۳۱ فروردين ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۴۵۸۳۳
تعداد نظرات: ۶۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۲۳-۰۴-۱۳۹۳
کد ۳۴۵۸۳۳
انتشار: ۱۳:۵۹ - ۲۳-۰۴-۱۳۹۳

"تهدید استراتژیک" علیه جمهوری اسلامی ایران

جعفر محمدی
عصرایران - کتاب های تاریخ دوران دبستان را همه به یاد داریم که در آن ، سلسله های حکومتی در ایران یکی پس از دیگری معرفی می شدند. نقطه مشترک همه این سلسله ها، "علت انقراض"‌شان بود که با چنین ادبیاتی توضیح داده می شد:‌ در سال های آخر این سلسله، مردم از حکومت ناراضی بودند و به همین دلیل در برابر دشمن خارجی که اتفاقاً زیاد هم قوی نبود، نایستادند و حکومت سقوط کرد.

هاشمی رفسنجانی در سخنان اخیر خود، نکته بسیار مهمی را بیان کرده است؛ بخوانید: «اما اگر دل مردم عراق با حکومت بود اینها نمی توانستند این موفقیت ها را کسب کنند و شهری مثل موصل را با آن جمعیت و قدمت زیاد به تصرف خود درآورند یا تکریت را در اختیار بگیرند.»

واقعیت هم همین است. بدیهی است که مردم عراق داعش را دوست ندارند اما نارضایتی های عمومی در جامعه عراق از عملکرد مسوولان آن کشور باعث شد یک نیروی مهاجم خارجی،‌ ولو با نیروی اولیه اندک،‌ بتواند وارد کشور شود و بخش های زیادی از آن را به تصرف خود در آورد.

در سوریه هم اگر حکومت اسد، رفتاری مبتنی بر حفظ حقوق عمومی داشت، جرقه های اولیه اعتراضات شکل نمی گرفت و شعله ور نمی شد تا کشورهای غربی و عربی، با سوء استفاده تمام از وضعیت داخلی سوریه ، آن را به عرصه تاخت و تاز تروریست ها تبدیل کنند.

هم باید از تاریخ عبرت گرفت و هم از آنچه در اطراف مان می گذرد. کشورها وقتی شکست می خورند یا حداقل آسیب های جدی می بینند که مردمانشان از حکومت های خود ناراضی باشند. خطای راهبردی که حاکمان می توانند مرتکب شوند این است که رضایت عمومی را فروگذارند و رضایت گروه های خاص را به عنوان حامیان اصلی حکومت بر آن اولویت دهند. این خطایی بود که اسد در سوریه مرتکب شد و همه تمرکزش را بر روی ارتش و حزب بعث گذاشت و تنها زمانی دیگران را دید و انتخابات را از حالت تک حزبی خارج کرد که نیمی از کشورش به دست مخالفان و تروریست ها افتاده بود.

ایجاد نارضایتی می تواند از جانب خود حکومتگران باشد یا توسط گروه های پرنفوذی که ادعای طرفداری از حکومت و ارزش های آن را دارند صورت گیرد. این ها همان افراطی هایی هستند که با سخنان و عملکردهایشان، نه تنها موجب آزار مردم می شوند، بلکه هزینه های حکومت را نیز بالا می برند.

هاشمی رفسنجانی در سخنان اخیر خود گفته است: «هر انقلابی در فردای پیروزی خود گرفتار تند روها و افراطی ها و هیجانات می شود که اگر مهار نشوند چه بسا اصل انقلاب را تهدید کند. ما نیز در ابتدای انقلاب گرفتار همین جریانات شدیم که اگر مهار نشده بودند نقشه های تجزیه خواهانه و تفرقه افکنانه بسیاری در سر داشتند اما با درایت امام و یاری همراهان خوب ایشان و همکاری مردم اوضاع عادی شد و به نیروهای افراطی مجال داده نشد... افراط به نفع هرج و مرج طلبان است و نباید اجازه داد در میان شیعیان نیز افراطی گری رواج پیدا کند.»

واقعیت نیز همین است. افراطی گری دینی ، نتیجه قرائت نادرست از دین است و می تواند هم در مسیحیت رخ دهد هم در اسلام،هم در میان شیعیان و هم در میان اهل سنت. نتیجه هر افراطی نیز نارضایتی مردم است. کسانی که امروز در ایران با ادعاهای مذهبی و انقلابی راه افراط می پیمایند، بر مردم سخت می گیرند و با این کارها، بر نظام تحمیل هزینه می کنند، یا دشمنانی در لباس دوست اند یا دوستان نادان.

