۲۸ فروردين ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۰۶۹۷۱
تعداد نظرات: ۶۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۳۰-۰۴-۱۳۹۴
کد ۴۰۶۹۷۱
انتشار: ۱۰:۰۰ - ۳۰-۰۴-۱۳۹۴

کافه گفتگو/ ایران با این پول ها چکار کند؟

اگرچه مبلغ دقیق و رسمی در این رابطه اعلام نشده اما آنچه مسلم است ایران بعد از اجرای توافق موسوم به برجام بخش عمده ای دارایی ها و درامد های بلوکه شده اش را به دست خواهد آورد.
عصرایران- چند روزی از توافق ایران و 1+5 در وین می گذرد و روز دوشنبه هم قطعنامه شورای امنیت برای لغو تحریم ها علیه ایران صادر شد.

در این چند روز اظهارات و اخبار مختلفی درباره آزادسازی دارایی های ایران به گوش رسیده و ارقام مختلفی از طرف مراجع داخلی و خارجی به عنوان پول حاصل از توافق ایران و 1+5 اعلام شده است.

اگرچه مبلغ دقیق و رسمی در این رابطه اعلام نشده اما آنچه مسلم است ایران بعد از اجرای توافق موسوم به برجام بخش عمده ای دارایی ها و درامد های بلوکه شده اش را به دست خواهد آورد.

نکته ای که اذهان را متوجه خود کرده پاسخ به این سئوال مهم است که : ایران با این پول ها چکار کند؟

به عبارت دیگر اولویت اصلی کشور برای هزینه کرد این درامد ها کدام حوزه میبایست تعریف شود.

شاید برخی انتظار ها برای تزریق دلارهای آزاد شده به بازار و کاهش قیمت دلار هم باشد که از منظر اقتصادی فاقد توجیه است بر این اساس شاید مهمترین بازار هدف دلارهای آزاد شده سرمایه گذاری در برخی حوزه های خاص باشد.

به نظر شما مهمترین اولویت امروز کشور که می تواند هدفی برای هزینه کردن اموال و دارایی های آزاد شده ایران باشد کدام حوزه ها می تواند قرار بگیرد؟

مثل کافه گفتگو های قبلی امروز هم تا ساعت 14 دیدگاه ها و نظرات شما را دریافت و منتشر خواهیم کرد .


