۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۲۹۷۴۷
تعداد نظرات: ۶۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۱۲-۰۶-۱۳۹۷
کد ۶۲۹۷۴۷
انتشار: ۰۹:۴۶ - ۱۲-۰۶-۱۳۹۷

مطهری، جوان گلپایگانی و یک روحانی عصبانی: چقدر گفت و گو بلد نیستیم!

سخن گفتن در باب دین، به شرط آن که کلیشه ای و طبق قرائت رسمی باشد، بی هزینه ترین و راحت ترین کار ممکن برای مسؤولان شده ...

مطهری، جوان گلپایگانی و یک روحانی عصبانی: چقدر گفت و گو بلد نیستیم!عصر ایران - "شما به جای غدیر باید درباره وضعیت اقتصادی و پراید 45 میلیونی صحبت کنی، شما روحانی نیستی که از دین سخن می گویی، شما نائب رئیس مجلسی...شما باید پاسخ مرا بدهی."

این ها خلاصه حرف هایی است که یک جوان گلپایگانی به علی مطهری گفت، بعد از سخنرانی او در عید غدیر خم.

مطهری اما در پاسخ او را با کلماتی مانند "نادان" و "احمق" نواخت و یک روحانی هم با این ادعا که این سخنان، آبروی روحانیت را برده است، او را تهدید کرد که داخل گونی خواهد کرد و خواهد برد!

بعد از پخش ویدئوی این مجادله لفظی در تلویزیون، علی مطهری در نامه ای به صدا و سیما از این که این فیلم روی آنتن رفته است، انتقاد کرد و خواستار فرصت پاسخگویی شد.

در این باره چند نکته قابل توجه است:

1 - سخن گفتن در باب دین، به شرط آن که کلیشه ای و طبق قرائت رسمی باشد، بی هزینه ترین و راحت ترین کار ممکن برای مسؤولانی شده است که تریبون به دست شان افتاده است. شما می توانید صاحب کرسی ریاست و وزارت و نمایندگی و استانداری و ... باشید و وقتی در برابر مردم قرار می گیرید، درباره اهمیت نماز، جایگاه حجاب یا مسأله غدیر صحبت کنید و چند صلوات هم از مردم بگیرید و وقت سخنرانی را به اتمام برسانید. اگر هم کسی گفت بالای چشمت ابروست، می توانید او را احمقی خطاب کنید که علیه دین موضع گرفته است!

واقعیت این است که تداخل جایگاه ها، یکی از مصائب عصر کنونی ایران است. آن جوان گلپایگانی راست می گفت. صدها هزار طلبه با هزینه دولت و مردم، سال ها درس دین خوانده اند که پاسدار و مروج دین باشند و در کنار آنها، افراد بیشتری با هزینه های کلان عمومی به مناصب مدیریتی و تصمیم سازی رسیده اند تا امور جاری و آتی کشور را رتق و فتق کنند. روحانیون اما وارد امور روزمره اجرایی و سیاسی شده اند و بسیاری از آنها، سال هاست که حتی یک منبر هم نرفته اند و در مقابل، مقامات به جای پاسخگویی در قبال قدرتی که در اختیار دارند، وعظ و خطابه می کنند!
کی می رسد که هر کس به کار و مسؤولیت خود بسنده کند؟!

2 - خطاب قرار دادن منتقد با کلماتی نظیر احمق و نادان، هرگز پذیرفتنی نیست. فرقی هم ندارد که چنین کلماتی را علی مطهری بگوید یا حمید رسایی یا هر کس دیگر. این که علی مطهری عضو فراکسیون امید است دلیل موجهی برای نقد نکردن او نیست. علی مطهری و هر نماینده دیگر، وقتی بر کرسی نمایندگی مجلس می نشیند، وکیل همه مردم ایران می شود و وکیل "باید" به موکل پاسخگو باشد و حق ندارد در برابر سوال موکل، به او توهین کند. حتی اگر سوال موکل، بجا هم نباشد، وظیفه وکیل روشنگری است نه اهانت.

3 - این که مطهری از تلویزیون درخواست کرده است که به او فرصت پاسخ دهد، حق اوست ولی اگر نیک بنگیریم، آن جوان گلپایگانی هم چنین حقی دارد چرا که روی آنتن تلویزیون اهانت های نائب رئیس مجلس به او پخش شده است.

