۲۹ اسفند ۱۴۰۲
به روز شده در: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۳۶۰۷۱
تعداد نظرات: ۵۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۲۴-۰۷-۱۳۹۷
کد ۶۳۶۰۷۱
انتشار: ۰۸:۵۷ - ۲۴-۰۷-۱۳۹۷
باید به نجفی یک تبریک گفت که با مدرک بالای دانشگاهی حاضر شده است برای تامین خرج زندگی‌اش کار کند. اما این باعث نمی‌شود برای او دل بسوزانیم.

عصر ایران؛ مصطفی داننده- این روزها گفت‌وگوی روزنامه شهروند با« مسلم نجفی» دانشجوی دکترای عمران که در شهرداری کرمانشاه کار می‌کند حسابی سروصدا کرده است. رضا رشیدپور هم در برنامه حالا خورشید با او گفت‌وگو کرد.

نجفی در مورد کارش می‌گوید:« من بسیار تلاش کردم اما هیچ شغلی متناسب با رشته‌ام پیدا نکردم. من از سال 90 با حقوق یک میلیون و 450هزارتومان در شهرداری مشغول به کار هستم و در کنار آن به صورت حق‌التدریس در مقطع کاردانی عمرانِ دانشگاه آزاد کرمانشاه تدریس می‌کنم. حقوق من در دانشگاه آزاد هر ترم 350هزارتومان است.»

مسلم نجفی در مورد نوع کارش در شهرداری نیز می‌گوید:« من کمک راننده ماشین رفتگری ام. اگر زباله‌ای، سنگی، چیزی باشد که ماشین نتواند جمع کند من باید آن را جمع کنم. یعنی شغل من رفتگری است.»

در ابتدا باید بگویم کار کردن عیب نیست و باید به نجفی یک تبریک گفت که با مدرک بالای دانشگاهی حاضر شده است برای تامین خرج زندگی‌اش کار کند. اما این باعث نمی‌شود برای او دل بسوزانیم. شغل‌ها باهم متفاوت هستند اما شغل شغل است. هم اکنون که او از کارش می نالد چند میلیون نفر بیکارند.

کسی که توانسته است به این مدارج عالی تحصیلی برسد یعنی در زندگی‌اش یک هدف دارد؛ گرفتن مدرک تحصیلی و استفاده از آن. حالا چرا نتوانسته از آن استفاده کند؟ مگر قرار است هر کسی مدرک گرفت، دولت به او کار بدهد؟ کسی که در حال گرفتن مدرک دکتراست یعنی نمی‌تواند در حوزه کاری خود شغل مناسبی پیدا کند؟

نجفی که به گفته خودش در حال حاضر در دانشگاه هم تدریس و حقوق ترمی 350 هزارتومان دریافت می‌کند( که واقعا در شان یک مدرس دانشگاه نیست) چگونه دانشجویان خود را ترغیب به تحصیل در رشته‌ای می‌کند که خودش با بالاترین مدرک آن در شهرداری کار می‌کند.

به نظر می‌رسد او هر چقدر در درس خواندن موفق بوده است در کار پیدا کردن نبوده است. آیا واقعا همه کسانی که الان مشغول کار هستند، پارتی دارند؟ یا آنهایی که کارآفرینی کرده‌اند در اداره‌ای آشنا و یا فامیلی داشتند؟ یا همه در رشته های مرتبط کار کنند؟

نجفی ٣٥ مقاله علمی دارد، آیا او نمی‌توانسته یکی از این مقالات خود را در کار اجرایی کند؟ در کرمانشاه برای رشته عمران کار نبوده آیا در شهرهای اطراف برای او کار نبود؟ آیا در هیچ جای ایران او نتوانسته کاری مرتبط پیدا کند قطعا مشاغل مرتبط وجود دارد اما او نتوانسته پیدا کند و در این زمینه بخشی از تقصیر برعهده جستجوگر کار است؟ آیا نجفی نمی‌توانست به شهرهای زلزله زده برود و در آنجا از دانش خود استفاده کند؛ هم پول در بیاورد و هم به مردم کمک کند.

خیلی از ما فکر می‌کنیم چون مثلا یک رشته دانشگاهی را خوانده‌ایم باید همه دست به سینه جلوی ما بنشینند وبگویند چه کاری دوست دارید قربان؟

با خواندن خاطرات آدم‌های موفق می‌بینیم که آنها هم در طول عمر خود کارهای بسیاری انجام دادند از کار در رستوران تا کشاورزی اما در آن خط نماندند و مسیر موفقیت را پیش گرفتند. نباید تصور کنیم که نجفی همیشه در این خط می‌ماند.

