۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۱۴۶۸۲
تعداد نظرات: ۱۱۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۰۹-۰۶-۱۳۹۴
کد ۴۱۴۶۸۲
انتشار: ۱۱:۴۸ - ۰۹-۰۶-۱۳۹۴

حجاب، ماهواره، مجازات و دیگر هیچ

یادگار ناظم های قدیمی برای مجلس
عصر ایران؛ جعفر محمدی - ناظم های مدرسه برای افرادی که امروز در سنین بالای 30 سال هستند، معنا و خاطرات خاصی را تداعی می کنند.
بر خلاف این سال ها که نظام آموزشی بر حفظ احترام دانش آموز و مواردی مانند عدم تنبیه بدنی تأکید دارد، ناظم های قدیمی، به سبک مألوف آن سال ها ، همواره با چوب یا حتی تکه شیلنگی در دست به میان دانش آموزان می آمدند و کوچک ترین تخلفی - که حتی می توانست دویدن در حیاط مدرسه در زنگ های تفریح یا خندیدن و حرف زدن در سر صف باشد - را با برخورد فیزیکی پاسخ می دادند.

اقتدار ناظم ها، بچه ها را می ترساند و نظمی نه چندان منطقی در مدرسه به وجود می آمد و هیچ کس به این فکر نمی کرد که آن رفتارهای تنبیه محور، چه آثار مخربی بر روح و روان نسل آینده می گذارد.

یادگار ناظم های قدیمی برای مجلس: حجاب ، ماهواره ، مجازات و دیگر هیچ 
مهم ترین اثری که ناظم های قدیمی بر تربیت دانش آموزان دیروز و مدیران امروز گذاشتند، نهادینه کردن این باور بود که راه حل همه مشکلات، تنبیه است، همان گونه که ترکه های ناظم نظم را در مدرسه برقرار می کرد.
 
رد پای این باور نانوشته را می توان در بسیاری از امور جاری کشور جست و جو کرد و از جمله در میان قانونگذاران سراغ گرفت که برای مواجهه با هر ناهنجاری و مشکلی به زعم خود، سراغ جرم انگاری و جریمه نقدی و شلاق و زندان می روند و وظیفه خود را تمام شده می دانند!
 
نمونه بارز آن را می توان در طرح برخی مجلسی ها سراغ گرفت که این روزها، گزارش منتقدانه مرکز پژوهش های مجلس درباره آن منتشر شده است.

طبق این طرح، زنان بدحجاب به 200 هزار تا یک میلیون تومان جریمه و توقیف خودروهایشان و دارندگان ماهواره به 8 میلیون تومان جزای نقدی محکوم می شوند. همچنین اگر مدیران ساختمان ها، گزارش نصب ماهواره توسط همسایگان را به نیروی انتظامی ندهند، خودشان دادگاهی و محکوم می شوند!

یادگار ناظم های قدیمی برای مجلس: حجاب ، ماهواره ، مجازات و دیگر هیچ

واقعاً طرز تفکری که پشت این طرح است، همان فکر ناظم های چوب به دست قدیمی نیست که فکر می کردند دوای تمام دردهای عالم در چوبی است که به سر و دست بچه ها می کوبند؟!
آیا قرار نیست قانوگذاران مملکت، بروز شوند و علاوه بر آن، مردم را "بچه مدرسه ای" تلقی نکنند که هر گونه تصمیمی درباره آنها می توانند بگیرند؟
 
اصلاً فکرش را کرده اند که چگونه می خواهند با میلیون ها زن و دختر که موهای سرشان از زیر روسری بیرون زده برخورد کنند؟
یا این همه خودروی توقیف شده را کجا می خواهند نگه دارند؟ یا می خواهند با 71 درصد مردم ایران که طبق آمار رسمی ماهواره دارند برخورد کنند؟ اصلاً چه کسی قرار است و اساساً توان دارد که با بیش از دو سوم مردم یک کشور برخورد کند و از آنها 8 میلیون تومان جریمه بگیرد؟!
یا مردم را چه حساب کرده اند که ملزم شان می کنند راپورت همسایگان شان را درباره داشتن ماهواره به پلیس بدهند؟
اصلاً این نمایندگان در کدام سیاره زندگی می کنند که اینقدر با واقعیت های جامعه ایران بیگانه اند؟!

