بدان معناست که مدیران محیط زیست استان ،‌دلیل این فاجعه را می دانند و در جریان هستند که گرگ ها به دلیل نیافتن غذا به انسان ها حمله می کنند.

آیا وقتی دلیل را می دانند ،‌نباید چاره ای بیندیشند و مثلاً‌ با رهاسازی طعمه در زیستگاه گرگ ها و تغذیه آنها و یا انتقال گرگ ها به منطقه ای دیگر - در صورت اقتصای شرایط زیست محیطی - آنها را از حمله به بچه های مردم بازدارند؟!

مگر همین سازمان حفاظت محیط زیست برای تغذیه گوزن های جزایر دریاچه ارومیه ،‌ به آنها آب و علوفه نمی رساند (و چه کار زیبایی می کند) پس چرا در این باره کاری انجام نمی دهد و بچه های مردم یکی پس از دیگری به طرز فجیعی دردیده و توسط گرگ ها خورده می شوند؟!

این اقتضای طبیعت گرگ است که برای سیر کردن خود شکار کند ولی اقتضای طبیعت "انسان مسؤول" دست روی دست گذاشتن در برابر خطرات نیست.

از سازمان حفاظت محیط زیست انتطار می رود ،‌هر چه سریع تر در این باره اقدام لازم را صورت دهد و مراتب را به مردم ایران گزارش دهد ،‌ مردمی که نگران کودکان مظلوم زنجانی هستند که هر لحظه ممکن است زندگی و آرزوهایشان را در حمله گرگ ها از دست بدهند. (اشاره فرماندار مبنی بر پرداخت دیه از محل اعتبارات سازمان محیط زیست،‌مؤید مسؤولیت این سازمان در این باره است.)

به راستی اگر این حادثه در تهران اتفاق می افتاد و شش بار هم تکرار می شد،‌ واقعاً‌چه بلوایی به پا می شد؟ کودکان ایرانی،‌در هر جایی از این سرزمین که باشند ،‌ کودک ایرانی اند و شایسته توجه و حمایت؛ همه کودکان جهان نیز.

منتظر اقدام و گزارش سازمان حفاظت محیط زیست هستیم.


ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۱۵
در انتظار بررسی: ۱۴۹
غیر قابل انتشار: ۲۵
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
24
573
دلواپسمان کردید......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
منم همین طور واقعا دلواپس ؛ دلواپسم ؛ این دلاواپسی دیگه خیلی رو مخه
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
برای شما متاسفم که یک کودک را گرگ خورده و شما به شوخی سیاسی مشغولید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
دلیل این اتفاق ،‌این است که سازمان محیط زیست در مقابله با شکارچیان کوتاهی کرده و گونه های جانوری مانند خرگوش در منطقه کم شده است که غذای طبیعی گرگ ها هستند. نتیجه این می شود که گرگ ها برای سیر کردن خود به شهرها نزدیک می شوند و به دام ها و آدم ها حمله می برند.
پس مقصر در وهله اول شکارچیان و در مرحله بعد ،‌سازمان محیط زیست است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
با رهاسازی طعمه در زیستگاه گرگ ها و تغذیه آنها و یا انتقال گرگ ها به منطقه ای دیگر - در صورت اقتصای شرایط زیست محیطی.........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
7
264
معمولا خبرهاي بد زنجان به بيرون درز نميكنه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
93
236
به نظر من تهراني ها تافته جدا بافته هستند حتي گرگها نيز بچه تهراني را نمي خورند و اين شهرستاني ها هستند كه هميشه دچار مشكل مي شوند وصدايشان نيز به هيچ كجا نمي رسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
گرگها نرسیده به تهران از دود و سرب و ریزگرد و پارازیت سقط میشن دیگه نمیرسه به اینکه وارد تهران بشن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
هر چی اماکاناته مال این تهرانیهاست
وفا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
عزیز این تهرانی ها که میگی، همان شهرستانی های سابقند، دلیلی بر حسرت نیست. این ها از یک سیاره دیگر که نیامده اند.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
300
74
حق این گرگ این که بچه شو و خودشو تیربارون کنند
پاسخ ها
کامران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
امیدوارم در شرایط مشابه قرار بگیرند اونایی که منفی دادند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
مردم از خنده با این نظرت
عماد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
ی جوری میگی انگار گرگه آدمه عقل داره از عمد رفته ی بچه 4ساله رو خورده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
290
81
خانم ابتکار لطفا استعفا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
چه نظر ابلهانه ای
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
مگه دوره شما سریع استعفا میدادن که حالا تقاضا استعفا داری
عصر ایران تا حالا تمام جوابای منو سانسور کردی اینم روش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
به نظر من هم درست میگن بالاخره یک روز باید این فرهنگ جا بیوفته و اگر قرار باشه همچین فرهنگی جا بیوفته مطمئنا در این دولت محتمل تر است تا دولت هایی مثل دولت سابق
boy119
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
3
154
مگه عصر ایران این کارها با پیگیری رسانه ای حل بشه.