هیچ کجای دنیا، نان را به راحتی در دهن آدمی نمی‌گذارند. کار کردن یک دانشجوی دکتری در شهرداری عجیب است ولی از آن عجیب تر این است که او نتوانسته است در رشته‌اش خودش یا در حوزه کار علمی خود، شغلی برای خودش دست و پا کند.

در حال حاضر همه از افراد کاربلد و متخصص استقبال می کنند. صرف دریافت مدرک دانشگاهی و نوشتن مقاله به معنی کاربلدی و توانایی انجام کار نیست همانطور که وقتی فردی صرفا گواهینامه رانندگی می گیرد نمی تواند لزوما راننده خوبی باشد و بتواند با تسلط کامل رانندگی کند.

چه خوب می‌شد « مسلم نجفی» قصه ما سر کار خودش بود و امروز از مهندسان نامی کرمانشاه بود اما  با دلسوزی بی‌جا برای آدم‌ها، کم کاری آنها را توجیه نکنیم. نجفی‌ها می‌توانند از مدرک‌شان درست استفاده کنند اگر درست تصمیم بگیرند و همه امیدشان به سیستم فشل اداری کشور نباشد.

برچسب ها: نجفی ، شهرداری
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۵۶
در انتظار بررسی: ۶۳
غیر قابل انتشار: ۸
سید
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
12
23
خیلی دور از واقعیت نگاشته شده است گویی نویسنده محترم در ایران زندگی نمیکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
واقعا از آقای داننده انتظار چنین مقاله ای نبود.
اولا همه افراد شرایط یکسانی ندارند. شاید بسیاری از افراد متاهل و دارای فرزند، جلای شهر و دیار کرده باشند و در جاهایی دیگر مشغول به کار شده باشند، اما این امر قابلیت تعمیم به عموم را ندارد.
ثانیا درست است که "شغل شغل است" اما اگر بنا به انجام این کار بود، هیچ لزومی نداشت که از جیب مالیات دهندگان اینهمه خرج تحصیلات ایشان شود و میتوانست همانند بقیه همکارانشان با مدرک حداکثر دیپلم این کار را با رضایتمندی بیشتری انجام دهد.
ثالثا یکی از وظایف اولیه هر حکومتی، فراهم آوردن شرایط لازم بزای استفاده هر شخص از توانمندیهایش میباشد (که البته رافع مسیولیت خود شخص نمیباشد) انکار ریشه ای این موضوع نه تنها هیچ اثز مثبتی در جامعه ندارد بلکه بصورت مستمر از میزان حقوق شهروندی کاسته و بر میزان تکالیف آنها اضافه میکند.
و بسیار موارد دیگر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
این خبر یه نتیجه گیری بهتر داره جوانهایمان را به ادامه تحصیل به امید کسب شغل واستخدام ترغیب نکنیم کسی که با لیسانس رشته تحصیلی اش نمتواند درآمدی داشته باشدبا فوق ودکتری هم نخواهد داشت جیب دانشگاهها را پر نکنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
4
22
دانشگاهای ما انقدر درپیت شدن که همه دارن دکترا می گیرن. پول بده دکترا بگیر. فوق لیسانس بگیر. من انقدر فوق لیسانس و دکترای بیسواد تو رشته خودم می شناسم که حد نداره. طرف حرف زدن عادیشو بلد نیست مدرک فوق لیسانس مهندسی داره! خب بایدم بیکار بمونه.
امین
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
7
23
اصلا تحلیل درستی نبود و خیلی از واقعیت ها و شرایطی که باعث شده یک دانشجوی دکتری این شغل رو داشته باشه در این تحلیل در نظر گرفته نشده است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
2
24
اون که دمش گرم . کار عار نیست ولی اشکال از سیستمیه که برا امثال این بنده خدا نمیتونه کار درست کنه ولی برا امثال ساشا سبحانی میتونه....این درده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
18
13
گزارش و تحلیلی بسیار صحیح و درست بود.
سهیلا
United States of America
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
12
5
احسنت. من هم از اون روز که تو شبکه سه دیدم این برنامه رو به همین فکر می کردم
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
3
15
قرار نیست دولت برای هر مدرک دانشگاهی شغلی ایجاد کند ولی نمی تواند از هر مدرک دانشگاهی برای عمران این کشور سود ببرد ؟ این از بی عرضگی نظام مدیریتی کشور است که نمی تواند برنامه ریزی کند واز مردم بعنوان سپر استفاده کرده
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
6
23
به این جملات دقت کنید
"در ابتدا باید بگویم کار کردن عیب نیست و باید به نجفی یک تبریک گفت که با مدرک بالای دانشگاهی حاضر شده است برای تامین خرج زندگی‌اش کار کند. اما این باعث نمی‌شود برای او دل بسوزانیم."
"مگر قرار است هر کسی مدرک گرفت، دولت به او کار بدهد؟ کسی که در حال گرفتن مدرک دکتراست یعنی نمی‌تواند در حوزه کاری خود شغل مناسبی پیدا کند؟"
من از خود همین نویسنده همین مقاله شروع میکنم خودت با هر مدرکی که الان داری حاضری بری رفتگر بشی؟؟؟
نشستی رو منبرو هر چرتو پرتی از دهنت در میاد میگی؟؟؟
جنابعالی دهنتو ببندی بهتره
این وظیفه دولته که برای تمامی افراد متخصص جامعه اشتغال ایجاد کنه نمیتونه بیجا میکنه میا کاندید میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
به این جملات دقت کنید:
"این وظیفه دولته که برای تمامی افراد متخصص جامعه اشتغال ایجاد کنه نمیتونه بیجا میکنه میا کاندید میشه"!!!
هیچی فقط دقت کنید!!!
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
دوست عزیز!
متاسفانه باید بگم در هیچ جای دنیا هیچ دولتی چنین تکلیفی نداره
بردیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
همش شد تقصیر سیستم و دولت؟ پس نقش مردم چیه؟ فقط توقع؟ نه درست درس می خونیم، نه سواد درست حسابی داریم، نه حال کار کردن، نه حال ورزش کردن، نه اهل مطالعه، نه اهل سفر، توانایی گفتگو نداریم، توانایی تغییر شرایط موجود و حتی شخصی خودمون نداریم فقط و فقط منتظریم یکی بیاد یک کاری بکنه تا از نظر رفاه بشیم در حد پیشرفته ترین کشورها. تنها کاری که کردیم رای دادیم بعد نشستیم کنار و متوقع چرا اینجا نشد سوئیس.
کاکتوس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
هموطن
آقای مسعود
فرموده اید: وظیفه دولت است که برای افراد متخصص، شغل ایجاد کند و اگر نمی تواند ...

