۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۴۲۷۰۳
تعداد نظرات: ۱۱۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۰۹-۰۴-۱۳۹۳
کد ۳۴۲۷۰۳
انتشار: ۱۱:۰۵ - ۰۹-۰۴-۱۳۹۳

حجاب و ساپورت:‌ از کارت زرد به وزیر تا مسؤولیت حوزه های علمیه

جعفر محمدی
عصرایران - نمایندگان مجلس شورای اسلامی،چندی پیش با احضار وزیر کشور به مجلس،‌ از وی درباره وضعیت حجاب و عفاف در جامعه سؤال کردند. آنها بعد نمایش تصاویری از زنان و دختران ساپورت پوش در نمایشگرهای بزرگ صحن علنی، در اعتراض به وضعیت موجود و با این انتقاد که چرا با زنان ساپورت پوش برخورد نمی شود، به وزیر کشور ،‌کارت زرد دادند.

در این باره نکاتی چند قابل توجه است:

1 - حجاب و عفاف، دغدغه همه متدینین جامعه است و انتظار می رود در جامعه ای با اکثریت مسلمان، این فریضه دینی هم به شکلی قابل قبول به جا آورده شود. اما آن طور که مجلسی ها می پندارند، راه ترویج حجاب و عفاف در جامعه،برخورد و بگیر و ببند نیست.

اساساً یکی از مشکلات مردم ما این است که برخی مسؤولان و نمایندگان شان برای هر مشکلی راه حلی سلبی در جیب دارند:‌برای افزایش جمعیت، 2 تا 5 سال زندان برای وازکتومی کنندگان در نظر می گیرند و برای ترویج حجاب و عفاف ، از وزیر کشور می خواهند با زنان و دخترانی که حجاب شان محل ایراد است برخورد پلیسی کند و همین طور درباره مسائل دیگر!

اگر قرار بود برخوردهای پلیسی جواب دهد،‌ اکنون مردم ایران در خانه های شان هم حجاب داشتند! در برخورد با این مسأله که از دهه 60 نمی شود فراتر رفت. دیگر چه برخوردی مانده که انجام شود؟
مجلسی ها اگر راه دیگری بلد هستند ، بسم الله! این گوی و میدان ؛‌ اگر هم بلد نیستند، جای شان را به کار بلد ها بسپارند.

حجاب و ساپورت:‌ از کارت زرد به وزیر تا مسؤولیت حوزه های علمیه

2 - واقعاً‌ مجلسی ها از وزارت کشور چه انتطاری دارند؟‌ آیا جز این است که اهرم وزارت کشور ، نیروی انتظامی است؟ و مگر نیروی انتظامی برخورد نمی کند؟‌ مگر گشت ارشاد ندارد؟‌ مگر ماهواره ها را جمع نمی کند؟‌ مگر بگیر و ببند نمی کند؟
چرا؟ همه این کارها را می کند ولی مشکل اینجاست که در مقولات فرهنگی، برخوردهای فیزیکی و پلیسی فایده ندارد.

گیریم که از فردا ، در کنار گشت ارشاد ، یگان ویژه هم وارد خیابان ها شود و شدیدترین برخوردها صورت گیرد و بازداشتگاه ها هم پر شوند از زنان و دخترانی که موهایشان بیرون بوده یا ساپورت پوشیده اند.
 در چنان صورتی ، آیا جز این است که فقط نارضایتی عمومی افزایش می یابد؟

اصلاً‌ مگر پلیس  چقدر نیرو و امکانات دارد که در کنار مرزبانی و مبارزه با مواد مخدر و سرقت و قتل و نزاع و آدم ربایی و کیف قاپی ، کنترل اماکن، مدیریت گذرنامه و صدها عنوان دیگر، هر روز و هر جا به دنبال زنان و دختران مردم باشد که ببیند چه پوشیده اند و مدام دستگیرشان کند؟

کنار گود نشستن و غر زدن که لنگش کن ،‌هنر نیست.

3 - طبق قانون ،‌26 دستگاه در قبال مسأله حجاب و عفاف مسؤول اند اما مجلسی ها به وزیر کشور کارت زرد نشان می دهند. آیا این نشانه سیاسی کار نیست؟

4 - اما گذشته از همه این ها و بینادی ترین بحثی که معمولاً‌ بدان پرداخته نمی شود این است که علت اصلی گسترش بدحجابی در کشور ، "سست شدن ایمان" است.
مادرها و مادر بزرگ های اغلب ما ، چه در رژیم گذشته و چه در نظام جمهوری اسلامی ، حجاب کامل را رعایت می کردند و می کنند ، بی آن که 26 نهاد حکومتی برای حجاب آنها برنامه ریزی کنند. حتی در زمانی که حجاب ممنوع بود یا بی حجابی آزاد بود هم حجاب شان را رعایت کردند.
علت چه بود؟ آیا جز این بود که به آموزه های دینی باور داشتند؟ آیا جز این است که همین الان هم کسانی که متدین هستند،‌ فارغ از این که دولت چه می گوید و کدام جناح سرکار است، حجاب شان را رعایت می کنند؟

به جای همه بحث های بیهوده ای که درباره حجاب در کشور می شود و به جای صرف منابع کشور برای بگیر و ببند و نشان دادن کارت زرد به وزیر و ... باید ایمان عمومی جامعه را تقویت کرد.
اما مسوول مستقیم این کار کیست؟‌ هر چند همه دراین باره مسوولیت دارند اما در تقسیم وظایف، این حوزه های علمیه هستند که عهده دار ترویج دین و ارتقای سطح ایمان مردم اند.

