۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۴۲۶۵۴
تعداد نظرات: ۹۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۵ - ۱۱-۰۹-۱۳۹۷
کد ۶۴۲۶۵۴
انتشار: ۰۰:۲۵ - ۱۱-۰۹-۱۳۹۷

ماجرای فراستی و ظلی‌پور از زاویه‌ای دیگر

تمام مباحث این 30 دقیقه نشان دهنده این است که این دو با هم گذشته‌ای دارند و فقط بحث الان یا چند ساعت و چند روز اخیر نیست، قضیه برمی‌گردد به شروع برنامه هفت.

عصر ایران ؛ کاوه معین‌فر - خبر همراه با یک ویدیو 3 دقیقه‌ای از جر و بحث مسعود فراستی در برنامه "من و شما" به مجری‌گری آرش ظلی‌پور و ترک آن برنامه  منتشر شد.

نوشتن درباره موضوعی که از روز گذشته به یکی از جنجالی‌ترین بحث‌های دنیای مجازی و رسانه‌ای کشور تبدیل شده شاید تکراری باشد اما یک نکته را از همین ابتدا باید گوشزد کرد که اگر فقط آن ویدیو 3 دقیقه ای بحث مجری و مهمان و ترک صحنه فراستی را دیده‌اید این نوشتار درباره کل برنامه من و شما از شروع تا لحظه ترک برنامه توسط فراستی (حدود 30 دقیقه یا دقیقتر 28 دقیقه) است.

این برنامه (من و شما ) حداقل در برخی قسمت‌ها حالتی از برنامه های موسوم به (HARD TALK) به خود می‌گیرد، یعنی برنامه ای گفتگو محور اتفاقا نه از نوع آسان آن بلکه از نوع سختش به دلیل اینکه در این برنامه‌ها موضوع خود مهمان است و نوع زندگی، اعتقادات، برخوردهای شغلی، تصمیم گیری‌ها و ... مهمان به چالش کشیده می‌شود.

نمونه اش برنامه هفته گذشته که با حضورسام درخشانی بود و او درباره بسیاری از مسائل زندگیش من جمله به دنیا آوردن فرزندش در کانادا حرف زد. (به نوعی از نمونه‌های داخلی می توان گفت برنامه ماه عسل احسان علیخانی هم در این دسته قرار می گیرد یا قبل‌تر برنامه مثلث شیشه‌ای رضا رشیدپور)

این گونه برنامه‌ها یک مجری دارد و یک مهمان، بنابر این طرح مجری وکارشناس از اساس غلط است چون برنامه‌ای نیست که موضوعی را مطرح کند و از کارشناسی دعوت کرده باشند تا درباره آن موضوع حرف بزند (مانند برنامه‌های بخش‌های خبری یا پایش، ثریا و ...) ولی چه بسا در خلال برنامه نظر مهمان را درباره مسائل مرتبط با حرفه‌اش سوال یا سوالاتی پرسیده شود.

ماجرای فراستی و ظلی‌پور از زاویه‌ای دیگر

این که مسعود فراستی از همان ابتدا برنامه شرط می‌گذارد که من فقط راجع به آفت سینمای کمدی ایران حرف می‌زنم به گونه‌ای درک نکردن شکل این برنامه و نقض شکل برنامه است چون این برنامه ازاساس شکل و فرم دیگری دارد و بعید است که منتقد سینمایی معروف از این قضیه بی خبر باشد.

مسعود فراستی شناخته شده ترین منتقد سینمای ایران به مدد حضور در تلویزیون است، فارغ از ارزش‌گذاری شیوه نقد او، اما او کراکتری رسانه‌ای دارد و اتفاقا در این حرفه مویی سپید کرده است هم در زمینه نوشتاری و هم در زمینه تصویری و ... او به زیر و بم رسانه و اتفاقات ان آشناست از همان سوال اول مجری (سوال درباره نوع پوشش) فراستی احساس کرد که چه اتفاقی قراراست برای او رخ بدهد و به همین دلیل گفت که من آمده‌ام فقط درباره سینما حرف بزنم و به سوالاتت راجع به مسعود فراستی جواب نمی دهم. اگرچه موضوع مطرح شده برای سینما ایران بسیار مهم و جدی است اما فراستی مکان و زمان و برنامه غلطی را برای طرح این موضوع انتخاب کرده بود که عملا هم دیدیم علی رغم مطرح کردن ان اساسا به آن پرداخته نشد.

دیالوگ‌های رد و بدل شده بعد از این اتفاق در کل برنامه را مرور کنیم:

ظلی‌پور به فراستی : «مسعود فراستی که اینقدر نقد می کنه بنظرش نمیاد که آدم بد تیپیه؟ براش مهم نیست؟» «وقتی میگی خسرو شکیبایی در نقش هامون مونده من یه کم سِر میشم» «چرا اینقدر محکم حرف می زنین شما؟» «شما بیشتر از اون 6 میلیون نفر می‌دونین؟» « کاملا آدم ضعیف کشی هستی شما» «اصلا کارت اینه شما، کسی که چیز خوب هم می بینه میگه بده»

ماجرای فراستی و ظلی‌پور از زاویه‌ای دیگر

و باز هم ادامه داد: «اگه (منو) نمی شناختین که از دیروز تا حالا نمی‌گفتین تورو خدا تو بیا دنبال من» «برای من هم اهمیتی نداره که شما منو بشناسین یا نشناسین» «شما خیلی خوشکل حرف می‌زنین بلدی خوب بسته‌بندی بکنی، البته من هم بلدم» «چرا فکر می‌کنین حرفهای شما آقای فراستی کمک می‌کنه به سینما؟» «مسعود فراستی اینقدر هم که فکر می‌کنه آدم تاثیرگذاری نیست»

«[مسعود فراستی] هی میگه من، من، من خیلی هم خودشیفته حرف می‌زنه» « در برنامه هفت خانم میلانی گفت شما هیچی از زنها نمی فهمین، آقای جیرانی به شوخی گفت مسعود 2 تا زن گرفته مگه میشه هیچی از زنها نفهمه؟»

و در مقابل فراستی خطاب به ظلی‌پور : «خیلی هم، خیلی هم خوشتیپم» / «پس همه سوالای تو باد هوا» / «سِر بشو، خوبه برات» / « نمی خواد به من بگی بنظرت چیه، مطلقا نه سلیقه داری، نه سوادشو داری تو همین چند دقیقه نشون دادی» / «من به بیشتر از 6 میلیون (بینندگان فیلم هزارپا) هم توهین خواهم کرد همین الان»

«من اصلا آرش ظلی‌پور نمی شناسم، مطرح هم برام نیست که بخوام گوشه رینگش بذارم» / «این ابتذاله» / «کاش حرفها رو می‌فهمیدی» / «خاله زنکی‌هاشو شنیدی اصل رو نشنیدی» / «حرفتو تموم کن چون ادب نداری که بذاری طرف مقابل ...»

