۲۹ اسفند ۱۴۰۲
به روز شده در: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۶۱۲۶۰
تعداد نظرات: ۱۳۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۲۷-۰۷-۱۳۹۳
کد ۳۶۱۲۶۰
انتشار: ۰۹:۵۴ - ۲۷-۰۷-۱۳۹۳
کافه گفت و گو ، تا ساعت 14:15 امروز ، باز است و پذیرای نظرات شما. امیدواریم بحث های امروز بتواند به سهم خود برای محیط زیست کشورمان مفید باشد.
عصرایران - هر روز صدای شلیک ها، آرامش کوهستان ها، جنگل ها و بیایان های زیادی را بر هم می زند و حیوانات زیادی به خون خود می غلتند.

شکار حیوانات، از بدوی ترین رسومی باقی مانده از اعماق تاریخ است. اگر زمانی ، انسان شکار را برای زنده ماندن خود انجام می داد، امروز شکار به یک تفریح تبدیل شده است و در این میان ، حیات وحش به طرز شگفت انگیزی در معرض نابودی است و در 40 سال گذشته بیش از نیمی از گونه های جانوری کل دنیا از بین رفته است.

«کافه گفت و گو» / شکار و ممنوعیت شکار: نظر شما چیست؟

در ایران ، تا کنون گونه های جانوری متعددی به طور کامل از بین رفته اند که سرلیست شان ، شیر ایرانی است و ببر مازندران است. تعداد زیادی از حیوانات نیز در معرض انقراض هستند و از آنان جز تعدادی اندک باقی نمانده است.
در کنار این همه تأسف ، نباید از یک بیداری مسرت بخش در میان مردم ایران غافل شد و آن آگاهی عمومی نسبت به زشتی شکار و آسیب های آن بر محیط زیست است، به گونه ای که امروزه اغلب مردم به شکار و شکارچی به دیده مثبت نمی نگرند و اصرار دارند که شکارچیان باید تفنگ بر زمین بگذارند و به جای کشتار، همراه سایر انسان ها از طبیعت و حیات وحش آن لذت ببرند.

اخیراً هم برخی چهره های سیاسی و اجتماعی خواهان آن شده اند که لااقل برای مدتی شکار به طور کامل ممنوع شود تا حیات وحش نفسی تازه کند و در این مدت هم حیات غیر وحش(آدمیان) بتواند آرام آرام از عطش کشتار حیوانات خارج شود. دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و حجه الاسلام شهاب مرادی، روحانی نامدار و رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران دو چهره ای هستند که این درخواست را مطرح کرده اند و اینک توپ تصمیم گیری در زمین نهادهای ذیربط است.(لینک منبع: 2 و 1)

«کافه گفت و گو» ، امروز با موضوع شکار و ممنوعیت آن باز است. نظر خود را درباره شکار بنویسید. آیا شکار با اصول انسانی همخوانی دارد؟ آیا با ممنوعیت کامل شکار موافق هستید؟ چه راه هایی را برای حفظ حیات وحش در برابر شکارچیان قانونی و غیرقانونی پیشنهاد می کنید؟ آیا خاطره یا تجربه خاصی از خودتان یا دیگران در این زمینه دارید؟ با شکارچیان چه سخنی دارید؟

کافه گفت و گو ، تا ساعت 14:15 امروز ، باز است و پذیرای نظرات شما. امیدواریم بحث های امروز بتواند به سهم خود برای محیط زیست کشورمان مفید باشد.
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۳۴
در انتظار بررسی: ۶۸
غیر قابل انتشار: ۷
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
29
245
موافق ممنوعیت کامل شکار هستم
به امید آن روز
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
به نظر بنده هم باید شکار به طور کامل ممنوع شود. (البته باید زیر نظر سازمان محیط زیست، مدیریت بشه تا بعضا اکولوژی در دائما در تناسب بماند.)
XIII
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
به نظرم اگه قوانین به روز تر بشوند،نظارت وکنترل بیشتر شود،دست محیط بانان عزیز بیشتر باز شود نیازی به ممنوعیت نیست، شکار بدنیست،مشکل افراطه،شما نمیتونین انسانهارو شخصیتشونو به این راحتی تغییر بدین،اونم با یه قانون.
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
دوران شکار برای انسان های عصر حجر بوده و کشتن حیوانات برای لذت یک بیماری روانی است.
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
شکار باید بطور کامل ممنوع باشد. اسلحه های شکاری باید جمع آوری شود و داشتن آن جرم باشد. تعداد محیط بانان باید چند برابر شود و بمنظور حفاظت از محیط زیست تجهیز شوند. توریسم طبیعت تقویت و درامدهای آن صرف حمایت از محیط زیست شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
شكار بايد كلا ممنوع بشه فقط در روستاها اهالي روستا براي دفاع از خود و حيوانات مجاز باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
8
125
من خودم یک شکارچی سراغ دارم که فقط برای این شکار می کند که بتواند با شکارچیان دیگر ، رقابت کند و به اصطلاح خودش، پوزشان را بزند. واقعا براشون متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
واقعا شرم آوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
خجالت آوره ....
محيط بان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
8
78
با سلام
ممنوعيت شكار يعني چي؟ مگه الان شكار آزاده..
شكارچي هاي غير مجاز كه كار خودشون رو ميكنن و ممنوعيت و پروانه شكار و فصل وغير فصل براشون فرقي نداره و محيط زيست كه هيچ ارتش هم نميتونه جلوشونو بگيره.
با ممنوع كردن شكار(عدم صدور پروانه شكار) فقط شكارچيان قانونمند رو متخلف ميكنيم
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
شکار قانونی اصلا معنا نداره مگر ما چند تا از هر گونه حیوان داریم که حالا مجاز یا غیر مجاز داشته باشه. اگر فرض کنیم 1000 شکارچی در کشور داشته باشیم و هر کدام سالیانه 10 حیوان را شکار کنند. سالیانه 10000 حیوان شکار می شوند. مگر ما کلا چقدر موجود زنده غیر انسان داریم؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
خیلی از همین شکارچی های مجاز با زد و بند و رانت مجوز شکار را می گیرند.
ناشناس
United States of America
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
3
53
قوانین متاسفانه بازدارنده نیست،از این گذشته شاید شکار ممنوع باشه ولی قاچاق حیوانات خیلی گسترده است
کریم کاشفی ملکی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
4
42
مگر صیدی مانده که شکار کنند.در منظقه ما اذر بایجان فقط کلاغ مانده و گنجشک....دلنوازانم کریم کاشفی ملکی از ملکان
پاسخ ها
کریم کاشفی ملکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
در ضمن مواد سمی وکشنده شیمیایی که در کشاورزی اسفتاده میشه هم در نسل کشی حیوانات وپرندگان سهیم میباشد..دلنوازانم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
11
56
بريد به داد پرندگان مهاجر در شمال برسيد !!!! همه ى پرندگان را با دام و تير شكار مى كنند و مى خورند و مى فروشند اين شمالى ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
خدایا ... وای بر ما ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
شمال رفتید ببینید چقدر پرنده در اطراف خانه های مردم پرواز میکنند.این!!! شمای ناشناس هستید که چشم بصیرت ندارید.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
آخه این آقای ناشناس به همه جای این مملکت ناشناسه
به حول قوه الهی میلیونها پرنده هر ساله به خته شمال مهاجرت میکنه و سهم هم وطن من هم میرسه
خدا روزی رسان است اونور تو سیبری و کانادا هم میلیونها شکارچی شکارشون کردن
شما واقعا میگم چشماتو بشوررررر اخوی

