فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۸۱۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۰۴-۱۰-۱۳۹۶
کد ۵۸۱۳۲۵
انتشار: ۰۸:۱۰ - ۰۴-۱۰-۱۳۹۶

تقویت عملکرد مغز کودکان با یک تخم مرغ در روز

عصر ایران
تخم مرغ حاوی کولین و DHA، یک اسید چرب امگا-3، است که هر دو آنها مواد مغذی ضروری برای سلامت و رشد مغز محسوب می شوند.

مطالعه ای جدید که توسط پژوهشگران دانشگاه واشنگتن انجام شده است، نشان می دهد که تغذیه کودکان با یک تخم مرغ در روز برای شش ماه می تواند به طور قابل توجهی عملکرد مغزی آنها را تقویت کند. تخم مرغ حاوی کولین و DHA، یک اسید چرب امگا-3، است که هر دو آنها مواد مغذی ضروری برای سلامت و رشد مغز محسوب می شوند. این مواد مغذی در زرده تخم مرغ وجود دارند.

تقویت عملکرد مغز کودکان با یک تخم مرغ در روز 

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "لس آنجلس تایمز"، بنابر پژوهش های پیشین که مولفان مطالعه به آن اشاره داشته اند، تغذیه کودکان با تخم مرغ الگوهای رشد کلی را بهبود می بخشد و از رشد ناقص پیشگیری می کند. از این رو، آشکار است که تخم مرغ حاوی مواد مغذی مهمی برای رشد کودکان است. مطالعه اخیر نشان می دهد که بخش قابل توجهی از فواید مصرف تخم مرغ برای رشد کودکان به واسطه این دو ماده مغذی شکل می گیرند.

پژوهشگران دانشگاه واشنگتن 163 کودک را به مدت چندین سال زیر نظر داشتند. نیمی از این کودکان هر روز یک تخم مرغ مصرف می کردند، در شرایطی که نیمی دیگر این کار را انجام نمی دادند. البته رژیم غذایی آنها عادی و مغذی بود.

آزمایش های خون نشان داد سطوح کولین و DHA در کودکانی که تخم مرغ مصرف می کردند به طور قابل توجهی بالاتر بوده است. از آنجایی که این مواد مغذی نقشی کلیدی در رشد و عملکرد مغز ایفا می کنند، این مطالعه نشان می دهد که والدین باید تخم مرغ بیشتری را به رژیم غذایی کودکان خون اضافه کنند یا این مواد مغذی را از منابع غذایی دیگر تامین کنند.

تخم مرغ اسیدهای چرب ضروری، پروتئین ها، کولین، ویتامین های A و B12، سلنیم، و دیگر مواد مغذی مهم را در سطوحی بالاتر یا برابر با دیگر محصولات غذایی حیوانی ارائه می کند در شرایطی که نسبت به آنها مقرون به صرفه‌تر است.

برچسب ها: تخم مرغ ، مغز ، سلامت
ارسال به دوستان
همه‌چیز درباره J-35A، جنگنده نسل پنجم چین؛ رقیبی واقعی برای F-35 یا پروژه‌ای پرابهام؟ تکلیف سرمربی جدید استقلال هفته آینده مشخص می‌شود چمران: در ساختمان‌های بلند مرتبه پناهگاه احداث می‌شود برج پرایس؛ تنها آسمان‌خراش فرانک لوید رایت مشهور در آمریکا (+فیلم و عکس) ادعای ترامپ: 5 کشور منطقه خواهان توقف جنگ بودند ادعای سی‌ان‌ان: آمریکا هیچ موشک ایران به سمت اسرائیل را رهگیری نکرد رئیس‌ جمهور لبنان: به دنبال ایجاد روابطی خوب با ایران هستیم فارس: جنگنده‌های اسرائیلی بدون ورود به آسمان ایران از خارج از مرزهای کشور حملات خود را انجام دادند گوشی 20 سال پیش نوکیا چگونه هنوز هم زیبا به نظر می رسد! (+عکس) اتهامات سنگین اخلاقی علیه مالک باشگاه وستهام ادامه تظاهرات در آلبانی علیه داماد ترامپ شنیده شدن صدای انفجار در اربیل عراق ساخت پناهگاه‌های چندمنظوره در برج‌های تهران هتل ازبکستان؛ شاهکار معماری مدرنیسم شوروی در قلب آسیای مرکزی (+تصاویر) مدرنیسم سوسیالیستی در رومانی و مولداوی؛ بازخوانی میراث معماری (+تصاویر)