در شهرستانها مسئول در خواب خرگوش هستند!!
فکر کنم گرگه همین مسئول ها رو بخوره براش بهتر باشه!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
4
115
آره برا منم عجیب که چه طور یه خبر بد از زنجان به بیرون درز کرد آخه اینجا که به نظر مسئولینش همیشه آرومه،همه خوشحالن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
14
97
به راستی اگر این حادثه در تهران اتفاق می افتاد و شش بار هم تکرار می شد،‌ واقعاً‌چه بلوایی به پا می شد؟
به راستی ....!
پاسخ ها
یک مادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
تهران شهرستان نداره و همه از یک پیکریم متاسفم که فرزندانمون آسیب دیدن امید وارم وظیفه بدونیم پیگیری کنیم تا دیگه شاهد این صحنه های دلخراش نباشیم .
اویس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
1
70
بعضی اظهار نظرهای مسئولان بیشتر به جای ارامش دادن عصبانی کننده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
3
36
احسن به درایت این آقای مدیر !
ازارومیه
Germany
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
33
77
آقا بهتر نیست والدین بچه ها مواظب بچه های خودشان باشند ؟ زمانی که شنیده اند چند بچه توسط گرگها خورده شده ، چرا مواظب بچه خودنیستند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
اتفاقه دیگه . خدا برای هیچ کس نیاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
این درست است ولی مسولین نیز باید کاری بکنند
بيتا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
27
57
اين چه قضاوت ناعادلانه اي است كه مي كنيد . هر ساله تعداد زيادي از ساكنين تهران به علت شرايط بد آب و هوا ، استرس و تصادف و جان خود را ازدست ميدهنددر حالي كه مشكلات از اين دسته در شهرستانها كمتر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
خوب برگردن به سرزمین ابا اجدادیشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
خانم بیتا
مردم استان زنجان به دلیل وجود کارخانه های سرب و روی در این استان با انواع سرطان ها دست و پنجه نرم میکنند.تصور نکنید آلودگی فقط برای تهران هست. سرب داره مثل همین گرگها مردم زنجان رو قتل عام میکنه...
سید رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
8
70
لطفا" به این سوال من پاسخ دهید آیا اگر فرد مسلحی در همان نزدیکی بود و گرگ را می کشت آیا مسئولین محیط زیست شاکی آن فرد می شدند یاخیر؟
پاسخ ها
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
بله ولی از گرگ به که شکایت کنند
به سلطان جنگل یا وجدان خفته خودشان؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
3
57
خانم ابتکار به فکر چاره باش
محمد حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
35
44
کودک 4 ساله کنار خیابون تنها بوده؟ یا خانواده هم داشته؟
احتمالا خانواده وقتی گرگ را دیدن بچه را گذاشتند و فرار کردند! از گرگ توقعی غیر از گرگ بودن نیس اما پدر مادر این بچه چیکار میکردند؟
پاسخ ها
مهدي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
قضيه از اين قرار هست كودك با وجود ممانعت پدر خانواده با فاصله به دنبال پدرش براي خريد از مغازه ميرود ولي متاسفانه در راه طعمه گرگ ميشود
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
واقعا مادر اين بچه 4 ساله كجا تشريف داشته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
به هر حال به نظر من قبل از ارگان های دولتی این پدر و مادر این بچه هستند که مقصرند!هیچ عاقلی بچه 4 ساله را کنار خیابون اصلی رها نمیکنه دولت که نمیتونه بیاد مراقب 80 میلیون نفر باشه که یکیشون غذای گرگ نشه یکی بچشو تنها نذاره یکی زیر ماشین نره و ... این موضوع خطرناکی هست که در هر مورد بیاییم و وظیفه افراد جامعه را فراموش کنیم و فقط بخوایم طلبکار سازمان های دولتی باشیم.
