۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۰۱۰۶۸
تعداد نظرات: ۸۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۲۶-۰۳-۱۳۹۴
کد ۴۰۱۰۶۸
انتشار: ۱۰:۱۴ - ۲۶-۰۳-۱۳۹۴
یک پیشنهاد الهی،انسانی و ملی

رمضان، افطار و کودکان گرسنه ایران...

جعفر محمدی
1) چند هفته پیش، مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تصریح کردند: « بنده هم می دانم که ما دچار کمبود منابعیم و تحریم هم تأثیر داشته است در این کمبود منابع - این را ما شکی نداریم - لکن وقتی انسان کمبود منابع دارد، باید چکار کند؛ باید دو دستی به سر خودش بزند؟ باید شیون کند؟ نه، راه علاج پیدا کنید. راه علاج دارد؛ یکی از راه‌های علاج صرفه‌جویی است، صرفه‌جویی کنید؛ در تقسیم و توزیع منابع داخلی، اولویت ها را رعایت کنید؛ اینها راه علاج است. »

2 - ماه مبارک رمضان در پیش است. همه ساله یکی از دلمشغولی های ادارات، نهادها، سازمان ها ، شرکت ها و بانک های دولتی در این ماه برگزاری ضیافت افطار است.

دادن افطاری، سنت نیکویی است که هم پشتوانه دینی دارد و هم مبنای انسانی اما این سنت الهی - انسانی فارغ از قید و شرط هم نیست.

اول آن که افطاری دهنده، از جیب خود و به نیت قرب الهی این کار را بکند. با این وصف، تقریباً همه افطاری هایی که از کیسه بیت المال داده می شوند، از رده خارج می شوند.

رمضان، افطار و کودکان گرسنه ایران...

مگر نه این است که در شرایط کنونی کشور با حدود 15 میلیارد دلار کمبود بودجه در سال جاری مواجه است؟ و مگر نه این است که همه بخش های دولتی و عمومی از کمبود منابع مالی گلایه دارند؟
 در چنین شرایطی، برگزاری ضیافت های مجلل افطاری با هزینه های گزاف چه لزومی دارد؟ شاید هر افطاری به طور مجزا، رقم هنگفتی را شامل نشود (که بعضا می شود) اما مجموع هزینه های آن در کل کشور سر به فلک می زند.
آیا می توان نام این مهمانی های گران را که با انواع و اقسام غذاها و دسرها و نوشیدنی ها در هتل ها، سالن ها و رستوران های مجلل برگزار می شود"ضیافت الهی" و مستوجب "رضایت الهی" دانست؟
آیا این بریز و بپاش ها ، مصداق "صرفه جویی" و "رعایت اولویت ها"ست؟

پاسخ را به وجدان های مدیران این مجموعه ها وا می گذاریم.

دومین نکته اما به مهمانان مربوط می شود. کسی از جیب خود افطاری می دهد، حق دارد به هر که خواست افطاری دهد اما اگر نهادهای عمومی و دولتی در صدد افطاری دادن هستند، آیا جز این است باید کسانی را اطعام کنند که واقعاً نیازمند هستند؟

به راستی دادن افطاری به افرادی سیر تر از خود با پول بیت المال، چه وجهی دارد؟

 آیا رواست که میلیون ها نفر محتاج نان شب باشند و در همان حال، با پول بیت المال (که گرسنگان هم در آن سهیم اند)   یک عده وزیر و وکیل و مدیر و معاون به یک عده وزیر و وکیل و مدیر و معاون یک ماه تمام غذا دهند و مهمان بازی راه بیندازد؟!

 پاسخ این سوال را نیز به وجدان های خودشان وا می گذاریم.

رمضان، افطار و کودکان گرسنه ایران...

3 - اگر مجموعه های دولتی - و حتی غیر دولتی - بودجه مناسبی دارند و در عین حال به دنبال ارتقاء جایگاه مجموعه خود یا رضای الهی هستند یا هر نیت دیگری دارند، یک پیشنهاد الهی و انسانی و ملی برایشان داریم تا آن را جایگزین اسراف هایی که به نام افطار می شود، بنمایند.