یادگار ناظم های قدیمی برای مجلس: حجاب ، ماهواره ، مجازات و دیگر هیچ

اگر حجاب برخی زنان مطابق با دستور شرع نیست، باید علتش را جست و برایش چاره جویی کرد نه این که آن را وسیله ای برای درآمدزایی و البته ناراضی تراشی قرار داد.
علت بدحجایی، آن است که بسیاری از مبلغان دین، کار دین را وانهاده اند و غرق در امور اداری و مدیریتی و سیاسی و جناحی شده اند و نیز بسیاری از مدعیان دینمداری در حکومت اسلامی، چنان رفتار کرده اند که بسیاری، نه فقط از آنان که از دین هم گریزان شده اند.

اگر ماهواره اینقدر فراگیر شده، علت را باید در انحصاری بودن صدا و سیما دانست که گویا فقط باید برای 5-4 میلیون نفر برنامه بسازد و کاری به 75 میلیون نفر دیگر ندارد!

اگر راست می گویید، دین رحمانی را آنگونه که باید، به گفتار و عمل رواج دهید، انحصار صدا و سیما را بشکنید و آن را "رسانه ملی" کنید ، به کارهای اصلی و مشکلات واقعی مردم برسید و اینقدر سر به سر ملت نگذارید تا ببنید که نه فقط موضوع حجاب و ماهواره که بسیاری دیگر از مسائل نیز حل می شود.  
برچسب ها: حجاب ، ماهواره ، مجلس ، مجازات ، جریمه
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۱۸
در انتظار بررسی: ۶۰۵
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
34
1895
دمتون گرم خیلی باحال بود
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
دلیل عدم توجه خیلی ها به مساله حجاب باور نداشتن به مساله حجاب نیست بلکه سیاسی شدن و بهره برداری مالی و سیاسی از مساله حجاب توسط داعیه داران آن است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
لطفا اسم نمایندگانی که پای این طرح را امضا کردن اعلام کنید تا مردم سال دیگه برای انتخابات مجلس تکلیفشون باهاشون روشن کنن
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
اين يعني رواج جاسوسي و خشونت در جامعه و تيره شدن روابط همسايگان با هم.

يكي از ترس همسايه خود را لو مي‌دهد، ديگري هم در رفتار با او در صدد انتقام‌جويي برمي‌آيد.

به اين مي‌گويند تالي فاسد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
1895
80
شما كه انتقاد مي كنيد اگر راه كار مناسبي داريد بيان كنيد. يا اصلا در بي حجابي و برنامه هاي ماهواره اي مشكلي نمي بينيد!!!!!!!
پاسخ ها
3
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
پارگراف های آخر رو دوباره بخون
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
همين كه شما سر به سر مردم نذاريد اوضاع قدري بهتر مي‌شه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
وقتي بچه بوديم بهمون ميگفتن دروغگو دشمن خداست اما يادم نمياد گفته باشن بي حجاب دشمن خداست! همان زمان هم خيلي از بي حجابها نماز ميخوندند و تو تظاهرات هم شركت ميكردند! حالا دروغگو ها تو اركان مختلف جمع شدن و مثل اب خوردن دروغ ميگن اما فقط بد حجابها هستند كه مايه ننگ جامعه هستند! خوب شما وقتي خودت ارزشهاي دينت رو زير سوال ميبري ارزشهايي كه خيلي از ما حداقل با اون بزرگ شديم چه انتظاري داري از جوانهاي حالا كه به اين ارزشها احترام بگذارن؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
شما دوغتو بنوش برادر . تا آخر می خوندی همین کار رو کرده بود نویسنده محترم
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
1694
46
اتفاقا طرح خیلی خوبی هم بوده
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
مجلس دهم تو راهه. این آقایون هم با طرز تفکر کهنه شون رفتنی هستن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
19
641
ممنون
bahman
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
21
863
واقعا که .....

