۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۴۵۰۲۸
تعداد نظرات: ۷۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۱۸-۰۴-۱۳۹۳
کد ۳۴۵۰۲۸
انتشار: ۱۵:۳۶ - ۱۸-۰۴-۱۳۹۳

از خطای روحانی در انتصاب سخنگو تا بی احترامی هفتگی به رسانه ها

بدین شکل که بعد از جلسه هیات دولت، سخنگو دقایقی پشت یک تریبون قرار می گیرد و خبرنگاران پشت نوار قرمزی که جلوآمدن از آن برایشان ممنوع است (و یادآور خط قرمز است) می ایستند و صحبت های سخنگو را یادداشت می کنند!
عصرایران - با روی کار آمدن دولت روحانی، انتظار می رفت یک "سخنگوی تمام وقت" عهده دار ارتباط با رسانه ها شود و بعد از 8 سال بی مهری دولت به رسانه ها، یک "سخنگوی واقعی" این ارتباط را ترمیم کند.

با این حال، وقتی رئیس جمهور ، معاون بسیار پرمشغله خود را به عنوان سخنگو برگزید،‌ مشخص شد که دولت یازدهم قصد ندارد ارتباط خوبی با رسانه ها داشته باشد.

محمدباقر نوبخت که عنوان سخنگویی دولت را یدک می کشد، علاوه بر این سمت، دو معاونت مهم ریاست جمهوری را بر عهده دارد: "معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی" و "معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی".
هر کدام از این دو معاونت به اندازه کافی دغدغه و دلمشغولی دارند و طبیعی است که در چنین وضعیتی، وظیفه سخنگویی به حاشیه می شود و به یک عنوان تشریفاتی تبدیل می شود که صرفاً برای خالی نبودن عریضه است.

از اشتباه روحانی در انتصاب سخنگو تا بی احترامی هفتگی به رسانه ها

نتیجه نیز بعد از حدود 9 ماه کاملاً مشهود است: عدم برگزاری جدی جلسات سخنگو ، عدم دسترسی درتمام اوقات و برگزاری سرپایی جلسات!

هم اکنون عمده جلسات آقای سخنگو به صورت سرپایی در حیاط ریاست جمهوری برگزار می شود بدین شکل که بعد از جلسه هیات دولت، سخنگو دقایقی پشت یک تریبون قرار می گیرد و خبرنگاران پشت نوار قرمزی که جلوآمدن از آن برایشان ممنوع است (و یادآور خط قرمز است) می ایستند و صحبت های سخنگو را یادداشت می کنند!

این در حالی است که باید دستکم یک روز در هفته و در ساعت مشخصی جلسه رسمی سخنگو در سالن کنفرانس برگزار شود و خبرنگاران بتوانند سوالات خود را به نوبت مطرح کرده و پاسخ بگیرند نه این که در سرما و گرما، سرپا بایستند و حتی برای یادداشت برداری هم مشکل داشته باشند.

این که سخنگوی دولت ، جلساتش را بدین شکل برگزار می کند،‌ توهین آشکار به رسانه ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی است. حتی در زمان احمدی نژاد هم غلامحسین الهام که به ابوالمشاغل معروف بود ،‌جلسات سخنگو را در سالن کنفرانس برگزار می کرد.
آقای سخنگو بداند که رسانه ها می دانند فرق است بین «اطلاع رسانی از آنچه در جلسه امروز دولت گذشت» با «جلسات هفتگی سخنگو»؛ آنچه هم اکنون انجام می شود، اولی است.

سخنگوی دولت، اگر می خواهد سخنگو باشد، باید همانند سخنگوی قوه قضاییه یا سخنگوی وزارت امور خارجه، زمان و سالن مشخصی را در هفته به این کار اختصاص دهد نه این که هر از گاهی بعد از جلسات هیات دولت، یک نوار قرمز بین خود و خبرنگاران بکشد و یک گپ و گفت کوتاه داشته باشد!

از خطای روحانی در انتصاب سخنگو تا بی احترامی هفتگی به رسانه ها

سخنگوی دولت، باید در همه روزهای هفته، به طور تمام وقت در دسترس رسانه ها باشد و طبیعی است کسی که دو معاونت ریاست جمهوری را بر عهده دارد به دلیل مشغله های تمام وقتش، نمی تواند به طور تمام وقت به امور سخنگویی برسد.

یک سخنگو باید مدام با تمام بخش های دولت در ارتباط باشد و به ویژه در مسائل روز با بخش های مربوط ارتباط نزدیک تری بگیرد ، دائماً بروز باشد و درعین پاسخگویی های موردی در هفته به رسانه ها، یک روز مشخص را در هفته در یک سالن کنفرانس آبرومند بنشیند و با وسعت وقت در اختیار رسانه ها باشد.

