۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۹۴۵۶۵
تعداد نظرات: ۵۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۱۵-۰۲-۱۳۹۴
کد ۳۹۴۵۶۵
انتشار: ۱۰:۰۷ - ۱۵-۰۲-۱۳۹۴

روحانی و آموزش زبان انگلیسی در مدارس؛ آموزش و پرورش حرف رئیس جمهور را گوش خواهد کرد؟

منتظر می مانیم تا ببینیم وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی آموزش و پرورش، چه واکنشی در قبال سخنان مهم رئیس جمهور درباره آموزش زبان خارجی در مدارس خواهند داشت و نیز ، ریاست جمهوری تا چه حد پیگیری خواهد کرد؟
عصر ایران - در حالی که برخی مسؤولان وزارت آموزش و پرورش، به صراحت آموزش زبان انگلیسی حتی در فوق برنامه مدارس ابتدایی را غیرقانونی و ممنوع اعلام کرده اند، رئیس جمهور در مراسم روز معلم بر لزوم آموزش زبان های خارجی در مدارس تأکید کرد و گفت:

«جوان ممکن است به کلاسهای دیگر برود تا زبان یاد بگیرد، اگر در کلاس زبان یاد نگیرد. می‌رود خصوصی یاد می‌گیرد.
او که می فهمد زبان لازمه زندگی امروز است. عقلش می‌رسد این چیزی نیست که به زور بگوییم الا و بلا تو باید یک زبان یاد بگیری در دنیا هم هر جا هم رفتی مشکل طرف مقابل است که فارسی نمی‌فهمد.
امروز برخی از زبان ها یادمان نرود که زبان علم است. یعنی بدون مجهز شدن به آن زبان ما راه به علم و اعماق علم پیدا نمی‌کنیم کما این که اگر کسی به زبان عربی مسلط نباشد اعماق دین را نمی‌تواند سیر کند. زبان یک ویژگی‌ها و نکاتی دارد.
شما قرآن را با ترجمه فارسی ده بار هم بخواهید با کسی که به عربی مسلط است فرق می‌کند البته باید حداقل ترجمه را داشته باشیم اما فرق می‌کند.»

عصر ایران، یک هفته پیش از سخنان روحانی، در نقد تصمیم آموزش و پرورش مبنی بر ممنوعیت آموزش زبان انگلیسی در فوق برنامه مدارس ابتدایی، یادداشتی تحت عنوان "زبان انگلیسی و سیاست نابخردانه آموزش و پرورش!" نوشته بود و اینک جای خرسندی فراوان دارد که برای اولین بار در سطح رئیس جمهور، این موضوع با نگاه مثبت مورد تأکید قرار می گیرد.

البته زبان انگلیسی در دوره متوسطه تدریس می شود ولی بیشتر "ویترینی" است چرا که:
1 - با از دست دادن دوران طلایی آموزش زبان غیر مادری یعنی مقطع دبستان و پیش دبستان، تأخیری چند ساله وجود دارد که جبران پذیر نیست
2 - ساعات اندک آموزش زبان انگلیسی (در حد 2 ساعت در هفته) اساساً چیزی جز شوخی با مقوله زبان آموزی نیست و به نوعی برای خالی نبودن عریضه، عرضه می شود
3 - روش تدریس نیز با استانداردهای روز فاصله دارد و بسیار ناکارآمد است

با این حساب، نقد روحانی بر سیستم آموزش زبان خارجی و مشخصاً زبان انگلیسی (که به عنوان زبان علم مطرح شده است)، کاملاً صحیح است، اما از آنجا که "دوصد گفته چون نیم کردار نیست"، با صرف حرف زدن کاری از پیش نمی رود.
اکنون، نه فقط وزارت آموزش و پرورش که شورای عالی آموزش و پرورش هم در اختیار دولت است چرا که قریب به اتفاق اعضای آن را وزرا، معاونان وزرا و منصوبان مستقیم یا غیرمستقیم دولت تشکیل می دهند؛ بنابراین، با توجه به سخنان صریح رئیس جمهور، انتظار می رود:

الف - در گام نخست ، وزارت آموزش و پرورش از سیاست نابخردانه کنونی اش در ممنوعیت آموزش زبان انگلیسی در مدارس ابتدایی عقب نشینی کند
ب - وضعیت آموزش زبان در دوره متوسطه را اصلاح کند و ارتقا دهد
ج - شورای عالی آموزش و پرورش با مصوبات مقتضی، زمینه های قانونی و بسترهای لازم برای آموزش زبان انگلیسی در دوران ابتدایی را فراهم کند.