آفرین به عصرایران با روشنگری هاش
ناشناس
Australia
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
21
756
دروووووود بر تو عصر ایران....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
خیلی خوب بود، خوشم اومد عصرایران، از اون ته ته دل ما گفتی...
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
17
801
احسنت... موافقم ... خیلی خوب گفتید:

«اگر راست می گویید، دین رحمانی را آنگونه که باید، به گفتار و عمل رواج دهید، انحصار صدا و سیما را بشکنید و آن را "رسانه ملی" کنید ، به کارهای اصلی و مشکلات واقعی مردم برسید و اینقدر سر به سر ملت نگذارید تا ببنید که نه فقط موضوع حجاب و ماهواره که بسیاری دیگر از مسائل نیز حل می شود.»
جنوبی غرق در گرد و غبار
Seychelles
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
1111
42
نمایندگان منتخبین همین مردمی هستند که شما سنگشان را به سینه میزنند . اونا موکلان خودشون رو بهتر میشناسند . دمشون گرم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
واقعا که
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
اصلا هم نمي‌شناسند. اگر مي‌شناختند چنين طرح پر از اشكالي را مطرح نمي‌كردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
برو گرد و خاکتو بخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
انها موقع رایگیری نماینده مردم هستند وقتی رای گیری تمام شد می شوند نماینده گروهی مثل شما و خودشان
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
من از اهالی آبادان هستم گفته های این اقا کاملا اشتباه است و ربطی به مردم جنوب ندارد بهتر است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
12
621
همه درد این مجلس به شکست کشاندن گفتان دولت یازدهم است و بس.
ان شالله اینبارهم ناکام می مانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
این طرحی است که امضا کنندگان آن خودشان به آن اعتقاد ندارند ولی در صورت تصویب چون اجرای آن توسط دولت خواهد بود بدین وسیله آنها میخواهند دولت را رودر روی مردم نشان دهند!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
8
392
افسوس و صد افسوس .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
9
456
شیر مادرت حلالت دوست عزیز
سید از قم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
9
513
مدیران صداوسیما خود را به......زنده اند و حاضر نیستند قبول کنند که سیاستهای منسوخ شده آنان مردم را به سمت ماهواره کشانده و همچنان بر طبل سانسور و انحصار می کوبند باید جوابگو باشند نه همسایه ها که آنان را مجبور به جاسوسی می کنید! خدایا ببین کار ما به کجا رسید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
10
288
احسن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
10
295
big likeeeeeeeeee
آزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
10
378
عصر ایران لاااااااااااااایک .
متاسفانه این گروه جامعه ی ایرانی را به سمت افسردگی برده اند. دلواااااااااااااااااااااااااااپس
اهل خمین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
7
339
جعفرآقا باید سخنانت مخصوصا دوسه پاراگراف آخر را حتما با آب طلا نوشت. مادنبال بی بندوباری نیستیم بلکه به دنبال حل مشکلات وبدبختی مردم هستیم. حضرات قانونگزار بهوش آمده وبیدار شوید.
بچه تهرون
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
4
364
رطب خورده كي منع رطب كند ؛ واقعاً در منزل كداميك از اين حظرات (نمايندگان مجلس ) در حال ماهواره وجود ندارد ؛ نكند كه حظرات ايشان كه اين طرح پيشنهادي را به مجلس ارائه فرموده اند تصورشان اين است كه توده مردم قادر نخواهند بود كه شبكه هاي خوب يا بد را از هم تشخيص دهند ؛ پس در اين صورت چه بسا در هنگام انتخابات مجلس و ارئه راي در انتخاب خود شما و رهسپاري جنابان نماينده هم دچار اشتباهي فاحش شده باشند !!!!!!!!
پاسخ ها
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
آفرین! این بار دیگه اشتباه نمی کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
4
300
باشه تصویب کنید.بچرخ تا بچرخیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
4
239
عالی نوشتید ممنون
مرجانه
United States of America
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
4
280
زنده باشی آقای محمدی حرف دل 90% مردم ایران را زدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
95 درصد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
99%
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
5
213
ملاک،خواست اکثریت مردم است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
2
298
احسنت
واقعا جای تاسف دارد گرچه موافق ماهواره نیستم اما این راهش نیست مضاف بر اینکه چیزی برای جایگزین ماهواره ندارید که ماهواره را بگیرید چیزی جایش بدهید
ماشین گشت راه بیاندازید و چهره شهر را امنیتی کنید دودش به چشم نظام می رود
قافیه را باخته اید بعضی از نمایندگانی که پای امنیتی کردن حجاب و ماهواره ایستاده اند اگر پرونده شان رو شود آبرویی برایشان نمی ماند دست از سر مردم بردارید و آگاهانه برای حل مشکلات و معضلات قدم بردارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
