۰۹ فروردين ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۷۶۶۴۳
تعداد نظرات: ۱۲۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۲۰-۰۵-۱۳۹۰
کد ۱۷۶۶۴۳
انتشار: ۱۶:۰۲ - ۲۰-۰۵-۱۳۹۰
سرمربي راه‌آهن در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه هنر پيشه‌اي كه قبلا در جشن استقلال اداي شما را درآورده بود، اين بار اين اتفاق در تلويزيون رخ داده چه نظري دارد، گفت: نظر خاصي ندارم، فقط مي‌توانم ابراز تاسف كنم. متاسفم براي سازماني كه چنين كار‌هايي را انجام مي دهد. آن شخص كه كاره‌اي نيست، سازمان مسئول است. طنز با مسخره‌گي فرق دارد؛ من از شما يك سؤال دارم آيا صدا و سيما مي تواند براي بزرگان سياسي مملكت چنين برنامه‌اي درست كند.
سرمربي تيم فوتبال راه آهن گفت: مسئولان صدا و سيما اگر جرات و قدرت دارند در مورد كله گنده‌هاي سياسي چنين برنامه هاي بسازند.

به گزارش فارس، علي دايي در نشست خبري پيش از بازي با صباي قم اظهار داشت: در ابتدا بايد درگذشت مرحوم بابك معصومي را به جامعه ورزش ايران را تسليت بگويم. او در 2 سال اخير خيلي رنج كشيد و اذيت شد، در اين مدت اتفاقات زيادي براي جامعه ورزش افتاده است كه اكنون نيز كاپيتان سابق تيم فوتبال ايران از بين ما رفت او زحمات زيادي براي فوتبال كشيده بود.

دايي در مورد ديدار با صباي قم اظهار داشت: صبا امسال تيم جوان و خوبي جمع كرده است، تراكتور سازي را در زمين خودش شكست داده و با سپاهان مساوي كرده است. اين تيم خيلي حرف‌ها براي گفتن دارد، مربي جوان و خوبي هم به خدمت گرفته است. تيم خوبي تشكيل داده و ما فردا شب كار سختي داريم. مثل تمام بازي‌هاي در موقعي بايد با صبا بازي كنيم كه تقريبا مثل دو سه هفته گذشته تحت فشار بوديم و تحت فشار تمرين كرديم. اگر از نظر بدني كم نياوريم شرايط بازي به نفع ما خواهد شد. مهم‌تر از همه چيز كسب 3 امتياز است و ما مي خواهيم در اين ديدار خانگي پيروز شويم.

علي دايي در مورد اينكه علي كريمي روز گذشته اعلام كرد كه شخصيت دايي به گونه اي نيست كه به طرفداران پرسپوليس خط بدهد كه عليه كادر فني تيم شعار بدهند و ظاهرا تشويق دايي در بازي امشب ممنوع شده است، گفت: من بارها در مصاحبه‌هايم گفته‌ام كه نمي‌خواهم به خاطر پرسپوليس و شرايط اين تيم مرا تشويق كنند. اينكه تشويقم ممنوع شده است يا نه نمي‌‌دانم شايد خودشان اين منع را ايجاد كرده اند و به صلاح پرسپوليس است و همه ما صلاح پرسپوليس را مي‌خواهيم، اما من در مصاحبه‌هاي قبلي‌ام گفته‌ام كه من نه مسئوليتي دارم و نه در اين مملكت كاره‌اي هستم كه بن‌هايي در اختيار داشته‌ باشم و علاقمند هم نيستم كه دنبال اين مسائل بروم. اگر نيم نگاهي به نيمكت پرسپوليس داشتم اكنون سرمربيگري تيم راه‌آهن را قبول نمي‌كردم. هميشه براي پرسپوليس آرزوي موفقيت كرده‌ام و گفته‌ام كه نمي‌خواهم به هيچ عنوان تشويق من مظهر اعتراض مردم به كارهاي آقايان باشد.

وي ادامه داد: دوست دارم پرسپوليس آرامش داشته باشد و به عنوان يك پرسپوليسي برايش هميشه آرزوي موفقيت مي‌كنم و دوست دارم اين تيم نتيجه بگيرد. آنهايي اهل خط دادند هستند كه ليدر داشته باشند و ليدر‌ها را اطارفشان جمع كنند و براي آنها جلسه بگذارند و آنها را به مسافرت بفرستند. پشت سرشان ليدرها جمع مي‌شوند اما شما هم يك بار هم نمي‌توانيد ببينيد من با كسي جايي رفته باشم و ليدري دنبال من باشد.

دايي تاكيد كرد: خودم هميشه گفته‌ام كه به اين كار‌ها اعتقادي ندارم، آن بالايي بايد به آدم كمك كند. مردم اعتراض شان را با آقايان با آوردن اسم من انجام مي‌دهند و تشويق من ربطي به خيلي از مسائل ندارد. مردم خودشان شعور و فهم دارند و آگاه هستند و در اين چند ماه خيلي از مسائل را متوجه شدم. به نظرم اصلا و ابدا نبايد به خاطر صلاح پرسپوليس تشويق شوم.