اما شما بزرگوار و ایضا دیگرانی که آن برنامه را دیده اند، وضعیت فعلی جامعه را می بینند و بوضوح مشاهده می کنند فارغ التحصیلان بسیاری از رشته ها بیکار هستند و دولت نیز نمی تواند برای آنان شغل ایجاد کند (فرضا وظیفه اش است ولی انجام وظیفه نمی کند) چه اصراری است همه تخصیلات عالیه داشته باشند؟
دولت کم کار، سیستم فشل، قبول!
دانشجو که وارد دانشگاه می شوم قبلش باید بداند این سیستم به وی شغل نمی دهد بنابراین یا باید ایده خلاقانه داشته باشد و کارآفرین شود، یا ژن خوب باشد یا حداقل صاحب سرمایه ای و در غیر اینصورت مثل آقای "مسلم نجفی" بخاطر جبر زمانه، هر شغل نامرتبط ولی با روزی حلال را بپذیرد و از جامعه طلبکار نباشد چون بسیاری همانند وی هستند
هدف تطهیر دولت نیست، ما شهروندان باید تعقل کنیم و سپس انتخاب...

به نقل از گاندی: "به جای نفرین فرستادن بر تاریکی، شمعی بیافروز"
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
2
14
ایشون که با مدرک لیسانس نتونستن کار پیدا کنن، چرا تا دکتری ادامه دادن؟!!! ما مردم ایران هنوز نمی دونیم که دکتری گرفتن در رشته ای یعنی کار پژوهشی کردن و نه وارد بازار شدن...کار عملی ربطی به مدرک نداره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
11
اگه قراربودرفتگری کنه چرارفت درس خوند؟مگه این کارنیاز به سوادداره؟این کاریعنی چی؟اسم این کارروجزهدررفتن سرمایه ومنابع میشه گذاشت؟
ناشناس
Germany
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
1
10
اشکال اصلی در سیستم آموزشی دانشگاه های ایران است که افراد را از مهارت های لازم محروم کرده است.
مینو
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
2
10
واقعا آقای داننده جدی میگید یا سر لجبازی میگید؟!!!
میخواهید حداقل صد مثال برای شما از این مدل افراد بزنم؟؟ یعنی همه تنبل بودند؟؟
وزارت محترم علوم احیانا مقصر نیست که بدون در نظر گرفتن شرایط کاری کشور جوانان را به سمت ناکجاآباد میکشاند؟؟؟
پاسخ ها
تکمضرابچی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
وزارت علوم مجبورشان کرده بروند درس بخوانند؟
خودشان که شرایط را می بینند
دلیلش اینه که همه دنبال میز هستند
در حالی که هم اکنون دولت یک لشکر "نون خور اضافی" دارد که بخش عظیمی از بودجه کشور برای پرداخت حقوق و دستمزد ایشان هزینه می گردد

هضم این قضیه اینقدر دشوار است:
در وضعیت فعلی نمی توانند برای دیپلمه ها شغل ایجاد کنند چه برسد به انبوه دکتر و مهندس ها

وزارت کار با صدای بلند اعلام می کند: "وظیفه ما ایجاد اشتغال نیست، تنظیم روابط کارفرما و کارگر است"

