۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۴
کد خبر ۵۳۰۱۹۰
تعداد نظرات: ۳۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۲ - ۲۹-۱۲-۱۳۹۵
کد ۵۳۰۱۹۰
انتشار: ۰۷:۴۲ - ۲۹-۱۲-۱۳۹۵

قیمت واقعی کلاه قرمزی چند است؟

به بهانه خبر نرسیدن به توافق برسر پخش

عصر ایران؛ علی مغانی- «فقط در صدا و سیمای ایران اتفاق می افتد»؛ این جمله می تواند تیتر گزارشی درباره ماجرای پخش سریال «کلاه قرمزی» در نوروز 96 باشد.

فقط در صدا و سیمای ایران است که تا چند ساعت به آغاز سال نو و وعده پخش برنامه هایی متفاوت تر از برنامه های بعضاً کم بیننده ای که در طول سال تولید می شود، هنوز معلوم نیست که کلاه قرمزی امسال در جدول پخش برنامه ها هست یا نه؟!

کلاه قرمزی، با فاصله ای آشکار نسبت به سایر برنامه های تولیدی سیما، محبوب ترین برنامه ای است که بدون دیش و ریسور و احیاناً پارازیت، می توان تماشا کرد.

به تعبیر فوتبالی، مجموعه کلاه قرمزی، «آقای گل» برنامه های تلویزیون است اما حالا در فاصله 24 ساعت به وعده پخش این مجموعه، هنوز مشخص نیست که امسال تلویزیون، با آقای گل محبوبش به استقبال تعطیلات می رود یا اینکه سر و ته قضیه را با تکرار برنامه های سال گذشته این مجموعه، هم می آورد.

ریشه اختلاف میان حمید مدرسی، تهیه کننده کلاه قرمزی و جعفری جلوه، مدیر شبکه 2 سیما در یک واژه تک سیلابی نهفته است؛ «پول».

ماجرا ساده است، مدرسی می گوید برای آگهی تبلیغاتی قبل، حین و بعد از برنامه کلاه قرمزی 25 میلیارد تومان آگهی گرفته شده و از آنجا که این مجموعه عایدی خوبی برای صدا و سیما داشته، وعده های مالی صدا و سیما باید قبل از پخش عملی شود.

در مقابل جعفری جلوه، درخواست های عوامل تولید کلاه قرمزی را «زیاده خواهی» خوانده و گفته نسبت به قسمت قبلی، قرارداد گران تری با تهیه کننده این مجموعه منعقد شده است. اما درباره ابهام در پخش مجموعه کلاه قرمزی، این موضوع از چند منظر قابل بررسی است.



قیمت واقعی کلاه قرمزی چند است؟
 
اول: به صرف خواندن یک نامه و یک مصاحبه نمی توان ارزیابی کرد تهیه کننده کلاه قرمزی درست می گوید یا مدیر شبکه دو، اما اینکه عوامل تولید کلاه قرمزی، خواهان دستمزد و درآمد بیشتری باشند، یک عرف مرسوم و یک اتفاق پذیرفته شده در عرصه رسانه است.

کلاه قرمزی، برخلاف اکثر مجموعه های دنباله دار تلویزیون، در این سال ها نه تنها کیفیت خود را حفظ کرد، بلکه تقریباً هر سال بهتر و بهتر شد و توانست در سال هایی که رقبای جدی برای صدا و سیما پیدا شده، یکی از معدود برنامه هایی باشد که همچنان طیف گسترده مخاطبانش را حفظ کرده است.

عوامل تولید کننده کلاه قرمزی، در واقع مزد «کیفیت» محصول فرهنگی یی را که تولید می کنند طلب می کنند.

وقتی فصل اول سریال «فرندز» ساخته شد، «مت له بلانک» که بازیگری گمنام بود بدون اینکه دستمزد خاصی بگیرد جلوی دوربین رفت اما به تدریج این سریال به حدی محبوب شد که له بلانک برای بازی در فصل دهم همین سریال، قرارداد یک میلیون دلاری بست. چرا باید انتظار داشته باشیم، ایرج طهماسب، حمید جبلی و همه آن هایی که در موفقیت کلاه قرمزی نقش داشته اند، همچنان همان پولی را بگیرند که سال ها پیش دریافت می کردند؟

دوم: اگر برنامه نود عادل فردوسی پور را مستثنی کنیم، صدا و سیما سابقه درخشانی در تعطیلی برنامه ها و قطع همکاری با برنامه سازانی دارد که تولیدات آن ها با اقبال عمومی مواجه شده است.

