۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۰
کد خبر ۳۶۹۹۵۰
تعداد نظرات: ۸۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۱۷-۰۹-۱۳۹۳
کد ۳۶۹۹۵۰
انتشار: ۱۱:۰۹ - ۱۷-۰۹-۱۳۹۳
نکته ای درباره یکی از ارقام مهم بودجه 94

افزایش یکسان حقوق کارکنان دولت عادلانه نیست!

اگر دولت به دلیل کاهش قیمت نفت نمی تواند افزایش 20 درصدی را اعمال کند می تواند برای گروهی 20 درصد ولی برای شماری از واجدان حقوق بالا تنها 10 درصد در نظر بگیرد و همین 14 درصد توزیع شود.
عصر ایران- با این که قانون بودجه موارد متعددی را در بر می گیرد اما از نگاه کارشناسان و مردم، چند عدد خاص به عنوان شناسه های بودجه سالانه شناخته می شوند.

قیمت پیش بینی شده هر بشکه نفت، قیمت هردلار یا در واقع معادل ریالی هر دلار و میزان افزایش حقوق کارکنان در این زمره اند و به همین سبب در میان انبوه اوراق و ارقام واعداد بودجه و قطاری از صفرها و درصد ها و محاسبه ها - که فهم جزییات آنها از عهده کثیری خارج است - این چند عدد استحراج می شود که خود گویای بسیاری از واقعیت های اقتصادی در سال مورد نظر قانون بودجه است.

با این نگاه آنچه بیش از هرنکته ای دربودجه 94 جلب توجه می کند قیمت هر بشکه نفت است که نه 100 دلار و 90 دلار و 80 دلار مانند سال های گذشته که 72 دلار تعیین شده است. یعنی باید کمربندها را محکم ببندیم. یعنی ریخت و پاش ها و اختصاص بودجه های غیر ضرور هیچ توجیهی ندارد.

قیمت هر دلار 2850 تومان تعیین شده است. بیش از سال پیش که طبیعی هم هست چون بخشی از کاهش شدید قیمت نفت – مهم ترین منبع درآمدی کشور- باید به این وسیله جبران شود.

خیل کثیر کارکنان دولت اما نگاه به میزان افزاش حقوق کارکنان دارند. با این که پیش تر اعلام شده بود و آقای دکتر نوبخت هم در پنجم آذرماه تصریح کرده بود«به اندازه نرخ تورم خواهد بود» اما میزان افزایش حقوق کارکنان 14 درصد اعلام شده که از تورم پیش بینی شده 6 درصد کمتر است. هر چند معمولا نرخ تورم با احتساب سبد کالاهای پرمصرف و با یک مبداء خاص تعیین می شود و در عمل بیشتر است. از سوی دیگر صندوق بین المللی پول نیز پیش بینی کرده است نرخ تورم در سال آینده کمی بالاتر از 20 درصد خواهد بود و علت آن نیز تلاش دولت برای خروج اقتصاد از رکود است.

با این توضیحات روشن است که افزایش 14 درصدی حقوق کارکنان دولت قدرت خرید آنان را در مقابل تورم 6 درصدی حفظ نخواهد کرد و حداقل 6 درصد از آن می کاهد.

با توجه به کاهش شدید قیمت نفت نمی توان شعار داد و گفت به جای 14 درصد 20 درصد زیاد کنید که مستلزم برداشت دولت از بانک مرکزی است که خود تورم زاست و دود آن به چشم همین حقوق بگیران می رود. اگر 20 درصد اضافه شود و تورم به 30 درصد برسد باز کارکنان بازنده اند. ضمن این که می دانیم واقعا عملی نیست و نمی توان چنین مطالبه ای داشت و تنها به کار مخالفان دولت می آید که از این نمد برای اهداف سیاسی خود کلاهی بدوزند.

از سوی دیگر نمی توان این موضوع را کم اهمیت دانست چون تورم سفره ها را کوچک می کند.

راه حل بینابینی اما هست که با روح عدالت مورد انتظار از دولت اسلامی هم نزدیک تر است. همین 14 درصد اعمال شود اما به عنوان برآیند نه برای همه یک سان. اعمال افزایش 14 درصدی یعنی مدیری که ماهانه 3 میلیون تومان دریافتی دارد 420 هزار تومان بیشتر بگیرد و کارمند عادی که 800 هزار تومان حقوق می گیرد 112 هزار تومان و این به رغم ظاهری از عدالت، عادلانه نیست.

بر این اساس می توان پیشنهاد کرد همین افزایش 14 درصدی اعمال شود اما نه برای همه کارمندان بلکه به صورت متوسط و از عددی به بالا 10 درصد و از عددی به پایین 20 یا 19 درصد که معدل همین 14 درصد حاصل شود در حالی که قدرت خرید کارکنان نیز تا اندازه ای حفظ شود.