3
234
با این حساب تنها کسی که جریمه نمیشه یا به زندان نمیره گویا خود همان نمایندگان و مسئولینند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
البته اگه منصفانه برخورد بشه خود دوستان هم جریمه خواهند شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
3
196
خدا خیرتون بده ...
دو کلام حرف حساب بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
3
169
گوش اگر گوش تو ناله اگر ناله من .... آنچه هرگز نرسد برجائی فریاد است...البته امیدوارم که فریاد نه بلکه همین شفاف سازی ها کارساز شود.
ار ارومیه
Germany
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
2
150
کاملا صحیح است آقای محمدی . آفرین
خلایق
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
5
129
خلایق هر چه لایق....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
2
204
دوره پیش تو جلسات یکی از این نمایندگان که رای هم آورد یه بنده خدایی در خصوص نظر اسلام دریاره دموکراسی پرسید که بعد از کلی حرف زدن بی ربط نتیجه نماینده محترم این بود که اسلام با دموکراسی مخالفتی نداره بلکه با دموکراتیک مخالفه خوب برادر من چه انتظاری داری از این آقا که باید در مورد مسائل قانونگذاری مملکت هم نظر بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
مشکل همین جاست که می فرمایید.
امیر اروملو
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
2
106
کو گوش شنوا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
3
180
(آقا جان بهشت که زورکی نمی‌شود! آنقدر فشار می‌دهید که از آن ور جهنم می‌زند بیرون!)
صاعقه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
480
19
وقتی مردمت با زبون خوش حالیشون نمیشه باید زور به کار گرفته بشه.
عصر ایران اگر راهی جز زور میشناسی اراءه بده و انقدر از این کار انتقاد نکن.
اینجا مملکت اسلامیه و شهیدان بسیاری داده.
نباید این افراد بی حجاب و بی بندوبار به لجن بکشنش.
عصر ایران منتشر کن.
پاسخ ها
فرزند شهید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
به نام خدا، با اهدای سلام به همگی، بنده معمولا نظرات را مطالعه می نمایم ولی اهل نظر دادن نیستم، ولی این بار مجبور شدم در پاسخ به آقا/خانم صاعقه که اسمشون گویا خیلی بامسماست نظری را درج نمایم.
بنده فرزند شهید هستم و از طرفی با برخی برنامه های ماهواره منجمله شبکه فارسی وان و شبکه های پخش سریال کاملا مخالف هستم و معتقدم در راستای فرهنگ باشکوه ایرانی و تحکیم پایه های خانواده نیستن ولی با برخورد تبیهی نیز کاملاً مخالفم و اعتقاد دارم نتیجه عکس می دهد. جناب آقا/خانم صاعقه از شما هم خواهشمندم همچون بسیاری از تحرکات کثیف سیاسی دیگر تندروها از شهید و خون شهیدان مایع نذارین و بذارین لطفی که مردم به شهیدان این مرزوبوم دارند خدشه دار نشود.
عصر ایران عزیز و جناب آقای جعفرمحمدی در پناه خداوند عرتمندانه پایدار باشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
بی بند و بار تویی که هنوز اندازه خودتو نمیدونی !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
شماها که هستین که داعیه دار خون شهدای این مملکت میشوید و از نام این سروران برای ظلم و زورگویی به مردم استفاده می کنید؟
ناشناس
| Poland |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
اصلا لحن این آدما رو می بینین؟ انگار صاحب مملکتن. انگاری تنهایی شهید دادن. واقعا باورشون شده چیز خاصین
بنده خدا
| Germany |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
پس چرا واسه دزدی و غرت مردم کاری نمیکنید
اینکاراا تو دین اسلام مجازه مگر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
شما اینقدر سنگشهدا را به سینه نزن آنها برای دفاع از کشورشان به شهادت رسیدند نه بخاطر افکار طالبانی .کمتر شهدای عزیزومقام انها را خرج افکار پوچ کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
حیف آن شهیدان که لق لقه زبان عده ای شده اند و نام آنها سلاح برنده و توجیه کارهای ناثواب عده ای شده است برای زور گفتن به مردم. درود بر شهیدان
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
3
152
امان از قانون غلط
امان از قانون اضافی
امان از قانونی که با طبع مردم سازگار نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
2
94
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
5
158
آقا يكي به اين دلواپسها حالي كنه كه لباس و ماهواره و كنسرت رفتن و مهموني و پارتي رفتن و چي خوردن و نخوردن مسائل فردي و شخصي هستن و به كسي مربوط نيست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
5
116
امیدوارم مردم این دوره، همه در انتخابات مشارکت کنند تا یه عده با هزارتا رای نیان خودشون رو نماینده بدونن وبدون فکر برای مردم تصمیم بگیرن.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
2
152
آقایان نمایندگان من حق رو به شما میدم ، تو کشوری که بیکاری ، اعتیاد ، تبعیض ، رشوه خواری ، فساد و ... نباشه و همه چیز سرجایه خودش باشه ، خوب در نهایت باید به یه چیز گیر داد دیگه ، پس حق با شماس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
