۱۰ فروردين ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۸۸۶۴۹
تعداد نظرات: ۷۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۰۶-۱۱-۱۳۹۶
کد ۵۸۸۶۴۹
انتشار: ۱۲:۱۴ - ۰۶-۱۱-۱۳۹۶
هر روز که می گذرد حواشی جدیدی بر حواشی قبلی افزوده می شود و ملک و ملت درگیر چیزهایی می شوند که اساساً در دنیای امروز، مسأله نیستند و اگر اهالی دنیا بدانند که ما بر سر چه چیزهایی با یکدیگر سر و کله می زنیم، حتماً بر ما خواهند خندید!

 عصر ایران؛ جعفر محمدی* - نگاهی از سر دردمندی به آنچه در جامعه امروز ایران می گذرد این گزاره را به وجود می آورد که گویا عده ای تعمداً می خواهند مردم را به امور حاشیه ای مشغول کنند تا انرژی جامعه و رسانه ها به جای آن که در مسیر توسعه کشور و نقادی امور اصلی صرف شود، در حواشی به هدر رود.

به موضوعاتی که در چند وقت اخیر در کشور ایران به "مسأله" تبدیل شده اند نگاه کنید:
- ما نمی گذاریم زنان به استادیوم های ورزشی بروند.
- در استان ما اساساً حق ندارید کنسرت برگزار کنید.
- در استان ما می توانید کنسرت برگزار کنید اما زنان حق ندارند نوازندگی کنند.
- این که قلیان در قهوه خانه ها عرضه شود یا نشود محل دعواست.
- چرا آموزش و پرورش بچه های پیش دبستانی و اول و دوم ابتدایی را به مزار شهدا نمی برد؟
- اجازه نمی دهیم فلان فیلم اکران شود.
- فلان بازیگر امروز ممنوع الفعالیت می شود و چند وقت دیگر او آزاد می شود و دیگری ممنوع التصویر.
- دعوا می کنیم و حتی کار را به نماز جمعه می کشیم که نام فلان تیم فوتبال باید بشود مشکی پوشان دیار خراسان!
- فلان رستوران یا بستنی فروشی حق ندارد از فلان نام یا حتی از نام برند خارجی اش استفاده کند.
- فلان شبکه اجتماعی را ببندیم یا باز کنیم؟
- ...

این ها تنها مشتی نمونه خروار هستند و هر روز که می گذرد حواشی جدیدی بر حواشی قبلی افزوده می شود و ملک و ملت درگیر چیزهایی می شوند که اساساً در دنیای امروز، مسأله نیستند و اگر اهالی دنیا بدانند که ما بر سر چه چیزهایی با یکدیگر سر و کله می زنیم، حتماً بر ما خواهند خندید!

طراحان این استراتژی، بازی شان را خیلی هوشمندانه ای چیده اند؛ اگر مردم و رسانه ها توجهی به این موضوعات مطرح شده نکنند، آنها گام به گام جلوتر می آیند و محدودیت های جدیدی را بر جامعه تحمیل می کنند و اگر هم توجه کنند که از امور مهم غافل می مانند یا کمتر بدان می پردازند.
ایران، سرزمین جدال بر سر حاشیه ها: تباهی همگانی در انتظار ماست؟!

البته بازیکنان این پروژه، الزاماً همان طراحان نیستند. ای بسا افرادی ساده دل که اتفاقاً دغدغه های مقدسی هم دارند ناخواسته در مسیر این استراتژی حرکت می کنند و هزینه های افکار عمومی اش را نیز می پردازند.