سرمربي راه‌آهن در پاسخ به سؤال فارس مبني بر اينكه هنر پيشه‌اي كه قبلا در جشن استقلال اداي شما را درآورده بود، اين بار اين اتفاق در تلويزيون رخ داده چه نظري دارد، گفت: نظر خاصي ندارم، فقط مي‌توانم ابراز تاسف كنم. متاسفم براي سازماني كه چنين كار‌هايي را انجام مي دهد. آن شخص كه كاره‌اي نيست، سازمان مسئول است. طنز با مسخره‌گي فرق دارد؛ من از شما يك سؤال دارم آيا صدا و سيما مي تواند براي بزرگان سياسي مملكت چنين برنامه‌اي درست كند. متاسفانه وقتي ما ورزشي‌ها حرمت خودمان را نگاه نمي‌داريم، آقايان سوء استفاده مي‌‌كنند. باز هم مي‌پرسم آيا صدا و سيما مي‌تواند براي مسئولان بلند پايه‌ سياسي چنين برنامه اي درست كند يا نه.

سرمربي اسبق تيم ملي تاكيد كرد: متاسفانه خيلي چيزها را به مسخره گرفته‌ايم و خيلي حرمت‌ها شكسته مي‌شود خيلي از مسائل رعايت نمي‌شود و مردم از مسائل آگاه هستند. سازمان صدا و سيما در جام جهاني چقدر كارشناس آورد تا مرا خراب كند، اما خراب كردن آدم‌ها دست خدا است و با چنين كارهايي آدم خراب نمي‌شود. براي صدا و سيما متاسم كه به دنبال اسم خود واژه اسلامي دارد. اگر واژه‌ اسلامي نبود من هيچ صحبتي نمي‌كردم، اما چون خود را منتسب به اسلام كرديم من حرف مي‌‌زنم.

سرمربي سابق پرسپوليس تاكيد كرد: آيا واقعا چنين كارهايي باعث خوشحالي مردم مي شود؟ اگر اين گونه است من راضي‌ام، اما طنز با مسخره‌گي فرق دارد. اگر صدا و سيما پشتش واژه جمهوري اسلامي نبود حرفي نمي زدم اما با اين كارها اسم اسلام را خدشه دار مي‌كنند. كجاي اسلام گفته كسي را تمسخر كنيد؟ متاسفانه آقايان خيلي راحت‌ نشسته‌اند و چنين كارهايي انجام مي‌دهند، اما اگر جرات و قدرت دارند براي كله گنده‌ هاي سياسي چنين كارهايي را انجام دهند. آيا مي توانند چنين كاريي كنند؟

دايي در پاسخ به سؤال خبرنگاري كه پرسيد؛ حرف زدن شما مادرزايي چنين بوده است، عنوان كرد اين مسائل را خدا به آدم داده با خدا نمي توان جنگيد. من اين گونه متولد شدم همانگونه كه خيلي از نعمت‌ها را به من داده است كه به شما نوعي نداده است. از سازماني كه اسم اسلام را يدك مي‌كشد چنين مسائلي بعيد و دور از ذهن است.
وي در پاسخ به اظهارات يكي از خبرنگاران راديو مبني بر اينكه حبيب كاشاني از اين برنامه‌ طنز استقبال كرده و گفته است من هم با اينكه ادايم را درآورده اند كلي خنديدم، اظهار داشت: اول اين را گفته‌ام كه من را با هيچ كس مقايسه نكنيد، جايگاه‌ها فرق مي كند. شايد كسي دوست دارد اين‌گونه معروف تر شود و از چنين برنامه اي هم استقبال كند. من چند سال در اين فوتبال هستم؟ 18 و 20 سال است كه به فوتبال آمده‌ام اما اين آقايان كه اسم آورديد كي و چگونه وارد فوتبال شده‌اند؟ بدنم پر از بخيه‌هايي است كه به خاطر فوتبال خورده بنابراين مرا با چنين آدم هايي مقايسه نكنيد، وقتي چنين كاري را مي كنيد من متاسف مي‌شوم.

دايي ادامه داد: نمي‌گويم جايگاه من بالا است، اما نمي‌خواهم با كسي مقايسه شوم. خيلي‌ها دوست دارند به هر نحوي مطرح شوند اما علي دايي دوست ندارد. برخي دعوا راه مي‌اندازند و هزار كار ديگر مي‌كنند، اما من نوعي اين كارها را دوست ندارم. اگر آنها دوست دارند به من ربطي پيدا نمي‌‌كند. من مخالف طنز نيستم و خودم هم با آن موافقم اما طنز با تمسخر فرق دارد.