یک واقعیت تلخ و بسیار بسیار بسیار غم انگیز در کشور ما وجود دارد و آن این که درست در همین لحظه ای که این مطلب را می خوانید یا درست در همان لحظاتی که بر سر سفره های رنگین افطاری نشسته اید، 400 هزار کودک زیر 6 سال از به دلیل فقر مالی سوء تغذیه رنج می برند. این کودکان توسط شبکه بهداشت با اسم و آدرس شناسایی شده اند. از آنجا که 90 درصد رشد مغزی انسان ها  تا 6 سالگی انجام می شود، فقدان غذای مناسب باعث می شود این کودکان معصوم در حالی این سال های سرنوشت ساز را پشت سر بگذارند که مغزشان تکامل نمی یابد و بعد از آن تا آخر عمرشان با مغز رشد نیافته زندگی می کنند. (اینجا را ببینید)

به همه اشخاص حقیقی و حقوقی پیشنهاد می شود به جای دادن افطاری های مجلل و پر هزینه، اعلام کنند که هزینه اطعام سالیانه یک یا چند نفر از این کودکان فقیر را بر عهده می گیرند. هزینه یک سال تمام غذای این کودکان، 840 هزار تومان است. خودتان حساب کنید که با پول های هنگفتی که صرف افطاری های اداری و سیاسی می شود، چند نفر از این کودکان را می شود تحت پوشش قرار داد و تمام زندگی شان را نجات داد؟

آیا دادن افطاری از بیت المال به افرادی که بعضا دچار پرخوری و اضافه وزن هم هستند خداپسندانه تر و انسانی تر است یا اختصاص بودجه آن به کودکان مستمندی که به جرم فقر، دچار سوء تغذیه و عدم رشد مغزی اند و خودشان هم نمی دانند چه بلایی دارد بر سرشان می آید؟

حتی از منظر تبلیغاتی و سیاسی هم اگر به جای افطاری های آنچنانی، این کودکان را دریابند، حتماً اثر مثبت بیشتری برایشان خواهد داشت.

خبر خوب این که جمعی از مدیران سایت های خبری ایران مدتی است که دارند بر روی این دغدغه انسانی و ملی کار می کنند و به زودی راهکار عملیاتی برای حل این مشکل به کمک دستگاه های مربوطه را اعلام خواهند کرد تا دیگر هیچ عذر و بهانه ای برای اسراف های آنچنانی و فراموش کردن این کودکان در میان نباشد.

قطعاً مردم ایران منتظرند تا ببینند که آیا امسال هم پول های بیت المال صرف افطاری های اسراف آلود خواهد شد یا کسانی هم پیدا خواهند شد که با دید الهی، انسانی و ملی، کودکان دچار سوء تغذیه را تحت پوشش پدرانه و مادرانه خود درآورند و منجی این فرشتگان زمینی باشند؟

