۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۸۹۱۹۲
تعداد نظرات: ۲۳۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۸ - ۰۹-۰۱-۱۳۹۴
کد ۳۸۹۱۹۲
انتشار: ۲۰:۲۸ - ۰۹-۰۱-۱۳۹۴

آزادی در تسخیر افغان ها/ثبت رکوردی عجیب در استادیوم اول ایران (عکس)

در جریان بازی تیم ملی امید ایران و افغانستان یک اتفاق عجیب دیگر هم رخ داد و آن پر شدن استادیوم ازآدی از تماشاگران تیم حریف بود. این برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران است که استادیوم آزادی از طرفداران تیم حریف ایران پر می شود. عکس هایی که می بینید توسط خبرگزاری ها مخابره شده است.
 عصرایران - در جریان بازی تیم ملی امید ایران و  افغانستان یک اتفاق عجیب دیگر هم رخ داد و آن پر شدن استادیوم ازآدی از تماشاگران تیم حریف بود. این برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران است که استادیوم آزادی از طرفداران تیم حریف ایران پر می شود. عکس هایی که می بینید توسط خبرگزاری ها مخابره شده است.




ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۲۳۶
در انتظار بررسی: ۱۱۱
غیر قابل انتشار: ۷۳
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
80
1587
ارزوی موفقیت برای تیم امید کشورمان و تیم امید کشور دوست و برادر همسایه. امیدوارم فوتبال باعث صلح بیشتر در منطقه بخصوص افغانستان باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
آفرین به ذهنیت شما
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
وقتی ایرانی ها تو استرالیا میرن ورزشگاه و کلی از ورزشگاه رو میگیرن همه به به و چه چه می کنن ولی وقتی که افغانی ها این برادران عزیز ما میان ورزشگاه و کلی از ورزشگاه رو میگیرن یاد تحلیل های عجیب و غریبی می افتیم که چند درصد اینها غیر قانونی اند و چه اثراتی دارن و ...؟؟؟؟؟؟؟


سپاس از دیدگاه خوب شما. کاش همه یادبگیرند
حسن مصور
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
تیم فوتبال امید کشور دوست وبرادر افغانستان نشانه های رو به پیشرفت وتعالی بودن افغانستان وفاقد حاشیه بودن بازی را به نمایش گذاشت از بازی لذت بردیم چون جو دوستی بر بازی حاکم بودوبازیکنان بر خلاف بازیکنان تیم های بزرگسال معصومانه وبدون خطای عمد بازی می کردند واقعاً امید از جمیع جهات بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
حالا شاعر نشو
اين همه آدم به صورت غير مجاز با پول ماليات ما دارن زندگي ميكنن
من كه راضي نيستم
هم باعث نا امني ميشه و هم باعث بيكاري كارگرهاي ايراني هم به خاطر نبود قرنطينه تو مرز باعث شيوع سريع بيماري هاي وارداتي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
کلا هر نظری مخالف افغانی هاست کلی منفی گرفته. این میتونه نشونه این باشه جمعیت اونها تو فضای مجازی حداقل با ما داره برابر میشه. امیدوارم قسمتی از این جمعیت لااقل در خود افغانستان ساکن باشه.
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
472
636
افغانی ها دارن تو ایران زندگی میکنن یا ما داریم در افغانستان زندگی میکنیم و خودمون خبر نداریم !!!!
پاسخ ها
مرتی :)
| United States of America |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
دوست عزیز. افغان ها، یا افغانستانی ها واژه ی صحیح است. افغانی بار توهین آمیز به همراه داره.
همچنین این شرایط البته با دوز کمتر برای تیم ملی کشور خودمون تو خیلی از کشور ها به وجود اومده....
خلیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
افغانی نه ! افغان درسته
خوبه که درست صحبت کردن رو یاد بگیریم
ناشناس
| India |
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
یعنی چی ؟ پس دیگه منبعد "ایرانی ها" هم نگیم دیگه بار منفی داره بگیم ایران ها !
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
مگه به ما بگن ایرانی توهین به ما شده ؟!
ی نسبت به کلمه افغان از نظر ادبی کاملاً درست است دوست عزیز . در ضمن مهمانان قصد رفتن به منزلشان رو ندارند ؟
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
افغان با افغانی چه فرقی میکنه اونوقت ؟!!!!!!!!!
مثل اینکه بگن ایرانی ها . خواهشا جو ندیدن ؟!
محافظه کار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
من سال گذشته سفری به وین اتریش داشتم که اونجا بسیاری از گداهای خیلی کثیف و کریه رو دیدم که مهاجر بودند با ملیت ترکیه...
میخوام بگم که در مقایسه با خیلی از ملیتها، برادران افغان ما حضورشون تو کشورمون مایه افتخاره، چون واقعا سختکوش و پرتلاشند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
موافقم
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
دوست عزیز و اقا خلیلی که ادعای درست صحبت کردن رو دارین اول مطالعاتتون رو بیشتر کنین بعد تهمت و افترا ببندین :
لغت نامه دهخدا

افغانی . [ اَ ] (ص نسبی ) منسوب به افغان و افغانستان . رجوع به افغانستان شود. || ساخته ٔ افغانستان . (فرهنگ فارسی معین ). || از مردم افغانستان ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
70
854
مسئولان خوب کاری کردند گذاشتند بروند استادیوم
با وجود اینهمه محرومیت حداقل کاری بوده که میشد کرد
پاسخ ها
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
مگر ما مقصریم که جبران مافات کنیم
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
یعنی می شد نگذارند بروند؟ یعنی بهشون لطف شد؟ مگه هرکی بلیت داره نمی تونه بره استادیوم؟
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
ناشناس 23:09
معمولا 10 درصد ظرفیت ورزشگاه متعلق به تماشاگران تیم مهمان است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
527
62
افغانستان که در تسخیر ماست بزارین برای یه بار هم ورزشگاه آزادی در تسخیر اونها باشه
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
افغانستان در تسخیر کیه؟
خوبی؟
افغان ها تا 90 سال پیش ایرانی بودن ما با هم مثل برادریم.
منتها برادانی که از سر جهالت برادریشونو فراموش کردن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
اشتباهی مثبت دادم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
اشتباه نکن ...اگرافغانستان در تسخیر ماست ...یک سر برو افغانستان ...یا برای کار و یا هر چیز دیگر ...ببین چه رفتاری باهات میکنند...ما با آنها زندگی کرده ام ...در دیار خودشان ...گیرت بیارن.......
ناشناس
Canada
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
199
553
چقدر خداداد عزيزي ماشالله
پاسخ ها
سهیل
| United States of America |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
تو که هیچی در مورد نژادهای کشورت نمیدونی لطفا نظر نده
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
خراسان چسبیده به هراته. ایران و افغانستان یکی بوده . مردم یکی هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
سهیل جان نفس عمیق و شمارش تا 3 واجب برای آرامشت :)
آریا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
خدادی که اسطوره فراموش نشدنی ملی ماست رو یه خارجی میدونی؟برات متاسفم . همچنین برای عصر ایران
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
فکر نمی کنی خودت هم مثل یکی از اونها هستی نژاد پرست، برو اول مردم تمام نقاط ایران را بشناس بعد در افشانی کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
225
300
باطن ماجرا غمناکه ! در کشور رو به همشون بازه ! اگه کشورایی مثل سوئد و سوییس هم به همین راحتی همرو راه میدادن الان سوئد و سوییس نبودن...
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
ایول واقعا خوب امدی اینهمه خداداد یکجا؟پس خبرنگار محمدی کو؟
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
کشورهای پیشرفته قوانین مهاجرتی بهتر و فرهنگ مهاجرت پذیری بالایی دارند، برای همین اونا میشن سوییس و ما میشیم ایران. ورود و خروج برا اتباع همسایه بدون مزاحمته، به قول شما، در کشور به روی همه بازه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
مسئله اینجاست که تا میای درباره این چیزا حرفی بزنی محکم می زنن تو دهنت بعد یه ژست حقوق بشری میگیرن که ما همه برادریم! عقل هم خوب چیزیه، کسی نگفت ما برادر نیستیم ولی برادر خودتون خونه اش رو ول کنه و با زن و بچه اش بیاد خونه شما همینطوری چند سال بمونه هیچی بهش نمیگید؟ نمیگید برو یه ذره هم خودت مشکلاتت رو حل کن انقدر آویزون این و اون نباش!!؟ البته که شما در این حالت هم میگید مهمون حبیب خداست!!!!!
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
اینهمه ایرانیا همه جای دنیا استادیوم پر میکنند رو نمی بینید؟
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
میشه اینقدر نژاد پرستانه و از روی بی فکری و بی اطلاعی حرف نزنی. امروزه در بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله هلند و المان و ... پر از افراد غیر بومی از جمله ترک ها و مراکشی ها و ...