این انتظار زیادی از یک سخنگو نیست. اگر محمدباقر نوبخت می خواهد سخنگو بماند،‌باید با کناره گیری از دو پست دیگرش ، وقت خود را به کار سخنگویی اختصاص دهد و اگر نمی تواند، از سخنگویی استعفا کند تا رئیس جمهور شخص دیگری را بدین مهم بگمارد هر چند در وضعیت کنونی،‌ انتقاد اصلی به شخص رئیس جمهور است که چنین انتصابی را انجام داده است.
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۷۴
در انتظار بررسی: ۷۸
غیر قابل انتشار: ۵۵
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
70
801
عالی بود.
پاسخ ها
دوست محمد جعفر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
چرا یک اطاق یا سالن با میز وصندلی در اختیار خبرنگاران قرارنمی دهند تا هم از سرما وگرما درامان باشند وبتونن تا پایان جلسه دولت کار دیگه ای هم انجام بدن وهم تو محوطه ویلان نباشند وهم شیکتر وباکلاستره هرچند خبرنگاران ایرانی هم نازک نارنجی وزیاده خواه هستند .خبرنگارای خارجی از خط اول همه تظاهرات ها وجنگ ها خبرمستند تهیه می کنند واینقدر هم نق نمی زنندوشایعات رو بجای خبر موثق به خورد مردم نمیدن.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
اگر خبرنگاران 2 هفته نروند جواب میگیرن واقعا هم برای دولت و هم برای خبرنگاران پسندیده نیست
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
از نظر ظاهر مثل دولت قبل برگزار ميشود اميدوارم از نظر محتوايي مثل دولت قبل دروغگو نباشند و از افزايش قيمت خودرو جلوگيري كنند.
آغاز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
53
609
قبول دارم . با همه احترامی که برای دولت قایلم ، نه تنها سخنگویی حاوی اشکال است و این شیوه عمل هم باید اصلاح شود.
نمی دانم به کجا می خواهیم برویم؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
کاملا موافقم.این آقا با مواضع و استدلال های ضعیف و از همه بدتر دفاع ضعیف و بی منطق از اقدامات دولت ، بیشترین ضربه را دارد به دولت می زند. آقای روحانی حرف دوستدارانت را بشنو و ایشان را عوض کن.اصلا شایسته این منصب نیست.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
576
212
این تو هین به ملت است زیرا خبرنگاران نمایندگان مردم هستند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
خبرنگارا نماینده مردم نبوده اند و نیستندو و نخواهند بود
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
این کار اشتباه است ولی چه ربطی به توهین به ملت ایران داره . تو رو خدا همه چیز رو به خودتون نگیرید.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
عین توهین است
دولت باید یک سخنگوی خوب انتخاب می کرد. اصلا نوبخت گزینه متاسبی برای دولت خوب آقای روحانی نیست
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
موافقم. بی ارزش دونستن مردمه
ایمان
| UNITED KINGDOM |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
توهین به ملت ؟