آیا حوزه های علمیه توانسته اند در این باره عملکرد موفقی داشته باشند؟ این همه امکانات در اختیار حوزه است ،‌ از وجوهات شرعیه که متدینین می دهند تا بودجه سالانه و در اختیار داشتن رادیو و تلویزیون و ترییون های عمومی و مساجد و حسینیه ها و ادارات و پادگان ها و مدارس و دانشگاه ها و ... .

آیا جز این است که همه این ها برای آن است که حوزه علمیه به وظیفه ذاتی خود برای ترویج دین و ارتقای سطح ایمان جامعه عمل کند؟‌
اگر ایمان در جامعه ضعیف شده و نمود بیرونی این ضعف درونی،‌ بدحجابی و رشوه و دروغگویی و کلاهبرداری و ... شده ، یکی از مهم ترین علت هایش این است که حوزه های علمیه نتوانسته اند کارکردی که از آنها انتظار می رفت را داشته باشند.

مگر در قرآن کریم نیامده است که " فَلَوْ لاَ نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَ لِیُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ "* و مگر طبق این آیه نباید عده ای برای یادگیری دین هجرت کنند و سپس به شهر و دیارشان برگردند و با کار فرهنگی ، مردم را به تقوا دعوت کنند؟
چرا بسیاری از روحانیون،‌به ابتدای این آیه یعنی هجرت برای یادگیری دین عمل می کنند ولی کار ترویج دین را وا می گذارند و کارهای اداری را عهده دار می شوند؟
سال هاست که می گویند کمبود روحانی داریم و راست هم می گویند چون بسیاری از مساجد حتی برای اقامه نماز هم روحانی ندارند ولی در عین حال ، بسیاری از روحانیون به جای مقیم شدن در محلات مختلف و عهده دار شدن امور دینی مناطق خود، کارهای اجرایی و اداری می کنند. آیا مردم وجوهات شرعیه می دهند که افرادی برای تبلیغ دین محمد(ص) تربیت شوند یا افرادی که مثلا‌ً مدیر کل فلان اداره دولتی باشند؟

یک اشتباه تاریخی در درک همخوانی دیانت و سیاست رخ داده و آن این است که تصور شده باید روحانیون عهده دار امور اداری شوند حال آن که شأن روحانیت واقعی فراتر است و اگر هم می خواهد سیاست پیشه کند باید از منظر بالا عمل کند نه این که خود وارد اجرا شوند. مگر آیت الله بروجردی یا امام خمینی که در زمان شاه ، کار اداری نمی کردند قدرت واقعی نداشتند؟ بنابراین، همخوانی سیاست و دیانت، ملازمه اش ورود متولیان دین به امور اداری نیست. روحانیون می توانند در عین پرداختن به مسوولیت اصلی خویش در حفظ و ارتقای دینداری مردم، بر سیاست نیز نظارت کنند و هدایت نمایند ولی وقتی وقت و توان شان را مصروف روزمرگی های اداری و اجرایی می کنند،‌انرژی و زمانی برای پرداختن به وظیفه اصلی خود یعنی هدایتگری ندارند و نتیجه می شود همینی که هست.
در چنین وضعیتی، نه کارت زرد که هزار کارت قرمز هم کارساز نیست چه آن که دین، اساساً باید از درون بجوشد تا در بیرون جلوه کند.