انگار حالا نوبت کلاه قرمزی رسیده که به فهرست طولانی برنامه هایی بپیوندد که عنصر «محبوبیت» به جای اینکه ماندگارشان کند، به آن ها لطمه زده است. عجیب است که با وجود تغییر در هرم مدیریتی صدا و سیما، از ضرغامی تا سرافراز و حالا علی عسگری، روند سابق و اسبق همچنان حفظ شده و این با اهداف رسانه ای که قرار است «مخاطب محور» باشد، منافات دارد.

سوم: همه ما صدها بار جمله «موفقیت اتفاقی نیست» را شنیده ایم. مصداق این جمله را می توان در کار ایرج طهماسب و حمید جبلی دید. عروسکی که در اوایل دهه هفتاد، بخشی از یک آیتم برنامه کودک به نام «صندوق پست» بود، می توانست مثل صدها عروسک دیگری که در برنامه های کودک متولد می شوند، خیلی زود راهی انبار عروسک ها شود اما تیم «طهماسب- جبلی» آنقدر کاربلد بودند که  کلاه قرمزی و بقیه عروسک های این مجموعه را به تدریج تبدیل به یک «برند» کنند.

 حالا کلاه قرمزی یک «برندِ بَرنده» است که در سینما چند بار امتحانش را پس داده و شاید اگر امروز شبکه تلویزیونی خصوصی داشتیم و صدا و سیما در فضایی غیرانحصاری، رقیب داشت، به سادگی نمی شد به صاحبان برند کلاه قرمزی برچسب «زیاده خواهی» زد.

واقعاً اگر عوامل تولید مجموعه کلاه قرمزی، به جز صدا و سیما، امکان نمایش محصول خود را در شبکه دیگری داشتند، آیا باز هم مدیران سیما، به این سادگی دست رد به سینه محبوب ترین برنامه تولیدی در ایران می زدند؟
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۱۵
غیر قابل انتشار: ۰
Davar
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
161
55
فوتباليستها هنرمندا و سياستمداراي ما با منابع دولتي و ملي رشد مي كند
و حتي حمايتها انحصار ي. نيز دريافت ميكنند و بعد در مقابل مردم قرار گرفته
و بر سر درهمي سرار خارج إز كشور در أورده و عمدتا پس إز مدتي دست إز پا دوار تَر
برميگردند
پاسخ ها
رضا
| Germany |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
شما اصلا مطلب بالا رو خوندید؟ حالا ربط موضوع متن با کامنت شما بماند. سالهاست صدا و سیما رویه ای را در سیاست گذاری های خودش بکار گرفته که غیر از ریزش مخاطب و ایجاد عدم اعتماد در جامعه سودی نداشته. سازمانی به این عریض و طویلی با این روش ها نه فقط از شبکه های ماهواری ای بلکه از چند وبلاگ ساده خبری هم عقب افتاده که مایه تاسفه.
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
تو چی می گی این وسط! مردم خارج هم نباید برن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
این چه حرفیه یعنی اگه الان به شما بودجه بدیم میتونید یک هنرمند یا ورزشکار برجسته بشید! ؟!؟!؟ ۸۰ میلیون نفر تو ایران زندگی میکنن پس به هرکی بودجه و منابع دولتی بدن باید الان ۸۰ میلیونمون نخبه میشدن لطفا فقط یکم عنایت بفرمایید فقط یکم قبل از ایراز نظرمون تفکر کنیم بد نیست در ضمن من هیچ برنامه ای دال بر دادن بودجه به شخصی برای ورزشکار یا هنرمند شدن ندیدم بلکه این عزیزان ابتدا خودشون رو ثابت میکنند بعد با هزار مشکل مزد زحمتشون رو میگیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
دوست عزیز اگر مثل خیلی از کشورهای دنیا، شبکه خصوصی وجود داشت قطعا با این حجم بینندهT صدا و سیما این بازی ها رو سر هنرمندان در نمیاورد. مشکل جای دیگری است. خودشون نمیخان شبکه خصوصی وجود داشته باشه. افغانستان هم داره!
در ضمن هر تصمیمی بدی و خوبیایی داره و ورزشکاران و هنرمندان و سیساستمدارانی که میرن خارج حتما اینجا چیزی اذیتشون کرده که رفتن
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
مگه چقد طول میکشه خوندن این مطلب ؟ چرا نخونده نظر میدی ؟!؟! چه ربطی داره آخه ؟
منصور
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
5
18
کلا این رسانه معلوم نیست با خودش چند چنده اوون از دور همی پوول برای کیمیا است و بس
میثم
United States of America
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
4
9
من هیچوقت نگاه نکردم . ولی اگه امسال پخش بشه حتما میبینم .
ناشناس
Germany
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
3
34
دو نكته لازم به ذكر است ، اول اينكه اين ماجرا را درباره مهران مديري و قهوه تلخ شاهد بوديم كه نتيجه اش جز رونق سينماي خانگي و افت مخاطبان صداوسيما چيز ديگري نبود ،

