۲۹ اسفند ۱۴۰۲
به روز شده در: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۶۱۶۱۲
تعداد نظرات: ۱۶۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۲۹-۰۷-۱۳۹۳
کد ۳۶۱۶۱۲
انتشار: ۱۰:۰۳ - ۲۹-۰۷-۱۳۹۳
یکی از چالش هایی که در رابطه با اسید پاشی وجود دارد بحث مجازات اسید پاش است؛ جرمی که در قانون قصاص برای آن در نظر گرفته شده اما در عمل هیچگاه این مجازات اجرا نشده است.
عصرایران - این روز ها همه جا حرف از اسید پاشی است،اسید پاشی در اصفهان،حداقل 4نفر در این یک ماه آماج حملات وحشیانه اسیدپاشی قرار گرفته اند.

این نخستین بار نیست که در کشور با پدیده زشت اسید پاشی روبرو می شویم و در گذشته هم چندین بار شاهد وقوع این وقایع بوده ایم پدیده ای که عمدتا با نیت انتقام گیری و معمولا در موضوعات عشقی رخ داده ، هر چند درباره ماجرای اخیر در اصفهان انگیزه های دیگری مطرح شده است.

امروز در کافه گفت و گو می خواهیم درباره اقدام جنایتکارانه ای به نام اسید پاشی بحث کنیم که چرا جامعه ما با چنین پدیده ای مواجه است.

یکی از چالش هایی که در رابطه با اسید پاشی وجود دارد بحث مجازات اسید پاش است؛ جرمی که در قانون قصاص برای آن در نظر گرفته شده اما در عمل هیچگاه این مجازات اجرا نشده است.

در کافه امروز درباره این محورها می خواهیم به گفتگو بنشینیم.

- چرا اسید پاشی توسط برخی افراد انجام می شود. این افراد چه ویژگی غیر انسانی دارند که می توانند این چنین با زندگی دیگران بازی کنند؟
- مجلس به عنوان نهاد قانونگذاری چه اقدامی می تواند برای ریشه کن شدن این پدیده انجام دهد؟
- نقش شبکه های اجتماعی و رسانه های جمعی چیست؟
-از دستگاه قضایی چه انتظاری دارید؟

امروز تا ساعت 14 پذیرای نظرات شما هستیم و امیدواریم مثل همیشه شاهد نظرات کارشناسی،متین،منطقی و البته در چارچوب باشیم تا شاید نتیجه گفتگوهایمان به کمک تصمیم گیران ، تصمیم سازان ، جامعه شناسان و روانشناسان آمده و برای رفع این معضل تدبیری اندیشیده شود.