رمضان بسیار نزدیک است و به زودی همه چیز مشخص خواهد شد.
برچسب ها: افطار ، کودکان ، سوء تغذیه
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۸۴
در انتظار بررسی: ۶۲
غیر قابل انتشار: ۱
علي
Germany
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
4
261
دلم گرفت ! يعني واقعا" چنين اسرافهايي انجام ميشه ! اونهم توسط كسايي كه ادعاي تعهد و مسلماني دارند؟ اي كاش اين پيشنهاد شما عملي بشه !
به خاطر حس انساندوستي شما و پيشنهاد سازنده شما سپاسگذاري مي كنم.
پاسخ ها
FF
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
سلام علی آقا
یعنی خبر نداشتی از این مسائل؟
البته ظاهرا" خارج کشور هستید. ولی این مسائل کاملا" واقعیت داره.
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
نه عزیزم . اینا شایعه است . تو مملکت ما اصلا و به هیچ عنوان تا حالا یک دونه محض نمونه هم از این اتفاقات نیافتاده. شما اصلا خودتو ناراحت نکن. ما اینجا ریا نداریم. دزد نداریم ....
انسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
اسراف چیه ؟ اختلاسهای میلیاردی و رانت بازی و پارتی بازی و تبعیض و ثی عدالتی بیداد میکند
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
بجای کمکای بیمورد به بیرون،یکم به خودمون کمک بشه،دل هیچکس نمیگیره
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
4
151
کاملا درسته ولی کو گوش شنوا
پاسخ ها
مشتبا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
اقا همه ی اینارو بیخیال، اونی ک منفی داده کیه؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی مخالفه اینه ک باید جلو بریز و بپاش رو گرفت!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
2
94
کو گوش شنوا
خبازي مقدم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
1
147
ضيافت افطاري براي هزاران نفر كه هيچ كدام احتياج وگرسنه ان افطاري نيستند ادارات واسراف انها تمام شدني نيست چني قبل بنده دريك سمينار شركتي حضور داشتم به خدا اگر وجدان داشته باشيم براي دويست نفر غذاي هزار نفر حيف ميل شده بود شعار بس است يتيمان وگرسنگان جامعه خدايي دارند كه شما را نميبخشد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
حیف و میل در کشوری به وفور دیده میشه که وقتی پای حرف باشه ادعای مسلمون بودنشون گوش عالم رو کر می کنه !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
بخدا عین حقیقت است اسراف و تبذیر در همایشها و همچنین سلف سرویس ادارت بیداد می کند که میتوان با رعایت صرفه جویی و استفاده صحیح هر روز غذای صدها نفر را تامین نمود!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
1
118
یکی از کارهاتون میتونه انتشار هزینه افطاری هایی باشه که آقایون پرمدعا میدن با جزییاتی که برای افطار در نظر میگرن از جا و مکان برگزاری تا تعداد و نوع غذا و غیره.... و حتی مهموناشون
این جوری متوجه میشن که ملت حواسشون هست
پاسخ ها
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
این پیشنهاد خوبیه
قلندر
| United States of America |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
کاملا موافقم ولی مسئولین بلدند چه طوری برای خودشون ابرو جور کنند و رد گم کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
دولت باید هرچه سریعتر به تمام ادارات و نهادهای کشور بخشنامه کنه که دادن افطاری با بودجه دولتی ممنوع و با متخلفین بشدت برخورد کند. در این اوضاع و احوال کشور و مردم بخدا اینکارها ظلم در حق همه مردم ایران است!!!
زهرا مهدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
هر شرکت کننده یک خبرنگار، با دوربین تلفنها عکس بگیرید و برای خبرگزاریها بفرستید.
ناشناس
Hong Kong
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
2
69
فوق العاده عالی و بجا و انسانی و منطبق با تعالیم قرآن بود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
2
71
آیا دادن افطاری از بیت المال به افرادی که بعضا دچار پرخوری و اضافه وزن هم هستند خداپسندانه تر و انسانی تر است?
واقعا درناک است عده ای در کشور از سیری بمیرند و عده ای از گرسنگی
ناشناس
United States of America
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
3
55
راهکار بده عصر ایران. یه ngo راه بیفته خیلی خوبه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
باید فرهنگ سازی بشه
سعیده
Germany
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
2
54
"هزینه یک سال تمام غذای این کودکان، 840 هزار تومان است."

