۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۳۸۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۰۷-۰۸-۱۳۹۱
کد ۲۳۸۷۰۰
انتشار: ۱۲:۵۶ - ۰۷-۰۸-۱۳۹۱
نماینده لنگرود در گفتگو با عصر ایران:

مسؤولان به جای حاشیه سازی، به فکر مردم باشند

مسؤالان به جای پرداختن به مسایل حاشیه‌ای و موضوعاتی که فقط جنجال به پا می‌کند، باید تمام انرژی خود را صرف این کنند که با استفاده از پتانسیل‌های موجود کاستی‌ها را به حداقل ممکن برسانند.

عصر ایران؛ سعید شمس - تورم و گرانی، اختلافاتی که به چالش رسیده و.... این مسال این روز‌ها کشور را تحت تاثیر خود قرار داده‌اند.

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس نهم در همین با اشاره به مشکلاتی که اذهان عمومی را مشغول به خود کرده است، بر این باور است که مسؤولان به جای پرداختن به مسایل حاشیه‌ای و موضوعاتی که فقط جنجال به پا می‌کند، باید تمام انرژی خود را صرف این کنند که با استفاده از پتانسیل‌های موجود کاستی‌ها را به حداقل ممکن برسانند.

گفتگوی کوتاه عصر ایران با لاهوتی در زیر می‌آید:

* شرایط روز را چطور تحلیل می‌کنید، بحرانی یا قابل تحمل؟

بالاخره مشکل‌هایی مردم را درگیر محدودیت‌هایی کرده است که باید هر چه زود‌تر برطرف شوند تا مسؤلان بتوانند آرامش را به جامعه تزریق کنند.

* «مشکل‌هایی مردم را درگیر محدودیت‌هایی کرده است» کدام مساله موجود باعث دغدغه بیشتری شده است؟

همین تورم و گرانی و اینکه وضع اقتصادی روز به روز دشوار‌تر می‌شود، کافی است تا همه بدانیم که با تداوم شرایط موجود هزینه‌های گزافی کشور را تهدید می‌کند. به همین دلیل باید همه توان و انرژی خود را صرف این کنیم تا راهی برای برون رفت از وضعیت موجود پیدا کنیم. پس می‌توان اینطور نتیجه گیری کرد که مهم‌ترین مسؤلیت این روزهای مسؤالان و نهادهای مختلف، این است که اوضاع مالی مردم را بهتر کنند.

*این نتیجه گیری شما در حالی است که رفتارهای اخیر مسؤلین چیز دیگری را نشان می‌دهد، مثلا نامه‌های رد و بدل شده چند وقت اخیر.

متاسفانه مشکلاتی مشاهده شد که همه می‌دانند آسیب رسان است. اینکه مسؤلی به مسؤل دیگر نامه بنویسد، حتما هیچ فایده‌ای برای مردم نخواهد داشت.

*اما این رفتار در حال تبدیل شدن به رویه‌ای عادی است.

بازهم باید بگویم متاسفانه، ‌ای کاش همه بدانند که کشور شرایطی خاص را پیش روی خود می‌بیند و البته بدانند که وظیفه ما این است که وضعیت فعلی را تغییر بدهیم و به فکر کاهش دغدغه‌های موجود باشیم. مسؤلین گرفتن در نظام اسلامی برابر است با تلاش برای مردم و رفاه آنان. پس نباید با پرداختن به مسایل حاشیه‌ای و بی‌فایده پتانسیل‌های موجود را هدر بدهیم.

*مجلس در این بین چه نقشی می‌تواند داشته باشد؟

قوه مقننه به عنوان نهاد ناظر می‌تواند با بررسی شرایط و اتفاقات، واکنش نشان بدهد. مجلسی‌ها باید بدانند که همانقدر که باید به قانون گذاری توجه نشان بدهند، توجه نشان دادن به نظارت را هم باید به طور جدی دنبال کنند.

*طرح سؤال در راستای همین وظیفه نظارتی است؟

این مساله هم راهی است که می‌تواند خانه ملت را برای کاهش مشکلات ملت کمک کند. البته بنده تمایلی به ورود به بحث طرح سؤال ندارم. و امیدوارم اتفاقی بیفتند که به نفع کشور و مردم است.

*اما مجلس نهمی‌ها دنبال اجرایی کردن این طرح هستند.

این طرح یا هر طرح دیگری زمانی مهم است و باید جدی گرفته شود که حتم داشته باشیم در ‌‌نهایت باری از روی دوش جامعه برخواهد داشت.

*سخن آخر آقای لاهوتی!

مسؤلان به جای حاشیه سازی، به فکر مردم باشند.

ارسال به دوستان
دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید عجایب هفتگانهٔ جمشید: رازهایی از دنیای باستانی ایران آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد اختلافی که پس از سال‌ها فیتیله‌ اش روشن شد! حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان ورزش ایران بهترین های خود را شناخت تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد جانشین فرمانده کل سپاه : انقلاب اسلامی به قدرت خدا متصل است/ وقتی قدرت انقلاب تجلی کند دشمنان همچون کف روی آب محو می‌شوند آتش بازی دمبله و امباپه در لوشامپیونه؛ پاریس به قهرمانی نزدیک و نزدیک ‌تر شد معاون وزیر دفاع روسیه به اتهام دریافت رشوه برکنار شد کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
وبگردی