سرمربي راه‌آهن براي چندمين بار تاكيد كرد: صدا و سيما چرا براي كله‌گنده‌هاي سياسي چنين برنامه‌هايي نمي سازد! خيلي مسائل هست اما من فقط به بخش كوچكي از آن اشاره كردم. خيلي‌ها دوست داشتند علي دايي خراب شود، اكنون هم خيلي‌ ها دوست دارند من خراب شوم اما مردم با شعور و با فرهنگ هستند. شعور جوانان ما بالا رفته و خود آقايان را تمسخر مي گيرند.

كاپيتان اسبق تيم ملي ايران با انتقاد چند باره از مسئولان صدا و سيما عنوان كرد: مسئولان صدا و سيما را نگاه كنيد هزار و صد ايراد دارند. اگر من 900 تا ايراد داشته باشم آنها هزار و صد تا ايراد دارند و مي‌توانم از نظر ريخت و قيافه و شكل ظاهري خيلي‌ حرف‌ها بزنم. متاسفم براي صدا و سيما كه اسم اسلام را مي‌آورد اما كوچك‌ترين نگاهي به مسائل اسلامي نمي كند. همين كارها باعث مي شود كه جوانان ما به بيراهه بروند. چرا فقط اداي ما ورزشي‌ها و هنرپيشه ها را درمي آورند براي آدم‌هاي سياسي چنين كنند.

وي افزود: من با كسي لابي نمي كنم، سرم در بغل كسي نيست كه چنين مسائلي را انجام مي‌دهد. طنز با تمسخر فرق مي كند؛ طنز با چيزهايي كه خدا به آدم مي دهد فرق مي‌كند. خيلي از آقايان خيلي از مسائل دارند كه اگر مردم بدانند واويلا مي‌شود.
دايي در مورد طلبش از باشگاه پرسپوليس و اينكه اين طلب را وصول كرده يا نه گفت: منتظر مانده‌ام كه پرسپوليس با من تسويه حساب كند، همان طور كه با ديگر بازيكنان و مربيان تسويه حساب كرده اند، اما هنوز خبري نشده است و اگر با من تسويه حساب نكنند از طريق قانوني حق و حقوقم را خواهم گرفت.

سرمربي سابق تيم ملي ايران در پاسخ خبرنگاري كه پرسيد چرا اداي شما را درمي‌آورند گفت: تا موقعي كه از آدم‌هاي بزرگ مي‌ترسند و از بزرگ شدن كسي مي‌ترسند همين مسائل اتفاق مي‌افتد. هر كاري مي كنند بر عكس آن نتيجه مي‌ گيرند. به نظر شما بعد از اين كارها جايگاه من بين مردم بهتر شده يا بدتر؟ و به گفته خود شما جايگاه من بين مردم بي نظير شده است. هر كاري آقايان مي‌كنند نتيجه برعكس مي‌گيرند. من با بودن در كنار مردم احساس غرور مي‌كنم و چنين احساسي با بودن با شخص خاصي به من دست نمي‌دهد. من از چيزي نمي‌ترسم و به دين و پيغمبر و قرآن قسم مي خورم نه سياسي هستم و نه دوست دارم سياسي بشوم.
دوست هم ندارم سياسي باشم. احتياجي هم ندارم كه سياسي شوم و دنبال چيزي‌ هم نمي‌گردم. مي‌خواهم زندگي آرامي داشته باشم، دنبال پست سياسي و جايگاهي هم در آينده دور نيستم، خيالشان راحت باشد.

وي در مورد اينكه شما چون كوتاه آمده‌ايد چنين اتفاقاتي رخ داده است گفت: اگر بخواهم در مورد هر چيزي حرفي بزنم واويلا مي شود. امروز هم چون شما پرسيد جواب دادم. مردم با شعور هستند و هر كاري كه آقايان مي‌كنند نتيجه عكس مي دهد.
دايي در مورد اينكه اين هنرپيشه گفته از شما اجازه دارد، گفت: دروغ است و چنين اجازه‌اي ندارد.

سرمربي راه آهن در مورد اينكه گفته مي شود وي با اين كار تجارت مي كند و حتي در جزيره كيش چنين برنامه‌اي را اجرا مي كند و با تجارت مي كند گفت: در همه جاي دنيا دلقك و مليجك زياد داريم. نمي توان از دلقك‌ها ايراد گرفت. در دربار هم ملجيك زياد بوده، آنهايي كه از دلقك ها حمايت مي‌كنند بايد از آنها ايراد گرفت. متاسفانه برخي كارهايي مي‌كنند كه آدم ياد چيزي هاي كه نبايد بيفتد مي افتد. صدا و سيما يا از روي سوء نيت اين كار را انجام داده و نمي دانست و بدون كار كارشناسي چنين كاري انجام شده است كه اگر اين گونه باشد نمي‌داند چه مسائلي و چه ضربه‌هاي در جامعه به بار آمده است، اما اگر اكنون هم به اين موضوع پي برده باشند ديگر چه فايده‌اي دارد؛ نوش دارو پس از مرگ سهراب خنده‌دار است.