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
محمد حسین مثل اینکه مجردی کدام مادری 24ساعت چشمش به فرزندش،پس بهتره اضهار نظر نفرمایید؟؟؟!!
محمد حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
جناب هموطن کنار خیابون (هر جایی) نیس! من اینقدر بی منطق نیستم که بگم پدر مادرش 24 ساعت چشم بدوزن به بچه ولی حداقل کنار خیابون دست بچه 4 ساله را نباید ول کنند.چون منه مجرد فکر میکنم بچه 4 ساله نیاز به مراقبت داره چون اگر گرگ هم نباشه دزد هست اگه دزد هم نباشه توی خیابون ماشین با سرعت زیاد رد میشه! ضمن این که مجرد ها هم توان این را دارن که تشخیص بدن اظهار نظر بکنن یا نه از کمکتون ممنونم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
1
26
با این همه گرگ کدوم گرگی میاد تهران.این اولین وآخرین بار نیست تو این منطقه از این اتفاقا میافته دم عصر ایران گرم مگه شما پیگیر شی گرگا از این منطقه برن همون سمت دریاچه ارومیه بلکه اونجا بهشمون یه غذای دیگه بدن.
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
2
47
تقصیر این شکارچی هاست !!!اونقدر این خرگوشارو شکار کردند که چیزی واسه گرگا باقی نمونده ، خوب معلومه که میاد شکار بچه آدم !!!این شکارچیا رو باید ؟؟؟؟
پاسخ ها
خان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
این حرفا چیه؟بچه مسلمون خرگوش شکار نمیکنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
4
32
نگهداری از کودکان خردسال در هر شرایطی وظیفه والدین است و واقعاً جای تعجب داره. از یک طرف از دولت به دلیل عدم حمایت از حیوانات وحشی انتقاد میشه و از طرف دیگر به دلیل عدم مبازه با حیوانات وحشی. تکلیف این دولت بیچاره و مسولات را مشخص کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
کسی نگفت با حیوانات چرا مبارزه نمی شه. تو متن نوشته که اتفاقا باید غذای حیوانات وحشی در مواقع اضطراری تامین بشه تا به آدما حمله نکنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
دوست عزیز حیوانات باید در قلمرو خود باشند
مهدی
Germany
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
60
19
حتما در این مورد هم مقصر احمدی نژاد می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
تو هم این وسط ،‌فرصت گیر اوردی از رئیس سابقت حمایت کنی .
بچه مردم رو گرگ خورده داری استفاده سیاسی می کنی. بسه تو رو خدا!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
نه! هم تو هم احمدی نژاد، ۵۰-۵۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
6
16
این از همون گرگهایی بوده که چند سال قبل از اوکراین وارد کردن و در منطقه رهاشون کردن؟
دلواپس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
4
27
من براي مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست نگرانم. يه وقت گرگ نخورده باشدشون.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
2
22
می بخشید ولی شرایط چگونه بوده که فرزند 4 ساله بدون هیچ بزرگتری در نزدیکی گرگ ها بوده است ؟
با این شرایط به نظر می رسد که غذا دادن به گرگ نه تنها شرایط را بهتر نمی کند بلکه آنها با تامین غذا زاد و ولد کرده و تهدیدشان جدی تر می شود.

به نظر من وقتی که به طبیعت اینقدر نزدیک هستیم باید مراقبت بیشتری بکنیم.
مانند آن است که در تهران کسی کودک خود را رها کند و کودک از پشت بام خانه به پایین بیافتد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
ببخشید ها ،‌گرگ اومده تو شهر ،‌بچه که نرفته تو بیایون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
6
15
آیا این انتظار درست است که دولت بیابانهای کشور را هم امن کند از مار و گرگ و پلنگ ... در ضمن از این اتفاقها در بعضی ایالتهای امپریالیسم امریکاهم رخ می دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
کسی نگفته بیاان ها رو امن کنید . بلکه حرف حساب زده که وقتی می بینید به طور مستمر در یک منطقه گرگ داره بچه ها رو می خوره ، تو اون منطقه کاری بکنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
4
18
سلام
بچه 4 ساله تنها تو خیابون چکار میکرده. اگر ماشین میزد چطور؟
در ضمن تهران هم بی نصیب نیست. توی برف چند سال پیش دختری در کنار شهرک غرب ظعمه حیوانات وحشی گرسنه شد.
الهام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
17
15
خانم ابتکار، دکتر روحانی، مسئولین؛ دلواپسییییم دلوااپس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
7
36
گوسفند که زیاد داریم....بدیم بخورند....
