۳۱ فروردين ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۱۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۲۱-۱۰-۱۳۸۷
کد ۶۱۶۹۰
انتشار: ۱۲:۵۸ - ۲۱-۱۰-۱۳۸۷

«دوربین های پلیس راه» چرا در سراشیبی ها کمین می کنند؟!

آیا جز این است که چنین عملکردی بیش از آنکه ناظر به کنترل سرعت در تمام مسیر جاده ها باشد، به نوعی تداعی کننده مچ گیری پلیس است؟ و آیا شأن پلیس راه کشور مچ گیری در سراشیبی هاست یا کنترل اجرای قانون در تمام جاده ها؟

عصرایران- اگر پلیس راه، طی سالهای اخیر، جاده های کشور را همانند گذشته، به حال خود رها می کرد تا رانندگان با هر سرعتی که اراده کردند و به هر نحوی که خواستند رانندگی کنند، شاید، بسیاری از ما در یکی از تصادفات جاده ای، جان از کف داده بودیم و اکنون، به جای نشستن پای اینترنت، در گورستان خوابیده بودیم ، زیرا به فرض رعایت کامل قوانین از سوی ما، همواره عده ای راننده بی مبالات وجود دارند که علاوه بر جان خود، زندگی دیگران را نیز به خطر می اندازند ولی با حضور پر رنگ پلیس در جاده ها و اعمال سختگیری های قانونی، آنها نیز ناگزیر می شوند پا از گلیم خود بیشتر دراز نکنند و جان رانندگان و مسافران دیگر را بازیچه قرار ندهند.

از این منظر، باید قدر زحمات پلیس راه که در سخت ترین شرایط در جاده ها حضور دارند و حافظ نظم و مقررات و جان و مال مردم هستند را دانست و بر سبیل انصاف، به ایشان دست مریزاد گفت.

با این حال، بروز برخی رفتارهای غیرموجه از سوی پلیس راه که گویا به رویه تبدیل شده است، باعث می شود زحمات این پلیس، تحت الشعاع قرار گیرد و از این منظر ، جا دارد فرماندهان ارشد ناجا، نسبت به این امر، حساس باشند.

از جمله رفتارهای ناپسندی که پلیس راه مرتکب آن می شود، استقرار اکثر دوربین های کنترل سرعت در انتهای سراشیبی های جاده ای است.
کسانی که تجربه رانندگی در جاده را دارند به خوبی با این پدیده آشنا  هستند که معمولا در سراشیبی ها، سرعت خودروها، اندکی افزایش می یابد و از این رو، اگر راننده ای تمام مسیر را با سرعت مجاز 110 کیلومتر براند، در سراشیبی، امکان دارد، سرعت او، ناخودآگاه مثلا به 115 برسد که بلافاصله پس از اتمام شیب، بار دیگر، به حالت عادی برمی گردد.

این نکته ای است که پلیس راهی ها بدان وقوف دارند و می دانند که طی چند سال اخیر، اکثر رانندگان، در جاده ها با سرعت مطمئنه می رانند و لذا به جای آنکه با حضور در مسیرهای مسطح (که بخش اعظم مسیرهای جاده ای هستند) به استمرار این وضعیت و نیز کنترل رانندگان قانون شکن بپردازند، تعمدا در انتهای سراشیبی کمین می کنند تا رانندگانی که دهها و صدها کیلومتر با سرعت قانونی رانده اند و در سراشیبی ها به اقتضای مسیر، احتمالا سرعتشان- به سهو- فقط اندکی از حد متعارف رد شده است، به دام بیفتند.

البته، سخن بر سر این نیست که چرا پلیس راه در انتهای سراشیبی ها مستقر می شود بلکه انتقاد وارده این است که چرا اکثر دوربین ها را در این قسمت ها مستقر کرده است؟ آیا جز این است که چنین عملکردی بیش از آنکه ناظر به کنترل سرعت در تمام مسیر جاده ها باشد، به نوعی تداعی کننده مچ گیری پلیس است؟ و آیا شأن پلیس راه کشور مچ گیری در سراشیبی هاست یا کنترل اجرای قانون در تمام جاده ها؟

اگر راننده ای در مسیر متعارف با سرعت غیرمجاز براند و توسط پلیس توقیف شود، خود نیز به گناه خویش اذعان خواهد داشت ولی راننده ای که تمام مسیر را قانونمند رانده و فقط در سراشیبی، آن هم به سهو و باز ، آن هم بنا به عرف رانندگی و فقط اندکی در حد 4-5 کیلومتر از سرعت مجاز فراتر رفته و توسط پلیس توقیف می شود، نه تنها این توقیف، اثر بازدارندگی ندارد بلکه این حس در او ایجاد می شود که مورد اجحاف قرار گرفته و پلیس در موقعیت غیرمتعارف بر او سخت گرفته است.

مساله دیگری که باعث نارضایتی می شود، احتمال وجود اشکال در دوربین های پلیس است. رانندگان بسیاری شکایت دارند از اینکه با سرعت مجاز می رانده اند ولی توسط پلیس توقیف شده اند با این عنوان که سریع تر از حد قانونی رانده اند!

به عنوان مثال، راننده ای چنین می گوید که خودروی او در صورتی که با سرعت 120 کیلومتر براند، به طور اتوماتیک آلارم می زند و راننده را متوجه سرعت بالا می کند ولی در یکی از جاده ها در حالی که با سرعت 110 می رانده، پلیس او را متوقف کرده و گفته است که شما با سرعت 130 می رفتید و این در حالی است که سرعت سنج خودرو، کاملا سالم بوده و حتی دوربین های پلیس که بعضا در بالای برخی اتوبان ها نصب هستند و سرعت را به طور اتوماتیک نمایش می دهند، به این امر صحه می گذارند.

