۳۱ فروردين ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۰۸۵۳۱
تعداد نظرات: ۹۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۰۷-۰۵-۱۳۹۴
کد ۴۰۸۵۳۱
انتشار: ۰۹:۵۱ - ۰۷-۰۵-۱۳۹۴

جریان دلواپس و مشکل زبان انگلیسی!

این بزرگواران که با مدارک دکتری وارد مجلس شده اند و در دولت قبل نیز مناصب مختلف را با عنوان "آقای دکتر" و "خانم دکتر" در اختیار داشتند، چگونه است که نمی توانند یک متن انگلیسی بخوانند؟
عصر ایران - یکی از نمایندگان معترض به توافق هسته ای روز گذشته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از این توافق پرسیده است که آیا تضمینی هست که ترجمه‌ متن و ضمائم توافق هسته ای که وزارت امور خارجه در اختیار مجلس گذاشته است، درست باشد؟

در این باره چند نکته قابل توجه است:

1 - آیا در کل جریان دلواپسان، یک نفر آدم باسواد که انگلیسی بلد باشد و بتواند این توافق را ترجمه کند تا بقیه بتوانند آن را بررسی کنند، وجود ندارد؟!

این ها که ادعایشان زمین و زمان را پر کرده است و به قول رئیس سابق شان ، "کارشناس ارشد همه چیز" هستند چرا نمی توانند 150 صفحه ترجمه کنند؟
مگر نه این است که بزرگ ترین دغدغه آنان، این است که چرا دولت روحانی توانسته است این توافق را به سرانجام برساند؟ پس چرا تا کنون خودشان آن را ترجمه نکرده اند؟

جریان دلواپس و مشکل زبان انگلیسی!

البته از جریانی که بزرگ ترین منتقدان هسته ای شان با گذشت 12 سال از آغاز مباحث هسته ای، حتی نام درست NPT را هم نمی دانند و قادر نیستند مفاهیم اولیه هسته ای را در سطح معلومات عمومی توضیح دهند، انتظاری بیش از این نیست.

2 - این بزرگواران که با مدارک دکتری وارد مجلس شده اند و در دولت قبل نیز مناصب مختلف را با عنوان "آقای دکتر" و "خانم دکتر" در اختیار داشتند، چگونه است که نمی توانند یک متن انگلیسی بخوانند؟
مگر نه این است که دارندگان مدرک دکتری قاعدتاً باید بتواند در سطح تافل یا آیلتس زبان انگلیسی بدانند؟ این ها چگونه دکترهایی هستند که نمی توانند انگلیسی حرف بزنند یا بخوانند؟

این مشکل البته در تیم قبلی مذاکرات هم وجود داشت و افرادی عهده دار مهم ترین و سرنوشت سازترین مذاکرات بین المللی ایران بودند که برغم داشتن مدارک دکتری، نمی توانستند با طرف های مقابل، به انگلیسی صحبت کنند و همیشه با خود مترجم می بردند!

جریان دلواپس و مشکل زبان انگلیسی!

3 - عزیران دلواپس که می گویند متن ترجمه شده ای در دسترس ندارند و انگلیسی هم نمی دانند، دقیقاً با چه جیزی مخالف هستند؟
مگر نه این است که خداوند در قرآن فرموده است: وَلا تَقفُ ما لَيسَ لَكَ بِهِ عِلمٌ ۚ إِنَّ السَّمعَ وَالبَصَرَ وَالفُؤادَ كُلُّ أُولٰئِكَ كانَ عَنهُ مَسئولًا ﴿اسراء-۳۶)
"از آنچه به آن آگاهی نداری، پیروی مکن، چرا که گوش و چشم و دل، همه مسؤولند."

پس اول بروید و توافقنامه را دقیق بخوانید و بدانید که درباره چه چیزی حرف می زنید، بعد با آن موافقت یا مخالفت کنید.


ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۹۱
در انتظار بررسی: ۴۶۱
غیر قابل انتشار: ۰
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
34
739
عالی بود. تازه حالا انگلیسی هم یاد بگیرند باید بدونند که کلمات بار خقوقی متفاوتی داره. رفتن تعلیق تو متن پیدا کردن دیگه نگاه نمی کنند که مثلا گفته تحریم ها از این به بعد تعلیق میشه یعنی دیگه از این تاریخ تحریم نمی کنیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
بی سوادتر از روشنفکرنماهای بی سواد وجود ندارد اگربقول شما دلواپس ها بی سوادند پس صنعت هسته ای را چه گروهی درایران نهادینه کرد ؟نگویید اصلاح طلبها که دیوارخنده اش میگیره/ ضمنا"سوتی های متن ترجمه وزارت خارجه را همین دلواپس ها 2ساعت بعد از اعلامش براتون گرفتن باسوادهای شناسنامه داری/
عصرایران اگه مردانگی داری بچاپش.
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
احسنت، میشه ی سوالی بپرسم عصر ایران
زبان مملکت شما انگلیسی هست یا فارسی
اگر به انگلیسی مسلط نباشند که تعداد زیادی هستند، حتما مشاورانی دارند که برای آنها ترجمه کنند، وگرنه این اشکالاتی که بنده دانشجو هم از متن به نظر خودم گرفتم آنها می توانند بگیرند.
مسئله مهم اینجاست که مجلس هرجا مشکل داشته باشد، وزارت خارجه میگه منظور ما این نیست (به عنوان مثال بحث تعلیق که ظریف گفت حتی یکبار هم نیست ولی حداقل چهار بار در متن بود.) به همین دلیل مجلس و مردم این مطالبه رو دارند که وزارت خارجه حداقل یه متن فارسی ارائه بده که اون بشه یه متن قابل استناد و دیگر حرفی توش نباشه، اما مثل اینکه رویه مدنظر وزارت اینگونه نیست و می خواهد که دست خود را باز بگذارد.
حقوقدان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
باسواد و عقل کل این بیانیه حتما باید از یک نهد رسمی ترجمه و تایید بشه اصلا بحث انگلیسی فهمیدن یا نفهمیدن نیست حرف فقط اینکه که وظیفه وزارت خارجه اس که بیاد متن رو ترجمه کنه تا کسی دیگه بهانه ای نداشته باشه
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
عصر ایران شوت!
که آماده ای مخالفای خودت رو به هر بهونه ای تخریب شخصیت کنی!
جزء مصوبات دولت مورد علاقه ی خودتون بوده که هر قرارداد و پیمان نامه ای با طرف های خارجی باید در دو نسخه ی رسمی انگلیسی و فارسی تنظیم بشه و به امضای هر دو طرف برسه تا هیچ شبهه ای توش در نیاد.
همین الان کری یه چیز میگه و ظریف یه چیز دیگه!
وگرنه زبان انگلیسی رو که دیگه هر بچه ای بلده!
ايوب بهاري
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
673
86
خيلي از اينها به زبان انگليسي مسلط هستند دكتر فواد ايزدي دوست بنده هست و 20 سال ساكن آمريكا بوده اختلاف اينها سر زبان دانستن يا ندانستن نيست

نوع نگاهشان متفاوت هست لطفا نقدهايشان را جواب دهيد نه تخريبشان كنيد
پاسخ ها
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
من ليست فارغ‌التحصيلان دو دانشگاهي رو كه دكتر ايزدي گفته اونجا درس خودنده زير و رو كردم ولي اسم اين آقاي دكتر ايزدي رو پيدا نكردم. ميشه يكي چك كنه ببينه اين آقا واقعاً مدارك مورد ادعا رو داره يا نه؟