وي افزود: ما از بچگي با يك سري مسائل بزرگ شده‌ايم، اگر اسلام مي گويد چنين كارهايي درست است انجام دهند. آقاي كارگران و آقاي مديري كه اجازه مي‌دهيد چنين برنامه‌اي پخش شود به چه چيزي اعتقاد داري؟ اگر به اسلام معتقدي ما نديدم كه اسلام چنين چيزي گفته باشد. چنين مسائلي در اين يك دهه خيلي پررنگ شده و خيلي ساده دروغ مي‌گويند و سر هم كلاه مي‌گذارند. بايد يك جا اين مسائل متوقف شود. من اگر شكايت هم كنم 3 سال بايد بدوم و نتيجه‌اش هم اين مي‌شود كه 200 نفر از رفقا را واسطه قرار مي‌دهند تا رضايت بدهيم و وقت خود را تلف كرد‌ه‌ام.

دايي در مورد اينكه آن هنر پيشه مي خواهد به دست بوسي شما بيايد، گفت: در زمان‌هاي قديم مليجك‌هاي قديم به دست بوسي مي‌آمدند و اين كارها درست نيست.
سرمربي راه آهن در مورد اينكه اگر اين هنرپيشه به تقليد شما ادامه دهد چه كاري مي‌كنيد، تاكيد كرد: اگر او ادامه بدهد ما هم مثل خودشان برخورد مي‌كنيم. اينگونه نيست كه هر كسي هر كاري مي‌خواهد بكند. مطمئن باشيد من هم در اين مملكت و حتي خارج از آن جايگاهي دارم و با خيلي‌ها صحبت مي‌كنم و جواب خوبي خواهم داد.

سرمربي‌راه آهن در مورد ديدار با صباي قم عنوان كرد: متاسفانه شرايط تيمي ما به گونه‌اي است كه خيلي از كارها را نتوانسته‌ايم انجام بدهيم و فقط تمرينات تاكتيكي را يك روز در اين هفته انجام داده‌ايم در حالي كه بايد حداقل 3 ماه اين تمرين را مرور كنيم تا نتيجه بگيرم. صبا تيم خوبي جمع كرده است و همانطور كه گفتم در بازي گذشته خوب نتيجه گرفته اما ما بايد فردا پيروز شويم تا هم روحيه بگيرم و هم بازيكنانم روحيه برتري جويي را داشته باشند. نتيجه قابل پيش بيني نيست اما ما در انزلي هم كه خيلي تيم‌ها به مشكل مي‌خورند خوب نتيجه گرفتيم. ما فردا شب برد مي‌خواهيم.

دايي در مورد اينكه نماينده تام الاختيار او بهمن دهقان مدير عامل باشگاه شاهين بوشهر شده اما گفته مي‌شود او وجاهت قانوني براي اين كار ندارد، گفت: وجاهت قانوني دهقان از خيلي از آقايان بيشتر است. انتخاب شدن او به عنوان مدير عامل بوشهر به من مربوط نمي‌شود. دهقان از دوستان خوب من است كه 7 و 8 سال است در كنار من حضور دارد. در سايپا‌، تيم ملي و پرسپوليس به من خيلي كمك كرده است. اينكه مي‌گويند وجاهت قانوني ندارد، نمي‌دانم از چه لحاظي چنين حرفي مي زنند! من وارد اين مسائل نمي شوم اما در سالم بودن و كار بلدي و كار اجرايي از خيلي از مديران كه حتي فوتبال را نمي دانند، اصلح‌تر است و وجاهت قانوني اش بيشتر است. تا دلتان بخواهد دهقان كار اجرايي انجام داده است.
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۲۷
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۱۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
10
291
درود بر علی دائی با این نظر عالیش ، صدا سیما تریبون دولت و هم جهت با اون هستش ، چطور بیاد مورد تمسخرش قرار بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
173
8
تاسف خوردن وناراحت شدندنش بیجا ولی سوالش به جا بود
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
2
141
آقای دائی صداوسیما را گل گفتی وخوب امدی
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
1
228
زنده باد علی دایی
تا همیشه
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
13
211
عاشقتم دایی...
دلسوز مملکت
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
5
340
مردم با فرهنگ ایران سلام

