۳۱ فروردين ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۹۸۵۸۸
تعداد نظرات: ۱۲۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۱۸-۰۷-۱۳۹۵
کد ۴۹۸۵۸۸
انتشار: ۱۱:۵۳ - ۱۸-۰۷-۱۳۹۵

آیا بازیکن کره ای به مردم ایران توهین کرده است؟

منظور او از «ناراحت» یا این است که لبخند به چهره نداریم یا این که «راحت» نیستیم و رودربایستی داریم. واقعا این توصیف تماما نادرست است؟!
عصر ایران؛ سروش بامداد- برخی از رسانه ها در ایران در عنوان های خود برای سخنان عضو تیم ملی فوتبال کره جنوبی در توصیف مشاهدات خود از تهران در سفر قبلی از تعبیر «توهین به مردم ایران» استفاده کرده اند.

اما آیا بازیکن کره‌ای بر پایه تعریف حقوقی «اهانت» کرده است و می توان سخنان او را مشمول «توهین» دانست؟

ابتدا سخنان «کو جائه چول» را مرور می کنیم تا ببینیم دقیقا چه گفته است:

 « تهران یک شهر معمولی برای من نیست. من از تهران می‌ترسم. تهران شهری قدیمی است و مردم آن نامهربان و ناراحت هستند. تمام خانه‌ها و آپارتمان‌ها فضای بسته‌ای دارند. نمی‌دانم چه ایده‌ای پشت آن است.

  من در سراسر جهان و ورزشگاه‌های مختلف و مشهوری بازی کرده‌ام ولی چیزی شبیه ورزشگاه آزادی تاکنون ندیده‌ام. ورزشگاهی که 100 هزار نفر تماشاگر در آن دارد و تمام ظرفیت آن پر می‌شود.

 در دیداری که ما یک بر صفر باختیم، بعد از سوت پایان مسابقه، دیدیم که تماشاگران چطور سر و صدا ایجاد می‌کردند و چه جو عجیب و غریبی ایجاد شده بود که هیچ وقت از یادم نمی‌رود و همیشه از این ورزشگاه و تهران هراس دارم.»

در این که بازیکن حرفه ای که به عنوان میهمان وارد کشوری می شود نباید الفاظ منفی بر زبان بیاورد تردیدی نیست و از این حیث می توان گفت اقتضای ادب را رعایت نکرده است.

قضاوت این بازیکن کره ای اما آیا توهین آمیز و تماما نادرست است؟ در توهین، تحقیر نهفته است و شنونده را می رنجاند و روح او را می آزارد. اما آیا همه ایرانیان خصوصا تهران نشینان واقعا از سخنان این کره ای احساس تحقیر می کنند یا پیش خودشان می گویند خیلی هم بی‌ربط نمی گویدها؟!

آیا واقعا نه همه ما که بخشی از ما و نه همیشه اوقات که گاهی (و شاید گاهی بیش از گاهی وقت ها!) « نامهربان» یا « ناراحت» نیستیم؟

کدام یک از ما در طول یک هفته شاهد یک نزاع نیست؟ آیا این که این همه دورادور خانه هامان این همه دیوار می کشیم و روی دیوارهامان هم نرده می گذاریم نشان این نیست که علاقه یا اجباری وجود دارد که فضاها را ببندیم یا دست کم احساس ناامنی می کنیم؟

در بسیاری از شهرهای دنیا خانه ها با نرده های کوتاه یا با گیاهانی چون شمشاد از خیابان جدا می شوند نه با این دیوارهای بالابلند و در این صورت چه بسا بتوان به فرد غریبه و در اینجا کره ای حق داد که از این همه اصرار بر بستن فضا تعجب کند.

آن بخش  از سخنان او درباره ورزشگاه آزادی البته طبیعتا نمی تواند اهانت تلقی شود و تنها توصیف است.

در اظهارات این بازیکن دو کلمه خاص وجود دارد و بحث ها بر سر این دو واژه است: اولی «نامهربان» و دومی «ناراحت».

هر چند ممکن است در ترجمه دقت لازم صورت نپذیرفته باشد و اساسا از یک بازیکن فوتبال در هر جای جهان انتظار نمی رود مانند نویسندگان یا سیاستمداران سخن بگوید و با فرض این که واقعا مردمانی را در تهران و نه همه مردم تهران «ناراحت» دیده باشد می توان گفت:

منظور او از «ناراحت» یا این است که معمولا لبخند به چهره نداریم و عبوس و اخموییم و نگران وقوع امری ناخوشایند یا این که «راحت» نیستیم و رودربایستی داریم و «ریلکس» نیستیم. آیا این توصیف تماما نادرست است؟ کافی است سوار تاکسی شوید و سلام کنید. در غالب مواقع نه راننده و نه مسافران حوصله پاسخ به سلام شما را هم ندارند.

درباره «نامهربان» نیز می توان گفت اگر هم واقعیت نداشته باشد  اما تلقی بیرونی از ما شوربختاته چنین بوده که این حرف را بر زبان آورده است. 

اگر کمی مهربان‎تر باشیم و صمیمی‌تر به نظر برسیم قضاوت‌های این چنینی نیز کمتر می‌شود. ضمن این که همان‌گونه که در مقابل اهانت حساسیت و غیرت نشان می‌دهیم و اجازه نمی‌دهیم هر سخنی بر زبان آورده شود حق توصیف از نگاه خودشان را باید برای دیگران به رسمیت بشناسیم کما این که ما هم وقتی به شهری سفر می کنیم الزاما مانند خود آن جامعه نگاه نمی‌کنیم. 