به این ترتیب برای حقوق 3 میلیونی افزایش 10 درصدی اعمال می شود که باز 300 هزار تومان خواهد بود و برای حقوق 800 هزار تومانی 20 درصد که 160 هزار تومان افزایش خواهد بود.

درست است که گفته اند «ظلم بالسویه هم عدل است» اما دراین مورد خاص نمی توان بالسویه عمل کرد.

این راهکار نه هزینه ای را متوجه دولت می کند و نه غیر عملی است و نه تورم زا. به روح عدالت هم نزدیک تر است.
برچسب ها: افزایش حقوق ، بودجه 94
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۸۶
در انتظار بررسی: ۴۶۳
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
186
515
نظر منطقی ای به نظر میاد. امیدوارم بررسی و اعمال شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
در صورت اجرای درست منطقی است مگرنه من مطمئنم اگر تقسیم بندی بشه هممون همون 10 در صد هم زیاد نمیشه مثلا می گن برای زیر 500 هزار تومان 20 برای بالای اون 10 تجربه این عدالت ها رو زیاد داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
دستمزد تابعی است از عوامل مختلف لذا تفاوت در سطوح دستمزد امری منطقی و طبیعی است.
در صورت پذیرش پیشنهاد ارایه شده باید یپذیریم که سطوح پایین دستمزدها به تدریج به سطوح بالایی نزدیک تر شود و نهایتا برابر شوند.
بدیهی است در این صورت رقابت معکوس شکل خواهد گرفت و همه به دنبال قرار گرقتن در مشاغل با ریسک پایین و راحتتر خواهند رفت.
با این پیشنهاد کمونیستی به شدت مخالفم بهتر است یک بار برای همیشه با اجرای دقیق و جدی طرح طبقه بندی مشاغل در همه سطوح و دستگاهها اعتراضات موجه جامعه کارمندی را برطرف و از ارایه طرح های احساسی و بی منطق جلوگیری کنیم
محمد
| Netherlands |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
1% فكر كن مديري كه 3 ميليون ميگيره با همچين طرحي موافقت كنه...!
زهي خيال باطل...
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
عصر ایران واقعا برات متاسفم!
آقا جان این که میگی نوک دماغ دیدن هست.
یعنی اگه بخوان هر سال این کار رو بکنن خود این کارمندهای نوپا بعد از ده سال تازه میفهمن چه اشتباهی کردن و حقوقشون بالا برو نیست.
درضمن توی محاسبه حقوق بین مدیر و کارشناس با سابقه یکسان مگه چقدر اختلاف هست؟ بیشتر از 500 نیست.
این سابقه هست که اختلاف رو به وجود میاره.
يه كارمند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
ايها الناس اين 14 هم به برخي بند هاي حقويقي اضافه ميشه نه همش
عملا دريافتي ماها سال بعد حدود 10 درصد اضافه ميشه
اين و بذارين كنار تورم و افزايش حقوق هاي سال هاي اخير تا متوجه بشين كمر كارمندارو شكوندن
بابا كافر نيستيم كه كارمنديم
كار مي كنيم باور كنيد اين نگاهي كه به كارمند وجود داره حداقل بخش اعظمش به سيستم و مديران برميگرده و كارمندي مث من بيچاره اي بيش نيست
آقايون مطلع باشند اين ظلم است و اين ظلم باعث فساد مي شود
خدا به داد برسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
98
202
درست است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
صد در صد سال به سال هم فاصله كارمند و مدير اضافه ميشه . فقط يه حساب و كتاب ساده نشون ميده توي 5 سال چجوري فاصله زياد ميشه. ما نميگيم مدير و كارمند يه ميزان حقوق بگيرند اما ميگيم به يك ميزان افزايش حقوق پيدا كنند . مگه شير يا ماست يا هرچيزي كه من كارمند ميگيرم ارزون تر از اونيه كه مدير ميگيره كه بايد حقوق من كمتر افزايش پيدا كنه ؟؟!! خواهش ميكنيم يكي به داد ما برسه و به درد دل كارمند ها توجه كنه.
کارمند
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
11
369
ما کارمندا خیلی وقته از تورم عقب افتادیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
دقيقا موافقم. مخصوصا از موقعي كه دلار از 800 تومان اوج گرفت تا حالا. كاسبها و شغل آزاديها به همون ميزان رو جنس هاشون كشيدن اما حقوق كارمند به ميزان هر ساله اضافه ميشه. خداوكيلي اين انصافه ؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
32
211