هر کشوری برای خود تاریخی دارد و در این تاریخ انسانها هستند که نقش اساسی دارند. علی دایی جزء تاریخ ماست و در حق تاریخ نباید جفا کرد.
آیا آلمان در مورد کلیزمن چنین کاری می کند؟
آیا آرژانتین در مورد مارادونا چنین کاری می کند؟
آیا فرانسه در مورد زیدان چنین کاری می کند؟
بیایید قدر انسانهایی را که تاریخ را می سازند بدانیم.
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
2
153
حرفم به علي دايي نيست به همه كساني كه توي برنامه خنده بازار اداشون رو در ميارن مي گم خواهش مي كنم شما تحمل كنيد تا صدا و سيما بتونه با مسخره كردن و ادا وشكلك درآوردن در مقابل تهاجم فرهنگي و ماهواره مقابله كنه واقعاً توان كارگردانان ما در همين حد هستش اي كاش به جاي اين برنامه هر شب تيزر قهوه تلخ رو پخش مي كردن !!!!
mehras
Canada
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
2
202
دمت گرم علی آقا واقعا تو همیشه اسطوره بودی و هست ی و با این کارها اعتبارت روز به روز بیشتر میشه.تو مایه افتخار ایران و پرسپولیسی.عصر ایران جون مادرت ثبت کن دیگه!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
3
113
علی دایی افتخار فوتبال ایران . زنده باشی . دوستت داریم شهریار .
سروش(کرمانشاه)
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
228
12
طنز علی دائی یه چیز دیگست...
hيك استقلالي
Netherlands
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
3
112
به عنوان يك انسان از طنز سيما اصلات خوشم نيامد.
واقعا آقاي دايي راست گفته اند اگر آقايان جرات دارند...
ناشناس
Hungary
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
287
6
تکبر ادم را کم ظرفیت میکند اخه دایی مگر از خودت شک داریی تلویزیون را ساعتها در اختیارت گذاشتند که چنان درددل کنی که انگار درد همه مردم است و از طریق تلویزیون هی خودت را مطرح کنی حالا یک برنامه گذاشتند و باز هم تومطرح شدی این بچه بازیها دیگه چی است ؟ اگر هم میخواهی سیاسی شوی مردانه بیا وسط گود نه مثل ان مجری برنامه کودک که احساس اهمیت کرد رفت خارج تا اپوزیسیون یشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
249
17
ولی خیلی باحال ادای آقای دایی رو دراورد و فکرم نمیکنم ایشون رو مسخره میکرد. چرا به آقای دایی برخورده نمیدونم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
284
60
دايي حيا كن خود بزرگ بيني رو رها كن.
يكي از دلايلي كه باعث درجازدن ما و حتي حركت به سمت عقب شده همين بت سازي ها است.يه عده رو اونقدر بزرگ ميكنيم كه فكر ميكنن كاره اي اند و تمام امكانات و توجه رو به سمت اونا جلب ميكنيم و با اين كار مانع رشد بقيه ميشيم. فوتبال ما حالا چرا بي مهاجمه ؟ به خاطر همين آقا كه زماني كه بايد كنار ميرفت تا جوانها بيان و تجربه كسب كنن ولي موند و اساسي ترين مشكل اين مملكت هم همينه كه ميترسيم ديگران از ما سرتر و بزرگتر بشن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
20
125
دمت گرم!
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
18
141
کاملا با آقای دایی موافقم. چرا در مورد سیساسیونی که مشکلات اصلی مردم به انها مربوط میشه طنزی ساخته نمیشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
3
129
ای کاش تو سایت صدا و سیما هر برنامه ای یک صفحه داشت که مردم نظراتشون بنویسند وقتی زنگ میزنی 162 میره رو پیغام گیر
باید یکی به برنامه ساز خندهبازار بگه شما عملکرد یک فرد رو نقد میکنید یا ویژگی های ذاتیش و برای نقد عملکرد لازم نیست شبیه اون ادم حرف بزنید یا ظاهرتون شبیه اون بکنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
2
299
علي دايي كه روزگاري نه چندان دور الگوي اخلاقي و فني خيل عظيمي از جوانان علاقه‌مند به فوتبال در ايران بود و به عنوان نماد سختكوشي و تلاش شناخته مي‌شد حالا به سوژه‌اي براي طنزپردازان تبديل شده تا با تقليد صدا و حركاتش خنده را بر لب جامعه فوتبال‌زده ايران بنشانند و مردم را چند دقيقه‌اي شاد كنند؛ آيا آنها با اين كار خود همه را شاد كردند؟!

تقليد صداي علي دايي و تمسخر رفتار و گفتار او در برنامه خنده‌بازار شايد براي دقايقي لبخند را بر چهره مخاطبان اين برنامه نشانده باشد و حتي جامعه فوتبال را كه با دايي اصطكاك بيشتري داشته به قهقهه بيندازد اما در پس اين خنده‌ها و شادي‌ها چه چيزي جز شكسته شدن يك قهرمان ملي و خدشه وارد شدن بر چهره او وجود دارد؟ آيا هيچگاه مسوولان سيما هنگام تهيه اين برنامه از خود نپرسيده‌اند كه آيا جاي علي دايي در برنامه طنز خنده‌بازار است يا او را به عنوان نماد يك جوان موفق و سختكوش ايراني كه از دروازه‌هاي فوتبال آسيا عبور كرده و در فوتبال اروپا به موفقيت‌هاي بزرگي رسيده بايد در برنامه ديگري ميهمان كرد؛‌مثلا همين برنامه قبل از افطار ماه عسل؛ ‌واقعا جاي علي دايي كجاست؟

علي دايي به اندازه خودش مقصر است؛ مردي كه علي‌رغم توانايي‌هاي فني و تحصيلات دانشگاهي هيچگاه چهره‌اي نقدپذير نداشت و تعامل مناسبي با رسانه‌ها و منتقدانش برقرار نكرد.