جمهوری اسلامی، نه بر اساس توان نظامی و موشک های دور و نزدیک بردش، پا برجاست نه به واسطه اقتصادش و نه به خاطر حمایت قدرت های جهانی. آنچه این نظام را نگه داشته، پشتوانه مردمی اش است کما این که در طول 8 سال دفاع مقدس ، این نیروهای مردمی بودند که گاه حتی با دستان خالی و سلاح های ابتدایی در برابر متجاوزان تا بن دندان مسلح ایستادند و نظام و کشور را حفظ کردند.

دلسوزان نظام باید موضوع "افراطیون ناراضی ساز" را به عنوان خطر و تهدید استراتژیک برای نظام جمهوری اسلامی ایران جدی بگیرند و نگذارند این افراد و جریان ها،‌ حائل بین مردم و نظام شوند. اگر خدای ناکرده،‌فردا خطری از بیرون کشور را تهدید کند،‌همین مردم هستند که باید از کشور و نظام دفاع کنند،‌نه اندک افراطیونی که دوست دارند همه را تکفیر کنند.
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۶۷
در انتظار بررسی: ۳۳۵
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
22
1088
بنظر شما مسئولین به این حرفها اهمیت میدهند؟.
دانیال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
17
946
مقصر همان بهشت به زور شلاق است
جالب است کسانی که دیگران را به زور می خواهند به بهشت ببرند خود معلوم نیست بهشتی باشند
عکسی در همین سایت بود که داعشی ها شخصی را برای شرکت نکردن در نماز جمعه شلاق می زدند (حالا آزار دادن یک انسان با شلاق و شکنجه به بهانه بهشت چه حکمی دارد؟)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
10
909
عبرتها چقدر زیادند وعبرت گیرنده کم مولا علی (ع)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
29
722
آفرین بسیار مفید بود.

عده ای بسیار کمی هر روز به بهانه حجاب و عفاف می خواهند عقاید خود را بر مردم تحمیل کنند که خود این باعث نارضایتی مردم از دولت و نظام شده و اگر جلوی این رفتارها گرفته نشود ملت دلسرد خواهند شد.
اگر آنها الگو قرار نمیگیرند حتما الگوی مناسبی برای جامعه و مردم نبودند ...
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
گسترش فواحش بدحجاب در جامعه، قطعا نارضایتی مدنی را در پی خواهد داشت. کما اینکه در راهپیمایی های عدیده می بینیم.
ابوالفضل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
19
567
درود بر شرفت نویسنده
افرین که حرف دلمون رو زدی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
18
479
تو هشت سال قبل این شکاف خیلی عمیق شد الان باید اول سعی کنن عمیق تر نشه دوما شکاف کم کم پر بشه!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
شکاف رو همون افراطیها ایجاد کردند که سالها مدعی مردمسالاری و قانونمندی بودند ولی وقتی کاندیدایشان رای نیاورد قید همه چیز را ردند.... جالب اینکه باز هم مدعی هستند و حالا ادعای اعتدال دارند... اینها به هیچ اصلی و حتی به حرفهای خودشون هم پایبند نیستند...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
9
370
کو گوش شنوا و فهيم؟؟؟؟؟؟؟
محمدئ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
95
207
دورودبرشمابسیاردرست و بجا وبموقع گفتید.خداوند روح حضرت امام راشاد کندکه تمام تگیه اش برمردم بی ادعا بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
12
308
مثل هميشه عالي.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
10
290
خط آخر فوق العاده بوده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
13
284
ماشالله به این تحلیل.کیف کردم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
9
241
توجه توجه عبرت از تاریخ : نتیجه هر افراطی گری موجب نارضایتی مردم می شود ، فلان سلسله چون مردم از حکومت ناراضی بودند و به همین دلیل در برابر دشمن خارجی که اتفاقاً زیاد هم قوی نبود، نایستادند و حکومت سقوط کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
نخیر عزیز
این خدا بود که اسلام با نیروی به ظاهر ضعیف رو بر نیروی به ظاهر قوی چیره کرد
شما هم عبرت بگیرید و به سمت خدا و قران ودستور خدا برید نه ترس از تحریم وقدرت پوشالی غرب
اميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
25
355
از نظر من كسانيكه امروزه در ايران راه افراط گري را ميپيمايند جاسوسان قسم خورده اسرائيل هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| AUSTRALIA |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
سلام امید جان من نمیگم جاسوسن ولی باور کن نظر شما خیلی خیلی قابله باوره! مگه میشه کسی انقدر طبق منافع اسرائیلی ها در ایران حرکت بکنه؟! واقعاً عجیبه! و این اعجابه که حرف شما رو قابل باور میکنه تا حدی ، هر چند حرف شما اغراق باشه.
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
باهات مخالفم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
یعنی اصلاح طلبان...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
10
263
آفرین. مقاله بسیار جالب و قابل قبولی بود.
اما چه حیف که بسیاری از همین افراطیون کارهاشون رو به نام م مردم تموم میکنن.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
8
241
جالبه که این افراطیون ناراضی ساز اکثرا سیر هستن با درامد های بالا و طعم سختی و تبعیض و نداری رو نه خودشون میچشن نه فرزندانشون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
7
182
احسنت بسیار هوشمندانه نوشته شده.کاش میشد این موضوعات رو بسط داد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
7
276
واقعا انهایی که مردم را اذیت میکنند و سعی میکنند در زندگی خصوصی این مردم دخالت کنند آیا به عاقبت کارشان هم اندیشیده اند. ایا این رادیو وتلویزیون که ملک شخصی آقای ضرغامی شده و اجازه نشان دادن حتی یک ساز را نمیدهد ایا به عقبت کارهای خودش اندیشیده؟ تا کی میخواهید مردم ار از خودشان دور کنید شما هیچوقت موفق نمیشوید حتی تا پایان دنیا. فقط مثل عراق مملکت را به تجزیه و نابودی خواهید کشاند. از وقایع این روزها درس بگیرید اگر ایران را دوست دارید.
پاسخ ها
ایران
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
کاملا درست گفتی
صداوسیما یک رسانه افراطی شده
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
جرم صدا و سیما اینه که میخواد در مقابل ارباباتون یعنی آمریکا و دیگرزورگویان مقاومت کنه... وگرنه شماها هم عاشقش بودین...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
اربابمون آمریکا!!!؟؟؟

