۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۱۷۱۰۸
تعداد نظرات: ۱۰۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۲۳-۰۶-۱۳۹۴
کد ۴۱۷۱۰۸
انتشار: ۱۳:۲۲ - ۲۳-۰۶-۱۳۹۴

بررسی حادثه مسجدالحرام: توفانی در کار نبود، چه کسی جرثقیل را واژگون کرد؟!

بررسی گزارش های آب و هوایی مکه مکرمه در ساعت وقوع حادثه نشان می دهد که سرعت باد در این شهر در 11 سپتامبر هیچگاه به بیش از 22 کیلومتر بر ساعت نرسیده است.جهت وزش هم با جهت واژگونی یکی نبود.
عصر ایران - حادثه سقوط جرثقیل در مکه مکرمه در ساعت 5:10 عصر 11 سپتامبر اتفاق افتاد و منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 300 نفر شد. بلافاصله رسانه های سعودی در صدد توجیه علل و عوامل آن برامده و عامل جوی را مسبب وقوع این حادثه نامیدند. به طوری که شبکه العربیه مدعی شد ، سرعت باد در لحظه وقوع حادثه 65 کیلومتر بر ساعت بوده است.

بررسی حادثه مسجدالحرام: توفانی در کار نبود، چه کسی جرثقیل را واژگون کرد؟!

به نوشته ایران الیوم، شبکه خبری cnn عربی پا را فراتر از این گذاشت و با رکورد شکنی خبری، سرعت باد را در لحظه حادثه 95 کیلومتر بر ساعت گزارش داد و اعلام کرد که این سرعت باد 37 سال گذشته خاورمیانه بی سابقه است.

در همین راستا دکتر منصور المزروعی مدیر مرکز علمی تحقیقات تغییر آب و هوای دانشگاه ملک عبدالعزیز با اشاره به این نکته که سرعت باد بین 40 تا 55 کیلومتر بوده است ، تغییر ناگهانی وضعیت جوی را عامل سقوط جرثقیل و قطع درختان دانست.

اما واقعیت چیست و آیا واقعاً توفان باعث این حادثه شده است؟ بررسی ها نشان می دهد که اساساً در زمان حادثه، هیچ توفانی در کار نبوده است به طوری که زائران بدون مشکل خاصی در تردد بوده اند و در صحن مسجدالحرام عبادت می کردند.

بررسی گزارش های ثبت شده آب و هوایی مکه مکرمه در ساعت وقوع حادثه نشان می دهد که سرعت باد در این شهر در 11 سپتامبر هیچگاه به بیش از 22 کیلومتر بر ساعت نرسیده است.

حادثه سقوط جرثقیل


این گزارش ها که از پایگاه های خبری مرجع مانند weather.org  و  worldweatheronline.com به دست آمده گواهی است بر نقض ادعاهای رسانه های عربی.

نکته جالب تر این که  به گزارش پایگاه های خبری فعال در زمینه ثبت تغییرات آب و هوایی جهت وزش باد در مکه به سمت شمال غرب بوده که در جهتی غیر از مسیر سقوط جرثقیل (جنوب غرب) می باشد.


حادثه سقوط جرثقیل

نکته ای که در این زمینه توجه به آن خالی از فایده نیست این است که جرثقیل در پشت مقام ابراهیم سقوط نموده که بیشترین تراکم حجاج در آن مکان قرار دارد.

همچنین با بررسی وضعیت استاندارد قراگیری جرثقیل و مقایسه آن با حالت پس از وقوع حادثه مشاهده می شود که پایه ی کنترل کننده آن در هنگام وقوع حادثه از بدنه اصلی منفک بوده است که جای شگفتی دارد.

حادثه سقوط جرثقیل

حادثه سقوط جرثقیل


حال که مشخص شد اوضاع جوی در این حادثه اثرگذار نبوده اند و با توجه به دستکاری صورت گرفته در جرثقیل، باید به دنبال علل اصلی این فاجعه پرداخت، فاجعه ای که دقیقاً در سالروز 11 سپتامبر و در شلوغ ترین نقطه مسجدالحرام رخ داد!