ای بابا این چند سال اینقدر اینجوری بمون ظلم شده که نگو. من نمیدونم با کدوم منطق و عدالت حقوق من 850 هزار تومانی با حقوق مدیر کل8.5 ملیون تومانی باید یکسان افزایش پیدا بکنه؟
Mehbod
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
61
145
صحبت از عدالت می کنید ! عدالت یعنی به اندازه پولی که می گیری کار کنی ! یک نظر سنجی انجام بدهید که مردم در مراجعه به مراکز دولتی از نحوه ارایه خمات چقدر راضی هستند ! سیستم اداری دولتی ما از ژاپن سومین قدرت اقتصادی جهان بزرگتر است ! ولی بهره وری آن چقدر آست ؟! تمام فساد ها ، اختلاس ها در همین سیستم فاسد دولتی رخ می دهد ! بیش از 40 سال است که درآمد خدادای نفت در همین سیستم دولتی حیف و میل می شود ! عدالت آن است که در بازه زمانی 5 ساله از حجم این سیستم حداقل 60 درصد کاسته شود ! بیشتر بودجه دولتی در راه آموش و بهداشت و حفظ محیط زیست به نحو بهینه ای هزینه شود . دولت الکترونیک تا بالاترین حد گسترش یابد . کار به خود مردم سپرده شود و در کنار آن قوانین و مقررات پیشرفته ای برای حفظ حقوق مردم و مصرف کنندگان کالا تنظیم شود . در آن هنگام دیگر رتبه فساد در ایران 133 نخواهد بود !
پاسخ ها
کارمند مظلوم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
حالا شما نمی خواد نظر بدی نوبت حقوق کارمندان میشه یادتون افتاده که خدمت درست انجام نمیشه؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
شما خودت داری جواب خودت را میدی. دلیل همه اینها که گفتی همین حقوق بخور و نمیره که به کارمندای دولت میدن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
9
206
یعنی مرتضوی سرکارش بود امسال 9 میلیون به حقوقشون اضافه می شد.البته بجز پاداش سالیانه مدیریت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
42
105
باسلام موافق هستم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
40
108
شما ... هم مثل محمود کارشناسی می کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
بجای اینکه برای بالا بردنش پیشنهاد بده و یه راه درست پیدا کنه برای اینکار اومده راحتترین راهو انتخاب کرده واقعا از عصر ایران توقع چنین کارشناسی ابلهانه ای نداشتم.
کارمند
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
12
117
با سلام . من در یکی از شرکت های نیمه دولتی بزرگ شاغلم . این مطلب درد همه کارمندانست . روسا و مدیران روز به روز با دریافتی های کلان بی نیاز تر و کارمندان به مراتب مشکل دار تر می شوند. این قضیه روحیه کاری را ویران کرده و در حال زیاد نمودن فاصله طبقاتیست . چرا با مدرک لیسانس و سابقه کاری تخصصی در صنایع خودرو سازی و غذایی و سر انجام نیروگاهی ،و با تسلط به زبان انگلیسی ، اینجانب یک سوم مدیری حقوق میگیرم که همین سطح را نداشته و در حال قویتر شدن طبیعی بواسطه این مسائل است . خوتهش میکنم چاپ کن عصر ایران .
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
شما کارمند عزیز، هنوز نمیدونی که نیمه دولتی نداریم؟!
شما توی شرکت خصوصی کار میکنید و اونجا هرکی هرکی هستش. والا توی کارهای دولتی حقوق ها اکثرا با قواعد بالا میره که سابقه کار حرف اول رو میزنه و دو فرد هم سابقه که یکی مدیر باشه، اختلاف بیش از 500 تومن نداره.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
مساله اصلی درصد افزایش هست که باید پیگیری بشه. نه اینکه عصر ایران بیاد و کارمندها رو به جان هم بیندازه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
26
76
خداوکیلی عجب نظر منطقی داده ای ولی کو گوش شنوا؟ اگر چنین بشود مدیر 3 میلیونی، کارمند 800 هزار تومانی را هر روز سرکوفت می زند که حقوق تو 800 هزار تومنیه 20 درصد اضافه شد، و حقوق من 3 میلیونیه 10 درصد اضافه شده!!!!کاش گوش شنوایی باشد و تدبیری اندیشیده شود که اینگونه بشود ولی نرود میخ آهنین در سنگ!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
14
63
کو گوش شنوا؟
سامان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
13
78
واقعا عجب راه حلي !!!