کم‌هزینه‌ترین کار این است که در عمل به بازیکن کره‌ای نشان دهیم که قضاوت او درست نبوده است.  
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۲۷
در انتظار بررسی: ۱۲۸
غیر قابل انتشار: ۱
شايان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
48
526
او توهين نكرده و نظرش را گفته است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
نظرش هم کاملا درسته.
ناشناس
| Australia |
۰۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
به نظر من هم بازیکن های کره ای انگار همیشه خواب هستند
ناشناس
Spain
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
47
481
من کاملا با حرف های این بازیکن کره موافق هستم . مردم ایران خیلی عصبی هستن . من حدود هشت سال از ایران خارج شده ام اما در کشوری که زندگی می کنم تا به حال حتی برای یک بار نیز نزاع خیابانی ندیده ام .
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
من منفی دادم چون قیاس شما صحیح نیست، من خارج از ایران نرفتم ولی هم در فیلم های سبک رئال آمریکا و اروپایی دیدم که صحنه های خوشنت خیابانی رو به تصویر می کشن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
کدام کشور رفته ای ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
داداش شما که توی اسپانیایی بگو ببینم صحنه های گاو بازی خشونت نداره ؟ من منکر این نیستم که ما اول عصبی میشیم و خدایی ناکرده فحش میدیم بعد سوال میپرسیم .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
البته در امریکا تیر اندازی و ادم کشی روزانه خشونت تلقی نمیشود و جز بهترین خاطرات خوش زندگی هر انسانیست
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
خشونت گاو بازی!! چه ربطی به نزاع خیابانی داره، گاوبازی برای تفریحه، نزاع خیابانی برای سرگرمی تو خیابون دعوا نمیکنن بس که اعصاب نداریم( که البته حق هم داریم)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
خوش به حالت،چطوری رفتی اسپانیا؟
صابر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
داداش اسپانیا هواش چطوره؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
411
68
در هر صورت نباید قضاوت منفی خود را بیان میکرد و این نوعی تحقیره.شما زیادی خارجی پرستی با عرض معذرت.
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
با عرض معذرت: اما شما همین الان با گفتن این جمله نشان دادی که تحمل شنیدن واقعیت های ساده زندگی برات سخته، چرا نباید کسی نظرش را بگه؟؟
به نظر من علاوه بر مشخصه های گفته شده، برخی از ما دارای شخصیتی خود رائ و دل مرده نیز هستیم شاید هم قریب به اتفاق چنین باشیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
شما نمونه یک متوهم هستید که فکر می کنید ایرانی ها خیلی خاص و برتر هستند .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
25
188
آفرین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
هزار آفرین به این نگاه عقلانی و انسانی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
12
318
البته ايشان حق دارند. معماري تهران افتضاح بوده و شهر كاملا بي نظم است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
10
245
یکی از مشکلاتی که موجب خشمگین بودن مردم میشه تامین نبودن نیازهای اساسی زندگی فرد است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
اشتباه منفی دادم ببخشید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
131
53
وقتي اين نظر و ميذاريم كنار نظر گردشگرايي كه از كُلِ دنيا ميان بايت يه كم شك كنيم كه اين اقا ميخواد جو رواني ايجاد كنه. شمام بهتره خود زني نكني. تو همه جاي دنيا اين اتفاقها ميوفته. فوتبال انگليس و طرفدار هاش والا از ما وحشي ترن. شما گول اين اضحار نظرو نخور.
پاسخ ها
رها
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
ممكنه كه فوتبال انگليس خشن باشه، ولي آيا مردمش هم مثل ما عبوث اند؟ دعوا دارند؟ تو مترو و تاكسي و صف نانوايي و ....... دنبال بهانه واسه شاخ و شونه كشيدن هستند؟ شما چسبيدي به خشونت فوتبال انگليس و بقيه صفات خوبشون رو نمي بيني!! حالا بماند كه بقيه كشورها رو هم اصلا اشاره نكردي!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
انگلیس نیز مشکلات خودش را دارد حادثه ورزشگاه هیسل بلژیک را شاید دیگر کسی به یاد نیاورد .ولی انها نیز اوباشان خود را دارند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
14
198
من از تهران نسبت به شهر های دیگر بیشتر می ترسم! پرخاشگری! عدم وجود فضای سبز! بد بینی بین مردم! بی ادبی زیاد در میان رانندگان جلوی زن و بچه مردم! و و و! که حوصله نوشتنش رو ندارم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
اتفاقا فضای سبز تهران بیش از حد هستش و در این زمینه افراط شده...شما یه نگاهی به شهرهای نیویورک و لندن و ... بنداز این همه فضای سبز دارند نیویورک فقط یه پارک مرکزی بزگ و یه پارک کوچکتر هم نزدیک منهتن داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
ناشناس ۱۴:۲۰
برادر من یا خواهر محترم:
من کاری به نیو یورک و لندن ندارم که اونها ساختار تجاری خود را دارند.
حرف من نسبت به دیگر شهر های ایران است. قاجار تهران را به خاطر آب و هوای بسیار دلپذیر و دلنشین آن انتخاب کرد. حداقل تا سال ۶۷ کوه های تهران برف زده میشد. منظور زیبایی طبیعی است نه مصنوعی که نمونه آن افتضاحی به نام «چیتگر» است!!!!
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
ناشناس 12:20 متاسفانه درست میگی، نظر ناشناس 12:15 هم بخشی از این دلایل است
ناشناس