یک عمره در صف ها و کوچه و خیابان سرپا هستیم ... این تئهین نیست ؟

چند خبرنگار در این محیط آرام کمی سرپا هستند توهین به ماست ؟
اکبرا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
هیچ خبرنگاری نماینده مردم نیست .با یک تشکیلاتی قراداد دارد وبزایش کار میکند .البته ممکن است یک خبرنگار عاشق کارش باشد که این ارزشمند ست
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
این طور که شما جو گیران روشنفکری پیش میرید
دیر نیست روزی که چراغ قرمز سر 4 راه رو هم توهین آمیز میدونید!
خب شما بفرمایید اگه اون روبان قرمز نبود و خبرنگارا از اون یه تیکه میز بالا میرفتن محترمانه بود؟
البته با این که سالن کنفرانس بهتره کاملا موافقم!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
تند نرو عزيز دل برادر.
كي گفته توهين به ملت است؟ خبرنگار از كي تا حالا نماينده مردم شده؟ شما كمي بيشتر در شغل خبرنگاري جستجو كن تا متوجه بشي چه خبره؟
ولي بحث مطرح شده در كل صحيح است و بايد احترام هر قشر كاري را حفظ كرد(حتي خبرنگار!)
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
ببین ای خبر نگارا چی کار کردن که براشون خط قرمز کشیدن،خودشون مقصرند
از ماست که بر ماست
مهرداد ابوعلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
40
337
بنده هم موافقم.. این کار نوعی رفتار نادرست هست
سارا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
30
262
دوستان عزیز این موضوع رو میشه از طریق سایت ریاست محترم جمهور و در لینک مستقیم با ایشون مطرح کرد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
راجع به کدوم لینک صحبت میکنی؟
شاهرخ
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
www.rouhani.ir/contactus.php
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
19
140
موافقم
پاسخ ها
قلی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
با چی؟
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
34
271
من به آقای روحانی رای دادم اما کاملا با موضوع مطرح شده موافقم. و این شیوه رو توهین آمیز میدونم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
9
70
خوب همين مشکل رو با سخنگو مطرح مي کرديد. شايد ي جوابي داد يا قبول کرد و مشکل رو حل کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
آخه عصر ایران که اونجا خبرنگاری نداره میخواد گیر بده و به قول خودش انتقاد کنه که داره میکنه!!!!!!
سعيد رضائي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
59
26
خوبه ... زياد گير ندين دوستشون داريم
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
47
30
همینکه یه مقام بلند مرتبه پاسخگو هستن غنیمتیه
محمدامین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
3
40
خوبه که خبرنگاران هم در واکنش متقابل حرکتی کنند ..یا به ریس جمهور محترم منعکس کنند...
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
11
45
گذاشتن نوار قرمز برای اهالی فرهنگ کشور به نظرم خیلی جالب نیست.
منتقد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
18
40
شما خبرنگاران عزیز اگر از این وضعیت راضی نیستید تحریمشون کنید و اطلاع رسانی نکنید تا حساب بیاد دستشون. چرا با این همه بی مهری هر هفته هم زودتر میرید سر قرار؟ برا خوتون شانی قایل باشید.
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
4
39
با سلام.
از اینکه این موضوع را انعکاس داده اید و مطرح شده یک کار حرفه ایی انجام داده اید و انشالله بازتاب آن منجر به فضای بهتر ارتباطی هموار و دوسویه مبدل شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
29
30
اینکه به مانند سخنگوی وزارت امور خارجه یا قوه قضائیه جلسات منظم و هفتگی رو برگزار کند درسته، ولی اینکه در فضای آزاد و با وجود روبان قرمز هست، چه توهینیه؟ کجاش توهینه؟ اصلا قبول ندارم، بارها اوباما و وزارت امور خارجه آمریکا به این سبک عمل کردن، ولی احتمالا چون اون آمریکا بوده توهین نبوده ولی اینجا توهینه!!!!؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
گارد بستن دور از تمدنه ناشناس عزیز
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
16
15
این جور صمیمی تر و رو در رو تره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
1
24
آخه توی ماه رمضان یک سایه و چهارتا صندلی هم پیدا نمیشه؟
حسن م
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
13
47
هرچند در این دولت به قول شماخط قرمز کشیده اند و سرپایی مصاحبه می کنند ولی بهتر از جواب های سربالا، غیرمربوط و بعضا توهین آمیز قبلی هاست است. ولی در عین حال با نظر شما موافقم و بهتر است که سالنی برای اینکار اختصاص داده شود والبته خبرنگاران محترم نیز باید رعایت نظم رو بکنند.
و یه نکته دیگه اینکه به نظرم هیچکس بهتر از آقای نوبخت برای سخنگویی نیست ولی کاش برخی از مسئولیت های ایشون رو به کسان دیگه ای می دانند تا فرصت بیشتری برای اینکار داشته باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
تا کی می خوایم بگیم این بهتر از قبلی هاست و ...! بابا تو رو خدا ول کنید قبلی ها رو. این فعلی ها رو بچسبیم تا مثل قبلی ها نشن
جوان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
16
55
اتفاقا چون آقای نوبخت خودشان دست اندر کار هستند هنگام سخنگویی با اشراف کامل حرف می زنند.
این را مقایسه کنید با برخی سخن گوها که چون دست اندرکار نیستند فقط مثل طوطی حرف می زنند و اگر خبرنگار سوال چالش برانگیزی بپرسد نمی دانند چه جواب بدهند و کلی گویی می کنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
1
15
مهمتر از همه اين است كه اقاي نوبخت معمولا اميدواري نمي دهد
پارلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
5
23
سلام با انتقاد سازنده و مودبانه حل میشه . دولت اقای روحانی ظرفیت انتقاد رو داره و بنظر میرسه گوش شنوا هم داشته باشه برخلاف ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
2
12
اطلاع رسانى وپاسخگويى براى دولت اعتدال از اركان نزديكى دولت ومردم است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
4
13
منفی نگر نباشید، این عمل حکایت از نظم است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
11
3
این یک مشکل فرهنگی است
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
2
11
دیروز وپریروز هم توتلویزیون بود هرروزدرحال اطلاع رسانیه دیگه بیشترازاین که خسته کننه است.