از یک طرف دم ا زکوروش و حقوق بشر میزنن و از یک طرف این اندازه نگاه های ناسیونالیستی دارن بعضی ها
مهتاب
| Seychelles |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
ناشناس 23:40 اگه افغانها تو ایران نبودند کارهای سخت رو کی میخواست با حقوق کم انجام بده ؟شما خیال میکنید همه ایرانیها تن به کارهای سخت میدن؟ همین اتفاق تو اروپا و امریکا افتاده اونجا هم کارهای سخت بدنی رو مهاجران بدبخت بیچاره انجام میدن این هم تقصیر سیستم سرمایه داریه .همینه که هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
بحث دوستان، بحث عدم وجود آزادی در کشور و اینکه نباید افغان ها در ایران باشند، نیست. موضوع این است که ما در مملکتمان ضعف هایی هم در قانونگذاری و هم در اجرای قوانین داریم که باعث ایجاد بی نظمی هایی پس از ورود این تعداد از مهاجرین افغان به ایران می شود. به عنوان مثال، بیکاری را می توان نام برد. بله، مردمان ایران زمین در همه کشورهای دیگر بخوبی پذیرش می شوند، ولی در درجه اول، تحصیلات و توانمندی های این افراد است که پذیرش میشود و البته منافعی که این فرد می تواند برای کشور مقصد به ارمغان بیاورد. کدام کشور اروپایی یا حتی آسیایی هست که اشخاصی را بدون هیچ تخصص، مهارت یا ویژگی سازنده منحصر بفردی به راحتی پذیرش نماید؟ ضعف قوانین در پذیرش اتباع خارجی و مهاجرت به داخل ایران و نحوه برخورد با مهاجرین قاچاق در ایران، مسبب این وضعیت است که به خودی خود، مطلوب به نظر نمی رسد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
چرا همه چی رو با هم قاطی می کنید ایران تعداد زیادی پناهنده توی کشورهای دیگه داره که هیچ کدوم شون به خاطر تخصص جذب نشدن . اتفاقا بین شون آدم های بیکار هم زیاد بودن. اینقدر تنگ نظرنباشید.
موسوی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
217
243
چند نفر از اینها بطور قانونی در ایران زندگی می کنند با خانوادهایشان چند نفر میشوند ایا این گروه نمی تواند برای ایران مشکل امنیتی ایجاد کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
بسیار با مفهوم گفتی اما ظاهرا اونایی که منفی دادن به جمله شما دقت نکردن. امیدوادم یه بار دیگه عکسا رو ببینن و جمله شما رو بخونن
جلیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
فکر کردی این هایی که تو سوریه شهید میشن لرن یا کرد یا بلوچ نه بیشترشون افغانین مردمانی با غیرت
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
وقتی جواب سوالت رو نمی دونی پس برای یک فرضیه غلط تحلیل ابکی ارائه نکن
مهتاب
| Seychelles |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
چند درصد جنایتها تو ایران توسط افغانها صورت میگیره ؟ تو این مملکت پدر به فرزند و فرزند به والدین رحم نداره . این جنایات که تو خانواده ها اتفاق میافته آیا پای افغانها درمیونه؟
يك ايراني
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
بهتر است مسوولين در مورد حضور بي شمار اين تعداد افاغنه در ايران تجديد نظر كنند. اگر ايرانيان در كشورهاي ديگر داراي تعداد بالايي هستند اما با روشهاي هدفمند كشورهاي ميزبان اروپايي و آمريكايي، فقط افرادي را مي پذيرند كه براي آنان مفيد باشند و تحصيلات بالا، سرمايه گذاري با حجم بسيار زياد و شاخصه هايي هستند كه اجازه نمي دهد هر كسي سرش را بياندازد پايين و برود. اما با اين شرايط در كشور ما، افاغنه بزودي مدعي ... هم خواهند شد. بايد آنها را به كشور خودشان بازگرداند. آنها وظيفه دارند كه كشور خود را نجات دهند.
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
دوست عزیز! اگر همین افغانی ها نبودن معلوم نبود وضعیت کشورمون چجوری بود؟
از کارگران ساختمانی گرفته تا رفتگران شهرداری و کارگران فاضلاب ای شهری و کشاورزان و ... همه همین ها هستند.
با وجود جوان های بلانسبت شما تنبل هموطن خودمون که فقط پشت میز نشینی، مدیریت و دلالی رو کار میدونن؛ به نظر شما مملکت ما همین یه ذره آبادی و عمرانی رو هم می داشت آیا؟
ناشناس
Germany
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
139
118
اینا زمان شاه حسین صفوی هم همینطوری اصفهان رو فتح کردن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
اونا قوم پشتون بودن وسنی نه این شیعه ها عزیز
مهتاب
| Seychelles |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
اون زمان از بی لیاقتی سران حکومتی اون اتفاقات افتاد
ناشناس
| Australia |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
آدم آدمه دوست من چه فرقی میکنه کجا به دنیا اومده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
74
399
افعانستان روزی جزو ایران بوده ، اگر بی لیاقتی رهبران ایران نبود در اون زمان، الان اینها جزو ایران بودن و هم وطن ما بودن

در هر صورت خوشحالم که اینها امروز اومدن و خوش بودن در کنار هم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
مرز رو انگلیسا کشیدن، ولی بی فرهنگی ما بهش مشروعیت داد.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
دقیقا.
ما اشتباه کردیم که اونها پذیرفتن از ایران جدا شن بهتره.
از بعد جدایی هم روز خوش ندیدن واقعا.
عامل تجزیه شدن ایران و بدبختی افغان ها بی لیاقتی اون دوره ی ماست.
وگرنه انگلیس نمی تونست جدامون کنه.
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
البته اگر این ها امروز جزء ایران بودن و هموطن ما ممکن بود مثل جوان های راحت طلب ما بیکار بودن و کار نمیکردن و ما مجبور بودیم نیروی کار از کشور دیگری وارد می کردیم.
اینطور نیست؟!!!!!!!
ناشناس
United States of America
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
26
184
زیاد عجیب نیست چون در ایران و افغانستان فارس زبان وجود دارد.
پاسخ ها
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
آقای نا شناس این همه نگو افعانستان روزی جزو ایران بوده ، اگر بی لیاقتی رهبران ایران نبود در اون زمان، الان اینها جزو ایران بودن و هم وطن ما بود آن درست ولی درقدیم مرز ها در زمان های مختلف زود زود تغیر میکردند مگرترکیه و انگلیس به همین اندازه بود باید همین امروز کشور خود را از هر لحاظ حفظ کنیم اگر مرزهای زمینی حفظ شود ولی اقتصاد مان وابسته و کشاورزی هزاران ساله مان به روز نباشد و سیب و میوه فرانسوی بخوریم آیا کشور را به نوعی از دست نداده ایم آیا با پوشیدن لباس خارجی صنعت کشور را موقتا اجاره نداده ایم باید مثل گاندی عمل کنیم همه باهم با پوشیدن پارچه وطنی انگلیس را به زانو درآورد نه با شعار اگر آنجا ها جدا نشده بود حالا ایران بزرگ بود از هر چیزی به موقع باید مواظبت کرد
ناناس
Germany
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
134
100
نگو که نصف تهران را افغانی ها تشکیل داده بودند ما بی خبر بودیم .چرا ثبت احوال آمار اینا را از جمعیت تهران کم نمیکنه جای سوال داره .شاید هم همشون شناسنامه ی ایرانی دارند !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
دوست عزیز اونا فارس هستند فارس
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
37
350
فوتبال برای دوستیه. از خوشحالیشون خوشحالم. کاش بازم فرصتش پیش بیاد.
پاسخ ها
هادی گمار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
خوشحال نباش آقای مهدی چون همین افغانی ها روزی به ناموس و مال ما ایرانی ها تعارض کردند !
جهت اطلاع این رو گفتم!!!!!
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
39
260
میرفتین ورزشگاه رو پر میکردین خودتون
الان فشار بهتون نیاد
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
جوش نزن عمو
طبق قوانین فقط باید15درصد استادیوم دراختیار تیم میهمان باشه. خوبه ادم اینقدر نمکنشناس نباشه
ناشناس
| Australia |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
درست میگه مرتضی ، بده ورزشگاه پر شده برای یه بازی غیر مهم؟ من نمیدونم چرا بعضیا از همه چیز ایراد میگیرن.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
55
86
همه شما ایرانیا متعصبین از کارگرتون گرفته تا شما ها که مثلا قشر فرهنگی کشورتون هستین
با این تعصبتون در چاپ نظرات فقط میتونم بگم ...
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
من ایرانی ام.
ولی این آقا راست میگه.
چرا انقدر صحبت ها نژادیه.
اونم برا ماها که اعتقاد داریم نژادپرستی گناه کبیره است و اولین گناه شیطان نژادپرستی بوده که گفته من از اتشم و ادم از خاک.
اقا شما رو به خدا،خدا از ما قهرش میگیره انقدر نژادپرستی کنیم.
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
دوست عزیز اکثر ایرانیها افغان هارو دوست دارند ما همه از یک ریشه ایم چه بخوایم چه نخوایم اگه کسی هم به برادران و خواهران افغان توهین کنه مشکل از خودشه لطفا" این رو به کل ایران تعمیم ندهید.
