۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۱۱۵۸۲
تعداد نظرات: ۱۷۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۲۴-۰۵-۱۳۹۴
کد ۴۱۱۵۸۲
انتشار: ۱۱:۰۶ - ۲۴-۰۵-۱۳۹۴
هر آن‌چه می‌خواهید از صنعت خودرو چین بدانید

خودروهای چينی پس از تحریم؛ از اخراجی‌ها تا ابقایی‌ها

درحال‌حاضر خودروهاي چينی را مي‌توان به سه دسته «داراي طراحي چيني»، «كپي‌شده از روي خودروهاي خارجي» و «داراي طراحي خارجي» تقسيم كرد.
عصرايران، محمدعلي ديانتی‌زاده - هرچند براساس پيش‌بيني‌ها ورود اولين توليدات مشترك خودروسازان بزرگ ايراني با اروپايي‌ها و ديگر خودروسازان معتبر جهاني دو، سه سالي زمان مي‌برد اما از همين حالا شست چيني‌ها خبردار شده است كه بازار ايران ديگر آن بازار بسته زمان تحريم نخواهد بود. از سوي ديگر با اين‌كه به نظر نمي‌رسد تعرفه واردات خودرو كاهش يابد اما با رفع تحريم‌ها امكان خريد مستقيم از خودروسازان جهاني و حذف واسطه‌ها فراهم مي‌آيد كه از هزينه‌هاي واردات خودرو خواهد كاست و روي قيمت عرضه آن در ايران بي‌تأثير نخواهد بود.

اين دو موضوع يعني توليد مشترك ايران با خودروسازان جهاني و حذف واسطه‌ها در واردات، خودروسازان چيني را بر آن داشته تا استراتژي جديدي براي بازار ايران در دوران پس از تحريم آغاز كنند. بر اين اساس، توليد خودروهاي "بي‌كيفيت" چيني و واردات خودروهاي "باكيفيت اما گران‌قيمت" چيني متوقف مي‌شود و آن دسته از خودروهاي چيني شانس بقا و حتي رقابت با خودروسازان معتبر جهاني در ايران را خواهند داشت كه در جلب رضايت مشتري ايراني هم از جهت كيفيت و هم از جهت قيمت متناسب با آن، موفق عمل كرده‌اند.

تاريخچه صنعت خودرو چين

تاریخچه صنعت نوین خودروسازی چین به سال 1978 بازمی‌گردد. در آن دوران چین فقط دو شرکت خودروساز داشت؛ «اف‌ای‌دبلیو» و شرکت دیگری که اکنون به نام «دانگ‌فنگ» می‌شناسیم. دولت چین در آن زمان تصمیم گرفت طرح تحول در صنعت خودروسازی را آغاز کند. به همین دلیل به مدت چند سال، راه برای تاسیس شرکت‌های خودروسازی جدید باز شد و شرکت‌های جدید «چری»، «جیلی» و «برلیانس» وارد بازار خودروسازی چین شدند.

در گام دوم، دولت چین یک طرح حمایتی برای صنعت خودروسازی خود اجرا کرد و با هدف حمایت از نوآوری و افزایش کیفیت به شرکت‌های داخلی اجازه داد با خودروسازان بزرگ خارجی، سرمایه‌گذاری‌های مشترک انجام دهند که گام اساسی در راه بین‌المللی شدن خودروسازی چین بود. پیگیری مستمر این برنامه‌ها سبب شد که در 3 دهه اخیر چین به یک تولیدکننده بزرگ خودرو در جهان تبدیل شود به طوری که تولید 222 هزار خودرویی این کشور در سال 1980، به حدود 20 میلیون خودرو در سال‌های اخیر رسیده است و چین از سال 2009 بدین سو به بزرگ‌ترین خودروساز جهان تبدیل شد و با فاصله بسیار نسبت به سایر کشورها این عنوان را حفظ کرده است.

در حال حاضر خودروهاي ساخت چين را مي‌توان به سه دسته «داراي طراحي چيني»، «كپي‌شده از روي خودروهاي خارجي» و «داراي طراحي خارجي» تقسيم كرد. دسته اول يعني خودروهاي طراحي‌شده در چين عمدتاً نه از لحاظ ظاهري و نه از لحاظ كيفي نمره قبولي نمي‌گيرند و به همان اندازه كه در طراحي خطوط بدنه بي‌هيجان‌اند، از لحاظ فنی نیز ضعیف‌اند. دسته دوم يعني كپي‌شده از روي خودروهاي خارجي گرچه ظاهر دلربايي دارند اما در كيفيت مانند دسته اول حرفي براي گفتن ندارند. تنها در دسته سوم يعني خودروهاي داراي طراحي خارجي است كه چيني‌ها توانسته‌اند اعتباري براي خود كسب كنند.

جايگاه جهاني خودروسازي چين

بر اساس آمار سازمان بین‌المللی تولیدکنندگان خودرو، چین در سال 2014 با تولید 23.7 میلیون انواع خودرو سبک و سنگین (از سواری تا اتوبوس)، بزرگترین خودروساز جهان بوده است. بعد از چین، آمریکا با 11.6 میلیون خودرو، ژاپن با 9.8 میلیون خودرو، آلمان با 5.9 و کره جنوبی با 4.5 میلیون خودرو در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. بر این اساس، چین به تنهایی بیش از مجموع کشورهای اتحادیه اروپا، خودرو تولید می‌کند و تقریبا یک چهارم خودروهای جهان در اختیار شرکت‌های چینی است.

تعداد شرکت‌های خودروسازی چینی قابل توجه است و در سال‌های اخیر بین 20 تا 30 شرکت در نوسان بوده که هر یک به چند شرکت زیرمجموعه تبدیل می‌شوند. شرکت‌های خودروساز چینی برای ایجاد کارخانه‌های مشترک با خودروسازان معتبر جهان، با یکدیگر رقابت تنگاتنگی دارند؛ مثلا محصولات «جنرال‌موتورز» یا «تویوتا» از طریق چند شرکت مختلف در چین تولید می‌شود و در مجموع، تعداد کارخانجات تولید خودرو در چین در پایان سال گذشته 123 کارخانه گزارش شده است.

پرفروش ترين خودروها در چين

جدول پرفروش‌ترین خودروهای ساخت چین در خاک این کشور نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان چینی عمدتا به محصولات تولیدی کارخانجات مشترک با خودروسازان معتبر جهان اقبال نشان می‌دهند؛ یعنی محصولات مشترک چین با خودروسازانی چون «جنرال‌موتورز»، «فورد»، «هیوندای»، «فولکس‌واگن» و... . در حال‌حاضر شرکت‌های بزرگ خودروسازی چین از لحاظ ميزان توليد «سایک»، «دانگ‌فنگ»، «اف‌ای‌دبلیو»، «بایک»، «چانگان، «جک»، «گریت‌وال»، «چری» و «جیلی» هستند.

مطابق پیش‌بینی موسسات بین‌المللی، تولید خودروسازان چینی در سال جاری میلادی حدود 10 میلیون بیش از کل تقاضای برای خودرو در داخل چین خواهد بود. این بدان معنا است که چین مجبور است این اضافه ظرفیت تولید را با صادرات، جبران کند و هم‌اینک بیش از 40 درصد بازار چین در اختیار خودروهای داخلی و مابقی در اختیار خودروهای وارداتی است.

خودروهاي چينی پس از تحریم؛ از اخراجی‌ها تا ابقایی‌ها

بازارهاي صادراتي خودروهاي چيني

مهم‌ترین بازارهای صادراتی خودروهای چینی، کشورهای در حال توسعه همچون الجزایر، برزیل، شیلی، مصر، عراق، ایران، فیلیپین، روسیه، عربستان سعودی و آفریقای جنوبی هستند. در این کشورها، خودروهای چینی ازجمله جیلی، گریت‌وال و چری تاکنون فروشی معادل نصف خودروهای هم‌رده خودروسازان برتر جهان داشته‌اند؛ خودروهایی که از لحاظ ظاهری، طراحی خوبی دارند و ارزان‌اند اما از لحاظ ایمنی و کیفیت سطح بالایی ندارند.