Australia
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
206
49
اﻳﻦ ﺑﺎﺯﻳﻜﻦ ﻛﺮه اﻱ ﺧﻴﻠﻲ ﺑﻲ ﺧﻮﺩ ﻛﺮﺩﻩ ﭼﻨﻴﻦ ﺣﺮﻓﻬﺎﻱ ﺯﺩﻩ ﺷﻤﺎ ﻫﻢ ﺑﺨﺸﻲ اﺯ ﻧﻆﺮﺗﻮﻥ اﺷﺘﺒﺎﻩ ﻫﺴﺖ ﻫﺮ ﻛﺸﻮر و ﻫﺮ ﺷﻬﺮﻱ ﻧﻮﻉ ﻣﻌﻤﺎﺭﻳﺶ ﻓﺮﻕ ﺩاﺭه ﺑﺎ ﺑﻘﻴﻪ ﺷﻬﺮﻫﺎﻱ ﺩﻧﻴﺎ و ﻗﺮاﺭ ﻧﻴﺴﺖ ﻫﻤﻪ ﺩﻧﻴﺎ ﻳﻚ ﺷﻜﻞ ﺑﺎﺷﻪ و ﻫﻤﻪ اﺯ ﻫﻢ ﺗﻘﻠﻴﺪ ﻛﻨﻦ ﺿﻤﻦ اﻳﻦ ﻛﻪ ﭼﻪ ﻧﻤﺎﻱ ﺑﻴﺮﻭﻧﻲ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻧﻬﺎﻱ اﻳﺮاﻥ و ﭼﻪ ﻓﻀﺎﻱ ﺩاﺧﻠﻴﺸﻮﻥ ﻭاﻗﻌا ﺯﻳﺒﺎﺳﺖ و ﻣﻦ ﺧﻮﺩﻡ ﻓﻌﻼ ﺧﺎﺭﺝ ﻛﺸﻮﺭﻡ و ﻣﻲ ﺑﻴﻨﻢ ﻛﻪ ﺁﭘﺎﺭﺗﻤﺎﻧﻬﺎ ﺧﻴﻠﻲ ﭘﺮ ﻭاﺣﺪ و ﺩﻟﮕﻴﺮ ﻫﺴﺖ اﻳﻦ ﺷﺨﺺ ﻭﻗﺘﻲ ﺑﺎ ﻣﺮﺩﻡ اﻳﺮاﻥ اﺯ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﻣﻌﺎﺷﺮﺗﻲ ﻧﺪاﺷﺘﻪ ﭼﻂﻮﺭ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺵ اﺟﺎﺯﻩ ﻣﻲ ﺩﻩ ﻳﻚ ﻣﺸﺖ ﻣﺰﺧﺮﻑ ﺑﮕﻪ و اﺯ ﻧﻆﺮ ﺳﺮ و ﺻﺪا ﻫﻢ ﻛﺭﻩ اﻱ ﻫﺎ و ﮊاﭘﻨﻴﻬﺎ ﺑﺎ اﻭﻥ ﻃﺒﻠﻬﺎﺷﻮﻥ اﺯ ﻫﻤﻪ ﺑﺪ ﺗﺮﻥ اﺯ ﺑﺲ ﻣﺎ ﻣﺮﺩﻡ ﭼﻴﺰﻱ ﻧﮕﻔﺘﻴﻢ و ﻧﺠﺎﺑﺖ ﻧﺸﻮﻥ ﺩاﺩﻳﻢ ﻫﺮ ﻛﺲ و ﻧﺎ ﻛﺴﻲ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺵ اﺟﺎﺯﻩ ﻣﻲ ﺩﻩ ﮔﻨﺪﻩ ﺗﺮ اﺯ ﺩﻫﻨﺶ ﺣﺮﻑ ﺑﺰﻧﻪ ﺑﻪ ﻧﻆﺮ ﻣﻦ ﻫﺮ ﻭﻗﺖ اﻳﻦ ﺷﺨﺺ ﭘﺎ ﺑﻪ ﺗﻮﭖ ﺷﺪ ﻣﺮﺩﻡ اﻭﻧﻮ ﻫﻮ ﻛﻨﻦ ﺗﺎ ﺣﺴﺎﺏ ﻛﺎﺭ ﺩﺳﺘﺶ ﺑﻴﺎﺩ
پاسخ ها
دهه شصتی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
از طرز حرف زدنت معلومه که این کره ایی مارو بهتر از ما شناخته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
شما الان خارج کشوری ؟ دقیقا کدوم کشوری که اینطور فکر می کنی ؟ احتمالا یمن یا سوریه نیستی ؟!
رها
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
وقتي امثال شما اينطور صحبت ميكنيد، انتظار داري بقيه مردم دنيا از ما گل و بلبل بگند؟؟؟ اگه كشور درست و حسابي رفته باشي اينطور حرف نمي زني!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
5
118
من خودم دیشب توی ماشین خیلی بدتر از این آقا داشتم در مورد این مسائل حرف میزدم! بس که آدم توی هر کوچه باید به یک شکل از دست این مردم سورپرایز بشه!
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
5
57
یکم دیگه شلوغ کنه به کیم جونگ اون میگیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
119
17
چرت نوشتيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
خیر. مغز شما چرت تحلیل کرده و نتیجه چرت گرفته.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
10
63
اولا واژه ها می بایست بر اساس فرهنگ و ادبیات کشور متبوع گوینده سنجیده بشه! دوم اینکه عادت نکنیم هر چیزی رو بزرگش کنیم و به خودمون بخریم چون نشونه عجز و ضعفه. سوم اینکه باید یاد بگیریم دیگران ممکنه نظری مخالف نظر ما داشته باشند و این هنوز در ایران جا نیفتاده!
ناشناس
-
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
71
14
خود شمایی که این تحلیل رو کردید چه جور آدمی هستی.چرا مططق میگید .دنبال سوژه ای هستید که سیاه نمایی رو نشون میده
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
14
77
کی گفته ما عصبانی هستیم؟
کی گفته ما ناراحتیم؟
هرکی همچی حرفی زده ، چنان بزنمش که از حرف خودش پشیمان بشه!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
10
109
چرا انتظار داریم همه از ما تعریف و تمجید کنند. اتفاقا کاملا درست گفته. بدون هیچ توهینی. خودمون رو که نمیتونیم گول بزنیم. ناامن بودن فقط در صورتیست که جنگ داخلی ایجاد شود؟!!!! کدام یک از شما جرات دارد ناموس خود را هشت یا نه شب تنها بفرستد جایی؟!!!!!!
پاسخ ها
دهه شصتی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
اشتبه منفی دادم ببخشید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
9
85
فقط بگم این بازیکن کره ای ما رو از خودمان بهتر میشناسه.ما با کره جنوبی ایران خودرو وشرکت پارس رو بنیان گذاشتیم و کره ای ها هیوندای و سامسونگ رو.اما حالا اونا کجا ما کجا.پس اونا شناخت کافی از ما دارند و موفق تر از ما.واقعا نزاع خیابانی بیداد میکنه در ایران به نکته خوبی دوست خوبمون اشاره کرد.
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
5
74
خدا پدرشو بیامرزه که از مترو تهران چیزی نگفته مخصوصن خط 1 ایستگاه دروازه دولت ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
مگه اونجا چه خبره ؟!
هومن
Australia
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
99
13
این دوست کره ایی واسه اینکه اروم باشن یک پرس چلو سگ رو با حرص و ولع میل کنند. مگه نه اینکه سگ دوست دارند....
روح الله
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
74
12
نميدونم چه سري كه شماها همش بايد گناه خارجي ها رو بشوريد،اون از نوبخت كه صدر اعظم المان رو با اشتباه ترجمه پاك كرد اين هم از شما،كلا خارجي شيفته پنداري داريد احتمالا،
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
3
51
کاش یکی به این کره ای می گفت مردم تهران هم از اوصافی که به رفتار و طرز زندگیشان به درستی نسبت داده در رنجند ولی تمام بحث بر سر آن جمله طلایی و اصلی است گفت " نمی دانم چه ایده ای پشت آن است" اگر در ایران زندگی می کرد و کمی هم فرصت پرداختن به چرایی سبک زندگی که مردم به اجبار در آن گیر افتاده اند می یافت احتمالا سوالش را اینطور می پرسید " نمی دانم چرا چنین چیزی را به خود تحمیل می کنند چه اجباری پشت آن است؟"
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
41
11
همه ی شهرها اینجور نیست. شهرهای بزرگ و آلوده مثل تهران و اصفهان اینطوره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
1
69
جالب داستان اینه که عده ای از هموطنان همیشه در صحنه تو صفحه اجتماعی این بازیکن انواع فحشهای زشت و رکیک نوشته اند و خواستار معذرت خواهی او شده اند که بپذیرد ما مودب! راحت! و متبسم هستیم!