به نظر می رسد با توجه به حساسیت موضوع، لازم است صحت عملکرد دوربین های سرعت سنج پلیس راه به طور مداوم مورد ارزیابی قرار گیرد تا به بهانه های واهی به مردم اجحاف نشود والا پس از مدتی، این گزاره در بین مردم نهادینه خواهد شد که پلیس راه با دوربین های خراب، در مسیرهای خاص، فقطی به دنبال کاسبی است!و قطعاً گسترش چنین باوری نه با شأنیت پلیس همخوانی دارد و نه قضاوتی منصفانه خواهد بود.
 
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۲۶
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۴ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
39
2
با سلام
اقا سرعت غیر مجاز چه در سر پائینی چه در سر بالایی ممنوع است لطفا" گیر الکی ندید بذارین بنده خداها کارشون رو بکنن بنده بسهم خودم از مامورین تشکر و قدردانی میکنم خداوند حفظشان کند
ناشناس
-
۱۳:۰۵ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
5
22
صحبت بالا دقیقا درست است من در اتوبان زنجان در سراشیبی بخاطر بالا رفتن 5 کیلومتری سرعتم جریمه شدم واین که در سرازیری میایستند هدف خیری بجز جریمه 20000 تومانی ندارد از خدا بترسید و نیت خود را خالص کنید.
ناشناس
MALAYSIA
۱۳:۲۳ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
0
18
من به شخصا در اتوبان تهران قم این اتفاق برام افتاد ، تمام مسیر رو با سرعت زیر 120 رفتم ، روی یه شیب سرعتم بالاتر رفت پلیس گرفت و 20 تومن جریمه کرد ، هرچی هم گفتیم آقا خداوکیلی ما تمام مسیر رو سرعت مجار رفتیم ، کمینگاه شما بد جایی بدیه ، تو شیب سرعت زیاد میشه به خرج آقا نرفت و تهدید کرد اگه حرف اضافی بزنم گواهینمام رو پیوست میکنه ما هم از ترسمون جریممون رو گرفتیم رفتیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۰ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
0
13
حق با شماست . روز سه شنبه از تهران به گرگان رفتم . در طول مسیر 380 کیلومتری ، 4 دوربین کنترل سرعت دیدم که سه تایشان در سراشیبی ها بود . گویا دیده اند که در مسیرهای متعارف مردم رعایت می کنند و جریمه نمی شوند عمدا اکثر دوربین هایشان را آورده اند در سراشیبی ها!!!!
ناشناس
-
۱۳:۳۰ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
25
3
راننده بايد راننده باشد چه در سراشيبي و چه در سربالايي!.راننده گاني كه اهل خلاف باشند بهترين نقطه براي شناسايي و هشدارشان همانجاست . در كشور آنقدر پليس نداريم كه سر هر چهار راه يكي بگماريم!!
ناشناس
-
۱۳:۳۳ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
2
16
انتقادتان كاملا بجا است. گاهي اعمال قانون با اهداف ديگر مخلوط مي شود و باعث بي اعتمادي و البته ظلم به كساني كه خلاف نمي كنند.
ناشناس
-
۱۳:۳۸ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
13
4
شما هم كه هر اتفاقي برايت افتاد سريع از روزنامه ات سواستفاده ميكني و آن را به عنوان يك مشكل جهاني در بالاي صفحه قرار ميدهي كه چه؟ خوب شما بايد همه جا سرعت مطمئنه براني چه در سربالايي و چه سرپائيني!.مطمئنم اگر در سربالايي هم ميبودند و جريمه ات ميكردند باز همين تيپ مقاله مينوشتي!!.واقعا" افكار بعضي آدمها چقدر....در غزه زن و مرد و پيرو جوان و كودك دارند با وحشيانه ترين وجه ميكشند آنوقت خانم از ناراحتي جريمه بحق پليس در روزنامه اش صحبت از سرپائيني ميكند!!!؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۹ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
2
8
خدا خیرت بده
ابن مسئله یک بار در مسیر قزوین رشت واسه خودم پیش اومد،امیدوارم قوانین همواره به صورت کامل اجرا بشه، نه به صورت سلیقه ای
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۱ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
0
10
آقا من افسر ديده ام که سر فلکه پشت درخت کمين ميکنه و به محض اينکه يک مسافر کش شخصي ترمز ميزنه مثل کارآگاه گجت ميپره جلوي طرف رو ميگيره.
خدا خيرت بده عصر ايران ..
ناشناس
-
۱۳:۴۲ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
0
9
آقا اين كه خوبه در محور كوار به فيروز آباد در استان فارس با تشخيص دوربين پليس 97 كيلومتر سرعت داشتم و پليس راه اظهار داشت كه حداكثر سرعت در اين جاده 80 كيلومتر است بنده به آنها گفتم در اين جاده اصلا تابلو محدوديت سرعت نيست كه رانندگان بتوانند سرعت خويش را تنظيم كنند وليكن باز هم 20 تومان جريمه شدم در جاده اي كه تابلوي محدوديت سرعت نبود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۲ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
0
6
ممنون از بحث به جایی که به آن پرداخته اید. متاسفانه عملکرد تعداد محدودی از مامورین پلیس باعث نازضایتی مردم می شود. البته زحمات فراوان این عزیزان واقعا جای تشکر و قدر دانی دارد. ولی برخی رفتارهای این چنین باعث می شود مردم به جای آن که نیروی پلیس را در کنار و محافظ خود بدانند از آن ها ناراضی شوند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۶ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
0
7
سخن بالا به درستی بیان گردیده.من درسراشیبی محورپل هوروبه خرم اباد به خاطرسرعت 65 کیلومتر مبلغ 20000 تومان جریمه شدم آنهم بااتومبیل 206 .آیااین انصاف است من هم مثل یک تریلی رانندگی بکنم؟ من که آن جریمه راحرام کردم.خداانشااله نخواهدگذشت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۸ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
1
6
واقعا راست نوشتيد ولي چرا از عجله پليس براي سريع پر كردن دفترچه جريمه و رشوه گيري بعضی هاشون و دروغ گفتن سرعت و گير الكي شان چيزي ننوشتين؟ ترسيدين مث فرزاد حسني نسخه تون پيچيده شود؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۲ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
0
5
با سلام
بنده در مسير لوشان پشت سر يك تريلر مدتي طولاني با سرعت كمتر از 100كيلومتر حركت مي كردم درجايي كه پهناي باند جاده زياد مي شودودر ضمن جاده بسيار خلوت بودو سبقت آزادشد از تريلي سبقت گرفتم و بلافاصله بالاي سربالايي پليس مرا جريمه كرد هرچه اعتراض كردم كه در زمان سبقت حواسم به جلو بوده و سرعت با دوربين ثبت شده آنها تنها120كيلومتر بود بخرجشان نرفت و جريمه ناحقي انجام دادم ظاهرا" در اين مكان باتوجه به سايه بان قرارداده شده پاتقشان بود و راننده هاي غير آشنا به مسير راجريمه مي كردند.بنظر شما اين تجهيزات در اختيار پليس جهت كنترل و يا ... مي باشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۳ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
0
3
عملکرد بعضی از دوستان پلیس واقعا حیثیت این قشر زحمتکش رابر باد فنا می دهد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۶ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
0
3