ضد شکارم
ضد طبیعتم
ضد حیات وحشم
ضد فلان وبهمانم

اینها همه دلیل نمیشود

شما یاری کن جلوی اسلحه غیر مجاز رو بگیر

اون بی خدایی که با اسلحه نظامی !!!!!! میزنه رییس پارک بمو رو سوراخ سوراخ میکنه
بداد اینا برسید

واقعا مشکل داریم همه جوره والاااااااااا
شکاربان
-
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
6
21
ساده انگاری مسائل پیچیده از ویژگی های جوامع در حال توسعه است. موضوع شکار و صید نیز از جمله این موارد است. در سال 86 بعلت آنچه که مبارزه با شیوع آنفلونزای پرندگان مینامیدند شکار را در کل کشور ممنوع کردند اما نتیجه آن شد که در سرمای استثنایی 86 برای شکار پرندگان فشنگ در استانهای شمالی پیدا نمیشد.
لذا بهتر است که با توجه به جمیع جهات شکار قانومند همچنان حفظ گردد.
مضافا عصر ایران برای طرح موضوع بهتر بود با متن جانبدارانه ورود نمیکردید.
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
بطور حتم طبیعت مکانیزمهای کنترلی خودش رو داره. اگر انسان دخالت نکنه و شکار بی رویه نباشه مشکلی پیش نمیاد. یادتون باشه قبل از انسان زمین یه چند میلیون سالی ادامه حیات داده.... بقول فیلم ماتریکس: انسان مثل ویروس میمونه هرجا میره انقدر تکثیر میکنه تا اونجا رو به نابودی بکشونه . . .
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
جان عزیزت ادرس بده بیام دستاتو ببوسم شکاربان

سن و سالتون به بالای 50 میخوره اخوی
خدا قوت
دست مریزاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
9
39
به نظر من شکار باید از هر نوع آن ممنوع شود. دیروز عصر ایران تصاویری از ماهیگیری تفریحی در رودخانه ارس را گذاشته بود. من موندم چرا باید کشتن یک حیوان و دیدن لحظه های جان دادن آن برای برخی از انسان ها یک تفریح مفرح محسوب بشه؟!
سر بریدن و قربانی کردن حیوان در دم در هر خونه ای باید ممنوع بشه و باید این کار در کشتارگاه انجام بگیره نه در پیش چشم بچه ها!
باور کنیم بچه هایی که لحظه وحشتناک سربریدن حیوان را می بینند در آینده دیدن رقص مرگ اعدامی پای چوبه دار برایش بسی لذت بخش خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
موافقم ... صد در صد
تسنیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
6
30
بهترین راه حل ممنوعیت شکار بمدت 4 یا 5 ساله که آقای لاریجانی گفتند
درکنار اون پشتیبانی حقوقی و قضایی از محیط بانان و افزایش مجازات شکارچیان و تبدیل مجازات از جزای نقدی به حبس
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
بنظر من کسی که یک پلنگ در حال انقراض رو میکشه مجازاتش اعدامه . . .
مصدق
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
6
22
کاملا" موافقم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
9
28
شکار ممنوع
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
12
37
شكار از نظر من خوي حيواني و قسي القلبي آدم ها رو افزايش ميده. مخالف شكار هستم چه در ايران چه هر جاي دنيا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
آفرین
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
مخالف 200% نظر شما هستم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
65
9
بنده مخالفت ممنوعیت شکار هستم. شیر و ببر و پلنگ که جز آسیب به انسان، فایده ی دیگری ندارند. حداقل اگر دارند، شما آگاهی سازی کنید. فکر می کنم نبودشان بهتر از بودشان است. نبودشان، امنیت انسانهاست. بودشان ولی هیچ فایده ای ندارد. پرندگان را هم بهتر است در مراکز پرورش مکانیزه قرار دهند. و به تولید انبوه برسانند. صرف اینکه کشورهای دیگر چه می کنند که معیار نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
شما برو به جای کامنت گذاشتن یه کم مطالعه کن . هیچ موجودی در این جهان زیان آور نیست .اکو سیستم یعنی تمام موجودات در یک چرخه به یکدیگر متصل هستند . اگر یک گونه در معرض انقراض قرار بگیره دیگر گونه ها هم نابود خواهن شد . مثل بازی دومینو.توجه می کنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
شايد بي فايده ترين موجود روي زمين همين انسان باشه كه با ناداني حيات كل زمين رو به خطر انداخته
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
اگر حیوانی بد بود و فایده ای نداشت از روز ازل خلق نمیشد دوست گرامی و هم وطن عزیزم
حداقل فایده اش کنترل و حفظ چرخه طبیعته
آرمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
شما کشف تازه عصر ایران هستی. باور کن. یعنی هنوز شخاصی با این تفکر داریم؟!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
الان این یه شوخی بود دیگه نه؟؟؟اگر نبود یکی بگه ببر و گورخر بیچاره که داره تو حیات وحش زندگی خودشو میکنه برا شما چه خطری داره که باید بمیره؟؟بعد هم نکنه فلسفه خلقت همه موجودات رو شمامی دونی وفایده اش رو تعیین می کنی که نظر میدی؟اصلا میخوای دریاهارو هم آسفالت کنیم که خطر و ضرری به شما نرسه؟؟!!.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
بنده ناشناس نخستین هستم. یک مطلب را خدمت دوست محترم ۱۱:۳۹ عرض کنم. همان که اینها را آفریده اجازه شکارشان را هم داده است. بنده مخالف قرار داده حیوانات وحشی در باغ وحش نیستم که سودآوری اقتصادی دارد. مخالف وجود ایشان در محیط های باز هستم وگرنه در باغ وحش که کسی شکارشان نمی کند. روز به روز اخبار خورده شدن توسط گرگ و پلنگ را می شنویم. جای عبرت گیری ندارد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
آقاي ناشناس اولي، حيوان بيچاره كه در محيط باز داره زندگيشو ميكنه. چه كار به منو شما داره ؟ اگرم كسي توسط حيواني خورده ميشه برميگرده به همون شكار بي رويه. وقتي خرگوش و موش و... حيوانات از اين دست نباشد و همه شكار شده باشن و كشته شده باشن ديگر ببر و خرس از چه چيزي بايد تغذيه كنه ؟ اين ميشه كه ممكنه در زمستان به سمت روستاها حركت كنند. اگر امثال شما چرخه طبيعت رو به حال خود بگذاريد و آزاري به حيوانات نرسانيد ، حيوان هم هيچ آزاري به انسان نمي رساند. عصر حجر بود كه انسان در طبيعت زندگي ميكرد و مورد حمله حيوانات بود. از اون دوران قرنهاي زيادي گذشته و انسان شهر نشين شده. حيوانات هم كه با شهرها كاري ندارن و شايد در اطراف روستاهايي كه در دل طبيعت هستن حيواني مشاهده بشه . هرچند با از بين رفتن انواع حيوانات اونم ديگه مشاهده نميشه ! عصر حجر تمام شده ولي اين خوي حيوان ستيزي هنوز در انسان از بين نرفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
احتیاجی نیست شما در نظم طبیعت دخالت کنی.همین عقاید جاهلانه انسان است که نظم و بقای طبیعت را خدشه دار کرده آقای ناشناس نخستین !
در ضمن خدا اجازه شکار نداده.اجازه کشتن موجودات توسط انسان را نداده.شکار در دوره ای به منظور رفع نیاز گرسنگی و پوشاک انجام میشده.اما الان آیا انسان به این منظور دست به شکار میزند ؟
شکار کردن برای ارضای لذت و توحش حرام است.گناه کبیره است.والسلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
فایده شما برای کیه؟ اگر پلنگ برای من بی فایده است شما هم هستی! شما در طول زندگی است چند تا گوسفند و گاو و مرغ می خوری؟ این یعنی فایده؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
من نا شناس نیستم
ولی تو را به خدایی که میپرستی اخوی سرتون جایی نخورده یا ما رو اینجا سر کار میزارید
داداش بگم یکیش بخورتت بدونی