شهبازی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
37
19
یه سر به همسایه شمالیتون بزنید، بعد متوجه میشید که نامهربان و ناراحت کجاست. مردم ما اگر مشکل اقتصادی نداشته باشند اتفاقا اگر نگوییم بهترین بلکه از بهترینهای عالمند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
6
47
بنده صددرصد با نویسنده موافق ، چون حقیقت همیشه تلخ است .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
3
86
شخصا در ماه مبارک رمضان برخورد زشت و زننده مغازه داری رو در قلب بازار بزرگ تهران دیدم که نه بلد بود انگلیسی صحبت کنه و نه حتی شنیده بود که در خارج از ایران خصوصا در اروپا توت فرنگی و سایر میوه ها رو هم جدا می کنند و هم در اندازه های کم مثل 100 و 200 گرم خریداری می کنند و هر کسی هر اندازه دلش بخواد خرید می کنه. این مغازه دار که متاسفانه جوان هم بود طوری پلاستیک میوه رو از دست این زوج جوان اروپایی کشید که بنده خداها مثل خود توت فرنگی ها سرخ شدند. بهش اعتراض کردم که تو که حرف این ها رو متوجه نمی شی برای چی اینطوری برخورد می کنی؟ گفت برای چی جدا می کنند؟ درهمه! بهش گفتم کجای مغازه ات این رو نوشته ای؟ فوقش 200 گرم از میوه هات رو جدا می کنه! خلاصه آخرش اون بنده خدا دو تا 200 گرم میوه می خواست که مغازه دار کمتر از نیم کیلو بهشون نداد ولی اجازه ندادم اونها حساب کنند و بعد از کلی توضیح و معذرت خواهی میوه ها رو به عنوان هدیه بهشون دادم و خواهش کردم که این برخورد بد رو از خاطره سفرشون به ایران پاک کنند.
پاسخ ها
شهبازی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
بنده به عنوان یک ایرانی از شما تشکر میکنم. ممنون از آبروداری شما
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
درود بر شما
محمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
اگه حقیقت داشته باشه که آبرومون رفته ...
باز دم شما گرم ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
میوه فروشها رو که نگو!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
51
25
مگه تو کره همه خونه ها ویلاییه؟....تعبیر ناراحت و ترسناک بودن هم میتونه یه نیشی درونش نهفته باشه چون بارها به ایران باختن و نتونستن تلافی کنن و میخواد اینجوری به نوعی تلافی کنه....مگه اونا بعد از پایان بازی تو سئول نریختن و بچه هارو تو زمین نزدن....مگه سالهای سال نیست که با ژاپن همیشه دعوا دارن و طاقت باختن رو ندارن.....چون دچار خودبزرگ بینی کاذب شدن...مسایل از این دست زیاده....تهران مگه زیبایی نداره....چرا فقط با دید منفی حرف زده....اصلا کسیکه به قول خودش فقط داخل اتوبوس بوده و رفته هتل یا استادیوم چجوری اینهمه مسایل منفی رو دیده....اینا فقط با باختهای زیادی که در این چند سال دادن، فقط احساس تحقیر میکنن و میخوان به نوعی با این حرفا حریفو تحقیر کنن....کدوم تیم یا آدم نرمال قبل از بازی اون هم در کره، دستهاشو مشت میکنه به نشانه تحریک ایرانیا یا انتقام.....آیا اونا خیلی متمدن هستن مثلا....در هر صورت روز بازی یه بار دیگه با چشمان اشکبار از باخت زمینو ترک میکنن تا هم بازیکنا و هم مربیه بی ادبشون ادب بشن....عصرایران جو لطفا چاپ کن خسته شدم از بس نوشتم....عزیزیییییی
پاسخ ها
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
کاملا" حق با شماست دوست عزیز...خوب و بد همه جا هست و نباید کلی در باره یک کشور نظرات منفی گفته بشه این بدگویی در باره ایرانیها حتی اگه واقعیت هم میداشت نشانه عقده و تفکرات منفی گوینده هست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
8
62
تهران و تهرانیا از دید من هم یه قوم عصبی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
محض اطلاعتون تهرانیها از یک قوم نیستند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
شهر های دیگر هم کمتر نیست خصوصا غرب کشور!
یه ایرانی اصیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
2
48
حق با ایشونه هر کی خارج از کشور رفته باشه میبینه هم معماری شعرها قشنگه و هم چهره ها خندان و سرحال بخصوص روز شنبه و یکشنبه که تعطیلن در صورتیکه پنجشنبه جمعه ما هیچ فرقی با روزهای عادی نداره حتی بدتر و کسل کننده تره ادم میخواد زودی بگذره تا کی شنبه بشه بره سرکار.
نسیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
66
9
این متن جزخودباختگی فرهنگی هیچ چیزی ثابت نمیکنه!شما وبقیه هموطنان عزیزمون بانظراین کره ای موافقید؟احسنت وقتی خودمون اینو بگیم ازیه خارجی چه انتظاری هست؟پس چرابازیکنای آمریکایی یاگردشگرای اروپایی ازتهران همچین تعاریفی نداشتن چرامردم ایران مهمان نواز ومهربان دونستن چراشهرتهران زیباوپیشرفته دیدن!ماانقدربدبختیم که توهین آشکاریک کره ای بی فرهنگ برامون ملاک شده!همین کره ای توسئول وکره چی میبینه؟اگه چندتاازفیلماشون ببینیدخودشون نشون دادن چه مردم بی فرهنگ وخشنی هستن ظاهراکشورشون پیشرفت کرده امادریغ ازکمی فرهنگ به تظاهرشون توجه نکنین که دوتاآشغال حمع میکنن ومدام درحال تعظیمن بازیکنی که ازکشوری اومده که هنوزتوقرن ۲۱اکثریت بت میپرستن اجازه صحبت درموردایران وایرانی نداره این آدم فقط میخواد جوسازی کنه چون نگران بازی هستن خواهشاخودمون جو الکی ندیم
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
فکرکنم جز تیتر بقیه رو اصلا نخوندی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
5
22
بنظر من اصلا به ادبیاتت نمیاد شما خارج از ایران زندگی کرده یا بکنی ..شاید منظورت از خارج ... خارج از تهرانه ... اینکه تعدادی از مردم عصبی و بد دهنند شکی نیست