پاسخ ها
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
تنها پاسخ و راهکار مناسب............
گوسفند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
چرا توهین میکنی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
7
11
چرا ما ایرانیها همیشه دنبال مقصر میگردیم.آخه عزیز من این حادثه واقعا دردناکه و جای تاسف ولی به اداره حفاظت محیط زیست چه ربطی داره میخواهید دستوردهید دیگر حفاظت محیط زیست را انجام ندهند و به شکارچیان محترم بگویند هرچه میخواهند بزنند وببرند.آخه من نمیدونم این چه منطقی است که ما داریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
اگه به اداره محیط زیست ربط نداره ، چرا دیه بچه ها رو از محل اعتبارات محیط زیست می دن؟!!
وظیفه محیط زیست ،‌حمایت از حیوانات در برابر اسنان و حمایت از انسان در برابر حیوانات است.
ناشناس
Germany
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
5
15
تا صحبت از ممنوعیت شکار می‌شود ، نعره بر میاورند ما مجازی هستیم و آنقدر کشتند و میکشند تا گرگها چیزی برای خوردن نمیابند و به انسانها حمله میکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
5
19
حالا اگر کسی تفنگ بر میداشت و این گرگ را میکشت داد همه تون بلند میشد. تو روستای ما یه مدت گرگ حمله میکرد. خب طبیعی است برای در امان ماندن باید کمین کرد دنبالش رفت و گرگ را کشت یا اینکه باید دست رو دست بزاری تا 4 تا آدمو که خورد بعد اگه کشتیش کسی طلبکارت نشه. پس شما سایتها هم اگر کسی به گرگی که وارد روستا میشه و گاو گوسفند و شایدم آدم میدره را کشت بهتره به جای گیر دادن به مردم به تهیه غذای این گرگها توسط نهادهای مسئول تمرکز کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
اتفاقا این حوادث به خاطر شکار بی رویه است. خرگوش ها و موجودات کوچک دیگر توسط شکارچیان ،‌شکار می شوند و گرگ ها گرسنه می مانند به آدم ها حمله می برند.
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
این فقط یک نظر است و بعید میدونم دلیلش شکار خرگوش و غیره باشه. به نظر من عدم بارندگی مناسب 10 15 سال اخیر در منطقه ما باعث شده خیلی از حیوانات مثل خرگوش و آهو کم یاب شند. در ضمن دلیلش هر چی باشه هیچ موجود زنده ای تا در توانش باشه اجازه نمیده خودش و بچه هاش توسط حیوان دیگری تهدید شوند. خواه انسان باشد خواه هر حیوانی دیگر. به هر حال مث قدیما تا گرگ به آبادی نزدیک نشه معنی داره که در امنیت باشه حتی اگه 4 تا گوسفندم از تو بیابون خورد. اما وقتی نزدیک شد دیگه مهلت دادن معنا نداره ولو اینکه دلیلش شکار خرگوش باشه.
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
2
15
خدایا:به پدر و مادر اون بجه صبر بده! مسئولین یه کم توجه کنین...
پاسخ ها
محمد حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
پدر مادرش اگه خیلی بچشونو دوست داشتند کنار خیابون ولش نمیکردند و با فاصله ازش برن!
اگه دست من بود دیه که نمیدادم هیچ به خاطر سهل انگاری در نگهداری از بچه اشون عین بقیه کشور ها که بچشون قربانی سهل انگاری پدر و مادر میشه جریمشون میکردم
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
عزیز من حرف مفت چرا میزنی. من یه دیقه رفتم تا خونه همسایه تا برگشتم یه سگ وحشی گنده تو خونه دیدم در حالی که بچه کوچک هم تو خونه تنها بود. خب تو روستا این امر چیز طبیعیه اما ورود حیوانات وحشی به خونه غیرطبیعیه که معلومه غذاشون کم شده و دیگه هم نباید بهشون رحم کرد. بالاخره وقتی اومد روستا واسه خوردن اومده قانون میشه قانون جنگل. یا می کشند یا باید بکشی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
9
12
عصر ایران اینو دیگه خوب نیومدی. آخه با انصاف حمله گرگ چه ربطی به مسئولان دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
1 - کار سازمان محیط زیست ، حمایت از حیوانات در برابر انسان و حمایت از انسان در برابر حیوانات است.