برچسب ها: توافق هسته ای ، برجام
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۶۹
در انتظار بررسی: ۹۸
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
3
58
اولندش هواپیما بخره
دومندش توسعه راه آهن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
تاسیسات هسته ای جدید بسازه بهتره، البته برای شیرین سازی آب دریا...
ماکان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
3
60
به نظر من توریسم یکی از چیز هایی هستش که خیلی مهمه هم پتانسیلش رو داریم هم چهره ایران در جهان تغییر کرده... البته گفتم یکی از چیز ها ! در کل هر کاری میکنه به قول نقی این پولِ رِ نگیره فوت و فنا نکنه... یا مثل ارسطو به چینی ها نده روحانی... !
احسان صالحی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
2
33
آخه یک یا دو مورد نیستد ، اینقدر این تحریم ها اثر گذاشته اند همه جا ، که هر جا هزینه بشه جا داره.
آشنا
United States of America
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
1
55
اولویت با سرمایه گذاری در صنایع بخصوص صنایع نفت و گاز است چون سالها همسایه های ما میادین مشترک ما رو به غارت بردند و از همون پول بر علیه خودمان استفاده کردند. مسئولین دیگر بهانه تحریم را ندارند از این به بعد مسئول مستقیم هر مشکل احتمالی خودمان هستیم
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
2
36
اول دارو و درمان بعدم اشتغال
حسام بيك
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
34
توسعه زيزساختهاي اصلي صنعت - ذوب اهن و ساير صنايع فلزي همچنين توسعه راه اهن و راههاي ترانزيتي - اسكله ها و بنادر - فرودگاهها
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
2
22
به نظر من مهمترين گزينه رسيدگي به سيستم حمل و نقل شهري (مترو، منوريل، عريض كردن خيابانها، ساختن جاده و ...) و حمل و نقل هوايي است. در درجه ي دوم مقابله با بحران كم آبي و كمك به سيستم آبياري قطره‌اي براي كشاورزان و در درجه ي سوم ايجاد اشتغال و توسعه ي صادرات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
36
به ترتیب اولویت:
1- رفع موانع در بخش تولید
2- ارائه تسهیلات و حمایت های لازم در بخش صادرات
3- توسعه زیر ساخت های بخش حمل ونقل
4- تجهیز ناوگان هواپیمایی
5- تبلیغ جهانی ایران در بخش جهانگردی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
15
به دولت بايد فشار آورد تا براي زيرساختهاي كشور فكر چاره اي باشه.دولت و مجلس بايد در دوره ي جديدي كه آغاز شده مشاوران بزرگ مديريتي و مالي استخدام كنند .بايد با علم روز دنيا پيش رفت.به خدا با بخشنامه نميشه مملكت رو درست كرد.بايد برنامه اي جامع براي اقتصاد و تسهيل سرمايه گذاري انجام بشه ...
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
14
9
به نظر من دولت باید ابتدا معیشت و زندگی مردم را به ساحل آرام برساند سپس مشکل کار و مسکن جوانان را مرتفع نماید بعد دنبال کارهای زیر بنایی برود.فکر کنم به این ترتیب امید به زندگی در ایران افزایش یابد.توکل به خدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
33
توراخدا این منابع مالی را برای لوازم لوکس و مصرفی هزینه نکنید(ماشین و...بهیچ وجه اولیت ما نیست). منابع را صرف ورود تکنولوژی های نوین و رونق و بازسازی صنعت و ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی نمایید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