4 - علی مطهری، فردی تحصیل کرده، خودساخته و آزاده است. وقتی چنین کسی در برابر منتقد چنان عنان اختیار از کف می دهد، باید گفت که چه انتظاری از دیگران؟
جامعه ایران بیش از هر زمان دیگری به آموختن شنیدن، آموختن گفت وگو و آموختن مدارا نیازمند است. به آن فیلم نگاهی دوباره بیندازید، نه جوان منتقد، حرف اش را با رعایت اصول گفت و گو و با زبان و لحن آرام می گوید، نه مطهری پاسخ مناسبی می دهد و نه آن روحانی حرف حساب می زند.
به جام زر، شراب از دست کافر
حرام اندر حرام اندر حرام است

5 - از همه بدتر، ادبیات آن روحانی است که نه فقط نشان دهنده روحیات شخصی او که نمایشی عریان از وجود یک نوع تفکر خطرناک در جامعه است؛ آنجا که خطاب به جوان می گوید تو با این کارت آبروی لباس و عمامه مرا را بردی... تو را داخل گونی می کنم و می برم... .
هر نقدی را توهین به روحانیت و دین و انقلاب و نظام دانستن و منتقدان را تهدید به برخورد کردن، یک تفکر نهادینه شده در بسیاری از مسؤولان است که نتیجه اش بسته شدن فضای تفکر و نقادی است و جمود جامعه.
به راستی کدام یک به روحانیت لطمه زد: کسی که به نائب رئیس مجلس انتقاد کرد یا آن معممی که منتقد را تهدید کرد به داخل گونی انداختن؟!

