۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۷۳۷۶۲
تعداد نظرات: ۳۸۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۷ - ۰۱-۰۵-۱۳۹۰
کد ۱۷۳۷۶۲
انتشار: ۰۱:۱۷ - ۰۱-۰۵-۱۳۹۰

مقایسه ای معنی دار بین اجاره خانه در تهران و تورنتو

عصرایران -  مقایسه اجاره مسکن در ایران و بسیاری از کشورهاس جهان نشان می دهد که ایرانی ها ، بیشترین هزینه ها را در این خصوص متحمل می شوند و تا به امروز هم که سال به سال ، وضع شان در خصوص اجاره مسکن بدتر شده است.

به عنوان مثال ، در یک بررسی تطبیقی بین دو منطقه تقریباً مشابه از نظر جایگاه شهری بین تهران و تورنتو ، مشخص می شود که شهروندان تهرانی ، بیش از هفت و نیم برابر تورنتویی ها ، هزینه مسکن می دهند!

به این تصاویر نگاه کنید ؛ اینجا منطقه North york در تورنتو است ؛ یک منطقه متوسط نشین شهری ، جایی مانند منطقه بزرگراه رسالت در تهران و خیابان های پیرامونی اش و مناطق مشابه آن:

تورنتو

تورنتو

تورنتو
  تورنتو - north york

در این منطقه و مشخصاً در مجتمع های فوق ، اجاره یک آپارتمان 75 متری ، هزار دلار در ماه است. مستاجران ، فقط اجاره ماهانه می دهند و چیزی به نام ودیعه و رهن در آنجا مرسوم نیست.
این هزار دلار هم فقط برای اجاره واحد نیست بلکه کلیه هزینه های آب ، برق ، گاز و شارژ ساختمان را نیز شامل می شود و مستاجر هر اندازه که مصرف داشته باشد ، هزینه جداگانه ای بابت اینها نمی دهد ؛ تنها هزینه تلفن و اینترنت به صورت جداگانه و بر اساس قرارداد مستقل مستاجر با شرکت های مخابراتی و اینترنتی پرداخت می شود.

برمی گردیم به ایران و تهران ؛ هزینه اجاره یک آپارتمان 75 متری در منطقه مشابه ، مثلاً در خیابان های اطراف رسالت و سیدخندان مانند خواجه عبدالله، حدود 50 میلیون تومان رهن کامل یا ماهانه یک میلیون و 500 هزار تومان است که معادل 1200 دلار کانادا می شود ؛ البته هزینه های آب و برق و گاز و شارژ هم که به صورت جداگانه محاسبه می شود.

بزرگراه رسالت - تهران
تهران - بزرگراه رسالت

اما تفاوت مستاجر ایرانی و مستاجر کانادایی در آن 200 دلار اضافی و پول آب و برق و گاز و شارژ نیست بلکه با مقایسه درآمدها و هزینه ها می توان به جمع بندی منطقی رسید.
یک کارمند یا کارگر معمولی در شهر تورنتو ، ماهانه حدود سه هزار دلار در آمد دارد. البته طبیعتاً افرادی با درآمدهای بالا و پایین هم وجود دارند ولی متوسط دریافتی یک کارمند یا کارگر معمولی در همین حدود است.
اما در تهران ، متوسط حقوق یک کارگر یا کارمند معمولی حدود 600 هزار تومان است.

با این اوصاف ، یک مستأجر کانادایی ، حدود یک سوم درآمد ماهانه اش را صرف اجاره خانه می کند و دو سوم بقیه را خرج سایر هزینه هایش می نماید و پول جداگانه آب و برق و گاز و شارژ هم نمی دهد ؛ اما در تهران ، یک کارمند معادل دو و نیم برابر حقوقش را باید تنها به صاحبخانه بپردازد(یا به صورت رهن کامل ، یا اجاره کامل یا تلفیقی).

با مقایسه میزان در آمد و مستاجران طبقه متوسط در تهران و تونتو و بدون در نظر گرفتن هزینه آب و برق و ...، می توان به این جمع بندی رسید که مستاجر متعارف ایرانی ، به طور متوسط هفت و نیم برابر بیش از همتای کانادایی اش متحمل هزینه اجاره مسکن است ( در تورنتو درآمد متوسط سه برابر اجاره متوسط است، در ایران ، برعکس ، اجاره متوسط دو و نیم برابر درآمد متوسط است که از ضرب این دو ، عدد هفت و نیم به دست می آید.)

حال همین یک قلم را بگیرید و در سایر مسائل نیز خط آن را پیگیری کنید  تا ببینید چرا بسیاری از ایرانی هایی که تحصیلات عالیه ، تخصص یا ثروت کافی دارند ، جلای وطن می کنند و در آن سوی اقیانوس ها در سرزمینی به نام کانادا ، رحل اقامت می افکنند ، آنقدر زیاد که خیلی ها تورنتو را تهرانتو می نامند .

... و هنوز ، بیچاره مستاجران ایرانی !