10
5
اول از همه ساخت راه آهن چابهار-مشهد و اهواز-بازرگان و شیراز به بوشهر در مرحله بعد ساخت و توسعه خطوط شرق به غرب و همچنین بهسازی و اصلاح خطوط داخلی تا از طریق درآمد ترانزیتی بتونیم براحتی کشور رو اداره کنیم.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
13
توسعه صنعت و زيرساخت هاي كشور
لیموناد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
9
6
اشتغال در ایران ، بیشتر در صنایع سبک هست.مهم ترین بخش این صنایع ، بخش تولید مسکن هست.با یک نگاه ساده داخل آپارتمانمون میفهمیم چقدر محصول در زمینه ی تولید مسکن وجود داره.
موتور محرک اقتصاد ایران ، بخش مسکن هست.
دولت باید ابتدا با کمی از این پولها ، تقاضای مسکن رو تحریک کنه و به جلو ببره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
17
این پول و کلا پول نفت مستقیم نباید خرج بشه باید سرمایه گذاری شده و سود آن فقط هزینه عمرانی بشه
هزینه جاری هم فقط از محل مالیات، اگر پول مالیات کم است دولت هم کمتر خرج کنه
به این ترتیب تورم زیر 5 درصد خواهد شد و توسعه هم با رشد مناسب ادامه خواهد داشت
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
این دوست ما کاملا درست می گه. این پول ها باید در جاهای معتبر و بویژه خارج از کشور سرمایه گذاری بشه برای نسل های آینده. این کار رو کشورهایی مثل نروژ که از صادر کننده های نفته و چین هم انجام میدن. می رن تو بانک ها و بیمه های معتبر بین المللی سرمایه گذاری می کنن. اوراق قرضه کشورهایی مثل آمریکا رو می خرن و امثال این ها. به اصل این پول ها نباید دست زد.باید از سود این پول برای هزینه های عمرانی و توسعه زیرساخت ها استفاده بشه. هزینه های جاری رو هم با مالیات باید تامین کرد. همین مالیاتی که طبق مصوبه مجلس از سال گذشته باید از نهادها و برخی سازمان های خاص گرفته بشه، اگر وصول بشه بخش مهمی از هزینه های جاری رو تامین می کنه.
فرزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
21
امیدورام دولت روحانی بتواند قبل از اینکه یک دلار از این پولها را خرج کند:
1- راه اندازی یک سیستم هوشمند نظارتی بسیار قوی و شفاف برای جلوگیری از رانت اطلاعاتی و اقتصادی، فساد اداری، سوء استفاده های فراوان
2- می بایست بطور شفاف میزان تخصیص این منابع آزاد شده به دستگاهها و خروجی دستگاه زیربط محرز باشد. (منابع در چه مصارفی هزینه شده یا خواهد شد)
3- اولویت صرف این منابع باید با شرکتها و سازمانهایی باشد که کارنامه قابل قبولی در تولید و زنجیره تامین داشته اند
4- امور زیربنایی کشور که حداکثر بهره وری، ایجاد شغل، جلوگیری از خروج ارز را به ارمغان بیاورد(مخلص کلام کاری که در این 37 سال باید می شد ولی حیف)
بهطور مثال شامل ساخت پالایشگاههای بنزین، صنایع مادر شامل پتروشیمی و صنایع شیمیایی، فلزات
توریسم و گردشگری، صنایع کشاورزی و باغداری (تجهیز و ساخت کارنجات تولید ماشین آلات کشاورزی)
به سازی و نگهداری منابع آب. سرمایه گذاری برای تولید انرژی از روشهای نوین (خورشیدی، بادی، زباله، دریا)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
7
توسعه ضربتی زیرساخت های زیر:

1- راه آهن و ریل ( شهری - مترو - برون شهری ). مهمترین اولویت حمل و نقل کشور.