این صداها را نمی شنوید یا نمی خواهید بپذیرید؟

پاسخ این سوال هر چه باشد در وضعیت فارغ التحصیل امیدواری که مبتلا به خودفریبی است تغییری ایجاد نخواهد کرد
z
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
3
6
این چه نگارش بدی هست. نزدیکه طرف رو لت و پار کنه. واقعاً بعضی کارها سرمایه اولیه می خواد من به شخصه معتقدم خیلی استعدادها کور می شن چون طرف به نون شبش محتاجه بله استثناهایی هم هست. ولی این استثناها خیلی خیلی کم هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
6
قرار نيست دولت به هر داراي مدركي شغل دهد اين حرف درستي است . اما دولت بايد زمينه جذب سرمايه و شرايط استفاده از متخصصان ولو در بخش هاي خصوصي را بايد فراهم كند. اين نقص آنقدر فاحش است كه هيچ اتهامي متوجه دانشجوي مذكور نيست. كار عيب نيست اما مدير بيسواد با حقوق آن چناني و كارگر داراي مقالات علمي و داراي بالاترين مدرك با اين وضعيت عيبي است كه ناديدنش بي انصافي بلكه بي عقلي است.
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
5
9
نویسنده به ظاهر محترم اگر وظیفه دولت و حکومت ایجاد اشتغال مولد برای شهروندانش نیست پس وظیفش چیه دقیقا؟؟؟؟
من خودم دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک تو علم و صنعت هستم که باید بخاطر ماهیت رشتم کلی کار باشه براش، ولی کو این کار ؟؟؟؟
کشوری که کل صنعتش به تکنسین نیاز داره و حتی لیسانسم براش زیادیه چرا باید بیان عمر جوونارو تلف کنن و فوق لیسانس و دکتری تربیت کنن؟؟؟
نویسنده شما تو توهم زندگی میکنی و فکر میکنی کار دست و پا کردن به همین راحتیاست، اگر شدنی بود که ایشون مطمئن باش عقلش از شما بیشتره و خودش بجای رفتگری به سمت اون کار میرفت.
باید قبول کرد اینجا جای موندن نیست برای کسی که نه سرمایه داره و نه پارتی و نه آقازاده هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
وقتی بقول شما لیسانس هم از سر صنعت ما زیاده شما چرا رفتی تا دکتری خوندی که حالا انقدر متوقع باشی؟؟
هم زمان رو از دست دادی و هم توقعت رفته بالا و از همه طلبکاری!!
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
1
5
(خیلی از ما فکر می‌کنیم چون مثلا یک رشته دانشگاهی را خوانده‌ایم باید همه دست به سینه جلوی ما بنشینند وبگویند چه کاری دوست دارید قربان؟ )
بنظر شما آقاي نجفي اينطوري كه شما نوشتيد عمل كرد؟ اگر اينطوري فكر و عمل مي كرد كه رفتگري نمي كرد. پس مدرك نگرفت كه كسي دست به سينه جلويش بنشيند و به او بگويد چه كاري دوست داريد قربان؟ لطفا" مهربان باشيد و كرامت انساني را رعايت فرمائيد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
7
برای من چند سوال پیش امده. اول اینکه مگر ایشان عضو نظام مهندسی نیستند. حتی با نظارت چند پروژه درامدی بیش از این خواهند داشت چه برسد به انکه در سطوح بالاتر اجرایی مشغول باشند؟ دوم ایشان که ظاهرا تمامی مراحل تحصیل خود را در دانشگاه ازاد گذرانده اند چگونه با ماهی یک و خورده ای از عهده هزینه های دکتری دانشگاه ازاد برمیان که ظاهرا بالای 50 تومن است؟ سوم اینکه ایا شایعات پیرامون اینکه ایشون از بستگان یکی از شهرداران کرمانشاه هستند صحت دارد یا نه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
دوست عزیز دکتری دانشگاه آزاد بالای 100 تومن در میاد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
5
پس اگه ايشون از ايران رفت بيرون و توي اروپا و امريكا شاغل شد ديگه نبايد اسمشو بزاريد "فرار مغزها". بايد بگيد "فرار بي عرضه ها". نگيد اينهمه دولت هزينه تحصيلشو داده حالا كه وقت ميوه چيدنه رفته واسه كفار كار ميكنه!! بايد خوشحالم بشيد. ي بي عرضه كمتر بهتر!!
علی
Hungary
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
6
یادمون نره شعار و تعریف جدید یونسکو از باسوادی برابر است با میزان استفاده از دانش
علی
Hungary
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
4