و ترک برنامه از طرف فراستی.

ماجرای فراستی و ظلی‌پور از زاویه‌ای دیگر

تمام مباحث این 30 دقیقه با استناد به حرفهای هر 2 نفر در همین برنامه نشان دهنده این است که این دو با هم گذشته‌ای دارند و فقط بحث الان یا چند ساعت و چند روز اخیر نیست، قضیه برمی‌گردد به شروع برنامه هفت همانطور که ظلی پور اشاره می کند: «من قبل از اینکه شما به برنامه هفت بیاین در اون برنامه بودم » و بعد تعریف می کند که چگونه فراستی را به برنامه هفت وارد کرده‌اند و .... بازخوانی رفتار و گفتار هر 2 بیانگر این است که این رشته سر دراز دارد.

این پرسش از مسعود فراستی بحق است که چگونه در برنامه‌ای حاضر شده اید که مجری آن را نمی شناسید و اصلا هم برایتان مطرح نیست؟ کمی این اظهارات به شوخی می‌ماند و به همین دلیل هم مجری سعی می‌کند در تمام برنامه دلایلی ارائه دهد که ما با هم گذشته‌ای داریم و به این شکل نیست که می‌گویی و ...

و از جهت دیگر باید از ظلی‌پور پرسید آیا مهمانی را به برنامه‌ دعوت کرده‌اید که جدای از زاویه داشتن با عقایدش، به طور شخصی چنان در تقابل پیش می‌روید و سعی در قرار دادن مهمان در مقابل مخاطبان می‌کنید که در لحظاتی برنامه به صحنه بازجویی شبیه می‌شود مانند: «نظرتون راجع به فیلم تنگه ابوقریب چیه؟» و ...

در واقع اتفاق رخ داده این است که فراستی در دامی افتاد که ظلی‌پور برایش گسترده بود بازی که در انتها به ترک صحنه و برنتابیدن نقد بیانجامد و سندی شود بر اینکه منتقد همیشه ناراضی تحمل نقد ندارد! (البته اگر بشود این مدل برخورد را نقد نامید)

از طرف دیگر فراستی هم با برخورد از بالا به پائین و تحقیر ظلی‌پور کاری کرد که مجری هم در بازی دیگری بیافتد (از دست دادن شان حرفه‌ای و عصبانیت و شخصی کردن ماجرا) جهت دفاع از خود!

ماجرای فراستی و ظلی‌پور از زاویه‌ای دیگر

پشت این بازی در بازی (نمی دانم باید گفت بچه گانه یا دسیسه وار یا ...) یک واقعیت بزرگ خود را نشان داد و آنهم این است که : همه این بازی‌ها بسیار نازل، بی ارزش و مبتذل یا به قولی «چیپ» بود. یک موقعیت نازل و مبتذل یکسان بود برای هر دو طرف.

در یک بازی چیپ دیگر ارزشگذاری وجود ندارد و نمی توان گفت حق با این است یا آن؟ کل ماجرا بی ارزشتر از آن است که به کسی حق داد یا گفت او پیش کسوت است و فلانی جوانکی بیش نیست و ...

بازنده اصلی این ماجرا تلویزیون است که دو چهره معروف گشته از طریق این رسانه چنین نمایش تاسف باری از خود به اجرا می‌گذارند که آستانه تحمل هر دو نفر آنقدر پائین است که نمی توانند مقابل تماشاگران، بحران بوجود آمده را مدیریت کنند.

بهر حال اگر قصد رویارویی و جواب به همدیگر را هم داشتند، آن هم هنری است که آداب آن فرق دارد نه به این شکل دم دستی و احساساتی‌ از سوی هردو طرف ماجرا.

باید مد نظر داشت که هر برنامه‌ HARD TALK هم که تولید می شود هدف مشخصی دارد و قرار است برای مخاطب دستاوردی به همراه داشته باشد، واقعا نتیجه این بخش از برنامه "من و شما" برای مخاطب چه بود؟ جز نمایش یک ابتذال تاسف آور و تسویه حسابهای شخصی در رسانه ملی.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۹۵
در انتظار بررسی: ۴۲
غیر قابل انتشار: ۳۷
ناشناس
Germany
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
122
359
نقد نبود ... توهین بود ... بهترین کار را فراستی کرد. با ترک صحنه راه را بر توهین بیشتر وی بست ...
ناشناس
United States of America
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
84
274
فراستی به عنوان منتقد و صاحب دیدگاه مختص به خود فقط میتونه از یک منتقد حرف و ایراد بشنوه نه از یک مجری که اول به قصد بحث در مورد یک موضوع فراستی رو دعوت میکنه و بعد میخواد انتقامشو از اون بگیره و هرچی که به ذهنش میاد فراستی رو بکوبه..این قهر کردن فراستی در برنامه کاملا درست بود.تازه همینکه نیم ساعت نشست و به حرفهای فراستی وار مجری گوش داد و چیزی نگفت یعنی اینکه ظرفیت نقد فراستی بالاست ..اما اگر در مقابل یک منتقد قرار میگرفت میشد قضاوت کرد
شیوا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
196
101
تحلیلی کاملا منطقی بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
کجاش منطقی بود آدم انسان!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
اصل غلط رو خودش هم گفته که فرض کرده! :"اگر بشود نام آن را نقد گذاشت"
منطقیه؟
a
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
آقاي فراستي كه در مورد هر هنرمند بزرگي هرچي دهنش مياد ميگه شما بهش ميگين منتقد سينما ؟؟؟؟؟؟؟؟ پس متاسفم كه تو كشوري زندگي ميكنم كه به هر ادم بي ... ميشه گفت منتقد
هادی
Oman
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
29
207
البته از نظر بسیاری از آدم های دور و بر من که برای بعضی از اونها حدود 10 دقیقه از برنامه رو پخش کردم مجری به مهمان بی ادبی و توهین کرد. در حالی که برخی از آنها احتمالا با نظرات آقای فراستی زاویه دارند. دلیل عمده رو من در این میدونم که بسیاری از اونها خودشون رو جای آقای فراستی گذاشتند لحظه ای.