قبل از ورود به بحث یک بار دیگر قرارهایی که در "کافه گفت و گو" داریم را مرور می کنیم.
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۶۰
در انتظار بررسی: ۱۲۷
غیر قابل انتشار: ۲۰
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
268
52
بنظرم باید خرید وفروش محدود شدیدتر بشود میدونم به آسانی نیست
اعدام کردن کاری درست نیست عبرت هم نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
لابد خرج کردن پول ملت و ایجاد رفاه برای اسیدپاشان محترم کار درستیه. عزیز من! این حرفا فقط برای پز دادنه.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
ایشون درست میگه اعدام کار درستی نیست . به جاش باید به فرد خاطی اسید پاشید . تا اون هم روزگارش تا آخر عمر سیاه بشه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
از شما بعید است عصر ایران
شما از این نظرسنجی که گذاشته اید و از قبل به مردم خط داده اید که به گزینه مقابله به مثل رای بدهند خنده تان نمیگیرد؟
فرد اسید پاش دچار عقده های روحی و روانی است و باید در بیمارستان روانی تحت درمان قرار گیرد . این است راه علاج
وگرنه تا به حال تمام این اعدام ها و... باید جواب میداد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
برادرم اسيد روش بپاشن و بعد ولش كنند به اون نفر اعمالش مجرمانه تر نميشه ببينيد ترحم كلمه قشنگيه اما در مورد طرفش بايد بحث و تامل كرد
ناشناس
| CANADA |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
منم موافق پاشیدن اسیدروی اسیدپاش هستم . یک بار که این کار رو بکنن دیگه کسی جرات نمی کنه این جنایت رو تکرار کنه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
اسیدها مصرف صنعتی دارند و روزانه هزاران لیتر اسید در صنعت کشور مصرف می شود. همین الان در فاصله 100 متری من دو مخزن 1000 لیتری اسید سولفوریک قرار دارد. محدود کردن یا تحت کنترل در آوردن خرید و فروش آن عملا غیر ممکن است.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
اسید پاشی مصداق ایجاد وحشت (ترور)در جامعه هست و در این معنی این افراد تروریست هستند. حکم اعدام بی ربط نیست
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
همانگونه که برای اعدام یک مکانیزم ساده (طناب دار) استفاده می شود و سیستم قضایی نیز اعدام را انجام می دهد برای قصاص اسید پاشی هم باید یک مکانیزم ساده استفاده شود و سیستم قضایی کشور خود این عمل را انجام دهد.
به عنوان مثال مجرم داخل یک اتاقک مخصوص قرار داده شود و محکم بسته شود. بعد توسط یک سری اسپری اسید پاش به میزانی که توسط یک کارشناس تعیین می شود به نقاطی از بدن مجرم (همان نواحی که باید قصاص شود) اسید پاشیده شود. اگر چشمهای مجرم نیز باید قصاص شود به داخل چشمانش هم اسید تزریق شود.
ممکن است این کار در ابتدا کاملا عادلانه نباشد و شدت آسیب ها مساوی نباشد اما تاثیر گذارتر از دیگر مجازات ها هست.
این کار را باید سیستم قضایی انجام دهد تا خانواده مجرم خانواده آسیب دیده را تهدید نکنند.
علی تجری
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
هرچند که از نظر دید اجتماعی بهترین راه مقابله با جرم اسیدپاشی ، مقابله ی به مثل است
اما لازم به ذکر است که از نظر قانونی وقتی می توانیم این کار را انجام بدهیم که عینا بتوانیم حدود این مقابله به مثل را تعیین کنیم ولی در مورد این جرم و سایر جرایمی از این قبیل به دلیل عدم امکان کنترل مقابله به مثل (حتی با فرض انجام توسط اجرای احکام کیفری دادگستری) امکان دارد بیشتر از جرم واقع شده اثر بگذارد که از نظر شرعی و قانونی صحیح نمی باشد و با فرض مقابله ی به مثل باید دوباره قائل به این بود که مجرم بتواند برای مقدار زیاده بر عمل اش دوباره مقابله ی به مثل با مجنی علیه کند.
فرشته
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
به نظرم بايد اسيدرو ريخت تو حلقشون تا حساب كار دسشون بياد
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
با نظر شما در مورد این که خرید و فروش اسید رو باید کاملا محدود کرد، موافقم. به نظر من هم اعدام کارساز نیست، همونطور که در مورد جرایم دیگری که جزای اونها اعدام است، کارساز نبوده و نخواهدبود.
به نظر من باید از روانشناسان برای این کار کمک خواست. کسی که بنا به هر دلیلی راضی میشه به صورت دیگران اسید بپاشه، مطمئنا از سلامت عقلی برخوردار نیست.
اگر هم بخواهم نظر شخصیم رو بگم، با قصاص موافقم. این اشخاص باید تا آخر عمر تاوان ظلمی رو که در حق دیگری کردن رو بدن.
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
با نظر ناشناس 11:49 موافقم. درسته که زجر دادن انسانه کار بسیار زشت و غیرانسانی است، اما فکر نکنم در مورد اسیدپاش ها بشه از نام انسان استفاده کرد
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
9
198
اسيد پاشي با عدم تربيت درست در خانواده ها و نظام آموزشي در ارتباط است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
eshtebah manfi dadam
ناشناس
| GERMANY |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
موافقم. معتقدم هر چی میکشیم از فرهنگ پایین خودمونه - که البته ابزارهای رسانه ای و آموزشی کشور هم نه تنها کمکی به بهبود فرهنگ نمیکنن، که بدتر شتاب دهنده منفی هستن!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
عقده های روانی منشا اصلی این گونه کارهاست.
فردی که عقده ای است هر جور بتواند چه قانونی و چه غیر قانونی در هر جایی به هر روش سعی می کند خودش را اثبات کند. به دیگران بفهماند که قدرت دارد و می تواند در جامعه اثرگذار باشد.
اما نمی دانند که از ضعف آنهاست که چنین کاری می کنند. کسی که نمی تواند یا لیاقت آن را ندارد که به صورت اصولی و قانونی به هدف خود برسد (مثلا ازدواج با دختر مورد علاقه یا دیگر اهداف) خود را ضعیف می بیند و برای اینکه به خودش نشان دهد که هنوز قدرت دارد اسید پاشی می کند.
اما نمی داند که این قدرت اسید است که سلولهای بدن را نابود می کند وگرنه هر بزدلی می تواند اسیدپاشی کند.
سارا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
الان 3 روزه که هر10 دقیقه یک بار سایت هار و چک میکنم تا ببینم این ادم نما های اسید پاش دستگیر شدن یا نه و تقریبا می شه گفت تمام خبر های مربوط به این موضوع رو خوندم ، خیلی غمگینم چون میبینم ما حتی به هم وطنمون هم رحم نمی کنیم ، به نظرم یه قسمتی ازاین مساله مربوط به تربیت خانواده است...
فاطمه صادقيان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
7
65
با سلام به نظر من افراد غالبا در حالات غير عادي و هيجاني شديد دست به چنين جنايتي مي زنند ولي به هر حال اين موضوع هيچ چيزي از قبح و زشتي كار كم نمي كند. اگر قوانين به اندازه كافي بازدارنده بود و يا به حد كافي به اجرا در مي آمد شايد كمتر شاهد وقوع اين جنايات بوديم.
ولي نكته مهمتر اينكه براي حذف چنين پديده اي بايد به مردم آموزش داد كه در مواجهه با موقعيت هاي ناراحت ككنده وبا شكست در زندگي بتوانند كنار بيايند و رفتار منطقي داشته باشند. فرهنگسازي در اين خصوص بهتر و كم هزينه تر از هر اقدامي است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
هیجان شدید؟
طرف برنامه ریزی میکنه!
سرپارک خودرو که قتل نکرده
وقتی جرمی با برنامه ریزی باشه باید اشدمجازات بشه
فاطمه صادقياان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
در جواب ناشناس
هيجان فقط يك لحظه نيست.ممكنه شخصي ساعتها و روزها توي اين وضعيت باشه.
البته من با شما موافقم كه بايد اشد مجازات در خصوص اين افراد اعمال بشه ولي در كنار اين نبايد از فرهنگسازي هم غافل شد.
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
21
94
فقط می تونم بگم حالم بهم می خوره از اینایی که توی شبکه مجازی هی فریاد می زنن که اینارو دستگیر کنید و به اشد مجازات برسونید بعد هم با پرستیژ روشنفکری داد می زنن چرا در ایران اعدام صورت میگیره
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
داداش گفتند مجازات نه اعدام! هر چند كه به نظر اعدام هم واسه اينا كمه! اين دختر ها و خانواده هاشون بايد تا اخر عمر شايد تا 60 يا 70 سال ديگه زجر بكشند. اگرچه خداوند جاي حق نشسته و هيچ ظلمي بي پاسخ نمي مونه مطمئن باشيد
آیین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
من نمی دونم آیا تأثیر زیبایی برای مرد و زن در زندگی شبیه به همه که بعضیا میگن قصاص کنیم ؟
آريا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
2
90
تنها دليل اسيد پاشي تربيت غلط است كه بچه ها از كودكي مي آموزند همه چيز بايد آنطور باشد كه آنها مي پسندند در غيراينصورت طرف مقابل آنها محكوم به مرگ است. همين تفكر را داعشي ها و طالبانيها هم دارند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
3
86
اشد مجازات برايشان در نظر گرفته شود لعنت بر اينها
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
1
64
اسیدپاشی که یکی ازخشونت آمیزترین حربه هاست بیشترتحت تاثیرخانواده وجامعه است که نشانه نهادینه شدن انتقام درخانواده یاجامعه است یعنی کم شدن گذشت و...
مژگان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
6
42
بنظر من قطعاً اين عمليات سازمان دهي شده است وگرنه يك شهروند عادي نميتواند دست به چنين كاري بزند.فروش اينگونه اسباب خودكشي و ديگر كشي از اين قبيل را فقط مراكز ذيصلاح بعهده بگيرند. نه ابنكه در بازار ازاد مانند ديگر چيزهابتوان تهيه كرد.شفاف سازي و اطلاع رساني دقيق توسط رسانه ها انجام گيرد. و به اشد مجازات توسط قوه قضاييه رسانده شوند نه اينكه يكسال زندان يا دو سال زندان وخريد جرم و ... بيانجامد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
مهندس میتونی جلوی فروش بنزین رو بگیری؟میشه جلوی فروش چاقو رو بگیری؟میتونی جلوی فروش مواد مخدر رو بگیری؟اصلا میتونی جلوی کارهای تروریستی سازمان یافته رو بگیری؟
اگه اینکارهارو تونستی بکنی،جلوی اسید فروشی رو هم میتونی بگیری.
شما و من باید یه فکری بحال تربیت بچه هامون باید بکینم .تا کی ممنوعیت؟
باربد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
2
49
بايد قصاص انجام بشه همونطور كه اين نفر باعث ازبين رفتن صورت و چشمهاي يك شخص ديگه شده بايد همين قضيه روي صورت و چمشهاي فرد خاطي انجام بشه
تا اينجاي كار بحث قصاص بود ولي از نظر جرم مرتكب شده بايد حبس ابد توي مناطق دور افتاده بهش بخور تا زندگي رو با طمع تلخ رو بچشه وگرنه با اعدام جونش يه لحظه در مياد و تمام
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
3
59
قصاص بدون توجه به نظر شاکی شخصی. مدعی‌العموم باید درخواست قصاص کند و قصاص انجام شود بدون توجه به رضایت یا عدم رضایت شاکی خصوصی.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
قانون جنین حقی را به مدعی العموم نداده دوست من. قصاص حق خصوصی است اما یک مجازاتی هم دارد که آن عمومی است و در دست دادستان و...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