این چه حرفیه که شما نوشتید اصلا این عصر ایران مشکل داره که اینگونه کامنتها رو میزنه و سر کاری عجب !!!!!!!!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
1
14
ضمن ممنوعیت شکار، مسئله مهم فرهنگ سازی و روشن نمودن مردم به این واقعیت است که انسان امروز با این همه امکانات شکار و صید قادر است در زمان محدود از بین برنده ثروت بیولوژیک روی زمین باشد، که این ثروت یک نعمت بزرگ خداست که بدون آن زندگی و ادامه حیات انسانی بر روی این کره خاکی ناممکن است
حميدضا تاجيك
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
4
7
به نظر من اينكه شكار را ممنوع شود گره كار نه باز شده بلكه حرص و طمع كسي كه شكارچي متخلف است بيشتر شده و به كار شكار غير مجاز خود بيشتر از قبل با كيفت بهتر ادامه ميدهد من خودم شكارچي استان گلستان شهرستان گرگانه هستم هر ساله مجوز شكار صادر ميشد چيزهاي عجيبي ميديم انهم شكارچياني كه از استانهاي مجاور با تشكيلات كامل جهت انجام شكار طي 48ساعت شكار در شكارگاه مستقر و با فراغ بال شكارشان انجام و از حد مجاز بارهاديدم فراتر شكار كرده اند وكسي هم نفهميد راه اين نيست كه شكار ممنوع شود اگر پروانه هر استان فقط برا همان استان رسميت داشته باشد هم محيط بانان عزيز كنترل با كيفيت تري دارند هم اينكه شكارچيان حس رقابت و حسادت نسبت شكارچيان غير مجاز احساس نمي كنند و همه چيز به حالت طبيعي بر ميگردد چه بسا خوده شكارچيان هم با ديدن اين اوضاع جهت بهبود اين روند همياران خوبي براي محيط بانان محترم وخدوم شوند پس شكار باشد اصول و رويه ها باسازي و اصلاح شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
1
13
هيچ وقت تنها با يك گزينه نمي شود مشكلي را حل كرد. تنها ممنوعيت راه حل نيست .لااقل با ايجاد مكان هايي جهت تيراندازي به صورت سرگرمي مي توان از كم كم از عطش شكار برخي افراد كاست.البته نه فقط منحصر به يك شهر و رقم هاي كلان. افزايش مناطق حفاظت شده و محافظت كامل آنها كه نياز به بودجه خواهد داشت.
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
6
17
این آقایان شکارچی اگر از عواقب آن هراس نداشته باشند انسان هم شکار می کنند! با ممنوعیت شکار حیوانات و حمل سلاح موافقم.
ندا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
2
19
حیوانات معصومند ... شکار برای لذت گناه بزرگیست نزد پروردگار .
شکارچی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
6
14
حداقل برای یکدوره پنجساله ممنوع بشه
مينا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
12
9
شما كدام شكارچي مجاز را سراغ داريد كه به اين شكلي كه مطرح كرده ايد شكار كند و نسل حيوانات را از بين ببرد؟هيچ كس به اندازه يك شكارچي مجاز ،به طبيعت و حيات وحش و حفظ آن علاقمند نيست.حتي در صورت ممنوعيت كامل شكار اين مشكل از بين نخواهد رفت چون بحث شكاركش ها و شكارچيان غير مجاز حل نخواهد شد.چرا بجاي پاك كردن صورت مسئله و خراب كردن تفكر عموم به سراغ ذلايل اصلي ديگر اين موضوع نميپردازيد؟مانند ساخت و سازهاي بي حد و اندازه؟عدم مديريت و نظارت صحيح و بسياري از اين قبيل
مجيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
6
21
با ممنوعيت كامل شكار موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
0
12
در همه کشورهای پیشرفته قوانین و محدودیت های وسیعی برای شکار وجود دارد. این محدودیت ها فصل شکار نوع شکار و تعدد آن را با دیدی دقیق و کارشناسانه در بر می گیرد و شرایط محیطی فصول جفت گیری و سایر پارامترها بخوبی از دید کارشناسانه لحاظ میشود. در کنار قوانین و مراقبت ها فرهنگ دوستی با طبیعت و حیوانات نیز از کودکی در افراد شکل گرفته و آموزش داده میشود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
0
10
فقط یه عامل نمیتونه بازدارنده باشه مجموعه ای از عوامل تو این موضوع دخیل هستند که به نظر بنده مهمترینشون سیاست کلی و نگاه به موضوع حفظ محیط زیستمونه
جاوید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
3
9
من موافق ممنوعیت شکار هستم ولی متاسفانه قوانین موجود بازدارنده نیست و عوامل اجرایی ضمانت اجرایی ندارند باید فرهنگ سازی کرد و دوستداران محیط زیست را معرفی کرد در شیراز بالاتر از دروازه قرآن یک فرد نیکوکار و دوستدار محیط زیست به نام آقای رحمان ستایش مغازه دارد که به حیوانات وحشی امداد رسانی می کند و سوژه بسیار بسیار جالبی برای تهیه یک گزارش مستند و عبرت آموز است و فکر می کنم حدیثی از پیامبر با این مضمون روایت شده که : شهری که پرندگان بر روی آن پرواز نمی کنند خیر و برکت از آن شهر رفته است ، چرا کشور ما دچار این خشکسالی است ؟ شاید و قطعا این نتیجه عملکرد ماست!!!
reza
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
4
9
باید در این زمینه اقدامات هماهنگ انجام شود:
1-شکار ممنوع
2-تغییر قوانین مجازات این عمل با توجه به نوع شکار و ...
3-فرهنگ سازی
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
5
15
وقتي كه انسان بخواهد ببري را بكشد اسمش را ورزش مي گذارد
اما اگر ببر بخواهد او را بكشد اسمش درنده خويي است: جرج برنارد


ما میتونیم قلبـــ♥ یک انسان را از رفتارش با حیوانات داوری کنیم ....