برچسب ها: مطهری ، گلپایگان
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۶۶
در انتظار بررسی: ۱۱۴
غیر قابل انتشار: ۱
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
69
16
در آزادگی مطهری تردیدی نیست. بهتر است به پشت صحنه این برخورد هم پرداخته شود تا سناریو سازی ها مشخص گردد و قضاوت ها منصفانه باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
سلام آقای مطهری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
مشکل اینه که معنی آزادگی رو نمیدونی.
مقدم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
آقای مطهری و همفکران او از ابتدای انقلاب تا کنون در مقامات مهم و تصمیم ساز کشور بودن و نتیجه ی کارشون هم واضحه.
dariush
| United States of America |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
مهدي جان اگر حتي سناريو باشد برخورد اشتباه ايشان و روحاني همراهشان توجيه نميشود
شهبانو
| Netherlands |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
با نویسنده مقاله موافقم ، حق با جوان بود و آقای مطهری باید قبول میکرد. ملت از نماینده انتظار دارند که حوزه خودش صحبت کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
1
28
عالی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
1
19
جان کلام بند 1 و 5 است که انصافا درد بی درمان ماست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
16
10
مطهری گفته ایشان در موقع پاسخ به پرسش ها پرسش نکرده.وقتی سخنرانی تمام شده این برنامه را اجرا کرده. به نظرم به این سادگی هم نیست ماجرا. باید بیشتر روشنگری شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
6
7
تفسیر اشتباه هست لطفا کمی تفکر کنید.
اگه مشکل اقتصادی مطلق نبود آن جوان خیلی خوب حرف ميزد
اگه شایسته سالاري و نخبگان یک جامعه در راس باشند مشکل اقتصادی نخواهد بود و اصلا کار به اینجا نميکشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
48
14
...مطهری بسیار آرام و بدون تندی صحبت کرد، اما طرف مقابلش از همان ابتدا با لحن تند و آزار دهنده و طلبکارانه حرف زد، گرچه مطهری هم باید بنا به آیه ی "و اذا خاطبهم الجاهلون" اصلا پاسخش را نمیداد و از کنار این آدم اجیر شده میگذشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
مرد مومن چرا غيب ميكني؟ از كجا متوجه جهل آن جواب شدي و چطور آيه قران كريم راتفسير به راي ميكني . آن جوان درد امروزش را به نماينده مردم گفت و جوابي شنيد كه در خور و شان هر دو نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
خیلی ساده ای داداش که به یه دلواپس هتاک میگی یک جوان!!
این آدمها همه مونو میخورن آخرش.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
18
17
کار اون جوون از پیش برنامه ریزی شده و زشت بود .... پاسخ علی مطهری که من ایشون رو یک بیسواد سیاسی میدونم و اون روحانی نما هم زشت تر و زننده تر وقتی ملت ما اینجوری باشن باید هم سیاستمدارامون همچین عکس العمل هایی نشون بدن... بقول معروف باید بهم بیان دیگه!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
در بيسواد سياسي بودن علي مطهري و زشتي اون روحاني شكي نيست ولي سوال ان جوان كجايش برنامه ريزي شده و زشت بود؟
ویدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
23
این نوع رویکرد متاسفانه به همه مسیولانمان تعلق دارد!بنده پزشک هستم روز پزشک مدیر درمان استانمان برایمان پیامک تبریک!فرستاد در حالیکه حقوق مارا ماههاست پرداخت نکرده اند!از ایشان گلایه کردم که اگر وظیفه تان را که پرداخت دستمزدماست انجام نمیدهی دست کم عذر خواهی و دلجویی کن .تبریک برای چه میفرستید؟!ساعتی نگذشته بود که تهدید شدم!به همین راحتی!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
8
5
چقدر همه کامنت ها در دفاع از مطهریه، چرا نمیاد رئیس جمهور بشه؟
پاسخ ها
ژن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
کاندید ریاست جمهوری باید با همه صبحانه بخوره مثل .....
صادق راستگو
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