نكته دوم اما درباره خواستگاه كلاه قرمزي است ،
كلاه قرمزي محصول دوراني است كه نسل ما كارتون ، سريال و فيلم هاي به يادماندني از ان دوران به خاطر دارد ،
اگر آن رويه روه به رشد حفظ مي شد ، ما بعد از آرايشگاه زيبا ، پدرسالار ، همسران و خانه سبز ، شاهد ادامه آن روند بوديم ،
اما نمي دانم به چه دليل اين روند متوقف شد ،

به نظر مي رسد ، مهم ترين دليل اين افت ، فراموش شدن مهمترين رسالت رسانه در صداوسيماست ،
تلوزيون ابزاري براي سرگرمي است ،
و تلوزيون ما سرگرم كننده نيست و تبديل شده است به تريبون يك جريان سياسي كه در سالهاي گذشته ، با استفاده از رانت دولتي ، خود را به عرصه فرهنگ هم تحميل كرده است ،
مهمترين دليل عصبانيت از موفقيت هاي اصغر فرهادي همين رقابت ناسالم اما شكست خورده با او و همفكرانش است
ناشناس
Germany
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
3
33
زیاده خواه صدا و سیماست که باپول ملی که متعلق به تمام مردم ایران است برنامه هایی می سازد( غیر از برنامه 90 )که متعلق به تنها 10 درصد مردم ایران است . و از برنامه های مورد خواست ملت امتناع می ورزد.
ناشناس
Germany
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
41
9
به نظر من تهیه کننده یه کیسه گشاد دوخته... تهیه کننده کلاه قرمزی هم از محبوبیت کلاه قرمزی داره سو استفاده میکنه و میخواد تا میتونه به جیب بزنه.. با اینکه از صدا و سیما دل خوش ندارم ولی کار خوبی کردن جلوی این تهیه کننده های زیاده خواه و فرصت طلب ایستادن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
20
15
اول اینو نوشتی:
"به صرف خواندن یک نامه و یک مصاحبه نمی توان ارزیابی کرد تهیه کننده کلاه قرمزی درست می گوید یا مدیر شبکه دو"
بعد شروع کردی به حمله به صدا و سیما
دست مریزاد
من خودم طرفدار کلاه فرمزی هستم ولی واقعا عوامل سازنده این مجموعه "زیاده خواه" شدند
در ضمن خیلی از نسخه های کشورهای خارجی به ما نمی خوره
در صدا و سمای ما هزینه ها از بیت المال تامین می شه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
28
9
دراین مورد بخصوص حق باصداوسیما می باشد..ایرج طهماسب وحمید جبلی دریکسال گدشته کارچشمگیری نکرده اند که بخاطرآن رقم نجومی پیشنهاد کنند...که دراینصورت بایدعادل ارقام چند ده میلیاردی درخواست کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
27
7
راه برای کااه قرمزی بسته نیست میتوانند مثل مهران مدی ی سر از شبکه های خانگی و سی دی در سوپر مارکتها دربیاورند اگر ادعا دارند.
نقدتان ضعیف و صرفا برای تحقیر صدا و سیماست که البته بنده به هیچ وجه طرفش نیستم. ولی در مورد این یک قلم لفط زیاده خواهی پر بیراه نیست
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
3
21
کلاه قرمزی و پسرخاله باید عروسکهای ملی باشند ولی متاسفانه الان دارند جلو چرخشون سنگ میندازن. دوستانمون چون هم طیفی هاشون نمیتونن برنامه هایی با این کیفیت تهیه کنند حسادت میکنند،والا کلاه قرمزی کجا و کلیپ ۷ میلیاردی کجا؟ فاین تذهبون؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
7
26
با سلام
واقعا براي صدا وسيماي ميلي متاسفم كه با ماليات ما اداره ميشود و لي نظرات مردم براي اداره كنندگان اصلا مهم نيست.
ناشناس
Saudi Arabia
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
3
17
مشکل فقط یک چیزه اونم انحصار داشتن رادیو و تلویزیون در دست صداوسیماست. علاوه بر این عملکرد غیرشفاف و پاسخگو نبودن اونها و همچنین ارتزاق از بودجه نفتی، از این سازمان پدیده ایی ساخته که کمتر مشابهشو میشه جایی پیدا کرد! که در نهایت ازش یه سازمان حجیم و ناکارآمد و شعارگو در اومده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
4
22
اگه ۲۵ میلیارد عایدی صداو سیما از تبلیغات یک برنامه است ۱۰ درصد اون هم به جیب سازنده اش بره باز هم ۲۳ میلیارد پول کمی نیست.
به صدا وسیما ربطی نداره که تولید این مجموعه چقدر هزینه برده. این گروه داره پول ابتکار و استعداد نیروهاش رو می گیره.
این سوال رو باید صدا و سیما پاسخ بده که با هزار میلیارد بودجه دولتی همچنان ورشکسته است.
پدرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
2
9
زنده باد از اینکه حرف از شبکه تلویزیونی خصوصی زدی.
ناشناس
United States of America
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
4
19
صدا و سیما همه چیز و مفت و مجانی می خواد. با مالک برند جناب خان هم همینطور رفتار کردند.
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
17
5
واقعا این سریال ها ، فروش چند میلیاردی خودشون رو از صدا و سیما و محبوبیت کسب شده از اون دارن . حالا برای چند غاز بیشتر ، اینطور ادا در میآرن.
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
14
4
متاسفانه مشخص نیست چرا کسانی که همه محبوبیتشون رو از تلویزیون بدست میارن میخوان پشت کنن به گذشته مثل جریان جناب خان و حالا هم کلاه قرمزی