2 - همان طور که در نوشته ی فوق آمده،‌ سازمان محیط زیست باید در مواقع این چنینی،‌ با رهاسازی طعمه در زیستگاه حیوانات ،‌ از عواقب بی غذایی آنها جلوگیری کند. همان کاری که در جزایر دریاچه ارومیه انجام می دهد.
3 - اگر مسوولیت با سازمان محیط زیست نیست ،‌پس چرا فرماندار گفته دیه را سازمان محیط زیست می دهد؟ این سخن به معنای مسوول بودن محیط زیست است.
قوشچی
Germany
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
0
22
گرگ زبان آدمیزاد را نمیفهمه،کارش دریدن است ماهستیم که محیط شکار را تنگ و خالی از طعمه طبیعی کرده ایم گرگ گرسنه چیزی حالیش نیست.البته جون آدمیزاد مهمتر است .خداوند به بستگان کودکان معصوم صبرعنایت فرماید
ناصر اميري
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
2
12
خيلي زشت است سازماني كه اسمش حفاظت محيط زيست است مفهوم سازمانش را نمي فهمد پس تا گرگها وحيوانات وحشي انسانها را از بين نبردند مفهوم سازمان خودت تان را بفهميد سازمان حيط زيست مسئول حفاظت از حيوانات وحشي و...حفاظت از انسان و موجودات ديگر در برابر تهديدات حيوانات وحشي و... است شما فقط مفهوم يك بخش را فهميديد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
2
12
از مسئولین انتظاری نیست مگر اینکه شما رسانه ها یک کاری بکنید !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
5
10
ببخشید اونوقت مسئولین باید چکار کنند تا گرگ کودکان را نخوره؟ خوب والدین باید مراقب باشند به مسئولین چه!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
یعد از کلی خواندن شاهنامه حالا می گی رستم زن بود یا مرد؟
یه بار دیگه مطلب رو بخون ،‌نوشته باید چیکار می کردن که نکردن.
ناشناس
Germany
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
1
11
شش کودک بیگناه قربانی جنایتکارانی شده‌اند که به محیط زیست مظلوم این سرزمین حمله کرده‌اند و پرنده و خزنده و هر چه در حال حرکت را به رگبار گلوله‌های آتشین خود می‌بندند، مسئولیت این حادثه دردناک و تسلیت قلبی حامیان محیط زیست به بازماندگان فقط و فقط یک مقصر دارد و آن قتل عام کنندگان محیط زیست میباشند، مسئولیت خون این بیگناهان به گردن قاتلان محیط بانان و تمامی کسانی‌ که برای تفریح و خوشگذرانی‌ کثیف خودشان به چرنده و پرنده رحم نمیکنند ، کدام حیوان سیری به انسان حمله می‌کند ، چرا لحظه‌ئی و مقطعی به مسائل می‌نگریم ، چرا شکار را ممنوع نمیکنید ، چرا حیوانات مظلوم این سرزمین را گرسنه می‌کنید تا آنها به انسانهای بیگناه حمله کنند ، تا زمانی‌ که قاتلان "انسانی‌" به قتل مشغولند ، آنقدر کشتار خواهد شد که دیگر جنبنده‌ای در محیط زیست باقی‌ نماند
amir
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
3
12
خدا کنه این خبر موجب کینه توزی عده ای از هموطنان نسبت به گرگ و در کل حیات وحش نشه!
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
1
4
ما ایرانی کاری نمیکینیم و سوار خر هم نمیشویم اما همینکه تصمیم گرفتیم سوار خر شویم میپریم آنور خر !!!!حالا حکایت گرگ و بچه است . روزی بیجهت گرگ میکشتیم و حالا بچه امان را میخورد کارت سفید بهش میدهیم !!
ناصررنجبر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
0
7
با کمال تاسف اینجانب درغمتاک شریک میباشم انگار این اتفاق برای بچه من پیش آمده است خدا میدانند چشم پر از اشک شده است

باشد تا مسولان محترم کشور فکر اساسی بحال این مردم بی پناه انجام دهند

خداوند تا شاهد باشد ما مردم بجز پناه به تو چاره ای نداریم
ناصررنجبر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
0
12
با کمال تاسف اینجانب درغمتاک شریک میباشم انگار این اتفاق برای بچه من پیش آمده است خدا میدانند چشم پر از اشک شده است

باشد تا مسولان محترم کشور فکر اساسی بحال این مردم بی پناه انجام دهند

خداوند تا شاهد باشد ما مردم بجز پناه به تو چاره ای نداریم
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
1
17
بهتره مسئولان یه کاری بکنن تا مردم اون منطقه از روی خشم گرگارو از بین نبرن.