چرا فکر نمی کنی و حرف میزنی
شما که اربابتون سالهاست میخواد ی نیروگاه اتمی راه بندازه و ازمون پول گرفته ولی ی لامپ کم مصرف هم نتونستیم باهاش روشن کنیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
8
165
حقيقتيه واقعا...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
6
177
مرسی بخاطر تحلیل خوب
باشد که گوش شنوایی باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
16
152
برا ی همین است دوستت داریم کاش در این مملکت فکر تو حاکم بود تا ایران گلستان می شد به نظر من امام عزیز خوب تشخیص داده بود که هاشمی سرمایه اصلی انقلاب است ولی به قول ایشان دوستان نادان حاکمند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
دلت خوشه؟ رفتیم این همه رای دادیم تا فکرمون حاکم بشه وزرا هر روز دارن تو مجلس کارت زرد میگیرن و صدا و سیما هم که معلوم نیست چی میگه واسه خودش
خالو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
4
95
باز هم کامل نگفتی !
اسماعیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
7
94
ناخداگاه آدم یاد
داستان دوستی خاله خرسی می افته
ناشناس
UNITED STATES
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
8
165
حرف دل خیلیا رو زدی ممنون.
محممممد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
4
166
البته شاید یکی از دلایلی که صدای افراطیون بلنده به خاطر نوع رفتار جناح مقابل هم باشه. گاهی اوقات سکوت در برابر زیاده خواهی های اونها و اجازه دادن به اونها که هر انگی که میخواند به ما بزنند خود اوضاع رو به نفع اونها میچرخونه. مردم باید جواب اینها را به موقع بدند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
7
166
قابل توجه دلواپسین!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
5
144
اگر خدای ناکرده،‌فردا خطری از بیرون کشور را تهدید کند،‌همین مردم هستند که باید از کشور و نظام دفاع کنند،‌نه اندک افراطیون !!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
5
99
واقعا عالی بود
کریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
6
123
بی نهایت درست . قربان ادم چیز فهم..و هزاران هزار لایک...دلنوازانم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
10
98
درود به هاشمی که همیشه تحلیلهای عالی و هوشمندانه ای میکنه و درود به عصر ایران که این تحلیل را به خوبی توضیح داده.
ناشناس
AUSTRALIA
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
5
99
عصر ایران واقعاً گاها مقاله های تحلیلی دلسوزانه ای مینویسی ، خیلی با بعضی از مقاله هات موافقم از جمله این. متاسفانه اون عده دارند هزینه های سنگینی به این کشور تحمیل میکنند و این آب به آسیاب اون دسته از افرادی ریختنه که از ضربه خوردن این کشور آسیب میبینن. شاید همه بگن این فقط ضربه زدن به یک حکومته ولی در این مرحله از تاریخ چیزی شبیه عزل این حکومت میتونه برای این کشور خیلی گرون تموم بشه ... دلم میسوزه به حال مردم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
6
96
سلام. سرزنده باشید. حضرت آیت الله .هنوز درکشور امیرکبیرهائیست که باید قدرشان رابدانیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
12
151
اشتباه نکنید خطر اصلی شلوار ساپورت است دوستان عزیز.
پاسخ ها
یه نفر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
اگه کنایه می زنی واقعا واست متاسفم
تمام روز چشت رو ساپورت دخترا و زناست
اخر شب هم میای کامنت میذاری که ازادی باید باشه
اونا هم مثل خواهرای ما هستن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
شلوار ساپورت و حرف زدن سید محمد خاتمی و ربنای شجریان و.............
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
قطعا از سرطان و ایدز و طاعون هم بدتر است. چون آخرت را خراب می کند... البته فقط عقلا می فهمند...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