چون این نمایندگان عزیز از حل این مشکلات عاجزند چاره را در این طرح میبینند!!!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
1
71
اقای محمدی خدایی گل گفتی
بهترین سایت خبری هستی که روزانه به دفعات زیاد چک میکنم
شهرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
1
76
ما به این باشهامت حرف زدنا بیشتر نیاز داریم
عاااااالی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
123
8
سلام
جناب سردبير محترم شما ناراحت نباش!!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
1
74
درود بر شما عصر ایران .
غفار
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
1
71
چند روز خبری از حمید رسایی نیست
پاسخ ها
شاهرخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
دارن برنامه سفر بعدی تبلیغاتیشونو ردیف میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
3
79
آقای جعفر محمدی گرامی درود بر شما باز هم با اظهار نظر واقع بینانه بموقع تان ما را سرشار از امید کرده اید که دموکراسی را در این مملکت نمیتوانند از بین ببرند.
رضا احمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
2
100
نمایندگان ملت!!یا دشمنان ملت.
پاسخ ها
هادی
| Germany |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
اشتباهی منفی دادم
امیر آریا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
1
56
درود بر شما ... کاملا درست میفرمائید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
1
58
خیلی عالی بود، درد دل ما رو گفتی، نمیدونیم با چه منطقی برای مردم این گونه تصمیم می گیرند و شعور رو در مردم ناموجود می بینند
صدا و سیمامون هم میلیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
1
46
واقعا مطلب جالب وعین واقعیت را نوشتید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
1
60
چهار تا خط پايين تر خودتان سوال كرده بوديد چرا مردم ايران عصباني ترين مردم دنيا هستند
بعد از خواندن متن بالا باز هم دنبال جواب براي عصبانيت مردم ميگرديد؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
1
43
چرا این نمایندگان در دولت قیل که اتفاقا بعضی از مسئولین ماهواره داشتند این قبیل طرح ها را مطرح نکردند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
2
44
بنظر میرسد سخنان مقام معظم رهبری را هم فراموش کرده اند ٫ آقایان محترم نماینده که بعضا تفکرات جناحی خود را به کل جامعه تعمیم می دهید واقعا در موقع رای گرفتن هم اینقدر صادق و جوانمرد هستید که رسما اعلام کنید افراد کم حجاب حق رای دادن به شما را ندارند یا شما هم متناسب با منافع جناحی طرحی را امضاء کرده اید که یعنی ...... به عظمت خدا با نفاق و دو رویی نمی شه به مردم خدمت صادقانه کرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
من از این نمایندگانی که این طرح را امضا کرده اند میخواهم در صورت کاندید شدن برای انتخابات مجلس در اسفند ماه حتماً در تبلیغاتشان بگویند که مخالف ماهواره و طرفدار برخورد با حجاب هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
82
14
نمایندگان مجلس نمایندگان اکثریت مردم هستند. چرا فقط به نظر اکثریت مردم زمانی که به نفعمان هست توجه می کنیم؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
2
55
نسل سوخته !!!
پاسخ ها
پارسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
فقط همین دو کلمه و بس
امید
United States of America
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
1
40
سلام و سلام وسلام وهزاران درود . حق طلبی و درست گویی و روشنفکری شما غیر قابل وصف است . پیشنهاد میکنم از طرف سایت عصر ایران یک یا چند نفر کاندیدای نمایندگی مجلس در انتخابات آینده شوند . حتما رای بالایی دارند وحتما به بهترین نحو از خواسته های مردم صیانت میکنند .
سپاس از شما
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
1
55
لطفا اسم این نمایندهایی که این طرح رو به مجلس دادند را اعلام کنید تا مردم بدانند دور بعد به چه کسانی نباید رای بدهند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
1
44
هربچه اي با شنيدن اين طرح به اين نتيجه ميرسه كه اين حضرات نه دغدغه حجاب دارن نه نگران تهاجم فرهنگي وماهواره هستند وفقط ميخوان ازاين نمد كلاهي براي خودشون بدوزن وبنوعي درامد زايي كنن.بيچاره ماموران وافسران راهور از اين ببعد بايد حواسشون جمع حجاب مردم باشه
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
161
11
عصرایران خدای مغالطه و سفسطه هستی!!!
میشه به سوالات من جواب بدی؟ البته اگه جوابی داری!
1- اون 29درصدی که ماهواره ندارند چه جور آدمهایی هستند آیا از سیارات دیگری آمده اند؟
2- چرا اینقدر تو سایتت با صداو سیمایی که با اکثر رسانه های جهان دست و پنجه نرم میکنه دشمنی میکنی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
البته همه اون 29 درصد را هم طرفدار خودتان حساب نکنید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
با رسانه های دنیا مقابله می کنه اما اکثریت مردم کشور برایش اهمیتی ندارد وتما برنامه های آن برای مخاطبان اقلیت و کم سواد است .
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
اون 29 درصد از نداشتن ماهواره دارن نون میخورن

