فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۰۲۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۱۸-۰۱-۱۳۹۷
کد ۶۰۲۱۷۰
انتشار: ۰۸:۵۷ - ۱۸-۰۱-۱۳۹۷

مصرف کلم بروکلی چه تاثیری در افراد مسن دارد؟

مصرف کلم بروکلی چه تاثیری در افراد مسن دارد؟

طبق مطالعه جدید محققان دانشگاه استرالیا غربی مصرف این سبزیجات سه یا چند بار در روز می‌تواند از سخت شدن عروق گردن در زنان مسن پیشگیری کند و همچنین ریسک بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

تیم تحقیق شاهد ۰.۰۵ میلی متر کاهش ضخامت دیواره شریان کاروتید بین مصرف بالا و پایین این سبزیجات بود.

«لورن بلکن هورست»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «این میزان اختلاف قابل توجه است چراکه ۰.۱ میلیمتر کاهش در ضخامت دیواره کاروتید با ۱۰ تا ۱۸ درصد کاهش خطر سکته و حمله قلبی مرتبط است.»

همچنین به ازای هر ۱۰ گرم افزایش در میزان روزانه سبزیجات کلمی، ضخیم شدن دیواره شریان کاروتید هم تا ۰.۸ درصد کاهش می‌یابد.

در این مطالعه، تیم تحقیق در بین ۹۵۴ زن استرالیایی ۷۰ سال به بالا پرسشنامه مربوط به تغذیه توزیع کردند.

زنان در مورد میزان مصرف سبزیجات شان از «هرگز سبزیجات مصرف نمی‌کنند» تا «مصرف روزی سه وعده یا بیشتر در روز» پاسخ دادند.

انواع سبزیجات شامل خانواده کلم ها، خانواده پیاز‌ها (مانند پیاز، سیر، و تره فرنگی)، سبزیجات زرد / نارنجی / قرمز، سبزیجات پربرگ سبز و حبوبات بود.

از شیوه سونوگرافی هم برای اندازه گیری ضخامت دیواره شریان کاروتید استفاده شد و کل شاخه‌های کاروتید برای تعیین شدت پلاک‌های کاروتید بررسی شدند.

یافته‌های این تحقیق بر اهمیت افزایش مصرف سبزیجات کلمی برای محافظت در مقابل بیماری عروقی تاکید دارد.

منبع: مهر

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
کارمانیا طلسم فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی تهران را شکست / ورود اتوبوس های 18 متری یوتانگ به پایتخت بابک بیات ؛ یکی از موفق‌ترین و موثرترین آهنگسازان معاصر که بسیاری به او مدیون هستند دیدنی های امروز؛ از تولد ترامپ تا رژه تولد پادشاهان در انگلیس «بی‌بی خاور بختیاری و پسرش» در اصفهان؛ 97 سال قبل (عکس) معجزه ۱۰ خوراکی برای روزهایی که تمرکز ندارید «مایکل» پرفروش‌ترین فیلم زندگینامه‌ای موزیکال تمام دوران شد لبخند رضایت کیم جونگ اون از تانکسواری دخترش! (+فیلم و عکس) اعلام جریمه مخدوشی پلاک در پایتخت/ ثبت بیش از ۹۶ هزار تخلفات پلاک از ۹ اسفند ۱۴۰۴ تاکنون صداوسیما همزمان با تجمعات شبانه بر علیه توافق، خواستار «اجازه به رسانه» برای انعکاس «حرف حق» مردم شد احتمال برگزاری آزمون استخدامی معلولان در تابستان/ استخدام ۳۲۶۵ معلول یکی از جالب ترین هتل های فرانسه/ پیوند معماری و دریانوردی با زبان آرت دکو (+تصاویر) کشف «شهر زیرزمینی» در سیاره زهره؛ تونلی غول‌پیکر که از چشم‌ها پنهان مانده بود! میراث بروتالیست در معماری دهلی (+عکس) کاتی‌دید آبی‌چشم؛ هنرمند استتار در جنگل‌های بارانی (+عکس) قیمت دلار امروز یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۵