۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۴
کد خبر ۳۹۸۹۱۴
تعداد نظرات: ۹۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۳ - ۱۲-۰۳-۱۳۹۴
کد ۳۹۸۹۱۴
انتشار: ۰۲:۵۳ - ۱۲-۰۳-۱۳۹۴

چرا و از کجا 28 میلیارد تومان خرج ذوب آهن و نفت تهران شده ؟

پرسپولیس می خواهد قهرمان شود و در این راه 30 میلیارد از پول مردم را دور بریزد؟ استقلال جام را بالای سر ببرد وا زجیب مردم خرج کند؟ ... بعید است که حتی هواداران سرخابی که پرطرفدارترین تیم های ایران هم هستند راضی باشند پول شان خرج فوتبال شود. کشوری که مدام با مشکل منابع مواجه است چرا نباید یک ساز و کار درست ودرمان برای فوتبال داشته باشد که از جیب مردم پول بیرون بکشند و در حلقوم فوتبال بریزند؟

عصرایران ؛ مهدی شادمانی - اگر قرار باشد در نیم فصل دوم لیگ برتر دوتیم را جدا کنیم که بیشتر از سایر تیم ها فوتبال بازی کرده اند همین دو تیم بوده اند؛نفت تهران و ذوب آهن . تیم هایی با بازیکنان جوان و آینده دار و سرمربیانی که شرایطی مشابه دارند. یحیی گل محمدی و علی رضا منصوریان. دو مربی ای که در سال جاری نشان داده اند هنوز به سرمربی ایرانی امید هست و می شود منتظر روزهای آینده شد که مربیان جوان و پرآتیه با تجربه تر شوند و حتی شاید با شایستگی به سرمربیگری تیم ملی برسند. در کیفیت فنی نفت تهران و ذوب آهن اصفهان شکی نیست و آنچه در ادامه این یادداشت می خوانید هیچ ربطی به کیفیت فنی بازی هایشان ندارد. ماجرا هزینه های باشگاه هایی است که یک قران هم درآمد ندارند.

در جریان برنامه نود دو سرمربی تیم های فینال جام حذفی هزینه های سال جاری خود را اعلام کردند ،منصوریان از رقمی 13.2 میلیاردی به عنوان هزینه های تیمش صحبت کرد و گل محمدی هم رقمی حدود 14 میلیارد را هزینه تیمش دانست. ارقامی که خیلی ویژه نیستند و در شروع فصل هم توسط باشگاه ها به سازمان لیگ اعلام شده بودند. ارقامی که هیچ کدام توسط شرکت های خصوصی پرداخت نشده .

هرچندشرکت ذوب آهن اصفهان به شرکت سهامی عام تبدیل شده باشد و دیگر دولتی نباشد اما کیست که نداند هیچ شرکتی خصوصی ای حاضر نیست هزینه ای بکند که بازگشت نداشته باشد. ذوب آهن اصفهان امروز قهرمان شده است. اما کمترین درآمدی از این قهرمانی نخواهد داشت و اگر هم پاداشی داشته باشد نسبت به هزینه های فصل این تیم ناچیز و غیرقابل عنوان است. این تیم از حق پخش تلویزیونی دریافتی ویژه ای نخواهد داشت و با توجه به حجم کم تماشاگرانش هزینه بلیط فروشی اش هم کمک اش نخواهد کرد.

ذوب آهن امسال 14 میلیارد تومان را هزینه کرده که قهرمان جام حذفی شود و سهمیه آسیایی بگیرد. این هدف اما بازگشت مالی ای برایش نخواهد داشت. خب در این شرایط کدام شرکت یا فردی را پیدا خواهید کرد که از جیبش سالی 14 میلیارد دور بریزد که مقام به دست بیاورد؟کدام عقل سلیمی چنین بلایی برسر پول خودش می آورد؟

حالا عده ای استدلال می کنند که این پول برای ایجادسرور و شادی در میان مردم هزینه شده است . باید از ایشان پرسید که امروز قهرمانی ذوب آهن چند نفررا خوشحال کرده است؟ اصولا ذوب آهن مگر چند نفر هوادار دارد که حق دارد 14 میلیارد پول را دود کند که آنها را خوشحال کند . بعد اگر اینقدر هوادار دارد چطور است که 20 هزار نفرشان نمی آیند یک استادیوم را در شهری دیگر پر کنند؟

اصلا چرا دوسرمربی تیم های فینالیست مجبورند از سرخابی بودن شان خرج کنند که 4نفر بیشتر به استادیوم بکشاند؟ بعد اگر همچنان بار پرسپولیسی بودن گل محمدی و استقلالی بودن منصوریان تماشگر به ورزشگاه می کشاند چرا این پول ها باید در نفت تهران یا ذوب آهن هزینه شود؟

اصولا این نفت تهران چه صیغه ای است دیگر؟ اصلا این تیم بدون تماشاگر به چه دلیل حق دارد باشگاه داری کند؟ این 13 میلیارد را از کجا می آورند و برای چه هزینه می کنند؟ قنبرزاده مدیرعامل این باشگاه در برنامه نود از نمایندگان مجلس گلایه می کند که پیامک تبریک نمی دهند اما باید از نمایندگان مجلس پرسید که این تیم ها اصولا با چه اجازه ای سالی nمیلیارد تومان پول بی زبان مردم را دور می ریزند؟

حالا ذوب آهن تماشاگر دارد لابد از قهرمانی اش اصفهانی ها هم خوشحال شده اند اما قهرمانی نفت قرار بود چه کسی را خوشحال کند؟ استقلالی ها را به خاطر منصوریان؟ این فقط نفت و ذوب آهن هستند که این طور پول مردم را می سوزانند؟ البته که فعلا این دوتیم که گل سرسبد تیم ها هستند. تیم هایی که فوتبال را اصولی بازی می کنند فسادشان کم است .قرارداد بازیکنان شان کنترل شده و مربیان شان وجه خوبی دارند . اما مگر خارج از ماجرای فوتبالی مگر فرقی می کند که یک تیم قهرمان بشود یا نشود. تیم های لیگ برتر بین 10 تا 30 میلیارد تومان را دور می ریزند و اکثرش هم از جیب مردم است. هیچ کس هم کک اش نمی گزد که با پول مردم چنین کاری نکنند.