اولا واقعا هيچ بندي در بودجه نبود كه لايق انتقاد باشد و ثانيا 14 درصد با 16 يا 17 درصد فرق چنداني نميكنه و مشكل كارمندان و كارگران بالاتر از اين حرفهاست.

اما در مورد راه حل بدوي ارائه شده هم بنظرتون چطوره اصلا به همه مساوي حقوق بدهند همه هم در يك محله و شهر و يك مدل زندگي كنند يا مثل كشور هاي كمونيستي يا كوبا اصلا ارزاق مورد نياز هر كسي را ماهيانه به او بدهند ديگه حقوقي هم لازم نباشه پرداخت بشه .
از ارومیه
Germany
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
6
56
در مورد افزایش حقوق کارکنان خوب گفتین . واقعا واقعی بود . ولی در مورد افزایش قیمت نان که به گفته دولت 30% باید باشد ، در جای خود همخوانی با افزایش حقوق کارکنان ندارد . از طرفی دیگر از دولت بپرسید زمانی که افزایش قیمت نان را 30% اعلام میکند ، در ارومیه به چه مجوزی شورای آرد و نان این شهر 42% قیمت نان لواش را افزایش میدهد ؟ بنده خودم با شورا صحبت کردم که نرخ دولت را گفتم در جواب گفتند که دولت را ول کن .قیمت همین .لطفا مطرح نمایید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
همین دیگه دولت این ور سال خودش همه چیز رو افزایش میده وسال بعد حقوقها رو 14 در صد افزایش میده یعنی تورم امسال هیچ سال بعد که 14 درصد اضافه میشه به امسال
ناشناس
United States of America
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
143
72
برادر عزیز کسی که حقوقش بالاست یه عمر تجربه یا تحصیل پشتشه
اتفاقا عین عدالته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
تحصیل بعضی ها با پول بیت المال
Kamy
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
عزیز من اگه کارمند دانشگاه باشی حرفتو پس می گیری. اینجا یک هیات علمی با مدرک فوق لیسانس یا دکتری بالای 4-5 میلیون حقوقشه اما کارمند غیر هیات علمی با مدرک دکتری 2 میلیون نهایت حقوقشه....
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
36
88
روش احمدی نژادی!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
زنده باد احمدی نژاد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
27
49
رحمت بر پدر و مادرت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
مثبت را فقط به این دلیل دادم که با «رحمت برپدر و مادرت» مخالفت نکرده باشم و گرنه با نظر داده شده در متن خبر کاملا مخالفم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
3
27
ظلم ظلم است و در اسلام نکوهش شده و مقابل و ضد آن عدل و عدالت است بنابراین این ضرب المثل که منع آن نامشخص است را نباید در جامعه اسلامی بیان کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
2
65
من کارمند صدا وسیما در کرمانم و کمتر از یک میلیون حقوق میگیرم با این افزایش که زندگی ام نمیگذرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
مگر صدا و سیما جزء دولت محسوب می شود؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
13
66
یعنی تورم برای مدیران 10% و برای بقیه 20% است.
این خلاف قانون است
دولت موظف است بر اساس میزان تورم حقوق همه را افزایش دهد. حداقل افزایش باید میزان تورم باشد و اگر میخواهد در حق بعضی لطف کند کف افزایش را 14% بگیرد و از بعضی را بیشتر افزایش دهد.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
33
44
راهكار خوبي پيشنهاد كرديد، مرحبا ولي كو گوش شنوا....
رضا
France
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
14
58
نتیجه این کار کاهش کارکرد کارمندان و افزایش فساد اداری هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
12
37
اگه کسی بتونه این مطلب رو به اقایون پر مدعا بفهمونه
البته همین اقایون نمی خوان حقوق کارمند معمولی به مدیراشون نزدیک بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
5
48
علاوه بر آن مگر کارمندان یکسان حقوق می گیرند.
مثال
یک لیسانس کارمند در آموزش و پرورش
بعد از 30 سال کار با 1700000 تومان
بازنشسته می شود و لی همین آدم با کار کمتر در آمورش عالی با 3500000 بازنشسته می شود.
معین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
14
62
متاسفانه آقای روحانی با این رفتارها خلاف شعارها و وعده هایی که به حامیان خود داده اند حرکت میکند.
جمشيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
3
31
وقتي اين افزاريش ها نا عادلانه و فقط براي كارمندان رسمي است چه فايده و فقط باعث شكاف طبقاتي در همان طبقه كارمند مي شود.
درواقع بجز افزايش حقوق ابتداي سال مابقي مزاياي كارمندها تبعيض آميز است.
اينم چاپ نكنيد!
كارمند
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
8
45
واقعا حرف دل ما كارمندا رو زدين. من خيلي خوب احساس مي كنم كه نمي تونم خريد كنم. خيلي زندگي سخت مي گذره همه اميدم به رفع تحريم و گرش سرمايه خارجي و در نهايت افزايش ارزش رياله. خيلي پشيمونم استخدام دولت شدم. ناشكري نمي كنم ولي نه فرمول حقوق نه فرمول ارتقاء كاركنان دولت شامل خبره عالي ارشد و نه اضافه كار و مزايا عادلانه نيست هر كسي پست بهتر داره افزايش سالانه بهتري داره هر كي هم نداره تكليفش معلومه. دولت بايد به فكر افزايش قدرت خريد طبقه متوسط كه شامل كارمندا ميشه باشه. و دست دلال ها و واسطه ها رو كوتاه كنه. از توليد كننده حمايت كنه. جلوي قاچاق كالا رو بگيره.