مطابق پیش‌بینی‌ نهادهای بین‌المللی نیز با وجود كسب اعتبار تعدادي از برندهاي چيني كه از شريك يا طراح بدنه و موتور اروپايي، آمريكايي و ژاپني بهره مي‌برند، میانگین کیفی خودروهای چینی تا سال 2018 به سطح برندهای برتر جهان نخواهد رسید و تنها برخي خودروهاي چيني ازجمله برليانس بی‌اس‌۶ توانسته‌اند حداقل نمره قبولی را برای صادرات به اروپا و استرالیا کسب کنند و با این پشتوانه به کشورهای اروپایی همچون آلمان، انگلستان، ایتالیا، هلند، بلژيك، رومانی و بلغارستان و نیز استرالیا صادرات داشته باشند.

اوکراین، ‌بلاروس، صربستان، ترکیه و سنگاپور از دیگر مقاصد صادرات خودروهای چینی هستند. متوسط قیمت خودروهای صادراتی چین 14 هزار دلار اعلام شده اما متوسط قیمت خودروهای سواری صندوق‌دار تولید چین کمتر از 8 هزار دلار بوده است.

بي‌كيفيت‌هاي رفتني از بازار ایران

از ميان خودروسازان چینی، آن‌ها که با عرضه مدل‌های بی‌کیفیت و صرفا بر اساس تنوع محصول و آپشن‌های بی‌دوام از فضای بسته در بازار ایران در سایه تحریم‌ها سود می‌بردند، بايد بار و بنه برچینند و از ایران بروند. در همين راستا مدیر شرکت خودروسازی چری كه محصولات ام‌وي‌ام را در ايران عرضه كرده، به‌تازگي از کاهش سهم بازار این شرکت در ایران خبر داده است. جانگ گویی بینگ گفته است: هرچند در سال گذشته شاهد استقبال خوب از محصولات تولیدی خود در ایران بودیم اما امسال به دلیل روند تاثیرگذاری مذاکرات هسته‌ای، شاهد کاهش تمایل ایرانیان به این محصولات هستیم.

البته پیش از این نیز برخی کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که با ورود خودروسازان اروپایی به بازار خودروی ایران، برخی از خودروسازان چینی که محصولات بی‌کیفیت تولید می‌کنند از این بازار حذف خواهند شد و اگر خودروسازان اروپایی بتوانند محصولاتی با قیمت پایین و اقتصادی در ایران تولید کنند، عرصه بر خودروسازان چینی باقی‌مانده نیز تنگ خواهد شد. چنان‌كه شنيده‌ها حاكي از توقف توليد برخي مدل‌هاي «چري» (ام‌وي‌ام) و «ليفان» در آينده نزديك و جايگزيني آن‌ها با مدل‌هاي داراي کیفیت مناسب و قیمت رقابتی‌تر است.

از اين دو برند، برند ليفان با وجود آن‌كه از خودروسازان مطرح چيني به حساب نمي‌آيد اما كيفيت اندك بهتري را از ام‌وي‌ام كه محصول كارخانه شناخته‌شده چري است، ارائه داده است. هرچند كه در ارزيابي كلي مي‌توان به هر دو اين برندها اين ايراد را وارد كرد كه با رويكرد بهره‌برداري حداكثري از بازار بسته ايران، از توليد مشترك مدل‌هاي بهتر و به‌روزتر خود با خوردوسازان ايراني تاكنون سر باز زده‌اند.

باكيفيت‌هاي رفتني!

ناگفته نماند كه با رفع تحريم‌ها و فراهم شدن امكان خريد مستقيم واردكنندگان از خودروسازان معتبر جهاني و حذف واسطه‌ها، حضور برخي خودروهاي باکیفیت چیني نيز مانند «ام‌جي» و «جيلي» نيز در ايران كم‌رنگ خواهد شد. زيرا اين برندها در ايران توليد ندارند و صرفاً به‌صورت خودرو آماده و تحت تعرفه وارد مي‌شوند كه قيمت را براي مصرف‌كننده ايراني بالا مي‌برد‌. اين در حالي است كه كالاي چيني هر اندازه هم كه كيفيت بالايي داشته باشد، در بازار ايران بدون برخورداري از مزيت قيمتي مورد استقبال چشمگير قرار نمي‌گيرد.

باكيفيت‌هاي ماندني

اما آن دسته از خودروسازان چيني مانند «جك»، «گريت‌وال» و «اف‌اي‌دبليو» که جزو 10 برند برتر خودروسازي چين هستند و با عرضه‌های خودروهای کیفی‌تر توانسته‌اند نمره قبولی از مصرف‌کننده ایرانی بگیرند، می‌خواهند ضمن حفظ خودروهای پرطرف‌دار خود، نسبت به راه‌اندازی خطوط تولید برای محصولات قابل رقابت با خودروهای آینده بازار ایران یعنی تولیدات مشترک ایران با اروپایی‌ها، آمریکایی‌ها، کره‌ای‌ها و ژاپنی‌ها اقدام کنند تا شاید بتوانند با ارائه محصول کیفی با قیمت پایین‌تر در راند بعدی این بازی حضور پررنگ‌تري داشته باشند.

برندي مانند «جك» واهمه‌اي از حضور خودروسازي مانند فولكس‌واگن در ايران ندارد، چراكه هم‌اكنون نيز با همين خودرو جي‌5 كه با 5 ستاره ايمني به بازار ايران عرضه كرده، مشغول رقابت با برخي محصولات فولكس‌واگن در بازارهاي ديگر مانند برزيل است. جي5 (با گيربكس دستي) در خارج از ایران و ازجمله در برزیل با ضمانتنامه شش ساله به فروش می‌رسد. روزنامه واشنگتن‌پست نيز در زمان راه‌اندازي خط توليد اين خودرو در برزيل با درج مطلبي در اين باره، تلاش جك برای تغییر تصور از محصولات چیني را قابل توجه دانست.

«اف‌اي‌دبليو»، «گريت‌وال»، «بايك» و «زد ايكس» نيز در كسب رضايت نسبي مشتري ايراني موفق بوده‌اند. علاوه بر اين‌ها، انتخاب‌هاي ايران‌خودرو و سايپا نيز براي همكاري با چيني‌ها منهای «زوتای»، در بقیه موارد یعنی «برليانس»، «چانگان» و «دانگ‌فنگ» در راستای تنوع‌بخشی به سبد محصول اين دو خودروساز بزرگ ايراني، انتخاب‌های خوبي بوده‌اند اما مشروط به اين‌كه ایران‌خودرو و سایپا به تولید مشترک محصول کیفی با چینی‌ها بسنده نکنند و به‌جای یاد گرفتن کپی‌کاری از آن‌ها، راه و رسم خودروساز شدن در کوتاه‌مدت را از خودروسازان برترشان بیاموزند، زيرا؛