منتظر می مانیم تا ببینیم وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی آموزش و پرورش، چه واکنشی در قبال سخنان مهم رئیس جمهور درباره آموزش زبان خارجی در مدارس خواهند داشت و نیز ، ریاست جمهوری تا چه حد پیگیری خواهد کرد؟
برچسب ها: روحانی ، زبان ، انگلیسی
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۵۷
در انتظار بررسی: ۷۸
غیر قابل انتشار: ۱۴
mithra
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
6
283
وزارت آموزش و پرورش زیر مجموعه رئیس جمهور است ، انوقت میگوید چرا اینطوره و آنطوره ؟
مسئولیت خود ایشان و وزیرش کجا میرود ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
آخه جواب دلواپسارو کی میخواد بده با 8% رای صاحب مملکت شده اند!!!پس نتیجه میگیریم همون بهتر که زیان انگلیسی در مدارس ابتدایی تدریس نشود، آخر دلواپسان ناراحت می شوند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
سلامmithra
سیاستهای آموزش و پرورش مربوط به سالهای قبل می باشد. که البته باید اصلاح بشود .
همه ما نسل های گذشته از کلاس درس زبان فراری بودیم و دلیل آن نحوه تدریس آن بود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
لطفا کتاب مبانی کامپیوتر رشته کامپیوتر دوم هنرستان را بخوانید ،یکی سری مطالب تاریخ گذشته به درد نخور را در یک کتاب جمع کرده اند و به دانش آموزانی که اطلاعات به روز دارند تدریس می کنند آموزش و پرورش باید کتاب های درسی را اصلاح کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
1
73
بلکه ما هم استخدام بشیم:d
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
8
213
در عوض بجای آموزش زبان انگلیسی و سایر زبانهای خارجی و رسمی دنیا، کم مونده است تا تمام متون کتابهای درسی بزبان عربی باشد و تا دلتان میخواهد حتی در فیزیک و شیمی و ریاضی از کلمات عربی وارد شده است!! ولی نمی دانم چرا از آموزش زبان انگلیسی در مدارس به روشهای صحیح جلوگیری و از این زبان هراس دارند!!!؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
الان مشكلت با زبان انگليسي هست يا عربي ؟!
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
با سواد محترم!!!
تدریس زبان خارجی در دوره ابتدایی هیچ کشور پیشرفته ای صورت نمی گیرد. از نظر علمی بهترین زمان برای تدریس زبان خارجی بعد از ابتدایی است. ضمنا رئیس جمهور نفرمودند حتما از اول ابتدایی زبان انگلیسی تدریس بشه!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
آقاي ناشناس
كه فرموده ايد با سواد محترم!!!
واقعا متاسفم براتون
فرزند من كه 4 سال سن دارد تعداد لغاتي كه بلد است از فرزند عمويم كه ليسانس دارد بيشتر است.
شما چرا داريد سفسطه مي كنيد.
من خودم دكتري ميكروب شناسي هستم. و زبان انگليسي هم تدريس مي كنم. و اصولا ميكروب شناسي را به زبان انگليسي تدريس مي كنم.
الان مي فهم كه ما بايد زبان انگليسي را از 3 يا 4 سالگي شروع كنيم.
متاسفم برات
تو هم مثلا خارج رفتي
البته با وي پي ان پيام دادي
صبور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
آقا بنده فوق ليسانس هستم نه عربي را خوب يادم دادند نه انگليسي را فارسي هم زبان مادري من نيست در كار ساختمون سازي با يك كارگر افغاني آشنا شدم آنقدر روان انگليسي صحبت مي‌كرد انگار بچه انگليس بود
نه تنها من خيلي از تحصيلكرده ها هنوز زبان انگليسي زبان بين الملل شده را بلد نيستند آقا قرآن خوندن ماهم اشكال داره همه نميتونند خوب تلفظها را بگند
آقــــــــا ي روحاني عزيز يادگيري انگليسي را اجبار كن واقعا زبان عــــــــلم است
صیاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
171
من بیش از 20 سال است که در آموزش و پرورش زبان انگلیسی تدریس می کنم. به جرات می توان گفت که در آموزش و پرورش ایران برنامه ی منظم و هدفمندی برای آموزش زبان انگلیسی وجود ندارد.
-کتاب های درسی فرسوده، کهنه و غیر جذاب
-دبیران کم انگیزه و گاهی هم کم سواد
-برنامه درسی آشفته و سردرگم
-شیوه های تدریس مربوط به جنگ جهانی دوم
این ها نمای کلی از فرایند آموزش زبان انگلیسی در ایران است.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
سلام جناب صیاد
گل گفتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
120
نمی دانم چرا در جلسات کشور های دیگر که شرکت می کنند شرمنده نمی شوند که همیشه باید یک مترجم کنارشان باشد . حد اقل از مترجم سوال نمیشود که زبان را چگونه آموختی و آیا اصلا" نیازی بوده که انگلیسی یاد بگیری یا زبان دیگری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
چه ربطي داشت ايشون كه خودشون مسلطن بحث تدريس تومدارسه
ایرانی
-
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
81
21
بسیاری از زبانهای مادری هم میهنان ما زبان رسمی کشورهای همسایه است لذا بهتر است ابتدا زبان مادری خود و هموطنان خود را بیاموزیم و آنگاه سراغ سایر زبانها برویم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
5
85
دانستن زبان انگليسي ممكن است به افزايش سطح آگاهي از طريق توانايي استفاده از منابع مختلف كمك كند كه اين بسيار بد است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
نظر فوق العاده
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
2
56
خدا کنه این اتفاق هر چه سریعتر بیفته
...خیلی عقب افتاده ایم که حتی تو دبستان آموزش زبان انگلیسی نداریم
مرتضي
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
30
عليرغم آنكه وزارت آموزش و پرورش؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي؛ وزارت .... زير نظر رئيس قوه مجريه‌اند ليكن؛ اعمالشان با حرفها و نظرات ابرازي رؤسايشان همخواني ندارد! ... اين قوه مجريه است يا قوه كشكيه؟
راستي؛ كسي هست كه ايراد آموزش موسيقي در مدارس را توضيح بدهد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
5
15
آموزش و پرورش در بسیاری از زمینه ها رها است آقای فانی که فردی فرهیخته است خود را درگیر آب و نان و حقوق نکنید طرح تحول و نظامات آن بر زمین مانده یا حداقل در سرپنجه ها اثری از آن دیده نمی شود.؟!
پاسخ ها
مرتضي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
ميشه بفرماييد كه از كجا فهميديد كه آقاي فاني فردي فرهيخته است؟؟
ناشناس
United States of America
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
5
10
آقای رییس جمهور عزیز. شما در پیگیری مقتدرانه اهدافتون استاد هستین. لطفا کوتاه نیایید مخصوصا که غیراز به دولت و وزارت آ.پ به هیچ سازمان دیگری مربوط نمیشه
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
1
36
برای من یک سوال همیشه مطرح است که چرا اکثر شهروندان اروپایی بغیر از زبان مادریشان حداقل به دو زبان دیگر ( اکثرا اروپایی ) میتوانند حرف یزنند . ولی سالهاست که مسولین نظام آموزش ایران فهمشان از زبان فقط زبان عربی است و بس .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
47
4
خواهشاً وقتی استدلال می کنید مقدمه و نتیجه را در نظر بگیرید و بعد بحث و استدلال کنید!!!
استدلالهای شما پر از مغالطه و نتیجه گیری اشتباه است.