ناشناس
| Australia |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
من ایرانی هستم و متعصب نیستم از این که ورزشگاه پر شده هم خیلی خوشحالم. تو مملکتی که برای بازی های نسبتاً مهم لیگ ورزش اولش ورزشگاه پر نمیشه ، پر شدن ورزشگاه برای همچین بازی باید غنیمت شمرده بشه و نکته خوبیم هست ...
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
9
85
عوض گله نداره... چندی پیش ایران به همین شکل در استرالیا ظاهر شد اما به دلیل دوری و فاصله بین دو کشور در ابعادی کوچکتر بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
اونا همه با مجوز قانوني تو استراليا زندگي ميكنن
اينا همه بدون مجوز قانوني تو ايران زندگي ميكنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
10
39
احسنت به غیرت ایرانیا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
58
34
همینه دیگه تفاوت ما با یه کشوری مثل نروژ یا اتریش اونا چی مهاجر می گیرن ما چی
دوستان منظور من همه نیستن ولی قبول کنین مشکل داراشون یه خورده زیادی ه
امنیت امنیت ا م ن ی ت
چیزی که با وجود بعضی هاشون صلب می شه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
دوست من شما می دونید توی نروژ یا اتریش یا هر جای دیگه در مورد مهاجرهای ایرانی چه فکری می کنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
سلب!
يك ايراني
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
با نظر دوستمون موافقم. در نروژ و اتريش به مهاجران ايراني ديد مثبتي ندارند و اين در حالي است كه اكثر مهاجران ايراني افراد تحصيلكرده هستند و از نظر مالي سطح بالايي دارند يا براي ادامه تحصيل و تدريس در دانشگاه ها به آنجا رفته اند و هرگز هم مانند برادران افغان در ايران رفتار نمي كنند.
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
بد نیست یک بررسی آماری از مقایسه میزان جرم و جنایت از سوی مهاجران دیگر کشور ها در ایران با هم میهنان خود بکنید ,آنوقت اینچنین ادعای امنیتتان نمی آید
ناشناس
| Australia |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
نگین اکثر مهاجران ایرانی تحصیل کرده هستند. من توی استرالیا دارم میبینم چه موجودات عجیبی از ایران و افغانستان به این کشور مهاجرت کردند. جزو بی اخلاق ترین و بی فرهنگ ترین مردم این کشور هستند بعضیاشون به طوری که بین مهاجران ایرانی این کشور شکاف های بسیار عمیقی وجود داره. من حتی یک دوست ایرانی یا افغان ثابت ندارم توی تمام این مدتی که مقیم این کشور شدم ... به خاطر اینکه افتضاحن از خیلی جهات.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
24
91
سلام !
چرا چشم دیدن دیگران را ندارید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
چشم دیدن دیگران را نداشتن کنایه از حسادت از موفقیت فرد دیگر است. اینجا کاربرد نداره.با توجه به این که افراد زیادی از افغانستان به صورت غیر قانونی به ایران میان بیشتر افراد نگران حضور زیاد و غیرقابل کنترل اتباع افغان هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
چون بدون مجوز اومدن و هر خلافي هم بكنن كسي نميفهمه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
2
83
زنهای افغانی خارجی حساب نمیشن؟گفته بودن زنای خارجی رو راه میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
درست میگی ! طبق قانون در حال حاضر بانوان افغانستان میتونن از سهمیه 15 درصد استادیوم های ایران برای حضور در بازی های تیمشون استفاده بکنند!
حسين
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
140
42
چرا طرفدارهاي تراكتور رو مقابل استقلال نشون نميديد؟
نكنه افاغنه ايراني اند و ما توركها بيگانه اين مملكت؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
اصلا چه ربطی داره ؟ مگه عکس های پر شدن استادیوم آزادی توسط هوادارای تراکتورسازی همه جا پرنمی شه ؟ مگه این سایت و هزارتاسایت دیگه کار نمی کنن؟ شما انتظار داری بعد از بازی افغانستان دوباره عکس های بازی تراکتورسازی منتشر بشه ؟ اتفاقا چون افاغنه ایرانی نیستند و هم وطنان آذری ایرانی هستند خبر حضور 80 هزار فغانی خبر عجیبی می شه والا که توی همین تهران جمعیت زیادی رو هم وطنان آذری تشکیل می دن نه عجیبه و نه غریب.
احمد
| United States of America |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
عزیزم با خودت چند چندی
خیلی نگرانتم باهوش، تحلیلگر، متفکر
محمد حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
خیلی بی انصافی! خیــــــــلی
ترک ساکن تهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
بابا همشهری چی داری میگی. جمعیت ترک ها در تهران از همه جا بیشتره. این چه نوع تفکر غلطی است که داری. چرا الکی و همراستا با آنان که عظمت ایران و ایرانی از هر جای ایران را نمی خواهند سم پاشی می کنیم. ما ترک ها ایرانی بوده و به آن افتخار می کنیم و انصافا در این چها و اندی سال از زندگی مشکلی وجود نداشته و ندیدم. عزیز همشهری خود را اصلاح و با دید بهتر ببین.
يك ايراني
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
حسين آقاي گرامي. حتما شنيده ايد كه تهران بزرگترين شهر آذربايجان است و حتما اين را هم مي دانيد كه يك پنجم جمعيت ايران را آذري هاي مهربان و خونگرم تشكيل داده اند. شما و ما كه صاحب خانه ايم و هيچ وقت صاحب خانه اين گونه نمي نگرد. چرا خودتون را اقليت حساب مي كنيد در حالي كه چنين نيست. ياشاسين آذربايجان و آذربايجانيهاي عزيز.
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
کفگیر تفرقه افکنی که به ته دیگ می خوره چه صداهای بامزه ای ازش در میاد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
من خودم آذری ام با دیدن همجین آذری هایی واقعا شرمم میگیره :( حسین جان خیالت راحت نظر ندی کسی نمیگه بلد نیستی تایپ کنی
فرید
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
6
41
مثل اینکه تماشاگران ایرانی تو استرالیا رو فراموش کردین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
چه ربطي داره
اونا قانوني استاليا هستن و هركدوم براي اينكه مجوز بگيرن چند سال تو اقامتگاههاي موقت زندگي كردن و بعد از اينكه سلامت و صلاحيت زندگي تو استراليا رو پيدا كردن مجوز گرفتن
ولي اينها چي با اين مرزهاي بي صاحب ميان و ميرن و هر خلافي بكنن نميشه پيداشون كرد چون نه اثر انگشتي نه چيزي ازشون نيست
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
25
54
در جواب اون کسی که گفت این افغانها مشکل امنیتی ایجاد میکنند. اینها همونهایی هستن که تو سوریه تیپ فاطمیون تشکیل دادن و تا الان آمار شهداشون چندهزار شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
تو از ما فاجعه باری که اینا فقط توی تجاوز در ایران به وجود آوردن خبری داری؟
حرف بیخود نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
احسنت
مرتضی جعفری پور
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
28
24
راستی افغانیها یارانه میگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
زن ايراني بگيرن آره
بعد ميتونن حضانت پدر و مادرشون هم بگيرن
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
افغانی ها از تمام خدمات رفاهی دولتی مانند بیمه تامین اجتماعی، بازنشستگی ، یارانه نقدی و بن کالا و غیره محرومند.
سعید
Kazakhstan
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
9
85
ما بیشترین اشتراکات تاریخی، زبانی و فرهنگی را با افغانستان داریم.
در روزگار امروز، خیلی از کشورها تلاش می کنند از مشترکات با دیگران، بیشترین بهره را در راه تقویت دوستی، تحمل و مدارا ببرند. بهتر است با برادران هم زبان خود که از سر ناچاری و به امید کمک، به کشور ما پناه آورده اند و از دسترنج خود روزی کسب می کنند، مهربان تر باشیم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
آفرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
دو طرفه بايد باشه
افغانستان هر وقت تونسته آب هامون رو بسته
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
درود به شرفت و نگاه انسان دوستانه ی شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
8
65
بزرگترین اقلیت غیرایرانی درایران هستندگرچه فارس زبان اندولی خودشان راازمانمی دانندبسیارتیزهوش انددرمسائل اقتصادی .وهرجاکه بتوانندبروندودرآمدکسب کنندبه همان جامهاجرت می کنند.درمهاجرت کردن بی باک انددل بزرگی برای مهاجرت دارنداین خصلت خوبی است که باعث پیشرفت شان می شود.ماایرانی ها جسارت دل کندن ومهاجرت راکمترداریم.
ناشناس
Canada
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
18
86
اکثرشون کارگران زحمتش کش هستند که متاسفانه ما ایرانیها به آنها به دید پایین نگاه می کنیم. خوشحالم که کامنتهای خوانندگان اینجا مثبت و حاکی از خوشحالی از جضور اینهاست. تنها تفریح اینها و البته ما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
50
18
من مشهدم جدابازی رودیدم به غیرتم برخورد اگه تهران بودم حداقل سه نفروجمع میکردم میرفتم ورزشگاه
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
شما اگه بازی های پدیده رو میرفتی ورزشگاه، الان تیم اینجای جدول نبود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
12
48
وقتی ایرانیان ورزشکاهای استرالیا را پر کردند چرا کسی اینقدر تعجب نکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
ایرانی هایی که غیرقانونی به استرالیا برن سر از ناکجا اباد در میارن.اونایی که متعجب یا نگرانند از حضور افرادی که اسمشان هیچ جا ثبت نیست نگرانند.