کیفی‌ترین خودروهای چینی که در ایران تولید می‌شوند، در بدنه و موتور، طراح چینی نداشته‌اند. درواقع چین درخصوص این خودروها نه کپی‌کاری کرده و نه خلاقیتی چندانی به خرج داده بلکه طراحی خودرو را به بزرگ‌ترین شرکت‌های طراحی خودرو بین‌المللی سفارش داده و در طراحی و ساخت موتور، گیربکس و‌ دیگر اجزای کلیدی آن‌ها هم از شرکای خارجی خود یعنی خودروسازان بزرگ جهانی کمک گرفته است.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۷۴
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
192
85
خودروی لیفان 620 تلنت بسیار خوبه . شما ال 90 رو با یک سری امکانات معمولی بدون بدنه ایرو دینامیک و .... می خرید 40 میلیون که نه سواری اش خوبه و نه امکاناتش . ولی لیفان با 45 میلیون تومن قیمت امکانات اتومبیل با تکنولوژی روز رو داره و راحتی و قدرت و امنیتش عالیه . حالا هی بگید چینی، چینی . آیا پژوی تولیدی در ایران مطابق با تکنولوژی روزه ؟؟؟
فقط به اسم که نیست کیفیت پایین تولیدات واقعا بی انصافیه در حق مردم ایران . مطمئن باشید تولید کننده اروپایی تکنولوژی تولیدش را به ما نخواهد داد و دوباره درگیر همون قضیه پیکان و پژو و ال 90 و .... خواهیم شد .
پاسخ ها
seed
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
پراید خیلی از لیفان بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
با عرض معذرت شما در مورد خودرو اطلاعات فنی نداری. پیشنهاد میکنم رده بندی کیفی خودرو ها رو که هر ماه اعلام میشه مطالعه کنی.شرکتهای خودروسازی چینی اصلا قابل مقایسه با پژو و رنو نیستن. ماشینهاشون هم از نظر کیفیت قطعات قابل مقایسه با 206 و ال90 نیستن. فقط ظاهر جذاب دارن ولی کیفیتشون خوب نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
من هم ليفانم رو دستم باد كرده بود ناراحت ميشدم شما براي چند ساعت كافيه همان ليفان را در معرض آفتاب قرار بدي بعد كه مي خواي سوار شي داشبورد ماشين بوي دمپاي كهنه ميده
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
دقیقا با شما موافق هستم چیزی که خوب است را باید گفت خوب است حالا اگر چینی باشد که در ذهن ما ایرانی ها به خاطر سود زیاد بازرگانان داخلی بد جا افتاده است لیفان 620 واقعا کیفیتش بالاست و عدالت در قیمت تا حدودی نسبت به داخل بهتر رعایت شده .
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
شما پراید سوار شو و حالش را ببر
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
همون لیفان رو که می فرمایید ینده 6 ماه داشتم ، سه تا قطعه اصلی رو عوض کردم حدود 5 میلیون خرج رو دستم گذاشت .
برو بپرس دیسک و صفحه کلاچ چقدر واست آب میخوره .
در یک کلام ماشین رو نسبت به امکانات ارزون میخری ولی هم استهلاکش زیاده و هم قطعاتش بشدت گرونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
از سال 91 ال90 دارم. خریدمش 15.5 میلیون . ای 2 . گول بعضی تبلیغات رو خوردم لیفان گرفتم ولی خوشبختانه ال 90 نفروختمش . دو ماه نشده اذیت کردنش شروع شد , سیستم تعلیق , گیربکس , سرو صدای بدنه ... با ضرر ردش کردم . شاید ال 90 خوشکل نباشه ولی باور کنین از سال 91 تا حالا غیر از روغن و بنزین و آب شیشه شورش هیچکاری براش نکردم . یه بارم تعمیرگاه نرفته حتا برای گارانتی اولیه . نمیخوام اغراق کنم بگم چنین و چنان ولی خداییش هم رانندگی باهاش راحته و هم دردسر نداره .
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
سلام
دوستان تندر 90 با لیفان قابل مقایسه نیست کیفیتی که ال 90 داره هیچ خودروی داخلی نداره می خواهید باور کنید از کسی که 5 سال سوار شده و داره سوال کنید. البته نسبت به هم تیپ های خودش. ممنون.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
ال 90 حرف نداره من 6 سال دارم مدل 87 خیلی بی دردسر بوده الان هم سوار بشی مانند یک ماشین صفره
احمد
| United Arab Emirates |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
بنده نیز حدود 4 ساله که خودرو ام وی ام 530 دارم، خیلی از اون راضیم و تاکنون نیز هیچ مشکلی نداشته یکی دوباری نیز تصادف داشتم هزینه تعویض قطعات و بدنه و سپر نیز چندان بالا نبوده است. اگر خدایی بخواهید چنین ماشین هایی با قیمت مناسبش و آپشن هایی که داره را توصیه میکنم. میگی نه خودت بخر اگر ضرر کردی پاسخگوی آن دنیایت هستم. عزت زیاد.
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
61
8
سلام
خب الان چی شد؟؟ بخریم ؟ نخریم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
نخرید اقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
بخرید وحالشو ببرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
بخرید یا نخرید.مهم نیست زیاد سخت نگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
فقط پراید
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
تصاویر انبارهای خودروسازان مربوط به خودروهای بادکرده نیست... اکثرا ecu ندارن و باید برگردن به خط برای نصب ecu
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
من 3 ساله ال 90 دارم درسته امکانات نداره ولی در رده قیمتی خودش از بقیه بهتره حداقل سربالایی و سرازیری شمارو جا نمیذاره و داءم تعمیرگاه نمیره ولی همکارم میفان ایکس 60 داره هفته اول 2 بار دیسک و صفحه دود کرد سربالای اصلا نمیره سانروفش با دعا کار میکنه ضبطش سی دی رو بیرون نمیده درب عقب فقط از بیرون باز میشه ماشین 6 ماهه رو به زور 50تومن ازش میخرن.حالا خودتون ماشینای چینی رو با ماشنیای فرانسوی مقایسه کنید
علی رضا
| Australia |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
نخرید ، همه با هم باشیم تا نتیجه بگیریم ؛
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
86
40
من خودم تو این سالها 206، پارس، ال 90 و خودروهایی از این رده زیاد داشتم، الان جک جی 3 (سدان) دارم و واقعا راضیم.. به همه هم میگم اگه می خواین بین 30 تا 40 تومن پول بدید به ماشین هر ماشینی غیر جک بگیرید سرتون کلاه رفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
اینکه شما خودروی چینی رو به 206 و ال90 ترجیح میدین دلیل بر این نمیشه که خودروی چینی بهتره. شما ممکنه که پیکان رو هم به 206و ال 90 ترجیح بدین ولی آیا پیکان بهتره؟ مهم برند شرکت سازنده خودرو هست و کیفیت قطعات که نه خودرو سازهای چینی و نه کیفیت قطعاتشون عمرا" به پای اروپایی ها نمیرسه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
اتفاق سر تو كلاه رفته جيگر...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
دو دسته هستند كه از كارشون راضين
1- كسايي كه تازه ازدواج كردن
2- كسايي كه شاس بلند چيني 50، 60 تومانی چینی خريدن
اين دو دسته شديدا از كارشون راضين البته دسته اول بعدش پشيمان ميشه ولي دسته دوم ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
5
140
آی مردم این خودرو ها رو با اینقیمت ها نخرید 70 درصد سود دارن میبرن.ایها الناس تویوتا یاریس فول 2015 رو اونطرف گمرک میدن19000 دلار بابا یکم همت داشته باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
این 70% رو چطوری حساب کردی
با مبلغ اعلامی شما حدود 50% قیمت در ایران بالاتره که باید تعرفه گمرکی رو هم در محاسبات در نظر گرفت
ايراني
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
اين ور گمرگ چنده اين مهمه
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
11
132
نمیشه نام ایران خودرو و سایپا رو از فرهنگ لغت حذف کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
و هزینه آلودگی هوا و کشتار مردم و ... را هم باید از آنها می گیریم .
سیروس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
انشا... حذف میشن مثل ...
فريبرز
Canada
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
53
12
ما خودرو چيني چري A3 داريم ، 206 فرانسه رو هم داريم ، فرق آنچناني با هم ندارن ،
تازه از بابت 206 كلي از ما عوارض واردات گرفتن ، چري چون مال خود چين بود از همه عوارض ها جهت تشويق توليد داخلي و بالا بردن تمايل خريد ، معاف بود
پاسخ ها
کاظم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
چینی ها اگه آپولو هم بسازند کنار یک ماشین اروپایی یا امریکایی تو ایران نمی تونن دوام بیارن. اصلا کار به کیفیت هم ندارم شما یه ماشین چینی که داشته باشی مردم یه جور دیگه نگات می کنند تا یه ماشین اروپایی. این از ننه جون من هم بپرسی همین میگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
مگه ما برای مردم زندگی میکنیم . بد نگاه کردن مردم زمانی ارزش داره که ما نتونیم تولیدات با کیفیت تولید کنیم . این که ما در صنعت عقب هستیم خیلی بد تر از سوار شدن ماشین چینیه . خودروی چینی با کیفیت مثل لیفان و جک خیلی بهتر از پژوی فرانسوی بی کیفیت تولید ایرانه . پیشنهاد می کنم امتحان کنید یکبارفقط.
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
ناشناس 13:04 واقعا حرف حساب زدی البته کاظم هم بسیار درست گفته متاسفانه ما داریم گول برند میخوریم. احتمالا حقمونه که اینچنین ماشینای بی کیفیت را با اسمای معتبر و معروف بهمون قالب کنن. نمونش تفاوت قیمت بین 206 صندوق دار با رانا هستش که با یه آرم شیر جای اسب جند میلیون اضافه تر میپردازیم!!!