دوم اينكه خودشون مي‌گن نميدونيم متن‌ها تطابق داره يا نه؟ به ما چه؟
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
درست مثل مسئولانی که با مترجم مذاکره هسته ای میکردنند مانند عکس مقاله
اكبز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
بالاخره شمام از دوستانه دلواپساني ديگه از اونا حمايت نكني چيكار كني
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
پس کمکشون کنه
نکنه بعد بیست سال باز ... ؟!!!!!!
اونجا هم مترجم داشته؟ امان از پول بیزبون
علی رضا
| United States of America |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
با این دوستمان موافقم درست است امثال رسایی و کریمی قدوسی زبان نمیدانند اما امثال فواد ایزدی و سعید زیباکلام به زبان انگلیسی مسلط هستند(ضمنا بعید میدانم همه مدافعین توافق هسته ای چه داخل و چه خارج از مجلس به زبان انگلیسی مسلط باشند!)
ثانیا چه کسی گفته هر کس دکتر است الزاما باید بر زبان انگلیسی هم مسلط باشد؟؟ از آن گذشته تسلط در حد تافل و آیلتس برای ترجمه یک متن حقوقی و فنی تخصصی به هیچ وجه کافی نیست. شما به سعید جلیلی اشاره کردید اما توجه ندارید که مترجم داشتن دکتر حسن روحانی خیلی بیشتر توی ذوق می زند(چون بنابر ادعا از انگلستان دکتری گرفته است!)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
نوع نگاهشان؟!!! يعني بايد اين رو هم ضميمه متن انگليسي كنن؟!! ايوب جان دفاع نكني بهتره...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
اینایی که منفی دادن منظورشون اینه که چون جوابی نداریم بهشون بدیم باید تخریبشون کنیم! اینطور نیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
پس داد زدن چیه ؟ برن بشینن ترجمه کنن دیگه
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
25
362
احسنت عصر ایران
مرتضی
Japan
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
23
298
با متن بسیار موافقم .
اشیه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
695
23
اقای محترم شما حاضرید تفی به روی شما بیندازند ولی راحت زندگی کنید راحت زندگی کردن جرم نیست ولی قیمت راحتی این نیست که شما تن به ذلت و شوق ارتباط با دشمان انسانیت و قاتلان جهانی بدهید اقای عصر ایران مطمینن برای شما زندگی با ذلت بهتر از زندگی با عزت است.
پاسخ ها
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
8 سال با تف سربالا زندگي كرديد، حالا به تعظيم دشمن مي‌گيد تف؟!