حضرت علی علیه السلام آفت حکومت ها را 4 چیز می شمارند که یکی از آنها این است: تضییع الاصول و التمسک بالفروع (ضایع کردن امور اصلی و پرداختن به امور فرعی)
حال کمی اندیشه کنیم که آیا کشور ما به طور آشکاری درگیر امور فرعی نیست؟ آیا این درگیری اتفاقی و موردی است یا به یک اصل دائمی تبدیل شده است؟ و اگر تبدیل به یک رویه شده، آیا نمی توان نتیجه گرفت که اراده ای ضد ملّی یا دستکم رویه ای منحرف در کار است که کشور را درگیر حواشی کند؟

ایران امروز ما درگیر مصائب بزرگی است که بعضاً حتی موجودیت سرزمینی مان را نیز تهدید می کنند؛ از بحران بسیار بسیار جدی آب گرفته تا کاهش سرمایه اجتماعی و از گره های هزارتوی اقتصادی تا مشکلات سلامت و ... .
در یک جامعه طبیعی، هنگام مواجهه با چنین وضعیتی، همه توش و توان مردم و حکومت صرف مباحثه، عارضه یابی، پیدا کردن راه حل و تمرکز عملیاتی بر روی برون رفت از مشکل و نهایتاً پیشرفت می شود.
در ایران اما، آنچه درباره مشکلات اصلی بیان می شود، در حد شعار و فرافکنی و خالی نبودن عریضه است و در مقابل، حواشی چنان مهم می شوند که نه تنها به مسأله اصلی کشور بدل می شوند که به اجرا هم می رسند!

تعارفی در کار نیست: با این دست فرمانی که می رویم، مقصدی جز تباهی همگانی نخواهیم داشت مگر آن که "اصول" و "فروع" به جایگاه های خود بازگردند و "تمسک بالاصول" اصل دائمی مردم و حکومت باشد.