2- توسعه زیرساخت های توریسم ( هتل - تبلیغات جهانی - مرتب کردن اماکن توریستی )

3- اصلاح سیستم حمل و نقل با تولید انبوه ماشین های برقی ( خط تولید داخلی با مشارکت خارجی )

4- نوسازی کامل ناوگان هوایی ( استفاده از سه نوع هواپیما و جلوگیری از تنوع زیاد )

5- اصلاح و مدرن سازی سیستم آبیاری کشاورزی و اصلاح مصرف آب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
اين كلمه ضربتي چه بلاهايي كه بر سر پروژه نياورده است؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
6
6
حتما به فکر وضعیت آبا شیرین باشند .
آب نباشه هیچی نیست .
ساختن سد درست و حسابی اولویت داره .
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
42
2
بايستي اين پول رو ذخيره كنه واسه روز مبادا
به خدا آمريكا قابل اعتماد نيست بترسيد مردم از اون روزي كه دوباره تحريم ها بگرده و هممون محتاج بشيم
بايد اين پولها واسه اون روز ذخيره بشه
يه لقمه نون ميخوريم تن به ذلت نميديم
پاسخ ها
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
روز مبادا امروز است. فشار روی مردم بسیار سنگین شده و قادر به تهیه غذای روزمره خود نیستند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
8
1-حل بحران كم آبي تا سي سال ديگر اب براي خوردن و كشت گندم و برنج نخواهيم داشت.حفظ منابع آب از الودگي و مصرف غير قانوني
2-كاهش الاينده هاي هوا مثل توسعه مترو و ناوگان حمل و نقل و انتقال صنايع آلاينده و حل مشكل ريزگردها
3-ايجاد زير ساختهاي توليد انرژي تجديد پذير و توليد انبوه باتريهاي خورشيدي و انرژي باد
4-ايجاد جاده هاي امن و توسعه خودروسازي جهت توليد به روز و ايمن
5- خريد هواپيما و توسعه توريسم
6-حفظ محيط زيست از جمله جنگلها و گونه هاي حيواني نادر
7- توسعه كشاورزي
8-توسعه صنعني و حل موانع صادرات و همكاري با شركتهاي برتر بين المللي
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
11
این مبالغ در هرکجایی که هزینه بشود باید زیرمجموعه هدف بزرگتر کشور یعنی توسعه پایدار قرار بگیره، اول مقابله با نهادهای قدرتمند اقتصادی که موجب اختلال در اقتصاد شفاف کشور میشوند، حوزه سلامت و حوزه حمل و نقل و ریلی، گسترش نهادهای حرفه ای و گروه های مردم نهاد در موضوعات مختلف و حوزه رسانه ای بین الملل برای جایگاه کشورمان در عرصه بین الملل از دیگر موارد هزینه کرد این پولها میتونه باشه
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
9
1- سرمايه گذاري در امور گردشگري كشور براساس مزيتهاي بومي
2- ايجاد مركز حمل و نقل هوايي منطقه خاورميانه
3- ايجاد دانشگاه بين المللي براساس زبان هاي خارجي انگليسي المان فرانسه در رشته هاي مختلف
4- ترويج و توسعه شركتهاي sme فنااور و كارآفرين و پرهيز از سرمايه گذاري در شركتهاي بزرگ و مادر آلوده ساز
5- فعال سازي ظرفيتهاي خالي بخش صنايع راكد موجود درشهركهاي صنعتي كشور
6- اصلاح سيستم حمل ونقل درون شهري استان هاي مختلف جهت جلوگيري از آلودگي آب و هوا
7- اجراي پروژه هاي مسكوني داراي جذابيت جهت ترغيب سرمايه گذاران خارجي در ايران
8- ايجاد و فراهم سازي زيرساختهاي مدرن در استهانهاي مهم كشور و همجوار تهران جهت انتقال بعضي وزارتخانه ها به آن استانها مانند سمنان قزوين قم اراك
9- ايجادشهركهاي فناوري و مراكز رشد درساير استانها
10-
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
1
3
واردات دارو برای بیماران..
جاده هاشو ترمیم کنه ....
سیستم حمل و نقلشو بهتر کنه.....
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
8
خلاصه :
1. خط لوله گار ایران پاکستان هند و خط لوله گاز ایران ترکیه اروپا
2. توسعه خط ریلی بندر شهید رجایی به آذبایجان - ترکیه - اروپا جهت حمل کالا
3. توسعه بندر شعید رجایی به جهت پهلو گیری کشتی های حجیم و بزرگ و ایجاد بندر آزاد به جهت حمل و نقل کالا
4. توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) و قابلیت سوخت رسانی به هواپیماهای غول پیکر و استفاده از ظرفیت فضای ایران و کریدور هواپیمایی
5. ایجاد datacenter در حوالی چابهار و نزدیک به فیبر نوری آلمان ایران و دبی
6. توسعه بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران برای پهلو گیری کشتی ها غول پیکر اقیانوس پیما و اتصال آن بندر به شبکه راه آهن جمهوری اسلامی ایران
7. توسعه راه آهن شرقی - غربی و اتصال آن به ارمنستان و ترکیه.
8. ایجاد شهرک های تکنولوژیک با اهداف خاص (الکترونیک - IT )
9. توسعه کشاورزی ، سیلو داری و حمل و نقل با هدف مدیریت غذا از مزرعه تاخ خانه
10. ساخت شهرک های بیمارستانی بخصوص در شمال کشور و توسعه زیر ساخت های حمل و نقل آن با توجه به قطب بهداشتی خاورمیانه