دايي همواره با اخم‌هايي درهم و چهره‌اي عبوس و عصباني مقابل دوربين‌هاي تلويزيوني قرار گرفت تا افكار عمومي تصويري از يك مرد تندخود و كم تحمل را با شنيدن نام او در ذهن تجسم كند كه با همه سر دعوا دارد اما آيا علي دايي در همين دعواها و اخم‌ها و تندخويي‌ها خلاصه مي‌شود؟ آيا زندگي علي دايي زواياي پنهاني ندارد كه سرشار از محبت، لطافت و دوستي و مهرباني باشد؟ آيا تا به حال به اين مساله توجه كرده‌ايم كه علي دايي چقدر در امور خيريه و امور انسان‌دوستانه و خداپسندانه حضور داشته است؟

اگر امروز علي دايي را جور ديگري مي‌شناسيم، همانقدر كه خود او مقصر است، همه ما اهالي جامعه رسانه هم مقصريم و بايد در اين زمينه خود را سهيم و شريك بدانيم. امروز علي دايي در جشن استقلالي‌ها به تمسخر گرفته مي‌شود تا براي لحظاتي گروهي كه در سالن حضور دارند شاد شوند؛ به فاصله چند روز بعد صدا و سيما همين اتفاق را نه يك شب كه دو شب تكرار مي‌كند به خيال اينكه مردم چند دقيقه‌اي شاد مي‌شوند. آيا اين بهترين و مناسب‌ترين راه براي شاد كردن مردم است؟

آيا نمي‌شد همين علي دايي را با استفاده از روابط مديران تلويزيون و چند جمله مثل اينكه «شما افتخار فوتبال ايراني» به يك گفت‌وگوي ويژه دعوت كرد؟ آيا بهتر نبود به جاي همه دعواها و بحث‌ها و جدل‌هاي پوچ و بي‌فايده، در مورد زواياي پنهان زندگي يك قهرمان، مشكلات و سختي و در نهايت اقدامات خيرخواهانه و خداپسندانه‌اش صحبت شود و در نهايت از ميان يكصد و اندي گل ملي، صحنه‌هايي را به تصوير بكشيم كه احياكننده غرور ملي شد و روزهاي شاد و افتخارآفرين گذشته را در ذهن‌هاي كم حافظه ما به تصوير بكشد؟

جاي علي دايي واقعا كجاست، در برنامه خنده‌بازار يا يك گفت‌وگوي ويژه و مفصل با نشان دادن افتخارات ايران و دايي؟ البته پيش از علي دايي، افراد ديگري هم دستمايه خنده‌بازار شده‌اند كه بسيار تاسف‌بار است؛ آيا يك نفر به اين مساله فكر نكرده كه تبعات اين اتفاق و شكستن غرور قهرمانان ملي و خدشه وارد آوردن بر چهره آنهايي كه سال‌ها در عرصه‌هاي بين‌المللي و جهاني براي ما شادي به ارمغان آورده‌اند چه خواهد بود؟

آيا فردا براي نوجوانانمان، براي نسل جديدي كه مي‌خواهند قدم در راه فوتبال بگذارند و آينده ورزش ما را بسازند ديگر الگويي باقي مانده است يا بايد همين علي دايي و امثال او را نشان بدهيم كه در پايان دوران افتخارآفريني‌اش تبديل به سوژه خنده بازار مي‌شود.