ذوب آهن قهرمان شد، قهرمانی اش مبارک هواداران و مردم اصفهان اما چرا این قهرمانی باید از پول یک شرکت سهامی عام انجام شود؟ چرا نباید هزینه ها از شرکت های خصوصی باشد؟ ذوب آهن که قهرمان شد باید در مورد نفت تهران چه بگوییم ؟در مورد سایر تیم ها چطور ؟ امسال که دوباره سرخابی ها وبال پول مردم اند چطور؟ خداراشکر که شرکت سهامی عامی پرسپولیس و استقلال را به عهده نگرفته و احتمالا مجبورند مستقیم از پول مردم این دوتیم را اداره کنند. خب چرا باید این طور باشد؟ پرسپولیس می خواهد قهرمان شود و در این راه 30 میلیارد از پول مردم را دور بریزد؟ استقلال جام را بالای سر ببرد وا زجیب مردم خرج کند؟ ... بعید است که حتی  هواداران سرخابی که پرطرفدارترین تیم های ایران هم هستند راضی باشند پول شان خرج فوتبال شود. کشوری که مدام با مشکل منابع مواجه است چرا نباید یک ساز و کار درست ودرمان برای فوتبال داشته باشد که از جیب مردم پول بیرون بکشند و در حلقوم فوتبال بریزند؟ 

دوباره باید تاکید کردکه این یک یادداشت ورزشی نیست و به کیفیت فنی دوتیم برتر فوتبال ایران کاری ندارد. اما انصاف نیست که پول مردم به جیب فوتبال ریخته شود و فوتبال درآمد خودش را نداشته باشد.انصاف نیست که قراردادهای میلیاردی از پول مردم بسته شود و کسی نگران نباشد. انصاف نیست که یک ریال و واقعا یک ریال پول مردم خرج خریدهای سرخابی در نیم فصل شود. کشور مشکل منابع دارد همه می دانند اما به صورت روتین و قانونی سالی حدود چند صدمیلیارد ریخته می شود در فوتبال ، هرکسی هم که می گوید چرا؟ جواب می گیرد که این پول ها که پولی نیست. به جایی برنمی خورد.