در هر حال از نظر من آقای فراستی سه راه داشت:
1 - بمونه و ساکت باشه.
2 - بمونه و سعی بکنه که منطقی بحث کنه (که بسیار بسیار سخته در اون فضای مسموم منطقی بحث کردن)
3 - صحنه رو ترک کنه تا یک فضای مسخره (که شما هم تایید میکنید) و توهین آمیز بیش از این ادامه پیدا نکنه.
ایشون سومی رو انتخاب کرد.

در ضمن بعضی از چیزایی که مجری مطرح کرد خیلی پیش پا افتاده بود و احتمالا فقط از سر عصبانیت مطرح کرد. اینکه شما 10 ساله همین ساعت رو داری! مگه مردم مثلا سالی یه ساعت عوض میکنند. یا گفت شما همین دو سه تا کت رو داری. خوب مگه مردم 20 تا کت دارن.
لیلا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
21
239
بنظر من رسانه ملی با چنین برنامه های سخیفی ابروی خودشو میبره
من شخصا کاری ندارم فراستی کیه و چه نظراتی داره ولی بعنوان یک انسان میدونم و یاد گرفتم که احترام به بزرگتر واجبه ... و تحقیر آدمها ولو اینکه اشتباه فکر میکنند واقعا دور از انسانیت و نهایت پستی هستش...
متاسفم برای تلویزیون ملی کشورم که از اشخاصی بعنوان مجری استفاده میکنه که اکثرا هیچ بهره ای از سواد ادبی و حتی اطلاعات عمومی نبرده اند
بعنوان یک شهروند سالهاست که با صداوسیما تماس میگیرم و نسبت به بی سوادی و لمپن بودن مجریان بی کلاسی که نوع ادبیات و کلامشون بی شباهت به اراذل چاله میدونی نیست، انتقاد میکنم ... ولی کو گوش شنوا....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
30
205
بر فرض که نظر نویسنده که این دو از قبل باهم زاویه داشتن درست باشه.....مسله برخورد بی ادبانه با میهمان است.اگر مجری بی تربیت میخواست مثل فراستی مثلا کارهاشو نقد کنه چرا به طرز لباس پوشین مهمان ایراد میگیره..چرا برمیگرده میگه در این چند سال فقط دوتا کت داشتید؟؟؟؟آیا به نظر نویسنده مقاله این رفتار مجری طبیعی بود؟؟؟
ناشناس
Germany
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
25
151
مجری فراستی گیر آورده بود هر چی دلش میخواست گفت اگه آدم بزرگ مهمی نیست چرا دعوتش کردید اگر در سینمای ایران تاثیر گذار نیست چرا دعوتش کردید پس هست در فروش 37 میلیاردی فیلم هزار پا نقد های تند فراستی در طی این سال ها غیر مستقیم تاثیر گذار بوده سینما گران خودشون ترمیم پخته تر کردند با اسم کوچیک گفتن تو در برنامه زنده تلوزیونی از توهین بالا تر تو گفتن مسعود گفتن هم سن و سال های فراستی رفقای نزدیکش میتونند بگن غیر باقی توهین ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
87
190
فراستی الحق که شخصیتی قوی دارد یک تنه در مقابل جریانی ایستاده و تا حالا که موفق بوده.
ناشناس
Germany
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
20
199
مشکل اینجاست که میخوان از تلویزیون های غربی تقلید کنند ولی این کاره نیستن،پیشنهاد میشه که حداقل یه دوره پیش عادل فردوسی پور ببینند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
ای مجر ناکاربلد بیشتر ابروتوبردی
امین
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
11
26
آقای فراستی چگونه در برنامه ای شرکت می کند که ماهیتش از اسمش« من و تو! نه شما» معلوم است؟
ماهیت این برنامه معلوم، نوع سوال ها مشخص و غالبا هماهنگ شده است، آنچه به نظر می رسد و استاد نیز در برنامه عنوان کردند این است که ایشان قصد داشته حرفی را از رسانه پر مخاطب بزند و در عین حال هیچ تعهدی نیز به رعایت الزامات برنامه نداشته باشد.
واقعا بنده شناختی از مجری نداشتم و به لطف این برنامه بنده و مخاطبین بسیاری نام ایشان را برای اولین بار شنیدیم. که به نوبه خود موفقیت چشم گیری است. بدون این ماجرا ممکن بود تا ابد نام و چهره ایشان در خاطر و نگاه بنده و بسیاری دیگر ثبت نمی شد.
فارغ از مطالب بالا از نظر من مجری بسیار ناتوان بود و بی تجربه و زننده برخورد کرد، اگر مجری توانمندی بود با شجاعت و خونسردی، و بهره گیری ظرایف و لطایف کلام می توانست پیروز این بازی باشد.
از طرفی با بخش زیادی از دغدغه های استاد در زمینه فیلمهای کمدی ای که تنها از نظر مستهجل تر بودن نسبت به فیلمهای قبلی برتری و فروش دارند، و تاثیر منفی این گونه فیلم ها بر ذائقه، شخصیت و زندگی مخاطبین، همراهی میکنم.
ولی همیشه سوال هست که ایا این فیلم ها ورژن های بعدی اخراجی ها نیستند؟