 *صاحب امتیاز و سردبیر عصر ایران

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۷۱
در انتظار بررسی: ۸
غیر قابل انتشار: ۸۵
شهاب
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
6
39
مفید و مختصر نوشتی ولی زیبا و کارا
اگه به فرعیات نپردازیم گام ب گام جلو میان
اگر هم بپردازیم از اصل غافل میشیم
واقعا باید چ کنیم؟؟؟
من ک‌نمیدونم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
30
17
آقای محمدی اینهایی که قید کردید برای شما مهم هستند که با نوشتن راجع به اینها خودتون هم مخاطب تون رو در حاشیه می فرستید وگرنه در مدت اخیر حتی یک مقاله هم از بی ارزش شدن پول ایرانی ننوشتید که به مراتب مهم تر از وضعیت تلگرام بود. لطفا فرافکنی نفرمایید و فرمایشی هم که شده راجع به مشکلات اصلی کشور مثل بیکاری، بی ارزش شدن پول ملی و رکود مرگ بار هم مطلبی بنویسید تا ما باور کنیم که خود شما هم در حاشیه نیستید.
یعنی میشه شما نظر من رو منتشر کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
خوب اتفاقا از همین مسائل که در مقاله نوشته شده به این وضعیت دچار شدیم
باید اصول درست شوند
کاملا مقاله درست و بجای می باشد
شهاب
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
3
3
مفید و مختصر و البته زیبا و کارا
اگر به فرعیات نپردازیم گام ب گام جلو میان
اگر هم بپردازیم از اصل غافل میشیم
واقعا باید چ کنیم پس؟؟؟
من ک موندم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
5
30
برای اینکه صدا وسیما مردم را سیاست زده کرده و انحصاری
چندتا شبکه خصوصی باز بشه چی میشه مثلا
همش امنیتی کردن و مردم و غرق در سیاست کردن همینه...
هومن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
33
6
عصر ايران فقط در حال پمپاژ نا اميدي و نويسندگان آن طوري مطلب مي نويسند كه گويا نصف عمر خود را در كشورهاي خارجي أعم از شرقي و غربي سپري كردند و از همه چيز خبر دارند تا به حال دو بار مقاله نوشتند كه كل جامعه ايران تباه شده و ديگر چيزي نمانده ! در حالي كه در تمام دنيا حتى كشور هاي از ما عقبتر ما روزنامه نگاران تحليل وقائع و پيشنهاد راه حل است نه فقط روضه خواني و ذكر مصيبت ! برادران گرامي حضرت رسول الله ص مي فرمايد من قال هلك الناس فهو أهلكهم هر كس بگويد همه مردم هلاك و تباه شدند خود او از همه هلاكتر است
پاسخ ها
aaa
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
بايد خدمتت عرض كنم تا وقتي از مشكلات نگيم عمق فاجعه رو درك نميكنيم.
كار عصر ايران عاااااليه
زیبا
Germany
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
4
30
مقاله قشنگی بود. تاسف می خورم وقتی میبینم کشورهای دیگه درگیر چه دغدغه هایی هستند و ما درگیر چه دغدغه هایی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
5
16
نقد جالبی بود...
حسنی
Russian Federation
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
4
11
عالی و مفید
اما کو گوش شنوا و یا کو فکری که در این حد باشد
Reza64
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
4
10
دمت گرم
عالی بود
نمیدونم کی هستی ولی مردی
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
4
3
افرین صد افرین هزار و سیصد افرین به جعفر خوب و نارنین
اما کو شنوا اصلا ولش کن اقا !!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Germany
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
3
12
يك ضرب المثل مهم را جاداشت در اين مطلب بكار ميبرديد : شتر گم كرده به دنبال افسارش ميگرديم
رسول جوادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
3
4
سکوت و دیگر هیچ ...
حبیب
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
2
3
بسیار عالی، والبته ریشه تمام مشکلاتمون هم مسائل فرهنگی جامعه و تربیت نسل جوان است که حتی در اینجا هم حرفی ازش زده نشد ...!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
3
2
عصر ايران خيلي زيبا بيان كرديد ولي ايا گوش شنوايي هست چندين سال است كه فرياد مَي زنيم ولي گويا مسؤولين در أمور كشور خود را به نشنيدن زدند يا واقعا نمي شنوند؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
3
5
يه دفعه بگو ايران به فنا رفت
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
6
3
فدرالیسم
سروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
3
6
هميشه از خواندن مقالات عصر ايران لذت مي برم
اي كاش مسعولان آينده نگر باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
9
6
بلی ما از اصول فاصله گرفته ایم مردم نان ندارند بخورند دغدغه ما شده است رفتن زنان به استادیوم
جوانان بی کارند دغدغه ما شده است کنسرت
آلودگی هوا بی داد می کند دغدغه ما شده است دوچرخه سواری دختران
و ......
اگر با انصاف هستی گزارش کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
7
7
جناب آقای محمدی
سردبیر محترم
این مثال هایی که بر شمردید اتفاقا اگر روی هم جمع زده شود و مقداری هم آینده نگری به آن افزوده شود، به هیچ وجه مسئله حاشیه ای نیست. گمان میکنم شما هم خوب میدانید. آب و اقتصاد و سلامت بسیار مهم است. این ها هم که شما گفتید مهم است و در نگاه عمیق حاشیه نیست. بدخواهان القا میکنند که حاشیه است و امثال بنده و شما سادگی نموده و باور میکنیم.
میفرمایید این ها محدودیت است. بله کاملا درست است. اما شما بفرمایید محدودیت مطلوب شما چیست؟ اشکال گرفتن به محدودیت ها آسان است اما تمیز محدودیت مطلوب از نامطلوب بسیار دشوار است.
خواهش میکنم دقیقتر به مسئله بنگرید. اگر مجالی بود یادداشتی در نقد حقوقی برخی مطالب شما خواهم نگاشت و امیدوارم منتشر شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
3
6
مقاله جالبی ست.درد بزرگی داریم.