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۳۸۱
در انتظار بررسی: ۶
غیر قابل انتشار: ۵۰
دانشجو
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
289
3705
آمارهایی که میشه مقایسه کرد به هیچ وجه به این یک مورد خاص ختم نمیشند و بسیاری دیگر می توان ذکر کرد که نشان از زندگی فلاکت بار! ما دارد. از عصر ایران به خاطر این مقایسه ی جالب که به مسئولین ما هیچ ربطی ندارد هم تشکر می کنم!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
اینهایی که منفی دادند گویا خیلی وضعشان توپ است
مختار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
اينا كه منفي دادن رو به دل نگيرين .. اونوقت فكر ميكنن عددي هستن برا خودشون .. بزارين خوش باشن ..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
- در تورنتو این نرخ مربوط به برج است که شاید در تهران گرانتر باشد
- نرخ حدود 1000 دلار است مثلا شاید الان 1100 باشد
- روی اپارتمان یخچال و گاز است
- سه هزار دلار با حداقل درامد باید دو شیفت کار کنی ولی در کل یک حقوق متوسط است
-در ضمن یک محل مخصوص شستشوی لباس وجود دارد که چندین لباسشویی دارد ( بهش میگن لاندری)و برای شستن لباس هر دفعه 1.75 دلار میدهی واز لباسشویی استفاده میکنی پس نمیخواد مستاجر لباسشویی بخرد
- پول پارکینگ جداست حدود 80دلار سرپوشیده و 70دلار روباز(در ماه)که این هم خوبه چون اگر ماشین نداشته باشی پول اضافه نمیدهی
- پارکینگ مخصوص مهمان نیز وجود دارد
-خدمات هم مهم است مثلا اگر نیاز به تعمیرات یا سم پاشی داشته باشی درخواست میدهی ظرف یک هفته تا ده روز انجام میدهند اگر فوری باشد که زودتر می ایند
-پول تلویزیون نیز جدا است
- اگر همین متراژ را زیرزمین بگیری میشود حدود 650 دلارالبته تمیز و با امکانات
راستی هزینه خورد وخوراک برای دو نفر در ماه حدود 500 دلار است با این مبلغ تقریبا میتونی همه چی بخوری گوشت میوه نوشیدنی تنقلات
نانشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
27
745
حتی در خانه ای شبیه خانه های حوالی اتوبان رسالت تهران در تورنتو هم «عصر ایران» خواهم خواند !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
273
117
اگر قیمت خانه!های (پنت هاووس) اطراف همین شهر را با خانه!های (مسکن مهر و ...) اطراف تهران مقایسه کنید نتیجه برعکس خواهد بود !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
19
1484
تازه اونا ادعای مدیریت جهان رو هم ندارن
پاسخ ها
محمدعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
عوضش ما خیلی چیزا رو داریم که اونا(با این جمعیت کم و وسعت زیادشون) به اندازه ما ندارن ، مثل: فرار تحصیلکردگان و سرمایه داران، روند روبه افزایش،بیکاری،طلاق، مواد مخدر، دزدی، فحشا و .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
از قدیم گفتن، خلایق هر چه لایق !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
7
883
دستتون درد نکنه. دولت مردان ما که فقط بلدند هزینه ها رو با اروپا و آمریکا مقایسه کنند. دریغ از یه اشاره کوچک به سطح درآمد. خدا خیرتون بده که اندکی باعث مسرت و خنکی دل ما شدید.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
uruppa ham mese canada hast, taze khadamate ejtemai ziad dare
navid
Canada
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
22
725
مقایسه درستی است. از تورنتو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
فامیل ما هم که اخیرا از تورنتو برگشته دقیقا همینا رو می گفت
ناشناس
United States of America
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
3844
192
متاسفانه تحلیلتون خیلی بچگانه است!
با طول پوزش!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
می شه بفرمایید کجاش بچگانه بود؟ شرط می بندم تا حالا شرمنده صاحبخانه نشدی
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
بابا فااااااااااااااااااااامیل......
شهروند مدير جهان
| France |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
دقيقا درست مي فرماييد آخه تمامي متخصصان اين مملكت هم خيلي بچگانه دارن مي رن اونطرف يا رويايي زندگي اون طرف رو دارن...
حميد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
ببخشد بابا بزرگ!!!! شما بجاي تحليل بچه گانه تحليل مردانه كنيد تا ما هم ببينيم چطوريه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
از همين تعداد مخالفا و نمره منفيا احتمالا بايد جوابتو گرفته باشي ...
مازیار
| Canada |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
میشه لطفا شما بزرگونشو بنویسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
واقعا ازاینکه این مقایسه را بچه گانه تلقی میکنید متاسفم شما یا تا حالا مستاجرنبودین یاخیلی بچه تشریف دارین وقدرت تجزیه وتحلیل وبررسی مشکلات راندارین که به وقت مناسب چنان متوجه بشین که یادبگیرین هیچ وقت اظهارات نسنجیده انجام ندهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
به نظرم ایشان به این خاطر تحلیل را بچه گانه خوانده اند که در آنجا اسلام نیست . من باب اطلاع عرض کنم مسلمانی در آنجا هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
من نعبیر بهتری دارم
تحلیل احمقانه بود
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
عزيزان من اينقدر كمي نگر نباشيد من هم موافقم كه تحليل بچه گانه بود چون شما داريد اجاره بهاي يك سرزمين اسلامي كه در آن آزادي كامل براي انجام فرايض ديني تان را داريد با اجاره بهاي سرزميني مقايسه مي كنيد كه ناموستان حق حجاب ندارد . خب اجاره كه فقط اجاره ميز و صندلي و سنگ و آجر نيست بايد ارزشها را هم در نظر گرفت اگر شما براي ارزش ها هم قيمت مناسبي در نظر بگيريد مي بينيد كه قيمت اجاره در ايران نه تنها 7 برابر كانادا نيست بلكه ده ها برابر ارزانتر است . ممنون
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
برادر عزيز ممکنه چند تا ایراد جزئی داشته باشه ولی لب مطلب رو درست رسونده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
3
689
یکی از بهترین و ملموس ترین مقالاتی بود که درباره اجاره بها در ایران و جهان خواندم.
یک مستاجر
(دعا کنید منم صاحب خونه بشم)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
خدا همه مستاجرا رو صاحبخونه کنه
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
از ته دل برات دعا میکنم خونه بخری . 10 سال مستاجر بودم و میدونم چی میکشی . الان هم یه خونه با کلی قرض و وام از چند بانک (وام بانک مسکن و 2 عدد وام خرید خودرو) خریدم هرچند قسط های ماهیانه خیلی سنگینه ولی بازم خدا رو شکر میکنم . به امید خدا تو هم صاحب خونه میشی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
صاحب خانه شدن ملاک نیست . باید میزان درآمد و هزینه ها درست شود . مگر اجاره نشینی گناه کبیره است که برای خانه دار شدن دعا کنند ؟ شما درآمد مناسب داشته باش به عوض هزینه کردن روی در و دیوار ، کرایه خانه بده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
4
323
چه جای باصفایی هم هست North york .
ناشناس
United States of America
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
10
780
بدبخت جوانان ایرانی !!!!!!!!!!!
کنجکاو
United States of America
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
42
133
یه سوال دارم که جوابش حل خیلی از چیزاست: پس تهرانی ها از کجا پول در میارن که اجاره های آنچنانی رو میدن ،آخرین مدل ماشین های کره ایی رو سوار میشن میرن شمال ترافیک هم درست می کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
خيلي ساده است رفيق من كارمندي هستم با 13سال سابقه كار و مدرك تحصيلي فوق ليسانس كه تا ساعت 4.30در اداره هستم و ساعت 5تا 8 شب يكجا مشاورم و اگر مشكل مالي ماه من حل نشود تا 12 آژانس خوب طبيعي است كه دختر 5ساله ام رو روزي نيم ساعت قبل از خواب مي بينم و طبيعي است نه براي ايجاد ترافيك بلكه براي رفتن سر كار هايم و يا سرويس آژانس در اين خراب شده ميام تو خيابان ها در ضمن در مورد شمال راست مي گي فكر كنم دو سالي هست براي همين ترافيك به شمال نرفتم ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
IQ اونا تو حوالی رسالت نیستن اونا بچه فرشته یا الهیه هستن!!! افتاد خدای تحلیل؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
من باب اطلاع شما عرض کنم تهران 12 میلیون جمعیت دارد . 100 هزار نفر هم که به شمال بروند ، جاده ها شلوغ میشود. در ضمن دو سه شیفته کارکردن را اختراع کردن برای کرایه خانه دادن
وحید
| United States of America |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
اینا درصد کمی از تهرانی ها هستند
مختص قسمت هایی از شما تهران هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
درصدی مقایسه کنید تا به جواب سوالتون برسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
تهران چند میلیون جمعیت داره و چند نفر تو اون وضعیتی که شما گفتین هستن؟ میدونین الان تو همه خونه ها حداقل 2 نفر دارن کار می کنن؟ من خود اهل تهران نیستم و هزینه های تهران به جرات می گم حداقل 2 برابر هست(خارج از اجاره) ولی در شهرمان نه برای شوهرم و نه برای من کاری وجود ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
دوست عزیز سوالت بجای خودش درست اما این مقاله یک مقایسه تطبیقی با معمولترین جائی که ایرانیها زندگی میکنن هستش
این مقاله میگه توی ایران اونقدرها هم که میگن ارزونی نیست و از جاهای دیگه گرونتره
همینطور این واقعیت وجود داره که در یک اقتصاد غلط آقا صبح دست زن و بچه اشو میگیره میره دم بانک بیست تا ربع سکه میخره 2 میلیون با فروشش حداقل روزی 70 هزار درآمد داشته باشه اونوقت من باید ماهی 400 هزار مالیات بدم تازه اندازه اون درآمد دارم بعد امکانات هیچ
امیر پنج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
ای بابا. اونا از ما بهترونند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
احتمالا سر هم رو می تراشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
عزيز من تهران 11 ميليون نفر جمعيت داره 10 درصد اونا ميشه يك ميليون و صد هزار نفر
يك درصدش ميشه صد و ده هزار نفر اين جماعتي كه به قول تو ميرن ترافيك درست مي كنند با ماشيناي
انچناني فر هم نمي شن...
ناشناس
Canada
۰۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
54
428
تحلیلتون درباره NORTH YORK منطقه کاملا درست بود