پروفسور،متخصص در امور قضایی،بابا وکیل زبر دست،کجای قانون نوشته که دادستان حق درخواست قصاص رو نداره؟جریحه دار کردن روان و بر هم زدن آرامش عمومی،ایجاد ترس و دلهره ،رعب و وحشت در جامعه،نشون دادن تصویری زشت و بربر وار از ایران و ایرانی،و از همه مهمتر از بین برده زندگی یک نفر تا آخر عمر همراه با زجر و درد .بنظرت اینا با هم جمع کنیم یه حکم اعدام از توشون نمیاد بیرون؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
2
23
اسید پاشی یه رفتار تهاجمیه، ممکنه صد علت و نیت داشته باشه. دلیل این اسید پاشی های اخیر هم ممکنه چیزی باشه که نشه اینجا عنوان کرد!
نصب دوربین های شهری میتونه خیلی موثر باشه کلا برای امنیت بیشتر.
اگر قصاص نمی کنند حداقل حبس های سنگین در نظر بگیرند، این که شدنی هست!
پاسخ ها
وحید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
دوربین شهری؟ خیلی از کوچه ها و خیابون ها و پارکهای تهران به دلیلی کمبود و یا خرابی تیرهای چراغ برق, شبها روشنایی مناسب نداره. فکر کنم فراهم کردن روشنایی جهت تامین امنیت خیلی واجب تره.
ولی من با پیشنهاد عصرایران مبنی بر مقابله به مثل برای اسیدپاشی کاملاً موافقم
باران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
2
96
اگر اسید پاشهای قبلی به خوبی مجازات میشدند بقیه هم عبرت میگرفتند.
کلا تو ایران هر چی جرم بزرگتر میشه راحتتر میشه از مجازاتش فرار کرد.
این اسید پاشها هم از نبود کنترل کافی برامنیت شهروندان سو استفاده میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
من هم با شما موافقم اما یک چیز هم هست. مگر اعدام آن هم در ملا عام جلوی قتل و تجاوز را گرفته؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
موافقم. اگه همون 20 سال پیش که این حرکت اتفاق افتاد قصاص انجام میشد , اینهمه دختر بیچاره دیگه بدبخت نمیشدند. این کار وحشیگری کامل است. فقط کار یک جانی میتونه باشه, یک انسان نما
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
ناشناس عزیز 10:27 به نظر من قصاص به شکل پاشیدن اسید خیلی تاثیر گذاره.
چند تا دختر دیگه و چند تا خانواده و امید و ارزوهاشون قربانی شدند تا حالا؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
در جواب ناشناسی که مرقوم فرمودن مگه اعدام جلوی تجاوز و قتل رو میگیره
دوست عزیز مگه اعدام نکردن در غرب جلوی این کارو گرفته؟شما خودت اگه یکی از اعضای خانوادت به قتل برسه یا بهش تجاوز بشه حاضری از خون و یا مجازات متهم بگذری؟اگه قانون حقت رو نداد ،تو حاضری فراموش کنی یا دنبال راهی برای انتقام میگردی؟کسی یه زندگی چندتا جوون رو با مواد مخدر تباه میکنه باید باهاش چیکار کرد؟
و اما اسید پاشی.حاضری 10دقیقه تو صورت کسی که صورتش رو با اسید سوزوندن نگاه کنی؟حاضری با همچین کسی زندگی کنی؟میتونی با همچین کسی شاد باشی؟میونی کاری کنی که اون شاد باشه؟
دست از سر این شعارهای روشنفکر پسند برداریم.ما تو فیس بوک زندگی نمیکنیم.ما تو فضای مجازی زندگی نیکنیم.تو واقعیت باید بود و زندگی کرد و عمل کرد.اینجوری که شما میگی که فردا هرکی با هرکی حرف زد که یه کارد میره تو شکمش و هیچکس هم حرفی نمیزنه.الان سر همین جریان اسید پاشی اگه حکم قصاصوجود داشت ،طرف میگفت اگه گیرم بیارن و بخوان قصاصم کنن،حداقلش اینه که تا آخر عمرم باید کور بشم.ولی الان حکمش چیه؟5سال زندان و یه جریمه ی دیه.ولی اون دختر چی؟40-50سال زندگی با ذجر و بدبختی و تباهی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
178
6
به نظرم اگر حکومت در بحث بدحجابی جدیت بیشتری به خرج می داد شاهد این رفتار زشت نمی بودیم. به هر حال به نظرم قصاص منطقی ست.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
اگه پس فردا یه عده ای دوره افتادن و ماشین ها رو پنچر کردن لابد دولت باید ماشین دار ها رو تنبیه کنه.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
مشکوک بنظر میای! کار خودت نیست؟ درضمن یکی از این بانوان جادری بودن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
خدمت دوست عزیز ناشناس ۱۰:۵۷ عرض می کنم که قیاس حضرتعالی مع الفارق است. بدحجابی هم غیر شرعی هم غیر قانونی و هم غیر اخلاقی ست. وقتی هم که در محیط جمعی صورت می گیرد، از حالت خصوصی خارج می شود. قیاس آن با خودرو چقدر منطقی ست؟
زهرا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
متاسفم براتون ناشناس 10:21
چه ربطي به حجاب داره ؟؟؟
الكي از آب گل آلود ماهي نگيريد.
هرچند من خودم زني محجبه هستم ولي با اين حرف كاملا مخالفم .يادتون رفته مردي كه روي عروسش اسيد پاشيد؟چه ربطي به حجاب داشت؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
سرکار خانم زهرا
بنده نظرم را در مورد قصاص عرض کرده ام. عرض بنده در این چهار مورد خاص بود که تقدیم شد. وقتی مهاجمین پیش از تهاجم فریاد می زنند که بدلیل بدحجابی چنین می کنند، ما بگوییم که نه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
6
59
متاسفانه تربیت غلط + فرهنگ پایین + اجتماع مرد سالار (که مردها زن را ملک خود و شهروند درجه ۲ می دانند) کافیه تا با یه جرقه ( بعنوان علت تامه) شاهد این وحشیگری ها باشیم.
ايراني آذري ساكن تهران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
3
40
واقعا مشكل فرهنگي داريم
واقعا دچار افراط و تفريط هستيم
واقعا نقص قانون داريم
واقعا نياز به تطبيق اعتقادات ديني به منش ائمه داريم
مگه شهر هرته كه تو يه كلان شهر با سابقه فرهنگي عظيم و مردمي فهيم يكي بياد تو روز روشن اين بلا رو سر دختراي مردم بياره
خنده داره چون واقعا كارم از گريه گذشته است ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
3
33
با سلام کسی که اینکارو میکنه دریک لحظه زندگی یک ادم تا اخر عمر خراب میکنه وفکرجامعه رواشفته واین فقط اشد مجازات میخواهد فقط اعدام تا درس عبرتی بشه برای سایرین
پاسخ ها
آزاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
اعدام کمه. قصاص به همون شکل
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
3
32
فقط و فقط اعدام
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
29
خاک بر سرشان
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
63
باورکنین این مورد هم یک نوع قتل محسوب میشود، دختر خانمی ک دیگه نمیتونه با شرایط قبلش زندگی کنه و صورتشو از دست داده در واقع زندگیشو از دست داده
پاسخ ها
آزاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
این خیلی بدتر از قتل است. در صورت مرگ دیگه یک نفر میمیره اما با این کار اون شخص تا آخر عمر در هر لحظه زجر میکشه و خانواده اش هم همینطور
ناشناس
UNITED STATES
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
1
39
باید تا قبل این در مورد متهمین اسید پاشی قصاص انجام میشد.
madjid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
33
- مجلس به عنوان نهاد قانونگذاری چه اقدامی می تواند برای ریشه کن شدن این پدیده انجام دهد؟........
مجلس فقط سکوت کند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
55
چطور است که وقتی یک نفر با چاقو زورگیری کرد ، مخل امنیت ملی محسوب شده و در عرض 24 ساعت دستگیرو اعدام شددولی اسید پاشی های این چنینی اعدام نمی شوند؟
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
1
55
اسیدپاشی را بدتر از قتل می دانم،زیرا فرد مورد هجوم قرار گرفته تا زنده است آرزوی مرگ می کند و خانواده اش هم دچار یک شکنجه دائم هستند.در حالی که با مرگ یک نفر اطرافیان چند روزی ناراحتند و بعد به زندگی عادی مشغول می شوند.
متاسفانه در کشور ما این کار یک روش برای انتقام گیری شده است و در حال توسعه نیز می باشد.
در صورت برخورد سریع و قاطع قوه قضاییه(که به نظر من باید اسیدپاش ها اعدام گردند)با یکی دو مورد،یقینا این مسئله برای همیشه حل خواهد گردید.شکایت و یا حتی رضایت شاکی هم نباید ملاک قضاوت قرار گیرد،چون اینگونه امور امنیت اجتماعی را مختل می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
کاملا با شما موافقم. فقط در یک مورد نظر دیگه ای دارم. باید فرد اسیدپاش به همون شکل قصاص بشه. اونوقت هرگز تکرار نخواهد شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
29
با توجه به اینکه این عمل غیر انسانی هم در لحظه و هم تا آخر عمر ناراحتی و درد شدیدی برای قربانی به همراه دارد. باید مجازات اسید پاشی همان اسید پاشی به مرتکب شونده این عمل وحشیانه باشد.
sahar
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
1
21
به مجازات رساندن نمی تواند تنها راهکار باشد بلکه این اخرین راه حل است یعنی زمانی که جرم انجام یافته و برای عبرت دیگران و بازداشتن از ارتکاب دوباره ان جنایت حکومت دست به اقدام می زند. باید تلاش شود تا از ارتکاب جلوگیری شود، وقتی مجلس محترم به جای اندیشیدن به تامین امنیت بیشتر فکر جمع اوری ماهواره و برخورد با بدحجابی و سگ ها در مکان های عمومی و امثال این مسائل که کم هم نیستند و استفاده از شهروندان عادی باشد تکلیف معلوم است هر کس به خودجرات می دهد تا هر جنایتی که بخواهد مرتکب شود تا عقده های روحی و روانی خود را تخلیه کند.
پاسخ ها
شایان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
ممنون از سحر
نظر بنده هم همین است.
اما در تکمیل صحبتهای شما باید بگویم
اگر چه مقابله به مثل با اسیدپاشها ضروری است اما چند ایراد باقی میماند. اول اینکه اسیدپاشها عمدتا مذکر و قربانیان عمدتا مونث هستند. از دست دادن زیبایی برای قربانیان بسیار هولناک تر است. دوم اینکه درد و رنج و استرسهای قربانیان به هیچوجه مقابله به مثل نمیشود به خصوص اینکه تجهیزات پزشکی قبل از قصاص آماده است. سوم اینکه با مقابله به مثل در ترکیب جمعیتی کشور بیش از پیش شاهد چهره های نازیبا و تاثر و ترحم انگیز خواهیم بود( عاملین و قربانیان). بخصوص اینکه مجرمین برای همیشه مطرود میشوند و داغ بزرگ جنایت را بر چهره دارند که این منجر به تشویق آنان به جرمهای دیگر خواهد شد. شاید باید مجازات حبس ابد را نیز به قصاص اضافه کنیم.
3.اقدامات بازدارنده بخصوص طعمه گذاری به نظر مهمترین اقدام است که من هنوز دلیل عدم استقبال از این روش را در مقابله با انواع جرائم متوجه نشده ام.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
1
14
1-اسید در دسترس قرار نگیرد
2-با توجه به اینکه انسان تجلی خداوند است بر روی زمین و تعرض به جان انسانها آن هم از این نوع فجیع ، تعرض به ساحت کبریائی است این عمل حکم محارب با خدا را دارد و بایستی بدون توجه به رضایت شاکی حکم اعدام اجرا گردد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
7
سپاس از شما دوستان مشغول در عصر ایران که به خوبی رسالتتان را میشناسید.
-ایجاد محیطی لطیف درجامعه با احترام به قشر لطیف آن یعنی بانوان
-بهبود اقتصاد و فرهنگ به طور همزمان چرا که این دو به هم وابسته اند.
-پرداختن صدا و سیما به هنجارهای اجتماعی بدون ترس از ایجاد تشویش در اذهان عمومی (واقعا گل و بلبل نشان دادن وضعیت مملکت تاثیر مثبتی تا به حال نداشته است)
-بررسی همه گزینه ها و احتمالات
الف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
30
همه می دونن در برخی مواقع نمیشه قصاص کرد؛ مثل همین چشم و اسید