رییس جمهور همون قدر که بر زبان انگلیسی تأکید کرده بر زبان عربی هم تأکید کرده ولی نمی دانم چرا شما فقط می گید زبان انگلیسی؟؟ آخه برای ظاهرسازی هم که شده یک بار اسم زبان عربی را هم بیاورید تا مستمع فکر نکند شما جانبدارانه تحلیل می کنید...

تازه رییس جمهور گفته جوان!!! به نظر به دانش آموز ابتدایی و حتی راهنمایی جوان نمی گویند پس استدلال شما صحیح نیست که رییس جمهور بر آموزش زبان در مدارس تأکید کرده اند.!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
اتفاقا شما دارید مغلطه می کنید
اولا تاکید اصلی بر زبان انگلیسی بوده چرا که صراحتا از زبان علم نام برده که همه می دونن انگلیسی هست و نه عربی ، اشاره ایشان به زبان عربی، صرفا برای تفهیم مطلب بود ( به متن مراجعه کنید دوباره)
ثانیا جوانی که در دوره مدرسه انگلیسی یاد نگرفته در دوران جوانی که می فهمد و استقلاب می یاید دنبال یادگیری زبان می رود که اکثرا هم ناموفق هستند.
ثالثا عصرایران را دعوت کرده اید که ظاهر سازی کند. بعنوان یک مخاطب چندین ساله این سایت باید بگم که اگه عصرایران اهل تظاهر بود، من یکی که سراغش نمی اومدم. شما برای ظاهرسازی و فریبکاری دنبال سایت های خودتون برید که خیلی هم در کارشون ماهرند.
عزت زیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
با پاسخی که دادید به ناشناس۱۱:۰۲ موافقم
ناشناسنامه دار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
ناشناس 11:28 کاملا واضحه که از جمله رییس جمهور "جوان ..." ضرورت آموزش زبان انگلیسی در دوران ابتدایی نتیجه گرفته نمی شود. اگه نتیجه گرفته می شود شما استدلال خود را ارائه کن عزیزم.
عزت خودت زیاد ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
جناب ناشناسنامه دار
تاکید بر لزوم آموزش زبان خارجی ، بدون در نطر گرفتن الزامات علمی آن ، آب در هاون کوبیدن است.
اگر عنایت بفرمایید و در متون علمی راجع به زبان آموزی بررسی مختصری داشته باشید، متوجه خواهید شد که بهترین سن آموزش سال های اولیه زندگی است که حتی بعضی تحقیقات، از سه تا 5 یا 7 سالگی را بهترین دوران می نامند که باید آغاز شود و ادامه یابد.
لذا وقتی بر ضرورت زبان آموزی تاکید می شود، باید این ملاحظات علمی را در نظر گرفت و الا می شود همین آش و همین کاسه که افراد در مدرسه و دوران ابتدایی زبان یاد نمی گیرند و به قول روحانی، در جوانی دنبال این کلاس و آن کلاس می روند و آخرش هم به جایی نمی رسند.
این بود ارتباطش.
اما یک سوال از جنابعالی دارم و آن این که چرا اینقدر از اموزش زبان انگلیسی در مدارس ابتدایی واهمه دارید؟ اگر پاسخ دهید ممنون می شوم و از عصر ایران می خواهم اگر پاسخ دادند اینجا درج کند تا بنده و سایرین در جریان باشیم و اگر هم که پاسخی ندادند ، دیگر هیچ!

