۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد ۲۰۹۵۴۵

نقدی بر تماشاگران تراکتورسازی

عصر ایران ورزشی، پریا سپینود - تماشاگران تراکتورسازی تبریز در بازی با فولاد اهواز، به غیر از تشویق تیم خودشان، علیه عادل فردوسی پور نیز شعارهای تند و تیز دادند!

دلیل شعاردادن تبریزی ها به فردوسی پور، انتقاد فردوسی پور از رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در برنامه نود بود!

قصه از این قرار بود که فردوسی پور در برنامه نود به رئیس کمیته انضباطی ایراد گرفت که چرا تراکتورسازی تبریز علیرغم فحاشی تماشاگرانش به بازیکنان استقلال، هیچ مجازاتی شامل حالش نشد ولی پرسپولیس نه تنها بازی با داماش گیلان را به دلیل فحاشی تماشاگرانش 3 بر صفر باخت بلکه با مجازات کسر دو امتیاز اضافی هم مواجه شد.

هر منصفی به خوبی می داند که این انتقاد فردوسی پور نه از سر عناد با تراکتورسازی تبریز بلکه با هدف نشان دادن فقدان وحدت رویه در تصمیم گیری های کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مطرح شده است.

به زبان ساده تر، سخن فردوسی پور نه علیه تراکتور سازی تبریز بلکه علیه کمیته انضباطی بود.

با این حال، تماشاگران تراکتورسازی دشنام دادن به فردوسی پور را بر خود لازم دیدند و کوشیدند با این کار، بار دیگر غیرتشان را نسبت به تیمشان نشان دهند.

هر چند که انتقاد فردوسی پور متوجه تراکتورسازی تبریز نبود، اما آیا جواب هر انتقادی دشنام های برآمده از خشم و خشونت است؟

چرا برخی از تماشاگران تراکتورسازی تبریز این گونه بی منطق و عصبانی اند؟ این چرا، پاسخ مفصلی می طلبد که پرداختن به آن در این مجال اندک نمی گنجد.

فقط همین قدر می گوییم که تعصب یعنی واکنش احساسی نسبت به سخن مدلل دیگران. هر گاه کسی ما را نقد کند و ما در جوابش دلیلی قوی تر از دلیل او نداشته باشیم و با این حال حاضر نباشیم سخن او را بپذیریم و واکنشی احساسی و معمولاً خشم آلود به نقد ناقد نشان دهیم، این رفتار مصداق بارز درافتادن ما به ورطه تعصب است.

تعصب چونان خاکی ست که بر چشم عقل پاشیده می شود و آدمی را از انصاف و ادب دور می کند. مردانگی و غیرت فقط در رگ های متورم گردن و فریادهای گوشخراش نیست. گاه غیرت و مردانگی در فروخوردن خشم و سخن گفتن مودبانه و مدلل است.

به قول مولانا: وقت خشم و وقت شهوت مرد کو؟!



ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۳۷
در انتظار بررسی: ۱۰۱
غیر قابل انتشار: ۱۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
493
580
اين عادل كه حقشه!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
خجالت بكش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
واقعا آفرین به این حرفت!!!!!!!!!!
چقدر منطقی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
متاسفم....
ناشناس
| Russian Federation |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
بیایید باور کنیم که عادل رابطه خوبی با تراکتور سازی ندارد خوب اگر قصد مثال آوردن را داشت خوب خیلی جاها حق تراکتور ضایع شده بود بازی با پرسپولیس، داماش ، شاهین بوشهر و ... چرا از آنها چیزی نمیگفت....عادل تو برنامه سوزنش گیر کرده بود؛ تراکتور - استقلال، تراکتور - استقلال ....
ناشناس
| Russian Federation |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
من این نظر را از آقا رضا گرفتم:
1) چرا به فحش های نژادپرستانه تماشاگران پرسپولیس در هفته اول لیگ نهم مقابل تیم تراختور رسیدگی نشد ؟
2) چرا به پلاکاردی که تماشاگران نفت آبادان در بازی مقابل تراختور گرفته بودند رسیدگی نشد ؟
3) چرا به شعارهای راسیستی تماشاگران مس ، ملوان ، داماش رسیدگی نشد ؟
سجاد
Germany
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
402
468
حق با شماست اما این نکته هم فراموش نشه که
اگر هم تماشاگران دلیل قوی تری داشته باشند از چه طریقی می توانند ابرازش کنند عادل خان که 2ساعت شبکه 3 در اختیارش هست باید یه مجالی هم برا تماشاگرا می داد تا جواب منطقی بگیرد نه اینکه یک طرفه هر چه دلش خواست به زبان بیاورد
بگذریم شماها دشمنان قسم خورده تراکتور هستید اصلا چرا وقتی تماشاگران پایتخت فحاشی می کنن شماها می گید عده ای تماشاگر نما اما در مورد تماشاگران تراکتور مستقیم می گید تماشاگران تراکتور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عصر ایران عصر ایران ورزشی پیش از این مفصلاً رفتار تماشاگران پرسپولیس و استقلال را نقد کرده است
پاسخ ها
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
هوادارهاي تراكتور چون تازه تيمشون ليگ برتري شده به هر حال خيلي نمي تونن حرفه اي عمل كنن. بايد يه مدت تحملشون كرد تا اونا هم راه بيفتن
ناشناس
| Russian Federation |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
علی رو را برم .... واقعاً منطق خاص ایرانی که میگن اینه
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
علی آقا!! ( شاید هم تقریبا آقا) عقده از سرو پایت می ریزد.
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
علی جون! وقتی حسین صدقیانی( پدر فوتبال ایران) در بهترین تیمهای اروپایی فوتبال بازی می کرد شما ها اگر توپ فوتبال می دیدید حتما رم می کردید. عصر ایران محترم منتشر کن تا جواب برخی ها داده شده باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
در جواب به ناشناس :
پرجم کدام کشور را بالای سرت برافراشتی خائن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
میدانم که منتشر نمیکنی ولی میگم
تمام چیزها از پایتخت به تمام ایران صادر می شود
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
آقایی که نظرت محترم ولی شناختت از تیمها کم است .محض اطلاع میگم اون موقعی که تیم تراکتور در لیگ تراز اول ایران بازی میکرد خیلی از این تیمهایی که الان مدعی هستن وجود نداشتند واین طرفدارها هم ادامه همان تیم با قدمت 44 ساله (تقریبا نیم قرن)هستند.
این نویسنده هم بهتر بود نقدی بر تماشاگران و طرفداران مثلا حرفه ای پرسپولیس در اخرین بازیشان مینوشت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
110
135
بله ، کاش ما اندکی جنبه داشتیم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
140
301
فرمایش شما کاملا متین و منطقی، خیلی خوشحالم که شما خیلی عاقلانه و با هوشیاری تمام قضاوت می کنید ولی یکی از کسانی که سعی در سیاه نمائی و زیر سئوال بردن تیم تراختور داره همین عادل خان فردوسی پور هستند کوچکترین حرکت طرفداران این تیم را پررنگتر و شارپتر نشان می ده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
بله، شما راست ميگي. اينا همش كار انگليس هاست!!!!! ميخوان به تيم تراكتور لطمه بزنن!!
ناشناس
| Russian Federation |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
آقای ناشناس آقای محمد راست میگه؛ شما تا حالا دقت کردین که خیلی از بازیها صدا وسیما تعداد تماشاگران را بازی تراکتور سازی وقتی که میزبان است و کلی تماشاگر میاد نمیگه ول مثلاً در فلان بازی 1500 نفر آمده اند ده ها بار اعبلام میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
ناشناس دوم، خوب منم همينو گفتم! احتمالا نرفتن تماشاگران در بعضي بازي هاي تراكتور هم كار انگليس هاست!!!!!
ناشناس
Switzerland
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
93
269
هر گاه کسی ما را نقد کند و ما در جوابش دلیلی قوی تر از دلیل او نداشته باشیم و با این حال حاضر نباشیم سخن او را بپذیریم ...