چرابرخی از فیلم های ضعیف و نه چندان خوب کارگردان مطرح کشور، ابراهیم حاتمی کیا، از تیغ نقد استاد محروم است؟
استاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
15
74
اینبار خیلی از آقای فراستی خوشم اومد،از نقدتون هم بسیار ممنون
ناشناس
United States of America
۰۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
20
66
نقدها و ایرادهای جناب فراستی بسیار بجا و دقیق هست ،
ناشناس
Switzerland
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
66
76
مجری های این شکلی، بی ادبی که به بسیج و خانواده شهدا هم اهمیت نمیدن باید اخراج بشن
ناشناس
Switzerland
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
50
43
مجری های این شکلی، بی ادبی که به بسیج و خانواده شهدا هم اهمیت نمیدن باید اخراج بشن
معین
Germany
۰۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
15
65
خوبه جناب فراستی ب مجریه نگفت پسرم ⇜ آبــو بررریز همــونجا کــــ میـسوزه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
حالا شما که گفتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
14
55
مقاله آبکی چی بود دیگه،
حرمت موی سفید نگه داشته نشده شما داری از زاویه ای دیگه میگی ؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
14
38
از فراستی نفرت دارم ولی متاسفانه اینجا اون برنده شد و برد با اون بود ، وقتی یک بچه را میذارن مجری قاضی بازپرس نتیجه عکس درمیاد ، حیف که میشد فراستی را حرفه ای ناک اوت کرد ولی ظلی پور اشتباه کرد ، برد فراستی را میشه از روی کامنت های مردم تو اینترنت متوجه شد
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
10
57
دیروز یه چیزی نوشتید امروز یه چیز دیگه..
فراستی کار درستی کرد که صحبه رو ترک کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
13
16
اینقدر این برنامه واین دونفر جایگاه ندارند که به ایشان میپردازید بس است دیگر
علیرضا
Germany
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
9
24
سلام از نظر بنده این بحث که الان عصر ایران به شکل های مختلف دامن می زند فقط یک بحث ژورلانیستی است وگرنه نه برنامه هفت کمکی به من بیننده کرده ونه این برنامه بی هدف من و شما ونه فراستی ارزش بحث دارد ولذا شما هم لازم نیست اینقدر وقت ما رو بگیرید به مباحث مهم بپردازید
ناشناس
United States of America
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
3
33
بنده به شخصه به ندرت فیلم ایرانی می بینم و الان حدود پانزده سال است که سینما نرفته ام وبنابراین یکی از این اساتید را فقط به اسم می شناسم و دیگری را اصلا نمی شناسم ولی یک چیز می دانم آنهم اینکه:در یک برنامه تلویزیونی -حالا تو بگو به سبک هاردتاک-نباید هنجارشکنی و بیحرمتی صورت گیرد و در این مورد یککی از اساتید به دیگری توهین می کند و این به هر روی درست نیست.
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
12
76
به نظر من عبارت خود شيفتگي لياقت اين مجري رو داشت كه هم بي ادب بود و هم رعايت سن و سال مهمان برنامه رو نكرد
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
6
31
فراستی در اوج بی ادبی بسیار زیرک و با سواد هست امثال آرش ظلی که کوچکترین سواد ادبی ندارند و بر اساس رانت و روابط به جایگاهی رسیدند وقتی که گفتگو از یک چهارچوب مشخص خارج می شه توانایی مدیریت بحث رو ندارندو از دایره اخلاق خارج میشن خود ظلی در برنامه بارها گفت من یکسری سوال از پیش تعیین شده دارم که باید اونها رو بپرسم چون حرف دیگری برای ارائه نداشت در برنامه هفت گاهی منتقدهای مستقلی حضور داشتند که با سواد و دانش کامل و در اوج متانت چنان فراستی رو به گوشه رینگ می بردند که واقعا عجز این آدم به طور کامل به چشم می آمد و مشخص می شد که حرف ها و نظراتش بی ارزش هستند مشکل اصلی صدا و سیمای با مدیران و مجریان و متولیان بسیار بیسواد موجود در آنها هست که یک شبکه خارجی با 50 نفر پرسنل صدها برابر از این سازمان عریض و طویل بیننده بیشتری داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
4
28
من با تفکر آقای فراستی موافق نیستم. ولی خوب دلیل نمیشه یه شخص به اصطلاح مجری با رفتار و گفتار چاله میدونی رو تایید کنیم. از قدیم گفتن کلاغه خواست راه رفتن کبک رو را یاد بگیره، راه رفتن خودشو هم گم کرد. HARD TALK کجا و این کجا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
13
46
یک مجری بی تربیت و بیشعور که میخواست ادای مثلا علیخانی رو در بیاره.
تحلیل نگارش شده هم ضعیف و کاملا مغرضانه. احتمالا نویسنده از دار و دسته این مجری لمپن است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
5
34
به به چه نويسنده همه چيز داني!!! تلاش براي متفاوت ديدن يک رويداد گاهي به طرز مضحکي سطحي و بي مايه از آب در مياد!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
16
22
به نظر من كه راهكار مناسب و مهندسی شده بود برای مظلوم نمایی فراستی كه تا حد زیادی هم موفق بود و چهره فراستی رو حد اقل تا مدتی در جامعه تلطیف كرد!!!
احسان
United States of America
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
3
22
سطح مجری بسیار نازل و دون شأن این سمت بود.
عصبیت و ضعف در رفتار ایشان قبل و حین و بعد از نقطه بحرانی کاملا مشخص است. البته من چند جلسه ای شاگردی جناب فراستی را داشته ام و با زاویه دید ایشان فاصله دارم. ایشان هم در کلاس جمله ای تند را به من گفتند ولی مسعود فراستی در حتی تند بودن خود هم به تشخص رسیده است. این ها مراتبی دارد.