برچسب ها: لیگ برتر فوتبال
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۹۱
در انتظار بررسی: ۴۳
غیر قابل انتشار: ۰
کمال
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
115
69
آخه عزیزم یکم دقت کن. قربونت برم. مگه مجبوری به این سرعت بیای مقاله بنویسی؟ آخه کدوم تیمی از غیر دولت توش هزینه شده؟ بعدشم اگه نظرت اینه تو بگو کلن فوتبال را تعطیل کنن بیخودی به نفت و ذوب آهن ربطش نده، چون من الان 16 تا تیم لیگ برتر و 24 تا تیم لیگ 1 را برایت میشمارم که همش دولتیه. ولی یک حرف منطقی وجود داره که اونم اینه. برنامه 90 که راجع به فوتباله همین الان آمار بگیر ببین چند نفر تا 3 صبح بیدار نشستن؟ کلا دیشب چند نفر بلند شدند والیبال زنده ما با امریکا را ببینند؟ پس باید توی فوتبال بیشتر هزینه بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
با پولیکه قرار بود از 1/9/93 حقوق کارکنان نفت تعدیل بشود و نشد و یا قرار بود پاداش معوقه پارسال را بدهند که ندادند. بله با این پول ها،جانم.
ناشناس
France
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
47
56
برادر بزرگوار حالا شما میخواستی چی بگی؟ هیچ کدوم تیمای ما درامدزایی ندارند و اتفاقا یکی از دلایل ضعف تیم های ایرانی در عرصه بین المللی مثل اسیا هم همین نداشتن منبع مالی خوب هست در این موضوع تیم ها باید طلبکار باشند نه این که مواخذه بشن با استدلال شما یا باید کلا فوتبال تعطیل بشه یا درآمد زا بشه به جای این همه تکرار مکررات 4 کلمه حرف جدید و به درد بخور میزدید.فدراسیون هم خیلی دوست داره حقشو از صداسیما بگیره ولی نمیدن! حالا شما میگی باید چیکار کرد؟ اگه فوتبال تعطیل بشه خیلی ها از نون خوردن میفتن از رسانه ای ها گرفته تا ورزشی ها به اضافه این که نصف برنامه های تلویزیون هم به همین فوتبال وابسطه اس.یه برد اسیایی همین نفت که شما میگی طرفدار نداره دل خیلی از مردم را حداقل برای 1 روز خوش کرد.فکر میکنید اگه این هزینه برای فوتبال نشه جایی بهتر خرج میشه که مردم یه شادی کوچیک به دست بیارن؟
کیفیت مقاله های ورزشی اصلا شباهتی با سطح کیفیت مقاله های سیاسی و اجتماعی عصرایران ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
کاش دکمه 1000 لایک بود. برادر من فوتبال تعطیل شه؟ خیلی مسخره است. مردم این فوتبال را پیگیری می کنند و لذت می برند در حد خودش. بدون این تیما سرخابیا با کی بازی کنن؟ تیم های جهانی چقدرشون واقعاً خصوصین بدون حق پخش؟ انصافتونو شکر.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
38
58
گیر دادی به این 28 میلیارد حداقل به پولایی گیر بده که رفته تو جیب این دلالا و و امسال اونا
حداقل کاری نفت کرد تو اسیا ابرو ایرانو خرید تازه
این دو تیم بازیکنای جوونی رو معرفی کردن که تو تیم ملی ابرو ایرانو حقظ کنن
بهتره ی مقایسه ساده بین درامد باشگاهها تو ایران و کشورهای صاحب فوتبال کنی تا بفهمی به چی باید گیر بدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
اصلا 28 میلیارد مساله نیست کل پولی که داره در فوتبال بیهوده دور ریخته می شه تا یه عده پول دار بشن و به مردم فخر بفروشند مساله است. چرا هیچ کسی به این خرج های بیهوده از بیت المال اعتراض نمی کند. این چه آبرویی است که با بردن در فوتبال حفظ می شود. آیا از راه راه بهتر از این نمی توان آبرو را حفظ کرد؟ اصلا این چه آبرویی هست که به تیم فوتبال وابسته است؟ ابروی 70 ملیون آدم چرا باید به 100 نفر وابسته باشه؟ اگر این طوری هست سه تا تیم حذف شدند و یکر رفته بالا پس بیش از اون که آبرو حفظ بشه رفته؟ آیا این ها سخن های مسخره ای نیست؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
56
78
احسنت عصر ایران
حرف دل مردم رو زدی به خدا
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
1
30
کدام انصاف؟
مهرنوش
Canada
۰۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
37
63
حالا که تیمی پیدا شده که داره کار پایه ای برای فوتبالمون می کننه این مقاله شما خیلی عجیبه،!بفرمایید کلن لیگ رو بکنن دو تیمه پرسپولیس و استقلال با هم بازی کنن و والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
کدوم تیم داره پایه ای کار میکنه؟
تنها تیمی که داره پایه ای کار میکنه فولاد خوزستان است که امسال در تمامی رده های فوتبال پایه قهرمان کشور شد و فولاد نوین هم لیگ برتری شد (البته اجازه نمی دهند بیاید لیگ برتر)
geev
United States of America
۰۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
24
44
یک جوری صحبت می‌کنید انگار توی این مملکت پول حیف و میل نمیشه. من اگر بگم کجا‌ها هزینه میشود که این اعداد درش گم است که شما اجازه انتشار نمیدهید. دیوار کوتاهتر از ورزش پیدا نکردید و جرات بیان اون اصلی‌‌ها را ندارید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
22
41
همین که شما از طریق همین فوتبال بی ارزش داری بیننده سایتت را بالا می بری برای شما بسه!
لااقل پولی که داره تو جیب سایتها و روزنامه ها و ... را یادت نر!