نویسنده حتما پرسپولیسی هست! سردار جعفری با برنامه 90 تماس گرفت اما اجازه ندادند صحبت کنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
بیشیم بینیم بااااااااااااا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
واقعا چه حرفایی می زنین بعضیاتون.....
این مزخرفات یعنی چه که گفتی....
سیامک
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
159
327
دوست عزیز ما تراکتوری ها عادل فردوسی پور را دوست داریم ولی قبول کنید نسبت به این تیم ریشه دار بزرگ و شایه پر طرفدارترین تیم هیچ بهایی داده نمی شود همین داور در بازی با استقلال مگر سر تیم ما را نبرید ما کدامیک از کارهای مدیرعامل قائم مقام ودیگر کادر پرسپولیس را انجام دادیم لطفا کمی با وجدان باشید و بدانید این شما ها هستید که احساسی عمل می کنید نه طرفداران تیراختور!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
230
75
برو کنار بزار باد بیاد!
اميد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
201
214
تو هم لنگه همون فرودسي پور هستي.آنچه از دل برآيد لاجرن بردل نشيند.
پاسخ ها
لبخند
| Germany |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
اون لاجرمه نه لاجرن! البته از نوع ادبیاتی که بکار بردین و در کمال بی منطقی حرف میزنید انتظار نمیره بدونید لاجرم درسته یا لاجرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
لا جرن............
ارسطو
| Germany |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
لاجرن؟
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
لاجرم !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
تو هم بشین بینیم
سر شاهین ما رو دو بار با تراکتور کمیته انظباطی برید هنور بیشتر می خواین
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
لبخند جان! اگر دقت کنی در کیبورد ن و م نزدیک هم هستند. گیر دادن به این جور اشتباههای سهوی املایی آخر عقده ای و بی منطقی است.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
136
329
کجای این مملکت در مقابل حرف زور با آرامش برخورد کردند که تماشاگران تراکتور دومیش باشند برو به هواداران تهرانی بگو که باید الگوی شهرستانیها باشند عادل به جای انتقاد از تماشاگران پیروزی و حرفهای زشت آنها ماجرای سوخته استقلال و تراکتور را فقط برای ضربه به تراکتور باز میکند.پس چرا بازی با فجر که با مساوی تمام شد و داور هیچ نقشی نداشت 80 هزار تماشاگر بدون هیچ فحش و حرف زشت ورزشگاه را ترک نمودند.کمی هم انصاف خوب چیزیه بابا...!
ناشناس
Spain
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
192
135
هر وقت کسی حرف منطقی را نمی پذیزه فحاشی می کنه فعلا که تبریزیها خیلی در مملکت نفوذ دارند
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
22
246
فحش های نژادی در تمام ورزشگاهها برعلیه قومیتها به خصوص آذرییها داده می شود که به هیچ عنوان صحیح نیست . قضاوت صاحبان تریبون باید منصفانه باشد
نیما
Switzerland
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
181
271
کینه ای که تماشاگران تراکتور نسبت به فردوسی پور دارن مربوط به همین برنامه 90 نیست...
این کینه مربوط به سه سال پیش هست که ایشون با مصاحبه با چند هوادار ساده هوادارای تراکتورسازی رو به سخره گرفتن و مضحکه چند میلیون بیننده کردن و این کلیپ در سطح ایران با بلوتوث پخش شد...
زخم عمیقی هستش که با هیچ چیزی برطرف نمیشه...حتی با مقاله های شما دوست عزیز..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
وقتي 90 درصد هواداراي تراكتور توي اون مصاحبه حرفهاي خنده دار ازجمله اينكه "تو دنيا بعد از منچستر تراكتور بيشترين تماشاگر رو داره" ميزنن تقصير فردوسي پور چيه؟؟؟؟؟
یاسر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
شما اگه به همین نظرات طرفدارهای تراکتور نگاه کنی میفهمی که باسواداشون هم بی سوادن!
از طرفدارهایی که میگن پرطرفدارترین تیم جهانیم بیشتر از این هم انتظار نمیره...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
آقايان پروفسور ياسر و ناشناس:
كلاسهاتون كجا برگزار مي شه تا ما تراختوريها بيايم ازتون سواد ياد بگيريم؟
عرفان
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
239
160
حرف حق همیشه تلخ است آدمهای بی جنبه همیشه کم میارن درنتیجه فحاشی میکنن !!
یادتون هست که تماشاگران محترم تبریزی قبلا" نیز سر اینکه پر طرفدارترین تماشاگر دنیا هستن دوباره به عادل فردوسی پور تاختند !!
تا اینکه علی دایی اعلام کرد که بابا تیم تراکتور تو شهر تبریز طرفدار داره و تماشاگران شهرهای دیگه چطور از این تیم حمایت می کنن !!
پاسخ ها
یاسر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
اشتباهی منفی دادم.
با نظر آقا عرفان موافقم.
سامان
Switzerland
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
192
222
برین بینیم بابا . چرا فردوسیپور زمانی که هواداران داماش هرچی از دهنشون در اومد به گفتند نگفت که چرا محروم نشدن؟او مردک فقط با تراختور دشمنی میکنه و خدا شاهده که هر بازی خانواده اش رو جلوی چشمش میاریم . این تازه اولشه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
واقعا برات متاسفم
یاسر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
تا وقتی تراکتور تماشاگرای بی فرهنگی مثل تو داره وضعیتش همینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
یاسر بچه کجایی اینقدر با فرهنگی؟!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
خودت با این طرز حرف زدن نشون دادی که نویسنده مقاله اصلا بیراه نگفته
اورمیه
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
181
350
با کما احترام ، آیا حذیان نمی گویید؟؟
