۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۶۹۵۰۵
تعداد نظرات: ۱۰۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۱۵-۰۹-۱۳۹۳
کد ۳۶۹۵۰۵
انتشار: ۰۹:۵۱ - ۱۵-۰۹-۱۳۹۳

«کافه گفت و گو»/ حذف یارانه نقدی دهک های پر درآمد

با توجه به اینکه این یارانه هم اکنون به همه افراد متقاضی پرداخت می شود و دولت طبق مصوبه مجلس مکلف به حذف افراد بی نیاز است اساسا موافق حذف یارانه برخی افراد هستید؟ راهکار شما در این زمینه چیست؟
یارانه نقدی از زمان دولت قبلی در حال پرداخت است و دولت جدید از بدو کار اعلام کرد برای شناسایی دهک های با درآمدی بالا اقدام خواهد کرد و در همین زمینه ثبت نام جدید از متقاضیان یارانه انجام شد اما پرداخت یارانه تا کنون ادامه داشته است.

با توجه به اینکه این یارانه هم اکنون به همه افراد متقاضی پرداخت می شود و دولت طبق مصوبه مجلس مکلف به حذف افراد بی نیاز است اساسا موافق حذف یارانه برخی افراد هستید؟ راهکار شما در این زمینه چیست؟

تا ساعت 14 منتظر دریافت پیشنهادات و دیدگاه های شما هستیم .
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۰۹
در انتظار بررسی: ۷۶
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
41
89
واقعا موافقم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
حذف یارانه با توجه به علت ایجاد آن از ابتدا معنی ندارد. بلکه می بایست نحوه اخذ مالیات را اصلاح نمایند تا دهک های پردرآمد مالیات واقعی را بپردازند. این می شود عدالت
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
من موافق حذف یارانه همه دهک ها هستم به شرط اینکه دلار به نرخ 2700 تا 2800 برسه
اگر هم قرار به حذف دهک های درآمدی بالا باشه ، از نوع ماشین و مستقلات میشه تشخیص داد
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
یک تصمیم کلان می بایست از یک قاعده کلی پیروی کند. اگر مبنای یارانه دادن، تقسیم درآمدحاصل از فروش منابع طبیعی این آب و خاک است بنابراین در شرایط مساوی می بایست به همه کسانی که به این آب و خاک تعلق دارند، اختصاص داده شود. وگرنه دهک های پردرآمد هم می توانند ادعا کنند که درآمدشان نتیجه تلاششان است و افراد دهکهای کم درآمد، استعدادها و تونایی های خود را به نحو کارآمد به کار نگرفته اند پس شاید حتی کسانی که بیشتر ارزش افزوده تولید کرده اند بایست بیشتر هم پاداش بگیرند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
سعیدجان ماشین و مستقلات رو میشه به نام اطرافیان زد و هم یارانه گرفت و هم خود رو فقیر نشون داد و هم از مالیات فرار کرد
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
ناشناس عزیز ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵ . جانت بی بلا ، بله میشه اما برای اون هم راه کار هست مثل اکثر کشور های پیشرفته ، وقتی به ماشین و املاک و زمین و مستقلات مالیات تعلق بگیره ، من یا شما یا شخص دیگه زیر بار این به نام زدن سوری نمیریم ، چون بعد باید پای سوختن ، آش نخورده بمونیم .
و اینکه به نام زدن اطرافیان هم فوقش خانواده هست ، که وقتی مستقلات و ماشین بررسی بشه ، میشه کل اعضای خانواده رو در نظر گرفت و درواقع درآمد کل اعضای یک خانواده
غلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
دوستان اگر قرار بر این بود که من و شما نظر بدیم که دیگه انتخابات و مدیریت معنایی نداشت. پس اینهمه کارشناس و فارغ التحصیل اقتصادی که هر سال هم تعدادشون بیشتر میشه چه کاره اند؟
حداقل چند تا طرح رو ارایه بدین تا مردم از بین اونا انتخاب کنن.
خب مسلمه که همه میخوان یارانه مرفهین قطع بشه. یکی از اساسی ترین اهداف بحث یارانه ها هم همین بوده از اول. وگرنه چرا این طرح اجرا شد.
در ضمن دولت راهکاری برای شناسایی ثروتمندان نداره که اگر داشت از همون اول پرداخت نمیکرد.
این نظر سنجی ها همه بازی سیاسیونه. بدلیل کسری بودجه وحشتناک میخوان یارانه ها رو قطع کنن ولی مردم هم اعتراض نکنن.
مردم رو گول نزنید. هر عقل سلیمی میفهمه که یارانه ثروتمندان باید قطع بشه. خب اگه میتونید قطع کنید دیگه.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
دولت مي تواند حداقل 50درصد ثروتمندان كه به طور قطع ثروتمند بودنشان ثابت شده را شناسايي كند ولي چون آنها مثل مستضعفان ساكت وآرام نمي مانند از اين كار طفره مي رود.
ناشناس
| Iraq |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
حذف یارانه با توجه اينكه طي اين سه سال كه يارانه وضع شده است قيمت اكثر كالا بيپ از 4 برابر افزايش پيدا كرده است معني ندارد بلكه بايد اين يارانه چند برابر افزايش مي يافت . همچنين نحوه اخذ مالیات را بايستي اصلاح نمایند تا دهک های پردرآمد مالیات واقعی را بپردازند. این می شود عدالت استاد
آرش بینوا
-
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
66
92
یارانه نقدی حق عموم ملت است باید مقدارش با لحاظ نمودن تورم افزایش یابد.
پاسخ ها
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
من دهک مهک حالیم نیست.
فقط این و می دونم که حقوق زیر 1500000 به منزله زیر خط فقره.
توی ایران باید بیشتر از سه میلیون درآمد داشته باشی تا مرفه باشی.
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
من با یارانه نقدی مخالفم اما اگر نقدی پرداخت میشه باید به همه پرداخت بشه و حق خودم میدونم. حتی اگر لازم بشه خودم به مستحقش میرسونم. انصراف هم داده ام نه به این دلیل که حق خودم نمیدونستم یا دزآمدم مناسبه بلکه به این دلیل که باید برای دریافت آن دروغ میگفتم و فرمها رو خلاف واقع ثبت میکردم.
مرادي
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
32
51
با سلام
يارانه حق همه مردم مي باشد و نبايد آنرا قطع نمود يكي از مواردي كه در زمان وضع يارانه ها عنوان مي شد اين نكته بود كه فردي با چند خودرو و يا چنيدين آپارتمان و ويلا سوبسيد زسادي استفاده مي نمايد و فردي كه اصلا خودرو ندارد حقش خورده مي شود . اما در حال حاضر كه قيمت انرژي آزاد شده فردي كه چندين خودرو و يا ويلا دارد چندين قيمت آزاد انرژي را مي پردازد و حقش اينست كه بخش بسيار جزئي از پول خودش به خودش برگردد . ثانيا مسئلين فقط سراغ حقوق بگيران كه داراي حقوق مشخص هستند مي روند و هيچ كاري هم به بدهي هاي آنها ندارند . اما سراغ شغلهاي آزاد نمي روند كه بالاترين دريافي ها را دارند و همواره خودشان را به روز مي كنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
کسی که چند تا ماشین و خونه داره حتما خیلی پولداره و قیمت سوخت هر چقدر هم بشه براش مسئله ای نیست پس بازم یارانه نگیره کاریش نمیشه
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
دقیقا...
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
29
56
حذف يارانه افراد پردرامد بنظر من درست نيست ! طبق قانون همه بايستي سهم مساوي از منابع كشور داشته باشند . متاسفانه افراد پردرامد از جاي ديگه اي منفعت بيشتري كسب ميكنند اين دست افراد معمولا ماليات كمتري پرداخت ميكنند كه شايد صدها ها برابر بيشتر از مبلغ دريافتي يارانه هستش ، بنده كه شاغل هستم با حقوق نزديك به خط فقر 1.300 بايد ماهي 100-200 هزارتومان ماليات پرداخت كنم در صورتي كه خيلي از اين پولدارها به روش هاي خودشون اين مبلغ رو پرداخت نميكنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
کاملا موافقم. ما قسمت قابل توجهی از مخارج ماهیانمون رو از این یارنه که به خانواده 4 نفریمون تعلق می گیره پرداخت می کنیم. با وجودیکه کارمندیم. چون کلی قسط داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
حقوق بگیرا و کارمندا که قشر فقیر محسوب میشن عملا، ولی مالیات هم اولین نفر هستن که میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
همینطوری میبافیم میریم! طبق قانون باید الان چند ماه از قطع یارانه پردرآمدها گذشته باشه. تمام.
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
یارانه حق همه مردم هست...
صادق علیزاده بلدان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
5
33
روش فعلی هدفمندی یارانه ها به هیچ عنوان درست نیست و تاثیر چندانی بر روی قشر ضعیف که ندارد هیچ این قشر را دچا دردسر بیشتر کرده است، وقتی که یارانه نقدی در کار نبود و اکثریت کالا ها یارانه داشتند همه جامعه از این یارانه به صورت مساوی استفاده میکردند، چه قشر ضعیف و چه قشر متوسط و قشر غنی ، اما آن موقع گرانی ناشی از هدفمندی یارانه ها در کار نبود و قیمت کالاها مطلوب بود .