7
137
قابل توجه دلواپسین!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
خاک بر سرت که دوست و دشمنت رو نمی شناسی... دلواپسی یعنی دلسوزی برای مملکت... در حالیکه یک عده در فکر مملکت فروشی هستند...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
5
105
بنظر شما این سخن امام جمعه سپاهان که " با بدحجاب ها باید همانند دزدان و قاتلان برخورد شود " مصداق افراط نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
خير بسيار منطقي است
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
10
61
درود بر سردار سازندگی که مطالبی عمیق و بر گرفته از دانش و تجربه قوی و سیاست روز و نیاز جامعه را گفتید ؟
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
5
60
عصر ایران عزیز اینها خودشان هم می دانند دارند به ملت و سلام ضربه میزنند منتهی منافع شان در این راه است .
تیام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
4
51
دمت گرم خیلی وقت بود مقاله قشنگی رو نخونده بودم دلسوزانه بود اقایان دلواپس صدای زنگ خطر رو نمی شنوید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
3
53
" اگر خدای ناکرده،‌فردا خطری از بیرون کشور را تهدید کند،‌همین مردم هستند که باید از کشور و نظام دفاع کنند،‌نه اندک افراطیونی که دوست دارند همه را تکفیر کنند."
دیگه حرفی واسه گفتن ندارم خیلی حرف توی این خط هست!
شهروند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
6
38
اگربه خاطرات همفرجاسوس انگلیسی توجه کنیم که چگونه حافظ کل قرآن شدودرلباس روحانیت توسط شیخ محمدوهابی بنیان وهابیت رادرعربستان بنانهادمتوجه می شویم که خیلی بایدمواظب بوددشمن درهرکشوری توسط عناصرنفوذی خودبه نتایج دلخواه می رسدپس مطالعه تاریخ یعنی فلش بک به گذشته وبازبینی عوامل شکست حکومتهایک ضرورت است تااین معضل تکرارنشوددرکل هرحکومتی بامردم خودسازگاربودمردم پشتیبان آن هستندولی اگرخلاف آن باشدخدابه دادشان برسد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
3
50
بعضی وقتها خیلی دوست دارم ازتون به شدت تشکر کنم ... حرف دل ما رو میزنید اما آروم و مودبانه ... کاری که شاید ما نتونیم بکنیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
3
39
از تحلیل های درست و به جای شما متشکرم باشد که پند گرفته شود توکل به خدا
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
81
1
قياس بي موردي بود بي تفاوتي با غرض ورزي تفاوت دارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
3
51
نرود ميخ آهني در سنگ
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
4
45
مردمی که همیشه پای این خاک وایسادن لیاقت بهتر از این ها رو دارند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
21
13
آقای محمدی عزیز لطفا اسناد افشا شده در مورد داعش توسط آسنودن رو مطالعه کنید، تاریخ انقلابها چه از نوع مردمی یا مخملی نشون ميده که انقلاب همیشه ناشی از نارضایتی مردم نیست، هر چند که مردم ناراضی می تونه تسهیل کننده باشه، معماری کلان کشورها و حکومت ها، طرح های تجزیه کشورها بخصوص در منطقه خاورمیانه ، نتایج مطالعات آینده پژوهی و... مداخله های پنهان و آشکار برخی کشورها با محوریت آمریکا و غرب بدور از هرگونه توهم توطئه نشون ميده که تحلیل صرفا مدنی از انقلاب تحلیل کاملی نخواهد بود،
تشکر از قلم خوبتون، دکتری مدیریت
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
دوست عزیز
"معماری کلان کشورها و حکومت ها، طرح های تجزیه کشورها بخصوص در منطقه خاورمیانه ، نتایج مطالعات آینده پژوهی و... مداخله های پنهان و آشکار برخی کشورها با محوریت آمریکا و غرب بدور از هرگونه توهم توطئه"
همه این مواردی که ذکر کردید زمانی موفق و موثر هستند که
" رضایت و پشتوانه مردمی وجود نداشته باشد"