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
18
29
من نمی دونم واقعا پیشنهاد عالی شما که با هر عقل سلیمی جور در میاد چطور تاحالا به فکر دولت مردای ما از گذشته تا به امروز نرسیده؟ یکی از دلایل اختلاف طبقاتی همین نا عدالتی هاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
34
23
با این روند در چند سال آینده اختلاف حقوق بین مدیران و کارکنان از بین خواهد رفت و چه بسا کارمندان از مدیران پیشی بگیرند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
1
80
یه کار دیگه هم میشه کرد. اگر دوستان ناراحت نمیشن و اهداف عالیه و کاربردیشون متضرر نمیشه به مقدار جزیی از بودجه بنیاد سعدی و موسسه جناب آقای مصباح و کمک به کشورهای هدف و ..... کم کنن بدن به کارمندای بدبخت!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
40
34
من با این نظر موافق نیستم . این درست کاریه که آقای احمدی نژاد با اعضای هیات علمی دانشگاهها کرد و نتیجه این شد که سالهای اخر دوران ریاست جمهوری ایشان اساتید دانشگاه حقوقی نه در شان اصلی خود دریافت میکردند و طوری شده بود که حقوق یک استاد با اون همه مسولیت که داشت معادل حقوق کارمندی شده بود که از صبح تا شب از بیکاری خمیازه میکشید. همین مسائل کم کم به فرار مغزها منجر میشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
10
29
این پیشنهاد در واقع همان افزایش پلکانی است که در زمان احمدی نژاد مطرح و در مواردی اجرایی شداما تجربه موفقی نبود. چرا که اگر تفاوت در حقوق کارکنان را برحسب مدرک، تجربه و مسئولیت های آنها عادلانه بدانیم، افزایش حقوق همه با یک ضریب نیز عادلانه خواهد بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
27
16
پيشنهاد بسيار منطقي و عادلانه اي است. از دولت محترم انتظار توجه به اين پيشنهاد را داريم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
14
37
قدری منطقی فکر کن بعد نظرت را اعلام کن. آن کسی که 3 میلیون حقوق می گیرد افزایش 420 هزار تومانی نخواهد داشت مثل اینکه حقوق نمی گیری!! چون اولا افزایش 14 درصدی به کل اجزای حقوق تعلق نمی گیرد یعنی اگر 14 درصد تصویب شود به کل حقوق 11 درصد افزایش تعلق می گیرد که تا اینجای کار 100 هزار تومان از پیش بینی جنابعالی کمتر است ثانیاً کسورات حقوق این شخص به قدری بالاست که در نهایت شاید 220 هزار تومان عایدش شود پس درست حساب کن و ببین برای آن فردی که 3 میلیون حقوق نیز می گیرد این رقم افزایش خیلی زیاد نیست و دردی را
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
به فرض اینطوریکه میگی باشه بازم همه اینایی که گفتی در مورد اون کارمند حقوق پایین هم اعمال میشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
5
21
باتوجه به وعده هاي انتخاباتي واعمال قانون گرايانه دولت فقط درزمينه اعمال ساعت قانوني کارو... تحقق پيداکردزمانيکه نوبت به افزايش حقوق کارمندانرسيد کمترازقانون چه معني ميتواندداشته باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
12
30
با این استدلال تا همین حالا هم باید 3 میلیون تومان مدیر را با 800 هزارتومان کارمند ساده جمع کرده و حاصل آن را تقسیم به دو می کردند که بشود 1،900،000 تومان و همان را هم به مدیر و هم به کارمند ساده می دادند تا جامعۀ بی طبقۀ توحیدی مورد نظر درست شود! در این صورت البته چون "گر حکم شود که مست گیرند، در شهر هر آنچه هست گیرند" ، باید در آمدهای میلیاردی و 3000 میلیاردی هم در این محاسبه وارد شود که شدنی نیست. بروید فکر بهتری یاد بگیرید و گدائی را به اشتراک نگذارید.
عامر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
1
24
با افزایش 200تومنی ارز قیمت ریال 8% افت میکند.بعلاوه تورم 30 درصدی موجود حقوق بگیر جماعت سفره اش خالیتر میشود .بازنشستگان شامل ظلم مضاعفند .اختلاف حقوق شاغل و بازنشسته درد بزرگی است خصوصا اکثریتی که درامدشان فقط حقوق بازنشستگی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
3
18
آیا سهم کارگران بازهم توی این بودجه صفر است ؟
سامان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
1
26
كاش بجاي اين مطلب مي نوشتي بودجه فلان موسسه صرف خريد بخاري براي مدارس روستاها وشهرهاي سرد بشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
5
26
عزيز جان بنده بازنشسته ام
ولي اين روش عين عدالت است فقط بحث مديران نيست شما اگر كارمندي با بيست سال سابقه وغير مدير را فرض كنيد حقوقش بيش از كارمند مثلا دوساله است حالا درصد افزايش اين دو از نظر مبلغ مشخص است فرق دارد اتفاقا اينجا ظلم است كه اگر به كارمند دو ساله مبلغ ودرصد بيشتري از كارمند 20ساله اضافه شود درست عين اشتباهي كه در سيستم پلكاني دولت قبل انجام شد
در خصوص مديران هم اگر پرداخت هاي متفرقه نظارت وكنترل شود تفاوت حقوق حقشان(اگر با شايستگي مدير شده اند)است.سعي شود جلوي پرداخت هاي خارج از فيش گرفته شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
كاملا موافقم
عمو عبداله
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
6
21
نوشیروان عادل را در شکارگاهی صید کباب کردند و نمک نبود. غلامی به روستا رفت تا نمک آرد. نوشیروان گفت نمک به قیمت بستان تا ظلمی نشود و دهی خراب نشود. گفتند از این قدر چه خلل آید؟ گفت بنیاد ظلم در جهان ابتدا اندکی بوده، هر که آمد بدو مزیدی کرده تا بدین غایت رسیده.