من یک اجاره نشین در این منطقه هستم

تازه جالب بدونید که اینترنت وایرلس تو لابی ساختمان به صورت مجانی هست و البته همه آپارتمان‌ها مجهز به فضای ورزشی و استخر سرپوشیده هستند،
پاسخ ها
وحید
| United States of America |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
این یعنی زندگی
بهشتی که تازه ایرانیا ارزو دارن تو اون دنیا بش برسن!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
سلام

ميشه دقيقا بفرمايين كجاي North York هستين ؟
ما زير 1500 دلار بدون شارژ و... پيدا نكرديم فرار كرديم اومديم ايران
رامبد
Australia
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
4
164
چه خوب شد کانادا نرفتیم بیچاره ها 30 درصد درامدشون رو به اجاره میدهند تازه اونم تو یک مجتمع شلوغ
پاسخ ها
غریبه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
آره کانادا خیلی بده!!!!!
چون گربه وقتی دستش به گوشت نمی رسه میگه پیف پیف بومیده
ما که فعلا حقوقمون رو با صاحبخونه نصف میکنیم تازه کلی ودیعه دادیم پول شارژ و برق و تلفن رو هم جداگونه می پردازیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
121
3
بی کاریا
ناشناس
Canada
۰۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
120
کاملا اینطوری نیست. مستاجر شارژ نمیدهد ولی اگر مالک باشید باید بپردازید. اجاره بها هم میتواند خیلی بیشتر باشد و رقم ذکر شده تقریبا پایه است ولی نکته ای که درست است اینست که مسکن و رفاه اجتماعی برای همه قابل دسترس است حتی کم درامدترین قشر جامعه قادر به تقبل هزینه های مسکن و زندگی خود میباشند و عموما هزینه مسکن کمتر از یک چهارم درآمد معمول افراد است.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
2
230
اینطوری اگر بریم تورنتو زندگی کنیم خیلی بهتره.بریم اونجا دستشویی بشوریم وضعمون بهتره اونجاست.تورنتو رو میذارم توی برنامه هام!
ناشناس
United States of America
۰۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
1
343
مقایسه منصفانه ای کردید. شیبه این مقایسات را با جاهای دیگه هم میشه کرد. من خودم در امریکا زندگی می کنم. اینجا در اکثر مناطق اجاره از بسیاری جاهای تهران و یا شهرهای بزرگ ایران کمتر است. شما اگر سایر هزینه های ضزوری زندگی را هم مقایسه کنید از این بدتر است. خرید اتومبیل، خوراک، ارتباطات و .... همگی بسیار کمتر از ایران است و درآمدها هم خیلی بیشتر. در اینجا فقط هزینه درمان بیشتر از ایران است ولی لااقل این را می دانید اگر هم پول نداشته باشید ممکن نیست اورژانس بیمارتان را نپذیرد!
فرخنده
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
2
103
عالی بود واقعا
هیچ کدوماز مسولان این چیزا رو نمی گن فقط می گن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
28
28
اینجا ایران استدر آمد خانوار ها یک دلار هم نیست این قیاس یک قیاس نادرستی هستما با افغانستان یا با کشورهای آفریقایی باید مقایسه نمود
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
11
366
عوضش ما در بهشت در بهترین عمارتها بصورت رایگان زندگی خواهیم کرد اما اونها و کسانی که از کشور امام زمان به آنجا رفته اند در آتش جهنم خواهند سوخت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
تازه پول نفت هم تو سفرمون هست ولي اون بيچاره ها چي !!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
کم کنایه بزن کلک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
خواهیم دید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
هدف؟
يوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
از زود قضاوت كردنتون معلومه كه كي ميره جهنم!!!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
لطفاً مسائل را با هم قاطی نکنیم،همین کارها رو کردیم که الآن اعتقادات مردم به این روز افتاده،عده ای دارن حکومت می کنند مثل حکومتهای دیگه هم کار درست دارن و هم کارهای اشتباه،چرا کارهای اونها را به اعتقادات اصیل مردم گره می زنیم.اگر گفته می شه که کشور امام زمان(عج) به خاطر اعتقادات مردم این مملکته نه به خاطر سردمداران حکومت،لطفاً مرز اعتقادات ارزشمند دینی را با کارهای سیاسی حکومت جدا کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
207
میشه ازتون سوال كنم كه چرا میگین حقوق كارگر 600 هزار تومانه من به شخصه با این حرف شما مخالفم چون حقوق یك كارگر معمولی بین 300تا 400 هزار تومانه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
عزیز دلم ایشان متوسط حقوق یک کارگر یا کارمند معمولی را 600 هزار تومان گفتند نه کمترین آن را.
سعيد
| United States of America |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
بله متوسط هم همون حقوق اداره كاره 350 تا 400 چون الان با 100 ت تا 200 خيلي ها ميرن سر كار
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
135
فقط یادتون رفت بگین اون آپارتمانها مبله است و کسی سالی یکبار هم اسباب کشی نمیکنه و لوازم نمی خره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
53
81
عصرايران جان حرفت درست ومنطقي،اماآخه تهران كجا تورنتو كجا،بهتره ايران وبا كابل و اسلام آباد مقايسه كني
پاسخ ها
سعيد
| United States of America |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
كابل كه خيلي با كلاس تره از تهران ؛ تهران و بايد با منتطه جنگ زده ويتنام مقايسه كرد :دي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
310
یکی دست مارا بگیره ببره کانادا من یکی دیگه بریدم با این زندگی اسف بار
مازیار
France
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
120
درست است که در بسیاری موارد وضعیت ما بسیار بغرنج تر است. اما جدا مسئله مسکن در تهران و حتی اکثر نقاط ایران بسیار غیر عقلانی و بدون توجیه است. شما تهران را با تورنتو مقایسه کرده اید. شهرستانهایی در ایران وجود دارند که از کمترین امکانات درمانی رفاهی بی بهره اند اما قیمت اجاره بها و قیمت هر متر مربع مسکن در آن از کانادا و سواحل اسپانیا نیز گرانتر است. همه اینها یک طرف وضعیت بیمه اجتماعی و ، کار و امنیت ااجتماعی در تورنتو و سایر شهرهای مرغوب دنیا با تهران و شهرستانهای ما قابل مقایسه نیست. امیدوارم مسئولان نظام پس از 33 سال جانفشانی و اهدائ جان توسط مردم ستمدیده با ثروت و ذخایر عظیم معدنی و نیروی انسانی بسیار توانمند ایرانی به حق گامی برای حل این معضل بسیار کاذب در ایران بردارند تا مردم شهید پرور بیش از این گرفتار مشکلات معیشتی اینچنین نگرددند. از سایت خوب عصر ایران تشکر میکنم و خواهشند م مطلبی در مورد لزوم سرمایه گذاری در جهت توسعه راه آهن و جاده سازی به جهت زیربنایی بودن و اشتغال زائی بسیار بالای آن منتشر کنند. تا ادای دینی باشد برای ملت شهید پرور ایران.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
دوربین از بالا: خنده حضار
بيسواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
پاسخ مسئولان:
سختي معيشت؟
كي؟(چه كسي)
كي؟ (كدام زمان)
كجا رو ميگي ؟
من كه چيزي نميبينم!!!!!!!!!!!!!!!
كييييييييه؟؟!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
3
166
بدبخت جوانان ایرانی که هیچوقت معنای خوشی و خوشبختی را درک نکردند و نمی کنند!!!!!!!!!!!!!!
حسين
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
274
من با 700هزار تومان درامد بايد ماهي 450هزار تومان اجاره بدم واقعا خسته شدم و هيچ اميدي به آينده نيست
همه چس آرومه من چقدر خوشبختم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
138
بيخود نيست مردم براي رفتن به آنجا خودشان را به آب و آتش ميزنند !
22
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
44
خیلی عالی بود
فريد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
2
80
مقايسه جالبي بود. اگر اين مقايسه را در خصوص خودور هم انجام بديم تفاوت چشم گير تر است. مثلا اونجا با 18 ميليوني كه ما به پارس پول ميديم و صدي 10 ميسوزونه ميشه ماشين كم مصرفي با امكانات رويايي ( البته از نظر ما) خريد كه مصرفش زير 5 باشه . يعني ما بنزين اينجا داريم با قيمت ليتري 1400 ميخريم . حال بماند كه تقاوت كيفيتي و امكاناتي ماشين ها از زمين تا اسمونه. يادم يكي از مسئولين ايران خودرو قبل از هدفمندي يارانه ها تو برنامه گزارش ويژه خبري در توجيه قيمت بالاي خودرو مي گفت در عوض اين قيمت بالا ما سوخت ارزون در اختيار مردم ميذاريم. جالبه حالا كه يارانه هاي سوخت حذف شده نه تنها قيمت ماشين پايين نيومده بلكه بالا هم رفته . چقدر بيچاره ايم ما!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
راستش بهتره كمي واقع بين باشيم . من كانادا زندگي كردم
درسته هزينه خريد اوليه يك ماشين در كانادا نصف ايران است و لي هزينه هاي بعهد شامل بيمه تعميرات عوارض و .... باعث ميشه در 4 سال هزينه خريد يك ماشين 40 ميليوني در ايران با يك ماشين 20 هزار دلاري در كانادا يكي بشه
تازه بعد 4 سال ماشين 40 ميليوني را احتمالا ازشما 40 ميليون مي خرن ولر در كانادا ماشين 20 هزار دلاري كه دست دوم شده و 4 سال كار كرده مبشه 8 هزار دلار !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
ناشناس محترمي كه در كانادا زندگي ميكني خوبه بدوني كه اين افت قيمتي كه در كانادا وجود داره تو ايرانم هست . ضمنا هزينه تعميرات تو ايران كمتر از كانادا نيست من براي يه پرايد 83 هزينه تعمير اساسي موتور و گيربكس و جلوبندي همين هفته پيش يك ميليون و صد دادم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
عزيز پرايد دار