درود...
بنده نيز در اتوبان يا بهتره بگم ازاد راه تبريز-زنجان در يكي از سراشيبي هاي بسيار تند كه كساني كه در اين محور تردد كرده اند ان را بخوبي ميشناسند در حاليكه بسمت تهران در حركت بودم و بدليل سهل انگاري سرعتم در سراشبي اندكي از 120 گذشته بود مورد برخورد شديد مامور مربوطه قرار گرفتم اين در حالي بود كه ايشون خودروي من رو به پاركينگ انتقال دادن و بار درحاليكه كسانيكه هم سرعت من و يا نزديك به سرعت من بودن چون نمره پلاك انها 15 بود و هم استاني مامور محترم بودن به پيوست گواهينامه ي انها اقدام نمود و در سرماي شديد و شب هنگام خودروي بنده را به پاركينگ منتقل نمود.
همانگونه كه گفتيد اين شگردي جديد است كه در راهنمايي و رانندگي جا افتاده است در بسياري از جاده ها و اتوبان هاي تهران نيز در سراشيبي ها كمين ميكنند! مگر قصد گرفتن دزد و قاتل را دارند كه اقدام به كمين ميكنند؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۴ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
0
3
با سلام
من هم بانظر نگارنده موافقم . چون خود من هم یک بار با چنین مسئله ای برخورد کردم وفقط به خاطر 2 کیلو متر اضافه سرعت بیست هزار تومان جریمه شدم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۰ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
0
0
من با توجه به سفرهاي زيادي كه ميرم بارها برام سوال پيش اومده كه پليسها وظيفه جلوگيري از تصادفات و رعايت قانون را دارند يا مچ گيري چرا اقايون توي سراشيبي ها و محل هاي سبقت ممنوع طوري قرار نمي گير ند كه راننده ها ببينند و سبقت نگيرند هميشه ميرند جايي كمين ميكنند كه دقيقا" وقتي راننده سبقت گرفت اونها را مي بينه و جريمه ميكنند در تمام مسيرها بدون غلو در حال كمينند و در ضمن از رشوه گرفتن بعضی هاشون هم نگو كه بارها پي اونها به تن من و سايرين خورده اينطوري كنترل ميكنند كه رتبه اول تصادفات را داريم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۶ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
0
0
درود بر شما . در یکی از جاده های اهواز برای من همین اتفاق افتاد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۷ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
5
2
با سلام
کلیه نظرات را خواندم ، اگر پلیس امریکا بیاید و اعمال قانون کند ، بازهم از این بهانه های بنی اسرائیلی می گیرند دوستان ؟ آخر سراشیبی جاده ، بایستی کنترل شود ، چون آمار بالای تصادفات را بخود اختصاص می دهد ، در مورد رشوه هم که نوشته شد ، این توضیح را می توان بیان داشت که فساد مالی متاسفانه در خیلی از ادارات دولتی وجود دارد و اینکه پلیس را متهم کنیم و مثلا نامی از بانکها ، سازمانهای دولتی و ... برده نشود ، انصاف رعایت نشده است وشاید پلیس کمترین در فساد مالی باشد ولی دوستان کم لطفی میکنند .
به قانون بایستی احترام گذاشت چه در ابتدای سراشیب جاده و چه در انتهای آن و باید از پلیس ملی حمایت کرد و بواسطه تخلفات انجام شده خودمان ، بی انصافی پیشه نکنیم .
به امید ایرانی با نظم و بدور از قانون ستیزی .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۷ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
1
2
واقا" مطلب فوق صحیح است در اتوبان تهران قم که بنده تردد دارم همواره میبینم که پلیس با دوربین در انتهای سراشیبیها و در نقاط کور مستقر شدهاند و چندین بار گرفتار کمین آنها گردیدهام. در حالی که پلیس باید در نقاطی کاملا" در معرض دید عموم مستقر گردد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۲ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
0
1
با تشکر از پرسنل زحمت کش پلیس راه،من هم چندین بار به این تله افتاده ام که نهایتا یا با یک پول چایی مسئله را حل کردهام یا با برخوردهای نا مناسب پلیس با اعصاب خرد شده به راهم ادامه داده ام و علیرغم اینکه خودم را در پشت فرمان مکلف به اجرای قانون میدانم ،در موارد فوق توجیهی برای نقض قانون تلقی کرده ام.دیشب در محور میانه زنجان گشت پلیس عوض اینکه خود را در معرض دید رانندگان قرار دهد تا چند درصدی از رانندگان با دیدن آنها تخلف نکنند،بر عکس همه چراغهای ماشینشان را هم خاموش ودر یک پیچ سبقت ممنوع پنهان شده بود ند که به قول شما مچ بگیرند و بعد........
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۳ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
0
1
قربان دهنتان. اين عزيزان در كيش صندلي شان را در پشت درختهاي بلوار پنهان كرده و به مچ گيري مي پردازند. واقعا ديدني است . اگر مي توانيد يك خبرنگار بفرستيد براي گرفتن گزارش. هر روز هم وضع بدتر مي شود. ضمنا جريمه ها اينجا شده 50 هزار تومان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۳ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
0
1
بنده هم در مسير مشهد به طبس در كوير با سرعت 90 كيلو متر به دليل سرعت بالا 20تومان جريمه شدم وقتي دليلش را سوال كردم گفت اينجا منطقه مسكوني است و حداكثر سرعت 50 كيلو متر است هرچقدر اطراف را نگاه كردم خانه اي نديدم.
ناشناس
GERMANY
۱۵:۱۵ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
1
0
ba sepas az mozoue ke beshesh eshare kardain, bayad arz konam moteasefane eteraze shoma dar in morede sahih nist,chera ke ehteram be ghanoon rabti be sar paieni wa sarbalaaie nadarad!!ehteram be ghanoone eshtebabh khod az bighanooni behtar ast ama shaki nist ke ghawanine ma bayad eslaah shawad wa sorae mojaaz dar naghate mokhtalef baaz tarif shawad,moteasefane barye nemoone jarimeh ha dar iran kardkarde khodeshoon ro az dast daadand wa baazdarandegi nadaaran!!!!ba tashakor az asre iran!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۵ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
3
0
من هميشه سعي ميکنم در سراشيبي ها با دنده سنگين حرکت کنم
در ابتداي تمام سراشيبي ها تابلو با دنده سنگين حرکت کنيد به چشم ميخورد.
دليل نميشود براي يک لحظه سهل انگاري من يک يا چند خانواده و يا خود و خانواده ام به خاک سياه بنشينيم.
با بعضي راننده ها فقط بايد موش و گربه بازي کرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۵ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
0
1
واقعا درست فرمودید .کاشکی جناب سردار رویانیان و سرهنگ هاشمی بخوانند و شان نیروهای خود را پائین نیاورند. بنده در روز جمعه 20/10/87 در جاده دامغان به سمنان در سراشیبی و با اضافه شدن چند کیلومتر به سرعت نا عادلانه توسط سروان ... 20000 تومان جریمه شدم
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۶:۰۹ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
0
0
با سلام
100 در صد موافقم