لیست پربیننده ترین سایتهای ایران را ببین تا بدونی مردم به چی علاقه نشون میدن. چراش با خودت!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
16
34
میخوای همه تیمها را تعطیل کنی که تیمهای به اصطلاح پرطفدارتون همین جوری فهرمان بشن؟ بعد جذابیتی داره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
9
37
7-8 هزار نفر با لباس سبز تو استادیوم بودن (نه قرمز) بعد تیم پرسپولیس و استقلال هر کدوم با 40 نه 400 میلیون هوادار متوسط تماشاچیاشون چند نفر بوده؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
7
21
مطالب قبلیتون را چک کنید. آیا سیاست سایت شما در خصوص فوتبال و هزینه های اون مشخصه؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
9
24
نفت براي فصل بعد بخاطر حضورش در ليگ قهرمانان اسيا حداقل چهار ميليارد از اي اف سي درامد خواهد داشت و در صورت قهرمانان در اسيا بيش از خرجش در مجموع درامد و اسپانسر اسيايي خواهد داشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
35
14
خیلی عالی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
6
23
برادر من اینا بجای خود ولی اگه تونستی به این پاسخ بده که تهران نفتش کجا بود که تیم هم داشته باشه؟!!!چرا استان نفت خیز ما(ایلام) همچین تیمی نداره که جووناش سرگرم بشن و اینهمه مشکلات نباشه؟
علیرضا52
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
10
26
14 میلیارد پول بی زبان و برای یه تیم اونم تو یه فصل خرج میکننو و اونوقت حقوق یه بازنشسته ذوب آهن که 30 سال عمرشو گذاشته وبا سیلی صورتشو سرخ نگه میداره را چند ماه چند ماه با تاخیر پرداخت مبکنند .
مدیریت ما در سطح کلان واقعن دچار مشکل ومعضله و مردانی میخواد از جنس پرویز فتاح ریس کمیته امداد.
که اون بخشنامه پرداختیش فوق العاده بود.
حسام
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
8
18
بویسنده: داعش
فرشاد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
7
28
این متن مشخص بی طرفانه بود!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
7
24
احسنت بر نویسنده.آقا بدین استقلال و پرسپولیس رو بزارید هرکی دوست داره از جیب بده.والله با این میلیاردها میشه هزاران زندگی راه انداخت.
نیما
Netherlands
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
1
9
پول مردم ، هه.
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
6
7
بسیار مطلب بجاییایی است خاطر نوسنده محترم جمع باشد خرج کرد ان بیش ازان که گفته شد است ااین لیگ 6 اسیا می باشد
ناشناس
Malaysia
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
12
29
13.2 میلیاردی که حداقل خرج نفت شد باعث خوشحالی و غرور ملی ماست که الان داره تو آسیا می درخشه و جلوی تیم های عربی گل کاشت.
نوش جونشون اگه به این زیبایی فوتبال بازی می کنن. بهتره یه متن درمورد فساد فوتبال بنویسید. نه فوتبال زیبا و پاک نفت و ذوب آهن که نتیجه ش غرور ملی چه در مسابقات آسیایی و چه پشتوانه ی تیم ملیه.
متن 0/10
فخرالدین
United States of America
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
12
20
واقعاً از سایت متین و محترم عصر ایران تعجب کردم، مگر در ورزش فقط باید به جنبه‌ی اقتصادی آن فکر کرد؟ اینکه باید برای هزینه کردن و نحوه‌ی هزینه‌های زیاد در تیم‌های فوتبال باید فکری کرد شکی نیست ولی این مطلب از اساس باطل و نادرست است
الهه
Germany
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
8
26
نویسنده چه جوگیر شده
میخوای لیگ رو کلا تعطیلش کنیم
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
4
10
از حق بازنشستگان فولاد
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
5
27
سوال: آیا اگر هر سال استقلال و پرسپولیس قهرمان شوند این سوالات و دلسوزی ها مطرح می شود؟ ایا اگر استقلال و پرسپولیس قهرمان می شدند این دلواپسی ها مطرح می شد؟
به نظر من همه این سوالات به این بر می گردد که استقلال و پرسپولیس قهرمان نشده اند و اصلا بحث پول مطرح نیست. این پول ها در برابر اختلاس ها عددی نیست. حالا تیم هایی می آیند و به پرورش جوانان اهمیت می دهند، چرا نارحت هستید.
پیشنهاد می کنم برای رفع مشکل استقلال و پرسپولیس و رفع دغدغه دلواپسان فوتبال، که یک لیگ فوق برتر با حضور استقلال و پرسپولیس برگزار شود و این دو تیم یک سال در میان قهرمن شوند.
کاوه
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
11
6
احـــــــــسنت بر شما عصر ایران. این حرف دل من در هر جایی هست که جوان ها به خاطر طرفداری از تیم ها با هم جر و بحث می کنند و نمی دانند که از جیب اون برا کسانی که بی هدف دنبال توپ می دوند، خرج می شود. برای حال چنین مردمی باید گریست.
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
1
11
"این هدف اما بازگشت مالی ای برایش نخواهد داشت. خب در این شرایط کدام شرکت یا فردی را پیدا خواهید کرد که از جیبش سالی 14 میلیارد دور بریزد که مقام به دست بیاورد؟کدام عقل سلیمی چنین بلایی برسر پول خودش می آورد؟"