توصيحات من محاسبات رياضي است . لطفا يك بار محاسبه كنيد
من 2 سال پيش يك اسپورتيج خريدم 40 ميليون تومان يكسال 20 هزار كيلومتر باهاش رفتم بعد قبل رفتن به كانادا فروختم 43 ميليون !
كجاي دنيا اينجوريه ؟
آدم هايي كه به قصد پول دار شدن مي رن كانادا سريعا مي فهمن كه امكان پذير نيست
عمده آيراني هايي كه اونحا دارن عشق و حال مي كنن از اينجا براشون پول مي ره و گرنه كارمند جماعت اونحا هم بدبخته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
31
درود
اگه لطف كني و بقيه جنبه هاي اقتصادي زندگي ما ايرانيها رو با آمريكا يا اروپا مقايسه كني خيلي عالي ميشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
218
5
قيمتهاي تورنتو اين نيست كه فرموديد.

1000 دلار سوئيت 40 متري هم نمي دهند. آنجا هم گران شده . يك آپارتمان 75 متري در North York تو يك برج نسبتا خوب و نزديك مترو حدود 2000 دلار است. اين برج هايي كه شما عكس هاي انها را گذاشته ايد قديمي مال شركت هاي اجاره دهنده هستند و خيلي شبيه مسافر خونه و اصلا با گروه خوني ما ايراني ها جور در نمياد .
نكته اينه كه در اونجا هم اگر يك نفر كار كنه تمام درآمدش را بايد تا آخر ماه هزينه كنه عين اينجا است و پس اندازي نداره !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
من سه ماه قبل از کانادا و مشخصا از تورنتو به ایران آمده ام و پاییز هم دارم برمیگردم.این منطقه ای که عکس هایش را گذاشته اند به نظرم مال بهار امسال باشن (با توجه به شناختی که دارم از اون منطقه) یک منطقه متوسط نشین شهری است و اصلا هم شبیه مسافرخانه نیست. خانه ها در فضای سبز و با چشم انداز زیبا هستند. البته عالی هم نیستند و متوسط هستند. قیمت 80 -70 متری هم همین 1000 الی1100 دلار هست.
بله اونجا 2000 دلاری هم داریم که حتی در این صورت هم با توجه به درآمد متوسط مردم ، حتی 2000 دلار هم ، می شود نصف یا حداکثر دو سوم حقوق یک فرد که همین عدد و رقم شما نیز موید گزارش عصرایران هست. در ضمن اگر واقعا شما در تورنتو بوده باشید می دانید که با بیمه درمان همه چیز رایگان است. البته اونجا مالیات ها واقعا سنگین است اما به نسبت درآمد است . به هر حال ماها که اونجا غریبه ایم و اصل خوشی ها مال مردم اصلی خودشونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
به نظر ميرسه شما اونجا را نديدي چون فرق بين يك برج را با مسافرخانه متوجه نميشويد. پس چرا الكي نظر ميدهي!!!! تازه اگر منطقه را بشناسي متوجه ميشوي اين اپارتمانها دقيقا روبروي مترو است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
در رابطه با نظر دوست عزيزي كه اينجا پاسخ دادن بايد عرض كن كه بله من هم تازه از تورونتو برگشتم .
بيمه درمان دارو را شامل نمي شه و دندانپزشكي هم نيست
حتما از وضعيت دكترها و صف هاي طولاني خبر دارين
و اينكه نمي تونين دكتر متخصص را مستقيما ببينين .
يا ساعت ها تو بيمارستان منتظر باشين چون تو كانادا دكتر كلا كمه
يك كلام پول داشته باشي ايران عاليه كانادا هم عاليه پول نداشته باشي تو ايران مي توني اميدوار باشي يك روز با دلالي ، دلار و طلا و.. پول دار شي . تو كانادا بعد سي سال اگر بي پولي هنوز داري قسط مي دي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
ما كه اينجا هم غر يبيم!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
عزيزان من پارسال چندين ماه كانادا بودم - رفته بودم كه زندگي كنم كلي هم اطلاعات گرفتم - به قيافه اين ساختمان ها نگاه نكنين داخلشون قديميه و با مصالح بسيار ارزان - شما سنگ گرانيت ، مرمر و يا حتي سراميك در حد با كيفيت ايران هم نمي بينيد . صرفا يك تعداد برج بسيار خوب در آن محدود هستند كه ايراني ها ، كره ايها و چيني هاي پولدار اجاره مي كنند كه عالي هستند .ضمنا در منطقه North York فقط 2 تا ايستگاه مترو هست (Finch و Sheperd ) اگه كسي تو سرماي كانادا بوده باشه مي دونه حتي 10 دقيقه پياده روري تا ايشتگاه مترو چه مصيبتيه . به خاطر همين اگر يك آپارتمان 15 دقيقه تا ايشتگاه مترو فاصله داشته باشه خيلي ارزون ميشه ولي حتما سال بعد عوضش مي كنين !
واقع گرا باشيم . كانادا عين همه جاي ديگه دنيا خوبي و بدي داره - تجربه من ميگه اكر يم زن و شوهر در تهران زير 1.5 ميليون درآمد دارند بشتابند كه كانادا جاي خوبي برايشان است
ناشناس
Hungary
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
53
22
با این وجود من تنها کسانی را موفق در کانادا دیدم که پول از ایران به کانادا برده اند بنظر میاد با درامد ایرانی بهتر میشه در کانادا زندگی کرد تا با درامد بالای کانادایی چون انجا دیگه خبری از فرار مالیاتی و غیره نیست از این دست حقوق هنگفت از ان دست مالیات از زمانی که پول دستت میاد تا زمانی که وارد هر فروشگاه و اداره خدماتی که میشوی هر خرید هر فروش هر داد ستد حتی کرایه تاکسی منجر به پرداخت مالیات از سوی دو طرف معامله است دوست دارم بدونم چند ایرانی ساکن کانادا موفق شده اند از کانادا پول برای پس انداز یا خرید خانه یا کمک به خانواده به ایران بفرستند چون برعکس ان بسیار زیاد است و اگر با جیب خالی رفتی کانادا تا سالهای سال باید سگ دو بزنی و شاید هنوز هم صاحب خانه نشوی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
موافقم - خيلي خوب تحليل كردين .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
منظ.ر عصرايران تلنگري براي ايجادرفاه براي مملكت خودمون هست نه اينكه پاشيم بريم اونجا چون اونجاهم برا خودشون خوبه ماهم ايرانمون رو آبادتر كنيم البته كو گوش شنوا آآآي مسئولين چرا بااين همه پولي كه دارين گوشاتون رو عمل نميكنين آآآآي خسته شديم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
101
فکر نمی کنم اینجا هیچ شباهتی به خیابان ها ی شلوغ اطراف رسالت داشته باشه!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
124
يه سري به دفتر وکلاي مهاجرت و کلاسهاي آموزش زبان بزنيد عمق فاجعه اونجاست!!!!
دانشجوی مملکت..
United States of America
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
105
چرا هیچکس به فکر دانشجویان این مملکت نیست؟!
انگار نه انگار این نسل دانشجو را مدیران آینده می دانند!! من که در تهران دانشجو هستم و از من برای زیر زمین 40متری اطراف امام حسین(ع)بدون اتاق خواب 15 میلیون رهن+60تومان اجاره می خواهند به کی پناه ببرم؟! آیا تحصیل با این شرایط امکان دارد؟!
چگونه بپذیرم که پدر و مادرم از حق فرزندان دیگرشان برای من که تنها جرمم حضور در تهران برای تحصیل است بگذرند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
برگرد به یک دانشگاه تو استان خودتان این قدر هم سنگ دانشگاه های تهران را به سینه نزن.منی که هم تهران هم شهرستان درس خوندم میگم هیچ فرقی ندارند چون خبری از علم نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
25
سلام ای کاش دولتمردان ما وقتی که هزینه های ما را با اروپا وامریکا مقایسه می کنند درآمدها را نیز مقایسه می کردند ای کاش مقایسه ای بین قیمت خودروها ودرآمدها نیز می شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
61
حیف که رفتن راحت نیست
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
1
75
برای عمری که در این شرایط به هدر رفت و دائم دنبال این بودیم که به جای لذت از زندگی جدیدی که شروع کردیم به فکر دادن اجاره باشیم ! متاسفم ...