* پس چرا از هر گروهى از آنان، طايفه‏اى كوچ نمى ‏كنند تا در دين دانا شوند و چون بازگشتند قوم خود را انذار كنند شايد آنها از معاصى بر حذر باشند (توبه . 122 )
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۱۷
در انتظار بررسی: ۴۳۴
غیر قابل انتشار: ۴۸
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
43
1482
درود بر عصر ایران با این مقاله منطقی
پاسخ ها
سوادکوه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
آفرین زنده باد عصرایران
اگر این وزیر استیضاح و برکنار شود وزیرهای کشور بعدی هم یکی پس از دیگری استیضاح و برکنار شوند باز هم راهی از پیش نمیرود
نمایندگان مجلس استیضاح کنید تا دلتان خوش باشد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
پاراگراف آخر رو مرور کنیم:
یک اشتباه تاریخی در درک همخوانی بودن دیانت و سیاست رخ داده و آن این است که تصور شده باید روحانیون عهده دار امور اداری شوند حال آن که شأن روحانیت واقعی فراتر است و اگر هم می خواهد سیاست پیشه کند باید از منظر بالا عمل کند نه این که خود وارد اجرا شوند. مگر آیت الله بروجردی یا امام خمینی که در زمان شاه ، کار اداری نمی کردند قدرت واقعی نداشتند؟ بنابراین، همخوانی سیاست و دیانت، ملازمه اش ورود متولیان دین به امور اداری نیست
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
آفرين که حق قلمتونو ادا کردين
هرکسي در هرجايگاهي که هست يقينا در محضر خداوند بايد پاسخگوي عملکرد خود باشد
شما که به وظيفتون عمل کرديد...
ناشناس
| MALAYSIA |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
ببشتر حرفهای مقاله قابل قبول بودند
روشنفکر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
چرا بسیاری از روحانیون،‌به ابتدای این آیه یعنی هجرت برای یادگیری دین عمل می کنند ولی کار ترویج دین را وا می گذارند و کارهای اداری را عهده دار می شوند؟
ابوالفضل
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
این یه تیکه واقعا حقه. سال هاست که می گویند کمبود روحانی داریم و راست هم می گویند چون بسیاری از مساجد حتی برای اقامه نماز هم روحانی ندارند ولی در عین حال ، بسیاری از روحانیون به جای مقیم شدن در محلات مختلف و عهده دار شدن امور دینی مناطق خود، کارهای اجرایی و اداری می کنند. آیا مردم وجوهات شرعیه می دهند که افرادی برای تبلیغ دین محمد(ص) تربیت شوند یا افرادی که مثلا‌ً مدیر کل فلان اداره دولتی باشند؟
الف
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
من خودم طلبه ام. ولی واقعا علاقه به تبلیغ بین تعداد قابل ملاحظه ای از طلبه ها صفر. حالا حساب کنید این خلا بیش از 15 ساله ادامه داره و این طرف هم ما تهاجم شدید فرهنگی رو داریم. البته مراکزی هستند که به تربیت مبلغ می پردازند که اون هم بیشتر برای روستاهاست.که تو این مراکز هم طلبه ها دوباره میل به تبلیغ تو این مناطق ندارن و خیلی ها دنبال این هستند که برن عقیدتی سیاسی سپاه یا نیروی انتطامی.
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
مقاله شما کاملا مغرضانه است اگر حتی یک نفر بیحجاب بالای شانزده سال در ایران یافتید که نداند حجاب حکم قطعی خداوند واز دستورات قران است حق با شماست اگر منتشر نمیکنید کمی میتوانید خودتان فکر کنید راستی من که دراین زمانه طلبه 16و17 ساله میبینم خیلی قبطه مخورم ...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
نماینده هامون دارن نبوغ خودشون رو نشون میدن والا ما اگه میدونستیم اینا اینقدر نابغن اصلا بهشون رای نمیدادیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
19
921
عالی بود ولی نمیدونم چرا یه احساسی بهم میگه هیچ اتفاقی نمیوفته حرف زدن فایده نداره
ايراني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
12
851
اصولاً هر كار و يا موضوعي كه به مردم ديكته شده و جنبه اجبار پيدا كند با واكنش منفي مردم رو برو خواهد شد .
مرضیه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
16
619
جانا سخن از زبان ما میگویی
واقعا از این بدیهی تر وجود نداره
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
7
577
آخ قربان این قلم همیشه شیوایت آقای محمدی. واقعاً که حق مطلب را ادا کردی و درد این ملت را بازگو.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
6
579
چرا آقایان نماینده با خودشان فکر نمی کنند که اگر این راه ها جواب میداد که ما پس از نزدیک به 40 سال از انقلاب دیگر مشکلی در حوزه حجاب نداشتیم.
آیان اینان که حجاب اسلامی دارند به زور محجبه شده اند که آنان که بد حجابند به زور محجبه شوند؟؟
شما حتی اگر ظاهر شهر را درست کنید با فساد های زیر پوست شهر چه میکنید؟؟ اگر نیتتان واقعا اسلام است ریشه ای مساله را حل می کردید. تمام
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
13
359
متشکرم عصر ایران
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
20
643
پوشیدن ساپورت از زمان ذولت قبل شروع شد چرا همین کارت زرد رو به وزیر دولت قبل نشون نمیدادند؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
تو رو خدا جو کامنت ها رو با لجبازی خراب نکنید
علی عسک
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
الان بحث ساپورت بهانه است نمایندگان توان و جسارت زدن حرف دلشان را ندارند!!!!!1
سوادکوه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
این دولت و آن دولت ندارد
اصل موضوع پابرجاست
همه ی نهاد های فرهنگی تنها بفکر خود بوده اند
یاسر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
سلام دوست عزیز
چرا کامنت رو خراب نکنه
ساپورت از دولت قبل شروع شد، چرا کارت زرد نگرفت ،چون ...
پدرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
17
492
لا اکراه فی الدین قد تبین الرشد من الغی !
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
عزیزان از این آیه استفاده ی شیطانی نکنید. تفسیرش این نیست که بی دین باشید! 124000پیغمبر و 12امام معصوم سختی کشیدند که ما دیندار باشیم آن وقت با یک آیه همه چیز و از جمله بقیه آیات قرآن که مستقیما و غیر مستقیم دعوت به دین کرده را زیر سوال نبرید. متاسفانه این آیه دستمایه ی خیلی از روشنفکرنماها شده برای فرار از احکام الهی از جمله حجاب.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