** در جواب اين سوال با يد گفت مطابق قانون ماليات هاي مستقيم (ماده آن يادم نيست) هر هزينه اي كه كارخانجات، شركت ها و معادن در حوزه فرهنگيو ورزشي هزينه كنند به عنوان ماليات مورد قبول واقع شده و از سرجمع مالياتي كه ملزم به پرداخت آن به دولت هستند كسر مي گردد. اين قانون است.
حال من از شما مي پرسم كدام عقل سليمي مي پذيرد كه اين مبلغ را به حساب دولت واريز كند بي آنكه سودي برايش داشته باشد، نه تبليغاتي، نه انتشار برند، نه محبوبيتي و نه معروف شدني!!!
پس كارفرماي عاقل به جاي اينكه اين پول را به حساب دولت واريز كند خرج تيم داري مي كند تا هم تبيلغ برندش را كرده باشد كه متعاقب آن فروش بيشتر محصولات هم خواهد بود و هم محبوبيت و شهرتي براي خود دست و پا كند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
عزیزم اولا یکی در مورد مالیات نظر میده که با قوانین به خوبی آشنا باشه
دوما هزینه ای که انجام بده از درآمد مشمول مالیات کم میشه نه از مالیات
سوما هر هزینه ای هم که پذیرفته نیست
راینی
-
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
3
7
پولی که هرسال خرج باشگاه مس کرمان میشود بالای 10میلیارد است.اگر یک مدیر عامل توانمند می آمد و فقط در شهر کرمان در تمام سطح شهر زمین میخرید و اسفات میکرد و برای ورزش همگانی ازاد میگذاشت تا جوانان ساعتی 60 تا70 هزارتومان بابت یک فوتبال هزینه نکند . هرسال میتوانست بیش از 10 مکان مناسب راه اندازی کند که نقش بسیار موثری در افزاریش نشاط و شادابی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در شهر کرمان داشت.اگر فکر کنیم مسئولان این تیم و شهر این موضوع را نمی دانند اندکی به عقل خودمان باید شک کنیم . پس چرا اینقدر اصرار به هزینه کرد از منابع دولتی برای ورزشی است که باید خصوصی شود تا اصلاح شود ورشد کند.
چرا چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رييس زاده عليرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
8
7
چه زيبا بود اين سخنان حرف حق جواب ندارد؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ايا اين پول حق همان كارگري نيست كه در كنار كوره ذوب آهن گداخته مي شوذ و در حالي كه از سير كردن فرزندان خود عاجز است؟ بايد اين رويه نادرست را تغيير داد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
6
13
چقدر حسودی!!! چقدر تفکر زشتی داری!!! بالاخره بدون هزینه آیا می شود تا سر کوچه برویم؟
سياه برار
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
5
7
عالي بود.ولي فقط درفوتبال نيست كه اين چنيين خرج مي شود.خوب كنكاش كنيد بسيارجاهاي ديگه هم مي توانيد پيدا كنيد.
پژمان
Canada
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
2
8
باسلام
آیا مسئولین کشور شرایط را برای حضور بخش خصوصی آماده کرده اند که الان صحبت از هزینه از بیت المال می کنید؟
آیا باشگاه ها سهمی از درآمد چند صدمیلیاردی تلویزیون از پخش مسابقات داشته اند؟ آیا باشگاه ها توانایی درآمدزایی از طریق محصولات مختلف از جمله لباس و ... به واسطه عدم رعایت قانون کپی رایت را دارند؟
پس چه باید کرد؟
آیا منظور نویسنده محترم تخته کردن درب همین یک تفریح جوانان مملکت است؟ آیا جوانان تفریح چایگزینی دارند؟ آیا به عواقب آن فکر کرده اید؟
reza
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
5
3
كو گوش شنوا يكي نيست بگه آخه واسه چي بايد اين از درآمد كشور هزينه اين تيم ها بشه اگه كسي جز اين فكر مي كنه خودش هزينه تيم مورد علاقه شو بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
7
3
ایول داش مجیدو ایول. حرام اندر حرام است داداش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
7
4
بیشتر از بودجه سالیانه اکثر شهرستان ها. فکر کنم مردم با ساخت پارک و جاده ئو تعمیر خیابان و انتقال آب و برق بیشتر خوشحال میشن تا قهرمانی یک تیم فوتبال در لیگ داخل کشور.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
13
3
عالي بود
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
0
11
بابا ما هم میگم چرا اینهمه دولت خرج این باشگاهها میکنه ولی اگه این باشگاها ضرر ده هستند چرا دولت دو دستی چسبیده به این دو باشگاه ولش نمیکنه،بعد میگه ضررده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
3
2
اگر دردم یکی بودی چه بودی
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
1
13
ببین عزیزم وقتی تیم ملی مقابل آرژانتین اونطوری محکم بازی میکند که با وجود باخت در آخر بازی مردم اونجوری به وجد آمده و به شادی میپردازند نتیجه ساخته و پرداخته شدن بازیکنان در دل همین باشگاههاست که مرتب در حال تمرین و آماده سازی بازیکنان هستند. تیم ملی که باعث افتخار و شادی مردم میشود نتیجه زحمت و خرج کردن باشگاههاست.بنابراین نمیشه یکطرفه قضاوت کرد باید برآیند کلی کار را مورد ملاحظه قرار داد.منم با خرج کردن بی ظابطه و بدون برنامه باشگاهها مخالفم ولی با این قضاوتهای عامیانه و جوسازی های بدون مطالعه هم مخالفم.به هر حال وقتی به این نتیجه رسیدیم که برای رشد و ارتقاء ورزش در سطح بین المللی چاره ای جز رو آوردن به ورزش حرفه ای و قهرمانی نداریم به ناچار باید شرایط آنهم قبول منیم ولی با حساب و کتاب و منظبط.
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
1
3
باسلام در طول این چند سال تازه مطلبی را دیدم که یک چرای در خصوصو هزینه پول این ملت بدونه دفاع از حق خویش راخواندم که سفره ای برای تعداد معدودی برای که همیشه بر ان طمعه داشته وبحث های زیادی دارد وجالب اینکه شهرداری ارومیه باهزینه میارارها تومان هزینه از جیب مردم بانک کوچکی را برای تعدادی ومحلی برای تلغات خود درست کرده است ایا این شرعا صحیح است که با لگد وسایل دست فروش را تو خیابان بزنیم وبعد وسایل ان را بفرشیم به نفع شهرداری ودرامد حاصله را بدیم به یه تعداد گردن کلفت در حاشیه تیم مطلب زیاد است بقیه را به قضاوت مردم میگذارم اگر نشر بدهید
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
2
4
اگه نظر من باشه کلا فوتبال و فدراسیونو چند سال جمع کنیم.شمام نگران سرگرمی تماشاگرا نباش.این فوتبال به مردم ضرر نرسونه ما فایدشو نخواستیم.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
2
4
تیمهای فوتبال طوری از ارقام نجومی صحبت میکنند که انگار تو مملکت ما زندگی نمی کنند ، و با این تیپ و قیافه هایی که معمولا اکثر خانواده ها بچه هایشان را از اینجور تیپها دور نگر میدارند شدند الگوی جوانان ما و از جیب مردم میخورند حالشو میبرند، درحالیکه چه بسیارند کارگرانی در همین ذوب آهن که لنگ 5 میلیون تومان وام هستند و خیلی بیشتر از فوتبالیها زحمت میکشند فقط رسانه ای نمیشوند ، شاید رسانه ای پشت این کارگرها بود آنها هم الان حقوق چند میلیونی بجای چند صد هزاری داشتند و مطمئننا حرف از میلیارد نمیزدند و خودشون هم میتوانستند دورهمی یه فوتبالی بازی کنند و آنها هم حالشو ببرند چون لیاقتشون بیشتر از فوتبالیستهاست
مهدی
Armenia
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
4
13
برو بابا با این استدلالت
سعید لطفی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
9
3
بسیار عالی بود
امید مهاجر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
0
8
راه توسعه اقتصادی باشگاهای فوتبال:

1- ایجاد شبکه های خصوصی تلویزیونی
2- حمایت از حق مالکیت فکری (فروش پیراهن و اقلام باشگاهها با برند باشگاهها)
3- بلیط فروشی توسط باشگاه میزبان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
1
8
با اين نشته شما فقط لازمه 2تا تيم تو ايران بازي كننده و براي خوشحالي مردم هر ماه 2 تا بازي باهم بكننده اين چه منطقي در نوشتن شماست ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
5
5
بخدا این پول هارا خرج ساخت مدرسه و بیمارستان کنند خیلی بهتر از اینکه خرج ماشین فرزندان برخی مربیان وبازیکنان بشه
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
1
9
من هم فکر می کنم واقعا باید هزینه ها مدیریت شود ولی اقای نویسنده فکر کنم بازی نفت در عربستان را ندید که چطور با بردش باعث خوشحالی کل ایران شد وقتی که می بینی پرچم کشورت و فریاد یا حیدر تو ورزشگاه عربستان بلند می شه همه مردم از عمق وجودشان خوشحال می شن بله ما هزینه را مدیریت نمی کنم که این ضعف مدیریت است ولی در همه جای دنیا این پولها خرج می شود کشور قطر را نگاه کنید که.چه هزینه های سرسام اوری می کند! باز از شما می خواهم بازی ایران و ارزانتین را به یاد بیارید و خوشحالی مردم.......
مازیار
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
4
10
واقعا از چاپ این مقاله متاسفم این همه ریخت و پاش در مملکت وجود داره ای تیم ها هم خوب بازی کردند هم آبروی ایران هستند و هم آینده ساز تیم ملی
بروید سراغ تیم هایی که همین خرج را کردند ولی تولیدی نداشتند
ضمنا در تمام دنیا قسمتی از درامد کارخانجات و شرکت ها صرف امور ورزشی میشود و اگر تیم هم نداشتند کمک میکنند و در ایران قانون در این رابطه داریم
دنيز
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
3
3
مقاله بسيار خوبي بود،‌ ولي ذكر يك نكته ضروري است كه اين شركت‌هاي سهامي عام هم عمده سهامشان در اختيار دولت است، يعني بجاي اينكه پولي به صورت مسقيم از دولت دريافت كنند به صورت غير مستقيم اين پول را دريافت مي‌كنند. در دنياي امروز بنگاه‌هاي توليدي و اقتصادي تيم داري نمي‌كنند و تنها با قراردادهاي شفاف از ظرفيت‌ تيم‌هاي ورزشي براي تبليغات استفاده مي‌كنند. و اما نكته‌اي ديگر اينكه آيا بنگاه‌هايي مثل مس، فولادي‌ها و ... اصولا آيا نيازي به تبليغات گسترده دارند؟، اگر شفافيت داشته باشيم و به صراحت با مردم صحبت كنيم و نتيجه بسياري از پرونده‌هاي مبهم مانند آبهاي آلوده و مسائل تبريز را بدون در نظر گرفتن منافع افراد اعلام كنيم آنوقت جذابيت تيم داري هم براي مديران دولتي از بين مي‌رود و از جيب مردم قيمت بازيكنان فاقد كيفيت را بالا نمي‌برند و به فكر هزينه كرد درست مي‌افتند.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
2
11
آقای محترم لطف کنید نظر شخصیتان را در مورد تیمهای ذوب آهن و نفت تهران تغییر دهید . اگر دو تیم در این فصل بودند که پاک بودند و با کمترین هزینه به جایگاه خوب رسیدند ، همین دو تیم بودند . کاش مابقی تیم های ایران نیز با جوانها و هزینه کم حداقل در میادین بین المللی سربلند بودند . ولی در کل قبول دارم که باید این ساختار ورزش و مدیریت ما تغییر کند که متاسفانه ناشی از عدم آگاهی مدیران ما ومنفعت طلبی آنهاست . کاش کسی هم به مردم این مملکت توجه می کرد.
علی اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
0
9
با سلام ، مطلب جناب آقای شادمانی خیلی ضعیف و با استدلال کوچه بازاری بیان شده بود اما اگر مطالب شما را قبول داشته باشیم پس باید بگوییم کلا ورزش برای چیست کل رشته های ورزشی ما باید تعطیل شود بغیر از دو یا سه رشته ورزشی مثلا دوچرخه سواری تماشاگر دارد یا همچنین هندبال، شنا، تکواندو، تنیس، شطرنج و خیلی از رشته های دیگر اینها تماشگری در حد و انتظار نویسنده محترم ندارند اما تمام این رشته ها مسابقات قهرمانی کشور دارند و همچنین لیگ برتر دارند و بعضا لیگ های دسته اول و دوم و این که بگوییم چون تماشاگر ندارند پس پول دور ریختن است این اصلا درست نیست . ورزش در روح جامعه اثر دارد البته بگویم من با این مبالغ و هزینه کردها هم موافق نیستم ولی قبل از محکوم کردن باید بررسی بشود شرایط تیم ها تعداد بازی های آنها تعداد مسافرت های آنها در خارج از خانه و خیلی از موارد دیگر
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
1
4
شما خودت داري ميگي شرکت سهامي.
شرکت سهامي که دولتي محسوب نميشه.
شايد سهامداراشون به اين نتيجه رسيدند تو فوتبال خرج کنند.
جيب مردم جايي هست که مالکيت با دولت باشه نه شرکت سهامي عام.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
1
1
خوردن دیگه چرا و کجا نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
3
4
مرسی از یادداشت خوب شما
واقعا تا کی باید تحمل کرد که برای فوتبال و حتی دیگر ورزش ها از بیت المال خرج شود. همه جای دنیا این رشته ها برای جذب منابع بخش خصوصی است در نتیجه بخش خصوصی فکر میکند، متخصصی میگیرد تا راههای کسب درآمد را از آن بیابد. یک بازیکن چند میلیون دلاری میخرد و قبل از پرداخت از تبلیغات با وی تمام هزینه را برمیگرداند. ضمنا میتوان با پول فوتبال کاری کرد که به جای حال کردن تماشاگران ، خودشان به فعالیتهای مفرحی دیگر که البته ورزشی است بپردازند.