ناشناس
| Australia |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
دوست ناشناس دوم. قابل ذکره که اکثریت جمعیت ایرانیان مقیم استرالیا به صورت غیرقانونی وارد خاک این کشور شدن! اینهایی که سر از ناکجاآباد درمیارن، مربوط به همین یکی دو سال اخیر هست که قوانین عوض شده.
کارشناس مسائل اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
30
62
مسئولان کشور خوابند و افاغنه با توجه به نرخ بسیار بالای موالید و ورود سیل آسای غیر مجاز و مجازشان به کشور در سی سال گذشته در حال تغییر ترکیب جمعیتی در برخی مناطق ایران واز جمله در برخی محلات در شهر ها و روستاهای کشور هستند و در آینده بسیار نزدیک به مشکل جدی برای امنیت ملی ایران تبدیل می شوند. کثرت جمعیت زیادشان در پایتخت کشور نیز از مدت ها قبل زنگ خطر را از مدت ها پیش برای ثبات سیاسی و اجتماعی کشور به صدا در آورده ولی برخی عامدانه و غیر عامدانه در صدد نشنیدن این زنگ خطر هستند چرا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
خدا بیامرزد همه اموات شخصی که میفهمد و حالی اش است !!عده ای فعلا جوگیر شده اند و پسر خاله با افاغته !!!کاری هم ندارند که باید به مقررات و قوانین این مملکت احترام بگذارتد چون نیمی از اینها بدون مجوز اقامت هستند !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
بابا کارشناس! شاید ندانی ولی یک چیزی وجود دارد به نام تابعیت. مهاجران از دارندگان شناسنامه ایرانی از لحاظ حقوقی متمایزند و هیچ وقت با هم قاطی نمی شود. برو این قدر دلواپس نباش!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
50
32
دوست داشتم افغانستان ببره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
دوست داشتم افغانستان باخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
دلم میخواست به جای 6تا حداقل 8-9 تا میخوردن.ایول به غیرت بچه ها به خصوص سردار
یونس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
واقعاچقدربه افغانیهاتوهین میکنیدوعصرایران که ادعای آزادی داره چجورداره توهین به افغانهارانشون میده.مامسلمونهااگرواقعاغیرت داریم بایدباهم متحدباشیم نه اینکه همدیگررامشکل امنیتی حساب کنیم
ناشناس
Japan
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
9
41
نمی دانم بعضی ها چرا این جغجغه مخدر (فوتبال) را هم برای آن بدبختها زیاد می بینند! بگذارید آنها هم یک روز در عمرشان مثل خودتان با شکم خالی از دیدن چابکی هموطنان شان در راه کسب شهرت و ثروت برای خود نشئه شوند.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
ببخشید این شکم خالی افغان ها رو که گفتی.بیخود بود.شکم هیشکی خالی نیست اینجا.
ایرانی ها بسیار مهربان تر از این حرفان که بزارن شکم کسی خالی بمونه.
ناشناس
Iraq
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
15
23
ذر 1400 سال پیش غرب یا باختر ایران نابود شد همه دانشمندان وشاعران همانند رودکی و فردوسی از شرق ایران یا خاور ( باکتریا وهرات افغانستان فعلی وخراسان )
پدیدار شدند که ان زمان جز ایران بود ودر امان مانده بودند واگر ان قسمت هم نابود شده بود الان ما هم یکی از کشورهای عربی بودیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
خواب دیدی ؟؟ خیر باشه !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
همه ی حرفتو قبول دارم.ولی فردوسی اهل همین طوس هست که الان هم جزو ایرانه.ولی بقیه حرفتو خوب اومدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
چه ربطی داشت؟
هوشنگ
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
16
36
ازنظر امنیتی دراینده برای ایران مشکلی پیش نمیاد.
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
11
77
خوشحالم که برادران افغانی را خوشحال می بینم.
مهیار موسوی
United States of America
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
23
51
برخوردتون نژادپرستانه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
وقتی اب هیرمند را بسته و هامون را خشکانیده اند و حیوات و احشام حاصل هموطنان بلوچ ما را نابود کرده اند !!میدانی !! تا میری حرف حساب بزنی نژاد پرستس تژاد پرستی بار مردم میکنید !!افیون وارداتی این مملکت را همینها بیشترش را میکارند ووارد میکنند و جوانان را به باد فنا داده اند !! بروند مملکت خودشان جلوی آن خانهای جنگ سالار را بگیرند که تریاک نکارند ماهم مخلص انهائیم !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
نميخوايم امنيت كشور با ورود بي حساب و كتاب از دست بره
خبر اون دختر عقب مانده ذهني كه توسط كارگراي افغان چندين روز مورد تجاوز قرار گرفت يادت رفته؟
هادي
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
79
45
در ورزشگاه رو مي بستن مجوز كارا شون رو چك ميكردن اونايي كه غير قانوني بودن رو يه راست ميفرستادن افغانيستان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
آدم چقدر میتونه تنگ نظر باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
نژاد پرست!
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
بحث تنگ نظری نیست ، بازنظر
ناشناس
United States of America
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
8
62
روح فوتبال چقدر بزرگه، چقدر این هموطنان افغانستانی امروز خوشحال شدن. تمام افغانستانیها به عنوان انسان برای ما قابل احترام هستند.
این اتفاق چند سال پیش در بازی بین تیمهای فوتبال آمریکا و مکزیک در یکی از شهرهای آمریکا رخ داد.
ناشناس
Oman
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
2
34
هزار آفرین

این در متن خوذش یک پیام اجتماعی سیاسی هم داره البته که باید تحلیل بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
4
43
این اتفاق نشان میدهد که چقدر افغانی در ایران زندگی می کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
19
60
یه رویداد ورزشی هست
چرا بعضی از دوستان کامنت نژادپرستانه میدن
دست بردارین سال 2015 هستیم
اگر امریکا به این شکل بود مطمئنا هیچ وقت پیشرفت نداشت
امریکا هر چی نخبه تو دنیا هست رو جذب میکنه
کانادا چیزی به اسم تو فارسی تو عربی یا تو افغانی هستی یا چینی وجود نداره
هر کسی شهروند ایرانی باشه باید بهش احترام گذاشت
دوم اینکه بیشتر این دوستان تو کارهایی وارد میشن که ماها عمرا بریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
آخه شماهایی که اومدین ایران نخبه نیستین. بعدش هم اگه هرکی بره امریکا یا کانادا مخالف جریان آب شنا کنه باهاش برخورد کنه. متاسفانه 99% افغانی های مقیم ایران با جامعه ایران هماهنگ نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
شماهایی که اومدین ایران یعنی چی؟!
من مازندرانی هستم اما در مورد ادم های مختلف اینجوری اظهار نظر نمیکنم
برام جالبه نظرها کسی جاتون رو تنگ نکرده ما یه نسلی هستیم که شدیدا تنبل هستیم به زمین و اسمون عادت کردیم بد و بیراه بگیم
يك ايراني
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
دوست عزيز خودت گفت آمريكا هرچي نخبه تو دنيا هست رو جذب مي كنه. آيا ما هم در مورد افغانها همين كار را كرده ايم؟ مورد ديگر اينكه گفتيم بيشتر اين افراد در كارهايي وارد مي شوند كه ما ها عمرا بريم، اتفاقا اگر نبودند جوانان خودمان وارد مي شدند و اين طور نمي شد. حضور اينها ديگر مضر كشور است و بايد به كشور خودشان بازگردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
چرا یه عده تو دنیا از کلمه "نژاد پرستی" سوء استفاده کرده و تا یکی حرف حقی بزنه فوری انگ نژاد پرستی میخوره ؟ تازه افاغنه که از نظر نژاد با ما خیلی بیگانه نیستند و همزبانیم . پس اگر کسی میگه: باید قانون رعایت شه و آنها که قاچاقی اقامت میکنند باید اخراج شوند یا به شهرهای کوچک برای کار و آبادانی بروند، فوری انگ نژادپرستی بهش زده میشه؟ واقعا این آمار برای اجتماع ما تبعات منفی ندارد؟ اگر هم هدف جذب نیروی کاری باشد که ایرانیها در آن مشاغل کمتر کار میکنن ،بایستی روحساب باشه. خیلیهاشون مشاغل کاذب دارن یا پیرند و... انساندوستی هم البته جای خود داره و بایستی با آنها برخورد محترمانه رعایت شه. قیاس ایرانیهای مقیم خارج با افاغنه مقیم ایران هم بی معنی و قیاس مع الفارق است. لطفا اینبار انتشار بده عصرایران!