اکنون اتفاقی نیفتاده و هدفمندی هم صورت نگرفته است ، فقط از یارانه کالا به یارانه نقدی تغییر یافته و باز هم بین همه قشر ها به صورت مساوی تقسیم شده است ، ولی فرق ان اینجاست که ازاد شدن مبلغ 3500 میلیارد تومان یارانه نقدی هر ماه در جامعه باعث تشدید تورم شده است و باعث ایجاد فشار بیشتر از قبل بر قشر محروم شده است .

اجرای این طرح با چنین شکلی بسیار بی هدف و تورم زا است وهیچ سودی برای مردم که ندارد هیچ زیان اور است ، چرا که تورمی که 3500 میلیار هر ماه در جامعه ایجاد میکند با 45500 تومان هر شخص جور در نمی اید . مثالی میزنم ، شما دقت کنید فرض کنید بنده فروشنده مرغ هستم و تا دیروز مرغ را به قیمت هر کیلو 5000 تومان میفروختم اما امروز مرغ را به قیمت هر کیلو 9000 تومان میفروشم و اعلام میکنم هر کس از مغازه بنده مرغ بخرد بابت هر کیلو که 2000 تومان وجه نقد به او می دهم اینگونه هم منت گذاشته ام که پول نقد میدهم هم مرغم را 2000 تومان بیشتر فروخته ام .

مگر نه این است که یکی از هدف های اجرای قانون هدفمندی برای افزایش رفاه محرومین بود ؟ اکنون چه شده ؟ این چه رفاهی است که یارانه پرداختی هر ماه یک خانواده بابت مابه تفاوت افزایش قیمت فقط چند قلم کالا هزینه شود و افزایش قیمت حامل های انرژی و چند مورد کالای دیگر هم باید از جیب شخصی اش برود ؟

این هدف است یا بی هدفی ؟ واقعیت هم این است که اگر مبلغ یارانه یک ماه یک خانواده را با افزایش قیمت کالاهای اساسی و افزایش قیمت حامل های انرژی محاسبه کنیم بی حساب که نمی شویم هیچ از جیب هم باید بدهیم . و این است فشار بر قشر محروم .

چند راهکار که میشود با انها واقعا یارانه ها هدفمند باشند :

1: محاسبه و مشخص کردن مبلغ میزان در امد ماهانه همراه با رفاه یک خانواده ، و حذف کامل خانواده های شامل این موضوع از دریافت کنندگان یارانه نقدی ، که این خانواده ها باید توسط سازمان های مربوط شناسایی و معرفی شوند .

مثال : اگر سقف ان مبلغ یعنی در امد همراه با رفاه برای هر ماه یک خانواده 2 میلیون تومان در نظر گرفته شد خانواده هایی که زن و مرد هر دو شاغلند و در امد انها بالاتر از سقف است ، دارایی های ان ها هم در نظر گرفته شود و جهت حذف از یارانه تصمیم گیری شود .

اگر ملاک فقط میزان در امد مرد خانواده باشد باز هم جمعیت کثیری از کشور قطعا در امد بالای مبلغ رفاه دارند و باید حذف شوند ، اما چون زن و مرد حقوق بگیر ، هر دو از ظرفیت های کشور استفاده میکنند و امتیاز شاغل بودن را دارند و به سبب بودن انها نیاز به دیگری نیست بهتر است در امد زن و مرد هر دو محاسبه شود ، چون واقعیت هم این است که در امد هر دو برای یک خانواده هزینه می شود و در این صورت است که می توان خانواده های بسیاری را نیازمند دریافت یارانه ندانست و به صورت کامل حذف کرد .

با این کار جمعیت کثیری حذف می شوند و میتوان ماهانه کل مبلغ تعیین شده همراه با رفاه را به عنوان یارانه به قشری که در امد ماهانه انها صفر است پرداخت کرد . و افرادی را که حقوق بگیرند ولی مبلغ در امد خالص ماهانه انها کمتر از مبلغ تعیین شده است مابه التفاوت مبلغ در امد ، تا مبلغ تعیین شده همراه با رافاه ، را به عنوان یارانه ، دولت به شخص پرداخت کند .

مثال : ( اگر درامد ماهانه همراه با رفاه برای هر خانواده همان دو میلیون تومان باشد و در امد ان خانواده ماهانه یک میلیون تومان است ، دولت ماهانه یک میلیون تومان به ان خانواده یارانه پرداخت کند ) آن وقت است که هم هزینه بسیار کمتری برای پرداخت یارانه نقدی بر دوش دولت است و هم فاصله طبقاتی بسیار کم و شاید برابر میشود و یارانه قطعا فقط دست مستحق می رود .

در این صورت است که دولت تمام در امد خود را از محل هدفمندی صرف پرداخت یارانه نقدی نمی کند و مبلغ زیادی هم از در امد یارانه باقی می ماند که میتوان با ان وام های بسیار خوب خود اشتغالی پرداخت کرد وام های ازدواج با مبالغ بیشتر و مدت بیشتر پرداخت نمود یا مانند بعضی کشورها هزینه درمان کامل بیماران خاص را که بسیار کمر شکن است و امروز دغدغه اصلی مردم کشور است را به صورت کامل از همان محل در امد یارانه ها دولت پرداخت کند . و سایر موارد هدف دار و مهم دیگر اجرا شود .

در حال حاضر هر شخص ماهانه 45500 تومان یارانه میگیرد و تمام 76 میلیون نفر همین مبلغ را میگیرند در مجموع عدد چشمگیری است اما نفر به نفر حتی خوراک کامل یک ماه خانواده ای را هم تامین نمی کند . بسیار ساده و قابل باور است که غلط ترین و بی عدالت ترین شیوه ممکن اجرای هدفمندی در حال حاضر انجام میگیرد که نام ان را باید بی هدفی نهاد و نه هدفمندی چون نتیجه اجرای ان در این سه سال این نکته را تایید کرده است .

نتیجه گیری :

حذف فاصله طبقاتی : حذف قشر محروم از جامعه ریشه کن کردن فقر و فاصله طبفاتی ، اشتغال جوانان با وام های خود اشتغالی بالا و عالی با اقساط کم . تشویق به ازدواج با کمک هزینه ازدواج بلا عوض یا هم باز پرداخت بسیار اسان . بیمه کامل تمام بیماران خاص و پرداخت تمام هزینه های درمان انها . حقیقت این است که هزینه درمان بیماران خاص و صعب ‌العلاج سالانه بسیاری از خانواده ها را زیر خط فقر می برد .

در صورت جدیت دولت در اجرای این گونه میتوان از محل در امد های خوب باقی مانده اجرای هدفمندی یارانه ها وام های خود اشتغالی و ازدواج برای افراد ناتوان و شناسایی شده بلا عوض باشد و در کل می توان وام ها چه ازدواج و اشتغال بلاعوض باشد چرا که دولت می خواست مبلغ کل در امد و حتی بالاتر از ان را به صورت 45000 تومانی به همه مردم پرداخت کند و ان هم که برای مردم سود و نتیجه ای نداشت بلکه زیان داشت اما این گونه بسیار سودمند و هدفمند است و فقط از یارانه یک ماه علاوه بر پرداخت نقدی به افراد مستحق از باقی مانده می توان هزینه اشتغال همیشگی ازدواج و درمان بیماران خاص و بسیاری خدمات دیگر را فقط با یارانه یک ماه رفع کرد و نیاز نیست دولت همه ماه ها این هزینه ها را بکند چون تعداد افراد نیازمند این خدمات محدودند و در بلند مدت دولت ذخیره خوبی از محل هدفمندی خواهد داشت و ما کشور ثروتمند و با رفاهی خواهیم شد .