safa
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
7
19
اقای نوبخت یکی از بهترین انتخاب های اقای روحانی بود ،ایشان حتی میتوانست وزیر هم باشد و گویا اقای ریس جمهور اینگونه صلاح دانستن که اقای نوبخت سخنگو باشد .
در ضمن این که شما گفته ای اقای سخن گو هم توهین به یک ملت است که به اقای ریس جمهور رای دادن بهتر بود میگفتید اقای نوبخت نه اقای سخنگو ولی در هر صورت چیزی از ارزشهای این مرد بزرگ ،شریف و کار بلد کم نمیکند
سليمانى
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
3
4
رسانه ها وجدان بيدار ملت ها هستند در صورت عدم فعاليت رسانه ها و روزنامه ها أيا من و شما إز أوضاع كشور و جهان مطلع خواهيم بود ?
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
6
3
نه به اون شوری 8 سال پیش و نه به بی نمکی این!تعادل نداریم دیگه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
7
20
اقای نوبخت برای این کار خیلی هم عالی هستند یادمون رفته بعضی ها هشت سال چه بلایی سرمون اوردن و یک خبرنگار صداش در نیومد
م ب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
7
15
چه راحت یک طرفه قضاوت می کنیم !
آیا مطمئنیم که منطق ما در انتقاد از سخنگو صحیح است؟
یعنی فکر می کنید رئیس جمهور محترم بدون دلیل آقای نوبخت را انتخاب کرده است؟
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
13
5
آقای دکتر نهاوندیان گزینه مناسبی برای سخنگویی دولت است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
6
19
گیر الکی ندین
م م صدیق از قم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
3
12
با سلام با اینکه بخشی از انتقاد شما را قبول ندارم اما از اینکه برخلاف اصولگرایان خطاپوشی جناحی و خطی نمی کنید تا اصلاح امور بر مبنای تضارب آراء بیشتر صورت گیرد بسیار ممنونم
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
9
7
متاسفانه دیگر وظایف ایشان نیز به حاشیه رفته است و تشریفاتی ست!
رامین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
12
7
فقط به سخنگویی پر از نقص اشاره کردید درحالیکه تعییین یک نفر برای دو معاونت مهم , نشان از این دارد که رییس محترم دولت یا به برنامه ریزی راهبردی اعتقادی ندارد و یا به توسعه منابع انسانی و شاید هم هر دو را کم اهمیت میداند وگرنه انتخاب یک نفر دیگر برای یکی از این دو پست مهم کار سختی نیست مگر اینکه قحط الرجال باشد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
سپردن مسئولیت هر دو معاونت (یکی به عنوان معاون و دیگری به عنوان سرپرست معاونت) برای این بوده که روند ادغام این دو و تشکیل مجدد سازمان مدیریت به لحاظ قانونی بهتر و راحت تر انجام شود.
یک خبرنگار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
9
19
حرفهای شما تا حدی درسته ولی از طرفی توی دولت کسی بهتر از آقای دکتر نوبخت نداریم که هم سیاست مدار باشه،هم اقتصاددان باشه،هم قدرت بیان داشته باشه و مودب باشه، هم به همه موضوعات اشراف کامل داشته باشه..ایشون از هر لحاظ شایسته این مقام هستن..در مورد پست دوم ایشون هم همینطوره، باید از توانمندی های ایشون در سازمان مدیریت هم استفاده بشه.. با تشکر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
11
4
8 سال قبل هیچ بلایی نبود رشد علمی بی سابقه بود که شما درک نمیکنید نه اینکه به سفیرایران توی سازمان ملل برای اولین بار در تاریخ ویزا ندن عزت ایران توی این یک سال لگدمال شده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
4
3
فقط نوار قرمزش بده .. در زمان دولت قبل هم البته آزادی زیادی داده بودن و این خبرنگارا همش اونجا پلاس بودن و دنبال وزرا.. با نظم ولی بدون روبان قرمز
شهروند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
2
3
لطفا به سخنگو ايراد نگيريد،او كه بسيار پر مشغله است و اگر وقت كم دارد به خاطر كارهاي ديگرش در دولت است، پس بايد به ايشان احترام گذاشت و قضيه را به پاي ايشان ندانست
خسرو
UNITED STATES
۰۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
7
4
واقعاً مایهٔ تأسّف است.
ناشناس
AUSTRALIA
۰۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
4
2
khalayeg har cheh layeg
خبرنويس يا خبرنگار مساله اين است
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
13
3
قشر خبرنگار تنها قشري هست كه بيشترين زحمت رو ميكشه اما كمترين احترام رو بهش قائل هستن اين دولتمردا، همين آقاي نوبخت اگر يكبار قلم و كاغذ به دست بگيره و صحبتهاي يك مسئول رو بعنوان خبر يادداشت كنه اونوقت درك خواهد كرد با چه شغل پراسترس و كاملا تخصصي روبرو هستش، البته مطمئن هستم از كل صحبت ها دو سه پاراگراف بيشتر نتونن يادداشت كنن. خبرنگارا متوجه حرفم هستن.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
4
1
کارخوبی نیست . ولی ربطی هم به ملت ندارد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
2
13
من پيشنهاد مي كنم جلسات در يك سالن بزرگ كه در آن به ازاي هر خبرنگار يك تختخواب پرقو آماده شده و يك خدمتكار آماده به خدمت براي هر تخت!! وجود دارد برگزار شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
5
2
آفرين و احسنت بر سايت عزيز عصر ايران.
همين جانب انصاف و عدالت را گرفتن است كه سايت شما را بعنوان محبوبترين و پر بيننده ترين سايت تبديل كرده است. نقد منصفانه ، كاري است كه متاسفانه در كشور ما به ندرت و بصورت انگشت شمار توسط برخي از رسانه ها و سايتها(از جمله سايت عصر ايران) صورت ميپذيرد.
احمد
UNITED STATES
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
1
8
دیگه اعتمادی به رسانه ها نمونده،وقتی این همه سانسور و تحریف داریم،احترام باید دو طرفه باشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
2
2
بندگان خدادراین کشور تاحالا کی پاسخگوبود که اینهاپاسخگوباشند چون پستهابرای غیمت است نه برای خدمت
روحاني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
1
3
باسلام؛
بانظر شما موافق هستم موضوع ارجاع داده مي شود به حوزه معاونت جهت بررسي و اقدام لازم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
8
8
از سخنگویی فقط الکی خندیدن را بلد است. تما حرفهایی که از طرف دولت می زند در عمل توسط بخشهای دیگر دولت نقض می شود. نمونه اعلاش: افزایش قیمت خودروها
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
6
2
سلام