خبازي مقدم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
3
52
يه طوري ميگيد مردم نخريد انگار كه مردم حق انتخاب دارند كارخانه خصوصي نيستند كه ورشكسته شوند همه از جيب دولت ميخورند توليد را مياورند پايين تا مجبور به خريد بشويم
پاسخ ها
م فرج الهي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
دوست عزيز درسته شركت دولتي ولي در صورتي كه تغيير رويه ندن با بهران بزرگي مواجه ميشن از طرفي دولت با كسري بودجه اي كه داره به چند تا شركت دولتي ميتونه كمك كنه بعيده دولت با طناب خودر سازا بره تو چاه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
بحران عزیز من
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
0
42
قطعات خودروهاي ايراني هم چيني هستند منتهي از نوع درجه 6
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
دوست عزیز , درست که حرف زدن مالیات نداره ولی دلیل نمیشه که آدم همینطوری هر چیزی رو بدون اطلاع بگه. همین شرکت رنوی فرانسه برای تولید محصولاتش در ایران( ال90 ) بشدت سختگیری میکنه و تقریبا" تمام قطعات ال90 فرانسوی هست. 206 هم اگرچه از سال91 بدلیل تحریم بعضی قطعاتش چینی شده ولی باز هم به نسبت خودروهای چینی بسیار با کیفیت تره. رده بندی کیفی خودروها رو مطالعه کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
دوست عزيز شما خودت برو يه نگاهي بنداز به رده بندي شركت بازرسي و استاندارد اونوقت مي بيني كه بعد از تندر90 خودرو جك قرار داره و پژو 206 در رده بعديه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
جناب ناشناس آخر. من که از رده بندی کیفی خودروها اطلاع دارم, شما لطف کنید برید یک نگاهی به آخرین رده بندی کیفی خودروها بندازید تا ببینید 206 حدود 21 نمره منفی و جک حدود 46 نمره منفی داره. لطفا" بدون اطلاعات قضاوت نکنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
قربونت برم من منظورم رده‌بندي براساس رضايت مشتريه كه شركت بازرسي و استاندارد تهيه مي كنه اصل هم همونه... توي اون گزارش فقط تندر و جك بالاي 700 امتياز هستند و 206 اس دي 695 امتياز داره
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
این رو در جواب پاسخ 14:38 میگم
"تقریبا" تمام قطعات ال90 فرانسوی هست."
دوست عزیز شما اطلاعات نداری. قطعات L90 از رومانی میاد و قطعات مگان هم از ترکیه میومد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
ال نود رو هم همه اولش ایراد میگرفتن حالا جاافتاده جک هم جا میفته هرچند تا حالاشم خوب اسم در کرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
18
57
خودروهای چینی حتی اگر بد هم باشن خیلی خیلی از تولیدات داخلی بهتر هستند . امتحان کنید اگر باور نمی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
عزیزم چیش بهتره؟ همینطوری با کلی گویی نمیشه نظر داد.
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
خوب اینکه معلومه چون داخلی ها هم همه قطعاتشون چینی از نوع بی کیفیتشه.
احمد
| United Arab Emirates |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
بنده از سال 91 تا کنون ماشین ام وی ام 530 دارم و در این مدت خیلی از اون راضیم بجز آب و روغن و سرویس دوره ای هیچ خرجی نداشته است قبلا نیز ماشین های مختلفی چون 206 و سمند و پرشیا و هیوندای النترا داشته ام. خدایی به قیمت خیلی از ماشین ام وی ام راضیم. ایکاش همه قضاوت هامون خدایی باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
من دو ساله لیفان ایکس 60 دارم و واقعا به نسبت خودروهای ایرانی خیلی بهتره.ضمنا قبلا 206 داشتم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
3
31
ماشيناي چینی از خیلی تولیدات داخلی بهترن البته نه همشون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
4
28
من کار به هیچ چیز ندارم
مثال واقعی اش را دارم ام وی ام 110 4 سیلندر که می گویند بی کیفیت ترین ماشین!!
این ماشین 2 سال کار کرده با 45 هزار کارکرد تا کنون کوچکترین مشکلی نداشته است واقعا راحت، کم مصرف و نرم است. اما یک سمند داشتم باور بفرمایید از روز اول ترمزش صدا می داد، 2 بار سر سیلندر عوض کردم، استهلاک دیسک و صفحه اش بالا بود و مصرف شهریش هم که واقعا زیاد، یادمه کامپیوتر داخل ماشین که صحبت هم میکرد 6 ماهه خراب شد، استپر موتور همیشه مورد داشت (موارد را نوشتم که نگید دارم دروغ میگم، همه کسانی که دارند می دانند این مشکلات را همه محصولات ایران خودرو دارند)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
با 206 یا l90 مقایسه کن.
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
تمام اينها كه مي گيد دروغ است بنده ازبهمن82 سمند دارم در اين 12 سال 2 بار ديسكصفحه عوض كردم يك بار سر سيلندر كه پارسال بود و 350 هزار تومان هزينه كردم كه بي احتياطي از خودم بود باور كنيد در عرض اين 12 سال بنده بجز ان مورد ها فقط سرويس هاي خواسته شده را انجام دادم و خرج ديگري نداشته چرا اين قدر دروغ مي بافيد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
سمند ما هم مدل 89 که تا الآن خرج موتوری نداشته با 120 هزارتا کارکرد. نمیدونم چرا اینقدر از این ماشین بد میگید؟!!
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
واقعا بی انصافی است که ام وی ام 110 رو با سمند مقایسه کنید.من از سال 87 سمند دارم و حتی یکبار هم برای تعمیرات اساسی تعمیرگاه نرفتم فقط آب و روغن و تسمه تایم و شع عوض کردم.خیلی هم مصرف سوخت پایینی داره.در شهر هشت و در جاده 7.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
0
64
ميشه بگين گير اين صنعت خودرو كجاست؟ چرا نرخ واقعي نيست چرا ما بايد تو مملكت اينقدر براي بدست اوردن همه چيز جونمون دربياد؟ چرا رفاه نيست همش دزدي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
خودتون که جواب خودتون رو دادید.
وحيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
4
21
سلام من يه ام وي ام 315 دارم كه رمپ پاركينگ خونه رو به زور مير ه بالا!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
2
46
اقا همه چیز مون باید به همه چیز مون بیاد...
این مردم که من دیدم به راحتی گول یکی دو میلیون کاهش قیمت رو خواهند خورد.
دیر زمانیست که کلاهی بسی بزرگ بر سر این ملت رفته است.
حالا ادمین شما هی جلوی نشر رو بگیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
دقیقا
متاسفانه مردم فراموشکار ما به یاد نمیارن که پراید 5 میلیونی رو دارن 20 میلیون ناقابل میخرن
بعد که 1 میلیون کم کردن همه خوشحال میشم و بعدش هجوم بسوی خرید.
حسین
United States of America
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
3
31
باور کنید هر کس بخواد تو این وضعیت ماشین بخره نه تنها به خودش به ملتش خیانت کرده و عاق ملت هم میگیردش، بیایید با هم به ظلم هايي که بهمون شده جواب بدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
1
60
لطفا نظر من را منعکس کنید. چند وقت پیش با اکراه و اصرار خانواده یک پژو 206 صندوق دار پیش خرید کردم. بعد از کمی تحقیق متوجه شدم که این خودرو غیر از یک نشان پلاستیکی از آرم پژو چیز دیگری از پژو ندارد و تصمیم به انصراف دادم. بعد از سه هفته از انصراف یک برگه برای مراجعه به بانک گرفتم. وقتی به بانک رفتم گفتند پول توی حساب نیست. با نمایندگی تماس گرفتم گفتند دو راه داری یا اینکه یک آشنا در بانک مربوطه دست و پا کنی و یک حساب هم آنجا باز کنی تا به محض اینکه پول توی حساب آمد برایت برداشت کنه یا دنبال کد پیگیری بری و بدوی تا به پولت برسی. کار خودروساز داخلی دیگه از توهین و تحقیر به مشتری گذشته و بجای اینکه مردم سوار خودروهایشان شوند با عرض معذرت آنها سوار مردم شده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
کاملا با شما موافقم و حرف دل خیلیها را فرمودید
ناشناس 11
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
برای همینه که می گن نخرید آقایون ، خانمها نخرید...فعلا یه مدت دست دوم تمیز سوارشید ا این خودرو سازها کمی حساب دستشون بیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
ناشناس 11 چرا دست دوم تمیز سوار بشیم ؟؟
بنده الان بیش از یکسال ه ماشینم رو فروختم و هنوز خریداری نکردم و تا این توهین ها و بی احترامیها باشه هم نمیخرم. والا هیچ اتفاقی هم واسم نیفتاده بدون ماشینی.
حداقل من هم به خودم احترام گذاشتم و هم به خودم خیانت نکردم.
مگه تا چقدر دیگه میتونن دوام بیارن والا یکسال نخرید اصلا بیشتر شما مشکلی براتون پیش نمیاد ولی ایران خودرو و سایپا ضرر میکنن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
2
3
من آريو خريدم از سايپا كه در اصل مال كارخونه زوتاي چينه ... چي بگم والله ... يه خوبيايي داره يه بديايي ...
مهندس مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
5
24
آقا هی نگید چینی چینی.من ماشین جک چینی خریدم راضیم از همه ماشینهای ایرانی هم بنظرم بهتر اومده.الان هم ماشین شاسی بلند اس 5 خریدم تو رده قیمتیش بسیار خوبه.کره ای مشابهش دوبرابر حدودا قیمتشه یعنی 150 میلیون.شما پولتونو صرف عوارض میکنید در حالیکه این چینی ها مونتاژداخله وعوارض زیاد ندارن.شنونده خودش باید از عقلش استفاده کنه نه شایعات!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