جالب است ذکر شود که اگر با این شوه هدفمندی انجام شود فقط یارانه نقدی بگیر ها سود نمیکنند و فقط انها نیستند که از یارانه استفاده می کنند چرا که یارانه نقدی بگیرها خط فقری یا زیر خط فقری های بودند که با یارانه نقدی به افراد با رفاه جامعه پیوسته اند و اکنون همه برابر و در یک سطحند و از باقی مانده خوب محل هدفمندی چه برای بیماری های خاص و اشتغال و ازدواج و سایر طرح های سود ده برای کشور همه قشرها در صورت مستحق بون میتوانند استفاده کنند و در کل ثروتمند بودن دولت به سود همگان است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
چقدر چیز نوشتی!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
شناسايي درآمد افراد به اين راحتي نيست كه شما نوشتيد . دولت فقط و فقط از حقوق دريافتي كارمندان خودش مطلع است و بس !!
در ثاني تمام حقوق دريافتي كه هزينه نميشود . من و شوهرم هر دو كارمنديم و 2/3 از حقوق خود را قسط ميدهيم . اين كه دليل نيست .
شهرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
2
57
سلام
همينکه دولت مبلغ يارانه را افزايش نداده است به معني حذف آن براي تمام دهک ‌ها مي‌باشد و ديگر نيازي به اين همه بحث و جدل نداره!
واقعاً 45 هزار تومان 3 سال قبل الان چقدر مي‌ارزد؟
پاسخ ها
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
کاملا موافقم
همین یارانه بعد یکی دو سال دیگه کاملا بی ارزش میشه.
متأسفم که دولت افتاده به گدایی.
باید این تحریم ها شکسته بشه تا مشکلات اقتصادی مردم حل بشه.
یک زن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
2
47
اگر واقعا یارانه افراد بی نیاز رو قطع کنن کار خوبیه به شرط اینکه فرد بی نیازی پیدا کنن. آقایون نظر پرداز شک نکنید یارانه رو قطع می کنن اون هم یارانه افراد نیازمند رو!
متسفانه اینها همش بازی با مردمه
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
15
32
من خود جزئ افراد متوسط جامعه هستم اما یارانه متعلق به همه مردم است با کمی اختلاف .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
9
32
من با حذف یارانه یک عده موافق نیستم زیرا که اولا تفکیک پردرآمد از کم درآمد در ایران با توجه به فساد و تبعیض موجود بسیار مشکل است و ثانیا وقتی که یارانه های اقلام را برداشتند ، قرار شد که هر کس که پر مصرف تر بود اضافه وجه مصرفی را پرداخت کند که اکنون نیز چنین است . پس صحیح نیست که پردرآمد هم اضافه مصرفی را پرداخت کند و هم یارانه نگیرد.
جعفر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
32
8
با سلام
به نظرم فقط به افراد نیازمند پرداخت شود که می توان از کمیته امداد امام خمینی و شرکتهای خیریه های معتبر در این زمینه از آنها کمک گرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
این حرفا چیه پس کارمند و کارگر چی؟ احتمالا شما بی نیازی . خوب شما انصراف بده
پیمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
من با نظر دوست ناشناس موافقم ، شما لطف کن خودت انصراف بده و مردم و گدا فرض نکن که باید کاسه گدایی دست بگیرند بروند کمیته امداد و اینجور جاها ، لطفا خودت انصراف بده .
یک فرد متوسط
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
3
13
با سلام .
وقتی از ابتدای دولت یازدهم اعلام کردند که یارانه باید هدفمند پرداخت شود و فقط به اقشار کم درآمد تعلق بگیرد و حتی گفتند 10 میلیون یارانه بگیر را شناسایی کردند که باید یارانه شان حذف شود ، مردم خیلی امیدوار شدند اما متاسفانه چون به این وعده عمل نشد ، به حرف های دیگر دولت هم با دید تردید نگاه می کنند . سوال بنده این است اگر قرار است این کار انجام نشود پس تکلیف آنهایی که داوطلبانه برای کمک به دولت انصراف دادند چی مشود ؟ آیا باید نانشان را هم گران کنیم ؟
متاسفانه نه تنها یارانه پردرآمدها حذف نشد بلکه نان هم گران شد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
14
8
با حذف یارانه اقشار پر درآمد موافقم. چون این مبلغ برای قشر فوق الذکر بی تاثیر است. و ضمن گلایه از اینکه با گرانتر شدن تعرفه های حاملهای انرژی و قیمت نان، هنوز مبلغ یارانه ها تغییری نکرده و مبلغ یارانه هنوز همان مبلغ قبلی است. بحث هدفمندی یارانه ها و تخصیص مبلغی به عنوان یارانه، بسیار تخصصی و پیچیده است که متاسفانه در دولت قبل و دولت فعلی با مدیریتی ضعیف اداره شده است. به جرأت میگویم که اگر چرخ اقتصاد خرد و کلان بخوبی بچرخد و حاشیه هایی نظیر رانت و مفاسد و روابط اقتصادی شناسایی شده و از بین بروند، دیگر هیچ کس نیازی به یارانه نقدی نخواهد داشت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
1
16
اطلاعاتی که دولت از مردم دارد کامل نیست تنها دانستن میزان درآمد دلیل بر عدم نیاز یا نیاز نیست . یک خانواده 4نفره با داشتن خانه وماشین (و2بچه دبستانی ) می تواند به راحتی با 2میلیون تومان دراسایش باشد .ولی یک خانواده 4نفره بادوبچه بیکار ودم بخت ویا خدای نکرده یک خانواده باداشتن بیمار سرطانی یا یک بیماری صعب العلاج دیگر مسلما باهمان درآمد هزینه 10روز هم نمی تواند تامین کند. به نظرمن بهترین راه این است که دولت باهمکاری صدا وسیما اطلاع رسانی کرده و مردم را توجیه کنند که اگرازیارانه انصراف دهند درچه مواردی مصرف خواهد شد مطمئن باشید اگر موارد مورد مصرف منطقی باشد خیلی ازمردم انصراف خواهند داد.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
22
18
100 درصد موافق قطع يارانه پردرآمدها هستم
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
4
16
موافقم . اما ملاک مشخص کردن دهک های پر درآمد باید بر واقعیت ها استوار باشد. مشاغل آزاد از ارایه میزان در آمد و دارای ها طفره می روند در حالی که کارمندان دولت تمام اطلاعات اقتصادیشان برای دولت اعیان است. همانطور که در مورد مالیات بر درآمد نیز همین مشکل وجود دارد
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
5
19
حق همه ملت است. ضمنا دولت توانایی شناسایی افراد پر درامد را ندارد . من خودم دهک کم درامد هستم ولی در سری قبلی پیامک پر درامد برایم فرستاده شد. پس حق خیلی ها ضایع میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
خونه تو مهستان هم پس حق همه هست
فیضعلی نظری
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
8
17
وقتی بدبختی کشور برای همه مردم می باشد رفاهش نیز باید شامل همه مردم باشد
پاسخ ها
دانشجوی حسابداری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
بدبختی(مثلا اثر تورم بر وضعیت زندگی)به طور مساوی بین مردم توضیع نمیشه که رفاه (گرفتن یارانه!!) بین همه به طور مساوی تقسیم بشه.
کسی که مثلا ماهی 1 میلیون درآمد داره با تورم 30 درصد تحت فشاره اما کسی که مثلا ماهی 6-7 میلیون به جیب میزنه این تورم 30 درصدی اونقدر روش فشار نمیاره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
نه عزیزم. وقتی ما بدبخت شدیم و ارزش داراییمون یک سوم شد،‌یه سری ثروتشون ۳ برابر شد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
0
8
اولا دمتون گرم همچین بحثی رو گذاشتین
دوما چه خوبه نتایج و ایده های این طرح به مراجع ذیصلاح و مربوط ارجاع و عودت داده شود
سوما کاش بحث ها رو فرصت 24 ساعته براش در نظر بگیرین تا کسانی که در سرکار هستن یا در طول روز فرصت سرزدن به سایت رو ندارن هم بهره مند بشن و فرصت اظهار نظر داشته باشن، مثلا من الان سرکارم و استثنائا از این جا تونستم به سایت سر بزنم
چهارما بریم سر اصل مطلب
به نظر بنده کلا باید زیرساخت های این طرح به خوبی برنامه ریزی بشه، برای این بحث و بررسی میزان ثروت برای بحث هم یارانه و هم مالیات، روش پیشنهادی من اینه که کلا پول نقد از سیستم گردش مالی حذف بشه. و کلیه ی نقل و انتقالات و تراکنش ها صرفا از طریق یه سیستم مالی حالت شبکه ی داخلی که هیچ گونه امکان هک شدن نداشته باشه. بدین صورت هر گونه پول افراد و میزان ثروتشون کاملا در دسترس دولت قرار میگیره و هر کس به اندازه ی درامد بیشتر مالیات بیشتر میده و هیچ کس نمیتونه از مالیات فرار کنه یا یارانه ای که حقش نیست رو بگیره.
با توجه به درامدهای کم دولت ، در مرحله ی اول باید جلوی فساد مالی و سومدیریت ها و رانت های اقتصادی که موجب هدر رفتن سرمایه ی بیت المال میشه ، گرفته بشه و در مرحله ی دیگه باید کسانی که واقعا نیازی به این پول ندارند با توجه به این که مثلا 45 تومن سال 93 ارزش 18 هزار تومن سال 89 شروع این طرح رو داره، در اصل یارانه دادن به افراد ثروتمند و بالای خط فقر عملا هدر دادن سرمایه ی مردم هست. چه بهتر که راه کارهای شناخت افراد ثروتمند و بی نیاز فراهم بشه و امکان این نباشه که کسی که ثروت بالا داره خودش رو کسی با درامد پایین نشون بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
2
11
راه کارهایی که به ذهن این حقیر میرسه ، یکی این که دولت برخورد با کسانی که اطلاعات غلط داده اند رو واقعا انجام بده و جریمه های مالی سختی بکنه اون ها رو
همچنین کسانی که یارانه میگیرند قشر با سرمایه ی ضعیف به حساب میان پس خیلی از برگه ها و سازو کارهای بازرگانی و تسهیلاتی که مربوط به تولید کنندگان کلان هست مثلا ، به این افراد تعلق نگیره. یعنی گرفتن یارانه برای ثروتمندان به گونه ای باشه که گرفتن یارانه سبب کاهش اعتبار اقتصادی فرد بشه و با گرفتن یارانه یا دادن اطلاعات غلط تسهیلات جانبی زیادی رو از دست بده، یادمون باشه فرهنگ سازی که خیلی ازش بحث میشه بدون اعمال مجازات خاطیان فایده ای نداره و جواب نخواهد داد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
7
3
کارت انرژی - سهمیا برای مردم صادر گردد اوضاع سامان می یابد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
این روش بازم افراد دلال سو استفاده میکنن و از حق دیگران سو استفاده میکنن مگه این که مجازات شدیدی با خاطیان واقعا صورت بگیره ، اما با اغماض فقط اوضاع سو استفاده بیشتر شکل میگیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
4
8
با توجه به دسته بندي صورت گرفته افرادي كه در آمد بالا دارند حذف شود.ضمنا افرادي كه درآمد خودرا پايين ذكر كرده اند راستي آزمايي ودر صورت واقعي نبودن ضمن جريمه يارانه حذف گردد.
محمد
Singapore
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
3
7
در مورد سوال اول که جواب واضحه بله!
درواقع نیاز به پرسیدن نداره!
مثل عضوی از بدن میمونه که سیاه شده و داره بقیه بخش های دیگه بدن رو آسیب میزنه!
هرچی سریع تر بهتر!
و اما راهکار؟
سخت ترین بخش اینجاس ولی با حد اقل سه تا از منابع اطلاعاتی میشه بدست آورد دو دهک اول رو!