25
تفکری که خود را عین دین می داند و هر نوع انتقادی از خود را انتقاد از دین می داند تفکر بسیار خطرناکی است که در حال نهادینه شدن است ولی عاقبت خوشی ندارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
30
7
مگه میشه تو روز غدیر طرف رو آوردن در مورد غدیر حرف بزنه، اما بجاش بیاد در مورد پراید صحبت کنه؟؟ آخه آدم عقلش کجا رفته؟
اطمینان داشته باشید اگه مطهری در مورد اقتصاد و تورم هم حرف میزد باز همین آدم میومد میگفت بتوچه که در مورد اقتصاد صحبت میکنی؟ مگه تو اقتصاد دانی؟ یا وزیر اقتصادی یا رئیس بانک مرکزی؟؟ امروز روز غدیره و تو رو آوردن در مورد غدیر حرف بزنی!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
2
22
به یزدان که گر ما خرد داشتیم
کجا این سرانجام بد داشتیم
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
18
6
صدها هزار طلبه با هزینه دولت و مردم،
باید به عنوان یک طلبه عرض کنم که حوزه از هزینه دولتی بی بهره است بحمد الله .آری در ساخت فضای آموزشی و یا اداری حوزه قبلا دولت کمکی میکرد که بحمد الله قطع شد . البته حوزه با نهادهای حوزوی دو مقوله جداگانه اند . لطفا دقت شود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
1
12
ما انقلاب کردیم که همه ازاد باشند و زندانی سیاسی نداشته باشیم و تمام مسوولین از صدر تا ذیل پاسخگوی ملت باشند. ایا به نظر شما این خواسته ها الان محقق شده است؟پاسخ با وجدان بیدار خوانندگان و گردانندگان عصر ایران است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
22
به نظر حقیر روحانی بودن ارزش نیست یک شغل است. و کسی که روحانی بود به این معنا نیست که از بقیه بهتر است یا این که جامعه روحانیت از بقیه بهتر هستند. این چیزی است که به عینه در جامعه می بینیم.
یاسر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
1
16
اصول گفت و گو؟؟؟؟
برادر نویسنده، انگار شما تو سوئیس زندگی میکنی؟!
وقتی جامعه در عرض یک هفته دچار تورم شدید و کمیاب شدن برخی کالاهای اساسی مانند شیرخشک، پوشک و ... می شود چطور نباید به آنان حق اعتراض داد و متهم شان کرد که اصول گفت و گو را رعایت نکرده اند؟
وقتی رسانه(رکن چهارم دموکراسی)ی ما این گونه یکطرفه از مسئولان دفاع می کند، چه انتظاری از خود مسئولان داریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
10
1
البته این سرو صداها برای رد گم کردن و به فراموشی شدن طلاب قم با اون پلاکاردها تا اذهان مردم رو از جریان قبلی دور کنند
ki
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
5
2
با سلام
معتقد هستید که سخنان آقای مطهری کلیشه ایی بی اهمیت و... بوده؟ من فکر کنم اول باید فرهنگ خودتان را اصلاح کنید در ثانی شما نمیدانید آن نمایش چرا بخاطر چی و چگونه طراحی شده ؟ واقعا " نمیدانید دوست عزیز برای شما متاسفم
یعنی هتاکی آن شخص یک اتفاق از سر دلسوزی یک شهروندبود ؟ شما تا صورت مساله را نفهمید راه حل یا پیشنهاد شما بی معناست آیا نمیتوان ازنماینده گرانقدری مثل آقای مطهری حتی در حین سخنرانی ، اول جلسه وسط جلسه و... درخواست کنیم علت گرانی پراید را توضیح دهد ؟
با توجه به اینکه جایگاه خودم را باید بدانم که با کدام دانسته ایی دارم از سخنران میخوام که گرانی پراید را توضیح دهد
از طرفی به گمان شما سخنرانی آقای مطهری در باب غدیر مثل سخنرانی .... است؟
هنوز معتقدم چون امثال من و آن فرد فرد هتاک غدیر را نمی فهمیم از نایب رییس مجلس میخواهیم تایتلش را ببیند ؟
چطور بلد است به عنوان نایب رییس به انگلیسی اشاره کند اما نمیداند پراید چرا گران است ؟
شما نویسنده محترم بدانید او خیلی هم خوب میداند منتها او ....................!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
1
2
سلام احسنت به قضاوت منصفانه عصر ایران
واقعا فکر نمیکردم اینقدر دور از جناح بندی وخط مشی سیاسی دیدگاهتان را بیان نمایید همیشه فکر میکردم شما طرفدار یک طیف سیاسی خاص هستید ولی نشان دادید که همیشه با حق هستید