ناشناس
Netherlands
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
12
32
جه إيرادي داره ؟ مكه وقتي در استراليا بازي بود اون همه إيراني نيامد !؟ كلكم من آدم و آدم من تراب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
اونا قانون اقامت استراليا رو گرفتن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
53
33
اگر پلیس همت میکرد، کلی مهاجر غیر قانونی را میتونست دستگیر کنه.
پاسخ ها
اقبالی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
واقابرای این طرزتفکردرسال2015متاسفم.الان بروبرخوردآمریکابامهاجران رانگاه کن تاشرمنده رفتارت بشی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
13
60
خيلى خوبه كه امروز افغانى هاى ساكن تهران روز شادى رو سپرى كردن .اينها برادران دينى و به نوعى ملى ما هستند كه سالهاست مشاغل سخت و جانفرسا را در ايران به عهده دارند.هيچ كدام بى كار و بى عار نيستند .پس با سعه صدر با انها برخورد كنيم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
مشاغل سخت؟آخی عزیزم اینا جوونای ما رو بیکار کردن چون پول کم میگیرن.متاسفم برات.خیلی خوشی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
11
55
در این واگیر و گرفتاری برادران افغان بگذارید لااقل ساعتی در ایران خوش باشن.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
12
51
از اینکه مردم همسایه ی همزبانمون بعد از اینهمه جنگ و سختی تونستن با این وسعت دور هم جمع بشن و مثل خیلی از مردم دنیا به دور از جنگ و درگیری چند ساعت از دیدن فوتبال تیم کشورشون لذت ببرن خیلی خوشحالم. امیدوارم بتونن سختی هارو پشت سر بذارن و کشوری آزاد و آباد بسازن، که ثمره ش رو ایران عزیز هم خواهد برد.
خوشحالم که این اتفاق توی ایران افتاد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
8
37
*پدیده پاشایی به شکل دیگر تکرار شد.
*کلاً افاغنه در ایران در مشاغل پست و تا حدودی زندگی اجباری به خاطر سال ها جنگ در افغانستان به سر می برند.
*افغان ها احساسات و بغض های فروخفته ی خود را به شکل مثبتی توانستند در این میدان نشان دهند.همه ی افراد نیاز به ابرازوجود(هویت) و دیده شدن دارند و افغان ها نیز از این موضوع استثنا نیستند.
*در مجموع خوراک خبری خوبی برای صاحب نظران علوم اجتماعی و روان شناسی می باشد.
*اکثر نظراتی که تا کنون در مورد این خبر نوشته شده بود قضاوت و بیان احساسات و آرزوها به جای تبیین بی طرفانه موضوع بوده است.
ali
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
54
36
وقت بازداشت مهاجران غیر قانونی بود
پاسخ ها
جلیل زنده باد افغانستان پاینده باد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
نگاه کن برادر عزیزم درسته غیر قانونین ولی آدمن ... فکر کردین اون ایرانیا یی که تو استرالیا اومدن تماشاچی ایران اولشش قانونی اومدن استرولیا نه قاچاقی وسلام
وحیدباغچایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
توراخدااین نظرات رانذاریدیک خارجی بافرهنگ آمریکایی بخونه ازفرهنگ مامتاسف میشه ومیفهمه حتی درجامعه پیشرفته امروزهم نزادپرستی هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
62
42
اگر واقعا «I love Afghanistan»
پس چرا برنمیگردید کشورتون را بسازید؟!
چرا موندید اینجا؟!
سخته؟ اونجا جنگه؟ کمبود هست؟ فقر هست؟! طالبان هست؟ و ...
باشه همه اینا قبول! بمونید اینجا ولی خواهشا دیگه ادای وطن پرست ها رو درنیارید
والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
شما تو رومانی از این شعارا ندین یه وخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
با vpn کامنت گذاشته!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
شاید رفته رومانی درس بخونه و برگرده ایران.چیزی نمیدونی حرف نزن ناشناس1:16
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
مهاجرت حق هر انسانی است و این منافاتی ندارد با این که وطن و زادگاهش را دوست بدارد. یعنی الان ایرانی های ساکن امریکا و اروپا باید بگن من از ایران متنفرم؟!!! چقدر تنگ نظر هستید شما!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
بله
من با وی پی ان کامنت گذاشتم
در ضمن یه وطن پرست ««واقعی»» که به کشورش عشق می ورزه مهاجرت نمیکنه مگه اینکه تبعید بشه
اونی که ساکن آمریکاس و میگه من عاشق ایرانم حرف مفت میزنه
بله حق طبیعی هر انسانی مهاجرته اما دیگه نباید ادای وطن پرستای واقعی رو درآرود
خود من اگه موقعیتش رو داشته باشم میرم اما خدا رو شکر مدعی وطن پرستی و اینا نیستم
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
22
71
واقعن برای دوستان افغان ستیزی که نظرات نژادپرستانه گذادشتن متاسفم. پول دادن بیلیت خریدن رفتن استادیوم، نوش جونشون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
شما یا واقعا خیلی باهوشی یا این که خودتو زدی به اون راه! اول از همه ایران کشور مهاجرپذیر نیست و شرایط و امکانات جمعیت اضافه بر خودش را نداره ثانیا بسیاری از افغان ها غیرقانونی به ایران میان و با این وجود همچنان طلبکار هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
15
61
از اینکه این همه نظرات مثبت در این صفخه دیدم بسیار خوشحالم. برادرا افغان انسانهای شریف زحمتکش و ساده زیستند. اگر کشورشان امنیت داشت اونها هم میرفتند کشورشون. انشاالاه ایران و افغانستان با هم صعود کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
65
33
بهترین وقت بود که اینا رو مستقیم میفرستادیم افغانستان بهرحال اقامتشون همه غیر مجازه : -)
نسیم
Iraq
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
4
9
دوستان حمایت هموطنان عزیزمون تو استرالیا رو فراموش کردید؟
ما هم افغان های استرالیا هستیم؟
کاری به سیاست و قوانین مهاجرت نداریم
ولی "تبعیض نژاد خیر"
نسیم
Iraq
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
3
6
اینو هم تازه دیدم
فک کنم "بدون شرح" براش کافیه

"به گزارش "ورزش سه"، به گفته یکی از مسوولان برگزاری دیدار دوستانه ایران و سوئد تاکنون 34700 قطعه بلیت فروخته شده که بیش از 25 هزار نفر خریداران بلیتها ایرانی بوده اند. پیش بینی می شود بیش از 40 هزار نفر از نزدیک این دیدار را تماشا کنند."
ناشناس
Germany
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
1
5
نگو تاریخ فوتبال ایران ، بگو جهان
ناشناس
United States of America
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
2
12
بازی والیبال ایران و آمریکا تو لس آنجلس همین شرایط برای ایران بود. همه ی آمریکایی ها متعجب بودن که تعداد ایرانی ها چند برابر اون هاست، اما هیچ کدوم به ما توهین نکردن :)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
0
5
ایران زمین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
4
6
بهرجهت آینده نگری هم یک گونه ندبیر است !!!!!!!!!!!!!!ممملکتی که 80% افغاتی مهاجر غیر قانونی دارد !!! باید در این جمع شدنها موشکافی و دقت خاص خودش را بکند !! ما با همه دنیا برادریم !! گردو در خانه قاضی هم زیاد است !! اما همه حساب و شماره دارد !!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
2
6
امت متحد و دوست
ناشناس
United States of America
۰۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
6
23
اگر كسي در خارج از كشور چنين حرف هايي بر عليه شهروندان كشور ديگه بزند مي گويند به آنها نژادپرست. نكند ايرانيان مهربان و مهمان نواز ناخودآگاه نژادپرست بشوند. خدا نكند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
6
19
از شادی این ملت خوشحال شدیم
ناشناس
Canada
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
1
6
تازه مدیران باعث شدند تماشاگران از استادیومها قهرکنند.
حالا هم که اسدی و مایلی کهن و کاشانی از طرفذاران احمدی نژاد هستند.....
مربی بعدی وزارت: قلعه نویی و یا فرکی و یا درخشان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
0
6
آیا فردا میخوانیم استادیم سوئد در تصرف ایرانی ها ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
1
9
آیا فردا میخوانیم استادیم سوئد در تصرف ایرانی ها ؟
راهله
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
2
29
افغان وافغانستان و ... یا هر چی که می گی می تونه بره استادیوم





ولی

زن ایرانی نه !!!!!!!
الهام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
5
22
ديروز تو مسير، ديدن اين همه جوان افغان و ترافيک حاصل از آن، برام هم عجيب بود و هم خوشايند...
فوتبال همدلي و صلح مياره....برخورد ما ايرانيا با مهاجرين افغان چندان جالب نيست، اما اميدوارم به مرور زمان ما هم دست از درجه يک و دو کردن انسان ها برداريم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
1
12
این عکس ها منو یاد زمانی میندازه که تیم ایران تو استرالیا و امارات بازی داره
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
7
21
اگر در کشورشان جنگ نبود یک لحظه هم در ایران نمی مانند.هیچ جا وطن نمی شود.خوشحالم که به ورزشگاه امدند و تیمشان را حمایت کردند.انشالله ارامش به کشور همسایه برگردد و افغانستانی های مهاجر به خاک وطنشان عودت نمایند.