ایمانوئل کانت

حيوانات هم حق زيستن دارند خواهشا اسلحه هارا كنار بگذاريد خواهشا شكار نكنيد خواهشا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
بسيار زيبا بود. ممنون
موسوی
France
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
3
15
سلام بزرگواران . اسلام شکار را زمانی که به حیواناتی مثل گاو و گوسفند و مرغ ،وو...دسترسی نداشته باشی و در حالت اضطرار باشی در حد بسیار محدودی حلال کرده نه اینکه اقایان بیایند سلاح بدهند و جواز صادر کنند و فشنگ یارانه ای در اختیار بگذارند و بنویسند روز جمعه بریزید طبیعت و هر حیوانی هست بکشید بخدا مسولین جزو مجرمین هستند که اینطور تیشه به ریشه طبیعت زدند و الان در دل کوهها هم صدای هیچ پرنده ای نیست..... حاظرم برای مناظره باهر مسولی تا بگویم که چقدر خیانت کردند و طبیعت ایران مخصوصا شمال و شمال غرب و عروس کوههای ایران سهند را عمدی از بین بردند.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
در کدام آیه راجع به مجاز بودن شکار تنها در زمان محدودیت دسترسی به حیوانات خونگی حرف زده شده جناب موسوی اسلام شناس؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
سید جان حضرت سلیمان هم شکاردوست و حیوان دوست بود
نسنجیده و ندیده و نخوانده کامنت ندهیم
فرید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
0
9
سلام به نظر من هیچ عزمی از طرف مسئولین وجود نداره چون قوانینی داریم که برای چهل سال پیشه واصلا باز دارندگی نداره تازه اونم اجرا نمیشه، پیشنهاد میکنم اول قوانین رو بروز و الزام اور کنیم دوم بصورت گسترده در رسانه های جمعی برای حفظ محیط زیست برنامه بذاریم (مابین تبلیغات پفک وچیپس!!) سوم از اموزه های دینی وملی استفاده کنیم مگه نه اینکه امام هشتم ما ضامن اهو بود پس ما چرا با طبیعت این گونه رفتار میکنیم
ناشناس
Kazakhstan
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
4
16
شکار ممنوع شکار ممنوع ...
حبیب
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
3
13
ممنوع شود کلا .در مواردی متاسفانه
افراد مرتبط با محافظت همکار شکارچیان غیر مجاز می شوند
صالحي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
0
10
در حافظه تاريخي مان يك جمله هست كه فرهنگ رفتاري مان را تشكيل داده است و آن اينكه خداوند همه موجودات را براي رفاه انسان آفريده است.اين جمله يك لايه بد دارد واينكه انسان قدرت بلامنازع طبيعت است در حالي كه چنين نيست.
بايد به اين باور برسيم كه انسان جزيي از اكوسيستم است والبته شكي نيست در رأس هرم آنهم به واسطه داشتن قدرت تحليل و تجزيه نه ناطق بودن
هنوز بخشي از رفتار عصر پيش از مدرنيته در ما نهادينه شده به طوري كه وقتي براي گردش مي رويم شاخه درخت مي شود ذغال كبابمان و گوشتش بايد از پرندگان باشد و بدتر گاه براي نشان دادن برتري ومرد بودن قوي تر ها را نشانه مي رويم.
اين مي شود ببر بيان اسمي مي شود در شاهنامه...گوزن زرد ايراني يا يوز ايراني و بدتر درناي ايران مي شود يك جفت به نام هاي اميد و آرزو
از چهار فصل طبيعت و شاهكارهايش رسيده ايم به جايي كه به اميد و آرزو چنگ بيندازيم
بچه پنج ساله مي داند كار بد بد است اما چه اتفاقي مي افتد سي ساله كه مي شويم گاه كار بد يعني جربزه و مردانگي؟
كجاي نظام تربيتي ما مي لنگد كه هرازگاهي خوي درندگي بعضي ها نمايان مي شود برپيكر جنبنده اي ...
هاشمي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
2
6
با ممنوع نمودن شكار ، معضل شكار حيوانات پايان نخواهد يافت .صرفا به افزايش شكار غير مجاز دامن زده خواهد شد و اين يعني تحميل هزينه بيشتر و افزايش درگيريهاي شكارچيان با محيط بانان.
لذا پيشنهاد من صدور مجوز براي احداث شكارگاه وفق استانداردهاي بين المللي است. در اين مجموعه ها انواع پرندگان و حيوانات پرورش يافته و براي شكار حسب خريد و تقاضاي شكارچي آزادسازي ميشوند ، اگر شكارچي نتوانست حيوان رها شده را شكار كند ، آن حيوان فرصت زندگي در محيط وحش را پيدا خواهد كرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
1
6
براي مديريت هاي كلان نياز به افراد متخصص مي باشد. نفراتي كارآزموده كه درد را بدانند و امكانات حل درد را فراهم كنند. متاسفانه نداريم. براي اجراي كاري كه مي خواهيم انجام بديم بايد خودمان آنرا قبول كنيم.در شهري كه بجاي جمع آوري سگها آنها را مي كشند و يا در باغ وحش به علت عدم وجود تفنگ بي هوشي شير را مي كشند ، چگونه مي توان محيط زيست را زنده نگه داشت.
جلوه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
5
9
ما مسئول بزرگترین فاجعه زیست محیطی طول تاریخ هستیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
3
9
در پاسخ به سوالات شما باید بگویم:1- با ممنوعیت هر گونه شکار صد در صد موافق و معتقدم از نان شب واجب تر است برای این کشور که همه چیزمان است 2- بدون هر گونه ارفاق باید با هر گونه شکار قانونی و غیر قانونی برخورد شود ,وقتی تعدادجاندار ان حیات وحش فقط سی هزار گونه و سالانه 200 میلیون فشنگ فقط قانونی داریم (غیز قانونی اش بماند) دیگر جای تعارف که چه عرض کنم حتی مجال تامل هم باقی نمی‌نماند.3-راه کار برخورد با شکارچیان غیر قانونی بر اساس قوانین موجود به هیچ وجه موثر نبوده و باید و باید چندین و چند برابر تشدید شود تا بازدارندگی آنها تقویت شود.4-متاسفانه تنها تجربه شخصی خودم به شرکت و نظاره در دو یا حداکثر چند بار شکار کبک و قمری در سالهای دور محدود بوده که ضمن ابراز پشیمانی و عرض شرمندگی خوشحالم دیگر شاهد این جنایت نشده ام و قطعا"دیگر نیز نخواهم شد.و 4- سخنی با شکارچیان :برادرو یا احتمالا"خواهر ارجمند تقریبا"دیگر حیات وحشی ندارم تا برای حفظش تلاش کنیم همین امروز نیز بسیار دیر شده و حسرت دیدن بسیاری از گونه ها بر دلمان و به خصوص نسل های بعدی خواهد ماند,پس تا بیشتر از این به مملکتمان صدمه نزده ائیم نه ترک شکار که شرکت در حفظ آن را برنامه اصلی زندگی قرار داده و فراموش نکنیم این رویکرداز اوجب واجبات است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
3
11
شکار را ممنوع کنید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
0
10
در همه کشورهای پیشرفته قوانین و محدودیت های وسیعی برای شکار وجود دارد. این محدودیت ها فصل شکار نوع شکار و تعدد آن را با دیدی دقیق و کارشناسانه در بر می گیرد و شرایط محیطی فصول جفت گیری و سایر پارامترها بخوبی از دید کارشناسانه لحاظ میشود. در کنار قوانین و مراقبت ها فرهنگ دوستی با طبیعت و حیوانات نیز از کودکی در افراد شکل گرفته و آموزش داده میشود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
6
7
پیشنهاد می کنم، مجلس تصویب کند تا بر اساس قانون، حق تیر برای شکار بانان به شکار چیان حیوانات آزاد باشد.
از سوی دیگر سازمان محیط زیست شکارچیان را مجهز به ابزار ذ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
0
5
فقط یه عامل نمیتونه بازدارنده باشه مجموعه ای از عوامل تو این موضوع دخیل هستند که به نظر بنده مهمترینشون سیاست کلی و نگاه به موضوع حفظ محیط زیستمونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
0
9
متاسفانه يكي از بدبختي هاي اصلي ما اين است تجربه هاي ديگران ، چه منفي و چه مثبت درنظر نمي گيريم . همش را پاك كرده و از اول شروع مي كنيم. چرا استفاده از روش هاي كشورهاي ديگر را در هر زمينه اي كه باشد چه منفي و چه مثبت بررسي نمي كنيم . مثلاً ماشين ، كم كم ماشين هاي بنزين سوز از چرخه استفاده در اروپا و آمريكا خارج خواهند شد و ما همچنان با ايران خودرو و سايپا دست به گريبانيم. با بررسي كارشناسانه و احداث مناطق حفاظت شده مي توان كمك به باز سازي حيات وحش نمود.
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
5
5
اگربه زندگی اکثر شکارچیان توجه کنیدنتیجه این کارغیرانسانی خودرادرهمین دنیادیده اندوزندگی راحتی ندارندواین درسی است که بایدمدنظرعلاقه مندان به این کارقرارگیرد
Reza
Canada
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
4
12
shekar yany akhare tavahosh
سفید
Germany
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
4
8
باید برای حداقل یک دوره پنج ساله شکار ممنوع شود/
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
0
2