یک تازه مستاجر ایرانی - تهرانی
ساشا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
165
تازه مردم آنجا زندگی می کنند ولی ما اینجا تنها زنده ایم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
155
همین مقایسه را می توان در مورد قیمت گوشت و مرغ نیز داشت. قیمت یک کیلو گوشت بسیار خوب گوساله در تورنتو کمتر از 8 دلار است و اینجا دست کم کیلویی 12000 تومان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
یک کیلو گوشت بسیار خوب و خوشگل در کالیفرنیای امریکا هم 6500 تومان یا بهتر بگم 6 دلار و 70 سنت است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
1
11
قیاس مع الفارق شنیده بودم ولی در مصادیقش همیشه ابهام داشتم .لکن این بحثی که شما باز کردید با بعضی نظرات اعلام شده به یک مصداق عینی دست پیدا کردم . منظورم بحث حقوق 600هزار تومنی واجاره 1200هزارتومنی است . همه میدانند کسانیکه منازل آنچنانی را اجاره می کنند قشر خاصی هستند نه یک کارمند تازه استخدام شده یا یک کارگر روز مزد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
نفهميدي دورباره بخون
سلمان
United States of America
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
131
اینا رو بی خیال، مهم اینه که ما تو مملکت گرسنه نداریم! اونا دارن!!
ميرخليلي
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
71
عزيزم اصلا اينطور كه شما مي گوئيد نيست چون در ايران بر عكس كانادا مبناي تعيين اجاره بها و يا رهن كاملا متفاوت است . در كانادا بر حسب موقعيت واقع شدن واحد مسكوني و متراژ و ... تعيين مي شود ولي در ايران بر مبناي نياز مالي كه صاحبخانه دارد . مثلا ميزان بدهي كه دارد و يا اقساطي كه بايد بپردازد باضافه مبلغي كه ماهانه دست اونو نيز بگيره.
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
69
چرا الكي آمار ميدهيد فقط آمار مركز آمار خومان صحيح است مردم هوس ميكنند بروند تورنتو اونوقت بدبخت ميشوند آدمهاي بد بد بد!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
64
نمونه بدیم بد نمیشه:
http://www.viewit.ca/vwExpandView.aspx?ViT=15183
آريا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
38
مشت نمونه خروار است اگه ساير قيمتها را هم مقايسه كنيد به نتيجه مشابه ميرسيد.
تازه وضعيت درمان و تامين اجتماعي و كار و... قابل مقايسه نيست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
1
35
این فقط یک معنی داره، اینکه قیمت واقعی دلار خیلی بیشتر از 1000 تومان هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
18
كاش به بيمه ايي كه شامل شهروندان تورنتو هم مي شود اشاره اي مي كرديد. در آنجا هزينه درمان و آزمايشگاه و غيره همه رايگان است اما در اينجا ويزيت دكتر ماشاا... حداقل 14 هزار تومان الي 20 هزارتومان فقط بايد ويزيت بدهي خدانكنه كه آزمايشي ، عكسي ، اسكني چيزي داشته باشي
پسر آریایی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
1
34
شما مقایسه می کنی دستت درد نکنه ما هم میخونیم و دلمون میسوزه که چرا ایران ما اینجوری شده ولی چه فایده اون مسئولانی که باید بخونن و عمل کنن همگی خواب تشریف دارن.............
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
آقا چرا توهين مي كنيد.اتفاقا مسئولين ما خيلي بيشتر از اينها اطلاع دارند و هيچ هم خواب نيستند ما و شما خوابيم كه تازه اينها را مي خوانيم .اكثر مسئولين محترم فرزندانشان در خارج از كشور تحصيل مي كنند و ملك واملاك و پس اندازي هم دارند تا انشاءالله در بازنشستگي تشريف ببرند.فعلا سرمايه گذاري مي كنند.
beh
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
129
برادران عزيز فيلسوفان آنها در قرن نوزدهم متوجه شدند كه علت هر مشكل به وضع اقتصادي جامعه برمي گردد. تا وقتي دنبال تشنج آفريني در سياست خارجي هستيم و كشور را با اقتصاد كنسرو شده بدون ارتباط سالم با دنيا بخواهيم اداره كنيم همه چيز در حد آرزو مي ماند. چرا كانادا با هر جاي ديگر هم مقايسه كنيد ما بدتريم. مشكل خيلي اساسي تر از اين حرف هاست
***
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
21
آفرین برعصرایران عالی بود خیلی مقایسه زیبایی بود .. خدابه همه مستاجران مثل ما رحم کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
50
دق كردم به خدا.اونوقت ميگن ايرانيها ده سال زودتر ميميرن.خوب علتش همين بي عدالتيهاست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
40
شايد به همين دليل هست كه آقازاده ها و خانم زاده ها رفته اند و اقامت انجا را گرفته اند. مردم در این مملكت با فلاكت زندگي مي كنند كه محل در امد اقايان اينجا به راه باشد و انور هم با هزينه هايي به مراتب پايين تر هزينه كنند!!!!
ناشناس
United States of America
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
33
درضمن در طی ده سال گذشته اجاره بهایی که اشاره کرده اید تغییری نامحسوس داشته که با ایران قابل مقایسه نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
2
13
بينم يك كارمند يا كارگر با حقوق 600 هزار تومان چطوري اجاره يك ميليون و پانصد هزارتوماني ميده؟! بنابراين بايد دارآمدي غير از حقوقش داشته باشه از همون راهم بقيه هزينه ها رو جبران ميكنه . ولي توكانادا هيچ كس نمي تونه درامدهاي زير زميني و اعلام نشده داشته باشه!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
یکم با دقت بخونب میفهمی ، این اجاره شامل ودیعه یا رهن هم میشه . مثلا 20 میلیون رهن داده ماهی 400 تومن اجاره ، افتاااد ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
1
27
تازه خونه هاي اونها كجا و خونه هاي ما كجا ! از لحاظ كيفيت ساخت و رفاه و ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
107
شاعر ميگه همه چي آرومه من چقدر خوشحالم؟!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
6
بیخود نیست آقایان خودشونو میکشن بچه هاشونو بفرستن اونجا-لطفا" مقایسه تهرانو با همتراز خودش مثل بغدا -کابل و... انجام بدین.