کلاه قرمزی رو تلویزیون تو ایام پر مخاطب نوروز پخش میکنه و به همین دلیل پر مخاطب شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
17
4
و یک سوال اینکه کلاه قرمزی از چه طریقی مطرح و برند شد ... آیا همین صدا و سیما نبود ؟
ناشناس
United States of America
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
14
4
همچین میگین کلاه قرمزی خیلی قشنگه آدم فکر میکنه چه برنامه ایه! این چند سال نه من خانواده ام هم این برنامه رو نگاه نکردیم ولی دور همی و مهمان های خندوانه رو نگاه کردیم پس تو تلویزیون بهترین نسبیه از دید شما کلاه قرمزی بهترینه ولی از دید امثال من و خیلی ها که می بینم اطرافم این محبوبیتی که شما میگین رو پیش ما نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
2
11
کلا در مورده این سازمان ( صدا و سیما ) معلوم الحال که شاید بیشترین سهم را در ترویج ماهواره داشته و هر روز با عزمی راسخ تر پیش میرود هیچ صحبتی بهتر از دیدن نتایج کارهایشان نیست با اینهمه هزینه و ادعا و ... زورشون به چندتا شبکه که از هیچ وجهی نه امکانات و نه بودجه قابل مقایسه باهاشون نیست نمیرسه
عموعبداله
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
11
2
این خبر و تحلیل مشتی از خروار تحلیل های عصر ایران است. چرا فقط از کلاه قرمزی طرفداری میکنید و در مورد خواسته غیر معقول عوامل ان-عملی شدن وعده مالی قبل از پخش- چیزی نمی گویید؟
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
9
2
الان مثلا تخریب کردید صدا و سیما رو؟!
لطفا یه بار دیگه برید و مصاحبه های دو طرف رو بخونید، به گفته ی مدیر شبکه ی 2، قیمت پیشنهادی صدا و سیما برای این مجموعه 50 درصد افزایش داشته است ولی عوامل خواهان دریافت مستقیم پول از اسپانسر هستند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
12
4
شما وقتی مشکل سیاسی با صدا و سیما دارید، چرا بهانه کلاه قرمزی را می گیرید. اگر مشکل سیاسی نداشتید، الان شما هم سازنده کلاه قرمزی را زیاده خواه می نامیدید.
کم وجدان
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
13
4
آقای محترم اگر شما تلویزیون رو در کلاه قرمزی خلاصه می کنی واقعاً برات متأسفم
همون بهتر که بری ماهواره ببینی
وجدان هم خوب چیزی هست!!!!!
نمی خوام بگم صدا و سیما عیبی نداره اما این قدر سیاهنمایی!!!!!
از کجا آب می خورید؟
عصر ایران خیلی وقته دنبالت می کنم
چرت و پرت کم نمی نویسی ببخشید یه وقت ناراحت نشید
ali
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
1
6
معمولا شبکه ها در دنیا برنامه های پر بیننده رو گران می خرند