منتقدان شیوه انتقادی اقای فراستی هم باید مشی خود را بیابند. ضمنا جناب فراستی گاهی چنان صریح و بی پروا سخن می راند و گاه مدعی تحمل منتقد می شود. چه نیازی است به این گونه عمل کردن. هر زاویه دیدی که دارید صرفا بیان کنید جناب فراستی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
1
8
کسی تلوزیون نگاه می کند.
اگر بررسی و نقد فیلم و سینما در برنامه های اینترنتی به صورت جدی تر و پشت سر هم دنبال شود بدون سیاست گذاری های خاص صدا سیما ، پاسخگوی مخاطبان ویژه خواهد بود(البته به صدا و سیما برای ورود به برنامه های موفق اینترنتی هم مجوزداده شده است تا با حسادت و انحصار طلبی جلوی موفقیت این برنامه ها بگیرد اما باز هم برنامه های اینترنتی موفق ترند و اگر جدی تر دنبال شوند مخاطبان خود را کاملا دائمی خواهند داشت حتی صدا و سیما مثل انواع شبکه های اجتماعی به آن سمت رو خواهد آورد.) و همینطور انواع سایتهای خبری و برنامه های اینترنتی نشان داده اند که در این زمینه موفق تر از صدا سیما با بودجه ی کلانش ظاهر می شوند. لذا گمان نمیکنم به جز چند خبرنگار یا افراد خاص برای نقد یا مسائل کاری ، کسی حاضر به دیدن این برنامه ها باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
1
2
کسی تلوزیون نگاه می کند.
اگر بررسی و نقد فیلم و سینما در برنامه های اینترنتی به صورت جدی تر و پشت سر هم دنبال شود بدون سیاست گذاری های خاص صدا سیما ، پاسخگوی مخاطبان ویژه خواهد بود(البته به صدا و سیما برای ورود به برنامه های موفق اینترنتی هم مجوزداده شده است تا با حسادت و انحصار طلبی جلوی موفقیت این برنامه ها بگیرد اما باز هم برنامه های اینترنتی موفق ترند و اگر جدی تر دنبال شوند مخاطبان خود را کاملا دائمی خواهند داشت حتی صدا و سیما مثل انواع شبکه های اجتماعی به آن سمت رو خواهد آورد.) و همینطور انواع سایتهای خبری و برنامه های اینترنتی نشان داده اند که در این زمینه موفق تر از صدا سیما با بودجه ی کلانش ظاهر می شوند. لذا گمان نمیکنم به جز چند خبرنگار یا افراد خاص برای نقد یا مسائل کاری ، کسی حاضر به دیدن این برنامه ها باشد.
طیبه
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
4
24
متاسفانه تحلیل امروزتون با تحلیل روز گذشته خیلی تفاوت داره شاید شماهم تو دام امثال ظلی پور افتادید .بی ادبی ظلی پور قابل توجیه نیست در برابر هرکسی چه فراستی چه ....دیگرانی که از نظر اعتقادی با این مجری هم نظر باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
14
9
بنظرم عوامل برنامه باید در انتخاب میهمان دقت بیشتری بکنن و حتما مهمان رو نسبت به فضای برنامه توجیه کنن.
شخصیت ایدئولوژیک مسعوذ فراستی و اینکه اون تو برنامه های تلویزیونی همواره کارشناس و متکلم وحده بوده قطعا ظرفیت چنین چالشهای شخصی رو نداره.
ناشناس
Netherlands
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
6
51
از فراستی خوشم نمیاد ولی اطمینان دارم حرف برای گفتن داره و همین کافی است مورد احترام باشه حتی اگه ازش خوشمون نیاد.
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
6
7
غیر از سرگرمی هیچ هدفی در کار نیست اتفاقن خوبه بعضی وقت ها با این دعواهای ساختگی سرگرمی برای یه سری ایجاد میشه وهیجان این سرگرمی بیشتر میشه..
علی
Germany
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
1
17
به نظرمن اتفاق مهمی که در این موضوع افتاده و البته زنگ خطرش از مدت ها قبل در حوض های دیگه هم به صدا در آمده قربانی شدن اخلاق بود نه از طرف مجری که به لحاظ حداقل سنی و میزبان بودن احترام بزرگتر و مهمانش را در نظر نگرفت ونه آقای فراستی که پیشتر در قالب نقد اخلاقیات را مراعات نکرده و اگرچه فیلم های مورد نقد خود را به بی اخلاقی متهم میکرد خود اصلا احترام مخاطب رورعایت نمیکرد.چیزی که این وسط از بین رفته اخلاق بود وگرنه هم میشود فیلم را نقد کرد و منتقد را نقد کرد بدون اینکه به شخص توهین کرد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
13
18
زنده باد استاد که در مقابل نابودی سینمای ارزشی ایستاده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
9
37
نویسنده جان, یکی به نعل زدی یکی به میخ بالاخره چکاره ای عزیز ؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
7
25
رفتار این مجری هیچ گونه توجیهی ندارد. واقعا تأسفم خوردم که چگونه یک آدم از خود راضی اینطور از فضایی که رسانه ملی در اختیار اون قرار داده در جهت کوبیدن یک فرد استفاده می کند.
ناشناس
Canada
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
8
26
از هر زاويه اي بخواهيد نگاه كنيد قسمت آزار دهنده ماجرا رفتار زشت و بي ادبانه مجري بود.
رییس زاده علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
10
56
من طرفدار فراستی نیستم اما مجری بسیار پرو و وقیحانه با ایشان برخورد کرد بسیار زشت...
اقای فراستی همسن پدر ایشان حداقل چرا این مجری ادب و نزاکت نداشت؟
شاید تقصیر ما معلم هاست که نتوانسایم این ها را درست تربیت کنیم
اصلا لحن و نگاه مجری بسیار چندش اور بود و به قول انگلیسی ها بسیار rude بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
6
51
مجری باید زبان گویای مخاطب باشد.
توهین کردن مجری به هیچ وجه قابل توجیه نمی باشد.
صدا و سیما مقصر اصلی است.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
مگر تلویزیون زبان مخاطبانش هست ؟ک حالا مجریش باشه
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
23
14
ما هم برنامه رو دیدیم خداییش توهین فراستی طبق معمول بیشتر بود. خدا قدرت های حاممیش رو براش نگه دار که اگه جلوی دوربین به کل دنیا هم ناسزا بگه صدا و سیما باید از فراستی دلجویی کنه.
بهتر حامیان محفل نشینش بدانند با این حمایتها اندک محبوبیت خودشون رو هم در بین مردم از دست میدهند. آقای ظلی پور من از طرف همه ی ملتی که دستشون به فراستی نمیرسه از شما عذرخواهی می کنم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
10
31
تحلیل شما هم کم غرض ورزی نداره
بنظر خیلی غیر حرفه ای
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
5
16
مجری کار نا بلد وفاقد توانمندی وتجارب لازم در اداره جلسه ومیهمان نامتناسب وبا فاصله زیاد فکری با موضوع بحث که همه محصول بی نظمی و افت توانمندی .ناکارامدی برنامه ریزان مدیران ومجریان مبتدی وفاقد تجربه صدا وسیما میباشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
2
9