راست میگه دیگه به زور که خدا نگفته دین داشته باشین، دین اسلام دین رافت و مهربانی است و در دلها نفوذ میکند
پرسپولیس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
4
277
زیبا بود...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
6
266
گل گفتی عصرایران...
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
4
186
به نظر من یک عدم شفافیتی وجود دارد . یا یک اشتباه و یا هر چیز دیگر اسمش را می گذاریم . امام خمینی (ره) در اوایل انقلاب در مصاحبه با اوریانا فالاچی حجاب ایشان را تایید می نمایند با اینکه با حجاب مورد انتظار ما خیلی فاصله داشت. یا با اینکه از فوائد حجاب صحبت شده است و به عنوان تکلیف زن مسلمان
ارسلان نامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
3
144
وقتي توجهات مسئولين در پوشش تبليغات اسلامي از داخل به خارج انتقال يابد بنابراين فقر و بيكاري و تورم و ........ وارد كشور شده و چون اين مدت بي توجهي فرض هشت سال ادامه مي يابد بنا براين برگشت ان به حالت عادي به اين سادگيها مقدور نخواهد بود و هزينه هاي ان به تبع بيكاري ‏، فرسودگي روحي و رواني جوانان - اشاعه فساد - مصرف بالاي مواد مخدر در جامعه - لا ابا گري و رواج ساپورت و .......خواهد بود .
محمدرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
5
344
جناب آقای محمدی
من خودم یک طلبه حوزه هستم و کاملا به شما حق می دهم که حوزه متاسفانه به مسوولیت خودش در این زمینه به طور کامل عمل نکرده است.گروه زیادی از طلاب در قم ساکن شده و اصلا حاضر نیستند حتی برای تبلیغ ماه رمضان و محرم به شهرها و روستاهای دیگر اعزام شوند.در حالی که قدیم هر طلبه از سال دوم سوم طلبگی خود را موظف می دانست که به تبلیغ برود.راستی چه کسی یا چه ارگانی باید به کار حوزه ها نظارت کند که آیا واقعاً مسوولیت خود را انجام داده اند یا نه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
شما طلبه متفکری هستید
بهمن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
5
159
like
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
4
171
دمت گرم جان کلام را گفتی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
3
150
ممنون. بسیار زیبا بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
4
147
عالی بود! ممنون از تحلیل دقیقتون!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
500
26
همه میگیم باید به قانون(چه خوب و چه بد) باید احترام گذاشت. حالا چرا عده ای در مقابل قانون رعایت حجاب مقاومت می کنند یا می خواهند مقاومت کنند من نمی دانم. نمیشه در مقابل قانونی که من دوستش ندارم مقاونت کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
ببخشید،اونوقت چه قانون مدون داریم که گفته شلوار آزاد ولی ساپورت ممنوع می باشد؟! چه قانونی درباره متر و سانت بلندی مانتو و مقتعه داریم؟!
ناشناس
| FRANCE |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
اصلا نمی گیریا!!!!
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
دوست عزیز ، ممنوعیت حجاب در زمان رضاشاه هم یک قانون بود ، اگر در اون دوران زندگی میکردی هم به قانون احترام میگذاشتی؟قانون خوب و بد برات فرقی نداشت؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
احسنت
کوروش ایرانی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
آیا حوزه های علمیه توانسته اند در این باره عملکرد موفقی داشته باشند؟ این همه امکانات در اختیار حوزه است ،‌ از وجوهات شرعیه که متدینین می دهند تا بودجه سالانه و در اختیار داشتن رادیو و تلویزیون و ترییون های عمومی و مساجد و حسینیه ها و ادارات و پادگان ها و مدارس و دانشگاه ها و ... .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
کاملا درسته. بهرحال حجاب قانونه و باید رعایت بشه مثل قوانین رانندگی حتی اگه عده زیادی تمایل به رعایت کردنش نداشته باشند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
شما اصلا میدونی قانونو منطق چی میگن؟
کا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
قانون برای مردم است و لاکن قانونی که مردم اجرا نمیکنند و دولت توان کنترل و نظارت را ندارد دیگر قانون نیست و نقص در قانون است و باید عوض شود.بعنوان مثال مساله جمع اوری ماهوارها
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
8
199
ميخواهند بدين وسيله دولت را تحت فشار قرار دهند. در دولت قبلي هيچكس درباره حجاب صحبت نميكرد و همه ساكت بودند.
پاسخ ها
انسان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
در دولت قبلی اینقدر بی بند و باری نبود.الان بد حجابی بیداد میکند
تیمسار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
242
57
این مقاله مصداق بارز «کنار گود نشستن و غر زدن که لنگش کن» است!
پاسخ ها
ايراني
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
با عرض پوزش از اينكه اشتباهي مثبت دادم براي جبران هزاران منفي به اين پست
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
خوب دقیقا انتظار داری کسی که شغلش روزنامه نگاریه فرای مقاله نویسی چکار کنه؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
ببخشيد انتظار داريد مقاله نويسان پاشن برن تو خيابون مردمو ارشاد کنن يا برن تو مجلس تحصن کنن
اتفاقن اگه گروهي باشن که به وظيفشون خوب عمل مي کنند همين مقاله نويسان دلسوز هستند
پاشونم يکم اونورتر بزارن فيــــــــــــلـــــــــتر!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
اتفاقا عصرایران و خصوصا آقای جعفر محمدی کسی است که کارش را به درستی انجام میدهد.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
مقاله نوشتن بهتر از قانون تصویب کردن «کنار گود نشستن و غر زدن که لنگش کن» است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
5
144
واقعا که حرف دل مارو زدی کاملا درست و متین بود احسنت...
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
2
203
این کارای مجلسیها سیاسی است ومردم خوب میفهمند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
343
19
قانون بد از بی قانونی بهتره. متاسفانه عده ی بسیار زیادی از ما قانونی رو که دوست نداشته باشیم، اصلا رعایت نمیکنیم و فقط بلدیم همه جا پز روشن فکری بدیم