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۰۰
در انتظار بررسی: ۴۶۶
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
1182
435
بازم توهم ... اصلا ايراني با توهم زنده است ... ديگه زمين و زمان ميدونه كه اونجاطوفاني بوده....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
لطفا متن رو بخون
وقتی معتبرترین مراجع هواشناشی جهان می گن در اون روز توفان نبود و سرعت وزش باد 22 کیلومتر بوده و نه 70 کیلومتر ادعایی، چطور از زمین و زمان حرف می زنی؟
نکنه سعودی هستی تو!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
فیلم های موجود که نشان میده اونجا وضعیت جوی آرامی نبوده.
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
دست وهابی ها در کار است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
از عصر ایران توقع بیشتری در انتشار اینگونه اخبار داریم. یکی از مجروحان حادثه به خبرنگار صداوسیما توضیح داد که باد و باران باعث شده که زائران به پشت مقام ابراهیم پناه ببرند...یک شاهد عینی که خودش وسط ماجرا بوده و زخمی شده داره شرح میده چه اتفاقی افتاده بعد شما میایید آسمون ریسمون میبافید؟ واقعا که!!!
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
سعودی هستی انقدر بهت برخورده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
سعودی نیستیم اما از دروغ بدمان می آید حتی مصلحتی
parsa
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
990
102
باسلام و عرض ادب
این حادثه . به خاطر ضربه زدن به کشور ایران بوده . چون خاندان آل سعود . فتنه انگیزی هایشان در مورد ایران شکست خورده اند. و دنبال ضربه زدن به ایران بودند. چون پشت مقام ابراهیم (ع) بیشترین تجمع ایرانی ها می باشد. با تشکر.
و این احتمال وجود دارد در روز عرفه هم چنین کاری انجام دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
من با شما هم عقیده هستم
ماهان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
من با شما هم عقیده نيستم
امیراحمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
اگه فیلماشو دیده باشی ، متوجه میشی که وزش باد ، تند نبوده. و در ضمن ، دوستان و اقوامی هم که اونجان ، شاهدن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
کاش سنتون را هم می نوشتید. یاد استدلال های کودکی ام افتادم
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
چقدر استدلال سستی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
351
439
این تئوری توطئه دست از سر ما ملت ایران بر نمی داره!!!!
یک اتفاق ساده ولی دردناک بوده وهیچ توطئه ای در کار نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
یه کلمه ای به نام تئوری توطئه شنیدی فکر می کنی همه جا میشه خرجش کرد.
این هایی که اینجا نوشته شده ، همشون مستند هستند. مثلا چرا نقطه ثقل جرثقیل رو باز کردن؟ یا چرا باد 20 کیلومتری رو توفان 70 یا 95 کیلومتری جلوه می دن؟
من نمی گم عمدی بوده یا نبوده ولی هر چی بوده ربطی به باد نداشته چرا که باد 20 کیلومتری خیلی عادی هست و نمی تونه یه ابرجرثقیل رو ساقط کنه. دستکم قصور متصدیان بود و حداکثر تعمد که باید بررسی بشه.
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
ممکنه به طور اتفاقی جرثقیل مشکل داشته که حتی بدون طوفان هم بیفته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
اشتباهی مثبت دادم
حمید
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
ببخشید شما نسبتی با ملک سلمان نداری!
ضمنا به کشتن این همه آدم غیر وهابیون محترم کسی اتفاق ساده نمی گه!
كريمي
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
105
454
تلويزيون ايران مصاحبه اي با زائران ايراني پخش كرد كه همه گفتند باد شديدي گرفت و باران باريد و بعد جرثقيل سقوط كرد كدام توطئه ؟؟؟بس كنيد ديگه
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
200
75
اینا اینجوری کردن که مراسم اخر حج رو تحت تاثیر قرار بدن پشت سر این قضیه مسایل سیاسی وجود داره
ناشناس
United States of America
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
65
243
دقیقا در روز 11 سپتامبر
محمد حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
34
304
بعید نیست برنامه ریزی شده باشد... ولی برای اظهار نظر زوده، باید تا پایان یافتن نتیجه تحقیقات صبر کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
بهترین پاسخ