تماشاگران تراختور(شما می گویید تبریزی اما کل آذربایجانیها) کی شعارهای کثیف ناموسی مانند شعارهای تماشاگران پایتخت سردادند ؟؟؟؟!!!
این عادل فردوسی پور کی پرسید که اصلا به چه دلیل نامشخصی بازیکن تراختور بعد از دوماه در برابر تیم سپاهان محروم میشود؟؟؟!!!
در ضمن ، ما از شماهم بیش از اون عادل ها انتظار نداریم ...
دشمن های تراختور یکی دوتا نیست.
سانسور نکن و چاپ کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
شما به املای درست کلمات توجه کن برای زنگیت مفیده.
هذیان عزیزم نه حذیان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
چرا شما همتون بی سواد هستید..هذیان نه حذیان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
بله، همه دشمن تراكتور هستن!!! اصلا همه بايد به نفع تراكتور عمل كنن!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
برادر من در فارسی تلفظ ض ز ذ با هم فرقی ندارد کل کلماتی که با ض و ذ نوشته می شود عربی هستند
محسن
| Spain |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
یعنی میخوای بگی طرفدارای تراکتور " شعارهای کثیف ناموسی " نمیدند؟
بابا ایول به این همه رو... خوبه کلی از شعاراشونو میشه از تلویزیونم شنید اقای با فرهنگ!!!
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
ضندح باد طراخطور بارثلون
یاشاثین طیراخطور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
حمطون اشتباح میکنین
حظیان درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
همین کارا رو میکنید که خارجی ها فارسی رو لهجه ای از زبان عربی میدونن؟حال ح یا ه مطلب رو بگیر معلم دیکته!
امیر آذربایجان
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
164
254
فردوسی پور همیشه در مورد تراکتور عقده ای گونه حرف میزند. برای همه آشکاره و بدیهیات را نباید دلیل آورد.
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
ای ول تراک
تیم بعد از منچستر
امير احمد اكبري اسبق از تبريز
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
191
222
عادل و نظر سنجي مزخرفش رو هنوز يادمون نرفته كه اس ام اس با گزينه شماره مربوط به تيم تراكتورمون سند نمي شد....
عادل يك پرسپوليسي هست كه اين مزخرفات رو نگه چي داره بگه
( با اسم واقعي خودم نوشتم و درخواست تائيد نظرم رو دارم . كسي هم هستم كه عاشق تيمم و حتي يكبار هم متاسفانه براي تشويق تيمم به ورزشگاه نرفتم )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
منطق هم چيز خوبيه آقاي احمد
امير
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
شماها هنوز فكر ميكنين تراكتور بيشترين تماشاگر رو تو ايران داره؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
خواهشا اين تعصبات كور رو كنار بذارين و واقع گرا باشين.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
باریک الله...بابا شما فقط تو تبریز طرفدار دارین نه تو همه ایران ....چطور بیشترین طرفدار رو دارین تو ایران ... یه کم قبل از حرف زدن فکر هم بکن..
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
تراکتور در تهران هم از استقلال و پرسپولیس بیشتر هوادار دارد. در 3 فصل در 6 بازی که در تهران انجام شده این بر همگان (همگانی که خودشان را گول نمی زنند) ثابت شده است.
حالا عادل جونتان و فیلمبردای های مغرضانه نشان بدهد یا ندهد!
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
مشکل آبی و قرمزها ( به قول مجید جلالی: هدیه استعمار انگلیس) اینه که فکر می کنند تراکتور فقط مال تبریز یا حداکثر آذربایجان شرقی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
تبارک الله به خودت( آقای باریک) که فکر میکنی طرفدارهای تراکتور فقط تبریزی هستند جهت اطلاع استانهای اردبیل آ شرقی و آ غربی وزنجان و ... طرفدار تراکتور هستند نه فقط شهر تبریز.
امير احمد اكبري اسبق از تبريز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
غيرت و طرفدار در ايران فقط متعلق به تيم محلولم تراكتور هست و بس
نه سرخابي هاي نازپرورده پايتخت
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
اقای بابک
تراکتور هوادار بیکار زیاد داره
یاشار
Germany
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
154
187
شما اگه یه ذره انصاف داشتین این مقاله رو واسه پرسپولیسی ها مینوشتین نه واسه ما...خودتون هم میدونین که اون حقشه و فکر نمیکنم اینفدر ابله باشین که فکر کنین عادل اون حرفهارو واسه انتقاد از کمیته انظباتی کرده باشه...پس لازم نکرده شما وکالت ایشون رو بکنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
شما كه سرشار از انصاف تشريف دارين بفرمايين اين ادبياتي كه به كار بردين سخيف نيست؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
چقدر مودبی تو؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
صالح
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
44
204
اینجور نقدها متاسفانه متاسفانه در ایران خریداری نداره.چون ما ایرانیا اصولا ادم های مغروری هستیم و خودمونو بهتر از بقیه میدونیم.مثلا سالها و قرنهاست که عربها رو مسخره میکنیمو بهشون میگیم سوسمارخور... اما پیشرفتشونو نمیبینیم...وقتی هم دیدیم میگیم پول نفته... اما یک لحظه هم فکر نمیکنیم ایران ما هم نفت داره... حالا فوتبال ما هم همینه... همیشه میگیم تماشاگرای ما بهترینن تو دنیا... در حالی که وقتی فوتبال های حساس داریم باید صدای تلویزیون رو کم کنیم... البته عجیب نیست...از قدیم گفتن کسی که زیاد ادعا میکنه و فقط بدیه دیگران رو میبینه ... بدی های خودشو نمیتونه ببینه... ممنون...مطلب خوبی بود...
یک ترک منطقی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
163
114