یادمون نره شعار و تعریف جدید یونسکو از باسوادی برابر است با میزان استفاده از دانش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
4
2
درود بر تو داننده جان.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
2
3
اگر الان فردی مثل احمدی نژاد رییس جمهور بود همین عصر ایرا گوش فلک رو پر کرده بود که آی این چه مملکتی است.......
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
3
1
مردمانی تنبلیم و وابسته به سیستم تا نانی سر سفرمان بگذارد. بعد انتظار داریم سیستم مثل یک مادر فداکار همه چیزش را به پای ما بریزد. تازه بدتر مثل بچه های دهه هفتاد به بعد آنقدر لوس هستیم که میخواهیم سیستم مطابق میلمان هم رفتار کند. اینها با هم جمع نمیشود. اگر دست از تنبلی برداریم سیستم را خودمان ساخته و به تبعیت از خودمان وا میداریم. نگاهمان به کشورهای همسایه نباشد، نگاهمان به دنیای پیشرفته باشد.
رضا
Turkey
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
1
4
خوب بود.موافقم
علی
Germany
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
1
1
کسی مهندسی عمران می شود که همراه کار کردن درس هم بخواند .
احمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
3
به نطر میرسه ایشون وضعشون خیلی خوب باشه چون با این درامد های که گفتن نمیشه دانشگاه آزاد با اون شهریه دکتری خوند. یا ما سر کاریم یا ایشون خیلی زرنگن!!!! همیشه هم دانشگاه ازاد درس خوندن باریکلا مایه دار
نادر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
3
0
چقدر راحت مردم را قضاوت می کنیم کاش یه بار خودمان را جای آقای نجفی میذاشتیم تا بتونیم شرایط و امکانات ایشون را درک کنیم مگه هر کس میتونه ترک دیار کنه ؟ بله دولت موظفه شرایط را برای اشتغال مساعد کنه اگر نه وزیر رفاه و کار و تامین اجتماعی اصلا چه معنی میده. گل بگیرند این وزارت خونه ها را که فقط بودچه از دولت میگیرند در قبالش هیچ تعهدی ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
و چقدر راحت فریب احساساتمون رو میخوریم!
مثا داستان آقای ولیخانی و کودک سرطانی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
1
3
برای تفکر نویسنده مقاله جای تاسف دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
2
3
واقعا متاسفم بابت این مطالب نویسنده. از آقای داننده انتظار نگارش چنین مطالب سخیفی رو نداشتم. 90 درصد مشکل چنین افرادی مربوط به دولته و شاید فقط 10 درصدش برگرده به قابلیت های خودش. دولتی که نخواهد تونست برای این فرد شغل مناسبی فراهم کنه چرا میگه بیاید دکتری بگیرید؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
مگه کسی بزور بهش گفته برید دکتری بگیرید؟!!!
چه حرفهایی میزنین شماها؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
3
هیچکس از ایشان سوال نمیکند تحصیلات دانشگاهی را در چه دانشگاهی و با چه سهمیه ای انجام داده اند.در ایران با توجه به وجود انواع دانشگاههایی که در واقع فروشنده مدرک هستند داشتن مدرک نشانه توانایی نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
4
یکی از بستگان ما در دانشگاه آزاد، تدریس میکنه. درآمدش بیش از سه میلیون در ماهه..چطوره که این آقا در یک ترم سیصد وپنجاه تومن میگیره؟
البته آقای رشید پور خیلی از آدمایی رو که میاره دروغ میگن..و رشید پور میگرده توی شبکه های مجازی با هر سوژه ای که بشه دولت رو کوبید، برنامه میسازه..من که حالم از برنامه حالا خورشید به هم میخوره..توی صدا و سیما هرچه بیشتر بشه بر ضد دولت دروغ ساخت، دوام بیشتری داری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
1
1
این آقای نویسنده خودش حتماً یا آقا زاده است و یا صدایش از جای گرمی بلند میشه و یا در این مملکت نمی زید. برادر من این حرفهای نسنجیده و ناپخته فقط به درد خودت میخورد ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
4
3
اقای داننده مدتهاست مواجب بگیر دولت و پاه خوار ایشان شده است
کانها این مشکلات. در گذشته هم بود ولی هیچ گاه ما شاهد توجیهات صد من یه غاز از این دست نبودیم


