فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۰۴۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۲۲-۰۸-۱۳۹۵
کد ۵۰۴۹۳۵
انتشار: ۰۸:۲۶ - ۲۲-۰۸-۱۳۹۵

کمبود ویتامین D و افزایش خطر ابتلا به سرطان مثانه

عصر ایران
سطوح پایین ویتامین D در خون ممکن است از واکنش مناسب سلول های موجود در مثانه برای مقابله با سلول های غیر طبیعی جلوگیری کند.

بنابر نتایج پژوهشی جدید مشخص شده است که سطوح پایین ویتامین D ممکن است خطر ابتلا به سرطان مثانه را افزایش دهد. پنج مورد از هفت مطالعه ای که پژوهشگران مورد بررسی قرار دادند، سطوح پایین ویتامین D را با خطر بیشتر ابتلا به سرطان مثانه مرتبط دانسته اند.

کمبود ویتامین D و افزایش خطر ابتلا به سرطان مثانه

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "اوریدی هلث"، در آزمایش های صورت گرفته روی سلول های مثانه، پژوهشگران دریافتند که سلول ها در مواجهه با ویتامین D فعال شده و به آن واکنش نشان می دهند. این شرایط به نوبه خود می تواند یک واکنش ایمنی را تحریک کند.

به گفته رزماری بلاند، مولف ارشد مطالعه و استادیار افتخاری در دانشگاه وارویک در انگلیس، این یافته از آنجایی اهمیت دارد که سیستم ایمنی بدن انسان ممکن است با شناسایی و نابود کردن سلول های غیر طبیعی پیش از آن که موجب شکل گیری سرطان شوند، به پیشگیری از این بیماری کمک کند.

در شرایطی که آزمایش های بیشتری برای بررسی این ارتباط نیاز است، اما نتایج این مطالعه نشان می دهد که سطوح پایین ویتامین D در خون ممکن است از واکنش مناسب سلول های موجود در مثانه برای مقابله با سلول های غیر طبیعی جلوگیری کند.

به گفته بلاند، از آنجایی که ویتامین D ارزان و امن است، استفاده از پتانسیل آن در پیشگیری از سرطان جالب توجه بوده و می تواند به طور بالقوه روی زندگی بسیاری از مردم جهان تاثیرگذار باشد.

بدن در مواجهه با نور خوشید اقدام به تولید ویتامین D می کند. همچنین، از طریق مواد غذایی مانند ماهی های چرب و زرده تخم مرغ نیز می توان این ماده مغذی را دریافت کرد. مطالعات پیشین کمبود ویتامین D با بیماری قلبی، اختلال روانی، بیماری های خودایمنی و سرطان را پیوند داده بودند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
فیلم «مخمصه ۲» مایکل مان منتظر تصمیم دی‌کاپریو یسکو اتک تمام کربن؛ یکی از 125 دستگاه جهان (تصویری) جمجمه؛ تلاقی شگفت‌انگیز آب، نمک و کویر در طبس (+عکس) چارلز بوکوفسکی چگونه زیست/ چیزی را دوست بدار و بگذار همان تو را بکُشد! پیش بینی روند شاخص بورس و قیمت طلا در سایه تورم 83.9 ٪ حزب‌الله خطاب به مقامات لبنان: از ایران قدردانی کنید ایرانِ پساجنگ در گزارش گاردین/ صلح پرمخاطره، ابَرتورم و گسل‌های اجتماعی حق پخش ابزار انسداد فضای رسانه ای توسط صدا و سیما نیست مسافران آلمانی در کنار قاطرچی ایرانی در دوران قاجار (عکس) در جلسه دیشب کابینه امنیتی اسرائیل درباره جنگ با ایران و حزب الله چه گذشت؟ یک «باد کیهانی» از ۲۰ هزار سال قبل در حال وزیدن است! جریان سرمایه در بازار رمزارزها تغییر مسیر داد مترو و اتوبوس تا پایان دهه اول محرم رایگان شد سیل‌های ناگهانی در افغانستان/ حدود ۳۰۰ کشته و ۳۸۰ زخمی در ۱۰ هفته اخیر قیمت دلار امروز سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۵