هر چند لحن آن جوان شایسته نبود ولی از آقای مطهری به عنوان یک الگو وسیاستمدار انتظار تحمل بالا و پاسخ متین تر ودور از شان نمایندگی بود
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
2
1
درود بر عصر ایران جان کلام را بیان کردید
بدون شک گذر زمان حقایق را بیان می کند. این برخورد ناشایست چهره واقعی مطهری را که سالهاست عوامفریبی می کند، اشکار ساخت و به خوبی بیان کرد که این نماینده مدعی برای شنیدن انتقاد که البته خیلی هم بجا و به حق بود، ظرفیت دارد و می تواند نظر مخالف و نتقد را تحمل کند. و اما آن روحانی نمی دانم چگونه به خود اجازه داد که بی شرمانه خطاب به آن جوان منتقد آن واژه های چاله میدانی را به کار ببرد. حیف اون لباس و اون عمامه>>>
جعفر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
1
2
احسنت به عصر ایران، به نظرم واقع بینانه ترین تحلیل ها نسبت به مسائل جاری جامعه رو سایت عصر ایران ممنتشر می کند. کاش مسئولین نیز اینگونه نوشته ها را بیشتر بخوانند و بیشتر راجع به واقعیت های جامعه فکر کنند.
Amin
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
1
در ستایش گفتگو.گفتگو یعنی باهم به درک مشترک و مفاهمه برسیم نه اینکه با برچسب زدن همدیگر را تخطئه کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
2
2
اعتراض کننده کمی تند سخن کفتند و می توانستند همین مطالب را آرامتر و بدون تکان دادن دست بگویند. آقای مطهری هم شاید انتظار چنین برخوردی نداشتند که البته شاید تجربه ای باشد تا بیشتر از مشکلات و راه حلها بگویند. با صبر و تفکر خلاق و آینده نگری می توان مشکلات را حل کرد.
ساکت
Canada
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
1
8
من کم و بیش با آقای مطهری کنار میومدم، به این خاطر که انتقاداتی میکنن که کمتر مسئولی جرئت بیان آن موضوعات رو دارن. ولی در این مورد حق رو به جوان میدم، و دلم به حال خودمون میسوزه که یک انتقاد، و فقط یک انتقاد میتونه باعث توهین، تهدید و ساقط شدن از زندگی منتقد کننده بشه. ناگفته نماند که هرکسی که وام دار مردم هست و حق انتقادشون رو نادیده بگیره و احترامشون رو نگه نداره از چشم می افته. (موقع انتخابات میگن ملت شریف ایران، بعد که از پل میگذرن خدا رو هم بنده نیستن)
ناشناس
Canada
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
4
همیشه حق با مشتری است همیشه حق با مردم است نه مسول
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
7
2
حق با آقای مطهری بود ، اون فرد درد نان نداشت، نادان خطاب کردنش کمترین جواب بود؛ عصرایران هم نان به نرخ روز خور شده و سعی دارد جوری مطلب بنویسد که مردم خوششان بیاید! و اینکه حقیقت چیست اصلا هم اهمیت ندارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
1
0
اتفاقا از بعضی جهات خوبه نیمه پر راببینید بالاترین مسولها در شهرستانی در جمع مردم حرف میزند شهروندی بدون هیچ منعی با او رودرو میشود و حرف دلش را میگویید مسول میشنود و جواب میدهد وتمام حالا نه قرار بوده درس اخلاق بگویند و نه چیز دیگر بله همیشه روی کاغذ میشود همه قدیس باشند اما در عمل ما فقط 14 معصوم داریم
یوسف
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
1
3
آدمها در لحظه های بحرانی شخصیت ذاتی خود را نشان می دهند و یادشان می رود دیگر فیلم بازی نکنند .
یک ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
9
3
با سلام به آقای مطهری
با سلام و عرض ادب و احترام
آقای مطهری من ساکن در یکی از شهرستان های غرب کشور هستم ، با عنایت به اینکه شما نماینده من در مجلس نیستید ولی همواره شما را به خاطر حق طلبی و آزادگی که در کلام و عمل شماست ، نماینده نه تنها خودم بلکه کل مردم ایران در مجلس می دانم .
من هم دو روز پیش این فیلم کوتاه و هدفدار را دیدم و عیناً همین سوال برایم پیش آمد که چرا باید یک سوال اینقدر تند و تیز و نیشدار مطرح شود و یکی بلافاصله از آن فیلم بگیرد و در فضای مجازی پخش کند و خوراک رسانه بیگانه و صدا و سیمای !!( خودمان) که در واقع وقایع را مغرضانه بهتر و مفصل تر به گوش رسانه های بیگانه می رساند ، نماید .