ولی کاش کسانی که چنین روز هایی را بوجود آوردند معرفی می کردیدواکنون چه باید کرد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
3
2
واقعا گل گفتی جناب محمدی واقعا به کجا داریم میریم ژاپن تریلی بدون راننده میسازد چین و کره به دنیا صادرات دارد ما هم در مورد مسائلی صحبت میکنیم که اگر در جامعه اختلاس پارتی دو روی و دروغ گوی نباشد خود بخود حل خواهد شد ولی عده ای برای خود محل جمع اوری پثروت کرده اند یعنی در واقع فقط برای خودشان فکر میکنند خدا به کشور و ملت کمک کند
ناشناس
United States of America
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
4
8
این کشور از زیمباوه بدتر میشه شک نکن
ناشناس
Canada
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
4
6
یکی از بهترین متن هایی که در چند وقت خوندم . ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
4
4
ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
4
3
تازه آخرش هم می گویند که خشکسالی از گناه مردم است یا وضعیت اقتصاد مربوط به دولت است. قدیمی ها می گویند یک سورن به خودت یک جوالدوز به مردم بزن مصداق این وضعیت است!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
5
5
چيزي نميشه اظهار كرد، جزء تاسف كه دانسته و چه راحت داريم به سمت تباهي ميريم
ساقوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
5
4
قریب به اتفاق مقاله های عصر ایران ، از دیدگاهی موشکافانه مسئولانه ، شجاعانه و تابو شکنانه برخوردار است . از دل برمیخیزد و لاجرم بر دل مینشیند ، مگر آنانکه وضعیت روزگارشان ، دلشان را سخت و سیاه کرده باشد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
4
3
هزاران آفرین
این مسئله که بیان کردید دغدغه همیشگی من است و دارد مرا دیوانه می‌کند.
باید عاقلان اداره کشور را به عهده گیرند و کشور بر اساس نظرات عالمان حرکت کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
2
5
ایران در حال پیشرفت اساسی قرار دارد و این مسائل حاشیه ای هم برای این به وجود می آید که جلوی این پیشرفت را بگیرد.
به امید خدا مردم عزیز ایران از همه این حاشیه ها عبور خواهند کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
؟! مقاله در مورد ایران بود نه عربستان!!! کدوم در حال پیشرفت دقیقا؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
5
6
یکی از سایت هایی که این کار را می کند خود شما هستید.
مثلا طوری مطلب می زنید که انگار تلگرام نباشد هیچ جایگزینی ندارد. البته به نظر بنده موضوع فضای مجازی مهم است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
0
4
عصر ایران این مقاله در و گوهری بوده از مقام شامخ ریس جمهور که صلاح دونستی نظرات بسته بمونه !!!!
اگر فکر میکنی به حقی چرا نظرات رو منتشر نمیکنی ؟!!!
کارت خیلی کثیف بود !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
3
4
خسته شدم از بس خون گریستم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
1
3
مشکل معیشت و تورم افسار گریخته و بدون حساب کتاب اذهان را به خود درگیر اساسی کرده ترس از بی پولی ترس از اینده دایما در تشویش استرس اصطراب نبود دورنمای روشن از اینده اذهان را مشغ‌ل کرده۰۰۰
شهریار
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
3
2
حرف دل ماروزدی جناب سردبیر...واقعاچرا؟پس کی بایداصلاح بشیم...ایا امیدی هست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
1
2
تو خود حافظ از میان برخیز
سبحان
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
2
2
آفرین بر شیر پاکی که خوردی با این تلیل های خوب سیاسی اجتماعی. خدا نگهدارت و مولا علی یارت.همه باید به اظهار نظرهامون و به عبارت دیگر موضعگیریهامون خدا پیامبر امامان به ویژه امام اول ورهبری معظم انقلاب و رییس جمهور معززمنتخب اکثریت مردم را مبنا قراردهیم
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
3
5
خیلی از این موضوعاتی که خودتون اوردید اینجا خیلی مضوعیت دارن شاید برا شما آدمای آپ تو دی وجوامع غربی وسکولار بی اهمیت باشن ولی برا یه جامعه ولایی وارزشی اهمیت دارن اگه ما خیلی از این موضوعاتی که شما گفتید رو بذاریم کنار دیگه با فرهنگ غرب اختلافی نداریم مسئله اینه که ما میخایم یه تمدن غیر از تمدن وفرهنگ غرب رو بنا کنیم اختلافمونم سرهمینه .عصرایران خراب زدی به جاده خاکی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