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
0
8
با تشکر از نگارننده متن سوال من از نویسنده این است که اگر استقلال و پرسپولیس با آن هزینه های نجومی که سالیان سال است پرداخت می شود، قهرمان شده بودند هم همین صحبت ها می شد؟ یا هر موقع تیم های شهرستانی با حداقل هزینه قهرمان می شوند این متن ها نوشته می شود
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
0
3
با این اوصاف صحبت از اقتصاد مقاومتی یعنی چرندوپرندیا چرت وپرت
محمدحسین مبین
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
0
1
نظرتان عالی .خواب هدایتی که اومد پرسپولیس را بخرد یک عده ای نگذاشتند میخواست از جیب خرج کنه .برای اینکه استقلال و پرسپولیس برای دولت استفاده داره هم سیاسی و هم اقتصادی و خوب از این موقعیت استفاده می کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
1
7
این یادداشت نبود یه مت سوال بود که کسی هم دنبال جواب براش نیست .
شما یا قبول داری هیچ چیز انحصاری نیست یا کلاً یه دیکتاتور ورزشی هستی که معتقدی بجز فوتبال و دو تیم قرمز و آبی هیچ جا نباید خرج بشه .
نوشته ات که اینو میگه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
0
4
حرام كردن پول بيت المال براي رياست آقايان !
چرا يك نماينده مجلس بايد عضو كادر مديريتي يك باشگاه فوتبال باشد ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
4
2
واقعا کی میخواد حیف ومیل بیت المال تموم شه؟! مرسی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
1
1
قانون از کجا اورده اید را چرا دولت اجرا نمی کند ؟ وای اگر اجرا شود چه حالی خواهد داد به ملت از خوشحالی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
0
6
در مورد تیم نفت و امثال آن حرفتان درست است اما اکثر تیم های لیگ قابلیت درآمدزایی دارند و درآمدزایی هم میکنند منتهی به جیب خودشان نمیرود بلکه بخش عمده آن به جیب صداوسیما میرود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
2
2
مرسي.عالي بود.حرف دل منو زديد.ولي هنوز سيستم اقتصادي ما قوي نيست كه خصوصي ها ورود كنند.متاسفانه فعلا مجبوريم بخاطر سيستم اقتصادي بسته اي كه داريم با اين وضعيت سر كنيم.تا بعد ...
SOS
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
2
2
با سلام
سالهاست عقلا اين را ميگويند اما زالو صفتان اجتماع نميگذارند اين حرف حق مطرح شود اگر ورزش يك صنعت است چرا نبايد ارزش افزوده مادي داشته باشد....؟؟؟؟!!!!!
آقا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
3
0
واقعیتی تلخ که در همه عرصه های فرهنگی، اقتصادی ، ورزشی و ... دیده میشه
تنها حقيقت
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
3
7
با سلام و عرض ادب
نويسنده محترم اين مقاله چند جا اشاره نموده اند كه متنشان ورزشي نيست، خوب حتما خودشان هم ورزشي نيستند و از فوايد عامه ورزش خبرندارند كه اينگونه در خصوص تيمهاي بي ادعايي همچون نفت و ذوب آهن اظهار نظر فرموده اند اما سوالي كه برايم پيش آمده اين است كه آيا نويسنده فقط با اين تيم ها مشكل دارند يا با هزينه در فوتبال؟ به نظر مي رسد ايشان با هزينه در فوتبال موافق نيستند، منصفانه اگر بخواهيم به موضوع نگاه كنيم شايد در نگاه اول انتقاد ايشان منطقي به نظر برسد اما اگر قدري به اين موضوع از زواياي ديگر نگاه كنيم اساس مسئله تغيير مي كند، در فوتبال هزينه نكنيم و به جاي آن كمپ هاي ترك اعتياد احداث كنيم چطور است؟ ايشان حتما خبر ندارند بر اساس قانون شركتها و كارخانه جات مي توانند معادل نيم درصد از ماليات ساليانه خود را در ورزش هزينه كنند، البته اگر اين اعتقاد وجود داشت كه ماليات جمع آوري شده در امور زير بنايي يك شهر هزينه شود ( كه مي شود آيا سلامت روحي و رواني و ايجاد نشاط نمي تواند جزو اين هزينه ها محاسبه شود ) اگر به واسطه بروز جنگ خانمانسوز هشت ساله رسانه ملي امروز و تلويزوين آن روزها به واسطه پوشش مسابقه هاي فوتبال شهر تهران توانست براي سرخ آبيها تماشاگر ميليوني فراهم كند امروز تاوانش را جوانان شهرستاني بايد بپردازند، امروز و در شهر اصفهان كارخانه ذوب آهن يكي از دلايل ايجاد آلودگي هواي اين شهر محسوب مي شود آيا هزينه 14 ميلياردي براي تيم فوتبال به منظور ايجاد نشاط براي مردمي كه حتي هواي پاكي براي تنفس ندارند خيلي زياد است ؟ نه دوست ناديده و عزيز اينگونه نيست اما اگر فكر مي كنيد اين تيمها تماشاگر ندارند بهتر است دلايلش را جاي ديگري بجوئيد نه در ذات ورزش شايد امروز دوستاني هستند كه تمايل ندارند جمعيتي جوان و پرشور دور هم جمع شوند و به ابراز علاقه خود به فوتبال بپردازند شايد ويژگي برخي جوامع ايجاب مي كند تا جمعيتي اين چنين گردهم جمع نشوند چون ابزار و اعتماد به كنترل اين جوامع در دسترسشان نيست اما فراموش نكنيد اگر به فكر جوانان وطن باشيد همانقدر كه سرخابيهاي پايتخت حق بهره مندي از مواهب پليتخت و ورزش را دارند جوانان بلوچ ، عرب ، تركمن وآذري هم بايد از اين مواهب بهرمند شوند آنها هم حق دارند ورزش كنند و از ورزش لذت ببرند و آخرين پرسش من از نويسنده اين است اگر براي ورزش هزينه نشود شما ترجيح مي دهيد براي چه چيز هزينه كنيم ؟
محمدامین
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
3
13
آقا حال شما چطوره؟ خوبین؟؟؟