با رسانه های جهان بجنگه،چرا با مردم کشورش میجنگه؟
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
2
38
باسلام
باتشکر از نویسند متن فوق متاسفانه در این دولت و دولت اصلاحات حجاب شده ابزار سیاسی افراد تندرو که متاسفانه بلندگو و ابزار در دست آنهاست برای فشار بر مردم که به آنها بگویند این است نتیجه انتخاب شما و فشار بر دولت .نمایندگان که نمیدانم نماینده چه کسانی هستند بهتر نیست بجای مسائل خورد و به اصطلاح خاله زنکی برای حل مسائل کشور و مردم به دولت که برگزیده رای اکثریت است کمک کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
2
54
بابا بالاخره يكي بايد كسري اختلاس ها رو جبران كنه يا نه 71% مردم*8000.000 تومان برابر است با جبران كسري اختلاسهاي انجام شده
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
3
30
به نظر شما بچه های نسل قبلی تربیت بهتری نسبت به بچه های الآن ندارند؟؟؟؟
هم دل
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
3
34
در سال 66 در کلاس درس جرم شناسی حرفی زدم و الان نیز تکرار می کنم کار فرهنگی نه پلیسی است نه پارتیزانی ...سالها کار می کنند تا فرهنگ تغییر کند زمان می گذارند تا رفتار تغییر و اصلاح شود این کارها باعث جدایی ملت از دولت است و راه غلط رفتن فقط سرگرمی است و وقت سوزاندن.چرا مصرف شیشه بالا است؟چرا تمایل به رسانه ملی کم است ؟چرا وچرا وچرا..بگذارید که ماهم حرفی برای سوالات فرزندانم خود داشته باشیم نه انکه قبل از سخن به راحتی محکوم شویم من انقلاب و ارمانها ان را دوست دارم و به ایرانی بودن خود افتخار می کنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
2
51
یا عرض سلام. خلاصه میگم! من خودم شدیدا با ماهواره مخالفم ولی یقین دارم این راهش نیست قوانین داره شبیه داعش میشه. داعش هم از این قوانین داره. باز هم میگم این راهش نیس. همیشه راه هایی اشتباه رو انتخاب میکنید. اگر میخواهید مملکت به تباهی بره با مردم دعوا کنید. فکر کنم کمبود بودجه و درآمد مفاسد اقتصادی رو میشه از این راه تامین کرد
صفامهر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
2
91
همه دخترا را بکشیم راحت شیم و از خارج وارد کنیم
صورت مسئله را پاک کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
5
70
تدبیرخوبی است برای خزانه خالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
احسنت، زدی تو خال
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
34
به نظر شما با این اماری که داده اید(71 درصد مردم ماهواره دارند) اینان نمایندگان مردم هستند؟ نماینده باید شرعا عرفا و قانونا ، از طرف موکلین خود و بر اساس ایده و نگرش انان اظهار نظر و یا اقدام به قانونگذاری کند نه بر اسای سلایق خود.اگر اشتباه می کنم شما تصحیح نمایید.
نماینده ولی نعمت یا ارباب مردم نیست.بلکه موظف و مکلف به این است که صدای مردم باشد .
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
19
هر چند گوش شنوایی برای شنیدن این تحلیل های منطقی نیست اما همینقدر که گفته شود باز هم مفید است
متأسفانه تاریخ نشان می دهد تا انسان عملاً به مشکل نخورد متوجه اشتباه خود نمی شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
18
هنوز ما در دریافت سیگنالهای صدا سیما مشکل داریم و خیلی جاها مجبور به استفاده از دیش ماهواره می شوند و متاسفانه شاید مشکلاتی پیش بیاید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
26
لطفا اسم نمایندگانی که پای این طرح را امضا کردن اعلام کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