يعني یک خودروساز چینی بی نام ونشان از شرکت هیوندای یا کیا بهتره؟ عجب !!!!!
شهرام
| Iraq |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
من هم اس 5 گرفتم.فوق العاده ست.از خریدم اصلا پشیمون نیستم.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
اي كيو ناشناس
هيچ كس نميگه جك بهتره از هيونداست فقط نسبت به قيمت و امكانات كه سنجيده ميشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
بیشتر خودروهای چینی واقعا از خودروهای ایران خودرو و سایپا بهترند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
6
15
بالاخره یه مقاله و متن واقع بینانه در مورد خودروهای چینی دیدیم
خیلی ممنون واقعا مقاله واقع بینانه ای بود
اینده خودروسازی چین بسیار درخشان و موفق می باشد حتی اگر من و شما ایرانیها دوست نداشته باشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
8
16
من خودم تا بحال خيلي ماشين عوض كردم يعني شايد ميانگين هر 10 ماه يه ماشين داشتم. از پرايد تا ال90 و پارس و سمند و 206 انواعش و ... ولي الان ليفان 620 دارم. اگر نگران اسم و كشور چين نباشيد اين ماشين و همچنين جك واقعا خوبند. ولي متاسفانه تا اسم چين مياد همه ميگيم اجناس بي كيفيت. واقعا ارزش دارند نسبت به انواع خودروهاي دو شركت بزرگ داخلي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
ماشین چینی بعد از دو سال اطاقش ول میشه بشتره بزک دوزکه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
6
17
ما یه ام وی ام 550 گرفتیم 5 ماه هست 3 ماه که داریم میریم تعمیرگاه.خودشون هم نمیدونن چشه ماشین.بعد کلی دوندگی گفتن بیا تعویض کنیم.الانم میگن نه تعویض نمیکنیم تعمیر میکنیم.یعنی ماشین صفر رو میخوان تعمیر کنن.اعتراض هم میکنیم مبگن آقا ماشین چینیه دیگه میخواستی بری فلان برند رو بخری.50-60 تومن پول ما پیششون هست مارو هم سر میدونن.نمیدونیم چیکار کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
خدمات پس از فروش ام وی ام فوق العاده ضعیفه و برخورد پرسنلش هم اصلا محترمانه نیست .ولی کرمان موتور خیلی خوب به مشتریهاش سرویس میده هم برخوردشون خوبه و هم کیفیت خدماتش خوبه چون خط تولید رو وارد کرده و برای شرکتش اهمیت قائله .
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
9
25
من جك S5 دارم خيلي هم راضي هستم. سرعت ، قدرت در سربالايي ، شتاب ، راحتي ، امنيت و هرچي كه بگي همه رو داره .از توسن هيچي كم نداره بله بهتر هم هست.بيش از نصف قيمت خودروهاي وارداتي به خاطر حقوق و عوارض گمركي هست نه كيفيت برتر آنها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
دوست عزیز,همینکه شما یک خودروساز چینی رو با شرکت خودروسازی هیوندای کره مقایسه میکنی مشخص میکنه که چقدر از خودرو اطلاعات دارید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
هيونداي رو شناختن و ازش تعريف كردن كه هنر نيست مهم اينه كه برندهاي معتبر جديد رو بشناسيد - اگه مجله ماشين رو بخونيد مي فهمين كه ام جي چيني توي تست از هيونداي بهتر بوده - ضمنا جك هم به لحاظ فني و كيفيت با نصف قيمت به تويوتا ياريس و مزدا3 1.6 نزديكه
دانشجوی کارگر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
0
27
برای خرج ارشدم از ساعت 8صبح تا 6غروب کارگری
( روز مزد) میکنم روزی 40تا 50 در میارم با این درآمدم اگه یکسال هرروز کار کنم که محاله...آخر سال پولم به یک ماشینم نمیرسه با این قیمتا
اگه چیزی نخرم ،،، لباس نخرم،، کتاب نخرم ،،، و ...
فقط با حسرت به طبقه اجتماعیم نگاه میکنم....ببخشید سرتون درد آوردم عزيزان
یک دانشجوی ارشد جامعه شناسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
انشالله درست میشه . همه مون یه جورایی دوران سخت و بی پولی دانشجویی رو داشتیم . انشالله شغل مناسب سطح اجتماعی خودتون رو پیدا می کنید و همه این سختیها براتون شیرین میشه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
با انشالله گفتن که چیزی درست نمیشه همونجور که با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه.
یه جو همت میخواد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
1
8
بالاخره يه مطلب درست و حسابي راجع به خودرو نوشتن كه آدم ميخونه تكليف خودش رو ميفهمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
موافقم. پر از اطلاعات بدردخور بود
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
41
2
بودن خودروسازی در ایران، سه حسن بزرگ شامل «عدم‌خروج میلیاردها دلار ارز»، «ایجاد اشتغال» و «اثر مثبت بر رشد اقتصادی» دارد و با این حساب، نداشتن آن به خروج ارزی کلان از کشور و بیکاری و حتی شاید منفی شدن رشد اقتصادی خواهد انجامید. با این تفاسیر، باید از افکار عمومی پرسید که آیا هنوز هم می‌خواهند دومین صنعت بزرگ کشور تعطیل شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
مافیای خودرو وطنی پشت همین شعارها سالها است که به غارت جیب و جان هموطنان ما مشغول است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
بله
تا وقتی بی کیفیته و ادم کش بله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
چرا تعطیل بشه کی گفته تعطیل بشه؟ مردم انتظار دارند که خودرو سازها برای مشتری احترام قائل باشند. پول خوب می گیرند اما از کیفیت و ضمانت خبری نیست چرا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
برادر من صنعت نا امن با مقاومت در برابر به روز شدن مطابق تکنولوژی روز و قیمت های غیر واقعی و گرون یعنی ظلم به مردم . خب پیشرفت اقتصادی ( طبق فرمایش شما) با ظلم به مصرف کننده برابره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
بله. من حاضرم. مگه باید تاوان بیکاری مردم رو من از جیبم بدم
سیروس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
کلا چرند بود ، دلارها بصورت خرید قطعه چینی میره تو جیب سودجوها ، اشتغال : یه سر برو قطعه سازی پای دل کارگرها بشین بعد افاضه بفرمایید ، رشد اقتصادی ، زرشک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
علی جان حسن اصلی خودروهای داخلی را نفرمودید: قتل عام هزاران کوچک و بزرگ در جاده ها به صورت روزانه و ساعتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
4
30
اونایی که میگن چینی بی کیفیته انگار که کارخانجات خودروسازی خودشون بنز و بی ام و میسازن!والا...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
ممنونم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
بنز و BMWنمیسازن ولی همون آرم پژو و رنوی فرانسه شرف داره به خودروی چینی که بیشتر اسباب بازی تا ماشین.
سعيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
ايرادات يك خودرو وطني صفر تازه تحويل شده با آرم پ‍ژو كه به قول شما شرف داره:
پاره شدن دسته موتورها - صداي بد سيبك ها - سفتي فولي تسمه تايم - اعلام ارور فاصله بين ميل لنگ و پيستون و خاموش شدن خودبخودي ارور - خفه كردن در سرعت بالا و خاموش شدن ناگهاني ماشين در اتوبان - باز نشدن درب عقب از داخل - جيغ بلند ماشين در دنده عقب - نفوذ آب باران از كنار درها - فاصله زياد تلق با كنسول كيلومتر - آويزان شدن زه درب راننده - خرابي كامل دسته راهنما - رگلا‍ نبودن درب صندوق عقب
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
منم يه 206 اس دي تيپ 5 گرفتم كه سنسور پدال گازش خراب شده و نمايندگي ميگه يدكش رو نداره و روغن ترمزش هم به خاطر حرارت بالاي سيلندرش مدام تبخير ميشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
1
25
باید دید که ساخت خودرو وطنی و قالب کردن آن به قشر متوسط جامعه به سود چه کسانی تمام می شود. اعضای هیات مدیره و سهامداران اصلی این شرکت ها چه کسانی هستند. آنوقت خواهید فهمید چرا ایرانی حق استفاده از یک خودرو به روز با قیمت منصفانه را ندارد.
قربانی سایپا
United States of America
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
0
11
در سایپا مدیری 600 نفر را مدیریت میکنه و اعتراض را باز مینویسد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
5
6
لطفا دوستان مرا راهنمايي كنند كه MGچطور است بخريم يا نه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
ام جي يا همون موريسون گاراجز يه كارخونه ي خودرو سازي انگليسي بوده كه ورشكسته شده و چيني ها خريدنش.
يعني جنس 100 درصد چيني
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
خودرو ام جی از بهترین خودرو سازان چینی - با طراحی انگلیسی است و خداییش از دیگر خودروهای چینی یک سروگردن بالاتره و طعنه ای به محصولات کره ای میزنه .
مطمئن باشید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
0
8
واقعا چرا روي پرايد 4 ميليون عوارض ميگيرن؟ توي برگه كمپاني ماليات جدا، عوارض جدا، تازه يه جاشم باز نوشته ماليات و عوارض با هم!
ناشناس 77
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
1
19