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
.... مثل پایان یافتن نتیجه تحقیقات در مورد 11 سپتامبر آمریکا ؟؟؟ که همه ی چراها و اماها رو در بین لفاظی هاشون ماس مالی کردن؟
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
65
60
بابا طوفان و سیل بود الکی دعوا راه نندازید چقدر شما ... ... هستید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
15
187
اگر از کیهان بپرسید خارق العاده ترین تفسیرهای ... را برایتان ارائه میکند.
پاسخ ها
علی925
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
ایول قشنگ بود
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
12
101
هر وقت هواپیمای مالزی پیدا شد، دلیل اصلی این اتفاق هم به اطلاع عموم خواهد رسید!!
مصطفی موخر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
37
64
سلام علیکم برادر
باتشکر. گزارش فوق کاملا به جا وبه واقعیت نزدیک است .
مصطفی موخر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
22
31
سلام علیکم برادر
باتشکر. گزارش فوق کاملا به جا وبه واقعیت نزدیک است .
ناشناس
-
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
7
11
سرگرمی جدید یک هفته ای
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
41
63
توهم توطئه!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
1
5
باسلام خدمت مدیر سایت لطفا نظرات را چاپ نمایید.
دانشجو
India
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
23
41
این حادثه می تونه مرتبط با اختلافات داخلی عربستان باشه...
پاسخ ها
فاطمه
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
مگه فقط ایرانیا مردن
ناشناس
United States of America
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
7
24
باسلام خدمت مدیر سایت لطفا نظرات را چاپ نمایید.
سلام
India
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
12
46
مقداری مشکوکه
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
... اونوقت ... چه مقدار؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
4
24
اگر جر ثقيل به جاي حرم توي بازار سقوط ميكرد هزاران ايراني دچار حادثه ميشدند
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
10
29
هر وقت هواپیمای مالزی پیدا شد، دلیل اصلی این اتفاق هم به اطلاع عموم خواهد رسید!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
داداش هواپيماي مالزي پيدا شد، بيدار شو...
ضیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
12
67
آقا ما با فامیل ها تماس داشتیم گفتند طوری باد و بارون شد که همه وسایل نقلیه مجبور به توقف شدند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
4
32
من بحال ایرانیها تاسف میخورم.ایکاش کمپین "پول مکه را صرف آبادانی ایران میکنیم" هم داشتیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
55
42
دقیقا یازده سپتامبر و بعد از سیزده سال از حادثه یازده سپتامبر معروف. عددهای آشنای فراماسونری! انتقام ساختگی
پاسخ ها
امیرعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
بعد از 14 سال برادر .2001 تا 2015
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
بعد از 14 سال!
2015-2001=14
hafez
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
از 2001 تا 2015 ،14 سال میشه نه 13.
ناشناس
Germany
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
30
54
از عصر ايران اين تحليل بعيده .....
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
2001 یازده سپتامبر ، 2015 یازده سپتامبر، اختلاف 14 سال نه 13 سال
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
30
27
بلاي آسماني بوده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
6
3
داعش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
29
28
انتقام 11 سپتامبر ار عربستان
نوید
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
1
13
نمی دونم چی بگم ولی اینجور که ما تو اخبار دیدیم حجاج ایرانی صحبت از باد و باران می کردند و البته نگفتند سرعت باد چقدر بوده و در مورد مرکز ثقل جرثقیل عکس کامل نیست و نمی توان قضاوت کرد اگر درست باشه یه جورایی سهل انگاری صورت گرفته و مسئولین عربستان باید جواب بدن . اینکه بگیم عمدی بوده فعلا زوده .
لیلا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
34
13
باباتوروخدادست ازتفرقه برداریدازکجامعلوم کارفرماسون هانلوده که خودکعبه روخراب کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