و یکسری جاها که نباید در آن ها هزینه کنیم :
1. یارانه
2. ورزشگاه ، بیمارستان و مدرسه بصورت غیر سازمان یافته و دانشگاه ها
3. وام دهی!
4. تزریق به صنایع مرده مانند خودرو سازی
5. تزریق به تولید (با ایجاد زیر ساخت مناسب و عدم وابسته کردن تولید ، می توان مشکل تولید را حل کرد.مشکل تولید ما مشکل نقدینگی نیست ، بلکه مشکل مدیریت و قوانین پیچیده و سخت است.)
یونس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
1
12
من یه بچه روستایی هستم دولت تو این چندین ساله به کل توسعه و آبادانی روستاها را فراموش کرده نباید فرقی بین امکانات کسی که تو شهره با من و امثال من تو روستا باشه . بچه روستا زمین و سالن ورزشی میخواد دوست داره کوچه های روستاش مثل شهر تمیز و جدول کشی باشه دوست داره برای مدرسه رفتن و یا شهر رفتن پاش گلی نشه و جاده روستاش طبق استاندارد آسفالت باشه. دوست داره اینترنت پر سرعت در دسترسش باشه دوست داره بتونه کار کشاورزی و دامپروری پیشرفته داشه باشه و ... فک نکنم زیاد خرجی برای دولت داشته باشه.
M j
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
1
9
این اتفاق در دهه پنجاه نیز افتاد پس بهتره پیشنهاد دوستی که گفته این پول و کلا پول نفت مستقیم نباید خرج بشه باید سرمایه گذاری شده و سود آن فقط هزینه عمرانی بشه
هزینه جاری هم فقط از محل مالیات، اگر پول مالیات کم است دولت هم کمتر خرج کنه
به این ترتیب تورم زیر 5 درصد خواهد شد و توسعه هم با رشد مناسب ادامه خواهد داشت
کاش حافظه تاریخی ما گذشته رو فراموش نکنه
شرکت خصوصی
Kazakhstan
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
5
سلام
برای رونق بیشتر و اشتغالزایی، بهترین گزینه توسعه بخش خصوصی است که متاسفانه با بدهی های زیاد دولت به بخش خصوصی، این امر کاملا به تعطیلی کشیده شده است.
دولت با پرداخت بدیهی های خود کمک فراوانی به بخش خصوصی و روی کار آمدن شرکتها و به دنبال آن بازگشت نیروی کار به شرکتها می کند که بخش عمده اشتغالزایی در زمان بسیار کوتاهی حل می گردد. در حال حاضر طبق آمار وزارت کار حدود 26% بی کار از نیروی فعال جامعه داریم که خود یک تهدید بزرگ برای ایجاد شغل کاذب و خطرناک برای جامعه است!
بزرگترین بدهکاری دولت به شرکتهای خصوصی حوزه وزارت نیرو است که با پرداخت بدهی ها مشکل برق، کمبود آب و ... به راحتی قابل حل است.
از عصر ایران تقاضا می شود مقاله تحلیل - خبری راجع به این موضوع تهیه کند. مخاطبان عصر ایران هم حاضر به همکاری و ارائه نظر در این مورد می باشند.
با تشکر
مهدی
Germany
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
6
1 تولید و اشتغال
2 فرهنگ جامعه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
3
درصد کمی از اون صرف خرید هواپیما و تجهیز صنعت راه آهن و خودرو بشه و بخشی هم برای بالا بردن تکنولوژی های صنعتی پیشرفته از جمله تولید برق از طریق سوخت زباله که با یه تیر دو نشونه رو میشه زد.
اما همه اینها بیشتر از 50 درصد نشه. 50 درصد باقیمانده هم در صندوق توسعه ارزی ذخیره بشه برای سال های بعد یا نسل های بعد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
3
سرمايه گذاري درصنايع زيربنايي وتوليدي(جهت ايجاداشتغال ورفع بيكاري)
اکبر مطلق
Germany
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
5
بیکاری بزرگترین مشکل امروز کشور بوده و مادر تمامی مشکلات است بخصوص بیکاری اکثرجوانان متولد دهه 60 که کم کم پا به سن می گذارند بدون اینکه کاری داشته باشند یا درآمد ثابتی وبتبع آن نه می توانند ازدواج کنند ونه مسکنی داشته باشند و رفع مشکل بیکاری جوانان فقط باسرمایه گذاری در راستای به حرکت درآوردن چرخ کارخانه های خوابیده و ایجاد کارگاه های تعاونی تولیدی و رونق اقتصادی میسر خواهد شد.
شهرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
1
1.توسعه ی زیر ساخت های حمل ونقل ترانزیت
2.توسعه ی بنادر جنوب به ویژه بندر چابهار
3.توسعه ی صنایع پتروشیمی
4.توسعه ی میادین مشترک نفت وگاز
5.توسعه ی سخت افزار لازم جهت رشد گردشگری و توریسم
6.حمایت از شرکت های دانش بنیان
7.سرمایه گذاری در جهت مقابله با تخریب محیط زیست و کم آبی(به ویژه در بخش کشاورزی )
8.حمایت از تولید و صادرات
علی رضاپور
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
3
در زمینه حل مشکلات آب و بحران محیط زیست . بحرانی که می رود تا این بوم را برای همیشه از بین ببرد . هرچند دیر شده ولی فردا برای امروزمان هم ای کاش خواهیم گفت .
ناشناس
Hong Kong
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
0
اصلاح بخش حمل نقل به منظور کاهش تلفات سهمگین جاده ای که هزینه سربار درمان و.... بسیار زیادی به جامعه وارد مینمایید با توسعه حمل نقل ریلی و هوایی و بهبود کیفیت خودرو