این نظر شما که حقوق های بالا 10 درصد افزایش حقوق داشته باشند عین بی عدالتی و مصداق حکایت بالاست که اگر اجرایی شود مطمئنا چند سال بعد همین 10 درصد راهم بر می دارند. مثل یارانه ها وقتی هدفمند شدند اول گفتند به همه می دهیم اما حالا می گویند ظلم است که به همه بدهیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
حرف حق كه جواب نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
5
30
دولتیا با حقوق میلیونی چه میدونن کارمندا چی میکشن.تورم 20 یا 30 یا 50 چه فرقی به حال اونا داره.دلتون خوشه.ما به گدا پروری عادت داریم
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
26
23
فردی با سابقه بالای 25 سال اکنون 3 میلیون می گیرد فرد دیگری با سابقه 5 سال 1.2 میلیون
تحصیلتشان نیز یکی است.
فرد با سابقه بدلیل فرزندان بزرگ و احتمالا نوه خرجش بسیار بیشتر از فرد با سابقه کمتر است. پس لطفا از این تزهای صدمن یک غاز ندهید.
اصلا حقوق را اضافه نکنید بلکه عرضه دارید تورم را کنترل کنید. الان داشتن تورم یم فرض ثابت شده برای دولت در آمده است. این یعنی فاجعه.
اینهم به خاطر آنست که متاسفانه اقتصاددانهایی که بر اقتصاد کشور چنبره زده اند هیچگاه تغییر نکرده اند حتی با انقلاب اسلامی نیز همانها مانده اند و بلایی را بر سر کشور آورده اند و خواهند آورد. تمامشان را باید از کار برکنار کرد و کار را به جدیدترها سپرد که دل به اقتصاد غربی نسپرده باشند.
معلم بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
9
18
این یک پیشنهاد از طرف دولت است که باید در مجلس شورای اسلامی تصویب شود خدا را چه دیدی اومدیم نمایندگان مجلس یه دفعه اوضاع معیشتی کارمندان را درک کردند واین پیشنهاد دولت رابا 20درصد تصویب کردند . شاید این اتفاق بیفتد!شاید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
2
19
ما که حقوق را همینجوری که شما میگین عدالت هستش هر سال میگیریم و افزایش حقوق داریم، اینکه شما میگن قانون عدالت نیست اشتباه، میتونین قانون وزارت کار مطالعه کنید 17% که اعلام میشه برای حداقل حقوق و برای حقوق بالاتر همیشه درصد پایینتر ، همین الان یک سر به سایت وزارت کار بزنید و قانون کامل مطالعه کنید ، متوجه میشین که اشتباه میکنین
البته باید ببینی وقتی توی 3 سال قیمت همه چی 200% بالا رفته، حالا این 17% و20%،10% کجای زندگی یک کارمند میگره !!!
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
6
27
سلام ،بااين كار سابقه ،مدرك و پيشينه افراد و عمر تلف شده تكليفش چه مي شود ،بالاخره همه بايد اين راه را طي كنند.اين پيشنهاد كاملا غير كارشناسي وديمي است .البته حقوق من زير 2ميليون است با 28 سال سابقه.
فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
9
23
سال گذشته بسیاری از شرکت های دولتی علاوه بر افزایش حقوق سالیانه
راسا وبه صورت مخفیانه نسبت به افزایش حقوق وترمیم حقوق کارمندان خود اقدام کردند وکارمندان وزارت بهداشت هم با طرح ارتقا سلامت شامل افزایش حقوق دوبرابری شدند ودراین بین فقط فرهنگیان با بالاترین مدرک تحصیلی کمترین حقوق را دریافت میکنند ومطالبات امتحانات واضافه کاری ازسالهای گذشته دارند که هنوز پرداخت نشده واین درحالی است که دربودجه 94 برای بعضی موسسات شخصی میلیاردها تومان بودجه درنظرگرفته شده است که اصلا عادلانه نیست وظلم مضاعفی است که به فرهنگیان شده است وکاسه صبرآنها را لبریز کرده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
6
38
از آنجا كه بيشتر كاركنان دولت كارمند بدون پست هستند تا مدير ، مشخصه كه اكثر كارمندان با نظر شما موافقند و اين دليل بر درستي نظر شما نيست. مثلا" اگر قرار باشه كه يك نظرسنجي بگذاريد كه آيا موافقيد اموال كساني كه بالاي 1 ميليارد سرمايه دارند بين همه مردم تقسيم شود اكثر مردم جواب مثبت ميدهند چون اكثر مردم ميلياردر نيستن ولي اين كه اكثر مردم جواب مثبت ميدن دليل بر درستي مصادره اموال سرمايه دارها به نفع مردم غيرسرمايه دار نيست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