نوروزی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
14
5
اجاره یه همچین اپارتمانی در تورنتو2000 دلاره. دختر من اونجا زندگی می کنه . تازه هرچی کار کنند باید 30 درصد مالیات بدهند. هر چقدر هم پس انداز کنند از اون پس انداز هم باید 30 درصد مالیات بدهند.خلاصه اینکه اونجا پول در اوردن خیلی سخت تر از ایرانه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
3
شاعر ميگه همه چي آرومه من چقدر خوشحالم؟!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
5
بيچاره ما!!!
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
3
عالی بود موفق باشید
حسن ملك
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
1
4
عصر ايران از گزارش خوبتان متشكرم.
... فقط بايد گفت افسوس!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
68
دلم میخاد به تورنتو برگردم ( بماند تا حالا از ایران پاما بیرون نزاشتم ) برم اونجا بشینم در کنار تورنتو رود
بخونم از ته دل ترانه و شعر و سرود
ناشناس
United States of America
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
4
9
داده های مقاله صحیح هستند و هر خانه اجاره ای غیر مبله حتما گاز و یخچال هم دارد. اما دوستان توجه کنند که انجا هم بهشت نیست و مشکلات دارد گر چه بسیار کمتر از دغدغه های ما. بطور مثال سیستم درمانی کانادا که مجانی است مشکلات فراوانی دارد و در شهری مثل تورنتو ممکن است برای یک ام ار ای ماهها در نوبت بمانید !!! دارو و درمانهای خاص هم تحت پوشش نیست مگر اینکه خودتان یا شرکتتان بطور خصوصی شخص را بیمه نماید. با توجه به وضعیت اقتصادی دنیا انجا هم امنیت شغلی وجود ندارد ممکن است هر آن شخص کارش را از دست بدهد...
................................
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
6
کو گوش شنوا .............................
امیر حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
7
تازه اگر دوست داری برو بالا شهر ببین اجاره و رهن چه خبره
ناشناس
Japan
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
5
خال مه رویان سیاه و دانه ی فلفل سیاه
هر دو جان سوزند اما این کجا و آن کجا!!!!
ناشناس
Netherlands
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
8
عدالت - عدالت - عدالت
سينا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
3
تعيين نرخ اجاره بهاء در كانادا، ضريبي از ارزش ملك است كه غالبا بين 2 الي حداكثر 4 درصد را شامل مي‌شود كه اين تفاوت درصد بستگي به كيفيت و شرايط ملك تعيين مي‌شود؛ و تابع فرمول زير است :
اجاره بهاء = ارزش واقعي ملك ضربدر نسبت اجاره بهاء به ارزش ملك (2 الي4 درصد) تقسيم بر 12 (ماه).
اما در ايران اين نسبت غالباً بين 5 درصد الي 12 درصد را شامل مي‌شود(البته در شرايط‌هاي استثنائي اين نسبت به بالاي 21 درصد هم رسيده است)؛ دليل عمده اين وضعيت در ايران، نبود معيار و استاندارد قابل اتكائي است كه تا كنون نسبت به تعيين آن توجهي نشده است و ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
50
اين چيزا رو مي خونم از خودو بدم مياد.رتبه يك كنكور 79 ، پذيرش از ... ،خيلي اشتباه كردم كه موندم. كاشكي بشه جبرانش كرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
7
دمت گرم عصر ایران
یه مقایسه هم بین نسبت پول یک لیتر بنزین به درامد هم داشته باشید بد نیست
تا این همه دولت هی نگه پول بنزین تو فلان کشو ر اینقدره
ضمنا در مورد پول آب و برق هم یک مقایسه بین کیفیت برق اونها و اب اونها با ما بکنید
ما داریم پول آب شرب رو تو اهواز میدیم ولی این اب اصن قابل خوردن نیست و همه از اب تصفیه کن استفاده میکنن و به علت املاح بالای اب هر سال باید کل شیر الات خونه رو عوض کنیم
برق هم با این نوساناتش که مشخصه و نیاز به گفتن نداره
حالا خوبه ما در سرزمین اسلامی هستیم و اونها در بلاد کفر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
66
تازه با این همه در آمد و آسایش آنها هنوز نتوانسته اند شاخ غول استکبار را هم بشکنند !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
52
البته مقامات کشوری با در نظر گرفتن تمام جوانب و مصلحت سنجی های مربوطه درباره قیمت های جهانی صحیبت می کنند، مثلا صحبت از قیمت جهانی بنزین در راستای پیشبرد برنامه ها سودمند است ، ولی صحبت از دستمزد و حقوق جهانی بر خلاف مصالح عالیه و موجب تشویش اذهان عمومی است!!!
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
صحبت ا فقط قیمت جهانی بنزین یا مواردی مشابه تنها یک دلیل دارد و آن اینکه برخی مسئولین در زهنشان مردم احمقند و هیچ چیزی نمی دانند و نمی فهمند. اگر غیر از این بود که اینقدر دروغهای شاخدار و سم دار نمیگفتند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
5
آقا یه سوال اینکه گفتی درامد متوسط سه هزار دلار هست با کسر مالیات گفتی یا بدون کسر مالیات اگه بدون کسر مالیات گفتی با کسر مالیات چقدر می شه ؟هر کی میدونه بگه
نیلوفر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
27
ما در میدان خراسان زندگی می کنم یه اپارتمان تا دلتون بخواد کثیف را 13 تومن رهن کردیم صاحبخانه کلی منت سرمان می زاره می گم خونمو مفت دادم به نظر شما راست میگه؟
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
5
خدایی دمت گرم با این مقایسه قشنگت.. اما بنظر نمیاد کسی گوش کنه پس دوباره برمیگردیم تو لاک خودمون..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
7
خدا پشت و پناه عصر ایران ها .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
7
همينه كه هست چون اينجا ايرانه ... شوخي كه نيستش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
35
ممنون از این مقایسه. حالا سوال اینجا پیش میاد که جرم و جنایت و میزان امنیت در کجا بالا تر هست و در کجا پایین تر ؟
وقتی همه در آمد یک شخص برای اجاره خانه برود چی اتفاقی می افتد ؟
چرا ایرانی نمی تواند وقت برای آموزش خود و فرزندان خود بگذارد ؟
چرا مطالعه در کشور کم و اعتیاد روز به روز در حال بیشتر شدن هست ؟