16
24
شايد پاى تفكرات داعش در ميان باشه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
4
4
لابد کار داعشه
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
10
36
میدونی چیش واسه من جالبه اینکه این اتفاق در 11سپتامبر رخ داد که حوادثی از این قبیل در مکه در چنین روزی سابقه داشته است
ناشناس
Germany
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
25
18
کار داعش بوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
14
42
11سپتامبر برج های دوقلو تو آمریکا. الانم دقیق روز 11سپتامبر سقوط جرثقیل و کشته شدن مردم!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
5
38
بررسی جدی از کانال های رسمی ونیز علمی.
ناشناس
United States of America
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
4
13
این همه فیلم تو اینترنت هست که لحظه طوفانو نشون میده... در مورد چیزی که با چشم میشه دید این همه حرف... بهتر نیست بلایای طبیعی رو به مشکلات ایران و عربستان اضافه نکنید...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
3
7
راست میگه از کیهان بپرسیدتا تفسیر کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
5
8
باز هم توهم و تخیل !
aliii
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
4
17
بقول یک بنده خدایی اگه قرار بود توطئه ای بر ای ایرانیا اجرا کنن جرثقیل توبازار مکه مینداختن که نود درصدشون ایرانیا هستن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
5
9
علتش هر چی باشه سرعت باد نیست چون با مراجعه به وضع هوای مکه در یازدهم سپتامبر در اینترنت بیشترین سرعت باد 26 کیلومتر گزارش شده است!!!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
0
10
بسمه تعالی
یک جرثقیل نباید با طوفانی حد 150 کیلومتر در ساعت واژگون شود مگر آنکه اصولی نصب نشده باشد.
amir
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
3
9
ماجرا كمي بو داره..
ناشناس
United States of America
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
7
5
اون سه نفری که مفقود شدن خانم هستن
سه نقطه چین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
3
8
نقل قولهای متفاوت سرعت باد 65 ، 95، 40 تا 55 کیلو متر در ساعت مشکوک و تلاش های مذبوحانه برای توجیه حادثه است، ولی سرعت 22 کیلومتر در ساعت باد میتواند ملاک قضاوت باشد که سرعت زیادی نیست. در ضمن جهت سرعت باد باید بالا بر در جهت باد واژگون کند نه عمود بر جهت وزش باد!!!
ناشناس
United States of America
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
8
10
از دوستان منصف عصر ایران چنین تجزیه وتحلیل غیر کارشناسانه وبدون حضور در محل وانجام تحقیقات لازم و....بعید بود.
حسن رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
0
12
اصولاً اینگونه جرثقیلها بعلت مشبک بودن بازوها، سطح بادگیر ندارند و کمترین تأثیر را از شدت جریان باد میپذیرند و باتوجه به وزن پایه آنها که نقش تعادلی را ایفا میکنند لذا صرفاً با تجاوز از وزن بار مجاز و یا با خرابکاری امکان سقوط دارند. البته در صورتیکه بار غیر مجاز و حجیم بردارند، شدت جریان باد میتواند خطر و احتمال واژگونی را تشدید کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
8
16
بستگان ما در سفر حج هستن. در همون لحظه طوفان و بارش شدید باران بوده و دو روز بعد از حادثه گفتند: هنوز در شهر مکه تعداد زیادی از ماشینهای لوکس پارک شده کنار خیابان زیر شاخه های درختان قطع شده از طوفان هستند.
ضمنا میگن سرعت باد اونقدر وحشتناک بوده که هیچ کس جرات بیرون رفتن رو نداشته اما اونهایی که از قبل به صحن مسجدالحرام رفته بودند، همچنان در اون هوا مشغول عبادت بودند.
لطفا منتشر کنید، مستند و موثق.
هلیا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
5
10
مطمئن باشید بی ربط به یازده سپتامبر نیست!زمان ثابت میکنه.
هلیا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
7
9
مطمئن باشید بی ربط به یازده سپتامبر نیست!زمان ثابت میکنه.
کریم
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
9
12
روز اول این اتفاق در اخبار سراسر ساعت 14 خانم میان سالی که در بیمارستان بستری بود به خبرنگار صدا و سیما گفت:
یک لحظه صدای مهیب بمب اومد که دیگه نفهمیدم چی شد و دیگه هم اون مصاحبه پخش نشد.
دوستان می تونن بروند و از آرشیو اخبار این مصاحبه رو پیدا کنند.