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
4
13
یکی نیست بگه یه بچه چهار ساله چه طور پدر و مادرش تنهاش گذاشته بودن؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
0
13
آيا اين بچه را گرگ از توی خانه ربوده است؟ آيا آدميزاد كه از نعمت عقل برخوردار است پس از مشاهده‌ی گرسنگی گرگ‌ها و دريدن‌های متعدد كودكان نبايست از فرزندان خود در برابر اين موجودات كه صرفآ از غريزه گرسنگی خود پيروی‌ می‌كنند، محافظت كند؟
حتما بايد گرگ‌های بينوا را كشت؟ لابد اگر سيل هم بيايد و مردم آواره شوند می‌بايست رودخانه ها را خشك كرد!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
آقای عزیز جون حیوون که از بچه مردم ارزشمندتر نیست باید کشته بشن
پدر یک پسر 10 ماه و 19 روزه
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
5
22
ده آخه لامصبا. یه لحظه خودتون و بذارید جای اون بچه کوچیک بیچاره که موقع حمله گرگ چه ترس و وحشت و دردی می کشه!
ما آدم بزرگا حتی از شنیدن اسم گرگ هم وحشت می کنیم، چه رسه به دیدنش و حمله کردنش و دریده شدنش.
یه لحظه خودتون و بذارید جای پدر و مادر این بچه.
الان دیگه هیچ حرفی می تونید بزنید؟
چیجوری میشه بی تفاوت بود و کاری نکرد و حرف از دیه و پول زد؟! پول جای بچه آدم و میگیره؟ کدومتون حاضرید بهتون چقدر پول بدن تا از جون بچه تون بگذرید؟

انگار الان صدای گرگ تو گوشم داره می پیچه...
انگار بلندی صدای جیغ اون بچه گوشم و کر کرده...
انگار من اون لحظه اونجا بودم و به چشم اون صحنه رو دیدم...
بغض گلوی آدم و می دره...
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
0
15
در منطقه خراسان جنوبی محیط زیست خود اقدام به رها سازی گرگ در منطق روستایی می‌کند. و الان بخصوص در زمستان وضع به حدی در بعضی روستا ها بحرانی می‌شود که کسی تنها جرأت بیرون رفتن از روستا را ندارد. من یکی از طرفداران سایت خبری شما هستم و سال پیش به شما پیام دادم لطفاً از این موضوع گزارش تهیه کنید ولی هیچ جوابی نداید این پدیده بزودی در نقاط دیگر کشور هم دیده خواهد شد. و بنظر من تنها دلیل این نابسامانی ها اینه که تو کشور ما هیچ مسئولی لازم نیست جوابگوی کاراش باشه و هیچ نهادی نیست که ار حق مردم دفاع کنه و مسئولین زحمتکش فقط با یک متأسفم به قضیه خاتمه میدن.
میرفندرسکی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
19
7
بابا بزنید مردارکنید این گرگهارا /گرگ دیگه چه ...یه ؟که بخواهیم واسش افسوس بخوریم ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
1
11
واقعا جای بسی ناسف داره
تو کشورهای از ما بهترون برای حیوانات منطقه حفاطت شده میزارن این اتفاقات هم به ندرت رخ میده پس خانم ابتکار کجاست
نسیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
0
16
خب حتما عمر اون بچه های معصوم زیاد مهم نبوده که هنوز دست به کار نشدند بذارید بیاد یکی از بچه های این آقازاده رو بخورند اونوقته که خانم ابتکار که هیچ آقای روحانی هم دست به کار می شه...

عصر ایران جون هر کسی که دوست داری نظرم را حذف نکن
این چندمین باره
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
0
7
من خودم از ساکنان اون منطقه هستم دلیل اصلی حمله گرگ ها به مردم رو بنظر خودم در این مورد می دانم که این گرگ ها در باغ وحش پرورش یافته اند و همه رفتار اونا طبیعی نیست که از جمله همین آدم خواریشون
بهرام
Switzerland
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
2
7
با کمال تاسف از شنیدن این حادثه. لطف بفرمایید توضیح دهید که مسئولان چه کاری در این رابطه میتوانند انجام دهند؟ معمولا پدر و مادر وظیفه حفاظت از فرزندانشان را دارند و گوشتخواران وحشی معمولا سراغ بچه ها میروند به دلیل جثه شان. آنها که میدانستند آن منطقه گرگ دارد...