ناشناس


Australia


۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
در جواب:
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
3
55
نارنجک میندازیم تو ورزشگاه به داور فحاشی میکنیم کلمات رکیک استفاده میکنیم خوب ناراحتیم دیگه.
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
19
19
من یه سوال از دوستانی که گفتند ایشون توهین نکرده دارم البته من قسمت توصیف شهر رو توهین نمیدونم ولی توصیف مردم کشورمون رو توهین میدونم اگر همین حرف رو یه بازیکن عربی میزد همین دوستان نمیگفتن عربها به ما توهین کردن؟ قطعا همین دوستان که میگن این کره ای توهین نکرده اون موقع هرچی میتونستن به بازیکن عربی میگفتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
قیاسی بسیار اشتباه! تاریخ گواهی میدهد!
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
5
43
واقعا این راست گفته من خودم یک شهرستانی ام یک بار رفتم تهران باور کنید اصلا حوصله اینکه یک ادرس خیابان را بهم بدهند نداشتند خیلی ایرانی ها الی الخصوص تهرانی ها کم حوصله و عصبی اند . . .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
من تهرانی نیستم ولی نمیتونم قبول کنم در تهران حوصله آدرس دادن ندارن. نظر منصفانه ای نیست. برعکس هر جا و هر زمان آدرس پرسیدم با وسواس و دقت بم آدرس دادن. من از همه اونا که اینجور خب با من رفتار کردن همیشه ممنونم
ناشناس
-
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
8
11
نظر شخص هر فردی برای خودش قابل قبوله ، قبل از بررسی نظرهای موافق و مخالف و وقت گذاشتن برای آن ، ابتدا شخصیت اظهار نظر کننده باید مشخص بشه که آیا ارزشی برای گفته هایش باید قائل شد یا نه؟!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
1
22
مشک آنست که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید.ما همه میدونیم توی چه جامعه ای با چه فرهنگ و معماری داغونی زندگی میکنیم حالا هرچی بگیم ما خوبیم چه چیزی رو عوض میکنه.کافیه فقط برید به یکی از کشورهای اطراف فضای اونجا اخلاق شما رو تغییر میده.این رو میگن غلبه فرهنگ.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
1
25
واقعا مردم ایران عصبی هستند توی رانندگی دقت کردین اگه بخواهید مقررات رانندگی را به درستی اجرا کنید باید هزار تا فحش و ناسزا بشنوید
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
2
24
خدا پدر مادرشو بیامرزه.رحمت به شیری که خوره یعنی بخدا قسم حقیقتو گفته.
ناشناس
United States
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
1
27
10 دقیقه تو یکی از میدونهای تهران قدم بزنید تو اون مدت کم 300 تا فحش رکیک میشنوید کهمردم به هم میزنند . خود بنده خدا این بابا هم حق داره دروغ نمیگه
به والله میدونم شرایط زندگیمون سخته
به والله میدونم اوضاع اعصابمون خرابه
اما خداییش کی مهربان بودن هم پول میخواد؟
یعنی خیلی سخته که یک لبخند حتی بیخودی هم که باشه بزنیم ؟
منم دلم از خیلی درد ها و مصیبت ها تو جامعه خونه اما یک جمله ای از مورگان فریمن همیشه تو ذهنمه
مردم همیشه دنبال معجزن تا به خواسته هاشون برسند اما فراموش میکنند که خودشون معجزن
تصور کن بچه ای رو که علی رغم الوده بودن اطرافش به تحصیل خودش و پیشرفت بی وقفه ادامه میده
مادری که روزی دو شیفت کار میکنه باز هم میتونه زمانش رو طوری ترتیب بده که بچه هاش رو به پارک ببره
فردی رو میبینی که خودروی لوکسی داره ولی از ماشین خودش پیاده میشه تا خودروی خاموش شده یه بنده خدای دیگه رو هل بده تا روشن بشه
اینها معجزست . شما هم میتونید معجزه کنید اگر همه با هم مهربان باشید
رامین
Korea, Republic of
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
21
14
به نظر من این توهین مسفقیم محسوب میشه. من خودم جند سال هسا که در کره زندگی می کنم و رفتار مردمشون رو دیدم خیلی بدتر از ما هستن و اخمو تر و بی ادب تر. یه کم باید به خودمون بیایم و واقعیات رو ببینیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
اون در مورد کره حرف نزده! در مورد ما گفته که درست گفته.
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
25
3
عصر ايران بارها نظرات گردشگران خارجي كه مردم ايران را مهربان و مهماندوست معرفي مي كند منتشر كرده اي. نميدونم چرا آنموقع قلم تحليلي شما خشك مي شود. يعني همه اونها توهم زدن. اصولا استاد سياه نگاري هستي.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
22
2
چرا جو میدین تو خود کره سول هم خونه هایی با این مشخصات زیاده ژنو . برن..زوریخ ..امارات ..پکن...روسیه...ایتالیا.حتی المان کشورهای مشترک المنافه داستان از این قرار است حالا ما شدیم شهر و کشور بده .......
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
9
لازم نیست تو شهر بگردیم،همین کامنتا رو بخونیم کافیه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
3
16
اون گفته نامهربان و مردم سرزمین پارس اثباتش کردن
هادی رفیعی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
2
24
من به تازگی کره جنوبی بودم. واقعا این بازیکن درست میگه. اضطراب در ایران موج میزنه. جوانان کره جنوبی از نظر آرامش و ادب قابل قیاس با ایرانی ها نیستند. خدا آیندمونو بخیر کنه. توروخدا سطح مطالعه مونو بیشتر کنیم. ما نیاز به آگاهی بیشتری داریم
عموعبداله