عزت ما و شما و همه زیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
ناشناس 12:31 من از آموزش زیان انگلیسی واهمه ندارم عزیزم. خیلی هم موافق آموزش زبان انگلیسی هستم. خواهشا اینقدر با پیش فرض راجع به دیگران نظر ندهید. خودم کارشناسی ارشد دارم و هم تافل دانشگاه تهران رو دارم و هم تربیت مدرس. تا پیش دانشگاهی هم هیچ علاقه ای به زبان انگلیسی نداشتم و حتی متنفر هم بودم ولی وقتی ضرورت یادگیریش برام مشخص شد رفتم دنبالش و زحمت کشیدم یاد گرفتم. زبان عربی رو هم تا حدی که بدون مراجعه به ترجمه قرآن بفهمم معنیش چیه بلدم.
من حرفم اینه که عصر ایران هر موقع حرف از زبان خارجی میشه فقط زبان انگلیسی رو میگیره و بس. (دوباره میگم اصلن منکر بلد بودن زبان انگلیسی به عنوان زبان اول علمی دنیا نیستم) آخه عزیزم زبان عربی هم زبان دین ما هست و به نظر من برای اصلاح مشکلاتی که ما در زندگی دینی و دنیایی مون داریم (حتی مشکلات اقتصادی و سیاسی و ...) به زبان عربی بیشتر از دیگر زبانها نیاز داریم. من اصلا کار ندارم که کسی بگه عربی که زبان این عربهای ... است. با همین حرفها کاری کرده اند که وقتی اسم زبان عربی می آید ما فقط یاد اعراب ... بیفتیم و از همین طریق زبان عربی را برای ما منفور کرده اند. خواهشاً نظرات بالا رو بخون ببین چند نفر رو زبان عربی تأکید کرده اند. این خودش نشون میده که زبان عربی رو دارند برای ما کمرنگ می کنند. حتی عده ای دوست دارند زبان انگلیسی از فارسی خودمون هم پررنگ تر باشه.
من حرفم اینه که یک طرفه استدلال نکنیم و بازتر نگاه کنیم و حرفها رو با اسدلالهای یک طرفه به نام خودمون مصادره نکنیم.
خواهش می کنم باز یک دور نظرات بالا رو بخون ببین چند نفر استدلال قوی و قابل قبولی ارائه کرده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
ممنون از پاسخ تان
اولا خوشحالم که با آموزش زبان انگلیسی اعلام موافقت کردید

ثانیا حرفتون اما در این چند دیالوگ تغییر کرد که البته اشکالی نداره ؛ اولش علیه آموزش انگلیسی در دوران ابتدایی حرف زدید و حالا می گید حرفتون اینه که چرا عصرایران بر انگلیسی تاکید داره و بر عربی تاکید نداره.

ثالثا اصرار بر یک چیز که نافی چیز دیگر نیست. به قول عرب ها - که شما عربی تون هم خوبه - اثبات شی ء نفی ماعدا نمی کند.
وانگهی عصر ایران دیدگاهش اینه که انگلیسی مهم تر از عربی هست. اشکالی داره؟