4
4
بیشتر مواقع همین خود شما هستید که بر سر مواردی مقاله مینویسید که انگار داخل این مملکت نیستید و اولویتها را گم کردیده اید مخاطب این مقاله هم بیشتر خودتون هستید
داوود
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
2
3
هرکس بفکر خویش است. قبح یسیاری از مسایل ریخته شده. بدبختانه اوضا طوری شده که اکثریت اگر بتوانند از هرچیز و هرکسی سواستفاده کنند، میکنند و افراد هیچ مرزی نمیشناسند...
ناشناس
United States of America
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
3
1
سلام ، مرسی خیلی زیبا عنوان کردین امیدوارم آنقدر از اصل دورتر نشویم که راه چاره ای نماند!
یاد این ضرب المثل افتادم آفتابه لگن هفت دست شام و ناهار هیچی
از ماست که برماست!
کاظم
Australia
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
2
2
سلام بر شما و همکاران محترمتان .
بسیار خوب و خلاصه بود . امیدوارم که با درک همگانی طبقه متوسط جامعه بتوانیم به مسیر درست باز گردیم . هرچند هر روز که می گذرد دیرتر و سخت تر میشود .
تیمسار
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
0
7
یه بنده خدایی در ایام انتخابات با تمسک به همین تمور به قول شما فرعی رای جمع کرد که البته مورد حمایت خبرگزاری شما هم بوده و هست.
محمد حسین
Netherlands
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
3
1
کو گوش شنوا؟؟؟!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
2
4
فرازرمغزها بیداد میکند طوری شده افراد عام جامعه دنبال راهی هستند که از کشور خارج شوند ایا این برای یک کشور فاجعه نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
3
1
احسنت
ناشناس
Germany
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
1
6
آقای جعفری خوبه واضح بگین کی این حواشی رو بوجود میاره وکی دامن میزنه ،امیدوارم پای رسانه ها درکارنباشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
3
2
درد ما همین است و بس.
این ره که میرویم به ترکستان است!
بني فضل
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
2
1
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
3
1
با سلام. مثل هميشه عالي و كامل
فرصت
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
3
1
پسندیدم و موافقم
مصطفي
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
1
3
آقاي عزيز
اين دستور كار است .
نه حاشيه
ایثارگر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
1
2
ولی جمع اوری قلیونا کار فرعی نیس بلکه اصلی س
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
2
6
اتفاقا یکی از کسانی که به آتش این دعواها میدمند رسانه هایی مانند عصر ایران است همین سایت عصرایران چقدر مطلب و مقاله در مورد مسائل حاشیه ای نوشت؟ جناب محمدی باید بگویم امثال شما هم بدتان نمی آید این حواشی در فضای عمومی جامعه شکل بگیرد تا با دمیدن به آتش این حواشی به نانی برسید
پس لطف بفرمایید قیافه حق به جانب ها را به خود نگیرید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
3
2
عالی بود ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
2
1
احسنت
حسن فلاح میبدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
3
3
مرحبا به سردبیر عصر ایران و اقعاً زدی به هدف و گفتی آنچه را که در دل من و هزارا ایرانی دیگر است. بازگو کنید تا دستهای پشت صحنه ای که این راهبرد انحرافی را برای ایران و ایرانی رقم زده و می زنند رو و رسوا شود
مازیار
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
2
5
چه جالب!!!!!!!!!!
چون همیشه خود عصر ایران همین تیترهای حاشیه ای رو فقط بررسی می کنه حالا از خواب بلند شده!!!!!!
masoud
Italy
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
4
2
با سلام
مطلب عالی بود، نگاهی عمیق به اوضاع کشورمان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
2
6
"از بحران بسیار بسیار جدی آب گرفته تا کاهش سرمایه اجتماعی و از گره های هزارتوی اقتصادی تا مشکلات سلامت و ..."