باید طرف رو اعدام کرد

خبر آهک ریختن تو چشم بچه رو چند روز پیش زدین؛ اونهم قصاص نشد. باید اعدام کرد

برخی مواقع سوسول بازی رو باید کنار گذاشت

ترحم بر پلنگ تیز دندان ستم کاری بود بر گوسفندان
zahra
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
15
به نظرم باید قوانین سفت و سختی را در این مورد تصویب و به مورد اجرا گذاشت بحث های تربیتی به جای خود اما این بی تربیت ها را هم الان نمی شه تربیت کرد قانون باید با اینها طوری برخورد کنه که اینها جرات نکنند برای منویات آلوده خودشون از این ابزار غیر انسانی استفاده کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
31
چطور وقتی میری داروخانه برای الکل طبی یه شیشه کوچولو بهت میدن اونم با هزار سوال و جواب . خب فروش اسید رو هم محدود کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
قشنگ بود و البته قیاس مع الفارق
ناشناس
GERMANY
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
1
13
جدای از بحث مجازاتی که برای این افراد در نظر گرفته میشه (که به نظر من باید مجازات سنگینی هم باشه)، من فکر میکنم جای یک موضوع تو کشور ما خیلی خالیه: بررسی ریشه ای علت جرم به صورت علمی.
در کشور ما نهایت کاری که میشه اینه که یا طرف «فریب خورده» اعلام میشه یا «عامل بیگانه»، به نظر من یک تیم شامل روانشناسان و جامعه شناسان برتر باید تشکیل بشه تا ریشه اصلی این جرم مشخص بشه (قبل از اینکه اون شخص دیگه حاضر به همکاری نباشه).
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
1
15
به نظر بنده بايستي كليه اشخاصي كه سبب اختلال در جامع ميشوند و براي خانواده ها نگراني و ترس ايجاد ميكنند بايستي به شدت مجازات شوند و حتي تا آخر عمر به حبس ابد محكوم گردند. واين جرمها مانند اسيد پاشي و يا تجاوزها را شامل ميگردد.
چون اين افراد جنون دارن و كلاً نبايستي در بين مردم و اجتماع زندگي كنن.
امير
-
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
16
اين کار حتی اگه با هدف های شخصی انجام بشه، تهدید امنیت ملی محسوب میشه و مجرم مستحق اعدام.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
1
8
بنظرم قوانین شدیدی برای خرید فروش این مواد وضع شود و برخی از مسئولیتها را بر دوش تولید کنندگان و توزیع کنندگان بگذارند مثلا از ترکیبات رنگی خاص برای تشخیص سازنده یا توزیع کننده استفاده شود ضمن آنکه حالا که بعنوان سلاح از آن استفاده میشود ؛ استفاده و حمل آن نیز تابع قوانین سلاح باشد ضمن آنکه این موضوع ریشه یابی شود که چه کسانی و با چه مقاصدی به این عمل شنیع دست میزنند و روانکاوی شوند
عباس
NETHERLANDS
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
9
شاید "فراقانونی" عمل کردن بعضیا تبعات اینچنینی هم داره. در کشور همه به قانون پایبند باشیم
بشاید هم باید خرید و فروش اسید با این درجه از خلوص ضابطه مند بشه.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
16
اسیدپاشی نه یک جرم،بلکه یک وحشی گری و نداشتن خوی انسانی است که متاسفانه در جوامعی که انسانیت رخت بر بسته این خوی تهجمی وحشی گری است که رواج داشته و توسط جنسمذکر پدید می آید. جامعه ایران متاسفانه یک جامعه با سطح فرهنگ معمولی و رو به پایین است که هنوز مسایل زیادی در آن نهادینه نشده.
فرنگیس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
72
7
به نظر من مناسبترین قصاص برای این ها ریختن اسید روی خواهر و مادر و زنشان است تا بفهمن مردم چه آزاری می کشند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
دوست عزیز این چه حرفیه؟! اینقدر تحت تاثیر احساسات نباشید که برخلاف اسلام و قانون و اخلاق حکم کنید. مگه دوره جاهلیته؟ خواهر و مادر و ... اون فرد چه گناهی دارن؟!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
موافقم پس در این صورت شما که همچین ادعایی دارین چه فرقی با اون جانی ها دارید
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
به اون بیچاره ها چه ربطی داره
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
خیلی بی فکرید. ببخشیدا اما خواهر مادر اون شخص جزو اموالش نیستند که مصادره کنند؟ ادم دیوانه به خواهر مادر خودش هم تعصبی نداره که
ایمان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
چرا روی خواهر و مادرشان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
باید روی خودش ریخته بشه که با عمق وجودش بفهمه چیکار کرده...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
فرنگیس خانم شما دقیقا همفکر همون اسیدپاشید ولی فکر می کنید در حمایت از حق حرف می زنید!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
آخ که دیگه فرنگیس نظر تو داغونم کرد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
جزاي خريت يه نفر رو عناصر اناث خانواده اش بايد پس بدن؟ آخه تو مثلا زني خودت؟ يه اسيد پاش تو صورت زنش اسيد بريزن راحت ولش ميكنه ميره يا مثلا خواهرش چه گناهي كرده؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
فرنگیس خانم
نظرت تو حلقم
ببینم یعنی شما میگی به جای پسر نوح باید نوح رومجازات کرد؟ استغفرالله
قاسم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
4
9
باید در ملاء عام قصاص شود.همانطور که قاتل را قصاص می کنند ونگران کیفیت عمل و میزان حد آن نباشند وحکومت اسلامی هزینه های فرد قربانی تقبل کند وفرد قصاص شده به حل خودش رها شود تا برای سایر مرتکبین این عمل غیر انسانی درس عبرت شود.
امید
UNITED KINGDOM
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
30
دردی که افراد قربانی میکشند رو به هیچ عنوان نمیتونیم تصور کنیم، فقط تصور کنید یک روز به یک مهمانی میخواید برید و صبح بلند میشید و صورتتان فقط یک جوش بزرگ زده، چقدر آشفته میشید؟
یک جوش... یک مهمانی...
حالا تصور کنید یک انسان تا آخر عمرش تمام صورتش غیر قابل نگاه کردن بشه، تمام مهمانی ها، دیدن همه آدم ها، حضور در جامعه... فقط تصور کنید.
به نظرتون بدتر از قتل نیست؟ خواهش میکنم صادقانه جواب من رو بدید.
یک طرز فکر دوستان اینه که با مجازات چیزی درست نمیشه! اصلا صورت مساله رو قاطی نکنیم، درست کردن فرهنگ و تربیت از همین حالا واجبه، اما مجازات برای این اعمال برای کم کردن تعددش لازم! تا ایشالله 20 سال دیگه نسل بعد فرهنگی خالی از اسید پاشی داشته باشن!!! فعلا مجازاتش اشد باشه جلوگیری میشه.
ضمنا همه چیز رو گردن فرهنگ نندازیم، انسانی که شرافت داره در تمام شرایط زندگی اونو حفظ میکنه، فقر و بی فرهنگی یا ثروت و تمدن عالی!
ممنونم
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
3
18
جوري بايد قصاص بشه كه تا آخر عمر همراهش باشه كه لحظه لحظه عمرش براش عذاب باشه
1) قطع دو دست
2) ايجاد همان آسيب در صورت و ديگر اعضاي بدن به صورت غير اسيد پاشي مثل تخليه چشم ، برداشتن بيمي يا بريدن لب
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
باشه بابا. بی خیال دیگه اینقدر وارد جزییات نشو داداش. تو هم خطری هستی ها
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
8
4
كساني كه دائم مخالفين با اعدام را متهم به پز روشنفكري ميكنند جواب بدهند آيا با اين همه اعدام در زمينه مواد مخدر آيا كشور موفقي بوده ايم يا نه ؟ آيا قوانين ما مشوق عدم خشونت و قانون پذيري است و يا عكس آن ؟
احمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
1
30
اگر اون خانوم آمنه که خودش مورد این جنایت وحشتناک قرار گرفت مجرم رو نمیبخشید و اجازه میداد رو صورتش اسید بریزن الان اینقدر راحت نبود این کار به نظر من هیچ گونه رحمی نباید صورت بپذیره فقط و فقط مقابله به مثل کسی که داره این جرم رو مرتکب میشه اگر بدونه روی صورت خودش هم اسید میریزن کمی قبلش تامل میکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
مروت بر پلنگ تيز دندان جفا كاري بود در حق گوسفندان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
22
باید به فجیع ترین فجیع ترین وضع ممکن نابودشون کرد-بدون هیچ ترحمی-والا هیچ ضمانتی برای تکرار نشدن این اتفاقات نیست
باران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
1
22
باید قصاص شوند به صورت "مقابله به مثل" تا این عذاب همیشه با آنها باشد .
نا شناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
20
اسید پاشی نهایت وحشی گری یک موجود به شکل ادمی هست و صد البته که شرایط و امکانات و موقعیت از هر شکل برا بروز این خصلت زشت فراهم هست .
از مشخص نبودن قانون ویژه این حرکت غیر انسانی تا اجرا نشدن همان پاره قانون پراکنده تا شرایط محیطی مناسب برای انجام کار و ....
اجرای حکم اعدام هم برای این افراد کمه ، قصاص مشابه بهترینه برای زجر کشیدنشون.
ولی قدم اول برای پیشگیری از این عمل ضد تمدنی در وضعیت فعلی مملکت ،اعدام حداقل کاریه که برای هشدار وحشی ها میتونه اثر گذار باشه.
ناشناس
GERMANY
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
1
20
متاسفانه چند وقت پیش (فکر میکنم مربوط به قربانی ای به نام خانم آمنه) بود که عده ای از دوستان با ژست روشنفکری، به صورت دسته جمعی با مجازات قصاص مخالفت میکردن و هر مخالفت کوچیکی هم با اونها با تمسخر دسته جمعی اونها همراه میشد.
البته بخشی از نظر اونها درست بود که شکل قصاص بسیار غیرانسانی بود. اما هر چه گفتیم که به خاطر قوانین ناقص در حال حاضر اگر قربانی بخواد از قصاص بگذره باید کلا طرف رو ببخشه، گوش نکردن.
هر چه فریاد زدیم که عزیزان یک جامعه مثل یک انسانه و در سنین و حالات مختلف نیاز به نسخه های مختلف داره، کسی گوش نکرد.
درسته که ایده آل ما رسیدن به وضع کشورهای بسیار پیشرفته هست. اما نوع برخورد ما با جرم در شرایط فعلی، قطعا با برخورد اونها (که جامعه آرامی دارن) فرق میکنه.