کاش میگفتین چجوری میشه برای این کمک کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
lمنم خیلی دلم میخاد کمک کنم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
3
73
اي كسي كه اين مقاله را نوشتي همانطور كه تو ياد اور اين كودكان معصوم بودي اميدوارم در روز حساب خداوند تو را جزو ياداورندگان بهشت خود قرار دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
دوست عزیز تبلیغ و ترویج انسانیت را هرکسی باید از خودش شروع کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
2
50
عصر ایران لطفا امکانی فراهم کنید تا ما کاربران سایت بتوانیم کمک های ولو ناچیز خود را برای این کودکان واریز کنیم . مانند همیشه به شما اعتماد داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
موافقم . بسیار عالی اشاره کردید و عصر ایران اعتماد سازی کرده و مردم به کمک هایی که علام میکنه به دست نیازمندان می رسونه اعتماد دارند . شاید اینطوری بشه درست صواب کرد...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
یک رسانه خوب باید هم چنین کارهایی را بکند لطفاً اطلاع رسانی در این زمینه ها را بیشتر کنید. بیشتر افراد با غفلت از پیرامون خودشان بخاطر غرق شدن در مادیات فکر می کنند همه مثل خودشان هستند و از حال و روز افراد آن چنانی غافل و بی خبرند و بدتر آنکه بعضی از یاد برده اند که انسان هستند و دارای همنوع در کشور خود!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
3
41
بسیار عالی اشاره کردید. اصلا هزینه کردن بودجه دولتی برای غذا و پذیرایی و .... وجاهت قانونی هم نداره . یک سری از مدیران جمع میشوند دور هم از اعتبارات دولتی هزینه افطاری مفصل می کنند که چه عایدی داشته باشه . هر کسی می خواد افطاری بده می تونه از جیب مبارکش هزینه کنه هم صوابش بیشتره و هم گناهش کمتر....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
دادن افطاری مسئولان به افراد مافوق برای حفظ و ارتقا موقعیت شان صورت می گیرد
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
3
18
ييه جاهايي قبولت ندارم چون سياسي كاري ميكني ولي با اين پيشنهاد دلسوززانه و از سر خيرت نوكرتم عصرايران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
2
36
عصر ایران نهادها رو ولشون کن بیا یه کاری کنیم خودمون سیرشون کنیم تو شروع کن خیلیها هستن...ما هم هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
راست میگن ایشون. از این نهادها خیری به ما ملت نمی رسه. بهتره خودمون یه کاری بکنیم.
رها
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
همینطوره موافقم
amin
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
2
24
درود به شرفت
amin
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
3
19
یه شماره حساب اعلام کنید تا هر کی می تونه یه پول بریزه و هر شب تو یکی تز مساجد تهران به کودکان بی سرپرست اون محل افطاری بدین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
عریزم با یک گل بهار نمی شود باید کاری کرد این کودکان دارای سرپناه و در آمد حداقلی بشوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
هم وطن عزیز تغذیه مناسب و نیاز کودکان به دریافت مواد غذایی کافی در 6 سال اول زندگی فقط مربوط به ماه رمضان نیست و اسراف در این کشور فقط مساله افطاری نیست بلکه اسرافهایی بسیار بزرگتر و تاثیرگذار تر از آن درجریان است واین وظیفه حاکمیت است که غذای مورد نیاز نسل آینده کشور را در این کشور غنی فراهم کند چه میدانم شاید بلد نیستند یا دغدغه آنها نیست
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
1
20
باید فرهنگ سازی بشه. رسانه میتونه رو این فرهنگ سازی تاثیر گذار باشه. و مخاطبان هم می تونن کمک بکنن. شاید یک نفر پول افطاری ده نفر رو نداشته باشه ولی می تونه ده هزار تومن کمک بکنه.
این فرهنگ از ماه رمضان به محرم هم کشیده بشه و... خیلی خوب میشه.
دو سه سال پیش حجاج یک شهرستان در خراسان جنوبی، همه باهم هزینه ولیمه رو صرف ساختن مکانی کردند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
کار خیر یعنی این کارها.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
1
30
دوستان به یک نکته توجه نکردند، دسته بزرگی از این افطاری دادن ها فقط و فقط برای چشم و هم چشمی توی ادارات هم هم شو و نمایش
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
1
16