این فردوسی پور خیلی ضد ترکه. چرا زمان شریفی برای علی کریمی شفاعت میکرد. این آدم اصلا عادل نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
ّبه دلیل شخصیت که علی کریمی داره و اینو تو بازی داماش نشون داد.اما از کرار انتقاد کرد و الان داریم شخصیت کرار رو هم می بینیم!!
صمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
171
210
1. اینهمه از فرهنگ سازی در فوتبال صحبت می شود ولی چرا وقتی که تراکتور در تبریز می باخت تماشاگران آذربایجانی تیم حریف و داور و تیم خود را در پایان بازی تشویق می کردند همه رسانه ها و صدا و سیما ساکت بودند.
2. چرا در همه ورزشگاهها به قومیت ترک آذربایجانی با وقیحانه ترین فحشها توهین می شود ولی فدراسیون و برنامه 90 و ... ساکتند.
3. تراکتور حتی در تهران هم طرفداران بیشتر از استقلال و پرسپولیس دارد. این یک واقعیت و حقیقت مسلم هست با دروغهای برنامه 90 و ... قابل انکار ننیست.
4. تراکتور سازی پرطرفدارترین تیم ایران و آسیا می باشد و اگر اجازه بدهند قابلیت تبدیل به محبوبترین تیمهای جهلان را نیز دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
گزینه آخریت خیلی باحاله حتما برا خنده نوشتی...
محسن
| Spain |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
اره ، قابلیت تبدیل به محبوبترین تیمهای جهلان !!! را حتما داره ...:)))))))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
"چرا در همه ورزشگاهها به قومیت ترک آذربایجانی با وقیحانه ترین فحشها توهین می شود" من لیسانس ریاضی دارم و از نظر منطق ریاضی، همه یعنی همه، و اگر یه مورد خلافش باشه همه نیست! لا اقل چند بار خودم ورزشگاه رفتم و بازی تراکتور با یکی از تیمها رو دیدم. ندیدم به ترک آذربایجانی توهینی بشه! وقتی بعضی ها به بهانه طرفداری از تراکتور میان ورزشگاه و تمایلات جدایی طلبانه شان را ... به نمایش میذارن نباید توقع داشته باشن قومیت های دیگه بی تفاوت باشن!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
درست میگه
خیلی طرفدار داره
300% استادیوم پر شده!!!!!!
.
.
.
امان از جو گیر شدن.......
یاسر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
بابا قهرمان جهلان!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
174
139
به هنگام سربريدن تماشاگران تراكتور پس از شنيدن فحاشي ها و سخنان نژادپرستانه طرفداران تيم‌هاي پايتخت كجا بوديد و چه نقدي انجام داديد؟
استاد دانشگاه از تبریز
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
174
199
دو سال است که ایشان در برنامه خود تیشه به ریشه فوتبال آذربایجان می زنند و اصلا چشم دیدن تماشگران انبوه تبریزی را ندارند. چرا باید یک مجری رسانه ملی اینقدر یکسو گرایانه به مسائل نگاه کنند. در ضمیر ناخود آگاه ایشان چه فرایندهای ذهنی در خصوص آذربایجانیها می گذردکه اینقدر منفی نگر هستند. من درباره این موضوع حاضرم با ایشان به مناظره بنشینم اقایان عصر ایران خواهشمند است کامنت بنده را روی سایت خود قرار دهید . متشکرم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
از يك استاد دانشگاه بعيد انقدر متعصبانه و يك طرفه قضاوت كنه. به قول معروف هرچه بگندد نمكش ميزنند واي به روزي كه بگندد نمك.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
استاد چه هستی ؟؟؟ نجاری ؟؟؟
یاسر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
استاد سلمونی چطورییییییییییییی؟
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
105
113
پماد سوختگی برای جناب نویسنده و دیگر هیچ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
و ايضا 5 جلد كتاب ادبيات براي شما جهت آموختن ادب و نزاكت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
چقدر تعصبات الکی و بی فایده >>
چرا حق را نمی پذیریم....آقا مرتضی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
به حق چیزهای ندیده و نشنیده، حق اومد به این فوتبال کثیف؟ جمع کنید بینم بابا، یه مشت بی فرهنگ از این فوتبال پولهای میلیاردی در میارند و اونوقت شما به جون هم افتادین. مثلا شماها هموطنید؟ وای برهمه شما
یاسر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
بی ادب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
ادبت منو کشده یاسی جون.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
107
127
مرد مومن اگه منصف بودی این مقاله را نمی نوشتی فردوسی پور را خوب نمی شناسی
اميد از تهران
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
20
125
من كاري با تيمها و آقاي عادل فردوسي پور ندارم ولي خوب مي دانم در جريان بازي داماش با تراكتور سازي علاوه بر توهين و فحشهاي ركيك به طرفداران تراكتوردر شهر داماش به خودروهايشان نيز آسيب رساندند در صورتيكه تيم داماش مورد تشويق هواداران در تبريز قرار گرفت باور كنيد هواداران تراكتور خيلي منطقي و آدمهاي با معرفتي هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
دیدیم با کمک داور رشتی چه برخوردی شد تو تبریز!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
آقاي ناشناس: منظورت همون كمك داور دروغگويي بود كه بعدا دروغش رو لاپوشوني كردن تا گندش درنياد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
121
32
عادل در برنامه نود فرمایش نمودند که برف کل آذربایجان را بر سر داور ریختند ولی نگفت که داور حق مسلم تراکتور را گرفت، اگر تماشاگران احساسی عمل می کردند چرا سال گذشته بعد از باخت 3 بر 1 مقابل سپاهان تیم سپاهان را 120 هزار نفر تماشاگر تراکتور تشويق نمودند .
عبدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
9
9
کسر دو امتیاز و نتیجه سه بر صفر ......
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
3
52
پرسپولیس و استقلال و تراکتور و ملوان و . . .