اولین مسئله سفر های خارجیه!
شاید بگید که بعضیا به عنوان ماموریت و کار، سفر خارجه دارند!
درست!
ولی چند درصد افرادی که در اعیاد و تعطیلات طولانی مدت سفر های خارجی با خانواده میروند، برای کار هست؟

مسئله دوم محل زندگیه!
کسی که خودش یا فرزندش و یا همسرش در محله ای هم چون الهیه یا زعفرانیه زندگی میکنه، یا حتی رهن کرده و یا جاره میده!
ماهی 45 تومن براش پولیه؟؟

مسئله سوم اتومبیله!
بیایم روراست باشیم !
کسی که ماشینی داره که در ماه باید حداقل 80 لیتر بنزین بزنه ( ماشین های بالای 3000 سی سی ) نیاز به 45 تومن پوله؟
خب شاید بگیم به نام همسرش میکنه یا فرزندش!
خب
کل خانواده رو میشه از یارانه محروم کرد چون باهم ساکنند
و یه ویژگی که این کار داره اینه که دیگه کسی حاضر نیست به خاطر کسی دیگه ای چیزی رو به نام خود ثبت کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
4
10
تعریف قشر پر درآمد چیست؟
آیا کسی که دارای مغازه و ماشین و خانه است پر درآمد است؟
دولت هنگام ثبت اطلاعات در اظهارنامه به همه چیز توجه داشت غیر از میزان بدهیهای رسمی و غیر رسمی هر خانوار مثل اقساط کمر شکن وامهای بانکی، بیمه ماشین، هزینه تعمیرات ساختمان، اجاره مغازه، و....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
همینطوره
امیر قربانلو
United States of America
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
1
18
ما یارانه احتیاج نداریم.فقط از دولت می خواهم حقوق حقیق مارا که شامل پول نفت و دیگر منابع می باشد به خود ما پرداخت کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
مرحبا. حق خودمون رو بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
1
13
قیل از هدفمندی میگفتن که یارانه حق همه مردمه
کسی که درآمدش بالاست،گناه نکرده که،...این یارانه ایم که الان میدن پول یه باک بنزین ماشینم نمیشه..اگه خودشون بخوان میتونن از حقشون بگذرن،ولی اگه نمیخوان باید بهشون پرداخت شه.
از طرفی شاید درست نباشه بگم ولی دوره ای که طرحمو در مناطق روستایی دور یکی از استانهی غربی، سال 90 میگذروندم به شخصه دیدم که مصرف مواد مخدر تقریبآ یه رشد 50% داشت.علتش هم این بود که نزدیک به 250 (که اون موقع پول ارزش بیشتری داشت)تومان به حساب هر خانوار ریخته میشدکه متاسفانه خرج خرید مواد مخدر میشد
بهترین کار به نظر من بازگشت به شیوه سابق چون معضلاتی که ایجاد کرده خیلی بیشتر از محاسنشه..بار روانی شدیدی رو داره به جامعه وارد میکن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
5
19
به هیچ وجه کار صحیحی نیست یعنی چی که قشر پر درآمد حذف بشن ،اصلا چجوری میخوان شناسایی کنند به خدا اولین نفر بدبخت بیچاره هایی که دستشون هیچ جا بند نیست حذف میکنن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
راه زیاد داره عزیز من فقط کافه گفتگو یه بحث در همین مورد راه های شناسایی بگذاره یا راه کارها کلی راهکار این جا ارائه میشه
عصر ایران دوست عزیز ،موضوع کافه امروز همین است،خواسته ایم راهکار ارائه شود.
محسن از ساری
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
6
12
سلام به همگی هم وطنان
به نظرم یارانه حق همه هست چه اونکه میلیادره یا اونیکه زیر خط فقر هست
در ضمن 45تومن دوره دولت قبل کجا(با دلار هزار تومنی)والان کجا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
2
9
با عرض سلام و خسته نباشيد . چاره كار ، در ايجاد يك سيستم اخذ ماليات بر كالاها و خدمات لوكس هست .
محمد حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
3
7
افرادی که واقعا وضعیت مالی خوبی دارند مطمئنا به پول یارانه نیاز ندارند.یعنی بود و نبود این پول در زندگیشون هیچ اهمیتی نداره.بعضی افراد میگن حقشونه شاید واقعا هم حقشون باشه اما این افراد باید به خاطر داشته باشن که در همین کشور به این وضعیت مالی رسیدند و حالا حداقل به خاطر منافع همین کشور هم از خیر گرفتن یارانه ای که در دریای اموالشون قطره هم به حساب نمیاد صرف نظر کنند.
یادمون نره در اکثر نقاط جهان وقتی پای منافع کشور به میون میاد مردم از عزیزترین های خودشون میگذرند (مثلا وقت جنگ حاضرند جان خودشون را برای کشورشون بدن) الان هم میشه به خاطر کشور از گرفتن یارانه انصراف بدن.
هر چند که پول های خیلی بزرگی هم در زمان تخصیص بودجه و هم جاهای دیگه از پول کشور و مردم برداشت میشه که نه کسی راضیه نه فایده ای برای مردم داره و معلوم نیس با چه متر و معیاری این پول ها داده میشه اما به هر حال اون پول در اختیار مردم نیس که در موردش تصمیم بگیرن اما این یارانه ای که 10 میلیون فرد ثروتمند میگیرن در اختیار خودشونه.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
1
23
چون مردم فهمیدن که دولت مردان چه راست چه چپ و چه میانه رو به آن ها دروغ می گویند دیگر گول نمی خورند چون اگر هم انصراف بدن می دانند که نه تنها اجناس گرانتر می شوند بلکه یارانه آن ها توسط با نفوذ ها به یغما می رود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
صددرصد درسته
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
12
8
موافق حذف افراد بی نیاز هستم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
0
12
مطمئن باشید همچون سهام عدالت اگر حذف کنند یارانه افراد نیازمند را حذف خواهند نمود این یعنی عدالت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