مشکل اینه که اکثریت مایی که اینجا نشستیم، امکانات شکار (وقت، اسلحه و ...) رو نداریم، با توجه به مطالبی که می خونیم میگیم شکار باید ممنوع بشه و نظرات آتشین می دیم. دو دسته دیگه می مونن: 1- کسانیکه که وقت و پول رو دارن و تفریحی اینکار رو میکنن، که اینها همین الان یا مشغول شکارن یا با ماشینهاشون الان تو خیابون هستن و حرفای ما و کمپین های شکار ممنوع رو نمی خونن راه برخورد با اینها قانون درست و حسابی و دارای ضمانت اجرایی هست.
2- کسانیکه واقعاً نون و روزیشون از شکار در میاد که اینها به نوعی اول باید زندگیشون از طریق دیگه ای تامین بشه و در ثانی از لحاظ زیست محیطی و قانونی توجیه بشن.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
خیلی خوب مطلب را ادا فرمودید
واقعا چند نفر در سال 1384 آن موقع که آنفلانزا دنیا رو گرفته بود همه جا رو گرفته بود
تنها ایران بود که هم آنفلانزا نداشتتتت و هم شکار همه گونه ممنوع بود!!!!!!!!!
جالبه که این حقیر با چند تن از دوستان در شمال لابلای اردک و غاز و مرغابی گم شده بودیم
همه تازه شکار و سر بریده و پر کنده آماده خوردن
کجاااااااااااااااااااا
زیر میز و توی خونه و دسته خونه هر میوه فروش 50 تا پرنده بود
آه و آه و آه
عبادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
3
4
شکار برای تفریح و بدون وجود نیاز واقعی در فقه شیعه با توجه به نظر اکـثریت مراجع حرام است، ممنوعیت شکار بدلایل اخلاقی و شرعی لازم است
عباسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
0
4
باید نیروی حفاظتی بیشتری نسبت به این امر وقانون حفاظت از محیط زیست را قویتر کنیم تا افراد برای تفریح این حیوانات را از بین نبرند بعنوان مثال در منطقه ما بزرگترین زیستگاه آهو و گوزن می باشد ه چند صد هکتار می باشد که محیط زیست بالغ بر صد میلیون جهت احداث محیط بانی خرج کرد ولی یک مامور محیط بان ندارد که به منطقه اعزام کند
مهر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
2
6
ایران به مانند یک سد خاکی است که از چند طرف سوراغ شده وهر سوراغ را بگیری سوراخهای دیگری باز میشود.هیچوقت نمیتوانیم جلو شکار غیر قانونی را بگیریم ,همانگونه که تمام برنامه های ما در مقابل اعتیاد وجرم وجنایت وفساد وگرانی وتورم وغیره با شکست مواجه شد.
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
3
6
با ممنوعیت کامل شکارهرنوع حیوانی کاملا" موافقم. با شرایطی که ایران داره یه پرنده هم یه پرنده اس. باید خیلی مواظب حیات وحش نازنین خودمون باشیم.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
الان که برادر همه جای ایران دارن پروانه گراز وحشی به اقلیتهای مذهبی میدن
خوب کنارشم چند تا پرنده ایرادی داره ؟؟؟؟
گفتمان شما درست نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
درود بر تو آرش ...
نصیریان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
3
5
با ممنوعیت شکار کاملا موافقم.متاسفانه شکار به تفریح تبدیل شده...واقعا شرم آوره...
ناگفته پیداست که فقط قانونگذاری در این مورد بی نتیجه و بی فایده ست چون تجربه ثابت کرده که ما ایرانیها در دور زدن و فرار از قانون یدطولایی داریم!!!
امیدوارم با پیگیری مسئولین و همه مردم قانون منع شکار تصویب و البته اجرا بشه
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
اجرا بشه
عبارت بسیار زیبا و لطیفی است که ما از آن دوریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
0
6
ممنوعیت جواب نمیده!
سوال : چرا مردم شکار میکنند؟
جواب : آنرا تفریح میدانند.
راه حل : تفریح دیگری باید جایگزین شود.
چطور : دولت باید با برگزاری مسابقات تیر اندازی با اسلحه های شکاری علاقه مندان را جذب تفریحات بی ضرر بکند . میتواند تبلیغات گشترده ای را در تلوزیون داشته باشد.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
نه نه فقط تفریح نیست
شما نمیتوانید آمار خوبی بگیرید
مگر اینکه در بطن آن باشید
پوست پلنگ ایران چندین تخته آنهم در دبی
واقعیت داره
داره جانم شما جوش بزنی نزنی تمام پرندگان شکاری این مملکت زنده و مرده میروند
به آن طرف آب
..............
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
3
7
عده ای را میشناسم که فقط بخاطر تفریح شکار زیادی میکنن موافق ممنوع بودن کامل شکار هستم
علی
United States of America
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
0
1
من درجایی زندگی زندگی میکنم که زیستگاه مهاجرتی پرندگان مهاجر درشمال ایران است.فقط یک نوع روش شکارمجازدرگذشته بوده کهالان باروشهای مختلف ناجوانمردانه شکارمیشود تافرهنگسازی حمایت مالی و..دولت نباشد موفق به توقف شکارنخواهیم شد این زیستگاهها رامیتوان به پارک وتفریگاه تبدیل کرد تاافرادی که نسلهل ازاین راه امرار معاش میکردند شغلی هم داشته باشن
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
شما نباید با پرچم امریکا و فیلتر نظر و رای بدهی برادر شمالی من
علی آقا بیش از نیمی از شمالیهای عزیز از شکار روزی و رزق میبرند
مگر این را شما نمیدانید
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
2
3
موافق ممنوعيت مقطعي هستم ،اما همزمان بايد نظارت بيشتر بشه مثلا پارك ملي گلستان با اين همه وسعت تعداد كمي شكاربان داره كه تازه بايد بااسب به ماموريت بروند در حاليكه حداقل 2يا3 هلي كوپتر لازم داره
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
بنده با مجوز رفتم و گشتم و دیدم که چها ندیدهاین پارک گلستان
متاسفانه این جمله آخر شما خیلی خنده دار هست
برادر من ما برای هلی کوپتر نداریمممممم
اصلا میدونین چیه
ما اومدیدم و گفتیم در اتریش این کار رو میکنند و برای سازمان توضیح دادیم که هر هلی کوپتر 30-50 میلیون تومن هست
آیا حرف گوش دادننننننننننننننننننننننننن
میرند دوستان علوفه میخرند و میریزند به دامان طبیعت برای حیات وحش
نه برای محیط زیست
خوب کجا شو بگم
باز بگم ...................
اخوی پارکهای این مملکت دست یاغیهای قاچاقچی حیات وحش است و اینجا هم دوتا ان جی او هی چی ندون XXXXX بیخبر میان داد و بیداد میکنند سر دو تا بلبل و پرنده
مژگان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
3
8
نزديك ترين فرد به من كسي بود كه شكار رفتن جزو فرهنگ ورسوم خانوادگيشون و در واقع جزء افتخاراتشون محسوب ميشد و چند قبضه تفنگ شكاري در خانه داشتندو در ماه حداقل دوبار به شكار حيوانات بيگناه مثل كل و قوچ و بز و حيوانات كوهي ، صحرايي و جنگلي ميرفتند . از آنجائيكه شكارچيان عاقبت هاي بدي دارند هر كدام از اين پسران به همراه پدر به شكل بدي يا گوشه خانه افتاده اند يا در بدترين حالات ممكن از دنيا رفته اند. واقعاً شكار نوعي خوي خشونت و وحشي گري است . حمايت نكنيد . همراه نشويد ............ لطفاً
صالح محمودی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
1
3
با ایده آن دو مطروحه فوق کاملا موافقم هرچند که به لحاظ علمی و اکولوژیکی توجیه پذیر نیست ولی برای مقطع زمانی فعلی مسکن دیگری وجود ندارد و جای قوانین غیر بازدارنده فعلی را میگیرد . صرف ممنوعیت کمال مطلوب حاصل نمیشود و می طلبد به موازات این ممنوعیت به شکلی ساده و عوام پسندانه فرهنگ سازی بنیادین صورت بگیرد. نهضت بر زمین گذاشتن تفنگ های شکاری از جانب شکار چیان قدم مثبت و مؤثری در این راه است که باید تقویت شود و ضمن قدردانی از این عزیزان بستر و فضایی جهت ارضای میل به تیر اندازی و اهداف ثابت و متحرک غیر جاندار فراهم شود. در کنار این نهضت، پا گرفتن سمن ها بازوی قدرتمندی ست که به دلیل در متن قرار داشتن؛ می تواند به دیده یک اهرم پیش برنده این مهم نگریست.
عسگرازخوي
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
3
6
چند روز پيش ديدم یک مامور فضاي سبز خودش دارد گلهاي وسط ميدان را ميچيند و دسته بندي ميكند انشاله كه منظورم را فهميديد
لیلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
3
7
شکار باید ممنوع شود.
کامبیز
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
4
5
شکار کردن جددا خیانت در حق طبیعت و محیط زیست و نشان توحش است. بنده ایمان دارم که شکارچی حتما خودش شکار میگردد.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
آقا جان دست بردار
تو آمریکا 50 میلیون نفر شکارچی هست
از شما ایرانی مسلمان بعیده بزار اون اسمتون که متعلق به کلاستون هم هست بد نشه
آخه هر کس رو با اسم و لقب میشناسن امیدوارم که سو تعبیر نشه
الان شما تحقیق کردین آلمان چند برابر کوچکتر از ایرانه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شما تحقیق کن و ببینید که مملکت زر خیز من لااقل 3-4 برابر المان هست و اونجا چیزی نزذیک به چندین میلیارد تومان برداشت از طبیعت میکنند