کشور دارای مشکلات عدیده بسیاری می باشد و از طرفی فقط بیان مشکلات دردی را دوا نمی کند لذا خواهشمند است شماره حسابی اعلام شود تا آنهایی که تمایل دارند بتوانند در این امر خداپسندانه ( کمک به هزینه تغذیه 400 هزار کودک زیر 6 سال که به دلیل فقر مالی از سوء تغذیه رنج می برند ) مشارکت نمایند .
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
1
26
پیشنهادتان عالیست امیدوارم قدم های شما و کسانی که از اولین گام تا آخر از این طرح حمایت کردند در پل صراط نلرزد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
1
8
آقا بگذار بخورند مسئولين، چاق بشن، چله بشن، لپاشون گل بندازد، بعدش با شيكمهاى چاق روى پل صراط سوال جواب شروع مى شود، از كجا اومد؟ كجا رفت؟ كى خورد؟ كى برد؟
أ فلا تسئلون؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
1
11
درست یا نادرست این عمل به کنار هستند کسانی بخاطر نان شب تن فروشی می کنند این ها یک گناه شخصی دارند که خودشان باید جواب گو باشند ولی یک گناه عمومی است که گردن من و شما هاست و مسئولین که چرا یکی آنقدر دارد که برای هفت پشتش کفایفت می کند و هستند کسانی که برای سیر کردن شکم بچه اش تن فروشی می کند.
ما اگر مجرم نباشیم متهم هستیم
برای روز عدل الهی جوابی داریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
1
11
برادر بزرگوار زمانی که دولت قبل سرکار بود اکیداً توصیه کردن که بریز و بپاش نشه حتی ادارات دولتی از چاپ و توزیع تقویم و سررسید و قص علیهذا منع شدن ولی بعداً متوجه شدیم که این پولها واسه افرادی مثل زنجانی ها ، قهرمانی ها، منصور آریا ها ، رحیمی ها، بقایی ها ، خاوری هاااااا و ............................. جمع آوری میشه
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
2
عصر ايران جان داري خيلي محبوب ميشي و در دل مردم درد كشيده جا باز ميكني
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
1
عصری جون شما آستین بالابزن ما هم در حد بضاعت .... تا کودکان این مرزو بوم دریابیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
1
اختلاف طبقاتي در كشور ما از تمام دنيا بيشتره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
1
3
رئيس دولت محترم ميتونه يه بخشنامه بده به كليه ذيحساب ها و رونوشت اون رو هم بده به كليه ادارات! عين اون بخشنامه هائي كه راجع به لزوم عدم چاپ سررسيد و و عدم تهيه هداياي تبليغاتي داده شد و كسي گوش نكرد
آرشام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
1
4
دولت محترم هزینه های افطاری را که پشتیبانی سازمانها به امور مالیشان اعلام مینماید جزء هزینه های غیر قابل قبول به امور مالی هر سازمان تکلیف نماید.و از محل بودجه سالانه هر سازمان درصدی را به امر تغذیه کودکان در سنین قبل از مدرسه اختصاص دهد. از اینکه جهت تنویر افکار عمومی این مطلب را اعلام کردید سپاسگزارم.
شهراد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
1
8
پیشنهاد جالبی است دیدید که کاربران هم حمایت کردند. لطفا تمام سایت ها فارغ از باند و جناح و دسته در راهبری این کار و شناسایی و نحوه هزینه ها مشارکت فعال داشته باشند تا هم چیزی حیف و میل نشه و هم خدای نکرده کسی از عواطف مردم سوء استفاده نکند. در ضمن روی کمک مردم متوسط خیلی بیشتر از متمولین و مسئولان حساب باز کنید
امام محمد غزالی در کیمیای سعادت می فرماید روزه واقعی آن است که هر روز یک وعده غذای خود را که نمی خورید(ناهار) به فقرا بدهید. یعنی هی نفر در یک ماه 30 ناهار بدهد.
زضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
1
8
پیشنهاد میشود به خانوار های دارای بچه زیر شش سال یارانه ویژه و یاشماره حسابی جهت کمک اعلام شود (حتی کسانیکه میتوانند یارانه شان را جهت کمک یه این بچه ها اختصاص دهند).
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
1
4
تمام مطالبي رو كه نوشتيد واقعيت هاي تلخ فرهنگ و جامعه ماست . بياييد از خودمان شروع كنيم و دست در دست اين مملكت را آباد كنيم. ميدونم چاپ نميشه چون بارها كامنت گذاشتم ولي هيچ وقت چاپ نشده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
1
10
عصر ايران احسنت ادامه بده
ما چطوري ميتونيم كمك كنيم
من هزينه افطاري خانوادمو با جونو دل تقديم اينا ميكنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
2
دولت ونهادها از خود شروع کنن
آذر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
1
7
چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرام است . با اين همه فقر وگرسنگي ومشكلاتي كه خودمان داريم لزومي ندارد ثروتهاي ملي نفت گاز طلا وغيره بصورت كاملا شخصي توسط اقا زاده ها هزينه شود ويا خرج مشكلات كشورهاي ديگر بكنيم در صورتي كه خودمان هر روز فقير تر ميشويم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