البته جواب حرف شما که چرا فراستی حضور در این برنامه رو قبول کرد رو خود فراستی وسط صحبتهاش داد. با تهیه کننده هم توافق کرده بود. اینکه این برنامه هاردتاکه یا چیه بنظرم بازی با اصطلاحاتیه که بی معنیه برای صداوسیمای ما. یه برنامه سفارشی با مجری سفارشی با سؤالات سفارشی. فقط قیافه مجری به یه آدم به ظاهر مستقل شاید شبیه باشه اونم از نوع لمپنش. والا کجای برنامه های تلویزیون شبیه یه برنامه مستقل هست؟ اونم از نوع هاردتاک! ولی با شرمندگی تلویزیون موافقم. فراستی هر نظری داشته باشه موافق نقد جدی و برندست.
ناشناس
United States of America
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
8
52
این ظلی پور جوری قیافه میگیره هرکی ندونه فک میکنه دیکاپریویی تام هادی چیزیه کوچولو با توهین به بقیه بزرگ نمیشی
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
سنگ بد گوهر اگر کاسه زرین بشکست
قیمت خود نیفزاید و زر کم نشود
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
6
20
اینکه از دید آقای مجری ایشون بدتیپ هستن ابدا این اجازه رو به مجری نمیده اینطور توهین آمیز بپرسه فکر نمیکنید بدتیپید ؟! این نظر شماست آقای مجری و حق نداری نظرات شخصی خودتو اینطور در برنامه زنده اعلام کنی .. من اگرچه با نقدهای آقای فراستی مشکل دارم ولی اینکه یک مجری لباس پوشیدن مهمانشو زیر سوال ببره خیلی غیرحرفه ایه
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
5
38
اینکه از دید آقای مجری ایشون بدتیپ هستن ابدا این اجازه رو به مجری نمیده اینطور توهین آمیز بپرسه فکر نمیکنید بدتیپید ؟! این نظر شماست آقای مجری و حق نداری نظرات شخصی خودتو اینطور در برنامه زنده اعلام کنی .. من اگرچه با نقدهای آقای فراستی مشکل دارم ولی اینکه یک مجری لباس پوشیدن مهمانشو زیر سوال ببره خیلی غیرحرفه ایه
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
10
42
سلام
این آقای ظلی پور بخاطر اینکه فیلمی که برادرش سرمایه گذاری کرده بوده و فروش نرفته ، به شدت از فراستی کینه داشت و کاملا هم معلوم بود.
آخه چه اشکالی داره که آدم چندین سال یه ساعت داشته باشه ؟ که ایشون میان مسخره میکنن ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
4
11
این برنامه نشان دادکه علیرغم همه جورگزینش از مجری ومهمان بگیرتا چیزهای دیگه نتیجه اش چیست.
ناشناس
Iraq
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
30
12
دمش گرم. با آدمهایی مثل فراستی باید مثل خودشون برخورد کرد. ایشان به صراحت میگه به شش میلیون آدمی که رفتن این فیلم را دیدن توهین می کنم. بنابراین حقش بود. دم مجری گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
5
17
آخه بابا سن هم بخدا مهمه. مجری جای پسر فراستی . سخیف بودن صداوسیما همین بس که قبح این لحن بپی ادبی صحبت کردن رو تو جامعه میشکنه تا تو خانواده ها هم فرزندان با پدرومادرها اینطور صحبت کنه . معنی صدا وسیما که باید دانشگاه باشه رو فهمیدیم مثل همه دانشگاههای کشور که ادب و تربیت از آموزشگاههای کشور به محلی برای بی ادبی و بی اخلاقی و عدم احترام مرسوم خانوادگی شده است.. وای براین دوره اجتماعی درایران. تاریخ چه خواهد گفت؟! حداقل یه مجری بیارید که همسن مهمان باشه .
سندباد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
11
11
مسعود دل پیرو
مسعود دوست داریم
شروین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
22
13
وقتی آقای فراستی این طورتندروی کرده ،به شش ملیون مخاطب فیلم هزارپا توهین و سلیقه وتعصبات خودرا می خواهدبه کل سینماروهای ایران تعمیم دهد، چطورانتظاردارد اقشارجوان وطرفدارفیلمهای شاد،مثل ایشان فکرکنند؟
پاسخ ها
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
فیلم های شاد؟؟
کدوم شادی؟؟؟
خندیدن به هر ابتذالی که اسمش شادی نیست...
ناشناس
Netherlands
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
12
10
فقط میتونم بگم فراستی تو چند سال چه فیلم خوب بود یا بد بود همیشه بعندان اینکه کارش نقادی هست اول میزد تو سر فیلم وقتی کارساز نبود میزد تو سر هنرمندان فیلم . بنابراین نشان داد که منتقد هست ولی طاقت انتقاد را ندارد مثل سیاسیون کشور که فقط روز و شب به روحانی انتقاد میکنند ولی انتقاد را بر نمیتابند . به این میگویند پارادوکس
ناشناس
Netherlands
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
12
11
آقای فراستی در برنامه هفت چقدر از لباس و موی سر و دماغ و گوش و وو ایراد گرفته مثل اینکه اصلا تو باغ هنری نیستی . بیشتر جستجو کن ایرادات ایشان خیلی بجا بود
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
7
13
شهرت فراستی پیش از صدا و سیما به سابقه ایشون در نویسندگی و ترجمه و ارتباط با بزرگانی همچون شهید آوینی بر میگرده در حالی که مجری برنامه هیچ سابقه ای جز اجراهای چیپ و بی محتوا در صدا و سیما نداشته و‌ندارد در ضمن‌ شما در این نقد مطالب دو نفر رو بصورت جدا آوردید و در مقابل هم قرار دادید در حالی که مطالب فراستی در پاسخ توهین های مجری بیان شده
در
ناشناس
Netherlands
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
14
10
به انتقادات فراستی و کلماتی که در نقد بکار میبرد دقت کنید . فیلم شما خوب درنیامده است . ترکیب بدی دارد . خوش ترکیب و خوش فرم نیست . ایده آل نیست . مجری خوب گفته نگاهی به ترکیب خودتان بکنید متوجه خولهی شد که خودتان هم از نگاه من مجری ترکیب خوبی ندارید اگر بر نگاه آدمها باشه خیلی چیزها باید عوض بشه حتی بستن یک ساعت یا ریش بلند
پاسخ ها
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
خیلی فرق می کنه که از نگاه ه منتقد با سواد و کاربلد، خوش فرم نباشی، تا از نگاه یه بچه مجری
ضمناً فکر نمی کنم لباس پوشیدن یه منتقد رو بشه به نقد گذاشت چون اساساً کارکرد اون لباس چیز دیگریه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
6
17
مجری میهمان منتقد هرکدام شان، جایگاه و وظیفه ای دارند. این مجری بسیار خارج از قاعده و بی ادبانه صحبت میکرد و حتی پا رو از انتقاد فراتر گذاشته و بازجویی و تحقیر میکرد. آقای فراستی بسیار کار درستی انجام دادن.
ضمنا انسانهای مهم و بزرگ بسیاری رو در دنیا دیدم که لباسهای قدیمی میپوشند و اهمیتی به لباس و ظاهر شیک پیک نمیدن. چون بزرگی اونها دلیل دیگری داره و نیازی به خودنمایی ندارن. افرادی مثل این مجری پیش پا افتاده برای پوشاندن نواقص و کاستی های خود نیاز به هر روز یک مدل موی سر و لباس جدید دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
با شما کاملا موافقم . از نشانه های بزرگان اهل تفکر تاریخ که برخی رهبران جوامع و مذاهب بودند، این است که همگی ساده پوش بوده نیازی به تغییر رنگ و مد برای جلب توجه و خودنمایی نداشته اند.
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
من اگه جای آقای فراستی بودم یه بیت شعر می گفتم که همشونو بترکونه
:
تن آدمی شریف است به جان آدمیت نه همین لباس زیباست نشان آدمیت