اين حركات مشخصه دولت اعتدال است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
4
1
بدم میاد ازهمه خطوط قرمزدنیا .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
0
1
من موافقمٰ اگر هم در فضای باز جلسه برگزار میشه ولی برای احترام به خبرنگارها و اینکه بتوانند راحت تر یادداشت کنند بهتره صندلی بذارن این بی کلاسیه اینها هم از اونور افتادن اعتدال بی اعتدال.
مهناز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
5
4
باسلام به نظر من آقاي روحاني بايد به هركس يك مسئوليت داده تابتوانند به نحواحسن به وظايفشان برسند وقولهايي را هم كه ميدهند يادشان نرود پس كجا رفت احياي سازمان مديريت كه اولويت صدروز اول كاري دولت بود ؟يادتان باشد دوباره به راي مردمي كه همه چيز در ذهنشان ميماند احتياج خواهيد داشت؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
8
11
اتفاقا تصميماتي كه آقاي نوبخت در حوزه مديريتي خود مي گيرند بيشتر به دولت آقاي روحاني لطمه وارد كرده است كاش به جاي ايشان در پست معاونت ها از آقاي دكتر عارف استفاده مي كردند و آقاي نوبخت فقط سخنگوي دولت مي شدند.
جمیله علم الهدی : به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید وزیر دفاع : حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود / به دنبال جنگ نیستیم احمد خاتمی : به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی « لوران کانته » فیلمساز برجسته فرانسوی درگذشت تجمع روحانیون در حمایت از طرح حجاب نیروی انتظامی با لباس جنگی (عکس) محرومیت یک تا ۱۰ سال از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف کنکور 200 روز جنگ اسرائیل در غزه ؛ جهان شکست خورد زندگی سخت است آیا فلسفه می‌تواند کمک کند؟ درگذشت یک پزشک زن بیمارستان شریعتی/ مرگ یا خودکشی؟ وزارت بهداشت: زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رویم رئیسی : غربی ها ، آفریقا را برای خودشان می‌خواهند اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود! لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه توقیف شد / کنسرسیوم توسعه ریلی: کارکنان راه آهن در اقدامی عجیب لکوموتیو را از قطار جدا کرده و آن را با خود بردند
وبگردی