نداره هر چیزی که وارد کشور ما میشه فرهنگش رو بهم راه نمیاره . تماشاگران ما عمدتا بی ادب هستن .

اینو بپذیریم . تماشاگران ما با یه قوره سردیشون میکنه و با یه مویز گرمیشون میکنه . تماشاگرانان ما عمدتا احساسی و غیر منطقی هستن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
کامــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــتلا موافقم
saeed
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
2
8
لاجرن
ایران
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
52
76
بابا اینا هم همشون تعصب الکی دارن. این حرفا یعنی چه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کار اشتباه کردین بگین اشتباه شده .خیلی جالبه این کار ترک ها بازم میگن حقشه............متاسفم واقعا......
الکی میخان نشون بدن ما خیلی تعصبی هستیم مثل پارسال که میگفتن ما از رئال و بارسلون هم بیشتر طرفدار داریم!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
نكنه تو هم شك داري كه طرفدار هاي تراكتور از طرفدار هاي رئال و بارسلون و منچستر هم بيشتره؟!!!!!! اگه شك داري بيا بشمر !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
22
14
یه طوری حرف میزنن این طرفداران ترک که . که هر کی نفهمه می گه کل عالم و آدم دشمن تراکتورن.
بابا شما هم مثل بقیه تیمها چه فرقی میکنین...
کی با شما دشمنه؟؟؟؟؟؟؟
نمی تونین مقام بیارین بهانه الکی میارین..3....
جواب صمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
27
30
4. تراکتور سازی پرطرفدارترین تیم ایران و آسیا می باشد و اگر اجازه بدهند قابلیت تبدیل به محبوبترین تیمهای جهلان را نیز دارد.