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
12
6
نویسنده محترم! یعنی اگر خودت یک خانه ویلایی داشته باشی و امنیت کامل هم از نظر عدم وقوع دزدی برقرار باشد، باز هم حریم خانه ات، چهار تا شاخه شمشاد است؟؟ مشکلی نداری کسی به درون حیاط خانه ات نگاه کند؟
ناشناس
Australia
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
26
12
ﺷﻤﺎ ﺟﻮاﺏ ﻣﻨﻮ ﺩاﺩﻱ ﻣﻨﻢ ﺟﻮاﺏ ﺷﻤﺎ ﺭﻭ ﻣﻴﺪﻡ ﺣﺘﻤﺎ اﺯ ﺷﻜﻞ ﭘﺮﭼﻢ ﻓﻬﻤﻴﺪﻱ ﻣﻦ اﺳﺘﺮاﻟﻴﺎ ﻫﺴﺘﻢ و ﺳﺎﻟﻬﺎﺳﺖ ﻛﻪ اﻳﻨﺠﺎﻡ ﻭﺑﺮ ﻋﻜﺲ ﻣﺘﻠﻚ ﺷﻤﺎ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺷﺪ ﺧﺎﺭﺝ اﻳﺮاﻥ ﻫﺴﺘﻢ ﻧﻪ ﺧﺎﺭﺝ ﺗﻬﺮاﻥ ﻛﻪ اﻟﺒﺘﻪ اﺻﻼ اﻓﺘﺨﺎﺭﻱ ﻧﺪاﺭﻩ ﻛﻪ اﻳﻨﺠﺎﻡ و ﺑﺮاﻱ ﻳﻚ ﺳﺮﻱ ﻣﺴﺎﻋﻞ ﺧﺎﻧﻮاﺩﮔﻲ اﻳﻨﺠﺎﻡ و ﺑﻪ اﻳﺮاﻥ ﺑﺮ ﺧﻮاﻫﻢ ﮔﺸﺖ ﻭﻟﻲ ﻃﺮﺯ ﺗﻔﻜﺮ ﺷﻤﺎ و اﻣﺜﺎﻝ ﺷﻤﺎ ﻭاﻗﻌﺎ ﺑﺎﻋﺚ ﺗﺎﺛﻔﻪ ﻳﻌﻨﻲ ﺷﻤﺎ ﻓﻜﺮ ﻣﻲ ﻛﻨﻲ ﺗﻮ ﺧﺎﺭﺝ اﻳﺮاﻥ اﻧﺴﺎﻥ ﺑﻲ اﺩﺏ و ﻋﺼﺒﻲ و ﺑﺪ ﺩﻫﻦ و ﺩﻋﻮا و ﺧﺸﻮﻧﺖ ﻧﻴﺴﺖ ﻭاﻗﻌﺎ ﻧﺸﻮﻥ ﻣﻴﺪﻩ ﺷﻤﺎ ﻓﺮﺩ ﺧﺎﻣﻲ ﻫﺴﺘﻲ و ﺷﻤﺎ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺗﻬﺮاﻧﻮ ﻧﺪﻳﺪﻱ ﻧﻪ ﻣﻦ و ﺩﻭﺳﺖ ﺩﻳﮕﻪ اﻱ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﻦ ﻳﺎ ﺳﻮﺭﻳﻪ ﻫﺴﺘﻢ ﻳﺎ ﻋﺮاق ﻧﻪ ﻋﺰﻳﺰ ﺟﻮﻥ ﻣﻦ اﺳﺘﺮاﻟﻴﺎﻡ و ﺩﻭﺳﺖ ﺩﻳﮕﻪ اﻱ ﻫﻢ اﺯ اﺗﻔﺎﻓﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺑﺎﺯاﺭ اﻓﺘﺎﺩﻩ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻳﻌﻨﻲ ﺷﻤﺎ ﻧﻤﻲ ﺩﻭﻧﻲ ﺑﻌﻀﻲ ﻛﺸﻮﺭﻫﺎ ﻣﻴﺸﻪ ﻣﻴﻮﻩ ﺭﻭ ﺳﻮا ﻛﺮد و ﺑﻌﻀﻲ ﻛﺸﻮﺭﻫﺎ ﻧﻤﻴﺸﻪ و اﻳﻦ ﻣﺨﺘص اﻳﺮاﻥ ﻫﻢ ﻧﻴﺴﺖ و ﺩﻭﺳﺖ ﺩﻳﮕﻪ اﻱ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻣﺘﺮﻭ ﺩﺭﻭاﺯﻩ ﺩﻭﻟت ﺭﻭ ﺧﻮﺏ اﻳﻦ ﻛﺮﻩ اﻱ ﻧﺪﻳﺪﻩ ﺷﻤﺎ ﺑﺪﻭﻥ ﻣﺘﺮﻭ ﺗﻬﺮاﻥ ﺟﺰ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﻫﺎ و ﺗﻤﻴﺰ ﺗﺮﻳﻦ ﻫﺎﺳﺖ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﺣﺎﻻ اﮔﻪ ﺷﻠﻮﻏﻪ ﻭاﺳﻪ اﻳﻦ ﻛﻪ ﺟﻤﻌﻴﺖ ﺯﻳﺎﺩﻩ ﺑﺮﻭ ﺑﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﻛﺮﻩ اﻳﺖ ﻣﺘﺮﻭ ﺗﺠﺮﻳﺶ ﺭﻭ ﻧﺸﻮﻥ ﺑﺪﻩ ﺗﺎ ﭼﺸﻤﺎﺵ ﻋﻆﻤﺖ اﻭﻧﺠﺎ ﺭﻭ ﺑﺒﻴﻨﻪ ﻛﻪ ﭼﻪ ﺣﺠﻢ ﺧﺎﻙ ﺑﺮﺩاﺭﻱ ﺷﺪﻩ و ﭘﻨﺞ ﻃﺒﻘﻪ ﺯﻳﺮ ﺯﻣﻳﻦ ﻫﺴﺖ اﻧﺸﺎﻻ ﺑﻪ ﺯﻭﺩﻱ اﻳﺮاﻥ ﻃﻮﺭﻱ اﺯ ﻫﺮ ﻧﻆﺮ ﻗﻮﻱ ﺑﺸﻪ ﻛﻪ ﻫﺮ ﺁﺷﻐﺎﻝ ﻛﻠﻪاﻱ ﺟﺮاﺕ ﻧﺪﻩ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺵ ﺑﻪ اﻳﺮاﻥ ﺟﺴﺎﺭﺕ ﻛﻨﻪ ﺣﻴﻒ ﻛﻪ اﺳﺘﺮاﻟﻴﺎ ﻧﻴﺴﺘﻲ ﻛﻪ ﺑﺒﻴﻨﻲ اﻳﺴﺘﮕﺎﻫﻬﺎﻱ ﻗﻂﺎﺭﺵ ﭼﻘﺪﺭ ﻛﻬﻨﻪ و ﻛﺜﻴﻒ و ﭘﺮ اﺯ ﺯﺑﺎﻟﺴﺖ ﺁﻭاﺯ ﺩﻏﻞ اﺯ ﺩﻭﺭ ﺧﻮﺵ ﻋﺰﻳﺰ ﺟﻮﻥ و ﺑﺒﻴﻨﻲ ﻧﺎ اﻣﻨﻲ ﺩﺭ ﭼﻪ ﺣﺪﻱ ﻫﺴﺖ.اﻳﻨﺠﺎ اﭘﺎﺭﺗﻤﺎﻥ ﻣﻲ ﺳﺎﺭﻥ ﻫﺮ ﻃﺒﻘﻪ ﻣﻲ ﺑﻴﻨﻲ ﺩﻩ ﻭاﺣﺪ ﺩاﺭﻩ ﺑﺎ اﻳﻦ ﻫﻤﻪ ﺯﻣﻴﻦ و ﺟﻤﻌﻴﺖ ﻛﻢ اﻭﻥ ﻭﻗﺖ ﺗﻮ اﻳﺮاﻥ ﻣﺴﺎﺣﺖ ﻳﻚ ﭘﻨﺠﻢ اﻳﻨﺠﺎ و ﺟﻤﻌﻴﺖ ﭼﻬﺎﺭ ﺑﺮاﺑﺮ اﻳﻨﺠا و ﺧﻮﻧﻪ ﻫﺎ ﺗﻤﻴﺰ ﺗﺮ و ﻛﻢ ﻭاﺣﺪ ﺗﺮ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﺑﺨﺸﻲ اﺯ ﻣﺎ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﻏﺮ ﺯﺩﻥ ﻋﺎﺩﺕ ﺩاﺭﻳﻢ و ﺷﺪﻳﺪا ﺑﻴﮕﺎﻧﻪ ﭘﺮﺳﺘﻴﻢ و ﻣﺮﻍ ﻫﻤﺴﺎﻳﻪ ﺑﺮاﻣﻮﻥ ﻏﺎﺯ ﻫﺴﺖ اﻳﻨﻮ ﺑﻪ اﻳﺮاﻧﻴﻬﺎﻱ ﻃﺮﻓﺪاﺭ اﻳﻦ ﻣﺮﺩﻙ ﻛﺮه اﻱ ﻣﻲ ﮔﻢ.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
واقعا احسنت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
آلودگی هوا، وارونگی هوا، بوق های کر کننده، عدم رعایت حق عابر پیاده، تعداد زیاد کارتن خواب، متورسوارهایی که از پیاه رو عبور می کنند، تفاوت شدید طبقاتی، ارتفاع زیاد ساختمانها و برجها که احساس خفگی به انسان دست می دهند، حاشیه شهر با خانه های آجری تنگ، کوههای لخت و بی آب و علف در افق شهر و... بخشی از این موارد طبیعی و بخشی دیگر انسانی هستند. رویهمرفته معجون ناخوشایندی است که به مذاق افرادی که در آرامش و نظم زندگی کرده اند اصلا خوش نمی آید. توسعه بیش از حد تهران آنرا از یک محیط دلگشا و دل انگیز به جنگلی از آهن و آجر تبدیل کرده ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
3
16
ما معمولا طاقت شنیدن حرف حق رو نداریم ... و عادت نداریم حقیقت رو قبول کنیم
اون بنده خدا عین واقعیت رو گفته... بخصوص افرادی که میان ورزشگاه که دیگه واویلا البته میو نشون آدمای درست و درمون هم پیدا میشه ولی اکثریت...
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
2
17
او حقیقت را گفته خیال کرده مردم ایران را با مردم کره باید مقایسه کرد اگر در یک خیابان شما ادم شاد ببینید تعجب میکنید چند در صد مردم ایران طی روز لبخند میزنند؟؟؟
ناشناس
United Kingdom
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
4
18
ما ایرانی ها کلا خودبرتر بین هستیمو تحمل انتقاد هم نداریم
نیما
Canada
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
5
22
من کانادا زندگی می کنم منزل ما دیوار نداره،
بچه هم بودم منزل ما شهرک نفت اهواز بود فنس داشت و شمشاد دیوار نداشت.
ایران کشوری بسته است.
بازیکن کره ای درست گفته.
حسن رونالدو
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
8
به نظر من کره ای درست گفته ما مردمانی پرخاشگر زود رنج هستیم ودلخوشی ما هم شده فوتبال
ناشناس
Austria
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
1
23
بنده الان بیش از پانزده سالی است که خارج از کشور هستم و می توانم به جرات بنویسم که فضاهای قدیمی شهر عزیز قدیمی من یعنی تهران که شبهایی پرستاره ای رو از آن همیشه در خاطرم بوده و هست اکنون که سالهاست آنجا نیستم برایم کمی غریب مینماید مردم رفته رفته در آنجا غریبه تر از خود می شوند اما در این پانزده سال گرچه برخوردهای خیابانی هم یک چند دفعه ای دیده ام اما حس مهربانتری دارند تا مایی که فکر می کنیم خونگرم تر هستیم به راستی بر سر تهران زیبای قدیمی من چه آمده است ؟ و چرا ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