متأسفانه کار بعضی از پلیس ها مچگیری است. این کار کاملاً خلاف اخلاق حرفه ای است و زحمات این عزیزان را کم رنگ می کند. بگذارید یک چیز جالب برایتان بگویم.
بنده در انگلیس، لندن زندگی می کنم. یکی از پیچیده ترین و منظم ترین کشورهای دنیا در زمینۀ راهنمایی و رانندگی که قابل قیاس با بسیاری از کشورهای اروپایی نیست تا چه رسد به کشور ما.
در این کشور در خیابان ها و بزرگراه ها دوربین نصب است. اما نکتۀ جالب اینکه هیچکدام از این دور بین ها مخفی نیستند. اتفاقآ طبق قانون اینجا در هر کجایی که دوربین نصب باشد، باید از پانصد متر قبل از آن تا صد متری دوربین حد اقل دو علامت و شکل دوربین نصب باشد و فاصلۀ آن نیز اعلام و محدودیت سرعت نیز مشخص شود.
یعنی از قبل به رانندگان اعلام می کند که حواست رو جمع کن که در این منطقه شما از طریق دوربین محسوس و نه نا محسوس کنترل می شوید.
حال اون دوستمان که می کویند کار پلیس ایران درست است چه قضاوتی در این خصوص دارد. یکبار در ایران در حال رانندگی بودم. در وسط جدول بزرگراه یکی از آقایان درجه دار پلیس دوربین بدست پشت یکی از دکلهای برق نصب شده در وسط جدول به طرز بسیار مشقت باری خم شده و جا خورده بود و در شرایط بسیار زننده ای مشغول عکس گرفتن و مچ گیری بود و چند صد متر پایین تر یک ماشین پلیس ایستاده بود یک آقایی هم توش نشسته .
در کجای دنیا چنین اقدام زننده ای از پلیس راه سر می زند. آیا این اقدامات تلاش های صادقانه و زحمات پلیس های شرافتمند را ضایع نمی کند.

این روند حتما باید اصلاح شود.