علي‌رغم تمام انتقادات ريز و درشتي كه به علي دايي وارد است و خود او مي‌داند كه بر سر چه مسائلي ممكن است با نگارنده اين سطور اختلافاتي وجود داشته باشد معتقدم كه جاي علي دايي به عنوان آقاي گل جهان و كاپيتان 10 ساله تيم ملي نه در خنده‌بازار و نه در مصاحبه‌هاي جنجالي و پر از سر و صدا نيست؛ ‌ما بايد قدر او را بدانيم و در راستاي تبديل شدن او به يك اسطوره بكوشيم، اگرچه خود دايي هم به عنوان يك قهرمان و افتخار ملي بايد رفتاري در شأن خود داشته باشد و همواره يك پاي ثابت دعواهاي فوتبال نباشد
محمد
Thailand
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
4
86
عشق فقط علی دایی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
204
67
دایی دیگه شورشو در اورده.....
آدم اینقد بی جنبه.......خنده بازار به خیلیا از سینما تا فوتبال تیکه میندازه...
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
247
56
شما که هیچوقت نظرات ضد دایی نمینویسید. چرا؟ معلوم نیست ولی طرفداران واقعی فوتبال جام جهانی2002.2006و2010هیچ وقت یادمون نمیره بلاهایی که این پر مدعا برای تیم ملی بوجود آورد .زنده باد راستی وحقیقت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
2
121
به نظرم گذشته از حرفای ورزشی آقای دایی حرفای خوبی زده . واقعا اسم این برنامه طنزه یا مسخره بازی چند نفر که ذاتا هیچ بویی از طنز نبردن فقط با داد و بیداد و مسخره بازی میخوان مردم رو بخندونن . البته موفق هم شدن ولی باید دید به چه قیمتی . درسته بین برنامه هاشون به مسائل و مشکلات کشور هم اشاره میکنن اما مسخره بازیهاشون باعث میشه اون نکاتی که باید مورد توجه قرار نگیره .
بیژن حیدری
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
162
3
واقعا متاسفم. در طنز خنده بازار در خصوص آقایان جیرانی (مجری محترم برنامه هفت) و آقای فردوسی پور (مجری محترم برنامه نود) و آقای سامان گلریز (مجری محترم برنامه بهونه) نیز فیلم ساخته می شود اما هیچ وقت این آقایان به خود اجازه نداده اند اعتراض کنند. چرا که به نظر می رسد ظرفیت این آقایان بالا باشد. ضمنا نفر دوم آن برنامه آقای کاشانی هم بود ولی ایشان با درایت هر چه تمام تر واکنش مثبتی به آن نشان داد.

ضمنا آقای دائی می فرمایند:" مطمئن باشيد من هم در اين مملكت و حتي خارج از آن جايگاهي دارم و با خيلي‌ها صحبت مي‌كنم و جواب خوبي خواهم داد."