ریشه تمام مشکلات گرانی هست !
...
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
4
چند درصد از درآمدشون رو بابت مسكن بايد هزينه كنن ؟
ناشناس
Netherlands
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
7
2
مسئله فقط شرایط اقتصادی مملکت ما نیست، هر چند بیشترش شاید اقتصادی باشد. در فرهنگ ایرانی مستغلات به خودی خود ارزش دارد. به همین دلیل همیشه خانه/زمین/ مغازه و هر ملک دیگری در ایران خریدن یا اجاره کردن سخت خواهد بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
149
1
من مي دانم اين عصر ايران هيچوقت نظرات مارا به ديد نمي گذارد ولي باز مي نويسم .كسي مي دونه چه خبره كه آنجا رفته باشه .آنجا اگر قيمت ها را ظاهري مقايسه كني در بيساري از چيزها ارزانتر به نظر مي رسه ولي اين دوست ما فقط ظاهر را مقايسه كرده وماايراني ها متأسفانه عقلمان به چشممان است !
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
53
به این تحلیل تون نرخ بهره بانک های مسکن در ایران و کانادا را هم اضافه می کردید. اینجانب 12 میلیون وام مسکن از بانک مسکن گرفته ام پس از پرداخت 50 امین قسط ام مانده بدهی ام حدود 16.5 میلیون تومان شده!!
يه لا قبا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
14
اي بابا بعد ميگن چرا زن نميگيري پولم كجا بوده زن ميخام چيكار . شهعر ميگه موش تو سوراخ نميرفت جارو هم به دنبش ميبست
ناشناس
Canada
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
45
خدایا از این که ساکن کانادا هستم از تو متشکرم
ناشناس
Canada
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
2
12
چرا اینقدر جو سازی میکنید تهران امن ترین و ارزانترین شهر دنیاست!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
4
14
ببین داری فرا فکنی می کنی تو تهران همه وضعشون خوبه ، این حرفها چیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
71
قیمت گوشت و موادغذایی رو هم مقایسه کنید که ایران 5 برابر حد اقل گرونتر از کاناداس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
103
لطفا يك مقايسه اي هم بين موادي چون گوشت و شير و برنج ميوه و سبيزجات بكنيد !!! تا مردم بيشتر به عمق فاجعه پي ببرند!
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
289
54
همیه این چیزایی که در مورد گرونی عزیزان گفتن درست ولی ما چیزایی داریم که اونا عمرا داشته باشن!!!!!اره مسئولین کم کاری کردن ولی بیا من و تو جوون این وضعو درستش کنیم.هممون میگیم گرونیه فلان فلانه... ولی هیچ کدوممون نمیاد وسط یه کاری بکنه. کاش به جای این همه حرف دست به دست هم بدیم و برا رفع این مشکل کاری بکنیم.ان شاء الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
بیا من پا پیش می گذارم،
1 - یک سامانه بسیار هوشمند درباره دست کم 5000 آیتم آماری درست کنیم که مرتب بروز شود و مثل چشمان کشور باشد، یعنی مرتب بالا و پایین رفتن همه آمارها رو از میزان قیمت هر چیز گرفته تا مثلا میزان مصرف شیر خشک در استان سیستان و بلوچستان را ماهانه آمار کند، تا هر مسئول بی سوادی آمار از جیبش در نیاره، و هر کی حرف زد بشه با استناد به اون راست و درستش را کنترل کرد.
2 - با کمک وزارت کشور میزان امکانات رده 1 ، رده 2 و رده 3 برای شهر ها و روستاهای کشور را رصد کرد (گفتم رصد یاد اینترنت پاک افتادم) الان سایت www.vil.ir داره یک کارهایی می کند.
3 - آیا می دانید سالانه 26000 نفر کشته و بیش از 170000 نفر در جاده ها کشته می شوند؟ این یعنی دستکم 50 هزار خانواده در سال کلا گرفتار گرفتار می شوند. خوب هرچه زودتر جاده ها را دوبانده کنیم، این که دیگه تکنولوژی نمی خواهد
4 - آیا می دانید در سال چه تعداد واحد مسکونی در کشور به دلیل کلنگی بودن تخریب می شوند؟ در حالی که می توان با بستن یک تعرفه به تخریب این واحد ها سازندگان را به نواحی دورتر فرستاد و بقیه جاها هم آبادتر بشود؟
5 - آیا می دانید که در بسیاری از مراکز شهرستان ها (منظورم مراکز استان ها نیست) که تعداد آنها 345 شهر است شاید فقط یک بیمارستان فکستنی باشد؟