رونق صنعت توریسم. ایدان بهشت است! میلیاردها دلار در انتظار کشور است.

فقط به مخارجی که ایرانیان در کشورهای دیگر میکنند نظر بیندازید تا متوجه ثروت بزرگ که داریم و استفاده نمیکنیم بشویم.
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
2
0
به نظر من در حوژه اقتصاد صرف توسعه کشاورزی و افزایش بهره وری در این بخش شود. در حوزه فرهنگ هم صرف توسعه آموزش و پرورش شود. تنها راه نجات همین است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
1
سرمایه‌گذاری جهت ایجاد شغل مخصوصا برای تحصیل کرده ها،مبارزه فراگیر با معضل ورود مواد مخدر به کشور ،ایجاد راهکارهای جدی برای مبارزه با فساد نهادینه شده در دستگاه های دولتی،عدم واردات کالاهای بنجل مصرفی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
3
همه نظرات محترم اما فقط و فقط باید به دنبال خرید تکنولوژی های روز در همه زمینه‌ها مخصوصاتکنولوژی ساخت پالایشگاه های تولید بنزین و تکنولوژی های مربوط به چگونگی تولید بذر های کم مصرف و پر بازده و... نباید این پولها صرف واردات شود، فقط خرید تکنولوژی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
1
2
من معتقدم باید صرف اشتغال ومعیشت مردم بشود .هر چند قبول دارم که زیرساخت ها مهم تر هستند ولی یادمان نرود که اقدامات دولت اصلاحات که عمدتا زیرساختی بود وتاثیرات بسیارمثبت آن را هم دیدیم سرانجام در دولت های بعدی و تحت تاثیر پوپولیسم چه سرنوشتی پیدا کرد.معتقدم دولت فعلی نباید عوام الناس را که طی یک دهه گذشته با سیاست های عوامفریبانه خو گرفته اندفراموش کند ودوسال دیگر در انتخابات با مشکل مواجه شود.درحال حاضر نیست بعلت تعطیلی واحدهای تولیدی وضعیت اشتغال وتولید بسیار ناگوار است ومعیشت مردم بالاخص اقشار ضعیف آسیب های جدی دیده که نیازمند ترمیم فوری می باشد.لذا به جای راه آهن و.. به نظرمن باید صرف اشتغال و تولید و معیشت وبخش آب شودتا امورزیربنایی صنعتی.با رفع این موانع در آینده به به سراغ زیر ساخت ها برود.نباید خیلی روشنفکرانه برخورد کرد.من خودم تحصیلات عالیه دررشته جامعه شناسی دارم ودرروستا زندگی می کنم واقعا با تمام وجود دارم جوانان بیکار را می بینم که به دنبال کارتولیدی مثل پرورش گاوشیری و... هستند اما تسهیلات بسیار اندک می باشد وحتی بهتر است بگوییم که تسهیلاتی نمی دهند.ونداشتن شغل ودرآمدجوانان را نه تنها به سمت انواع آسیب ها می برد بلکه زمینه رابرای سوء استفاده عوامفریبان بسیارمستعد می سازد
saeeded
United States of America
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
1
3
در هیچ یک از نظرات به "آموزش" هیچ اشاره ای نشد...
به نظر من مهمترین و اساسی ترین نیاز کشور آموزش کاربردی در همه بخش های کشور لازم و ضروری است.. درسته که بازخوردش رو آناً ملموس نخواهد بود ولی در دراز مدت سودی که نصیب کشور میکنه خیلی بیشتر از سایر نیاز های طالب سرمایه گذاری خواهد بود.
.
درسته که دانشگاه و فارغ التحصیلان فراوانی داریم ولی هیچکدوم عملیاتی و کاربردی (با بهره وری مناسب) نیست. ما بدون داشتن نیروی انسانی متخصص در هیچ صنعتی نمی توانیم بصورت مفید پیشرفت کنیم.
یک مهاجر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
4
1
تا وقتی توی این مملکت به ریال حقوق و درآمد کسب کنیم اما با هزینه دلار زندگی کنیم وضع ما بهتر نخواهد شد .
پس تا وقتی دلار پایین نیاید هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و این را خود مسئولان کشور بهتر از همه می دانند ...
سیامک
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
3
خیلی کارها باید بشود ولی مهمتر از همه داشتن برنامه و اهمیت دادن به بررسی های کارشناسی در طرح های مختلف است. چه بسیار طرح هایی که با سرمایه گذاری هنگفت آغاز شده ولی چون از پایه اشتباه بوده نه تنها موجب پیشرفت نبوده بلکه گامی به عقب هم بوده.
reza
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
10
1
ادامه مسکن مهر و تکمیل واحد های باقی مانده
داود
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
0
هزینه برای بهبود توسعه هوایی وزیر ساختها واشتغال وتولید همه اینها درصورت درست کارکردن منطقی می باشد ولی با وجو د اینکه درسالهای گذشته ثابت شده است که در ایران نظارت وبرخورد با اختلاس کنندگان مثل جوامع پیشرفته کارایی ندارد بنا براین بهترین راه حل جهت بهتر شدن اوضاع مالی واقتصادی مردم ایران تقسیم عادلانه اموال به پول نقد وسرمایه گذاری بلند مدت در بانکهای کشور واستفاده از سود سپرده می باشد که هم حفظ سرمایه می شود وهم مردم به حقشان می رسند