و صد البته با این موضوع، چه برای نوع مجازات و چه برای پیشگیری و فرهنگ سازی باید علمی برخورد بشه. اینکه مجازات قدرت بازدارندگی داشته باشه و اینکه مجرم صرفا از بین نره و بشه روش تحقیقات انجام داد و ریشه یابی کرد.
اكبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
20
واقعاً دردآور است...
فقط تصور كنيد كه ناگهان يكي از عزيزانتان در مقابلِ‌ چشمانتان تمام زندگي و آينده و تحصيلات و كار و... با پاشيدنِ اسيد و تخريبِ چهره و بدنش، تباه مي‌شود...

فقط بايد بجايِ‌ آن شخص و يا يكي از نزديكانش باشيد تا بفهميد چه بر ايشان مي‌گذرد!
حال واقعاً چه مجازاتي پيش گيرنده است!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بنظرِ من اين جرم حتي از قتل هم بدتره...
بنظرم از جنبه خصوصي جرم، فقط بايد "عينِ‌ قصاص" انجام شود و از جنبه اجتماعي هم "حبس ابد"
تا هم عبرتي براي افرادي باشد كه هنوز هم به راحتي افرادي را كه به هر دليل از اون‌ها ناراحتند، تهديد به اسيدپاشي مي‌كنند و هم خودِ‌ شخص اسيدپاش، آينده‌اي مشابه با كسي داشته باشد كه آن بلا را بر سرِ‌ او و خانواده‌ و نزديكانش آورده است...
مي مي
-
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
1
22
اگر قصاص اسيد پاش آمنه بهرامي اجرا ميشد مطمئنا الآن با اين وسعت شاهد اسيد پاشي نبوديم .
آمنه قصد يه عمل انسان دوستانه رو داشت . حتي مجرم رو تا اتاق عمل هم كشوند كه نشون بده زمينه اجراي قصاص تو ايران فراهمه و مشكلي نداره ولي به نظرم قصدش اثبات اين بود كه روحياتش با روحيات اسيد پاش متفاوته و نميتونه صورت و زندگي كسي رو زير و رو كنه !!!!
اگه براي اين جرم مجازات عام در نظر گرفته بشه و نه مجازات خاص (كه با رضايت قرباني مجرم بخشيده بشه) به نظرم انگيزه براي انجام چنين عملي كمتر ميشه.
توجه داشته باشيد كه قربانيان اين عمل شنيع عموما خانومها هستند، اونها خيلي احساساتي اند و احتمال اينكه مجرم رو قصاص كنن خيلي كمه. ولي اگه مجرمان بدونن در هر صورت جرم عمومي تلقي ميشه و حتي در صورت رضايت قرباني هم قصاص ميشن انگيزش كم ميشه .
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
10
همانگونه که درقرآن کریم درباره قصاص آمده است باید عمل کرد که بهترین راه است نه جزآن.اینکارباعث میشودهرساعت بافردقربانی شده همدرد شود.لذاهرآن ازکارش پشیمان خواهد بود پس هرزمان بخاطر کارغلتش مجازات می شود .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
19
با سلام
من فکر می کنم باید به صورت ریشه ای به این مسئله نگاه کرد مثلا اینکه
1- چرا اینقدر خشونت تو جامعه ما زیاد شده و افراد برای رفع مشکلاتشون هیچ تلاشی نکرده و گاهی خطرناک ترین راه ها برای بروز خشمشون در پیش می گیرند؟

2- چرا افراد اینقدر خودسر شدند و بدون توجه به قانون، خودشون حکم میدن،تصمیم می گیرند و اجراییش میکنند!! (هرچند قانون گریزی تو سطوح بالای مملکت هم دیده شده و همین به مردم اموزش غلط داده)

3- چرا تو موارد قبلی به نوعی با این مسئله و مجازات عملانش برخورد نشده که بقیه از عواقب چنین عمل فجیعی بترسند

4- چرا قوانین جدی برای فروش اسید و مواد خطرناک این چنینی وجود نداره که بعد بشه مثلا خریدارانش رو شناسایی کرد تا زودتر مجرمین شناسایی بشن و جلوشون گرفته بشه