موفق باشید .
ع م از لندن
ناشناس
-
۱۶:۱۸ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
0
0
من 18/10/87 از ساري از مسير فيروزكوه آمدم هوا كه تاريك شد تا تهران در اين جاده دروغ نگويم سه يا 4 ماشين پليس راه بوده اند ضمنا با توجه به تعطيلي چند رو و همه نيز واقفند كه اين مسير چقدر شلوغ مشود رانند گان تريلي جاده را قروق كرده بودن و و پشت هر كاميون صف طويلي از خودرو هاي سواري ايجاد شده بود اگر پليس راه در چنين ايامي جلوي تردد كاميو نها را بگيرد اينقدر ترافيك ايجاد نمي شود و حادثه و تخلفات هم كم مي شود و از وزارت راه و ترابري هم مي خواهيم سريعتر وضعيت سر و سامان دادن به اين جاده ها را تمام كند واقعا ديگر حجم اين همه ماشين را ندارند.
ناشناس
CANADA
۱۶:۳۳ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
0
0
چنین کاری در خیلی از کشورهای پیشرفته هم انجام میشه و مختص ایران نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۵ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
0
0
ما نیز هر روز شاهد اجحاف در حق رانندگانی هستیم که در سراشیبی اذرشهر به طرف مراغه پلیس به جای حضور در جاده سرباز در کمین می گذارد و پانصد یا هزار متر جلوتر ماشینها را متو قف می کنند.در حالی که کمین گذاشتن برای راننده یعنی اظطراب و ترس راننده در طول مسیر و عدم کنترل راننده به خاطر ترس از پلیس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۳ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
0
0
ممنون از اینکه مبحث مورد نظر رابیان نمودید تا درد دل ما هم گفته باشیدامیدوارم که این مقاله ونظرات دوستان در اختیار اقای سردار روییانیان نیز قرار بگیرد وترتیب اثر دهند.بجای اینکه با مسافرت به ارامش برسیم به خاطر برخورد نیروهای پلیس راه به اضطراب ونگرانی میرسیم اخرسر هم با چند تا قبض جریمه ناحق باید سفر را به اتمام برسانیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۱ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
0
1
با سلام اين موضوع دقيقا در اتوبان ساوه در سراشيبي بعد از مامونيه براي من اتفاق افتاد .من تمام مسير را زير 110 كيلومتر طي كرده بودم .بعد از خروج از پمپ بنزين در سراشيبي دقت نكردم سرعت ماشين بالا رفت وجريمه شدم.پليس درست بعداز پيچ سراشيبي در كمين بود.چون با توجه به سن وسالي كه دارم اساسا به كليه مقررات راهنمايي و رانندگي احترام ميگذارم و سعي مي كنم تا حتي القدور رعايت كنم. به آقاي افسر پليس عرض كردم كه اصولا نقش پليس محترم بايستي در بازدارندگي باشد تا در تنبيه. پاسخ دادند بايستي ممنون باشم كه خودرو را نخوابانده اند.ضمنا همانطوريكه نويسنده محترم نوشته اند من نيز بارها شاهد فداكاري پليس در جادها بوده ام .چند سال قبل بعد از امامزاده هاشم در جاده هراز از ساعت 6 بعد از ظهر تا 12 شب بدليل سقوط بهمن در جاده گير كرده بودم.در عين ريزش برف و وزش باد احساس كردم ماشين هاي جلوي ما دارند حركت مي كنند .پس از گذشت مدتي در ميان طوفان متوجه حركات تند دستهاي مهربان پليس فداكاري شدم كه پاي پياده تمام مسير را از پلور بالا آمده بود تا ماشينهاي متخلف را كه راه را بر يك دگر بسته بودند بدون صدور برگ جريمه باز كند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۶ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
0
0
آقا من داشتم ميرفتم مشهد هميشه سرعتم بين 100 تا 110 بود و در يكي از شيبها سرعت من شد 120 و من رو هم 20 هزار تومان جريمه كردند اما فقط همون يكبار بود كه سرعت من بالا ميرفت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۵ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
0
0
در تاریخ 19/10 در اتوبان همت به دلیل سرعت بالای 120 جریمه شدم در صورتیکه سرعت من 110 بود و اگر بالای 120 باشد آلارم می دهد ولی به حرف من گوش ندادند و گفتند که آلارم ماشین تو مشکل دارد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۷ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
0
0
من هم 20000 هزار تومان در جاده اراك - خمين (در سراشيبي گردنه كه به شهرستان خمين مسلط مي باشد.) توسط پليس راه شهابيه (كه در دشت خمين تقريباً نزديك شهرك صنعتي خمين به كمين نشسته است) نه تنها جريمه شدم بلكه پليس راه قصد انتقال ماشين به پاركينگ هم داشت كه لطف خداوند و با التماس اين امر محقق نشد.(برگه جريمه كه پرداخت شده موجود مي باشد.)
ناشناس
CANADA
۱۷:۴۹ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
1
1
در کانادا هم پلیس این کارو انجام میده
ناشناس
GREECE
۱۷:۵۷ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
0
0
من هم به سهم خود از اقدامات پليس راه تشكر ميكنم ولي نكته اي كه به آن اشاره شده است كاملا درست است. نكته ديگر اينكه در استان ما پليس راه متاسفانه اقدام به انجام كمين نيز ميكند و ميدانيم كه اين اقدام پيش گيرانه نيست و بلكه با هدف مچگيري و اخذ جريمه است، نحوه كمين هم به اين صورت است كه يك سرباز را با لباس خاكي در فاصله حدود 5 كيلومتري از ماشين پليس در زير سايه يك تابلو مينشانند با يك بي سيم دستي و دوربين كنترل سرعت و اين سرباز وظيفه به محض مشاهده سرعت غير مجاز مشخصات خودرو خاطي را به ماشين پليس گزارش ميدهد و راننده متوقف ميشود و جالب اينجاست اگر اعتراض كنيد كه سرعت مجاز بوده از سرباز سوال ميشود و او هم تمام مشخصات شما را اعلام ميكند اگر بگوئيد شما كمين كرده ايد و اين كار خلاف است افسر با كمال اطمينان اعلام ميكند من كجا كمين كرده ام اين خودروي پليس به اين بزرگي با چراغ روشن در پاركينگ توقف كرده و همه آن را مي بينند!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۰ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
0
0