این آقا یا کسانی که او را اجیر کرده بودند تا این تئاتر را بازی کند و فرد دیگری هم فیلم بگیرد و در رسانه ها و فضای مجازی پخش نماید ، نه تنها با افکار و عملکرد شما آشنا نبود ، بلکه قطعاً این آقاسناریویی که خود نوشته یا دیگران نوشته اند را به دنبال هجمه های جدید در کشور که نوعی تهاجم جدید به مملکت است بازی کرد و آخرین بار هم آنرا در مدرسه فیضیه و به دست طلاب حوزه علمیه دیدیم . متأسفم که که سه قوه و مملکت و ... همه گرفتار این جناح بازیها و سیاسی کاریها شده است . علی ایحال با اینگونه حرکت ها ، ذره ای از ارزش شما که نمی شود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
3
2
این جریان اگه ساختگیه جریان فیضیه هم ساختگیه ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
4
اخه متاسفانه اگه در جامعه ما با صدای بلند حق را مطالبه نکنی اصلا بهت نگاه هم نمیکنند بهت لبخند میزنند و از کنارت رد میشند و اگر تند و بلند صحبت کنی می کنن توی گونی و میبرنت. اصلا یک وضعی شیر تو شیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
4
همه سرو ته یه کرباسیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
3
5
مطهری نماینده مجلس وو کیل مردم است و در معابر عمومی مردم حق دارند از او مطالبه کنند . البته حوزه زندگی خصوصی محفوظ است .
گرچه به احتمال قوی آن فرد مامور بود و گرچه حتی اگر مامور هم نبود اما لحن و مکان و زمان را مراعات نکرد و از این لحاظ نادان است . اما حق پاسخ خواستن برای هر فرد ایرانی محفوظ است .
مطهری می توانست طیف وسیعی از پاسخ ها را بدهد .
مثلا شماره تلفن بخواهد - یا بگوید در حال پیگیری است - یا بگوید مشکل خارج از ارائه مجلس است - یا بگوید اگر مفهوم غدیر درست فهمیده می شد ، حق مردم مورد ظلم قرار نمی گرفت و مشکل اصلی نفهمیدن غدیر است - یا دهها پاسخ می توانست بدهد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
2
2
مثلا" اگر آقای مطهری در مورد قیمت پراید حرف میزد، پراید ارزان میشد؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
0
تعجب من بیشتر از آن روحانی محترم بود که یک دفعه تمام تصمیمات قضایی را گرفت ونهایت تصمیم بر آن شد که داخل گونی گونی بود .......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
1
0
مطهری در جایگاه نمایندگی مجلس حق نداره در مورد دین صحبت کنه وباید جواب مشکلات مردم رو بده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
1
2
ازلحاظ اخلاق به لطف معجزه هزاره سوم کلاً به فنارفتیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
1
0
مردم ما این رفتارها رو میپسندند فقط کافیه به کامنتها دقت کنید. به عنوان شخصی که در خارج از کشور زندگی میکنم اگه مسئولی این مدلی صحبت میکرد کلا تا آخر عمر نابود میشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
2
2
مطهري آزاده و شجاعه،شايد تنها شجاع مجلس باشه ولي اينجا بايد صبورترميبود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
0
چرا دارید به بیراهه میروید کشور دارد ازه میپاشد این حرفهای یک من صتا یک غاز چیست ؟ یک نگاهی به دور بر خود بیاندازید ببنید چه خبر است؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
1
0
مردم کاملا حق دارند کاملا طلبکارانه با نمایندگانشون حرف بزنند. این که مسئولی توان تحمل کوچکترین انتقاد اگر چه با زبان تند را نداشته باشد نشان از این است که قدرت دست انسان های کوچک افتاده و گرنه اگر چه اون جوان حرفش را مودبانه نزد ولی توهین بی ادبانه ای هم نبود به علاوه این که حرف حق را زد اما مطهری نه منطق در کلامش بود نه ادب. تازه مطهری آدم به نسبت درست و حسابی ما هست ببین بقیه چی هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
0
با قسمت اول نقدتون به شدت موافقم کاش روزی برسه که هر کس توی زمینه ی تخصصی خودش فعالیت کنه .وقتی سابقه کاری برخی ها رو توی این چهل سال بررسی می کنیم به انبوهی از مسئولیت ها می رسیم که با هم از زمین تا آسمون تفاوت دارند.
ناشناس
Netherlands
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
0
"هر نقدی را توهین به روحانیت و دین و انقلاب و نظام دانستن " و خود را نماینده دین و مذهب دانستن . مشکل این است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