5
10
حذف یارانه افراد پردرآمد مثل این میمونه که تو یه خانواده شما یکی از بچه هات تپلتر از یکی دیگه س، بهش غذا ندی بخوره
خبازي مقدم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
0
13
دولت گذشته با دادن يارانه اشتباه بزرگي درحق مردم ونظام كرد چرا كه گذران زندگي خيلي از افراد جامعه به همين يارانه ها وابسته است درصورت قطع يارانه ها كه ارزش ريالي خود را نيز از دست داده بعضي ازافراد دچار مشكل ميشود كه براي نظام ما خوب نيست موقعي كه دلار 1000تومان بود 45 هزار تومان يارانه ميدادند حالا با اين نرخ تورم ودلار بالاي 3000 هزار تومان وگراني روز افزون كه تابع هيچ قانوني نيست وشيب غير ملايم يعني ارزش يارانه به كمتر از يك سوم تقليل يافته است كه ظلم درحق افراد كم درامد است
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
0
14
اگر دولت راهکاری( بهتر است بگوییم اراده ای ) برای شناسایی افراد پر درآمد داشت می بایست با اخذ مالیات مطابق میزان درآمد افراد و به صورت پلکانی اقدام مینمود.
در حال حاضر که عمده مالیات تنها از کارمندان و حقوق بگیران تامین اجتماعی اخذ می گردد حذف یارانه به دلیل عدم امکان شناسایی صحیح افراد متمول معقول نمی باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
0
11
با سلام
ما فکر می کردیم دو ملیون حقوق می گیریم روا نیست یارانه بگیریم جو گیر شدیم رفتیم خودمونو حذف کردیم تابستونی پول برق برامون اومد 800 هزار تومان و انگاه فهمیدیم که مرفه نیستیم و دارن برق مونو قطع می کنند رفتیم پول قرض کردیم و پول برق و دادیم. اگر قرار نیست پر درامدها حذف بشن لااقل یارانه ما رو هم بدن اشتباه کردیم ودیگر به هیچ دولتی اعتماد نخواهیم کرد ممنون.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
گرامی، شما که حقوقت 2 میلیونه، یه کم کمتر برق مصرف کن!
ساسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
0
7
پرداخت یارانه از اول به این شکل اشتباه بود چراکه بهره برداریهای سیاسی به جای کار کارشناسی در آن نقش اساسی داشت.حالا هم حذف یک دفعه ای آن مشکل ساز است وباید چاره ای اندیشیده شود البته اگر قانون هدفمندی یارانه ها درست اجرا می شد وسیاسی نمی شد در مدت 5 سال ضمن هدفمندی یارانه ، حذف یارانه ها هم لحاظ شده است
بوکانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
6
8
بنده با حذف یارانه نقدی ثروتمندان به دو دلیل کاملا مخالفم
1- در صورت حذف یارانه آنها بدلیل اینکه قدرت را هم در دست دارند فشار بیشتری از طریق بازار بر مردم کم درآمد ورارد می کنند.
2 - در تمامی کشورهای عربی یارانه را به مردم خویش پرداخت می کنند بدون هیچ گونه تفاوتی منتها پول مملکتشون رو به خارجیها نمی دهند
حسني
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
2
2
باسلام- درمورد هدفمندي يارانه ها دو پيشنهاد دارم
1-سهميه سوخت يارانه دار صرفا به يك خودرو هر خانوار كه بنام سرپرست مي باشد پرداخت شود بنابر اين اشخاصي كه چند خودرو دارند از دريافت يارانه كمتري برخوردارخواهند شد .
2- همچنين يارانه آب برق و گاز نيز به يك ملك كه بنام سرپرست خانوار است تعلق بگيرد. خانوارهايي كه محل سكونت استيجاري نيز دارند و ما لك ما ليات مي پردازد نيز يارانه تعلق بگيرد .بقيه املاكي كه بعض خانوار ها دارند(ويلا و...) مشمول دريافت يارانه نگردد.و چند برابر تعرفه مصرفي و هزينه انشعاب از آنها وصول شود.
- پس هر سرپرست خانوار مشخصات گرانترين خودرو خود را در سامانه ثبت كند (خودروهاي گران قيمت نيز حذف شوند)
همچنين هر سرپرست خانوار يك محل مسكوني را در سامانه ثبت كند اگر مستاجر مي باشد با دريافت كد مالياتي از دارايي ، منزل استيجاري را ثبت كند . بنابراين بقيه خودروها و تعرفه خدمات آب برق و گاز و امتياز اين خدمات با تعرفه چند برابري ارائه شود و اين عين عدالت است.
ناشناس
Germany
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
3
4
باسلام.قطع یارانه قطعااقدام خوبی نیست.چونکه حق همه مردم است ودورازعدالت میباشد.دولت قبل می گفت ازشیرمادرتون حلال تره چی شدالان میخوادحرام بشه.ازاین گذشته مشکل دولت باحذف یارانه حل نمیشوددولت بایدجلوی نشتی هارابگیرد.نه اینکه حق مردم راقطع کند.چاره کارجای دیگراست نه اینجااین خواب قابل تعبیرنیست بفکرخواب دیگرباشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
2
3
1- اگر قرار باشد كشور به روش سوسياليستي اداره شود بهترين روش مربوط به نروژ هست. يعني پرداخت نقدي حق عمومي تلقي گردد ولي ميزان آن بر اساس شرايط هر خانواده، مثلا بر اساس اينكه درآمد خانواده چقدر است، يك خانواده چند شاغل دارد، آيا فرد بيكار است يا شاغل، در صورت شاغل بودن سقف درآمد مشمول شخص شود، افرادي كه شغل ندارند در ازاي آموزش اجباري بابت يادگيري حرفه و هدفگذاري ملموس در زندگي بالاترين مبلغ را دريافت كنند.

از طرف ديگر ميزان مالياتها افزايش پيدا كند.

جهت گيري مالياتها به سمت و سوي درآمدهاي غير مولد، مثلا سرمايه گذاري در خريد آپارتمانهاي متعدد يا ملك، ثبت نام تعدادي خودرو، خريد سكه و ارز به طوري كه به هيچ وجه بازده مطلوب ايجاد نكند و از طرفي سرمايه گذاري هاي مولد نظير سرمايه گذاري در بورس، يا سرمايه گذاري در واحدهاي توليدي كاهش يابد.