25
فقط در أمور سياسي و جناحي و... غرق نشده اند. در أمور مالي هم غرق شده اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
28
دوست عزیزی نظر خیلی خوبی داده و من هم باهاش موافقم . ایشان گفته اند:
" بابا بالاخره يكي بايد كسري اختلاس ها رو جبران كنه يا نه 71% مردم*8000.000 تومان برابر است با جبران كسري اختلاسهاي انجام شده"
و این جوابی هست که چند وقتیه از دهان خیلی از افراد جامعه در مورد اینگونه مسائل شنیده میشه.
نمایندگان محترم بجای تصویب اینگونه قوانین بهتره دنبال این سوال باشند که چرا ذهنیت جامعه در مورد عملکرد آقایان منفی هست و روزبروز شکاف بین دوطرف درحال بیشتر شدن هست؟!
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
26
ياد گفته هاي حضرت امام قبل از پيروزي انقلاب مي افتم كه ميفرمود در حكومت اسلامي ما حتي كمونيست ها هم حق ازادي و اعلام نظر دارند....
اما حالا خيلي از اقايان ،حتي يك نماينده خودش را قيم دين و دنياي ملت ميدانند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
23
مگر از دست این نمایند ه ها کاری دیگری هم بر می آید که بتوانند انجام بدهند این همه بیکار وگرفتاری ومشکلات اقتصادی مملکت فکر وچاره ای نمی خواهد
علی پور
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
34
روز های رای گیری وراهپیمایی نه تنها بدحجابی بد نیست بلکه تلویزیون کلی نشونشون میده و مصاحبه هم باهاشون می کنه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
60
2
نماینده ها درست گفتن هر کس هر کاری که خواست نمیتونه انجام بده پس قانون چی؟ یعنی هر کس ماه رمضان چون دلش می خواد داخل خیابون روزه خواری کنه به کسی ریط نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
31
اصلاً این نمایندگان در کدام سیاره زندگی می کنند که اینقدر با واقعیت های جامعه ایران بیگانه اند؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
29
کی این 6 ماه اخر مجلس تموم میشه پس؟؟انشالله این 6 ماه مجلس زودتر تموم شه و یک مجلس معتدل و اصلاح طلب همراه و همگام با دولت و ملت بر سر کار بیاد انشالله.
اشرفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
23
عصر ایران عزیز از شما خواهش میشود موضوع رضایت مردم از نمایندگان و قانون هایی که چن وقتیه که تو مجلس داره تدوین میشه رو به رفراندوم بگذارید.
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
29
افسوس می خورم که مطلبی اینچنین با شهامت از نگارنده متن را دیر خوندم دست مریضا حرف دل ملت و زدی و با تمام گرفتاریهایی که دارم خستگیم در رفت
مردم ایران زمین بنگرید چه کسانی بر کرسی نمایندگی نشسته اند و افکار شخصیشان را در غالب رای همشهریهایشان به رای می گذارند آیا اینها همان اشخاص مورد تایید شورای نگهبان نیستند که اختلاصهای دولت پیشین را ندیدند اما چند موی نوامیس ما را می بینند و بجای من و شما از نوامیسمون غیرتی می شوند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
32
علت العلل مشکلات ایران صداوسیما است که برای آن باید چاره ای اندیشید
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
49
اینجا ایران است. مملکتی که در مجلسش با تصویب یک قانون 70 درصد جامعه را "مجرم" می کنند!!
موسوی
Malaysia
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
44
این بالاترین خلاقیت مسوولان این سرزمین در کسب درآمده. توریسم که نداریم، قیمت نفت هم به شدت کم شده، صنعت که از اولش نداشتیم، کشاورزی هم که نابوده ، باید یه سری محدودیت گذاشت تا برای رفعش پول بدن...