دیگر مثل اینجا نیست که شکاربان من !!!!!!!!! بره بنزین بفروشه و خونش بخوابه
مش فلان و بهمان هم جمع شن برن غارت !!!!!!
برادر من از ریشه و بن ایراد داریم
میدونید
از ریشه و بن
یا حق
حمید
United States of America
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
3
4
من موافق ممنوعیت شکار هستم البته قانون برای برخورد با شکارچی هم باید اصلاح بشه و مجازات شدید تری در نظر بگیرد
مهر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
3
5
به خدا قسم از تمام شکارچیانی که میشناسم هیچکدام عاقبت به خیر نشدند.پدری را میشناسم که درهنگام پر کردن اسلحه شکاری ,تنها پسرش را کشت.پدر دیگری اسلحه شکاری خود را به دختر پانزده ساله اش میدهد تا درون ماشین لندرور نگه دارد که بر اثر افتادن اسلاح, یک تیر از آن خارج میشود وبه سینه دخترک بیچاره مینشیند وتا رسیدن به بیمارستان از دنیا میرود.یکی از بستگانم که یک شکار چی بی رحم بود با وجود داشتن مال ومنال زیاد, اکنون چیز زیادی ندارد وبچه هایش وبال گردنش میباشند.
گودرزی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
3
8
شکار یادآور عصر توحش و بربریت است و انسان متمدن مقید به اصول انسانی و مذهبی حاضر نمی شود جان موجود زنده دیگری را به منظور تفریح بگیرد. گفتم صرفا تفریح چرا که مواد غذایی و منابع غذایی پروتئینی به وفور وجود دارد و بهانه ای در این زمینه نیست. بنابراین بیایید به نسل های آینده خیانت نکنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
مرسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
يكي از دوستان بحث پوست حيوانات را مطرح كرده. ظاهرا شكار توجيه اقتصادي هم دارد نه فقط تفريحي
مجتبي
Netherlands
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
2
1
با سلام
موافق ممنوعیت کامل شکار هستم
به امید آن روز و روزهائي كه ساختمان سازي و تفكيك زمينهاي كشاورزي نيز براي ساخت و ساز ممنوع بشه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
1
6
بنده مخالف ممنونعیت صد در صد شکار هستم!!!!
شکار برای خود اصول و قواعدی دارد نه اینکه بدون آموزش هر کسی تفنگ بخرد دست بگیرد هرچی جلو چشش اومد بزنه!!!!
مثل هر فعالیت دیگری باید آموزش دیده بشه
الان ماهیگیری نیز نوعی شکار است اون هم قاعده و قانون داره چه فصلی صید کنند فصل تخم ریزی نباشه چه ماهیی صید بشه و ...
مسلما شکار حیوانات درنده از روی سرگرمیه
اما شکار حیوان حلال گوشت که در خطر انقراض نباشه چه اشکالی داره؟؟؟
من شکارچی نیستم تاحالا تفنگ هم برای شکار دست نگرفتم اما کمی منطقی حرف بزنیم
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
بسیار متین و عالی است
احسنت به شما هم اسم من
دو دوتا چهار تا