با اين روش اولا عزت نفس هموطنان ضعيف حفظ شده و فقير به معناي خيابان خواب نخواهيم داشت.
دوما با افزايش درآمدهاي مالياتي دولت از محل درآمدهاي غير مولد تقاضاي سوري در بخشهاي قيد شده مثل مسكن كاهش مي يابد كه باعث كاهش تورم و ثبات در اين بخش مي شود.
ثالثا با افزايش درآمدهاي مالياتي دولت وابستگي به درآمد نفت كم شده و مي تواند منجر به جهت گيري درآمدهاي نفتي به سمت ايجاد زي ساختهاي صنعتي و ترانزيتي كشور و توسعه مناطق محروم مستعد شود.
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
نروز رو نمیشه با ایران مقایسه کرد ...با این وضع مدیران کشور هیچ وقت نمیشه همچنین کاری کرد .غیر ممکن است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
1
6
سلام. اتفاقی هست که باید بیفته. قانون هم هست. اما اجراش خیلی مهمه! نکته مهم اینه که در اولویت اول، فردی که میلیاردر نیست میلیارد حساب نشه و فرد میلیاردر معمولی! در اولویت دوم اگر یارانه میلیاردری قطع شد، مال همه میلیاردرها قطع بشه. با تجربه ای که داریم و دیدیم، مطمينم یارانه فردی با درآمد۳تومن قطع میشه اما فردی که خیلی خیلی پولداره بدلایل مختلفی میتونه پنهان بشه!
ugd
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
2
11
کاملا مخالفم یارانه یا باید به همه تعلق بگیرد یا هیچکس
علی غفاری
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
1
10
باتوجه به اعتقادی که به صداقت وپاکی دولت اعتدال داشتم علیرغم ضعف مالی ازیارانه خودانصراف دادم تادولت رادراجرای برنامه های خوددرکمک به نیازمندان موفق باشدولی متاسفانه دولت رادراجرای هدفمندی یارانه هاوحذف ثروتمندان واقشارپردرآمد ناتوان دیدم وازاقدام عجولانه خود پشیمانم
ناشناس
Netherlands
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
1
4
با سلام ، بنظر من اگر هم قرار است یارانه افرادی قطع شود می بایست قبل از قطع یارانه ، دلایلی که به موجب آنها قرار است قطع یارانه صورت گیرد به فرد مورد نظر اطلاع رسانی گردد و مدتی هم برای اعتراض زمان داده شود . در صورت عدم پاسخگویی و یا عدم ارائه دلایل منطقی از طرف فرد ، یارانه قطع گردد .
لازم است قبل از تمامی این مراحل خط حذف یارانه یا سقف درآمد خانوار برای دریافت یارانه مشخص گردد و پس از آن اقدامات لازم صورت گیرد .
منطقی نیست ابتدا یارانه قطع گردد و مردم به دردسر اثبات برادری باشند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
3
9
یارانه حق همه مردم است.از پر درامد ها مالیات بگیرید
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
2
5
کاش یک کارشناس اقتصادی بیاد برای مردم با سطح فکر عامه توضیح بده این 45 هزار تومان چقدر داره فقیر ترشون میکنه ، 3500 میلیارد ماهیانه داره تولید رو ورشکست میکنه ، نقدینگی بالا در دست مردم داره هر روز وضعیت رفاه عمومی رو بدتر میکنه ...
همین 3500 میلیارد تومان اگر خرج تولید یا از همه مهم تر خرج سلامت عمومی بشه خیلی بازده بیشتری داره
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
0
4
اولا" نفس این روش (حتی پرداخت به نیازمندان )غلط است و واجب است این منابع از طریق ارائه خدمات رایگان و یا با حداقل قیمت همچون درمان کم هزینه, آموزش و پرورش و غیره با ساز و کار مناسب به قشر وسیعی از مردم اختصاص داده شده و در صورت نیاز
فقط به نیازمندان و اقشار ضعیف پرداخت شود.
ثانیا"بسیار بعید است بدون نیاز به سرکشی به حریم خصوصی نتوان قشر بی نیاز را شناسائی و پرداخت یارانه آنها را قطع نمود.آیا صاحبان کارخانه ها,تجارت خانه ها,مدیران رده بالا با حقوق بسیار خوب,پزشکان,صاحبان رادیولوژی ها و ازمایشگاه هاو ووو.. به همراه خانواده هر یک قابل شناسائی نیستند؟باورش خیلی خیلی سخت است!
ثالثا"با فرض عدم امکان سرکشی به اطلاعات شخصی و خصوصی آیا باید روش بسیار بسیار غلط و نادرست و فاجعه بار پرداخت وجه به آحاد مردم را (که یکی از فاجعه بارترین تصمیمات اقتصادی قرن اخیر باید نامیده شود)ادامه یابد و منابع محدودی را که به راحتی میتوان در اختیار اقتصاد و رفاه جامعه به کار گرفت بدین شکل عجیب و غریب به معنای واقعی نه تنها دور ریخت که حتی با تزریق تورم اثرات زیانبار آن را تشدید نیز نمود.
پس تنها و تنها یک راه داریم و بس,و آن شناسائی و حذف جمع زیادی از یارانه بگیر هائی که با عدم صداقت متقاضی شده اند و به خود و جامعه خود ضربه می‌زنند است,راه کار نیز خیلی خیلی روشن است حذف حداقل تعداد نفرات ثبت نام کرده با شرایط فوق. برای شروع بسیار نقطه مطلوبی است.
بدیهی است سایر اقشار حتی با درآمد بالا نیز حق و حقوقی دارند که با دریافت خدمات مناسب و با قیمت عادلانه و برخوردادر از نرخها و قیمت های ترجیحی از بیت المال سهم میبرند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
0
7
دیگه این مبلغ را توم بلعیده . بود و نبودش فرقی نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
0
8
1- تو ایران توضیحات و روشنگری برای انجام کاری یعنی حواستون باشه میخواهیم سرتون کلاه بگذاریم. مثل یارانه مرغ که زمان آقای هاشمی فقط برای یک بار پرداخت شد.
2- یارانه به نظرم جزو بیت المال است و سهم همه مردم. نمیتوانید بیت المال را به بهانه اینکه عده ای پولدارند، حذف کنید. بیت المال به عدالت بین مردم توزیع میشود.
3- وقتی یارانه عده ای را حذف کردید، بقیه که دریافت میکنند در واقع صدقه میگیرند.
4- این افراد بی نیاز که یارانه شان باید حذف شود چه کسانی هستند. همه فکر میکنند که خودشان جزو افراد نیازمند هستند که با این قضیه موافقند. والا اگر بدانند که خودشان هم جزو افراد مرفه و بی نیاز تعریف میشوند، هرگز به انجام این کار راضی نیستند.
5- دولت و حکومت این همه حیف و میل در این سالها انجام داده، فکر نمیکنم این مبلغ ناچیز اینقدر ارزش داد و هوار و التماس و ... داشته باشد. دولتهایی هستند که به مراتب بیشتر از این به ملت خویش از بیت المال میبخشند.
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
0
8
به نظر من حذف یک گروه از مردم کار درستی نیست.اولا تفکیک طبقاطیست و باعث بار روانی بر جامعه.دوما حذف قشر به اصطلاح پر درامدد دلیل ممجددی بر افزایش قیمت هاست.
راهکار درست به نظر من اصلاح قانون مالیاتی کشوره