رابعاً بر اساس چه منطقی می گید آموزش عربی مهم تر از آموزش انگلیسی هست؟ انگلیسی زبان علم است. این را متوجه هستید؟
موفق باشید
علی از سراب
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
4
14
حرف رئیس جمهور کاملا متین، زبان انگلیسی در دنیای امروز از اوجب الواجباته، اما چرا بحث تدریس زبان مادری اقوام پر جمعیت رو مطرح نمیکنن؟ وقتی کسی در شروع به تحصیل زبانی غیر از زبان مادریش رو تعلیم ببینه خیلی براش سخت خواهد بود؛ ضمنا آقای رئیس جمهور وعده ی تاسیس فرهنگستان زبان ترکی در تبریز رو دادن، چرا این وعده رو عملی نمیکنن؟ ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
1
29
خيلي جالبه كه اين همه زبان عربي تدريس شده وقت و هزينه صرف شده حالا كافيه بريم يكي از كشورهاي عربي نه چيزي مي فهميم نه مي تونيم حرف بزنيم . فاجعه است فاجعه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
8
2
هر قدر پول بدهی همون قدر اش میخوری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
؟!
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
1
18
آره واقعاً! نه عربی تو مدرسه را به درد بخور یاد می دهند نه زبان انگلیسی. اصلاً بلد نیستند زبان یاد بدهند. خوبه فارسی بلدیم وگرنه همان را هم یاد نمی گرفتیم :))))
مثلاً در عربی بچه هایی که در اروپا کلاس عربی رفته اند، می گویند خیلی راحت تر و جذاب تر یاد داده اند به آنها.
زبان انگلیسی هم این همه موسسه موفق مثل کانون زبان، سیمین، سفیر و ... خوب آموزش پرورش برود بپرسد اینها چه طور انگلیسی درس می دهند یاد بگیرد!
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
12
افرين بر رئيس جمهور با شعور دست كذشت روي نقطه ضعف تمام زندگي من كه ندانستن يك زبان انگلسي كامل بود و علي رقم تسلط نسبي در رشته مهندسي در ساير نقاط دنيا لال بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
34
4
جمع غرب زده ها جمع هست. در کشورهای پیشرفته دیگر اگز به زبان انگلیسی با مردم آنجا صحبت کنید، انگار دارید بهشان ناسزا میگویید، بعد یک عده از ایرانیان غربزده از آموزش زبان انگلیسی در مدارس ذوق میکنند. همه چیمون به همه چیمون میاید !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
جناب ناشناس شما دقیقا منظورتون چیه و از کدوم کشورهای پیشرفته حرف میزنید؟؟!!
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
بله خوب, غرب نزده ها (!) مثل وزیر نفت اسبق در اجلاس بین المللی آبروی ما را ببرند و ما را مضحکه عربها کنند که مایه افتخار و عزت کشور است!
در کشورهای اسکاندیناوی انگلیسی را مثل زبان دوم یاد می گیرند.
قطعا با چنین طرز فکری همه چیزمون به همه چیزمون میاد.
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
7
همون بهتر که از شرایط فغلی زبان تو مدارس حرفی زده نشه.. واقعا هیچی یاد نمیدن کتابها و سیستم اموزشی سنتی و قدیمی. متاسفانه زبان یکی از معضلات بزرگ قشر دانش اموز و بعدها دانشجو هست که حتی از پس ترجمه های مربوط به رشته خودشون بر نمیان. اینها چطور می تونن با دنیا با زبان علم مراوده داشته باشن!!!
ناشناس
France
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
10
تجربه دو ساله اخیر نشان داده آقای رییس جمهور در اینجا و آنجا سخنرانی میکنند و تذکرات مهمی را مطرح میکنند اما خبری از پیگیری ایشان نیست و ظاهرا صرفا جهت خالی نبودن عریضه در این سخنرانی آن سخنرانی مطالبی را میگویند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
بلا اخره یکی فهمید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
2
8
ايكاش اينقدر كه به زبان عربي تاكيد ميشه لا اقل اين زبان رو اصولي ياد مي دادند .غير از تعداي از هم وطنان جنوب ايران اكثركساني هم كه داعيه دانش زبان عربي دارند دو جمله قادر به صحبت با هموطنان عرب و يا عرب زبانان دنيا نيستند و آنچه از اين زبان ميدانند صرفا اصول صرف و نحو است كه در مكالمه پشيزي نمي ارزد همانطور كه با دانستن گرامر انگليسي ارتباطي نمي توان برقرار كرد!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
12
برنده بزرگ حماقت سیستم آموزشی در زبان انگلیسی ، موسسات زبان هستند که درآمدهای آنچنانی دارند و بازنده بزرگ هم مردم هستند
یا حق
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
6