irani
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
1
3
خیلی دلواپس شدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
1
4
ظاهرا محیط زیست مسئول حفاظت از حیوانات است یک معاونت هم برای حفاظت از انسانها بایست تاسیس گردد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
0
7
واقعا معلوم نیست مقصر کیه .پدر و مادر .---- ناظرین ماجرا----------مسولین------------ویاخود ما و یا گرگه
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
3
6
باید استاندار زنجان خودش استعفا بده .. نه اینکه راحت بره پشت میزش
مهدي
United States of America
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
2
7
lمتاسفانه در استان زنجان و شهرستانهايش حمله گرگ به مردم بي پناه در هر سال تكرار ميشود. متاسفانه اين گرگها بومي منطقه نيستن بلكه از جاهاي نامعلومي توسط محيط زيست براي جلوگيري از انقراض آنها در منطقه رها كرده اند. محيط زيست نگران انقراض گرگهاست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
مهدي
United States of America
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
2
9
lمتاسفانه در استان زنجان و شهرستانهايش حمله گرگ به مردم بي پناه در هر سال تكرار ميشود. متاسفانه اين گرگها بومي منطقه نيستن بلكه از جاهاي نامعلومي توسط محيط زيست براي جلوگيري از انقراض آنها در منطقه رها كرده اند. محيط زيست نگران انقراض گرگهاست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
حامد
Germany
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
0
11
از ماست که بر ماست!
شکار بی رویه و موارد دیگر که مسئول همه آنها انسان است منجر به از بین رفتن تعادل زیست محیطی و بروز چنین حوادث ناگواری میشود.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
2
5
گرگم گرگای قدیم
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
0
7
سازمان محیط زیست حاضر 150 میلیون دیه بده ولی نمی تونه یک مزرعه پرورش خرگوش راه بندازه که بدرد چند تا طرحش می خوره!!!!
مازندران ali
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
0
7
باسلام: اگر درقبال ان طفلها برای ساکت کردن ان خانواده ها می خواهند پول بدهند کی دل میکنه اون پول را بخوره مگر مردم بچه دار میشوند برای کاسبی کردن حالا اگر بچه محیط زیست می بود الان عکس بجه و پدر بچه به تصویر میکشیدند ودر محیط زیست روی دیوار اتاقهاشان الصاق میشد و برای همیشه قرار و به ثبت میرسید .نهایت همدردی وتسلیت برای بازماندگان این عزیزان را دارم خدا انها را بیامرزد و خداوند بر سر هیچ کافری نیارد چه بسا مسلمان .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
14
6
عزیزان مقصر خود مردم هستند که اجازه به گرگها می دهند آزادانه جولان بدهند تموم گرگها قبل از هر کاری باید به رگبار ببندن
بهرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
0
2
آره چند وقت پیش پدر یکی از بچه های کره ای که توی کشتی مردند یک سیلی زده بود توی صورت نخست وزیر کره ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
1
5
خورده که خورده !
ما دلواپس مذاکرات هسته ای هستیم و دلواپس حجاب زنان ها می باشیم !
از طرف دلواپسان و منتقدان بی سواد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
1
4
در تهران هر روز تعداد زیاد ی از این حوانان در تهران توسط گرگهای انسان نما در یده میشود دراینمورد اطلاغ رسانی شود
saman
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
1
13
باسلام خدمت عزیزان
بنده نظر خوانندگان محترم که گفتن والدین باید مواظبت میکردن از بچه تا حدی قبول ندارم،چون زرین رود روستای بزرگی است که اخیرا شهر شده و مرکز بخش بزینه رود می باشد و خیابانهای بزرگی مثل شهر نداره که شما تهران رو مثال میزنید،تو روستا بجه های کوچک یا دم در بازی میکنند یا حیاط همسایه،مردم نگران نیستندو چهار چشمی بچه رو نمی پان،این بچه هم میرفته از پنجاه متری خونه شون خرید کنه که این بلا سرش اومده و این ششمین کودک در این روستاست که قربانی میشه،تازه چند سال پیش هم تو همون نزدیکی (سهرورد)گرگ شش نفر ادم بزرگ رو درید یه یک نفرشون فوت کرد،اونجا هم باید آدم بزرگا از خودشون مواظبت میکردن!!!!خواهشاً درست قضاوت کنید.ما خودمون گرگ کم داریم این گرگا رو آوردن تو ان محل رها کردن؟ تو این چند سال مسوولین محترم محیط زیست چرا اونا جمع آوری نکردن ببرند جای دیگه که خطر کمی داشته باشه؟اصلا برای چی آوردن؟تدبیر آقای فرماندار هم تامل برانگیزه!!