خودت اگه مردی حواشی رو رها کن و اون سه نقطه رو بیشتر باز کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
3
7
درود خدا بر شما و هشدارهای عقلانی شما.
قصد تضعیف جایگاه مقدس نماز جمعه را ندارم؛ اگر بررسی بفرمایید بسیاری از این حاشیه سازی‌ها از دل نمازهای جمعه بر می‌آید.
اگر کار آماری کنید شاید ادعای بنده ثابت شود.
جامعه شناس
United States of America
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
1
3
حرف های مخالفا رو سانسور نکن نشر بده نظر منو
م
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
4
3
جانا سخن از زبان ما می گویی.........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
1
4
مخاطب این ها که گفتی کیه؟ خود عصر ایرانه!
به مقالات یکسال اخیرتون و یک ماه اخیرتون نگاه کنید. چند مقاله در مورد مسائل اصلی جامعه نوشتید؟ چند مقاله برای مسائل فرعی که نام بردید نوشتید و به حواشی دامن زدید تا بیننده بیشتری پیدا کنید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
3
5
البته یک مشکل هم این است که همه در هر کاری دخالت میکنن. مثلا طرف امام جمعه است راجع به کشاورزی و فضای مجازی و خودروسازی صنعت هوا فضا فیزیک اتمی و ... نظر تخصصی میده. خوب همین میشه نتیجه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
1
3
چیزهای از این دست رو مسئله میکنند بعد هم که کسی اعتراض میکنه میگن مگه مسئله مردم ایناست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
3
3
"تضییع الاصول و التمسک بالفروع (ضایع کردن امور اصلی و پرداختن به امور فرعی)"
عالی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
2
1
صددر صدموافقم مقاله شما حرف نداشت ولی چه باید کرد........؟راهکار چیست چگونه بایدازاین کلاف سردرگم رهایی یافت .....ازکاغذبازی های اداری ...ازمشکلات بی حد وحصری که آموزش وپرورش به دانش آموزان وخانواده ها تحمیل میکند و.......و......واقعا راهکار چبست وچگونه باید براین مشکلات ومعضلات بیشمار چیره شد......چگونه ........؟برای شخص من به عنوان یک شهروندجای سوال است .
تمام اقداماتی که قبل سفر با خودرو شخصی باید انجام دهید واکنش یک روحانی به دعوت از "کاظم صدیقی" برای سخنرانی در مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق (ع): دهن‌کجی به مردم عاقبت خوشی ندارد! انتخابات آمریکا و یک بازی خراب کن جدی به نام "رابرت کِنِدی" و معاونش خانم شاناهان! (+عکس) امام جمعه سابق لواسان: ساخت مسجد کار شهرداری نیست؛ شهرداری به وظایف اصلی خود بپردازد که درباره آن‌ها به غایت کم کاری می‌کند قتل ۲ نفر در آرامستان یاسوج/ دادستان: علت درگیری اختلاف شخصی دو خانواده بود حمله موشکی حزب الله لبنان به مواضع نظامیان اسرائیل پارک قیطریه و مساجد اطراف (نقشه) آمریکا : به روسیه در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی هشدار داده بودیم واکنش عجیب دختران بعد از دیدن شهاب حسینی (فیلم) کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود زاکانی مشکلات تهران را حل کرد و فقط مانده مسجدسازی در پارک ها / اگر در بوستان قیطریه فضای خالی دارید درخت بکارید سختگوی وزارت بهداشت : علت مرگ دکتر بخشی هنوز مشخص نیست یک شرکت در لرستان محکوم به استرداد ۵۷۲ هزار یورو شد کرمانشاه/ سقوط ۴ کولبر در محور مرزی پاوه توصیه‌های تغذیه‌ای برای کودکان در معرض اضافه وزن و چاقی
وبگردی