3
4
بحث ما این نیست که بازیکن کره درست گفته یا نه....بحث سرِ هدفش از بیان اوناس...ببینید من حدود ده سال توسیدنی زندگی کردم و الان میخام راجع به مردم اونجا و محیط شهریش با دو دید کاملا متفاوت صحبت کنم، ببینید هر کدوم چقدر دید آدمو عوض میکنه....دید خوب : شهری پیشرفته، مردمانی آرام، امیدبه زندگی بالا، دارای زیر ساختهای مدرن، درآمد کافی و غیره...حالا دید منفی : کشوری دورافتاده از بقیه کشورها خصوصن اروپا، بدون تاریخ، ترافیک وحشتناک خصوصن در ساعت اوج عصر، شهری نسبتاکثیف با مترویی کثیف تر، وجود انسانهای بومی یا همان بوشمنها که معمولا مست و لایعقل وارد اتوبوس شده و بطری به دست عربده میکشن، عدم امنیت خصوصا در مرکز شهر در مواجهه با افراد مست، تعطیلی زود هنگام مراکز خرید حدود ساعت ۶ عصر و غمناک بودن شهر بعد از آن، کینه استالیاییها از آمریکاییها به دلایلی که هیچوقت متوجه نشدم، پا برهنه راه رفتن خیلی از مردم و بدون جوراب در خیابانها و مترو و مراکز خرید در عین پولدار بودن ، به چشم خودم دیدم بچه هاشون کف اتوبوس سینه خیز و پا برهنه بازی میکردن و براشون کاملا عادی بودو خیلی مسایل دیگه...کسانی که در استرالیا زندگی کردن میتونن نظر منو تایید کنن....حالا قضاوت با خودتون....اگه این اتفاقا تو ایران بود نظرتون چی بود.....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
7
2
بله توهین کرد از همان لحظه ورود با مشتهای گره کرده و با ماسکهای مشکی که وارد ایران شدند! ما قبول داریم که کشورمان خیلی نقص داره و کمبود امکانات به لطف آقایان بیداد میکنه ولی اجازه نمیدیم هر بی سروپایی به کشور ما توهین کنه...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
8
2
کره جنوبی رو تو ازادی له میکنیم ، به یاد برد 6_2 ، من ملوان کشتیرانی هستم،کره جنوبی ، اروپا ،آمریکا ی جنوبی ،افریقا، تقریبا همه جا رفتم،
،هیچ جای دنیا ایران نمیشه،
جواب این مردک رو تو ازادی میدیم ،
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
1
من به تمام انسان ها هشدار می دهم. به اعمال خود امتیازی برابر تاثیر آن در محیط فراگیر خود را بدهید. آیا حاضرید نمره منفی شما چند هزار برابر شود؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
1
7
تهران افتضاحه،حتي بچه هاي شيشه شور پشت چراغ قرمز هم واسه پول برف پاك كن ماشينمو شكستن! بچه به اين سن زورگيري ميكنه! واي به حال بقيه! ميخواستم با ماشين از روش رد بشم يه لحظه كنترلمو از دست دادم! ممنون ميشم منتشر كنين
grubbs
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
4
ممنون از گزارش خوبتون و مهمتر از اون اینکه برخلاف خیلی از سایت ها نظرات مردم رو منتشر کردید
دکتر سازه
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
8
حرف حساب زده
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
5
3
واقعا متاسفم برای این پست و این نظرات!!!
واقعا اینکه آدم های ناراحتی هستیم توهین نیست؟
والا ما تو قزوین ،تو دور و برمون اونقدر شاد و سرزنده ایم که حد نداره با وجود کمر شکن بودن اقتصاد و مشکلاتی که بعضی مواقع آدم و دیوونه می کنه ... شاید بعضی مواقع افسردگی می گیریم
والا این قضاوت درست نیست این همه مثبت به کامنت های منفی ناامید کننده تر از "ناراحتی" هستش که خطابمون کرد
سجادی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
7
1
آخه اینا خودشون شادن؟یا همیشه میخندن؟
اینا بعد از هر شکست میرن تو رختکن گریه و زاری میکنن که
امپراطور ما لایق مرگیم امپراطور
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
9
2
نه
لبخند از صورت مردم تهران جدا نمیشه
تهران پر است ازفضای سبز
محیط ورزشگاه ها سالم و اخلاقی است....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
2
خرما نتوان خوردن ازین خار که کشتیم دیبا نتوان کردن ازین پشم که رشتیم
کر خواجه شفاعت نکند روز قیامت شاید که ز مشاطه نرنجیم که زشتیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
7
کاش کل ایران کیش بود! چه از لحاظ انضباط و فرهنگ شهری چه معماری
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
3
4
هرچند رفتار ما توی ورزشگاه ها مناسب نیست و درباره بطری آب درست گفته ولی می دونید که ورزشگاه آزادی رو طوری طراحی کردن که چنان صدا درش بپیچه که لرزه به بدن تیم خارجی بندازه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
5
3
من منکر عصبی بودنمون و بعضی رفتار نادرستمون نیستم. ولی اینکه این بازیکن اجازه میده به خودش فقط با یه سفر کوتاه مردم یه کشور رو یا شهر رو قضاوت کنه توهین آمیزه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
7
اینکه گفته مردم تهران ناراحتن شامل بعضی از مردم میشه، بهرحال من هموطنانم رو میشناسم، هروقت به تهران میرم نمونه ای از بداخلاقی تهرانی ها با خودم و خودشان رو میبینم. بنظرم همه ی این بداخلاقی ها ناشی از وضعیت نامناسب اقتصادیه
بیتا از اسیاایران تهران
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
5
2
خداییش اگر من دختر تو خیابون لبخند زنان راه برم یا حتی بخندم، خود شما اقایون و‌خانمها نمیگید چه دختر جلف و سبکیه؟ دختره انگار کم داره؟!