به جان آدمیت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
8
13
خیلی بی انصافید که صحه می ذارید بر توهین یک نفر به منتقد سینما که هر اثری رو چه انقلابی چه غیر انقلابی به صورت کارشناسانه نقد می کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
شما اصلا ميدونيد سينما چي هست و منتقد سينما چجوري بايد باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
5
11
با سلام وخسته نباشید .اقای فراستی بهتر نیست به جای گفتن ابتذال در سینما وگرایش شدید مردم به این نوع به گونه ای ریشه ای علت را دریابند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
6
22
وقتی فراستی شرط می گذارد تهیه کننده میتواند قبول نکند و این را به صراحت بگوید نه اینکه وی را در عمل انجام شده قرار دهد و به باد توهین بگیرند
اصلا نوع برخورد توهین آمیز این برنامه نه شرعی هست و نه اخلاقی و نه با تاریخ فرهنگی این کشور همخوانی دارد بلکه یک کپی از فرهنگ دیگری است که ما بسیاری از معیارهای آن را قبول ندارید و بالعکس
توهین با نقد واقعا فرق دارد و کار مجری برنامه توهین بود نه نقد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
3
7
“”تمام مباحث این 30 دقیقه با استناد به حرفهای هر 2 نفر در همین برنامه نشان دهنده این است که این دو با هم گذشته‌ای دارند ””
دقیقا همینطوره منم میخواستم همینو بگم
این بازیه ۲ سر باخت بود
اما ظلی پور میتونست با سیاست بیشتر برخورد کنه که گرچه خیلی از انتقادهای درست رو به فراستیه منتقد همه، بیان میکرد، اما اونقدری عریان نباشه که بخواد عذرخواهی کنه
و فراستی هم میتونست با موندن تو برنامه از حقانیت خودش دفاع کنه نه اینکه بعدش بگن منتقد بی پروا که مشابه همین برخوردها رو خودش با خیلی از بازیگران و فیلمسازان کرده پس نمیتونه خودش از این نقد بدش بیاد اما کاری کیمنه که نشون بده تحمل نقد بی پروا رو در مورد شخص خودش نداره
.
اما نه برخورد ظلی پور با فراستی
نه برخورد فراستی با بقیه
که هر ۲ دقیقا از یه جنس بود، چیزی به سینما اضافه نمیکنه
چون تنها گلایه از زمین و زمانه و راهکاری وجود نداره
فقط این بده
اون بده
اون یکی بدتره
تنها حسنش برای خودشونه که ایجاد حاشیه ای هست که هر دو شناخته تر بشن همین
اما اینها هیچچچچچچ کدوم اسمش نقد نیست
نه ظلی پور نه فراستی
هر دو هم مثل هم
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
آره داداش خودمونو عشقه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
4
28
مجری بسیار بی ادبی بود.
کارگردان این برنامه زنده هم باید جلو مجری رو می‌گرفت
با بی ادبی کردن در تلویزیون به جایی نمی‌رسد.
بد نیست که این مجری به سطوح بسیار پایین‌تر شوت بشه.
سیروس
Germany
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
5
16
اول بگم که من دیدن برنامه هفت رو فقط بدلیل دیدن و شنیدن نقدهای جناب فراستی که در قالب عبارات و کلمات رنج آوری بیان میشد متوقف کردم،ولی برخورد غیر حرفه ای ،بچگانه و به دور از ادب مجری ،من رو در موضع جناب فراستی قرار داد،در این قضیه کارگردان تلویزیونی نگاهی همسو با مجری داشت و در بخشهایی خمیازه مجری ویا تیپ و اپل واچ اوون رو نشون میداد و با تصاویری که از دور از جناب فراستی میگرفت این بی ادبی و بچه بودن و غیر حرفه ای بودن رو با وضوح بیشتری نشان میداد،متاسفم که این برخورد به گونه ای رقم خورد که با دیدگاه روزنامه کیهان که ۳۰ سال هست اوون رو نمیخونم هم نظر شدم که جایگاه این مجری متاسفانه حداقل در جلوی دوربین صدا و سیما نیستش، همیشه بایستی طرفدار حق بود هر چند همیشه حق خوشایند نیستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
بالاخره کی خوبه کی بد؟ همو رو از دم تیغ گذروندی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
11
7
اینه چون روی تو بنمود راست خود شکن اینه شکستن خطاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
چشم
محمدجواد قربانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
1
4
من کل برنامه رو ندیدم،ولی اون سه دقیقه ای که در فضای مجازی پخش شد مجری وسط حرف میهمان پریدو چون رفتار بی ادبانه بود میهمان قهر کرد،از این دست کارها عادل فردوسی پور هم زیاد انجام داده،ولی فردوسی پور بیشتر بخاطر اینکه وقت برنامه هدر نره و از بحث اصلی منحرف نشه اینکارو انجام میده ،نه اینکه طرف هنوز حرف از دهنش بیرون نیومده بپری وسط حرفش،
lpln
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
4
12
نویسنده این مقاله سعی کرده یه مجری بی سواد و بی ادب و نابخد را همردیف یه منتقد حرفه ای با تجربه قرار بده و بگه هردوشون کار بدی کردن!
به نظر من نویسنده هم یا به همون بلاهت مجریه یا آدم مغرض و مریضیه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
جوانک. از. اول. قصد خورد کردن. مهمان خود داشت. ودر پایان گفت یک‌هفته. اتاق فکر. برای. طرح. سوالها و گفتگو. وقت گذاشته. واقعا. تاسف داره. که یک گروه. بر سر. خرد کرد. ارزش انسانیت. یک عضو. جامعه. وقت بزاره. تا. پشت سر هم. فقط توهین کنن به مهمان خود و. شخصیت اورا پایین بیاورند
سیدعلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
4
9
سلام
این متن، به اصل و آغاز ماجرا بی توجه بوده و برای همین نتیجه گیری درستی هم نداشته.
وقتی مجری ای رو به روی شما نشسته که از همان آغاز نشان می دهد قصدش انتقام گرفتن، تحقیر، و اصرار بر موضعی است که در آن تخصص ندارد، میهمان چرا و درباره چه چیزی باید بنشیند و حرف بزند؟
سیدعلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
2
6
سلام
ناشناس ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱

اونچه از قول آقای فراستی نوشتید رو در هر نقدی میشه شنید و خوند. نقد جای مجیزگویی و چاپلوسی نیست. کدوم یک از عباراتی که نوشتید توهین آمیزه؟
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
6
13
سلام علیکم
حدس میزنم نویسنده این مقاله رفاقتی با مجری از خود متشکر مورد بحث داره که سعی میکنه یه جوری او و جناب فراستی رو هم وزن معرفی کنه :"با استناد به حرفهای هر 2 نفر در همین برنامه نشان دهنده این است که این دو با هم گذشته‌ای دارند و فقط بحث الان یا چند ساعت و چند روز اخیر نیست، قضیه برمی‌گردد به شروع برنامه هفت همانطور که ظلی پور اشاره می کند: «من قبل از اینکه شما به برنامه هفت بیاین در اون برنامه بودم...".
این جوانک از ابتدا برای آقای فراستی برنامه داشت (عکسی که شب قبل از برنامه از خود در درمانگاه و زیر سرم منتشر کرده و چند جمله ای هم کنارش نوشته) ، که آقای فراستی با فراست و با ترک به موقع برنامه دستش رو خالی گذاشت.
در کل آدم هایی در صدا و سیما رخنه کرده و دارند سطح سلیقه مردم رو به شدت تنزل میدن. حتی شومن های قبل از انقلاب هم راجع به لباس و پوشش و ساعت و سر و شکل مهمون برنامه چیزی نمیگفتند. دارن جامعه رو به کجا میبرن؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
5
14
مجری ناشی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
9
6
خدا وكيلي عصر ايران قرار نيست كمي هم انصاف داشته باشي و چند كامنت از طرفداران مجري برنامه درج بكني ؟ بابا اين آقاي فراستي فكر ميكنه كيه ؟ چرا انقدر هركسي را بزرگ ميكنيد ؟ چرا حالا كه صدا و سيما اين جسارت را پيدا كرده كه برنامه هاي كليشه ايي و بي محتوا را كنار بگذاره و برنامه هايي با چالش موثر به تصوير بكشه ، عصر ايران داغ كرده ؟ امثال آقاي فراستي بايد خودش را در آينه ايي كه ظلي پور در مقابلش گرفته خودش را ببينه ، انقدر هم بزرگ و كوچك ، مهمان و ... اين سفسطه بازيها را در نياريد ، بخواهيد يا نخواهيد بايد پوست بندازيد و به روز بشيد وگرنه حذف ميشويد !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
7
6
من تلويزيون نگاه نميكنم و اين مصاحبه ، يا بهتره بهتر بنويسم هارد تاك را از طزيق يو تيوپ ديدم ، فكر ميكنم مديران ارشد صدا و سيما بنحوي دارند متوجه ميشوند كه چگونه ميتوان مخاطبين جوان را مجددا جذب كرد من با بيش از 60 سال سن از رفتار و جسارت و ادب آقاي ظلي پور كه با شهامت و قدرت اين جناب فراستي بد دهان و. خود بزرگ بين را وادار به توهين به شش ميليون بيننده فيلم هزار پا كرد بسيار خوشم آمد ! جناب فراستي عزيزم ، تيپ انقلابي لزوما تيپ دقيانوسي نيست به روز باش و بروز فكر كن و به روز حرف بزن !!! ممنون هرچند ميدونم عصر ايران كامنت زاويه دار با خودش را درج نميكنه .
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
2
7
نویسنده محترم این یادداشت کاملا انتزاعی و تخیلی نوشته اند..لذا با واقعیت این واقعه جور در نمیاد...نویسنده گرامی تخیلات تخیلند و واقعیات واقعیت...این تحلیل نیست سیاهه نویسی است که یه فرد در ذهنش اونو پرورش میده به نوعی یادداشت پرورشی و انتزاعی
امید
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
8
6
فراستی به یکی مثل خودش برخورد. همین.
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
4
7
با سلام
احترام به بزرگتر و احترام به مخاطب برنامه و استفاده از الفاظ توهین آمیز و ... هیچ ربطی به گذشته رابطه بین دو فرد نداره.
من یه خواهش از آقای کاوه معین فر ( نویسنده محترم این نوشته) دارم. اگه میشه لطفاً به این مجری بگید که این برنامه من و شما، برنامه شخصی ایشون نیست که هرکاری دوست داره توش انجام بده... این رو از عبارت " برنامه من" میشه فهمید که ایشون فکر کرده این برنامه مال خودشه. این برنامه مال شبکه ست. بهتره از عبارت "برنامه ما" استفاده بشه
اینو گفتم چون فکر کردم نویسنده، دوست اون مجری معلوم الحاله و داره در واقع یه خورده " ماله کشی" می کنه. ببخشید که رک گفتم. عبارت دیگه ای براش پیدا نکردم.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
5
10
نقدتون در مورد این موضوع اصلا درست نیست،شما میخواهید اصل مساله رو که توهین وبی احترامی به مهمان برنامه بوده را کم رنگ نشان میدید!!
هرچی که قبلا بوده وشده نباید مجری ناشی اینجوری میکرد.
علی برکته الله...
منصور بختیاری
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
7
16
ازاول برنامه مشخص بود مجری بی ادب چه قصدی داره اما چون کشکی مجری شد وسواد کافی درمقابل فراستی را نداشت ناشیانا ازاین شاخه به آن شاخه میپرید حتی مشخص بود که مجری نه راه پس دارد ونه را پیش ول آنچه مسلم ومبرهن بود گستاخی وبی نزاکتی مجری ظلی پور بود چون میخواست ادای مجریان مسلط را در بیاورد به اعتقاد من وخیلیها باید این مجری که به ارزشهای اصیل ایرانی که همانا احترام به مهمان که آنهم کسی که مویی سفید کرده واجب است پس چنین اهانت وبی تربیتی از رسانه ملی قابل گذشت نیست وبدون هیچ اغماضی باید از صدا وسیما کنار گذاشته شود تا درس عبرتی باشد برای دیگران !
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد استعفای فرمانده یگان ویژه ارتش اسرائیل رکورد گلزنی در لیگ برتر انگلیس شکسته شد حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی نخست وزیر اسپانیا به دلیل پرونده فساد مالی همسرش در آستانه استعفا قرار گرفت سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟ «ژاوی» در بارسلونا ماندنی شد روسیه : توافقنامه‌ های امنیتی با ایران و ۳ کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت وزیر کار : حقوق کارگران هنوز به حد ایده‌آل نرسیده زیرا عقب‌ماندگی چندین ساله‌ای در این حوزه وجود دارد حیرت نیمار از عجیب ترین موقعیت سوزی سال (+عکس) پزشکیان به اسرائیل: شما که هر روز صدها و هزاران نفر را می‌کشید پس چرا ککتان نمی‌گزد؟ اگر مرد هستید با آنها که مبارزه می‌کنند، بجنگید عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!  استاد حوزه علمیه قم : اگر برای آبادانی دین کاری نمی کنیم، دین را خراب تر نکنیم
وبگردی