آقا نفرما!!!!!!!!!!!!!
حیوان درنده رو من درنده کردم
من زیاده خواهی کردم
من تالاب و کوه و کنر رو میران کردم
من انسان زیاده خواهم
میدونید چرا
چون همش معدن
همش جاده
همش انهدام
همش و همش اینه که ما انسانها اینگونه کردیم
لااقل تواین مملکتم اخوی
چند صد درخت بلوط آقای گاز برید و ریخت زمین برای لوله کشی و گاز کشی از وسط زاگرس!!!!!!!!!!!!
برادر من یه کم هم دیر بجنبیم کلاهمون رو باد میبرد

خدا بداد طبیعت کشور عزیزم ایران برسد
خدا کند همه با هم دوست باشیم
مهربان
با محبت
برید بگردید کشور همجوار ترکیه پاکستان بخدا چه ها که نکردند

تو رو خدا بداد این محیط زیست از ته دل و صمیم قلب برسید و برسیم

من بیش از همه فکر کنم تو این طبیعت سراسر این مملکت عزیزم گشتم

لمس کردم
دیدم که ما آدمیان با این طبیعت بکر و دست نخوره چه ها که نکردیم

سروران عزیزم در ان جی او ها دست از لجبازی و کدورت بردارید
ناشناس
Netherlands
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
3
3
شکار حیوانات و لذت بردن از آن کار آدم های روانی است. آدم سالم نیازی به این کار ندارد. بنابرین باید آن را ممنوع کرد و مرتکبین آن را به اشد مجازات رساند. حیوانات درست مثل انسان حق حیات دارند و مخلوق خدا هستند. چرا بعضی انسان ها فکر می کنند که آنها برتر از حیوانات هستند در حالی که عمل آنها عکس این را نشان می دهد؟
شهریار
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
1
2
باسلام
بنده موافق ممنوعیت کامل شکارهستم اگه واقعا مسئولین به نظرات کاربران ومردم گوش بدهند
عليرضا
Iraq
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
1
2
راههاي زيادي براي تفريح وجود دارد مثلا بجاي كشتن انوها به انها غذا بدهيد
رمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
7
2
شکار یه لذتی داره که تا کسی تجربه نکرده باشه نمی دونه البته شکار حیواناتی که جنبه خوراکی داشته باشه نه از بین بردن آن .
شال و کلاه کنی و با یه پوتین و تفنگ بزنی بری شکار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
بد جنس ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
متاسفم.
دوست عزيز به دكتر روانپزشك مراجعه كنيد
شکارچی مهربون
United States of America
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
2
5
به نظر من حداقل باید یه سری پرنده پرورش داده بشه برا شکار...
مگه گوسفند و مرغ رو برا تامین گوشت پرورش نمیدهند؟
هرکی که تا حالا گوشت نخورده بگه..
بالاخره باید به علایق ما هم احترام گذاشت.
مگه ماهی گیر چه فرقی با ما داره؟
مگه ماهی رو پرورش نمی دهند برا خوردن؟
مگه مردن ماهی با خفگی و مردن گوسفند با سر بریدن دردش از مردن پرده با ساچمه بیشتره؟
عصرایران تایید کن نظرم رو تا دوستان تکنولوژیک یه طرفه به ق اضی نرن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
خیلی مهربونی شکارچی ....زیاد مهربون....زیاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
0
3
طبیعت برای خودش سازوکارهایی جهت کنترل جمعیت حیوانات دارد که کاملا کارآمداست مگر درجاهایی که انسان دخالت کند که برای جبرانش هم خودش باید راه وکار پیدا کند مثلا درشروع مهاجرتها به استرالیا یک نفر انگلیسی چند حرگوش باخود برد تا درمزرعه اش رها کند وگاهی آنهارا شکارکند ولی به علت اینکه درآنجا دشمن طبیعی برای خرگوش وجود نداشت نسل آنها به سرعت تکثیر یافته وتبدیل به یک معضل گردید که هنوز هم تمام نشده یادرجزیره دریاچه ارومیه گوزن آسیایی و میش منتقل کردند چندی بعد جهت کنترل جمعیت آنها دوپلنگ درجزیره رهانمودند وچندسال بعد هم به تعدادی ازشکارچیان مجوز شکار فقط یک میش دادند که به همراهی مامور محیط بان باید شکارمی نمودند . پس نمی شودگفت شکاربداست ولی قانونی مدون وهمه جانبه می خواهد. ضمنا همه 200میلیون فشنگ جهت شکار استفاده نمی شود(ویا به عبارتی به هدف نمی خورد)
elmira
Portugal
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
2
1
وقتی این همه ورزش های جذاب وجود داره دیگه چرا باجونه حیوانات و محروم کردن خودمون از دیدن این همه زیبایی بازی کنیم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
1
3
متاسفانه خوزستان بخصوص اهواز وحومه ی آن بهشت شکارچیان مجاز وغیر مجاز است .دراراضی و نیزارهای صنایع نیشکر به راحتی دراج این پرنده زیبا شکار میشه ودر کارون بدون توجه به فصل صید شبها ماهی ها وآبزیان را با استفاده ازموتور برق درون قایق فلج کرده وصید می کنند.محیط زیست وشکاربانان کجایند که این فجایع را نمی بینند.خبر دارید که هرسال چه مقدار پرنده مهاجربا دانه های سمی شکار وبه بازار عرضه میشه؟
فرامرز
Iraq
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
1
2
باکمی تامل در این رابطه خدایی به چه حقی باید جان جانداری را گرفت
جود
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
1
2
باید جلوی هر شکاری گرفته شود. این مسئله حتی صید ماهیان را نیز شامل می شود. صید بی رویه ماهیان در دریای خزر نسل ماهی سفید و کفال را به شدت به خطر انداخته است.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
1
3
اي كاش خداوند براي يك روز قدرت آدميزاد را به يك گروه از حيوانات به نمايندگي از خيل عظيم آنها مي داد ، تا اين بشر بفهمد بايد شكار بكند يا نه !!!
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
1
6
من خودم عاشق شکار و طبیعت گردی هستم و تقریباً سه سال است که سلاح شکاری از سازمان اسلحه مهمات گرفتم و همیشه با پروانه به شکار رفتم و در طول این سه سال چهارتا پرنده هم نتونستم شکار کنم وماهی یکابار به زور می تونم برم شکار خوب است در کشوری که هیچ دل مشغولی برای افراد وجود ندارد با این اوصاف شکارچی امثال من تهدیدی برای طبیعت نیس باید جلوی کسانی گرفته شود که کار شان فقط شکار است صبح تا غروب با اسلحله و دام غیر مجاز و شب هم با چراغ دنبال شکار است و این افراد هم در محیط زیست آشنا دارند و هم در پاسگاه و اگر هم گیر بیفتند به راحتی آب خوردن آزاد می شوند قانون باید سخت باشد و برای همه یکسان باشد مگر در کشور های اروپایی و آمریکا و همین همسایه ما ترکیه که بیشترین شکار می شود یاد بگیریم و بریم ببنیم که آنها چکار می کنند و ما هم همان را آجرا کنیم ما فقط مصرف کننده هستیم و حرفهای قشنگ می زنیم و عمل نمی کنیم .......