يك نگاهي بياندازيد به دعواي دولت و كنگره امريكا! ببينيد چطور اين خردمندان بي‌نظير شر رو از سر خودمون باز كردند و دعوا رو به خانه دشمن بردند؟
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
بشمار منفی ها ره!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
به نظرم نفس شما از جای گرم بیرون میاد. نه بیکاری نه بی پولی کشیده اید
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
حالت بده ها... خودت هم نمی فهمی چه می گویی. هیچکدام از مطالب شما ارتباطی به مقاله نداشت.
خدا شفا!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
شما زندگی پر پیمان و راحتی داری حتی با تحریمها
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
این دری وری ها چیه اشیه جون!!؟
اصلا چه ربطی داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
فقط کشورهای غربی دشمن انسانیت هستند؟ جنایتهای روسیه در چچن و چین در اغور که اتفاقاً بر علیه مسلمانها انجام شده قابل چشمپوشی هستند؟ سوءاستفاده روسیه در پروژه نیروگاه بوشهر بی اهمیت است؟
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
تا کی با لغات و ارزش ها خون ملت را می خواهید بمکید؟
فساد و اختلاس و رانت عزتی بود که از شما دیدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
دوست عزیز اگر کسی تفی به صورت ملت انداخته حضرات هستند که فساد مالیشون بیداد کرد و با بی تجربگی خودشان کمر ملت را شکستند و بار سوء مدیریتشان را به گردن ملت انداختن و الان دارن از چند سال مدیریتشان نهایت استفاده را می برند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
تو واقعا اینکه در دولت قبل به همه شکل به مردم و شعورشون توهین شد را عزت میدونی.برادر یه تف اندازه همه دنیا انداختن به صورتت صدات در نیومد.حالا این توافق رو میگی تف؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!برو و بیشتر فکر کن.از اون زندان اعتقادات پوسیدت بیا بیرون
کریم حبیبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
13
363
اینها را نباید دلواپس نامید باید به آنها لقب غاصب داد آنها حق مردم شایسه ودلسوز به این مملکت را غصب کرده اند .مقام ومنصبی به آنها داه شده که به هیچ وجه شایستگی آنرا ندارتد .اگر گاهی چیزی یا مطلبی بلغور می کنند .همه را از رسانه بی بی سی تقلید می کنند .مطالب کیهان را تعقیب کنید تا به این مطلب واقف شوید .آنها حتی دیپلما یشان هم واقعی نیست چه رسد به مدارک دانشگاهی .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
16
268
دمت گرم عصر ایران با یک تیر چند نشونه را زدی شیر مادرتان حلالتان
ناشناس
-
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
11
246
دلواپسن می فهمی دلواپس از شدت نگرانی نمی تونن متن رو بخونن نه اینکه بلد نباشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
10
232
خیلی خوب نوشتید.کلا تعطیلند.یکیش زبان انگلیسی است.بسیار هم پررو هستند.
بنده
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
9
204
عجب نقدی بود خداییش
حال کردیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
376
17
سعی نکنید با انحراف فکری ، اصل موضوع را برای مردم کم اهمیت جلوه دهید. متاسفم برای این نحوه اطلاع رسانی شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
8
142
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
449
14
جوجه تو رو چه به اين حرفها
نوكر امريكا و انگليس در مملكت ما جايي ندارد
شما از اين گروهي كه اسمش رو دلواپس مي‌گي دلواپستري!!
خدا هدايتت كنه
پاسخ ها
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
لحن شما نشانه شخصيت شماست!!!
4444
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
از اين طرز نوشتار مشخصه كه از اون دلواپسهاي مهمي هستي خيلي دلواپسي عزيز
اميد
| Netherlands |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
اين گروهي كه دلواپسند نوكران دلالان جمهوري خواه كنگره آمريكا و لابي آيپك اسرائيل هستند كه اتفاقا جاي خيلي مهم و محكمي تو ايران داشته، دارند و احتمالا خواهند داشت
امیرحسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
منفیا رو داشته باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
زرشک
ناشناس
United States of America
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
9
187
این ها هنرشان فقط دلواپس بودن است برادر .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
آره خواهر
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
6
177
ممنون عصر ایران حق را گفتی اما اینها به هیچ صراطی مستقیم نیستند مشکلشان جیب های است که خالی شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
هنوز خیلی مونده خالی بشه برادر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
6
216
اينها دكتر هايي هستن مثل احمدي نژاد و جليلي و كردان و....
دولت احمدي نژاد هزار تا از اينها يك شبه بوجود آورد.
محمد رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
4
182
دم شما گرم عصر ایران٫ از دکترای کیلویی و رانتی بیشتر از این نمی توان توقع داشت!!!
333
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
264
13
ساکت میخواهی با چماق بزنم تو سر سایت ونویسنده مقاله اینها فقط دلواپس هستند فهمیدی میخوای بدم ملت باهات برخورد کنند میخوای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
منطق دلواپسها = چماق!!!
اميد
| Netherlands |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
جناب ديپلماسي چماق
بلدي تا ده بشمري ؟؟
منفي ها رو نوش جون كردي عمو جون.
منو ياد مرحوم اباجهل و ابوموسي اشعري انداختي.
خداوند شما را با ايشان محشور نمايد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
شما جماعت همه منطقتون چماقه.بترسید از اون روزیکه صبر ملت تموم بشه که اونوقت از ترس همین چماقی که میگی دنبال سوراخ موش باید بگردی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
7
82
اونا از همه طرفیتشون برای یاد گیری زبان انگلیسی استفاده نکرده بودن وگرنه تو هر کاری طرفیتشون رو آزاد میکردن دنیا می اومد ازشون یاد بگیره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
3
127
یعنی دمت گرم...حال کردم با این متنت عصری جون...به جای اینکه 24 ساعت تجمع کنید و کنسرت و سینما رو بهم بریزید 2 بار میرفتین کلاس زبان که الان مثل..............تو گل نمونید...پیلیز چاپ دیر عصر ایران...تنک یو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
3
117
مطلب بجایی بود
اما قسمتی از متن که راجع به سطح زبان فارغ التحصیل دکتری فرمودین بسیار مهم بود
دوست عزیز اصل مدرک دکتری آقایان زیر سوال هست زبان سر جای خود
اصلا کسی که مدرک زبان نداره نباید فارغ التحصیل بشه
حالا سوال اینجاست که چجوری این دوستان فارغ التحصیل شدند؟!؟!
و اگر مدرک زبان ارایه کردن چجوری این مدرک رو گرفتن وقتی دو خط ترجمه بلد نیستن؟!؟!؟!
جواب این سوال یه گیت بنام مدرک گیت اضافه میکنه به گیتای دیگه . . .
مهمدلی
Germany
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
3
89
عالی و مرسی از این مطلب بجا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
2
135
کاش اینها زبان فارسی رو بلد بودند و حرف مردم رو می فهمیدن ، زبان انگلیسی پیش کششون
عمو عبداله
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
176
34
عصر ایران! در مورد این خبر با شما موافق نیستم. بخصوص در این مورد که گفتید «این ها چگونه دکترهایی هستند که نمی توانند انگلیسی حرف بزنند یا بخوانند؟» به شدت با شما مخالف هستم. با اطمینان هم میگویم که حداقل 90 درصد غیر دلواپسانی که مدرک دکتری دارند، هم انگلیسی نمی توانند حرف بزنند.