و نکته اخر اینکه اگر این بار هم با عاملین این جنایت ها برخورد قاطعانه و قصاص انجام نشه، باز هم شاهدش چنین خبرهایی خواهیم بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
11
در جامعه ما مجازات برای مجرمین سبک و آسان است، اگر کشور ما همانند کشور چین قانونی داشت که وقتی مزاحم ناموس مردم شوی به مدت 24 ساعت با چسب و طناب به درختی می بندند تا شخص مزاحم عبرت بگیرد، ولی در جامعه ما اگر کسی مزاحمت برای کسی ایجاد نکند می گویند که این شخص بقول گفتنی پ په است؟؟؟؟ مجازات باید انجام گیرد، بخشش مجرمین همانند این است که دارید قاتلین و مجرمین و دزدان و ... را پرورش می دهید.
بخشش در مقابل مجرمین ممنوع.
qqweqwe
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
12
با نفروختن چاقو ، چاقو كشي از بين نميره . بايد فكر علاج بود با تصويب قوانين سفت و سخت و ضمانت اجرايي . توجه كنيد در اين چند سال چه تعداد افراد كه عمدتا خانم هاي بي دفاع بوده اند قرباني اين اعمال جنايتكارنه شده اند و هيچ گونه پشتوانه قانوني هم نداشته اند . تا كي بايد دولتي ها و مجلسي ها بنشينند و اعمال جنايتكارنه را تماشا كنند. اگر حق و ديه خانم آمنه را مي دادند و قصاص انجام مي شد امروز شاهد اين وقايع نبوديم .
عاطفه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
1
24
بايد براي صنف اسيدفروش سختگيري شود هم بايد يك سامانه اينترنتي براشون طراحي شود هركس براي خريد اسيد مي رود با مجوز كسب و اصل شناسنامه و كارت ملي يا گواهينامه يا پاسپورت باشد سريع اسكن يا كپي و ثبت شود..در ضمن بايد دايما هر 6 ماه يك سري كلاس اجباري 2 ساعته بگذارند و بهشون درباره حالات روحي و رواني افراد كه احتمال خريد اسيد براي انجام جرم وحشيانه هست + عكسهاي قرباني ها و مختصري از وضع زندگي آنها بيان شود تا هميشه يادشون باشد با دقت به افراد اسيد بفروشند...نمي شود گفت اينها هم 100% بي تقصيرند بلكه اهمال كاري و اينكه من فروشنده ام به من چه كه واسه چي مي خره خودش يك شق مشكل است...اگر اين آقايان بدانند كسي داره براي زن يا دختر خودشان اسيد مي خره همينطور بي خيال مي فروشند؟؟؟؟؟؟؟؟ امكان نداره ....به علاوه جرم اسيدپاشي بايد برابر با تشويش جامعه و محاربه قرار بگيرد و بدون هيچگونه عفوي طرف اول شلاق بخورد بعد به ميزان مكفي با اسيد سوزانده و در نهايت اعدام شود....اگر با 4 تا اسيد پاش قاطعانه برخورد شود اين جرم شايد حذف نشود ولي به شدت كم خواهد شد...درضمن آمنه با بخشش بي جايش كاري كرد كه پس از اون 10ها نفر ديگر به سرنوشت مشابهش دچار شدند....بخشش او نتنها ارزشي نداشت بلكه ضد ارزش بود
ایمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
13
فقط مقابله به مثل و بس!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
18
میدونید باید اینارو چه جوری قصاص کرد ؟
باید هر روز قطره قطره یک قسمت از بدنشونو سوزوند باید قطره قطره زجر شون داد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
واقعآ درست میگین
دمتون گرم . من هم موافقم
البته اگر قانونی وضع بشه که قصاص حتمن حتی در ضمن رضایت مصدوم هم انجام بشه خیال همه مردم راحت تره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
13
اگر اینها (اسیدپاش ها) دچار هیجان یا جنون آنی ویا هرچیز دیگر می شوند چرا اسید را روی بدن خودشان نمی ریزند ، کسی هم که قربانی می شود تمام هستی اش را از دست می دهد. مجازات اعدام ، مجازات کمی است . باید قصاص شود و دست آنها نیز قطع شود .
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
11
سلام دوستان اول اینکه یک باز نگری در قانون برای مجازات اسید پاشی باید انجام شود دوم بنه ظر من نه اعدام و نه زندان بلند مدت باز دارنده هست فقط میتوان قصاص را در مورد این افراد انجام داد آن هم بصورت پاشیده شدن به سبک خودشان
شاهینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
9
برای اینکه این کار در خاطر مردم حفظ شود باید سریعا مقابله به مثل شود اما اینقدر دیر برخورد می کنن تا قضیه یاد مردم برود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
14
جدا از بحث قصاص و اعدام که حق مسلم قربانیان هست و باید هم اجرا بشه، تا بحال فکر کردیم چرا این حوادث در کشورهای دیگه به ندرت رخ میده یا اصلا اتفاق نمیوفته؟ چرا جامعه اونها به شدت آرام و منظم هست ما اینقدر پرهیاهو و بی نظم؟ ما کی قراره نظم و انظباط اجتماعی رو یاد بگیریم؟
ضمنا وقتی نماینده مجلس برمیگرده میگه پارازیت انداختن رو ماهواره ها بد که نیست خوب هم هست چون جلوی فساد رو میگیره، یکی هم به این فکر میوفته که شخصا جلوی فساد رو بگیره و نتیجه اش میشه همین که داریم میبینیم!
باید کار اساسی و اصولی انجام بشه تا شرایط اجتماعی درست بشه.
مینو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
11
باید مقابله به مثل شود و در ضمن خرید و فروش اسید باید با مجوز و هزار راه قابل پیگیری صورت گیرد.
لعنت خدا بر تمام پلیدان اسیدپاش.....
بهادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
7
7
به نظر من مشکل فرهنگیه و هرچی هم بخواهیم تنبیه و مجازات و قصاص بذاریم ،چیزی عوض نمیشه.برای قتل اعدام مقرر شده....آیا قتل کم شده...!!!؟؟؟
خیلی از معضلات جامعه رو باید ریشه اش رو از کودکی و دوران مدرسه خشک کنیم.باید روی بحث اخلاق و آداب اجتماعی و نظم و قانون تو این دوران فعالیت کنیم.
با این نسل بالغ حاضر کار چندان مفیدی نمی توان انجام داد.
پاسخ ها
علي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
روشنفکري در اينگونه جنايات شنيع اصلا و ابدا جايي نداره... بله بايد در کودکي آموزش صحيح داده مي شد ولي اين دليل نميشه که جاني به سزاي اعمال خودش نرسه... اشد مجازات و بالاتر سزاي اين عمل تروريستيه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
9
خیلی از کارهای خلاف اگر همان مرتبه اول که انجام میشد ، توسط مسئولین با مورد خلاف خیلی سخت برخورد میشد هیچوقت برای دومین بار تکرار نمیشد مثل دفعه اول اسیدپاشی اگر روی خاطی همانطور اسید ریخته میشد و در مقابل مردم از او سئوال میشد که چه حسی دارد دیگر کسی جرات به خود نمی داد این کار وحشیانه را انجام دهد.نه تنها اسید پاشی حتی کارهای دیگر که با آبروی مردم بازی می شود هم باید اشد مجازات داشته باشد مثل پخش کردن فیلمهای خصوصی مردم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
11
اینارو مطابق به مثل با اسید قصاص کنند و بگذارند یک سال توی اتاق آینه با نور و بدون تاریکی خودشون رو ببینند !
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
17
اين جنايت در اصفهان مسئله اي بسيار حائز اهميته و بسيار بسيار مشمئز کننده و به نظر من اين جنايت مي تونه مصداق محاربه باشه و مجرم يا مجرمان مفسد في الارض شناخته مي شن و قطعا حکمشون اعدامه ولي به نظر من بايد ابتدا به همان ترتيب (با اسيد) قصاص و سپس اعدام بشن. بهرحال بايستي به اشد مجازات و حتي بالاتر محکوم بشن. روشنفکري در اينگونه موارد اصلا وابدا جايگاهي نداره...
ناشناس
UNITED STATES
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
23
کلیه مغازه های اسید فروشی باید به دوربین مداربسته مجهز بشه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
موفقم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
15
این مورد اصفهان بالاخره یه جوری حل و فصل میشه اما باید ببینیم چرا این جامعه اینقدر خشن است؟وچرا خشونتش رو با این درجه وحشتناک از خشونت نشون میده؟
محمدرضا فردپارسا
FRANCE
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
12
با درود،
از دیدگاه حقوقی ما نیازی به وضع قانون جدید نداریم... بلکه این افراد، با ایجاد رعب و وحشت در جامعه از مصادیق محارب و مفسد فی الارض می باشند و باید مشمول مجازات های آن شوند....
ارادت فراوان
سارا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
1
7
مقابله به مثل. اعدام براي اين افراد كم است. اگر من مورد اسيد پاشي قرار بگيرم ترجيح مي دهم بميرم و خود كشي خواهم كرد. به اسيد پاش بايد و بايد اسيد پاشيد و در جامعه رها كرد. فقط همين
سید مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
11
به نظرم این پدیده، نتیجه نوعی بیماریه خاموشه که جامعه رو فرا گرفته. از افرادی که خودآزار هستند، می شه دیگر آزاری رو هم شاهد بود.
البته سیستم فرهنگی اجتماع (که بی شک تلوزیون هدایت کننده اون هست) مهم ترین نقش و دلیل ترویج این بیماری رو داره.
ماهان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
1
4
شخصی که اسید پاشی میکنه زده به سیم آخر. این فرد به احتمال زیاد از اختلال روانی ای رنج میبره که احتمالا خودش هم خبر نداره. وضعیت در مورد این فرد به حالت بحرانی رسیده و بسختی میشه این فرد رو از انجام حرکات روان پریشانه بازداشت. اما برای اینکه این فرد با این درجه از جنون و روان پریشی دست به اسیدپاشی نزنه وجود قوانین سخت گیرانه و بازدارنده الزامیه تا شخص در پس زمینه ی فکری خودش بدونه که درصورت اقدام به این کار برای مثال مقابله به مثل با اسید در انتظارشه و دیر یا زود حکم درموردش صورت میپذیره (و افراد دیگر نیز با این درجه از جنون نیز عبرت بگیرن).

متاسفانه حتی باوجود قوانین سخت گیرانه در حوزه های دیگر مثلا مواد مخدر باز هم شاهد جرم و جنایت در این حوزه هستیم. بنابراین اقدامات فرهنگی از اصلی ترین و بنیادی ترین روش هایی ست که باید از ابتدای تولد صورت بپذیره تا شخص در صورت برخورد با موضاعات و مشکلات متعدد همیشه از راه حل های مسالمت آمیز و گفتگو بهره ببره.