ای شکم خیره به نانی بساز تا نکنی پشت به خدمت دوتا(خطاب به نگارنده مقاله)
ناشناس
United States of America
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
1
من از سال 90 با حقوق یک میلیون و 450هزارتومان در شهرداری مشغول به کار هستم!!!!!!!!!!!!!
فک کنم حقوق اون موقع 350 یا 400 بود!!!!!
خوب پولی میگرفته
دلسوز
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
2
متاسفانه ایشان سواد کاری ندارند به طوری که به گفته خودش در آزمون نظام مهندسی قبول نشده است لازم به توضیح است که آزمون نظام مخصوصا برای صلاحیت نظارت بسیار ساده می باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
1
2
براي توالت شوئي در يك اداره هم بايد پارتي داشته باشي من خودم تو اداره هستم و اين مسائل رو از نزديك لمس كردم ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
2
350 به اضافه یک میلیون 450 ، هزینه هر ترم دکترای عمران چنده که با این مبلغ علاوه بر پرداختش هزینه های جاری زندگی هم جواب داده شده .. اگه با این هزینه میشه خب بگو تا منم دکترا بگیرم
رسول
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
1
1
با حرفتون کاملا مخالفم، اولا که این فرد مطابق سیستم آموزشی کشور رفته جلو و اگر نمی تونه کار پیدا کنه اول از همه تقصیر سیستمه. خیلی از همین مدرک دارها وقتی خارج از کشور می رند، در یه جای خوب کار پیدا می کنند.دوما شما کارآفرین هم که بشی ، بالاخره تحت یک شرایط و قواعدی باید کار کنی. وقتی این شرایط خوب نیست این دیگه تقصیر کارآفرین نیست.وقتی شما طرح و سرمایه کار داری، ولی بهت مجوز نمی دن، این دیگه که تقصیر شما نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
2
2
به نظر من این اقا بسیار ادم تنبلی است. وگرنه برای عمران کار فراوان است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
1
1
برای فردی که دکتری عمران داره اصلا شهرداری جای مناسبی نیست. بهتره ایشان یه خورده بیشتر تلاش کرده و به دنبال تخصص خودش برود. اگر می خواهد در اداره جات کار کند پس بهتره یه مدرک مرتبط مثلا حسابداری یا مدیریت بگیره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
1
0
واقعا چه دلایل قانع کننده ای!!!!!!
سوال مردم اینه جناب داننده
آیا ایشون با مدرک تحصیلی دکترا از سر ناچاری باید رفتگر باشه و کمترین حقوق ممکن رو دریافت کنه
و آیا یه مشت آقازاده های بیسواد صرفا به خاطر آقازاده بودن بایدمشاغل مهم و یا پست ریاست و مدیریت داشته باشن ؟؟؟؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
3
