فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۱۹۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۱۹-۰۴-۱۳۹۷
کد ۶۱۹۶۵۳
انتشار: ۰۸:۱۲ - ۱۹-۰۴-۱۳۹۷

مصرف الکل و افزایش باکتری‌های مضر دهان

عصر ایران
مصرف روزانه یک یا تعداد بیشتری نوشیدنی الکلی یک عامل خطرآفرین شناخته شده برای ابتلا به برخی از بیماری هاست که از آن جمله می توان به سرطان اشاره کرد.

پژوهشی جدید نشان داده است که نوشیدن الکل می تواند تعادل باکتری های خوب و بد در دهان را بر هم زده و خطر ابتلا به برخی بیماری ها را افزایش دهد.

مصرف الکل و افزایش باکتری‌های مضر دهان

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "اوریدی هلث"، بنابر مطالعه ای که در نشریه Microbiome منتشر شده است، پژوهشگران در دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک دریافتند افرادی که روزانه یک یا تعداد بیشتری نوشیدنی الکلی مصرف می کنند در ترکیب سالم میکروب های دهان خود اختلال ایجاد می کنند. این شرایط می تواند به عفونت لثه، سرطان، یا بیماری قلبی عروقی منجر شود.

به گفته جیانگ آن، از مرکز سرطان پرلماتر دانشگاه نیویورک، مطالعه ما نشان می دهد ترکیب کلی میکروبیوم دهان در افرادی که الکل مصرف می کنند نسبت به آنهایی که این کار را انجام نمی دهند، تغییر می کند. به طور ویژه، ما دریافتیم که باکتری های مفید از بین می روند و جمعیت برخی از باکتری های التهاب آفرین افزایش می یابد.

مصرف روزانه یک یا تعداد بیشتری نوشیدنی الکلی یک عامل خطرآفرین شناخته شده برای ابتلا به برخی از بیماری هاست که از آن جمله می توان به سرطان اشاره کرد. نتایج مطالعه پژوهشگران دانشگاه نیویورک مهر تایید دیگری بر این است که برای حفظ میکروبیوم دهانی سالم که برای سلامت ما اهمیت دارد، بهتر است از مصرف الکل پرهیز کرد.

باکتری های خوب در برابر باکتری های بد

بیش از 700 گونه مختلف باکتری و برخی گونه های قارچ در دهان انسان زندگی می کنند. بسیاری از این میکروارگانیسم ها می توانند نقش مهمی در عواملی که به حفظ سلامت ما کمک می کنند، از جمله واکنش سیستم ایمنی، گوارش مواد مغذی، و پیشگیری احتمالی از سرطان ایفا می کنند.

افرادی با مصرف بالای الکل (یک یا تعدادی بیشتری نوشیدنی در روز) در این مطالعه از سطوح بالاتر باکتری های باکتریودال، اکتینومیست، و نایسریا برخوردار بودند و سطوح لاکتوباسیل ها، بیشتر در مکمل های غذایی پروبیوتیک وجود دارند و از بیماری پیشگیری می کنند، در آنها پایین بود.

مطالعه ای دیگر در گذشته که توسط همین تیم پژوهشی دانشگاه نیویورک انجام شد، نشان داده بود که ترکیب باکتری های دهان می تواند بر ابتلا به سرطان های دهان و قسمت بالایی دستگاه گوارش، از جمله سرطان های حفره دهان، مری، و لوزالمعده اثرگذار باشد. تغییرات در ترکیب باکتریایی ناشی از نوشیدن الکل به طور بالقوه به بیماری پریودنتال، بیماری قلبی، و سرطان سر و گردن منجر می شود.

برچسب ها: الکل ، سلامت ، باکتری ، دهان
ارسال به دوستان
استاندار بوشهر: جابه‌جایی بخشی از پایگاه‌های نظامی بوشهر در دستور کار قرار گرفته معاون اول قوه قضاییه: آرای متعارض پرونده رامک‌ خودرو تعیین تکلیف شود حماس: پاسخ ایران و یمن به جنایات اسرائیل علیه لبنان را ارج می‌نهیم هشدار مقامات مکزیک نسبت به طوفان در مراسم افتتاحیه جام‌جهانی فوتبال روند تغییر چهره علیرضا بیرانوند در تیم ملی از 2014 تا 2026 (عکس) خدمات دندانپزشکی برای هنرمندان اقساطی شد؛ توضیحات صندوق اعتباری هنر استراتژیست حزب‌ جمهوری‌ خواه: آمریکا به جای تسلیم ایران خودش تحقیر شد بازداشت نامادری دو دختر سنندجی در پی پرونده کودک‌آزاری «دعوت به مراسم گردن‌زنی» : ابتذالِ خشونت به زبان یک «فیلسوف» روسیه از تصرف شهرک «خیمیک» در دونتسک خبر داد جزئیات آخرین آمار مجروحان حملات رژیم صهیونیستی به ایران علی قلی‌زاده تحت عمل جراحی زانو قرار گرفت راه‌اندازی سامانه هوشمند جست‌وجوی اشیای گمشده در مترو تهران پاکستان: به دنبال یافتن راه‌حل دیپلماتیک برای درگیری‌های خاورمیانه هستیم دانشمندان با استفاده از میکروب‌های «مومیایی 5 هزارساله» توانستند «نان» بپزند