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
5
به نظرم باید افراد باسواد و با تجربه دور هم جمع بشن و نظر بدن نه مردم عادی! البته نظرات مردم هم محترم است اما اگر می خواهیم دچار پوپولیسم(عوام گرایی) نشویم باید دانشگاهیان بیشترین سهم را داشته باشند، چون علم از همه مهمتر است.
مهدی
Netherlands
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
2
کار بر روی زیرساختها، مثل راه آهن و توریسم و شبکه های آبرسانی و نیروگاههای پاک و انرژی نو
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
2
نکات بسیاری گفته شده چند نکته هم به ذهن بنده میرسد:
1. ایجاد کشاورزی مدرن: درآمد عربستان از کشاورزی 4 برابر ایران است به لطف کشاورزی مدرن.
2. نوسازی ناوگان هوایی: قطعا لازم است بشرطی که دلالی در کار نباشد.
3. حمایت از نخبگان: این نخبگان جوان و واقعی هستند که در این وضع بدرد ساختن ایران میخورند نه اون بورسیه ها و ...
بدنه فرسوده مدیریتی ایران قادر است بسادگی این پول و هر پول دیگری رو در خود و وابستگان خود هضم کند.
رسول
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
1
اولويت 1ساخت زيرساختهاي صنعتي وكشاورزي واستخراج نفت2-اشتغال زايي ازطريق اجراي قانون بازنشستگي پيش ازموعد
سیدمنصورموسوی
Germany
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
0
ساخت وتجهیزبنادردرجنوب کشور مانند سواحل دریای عمان وسواحل مکران که دراین منطقه ایران بسیار ضعیف میباشدودوم توسعه راه آهن مانند راه آهن تهران همدان سنندج که دررونق اقتصادی منطقه غرب کشور تحول ایجادخواهد کرد سوم بازسازی صنعت حمل ونقل هوایی وچهارم بازسازی وتوسعه راههای کشورکه همگی اینها درصورت ایجاد نهایتابه توسعه اشتغال درکشورکمک شایانی خواهد کرد
شیوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
1
3
اولینش بحران محیط زیست و ابه که کامنت ها نوشن میده مردم هنوز نمی دونن چه خبره! با روند فعلی تا ده سال دیگه ایران به بیابان مطلق تبدیل میشه ! دولت باید کشاورزی رو در بسیاری از بخش های کشور ممنوع کنه و به کشاورزان بیکار شده یارانه بده ! و بودجه بگذاره برای مدرن کردن کشاورزی و کشت فراسرزمینی برای حفظ امنیت غذایی کشور! وضعیت ابهای زیرزمینی سر و سامان داده بشه و یک طرح ملی برای تعادل بخشی ابهای زیرزمینی تدوین و اجرا بشه وگرنه نابودی ایران حتمی خواهد بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
1
سرمایه گذاری روی زیرساخت های صنعتی- کشاورزی - فرهنگی- علمی - دانش فنی و ...
صنایع مولد و مادر نه صنایع استخراج مواد خام .
راه سازیِ نوسازی ناوگان عمومی و خصوصی که باعث کاهش مصرف سوخت و آلودگی می شود.
صد البته تا حد امکان با مشارکت و سرمایه ریالی و تخصص ایرانی.
مشکلات بیکاری کمتر شود . دانش فنی متخصصان ارتقاء یابد و زیرساخت های علمی و فنی تقویت شود. مطمينان ‍پولهایی که به این شکل وارد چرخه اقتصاد شود باعث رشد اقتصادی و کاهش تورم میشود.
مبادا که بی حساب و کتاب صرف واردات اجناس مصرفی غیر ضروری شود.
باور کنید جاده های ایمن و دسترسی سریع شهر ها به هم هواپیمای ایمن هوای سالم کشاورزی بهینه تخصص و دانش فنی بسیار بسیار با ارزش تر از ماشین های لوکس یخچال های ساید بای ساید تلوزیون های چند ده اینچ و انواع و اقسام خروس های قندی هستند.
داود
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
0
مساله نفت و گاز مهمترینه که اگه دیر بجنبیم جبران کردنش سخته.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
1
1
بهترین فرصت برای بستن قرار داد را هاندازی قطار های سریع السیر از مسیر تهران اصفهان شیراز بندر -و خط مشهد اصفهان اهواز- و مسیر تبریز تهران چابهار
مژگان
Saudi Arabia
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
1
اين پولها صرف
1-توسعه زير ساخت ها (حمل و نقل زميني -هوائي -ريلي )
2-ايجاد خطوط توليد متناسب با بازار منطقه و همسايگان
3-زير ساخت هاي توسعه توريسم و گردشگري
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
0
موضوع امروز یکم پیچیدست یعنی خب هر کسی تو هر زمینه ای هست نظر میده و خب تعداد نظرات بالاست به نظرم باید یه تعدادی متخصص حوزه اقتصاد باید بیان مشکلاتی رو که باهاش مواجه هستیم اولویت بندی کنند و همینطور باید برای ریال به ریال این پول برنامه های واقع بینانه و دقیق داشته باشند
یه ضرب المثل هست که می گه همه تخم مرغ ها رو تو یه سبد نذار
باید بیشتر این پول سرمایه گذاری بشه حالا به شکل های گوناگون تو حوزه های مختلف
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
0
سرمایه گذاری دربخش نفت وگاز صنعت وکشاورزی
