فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۶۸۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۰۱-۰۸-۱۳۹۶
کد ۵۶۸۰۶۲
انتشار: ۱۲:۲۴ - ۰۱-۰۸-۱۳۹۶

صبحانه‌ای که لاغرتان می‌کند

صبحانه‌ای که لاغرتان می‌کند
«این مطالعه نشان می دهد جایگزین کردن قارچ به جای گوشت در برخی وعده های غذایی هم فایده غذایی دارد و هم به حس سیری بیشتر کمک می کند.»

مهر - تحقیق جدید نشان می دهد خوردن صبحانه سرشار از قارچ منجر به حس گرسنگی کمتر و احساس سیری بیشتر می شود.

محققان دانشگاه مینه سوتا آمریکا عنوان می کنند قارچ می تواند در برخی وعده های غذایی جایگزین گوشت شود.

جوآن اسلاوین، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این مطالعه نشان می دهد جایگزین کردن قارچ به جای گوشت در برخی وعده های غذایی هم فایده غذایی دارد و هم به حس سیری بیشتر کمک می کند.»

از آنجائیکه به نظر می رسد پروتئین سیرکننده ترین ماده مغذی است، محققان به بررسی تطبیق قارچ و گوشت از لحاظ میزان پروتئین برآمدند.

محققان در طول ۱۰ روز مصرف قارچ (۲۲۶ گرم) و گوشت (۲۸ گرم)، تفاوت آنها را از لحاظ ایجاد حس سیری ارزیابی کردند. شرکت کنندگان به مدت ۱۰ روز، دو وعده قارچ یا گوشت مصرف می کردند.

نتایج نشان داد تفاوت قابل توجهی از لحاظ میزان سیری بین مصرف قارچ و گوشت وجود داشت. شرکت کنندگان مصرف کننده قارچ در صبحانه در مقایسه با شرکت کنندگان مصرف کننده گوشت در صبحانه، حس گرسنگی کمتر و سیری بیشتری را گزارش کردند.

برچسب ها: صبحانه‌ ، قارچ ، لاغری
ارسال به دوستان
پرواز بی‌توقف؛ طولانی‌بردترین هواپیمای مسافربری دنیا نخستین پروازش را انجام داد آماده‌باش کامل مراکز بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی زنان چادری در کافه‌ها ؛ دعوا بر سر پوشش است یا تصاحب فضاهای عمومی؟  افزایش خطر زوال عقل در اثر نوشیدن آب! اسموتریچ خواستار واکنش قاطع در لبنان به جای حمله به ایران شد از کپی ضعیف مرسدس بنز تا هیولایی به نام دنزا Z / مشکی دیده شد! (+عکس) کالابرگ کودکان دارای سوءتغذیه شارژ شد ادعای ترامپ: هر دو طرف، اسرائیل و ایران، به دنبال برقراری آتش‌بس فوری هستند همه چشم‌ها به ایرانه ؛ استاد ایرج و سالار عقیلی (فیلم) پازوکی: نگرانی برای قطع اینترنت وجود ندارد/ تدابیر لازم در حوزه امنیت سایبری دنبال می‌شود واکنش تحلیلگران به چالش های اسرائیل و آمریکا در حمله به ایران محمد مهاجری: تندروها حتی توان متقاعدکردن خانواده خود را ندارند و از طرف آنها تمسخر می‌شوند خوراکی‌های محبوبی که اسهال را بدتر می‌کنند تحقیقات جدید نشان داد؛ راهی احتمالی برای پیشگیری از سرطان ریه سازمان اطلاعات سپاه: ضربات شدید به سرزمین‌های اشغالی نشان‌دهنده موفقیت ۱۰۰ از ۱۰۰ است