3
6
با این جمله ی متن مخالفم که «کسی از جیب خود افطاری می دهد، حق دارد به هر که خواست افطاری دهد» به نظرم، بله «حق دارد» که به هر کسی خواست افطاری بدهد اما به نظرم «حق نیست» به هرکسی که خواست افطاری بدهد. این که پول مال خودم هستم دلیل میشه که «حق دارم» هرجوری خواستم افطاری بدم اما «حق نیست» که هر جوری می خوام افطاری بدم.
مردم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
1
9
مدیران و مسولان از خودشون هستند از مریخ نیامده اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
11
درود بر این وجدان های بیدار! خوشحالم که هستید و خوشحالم که هستیم. زنده باد ایران و ایرانی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
1
6
وزارت بهداشت یه حساب معرفی کنه برای این افراد . ولی خواهشا پول جمع اوری شده صرف این بچه ها بشه
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
1
8
از الان دوشرط داره ا- دولتی هانباشند چون دستمالی میشود وتبلیغاتی .
دوم مواظب احتمال اختلاس هم باشید .
بقیه اش را مردم حل میکنند وتامین میشود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
1
8
زیر بنایی باید کار شود که خود مردم عزیزمان بجای افطاری دادن ویاحج عمره رفتن ویا امامزاده ومسجد ساختن ازطلا و....کودکان گرسنه را دریابند زنان سرپرست خانواده را توجه کنند و....
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
9
واقعا کو گوش شنوا....
همه ما داعیه مسلمانی اونهم تشیع داریم، ولی در عمل پست تر از هر.... هستیم.
انشاالله خدا هدایتمان کند
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
2
9
ممنون از پيشنهاد خوبتان. اين مطلب زيبایتان مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر می باشد. "کمک به ديگران به جای اسراف" واقعاً زيباست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
4
12
امام علی(ع) [خطاب به عثمان بن حُنَیف انصاری، کارگزار وی در بصره]: به من خبر رسیده است که مردی از جوانان بصره تو را به مهمانی‌ای خوانده است و تو بدانجا شتافته‏ای. خوردنی‌های نیکو برایت آورده‏اند و پی در پی کاسه‏ها پیشت نهاده. گمان نمی‏کردم تو مهمانی مردمی را بپذیری که نیازمندشان به جفا رانده است و بی‏نیازشان خوانده. بنگر کجایی و از آن سفره چه برمی‌گیری.
[…] و من نفس خود را با پرهیزگاری می‏پرورانم تا در روزی که پُربیم‏ترین روزهاست در امان آمدن تواند، و بر کرانه‏های لغزشگاه پایدار ماند. و اگر خواستمی دانستمی چگونه عسل پالوده و مغز گندم، و بافته‌ی ابریشم را به کار برم. لیکن هرگز هوای من بر من چیره نخواهد گردید، و حرص مرا به گزیدن خوراک‌ها نخواهد کشید. چه بوَد که در حجاز یا یمامه کسی حسرت گرده ‏نانی برد، یا هرگز شکمی سیر نخورد، و من سیر بخوابم و پیرامونم شکم‌هایی باشد از گرسنگی به پشت دوخته، و جگرهایی سوخته. یا چنان باشم که گوینده سروده: «درد تو این بس که شب سیر بخوابی و گرداگردت جگرهایی بود در آرزوی پوست بزغاله». (نهج‌البلاغه، نامه ۴۵)
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
بسیار متن بجا و مطلب قابل ملاحظه ای بود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
ممنون از شما ناشناس۱۶:۳۰
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
چند تا لایک میخوای ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چند تا؟؟؟؟؟
همشهری
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
16
اصلا چرا باید با پول بیت المال افطاری داد؟این کجاش عبادت است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
1
14
ای قوم به حج رفته کجایید کجایید
معشوقه همین جاست بیایید بیایید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
8
این کار باید سالها پیش توسط یک سازمان حکومتی یا دولتی در ایران به انجام می رسید. در سالهای گذشته میلیاردها دلار از پول و ثروت ایران صرف کارهای بسیار بیهوده و عبث شد و آقایان از رنجها و دردها و کمبودهای مردم ایران بشدت غافل بودند، گرچه امروز هم تا حدود زیادی همینطور است، اما ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است و هنوز هم دیر نشده. هنوز هم میلیونها نفر و از جمله صدها هزار کودک معصوم و تهیدست در این مملکت زندگی می کنند که به تکه نان خشکی محتاجند و می توان جلوی آن بریز و بپاشهای بیهوده و ناجوانمردانه را گرفت و در عوض ماه رمضان شاد و زیبایی را برای آنها ساخت. اما این کار باید بطور اشتراکی و با همیاری و همکاری مردم و دولت یا حکومت صورت بگیرد تا طرح موفقی باشد و در سالهای دیگر نیز ادامه یابد. مثلا شما بعنوان یک رسانه می توانید از سپاه که منابع و امکانات گسترده ای از کشور را در اختیار دارد بخواهید در این طرح شرکت جسته نقش اساسی ایفا کند و قطعا کمکهای بزرگی ارائه خواهد کرد. سازمانها و نهادهای دیگری هم هستند که دعوت شما را اجابت کرده کمک خواهند کرد. و چقدر عالی می شود که این کار خداپسندانه در حوزه های دیگر نیز جاری شده و کودکان این مرز و بوم و نیز میلیونها انسان فقیر و تهیدست به اندک امکانات و رفاه که حق آنان است دست یابند.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