نظر شخصی من:
موجی که افراد رو پرت می کنه به موج انفجار بمب شبیه است.
احتمالا این اتفاق از پیش برنامه ریزی شده بوده و برنامه ریزان این اتفاق برای انحراف افکار عموم، همزمان با انفجار بمب سقوط جرثقیل را هم برنامه ریزی کرده بودند که افکار و نگاه ها رو به سمت جرثقیل منحرف کنند.
الله اعلم.


آرشیو خبر 1394/06/21 - 14:00
لطفا دقیقه 2:45 رو مشاهده بفرمایید.
ایشون از صدای بمب می گوید.
simanews.ir/Default.aspx?Net=1&placeid=5&Vid=116976
ناشناس
Germany
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
6
17
از سایت وزین عصر ایران بعید بود این مطلب.
مگه جر ثقیل بادبادک هست که در جهت وزش باد پرتاب بشه
باد باعث نوسان جرثقیل شده و دکل در جهتی که سنگینی میکرده سقوط کرده
ضمنا معتبرترین سایتهای هواشناسی هم گزارشات دقیق نمیدهند مگر برای منطق خاص و این برای بنده به ثبوت رسیده
از طرف دیگه تلوزیون ایران با زائران ایرانی مصاحبه کرد و اونها هم طوفان و رگبار و رعد و برق رو تایید کردند و در تصاویر هم مشخص بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
4
8
آسمان و ریسمان را به هم نبافید.بگذارید متخصصان نظر دهند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
5
7
بیشتر تحلیل های عصر ایران منطقی و واقع گرانه بوده است این نوع تحلیل از عصر ایران بعید است
سید
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
8
6
دست غربی ـ وهابی در کار بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
6
12
کار اسرائیلی ها بوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
9
4
عده ای شتاب زده این فاجعه را از نشانه های ظهور گرفتن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
9
6
سلام احتمال اینکه داعش این خرابکاری را انجام داده باشد هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
3
12
جرثقيل هاي چرخ زنجيري يا اصطلاحا crawler به زمين پيچ نمي شوند. تنشي كه باد در بوم جرثقيل ايجاد كرده باعث بوده ولي مسلما بايد تمهيدات ايمني انجام مي شد و عدم رعايت اصول ايمني باعث بوده و مسئولين اين پروژه بايد پاسخگو باشند.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
3
7
تو این حادثه چیزی که مشخصه اینه که قصور در به کارگیری جرثقیل صورت گرفته حتی با فرض وجود توفان شدید، تحقیقات باید نشون بدن که چه نوع قصوری و توسط چه کسی یا ارگانی صورت گرفته، اگه نتایج تحیقیات چیزی غیر از این باشه یعنی ماست‌مالی کردن قضیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
2
10
با توجه به جهت واژگونی جرثقیل کاملا منطقی است که مسائل فنی از جمله فرار وزنه تعادل یا بار بیش از ظرفیت باعث حادثه باشد.
ناشناس
Germany
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
5
4
با توجه به شبکه ساختاری جرثقیل که تو خالی میباشد و عبور باد از آن ؟؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
3
6
باد شدید یا طوفان بوده درست. اما طوفانی که بتونه یک جرثقیل با اون وزن را تکون بده قبل از اون قاعدتا باید می تونست انسانها را جابجا کنه و از زمین بکنه. این در حالی است که مردم حالا تا حدی با مشکل باد اما در حال عبادت بوده اند در فضای باز. من نمی دونم عمدی در کار بوده یا نه اما می شه دقیق تر موضوع را بررسی کرد و نیاز به اطلاعات بیشتر هست.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
3
14
این قضیه قبل از همه به حیثیت خود سعودی ها لطمه میزنه پس خیلی منطقی نیست که خودشون بوده باشند مگر اینکه در دستگاه حکومتشان اختلافات بالا گرفته باشد