بهتر نیست آقای دائی به پشتوانه های داخلی خودش افتخار کند؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
0
103
حق با علی دایی هستش، اصلا چرا از خود ضرغامی طنز درست نمی کنند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
110
1
ديشب كه درباره رمالي ساختند و ما كلي خنديديم
واقعا خنده بازاره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
85
6
همه حرفهایش درست ( به خصوص درباره ی سیاستمدارها )، ولی این خودبزرگ بینی های توخالی ایشون هم چیزی از همون سیاستمدارها نداره والا...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
0
174
دایی عزیز بدان که چون بامردمی دوستت داریم وخوب به صداوسیماهم جواب دادی.احسنت.................
ناصر
Netherlands
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
0
106
دایی عزیز رسانه ملی ما فرق بین طنز و لودگی را نمیداند شما به علم کم این آقایون بخند اینا حالا که دیگه میبینند مردم رمقی ندارند بخندند دنبال تبسمی زشت بر روی چهره ما هستند از قدیم گفتند خنده بر هر درد بی درمان دواست اما دریغ که خنده های ما خود همه درد است بنده آخرین باری که از ته دل خندیدم همین چند روز پیش بود که یکی از مسئولین گفته بود وضع ما از کشورهای اروپایی بهتر است و بعد از این خنده هنوز فکم درد میکنه
سید سبز
-
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
1
157
دایی تو بزرگی و بزرگ می مانی.اینا چشم ندارن بزرگیتو ببینن. دوستت داریم مثل تختی.
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
1
170
فرق دایی با بسیاری دیگر از آقایان در همین رک گویی و شجاعت است. محبوبیت دایی خدا دادیست و هیچ کس نمی تواند آنرا از او بگیرد.
امید
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
1
140
آفرین بر مرد غیور آذربایجان...
دایی جان این رو بدون انسانهای بزرگ دشمنان بزرگتری هم دارند.
محمد رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
0
164
دوست دارم دایی ! من اعتقاد دارم که تو با جنگیدن و تلاش زیاد به موفقیت در زندگی دست یافتی! خوشم می آد که بی پرده حرف می زنی . اما یادت باشه دارن عصبانیت می کنن که تو هم مثل اونا بشی . مواظب باش
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
1
102
ایول دایی خوشم اومد اگر جراتشو دارن برای احمدی نژاد و هاشمی طنز بسازن. البته تو هم نباید زیاد ناراحت می شدی طنزه دیگه تو خودت هم کم مشکل اخلاقی نداری. کلا حق با تو هست.
ناشناس
United Arab Emirates
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
266
3
خدا جنبه بده!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
1
65
علی اینا زورشون به من و تو نرسه به کی برسه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
203
4
چقدر کم ظرفیت. یارو ادای اوباما رو در آورد این همه غوغا نشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
0
58
چرا واقعا؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
0
108
من تا الان علی دایی رو خیلی قبول نداشتم(البته نه از لحاظ ورزشی) ولی با این حرفای امروزش نشون داد خیلی مرده! راس میگه! اگه جرات دارن از سیاسی ها طنز بسازن! فک کنم قیافه و رفتار بعضی اقایون سیاسی خیلی بیشتر به طنز میخوره تا علی دایی!
ناشناس
Canada
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
0
166
دلقک بازي و مسخره کردن شخصيت افراد را طنز ناميدن محکوم است. بعد از مراسم فتح الله زاده و تکرار آن در سيما، نشان بر برنامه ريزي شدن اين جريان است.
مانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
272
1
نمیدونم آقایی دایی اگه این همه میگید که در کجایی دنیا اینجوریه ؟؟؟اگه خیلی ناراحتـــی چرا از ایران نمیری مگر آقایی جیرانی و بقیه که در این برنامه به طنز گرفته میشوند کم آدمی هستن؟ که فقط شما اعتراض میکنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
0
64
راست میگه؟ من با اینکه علی دایی کلا دوست داهر فقط همه مجیزشو بگن مشکل دارم ولی اینکه باید کله گنده های سیاسی رو هم به طنز کشید رو کامل قبول دارم
ناشناس
Netherlands
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
0
81
جرات ندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
1
135
1- از صدا و سیما که انتظاری نیست عملکردش رو با این آیه مقایسه کنید ولا تنابزوا بالالقاب
2- برای آقای کاشانی متاسفم البته چرا آقای کاشانی از این کار خوشش نیاید چون یه جورائی میخواد جا بندازه که من مدیر قانونی پرسپولیس هستم و کیه که ندونه که اینطوری نیست
3- هدف این طنز خراب کردن آقایان دایی و فردوسی پور هستش دو نفری که توی این وانفسای باند بازی و زمین زدن این و اون سر پا موندن و کوتاه هم نیومدن
4- بقول آقای دایی اگه جرات دارن واسه سیاسیون مملکت از این اداها در بیارن
5- عصر ایران شما هم دچار ژورنالیسم مبتذل شدین که نظرات عکس العملی رو براحتی پخش میکنین و نظراتی رو که منطقی است پخش نمیکنین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
0
63
خدا وکیلی راست میگه-من قبل از این برنامه اصلا" از علی دائی خوشم نمیومد ولای الان واقعا" بهش حق میدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
1
84
علی دایی واقعا بزرگی وبزرگ می مانی.
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
159
10
سلام
آقای دایی تو کجای این مملکتی که بخواهند خرابت کنند اگر هم به معروفیت رسیدی از صدقه سر همین مردم و رسانه هاست. حالا که معروف شدی خودت رو بزرگ می بینی و فکر می کنی ازت می ترسند. تو اگه بزرگ بودی به عربستان در تهران با بدبختی نمی باختی. اینقدر خودت رو تحویل نگیر می ترم یه وقت تموم بشی اون وقت مجبوری یه خردشو پس بدی
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
چرا همه چیز رو به هم ربط میدیم
صدقه سر مردم ؟؟
این همه بازیکن از مال مردم پول میلیونی میگیرند و به هیچ جا نمیرسن ولی دایی خودش بزرگ هست و میمونه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
0
94
واقعا مرد بی باکی است این دایی.مااستقلالیها هم بواسطه مردانگیش دوستش داریم وبراش آزوی موفقیت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
0
91
زنده باد دائی
ناشناس
Japan
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
0
106
فرق دايي تحصيل كرده و با شرف با ديگراني كه شايستگي بودن در ورزش را نداشته ولي متاسفانه در فوتبال لابي كرده‌اند، كاملا روشن است
ناشناس
Germany
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
0
80
راست میگه.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
138
2
جنبه کجا رفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
0
63
صحبت های دایی کاملا" سنجیده و درست بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
97
3
فقط بی هنران هنرمندها رو دلقک و ملیجک می دونند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
0
63
نه برای شما درسته نه برای دیگران تمسخر کردن افراد در شرع مقدس اسلام یک کار حرام است و السلام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
1
83
حرف حساب جواب نداره! آفرین علی آقا!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
1
162
من حق رو به علی دائی میدم لااله الاالله چرا باید عیب خدادادی کسی رو به مسخره گرفت چرا خدا شاهده دوست ندارم این طنزو نگاه کنم
محمد عباسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
1
157
"اگر واژه‌ اسلامي نبود من هيچ صحبتي نمي‌كردم، اما چون خود را منتسب به اسلام كرديم من حرف مي‌‌زنم."
احسنت
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
26
76
ین حرف دایی را قبول دارم، اصلا فکر کردن بهش هم تو ایران غیر ممکنه، فیلم طنز واسه سیاسیون؟؟؟ علت غیر ممکنیش هم اینه که اصولا طنز یه چیز انتقادیه، اما اینجا انتقاد کردن یعنی عبور از خط قرمز، در حالیکه انتقاد خیلی میتونه به بهتر شدن امور کمک کنه، ضمنا به این عکس العمل ایشون هم که بخوان از یه طنز انتقاد کنن ایراد وارده، بهتر بود با استفاده از انتقادهایی که بهشون میشه کمی از اشکالات خودشونو رفع کنن، کلا تو ایران کسی تحمل انتقاد و طنز رو نداره حتی اگه انتقادی هم نباشه
وبگردی