حمید حقگو
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
47
این طرح فواید فراوانی دارد که شما از ان غافلید
چقدر اشتغالزایی میکند برای ماموران انتظامی وپارکینگها وجرثقیلها وغیره
درامد زایی دارد برای ادارات دخیل دیگه مجبور نیستند به طرق دیگر متوصل بشوند
ماشینها توقیف میشه ترافیک والودگی هواهم حل میشه
دخترای جوان با حجاب میشوند ودیگر مشکلات اخلاقی جامعه حل میشه
از شر این نسل جوان راحت میشیم دیگه تو خیابون هی نمیبینیمشان
دیشهای ماهواره را جمع میکنیم تا مردم دوباره بخرند کسب وکار رونق بگیره
وهزاران فایده دیگر که شما از ان غافلید
ما بیخود زحمت نکشیدیم این حضرات را فرستادیم مجلس
رسول مشهدي
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
1
49
حجاب يك مسئله اعتقادي است و بوسيله جريمه و قل و زنجير نميشود آنرا در اعتقاد مردم جا انداخت.اگر هم كسي براي فرار از جريمه آنرا رعايت كند ممكن است يك حداقلي را در ظاهر بزور رعايت كند ولي ارزش حجاب را رعايت نكرده و اعتبار اين حكم ديني مخدوش خواهد شد.
نيروهاي فرهنگي شامل حوزه هاي علميه و علماي ديني و رسانه ها و سازمانهاي عريض و طويلي كه بودجه هاي آنچناني براي اين مسيله دريافت ميكنند كم كاري خود را با جريمه و زندان و نيروي قاهره جبران ميكنند. اينها با اين كارشان به شكست طرحهاي خود معترف شده اند و بعبارتي ديگر دستها را بالا برده اند.كه از پس اين مسيله بر نيامده و كار را به نيروي انتظامي و برگ جريمه كشانده و فرار از يك حكم الهي را با پرداخت جريمه حل كرده اند.
خوب اگر كسي بود اين جريمه ها را پرداخت و دوباره و چندباره حجاب را رعايت نكرد.ميخواهيد او را اعدام كنيد؟. اگر حجاب با اين قانون حل نشد بعد ميخواهيد چه بكنيد؟.
آيا احكام ديگر مانند نماز و خمس هم در آينده نيازمند تصويب چنين قوانيني خواهند بود؟
آيا براي ترويج دين و احكام ديني با زبان رحمت و استدلالهاي قوي عاجز مانده اند كه دست بدامان اين قوانين بچگانه شده اند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
137
8
یک سوال از جناب آقای محمدی و خوانندگانی که نگرانند یه وقتی جریمه شن یا ماهواره هاشون جمع بشه : اولا آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است -دوما بفرمایید چه چیز و چه عامل مهمی باعث شد بستن کمربند نهادینه شود؟ حالا قانونی وضع کنند جریمه نبستن کمربند را 2 میلیون تومان کنند کسی که قانون را رعایت میکنه ترسی و اعتراضی نداره -کسی داد و هوار راه میندازه که بیقانونی میکنه.
هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت معاون وزیر کشور : طرح نور با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد / یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح مخالفتی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند خبر خوش بانک جهانی برای ایران کفشور های سال 1403 به قیمت درب کارخانه احتمالا تعطیلی شنبه بر پنجشنبه‌ چربیده است مقام ارشد ارتش روسیه بازداشت شد دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسراییلی دانشگاه های آمریکا تا اوضاع غزه پوتین با هوش مصنوعی بازیگر فیلم زندگینامه خودش شد (+عکس) رئیس دیوان عالی کشور : حجاب در ایران قانون است و همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است رازی که «هوش مصنوعی» دربارۀ این نقاشی 500 ساله کشف کرد فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید حزب الله شعاع حملات خود را به عمق اسراییل گسترش داد منظور از «خانم بازیگر» در اعترافات تتلو که بود؟ (+عکس)
وبگردی