پاسخ ها
رامین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
دوست ناشناس ، قانون بد و بی قانونی هر دو از بی مسیولیتی و بی کفایتی قانون گذار ناشی میشه و لازم الاجرا نیست . مادر و مادر بزرگ من بدون قانون مدون محجب بودند. نسل امروز هم نیاز به چنین قوانینی ندارد ، اگر صلاح بداند رعایت میکند اگر نه به زور به بهشت نخواهد رفت. ممنوعیت ویدیو ، ماهواره ، فیس بوک و......... به یاد بیارید..... جواب داد؟؟؟؟؟؟؟
یاسر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
دوست عزیز من حرف شما موافقم که هر کسی در برابر قانون مقومت میکنه ولی مسائل دینی و اعتقادی با قانون فرق داره مردم باید به دین اعتقاد و ایمان داشته باشند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
قانون بدی که مورد پذیرش اکثریت باشد از بی قانونی بهتر است نه قانون بدی که اکثریت برای اجرای آن توجیح نیست مشکل در خوب بودن یا بد بودن قانون نیست مشکل در پذیرش قانون است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
4
73
به اعتقاد من اگر افراط های دهه 60 نبود ما الان شاهد چنین وضعی در حجاب نبودیم. دختران و زنان جوان آن دهه الان مادران سالمندی هستند که از زیاده روی های آن زمان دلگیر هستند و با این توجیه که ما نمی خواهیم بچه ما هم مثا ما عقده ای شود کمترین تلاشی در زمینه حجاب انجام نمی دهند.
samin
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
1
55
این کارها مصداق آن ضررب المثل است که میگوید: "زردالو نگرفتیم که بخوریم ، گرفتیم بچه ها با هسته اش بازی کنند".
خیلی از این امور برای حل شدن مطرح نمیشوند بلکه یک عده ای باید نشان بدهند کاری!!!! مهم دارند و مردم را مشغول کنند.
حجت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
26
134
ساپورت پوشيده كه پوشيده. خيلي مردي نگاه نكن تا به گناه بيفتي...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
قربان عمه ات بری با این منطق فردا میگی زنش هست میحواهد هر کاری بکنه ازاد هست چی کار دارید شما مگر جامعه نباید یک حریم و یک حد و مرزی داشته باشد یا قانون جنگل باید حاکم باشد وهر کسی هر کاری خواست هر جا بکند
ناشناس
SWITZERLAND
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
151
12
زمان مادربزرگ های ما ماهواره و شبیهخون فرهنگی به این شدت نبود... برای همین اوضاع فرق کرده !
پاسخ ها
علی عسک
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
اقای 13و04باورها سست شده و ایمانها متاسفانه ضعیف گردیده است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
3
9
دقیقاُ
پژمان
UNITED STATES
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
1
27
درود به حرف منطق
داود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
8
51
آخه قربون شکل ندیده ی همتون بشم الهی... با این که خیلی آدم مذهبی نیستم ولی من هم با همتون موافقم که این بی حجابی به جاهای بدی رسیده و دیگه گندش رو در آورده، بخصوص این ساپورت لامصب، بخصوص اون رنگ بدن هاش که دل برخی مومنین و بویژه کافران رو به بازی می گیره و حتی خودم یه دفعه با چشمام دیدم که اتوبان همت به خاطر یکی از همین ساپورت های رنگ پا قفل شده بود؛ شاید بعضی ها از روی کنجکاوی و یا برای این که مطمئن بشن که اشتباه می بینند، به یه نیش ترمز و یه نیم نگاه بسنده می کردند... بماند.
اما یه کم منصف که باشی می فهمی اگر زور و اجبار و بگیر و ببند فایده داشت، تا حالا باید نتیجه می داد...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
جالب بود بخصوص اون قسمت که در مورد حریص بودن نوشتید
حیدر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
3
31
عالی بود تا این تاریخ مقاله سال عصر ایران
hamed
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
14
66
بجای گیر دادن به حجاب خانوما یه حجاب برای چشم آقایون درست کنید ! تا شاید چشمشون درویش بشه !
ناشناس
UNITED STATES
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
2
42
نیروی انتظامی هم گیر کرده اونها هم دوست ندارند هرروز با مردم در این مورد درگیر شوند.خودم صدها بار دیدم با حجاب و بدحجاب با نیروی انتظامی بحثشون شده بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
2
83
سوالم از نمایندگان مجلس اینه که ا ین قدر که نگران حجاب هستند، نگران فساد ، بی عدالتی ، وضعیت بد اقتصادی و بیکاری هم هستند؟! آیا کار فرهنگی و علمی برای نمایندگان اهمیت داره و اصلا میدونن چیه؟ بجای اینکه به فکر حل مشکلات اساسی جامعه باشن همش درگیر حاشیه هستن!!! مساله بی حجابی ریشه فرهنگی داره و با برخورد فیزیکی حل نمیشه! بهتره به حقوق شهروندی مردم احترام بگذارن و حل این مشکلات را به صورت ریشه ای دنبال کنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
2
28
عالی بود...
ناشناس
UNITED STATES
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
3
40
جناب آقای جعفر محمدی امیدوارم به خاطر این متن خوب و منطقی با شما برخورد نکنند...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
4
42
اقا جان چرا خودمون رو گول میزنیم . یک بوم و دو هوا که نمیشه از یک طرف تمام رسانه های داخلی ار تلویزیون گرفته تا مجلات و روزنامه ها ترویج بی حجابی می کنند ،اگر ایراد بگیریم چرا ؟میگویند نمیشود
انوقت ار زنان و مردان توقع دارند حجاب رعایت کنند
کدام یم از الگوهای جامعه حجاب رعایت میکنند ؟بازیگرها ،ورزشکاران ، قشر تحصیل کرده .....
هیچکدام
هزار سال دیگر هم که گشت ارشاد ،گشت امر به معروف نهی ار منکر و هزار چیز دیگر که زور داشته باشد بگذاریم حل نمیشود
باید ازادی در محدوده قانون معقول باشد
انوقت هر کس خواست حجاب اسلامی داشته
باشد هر کس خواست حجاب متعارف اجتماعی نه حجاب دینی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
139
6
شما که دولت قعلی و رو باقبلی مقایسه می کنید در دولت قبل کجا اینقدر بی بند باری بود.
دولت جدید فعلا داره لجباری میکنه با دولت قبل مثل تغییر ندادن ساعت اداری در ماه مبارک رمضان من خودم کارمند هستم ولی دولت جدید معلوم نیست چی کار میکنه که اصلا اظهارنظر نمیکنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
5
60
ببین نمایندگان مادر چه فکری هستند