بوشهری
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
14
7
اینجا بحث تبعیض نزادی نیست... ولی اونهایی که در مورد تماشاچی های ایرانی در استرالیا حرف میزنند به نظرتون اونها چند درصدشون غیر قانونی بودند واینها چند درصدشون؟؟؟؟؟؟؟؟کسانی که با مجوز هستند موردی ندارند ولی متاسفانه اونقدر جمیعت افغانها زیاد شده که دیگه مشخص نیست کدام تابعیت ایرانی داره و کدام مهاجر غیر قانونی.....با این وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور (وخواب بودن بعضی ها)زاد ولد خود ایرانی هادر اینده نه چندان دور باعث مشکلات جدی میشه که زاد ولد افغانها و ازدواج با ایرانی خودش قوز بالا قوز میشه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
شما فکر می کنید چند درصد از کسایی که تو استرالیا هستند از طریق اپلای رفتن؟ چند درصدشون توی قایق ها بودن یا به صورت قاچاق؟ یه کم مطالعه کنید بد نیست
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
قانونی یا غیرقانونی بودن مهاجرین مربوط به من و شما نیست. مربوط به دولت است. کار من و شما این است که مثل انسان با همنوع خودمان برخورد کنیم و هر چه برای خودمان می پسندیم برای آنها هم بپسندیم! متأسفم برای هموطنانم که این قدر کوته فکر و تنگ نظرند!
بوشهری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
شاید همه انها هم مجوز نداشتند ولی این رو مطمین باش همه انها مقیم نبودند خیلی ها فقط برای تماشای بازی یا حداقل به این بهانه بصورت قانونی رفتن استرالیا فکر مکینید اینها چند درصدشون قانونی برای تماشای بازی اومدن اصلا کسی از افغانستان برای تماشای بازی اومده؟؟؟؟
افسرجوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
اقامت همه دربتدای وردوچک میشدپس همه اینهاقانونی بودندکه آمده بودند.درضمن کشورمادربعضی مشاغل به این کارگران نیازدارند
یه همو طن
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
5
9
اینجا کسی با افغان های دارای تابعیت مشکل نداره بحث سر اونهایی هست که غیر قانونی هستند....و این مثبت و منفی هایی که دیدم انشاله که به دلیل هم نوع دوستی باشه نه جمعیت کاربران افغانی....(خداییش یه لحظه حس کردم تو افغانستانم)
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
13
9
اکثر اینها کارگران غیر مجاز هستند که به دلیل بی تدبیری مسئولین بدون پرداخت هیچ گونه مالیاتی و احراز هویت از امکانات کشور استفاده میکنند و جالب اینجاست که به راحتی بدون هیچ کنترلی اقدام به خرید بلیط کرده و وارد استادیوم شده اند در صورتی که در تمام دنیا تا هویت فرد مشخص نباشد استفاده از امکانات رفاهی و تفریحی غیر ممکن است
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
13
8
درسته انها در این کشور زحمات زیادی در ساخت و ساز می کشند.ولی نباید به انها زیاد هم بها داد . چون درصد جنایاتشان هم زیاد است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
درصد جنایات خود ما از همه ملتها بیشتر است! خیلی خودمان را پاک فرض نکنیم. آبروی ایران را در ژاپن و اروپا و جنوب آسیا برده اند این جماعت ایرانی آریایی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
3
5
البته وقتى بليط بر اساس شماره صندلى و بصورت اينترنتى فروخته نميشه و سهم ميزبان و مهمان مشخص و اجرا نميشه، نتيجه همين است كه مشاهده مى‌كنيم!(قابل توجه مسئولين ذيربط)
البته خوشحاليم كه عزيزان افغانستانى اينطور متحد و خوشحال و با انرژى كنار هم هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
17
6
اینایی که انقد میگن برادرانمون خوشحالن خیلی احساسی هستند متاسفم براشون.میدونید اگه این هارو از کشور بیرون کنندچقدر از جوون های بیکارمون میرن سر کار؟اینم یه جور وطن فروشیه دیگه.چی بگم..
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
مشکل جوونای مملکت ما بی کاری نیست، تنبلیه . کدوم یکی از این جوون ها حاضرن کاری که افغانی ها می کنن رو انجام بدن. شما مطمئن باش اگه کارگرهای ایرانی درست و به موقع و با هزینه مناسب کار کنن به هیچ کس دیگه کار نمی رسه. اما جوونای مملکت ما پرتوقع هستن و همین باعث می شه 3 میلیون کار توی ایران واسه افاغنه باشه اما اگه اونا برن بیرون حتی کار یکی شون رو هم یکی از این عزیزای بیکار برنمی داره. مثلا این همه دیپلمه و فوق دیپلمه و لیسانسه و ... میان کارگری کنن؟ خب اگه می کنن بسم الله کسی مزاحمشون نیست. اما نمی کنن برادر نمی کنن
ناشناس
United Arab Emirates
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
2
19
بگذاربد فوتبال مرهمی باشد بر زخم این مردم خسته از جنگ و خونریزی.
طاری
-
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
4
16
مشکل هواردان مابودن که به ورزشگاه نرفتند بی خود بهانه نیاورید و توهینم نکنید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
1
19
به اميد صلح جهاني
مهتاب
Seychelles
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
4
21
جهان بدون مرزم آرزوست .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
9
14
مهاجرت افغان ها به سود کشور است باید به آن ها اجازه تحصیل و برخورداری از حقوق مساوی داده شود
هادی 232
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
8
14
سلام برتمام مردم ایران و افغانستان و کل جهان
دنیا ملک فقط خداست و ما اجاره نشینان محلات آن پس ایرانی، افغان و... در پیش خدا یکی است .
ان اکرمکم عندالله اتقاکم
کجای این کلام خداوند می بینید ان اکرمکم عندالله ایرانیکم یا افغانیکم و یا ...
همه مخلوقات خدا هستیم و همه برابریم . باارزشترین کالا هم خلق نیکو و احترام به همدیگر است چرا که اولیا و پیامبران الهی از آدم ابوالبشرتا خاتم (ص) برای بیداری عقل و احیای مکارم اخلاق و ایجاد برادری و برابری آمدند. واقعاً از این همه بی اخلاقی ناراحت شدم . پس ای آفریدگان خدا بیاییددرراه خدا باشیم و به راه شیطان نرویم. به دیگران حسن ظن و فقط به خود سوء ظن داشته باشیم و درصدد اصلاح اخلاق و رفتار خود باشیم باشد که ازرستگاران باشیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
4
15
متاسفم که دیدم این بنده خداها بعد از بازی خیلی هاشون توی اتوبان آواره شده بودند. شهرداری چرا برای حمل و نقل اینها کاری نکرده بود؟
و یک نکته کلی تر اینکه چرا بعضیها به جای اینکه این رو یک فرصت برای کشور بدونن، قضیه رو امنیتی می کنن؟ اگر امنیتی ببینی، آخرش امنیتی خواهد شد. مسئولین فکری اساسی و عمیق بکنند درباره افغانها.
حقوق شهروندی، ...
ناشناس
Germany
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
21
13
همین افغانها هستند که این همه قتل و دزدی و غارت و تجاوز تو کشورمون زیاده.اینهارو باید به کشور محبوبشون دیپورت کنند.افتاد؟
پاسخ ها
هومن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
دوست گرامی، در کشورهای دیگه هم همین ایرانیها جرمهایی زیادی انجام میدن. به ویژه ژاپن که هر خلافکاریهای ایرانیها واقعا شرم آور بود و .... به نظر شما آیا رفتارها رو باید به پای تمام ملت ایران نوشت؟! وجود چندین افغان مجرم تو سه میلیون افغان در ایران نباید باعث این دیدگاه بشه. من شخصا با چند تاشون از نزدیک صحبت کردم. واقعا آدمهای بی آلایش و پاک و نجیبی هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
برادر من کل زندانیان ایرانی در کل دنیا پنج هزار تا ست. تو یه شهر کوچک مثل یزد تعداد افغانیای زندانی از این مقدار زیادتره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
4
12
آرزوی موفقیت برای افغانیب های عزیز. دم همتون گرم که به فکر پیشرفت کشورتون هستین. پیشرفت شما به منزله پیشرفت ما ایرانیهاست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
13
7
بايد نيروي انتظامي اعلام مي كرد فقط افرادي كه مجوز كار در ايران دارند و مجاز هستند مي توانند به ورزشگاه بيايند، آن وقت مي ديديم چه خبر است. هشتاد درصد اين افراد قاچاقي اينجا هستند و هر بار كه مسوولين آنها را به كشورشان بازمي گردانند، دوباره به صورت غيرقانوني برمي گردند و البته بسيار هم طلبكارانه.