تمام وسایل سنجش باید در دوره های منظم کالیبره شوند، و گواهی سلامت ولی هیچ کدام از سرعت سنج های پلیس تست دوره ای نمی شوند ، همچنین حق تمام شهروندان این است که این گواهی نامه را در موقع جریمه شدن از پلیس بخواهند ولی در صورتی که اگر به پلیس بگویی دوربین سرعت سنج کالیبره است یا گواهی سلامت را نشان بده شما را بیشتر جریمه می کند. آیا دوربین مخفی وجود دارد تخلفات پلیس را نشان بدهد؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۲ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
0
0
در جواب ان شهروند که موضوع غزه را به میان اورده اند بگویم که چرا هر چیز را به غزه ارتباط می دهید؟ مشکل داخلی به غزه چه ارتباطی داره؟ شما خب اگر ناراحت هستید در غزه رانندگی کنید تا هم درست رانندگی کنید در انجا و هم همدردی کنید با مردم غزه!!!!!!!!!!
ناشناس
GERMANY
۱۹:۲۲ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
0
1
با سلام
من ساکن آلمان هستم و بایید بگوییم نظم جامعه بخشای آن باز می گردد به اجرای قانون از طریق تنبیه مالی همانند جریمه . در اینجا رادارهای کنترل سرعت مثل قارچ در حال افزایش هستند و استدلال اکثر شهروندان آلمانی اینست که دولت دنبال کسب منابع درآمد جدید است ولی واقعیت اینست که کنترل شدید در آلمان باعث شده که تصادفات منجر به فوت در اینجا بزیر 3000 نفر در سال برسد آنهم با 60 میلیون خودروی شخصی. ولی اینجا معمول است که 3 تا 5 درصد خطای سرعت نادیده گرفته می شود .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۰ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
0
1
اما برخی محدودیت های سرعت هم واقعا بیهوده اعمال شده اند .
به طور مثال در جاده های کفی و پهن استان یزد ، در جایی که هم دید کافی وجود دارد و هم جاده پهن است ، محدودیت سرعت 115 کیلومتر بر ساعت واقعا غیر منصفانه است !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۸ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
0
1
این که بهتر از کوچه هایست که ورود ممنوع ندارند ولی از سر تابلوی یک طرفه دارند.....نمونش تو خیابون وزرا هست....تازه پلیس جریمه هم می کنه!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۵ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
2
0
ما با این مچ گیری(بقول شما) سالیانه 27000کشته در تصادفات داریم حالا اگر این سختگیری نبود چه میشد؟!!!از این گذشته هر راننده حتی کاملا" ناشی میداند که در سراشیب جاده می بایست سرعت خودرا کم کند و گرنه به دلیل اصطکاک بیش از حد لنتهای ترمز سیستم ترمز اتومبیل اصطلاحا" جام میکند واصولا" سرعت 110یا 120کیلومتر در سرازیری به هیچ وجه منطقی ومعقول نیست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۳ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
0
1
این جریمه کردن های بی مورد می تواند راننده را عصبانی کرده حتی با خطر تصادف و تلفات مواجه کند ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۷ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
0
0
باز سرعت 4 یا 5 کیلومتر بیشتر از حد مجاز هم هر طوری باشه سرعت غیر مجازه. بنده که بخاطر گناه ناکرده 270 هزار تومان جریمه برام ثبت شده . آن هم در جاهایی که اصلا پام به اونجا نرسیده و زورکی نصف این مبلغ را هم از من گرفتند. حالا تکلیف من و امثال من با مقررات چیه و نگاهمون به اون چی می تونه باشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۹ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
0
0
راستش را بخواهید جریمه ها متناسب با سرعت است من با بیش از 500 هزار تومان جریمه سرعت فقط یکبار اشتباه جریمه شدم وسرعتم کمتر از حد مجاز بود .البته ما حرفه ای هستیم در سربالائی ها با 150 ودر کفی وسراشیبی با 110 می رانیم .زود هم می رسیم (به مقصد نه جهنم ).
ناشناس
-
۰۰:۳۷ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
1
من که حلالشون نمیکنم تو جاده جهرم به لارستان پلیس بمن گفت سرعتت 96 بوده و باید حداکثر 90 میرفتی-!!خدا از حلقومشون بکشه بیرون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۷ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
1
خيلي كار خوب و شايسته اي هست اتفاقا همينجوري هم اينقد راننده هاي مقابل چراغ م علامت مي دن فقط جلوي پليس سرعت رو كم مي كند
تجربه نشون داده ملت ما جز به زور به چيز ديگه اي پاسخ مثبت نمي دن
ناشناس
UNITED STATES
۰۲:۲۸ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
agha chera cherto pert migi akhe! sorate mojaz o gheyre mojaz chiye? dalilsh ineke vaghti in ranandeha mioftan too sarashibi gaz khore mashin behtar mishe tond tar miran o haghehsoone jarime beshan
ناشناس
IRAQ
۰۵:۰۹ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
1
اداره راهنمایی و رانندگی کشور ما نامگذاری غلط شده است باید اسم آنرا اداره کمین و جریمه می گذاشتند نه راهنمایی و رانندگی!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۵ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
1
كمين دوربين ها در سراشيبي يك نوع تله براي جريمه كردن است نه خدمت و راهنمائي رانندكان اگر غير اين است در سر بائيها و جلو ديد بايستند؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۰ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
در جاده های آ.غ دوربین رادرساختمانهای مخروبه کمین میگذارند وهدف صرفا مچ گیری است نه جان مردم این برای ههه عیان است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۷ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
1
1
ای آقا
عصبانیت یک راننده بلامحل بیمورده
اجازه بدین کسب و کار ادامه داشته باشه
ناشناس
-
۰۸:۵۹ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
با سلام
هدف تخريب نيست بلكه بازگو كردن رويه اي غلط است كه هر روز با افتخار نيز بيشتر مي گردد. به دو مورد زير توجه كنيد:
1-در شهرستان سوادكوه كه خيابان اصلي شهر مسير عبوري مسافرين نيز است نبش تنها فلكه شهر هيئتي از افسران تمامي اتوموبيل هاي عبوري را نگه داشته و بجرم گردش دور فلكه با سرعت بيش از 30 كيلومتر آنهم بدون هيچ دستگاه سرعت سنجي جريمه مي نمايند. بنده كه براي اولين بار با اين نوع جريمه برخورد نموده بودم از اين كار ايشان حيرت زده شدم.
2- در محور فيروزكوه -دماوند ساعت 8 شب بعد از عاشوراي امسال، يك دستگاه ماشين بنز راهنمايي، چراغ گردون سمت رانندگان موافق را خاموش كرده و چراغ سمت مخالف را روشن ، با اين عمل رانندگان موافق موفق به ديدن ماشين پليس از راه دور نمي شوند و پليس مي تواند بهتر ايشان را ارشاد نمايد.
(طبق قانون در شب ماشين هاي راهنمايي موظف به روشن نمودن چراغ هاي گردون خويش مي باشند.)
پيشنهاد :
زين پس به جاي پليس راهنمايي و رانندگي بگوئيم پليس جريمه و رانندگي!!!
سعيد از تهران
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۳ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
سال گذشته حدود 20 دیماه می رفتیم بندر عباس . ساعت 8 شب نزدیک حاجی اباد پلیس مارا متوقف کرد و هر دو ماشین مارا بخاطر سرعت حدود 70 کیلومتر جریمه کرد.هر کدام 20000 تومان. وقتی با اعتراض ما روبرو شد گفت اینجا منطقه مسکونی است و حداکثر سرعت 20 کیلومتر.
ما هر چه گشتیم منطقه مسکونی ندیدیم . بعد از جریمه شدن یرگشتیم و دیدیم حدود 40 یا 50 متر عقب تر یک تابلو حداکثر سرعت 20 کیلومتر (بدون پایه) را روی زمین گذاشته اند و طوری روی آن خاک ریخته اند که یک سوم گردی تابلو زیر خاک بود و در شب اصلا دیده نمی شد. و استدلال پلیس هم همان تابلویی بود که خودشان همان موقع روی زمین گذاشته بودند . ما که 40000 تومان جریمه را پرداخت کردیم اما قسم خوردیم که روز قیامت از حقمان در مقابل آنها نگذریم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۷ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
باسلام
بنده چون عجله داشتم با سرعت 135 کیلومتر می رفتم که جلو من را گرفته و فرمودند دوربین 118 تا ثبت کرده .گفتم بیشتر بوده و دوربین تان خراب است. 4000 جریمه شدم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۲ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
1
...در جاده ها توجه كنيد راننده روبرويي به شما اخطار ميدهد كه پليس در كمين است در صورتيكه بايد بالعكس خطاكار را معرفي نمايد . بنظر هنوز پليس نتوانسته خود را دوست مردم معرفي كند ( اصولا يك سرباز جلوي ماشين را گرفته و امر ميشود خدمت جناب سروان كه در ماشين خود نشسته برويد ) دوستي ميگفت من در ساير كشورها از جمله آسياي شرقي زياد رانندگي ميكنم ولي هيچگاه جريمه نميشوم و در مسير بين شهري ايران بعيد است جريمه نشوم. اين يك واقعيت است تا پليس دوست مردم نشود و به آنها خدمت نكند و تنها به نيروي قهري خود توجه كند خلافهاي پنهاني بيشتر خواهد شد . گاها يك تذكر دو ستانه چنان تاثير در انسان ميگذارد كه صد برگ جريمه نميتواند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۵ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
با سلام: اینجانب در مسیر های اراک-بروجرد-خوزستان رفت و آمد دارم با کمال تاسف همه برادران پلیس را در کمینگاه دیده ام گویا آموزش آنها بر اساس خلافکار بودن همه مردم است و این بر خلاف دین مبین اسلام است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۴ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
سلام
ممنون که اینو نوشتید. من جزو راننده هایی هستم که تا تعطیل می شود بار و بنه را بسته و راه می افتم
دو تا مطلب داشتم. یکی اینکه خداوکیلی از حق نگذریم ماموران راهنمایی و رانندگی در زمان تعطیلات بسیار زیاد زحمت می کشند. و اگرچه من از جریمه کردن هایشان شکوه دارم ولی وقتی که در تعطیلات زحمات طاقت فرسای آنها را می بینم بسیار زیاد شرمنده آنها می شوم و از خدا سربلندیشان را آرزو می کنم. مسیر معمول من تهران - قزوین - رشت است که در این مسیر حضور بسیار چشمگیر و موفقی دارند ( جاده را یکطرفه می کنند، مسیر فرعی باز می کنند، و...)
دوم اینکه تجربه به من ثابت کرده است که هرجا جاده راننده را وسوسه به تخطی می کند باید بدانی که همانجا پلیس در کمین است. یعنی اینکه شما مثلا دو ساعت رانندگی می کنید و خط ممتد نمی بینید تا چشمتان به جمال خط ممتد می افتد و احتمال با پیچ یا سربالایی و یا شیب هم تداخل داشته باشد که مسلم بدانید بنز پلیس نیز در کمین است
اگر سرازیری دیدید که ته ندارد، باز هم مطمئن باشید که بنر پلیس در انتهای شیب در انتظار شماست.
اینها همان واقعیاتی است که در بالا نوشته شده است.
ناشناس
-
۱۰:۱۹ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
نويسنده محترم اين مطلب ظاهرا از بابت جريمه اي كه شده اند خيلي ناراحت هستند ولي بايد بگم كه تصادفات زيادي در همين پيچ‌هاي تند اتفاق مي‌افتد، لطفا به اين موضوع هم توجه كنيد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۴ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
1
من در جاده کازرون به شیراز به خاطر 6 کیلومتر افزایش سرعت در سراشیبی 20000 تومان جریمه شدم.حرومشون باشه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۱ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
اتومبيل پليس در جاده دليجان به اصفهان در سراشيبي و به صورتي مخفي ايستاده بود و مرا كه ناخود آگاه وبدليل شيب تند سرعتم 10 كيلو متري بيشتراز 110 كيلومتر شده بود 20000 تومان جريمه كرد و تازه افتخار وادعا ميكرد ونسخه جريمه كسي كه فقط 112كيلومتر سرعت داشته را نشان مي داد كه آن شخص را درحالي كه 2كيلو متر سرعت بيشتري داشته رانيز جريمه كرده است .واقعا به اينها آموزش نداده اند در اين حد ميتوانند تذكر بدهند نه جريمه . المك يبقي مع الكفر ولا يبقي مع الظلم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۴ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