حسنعلي
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
2
1
مردم نبايد بيش از اين منتظر اقدام سازمان محيط زيست باشند بايد خود راسا اقدام كرده ونسل گرگ هاي آدم خوار را از منطقه براندازند تا محيط زيست به آنها التماس كند نه آنها بله سازماني كه رياست آن چند سال قبل در مناظره اي كه در برنامه صندلي داغ با آقاي نوذري داشتند نمدانستند خجير كجاست بيش از اين انتظار نمي رود . من ميدانم كه حتما ميگوييد
نظر شما قابل انتشار نيست .
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
1
1
چقدر بحث میکنید کشتن حیوانات درنده و وحشی درمنطقه حقاظت شده واعلام شده ممنوع است نه درداخل شهرو روستا درواقع گرگ به حریم ممنوعه وارد شده وحکم متجاوز دارد. اگر دشمن به شهر وخانه شما حمله یا تجاوز کند بعلت ترس ازاتهام ارتکاب قتل ازخود دفاع نمیکنید؟
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
1
2
باتاسف فراوان از اینکه در دوره ی گنونی ما شاهد اینگونه حوادث هستیم متاسفانه این واقعه ز کاردانی و زرنگی مسءولین ما نشاط میگیرد که کودککان ما را غذای گرگها میکنند زیرا بیشتر دلواپس گرگها ههستند تا ما ملت ایران !!!!!!!!
میرزائی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
1
2
بنده چهل سال است که شکارچی هستم .بنظر من محیط زیست صددرصد مقصر است .به دلیل اینکه نبا ید گرگ هارااز مناطق دیگر دراطراف ده هات رها سازی کند . زیرا گرگ هایی که از مناطق دیگر توسط محیط زیست مهاجرت داده شده اند قلمرو غریزی خود را نمی شناسند که باعث سردرگمی آنها نسبت به منطقه و نوع شکار می باشد. ومتاسفم برای اداره شکار با نی کشورکه نمی تواند قانونی را به اجرا درآورد که مشکل شکار چی وشکار بان را حل کند.
درد آشنا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
1
1
اگه فرزند دلبندتان را گرگ بخوره اونوقت معني اين جملات را بهتر مي فهميد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
1
1
معلومه به فکر محیط زیست هستند هرکس گرگ بچه اش را بخورد وبه گرگ آسیب نرساند جایزه می گیرد.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
0
1
چرا پیامهای من نشان داده نمی شوند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
0
2
گرگ برای انسان یا انسان برای گرگ
دوست
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
0
1
وای خدامرگم بده چه چیزهایی که اتفاق نمی افته خدابه پدر ومادرشون صبر بده
از «صید ارواح» چه می‌دانید؟ چگونه اقدام به رفع بلاک در اینستاگرام کنیم؟ چه عواملی سبب شکست رژیم غذایی می‌شوند؟ راز کثیف نادیده؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟ قبل از خواب آب ننوشید اعتیاد به گوشی را با ابزارهای دیجیتال سلامت شکست دهید معنای واقعی زندگی روستایی در روستای یاستی‌قلعه ماهنشان (+عکس) گوشت این پرنده برای مصرف روزانه هیچ هورمون خطرناکی ندارد / شش برابر میگو هم فسفر دارد تمام اقداماتی که قبل سفر با خودرو شخصی باید انجام دهید واکنش یک روحانی به دعوت از "کاظم صدیقی" برای سخنرانی در مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق (ع): دهن‌کجی به مردم عاقبت خوشی ندارد! انتخابات آمریکا و یک بازی خراب کن جدی به نام "رابرت کِنِدی" و معاونش خانم شاناهان! (+عکس) امام جمعه سابق لواسان: ساخت مسجد کار شهرداری نیست؛ شهرداری به وظایف اصلی خود بپردازد که درباره آن‌ها به غایت کم کاری می‌کند قتل ۲ نفر در آرامستان یاسوج/ دادستان: علت درگیری اختلاف شخصی دو خانواده بود حمله موشکی حزب الله لبنان به مواضع نظامیان اسرائیل پارک قیطریه و مساجد اطراف (نقشه)
وبگردی