خشت اول گر نهد معمار کج / تا ثریا می رود دیوا کج

خانواده و مدرسه مهم ترین نهادهای فرهنگی هستند.
بهار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
5
با سلام
با این دسته از افراد باید دقیقا مقابله به مثل کرد.اعدام که یه دقه است طرف زجری نمیکشه . باید عین همون عمل زشت روی متهم اجرا کرد تا ببینه چه حسی داره در ضمن اجازه جراحی پلاستیک هم بعدش بهشون داده نشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
10
5
من با اعدام مخالف هستم لذا با حبس ابد غير قابل بخشش اسيد پاش موافقم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
2
14
ما اسمن کشور اسلامی هستیم. اگر یه کم مثل کشورای عربی که مسخرشون میکنیم رفتار میکردیم نه دزدی داشتیم نه اینجور رفتارای غیر انسانی. طرف میره زندان بدتر آبدیده میشه میاد بیرون. اگه برای دزدی همون دست قطع کردن بود انقدر راحت اینهمه دزد پرورش نمی دادیم و برای اسید پاشی ، همین قصاص و درمورد خودشون اجرا میکردیم امروز شاهد این اتفاقا نبودیم
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
7
چرا به موقع اطلاع رساني نكردن چرا خبرهاي ضد و نقيض مي دن چرا مسئولين وارد گود شده اند مي خوان مسئله رو سياسي كنند چرا همه ش مي گن كي بود كي بود ما نبوديم چرا هر كس اومده تا ديگري رو متهم كنه همه اين ها از جمله اين كه شما هم مطلب منو منتشر نمي كنيد يعني اين كه كاسه زير نيم كاسه ست
سید مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
8
ببخشین؛ من یه سوال دیگه هم دارم:
واکنش رسانه ملی به این اتفاق چی بود؟ (اونهایی که تلوزیون نگاه می کنن، لطفا بگن.)
وحید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
11
اسید در بسیاری بقالی ها و ... قابل خریداری است!

چطور شما اگر در فلان کشور برای خرید مواد خطرناک (موادی که کاربردهای دوگانۀ صنعتی و خرابکاری دارد) اقدام کنید در صورت عدم احراز هویت شما و یا شک فروشنده نه تنها جنس فروخته نمیشه بلکه به پلیس هم اطلاع داده میشه.

این جا هم باید علاوه بر برخورد با افرادی که دست به اسیدپاشی زدند فکری برای پیشگیریِ جدی از تکرار جرم کرد. جرمی که به نظر از اسلحه‌کشی بدتر است.

اولاً باید به صورت ضربتی تمام تولید کنندگان بدون اسم و رسم تعطیل شوند.

ثانیاً باید به شدت فروشش محدود باشه مثلاً فقط رنگ‌فروشی‌ها داشته باشند و اون ها هم فقط با رؤیت کارت شناسایی و ثبت اسم خریدار بفروشند. و در صورت تخطی فروشنده با اون هم برخورد بشه تا قضیه کاملاً جدی گرفته شود.

درست مثل قوانین راهنمایی و رانندگی که پس از سختگیری پلیس و افزایش چشمگیر جریمه‌ها تخلفات کم شد.
پاسخ ها
وحید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
البته این روش‌ها که روش‌های برخورد سخت با قضیه است به تنهایی جوابگوی 100 درصدی نیست.

نه فقط در این قضیه که برای بسیاری از زمینه‌های مشکلات روانی باید از ریشه فکر چاره کرد...

متأسفانه عقده‌های مهار نشدنیِ که اغلب منشأ آن از کودکی است به واسطۀ بی‌تدبیری و عدم سیطرۀ روانشناسان حرفه‌ای بر آموزش و پرورش همچنان رو به گسترش است.

و اگر فکر اساسی برای این موضوع نشود و فقط به برخوردهای سخت‌افزاری بسنده شود، سال دیگر باید منتظر پدیده‌ای دیگر باشیم!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
7
به نظر من صرف نظر از انگیزه اسید پاشی (انتقام، بدحجابی، غیره)،شرایط روحی و روانی اقدام کننده به یک چنین عمل شنیعی می تونه تو یک طیف که یک سر این طیف جنون کامل و یک سرش آگاهی و سلامت روانی است قابل بحثه. دقیقا مثل قتل، که یه وقتی پدر به دلیل مصرف مواد مخدر و نداشتن سلامت روانی اقدام به قتل بچه های خودش می کنه و یه وقتی یه نفر آگاهانه با هدف مثلا به دست آوردن پول کسی رو به قتل می رسونه. این دو قابل قیاس نیس. و مجازات های متفاوتی باید داشته باشن. در مورد اسید پاشی های اخیر، به نظر میرسه مجرمین با آگاهی و با هدف خاصی این جنایت رو رقم زدند که در این صورت باید به اشد مجازات و قصاص محکوم بشن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
12
طفلی آمنه که بخشید اون جنایتکار رو
و آخر سر نه دیه بهش دادن نه تقدیر جهانی ازش شد و همه فراموشش کردن
در حالیکه اگر اینکار رو میکرد به اسید پاش ها میفهموند که به صورت قانونی به سزای عمل کثیفشون میرسن
حیف که اون لعنتی رو بخشید
محمد جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
3
7
اسیدپاش ابتدا یک کودک بوده مثل همه کودکان معصومی که امروز در جامعه می بینیم بعد بزرگ شده و بر حسب یک کمبود و یا یک بیماری تبدیل به یک جنایتکار شده که حاضر به خراب کردن زندگی انسانی می شود باید به دنبال ریشه یابی بود البته مجازات هم لازم است در درجه دوم!!!!!
ناشناس
NETHERLANDS
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
1
6
اسید پاش باید اعدام بشود چون در عمل یک فرد را از لذت زندگی برای همیشه محروم می کند یعنی در حقیقت او را می کشد. بنابرین مجازات اسیدپاشی باید مساوی با مجازات قتل عمد یعنی اعدام باشد.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
3
8
اتفاقا این "اسید پاشی" فقط عقده های یک بیمار روانی کم یاب نیست و حتی نمایشی نفرت انگیز از یه عده خاص هم نیست، این یه جلوه کریه از درون مایه خیلی از ماهاست،
خیلی از ماهایی که تا سر حد مرگ عصبانی و احساساتی میشیم که تو این نظر سنجی "عصر ایران" هم 60 درصد میگیم با همین اسید باید مقابله به مثل کنیم، انگاری که یه موجود فضایی از یه کره دیگه اومده،
انگار نه انگار که با یکی از محصولات همین فرهنگ و مکتبی ما توش بزرگ شدیم طرفیم،و خودمون رو خیلی از اون آدم دور میدونیم
ولی برای اینکه بفهمیم چقدر به این آدم نزدیکیم از خودمون چند تا سوال بپرسیم،
چقدر حس نژاد پرستی تو وجودمون هست ؟ چقدر برای ثابت کردن هویت ایرانیمون بد و بی راه نثار عربها کردیم ؟
و تو یک کلام چقدر تحمل پذیرش کسی که شبیه ما نیست رو داریم؟
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
3
اين كه كار بسييار منزجر كننده اي است شكي نيست اين هم كه بايد با عاملان اين عمل برخورد كرد بستگي به قانون و دادگستران كشور داره اما امروز نخست بايد علت انگيزه اسيدپاشان را ببينيم كه چيه تا بتونيم در مورد اين عمل وحشيانه گفت و گو كنيم متاسفانه تا امروز نه عاملان را معرفي كرده اند و نه مشخص شده علت و انگيزه عاملان چي بوده حالا شما در مورد چي گفت و گو مي كنيد براي من جاي پرسشه
sun
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
1
3
چنانچه شبکه های اجتماعی،رسانه های جمعی وروانشناسان وظایف خود را به خوبی هم انجام دهند،نهایتا اقدامات آنها می تواند منجر به کاهش تعداد افرادی که شخصیت ضد اجتماعی دارند گردد.در هر صورت این افراد کم یا زیاد در جامعه وجود خواهند داشت.این دستگاه قضایی،پلیس وسایر دستگاههای حاکمیتی هستند که اولا باید نقش باز دارنده داشته باشند ثانیا در صورت بروز چنین وقایعی باید قادر باشند سریعا آنها را شناسایی کرده تا از تکرار آنها توسط خاطی جلوگیری شود ومجازاتهای سنگینی در این خصوص وضع کنند که نقش تادیبی وبازدارندگی برای آنها ودیگران داشته باشد.
فاطمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
10
بايد با توجه به آسيب واردشده ، حجم اسيد پاشيده شده را محاسبه كنند و با همان حجم از همان فاصله به او اسيد بپاشند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
11
اين كار دقيقا مصداق ترور تو سطح جامعه است.الان نيروي انتظامي و امنيت مملكت و همه چيز متاسفانه زير سوال رفته.
بايد قوه قضاييه براي برگردوندن اعتبار خودش و پليس اينهارو بگيره و به مردم بگه كه با چه انگيزه اي انجام دادن.
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
11
شاید اینی که میگم در مورد همه صدق نکنه ؛ اما تا حالا شده به این فکر کنیم که انگیزه این کار وحشیانه چیه؟
چرا کسی که اسم انسان روی خودش گذاشته دست به این کار میزنه؟
نمیشه کاری کرد که آستانه تحمل مردم کمی بالاتر بره؟
نمیشه به مردم آموختن که قدرت نه شنیدن داشته باشند؟
ناشناس
UNITED STATES
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
10
رنج بردن،بیشتر از تمایل به مُردن،جرات و جسارت می خواهد.
به عبارتی در کل رنج بردن سختر هست تا مرگ
به نظر من باید مقابله به مثل شه با اسید
چون اعدامشون چیزی رو عوض نمیکنه
من
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
7
مشکل ما اینه که هرکس با روش و عقل خود میخاهد اسلام را بیاده کند .بنظر من قانون مقابله به مثل عادلانه است به شرطی که برای همه خاطیان اجرا شود.باارزوی تسکین دردهای اسیب دیدگان.
مهسا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
6
قصاص آقا ... قصاص ... حداقل بقيه بدونن اگر چنين عمل افتضاح و دور از انسانيتي انجام بدن، بايد تاوانشم به همون شكل بدن ...