این نظر آقا صمد در بالای صفحه هست خیلی با حاله حتما بخونید ...برا همه هم بگین تا بخندن..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
تو احتمالا همون صمد فيلمهاي قبل از انقلاب نيستس؟
د
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
15
33
باسلام : شما که اینهمه دم از ادب و معرفت میزنین کجا بودین وقتی فحاشی طرفدارن پرسپولیس در لیگ نهم در تهران را به طرفدارن تراکتورسازی دادن و آن همه به مردم آذری زبان فحش دادن وهمه از سیما شنیدن چیزی نگفتین وبر عکس بر خورد کردین .یاای لیگ در مقابل تیم داماش طرفدارن این تیم رگیک ترین دشنامهارا میداندن و یا مثل بازیهای انجام شده در لیگ یازدهم در شهرهای آبادان ـ انزلی اصفهان و...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
33
14
دم نویسنده گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
11
39
راه ندادن طرافداران تراکتور به استادیوم آزادی و در نظر گرفتن سهم ده درصد استادیوم آزادی برای آنها یادتان هست ولی استقلال و پیروزی هر جای ایران بازی کنند کل استادیوم در اختیار آنهاست چرا فردوسیی پور این دو تا را باهم مقایسه نمی کند
riza
Germany
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
16
37
1) چرا به فحش های نژادپرستانه تماشاگران پرسپولیس در هفته اول لیگ نهم مقابل تیم تراختور رسیدگی نشد ؟
2) چرا به پلاکاردی که تماشاگران نفت آبادان در بازی مقابل تراختور گرفته بودند رسیدگی نشد ؟
3) چرا به شعارهای راسیستی تماشاگران مس ، ملوان ، داماش رسیدگی نشد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
طرفدارهای نفوذی پان ترک تجزیه طلب دست از تراکتورسازی بردارند همین مردم کرمان و انزلی و رشت و ... حاضرن سال بعد تا تبریز برن و این تیم رو تو مسابقات آسیایی تشویق کنن!
بنگاهی
Germany
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
22
48
باتوجه به اینهمه تماشاگران تیم تراکتور باید بزودی اسم این تیم از تراکتور به بولدوزر تغیرکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
چش نخوري نمكدون.
mm2
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
77
19
تب تند زود عرق مي کنه.
ببينيم تا چند سال ديگه اسمي از طرفداران تراکتور مي مونه يا نه...
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
آری،با این انتخابات فجیع فدراسیون فوتبال و با این امکانات ضعیف ورزشگاههای ایران؛تراکتور سهله بارسلونا هم اگر در ایران باشد دوام نمی آورد.دوست من انتقاد با دشمنی خیلی فرق دارد.شما فارس هستید و ما ترک ولی در عین حال هر دوی ما ایرانی هستیم اما با یکدیگر رقابت داریم.پس چه خوب است در آرامش و مثل کشورهای متمدن با یکدیگر و در شرایط یکسان رقابت داشته باشیم و نه اینکه مثل مرغ و خروس به جان هم بیافتیم.به امید روزهای اتحاد و نه دشمنی که به نفع هیچ کس و هیچ بشری نیست...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
شب درازه و قلندر بيدار؛ باش و ببين.
نيما
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
131
17
عادل نماد عدالت در فوتبال ايران است هر كسي با او مخالف است يعني مي خواهد در اين فوتبال كثيف فقط به منافع خود برسد ميخواهد طرفدار پرسپوليس باشد استقلال ملوان صنعت نفت يا تراكتور سازي حق با عادل است عدالت در فوتبال ايران مساوي است با ان چيزي كه ما را به منافعمان ميرساند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
عزیزم منافع شما حالا در این فوتبال چیست، این عادل برای شما نماد شده؟
صمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
14
21
عصر ایران محترم. این نظر را ویرایش فرمایید تا اشتباههای املاییش تصحیح شوند.با تشکر.
1. اینهمه از فرهنگ سازی در فوتبال صحبت می شود، ولی چرا وقتی که تراکتور در تبریز می باخت و تماشاگران آذربایجانی تیم حریف، داور و تیم خود را در پایان بازی تشویق می کردند همه رسانه ها و صدا و سیما ساکت بودند.
2. چرا در همه ورزشگاهها به قومیت ترک آذربایجانی با وقیحانه ترین فحشها توهین می شود ولی فدراسیون و برنامه 90 و ... ساکتند.
3. تراکتور حتی در تهران هم طرفداران بیشتر از استقلال و پرسپولیس دارد. این یک واقعیت و حقیقت مسلم هست با دروغهای برنامه 90 و ... قابل انکار نیست.
4. تراکتور سازی پرطرفدارترین تیم ایران و آسیا می باشد و اگر اجازه بدهند قابلیت تبدیل به محبوبترین تیمهای جهان را نیز دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
11
27
من طرفدارتراکتورهستم ودوم طرفدارسپاهان به شماکه این همه مزخرفات راگفته اید می گویم حسودهرگزنیاسود
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
9
37
همه به تراکتور حسودی میکنند
saeed
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
10
49
تراکتور متعلق به همه آذربایجانیهای ایران عزیز است. هوادارانی که عاشقانه از همدان و قزوین قم تا آستارا و اردبیل، از زنجان و اورمیه تا ترکهای خراسان و قشقاییهای شیراز عاشقانه دوستش دارند.
دیگری
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
3
11
این رفتار تماشاگران تراکتور و اصولا تماشاگران بی فضیلت ایرانی چه تهرانی و چه هر جایی چیز عجیبی نیست وقتی همه تماشاگران به صرف همه بودن هر عملشان قابل توجیه می شود اصلا چیز عجیبی نیست اصولا در یک جامعه پوپولیستی که هر عمل توده مشمول به به و چه چه شدن است رفتارهای تماشاگران باز هم عجیب نیست همین آقای فردوسی پور که سوالات 90 را به موضوعات مسئله دار اختصاص می دهد بعد از رفتار تماشاگران پرسپولیس و داماش آیا نمی توانست به این موضوع پر اهمیت اختصاص دهد مسلما می توانست اما به خاطر اینکه رای و نظر تماشاگران برای افزایش محبوبیتش لازم است در نتیجه نباید به رفتار خارج از عرف و اخلاق تماشاگران بی شمار پر طرفدارترین تیم کشور می پرداخت(کاملا آگاه هستم که بعد از قرار گرفتن این کامنت بر روی صفحه سیل واکنش ها به آن با استدلال هایی به طرفداری از فردوسی پور سرازیر خواهد شد.) نتیجتا رفتار تراکتوری ها هم به صرف بی شمار بودن مشابه قرمزهای پایتخت است و فردوسی پور هم نمی بایست ناراحت این موضوع باشد اصولا مگه خود کرده را تدبیری است.
araz
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
10
100
مرگ بر پان فارسیسم
نویسنده این مقاله مشخصه که یه پان فارسه
قبلا هم بر علیه طرفداران تراکتور بد نوشته بود...اینجاست که به حرفه قلعه نوعی میرسیم که میگه باید بر نان و نطقه اینجور نویسنده ها و گزارشگرا شک کرد !!!!
عرضه داری درج کن !!!!
پاسخ ها
یاسر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
برادر عزیز به جای توهین یه کم منطق داشته باش.
طرفدارهای تراکتور واقعا بی ظرفیتن.
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
یاسر جان یا جون!!! منطق سرشار از وجدان و ادبت را در نظرهای بالا دیده ایم.
خیلی فهمیده ای !!!!!!!!!!!!!!!!
یاسمن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
هی یاسر! با تو ام!
در نظرهای قبلی فحش میدی ولی اینجا خودتو مودب و منطقی نشان میدی؟! ای دورو!!
deniz
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
9
26
فکر کنم مسئولای عصر ایران با ترک ها مشکل دارند !آخه این دفعه اول نیست که توهین می کنن! تا بحال یه مطلب خوب در مورد تراکتور ننوشته ! مشکلتون چیه ؟؟!!!
deniz
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
7
26
متعصب یعنی نویسنده این مطلب که به ناحق علیه تراکتوری ها مطلب می نویسه ! تو همه ورزشگاهای کشور به ترکا فحش داده میشه پس چرا در مورده اونا نقد نمی نویسین ؟؟؟!!! چون که قلم دستتونه و یک طرفه علیه ترکها مطلب می نویسین ! مرگ بر دیکتاتوریه رسانه ای !!!!
هشترودي
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
5
18
شما كه اهل منطق و شعور و ادب هستيد و اينگونه تعصب را مي كوبيد بدانيد كه هواداران تراكتور زماني نمونه بدوند و تيمشان به همين دليل جايزه دريافت نموده بود ولي به دليل تبعيض ها و رفتارهاي نادرست داوران و فدراسيون و همه بهتر از بنده مي دانند هواداران اين تيم محبوب را تبديل به هواداران متعصب نمودند كه واكنش نشان بدهند.
نیما تبریز
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
5
16
ببخشید حالا نه بیان تو اون بازی مارو محروم کنن چرا؟
اگه شما هم جای ما بودین دستتون به جایی بند نبود.
حقتونو تو مسابقی که قهرمان رو مشخص میکنه میخورن چیکار میکنی اونم تو شهر خودت.
sara
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
66
13
این طرفدارای تراکتور که دیگه شورشو در آوردن . حالا بزنه و تیمشون قهرمان هم بشه وای خدای من . دیگه کی میتونه اینا رو جمع کنه...
پاسخ ها
س
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
سارا جون! چرا
























