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
3
7
جرثقیل هم برای شرکت ابنیه سازی بن لادن بوده .... یازده سپتامبر .... بن لادن .....
چاوزیان
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
2
15
مطمپنا باد با هر سرعتی نمیتونه جرثقیل بزرگ رو بندازه مگر اینکه جرثقیل در وضعیت قفل نبوده باشه این بطور حتم برمیگرده به اپراتور جرثقیل که اونو قفل نکرده.من خودم کارم با جرثقیله
علي
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
5
8
كار اسرائيل بوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
9
8
مرگ بر آمریکا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
5
5
راستی میگن یکی از دانشمندان هوا و فضا ایران هم یکی از قربانیان حادثه بوده آیا این واقعیت داره
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
4
10
درود بر صدام یزید کافر
آرمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
6
10
دیگه فکر کنم تا قیامت، 11 سپتامبر ها نباید هیچ اتفاقی (چه طبیعی چه غیر طبیعی) بیفته!!! وگرنه حتما دست یکی تو کاره!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
3
13
فهمیدیم که در یازده سپتامبر نباید به مکه رفت
علی سجده
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
4
5
11سپتامبر بوده آقا
عبدالباسط
United States of America
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
3
9
مفتتتتتتتتتتی سعودددددددی گفت جرثقیل درمقابل مسجدالحرام سجده کردندشایدبقیه جرثقیل هالیبرال بودن اخه این که توهمم ردکرده رفیق چجوری پادشاه شدی بااین اظهارنظراتت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
6
14
فیلم ها نشون میدن طوفان بوده باد خیلی شدید می وزید
مگه اینکه شما یا اون سایتی که بهش استناد کردین به زلزله 9 ریشتری بگید طوفان
اتفاق میفته از دست حوادث
توهم توطئه رو ول کنید لطفا
والا خسته شدیم
تکتم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
5
12
اصلا تو این اوضاع جرثقیل اونجا چیکار میکرد؟؟؟؟
موقع حج که انقدر شلوغه !!!
استوری هادی چوپان برای توماج صالحی؛ درخواست از رهبری (+عکس) عباس عبدی: ضربه ایران به اسرائیل پیروزی راهبردی بود /جذب حمایت مردم از این حمله در تعارض با برخورد با زنان در خیابان ها است دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا کشفی تازه و متفاوت از تصور پیشین درباره مرز میان مرگ و زندگی محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟ جمیله علم‌الهدی، «بانوی اول ایران» در پاکستان! (+عکس) مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا (+جدول) بازگشت آخرین پادشاه مصر پس از ۷۲ سال غیبت (+عکس) عروس بزرگ امام خمینی درگذشت؛ معصومه حائری که بود؟ جزئیات تذکر رهبری درباره گشت ارشاد جانشین فرمانده سپاه : عملیات «وعده صادق» صهیونیست ها را مضحکه تمام جهان کرد / دشمنان از هر راهی التماس کردند تا جمهوری اسلامی اقدامی نکند، اما در این عملیات تصمیم حیدری گرفته شد سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا با گارد ایالتی  (+عکس) رییس سازمان سنجش : برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند رییس دانشگاه شاهد خبر داد: بورسیه برای دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت عبدالله گنجی : توماج صالحی حتما اعدام نمی شود / حکم اعدام هاشم آغاجری یادتان هست؟
وبگردی