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
3
آب آب آب.
آب بزرگترین مشکل کل تاریخ این سرزمینه.
راه آهن و هواپیما و ... نسبت به آب ، اصلا حساب نیستن
ored
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
0
در تولید کالاهای سرمایه گذاری کنه که بتونه صادر بکنه اولا باعث شغل میشه دوما باعث ورود عرض .کانالی بکشه بین دریای خزر و خلیج فارس .هم از خشک سالی کمی حل بشه و هم ایجاد شغل
Shahram
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
0
تمام و‌کمال توجه به تحقیق و‌مطالعه و توسعه کشاورزی، مطالعه و توجه بسیار ویژه به ساخت تجهیزات شیرین سازی آب دریا در مقیاس عظیم، توجه و بها دادن به کسانی که در این زمینه کار میکنند، بعد از این آب دریا صرفا برای مصارف کشاورزی آنهم با روشهای مدرن، تصفیه پسابهای صنعتی، تحقیق و‌توسعه این بخش شامل خرید تجهیزات مدرن و بها دادن به کسانی که در این مورد کاری بلدند و میتواننند انجام دهند، ما بعد از انجام این کارها و توسعه مدرن بخش کشاورزی و باغداری و صنایع وابسته بعد از یک دوره میان مدت میتوانیم قطب کشاورزی منطقه و حتی آسیا شویم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
2
آب ،آب ،آب .در این صورت باز می گردد.
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
2
الان مهمترين بحران، بحران آب و ساماندهي منابع آبي هست. به علاوه صنايعي كه در اين مدت بسيار خسارت ديدن و منجر به بيكاري تعداد زيادي از افراد شدن، نيازمند حمايت هستند. اين پول ها هر جا كه هزينه مي‌شه، اميدوارم صرف واردات بي رويه نشه و ديگه مثل اون هشت سال سياه، شاهد فروش حتي مهر و تسبيح چيني در بازار هم نباشيم.
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
2
با عرض درود
از نظر این حقیر اکثر مواردی که دوستان فرمودند می تواند صحیح باشد اما نکته قابل تامل اینست که می بایست دست از خود بزرگ بینی بداشته و از کشورهائی که تا همین چند سال پیش شرایط بسیار بدتری از کشور عزیز ما داشتند ولی در حال حاضر گوی سبقت را از ما در همه زمینه ها ربودند الگوبرداری کارشناسی و اصولی شده و مهمتر از همه متخصصان واقعی در راه اجرائی شدنش قدم بردارند.
با تشکر
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
1
بر خلاف دولت قبل که تمام درآمد خود را صرف واردات کالا از کشورهای دیگر منجمله چین کردو باید از این موقعیت است استفاده کرده و تکنولوژی را وارد مملکت کرد تا بتوان کارخانجات مختلف با تکنولوزی روز جهانی داشته باشیم تا هم مشکل بیکاری مرتفع بشه و هم با صادرات محصولات بتوانیم درآمد زایی برای سالهای بعد داشته باشیم
پيمان
United States of America
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
3
به نظر من اولويت اصلي ما براي پيشرفت بهتر زير ساختهامون هست كه هم ميتونه براي توريست كه خيلي عقبيم استفاده بشود هم براي استفاده براي اقتصاد خودمون كه مي شود با حمل و نقل منطقه اي به دست آورد پس راه آهن و هواپيمايي بهترين هست
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
1
پروژه های عمرانی ، تقویت زیر ساخت فناوری اطلاعات و مخابرات ، توسعه میادین نفتی ، تقویت صنایع و کارخانجات ، بهبود محیط زیست و منابع طبیعی ، برنامه ریزی برای کنترل آب کشاورزی و ...
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
5
2
1. توسعه و تکمیل خطوط مترو
2. سازندگی در بخش اتوبان ها به خصوص تهران - شمال
3. خرید هواپیما
4. زیباسازی شهرها و ایجاد تفرجگاه های عمومی
نماینده مجلس: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند حتی معاونین و مشاورین؛ دچار بحران فکری شده اند دستگیری ۸ محکوم متواری در شوش ناگفته های همسر ناصرعبداللهی از مرگ او پس از ۱۸ سال ؛ ناصر را زده بودند اما به من اجازه پیگیری ندادند پروین: جای درویش باشم به بازیکنی که دنبال پول باشد می گویم خداحافظ! قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد (+جزئیات) کشف بیش از ۴۱ هزار نخ سیگار قاچاق در خرمشهر جیمز وب منتشر کرد: دو نما از کهکشان مسیه 82 (+تصاویر) کشتی فرنگی قهرمانی آسیا - قرقیزستان؛ هادی ساروی به مدال طلا رسید قارچ چاگا ؛ برای افرادی که به سیستم ایمنی خود اهمیت می دهند(+عکس) تخلیه سه روستای جنوب کرمان! واشنگتن: ما به دنبال ممانعت از گسترش مناقشه در منطقه هستیم با حقوق کارگران چند کیلو گوشت می‌توان خرید؟ (اینفوگرافیک) بارندگی‌ در پاکستان جان ۲۱ نفر را گرفت عضو کابینه جنگ اسرائیل: مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می کنیم پرتغال سفیر ایران را احضار کرد
وبگردی