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
1
10
ببینید یارانه علنا کم کم داره حذف میشه
همین 45تومان یارانه برای سه سال پیش است.
و با نرخ تورم پس از سه سال به نظرم ارزشش به کمتر از 20هزار تومان رسیده.
اگه یکی دو سال دیگه ازش بگذره این 45 تومان کاملا بی ارزش خواهد شد.
چرا همه ساله قیمت ها 20 30 درصد افزایش پیدا میکرد و ولی یارانه ثابت می موند.؟ که دولت باید به این سوال جواب بده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
11
0
ميتوان يارانه را از حالت نقدي خارج ساخت و برا ي اقشار مختلف يارانه هاي متفاوت در نظر گرفت مثلاً براي اغنياء بصورت مجوز براي واردات تجهيزات لوكس با تعرفه هاي مصوب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
1
7
باتوجه به اینکه دولت تدبیر و امید اعلام کرده بود که الان اکثریت مردم در فشار اقتصادی و زیر خط فقر رفتن بخاطر اشتباهاات دولت قبل
واقعا نمیدونم دولت چرا اینقدر دنبال یه دهک پر درامدی هست که شاید 5-10 درصد مردم کشور هم نشند
یعنی با اون یه ذره پول میخواد چیکار کنه :))
مگه اینکه دولت بخواد به این بهانه کلا یارانه رو از دهک های متوسط هم قطع کنه
مثل سبدکالا
حمید رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
0
7
سلام اصل پرداخت یارانه نقدی بصورت فعلی کار غلطی بود که بعلت عدم توجه به نظر کارشناسان و متخصصین اقتصادی که به نظام ما تحمیل گردید و کشور و دولت ما در این باتلاق گرفتار نمود ولی در شرایط فعلی باید قانون مصوب دقیقا اجرا و هرچه سریعتر از حیف و میل بیت المال جلوگیری شود
پیمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
1
6
من هم موافق حذف پر درآمدها هستم ولی از طرفی شناسایی چنین کسانی غیر ممکن هست . من با نظر خیلی از دوستان موافق هستم که هزار راه برای دور زدن هست .من یک سال هست که بیکارم و 3 سال پیش خانه خریدم اما چون در حال حاضر توان پرداخت وام را ندارم ، اگر همین یارانه ها نباشد من باید چه کنم ، حالا خرج خانواده ام به کنار که به هر جان کندنی هست کسب در آمد می کنیم . ما باید چه کنیم که 20 میلیون وام گرفتیم از بانک مسکن باید 44 میلیون بر گردانم . با این توم بوجود آمده ، همین 45500 هم به اندازه سر سوزنی هم کمک حال ما هست ، اما اگر بحث خانه داری باشد آن زمان می گویند چون خانه دار هستم باید یارانه ات قطع گردد .
چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کسانی را می شناسم که چندین خانه دارند ، فرزندانشان خارج از کشور هستند و یارانه دریافت می کنند و از طرفی حقوق بازنشتگی خیلی خوبی هم دریافت می کنند اینها چه می شوند .
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
5
11
بنظر من یارانه نقدی بسیار برای اقتصاد مضر هست و کاری عبث و بی فایدست ... معادل کل یارانه پرداختی که حدودا 3500 میلیارد تومن هست اگر به بخش سلامت اختصاص پیدا کنه تصور کنید چه انقلابی تو حوزه ی سلامت ایجاد میشه ... هزینه های پزشکی نزدیک به صفر ... ارتقای سلامت جامعه ... و ... ایجاد بیمارستان های مجهز و پر ظرفیت در مناطق و استانهای بسیار محروم مثل خوزستان زاهدان و ...
مهتاب
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
5
3
دولت اطلاعات تمام اقشار و مشاغل را دارد چون مالیات میگیرد بنابراین اقشار مرفه کاملا مشخصه و نیاز به علم غیب نداره مثل تجار، پزشکان جراح، جامعه مهندسین ، وکلای مجلس و.........تنها قشری کهباید یارانه بگیره کارمندان دولت و کارگران هستند مابقی اضافی هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
4
3
این طرح از ابتدا اشتباه بود و افتخارم است که از اول برای یارانه ثبت نام نکردم و نه در دولت دهم و نه یازدهم یک ریال رایانه دریافت نکردم.
به نظر من هم راهکار پیشنهادی دولت یازدهم ( انصراف داوطلبانه ) خوب و محترمانه بود ولی متاسفانه مردم استقبال نکردند.
جا داشت کسانی که واقعا نیاز نداشتند انصراف میدادند نه اینکه دولت را مجبور کنند به اموال مردم سرک بکشد و املاک و خودروهایشان را بررسی کند!
به نظر من حالت ایده آل حذف تدریجی یارانه همه اقشار است که از اقشار پردرآمد باید شروع بشه.
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
1
8
یارانه حق تمام مردم است...
شاید کسی عرق نریزد و زحمت نکشد این دلیلی نمیشود که به او یارانه بدهند و به کسی که زحمت میکشه یارانه ندهند....
همه به اندازه هم ایرانی هستیم....
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
0
9
بنده بعد از 8سال تاهل و داشتن یک فرزندو و پس انداز با تمام قوا< یعنی زدن از خورد و خوراک و پوشاک و..> مبلغ 50میلیون تومان دارم که با توجه به قیمتهای کنونی مسکن با این پول یک اطاق هم نمی توانم بخرم.بنابراین در بانک سپرده گذاری کرده و از سود آن به هزینه های خانواده کمک میکنم.ماهیانه 600 هزار تومان هم بدون چون وچرا بابت اجاره خانه پرداخت میکنم ، منهای هزینه های آب و برق و گازو..لابد با توجه به این مبلغ و چندرغاز حقوق کارمندی جزو دهکهای پردرآمد هستم و یارانه مان باید قطع گردد.
طهماسبي
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
1
9
اجراي طرح هدفمندي آنهم به شيوه اي كه اجرا شد حماقت بود نه شجاعت. صاحب نظران بايد در اين خصوص نظر بدهند اما به عنوان يك شهروند با اين روش مخالف بوده و پيشنهاد مي شود افراد نيازمند از مراجع و راههائي كه هم اكنون نيز حمايت ميشوند تقويت گردند.
حميدي نكو
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
2
2
يارانه من كارمند حذف نشه بعدش هر چي ميخاد بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
5
6
آقای روحانی باید یترانه افراد متمول را قطع کند این اشتباه از خود شیرینی احمدی نژاد نشئات گرفته
طرف پول آئامسشم نیست ماهی 45500 تومان بقیه بماند.
روحانی نباید در این مورد کوتاه بیاید علی رغم اینکه دوستش دارم ولی در این خصوص بهش انتقاد دارم.
رسولی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
4
6
با سلام
این واقعاً بی انصافیه که هم مرفه و هم قشر متوسط و متوسط به پایین یارانه یکسانی داشته باشند .
آیا خانواده ای که ماهیانه بیش از 4 میلیون درآمد داره با خانواده ای که کل درآمدش یک میلیون نمیشه باید یکسان برخورد بشه ؟