سارا جون! حالا می زنه و قهرمان هم میشه. خودتو از لحاظ روحی آماده کن تا ضعف نکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
پس بگو چرا اينقدر عليه تراکتور می نویسین؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
12
26
فردسی پور ناعادل همیشه از تیمهای کرمانی و افغانی حمایت میکنه اخه اصلیتش افغانه و کرمان به دنیا اومد پس حرفاشو زیاد جدی نگیرید
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
21
11
من شخصا اخبار تراکتور تو این سایت دنبال میکنم
خیلی میخندم
پاسخ ها
w
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
دیونه که همیشه خندونه!
امیدتبریز
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
10
15
آقای نویسنده محترم نمی دونم واقعا شعور ایرانی هارو تا این اندازه تصور می کنید؟معذرت می خوام یه اورانگوتان هم نیت حرفهای مغرضانه عادل خان رو می دونه چه برسه به شما
منطق
Netherlands
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
7
14
مابهترین تیم دنیا هستیم از منچستر وبارسلون بیشتر طرفدار داریم .ولی عادل جونتالان نشون نمیده .چون کمر به نابودی مابسته .توهم توطئه هم نبست .حا لا میبینید قهرمان ایران وآسیا میشیم ودر لیگ باشگاههای جهان با بارسلونا بازی میکنیم .کافیه فینال فقط تو تبریز باشه ؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
5
15
آقاي نويسنده: مي شه بگي جواب منطقي رو طرفدارها بايد كجا بدن؟ در برابر فردوسي پور كه رسانه اي مثل شبكه 3 رو چند ساعت در هفته در اختيار داره اصلا جواب منطقي كجا فرصت شنيده شدن پيدا مي كنه؟
یاشار هستم از خلخال
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
10
68
با سلام و خسته نباشید
من به عنوان یکی از طرفداران 4 آتیشۀ تیم فوتبال تراکتورسازی از زمانی که این تیم در لیگ دستۀ یک بوده تقریباً کلیۀ مسابقات این تیم را دنبال کرده‌ام و در حال حاضر نیز این کار را ادامه می‍‌‌دهم و جهت یادآوری چند اتفاق و نکته موارد زیر را ارائه می‌کنم:
1. عدم صعود تراکتورسازی به لیگ برتر طی 2 یا 3 فصل پیاپی به دلیل تغییر در قوانین نحوۀ صعود تیم‌ها از لیگ یک به لیگ برتر!!!!!!!!!!!!
2. چرا وقتی که تراکتور در تبریز می‌بازد و تماشاگران آذربایجانی تیم حریف، داور و تیم خود را در پایان بازی تشویق می‌کنند همه رسانه‌ها و حتی صدا و سیما(مخصوصاٌ برنامۀ 90) سکوت می‌کنند؟!!!!!!!!!!!!
3. چرا در همه ورزشگاهها به قومیت ما ترک‌ها با وقیحانه‌ترین فحش‌ها توهین می‌شود(شعارهای راسیستی تماشاگران مس کرمان، ملوان، داماش پلاکاردی که تماشاگران نفت آبادان در بازی مقابل تراکتور گرفته بودند) همه رسانه‌ها و حتی صدا و سیما(مخصوصاٌ برنامۀ 90) سکوت می‌کنند؟!!!!!!!!!!!!
4. تراکتور حتی در تهران هم طرفداران بیشماری دارد و این یک واقعیت و حقیقت مسلم هست که انکار شدنی نیست.
5. چرا به فحش‌های نژادپرستانه تماشاگران پرسپولیس در هفته اول لیگ نهم مقابل تیم تراکتور رسیدگی نشد، علی‌رغم اینکه این فحاشی‌ها به مدت یک ساعت از شبکۀ 3 پخش شد ؟!!!!!!!!!!!!
6. چرا استقلال و پیروزی هر جای ایران بازی کنند کل استادیوم در اختیار طرفدارانشان است ولی برای طرفداران تیم تراکتور سهمیه ده درصدی برای ورود به استادیوم آزادی در نظر گرفته می‌شود؟!!!!!!!!!!!!
7. تیم تراکتور متعلق به همه ترک‌ها(همدان، قزوین، قم، آستارا، اردبیل، زنجان، اورمیه، ترک‌های خراسان، قشقایی‌های شیراز و... از جمله تبریز) است.
موضوع دیگر اینکه ما ترک‌ها ادبیات فارسی را خوب بلد نیستیم و نیازی هم نداریم خوب یاد بگیریم. بنابراین از اشتباهات تایپی یا احیاناً غلط املایی جهت توهین و تمسخر سوء استفاده نکنید. در زبان ما ز، ذ، ظ و ض همه یکی هستند همچنین است:
• س، ص و ث
• ت و ط

عصر ایران خواهشمند است کامنت بنده را روی سایت خود قرار دهید . متشکرم.
یاشار از خلخال
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
3
73
ممنون
وبگردی