4
38
روش پیشنهادی در این نوشته پس از چند سال تفاوت حقوق ها را از بین خواهد برد.
این هم عدالت نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
1
13
بهتر بود شما در یررسیتون نقش مالیات روهم درنظر میگرفتید چون مالیات بصورت پلکانی بر حقوق وضع میشود و از طرفی یکی از درآمدهای دولت اخذ مالیات میباشد درنتیجه هرچقد حقوق بالاتر باشد سهم مالیات دولت هم بیشتر است.
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
0
27
كاش يك نفر از حقوق بازنشستگان دفا ع ميكرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
1
20
نویسنده محترم هم مثل بسیاری دیواری کوتاه تر از کارکنان دولت ندیده اند که این بحث را برخلاف ضوابط قانونی و به منظور انحراف اذهان از اصل موضوع که تخطی دولت در رعایت حقوق کارکنان است، مطرح کرده اند. ایکاش بجای توجه به این تفاوتهای کم مقدار که البته از منطق عادلانه ای در رعایت قانون نظام هماهنگ خدمات کشوری بر خوردار است، به موارد دیگری ازجنس موارد ذیل عنایتی میداشتند:
1- عدم تناسب دریافتی قاطبه کارکنان و بازنشستگان کشوری با هزینه های حداقلی و ریزش فوج فوج آنان به دامن فقر در سایه تورم لجام گسیخته.
2- رابطه فساد اداری و سطح معیشتی کارکنان و رواج بی انگیزگی و تخلف .
3- تفاوت فاحش دریافتیهای رسمی و غیر رسمی گروهی از شاغلان و بازنشستگان با موارد مشابه شان به لحاظ تخصص و سابقه در بدنه قوه مجریه و قوای دیگر.
4- محدودیت دریافتی بازنشستگان فقط به حقوق و چشمداشتی که تنها میتوانند به افزایش معقول و قانونی سالانه داشته باشند، برای آنان که صادقانه عمرشان را وقف خدمت در دولت کرده اند و در عوض بطور مستمر فقیرتر میشوند.
5- عدم وجود ساختار صنفی مدافع حقوق کارکنان و بازنشستگان در کشور .
6- وجود رگه هائی از نگاه امدادی و خیریه ای به جماعت کارکنان و بازنشستگان دولتی.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
11
4
پیشنهاد خوبیست.
اصغر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
2
16
نويسنده اين مطلب به اين فكر نكرده كه تعداد مديران و تعداد ساير كاركنان يكسان نيست!!!!
مثلاً در اداره ما 20 مدير داريم و 1000 نفر ساير كاركنان
اونوقت افزايش 14 درصدي رخ نميده و ميشه نزديك 19 درصد
سلیمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
4
29
همین نگرش در دولت قبلی بود که باعث شد حقوق فوق دیپلم از فوق لیسانس بیشتر شود. موضوع نویسنده محترم ظاهرا عقلانی به نظر می رسد ولی در عمل کاملا غیر منطقی است. طبق قانون یک ضریب حقوق وجود دارد که هر سال افزایش می یابد. این چه منطقی است که می گوید من کارمند چه فرقی با فلانی دارم؟ اگر این گونه است چرا افراد دنبال تحصیل و تلاش می روند به همه حقوق یکسان بدهید و خلاص!
محمد ازاصفهان
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
0
20
باسلام درقانون مديريت خدمات كشوري آيتمي دراحكام كارگزيني كارمندان وجوددارد به نام تطبيق كه اين آيتم مقدار ثابتي است ومشمول افزايش حقوق ساليانه نمي شود بنابراين با درنظر گرفتن اين موضوع افزايش حقوق كارمندان اسما" 14 درصد ولي عملا" كمتراز 10 درصد خواهد بود كه بااحتساب تورم ناشي از افزايش قيمت نان - حاملهاي انرژي وقبوض افزايش مذكور 5- (منفي پنج) درصدخواهد بود قابل توجه آقاي دكتر نوبخت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
11
9