عده ای از ملت به دلیل گرانی نان شب ندارند به خدا بس کنید به فکرتامین مایحتاج ملت باشید نه چیز دیگر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
2
51
قانونی اگر در این مورد گذاشته بشه جز بی ارزش شدن قانون نتیجه ای در بر نخواهد داشت ... کلا آقایون همه چیو ممنوع کنن بعد اعلام کنند چی آزاده ... اینجوری راحتتره به خدا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
2
39
ممنون از عصر ایران به خاطر اشاره به دهه 60
هموطن لر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
6
70
آقایان مردم به کدام ساز شما برقصند شلوار می پوشند ایراد میگیرید چکمه ایراد دارد شلوار رادر می اورند ایراد میگیرید ساپورت می پوشند همچنین؛ لطف کنیدبرای دوسال بعد برای نفس کشیدن کنتور سفارش دهید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
4
70
در دوبی و استانبول که پلیس به مردم گیر نمی دهد،‌عده ای با چادر و مانتو تردد می کنند. اگر کسی اعتقاد قلبی داشته باشد،‌ کاری به کارت زرد و قرمز ندارد و همین طور اگر کسی اعتقاد نداشته باشد،‌زور و اجبار بی فایده است
ناشناس
CHINA
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
151
7
لازمه ی حکومت اسلامی ضمانت اجرایی احکام اسلامی است!!! شما فیلسوف و روشنفکر سعی دارید که بگید نماینده و وزیر و رییس جمهور و... روحانی نداشته باشیم! پس فرق ما با ترکیه ی سکولار چی میشه!!؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
7
83
پیشنهاد میدم گروه داعش بیاد ایران و وزارت کشور رو دست بگیره بعد هر روز با اعدام تعدادی از هموطنان مشکل حل میشه به شرطی که اول از بچه های خود نماینده ها این کار انجام بشه یعنی اون فجایای عراق بیاد
کم مونده بگن ما شاخه ایرانی داعشیم
علی علیزاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
3
47
بنام خدا، اگر اجبار کردن نتیجه داشت،در مورد ویدیو نتیجه آنرا می دیدیم. پس باید اجبار و بگیر و ببند را کنار گذاشت. تنها باید متولیان کار فرهنگی انجام دهند تا شاید بهتر شود.و بلحاظ وظیفه ذاتی حوزهای علمیه باید بصورت علمی روی این مسله کار کنند.و بنظر میرسد کوتاهی از ناحیه حوزه های علمیه میباشدو کارت زرد دادن به این و ةن کاری درست نمی شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
2
36
عالی بود و حرف دل
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
3
59
بسیار عالی بود. لطفا این نکته راهم متذکر شوید وقتی روحانیت محترم وارد کار اجرایی شود و نتواند کار خود را بدرستی انجام دهد تمام مشکل به پای دین و مذهب نوشته می شود و این خودبزرگترین عامل در سست شدن ایمان مردم است .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
2
66
2 میلیون جوان پشت صف وام ازدواج (وام با سود و بهره ی حرامممممممممم)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
2
42
تبلیغات دینی تا زمانی که با عمل صالح حاکمان همراه نشود روی قشر عظیمی از جامعه متمدن تاثیر ندارد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
1
34
بسیار متن خوبی بود. سپاسگزار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
2
58
در جواب دوستانی که دم از قانونی بودن این امر می دهند باید عرض کنم که قانون وحی منزل نیست و برخی از قانون هایی که به صورت تجربی ناکارآمدی اونا ثابت میشوند باید عوض شوند.
یاسر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
5
96
یه داستان میگم شاید بعضی جاهاش جابه جا شده باشه ولی معنیش یکیه
میگن دو برادر بودن یکی برای زهد و تقوا به غار میره و یکی کاسب بازار میشه بعد از چند سالی برادر غار نشین از غار میاد بیرون و میره به حجره برادرش. صاحب حجره از برادرش میپرسه تو توی این مدت چه چیزی بدست آوردی (مثلا میگه کفشام جلوی پام جفت میشه یا ...) برادر حجره دار یه الک توری برمیداره و توش آب میریزه و آب از الک نمیریزه برادر غار نشین تعجب میکنه و الک رو از برادر میگیره بعد صاحب حجره میره از مغازه بیرون و میگه این الک رو طوری نگه دار که آب داخلش نریزه . صاحب حجره بعد از ساعتی برمی گرده و یبینه که آب الک ریخته . از برادر غار نشین می پرسه چی شد که آب الک ریخت برادر میگه : نا محرمی زیبا رد شد و من به او نگاه کردم و پس از آن آب از روزنه های الک فروریخت.