نظر ميدهم به اميد آنكه شايد عزيزان ما كه در رأس پليس راه كشور هستند نظري كنند
بنده تا كنون سه بار در محور ديواندره به بيجار در استان كردستان هر بار به مبلغ بيست هزار تومان در طول شش ماه گذشته جريمه شده ام فقط و فقط به دليل آنكه پليس راه بيجار دقيقا در انتهاي سراشيبي و كاملا در حالت كمين كرده با برگه هاي جريمه بيست هزارتوماني در انتظار پذيرايي از شهروندان ايراني ميباشد .
البته آقايان افسر داخل خودرو مينشينند و سرباز دوربين در دست در هواي سرد و سوزان منطقه بايد بايستد و راننده ها موظفند با احترام از خودروي خود پياده شده و در مقابل ايشان خم شده و جريمه هايي كه در پوشش اجراي قانون و با نيت مچ گيري و ... صورت ميگيرد را با آغوش باز پذيرا باشند .
جالب اينكه اين دوربينها فقط و فقط سرعت خودرو و فاصله آن تا دوربين را ثبت ميكند و خدا ميداند اگر در دست يك انسان جايزالخطا و يا خدايي ناكرده غافل از خدا باشند براحتي ميتوانند تخلف يك خودرو را بنام ديگري بحساب آورند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۶ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
بابائي
بنده حدودا" 3-4 ماه پيش در اتوبان زنجان - تبريز اين اتفاق برايم افتاد و در سرازيري سرعتم به 122-3 رسيد و متوقف شدم .جالب اينكه سرعتم از طرف پليس 137 ثبت شده بود.اعتراض افاقه نكرد و بنده بدليل اينكه براي سرعت 137 جريمه ميشدم از قبول برگ جريمه خودداري كردم و بايد بجاي 20000 تومان 40000 تومان پرداخت كنم.بنده در مواجهه با اين قضيه موضوع را به پل صراط وانهادم.از آنجائيكه بخشي از حقوق پليس از جريمه ها تامين ميشود و بحث حلال و حرام مطرح است لذا خواهشم از عزيزان توجه بيشتر و همچنين اعتماد به رانندگان است...
ناشناس
-
۱۲:۴۳ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
این یکی از مورد هاست.
شب رو نمیگین با چراغ گردان خاموش گشت می زنن.
خودشون رو پشت تابلوها و درخت ها پنهان میکنن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۵ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
1
ضمن تشکر از خدمات پلیس راهنمائی و رانندگی , باید بگویم که انتقاد صورت گرفته مورد تائید بوده و میبایست راه حلی برای آن توسط مقامات سازمان مربوطه اندیشیده و اجرا گردد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۲ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
در جواب دوستي كه فرموده اند 2700 هزار كشته داريم!
دوست من حرف شما صحيح است ولي اقاي رويانيان نميگه اگر المان 300 كشته ميده بخاطر اينه كه تمامي توليدات و ماشين هاي وارداتي و ...اجبارن و طبق قانون بايد ترمز ABS سيستم كروز كنترل،ايربگ و هزارن سيستم ايمني و امنيتي ديگه دارن!
درست نميگم؟
اگر راست ميگن بيان امار تصادفات رو بدن بگن بيشترين كشته ها توي كدوم ماشين بوده و چرا!
ميخواي من به شما بگم؟
پرايد،سمند،پيكان و نيسان اينها ركورد دار هستند!
پرايدي كه 120 تا بري پرواز ميكنه و ترمز اي بي اس كه نداره ايربگ كه نداره كروز كنترل كه نداري EBD‌كه نداره چي داره؟
حتي سمند هم مينطوره!
كجاي دنيا اينطوريه؟
چون محصول اشغال و فاقد استاندارد توليد ميكنيم بايد مردم با سرعت كم جبرانش كنن؟
بخدا جاهاي ديگه ي دنيا اينها رو بگيد به ما هر هر ميخندن!
قابل توجه شما كه سمند در كشورهاي خارجي با اي بي اس ايربگ و ... عرضه ميشه ولي مردم خودمون...
افسوس...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۶ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
يك نكته ديگه كه ذهن من رو مشغول كرده و كسي جوابي بهش نميده!
راهنمايي و رانندگي حق رانندگي رو به راننده ميده توسط گواهينامه درسته؟
پس فقط حق گرفتن اون رو داره؟
براي چي بايد ماشين من با 30 ميليون قيمت بره پاركينگ و يك ماه بخوابه؟ اينو براي مثال ميگم؟
ميدونيد 30 ميليون در ماه سودش چقدر ميشه؟به چه حقي به خودروي شخصي من تعرض ميشه؟در حاليكه خيلي ها 2 يا 3 تا ماشين دارن و وقتي اينو ميخوابنن و گواهينامه رو نميگرن طرف اون ماشين رو ميبره بيرون؟غير از اينه؟
كي جواب ميده ضرر 30 ميليون تومن در ماه رو؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۶ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
1
از استقبال بی نظیر هموطنان در اظهار نظر میتوان به عمق این مشکل پی برد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۸ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
متاسفانه در مسير ساري به تهران محور فيروزكوه دقيقا بعد از ايستگاه راهداري گدوك به سمت فيروزكوه كه جاده يكطرفه ميشود و در سراشيبي تند دوربين پليس در پائين سراشيبي و در سمت راست مستقر شده بود كه با دويدن مامور به وسط اتوبان جهت متوقف كردن خودرو متخلف و دستپاچه شدن راننده ناشي نزديك بود تصادف مهيبي بين خودرو ها روي دهد طوريكه چند خودرو همراه خانواده به علت ترمز شديد و كشيده شدن خودرو تعادلشان را از دست داده و به شانه هاي خاكي منحرف شدند .تاريخ 20 ديماه ساعت 11 صبح
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۹ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
درجاده کرمان سیرجان این مورد کاملا مشهود است برای پیکان سرعت 138کیلومتر ثبت کردند در صورتی که 115کیلومتر سرعت داشتم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۵ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
1
0
آقا وقتی سرعت غیر مجاز میری باید جریمه بشی حالا میخواد سراشیبی باشه یا سربالایی. اتفاقا کنترل در سراشیبی باید بیشتر انجام بشه چون اصولا راننده خوب باید بدونه که خطر در سرازیریها بیشتر از سربالاییهاست و باید سرعتش رو کنترل کنه. تمام کسانی که ادعا میکنند همه مسیر را بجز سرازیریها در حد مجاز سرعت بوده اند باید بروند و رانندگی را مجدد یاد بگیرند.
وبگردی