آخر قربانت شوم یکی دو مورد نیست که، کار من و شما هم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
بيست و پنج سال پيش من هم براي ساختن كشورمون حاضر نشدم برم ودوستانم فرار كردن رفتن . الان اونها هر وقت دلشون بخواد ميان و ميرن و بهترين زندگي رو هم دارن ولي براي من فقط افسوس مونده.
خدا كنه براي شما اينطور نشه.
ناشناس
| Russian Federation |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
ببخشید قدرت داریم؟! اختیار داریم؟! دستمون به کجا می رسه که دست به دست هم بدیم کاری بکنیم؟!!!!
اونا که قدرت و اختیار دارن تو این مملکت خوابن گویا ؛ شایدم پول باد آورده خیــــلی بهشون مزه کرده که...!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
61
چقد مردم ما ساده و...
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
10
18
اینم بگو اونا چند حقوق میگیرن ماهم چند!!
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
16
ما پارسال مالزي زندگي مي كرديم در آپارتمان 75 متري دوخوابه، 600 هزار تومان
امسال در ايران داريم 700 تومان مي ديم واسه 50 متر !!؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
خوب برگرد همونجا اگه جا داري...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
1
73
یکبار یکی می گفت ما شدیم برده و پادوی بعضی ها، می گفت 10 سال باید بدویی یک آلونک بخری، 5 سال باید بدویی یک ماشین بخری، چشم می زنی میبینی که عمرت رفت، برده داری از این هوشمند تر؟ البته جسارت به برده ها نباشه
ناشناس
Japan
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
20
لطف کنید این خبر رو بدین اخبار سراسری بخونه!!!! البته حتما می‌خونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
54
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
24
49
چه فايده ، بجاش هموشون او دنيا مي رن جهنم ، بعدش به ما او نجا يكي يه دونه پنتهاوس مي دن با امكانات كامل ( حتي ...) اوقت كه اونا جيز شدن دل ما خنك ميشه!!!!
رفیعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
4
درصورت امکان بامالزی هم مقایسه بفرمایید
داود
Uzbekistan
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
6
لازم به ذکر است بعضی خونه هامبله هم هست ولی در تهران این جور نیست
ناشناس
-
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
4
جانا!! سخن از این دل ما میگویی!
ناشناس
Germany
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
2
27
چه فایده وقتی اونا می رن جهنم ما میریم بهشت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اسماعیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
1
7
من بچه شهرستان هستم که به خاطر نبودن کار 5 سال پیش اومدم تهران تا الان هم با حداقل حقوق یعنی ماهی 400 هزار تومان گذران زندگی کرده ام البته فقط سعی کردم که زنده بمونم با کرایه خونه 450 هزار تومان(10 میلیون رهن و 250 هزار تومان ماهیانه) و 45 هزار تومان ماهانه شارژ ساختمان در کوچه های انتهای چشنواره تهران پارس به طوری که بعد از ساختمون ما جاده دماونده. با باقی پولم باید چه طوری سر کنم طول ماه رو؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
2
5
اقا اگر رسالت مثل North York بود ما هميم الان از فرشته اثاث كشي ميكرديم ميرفتيم رسالت!!!!
ناشناس
Netherlands
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
180
82
مقایسه بین تهران و تورونتو بی معنی است چون کانادا کمتر از نصف ایران جمعیت دارد و تازه درآمد سرانه آنها نزدیک 40 هزار دلار در سال است. ایران با دو برابر جمعیت درآمد سرانه اش حدود 5 هزار دلار در سال است. پس چنین مقایسه ای اصلا باطل است. ایران را باید با کشورهای هم سطح خودش مقایسه کرد نه با کشوری مثل کانادا.
ناشناس
Canada
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
32
5
نمیدونم قیاس درستیه یا نه ولی نیویورک تو کانادا نیست اینو میدونم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
1
43
من 40سالمه 12سال بامدرك ليسانس صنايع كارمي كنم 700تومن حقوقمه 600تومن اجاره با10تومن پيش مطمنم سال ديكه توخيابونم چون پس اندازي ندارم دزدي هم بلدنيستم بكنم
شهاب3
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
90
اساسا رفاه اجتماعی شاخ و دم نداره!!!!
عصر ایران ممنون از این نوشتت!!بازم از اینها بگذار، اگرچه موجب حسرت به دلیمون میشه!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
66
مازندگي ميكنيم كه كاركنيم آنها كارميكنند تازندگي كنند
واکنش گسترده سینماگران به سخنان جنجالی مدیر پلتفرم نماوا واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است روزنامه همشهری : دنبال تعطیلی شنبه نباشید / ۵شنبه و جمعه روزهای دینی اند تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه خشکسالی در کمین این استان‌ها بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟ سردار رادان : با حمایت مجلس ، دولت و قوه قضائیه، اجرای طرح عفاف و حجاب را با قوت ادامه خواهیم داد مجازات متخلفان کنکور چیست؟ بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟ ویدئویی جذاب از پهپادهای خودکار انتحاری اوکراین که دوست و دشمن را تشخیص می دهند چرا قالیباف باخت؟ چه شد که پاجوش‌ها چنار‌ها را کنار زدند؟
وبگردی