0
مواضع قابل تقدیر آقای مطهری کم نیست ولی این دلیل نمی شود که اشکالات ایشان را نگفت. اول اینکه گاهی آقات آدم تعجب می کند ایشان به عنوان یک شخصیت سیاسی چقدر نا چخته او خام عمل می کند. اگر این داستان شو هم بود اجرا کنندگان آن براحتی موفق شدند نتیجه خودشان بعلاوه آنچه علاوه بر آن آقای مطهری به آنها هدیه داد را بگیرند.
چه چزی برای آنها بهتر اینکه ضمن نشان دادن انتقاد مردم از یکی از چهره های مخالف خودشان پرخاش و حتی توهین با الفاظ بد و زشت را از مطهری به مردم نشان بدهند. اتفاقا راه خنثی کردن این نمایش برخورد متین و همراه با همدردی و مهربانی مطهری با وی بود. اگر آقای مطهری در پاسخ میگفت حق با شماست در مورد گرانی هم هم صحبت می کنم و هم در عمل پی گیری می کنم این نمایش نه تنها خنثی می شد بلکه صد در صد به نفع ایشان هم میشد و هم حق مطلب و نمایندگی مردم را بجا آورده بود. الان هم راه جبران باز است ایشان به صراحت بگوید عصبانی شدم و توهین کار درستی نبود. و پاسخ صحیح را با متانت و آرامش بدهند که هم در روز عید غدیر لازم است در مورد امامت صحبت کرد و هم به شیوه امام علی رفتار کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
2
عصر ایران از شما عاجزانه خواهش می کنم فارغ از کل این قصه، نوع ادبیات آقای روحانی با عمامه مشکی (=سید) را مورد واکاوی و همچنین پیگیری قرار دهید. با این طرز بینش و رفتار که حاکی از مستی وافر ناشی از قدرت مطلق العنان مسسوولان محلی در شهرستان های کوچک است، خدا به مردمان این شهرستان ها رحم کند. راستش اولین چیزی که با جمله های این فرد یادم افتاد ماجرای قتل های زنجیره ای بود.
تو رو خدا عصر ایران منتشر و پیگیری کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
1
0
این هم از نماینده تحصیل کرده مجلس...
خلیلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
0
بهترین بررسی وتحلیل را نوسینده محترم عصرایران
داشت که دراین کشور هیچ کسی درجایگاه خودش
قرار ندارد اقای مطهری دربین نمایندگان ومسولین کشور جایگاه ممتازی دارد واین امر ازایشان پسندیده نبود ه و ازالفاظی خلاف شونات اخلاقی بهره گیردباید ازان جوان شهرستانی رسما عذر خواهی کندوحرکت ر وحانی درجلسه اصلا توجیه پذیر نبود وقابل دفاع نیست
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
1
0
اگر از نقد بدت نمیاد پیام ما رو هم منتشر کن
اولا این اولین بار نیست علی مطهری اینگونه رفتار میکند یه بار به یه نماینده گفته بود پفیوز یه بار دیگر فامیلی کوچک زاده رو مسخره کرد یه بار دیگه هم با مشت به سینه و صورت یه نماینده زد که معروف به کف گرگی شد
نوشتید فرقی نمیکند علی مطهری باشد یا رسایی میشه یه توهینی که رسایی کرده رو بگید(ذره ای طرفدار رسایی نیستم ولی ایشون تیکه هاشو با گوشه و کنایه میزنه نه مثل مطهری توهین مستقیم)
و مطلب آخر ذکر این نکته که اون حاج آقا رئیس ستاد روحانی بود و اون جوان منتقد طرفدار روحانی بود نیز جالب است
A-133
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
2
8
سلام اهل گلپايگان هستم و تقريبابه موضوع اين گفتگو اشراف دارم و در اين خصوص موارد زير قابل ذكر است : الف) جوان گلپايگاني 45 دقيقه سخنراني نايب رئيس مجلس را كه تقريبا يك سخنراني بي اهميت و پيش پا افتاده و نه از طرف كسي كه در اين حوزه (غدير شناسي ) تخصصي داشته باشد و صرفا به دليل فرزند آيت ا... مطهري بودن ، تحمل كرده و چون انتظار سخنراني در خصوص سياست و اقتصاد مريض و فاسد را داشته است كاملا عصباني شده است .
ب)نايب رئيس مجلس نه تنها سعه صدر نشان نداده و عليرغم شخصيت حقوقي و سياسي و كهولت سن و سال متاسفانه بدور از شان و جايگاهي كه دارد به آن جوان توهين ميكند
ج) فاجعه بارترين حالت اين گفتگو در حالتي اتفاق ميافتد كه شخص معمم كه تازه از بيرون گروه به داخل ورود كرده و انتهاي بحث را ميشنود و فكر ميكند كه جوان منتقد به واژه غدير توهين كرده است و با عصبانيت تمام الفاظي بسيار ناشايست و تهديد آميز را نسبت به جوان منتقد ميگويد و نكته اينجاست كه اين اشخاص معمم در بسياري از موارد خود را نماينده تام الاختيار قانون در كشور ميداند و اصلا فكر نميكنند كه چنين بحث هايي هر چند در حوزه دين ( كه مساله كاملا شخصي است ) نياز به مفاهمه داشته و انتقاد يك فرد از نحوه سخنراني نامرتبط ،در حوزه كاري آنان نيست .