فرهنگ هر کشوری خاص همون کشوره
نکنه انتظار دارید ما هم مثل خانمهای اونا هرهر تو خیابونها بی مزه بی مزه بخنذیم و با کل احدالناس در سلام علیک باشیم یا همش ادا دربیاریم.

یه جاهایی حرفاش واقعیته اما یجاهاییش فرهنگ ما مثل اونها نیست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
4
صد البت كه غلط كرده كه جمع بسته. در ثاني بي راخ هم نگفته اگر عادل باشيم وت عصبي نباشيم.
شیما
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
4
1
سلام.انقدر خواهشن ساده نباشین.اینا همش جو روانی علیه بچه ها و تیم ایرانه .این بازیکن یا هر تیم دیگه اومدن یه بازی اینجا بکنن.همین.و به این بازیکن ربطی نداره مردم یا مملکت ما چطوریه.این اقا پسر فقط منفی مملکت ما رو دیده.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
8
نا امنی که درست همین امشب دزد پرید تو ساختمون ما شانس اوردیم در ورودی قفل بود وگرنه معلوم نبود چی می برد پس مجبوریم دیوار بلند و نرده بکشیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
0
8
من مالزی بودم بندرت کسی رودیدم که بهم لبخندنزنه ولی ما دقیقا برعکسیم
ناشناس
Germany
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
0
9
کلا نظرم اینه
شهری که دزدانش کم شود دیوار هایش کوتاه می شود
فضاهای بسته .مردم نامهربان و ....
ناشناس
Australia
۰۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
1
9
من مدت کمی در سیدنی و پرث استرالیا زندگی کردم.و دقیقا تاثیر معماری شهری و میزان جمعیت بر روان واعصاب خودم را نسبت به تهران حس میکنم.فوتبالیست کره ای کاملا درست گفته.نباید توهین تلقی کرد بلکه نظر شخصی خودش را گفته.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
8
3
یک بازیکن کره ای یه چرتی گفته چقدر کامنت گذاشتن حالا یارو فکر میکنه عجب شخصیت مهمیه . بی اعتنایی به این نوع اظهارات بهترین جوابه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
1
4
با تشکر از تحلیل سایت ولی یه ضرب المثل ایرانی میگه حرف حق تلخه آره عزیزان حرف درست اگه از دشمن هم باشد باید شنید این بنده خدا حریف ما است دشمن ما که نیست همین موضوع ساده را درک کنیم مسئله قابل حل میشه آره عزیزان نباید خودمون رو گول بزنینم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
0
7
همه حرفهای بازیکن کره ای را قبول دارم. به جای جبهه گیری الکی بهتره کمی فکر کنیم. تقریبا همه ایرانی ها اخمو هستند. ...
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
0
9
بنده خدا راست میگه مگه تهران امنه . من به این گندگی رو چون نااشنا بودم می خواستن لخت کنن .فقط ادم زرنگ تر از خودشون ندیده بودن . روز روشن بدون نقاب سرقت می کنن . بعد شما به یه بازیکن گیربده .ایرادهای خودتون رو برطرف کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
1
6
حرف حق تلخه دیگه
ناشناس
-
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
12
2
انشاالله فردا با یاحسین یاحسین به جنگ کره ایها می رویم و ثابت میکنیم که مردمی شاد و متحد هستیم و در برابر هر اجنبی که بخواد به طریقی بهمون ضربه بزنه اورا ضربه فنی میکنیم . و ثابت میکنیم مسلمان و شیعه هستیم. یا علی مدد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
1
8
به نظرم آدم جسور و صادقی بوده که این گونه بی رودرواسی تهران و مردمش را قضاوت کرده است. در واقع نظر و برداشت خودش را گفته. همان قضاوت هایی که خودمان به کرات از خودمان داریم. چه خوب است این گونه قضاوت های صریح و روشن در مورد خودمان از زبان دیگران هم بشنویم. البته شاید این نوع نگاه ایشان از تهران و مردمش ریشه در باختهای قبلی آنها از تیم ما و جو ورزشگاه آزادی داشته باشه. باید هم بترسند. ترس از باخت سنگین دارند. اگرچه ممکن است بازنده هم نباشند. خیلی سخت نگیرید یک جوان کمتر از 30 سال نظر خودش را گفته. البته این را هم در نظر بگیرید که مملکت ما بیش از 3 دهه است که مورد هجمه رسانه های غربی و بعضاً برخی از کشورهای عربی است. به هر حال این گونه تبلیغات جهانی تأثیرگذار است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
0
1
عصری مطلب منو که به شخص خودت گفته بودم رو بنویس
ویژه خواری بازی در نیار لطفا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
0
7
من با عقيده ايشان موافقم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
4
2
به قول برانکو، اون فقط یه بازیکن غیر تحصیل کرده و عادیه زیاد جدی نگیرینش....همین بازیکن در آلمان بازی میکنه و بارها نژاد پرستی و نئو نازیسم رو دیده ولی چون اونارو پیشرفته تر میبینه جرات زدن چنین حرفاییو نداره.. با همت خودشون و حمایت آمریکا پیشرفت کردن ....حالا درسته که بازیکنای اون زمان ما هم وضعیت اسفناک اونارومثل این کره ای بیان میکردن؟....تعبیر کشور کره در جهان مثل آدمای تازه به دوران رسیدس....جوگیر و بعضا بی ادب..وگرنه کشورهایی با سابقه مثل ژاپن هرگز چنین حرفای بی محتوا و مغرورانه نمیگن...در ضمن یکی به من بگه خونه های ما هر چی باشه از سوراخ موشهای اونا که دلباز تره....نبود زمین اونجا بیداد میکنه.... ده میلیون کره ای تو سئول مثه کرم تو هم میلولن...
حمید
-
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
0
4
یه عالمی گفته که پای ادعایتان را به اندازه گلیم دلیلتان باز کنید و پای آرمانتان را به اندازه گلیم روشتان.
دوستان عزیزی که ادعای اشتباه بودن نظر بازیکن کره ای را دارند،بگن که برای اثبات مهربان بودن و شاد بودن( عکس نظر بازیکن کره ای) چه دلایلی دارند.
همه چیز مشخصه ما ایرانیها نامهربان و ناراحت هستیم و حالا نه اینکه به صور ت مطلق بلکه بالای متوسط اجتماع ایرانی این مشکل رو دارند. به نظر شما در یک جامعه مهربان و شاد این همه دزدی، قتل، تصادف، خودکشی، افسردگی،بازداشت و ... وجود دارد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
0
4
مرسي از ناشناس ٩:٣٨ معايب تهران را درست نوشته.حالا يك جوون بي تجربه كره اى نظرش را گفته درست يا غلط چرا به ما بر ميخورد؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
0
6
سلام، به نظر بنده سخنان این شخص اصلا توهین نیست و یه جورایی انتقاد هست، نباید با چنین سخنانی ناراحت بشیم بلکه سعی کنیم رفتار خودمون رو اصلاح کنیم. اما یکی دیگه از بازیکنان کره ای گفته بود که من از پرتاب بطری تو آزادی هراسی ندارم، درسته تو ایران گاهی این اتفاق میفته ولی یادمه تو آخرین بازی که برای جام جهانی قبلی تو کره برگزار شد و ایران یک صفر کره رو برد تماشاگران کره ای شدیدا بطری و اشیای مختلف رو پرت میکردند ، پس پرتاب بطری فقط تو ایران نیست.
مرآت
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
1
3
به نظر می رسد که این بازیکن با پیشداوری وارد ایران شده است . از نظر ژاپنیها که من دیدم خیلی هم خوششان آمده بود . نظر او تحت تأثیر همان تبلیغاتی است که ایران هراسی مینامیمش .
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
1
6
اینکه نظرش درست هست یا نه بماند. سخنان این بازیکن کره ای باید برای ما درس بزرگی باشد. دقت کنید در بیان همه جملات از لفظ من استفاده کرده است و کلی نگفتهف من فکر میکنم تهرانف فکر میکنم.... پس من هم فکر میکنم ایشان مختار است در مورد هر شهری انگونه که برداشت میکند نظر بدهد و مطئن باشید ماموریت من این نیست که نظر ایشان را تغییر دهم. پس نظرش بماند
بخشی از طنزها در فضای مجازی درباره خسارت شدید حمله دیشب ریزپرنده ها به اصفهان (عکس) فعال رسانه‌ای اصولگرا: طراحانِ بازگشتِ گشت ارشاد در شهرک‌های سازمانی زندگی می کنند! عضو دفتر رهبری: برخی مسئولان به دلیل اقدامات نامناسب در برخورد با بی حجابی تذکر گرفتند چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان شبکه اسرائیلی از زبان نتانیاهو: به دنبال جنگ با ایران نیستیم! / ماموریت‌های مهم‌تری در جبهه غزه و لبنان داریم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ ای ایران وارد نشده است پزشکان عوارض و اشتباهات دارویی را اطلاع دهند گوگل ۲۸ کارمند خود را پس از اعتراض به همکاری با دولت اسرائیل اخراج کرد وقوع زلزله در سبزوار کوچک‌ترین بمب‌افکن دنیا مقام ارشد نظامی: حادثه اصفهان هیچ خسارتی نداشته است یارانه ۳۰۰ هزار تومانی فروردین واریز شد هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است بازگشت پرواز های فرودگاه‌ های کشور به حالت عادی امروز با فردوسی:  چـو ایـران نباشد  تن  من مـبـاد
وبگردی