دستمزد بعضی از بازیگران در هر فصل افزایش می یابد

مثلا سریال فرندز هر شش بازیگر در فصل اول
ماهی 8000 دلار در امد داشتند
اما تقریبا هر فصل یکصد هزار دلار برای هر قسمت دریافت می کردند

در دو فصل انتهایی برای هر قسمت یک میلیون دلار دریافت می کردند

صدا و سیما به جای اینکه افتخار کنه یک همچین برنامه ی خوبی داره و دستمزدشون رو خودش ببره بالا خودش رو در این حد پایین اورده
مراد
United States of America
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۳۰
3
7
تحلیل خیلی عالی بود. متاسفانه فضای رقابت در صدا و سیمای ایران وجود ندارد. این مساله برای پخش مسابقات لیگ هم به نوعی وجود داره. نمیشه که صدا و سیما انحصاری باشه. باید فضا آزاد باشه شاید برنامه ای بهتر از کلاه قرمزی ارایه بشه. صدا و سیما اگه میخواد مخاطب داشته باشه باید پول خرج کنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۳۰
0
6
الان هم شبکه دیگری وجود دارد که خیلی از تولیدکنندگان از آن استفاده میکنند که عبارت است از شبکه نمایش خانگی. اولین بار مهران مدیری بعد از اینکه بر سر مذاکرات بر سر قهوه تلخ با صدا و سیما به نتیجه نرسید از طریق شبکه نمایش خانگی فروش خوبی به دست آورد. مطمئنم اگر آقای طهماسب مجموعه کلاه قرمزی را از طریق ویدئو کلوبها بفروشند فروش خوبی خواهند داشت.
ناشناسl
Germany
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۳۰
0
0
شما خودتون را گیر دادین به کلاه قرمزی؟ نوروز ما را تاجیک ها ، کردها ، افعان ها و غیره میگیرند . بابا ما ول معطل ایم ، عید را 99 در صد از ماهواره نگاه میکنند ، حتی کارکنان صدا و سیما !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۳۰
3
0
کلاهقرمزی خیلی تکراری شده و کودکان باید با انیمیشن های جهان از طریق تلویزیون ایران آشنا بشوند نه سیدی یا ماهواره
بهروز
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
0
1
هیچکس ظاهرا نامه تهیه کننده به مدیر شبکه را نخوانده بهنره بخونید بعد قضاوت کنید
نقی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
0
6
همه اختلافی که با صداوسيما وجود دارد در قد و قواره کوتاه آن است و کسی حق ندارد از آن بلندتر شود . اصغر فرهادی بیجا کرده اسکار گرفته، او باید تا آخر عمرش سریال آبدوغ خیاری داستان یک شهر را برای شبکه تهران می ساخت . خیلیای دیگه هم با صداوسيما این چنین هستند . 20 سال قبل شجریان این نکات را گفت، ولی کسی توجه نکرد. حالا کلاه قرمزی هم مثل شجریان و فرهادی با این تشکیلات عریض و طویل ولی بی محتوا به مشکل خورده. صداوسيما نمی خواد رویه خودش رو اصلاح بکنه.
مسعود
Saudi Arabia
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
0
3
من خودم تو خونه های خیلیها....حتی اونایی که بچه کوچیک دارن دیدم که چیزی به اسم تلویزیون ایران وجود نداره و فقط ماهواره دیده میشه و این واقعا برای مسولین صدا و سیما شرم آور و باعث تاسفه...
وبگردی