mohamad
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
0
8
مشابه این صحنه در استرالیا خلق شد که متاسفانه نادیده انگاشته شد
ما باید به هموطنان مان که در خارج از ایران بازیکنانمان را مقابل رقبا تنها نمیگزارند افتخار کنیم نه اینکه محوشان کنیم واقعه استرالیا در جراید جهان جلوه خاصی پیدا کرده بود چرا نادیده گرفتیم؟.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
15
13
این همه فرصت شغلی حیف شده واسه جوانهای خودمون دارن به ریش هممون می خندن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
9
21
درود بر افغان های دوست داشتنی ...همفرهنگ و همزبان ما
ناشناس
Netherlands
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
13
9
باسلام
ملت ایران با افغانها در این 35 -6 سال با احترام برخورد کرده است ،اما باید یادمان باشد که در بسیاری از ناامنی های شرق کشور اتباع افغان دخیل هستند دوستانی که نگران مسایل امنیتی هستند فقط به خاطر این است که در شرایط خاص این جمعیت می تواند به عنوان یک تهدید ملی برای کشور ما محسوب گردد در آن شرایط خاص مسائل حقوق بشری در درجه دوم قرار می گیرد .مسئولان باید به این نگرانی ها پاسخ بدهند ،من شخصا نگران شدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
13
13
هموطنان عزیز آیا می دانید کشور عزیز ما ایران بابت پناهندگان افغان مقیم ایران از سازمان ملل وجه نقد به دلار می گیرد... ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
این پول به اون همه بدبختی اش می ارزه ؟
به همه بی کار شدن هامون و فساد و .... ؟؟؟
اگه تازه پولی در کار باشه دو زار و دو ریال :/
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
ایران درامد تریلیاردی دارهو شما از چند میلیونی که سازمان مهاجرت میده خرف میزنی؟؟؟ ده برابر این مقدار را ایران به افغانستان کمک میکنه نصف خانواده های افغانستان با کمکهای کمیته امداد زندگی خودشون را میگذرونند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
5
12
جاده کرمان - یزد - تهران پر افغانی کشه و قاچاقچیان انسان مسئولین امنیتی کشور اگه فکری به حال مخاطرات جاده ای این ماشینها با خلافهای وحشناک شبیه سرعت غیرمجاز و تردد از لاین مخالف و.... نمی کنند لا اقل به فکر امنیت و مخاطرات حضور اونها تو پایتخت و مراکز استانها بکنند
مرتضی
Germany
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
6
20
سلام دوستان عزیز من تمام نظرات رو به دقت خوندم
جدای برخی نظرات که واقعا از زاویه مثبت به این مسئله نگاه کردن بعضی دوستان دیگه واقعا با تعصب و از روی احساس نظر دادن
چند قضیه رو فراموش نکنین
1- اینکه این همه تماشاگر برای بازی تیم امید افغانستان اومده رو از دید این نگاه کنیدکه ایران واقعا کشور مهمانپذیر و مردم آن مردم با فرهنگی هستند که نه تنها با مردم همزبان افغانستان بلکگه با دشمنان خود هم رفتاری متمدنانه دارند(اگه پاسختون اینه که به خاطر کار اینجا میان در اشتباهید چون اگه صرف کار بود خیلی از کشورهای اطراف بازار کار بهتری برای دوستان افاغنه داره)

2- مردم کشورهای ایران و افغانستان بیش از هر دو کشور دیگری در منطقه با هم قرابت فرهنگی دارن و این رو در برنامه نود آقای فردوسی پور به دقت می شد دید همچنین بنده کتابی با نام جانستان کابلستان از آقای امیرخانی مطالعه کردم که واقعا با مطالعه این کتاب دید هر ایرانی نسبت به این دوستان دیرین عوض میشه
3- مطمئن باشین اگه کشور افغانستان از وضعیت کنونی رهایی پیدا کنه به یکی از کشورهای ممتاز منطقه تبدیل خواهد شد
4- بهتره از لحاظ ورزشی آرزو کنیم کشور افغانستان از لحاظ فوتبالی پیشرفت کنه و آن وقت شاهد دربی زیبای فارسی زبانان آسیا(ایران و افغانستان) خواهیم بود
نکوئی مهر سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
22
12
عزیزان امنیتی کشور تهدیدات امنیتی را انشاالله جدی بگیرند هر چند اقتدار نظام بحمدالله بیش از اینهاست ولی این یک نمود از حضور بیش از سه میلیون افغانی حاضر است و یادمان نرود همین چند روز پیش اشرف زهی رئیس جمهور کشور همسایه به اوباما قول تداوم حضور امریکاییها برای ادامه جاسوسی و توطئه علیه ایران را به انها داد
آلتای
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
2
11
حضور گرم برادران افغانی تان را تبریک میگویم.انشاالله خوش باشید
Reza Tiraxturchi
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
2
9
با سلام
به جای توهین و تحقیر افغان ها
باید یه فکر اساسی راجع به حضور تماشاگران تو ورزشگاهها کرد.
omid
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
1
9
ازاینجا میشه فهمید چقدرافغانی داخل خاک ایران زندگی می کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
0
1
!!!!!!!!!!!
محبوب
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
7
15
اونی ک گفته بود ما افغانهای تو ایران نباید بگیم I love afghanistan
حرفش خیلی خنده دار بود ،چه ربطی داره اخه?
خود شما ایرانیا تو کل دنیا مهاجر دارین خیلی هم بیشتر از افغانیها مهاجر میشین با اینکه اوضاع کشورتون یه کم بهتر از ماست،همشونم ادعا دارن ک ایرانو دوس دارن،بهتره اول ب اونا این حرفو بزنید...
ناشناس
-
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
6
11
ایرانیها ی محرتم جوری حرف میزنید که انگار خودتون تو جهان مهاجر ندارید؟؟امار مهجاران ایرانی تو جهان کم از افغانیها نیست اونم با توجه وضعیت بهتر ایران .... کمی انصاف هم خوب چیزیه دوستان ایرانی با فرهنگ وتحصیل کرده لیسانس به بالا
ایرانیها هم تو غرب اولش اگرا غیر قانوین رفتن بعد مجاز شدنو شههروند وبرخوردارا ز حقوق وامتیازات ولی افغانیها تو ایران چه 30سال چه یک سال ... دریغ از حقوق وامتیازات و... همیشه در تهدید اخراج و....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
راست میگی فرقش اینه که نخبه ها از ایران مهاجرت کردند . ولی شما چی؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
من یک ایرانی هستم و روی صحبتم با این آقای ناشناس ایرانیه؛ واقعا ایرانی های نخبه مهاجرت کردن ؟ ممکنه تعدادی شون نخبه باشن . اما من مطمئنم نخبه واسه مرده سوزی نمی ره ژاپن یا واسه تمیز کردن دستشویی هابه ترکیه و اروپا. نخبه ها که از طریق دانشگاه ها و مراکز کار جذب می شن. این دوستانی که دسته دسته با لنج می رفتن استرالیا هم نخبه بودن؟ این بندگان خدایی که تو ترکیه ... استغرالله ما ایرانی ها بدجوری دچار نژادپرستی هستیم و این یکی از نشانه های جهان سومی بودنمونه
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
8
14
به هر حال برادران افغانی ما سالهاست در کنار ما برای آبادانی این کشور زحمت کشیدن و حق زندگی و تفریح تو این مملکت رو دارن . خوشحالم که این امکان براشون فراهم شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
5
7
در بعضی .کشورهای جهان صرف بدنیا آمدن فردی درآن کشورحتی اگر والدینش مهاجر غیر قانونی باشند- برایش حقوقی ایجاد میکنددرحدسایر شهروندان ودر سن18سالگی میتواند درموردشهروند شدن یا نشدن خود درآن کشورتصمیم بگیرد.اکثریت قریب باتفاق جوانان افغان حاضر در ایران در ایران بدنیا آمده اندوتا کنون کشور مادری خود را ندیده اند وحتی بعضا"لهجه هموطنان تازه وارد را به سختی متوجه میشوند.آیا همچو جوانیکه سالهای سال با فرهنگ آداب و قوانین اینجازندگی کرده است وزادهء این خاک است افغانستانی محسوب میشودیا یک ایرانی افغانی بعنی یک هموطن افغان.به نظر او یک هموطن افغان ماست وباید از همه حقوق قانونی یک ایرانی برخوردارباشند.
معلم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
6
12
افرین برهمت مردم افغانستان که درتهران مهمان ماهستند وآفرین برما میزبان خوبی هستیم وخداراشکراین راهم امنیتی نکردند ودیدیم کههیچ اتفاقی نیفتاد ویک رکورد جهانی زیبا ثبت شد خداشاهداست ازتصمیم مسئولین وهمت مردم افغان به وجد امدم خداراشکرکه دگرما داریم متعادل رفتار می کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
5
16
جالب اينجاست كه اكثر مهاجرين افغان . از اقوام هزاره و شيعه مذهب هستند. چرا اينقدر دشمني ؟ در ضمن اگه كسي با بساز و بفروشها كار كرده باشه خوب ميدونه كه اغلب معمارها به برادران افغان اعتماد بيشتري دارند . خودم با آنها زندگي كردم و بسيار از مرام و مردانگيشان آموخته ام.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
4
7
خدا را صد هزار مرتبه شکر که پیشرفت کشورهایی مثل سوئد و سوئيس رو ندارین.مگر نه واویلا...