برادر حجره دار به برادر غار نشین رو کرد و گفت اینکه در غار زندگی کنی و صاحب کمالات شوی ارزشی ندارد، اینکه در جمع مردم زندگی کنی و صاحب کمالات شوی مهم و ارزشمند است .
حالا برادرم اگر تمام خواهران با رو بند باشن . اگر زمینه گناه فراهم نباشد ارزشیابی بی معنی است . این به این معنی نیست که معتقد به بی حجابی یا بد حجابی هستیم بلکه به این معنی که باید ایمان را قوی کرد .خود سازی نمود و. ...
شاهين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
1
135
از مجلسي كه150نماينده اش يارانه گرفتند انتظاري بيش از اين نبايد داشته باشيم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
شاهین جان 73 درصد مردم ثبت نام کرده اند یعنی به احتمال قریببه یقین من و شما هم!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
دقیقا ..از مجلسی که نمایندگانش یارانه میگیرند توقع داشتن مثل این می مونه که توی ایستگاه اتوبوس منتظر زیر دریایی باشی
علی
SPAIN
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
2
85
ایشالا در انتخابات مجلس کارت مورد نظر رو به نمایندگان فهیم نشون میدیم.
کاش یه بار هم برا جلوگیری از افزایش اعتیاد سوال میکردن یا افزایش جرایم دیگه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
3
75
واقعا" ببينيد اين مثلا" نماينده هاي ما چقدر بيكارند كه مملكتي كه اينهمه مشكلات داره از نرخ بالاي بيكاري كه منجر به بسياري از معضلات اجتماعي ميشود(از جمله افزايش ميزان سرقت و جرم و جنايت و متلاشي شدن بنيان خانواده ها) تا نرخ تورم بالا و ورشكستگي اقتصاد و آشفتگي صنايع و هزاران مصيبت و بلاي ديگر كه بخش عمده اي از اين بلايا ناشي از سوءمديريت دو دوره دولت احمدي نژاد بوده و اكثر همين نمايندگان در مجلس قبلي حضور داشته اند و صدايشان هم درنمي آمد ، حالا به مسايلي مثل نوع پوشش بانوان گير ميدهند و دادشان براي اين موضوع به هواست.گويي در خواب خرگوشي بسر ميبرند يا خود را به خواب زده اند يا انگار در اين كشور زندگي نمي كنند و با مسائل اصلي جامعه آشنا نيستند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
2
43
كار فرهنگي با زور جور در نمي آيد . آنها كه بايد الگوي اخلاق ميشدند آن كار ديگر كردند و مردم ديدند و پايه اعتقادي جامعه سست شد و نتيجه اين سستي اعتياد ، رشوه ، فحشاء، بي بند و باري اخلاقي ، اقتصاد ضعيف ، و ... . گرديد .
ناشناس
UNITED STATES
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
1
38
یه دوره ای ساپورت آزاد می شه و دوره بعد ممنوع ولی وضبعت زندگی مردم هیچ وقت درست نمی شه ! کلا بای مشغولی ملت و دولت بازی خوبی
هاشمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
2
31
سلام ودرود بر عصر ایرانیهای گرامی
صحبت این هفته به ساپورت متمرکز شده تا دیروز اگر اسمی از ساپورت می آمد ناخود آگاه افکار شنونده به سمت (پیتیبانی کننده )یا کلمات مترادف سوق پیدا میکرد ولی امروز چی ....................؟بس کنید تورو خدا مشکل مملکت ما وفرهنگ ما همین
ساپورت است و بس ؟خانه از پای بست ویران است خواجه در فکر نقش ایوان است
فکر نمیکنید در این روزها با تبلیغ ساپورت
چقدر در فروش آن نقش داشته اید ؟
به گوگل مراجعه کنید متوجه میشوید
علی آرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
1
32
مقله جالبی بود اما کو گوش شنوا
ehsan
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
4
42
خیلی عالی بود.
خدا در قرآن گفته ((لا اکراه فی الدین)).بزرگترین مشکل ما هم همینه که ایراد از مسلمانیه ماست نه از دین.
امیری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
2
33
حرف دل همه مردمه.
اماواقعاجای تاسفه
علی اصغر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
4
20
دین، اساساً باید از درون بجوشد تا در بیرون جلوه کند.