اینا همش بازارگرمیه، نخرید. تا هم کیفیت بالا بره هم قمیت ها منصفانه بشه دراینترنت جستجو کنید ببینید در کشور های همسایه با 15هزاردلار(49میلیون) چی میتونید بخرید واینجا چی! مقایسه کنید بعد خودتون میفهمید که خودروساز ایرانی چه اجحافی داره به مردم می کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
3
28
کل جاده مخصوص و انبارهای آن ظرفیت چند تا خودرو را دارند؟ اگر همت کنیم و یک کم صبر آنوقت خواهید دید چه اتفاق بزرگی در صنعت خودروسازی کشور خواهد افتاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
15
3
مردم حق دارن از خودروساز عصباني باشن بابت پولي كه دادن و آشغال تحويل گرفتن... اما واقعيت اينه كه خودروسازها هم كه دستمزدها و هزينه هاي توليدشون مثل مواد اوليه و قطعات وارداتي بالا رفته نميتونن ارزون كنن... تازه اگر ارتقاي كيفي بدن قطعا گرونتر ميكنن و شوراي رقابت هم حتما موافقت ميكنه چون اعلام كرده با افزايش قيمت در صورت ارتقاي كيفيت موافقت ميشه... كلا اوضاع پيچيده ايه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
12
5
آقا اينجا جاي بحث فني است... كمپين خودرو نخريد جاي ديگه است... خودمم فعلا عضوم...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
1
17
یادآور میشوم تمام قطعات خودروهای بی کیفیت داخلی نیز از چین تهیه میشود نتیجه اینکه نخریم نخریم نخریم
عليرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
3
7
همانطور كه در متن مقاله هم آمده خودروهاي چيني وقتي قدرت عرض اندام پيدا كردند كه تحريم ها اجازه ورود خودروهاي با كيفيت ژاپني يا اروپايي را از ما گرفتند و يا عده اي سود جو با ورود اين خودرو ها ميلياردها تومان پول به جيب زدند. اگر دوستان عزيز از خودرويي مانند L90 بد تعريف ميكنند كه هم امكانات نداره و هم سواري خوبي نداره بايد بدونند كه اين خودرو براي مقاصد خاصي طراحي شده (مثلاٌ تاكسي) و به لحاظ موتور و گيربكس و تعليق بهترين در رده قيمتي خودشه.شما بايد كيفيت خودرو را به لحاظ ظاهري و فني با هم ببينيد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
6
5
آقا من سه سال پیش یه پژو خریدم. خداییش خوب از اب در اومد. اذیتم نکرده تا حالا.
کلیایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
2
13
من خودرو صفر نمیخرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
0
17
بعضي خودروها هست كه چيني ها فقط به ما انداختن كه واقعا آشغاله اما اونايي كه به آمريكاي جنوبي و آسيا و كشورهاي عربي و... هم صادر ميكنن يا اجازه توليدش رو در اونجاها گرفتن خوبه مثل همين جك جي5
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
10
11
پاراگراف آخر متن گویای کیفیت خوب خودروهای چینی است . تایید این مطلب خودروهای شرکت کرمان موتور است که با استقبال بی نظیری روبرواست . لیفان و جک و .... کیفیت خوب و قیمت مناسب و پشتیبانی خوب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
1
10
خودروي چيني هم مثل هر جنس چيني ديگه خوب و بد داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
4
5
جي5 خوبه ولي دستيش نه اتومات
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
1
8
نکته اول: جیلی یدان از موسسه تیت و ایمنی خودرو اروپا EuroNcap چهار ستاره ایمنی گرفته در صورتیکه بقیه خودرو های چینی موجود در ایران به استثنا ام جی ، این تست رو پاس نکردند
نکته دوم: شرکت ام جی چین؟! شرکت ام جی انگلیسی است و هنوز هم دفتر دستکش در انگلیس هست و مالکیت اون با شرکت روئوو چینی می باشد( بعد از خرید ام جی توسط ان)
ام جی های موجود در ایران مثل ام جی ۶ یا ۵۵۰ ام جی ۳ و... از نظر سطح کیفیت،طراحی،امکانات و.... به هیچ عنوان قابل مقایسه با خودرو های دیگر چینی نیستند و در سطح خودرو های اروپایی (نمیگم رده اول) قرار دارن.
حساب این ۲ خودرو از بقیه حقیقتا جداست
نکنه سوم: شرکت اف ای دبلیو یا همون فاو هم که با بسترن بی۵۰اف و بی۵۰ بیشتر شناخته شده،در بخش خودرو های سواری به دلیل همکاری تنگاتنگ با شرکت مزدا ژاپن، در همه بخش ها از جمله توجه به جزئیات شاسی در ایمنی، وضعیت بهتری نشبت به خودرو های دیگه داره.
در مورد جک هم نتونستم تحقیقی کنم و بقیه هم(چری لیفان و...) که اصلا جایی برای صحبت ندارند.
در اخر این میران رضایت مشتریان ایرانی است که حکم نهایی رو صادر میکنه.
محمد حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
0
6
آقا ما یه فاو بسترن B50f خریدیم خیلی هم خوبه. پلت فرم مزدا 6 ، طراحی مد روز ، طراحی موتور تحت سوپروایزری مزدا و گیربکس ژاپنی.
پشتیانی و خدمات هم گروه بهمن
واقعا گزینه خوبیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
1
9
دو دسته چيني سوار داريم؛ دسته اول از پشت ماشين ايراني ميان پشن چيني ميشينن و ام وي ام و ليفان ميخرن. دسته دوم از پشت ماشين خارجي ميان و مثلا آسا و جك و جيلي و ام جي ميخرن... من با هر دو دسته صحبت كردم كه دسته اول زياد راضي نبودن اما دسته دوم ميگفتن به نسبت بد نيست و از اوني كه فكر ميكردن بهتره
ناشناس
Germany
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
0
3
ام جي در تست دوبي از كره اي ها و ژاپني ها سر بوده... مجله ماشين مفصل گزارش داده
ناشناس
Netherlands
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
0
8
چيني داريم تا چيني
امیر علایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
5
10
سلام
من 206 تیپ 5 اسفند 93 خریدم و در فروردین یک جک اتومات باید خدمت دوستان عرض کنم تا به الان 206 را سه بار با جرثقیل به نمایندگی بردم و سه بار هم خودم بردمش و هنوز هم که هنوزه دنده جا نمیره و یا اگر جا بره نمیشه درش آورد از مسول تعمیرگاه هم پرسیدم گفت این مشکل تمامی 206 ها میباشد ولی در عوض با جک بسار راحت و بدون مشکل دارم عمر مي گذرونم.جک دارای کیفیت بالا و راحتی خوبی میباشد و از رانندگی باهاش لذت میبرم.
قبل از این دو ماشین 7 سال تندر 90 LP شرکت پار خودرو داشتم نمیگم تندر ماشین بدیه ولی بدلیل طراحی بد و بلندش عملا امکان حرکت سریع در جاده و سر پیچ ها رو نداره ، کیفیت داخل کابین حرفی برای گفتن نداره و شکل و شمایلش به هیچ عنوان با جک قابل مقایسه نیست.
پیشنهاد میدهم صرفا بخاطر حرف مردم کیفیت رانندگی با جک رو البته نسبت به تولیدات داخل از دست ندهید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
0
10
براي مشتري كيفيت مهم است نه صرفا كشور سازنده و الا برندبازي كار تازه به دوران رسيده هاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
آفرین. با شما موافقم
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
اون 206 که شما خریدی چینیه در ضمن با جک 5 اتومات سربالایی برو از خجالت آب میشی چون پیکان مدل 57 ازت سبقت میگیره.امتحان نکن چون وسط جاده شما رو جامیذاره
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
بیا جک منو سوار شو هر سربالایی دوست داشتی برو پیکان که سهله 206 و 405و سمند و پرشیا را هم بیار
عمو شاهرخ
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
2
4
آقاجان ماشین فقط تویوتا
رینگ لاستیکش به کل ماشینا چینی فرانسوی می ارزد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
2
2
تويوتا فقط كيفيت داره
توي اين سالها كره اي ها در طراحي از تويوتا جلوتر رفتند
پاسخ ها
عمو شاهرخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
برادر آپشنی که رو ماشین کره ای هست رو تویوتا نیست درست اما یه پیشنهاد دارم :
یه لیوان آب پر بزار رو موتور تویوتا روشن کن تکون نمیخوره همین تستو واسه اپتیما و بقیشون انجام بده نتیجه رو بیبن کیفیت هزینه استهلاک تقریبا 10 سال اول صفره در تویوتا اما کره ای ها چی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
0
7
تنهايي فهميدين تويوتا خوبه يا از كسي كمك گرفتين؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
تويوتا سواري با پول پرايد؛ روياي كمپين "خودرو نخريد"
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
برادرم تویوتا اون ور آب هم ارزون نیست که انجوری میگیا
20 تومن که نیست
اما منم به این کمپین پیوستم میخواستم صفر 15 کمری بگیرم اما به حرمت مردم تا وقتی همه هستن منم صفر نمیخرم
عمو شاهرخ
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
7
7
امیدوارم چین نه از بازار که از گیتی محو شه که دنیا رو با محصولات بی کیفیتش به گند کشیده
(جمعیت زیاد کار تقریبا مجانی محصولات تخیلی)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
0
2
مطلب و صحبتهاي همه دوستان رو خوندم و يه چيزايي دستگيرم شد. ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
8
1
فقط پورش و مازراتي و بوگاتي
پاسخ ها
عمو شاهرخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
آره آقازاده عزیز
یه سوال با کدوم شغل و درآمد حلالی میشه 1.4 میلیارد پس انداز کرد اونم واسه ماشین؟
مرد باش چاپش کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
10
3
"خودرو نخريد" يه كمپين سركاريه... بيشتر كسايي هم كه عضون از اولشم دنبال خريد ماشين نبودن... خودم خيلي هاشون رو كه از دوست و رفيقاي خودم هستن ميشناسم
پاسخ ها
عمو شاهرخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
سر کاریه که داره قیمتاش میاد پایین؟
منم نکنه دوست شما هستم خبر ندارم؟