من خودم با درآمد ماهیانه یک و نیم میلیون از دریافت یارانه انصاراف دادم ، ولی تقریباً 95 % همکاران من که درآمد ماهیانه هر کدوم از اونا بین 2 الی 4 میلیونه دارن سرموقع یارانه میگیرن
-----------------------
لطفاً دریافت یارانه مدیریت بشه
-----------------------
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
2
5
بایدیارانه را30برابرکردوجلوی راندخواریهاودزدی هاراگرفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
1
12
یارانه رو به همه بدن، اما مالیات رو هم از همه بگیرن. رانت رو هم به همه بدن. همه هم بتونن از منابع ملی سواستفاده کنن. همه بتونن ماشین وارد کنن و ......
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
بعله...
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
1
11
با سلام .من کارمند با حقوق سه میلیون و 5 نفر افراد تحت تکفل انصراف دادم اونوفت نمی دونم چطور معاون ورییس .بالاتر از اینا که حقوقشان بالاتر از من است انصراف ندادن .باید دولت تمامی روسای ادارات ومدیران و کارمندان عالیرتبه را حذف کند.باور کنید از ترس پستشونم که شده میگن ما خودمون انصراف دادیم.
ناشناس
United States of America
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
3
3
Kamelan movafegham
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
4
6
با سلام
موافق حذف یارانه پر درآمدها هستم برای این کار نیازی به ثبت نام و تو بوق وکرنا دمیدن و های وهوی و رسانه ای کردن نیست ابتدا در مرحله اول دولت از خودش شروع کند بدین روش که یارانه از مدیر کل ببالا و کلیه پزشکان متخصص ببالا -کلیه نمایندگان مجلس -قضات -وکلا -صاحبان شرکتهای خصوصی-تجار بازاریان- صادرکنندگان و وارد کنندگان - سفرا و کارکنان سفارتخانه ها- ایرانیان خارج از کشور را بدون نظر خواهی و رسانه ای کردن قطع نماید مطمئن باشید تعدادقابل توجهی میشوند و نامبردگان به جهت حفظ آبرو اعتراضی نخواهند کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
3
5
این افرادی که یارانه می گیرند را می شود زمانی که به بانکی برای دریافت وام کلان مراجعه می کنند خفت گیر کرد. این افراد در واقع با گرفتن یارانه می گویند که ما توان مالی کمی داریم پس توان بازپرداخت وام را نخواهند داشت. به این افراد مجوز صادرات و واردات و کد اقتصادی و حق مالیکت زمین بیش از مقدار معین هم نباید داد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
2
2
اول اينكه دولت خوب مي داند كي داره و كي نداره . دوماً يارانه خوبه به شرطي كه به حقدارش برسه . سوم اينكه تا پول كشور تا اين حد بي ارزشه كسي كاري نمي تونه بكنه. دلار بايد به ارزش دهه شصت برگرده و تورم هم همينطور. به گفته حضرت علي (ع) وقتي فقر بيرون مي ره گناه وارد مي شه. در آخر اين تفاوت پرداختي بين كاركنان در وزارتخانه هاي مختلف گناه بزرگي است كه به پاي دولت مردان نوشته مي شه. چرا كسي كه در فلان اداره كار مي كنه يك ميليون ولي همان شغل در جاي ديگر دو و نيم ميليونه. بار گناهان را كم كنيم.
پرویز
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
5
6
باسلام وبا تشکر از عصر ایران
من علی رغم اینکه کارمند وحداکثر دریافتی اینجانب کمتر از 20.000.000ریال بوده ودارای دو فرزند می باشم از ثبت نام دریافت یارانه در مرحله دوم صرفه نظر نموده وبه امید کمک به دولت ودریافت افراد مستحق وهمچنین ایجاد سرمایه گذاری جهت تولید واشتغال ، ولی متاسفانه دولت به قول خود عمل ننموده وهمچنان شاهد دریافت بیش از 90 درصد افراد جامعه چه افرادی با نیاز مالی وچه افراد بی نیاز در حال دریافت یارانه نقدی می باشند.
بنابراین لازم است هرچه سریعتر دولت محترم نسبت به شناسایی افراد و پرداخت یارانه فقط به افراد مستحق اقدام نماید.
حسین فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
1
8
بسم الله الرحمن الرحیم
چند سوال از رییس جمهور دولت تدبیر و امید
با سلام و خداقوت و عرض خوش آمد و خیر مقدم،آقای دکتر روحانی رییس جمهور عزیز:به خاطر دارم که در فرمایشات تبلیغات انتخاباتی خود به صداقت و راستگویی و رو راست بودن با مردم خیلی تاکید داشتید،اینک چند سوال از حضرتعالی دارم خواهشمندم صادقانه پاسخ دهید.
1-دولت شما درزمان ثبت نام برای ساماندهی یارانه ها (که بعضی از مراجع تقلید نیزتوصیه فرمودند)برنامه ای مبنی بر داشتن صداقت یرای دریافت یارانه توسط مردم را توصیه کردید،و تعدادی از هموطنان نیز با این قضیه صادقانه برخورد کردند و برای کمک به دولت تدبیر و امید از ثبت نام خوداری کردند،چرا یارانه پر درآمدها را قطع نمی کنید؟
2-می دانید که درآمدهای خانوار نیز تابع اصول اقتصادی وشرایط حاکم بر بازار وجامعه است و براساس مقتضیات زمان و مکان تغییر(کم و زیاد می شود)چرافقط امکان انصراف را فراهم کرده اید ،و برای افرادیکه نیاز به دریافت یارانه (به علت کاهش درآمد)پیدا می کنند ،امکان ثبت نام را ایجاد نمی کنید.و حتی خانواده های جدید و جا افتاده را نیز علیرغم نیاز مبرم از دریافت یارانه به ناحق محروم کرده اید.
3-آقای روحانی فردی را می شناسم که بعلت بعضی تصمیمات دولت تدبیر و امید (درست یا غلط بودنشان را آیندگان قضاوت خواهند کرد)
با کاهش در آمدحدود دو میلیون تومان در ماه مواجه شده است،و همین خانواده به علت عدم نیازو با رفتاری صادقانه و اعتماد به دولت شما، از ثبت نام برای دریافت یارانه انصراف داده بود،اکنون به یارانه نیاز دارد،زیرا نه تنها دو میلیون تومان از درآمدش کاهش یافته بلکه با قبولی فرزندش در دانشگاه آزاد هزینه ای مضاعف نیز بر دوش خانواده قرار گرفته است،آیا نتیجه اعتماد به دولت را باید اینگونه بپردازد؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
3
10
یارانه متعلق به تمام مردمه ونباید یارانه هیچکس قطع بشه چون تمام مردم چه مرفه و چه فقیر از این آب و خاک سهم میبرند به مردم چه ربطی داره که دولت به علت ضعیف شدن به خاطر تحریمها مجبوره نفت70دلاری بفروشه دولت نباید فشار ناشی از این ضرر رو به دوش مردم بندازه در حالی که آقا زاده ها در حال عکس انداختن با ماشین چند میلیاردی و فخر فروختن به بقیه مردم هستن....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
0
9
به نظر من بحث یارانه از اولش کلا اشتباه بوده است و در ادامه مسیر مطمئن باشید برنامه دولت در نهایت حذف همه دهکهاست، ممکن است تدریجی از بالا به پایین باشد و شاید هم یکجا، اینو شک نکنید.
اما در ارتباط با حذف تدریجی دهکهای بالا آیا واقعا مکانیسمی وجود دارد که بتواند کل درآمدها و دارایی های اشخاص را بنمایاند؟ من افرادی می شناسم در این دارو دنیا چیزی ندارند ولی در سیستم دولت شاید جزو دهکهای بالا محسوب بشوند مثل بسیاری از کارمندان رده بالا و مدیران که درآمد ظاهری خوبی دارند و بعضا شاید برای خودشان خونه هم ندارند. برعکس روستاهایی می شناسم زمین در آنجا متری خدا تومن حتی از خیلی از شهرهای بزرگ هم گرانتر و در این روستاها افرادی هزاران متر زمین بی سند رسمی (قولنامه ای) دارند که در هیچ جا ثبت نشده و معاملاتشان نیز خودمانی و بدون مالیات و ثبت. از طرف دیگر افرادی هستند پول درشتی در بانک یا جای دیگر دارند بدون داشتن درآمد و ....
بطور خیلی خلاصه دولت در آینده همه دهکها را حذف می کند. کاری باید بکند خدمات ارائه شده به مردم را به قیمت واقعی (تمام شده بدون ریخت و پاش و اعطای پاداشهای میلیونی و چند صدمیلیونی به مدیران و کارکنان بخشهای خدماتی و ..... نیز نه به قیمت جهانی) به مردم عرضه کند. چرا که درآمد اکثریت مردم ما جهانی نیست و در مورد بحث انرژی ما سرمایه ملی و خدادادی خودمون را نباید با قیمت جهانی به خورد مردم بدهیم ولی با اعمال محدودیتهایی برای افراد پرمصرف موافقم. ناگفته نماند الگوهای مصرف ارائه شده کپی برداری شده صرف از سایر کشورهاست که اصلا همخوانی با شرایط آب و هوایی و نیز ساختمانهای کشور ما ندارد.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
3
14
اینکه حذف یارانه اقشار بی نیاز جامعه کار خوبی است یا نه مسلما کار خوبی است ولی مشکل اینجاست که در کشور ما اطلاعات درآمدی افراد به طور کامل در دستگهاها وجود ندارد و اینکه دولت بتواند از این طریق اقشار مرفه جامعه را شناسایی کند خیلی مشکل است و ممکن است در حق عده ای از جامعه ظلم شود کما اینکه در بحث سهام عدالت بدلیل نبود اطلاعات بی عدالتی های زیادی صورت گرفت ضمنا باید داراییهای افراد نیز مد نظر قرار گیرد نه صرفا درآمد خانوار .
اگر در این ترافیک گیر بیفتید، زندگی‌تان متوقف می‌شود! (عکس) ناگفته‌هایی از مزایده زباله در ایران / پول‌سازی ۱۰ میلیارد دلاری آشغال‌ها در سال پزشکیان : امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ این موضوع با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ عکس خواهد داد هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت معاون وزیر کشور : طرح نور با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد / یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح مخالفتی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند خبر خوش بانک جهانی برای ایران کفشور های سال 1403 به قیمت درب کارخانه احتمالا تعطیلی شنبه بر پنجشنبه‌ چربیده است مقام ارشد ارتش روسیه بازداشت شد دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسراییلی دانشگاه های آمریکا تا اوضاع غزه پوتین با هوش مصنوعی بازیگر فیلم زندگینامه خودش شد (+عکس) رئیس دیوان عالی کشور : حجاب در ایران قانون است و همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است رازی که «هوش مصنوعی» دربارۀ این نقاشی 500 ساله کشف کرد
وبگردی