و هزار و صد افسوس که با این همه ادعای اسلام و توسعه و تمدن چند هزار ساله رفتاری بسیار متعصبانه دارین
بانو
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
6
10
بر هرچی بخیله.....
علی باقری
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
7
13
آقا چرا الکی داستان سازی میکنید
یعنی تهرانی ها برین خجالت بکشین که ورزشگاه نرفتین و حالا دارین دعوا راه میندازین درفضای مجازی
دیگه این بحث های بچگانه رو بذارین کنار
یه ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
6
14
وای خدای من! تا کی می خواهیم این قدر در برابر هر چی جبهه بگیریم. حالا کل ورزشگاه را هم مردم افغانستان بگیرند مگه چه میشه؟ کی گفته ما برتر از دیگرانیم؟ یه لحظه فکر کنیم ما مسلمانیم و برتری انسان ها در اسلام به عمل ماست، نه به نژاد ما! شاید یه افغانی از ما بهتر باشه. کمی به خودمون بیاییم!
به امید روزی که در مورد افراد بر اساس نژآد و کشورشون قضاوت نکنیم. اصلا بهتره یاد بگیریم به راحتی در مورد هیچ کس قضاوت نکنیم.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
7
5
خدا را صد هزار مرتبه شکر که پیشرفت کشورهایی مثل سوئد و سوئيس رو ندارین.مگر نه واویلا...
و هزار و صد افسوس که با این همه ادعای اسلام و توسعه و تمدن چند هزار ساله رفتاری بسیار متعصبانه دارین
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
8
10
کوتاهی وزارت کشور در این خصوص مایه شرمساری است. اتباع افغان محترم هستند ولی باید به کشورشان برگردند و آنجا را آباد کنند. چه کسی جواب اینهمه خوانواده های قربانی جنایات افغانها را می دهد؟
ناشناس
United States of America
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
7
10
اونهای کی میگن باید اینا غیر قانونیه اینو بدونن کی دولت بابت تک تک اینا از سازمان ملل پول میگرد وگر نه یه روز هم نمیذاشت بمونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
6
9
درود بر عصر ایران که نظرات رو منتشر می کنه
افتخار می کنم به ایرانی بودنم که برادران همخون و هم زبان و هم تاریخم را در کشورم چنین سر زنده دیدم. افتخاری دیگر برای فلات ایران با فرهنگ فوق دنیای آن. عزیزان افغانستانی ما در این کشور زحمت می کشند. کارهایی که ما انجاکم نمی دهیم با همه وجود و بدون کمترین کارشکنی انجام می دهند. به مسئولین هم احسن تمی گویم که زمینه گردهم آیی این عزیزان را به بهانه فوتبال فراهم آوردند. اینها حتی در زمان جنگ هم دوش رزمندگان بیشتر در جهاد و سازنگی به ما کمک می کردند. دوستان جوانتر بدانند که وجود این برادران و خواهران در کشور برادرشان خود می تواند تاثیر عمیقی در آینده روابطمان بگذارد. اینکه ما می آییم و حمله افغانها را توسط محمود افغان یک تهاجم خارجی می دانیم درست نیست. ضعف یک سلسله موجب شد که سلسله ای دیگر روی کار بیاید که از همین آب و خاک بود. انگلیسیها خیلی تلاش کرده اند که این سلسله را از تاریخ ایران حذف کرده و خارجی بنامندشان. اصولا غیر از مرز خاکی و حقوقی مرزی بین دو ملت نیست. به امید روزی که همه مرزها با هر نامی برداشته شود و همه بتوانیم در توسعه این فلات نقش موثری ایفا کنیم. آریانا سرزمین ما و فلات ایران است. جانم فدای ایران
ناشناس
United States of America
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
10
8
درجواب اون طلبکاری که گفته ایرانیهاهم مهاجرت میکنن کشورای دیگه وادعاشون میشه میگن آی لایو یو ایران....آره ماادعامون میشه چون واقعا ازته دل میگیم ایران دوستت داریم وجانمون فدای ایران اینو توی هشت سال جنگ تحمیلی هم ثابت کردیم مثل شماها به افغانستان پشت نکردیم وکشورمونودست آمریکاییها نسپردیم درضمن حالاهم ایرانیها اگه توکشورای دیگه هستن به کشورشون پشت نکردن وایران روتنها نژاشتن وقتی هم میگن ایران دوستت داریم از ته دل میگن واگه خدای نکرده اگه روزی کسی به ایران نگاه چپ بکنه همون ایرانیهایی که میگی میگن ایران دوست داریم وبه قول توادعاشون میشه برمیگردن ایران ازکشورشون دفاع میکنن مثل بعضیا ازکشورشون فرارنمیکنن وکشورشونوبه آمریکانمیزارن پس خواهشا قیافه طلبکارانه به خودت نگیر.
جهانتیغ
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
9
22
اهل زابل در استان سیستان و بلوچستان، هم مرز با افغانستان هستم موقعی این همه افغان در پایتخت کشورم دیدم که فارغ از هرگونه سخت گیری و در کمال آزادی و برابری به تشویق تیمشان می پرداختند اشکهایم جاری شد. به یاد سیستانم افتادم که دارد از بی آبی و خشکسالی در میان ریگها دفن میگردد و کسی مقصر نیست جزء همین برادران افغان همسایه! بر خلاف معاهده نوروز 52 در کابل، مانع ورود آب به دریاچه هامون میشوند حیات سیستان به هامون بستگی دارد و آن نیز 16 سال هست که آب کافی به خود ندیده است جوانان افغان در پایتخت کشورم خوشگذرانی میکنند در حالیکه در سیستان هر سه ساعت یک خانواده به خاطر نبود آب، شغل و گذران زندگی جلا وطن میکند. خانواده‌ها دارد از هم می‌پاشد و ما نگران شادی دیگران هستیم بنده ملی گرا و ناسیونالیست نیستم اما معتقدم اول خانه بعد همسایه! به امید روزی که انبار غله ایران(سیستان) دوباره احیا گردد
رستم سهرابی
Turkey
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
11
7
افغانستان جزو ایران بزرگ باستانی است و اینها هم زمان و هم دین ما و هم فرهنگ ما لذا نزدیک ترین انسانها به ما مخصوصا در سمت و سوی مشهد هستند .
فرشید
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
7
12
شک ندارم که صاحبان آرا و نظرات نژادپرستانه عموما از سواد وتحصیلات کافی بی بهره اند.داشتن چنین عقایذی برای یک جامعه درحال توسعه نشان از مشکلات و ناهنجاریهای بسیار دارد که مهمترینش غرور و خودبزرگبینی بیجاست. برادران عزیز من خود ما ایرانیها دارای بزرگترین جمعیت مهاجر در دنیا هستیم و همه مهاجرین هم نخبه و متخصصنیستند و دارند از امکانات کشورهای مختلف استفاده میکنند.پس همانگونه با مهاجرین عزیز افغان برخورد کنید که دوست دارید با کسان و عزیزان شما در سایر کشورها برخورد کنند.
برادران و خواهران عزیز افغان اگه به نظرات و مثبتها دقت کنید میبینید که اکثریت ایرانیها شمارو دوست دارند پس از بعضی نظرات دلگیر نشوید.امیدوارم که روزی درکمال امنیت و آسایش در کشور خودتان زندگی آرامی داشته باشید.
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
12
11
بچه ها لطفا این نظر رو تا اخر بخونید اگه من دروغ می گم بگید میگی
اونایی که ادعا می کنید ما ها داریم به افغان ها توهین می کنیم نه خیر اصلا این طور نیست ما داریم بهشون می گیم که برگردن کشور خودشون اگه بهونشون اینه که کشور ما جنگه اینو بهشون می گم که اقاجان اگه تو کشور ما بمونید وضع کشورتون درست نمیشه درسته جنگ هست ولی باید انصاف داشته باشن الان چند سال هست که غیر قانونی وارد کشور ما میشن بعد هم ادعا دارن که ما سخت کار می کنیم نکنه توقع دارن که سخت هم کار نکنن همین جوری بخورن و بخوابن ما هم بادشون بزنیم.
دومین چیزی می خوام بگم شما های که می گین تو کشور ما جنگه خدا رو شاهد بگیرین که ما ایرانی ها چند سال تو کشورمون جنگ بود پاشدیم بیایم کشور شما بگیم که اقا تو کشور ما جنگ هست به ما جا بدین خونه بدین مدرسه بدین هان گفتیم.
واخرین چزی می خوام بگم اینه که شما هایی که همش دارین استرالیا رو مثال می زنید درسته ما ورزشگاه رو پر می کردیم اما چندین سال نرفتیم که تو کشورشون زندگی کنیم اگه افغان ها هم تو کشور ما این جوری نبودن و دیروز فقط برای تماشای بازی میومدن ایران ما رو تخم چشم هامون نگهشون می داشتیم
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
1
16
امیدوارم با همه قانونی برخورد بشه. برخوردی قانونمند و توام با احترام . چه با مهاجران غیر قانونی ایران در استرالیا و چه با مهاجران غیرقانونی افغان در ایران .
وبگردی