بازار کساده اعصاب واست نزاشتن مردم نه؟

نخرید باور کنید میشه میاد پایین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
8
3
يه سري دلال ماشين چو انداختن كه نخريد تا عرضه متأثر از كاهش تقاضا كم بشه و دوباره حاشيه سودشون بره بالا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
نه داداش جلسه مدیران ایران خودرو رو کل مملکت فهمیدن یه گروهی چیزی عضو شو تو وایبری لینی از این دستت میاد - الکیم نیس اینقدرا :-)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
5
0
فقط بنز و بي ام و
پاسخ ها
عمو شاهرخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
آره خوبن اما هزینشم خوبه خریدشو نمیگما نگهداریش خودش هزینه هنگفتی داره بحث اینجا هزینه کیفیت و ... با هم هست آقازاده جونم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
1
8
فقط تويوتا و نيسان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
7
3
فقط پرايد و 405
پسر
United States of America
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
2
11
چاره کار نخريدن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
منم موافقم
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
1
17
من نمیگم خودروی چینی خوبه ولی مطمىنم که تولیدات داخلی مون بهتر از چینی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
موافقم
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
1
16
ایران خودرووسایپاهرکدام چندنفررامامورکردندکه بااسامی مختلف دراینجا کامنت های منفی درباره خودروهای چینی بگذارندوگرنه دلیلی نداردکه کسی ازخوروی ایرانی راضی باشد.ملت که جیگرنیستند
پاسخ ها
mithra
| Poland |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
قیمت فورش کارخانه ای خودرویی نظیر جک چند است ؟ (توجه کنید قیمت بازار امارات و جاهای دیگر را نمی گویم). از آنجا به بعد سایر هزینه تا تحویل به مشتری را حساب کنید. حالا قیمت کارخانه ای ماشین ایرانی را حساب کنید ( اگر آنالیز واقعی را بدهند). آنوقت مردم میفهمند که خودرو سازهای داخلی و حلقه های پیرامونی آنها چه سودی میبرند.
علي
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
5
2
اقا من پولم به شاسي بلنذ كره اي نميرسه و خواستم چيني بخرم ولي روم نميشه سوار شاسي بلند چيني بشم. عيالم هم ميگه اگه بخري ما سوارش نميشيم چون جلو در و همسايه ابرو داريم، فكر ميكنين اگه يه كم صبر كنم ميتونم با ٧٠-٨٠ تومن يه شاسي بلند غير چيني بخرم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
برادر من شاسی چینی خواستی بخری یا جک اس5 بخر یا گریت وال ام6... ولی شاسی ام وی ام یا لیفان واقعا خجالت آوره... البته همون 80-70 رو باید برای اس5 بسلفی
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
0
6
من لیفان 620 دار م خیلی ازش راضی هستم. قبلا هم ماشین ایران خودرووهم سایپا داشتم ولی خودرهای چینی خیلی بهتر وباکیفتر از ایرانیهستند چون خودروهای ایرانی از قطعات د جه 5چینی استفا ده میکنند
دلسوز
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
1
8
بنظر من وقت ریخت و پاش خودرو سازها تمام شده و باید در هم ادغام شوند و از موازی کاری دست بکشند. در ایران یک برند قوی خودرو ساز کافی هست. اگر بتواند نیمی از خودروی کشور را سهم خود کند با کیفیت خوب و اقتصادی تولید کند کافی هست. در ضمن تویوتا همکار مناسبی با توجه به شرایط آب و هوایی و کمی استهلاک و قیمت در ایران هست. در کشور های همسایه جنوبی بعضا تا کیلومتر ۸۰۰۰۰۰ هم کارکرد در آن شرایط سخت مشاهده شده که کماکان در حال سرویس دادن بودن. کلا برند اروپایی بدرد ایران نمی خورد. طوری طراحی شده اند که هزینه تعمیر و نگهداری بالایی داشته و صاحب اتوموبیل را وادار به خرید مدل جدید کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
1
5
راجع به ماشینای کره ای هم اولش همین حرفا بود. همه میگفتن اینا ماشین نیستن. اما حالا آرزو شده واسه بعضیا
جهاندار
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
0
4
سلام، من ۱۸ ماهه که لیفان ۶۲۰_۱۸۰۰ تلنت دارم و ازش راضی هستم و تا حالا ۲۱۰۰۰ کیلومتر باهاش راه رفتم و مسافرتهای طولانی نیز رفتم و هیچ ایرادی هم نداشته و از خریدم نیز راضی هستم با چهل تومن چی میتونستم بخرم؟ نبایستی این خودرو رو با مگان، کیا سراتو ، هیوندا النترا و .... مقایسه کرد. اگه با هم قیمتی هاش مقایسه کنی می بینی که خیلی سرتره.
پژمان
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
0
5
باسلام.
من حدود یکسال میشه که یه جک جی5 اتوماتیک خریدم.هیچگونه استهلاکی ازش ندیدم.قطعات کیفیت فوق العاده خوبی داره،رانندگی باهاش واقعا لذت بخش وراحته در ضمن دارای یه موتور پرقدرت ژاپنی(میتسوبیشی) هستش که حس توانمندی ماشین رو واقعا نشون می ده.از نظر قیمت هم کاملا نظر منو تامین کرد ومناسب بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
0
4
سرعت پیشرفت چین تو این چند سال حیرت انگیزه. جک S5 امسال با چری سال 88 قابل مقایسه نیست. تو متنم گفته یه سری ماشیناشون طراحی اروپاس و قطعات اصلیشم اروپاییه. شیشه سیستم ترمز قطعات الکترونیکی هیدرولیکی و... از بهترین مارکهاست.
من یادمه این تصور و جوکها و... در بدو ورود کره ای ها در سال 72 و 73 هم وجود داشت. بعد دیدیم چقدر با چیزی که شنیده بودیم فرق داشت و حالا هم دستمون بهشون نمی رسه. کاش با شنیدن یه کلمه کل اون جمله را رد نکنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
0
5
فعلا که چینی های مخصوصا مدلهای جدیدتر خیلی بهتر از ماشینای ایران خودرو و سایپا دراومدن
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
0
8
خريدن كالاي بي كيفيت نشاندهنده عدم آگاهي يا آگاهي كم خريدار است.مشتري آگاه براي بنگاه هاي اقتصادي يك سرمايه محسوب ميشود. آقايان ايران خودرو و سايپا چندين دهه است كه بدون ترحم از ملت پول گرفتند بدون اينكه براي مردم اندكي ارزش قايل بشن. چه وقت ها كه در نمايندگي ها از مردم تلف نشده،چه جانها از مردم ستانده نشده، چه معلوليت ها به جامعه تحميل نشده،چه شهرهايي را آلوده نكرده اند... اين مردم رو از داشتن يك مركب خوب كه جزو بديهيات و حقوق اوليه هر انساني است محروم كرده اند. بله اين اشتغال هم ايجاد كرده اند اما به چه قيمتي، اين دو شركت به مانند جواني مي مانند كه كودن است ولي پدري پولدار دارد. هيچ چيز ياد نميگيرد و لوس و بيمزه است. مردم ايران استحقاق ما كالاي درجه يك است حال فرقي نمي كند در كجا ساخته شده است. كالاي درجه يك حق مسلم ماست. ايران خودرو وسايپا بايد تاديب شوند، ارابه هاي مرگ آنها را نخريد. نخريد نخريد.
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
3
0
من لیفان ایکس 60 را 64 تومن خریدم 9 ماه داشتمت توی این مدت 3 بار دیسک و صفحه عوض کردم چون هی به اصطلاح خودشان میسوخت بیشترین عامل منفی در ماشین های چینی همین قطعات بی کیفیت و همچنین و صد البته واحدهای خدمات پس از فروش آن می باشد که گاه برای یک ایراد کوچک 3 روز ماشینتو می خوابونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
0
2
با سلام خدمت مردم عزیز ایران