شما هر طرح نویی هم که در اندازید تا رضایت و طلب مردم را در پی نداشته باشد بازهم شکست خواهد خورد.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
1
35
سیاسیون باید از اتفاقات اطراف خود درس بگیرند چراکه افراط در هر کاری هزینه گزافی برای اجرا کننده ان در اینده خواهد داشت
سیامک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
132
7
هر آتيشي بلند ميشه از گور بد حجاباي تهراني هست.اين بد حجابا عادت کردن فقط بايد چوب بالاي سرشون باشه تا ادم بشن
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
3
28
بسیار عالی
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
4
64
به نکات خوبی اشاره شده. اما یک انتقاد هم دارم. در متن نوشته شده که اگر خدای ناکرده،‌ فردا خطری از بیرون کشور را تهدید کند،‌ همین مردم هستند که باید از کشور و نظام دفاع کنند. و این موضوع را جناب محمدی به عنوان یک پایه استدلال خودشان به کار برده اند.
اینجا اولین موضوعی که به ذهن متبادر می شود بحث خطر حمله نظامی و در عوض، مسلح کردن مردم عادی در قالب سربازی اجباری یا بسیج عمومی و این دست عنوانین است. اما نکته اینجاست که خود همین قسم اقدامات هم، به نوبه خویش از یک برداشت افراط گرایانه و غیرامروزی ناشی شده است. نکته اصلی اینجاست که در دنیای نظامی گری مدرن و حرفه ای و با وجود دو ارگان نظامی بزرگ و مستقل در کشور و گذشت بیش از دو دهه از پایان جنگ، چرا کماکان نظام باید برای دفاع نظامی چشم به مردم عادی داشته باشد؟ آیا این همه هزینه باید برای ارگان های نظامی پرداخت شود که آخر سر تا هر حادثه ای پیش آمد به مردم عادی یک کلاش و چهار روز آموزش بدهند و ایشان بروند از کشور دفاع کنند؟ آن هم در مقابل ارتش های حرفه ای تا بن دندان مسلح!؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
3
35
افرین افرین. کاش خداوند به برکت ماه رمضان افراط را ریشه کن کند.
"کشورها وقتی شکست می خورند یا حداقل آسیب های جدی می بینند که مردمانشان از حکومت های خود ناراضی باشند"
جمال
-
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
89
15
جناب اقای نویسنده این مفاله بایدتوجه داشته باشندکه همان مردمی که 8سال جنگ کردند الان نگران وضعیت فرهنگی جامعه هستند.انصاف داشته باشین وبه دورازسلایق سیاسی تحریر بفرمایید
سریعترین خودروهای سه سیلندر که عملکردشان شما را شگفت‌زده خواهند کرد (+عکس) خواص شگفت‌انگیز روغن ماکادمیا برای سلامتی، پوست و مو تولید برق با الهام از کرکس (+عکس) صدای انفجار در اصفهان / مورد هدف قرار گرفتن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان خواص زیره: ۹ خاصیت علمی اثبات شده گل‌ها احتمالا باستانی‌تر از دایناسورها هستند؛ اما زمان دقیق تکاملشان معلوم نیست دلیل کیفیت خواب پایین تر زنان نسبت به مردان مشخص شد کشف تصادفی یک توانایی حیرت‌انگیز در زنبورها؛ زندگی زیر آب! این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین آ و بادیگارد قوی قلب شماست فقط 2 ماه فاصله بین این عکس ها وجود دارد! چرا این موجود هشت‌ پا به هیچ شکلی نمی‌میرد؟ (+عکس) وتوی آمریکا علیه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟! آیا بدنه جت های جنگنده مدرن ضد گلوله ساخته می شود؟(+عکس) این نشانه های بدنی می گوید سلامت تان به خطر افتاده است
وبگردی