از قديم گفتن چشم در برابر چشم ...
رهگذر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
6
این ها رو اصلا باید اسید اعدام کرد! باید برسی شه چرا این قدر جرایم خشن داره زیاد می شه. مردم اعصاب ندارن. از بس استرس و مشغله فکری دارند
مهتاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
2
8
باید مقابله به مثل کرد نه برای اینکه مجرم فقط مجازات بشه بلکه برای اینکه از دیگران زهرچشم گرفت تا تکرار نشه و دراین مجازات عفو نباید وجودداشته باشه
بابک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
6
بنظر بنده ناکارامدی سیستم آموزشی کشور در مدیریت وسوق دادن دانش آموزان برای ترحم وانسان دوستی ودوری از خشونت از یک طرف وعدم دسته بندی سن و سواد مخاطبان در ارائه برنامه های رسانه ای و عدم مدیریت فرزندان در استفاده از فیلم ها و تبلیغات و سخنرانی ها و اسباب بازی ها متناسب با سن و جنس آنها توسط والدین از طرف دیگر موجبات بروز این ناهنجارها در جامعه را فراهم میاورد
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
4
6
با اعدام مخالفم ولي در اين مورد بخصوص كه عامدانه چنين فجايع هولناكي انجام گرفته بايد همان بلا را به سر مسببين اورد. كاش ميشد كه هزار بار اين كار را با مسببين كرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
5
6
به نظر من قصاص، اعدام، يا بريدن دست، پاشيدن اسيد روي مجرم و ... مشكلي را نه تنها حل نمي كند بلكه معلول ديگري به اجتماع اضافه مي كند. با بررسي كارشناسانه معضلات موجود و حل ريشه اي آنها مي توان از برخي حوادث ناگوار جلوگيري كرد .مثلاً اگر شخصي از روي ناچاري اقدام به دزدي كرد، بعد از اتمام محكوميت دوباره وارد جامعه مي شود ، مشكل اين شخص اگر از ريشه حل نشود دوباره به ذزدي روي خواهد آورد. هيچكس علاقه ندارد در جامعه به عنوان دزد معرفي گردد ولي احتياج سبب بروز دزدي مي گردد.
در ضمن عقايد انسانها را نمي شود با اسيد پاشي و ... عوض كرد.
مهر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
2
17
این اشخاص روی داعش را سفید کردند.به نظرم مجازلت قصاص(ریختن اسید روی همان اندامها) وسپس اعدام همراه با درد کمترین مجازاتی است که باید متحمل شوند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
4
12
اگر اسیدپاش رو قصاص کردین و دوباره رو یه نفر دیگه اسید پاشید بازم می تونین قصاص کنید؟ قصاص و اعدام چاره کار نیست. جامعه بیمار باید درمان شود. همه کسانی هم که مجازات های بیرحمانه تجویز می کندد باید درمان شوند. حبس ابد و برنامه ریزی بنیادی برای درمان اجتماع ناسالم و مجروح خودمان.
NoOne
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
7
5
اکثر دوستان گفتند که باید مثل خود فرد اسید پاش باهاش رفتار بشه، به نظر من مقابل به مثل اصلا کار درستی نیست چون باعث ایجاد انگیزه دوباره میشه برای انتقام، این کار اصلا تاثیر خوبی نداره و این اتفاقا ریشه کن نمیشه، فقط حس انتقام رو در طرف شدیدتر میکنه، نمیدونم چرا عده زیادی با اعدام مشکل دارن؟؟؟ درسته که همه حق زندگی کردن دارن، اما نه کسانی که باعث وحشت جامعه میشن و به این شکل غیر انسانی زندگی عده ای رو به نابودی میکشن، تنها راه فقط نابودی مطلق اینگونه افراد هستش....
مصطفي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
3
8
به نظر من بايد شخص خاطي را اول اسيد پاشي كنند و پس از شش ماه نگهداري در زندان اعدامش كنند.
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
1
6
بهترین روش برای مبارزه با این جرم کثیف
حکم قصاصه و دیگه هیچ کس نتونه اونو بشکنه طوری باشه که به شکل قانونی وشرعی حتماٌ اقدام بشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
5
خب این هم یکی از روش های جنایت و وحشی گریست از مجموع جنایاتی که در همه جای کره زمین جاریست
چه با اسید پاشی
چه با روش های دیگر
و شما از ریشه کن کردن جنایت صحبت می کنید.
به نظر شما چگونه جنایت را باید ریشه کن کرد؟
bahman
ROMANIA
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
7
اسید پاشی به استثنا موارد اخیر اکثرا به دلیل جواب رد شنیدن از طرف مقابل در بحث ازدواج پیش میاد که به دلیل خودخواه بودن و عدم احترام به نظر دیگرانه که بر میگرده به آموزش در مدارس و تربیت در خانواده و قصاص در این مورد کاملا عادلانست چون نه فقط زندگیه یک نفرو بلکه زندگی یک خانواده رو نابود میکنه
ریتا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
3
به نظر من در ابتدا باید جلوی این اتفاقات را گرفت
باید یک پایگاه داده ای را در نظر گرفت و کسانی که می خواهند اقدام به خرید اسید و دیگر مواد آسیب رسان مثل انواع قرصهای کشنده کنند اطلاعاتشان در این پایگاه ثبت شود در واقع برای خرید باید مدارکی را ارائه دهند و اسم و آدرس و عکسشان ثبت شود و همچنین این مکانها ملزم به استفاده از دوربین مداربسته باشند
واینکه مورد استفاده آنها از اسید درآن پایگاه ثبت شود و می توانند از کارشناسانی برای نظارت وسرکشی به این افراد استفاده کرد (این همه آدم بیکار تو این مملکت وجود داره)

خلاصه اینکه قوانین سفت و سختی را برای خرید اسید در نظر گرفت و نظارت را بیشتر کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
1
11
روی صورت افراد خاطی را اسید بپاشند تا دیگر چنین کار احمقانه ای نکند.
مهران
NETHERLANDS
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
9
قطع دست مقابله به مثل مخصوصا رو صورت فرد و همچنین حبس ابد حبس ابد حبس ابد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
6
با سلام به نظر من دلیل انجام این گونه موارد در کشور ما این است که شخص می
داند خلع قانونی در خصوص مجازات وجود دارد و با انجام این کار مجازات نمی
شود اینکه مجازات چقدر باشد نظر نمیدهم چون من کارشناس قضایی نیستم فقط میدانم که قانون باید مشخص و قاطع عمل کند تا مجرم از انجام عمل مجرمانه در خود ترس احساس کند فقط برای مجرم همه چی آرومه ،خوب نتیجه این میشود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
3
تقریبا با تمام نظرات آموزشی و قصاص و تربیتی و جامعه و علل وانگیزه اعلام نشده و نخواهد شد مجرمین برای انجام این کار موافقم البته وسایل صدمه رسانی را نمیتوان جمع آوری کرد
نکته مهم و شاید سریع تر به نتیجه رسیدن این موضوع (اگر قصدهای سیاسی و عقیدتی نباشد)که در متن مطلب اشاره شد عشقی عاطفی بودن مسئله باید دید رسانه ها و جامعه تا کنون چقدر از سو استفاده های جنسی و عاطفی افراد حمایت بعمل آورده و اگر فرد بجای اسید پاشی با مطرح نمودن شکایت یا مراجعه به ارگانی خاص چون با آبروی افراد و مانند اسید پاشی با آینده آنها سرو کار دارد نتیجه گرفته به احتمال زیاد شاهد کاهش این مسائل خواهیم بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
24
10
هيچ كس مجرم به دنيا نمي آيد و هيچ كس دوست ندارد مجرم باشد. اين شرايط جامعه ماست كه باعث مي شود كسي مجرم شود. بايستي جامعه اصلاح شود . مُسكن درد را پنهان مي كند ، درمان نمي كند.
وبگردی