من خودروهای پراید- 405- سمند و پارس داشتم و جدیدا پس از بررسی های زیاد خودروی جک اتومات خریدم با توجه به قیمت دارای آبشن های خوب - امنیت - کیبفیت وراحتی و امکانات خوبی نسبت به خودروهای ایرانی است که فقط از آرم خودروهای خارجی استفاده می کنند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
0
4
امروز دو تا مطلب جدید فهمیدم. اول اینکه در پراید های جدید، پنجره مثلثی شکل جدید کنار ستون عقب حذف شده و جای اونو به شکل افتضاحی بسته اند. دوم اینکه دوستانی که فکر می کنند الان شرکت ها خودرو صفر رو در زمان مقرر تحویل می دهند اشتباه می کنند. ثبت نام جدید هم برای جور کزدن پول انصرافی های قبلی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
واقعا این پرایدهای جدید خیلی زشت شده. غیر قابل تحمله.
بردیا
United States of America
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
9
3
با سلام به دوستانم
به نظرم محصولات الان ایران خودرو به مراتب از برخی محصولات چینی بی کیفیت بهتر است
سیاوش
United States of America
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
1
2
ماشین ام وی ام 530 که طبق جدول ارزیابی فنی از خیلی از محصولات ایرن خودرو بالاتر است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
0
4
دوستان واقعا جک در برابر خودروهای داخلی بی نظیره.
بنده جی 5 اتومات دارم و کاملا راضی هستم.
انواع و اقسام خودروهای داخلی را داشتم ولی تحت هیچ شرایطی با جی 5 قابل قیاس نیستند.
واقع بین باشید.
صنعت خودروسازی چین به سرعت در حال پیشرفته.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
5
2
دو ساله که جیلی دارم تا به حال 27000 کار کرده و کولرش هم همیشه روشنه ازش راضی هستم. اما تعمیر کار و پشتیبانی خوبی ندارد. تا به حال قیمتش هم مناسبه اما لیفان هرگز نخرید. ننگ چین است!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
0
0
لیفان یا چری یا بی ام دبلیو یا مرسدس و رنو فرقی نمی کند چون قربانی سیاستگذاری شدیدا منفعت طلبانه و کاسبکارنه جمعی می شود که که به کشور به عنوان زمین قبیله خود نگاه می کنند و مردم را رعایای خود می دانند و با این دیدگاه بیشتر به خود زیان می زنند. شما به همین قیمت های خودروهای چینی نگاه کنید دخالت واضح خودروسازان را در گرانی بی رویه آنها می بینید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
0
0
تاسیس JAC مربوط به 1965 است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
0
0
در رابطه با ماشین های کره ای به عرض می رسانم که قیمت آنها در منطقه خلیج فارس با چینی ها فرق چندانی نداره ولی در ایران 2 برابر است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
0
0
خودرو FAW B50F BESTURN واقعا عالیه و در سطح خودروهای مطرح جهانه
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
0
0
سلام از نویسنده این مقاله میخوام بپرسم بر اساس چه منطقی میگه خودرو های چینی بی کیفیته
شما یه ماشین تو ایران پیدا کن که ایران تولید کنه چینی نباشه من یه ام وی ام 530 دارم خیلی هم راضیم این پولی که واسه پژو 206،405 یا پارس میدم یا یه ماشین خشک ضمخت مثل ال 90 میدم یا ماشین با عمر مفید دوسال مثل سمند یا یه آلت قتاله مثل پراید به خدا ام وی ام سزاوار تره و پولت را دور نمی اندازی و خیلی بهتره قدرت موتور فوق العاده مصرف خوب امنیت اینا را هیچکدام از ماشین های ایرانی نداره
در ضمن اونایی که فکر میکنند با رفع تحریم ميتونن بنز و بی ام و سوار شن خیال باطل دارند اینا هرگز نمیزارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
0
0
عزیزان اگه با ماشین خوب تا کنید هیچوقت اذیتتون نمیکنه اگه بد رانندگی کنید مازاراتی هم باشه تو جاده جامیزارتتون..مثل علی دایی که زده رادیاتور مازاراتیشو سوراخ کرده با ماشین کشتی میگیره این بشر
احمد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
0
2
اقای ناشناس جیلی سوار من هم لیفان620 دارم هم جیلی در بالاتر بودن کیفیت جیلی شک ندارم اما نه با 23 میلیون اختلاف گیربکس دنده ای- درسته جیلی دارای قطعات المانی و با کیفیته اما همونقدر در خدمات پس از فروش ضعیفه و کرمان موتور در این زمینه بهتر از جیلیرانه-و قطعات یدکیشم زاحتتر پیدا میشه- اما دوستانیم که تندر 90 رو به رخ ماشینهای چینی میکشن یا میدونن ندانسته باور غلط خود را به دیگران سرایت میدهند- یقینا خودروهایی مثل جیلی و لیفان و جک و ام وی ام از نظر کیفی و ظاهری و امکاناتی و مهمتر از همه ارامش رانندگی از تندر 90 بهتر و مناسبترند-و فقط بازار خرید و فروش تندر به خاطر نگرش خاص مردم ایران و تبلیغات نادرست بعضی دلالها و دو شرکت خودروساز وطنی بالاتر هست- اگر مردم دنیا نگرش ما را داشتند هنوز خودروهایی با تکنولوژی دهه 70 میلادی سوار میشدیم- البته خودروهایی که دوستان از انها تعریف میکنند نشاندهنده عدم گذر از خاطرات و داشته های کنونی هست- خودروی چینی در حد خودروی کره ای نیست اما تفاوت قیمتها نشانه خوبی برای انتخاب هستند- دلیل انتخاب تندر 90 برای بیشتر مردم جنبه سرمایه ای بودن خودروست که حق هم با مردم هست- با توجه به فرهنگ ما و شرایط اقتصادی خرید تندر یا 206 منطقی تر از لیفان و ام وی ام هست-مگر کسی که از مرحله اول گذر کرده باشد- و خودرو را مصرفی بداند نه سرمایه ای- دوستانی که خودرویی را نداشته اند بهتر است نظر الکی ندهند
وبگردی