عحب!!! چرا در مورد اداره دنیای مردم این سخن را نمی گویید؟
naser
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
4
22
وافعا عالی بود عصر ایران عزیز
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
1
16
سلام مرسی عصرایران....
اسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
1
16
خیلی عالی بود
نسل سومی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
164
23
بی انصاف
یک حوزه علمیه است
در مقابل شما که حیای زن را به بازی گرفته اید و سینه چاکی می کنید برای حضورش در ورزشگاه
یک حوزه علمیه است
در مقابل این همه شبکه ی ماهواره مروج برهنگی
یک حوزه علمیه است
در مقابل بازاری که لباس درست و حسابی که زن را بپوشاند در آن پیدا نمی شود
یک حوزه علمیه است
و سینمایی که همه ی فیلمهایش مروج بی حیایی است ، حیا ریشه حجاب و عفاف است حیا که برود همه چیز رفته
یک حوزه علمیه است
و صدا و سیمایی که روابط زن و مرد و دختر و پسر و جلف بازی و همه چیز مهم است ، آخر مذهبی بودن فیلمشان سر سجاده نشستن یک پیرزن است و بس
وقتی شما روابط دختر و پسر را رواچ دادید دختر بدون شک دنبال خودآرایی می رود ، با این فرهنگ حوزه علمیه چه کند.
بیا همه ی این وجوهات شرعیه ای که به من طلبه می دهند که از پس اجاره خانه ام هم بر نمی آیم شما برو کار فرهنگی کن و حجاب مردم را درست کن.
این یادداشت عین بی انصافی بود ، حداقل انصاف داشته باشید نظر را تایید کنید.
پاسخ ها
mm2
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
قبلاً هم خیلی کمتر از همین یک حوزه علمیه بود ولی الان ماشالله تو هر شهری چند تا حوزه برادران و خواهران وجود داره.
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
4
24
آقای محمدی به احترامتون و به احترام قلمتون فقط میتونم بلند شم و دست بزنم ...
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
3
20
آفرین به این نویسنده که الحق ، حق کلام رو ادا کردی. آفرین بر شما
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
33
9
اصل مطلب را درست بيان كرده ايد اما خلط مبحث زياد دارد و در وسط آن چرت و پرت هم زياد گفته ايد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
5
20
عصرص جون مرسی داری.شما ببین مردم ایران دلشون به یه ربنای استاد شجریان خوش بود و خیلیا با اون صدا (مثل صدای آهنگران در هنگام جنگ تحمیلی) روزه میگرفتن و عصر اگه اون صدا پخش می شد و کسی روزه نبود عذاب وجدان میگرفت.اگه راست میگن و میخان کار فرهنگی کنن چرا ربنا رو پخش نمیکنن؟؟؟؟؟
حسين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
2
28
اگر قرار بود برخوردهای پلیسی جواب دهد،‌ اکنون مردم ایران در خانه های شان هم حجاب داشتند!
حسين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
3
25
بسم الله : لطفا درج كنيد . تنها راه حل ممكن :‌عملكرد درست و صادقانه و بي رياي افراد و متوليان ديني و حكومتي تنها عامل برگشت جوانان و ... به دين و جلوگيري از دين گريزيست و عمل به شئونات دينيست .والسلام .
کوروش هدف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
1
21
سلام آقای محمدی به درستی که زدید وسط خال چرا که همه مشکلات ما از بی ایمانی است : بی ایمانی مسئولین بی ایمانی مردم بی ایمانی جوانان چرا که ریشه های ایمان را با دروغ سوزانده اند و اگر خدا فرجی کند دوباره می روید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
4
22
آخ كه دلم خنك شد. بهت افتخار مي كنم عصر ايران جان
حرف دل منو زدي واقعا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
1
49
اصلا موضوع این حرفها در کار نیست به این دلیل که دوره خاتمی که ساپورت نبود هر روز کفن پوشان برای حجاب و عفاف و فرهنگ سینه چاک به خیابانها می امدند دوره احمدی نژاد که هم گروه آنها بود حجاب بهتر نشد و حتی همین ساپورت هم مال اون دوره است اما همین آقایون چه در مجلس هفتم چه هشتم وچه نهم در مقابل بدتر از اینها سکوت کردند حالا دوباره دولت مطابق میلشان نیست یاد عفت و عصمت جامعه افتادن خیلی روشنه که بحث به شکل ناجوانمردانه ای سیاسیه و نه اون سیاستی که اخلاقی باشه سیاست از توع بدترین بداخلاقیها و این مقاله صدا کردن آدمیه که خوشو به خواب زده
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
1
15
درود بر نگارنده... سپاس
نیما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
8
52
تا حالا کسی دقت کرده که ساپورت 20000 تومان اما شلوار جین 150000 تومان والا همه چی به دین ربط نداره ترجیح میدن 10 تا ساپورت رنگی بگیرن به جای یک شلوار جین
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
اصلی ترین دلیل همینه
معروف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
2
52
بنده چند سال قبل سفری به یکی از کشورهای اروپایی داشتم ،هنگامی که هواپیما از مرز ایران گذشت دیدم تقریبا ً 90%خانمها کشف حجاب کردند ولیکن 10در صد بقیه حتی موقعی که وارد شهرشدند نیز حجاب خود را حفظ کرده بودند ،شماخودتان قضاوت کنید
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
0
43
خوراکم اینه بیام نظراتو بخونم مثبت منفیارو ببینم،ببینم چند چندیم
پلمب یک کارگاه غیر بهداشتی تولید همبرگر با ضایعات گوشت شمشیر افسانه‌ای اسپانیایی‌ها «اسلامی» از کار درآمد (+عکس) عضو ارشد حماس : طرح جدید تبادل اسرا در حال بررسی است پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت به کارآموزی دعوت شدند چگونه آسیب‌های ناشی از بدخوابی را از بین ببریم؟ قیمت نفت نزولی شد تقویت تفکر انتقادی، خلاقیت و مهارت ِ کودکان با چیستان (+ 40 معما) از سرگیری اعزام قطار‌های تندرو در خط ۵ مترو تهران رشیدی کوچی : رئیسی می‌تواند با یک خط فیلتر را بردارد، اما نمی‌خواهد اجاره خانه به این افراد ممنوع شد دورهمی کارگردانان مشهور ایرانی؛ از ایرج طهماسب و حسن فتحی تا جعفر پناهی (+عکس) واکنش چمران به ترک جلسه برخی از اعضای شورای شهر هنگام سخنرانی زاکانی: اتفاق خاصی نبود، جلسه طولانی شده بود ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند مالیات بر عایدی سرمایه ؛ مجازات بیش‌فعالان اقتصادی یا دردسر مردم عادی؟ استعفا و تغییر شغل پرستاران؛ وزارت بهداشت خبر دارد؟
وبگردی