لازمه ارتباط مطلوب ،سازنده با جهان وحتی مقابله با تهدیدات خارجی در زمینه های فرهنگی ،اجتماعی،سیاسی،علمی ،نظامی و... ارزش واهمیت یادگیری زبان را هویدا میکند چرا مدیران اقتصادی ، فرهنگی و... در روابط بین الملل قادر به مذاکره بدون مترجم نباشند این یعنی ضعف /عصرایران لطفا این سوال را در قسمت نظر سنجی مطرح فرمایید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
جداً راست میگی. یعنی یه مسئول بلند پایه پیدا نمیشه بره یه جا و خودش بتونه حرف بزنه و مذاکره کنه!!! اونی هم که پیدا شده و اینکار رو کرده فقط باعث آبروریزی شده!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
2
8
آفرین به رییس جمهور و نیز آفرین به عصر ایران که به چنین موضوع مهم و ضروری ای توجه دارند. مسئولان محترم آموزش و پرورش، لطفاً مثل افراد عقب مانده و دُگم فکر نکنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
3
4
آقا زبان پشتو و دری را رواج بدین یا مغولی بهتره
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
6
عربی یا انگلیسی فرقی نمیکند روش تدریس اشتباه است . دانش اموزان شش سال زبان عربی و انگلیسی در مدارس میخوانند و قتی دیپلم میگیرتد ساده ترین جملات را نمیتوانند ادا کتتد . توجه کنید بعد از شش سال . این موضوع شعاری نیست یا باید روش تدریس به گونه ای عوض شود که دانش اموزان زبان خارجی را فرا بگیرند یا موضوع زبان خارجی حذف شود که موحب اتلاف وقت , انرژی و هزینه نشود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
4
در برخی از کشورهای همسایه ما به دلیل گستردگی ارتباطات بین المللی و جذب توریست فراوان از سایر کشورها ختی مردم عادی کوچه خیابان به زبان انگلیسی مسلط هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
11
2
ما احتیاجی به یادگیری زبان استعمارگران خبیث نداریم چرا که با آنها جهاد می کنیم نه تعامل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
3
وقتی رئیس جمهور کشور به زیر مجموعه اش میگوید ببینیم چه کار میکنند یعنی این دستور فقط سیاسی هست واسه دلخوش کردن روشنفکران!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
اروم اروم دارید می فهمید بعد از مقاومت فراوان در مقابل فهمیدن
ناشناس
Germany
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
5
عالی کاملا موافقم زبان انگلیسی مثل زبان مادری باید از کلاس اول به بعد در مدارس دولتی و خصوصی تدریس شود این از واجبات برای بچه ها و آینده شان می باشد و بهتر است هرگونه تعصب را کنار بگذارند البته بعضی ها .ممنون از زئیس جمهور عزیز
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
5
1
منظورش اینه که انگلیسی یاد بگیرید که فردا توافق شد و چار تا آمریکایی اومدن ایران آبرومون نره. زبان علم و اینا هم ... حالا دیگه!
جهانگیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
5
حرف رئیس محترم جمهوری کاملا" صحیح است . لیکن اکنون که دولت و وزارت آموزش و پرورش تحت دستور ایشان است اقدام عملی در این مورد انجام دهند .
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
2
13
شانس آوردیم که آقای ظریف به خوبی انگلیسی صحبت می کنند. آدم احساس غرور می کنه وقی می بینه وزیر خارجه به راحتی ارتباط برقرار می کنه و این مایه آبروی ملی ما است. ضرورت تسلط اعضای هیآت دولت، مدیران سازمانها و شرکت های بزرگ دولتی که حسب وظایف شان با خارج از کشور ارتباط دارند، به زبان انگلیسی بایدقانونی باشد.
سوراخی در یخ که 50 سال دانشمندان را متحیر کرده بود 8 نکته درباره سخنان دوم بانکی پور: به جای سرک کشیدن به "تختخواب" دیگران ، حواس تان به "سفره" مردم خودمان باشد تحقق پیش‌بینی هفته قبل: 1000 مورد به آمار کارخانه‌های احیایی در یک هفته اضافه شد این غذاها و داروها را با هم مصرف نکنید؛ از وارفارین و زغال اخته تا الکل و آنتی هیستامین امباپه در آخرین فصل پاریسی خود، طعم ناکامی در اروپا را چشید ستاره سابق منچسترسیتی به خاطر بدهی نفقه دستگیر شد! دورتموند با هوملس پاریس را مغلوب کرد و به فینال لیگ قهرمانان صعود کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی طوفان تندری در سبزوار ۶۶ حادثه را رقم زد مشترکان بد مصرف برق هزینه ۵ برابری تولید را باید بپردازند مانوین چه فرصت‌هایی برای صنایع خلاق ایران ایجاد می‌کند؟ ۲۰۰۰ لیتر سوخت قاچاق در تاکسی سپاهان از کمدین هتاک و پرسپولیس به کمیته اخلاق شکایت می‌کند انفجار و تخریب دو منزل مسکونی در ملایر بر اثر نشت گاز گولسیانی و خانواده در جمع سرخپوشان (عکس)
وبگردی
نظرسنجی
دی سال گذشته، با وعده افزایش سرعت اینترنت، قیمت آن را 34 درصد افزایش دادند. منصفانه از تجربه خودتان درباره وضعیت سرعت اینترنت در این مدت بگویید.