د)آرزوي بنده به عنوان يك جوان پوشش يكسان قانون اساسي براي تمامي مردم از شخص اول مملكت تا پايينترين است
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
0
تا زمانی که رفتار و گفتار و خصوصا قضاوت ما از مدار انصاف و حق خارج است این جامعه به جایی نخواهد رسید بدون هیچ شک و تردید.هم رفتار آن جوان خلاف ادب بود هم رفتار آقای مطهری بیجا بود و هم رفتار آن روحانی و هم بعض تحلیل های این نوشتار.انگار از اینکه همدیگر رو و لو به یک حرف کوچک اذیت کنیم لذت میبریم.ابرر و حیثیت همدیگر رو اگر مال کنیم کیف میکنیم
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
1
کجا مسئولی در این مملکت پاسخگو بوده که آقای مطهری دومیش باشد.کسانی که به مقام و ریاست میرسند خود را آقا و ولی و قیم مردم می پندارند.کلا ساختار قدرت همین است.پول و قدرت دو رکن اصلی دیکتاتوری است.فرقی هم نمی کند ایران باشد یا آمریکا.قدرت اگر کنترل نشود و گردش سالم نداشته باشد قطعا فساد آور است.
منصور
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
1
1
علی مطهری رو دوست دارم. بسیار انسان آزاده ایه. ولی زود از کوره در رفتن نقطه ضعفشه....
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
1
2
آقای مطهری، فردی که از شما انتقاد کرد جزیی از ملت نبود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
1
0
عصر ایران احسنت این بار منصفانه تحلیل کرده اید.اون جوان می توانست مودبانه سوال کند ولی جوان است و نادان ولی از اقای مطهری انتظار می رفت با حوصله و متانت بیشتر جواب می داد.البته من فکر می کنم اقای مطهری با توجه به ذهنیت قبلی فکر کرده ان جوان قصد توهین و بی ادبی دارد نه سوال برای همین تند جواب داده وگرنه خصوصیات ایشان اینگونه نیست ..بد تر از همه رفتار اون روحانی است که می توانست قضیه را با خوشی تمام کند ولی متا سفم بر این روحانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
4
بر فرض هم ساختگی ... مدیران مسئولان یک کشور باید یاد بگیرند چگونه مدیریت کنند و وقتی بد مدیریت میکنند چگونه پاسخگوی جوانان بیکار، نگران، نا امید و در نهایت عصبانی باشند. کسی که نایب رئیس مجلس یک کشور است باید کلامی عاری از خشونت و توهین داشته باشد.
رک گو
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
3
4
با سلام . احتراما با توجه به اینکه هم آن جوان عضو ستاد روحانی بوده است و اصلاح طلب است و هم آن آقای روحانی اصلاح طلب است و هم آقای مطهری به واسطه اینکه از طریق لیست امید به مجلس راه یافت اصلاح طلب می باشد ، مستدعی است ضمن پرهیز از سانسور نظرات مخالف ، تیتر خود را اینگونه اصلاح نمایید :
"مطهری، جوان گلپایگانی و یک روحانی عصبانی: ما اصلاح طلبان چقدر گفت و گو بلد نیستیم!"
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
7
4
فراموش نکنید که او انتقاد نمی کرد
به مطهری پرخاشگری می کرد و انگار مامور بود
مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا (+جدول) بازگشت آخرین پادشاه مصر پس از ۷۲ سال غیبت (+عکس) عروس امام خمینی درگذشت؛ معصومه حائری که بود؟ جزئیات تذکر رهبری درباره گشت ارشاد جانشین فرمانده سپاه : عملیات «وعده صادق» صهیونیست ها را مضحکه تمام جهان کرد / دشمنان از هر راهی التماس کردند تا جمهوری اسلامی اقدامی نکند، اما در این عملیات تصمیم حیدری گرفته شد سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا با گارد ایالتی  (+عکس) رییس سازمان سنجش : برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم عبدالله گنجی : توماج صالحی حتما اعدام نمی شود / حکم اعدام هاشم آغاجری یادتان هست؟ پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو : خجالت بکش واردات گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران آیا انسان واقعا «اختیار» دارد؟ اسپینوزا پاسخ می‌دهد هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا بزرگداشت «فرانتس کافکا» در جشنواره کارلوی واری ۱۵ کشور قدرتمند جهان اسلام بر اساس مولفه های نظامی و اقتصادی
وبگردی