ندانستن زبان انگلیسی از ضعف سیستم آموزشی مان منشا می گیرد و دلواپسان هم بخشی از مردم هستند که با همین سیستم آموزشی پرورش یافتند.

من خودم مدرک دکتری دارم. هر چند برای نوشتن و خواندن مقالات تخصصی رشته ام هیچ مشکلی ندارم ولی نمی توانم انگلیسی صحبت کنم و متن انگلیسی توافق را هم-هر چند متن انگلیسی را ندیده ام- فکر نمی کنم بتوانم آنطور که شما در نظر دارید، ترجمه کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
عمو جان ما حداقل به گفته آقای ظریف اطمینان داریم این دوستان حتی به خودشون هم اطمینان ندارن!
اذر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
عمو عبدالله دكتري را چند خريدي ؟منم معرفي كن بلكه با خريدنش يه دلواپسي دلش بسوزه بهم كار بده ...
حسن تقی زاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
اگر بیشتر دقت کنید نویسنده ی این متن تقاضای وجود یک نفر انگلیسی دان در این جماعت کرد!
یک نفر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
دوست عزیز شما مدرک دکترا داری ولی ادعای سیاستمداری که نداری. مساله بر سر اینه که آقایون بدون داشتن شایستگی اظهار نظر میکنن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
140
23
من خودم از خوشحالان توافقم. ولی دوستان بیایید تحمل حرف مخالف را داشته باشیم. بنظر من این متن کمی توهین آمیزه.
آزادی بیان از مهم ترین شعارهای ماست. یادتون رفته؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
طی دوران دولت نهم و دهم هم آزادی بیان داشتیم؟!
ایرانی
| Spain |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
دوست گرامی
چرا باید آزادی بیان همیشه برای یک گروه باشد و طرف دیگر اگر انتقادی کرد به هر اتهامی محکوم گردد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
این متن توهین آمیزه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!برو عزیز دل متنایی که این جماعت دلواپس توو رسانه هاشون میگن رو بخون مطمئنم کلا نظرت عوض میشه.مگر همین ها با وقاحت تموم ظریف رو خائن خطاب نکردن توو مجلس.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
3
79
دمت گرم نمرت بيسته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
5
88
اخه انگلیسی ایشان چینی می باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
5
62
بسیار عالی بود، اما اگر مشمول «ختم الله علی قلوبهم» شده باشند، مصداق نرود میخ آهنین در سنگ می شوند.
منصور
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
3
81
BBC فارسی می بینند از از اونجا می فهمند چی شده با همون چیزها مخالفت می کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
3
75
اگه سواد داشتن وضع اینجور نمیشد.
ما همه
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
2
62
ای گل گفتی عصری جون
حرف دل ما همه رو زدی
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
4
89
آقا مملکت پر از دکتر شده
چه دکتر هایی!!!!
how are you؟
happy new year!!!!!!
پاسخ ها
amir
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
یادمه یه بنده خدایی در جواب hello رییس جمهور سابق روسیه گفت: Thank you
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
2
79
گر در خانه کس است، یک حرف بس است. ......احسنت
جواد
Saudi Arabia
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
4
76
واقعا گل گفتی عصرایران.
این نشون میده واقعا افرادی که اصلا لیاقت اخذ دکتری ندارند الان دارن از طرق خاص و با امتیازهای ویژه دکتری میگیرن
برای دفاع از رساله دکتری در ایران اخذ مدرک زبان آزمون msrt ضروری هست که این آزمون توسط وزارت علوم برگزار میشه و کسیکه در این آزمون نمره قابل قبول کسب کرده باشه حداقل از پس ترجمه یک متن توافقنامه برمیاد.
ناشناس
United States of America
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
2
79
جالبه اینها منتظرند ببینند مقامات و کنگره آمریکا چی میگن تا همون ها رو تکرار کنند