من معمولا از آقای داننده انتقادمیکنم (البته انتقادها معمولا منتشر نمیشود)، اما این یکی را خوب نوشتند. اینکه فکر کنیم با گرفتن مدرک باید منتظر باشیم تا یک کار خوب به استقبال ما بیاید اشتباه است، خیلی از بیکاران ما دقیقا به خاطر همین بیکارند، نه اینکه کار نباشد، کار قطعا هست، اما انتظارشان این است که به خاطر یک مدرک (که امروزه فراگیر شده) کسی به استقبالشان بیاید. باز هم دم این آقا گرم که با اینکه به هر دلیلی شغلی متناسب با رشته پیدا نکرده، بیکار ننشسته. چشمها را باید شست جور دیگر باید دید. البته یک نکته به این نوشته اضافه کنم، آن هم اینکه لزومی ندارد کار و تحصیل با هم همپوشانی داشته باشند مگر در شغلهای حساس و خیلی تخصصی ( که در این صورت به فرد در صورت نداشتن تحصیلات لازم مجوز نخواهند داد).... مثلا: میوه فروشی که علوم سیاسی خوانده، صاحب رستوران فست فود که ادبیات خوانده، سرمایه گذاری که فیزیک خوانده..... چه عیبی دارد؟ ما متاسفانه به فکر حرف مردم هستیم و خطوط قرمز بیجا برای خود ترسیم میکنیم. باید فکر تحصیلات مدرک گرا و کار محور را با تحصیلات علم محور جایگزین کنیم. طبیعتا تحصیلات در صورتی که برای اکتساب علم باشد در جهانبینی و رفتار اجتماعی ما تاثیر مثبتی خواهد گذاشت هر چند که از این علم در زمینه شغلی استفاده نکنیم.
کامران
Germany
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
1
4
به نظرم یه جای کار میلنگه این اقای دکتر عمران یا واقعا سواد در حد دکتری رو نداره یا یه همه واقعیت رو نمیگه . تازه چطور کسی که دانشگاه تدریس میکنه به گفته خودش تو امتحان نظام مهندسی قبول نشده باشه .
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
3
2
درودبرآقای داننده
علی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
1
4
مملکت پر شده از دکتر فوق لیسانس و لیسانس بیسواد مدرک گرایی صرف به.جای دانش واقعی
ایشون اگر کوچکترین دانشی در رشته خودش داشت به راحتی از نظارت در سازمان نظام مهندسی گه همه ما مهندس ها عضو هستیم درامد کسب می کرد خیلی بیشتر از رفتگر کسی که سی و سه مقاله ای اس ای داره قطعا روی زمین نمی مونه و اینجا کار پیدا نکنه کشورهای خارجی روی هوا می برنش متاسفانه صدا و سیما بدون تحقیق هر کسی رو میاره تلویزیون بعد از چند روز افتضاح کار درمیاد کما اینکه تو این چند روز زیاد این قضیه پیش امده
تبلیغات بسیار جالب و خلاقانه یکی از فیلم های کوئنتین تارانتینو (عکس) قیمت واقعی دلار اعلام شد/ دلار وارد کریدور جدید شد جایزه نقدی قهرمانی هادی چوپان در انگلیس آب رفت! وزیر کشور خبر داد: وظایف پلیس راه به بخش خصوصی واگذار می شود ابرکامپیوتر‌های ناسا مشکل‌ساز شدند وزیر کشور: جریمه های رانندگی از سال آینده گران تر می شوند تا بازدارنده شوند زندگی غیرممکن در گرم ترین شهر جهان که حتی خیابان های آن هم کولر دارند (+عکس) انتقال ۹ زندانی ایرانی از ارمنستان و ژاپن به زندان های کشور برنامه سازمان لیگ به قصد کشت سپاهان! گرفتار شدن بیش از ۱۵ معدنچی در شرق روسیه مصرف این ویتامین سبب کاهش کم‌خونی می‌شود پرویز پرستویی و هدیه تهرانی به نمایش‌خانگی آمدند/ اکران آنلاین فیلم «بی‌همه چیز» هشدار پلیس فتا درباره تورهای لحظه آخری چگونه چینی‌ها بازار ماری‌جوانا را در امریکا اداره می کنند؟ قوانین طلایی برای جبران کمبود خواب؛ چرا خواب زیاد صبحگاهی خوب نیست؟
وبگردی