پیشنهاد عصرایران درشرایط فعلی بجاست بویژه برای بازنشستگان که کسانی دریافتی پایینی دارند14درصدرقمی نمیشود ولی کسانیکه دریافتی بیش ازیک یادومیلیون وبیشتردارند14درصدرقمی قابل ملاحظه ای میشود. برای توزیع عادلانه بهتراست برای بازنشستگان دریافتی هایشان راگروه بندی کردمثلاً500هزارتایک میلیون تومان 25درصد - یک تادومیلیون تومان 20درصد - دومیلیون تاسه میلیون تومان 15درصد - سه میلیون ببالا10درصداضافه حقوق دریافت کنند.
کارمند
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
5
19
طنز بسیار زیبایی بود،متشکرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
5
14
پس عدالت یعنی چی ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
2
7
در سناریوی اول 420+112=532 می شود در حالیکه در سناریوی دوم 300+160=460 حاصل می شود. یعنی در سناریوی دوم (بقول شما عادلانه!) دولت 72 هزار تومان کمتر می پردازد (پس هزینه ای به دولت تحمیل نمی کند که هیچ بلکه سودآوری هم دارد).
ضمنا هرکه بامش بیش برفش هم بیش!
همایون
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
2
8
عزیزان تا زمانی که انگیزه در کارمند و کارگر وجود نداشته باشد که یکی از عوامل آن اجحاف و بی عدالتی در دریافت حق و حقوق است و از طرفی وجدان در میان کاسبان وضع ما همینه کارمند از کارش میدزده کارگر از کارش میدزده و کاسب رعایت انصافو نمی کنه پس خواهشا مشکلو کارمندان نبینین
یاد سریال مدیر کل افتادم متاسفانه جامعه ما داره به آن سو می رود شما از سیستم بهداشت و درمان بگیرید تا نیروی انتظامی و دادگستری و صنایع و ...
عصر ایران لطفا چاپ کن
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
5
24
اگر دولت نمیتونه از پس حقوق مکفی کارمندا بر بیاد حداقل ساعت کارشون رو کم کنه برن سراغ شغل دوم.
سعيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
3
32
پيشنهاد ميكنم بودجه كشورهاي هدف رو به كارمندا و كارگرا اختصاص بديد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
6
25
چرا بعضی از وزارتخانه ها همین چندماه گذشته 30 تا 40در صد فوق العاده ویژه اضاف شد ولی آموزش و پرورش هیچی تفاوت حقوق یک کارمند در آموزش و پرورش با سایر وازتخانه ها بیش از چند میلیون است آیا این احترام و ارزش به فرهنگ جامعه است بی عدالتی تا کجا ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
13
25
عصر ایران معلومه کلی مدیر سایت شما را می خوانند چون روحیه کارمند ستیزی در مثبت و منفی هاشون موج می زند و معلومه کلی حقوق بگیر چند میلیونی داری که هر روز به سایت شما سر میزنند و با افزایش رفاه قشر زیردست خود به شدت مخالفند!واقعا متاسفم برای کسانی که جز خودخواهی و خودپسندی هیچ چیز دیگری براشون مهم نیست هیچیییییی!
رحمتی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
5
58
لطفا به دلتون صابون نزنید کارگر و کارمند با صد درصد افزایش هم نمینونن به تورم و وضعیت معیشتی ایده آل برسن و مطمین باشید که دولت تدبیر و امید که هیچ فقط امام زمان باید بیاد به داد ما برسه ما فنا شدیم
کشف یک «زیستگاه» عظیم در عمق چهار متری خشک‌ترین صحرای جهان 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید طراحی کوپه، قدرت پیکاپ؛ یکی از عجیب‌ترین خودروهای امسال رونمایی شد(+عکس) شهردار تهران: ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید رئیس حزب آینده ترکیه با هنیه دیدار و درباره جنگ غزه گفت وگو کرد نبردی تماشایی در آلیانس آرنا؛ بایرن و رئال در نیمه نهایی به تساوی 2-2 رضایت دادند هزاران کودک بی سرپرست و پناهجو در اروپا ناپدید شده اند پاکستان اولین زیردریایی پیشرفته خود را از چین تحویل گرفت ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است الهلال با شکست الاتحاد راهی فینال جام حذفی عربستان شد خانواده فرانتس بکن باوئر مهمان ویژه دیدار بایرن مونیخ و رئال مادرید (+عکس) آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد کاخ سفید: همچنان با حمله اسرائیل به رفح مخالفیم اعلام زمان اردوی تیم ملی
وبگردی