حسام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
1
39
حداقل مي دادند به مترجم جليلي برايشان ترجمه مي كرد.
احمدخواجوند
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
52
2
بحث زبان زبان نيست مشكل اينجاست كه وزارت امور خارجه صادق نيستند
یک دبیر زبان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
2
42
من حاضرم از این اقایان در حد سوم راهنمایی امتحان بگیرم بیشتر از 3 نمیگیرند قسم میخورم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
64
4
با سلام متاسفم برای شما همین بیسوادها بودند که غنی سازی را به 20درصد رساندند تا شما آن را به باد دادید و حالا رجزخانی می نمایید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
1
31
به نظرمن اين متن در پاسخ به اين هجمه بي سوادان دلواپس خوب مناسب بود ولي آنچه كه بايد گفت اين است كه اين آقايان خودشان را زدن به خواب و با هيچ ابزاري نميتوان اينها را بيدار كرد ، اينها نگران سرنوشت كشور نيستند بلكه اينها نگران حال و وضعيت خود در آينده سياسي كشور هستند ، اينها در غصه فقر مردم و اقتصاد بيمار مملكت نيستند اينها دنبال عقده گشايي هاي بي حد و حصر خود هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
1
34
اینا زبان بلدن اما در حد :"یو آر ئه ویندو!!!"
سید میثم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
48
5
اگر دلواپسین انگلیسی بلد نیستند، خب آقایان تدبیر و امید که انگلیسی شون خوبه چرا نتونستند به مقع یک ترجمه دقیق و غیر قابل ایراد ارائه دهند.
احتمالاً آقایون فارسی شون ضعیفه!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
57
3
عین نورچشمی جناب آقای دکتر از امریکا ظریف الدوله که میگوید در برجام کلمه نعلیق نیامده و حدود بیست موردش را همکاران خودش گوشزد کرده اند
پوریا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
2
36
زنده باد ایران زنده باد دکتر روحانی و تیم مذاکرات هسته ای ،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
2
27
واقعا عالی بود ممنون عصر ایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
2
41
مگه رئیسشون دکتراش رو مکاتبه ای زمانی که استاندار اردبیل بود نگرفت !مگه یه کلمه انگلیسی بلد بود ؟ چه توقعی دارید ها!!!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
59
9
واسه عصر ایران متاسفم. ازادی بیان یعنی اینکه با مسخره کردن اجازه ندی کسی حرفی بزنه. اگه شما تحلیله درستی داشتین هیچ موقع اینچنین مسخره نمیکردین. خود شما با خبر هستی اقای ظریف دقیقا چی رو توافق کرده؟! در ضمن اگه همین دلواپسان سال های قبل اینچنین سخت جلو نمیرفتن و مثل این دولت وا نمیدادند الان این دولت سر ی میخواست مذاکره کنه؟!چه چیزی در ازای رفع تحریم ها باید داده میشد؟!میخوام ببینم چند سال اینده این وا دادگی به کجا میرسه؟! دقت کردی تا الان فقط از حق و شرف مردم و شهدا خرج تعامل با جهان شده؟!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
4
25
عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
5
42
اینا بی سواد نیستند بلکه کم سواد هستند آدم بی سواد خودش می دونه بی سواده حرف آدم های باسواد رو قبول می کنه ولی آدمه کم سواد سواد نداره هیچ حرف آدم باسواد رو هم قبول نمی کنه چون فکر می کنه سواد داره
انسانم آرزوست
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
3
45
آقا به اينا توهين نكنيد..اينها تقصير ندارند.دانشگاهي كه اينا بهش معرفي شدن مشكل داشته. زبان انگليسي اونجا دلبخواهي بوده..اينام بجاش توسعه خانواده و دلواپسي پاس كردن..مشكل دانشگاس و اون معرف كه الان معلوم نيست كجا خزيده..خدا لعنتش كنه..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
3
76
دیشب یه نگاهی به متن توافق انداختم، دیدم آنقدر پيچيدس که چیز زیادی نمیشه ازش فهمید.
خیالم تقریبا راحت شد که مجلس ایران نمیتونه هیچ اظهار نظری راجع بهش بکنه، نهایت میتونه به فونت اش يا تعداد صفحاتش اعتراض کنه!
وبگردی