6
آخی، الهی، اون بچه
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
2
شیر مادرت حلالت باشه جعفر محمدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
9
من یه کارمند ساده قرار دادی هستم ولی با تمام قوا حاضرم تو طرحتون کمک کنم منتظر اخبار تکمیلی هستم و حاضرم حداقل یک کودک رو قبول کنم اگه امکان پرداخت قسطی ای 840 هزار تومان باشه خیلی بهتر میشه اخبار تکمیلیتون رو پیگیری میکنم
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
1
8
سلام.کمک به نیازمندان کار خیلی پسندیده ای هست اما بسیاری از همین نیازمندان یا بی سرپرست هستند یا اینکه پدر بیکار یا معتاد دارند بهتر نیست مسئولات دولتی را در مورد وضع خراب اقتصادی وفرهنگی مزمت کنیم تا این فاجعه های میلیاردی هر روز بیشتر نشن؟تا وقتی وجدان دولتمردان خواب هست مردم عادی با هر ثروتی نمیتونن کاری بکنن دوستان عزیز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
2
0
چرا این انتقادها را موقع رمضان به یاد میآوربد؟ موقع سفرهای خارجی ملت به اروپا و آسیا فراموش میکنید؟!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
3
1
کدوم سازمان دولتی افطاری داده یا میده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ والا ما سالهاست کارمند دولتیم یکبار هم یاد نداریم افطاری داده باشن. حالا اگه سالیان قبل یه از خدا بیخبری پیدا شده همچی غلطی کرده که شما نباید به تمام دولت نسبت بدی. چرا فرا فکنی میکنین؟؟؟؟ بدبختا تو حقوق کارمنداشون موندن بعد شما داری یه همچی رویاهایی میبافی؟؟؟؟ مطمئن باش اگه همچی کاری بکنن خود من و امثال من اولین کسانی هستیم که دمار از روزگارشون دربیاریم. اگه راست میگین سند و مدرک رو کنین تا اگر هم خطایی صورت گرفته دیگه جرات نکنه تکرارش کنه. نه اینکه رو هوا یه چیزی بگی و ذهن ملت رو مغشوش کنی که لابد الان تو ادارات دولتی چه خبره. والا تو حقوق کارمنداشون موندن...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
0
3
میشه تو شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام هشتگ هایی راه انداخت که تصاویر افطارهای آنچنانی ادارات همراه با معرفی مدیران اون ادارات گذاشت به منظور تحت فشار گذاشتنشون.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
0
3
جالبش اینجاست که با این همه منابع خدادادی هنوز دچار کمبود منابعیم
ناشناس
-
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
2
0
سلام ممنون از اطلاع رسانی تان. اجرکم عنداله اگر صلاح میدانید اسامی کودکان را از طریق ایمیل به تفکیک شهر ارسال نمایید تا ما هم در این امر خداپسندانه شرکت کنیم.
ناشناس
-
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
1
1
سلام از دلسوزی و تلاشهای شما سپاسگزاریم . اگر صلاح می دانید اسامی کودکان را به تفکیک شهر ایمیل کنید تا ما هم در این امر خداپسندانه شریک شویم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
0
2
اینای که منفی میدن به چه چیزی منفی میدن؟ این که دیگه سیاسی نیست عین واقعیت است. این نوع افطاری ها که در دولت آقای احمدنژاد باب شد نه تنها ثوابی ندارد بلکه ظلم به مردم فقیر است و گناه کبیره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
0
4
آقای محمدی دلم میخواست میشد با اشک برایتان مینوشتم گه سالها است موضوعی که به حق گفته اید همچون بغضی مزمن در گلویم نشسته و راه فریاد را بسته است کاش حد اقل دستگاه هاییی که دولت منتخب مردم بر آن حکمرانی میکنند به این توصیه و سفارش تا جان دل نفوذ کرده شما گوش دل سپرده و بدان عمل کنند کاش کاش کاش و باز هم ای کاش تا همیشه عالم....
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
1
5
در جاهایی که دوربین نصب شده آمار تخلفات کم گردیده مطبوعات و رسانه های آزاد و نهادهای مدنی دوربین های جامعه هستند اگر واقعا بودند اینهمه اسراف و اختلاس و ناکارآمدی و فقر نبود
وبگردی