محمد
Netherlands
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
0
9
سد لاررررررررررررررررررر
مهمترين زيستگاه قزلالاي خال قرمز در ايران.....
5 سال شكار ممنوع بوده براي ما ماهيگيرايي كه با جواز ماهيگيري ميكرديم....
عكساي 5 سال گذشته رو تو اينترنت ببينيد....
اغلب فاميل و دوست و آشنا هاي محيط بانا در اين 5 سال پدر سد و ماهياشو در اوردن...
مشكل از عدم مسئوليت پذيري ما ايراني هاست.
پاسخ ها
ماهيگير
| Netherlands |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
آزموده را آزمودن خطاست. حفاظت محيط زيست يه موضوعه و كمك كردن به حيوانات موضوعي ديگر. چرا به تكثير و رها سازي حيوانات و ... قابل تكثير نمي پردازيم. تجربه رها سازي ماهي در درياي خزر موثر بوده و روزي تعداد زيادي از مردم از اين راه تامين ميشه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
براووو
احسنت
خوب اومدی دمت گرم
بگو دلمون خنک شه داداش بگووووووو
ناشناس
United States of America
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
4
3
ممنوعیت کامل شکار حداقل یرای ده سال.
ممنوعت مطلق بدون هیچ گونه تبعیض.
حسین خیاوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
2
1
باید محیطبانان تقویت شده و با قدرت و پشتیبانی کامل تمامی ارگانها و مردم با توجه به 3 سال ممنوعیت (اگر اجر ایی بشه) اونوقت ....
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
1
5
برخورد صرفا احساسی با مسئله ی شکار همونقدر خطرناکه که آزادی کامل شکار.
ممنوع کردن کامل شکار هم برای طبیعت خیلی مفید نیست ضمن اینکه باید تبعات اجتماعی هر محدودیتی رو در نظر گرفت.
بنظر من باید با کار کارشناسی وحتی استفاده از تجارب سایر کشورها شکار در ابعاد مختلف مدیریت شودنه ممنوعیت کامل.
کامران
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
2
1
الان هم دربیشتر مواقع سال شکار ممنوعه ولی بعلت کمبود محیط بانان شکار غیر مجاز صورت میگیره . اون هم بعضا توسط کسی که خودش سالهاست توی تلویزیون مجری برنامه های حفاظت از طبیعته !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
1
1
این آخرین راهی هست که مانده و برای انجام راههای دیگر دیر شده
ناشناس
Netherlands
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
0
2
دولت ميتونه با ايجاد مناطق شكار براي شكار چيان ايجاد كنه و براي تامين حيوانات آن از پرورش دهندگان كمك بگيره ( كبك قرغاول بلدرچين و كبوتر)و اونا رو در اين مناطق رها كنه و هزينه اون رو هم ميتونه از ورودي و ماليات و عوارض از شكارچيان تامين كنه و مناطق غير از اين مناطق رو كلا شمار ممنوع كنه و قوانين سختي براش در نظر بگيره
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
0
3
از منظر حقوقی میتوان گفت حیات وحش بخشی از انفال است لذا همانطور که نفت مال همه مردم است و کسی حق حفر چاه نفت برای خودش ندارد در مورد حیات وحش هم همینطور است و متعلق به همگان است.
لذا شکارچی مجاز هم باید اولا به میزان مشخصی که توازن طبیعت را برهم نزند شکار کند ثانیا متناسب با شکارش بهای آنرا بپردازد و بیش از حد مجاز یا غیر مجاز هم جرایم حقوقی و کیفری در حدی که بازدارنده باشد.
hamed
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
1
2
با سلام
اميدواريم اين پرسش در يك برنامه تلويزيوني مطرح و شماره براي پيامك هموطنان ارائه گردد تا ميزان نفرت مردم از شكار حيوانات مشخص شود آنگاه شايد مسئولين در سه قوه بفكر سازو كارها وقوانين سختري براي شكارچياني كه هيچ حدو مرزي براي كشتن حيوانات قائل نيستند بيافتند .
به اميد روزي كه همه به طبيعت احترام بگذارند
دکتر محمد لطفی زاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
3
7
بسمه تعالی
با سلام و احترام
شکار تفریحی حرام است و گناه دارد و مخالف اصول اخلاقی و در تضاد با حقوق حیوانات است. شکار حیوانات قتل است و نباید آن را به هر شکل تطهیر نمود. این مطلب را اینجانب بارها در مقالات متعدد عرضه داشته ام. امیدوارم روزی برسد که شکار حیوانات برچیده شود.
موفق باشید
دکتر محمد لطفی زاده
drlotfi.blogfa.com
cmenbar.ir
وحید
United States of America
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
1
4
منم موافقم
مصاحبه پرحاشیه ایلان ماسک پخش شد؛ از تأیید مصرف کتامین تا دیدار با دونالد ترامپ فعالیت دریایی در خزر ممنوع شد روایت یک اتفاق عجیب در تعیین دستمزد ۱۴۰۳/ میرغفاری: یک تهاجم بزرگ به سمت سرکوب مزدی داریم جزییات جدیدی از ماجرای برکناری ظریف از نمایندگی سازمان ملل (عکس) سقوط پزشکی ایران ؛ به زودی / یادداشتی از دکتر معین تصویر فراموش نشدنی از زلزله 7 ریشتری آلاسکا تقدیر تشکل های کشاورزی از اقدامات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی وقتی شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده برای صدا و سیما تعیین تکلیف می‌کنند بازداشت ۵ نفر از عاملان تیراندازی در مراسم عروسی در ایذه / ۱۳ نفر مجروح شدند؛ تالار هم پلمپ شد هوش مصنوعی برای سواری هر سیاستمدار یک حیوان را در نظر گرفته، ببینید چه خبر است! کدام کشورهای دنیا بیشترین جنگ را داشته اند؟ توکیو ؛ تفاوت های یک منظره از 1945 تا کنون! (عکس) بارش باران در جاده‌های ۲۰ استان / برای اطلاع از وضع جاده ها با این شماره‌ها تماس بگیرید بیانیه حوزه علمیه امام خمینی: دفاع از صدیقی یا تیر خلاص به او؟ رسانه اسرائیل: گانتس از مذاکرات مبادله اسرا کنار گذاشته شد
وبگردی