این پولها اینجوری خرج بشه بهتره یا اینکه اختلاس بشه و صداش رو هم در نیارن؟؟؟؟؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
0
5
اگر ساختار فوتبال درست باشه و مثل همه جای دنیا اجازه بدن تیمها از راه فوتبالی مثل حق پخش و بلیط و اسپانسر پول در بیارن ، هیچ تیمی مجبور نیست دست تو جیب مردم کنه.در اصل این صدا و سیما و فدراسیون هستند که با ندادن حق تیم ها دست در جیب مردم دارند و نه تیم های فوتبال
میرزاقلمدون
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
3
2
قربونت برم شرکت سهامی عام و شرکت خصوصی تقریبا یکی هستند.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
5
16
یه عمری پول بیت المال تو پرسپولیس و استقلا حروم میشد (که البته هنوزم داره میشه) کسی صداش در نمیمد!
این حرفای چرند همش از سوزش زیاده. مدیریت فوتبال اصفهان را باید الگو قرار بدین شاید شما هم به جایی رسیدین
قهرمانیمون مبارک
تا کور شود هر آنکه نتوان بیند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
2
7
البته شرکت ها با پشتیبانی از ورزش شامل حال معافیت مالیاتی میشوند

ولی این مبلغ خیلی زیاده
علی
United States of America
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
6
9
هیچ جای دنیا این همه پول خرج نمیکنند که فقط یک کاپ بیارند پول خرج میکنند تا از اون پول در بیارند ..تو رو خدا تو این بحران اقتصادی دست تیمهایی مثل سپاهان ذوب آهن نفت و تراکتورسازی و پرسپولیس و استقلال رو که ازبیت المال هزینه میکنند قطع کنید این هم به نفع کشوره هم خود اون تیما
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
2
12
شما مثل اینکه حالت خوب نیست اصلا! پس فقط باید استقلال و پرسپولیس وجود داشته باشن دگ!
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
2
16
این دو تا تیم سر هم اندازه پرسپولیس خرج نکردن اونوقت این همه بازیکن جوون ساختن, شمام سوژه کم میارین نمی دونین به چی گیر بدین
davar
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
2
4
مفهوم عدالت وپهلوانی در ورزش خصوصا فوتبال به فراموشی سپرده شده است ا،گر به بررسی ورود منابع به باشگاهها بپردازیم
این بی عدالتی خود را نشان میدهد باشگاههای که به شرکتهای بزرگ که عمدتا از منابع دولتی ایجاد شده و بر اساس اصل 44 به شرکتهای خصدولتی تبدیل شده اند ودر صرف هزینه از قانون محاسبات مستثنی شده و اداره انها کماکان توسط مدیران منتصب بوده نه مالکین انها منابع سرشاری را به بعضی از باشگاهها تزریق که صرف منابع در ان باشگاهها منجر به پدیده فساد در ورزش گردیده است .و دور از ذهن نیست هر کجا منابع بیشتر باشد قهرمانی هم نزدیکتر است اگر شخص خصوصی صاحب باشگاه بود و منابعی را براساس سیاستهای خود تخصیص داد مشگلی نیست لیکن اختصاص منابع از شرکتهایی با مالکیت عمومی نیز شبه در عدالت ایجاد مینماید و بی عدالتی در اموزه های دینی ما محکوم به عذاب و در هم شکستن میباشد.
ناشناس
Spain
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
3
16
جناب شادمانی عزیز، پیداست که از دسته هموطنانی هستی که فقط وقتهایی که سر و صدای فوتبال توی کشور میپیچه سرو کله اشون پیدا میشه و شروع به انتقاد میکنن. شما فوتبال دوست نیستی وگرنه بخوبی میفهمیدی که فوتبال میتونه سیاست، میتونه تفریح، اقتصاد، اتحاد و خیلی چیزای دیگه رو با خودش به همراه بیاره. فوتبال تو این زمونه کارکردهای خیلی بالاتری نسبت به اونی که شما ازش حرف زدی داره. قرار نیست که فقط فینال بازیها رو نگاه کنی و آخرش بگی خب چی؟ حالا کی خوشحال شد؟ تو مسیر یه قهرمانی بازیهای زیادی انجام میشه که برنده و بازنده شدن تیمها نقش زیادی در روحیه فوتبال دوستها داره. در این شکی نیست که فوتبال ما یه فوتبال بیماره و از منابع دولتی داره تغذیه میشه. اما راهی جز پیمودن همین راه وجود نداره تا وقتی که فوتبال مثل تموم دنیا راه درست اقتصادی خودش رو پیدا کنه. این اتفاق دیر یا زود باید بیفته و میوفته. اما بدترین نگرش اینه که بگی حالا که به نظر من هیچ فایده ای نداره زکل جمعش کنین. به نظر من شما بایستی کمی در مورد فلسفه برگزاری مسابقات فوتبال در ایران نگاه دقیقتر و جامعه شناسانه تری پیدا کنین. جمله آخر اینکه قرار نیست لیگ فوتبال برگزار بشه که استقلال یا پرسپولیس یک سال در میون قهرمان بشن. الان تراکتور، فولاد، سپاهان، ذوب آهن ، مس رفسنجان ،ملوان، ابومسلم، داماش، شاهین بوشهر ،نفت آبادان همه چیز مردم شهر خودشونن و فوتبال هر هفته برای این مردم زندگی و هیجام با خودش میاره. فوتبال رو باید از منظر اونا هم ببینی ، نه فقط از منظر استقلالی ها و پرسپولیسی ها. مردمی که هیچ امکاناتی برای سرگرمی ندارن و تنها دلخوشیشون دیدن بازیهای تیم شهرشونه. در این بین بسیاری از تیمها هیچوقت امید قهرمانی ندارن، اما مردم شهرشون اونا رو دوست دارن. حتی اگه هر هفته ببازن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
3
4
حالا کوتاه بیا شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
2
14
عوض گیر دادن به فوتبال به نهادهای مثل حوزه صدا وسیما کمیته امداد و سپاه گیر بده تنها تفریح مردم فوتباله
زاگرس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
1
0
با اطمینان خاطر میگویم تمام هزینه های مستقیم و غیر مسقیم از جیب مردم محاسبه و پرداخت میشود مخصولات این دوشرکت با قیمت هایی گران به مردم ایران فروخته میشود ؟؟!!
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
1
3
معمولا این پولها از جیب بازنشسته های بد بخت خرج میشود. چون صاحب ندارند.والا دولت که پول خرج این کارها نمیتواند بکند.
بچه اصفان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
3
3
من فکر کنم نویسنده شدیدن از عدم موفقیت تیم محبوب پایتخت ناراحت بوده
به نظر من بهتره دوستان پایتخت نشین برند روی تیم هاشون کار کنند
تیم دارند با یه دنیا حاشیه و بعدشم هیچی نمیشند....
ما اصفهانیم آ حالا حالا قهرمانیم ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
2
2
ببخشيد چرا از هزينه هاي گزافي كه تو باشگاه سپاهان انجام شد چيزي نميگيد.اگه بيت المال قرار به پرسپوليس و استقلال حرام باشه، بايد براي همه تيما حرام باشه.اگه قرار به استفاده از بيت المال هستش اين دو تيم با توجه به اينكه بيشترين طرفدارها رو دارن بيشترين هزينه هم براي اونها بايد انجام بشه نه تيمهاي ديگه.
مسعود
Netherlands
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
4
2
پول هدر دادن دراین کشور هنر روز شده هرکی بیشتر خرج کنه واز جیب مردم بیشتر مورد قبوله
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
1
4
واقعا تعجب میکنم از دیدگاهت فوتبال ورزش میباشد امر به ورزش امر به معروف است میلیلردها خرج سیگار میشه روزی به اندازه سقوط یک هوا پیما سیگار ادم میکشه شور شعف حاصل از همین دو تیم صدها میلیارد ارزش داره
امین
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
1
3
با 28 میلیارد دولت میتونه یه شرکت دانش بنیان حرفه ای بسازه و بهترین فارغ التحصیل های رشته های مرتبط رو از دانشگاه هایی مثل شریف و امیر کبیر اونجا استخدام کنه. همین الان شرکت های هندی و چینی دارن با گوگل رقابت میکنن و تو تولید علم دنیا شریکن اما ما چی؟ منتظریم اپل واچ بیاد بعد تو اتوبوس ها مثل اوسکولا هی دستمونو تکون بدیم تا صفحش روشن بشه ساعتو ببینیم.
البته قبل فوتبال صدا سیما باید تعطیل بشه اون وقت میشه 50 تا شرکت دانش بنیان ساخت و توسعه داد
وبگردی